Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
FeaR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:05:
[...]

UNO in Den Bosch (centrum) verkoopt ook Dragon Vape. Morgen eens kijken of dat wat is. Ik ben nog steeds zoekende welke smaak ik lekker vind.

Net even bij de Primera geweest en daar "Bursting Blackcurrant" van Socialities (0 mg). Behoorlijk aan de prijs met €5,99 voor 10 ML en niet eens lekker. Veel te bitter van smaak, niet fris.

Iemand hier verstand van batterijladers? Ik heb in mijn mod twee keer SONY VTC6 3120mAh 18650 batterijen zitten. Nu had ik al een lader omdat mijn zaklamp ook 18650's slikt. Alleen is mijn TrustFire lader wel goed? Specs van de TrustFire (TR-003P4) zijn 4.2V Output, 4 x 500mA. Dat komt redelijk overeen (en soms zelfs hoger) met de laders die ik voorbij zie komen. Maar het merk zelf zie ik nergens meer. Is het prut en kan ik beter vervangen of lekker zo laten? Ik kom vooral Nitecore tegen nu.
Ik zou die Trustfire lader wat minder vertrouwen. Dit is op basis van het gegeven dat alle batterijen die in de naam eindigen op fire echt totale bagger zijn om mee te vapen.

Kijk hier even voor een lader van behoorlijke kwaliteit.

https://www.nkon.nl/charg...batterijtype/lithium.html

Persoonlijk kies ik laders die het voltage en de mAh weergeven. Dan kun je beter in de gaten houden of je batterij nog gezond is.
Met een lader waarbij alleen een lampje van rood naar groen gaat weet je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 10:56
Heeft iemand hier een wismec luxotic? De mijne is overleden. Kan ik iemand blij maken met honey cover / bottom cover en 2 silicone flesjes en 1 of 2 plastic flesjes? Gratis (op verzendkosten na of ophalen in delft of den haag ;)) - mocht dit als v&a gezien worden mijn excuses (en delete de post maar)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

Undy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:13:
[...]

Ik zou die Trustfire lader wat minder vertrouwen. Dit is op basis van het gegeven dat alle batterijen die in de naam eindigen op fire echt totale bagger zijn om mee te vapen.

Kijk hier even voor een lader van behoorlijke kwaliteit.

https://www.nkon.nl/charg...batterijtype/lithium.html

Persoonlijk kies ik laders die het voltage en de mAh weergeven. Dan kun je beter in de gaten houden of je batterij nog gezond is.
Met een lader waarbij alleen een lampje van rood naar groen gaat weet je dit niet.
Vervangen is mogelijk toch meer nodig dan gehoopt. De TrustFire gaf aan dat de batterijen na een nachtje in de lader nog niet vol waren. Batterijen in de mod gedaan en die staat op de volle 100%. De lader en de batterijen zelf waren niet extreem warm overigens.

Eens zien wat het wordt. Ik wil sowieso een lader met display, al was het maar om de leuk. Ik zit alleen even te kijken naar de aansluiting. Veel is tegenwoordig met USB en dat vind ik wat minder. Liever gewoon een 230V stekker naar C8. Ik ben pro de gedachte achter USB alleen de praktijk werkt zo anders. Dan zit je weer met Micro USB, dan weer USB C en om nog maar te zwijgen over kabels die soms wel snelladen ondersteunen en dan weer niet. Of nog leuker, dat de combinatie lader en kabel niet werkt. Mijn OnePlus USB lader jaagt mijn telefoon zo vol, maar op andere USB devices gaat laden zeer traag. Vandaar dat ik in de praktijk toch liever voor 230V ga.

Iemand adviseerde de Opus BT - C3100. Die heeft een gewone 230V en staat daarmee op de short list. Enige nadeel wat ik zo zie is dat de lader in Nederland nergens op voorraad is of dat je de hoofdprijs er voor neer mag leggen. Importeren is natuurlijk een optie, maar snel geholpen zijn (oftewel afhalen of bestellen in een Nederlandse shop) heeft wel de voorkeur.

De Nitecore D4 zou ik zo bij Smooxx kunnen halen of bij nog heel wat webwinkels kunnen bestellen. De beschikbaarheid doet toch wel iets van vertrouwen geven.

Ik ga ook eens in de Golisi S4 2A, XTAR VC4 en Folomov A4 duiken. Die kwam ik ook op enkele sites tegen, maar nog verder niet naar gekeken. Allen, 4 Bay laders die ik voor <€40 snel in huis kan hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

FeaR schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Iemand adviseerde de Opus BT - C3100. Die heeft een gewone 230V en staat daarmee op de short list. Enige nadeel wat ik zo zie is dat de lader in Nederland nergens op voorraad is of dat je de hoofdprijs er voor neer mag leggen. Importeren is natuurlijk een optie, maar snel geholpen zijn (oftewel afhalen of bestellen in een Nederlandse shop) heeft wel de voorkeur.
Toch een adresje gevonden en die is goedkoper dan Nkon of Batterijservice!

https://www.nedro.nl/nl/b...jlader-7110218776369.html

Doe er je voordeel mee! ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

VapingQueen schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:29:
[...]
Toch een adresje gevonden en die is goedkoper dan Nkon of Batterijservice!

https://www.nedro.nl/nl/b...jlader-7110218776369.html

Doe er je voordeel mee! ;)
En ik maar denken dat mijn Google Skills best op orde waren :$

Ik twijfel nog wel licht welke het moet worden, dit weekend nog eens wat YouTube kijken. Voor nu neig ik nog steeds naar de Folomov.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 21-07-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

FeaR schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:17:
[...]

En ik maar denken dat mijn Google Skills best op orde waren :$

Ik twijfel nog wel licht welke het moet worden, dit weekend nog eens wat YouTube kijken. Voor nu neig ik nog steeds naar de Folomov.
Tja.....baas boven baas zullen we maar zeggen?? :P :P

Zolang die minimaal dezelfde specs heeft, maakt het weinig uit. Ik gebruik de Efest Luc V4, 4 batterijen op 0.5 en 1.0A en 2 batterijen op 2A. Heb er geen klagen over.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

VapingQueen schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:58:
[...]
Tja.....baas boven baas zullen we maar zeggen?? :P :P

Zolang die minimaal dezelfde specs heeft, maakt het weinig uit. Ik gebruik de Efest Luc V4, 4 batterijen op 0.5 en 1.0A en 2 batterijen op 2A. Heb er geen klagen over.
Onder de streep zal het lood om oud ijzer zijn inderdaad. Geen van de modellen op mijn short list komen er echt slecht uit. Het is meer functies vergelijken en hoe chique ziet het ding er uit. En ik ben dus wel een beetje pro directe 230V in plaats van via een 230V naar 5V adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29
FeaR schreef op zondag 22 juli 2018 @ 00:16:
[...]

Onder de streep zal het lood om oud ijzer zijn inderdaad. Geen van de modellen op mijn short list komen er echt slecht uit. Het is meer functies vergelijken en hoe chique ziet het ding er uit. En ik ben dus wel een beetje pro directe 230V in plaats van via een 230V naar 5V adapter.
Ik zelf ben voor de Xtar Rocket SV2 gegaan. Ook te krijgen bij Nkon. Heeft wel een adaptertje naar 12V(?). Laad iig netjes op tot nét onder de 4.2V (~4.18V). Maar doet iig 2x 2A, en dat is fijn en volgens mooch kunnen de meeste accus dat prima aan. Veel laders blijven toch steken op 1A of sommigen zelfs 0.5A als je ze helemaal vol stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op zondag 22 juli 2018 @ 01:35:
[...]
Maar doet iig 2x 2A, en dat is fijn en volgens mooch kunnen de meeste accus dat prima aan. Veel laders blijven toch steken op 1A of sommigen zelfs 0.5A als je ze helemaal vol stopt.
Dat is dus het lastige, de meningen zijn zo verdeeld. De één zegt gewoon 2A er door rammen waar een ander weer zweert bij max 0,5A hoe veel de lader ook zou kunnen leveren.

Ik heb de hele nacht reviews liggen lezen en YouTube zitten kijken. De conclusie is toch wel dat de perfecte lader voor dit budget niet bestaat. Toegegeven, dat ligt deels aan het budget natuurlijk maar kiezen wordt er niet makkelijker op. De Folomov laat ik vallen, te weinig Nederlandse support voor dat model. Dan ga ik toch liever voor eentje uit de gevestigde orde.

De Nitecore D4 en XTAR VC4 worden veelal naast elkaar gelegd. Het voordeel van de VC4 wordt veelal de USB gemeld, ik vind dat dus geen voordeel. De VC4 kan wel meer types aan qua grootte maar weer geen LiFePO4. Maar goed, dat doe ik niet. De Opus BT-C3100 kan voor (bijna) hetzelfde geld ook batterijen testen. Alleen de fan is een issue.

Ik neig dan toch naar de Nitecore. Makkelijk aan te komen, gewone stekker en voor alles wat ik heb qua batterijen (18650, AA, AAA) voldoende.

Maar... Ik zeg niet dat die gedachte nog kan veranderen.

Edit:
Ik ga trouwens voor 4 Bay waar ik maar 2 echt nodig heb dus laden op 1-2A is dan ook mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-07-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 19:06

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb zelf ook een Nitecore en die bevalt prima. Wat mij betreft het meeste waar voor je geld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

FeaR schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Dat is dus het lastige, de meningen zijn zo verdeeld. De één zegt gewoon 2A er door rammen waar een ander weer zweert bij max 0,5A hoe veel de lader ook zou kunnen leveren.

Ik heb de hele nacht reviews liggen lezen en YouTube zitten kijken. De conclusie is toch wel dat de perfecte lader voor dit budget niet bestaat. Toegegeven, dat ligt deels aan het budget natuurlijk maar kiezen wordt er niet makkelijker op. De Folomov laat ik vallen, te weinig Nederlandse support voor dat model. Dan ga ik toch liever voor eentje uit de gevestigde orde.

De Nitecore D4 en XTAR VC4 worden veelal naast elkaar gelegd. Het voordeel van de VC4 wordt veelal de USB gemeld, ik vind dat dus geen voordeel. De VC4 kan wel meer types aan qua grootte maar weer geen LiFePO4. Maar goed, dat doe ik niet. De Opus BT-C3100 kan voor (bijna) hetzelfde geld ook batterijen testen. Alleen de fan is een issue.

Ik neig dan toch naar de Nitecore. Makkelijk aan te komen, gewone stekker en voor alles wat ik heb qua batterijen (18650, AA, AAA) voldoende.

Edit:
Ik ga trouwens voor 4 Bay waar ik maar 2 echt nodig heb dus laden op 1-2A is dan ook mogelijk.
Vroeger was het inderdaad, hoe lager de Ampéres, des te beter, maar de ontwikkeling heeft niet stilgestaan en de meeste batterijen kunnen gewoon op 2A geladen worden. Heb ooit eens in een artikel van Mooch gelezen, dat opladen met 2A een levensverkorting had van 2 a 3%, 97 of 98x opladen in plaats van 100x. Met zo'n klein verschil laadt ik ze dus op 1 of 2A op, dat ik ze dan een week eerder dien te vervangen, is niet zo'n ramp. De prijzen zijn, bij de juiste adressen, toch al niet schrikbarend hoog per 10.

Kwam nog een linkje van Vaping360 tegen over....jawel, multi-bay chargers....:

http://vaping360.com/battery-chargers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
[...]

Edit:
Ik laadt doorgaans op 1A een mooie tussenweg als je het mij vraagt.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07 20:17
Note to self; zoete smaak juice die te lang in je tank staat meteen maar verversen.

Had nog een klein laagje erin dus even weer bijvullen. Lekker bruin verkleurde juice die naar boven kwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ari Gold schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:51:
Note to self; zoete smaak juice die te lang in je tank staat meteen maar verversen.

Had nog een klein laagje erin dus even weer bijvullen. Lekker bruin verkleurde juice die naar boven kwam. :+
Is dat zo erg dan?

Ik weet niet hoe het met fruitsmaakjes zit maar ik heb ook wel eens liquid (wel tabak smaak) een maand of 2 in de vaper laten zitten (reserveapparaat) en die was ook heul donker geworden maar smaakte heerlijk, veel rijkere smaak. Nu weet ik dat tabaksmaakjes beter een tijdje kunnen steepen maar worden fruitsmaakjes dan snel slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
[...]

Edit:
En wat vind je van deze nitecore? De SC4, 4x1.5A of 3x2A.
Is redelijk nieuw en verkrijgbaar voor €50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 00:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

1nsane schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:59:
[...]

Is dat zo erg dan?

Ik weet niet hoe het met fruitsmaakjes zit maar ik heb ook wel eens liquid (wel tabak smaak) een maand of 2 in de vaper laten zitten (reserveapparaat) en die was ook heul donker geworden maar smaakte heerlijk, veel rijkere smaak. Nu weet ik dat tabaksmaakjes beter een tijdje kunnen steepen maar worden fruitsmaakjes dan snel slecht?
Nee hoor, in feite is elke smaak goed te steepen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dit weekend weer even bezig geweest om te proberen te achterhalen wat er precies in deze eliquid zit:

https://www.rookwinkel.nl...berry-fields-forever.html

Het is de enige eliquid die ik af en toe nog koop. Vind het wel een fijne aardbei smaak hebben om gewoon even tussen door te dampen. Ik denk dat ze sowieso sweet strawberry van capella gebruiken, maar er zit nog wat bij in. Heb een paar mixjes gemaakt met raspberry en blueberry maar beide geven niet het gewenste resultaat. Zou Blue raspberry nog iets zijn om te proberen? Ik weet dat het gek klinkt; een aardbeiensmaak waar dan een ander fruitje in verstopt zit, maar ben er heilig van overtuigd dat ze niet alleen een strawberry gebruiken. Ik heb hier zoveel strawberries liggen inclusief taffy en shisha, maar het haalt het allemaal niet bij wat er hier extra in zit qua smaak.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

DAMAGE schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:20:
Dit weekend weer even bezig geweest om te proberen te achterhalen wat er precies in deze eliquid zit:

https://www.rookwinkel.nl...berry-fields-forever.html

Het is de enige eliquid die ik af en toe nog koop. Vind het wel een fijne aardbei smaak hebben om gewoon even tussen door te dampen. Ik denk dat ze sowieso sweet strawberry van capella gebruiken, maar er zit nog wat bij in. Heb een paar mixjes gemaakt met raspberry en blueberry maar beide geven niet het gewenste resultaat. Zou Blue raspberry nog iets zijn om te proberen? Ik weet dat het gek klinkt; een aardbeiensmaak waar dan een ander fruitje in verstopt zit, maar ben er heilig van overtuigd dat ze niet alleen een strawberry gebruiken. Ik heb hier zoveel strawberries liggen inclusief taffy en shisha, maar het haalt het allemaal niet bij wat er hier extra in zit qua smaak.
Strawberry Shisha ? waar heb je die vandaan ?

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:51
Chefs heeft die volgens mij. Is al een tijd geleden dat ik daar besteld heb.

Hou het voortaan bij flavourart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:22:
[...]
En wat vind je van deze nitecore? De SC4, 4x1.5A of 3x2A.
Is redelijk nieuw en verkrijgbaar voor €50,-
Die was buiten scope om het zo te zeggen. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er aanbod genoeg is en eigen elke lader wel een minpunt heeft. Dat ligt overigens niet meteen aan het budget, want laders van dubbel dat bedrag (XTAR Dragon) hebben ook puntjes. Ik duik wel even de SC4 in, ziet er zo op het oog erg interessant uit.

Ik vind smaakjes nog steeds lastig trouwens. Ik heb nu meer dan tien 10ML flesjes gekocht van diverse merken en diverse smaken, maar het is echt lastig. Ik ben er wel uit dat ik menthol en anijs niets vind. Smaken als blauwe bessen en dergelijke komen op mij meestal wat bitter over. Ik wil toch wel duidelijkheid voor mezelf zodat ik smaakgericht wat groter in kan kopen, want elke keer 10ML loopt wel in de kosten. Eenn smaak als "Tropical" heb ik nu van twee merken gekocht en daar zit ook veel verschil in.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 23-07-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:07:
[...]

Die was buiten scope om het zo te zeggen. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er aanbod genoeg is en eigen elke lader wel een minpunt heeft. Dat ligt overigens niet meteen aan het budget, want laders van dubbel dat bedrag (XTAR Dragon) hebben ook puntjes. Ik duik wel even de SC4 in, ziet er zo op het oog erg interessant uit.

Ik vind smaakjes nog steeds lastig trouwens. Ik heb nu meer dan tien 10ML flesjes gekocht van diverse merken en diverse smaken, maar het is echt lastig. Ik ben er wel uit dat ik menthol en anijs niets vind. Smaken als blauwe bessen en dergelijke komen op mij meestal wat bitter over. Ik wil toch wel duidelijkheid voor mezelf zodat ik smaakgericht wat groter in kan kopen, want elke keer 10ML loopt wel in de kosten. Eenn smaak als "Tropical" heb ik nu van twee merken gekocht en daar zit ook veel verschil in.
Mooizo, ik zag 'm ook net pas :P

Smaakjes.. yep is kut inderdaad. Ik ben zelf vrij snel overgestapt op DIY en boss shots. Flavour Boss doet nu ook shake&vapes 50ml voor 7GBP met een nic booster voor 0.79GBP. Maar hebben ook voor 1.5GBP 10ml nicotine vrije flesjes. Voordeel is wel dat je daarna gelijk groot in kan slaan met de boss shots (250ml/500ml/1000ml).

Misschien is dat wat? (12% kortingscode: DIYFB)

https://flavour-boss.co.u...iquid/shortfill-e-liquid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Mooizo, ik zag 'm ook net pas :P
Mmm...ik was overtuigd en wil net bij Zwoofs bestellen, is optie om het pakket af te halen bij een PostNL Punt niet beschikbaar. Morgen eens contacten, die ene dag kan ik nog wel wachten.

Qua zelf smaakjes mengen, daar moet ik nog eens goed induiken. Het komt op mij nu over als een gigantisch precisie / priegelwerk.

Edit:
Logisch dit... Bij Zwoofs moest ik bij betalen / afronden kiezen voor " Verzend naar dit adres" (waar "dit" dan op het factuuradres slaat) waarmee het vinkje tevoorschijn kwam om op een PostNL locatie af te leveren. Ik vond het toch logischer dat vinkje niet te zetten aangezien het pakket niet naar mij thuis moet.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 23-07-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:42:
[...]

Mmm...ik was overtuigd en wil net bij Zwoofs bestellen, is optie om het pakket af te halen bij een PostNL Punt niet beschikbaar. Morgen eens contacten, die ene dag kan ik nog wel wachten.

Qua zelf smaakjes mengen, daar moet ik nog eens goed induiken. Het komt op mij nu over als een gigantisch precisie / priegelwerk.

Edit:
Logisch dit... Bij Zwoofs moest ik bij betalen / afronden kiezen voor " Verzend naar dit adres" (waar "dit" dan op het factuuradres slaat) waarmee het vinkje tevoorschijn kwam om op een PostNL locatie af te leveren. Ik vond het toch logischer dat vinkje niet te zetten aangezien het pakket niet naar mij thuis moet.
Ha mooi dat je in ieder geval je lader hebt gevonden/gekozen.

Jaa echt zelf mengen met Aromas ben ik ook nog niet over uit. Al is het mengen op gewicht echt appeltje eitje. De startkosten zijn alleen relatief hoog.

Aromas zijn in Nederland (savevape) vrij duur met pak 'm beet €200,-/L. In Engeland zit je op ~€130,-/L. Nieuwe recepten uit proberen waar je de aroma's nog niet van hebt én nog niet geproefd hebt kan dan ook wat duur worden.

Boss shots daarintegen zijn voorgemixte aroma's waar je enkel PG, VG en nicotine bij hoeft te gooien. Ik had het laatst doorgerekend en kwam voor boss shots goedkoper uit dan met DIY. En Flavour Boss heeft dus het voordeel dat je kant en klare nicotine vrije flesjes e-liquid kan proberen voor een schappelijke prijs.

Nu heb ik zelf net een berg aroma's gekocht waar ik nog wel even mee doe, maar ik weet niet of ik daar mee door ga. Boss shots zijn wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:04:
[...]
De startkosten zijn alleen relatief hoog.
Omdat je een verzameling met aroma's op moet bouwen? De lege flesjes, maatbekers en spuitjes vallen wel mee. De helft van wat je nu zegt is echt abracadabra voor me :P Ik denk dat "Shake & Vape" wellicht iets voor mij is. Alleen is de naam wel weer verneukeratief aangezien er aan wordt gegeven 24- 48 uur te moeten laten steepen.

Maar is Shake & Vape zo veel goedkoper? Als ik zie dat je een euro of 16 - 25 betaalt voor 50 - 55 ml en daar dan 60 -65 ml van kan maken door aan te lengen dan zit je nog steeds rond de normale prijzen van een 10 ML flesje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:17:
[...]

Omdat je een verzameling met aroma's op moet bouwen? De lege flesjes, maatbekers en spuitjes vallen wel mee. De helft van wat je nu zegt is echt abracadabra voor me :P Ik denk dat "Shake & Vape" wellicht iets voor mij is. Alleen is de naam wel weer verneukeratief aangezien er aan wordt gegeven 24- 48 uur te moeten laten steepen.

Maar is Shake & Vape zo veel goedkoper? Als ik zie dat je een euro of 16 - 25 betaalt voor 50 - 55 ml en daar dan 60 -65 ml van kan maken door aan te lengen dan zit je nog steeds rond de normale prijzen van een 10 ML flesje los.
Shake&Vapes in nederland zijn gewoon even duur als 10ml flesjes inderdaad. En inderdaad voor DIY zijn de startkosten relatief hoog vanwege de aroma's en nicotine. Maar onderschat ook de kosten voor flesjes niet hoor, dat loopt ook ineens op.

Anyhow, je geeft aan dat een deel abracadabra is? Waar kan ik helderder in zijn? Hoe boss shots werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:36:
[...]
Shake&Vapes in nederland zijn gewoon even duur als 10ml flesjes inderdaad. En inderdaad voor DIY zijn de startkosten relatief hoog vanwege de aroma's en nicotine. Maar onderschat ook de kosten voor flesjes niet hoor, dat loopt ook ineens op.

Anyhow, je geeft aan dat een deel abracadabra is? Waar kan ik helderder in zijn? Hoe boss shots werken?
Nicotine is voor mij geen aanvulling omdat ik op 0 mg damp. Wat mij ook opvalt is dat een e-liquid even duur is of je nu 0 mg hebt of zelfs 18 mg. Ik had wel verwacht dat daar iets verschil in zou zitten.

De Shake & Vape heb ik nu door. Maar wat is inderdaad het verschil tussn Boss Shots en aroma's (of is dat hetzelfde).

Ik heb trouwens via-via wat adresjes gevonden waar men voor je mengt. Het zal vast goedkoper kunnen als je zelf mengt, maar met prijzen van 10 - 15 euro de 100 ML is het al een stuk goedkoper dan tot wel 5 euro per 10 ML. Dan maar geen leuk doosje :P . Bij Smooxx had ik wat samples geproefd die ze zelf maken, kwamen geloof ik op 15 euro voor 60 ml en 25 euro voor 120 ml. Ze waren vooral erg sterk van smaak omdat ze er zeker 30% smaakstof in deden en geen 10% zoals normaal? Maar zelfs de 60 voor 15 euro is dan nog steeds de helft goedkoper dan de kant en klare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Ha mooi dat je in ieder geval je lader hebt gevonden/gekozen.

Jaa echt zelf mengen met Aromas ben ik ook nog niet over uit. Al is het mengen op gewicht echt appeltje eitje. De startkosten zijn alleen relatief hoog.

Aromas zijn in Nederland (savevape) vrij duur met pak 'm beet €200,-/L. In Engeland zit je op ~€130,-/L. Nieuwe recepten uit proberen waar je de aroma's nog niet van hebt én nog niet geproefd hebt kan dan ook wat duur worden.

Boss shots daarintegen zijn voorgemixte aroma's waar je enkel PG, VG en nicotine bij hoeft te gooien. Ik had het laatst doorgerekend en kwam voor boss shots goedkoper uit dan met DIY. En Flavour Boss heeft dus het voordeel dat je kant en klare nicotine vrije flesjes e-liquid kan proberen voor een schappelijke prijs.

Nu heb ik zelf net een berg aroma's gekocht waar ik nog wel even mee doe, maar ik weet niet of ik daar mee door ga. Boss shots zijn wel zo makkelijk.
Maar bij aroma’s hoef je toch in principe ook alleen PG, VG en nic te gooien? Hoe is dat dan anders dan een Boss Shot?

Ik heb zelf overigens gewoon nic/base 15mg/ml 60/40 vg/pg staan en gooi daar CDD aroma bij, 2,5%, flesjes heb ik los.
analogworm schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:36:
[...]

Tja ook losse flesjes, spuitjes enz kosten geld maar mn flesjes hergebruik ik (na ze uiteraard eerst goed schoon te maken).

[ Voor 19% gewijzigd door 1nsane op 23-07-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:18
FeaR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:09:
[...]

De Shake & Vape heb ik nu door. Maar wat is inderdaad het verschil tussn Boss Shots en aroma's (of is dat hetzelfde).
Boss Shots is de naam van het shake&vape assortiment van flavour boss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
1nsane schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:48:
[...]

Maar bij aroma’s hoef je toch in principe ook alleen PG, VG en nic te gooien? Hoe is dat dan anders?

Ik heb zelf overigens gewoon nic/base 15mg/ml 60/40 vg/pg staan en gooi daar CDD aroma bij, 2,5% flesjes heb ik los.
uhm, het mixen van de aromas. Bijv een recept met x aroma's. Waarvan er 1 op 0.25% een ander op 5% en de volgende op 3%. Haal je minimaal in flesjes van 10ml, zo houd je altijd spul over. Terwijl de Boss Shots in feite gewoon grote shake&vapes zijn (met steeptijd tot 6 weken).
FeaR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Nicotine is voor mij geen aanvulling omdat ik op 0 mg damp. Wat mij ook opvalt is dat een e-liquid even duur is of je nu 0 mg hebt of zelfs 18 mg. Ik had wel verwacht dat daar iets verschil in zou zitten.

Ik heb trouwens via-via wat adresjes gevonden waar men voor je mengt. Het zal vast goedkoper kunnen als je zelf mengt, maar met prijzen van 10 - 15 euro de 100 ML is het al een stuk goedkoper dan tot wel 5 euro per 10 ML. Dan maar geen leuk doosje :P . Bij Smooxx had ik wat samples geproefd die ze zelf maken, kwamen geloof ik op 15 euro voor 60 ml en 25 euro voor 120 ml. Ze waren vooral erg sterk van smaak omdat ze er zeker 30% smaakstof in deden en geen 10% zoals normaal? Maar zelfs de 60 voor 15 euro is dan nog steeds de helft goedkoper dan de kant en klare.
Wacht maar totdat ze accijns gaan heffen op e-liquid.... dan wordt gewoon alles duurder :P Anyhow €10-15 voor 100ml is wel redelijk.

Flavour boss is een klein bedrijfje in engeland die volgens mij begon met gewoon DIY recepten van het web afplukken en de benodigde aroma's voorgemixt verkocht.Nu maken ze ook hun eigen recepten. (bijna) Al hun recepten zijn verkrijgbaar als 10&30ml kant en klare liquid. 50ml Shake&vapes. en 250ml/500ml/1000ml boss shots.

Een boss shot is gewoon genoeg voorgemixte aroma om 250ml/500ml/1000ml e-liquid te kunnen maken. Het zit zelfs al in de juiste fles. Enkel aanvullen met PG,VG en evt nicotine. PG en VG zijn ook spotgoedkoop bij hun ~€12,- per 5liter. Dus al met al zit je op ~€50,- per liter e-liquid. Die prijs is vergelijkbaar met efficient DIY'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:08:
[...]

Enkel aanvullen met PG,VG en evt nicotine.
Dat PG en VG is ook een dingetje. Dat springt bij de kant en klare flesjes ook echt alle kanten op. Van 30PG/70VG naar 50PG/50VG tot 70PG/30VG. Het is allemaal persoonlijk en dat maakt het lastig. Ik twijfel om mijn eerste batch op 50PG/50VG te laten mengen of gewoon de waardes van één van mijn favoriete kant en klare over te nemen, 30PG/70VG van Dragon Vape. Bij Dragon Vape heb ik smaak, zacht in de keel en voldoende rook (waar die twee laatste vooral door de hoge VG komen dacht ik).

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 24-07-2018 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

duhuh schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:45:
[...]

Strawberry Shisha ? waar heb je die vandaan ?
Inawera heeft Shisha Strawberry bijvoorbeeld

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:47:
[...]

Dat PG en VG is ook een dingetje. Dat springt bij de kant en klare flesjes ook echt alle kanten op. Van 30PG/70VG naar 50PG/50VG tot 70PG/30VG. Het is allemaal persoonlijk en dat maakt het lastig. Ik twijfel om mijn eerste batch op 50PG/50VG te laten mengen of gewoon de waardes van één van mijn favoriete kant en klare over te nemen, 30PG/70VG van Dragon Vape. Bij Dragon Vape heb ik smaak, zacht in de keel en voldoende rook (waar die twee laatste vooral door de hoge VG komen dacht ik).
70/30 VG/PG werkt voor mij erg goed. 60/40 zou je ook nog kunnen proberen. 50/50 gebruik is vaak als ik gewoon wat wil testen. Ligt ook een beetje aan de atomizer die je gebruikt maar 70/30 werkt toch het fijnst in een dripper en in een tankje. Hoger met VG kan er voor zorgen dat je sneller dry hits krijgt met tankjes en raad ik dan ook alleen aan voor drippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:47:
[...]

Ahaa, kijk. Allereerst zijn boss shots allemaal bedoeld als 30pg/70Vg. Maar kan je naar wens aanpassen. Persoonlijk zou ik altijd een fles PG en een fles VG gebruiken ipv base op een bepaalde verhouding. Dit vanwege de flexibiliteit en omdat sommige boss shots maar 7.5% aroma's hebben, en andere 25%. Aroma's zijn vrijwel altijd PG. Dus als je bijvoorbeeld 30PG/70VG base toevoegt is in het eind resultaat de verhouding anders. Terwijl je met losse flessen gewoon aan kan vullen tot waar nodig. (22,5%pg en 5%pg respectievelijk)

Damage heeft ook al wel goede punten mbt verhouding. Waar ik achter kwam is dat de benodigde verhouding vooral afhankelijk is van het apparaat/tank wat je gebruikt. Bijvoorbeeld mijn Aspire K3 deed het goed op 50/50, maar bij 30pg/70vg kreeg ik dryhit na dryhit. Dit in tegenstelling tot mijn Aspire Revvo, die met 50/50 lekte als een malle, maar het met 30pg/70vg fantastisch doet. Nu met een RDA zit ik gewoon lekker op 30PG/70VG. Dit heeft te maken met de dikte van VG. VG is veel dikker dan PG en komt soms dus moeilijker bij het spoeltje. Het zgn wicken gaat slechter.

Dus dan rest eigenlijk de vraag: welke apparatuur gebruik je nu?

Je laatste punt klopt overigens ook. Dat 30pg/70vg meer zachte damp produceert. PG zorgt (samen met nicotine) in weze voor het gevoel in de keel, de throat hit. En VG zorgt voor de zichtbare damp. Er zijn mensen die nog steeds stellen dat meer PG resulteert in meer smaak, omdat PG de primaire smaakdrager zou zijn. Maar dat is mijn inziens discutabel.

TL;DR als 70vg/30pg werkt, kan je daar net zo goed bij blijven toch?

[ Voor 13% gewijzigd door analogworm op 24-07-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:37:
[...]
Dus dan rest eigenlijk de vraag: welke apparatuur gebruik je nu?
Nu gebruik ik een GTRS SX500 als mod met daarop een Uwell Nunchaku Tank (zie FeaR in "Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3"). Er komt nog een SMOK Prince Cobra Edition aan (wordt eind deze maand verscheept door Fasttech) en ik wacht nog op het glaasje op mijn Vaporesso Cascade Baby SE-tank compleet te maken (zelfde order bij Fasttech).

Waarbij de Uwell een heerlijke smaak geeft, maar ik geeft toch de voorkeur aan de Vaporesso. Sowieso is de Uwell schoonmaken lastig door het gedraaide design aan de binnenzijde. Maar het voordeel van Vaporesso is wel dat de coil onder de tank zit en daarom de liquid tot de laatste druppel op gaat. De Uwell moet je bijvullen als deze nog niet geheel leeg is.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 24-07-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:12:
[...]

Nu gebruik ik een GTRS SX500 als mod met daarop een Uwell Nunchaku Tank (zie FeaR in "Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3"). Er komt nog een SMOK Prince Cobra Edition aan (wordt eind deze maand verscheept door Fasttech) en ik wacht nog op het glaasje op mijn Vaporesso Cascade Baby SE-tank compleet te maken (zelfde order bij Fasttech).

Waarbij de Uwell een heerlijke smaak geeft, maar ik geeft toch de voorkeur aan de Vaporesso. Sowieso is de Uwell schoonmaken lastig door het gedraaide design aan de binnenzijde. Maar het voordeel van Vaporesso is wel dat de coil onder de tank zit en daarom de liquid tot de laatste druppel op gaat. De Uwell moet je bijvullen als deze nog niet geheel leeg is.
ow dan zou ik het gewoon op 30pg/70vg houden. Volgens mij zijn al je tanks daar prima geschikt voor. En het werkt nu toch ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:13:
[...]
ow dan zou ik het gewoon op 30pg/70vg houden. Volgens mij zijn al je tanks daar prima geschikt voor. En het werkt nu toch ook goed?
Ik heb er nooit bij stil gestaan, altijd gewoon gekocht waar ik zin in had. Volgens mij zit er ook een 20/80 tussen. Werkt inderdaad allemaal even prima. Volgens mij zijn het ook niet hele slechte tanks doe ik heb. Al kriebelt het toch wel om ook eens informatie in te winnen voor zelfbouw, maar dat is een volgende fase.

Zo eerst de Nitecore eens ophalen (en nog wat e-liquids die in de sale waren :$)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 24-07-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Ik heb er nooit bij stil gestaan, altijd gewoon gekocht waar ik zin in had. Volgens mij zit er ook een 20/80 tussen. Werkt inderdaad allemaal even prima. Volgens mij zijn het ook niet hele slechte tanks doe ik heb. Al kriebelt het toch wel om ook eens informatie in te winnen voor zelfbouw, maar dat is een volgende fase.

Zo eerst de Nitecore eens ophalen (en nog wat e-liquids die in de sale waren :$)
Ow god.. Ja het is wel leuk he. Het kost alleen een hoop.. dit proberen, dat proberen.. smaakje hier, smaakje daarrrr… ow wacht zelf brouwen is goedkoper.. hop €100,- aan smaakstoffen hier… en nog een beetje.. En dan ben ik nu inderdaad ook begonnen met zelfbouwen, tig (4 voor een tientje) draden gekocht.. Maar dan wil je weer dit en dan weer dat.. Althans zo werkt het bij mij een beetje :P

Nu momenteel bezig met Temperature control op de Vandy Vape pulse 80W met een Wotofo recurve.. Das wel leuk, beetje pielen met Ni200 draad (niet voorgloeien).. Draadjes bij elkaar draaien, via steam engine proberen te berekenen hoeveel wraps er nodig zijn voor een beetje weerstand. En al met al houdt het je bezig zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Haha herkenbaar mensen die een shitload aan DIY stuff kopen. Ik heb ondertussen ook de wereld aan aromas maar ik vind het heerlijk om mijn eigen liquids te mixen. Vape al maanden alleen eigen mixes. Scheelt echt bizar veel geld. True de aromas moet je ook kopen maar op het eind van de rit heb je zoooooo veel geld bespaard het is belachelijk. 30ml kanzi wat kost dat in de winkel? 25 eu? Die maak ik voor een euro of misschien 2 euro als je het omrekent. Ik bedoel maar!

Ik krijg binnenkort weer een shitload aan 60ml, 30ml en 10ml flesjes binnen. Mix binnenkort af en toe ook wat voor mijn broer zodat hij een recept kan testen. Hop 10ml potje en als hij meer wil kan dat. Luxe positie dat hij in zit. Hij gaat stoppen met roken, heb een Pico voor hem besteld zodat hij kan wennen aan vapen. Ben benieuwd wanneer hij inziet dat ie beter eigen coils kan draaien haha. Bij mij was dat nog binnen het jaar dat ik begon met vapen.

Vind het wel jammer dat het imago van vapen zo slecht is. Merendeel van de mensen kijkt er op neer en roepen: of je stopt als een man met roken of je gaat vapen. Wat nou als je niet wilt stoppen met roken omdat het fijn is, je even een momentje hebt van rust. Even kunt relaxen. Bij een biertje toch een peuk grijpt. Wat is er dan mis met iemand die een gezonder alternatief kiest? Ik begrijp die domme logica niet van mensen. Roken is dom. En voel altijd een beetje medelijden als ik iemand een peukje zie roken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
DAMAGE schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 03:16:
Haha herkenbaar mensen die een shitload aan DIY stuff kopen. Ik heb ondertussen ook de wereld aan aromas maar ik vind het heerlijk om mijn eigen liquids te mixen. Vape al maanden alleen eigen mixes. Scheelt echt bizar veel geld. True de aromas moet je ook kopen maar op het eind van de rit heb je zoooooo veel geld bespaard het is belachelijk. 30ml kanzi wat kost dat in de winkel? 25 eu? Die maak ik voor een euro of misschien 2 euro als je het omrekent. Ik bedoel maar!

Ik krijg binnenkort weer een shitload aan 60ml, 30ml en 10ml flesjes binnen. Mix binnenkort af en toe ook wat voor mijn broer zodat hij een recept kan testen. Hop 10ml potje en als hij meer wil kan dat. Luxe positie dat hij in zit. Hij gaat stoppen met roken, heb een Pico voor hem besteld zodat hij kan wennen aan vapen. Ben benieuwd wanneer hij inziet dat ie beter eigen coils kan draaien haha. Bij mij was dat nog binnen het jaar dat ik begon met vapen.

Vind het wel jammer dat het imago van vapen zo slecht is. Merendeel van de mensen kijkt er op neer en roepen: of je stopt als een man met roken of je gaat vapen. Wat nou als je niet wilt stoppen met roken omdat het fijn is, je even een momentje hebt van rust. Even kunt relaxen. Bij een biertje toch een peuk grijpt. Wat is er dan mis met iemand die een gezonder alternatief kiest? Ik begrijp die domme logica niet van mensen. Roken is dom. En voel altijd een beetje medelijden als ik iemand een peukje zie roken.
Ha ja, in vergelijking met roken bespaar je, ondanks de investeringen, best een hoop centen. En besides, smaakjes kopen is leuker dan telkens dezelfde vieze sigaretten. :D

Ja ik weet het ook niet waarom mensen zo neerkijken op vapen. En het idee van 'een echte vent stopt cold turkey' is ook nonsens. Stoppen met roken is geen kwestie van wilskracht, of als het niet lukt een slap karakter. Ik was al tig keer gestopt, en weer begonnen. En telkens als ik weer begon rookte ik meer dan daarvoor. Om nog maar niet te spreken van de emoties die je jezelf daarover aanpraat onder het stigma 'stoppen is kwestie van wilskracht'. Dus voor mij werkt vapen dondersgoed om controle te nemen over de verslaving. Misschien blijkt dat later een illusie, maar ik ruik in ieder geval wel lekkerder naar aadbeitjes enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

analogworm schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Ha ja, in vergelijking met roken bespaar je, ondanks de investeringen, best een hoop centen. En besides, smaakjes kopen is leuker dan telkens dezelfde vieze sigaretten. :D

Ja ik weet het ook niet waarom mensen zo neerkijken op vapen. En het idee van 'een echte vent stopt cold turkey' is ook nonsens. Stoppen met roken is geen kwestie van wilskracht, of als het niet lukt een slap karakter. Ik was al tig keer gestopt, en weer begonnen. En telkens als ik weer begon rookte ik meer dan daarvoor. Om nog maar niet te spreken van de emoties die je jezelf daarover aanpraat onder het stigma 'stoppen is kwestie van wilskracht'. Dus voor mij werkt vapen dondersgoed om controle te nemen over de verslaving. Misschien blijkt dat later een illusie, maar ik ruik in ieder geval wel lekkerder naar aadbeitjes enzo :P
De mensen die zeggen dat je dan gewoon maar beter kan stoppen snappen ook totaal niet waar ze over praten. Dampen/vapen helpt ook gewoon om te stoppen met de verslaving van roken, ik spreek uit ervaring. Nicotineverbruik bij mij is 0,5mg/ml en damp een kleine 12ml per dag weg, nog steeds minder dan een kwart pakje peuken qua nicotine. Geen troep meer die wel in sigaretten zit etc..etc..

Ook het "zonder" kunnen is vele malen makkelijker, tijdje terug mijn mod vergeten mee te nemen, hele dag op pad geweest en geen moment hier moeite mee gehad. Dit was met peuken wel anders...

Ik heb genoeg mensen om mij heen die het dampen belachelijk vinden ("dan kan je beter gewoon helemaal stoppen" ) inclusief mijn vrouw. Tot ik ze wijs op de voordelen ten opzichte van sigaretten, de kosten en het feit dat het gewoon leuk is om te doen....

Afijn...blijkbaar mogen sommige hobby's gewoon niet van sommige mensen :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
KatirZan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:11:
[...]

De mensen die zeggen dat je dan gewoon maar beter kan stoppen snappen ook totaal niet waar ze over praten. Dampen/vapen helpt ook gewoon om te stoppen met de verslaving van roken, ik spreek uit ervaring. Nicotineverbruik bij mij is 0,5mg/ml en damp een kleine 12ml per dag weg, nog steeds minder dan een kwart pakje peuken qua nicotine. Geen troep meer die wel in sigaretten zit etc..etc..

Ook het "zonder" kunnen is vele malen makkelijker, tijdje terug mijn mod vergeten mee te nemen, hele dag op pad geweest en geen moment hier moeite mee gehad. Dit was met peuken wel anders...

Ik heb genoeg mensen om mij heen die het dampen belachelijk vinden ("dan kan je beter gewoon helemaal stoppen" ) inclusief mijn vrouw. Tot ik ze wijs op de voordelen ten opzichte van sigaretten, de kosten en het feit dat het gewoon leuk is om te doen....

Afijn...blijkbaar mogen sommige hobby's gewoon niet van sommige mensen :+
eens. Maar zou ik dan met 3mg/ml en 15ml per dag meer dan een pakje weg dampen? Die vergelijking tussen de nicotine van roken en van dampen wordt vaak gemaakt, maar ik heb nog geen vergelijking gezien die ook echt goed in elkaar steekt. Meestal is de conclusie dan ook: het is niet echt te vergelijken.

En dat punt wordt onderstreept door wat jij zei over zonder kunnen. Met sigaretten werd ik vrij snel soort van panisch, maar even zonder dampen is veel minder een probleem. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de verslaving aan sigaretten significant anders in elkaar zit dan de verslaving aan vapen. Het was iets in de trend van dat dampers minder of geen van de verslavingskenmerken vertoont zoals een roker. Maar goed, ik ben er niet echt verder ingedoken en kan nu ook niet vinden waar dat stond. Dus neem het met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ondertussen wel door dat ik het puur doe om van de analoge sigaret af te blijven. De financiële reden is geheel komen te vervallen, aangezien er een nieuwe verslaving ontstaan is: Gear en liquids verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

analogworm schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:17:
[...]

eens. Maar zou ik dan met 3mg/ml en 15ml per dag meer dan een pakje weg dampen? Die vergelijking tussen de nicotine van roken en van dampen wordt vaak gemaakt, maar ik heb nog geen vergelijking gezien die ook echt goed in elkaar steekt. Meestal is de conclusie dan ook: het is niet echt te vergelijken.

En dat punt wordt onderstreept door wat jij zei over zonder kunnen. Met sigaretten werd ik vrij snel soort van panisch, maar even zonder dampen is veel minder een probleem. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de verslaving aan sigaretten significant anders in elkaar zit dan de verslaving aan vapen. Het was iets in de trend van dat dampers minder of geen van de verslavingskenmerken vertoont zoals een roker. Maar goed, ik ben er niet echt verder ingedoken en kan nu ook niet vinden waar dat stond. Dus neem het met een korreltje zout.
Daar is een artikel over geschreven, het verslavingsgedeelte, ik zal het eens opzoeken en hier plaatsen (via dampforum gevonden volgens mij).
De nic uit de vloeistoffen is ook niet te vergelijken met sigaretten, dit komt ook nog eens door de extra toevoegingen in de sigaretten zelf. Nicotine komt in heel veel (natuur)producten voor, denk hierbij aan de nachtschadeplanten (tomaat, aardappelen enz. bron) Uiteraard wel in mindere mate, maar dan nog...

Even een leuk artikeltje, wel oud, om te lezen : Over vapen en daarnaast dit latere artikel op Bright.nl

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb hem al vaker gepost hier maar voor mensen die meer willen weten over nicotine:

[ Voor 27% gewijzigd door DAMAGE op 25-07-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
analogworm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:40:
[...]

Ow god.. Ja het is wel leuk he. Het kost alleen een hoop.. dit proberen, dat proberen.. smaakje hier, smaakje daarrrr… ow wacht zelf brouwen is goedkoper.. hop €100,- aan smaakstoffen hier… en nog een beetje.. En dan ben ik nu inderdaad ook begonnen met zelfbouwen, tig (4 voor een tientje) draden gekocht.. Maar dan wil je weer dit en dan weer dat.. Althans zo werkt het bij mij een beetje :P

Nu momenteel bezig met Temperature control op de Vandy Vape pulse 80W met een Wotofo recurve.. Das wel leuk, beetje pielen met Ni200 draad (niet voorgloeien).. Draadjes bij elkaar draaien, via steam engine proberen te berekenen hoeveel wraps er nodig zijn voor een beetje weerstand. En al met al houdt het je bezig zullen we maar zeggen :P
Dat het goedkoper is om zelf te brouwen is een feit.

Ik zit nu in een fase dat ik zelf brouw maar nog niet zelf coils aan het bouwen ben. Ik heb een mod uit China besteld (Swag) om met DL te experimenteren en dat bevalt tot nu toe prima al is de tank (3,5ml) wel steeds rapper leeg dus volgende stap is denk ik een tank of tank+mod die minimaal 5ml aankan.

Zelf coils maken is me toch wat te veel tijd, moeite, etc. Het zal vast goedkoper zijn in the long run en betere vape ervaring bieden maar daar ben ik nog niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

1nsane schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:11:
[...]

Dat het goedkoper is om zelf te brouwen is een feit.

Ik zit nu in een fase dat ik zelf brouw maar nog niet zelf coils aan het bouwen ben. Ik heb een mod uit China besteld (Swag) om met DL te experimenteren en dat bevalt tot nu toe prima al is de tank (3,5ml) wel steeds rapper leeg dus volgende stap is denk ik een tank of tank+mod die minimaal 5ml aankan.

Zelf coils maken is me toch wat te veel tijd, moeite, etc. Het zal vast goedkoper zijn in the long run en betere vape ervaring bieden maar daar ben ik nog niet aan toe.
Een coil bouwen is super simpel en je hebt het echt zo maar klaar. Je kunt zelfs wat coils vooruit maken zodat je ze zo in je atomizer kunt zetten, pootjes afknippen, stukje cotton er in en gaan met die banaan. Stelt echt niets voor om te doen. En wederom voor een fractie van de prijs. Plus je kunt je atomizer makkelijker cleanen, beter cleanen en makkelijker van smaakjes wisselen.

Dit verhaal gaat alleen op als je natuurlijk van die coils gebruik waar al cotton in zit. Mocht je gewoon een zakje losse coils kopen en daar zelf cotton in doen dan heb ik niets gezegd. Als je dat gewoon fijner vind werken is daar niks mis mee. Kost je wat meer, maar ach.

Ik dacht voorheen ook altijd dat dat zelf coils maken maar geklooi van niets was. Maar als je de goeie tools hebt en een paar mooie rolletjes wire dan is het echt super. Ik heb gewoon quad fused clapton wire op een klosje. Knip er een deel af, maak er een coil van en hoppa. Beetje cotton bacon erin en je hebt een vape waar je U tegen zegt.

Nog zoiets; dat katoen wat je gebruikt. Dacht altijd dat Cotton Bacon overpriced bullshit was. Nou ik kan je vertellen; veeeeeeel beter dan Koh Gen Do cotton of hoe het ook maar heet. Je hebt niet meer die irritante bijsmaak van katoen wat je met die pads wel altijd hebt. Zeker de investering waard, en zo'n pakje met 10 gram lijkt duur maar je doet er echt bizar lang mee.

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 25-07-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb die nieuwe cotton bacon (prime?) en die is echt wel beter.

En coils bouw ik zelf ook niet meer. Voor die paar centen die voorgedraaide kosten ga ik zelf niet meer pielen. Ik doe er vaak minimaal een maand mee, dus dat zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
DAMAGE schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:17:
[...]

Een coil bouwen is super simpel en je hebt het echt zo maar klaar. Je kunt zelfs wat coils vooruit maken zodat je ze zo in je atomizer kunt zetten, pootjes afknippen, stukje cotton er in en gaan met die banaan. Stelt echt niets voor om te doen. En wederom voor een fractie van de prijs. Plus je kunt je atomizer makkelijker cleanen, beter cleanen en makkelijker van smaakjes wisselen.

Dit verhaal gaat alleen op als je natuurlijk van die coils gebruik waar al cotton in zit. Mocht je gewoon een zakje losse coils kopen en daar zelf cotton in doen dan heb ik niets gezegd. Als je dat gewoon fijner vind werken is daar niks mis mee. Kost je wat meer, maar ach.

Ik dacht voorheen ook altijd dat dat zelf coils maken maar geklooi van niets was. Maar als je de goeie tools hebt en een paar mooie rolletjes wire dan is het echt super. Ik heb gewoon quad fused clapton wire op een klosje. Knip er een deel af, maak er een coil van en hoppa. Beetje cotton bacon erin en je hebt een vape waar je U tegen zegt.

Nog zoiets; dat katoen wat je gebruikt. Dacht altijd dat Cotton Bacon overpriced bullshit was. Nou ik kan je vertellen; veeeeeeel beter dan Koh Gen Do cotton of hoe het ook maar heet. Je hebt niet meer die irritante bijsmaak van katoen wat je met die pads wel altijd hebt. Zeker de investering waard, en zo'n pakje met 10 gram lijkt duur maar je doet er echt bizar lang mee.
Ik geloof je meteen maar zoals ik al zei, ik ben net met DL begonnen en misschien komt er een moment dat ik de huidige setup zat ben en zelf ga bouwen.

Ik kan me nu ook nog prima vermaken met mn Q16 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DAMAGE schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:17:
[...]
... makkelijker van smaakjes wisselen.
Dat klinkt wel interessant. Ik heb net een gloednieuwe Uwell coil weg kunnen gooien omdat de smaak van gesuikerde donut er niet uit kwam. Zelfs al gooi ik er een zeer sterke cherry of zelfs menthol liquid in, de donut bleef je proeven. Ik had het kunnen weten, de e-liquid was maar een paar euro. De hele doos waarin ook mijn Nitecore kwam stonk naar die smaak. Sterker nog, de hele kamer waar ik mijn "verzameling" bewaar ruikt door dat ene doosje naar chemische donut :X

Het is dat ik nu al een onderdeel heb besteld voor mijn Vaporesso Cascsde en dat er een SMOK Cobra Edition aan komt, anders zou ik toch wel interesse in zelfbouw hebben.

Maar met makkelijk van smaak wisselen hebben we het waarschijnlijk over een RDA (dus zonder tankje)?. Advocaat van de duivel: dus dan kan je wel smaak smaak wisselen, maar je moet wel een zwikje e-liquids mee hebben omdat je anders binnen no-time droog staat. Dan neem je RTA, maar dan ben je toch weer terug bij af?

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 26-07-2018 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
FeaR schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 01:21:
[...]

Dat klinkt wel interessant. Ik heb net een gloednieuwe Uwell coil weg kunnen gooien omdat de smaak van gesuikerde donut er niet uit kwam. Zelfs al gooi ik er een zeer sterke cherry of zelfs menthol liquid in, de donut bleef je proeven. Ik had het kunnen weten, de e-liquid was maar een paar euro. De hele doos waarin ook mijn Nitecore kwam stonk naar die smaak. Sterker nog, de hele kamer waar ik mijn "verzameling" bewaar ruikt door dat ene doosje naar chemische donut :X

Het is dat ik nu al een onderdeel heb besteld voor mijn Vaporesso Cascsde en dat er een SMOK Cobra Edition aan komt, anders zou ik toch wel interesse in zelfbouw hebben.

Maar met makkelijk van smaak wisselen hebben we het waarschijnlijk over een RDA (dus zonder tankje)?. Advocaat van de duivel: dus dan kan je wel smaak smaak wisselen, maar je moet wel een zwikje e-liquids mee hebben omdat je anders binnen no-time droog staat. Dan neem je RTA, maar dan ben je toch weer terug bij af?
RDA, RTA het maakt niet uit. Smaakjes blijven hangen in je katoen. En katoen kan je makkelijk wisselen bij die dingen. Als je een RTA gebruikt kan je gewoon het tankje omspoelen, katoentje wisselen et voila. Nieuw spoeltje draaien is eventueel ook zo gebeurd.

Maar goed, desalnietteplus, zonde van je coil. Ergens vond ik het wel een voordeel dat de coils van mijn Aspire revvo maar twee dagen mee gaan. Altijd een verse coil voor een nieuwe smaak..

Overigens ben ik maar direct naar een squonker (8ml voorraad) gegaan. De hele tijd je dripper bijvullen zag ik niet zitten.. De 2 ml tanks zijn al erg genoeg.. Laat staan dat je om de drie vier flinke hijsen weer je flesje moet pakken om je katoen vochtig te houden. Mij niet gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door analogworm op 26-07-2018 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

FeaR schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 01:21:
[...]

Die prebuild dingen met wick er in kun je vaak wel met water uitspoelen maar dan moet de wick wel droog worden wil je het weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik gebruik een ultrasone reiniger voor mijn coils, en doe zo ongeveer 4 keer langer met een coil. Ze komen er als nieuw uit, goed laten drogen en dampen maar.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

analogworm schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 02:33:
[...]
Maar goed, desalnietteplus, zonde van je coil. Ergens vond ik het wel een voordeel dat de coils van mijn Aspire revvo maar twee dagen mee gaan. Altijd een verse coil voor een nieuwe smaak..
Die coil lig ik minder wakker van, ik bestel wel weer een keer nieuwe. Eens zien of ik dat ook via Fasttech doe. Die van Uwell opgezocht en dat scheelt letterlijk de helft. Ik heb er daar 8 voor de prijs van hier 4. Wat ik erger vind is dat de geur en smaak ook in mijn tank en drip tip zitten. Ik ga vanmiddag toch maar eens de diverse internettrucjes proberen: vodka en uitkoken. Dus mocht je "Vape Dinner Lady ‑ Cornflake Tart" willen proberen, wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:32
Zo we zijn weer een aantal dagen verder en voor mij is het inmiddels duidelijk. De mesh coil vind ik vele malen lekkerder dampen dan de ccel. Vind dat die veel meer smaak afgeeft. Dat de vaporizer wat heet word en daardoor je niet te lang of te snel achter elkaar kunt lurken neem ik maar voor lief. Ook dat de vloeistof er een stuk sneller doorheen gaat is het me wel waard.

Zojuist maar een aantal van bij besteld. Ik heb nog geen idee hoe lang ze meegaan. Momenteel bij smooxx besteld, samen met wat andere liquids om te proeven. Had hun in eerste instantie ook een mail gestuurd met de vraag of die mesh coils die ze aanbieden de juiste waren, want het was me niet geheel duidelijk welke ik nou moest hebben.
Nadat ik wat verder ben gaan speuren vond ik die coils voor een veel lagere prijs, smooxx vraagt 14,95 voor een setje van 3 terwijl slimroken 8,95 voor hetzelfde setje vraagt. Nogal een verschil als je het mij vraagt. Daar had ik wat extra liquids voor kunnen bestellen, maar goed.

Zie dat er al een discussie gaande is over coils en eventueel zelfbouw. Maar kan niet zo snel terugvinden hoelang men ongeveer met zijn of haar coil doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 26-07-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mijn Kanger mini subox is aan het overlijden. Na 2 jaar trouwe dienst begint ie nu echt kuren te vertonen.

Ik damp:
20W direct lung met een 0.7ohm zelfbouw coil in de subbox RTA.

Ik was me even aan het oriënteren op nieuwe systemen maar zie dat zwoofs alleen nog maar 2ml tanks verkoopt. WTF? :( Ik kan precies een hele werkdag doen met 5ml, dus dat gaat em mooi niet worden.

- Er moet een 18650 in gaan
- 20-30W is voldoende
- Degelijke, liefst metalen uitvoering

Iemand tips?

Misschien toch maar eerst een nieuwe mod kopen met daarop mijn ouwe tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 09:19
Dat kan kloppen aangezien je in nl officieel alleen maar 2ml tanks mag verkopen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:27:
Mijn Kanger mini subox is aan het overlijden. Na 2 jaar trouwe dienst begint ie nu echt kuren te vertonen.

Ik damp:

Ik was me even aan het oriënteren op nieuwe systemen maar zie dat zwoofs alleen nog maar 2ml tanks verkoopt. WTF? :( Ik kan precies een hele werkdag doen met 5ml, dus dat gaat em mooi niet worden.

- 20-30W is voldoende

Iemand tips?

eLeaf iStick Pico (25) een optie? Goedkoop, compact, en doet wat het moet doen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Mx. Alba schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:54:
[...]

eLeaf iStick Pico (25) een optie? Goedkoop, compact, en doet wat het moet doen.
thanks! dat ziet er uit als een degelijk ding. Goeie manier om de batterij te borgen, veel beter dan zo'n klepje met magneetjes.

Edit: ik zie op fasttech dat er ook een 21700 in past, misschien wel handig om daarop over te stappen.

[ Voor 13% gewijzigd door AtomicShockwave op 26-07-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
AtomicShockwave schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:30:
[...]

thanks! dat ziet er uit als een degelijk ding. Goeie manier om de batterij te borgen, veel beter dan zo'n klepje met magneetjes.

Edit: ik zie op fasttech dat er ook een 21700 in past, misschien wel handig om daarop over te stappen.
Dat is een prima ding idd! Je kan ook nog kijken naar een Vaporesso Swag trouwens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1nsane schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Dat is een prima ding idd! Je kan ook nog kijken naar een Vaporesso Swag trouwens :-)
Heb deze net ook besteld, ben benieuwd.
Wel opletten de diameter van de tank kan naar wat ik begreep niet groter zijn dan 22-23 mm. De Pico 25 kan tot 25mm gaan. Ik ga de swag gebruiken icm een eleaf mini XL tank die is 22 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
koesie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Heb deze net ook besteld, ben benieuwd.
Wel opletten de diameter van de tank kan naar wat ik begreep niet groter zijn dan 22-23 mm. De Pico 25 kan tot 25mm gaan. Ik ga de swag gebruiken icm een eleaf mini XL tank die is 22 mm
Klopt inderdaad, dit komt doordat de batterycap wat verder uitsteekt en vrij dicht bij de tank zit.

De Swag is voor m'n gevoel wel iets compacter dan de eleaf.

Ik heb de Swag i.c.m. de 3,5ml tank ipv de 2ml (heb hem uit China besteld). Op zich is dat prima te doen, hij is sowieso top-fill dus supersimpel om hem bij te vullen. Ik weet niet welke andere tanks er nog meer op zouden passen die groter zijn, die zullen er wel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Maar weer eens een fotootje van mijn huidige setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4FoAkBm16FaYNgkFRgEgKBwk/full.jpg

Links: eLeaf iStick Pico 25 + Smok Big Baby Beast TFV8 5ml met 0.25Ω M2 coil en Charlie Noble "Captain Charleston Gray" 6,3 mg/ml.

Rechts: eLeaf iStick Pico 25 + Smok Big Baby Beast TFV8 5ml met 0.40Ω Q2 coil en Charlie Noble "Charlie's Custard" 6,3 mg/ml.

Midden: Joyetech eGo AiO 2ml met 1/4 Millers drop en 3/4 Millers mint 12mg/ml.

Allemaal beschermd en versierd met siliconen sleeves en ringetjes.

Oh, en de accu's die ik gebruik zijn Sony VTC5A en VTC6.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 27-07-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07 12:48
Net een aantal pagina's gelezen van dit Topic en dan voel je je een complete noob. Een tijdje gelden begonnen met vapen en toen toch weer gaan roken, nu sinds een week weer aan het vapen met een Endura t20s ik ben een MTL vaper (ik ben al zover, dat ik dat weet :D.) maar ik ervaar veel spitback bij de endura en ook de Joytech A10 die ik daarvoor heb gehad. Ook vind ik bij beide het vullen een k-klus, bij de Endura is het al beter omdat daar de coil vast zit in je tank. Terug naar het onderwerp de spitback..... hoe kan ik dit voorkomen? Rook ik te snel te veel? ik weet dat ik een MTL vaper ben want DTL trek ik gewoonweg niet. Ik rook ongeveer 2 a 5 ml per dag. Nu zat ik erover te denken om een VAPORESSO VECO ONE STARTER KIT of een VAPORESSO CASCADE ONE STARTER KIT aan te schaffen die zijn beide volgens mij DTL, maar kan ik die ook MTL vapen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, omdat het echt een totale chaos is wat je op het web kan vinden, ook winkels hebben een erg eigen mening en meestal een beetje shady :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Ik heb bijna een jaar mtl gevaped voordat ik overging naar DL. Nu vind ik meer rook, met minder nicotine veel prettiger. DL is niet prettig voor beginners, je moet daar aan wennen ofzo. Bijna iedereen die ik zonder ervaring DL zie inhaleren begint te kuchen als een bootwerker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

AtomicShockwave schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:27:

Ik damp:

- 20-30W is voldoende

Iemand tips?

Rookwinkel verkoopt de vaporesso cascade baby als 2ML. Dat is echter simpel naar 5 ml te vergroten door het siliconenblokje eruit te halen ;)

https://www.rookwinkel.nl...so-cascade-baby-tank.html

Je ziet (zeker bij de zwarte) dat witte ding in t midden. Die kan eruit dus uit.
inbedrijf schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:08:
Nu zat ik erover te denken om een VAPORESSO VECO ONE STARTER KIT of een VAPORESSO CASCADE ONE STARTER KIT aan te schaffen die zijn beide volgens mij DTL, maar kan ik die ook MTL vapen?
Ik heb net de Vaporesso Tarot Nano kit binnen (met VECO tank), en vanmiddag de Cascade Baby tank (hierboven) binnengekregen.

Die VECO -kan- je MTL dampen, als je de airflow helemaal dichtdraait. Vind t alleen niet optimaal. Die Cascade maakt echt teveel damp voor MTL wat mij betreft.

[ Voor 32% gewijzigd door _Mystikal_ op 27-07-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07 12:48
_Mystikal_ schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Rookwinkel verkoopt de vaporesso cascade baby als 2ML. Dat is echter simpel naar 5 ml te vergroten door het siliconenblokje eruit te halen ;)

https://www.rookwinkel.nl...so-cascade-baby-tank.html

Je ziet (zeker bij de zwarte) dat witte ding in t midden. Die kan eruit dus uit.

[...]

Ik heb net de Vaporesso Tarot Nano kit binnen (met VECO tank), en vanmiddag de Cascade Baby tank (hierboven) binnengekregen.

Die VECO -kan- je MTL dampen, als je de airflow helemaal dichtdraait. Vind t alleen niet optimaal. Die Cascade maakt echt teveel damp voor MTL wat mij betreft.
@_Mystikal_ Duidelijk, maar welke MTL device zou jij kiezen? Want van die endura wordt ik helemaal gek, hij heeft een goede trek, maar die spitback's zijn echt klote. Misschien moet ik toch maar DL gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

inbedrijf schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:37:
[...]

@_Mystikal_ Duidelijk, maar welke MTL device zou jij kiezen? Want van die endura wordt ik helemaal gek, hij heeft een goede trek, maar die spitback's zijn echt klote. Misschien moet ik toch maar DL gaan doen...
Nouja, 'het internet' is redelijk lyrisch over de Innokin Zenith MTL tank.

Meer weet ik er niet van, ik ben naar DL over gestapt omdat MTL het niet is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

inbedrijf schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:08:
Net een aantal pagina's gelezen van dit Topic en dan voel je je een complete noob. Een tijdje gelden begonnen met vapen en toen toch weer gaan roken, nu sinds een week weer aan het vapen met een Endura t20s ik ben een MTL vaper (ik ben al zover, dat ik dat weet :D.) maar ik ervaar veel spitback bij de endura en ook de Joytech A10 die ik daarvoor heb gehad. Ook vind ik bij beide het vullen een k-klus, bij de Endura is het al beter omdat daar de coil vast zit in je tank. Terug naar het onderwerp de spitback..... hoe kan ik dit voorkomen? Rook ik te snel te veel? ik weet dat ik een MTL vaper ben want DTL trek ik gewoonweg niet. Ik rook ongeveer 2 a 5 ml per dag. Nu zat ik erover te denken om een VAPORESSO VECO ONE STARTER KIT of een VAPORESSO CASCADE ONE STARTER KIT aan te schaffen die zijn beide volgens mij DTL, maar kan ik die ook MTL vapen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, omdat het echt een totale chaos is wat je op het web kan vinden, ook winkels hebben een erg eigen mening en meestal een beetje shady :D
Bij spitback gooi ik vaak het wattage omhoog. Als je MTL vaped moet je vaak een coil nemen die wat hoger in ohm is en wat lager in wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Ik heb heel lang MTL gedaan met een kanger mini protank. Simpele goedkope coils, en weinig troubles.
Ik heb na een tijd wel de luchtgaten uitgeboord, maar dat zal gehoord hebben bij de overgangsfase naar DL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:43:
[...] Ik ga vanmiddag toch maar eens de diverse internettrucjes proberen: vodka en uitkoken. Dus mocht je "Vape Dinner Lady ‑ Cornflake Tart" willen proberen, wees gewaarschuwd.
Tankje is weer donut-smaak vrij! Nachtje in de Vodka en daarna goed laten drogen hielp. Nu weer lekker Fruity Yoghurt zonder gekke bijsmaak.
AtomicShockwave schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:53:
Bijna iedereen die ik zonder ervaring DL zie inhaleren begint te kuchen als een bootwerker :+
Ik krijg het mijn vriendin ook niet aangeleerd. Alleen op 15 Watt, maar dan heb je haast geen rook. Alles vanaf 25 Watt is een hoestbui van hier tot ginder. Ik had overigens nul problemen met direct DL terwijl ik nooit heb gerookt.
Mx. Alba schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:59:
Allemaal beschermd en versierd met siliconen sleeves en ringetjes.
Hoe kom je makkelijk aan die vape-bands? Sommige sites vragen tot wel 5 euro voor zo'n bandje (wat echt absurd is). Ander sites vragen leukere bedragen maar dan mag je de 5 euro voor de verzendkosten betalen. Fasttech heb ik gekeken, maar die gaan per minimaal tien.

Edit:
Ik zal eens bij Smooxx kijken een keer voor die Vape bands. Moet daar toch nog heen voor kleine flesjes voor e-liquid. Heb een bestelling van drie smaken op 100ml binnen, maar dat is wel lastig meenemen :P Tijd zat, want ze moeten nog even steepen.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 27-07-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Tankje is weer donut-smaak vrij! Nachtje in de Vodka en daarna goed laten drogen hielp. Nu weer lekker Fruity Yoghurt zonder gekke bijsmaak.

[...]

Ik krijg het mijn vriendin ook niet aangeleerd. Alleen op 15 Watt, maar dan heb je haast geen rook. Alles vanaf 25 Watt is een hoestbui van hier tot ginder. Ik had overigens nul problemen met direct DL terwijl ik nooit heb gerookt.

[...]

Hoe kom je makkelijk aan die vape-bands? Sommige sites vragen tot wel 5 euro voor zo'n bandje (wat echt absurd is). Ander sites vragen leukere bedragen maar dan mag je de 5 euro voor de verzendkosten betalen. Fasttech heb ik gekeken, maar die gaan per minimaal tien.

Edit:
Ik zal eens bij Smooxx kijken een keer voor die Vape bands. Moet daar toch nog heen voor kleine flesjes voor e-liquid. Heb een bestelling van drie smaken op 100ml binnen, maar dat is wel lastig meenemen :P Tijd zat, want ze moeten nog even steepen.
AliExpres. €0,50 voor 5 stuks, random kleur en tekst. Gratis verzending. Dus voor €1 had ik 10 van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Heb inmiddels mijn Aegis legend een tijdje binnen met de Uwell Valyrian.
Stevige set, Uwell is erg fijn, op laag wattage goeie wolk maar wel wat nat (zoals Fear beschreef)

Nu een Cloud Beast King besteld met extra 4X coils (totaal iets van 33 euro op AE.)

Fijn spul. Die tank is echt een aanrader.
Past overigens niet op een Swag (van de vriendin) te breed.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/myrsg.dceqt/v/vspfiles/photos/UWVALT-19.jpg

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bad Brains schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:30:
Stevige set, Uwell is erg fijn, op laag wattage goeie wolk maar wel wat nat (zoals Fear beschreef)
Dan is het misschien toch wel een Uwell dingetje. Ik dacht eerst dat het aan de Nunchaku lag omdat die coils niet vast worden geschroefd maar puur op wrijving met twee O-ringen klem zit.
Nu een Cloud Beast King besteld met extra 4X coils (totaal iets van 33 euro op AE.)
Damn, die ziet er inderdaad interessant uit. Ik twijfel nu om mijn SMOK Prince Cobra Edition te cancellen en voor de King te gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De prince is volgens mij een aftreksel van de King die hier nergens te vinden is.
Spijker me daar niet op vast.

King

X4 coils

Er is ook een RBA versie, let daar wel op.

[ Voor 65% gewijzigd door Bad Brains op 28-07-2018 14:37 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Type TFV12 is inderdaad gelijk en daarna wordt het anders. Sowieso is het een brij van types en edities voor de verschillende nameten. Ik dacht dat de coils daarom mogelijk uitwisselbaar waren, maar dat blijkt niet zo. Ik was voor de Prince gegaan omdat er een Special Edition van is en daar heb ik toch wel een zwak voor. Mogelijk toch die Cloud King ook bestellen, voor die paar tientjes is de verzameling uitbreiden wel te doen. Op AliExpress is één aanbieder die de King voor onder de twintig dollar aanbiedt.

Edit:
Meningen op internet zijn verdeeld waardoor ik mijn Prince sowieso niet ga cancellen. Smaak van de Prince is beter waar de King grotere wolken kan maken (hence the name...). Coils voor de King zijn ook aan de prijs. Van wat ik begrijp is de King een ouder model? Men hoopt namelijk op een King met opties van de hedendaagse SMOK tanks. Ik weet ook niet hoe erg je het vapen op >100 Watt merkt? Ik zit nu op een Watt of 40 met de Uwell.

Edit 2:
Als mijn SMOK er is dan is er als het goed is ook een glaasje voor de Vaporesso Cascade. Ik ben benieuwd hoe die het doet op de betere mod die ik nu heb t.o.v. de standaard.

Edit 3:
Ik moet sowieso oppassen dat het verzamelen van tankjes puur voor de heb niet gaat gebeuren. Ik zie genoeg leuke dingen voorbij komen op Dampforum, maar soms blijkt het dan verdomde lastig om aan onderdelen te komen.

[ Voor 64% gewijzigd door FeaR op 28-07-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 00:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FeaR schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:51:

Edit 3:
Ik moet sowieso oppassen dat het verzamelen van tankjes puur voor de heb niet gaat gebeuren. Ik zie genoeg leuke dingen voorbij komen op Dampforum, maar soms blijkt het dan verdomde lastig om aan onderdelen te komen.
Don't we all :)

Zit met smart te wachten op de Sigelei Fuchai Duo 3 en de Zeus Dual die ik besteld heb. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-07 16:24
DIY is leuk en ik doe het puur voor de kost maar ben eigenlijk nog nooit 100% tevreden geweest ervan, misschien dat ik na 2 jaar wel ''verwend'' was door de smaak die aan ''premium'' liquids zitten die ik als ''beginner'' altijd kocht, dunno.
Ik heb boss shots geprobeerd, drip hacks, oneshots van merken die ook premium liquid verkopen zoals bv Mystiq, losse TPA/CAP/whatever aroma's maar het is het allemaal net niet, zelfs boss shots of drip hacks niet en ik mix die nochtans tot op de ML juist.

Bv van Boss shots, en vooral drip hacks, lees je altijd in die reviews hoe goed die smaken en hoeveel smaak daaraan zit of hoe zoet ze zijn, maar eigenlijk heb ik geen enkele boss shot of drip hacks shot gevonden die een kaars kan houden aan echt zoete premade liquid, ook niet qua smaak op zich.
De laatste 2 die ik hier heb van Drip hacks, Cryo grape ( grape met koolada ) en The one who Knocks ( blue fruit met anijs ) proeven na een 10 day steep wel naar wat het zegt, maar ondersteboven qua smaak intensiteit zoals de reviews zeggen ben ik niet echt, laat me zeggen dat het niet zo is alsof je een 60ml premade flesje van 20 euro open trekt.

Het is allemaal niet slecht en zeker niet als je 250ml hebt voor 10 euro ( pak nu nog 15 euro met grondstoffen ) maar het is wel een heel gedoe sinds nicotine alleen nog maar in boosters is te krijgen ( 250ml liquid bv zijn 4 boosters van 18mg om op 3mg uit te komen, maar in een vapeshop zijn die 1.95 per stuk, goedkoopste wat ik online vind is 1 euro per stuk maar dan nog shipping van vaak een ander EU land ) dus dat is al 8 of 4 euro nic shots in mn liquid.

Ook is het vaak nogal omslachtig om een goed recept te vinden, als ik bv zoek op Peach Custard vind ik al een handvol verschillende peach aroma's die verschillen tussen elk recept, idem met de custard en soms nog extra toevoegingen zoals cream etc, als ik de 3 peach custard recepten wil testen die ik hier ben gevonden moet ik al 5 verschillende peach aroma's, 3 verschillende custards en soms nog extra crap zoals bavarian cream etc, daar heb ik echt geen zin om om al die aroma's aan te kopen aan +-4 euro per stuk en dan een recept te hebben wat een grote kans heeft om op geen zak te trekken omdat er 10 verschillende zijn voor peach custard...

Ik blijf wel met de oneshots voor de kost die eraan hangt, maar ik heb nog geen boss shot of drip hack shot geproefd wat me de intense smaak geeft zoals bv Pink Lemonade van Element ( of een andere smaak van dat merk ) of iets als al die Malaysian vapes zoals NOS en Mystiq.

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 29-07-2018 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Katmi schreef op zondag 29 juli 2018 @ 03:53:
DIY is leuk en ik doe het puur voor de kost maar ben eigenlijk nog nooit 100% tevreden geweest ervan, misschien dat ik na 2 jaar wel ''verwend'' was door de smaak die aan ''premium'' liquids zitten die ik als ''beginner'' altijd kocht, dunno.
Premium liquids zitten vol met sweeteners. Dat zal het wel zijn. DIY kun je betere liquids maken dan de 'premium' juices. Sterker nog; je kunt liquids aanpassen zodat ze beter zijn naar jouw smaak. Als je zelf geen recepten maakt zou ik gewoon wat meer recepten proberen die er zijn. Ik weet niet hoeveel aroma's je hebt? Ik heb een hele kast vol en ik ben constant opzoek naar nieuwe recepten en ben constant zelf bezig om te proberen een recept te clonen. Maar dat hoeft dus niet; er zijn zat recepten die je kunt proberen. Ik weet zeker dat daar recepten tussen zitten die je na een tijd beter gaat vinden dan de 'premium' juices. De meeste 'premium' liquids zijn gewoon hele simpele recepten met een bult sweetener er in. Daar is niks mis mee hoor, maar dat kun je prima zelf maken voor de fractie van de prijs.

Koop gewoon aroma's van recepten met hoge ratings op e-liquid recipes en kijk hoe die zijn. Recepten met hoge ratings en waar veel commentaar op is. Dan kun je voor jezelf wel een beetje beoordelen of je denkt dat het goed is. Als je het op die manier probeert hoef je geen kast vol aroma's te kopen maar gewoon steeds wat aroma die je nodig hebt voor het recept. Bedenk je goed; de premium juices gebruiken dezelfde aroma's die je gewoon kunt kopen. Tenzij ze zelf iets maken, maar dat komt eigenlijk amper voor. Ik heb ook veel recepten gemixt die eigenlijk niet nice zijn, maar er zitten echt een boel goede tussen die je blijft mixen.

De reden dat ik alleen nog maar DIY is omdat er steeds meer restricties komen op vapen en eliquid. Ik wil niet in de situatie zitten dat als dingen verboden worden straks dat ik mijn favoriete eliquid niet meer kan kopen. Of stel je voor dat een bedrijf falliet gaat. Dan kan ik niet meer die liquid kopen. Die maak ik dan gewoon lekker zelf. Ik ben niet meer afhankelijk van bedrijven die liquids maken.

[ Voor 30% gewijzigd door DAMAGE op 29-07-2018 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Even een hulpvraag: ik wil met een RTA gaan beginnen. Dat zal de OBS Engine of Engine Nano worden, ben nogal gecharmeerd van het niet lekken en het velocitydeck met ruimte om te builden.

Ik heb niet de behoefte om zelf coils te draaien (1 stap per keer), en zal daarom voorlopig gewoon premade coils halen bij bijvoorbeeld Zwoofs. Ik weet dat het via Aliexpress een stuk goedkoper kan, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer ;)

Als katoen wil ik Cotton Bacon gebruiken.

Ik heb nu 2 mods die automatisch weerstand lezen (Vaporesso Tarot Nano en Joyetech -Grip II).

De vraag is wat ik nodig heb aan tools. Op basis van YouTube en dit topic kom ik op 't volgende lijstje:

- tang (heb ik in huis)
- ceramic tweezer
- ceramic pincet
- cotton hook
- schaar (heb ik in huis)
- schroevendraaiers (heb ik in huis)

Heb ik nog meer nodig of is dit wel compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:54
_Mystikal_ schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:15:
Even een hulpvraag: ik wil met een RTA gaan beginnen. Dat zal de OBS Engine of Engine Nano worden, ben nogal gecharmeerd van het niet lekken en het velocitydeck met ruimte om te builden.

Ik heb niet de behoefte om zelf coils te draaien (1 stap per keer), en zal daarom voorlopig gewoon premade coils halen bij bijvoorbeeld Zwoofs. Ik weet dat het via Aliexpress een stuk goedkoper kan, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer ;)

Als katoen wil ik Cotton Bacon gebruiken.

Ik heb nu 2 mods die automatisch weerstand lezen (Vaporesso Tarot Nano en Joyetech -Grip II).

De vraag is wat ik nodig heb aan tools. Op basis van YouTube en dit topic kom ik op 't volgende lijstje:

- tang (heb ik in huis)
- ceramic tweezer
- ceramic pincet
- cotton hook
- schaar (heb ik in huis)
- schroevendraaiers (heb ik in huis)

Heb ik nog meer nodig of is dit wel compleet?
Nah, da's meer dan zat. Ik bouw al jaren op RDA's met een schaar, puntbektang en een nagelknipper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
DAMAGE schreef op zondag 29 juli 2018 @ 06:02:
[...]

Premium liquids zitten vol met sweeteners.
Oh trust me dat ik weet ik want dat proef ik ook :P ik ga ook specifiek op zoek naar recepten met Sucralose in of CAP Super Sweet en qua zoetigheid lukt dat wel als ik dat aanpas naar smaak maar ik had het eerder over de main flavours die altijd minder poppen dan met premade liquid, ik ben me bewust dat je met de % kan spelen om dat aan te passen of te verbeteren maar het blijft toch altijd net niet.

Zoals ik al aanhaalde heb ik hetzelfde gevoel met boss shots en drip hacks, die steken ook al redelijk vol met sweetener ( afhankelijk van welke flavour je koopt van hun ) en die reviews raven ook altijd over de smaak en alles, maar ik vind het altijd redelijk gemute.

Ik heb al een tijdje geen losse aroma's meer staan sinds ik one shots maak, toen ik net begon met DIY heb ik Kanzi nagemaakt en Matata, beide een flop maar thans 5 sterren en zowat 50 comments op e liquid recipes, ook een keer muffin man geprobeerd en die was wel ok maar niet zoals de echte ( nuja ik heb nooit hoop dat een diy project 100% zoals de premade gaat zijn, dat is ook wat iedereen me zegt )

De peach custard zou ik eventueel nog wel eens willen proberen als ik uitvogel welke peach en custard nu eigenlijk het beste is want zoals ik zei kom je daar ook 5 verschilende aroma's van tegen in 5 verschillende recepten, maar momenteel heb ik nog een 400ml drip hacks staan.

@_Mystikal_ koop gewoon zo een Coilmaster DIY mini kit, komt ook een coil winding tool mee waar je eenvoudig zelf mee coils draait met de hand en die coilmaster schaartjes en knip tangen vind ik imo de beste die er zijn, verder krijg je ook een flat head en kruis schroevendraaier en ceramic tweezers.

Let wel ik spreek over de V1 van de Mini kit, onlangs is er ook een V2 uitgekomen maar daar zit de coil kit niet in, de V1 kost ongeveer een 18 euro maar als je de inhoud los moet gaan kopen ben je duurder uit + het zit in een stevige pouch met rits sluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Katmi op 29-07-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Ben trouwens niet verrast als je minder coils aan het bouwen bent dan je verwacht. In mijn RTA zit een simpele clapton coil die ik anderhalf jaar geleden gebouwd heb. Steeds katoen er uit, schoonstoken, afspoelen, nieuw katoen er in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
anderhalf jaar is wel heel lang, ik ben toch heel vaak de smaak kwijt na een 250ml liquid en bijbehorende dry burn sessies als ik de katoen verander, maar dat is wel in een RDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@_Mystikal_ pak wel de cotton bacon prime en check de obs engine 2 en nano 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
En remember dat katoen ook een zeer persoonlijk iets is, dus keer niet direct je rug als je cotton bacon niks vind en probeer dan native wicks of kendo gold bv.

Ik vind cotton bacon bv wel ok maar mn broer vind dat slecht wicken en ranzig proeven bij eventuele dry hits, ik vind kendo gold dan weer super maar mn broer vind dat bucht wat veel te snel scheurt als je het door de coil trekt ( kendo scheurt ook iets sneller maar gewoon voorzichtiger zijn )
Native wicks vinden we beide dan weer wel ok.

Ik wil maar zeggen, katoen is bijna zo persoonlijk qua mening als de wattage waarop je dampt of de type coils die je het liefst gebruikt, dus geef ze allemaal eens een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Dank voor alle reacties (ook die in DM)!
opblaashaas schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:26:
[...]

Nah, da's meer dan zat. Ik bouw al jaren op RDA's met een schaar, puntbektang en een nagelknipper. :+
Lekker primitief :+
Katmi schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:25:

@_Mystikal_ koop gewoon zo een Coilmaster DIY mini kit, komt ook een coil winding tool mee waar je eenvoudig zelf mee coils draait met de hand en die coilmaster schaartjes en knip tangen vind ik imo de beste die er zijn, verder krijg je ook een flat head en kruis schroevendraaier en ceramic tweezers.

Let wel ik spreek over de V1 van de Mini kit, onlangs is er ook een V2 uitgekomen maar daar zit de coil kit niet in, de V1 kost ongeveer een 18 euro maar als je de inhoud los moet gaan kopen ben je duurder uit + het zit in een stevige pouch met rits sluiting.
Heb inderdaad even op Aliexpress gekeken, dat zijn betere prijzen dan in NL. Thanks!

En jij bedoelt zoiets deze denk ik?
https://www.aliexpress.co...zer-coil/32861648208.html
AtomicShockwave schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:08:
Ben trouwens niet verrast als je minder coils aan het bouwen bent dan je verwacht. In mijn RTA zit een simpele clapton coil die ik anderhalf jaar geleden gebouwd heb. Steeds katoen er uit, schoonstoken, afspoelen, nieuw katoen er in. :D
Mwah, coils zelf bouwen doe ik nog even niet. 1 stap per keer, anders vind ik t of niet leuk meer, of ik ga dingen slopen :+
418O2 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:52:
@_Mystikal_ pak wel de cotton bacon prime en check de obs engine 2 en nano 2
Eh ja, die prime bedoelde ik. De Engine II ben ik niet zo enthousiast over met dat 'funky' hanged men deck. Zal vast prima builden, maar wil t niet te moeilijk maken meteen. De Nano 2 heb ik nog niet gezien.
Katmi schreef op maandag 30 juli 2018 @ 03:02:
En remember dat katoen ook een zeer persoonlijk iets is, dus keer niet direct je rug als je cotton bacon niks vind en probeer dan native wicks of kendo gold bv.

Ik vind cotton bacon bv wel ok maar mn broer vind dat slecht wicken en ranzig proeven bij eventuele dry hits, ik vind kendo gold dan weer super maar mn broer vind dat bucht wat veel te snel scheurt als je het door de coil trekt ( kendo scheurt ook iets sneller maar gewoon voorzichtiger zijn )
Native wicks vinden we beide dan weer wel ok.

Ik wil maar zeggen, katoen is bijna zo persoonlijk qua mening als de wattage waarop je dampt of de type coils die je het liefst gebruikt, dus geef ze allemaal eens een kans :)
Uiteindelijk zal t vast beter zijn dan factory coils, en daar gaat t om ;) heb al wel door dat dit een interessante time en moneysink kan zijn.

Heb nog even verder gelezen over diverse RTA's, en ik wil hoe dan ook een top-airflow ivm leakage problemen. IPV de OBS Engine ga ik denk ik toch voor de Geekvape Zeus Dual Coil RTA. Het dek is misschien iets lastiger dan een standaard 2 post Velocity deck, maar het wicken schijnt makkelijker te zijn dan de OBS, en je kunt deze Zeus ook single coil gebruiken, wat met de OBS niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb zowel de Zeus als de obs engine nano gebruikt (de Zeus is nu mijn backup). Vind ze beide prima. Denk dat dual cool weinig toevoegt, buiten meer verbruik en lastiger bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:54
_Mystikal_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:36:
Dank voor alle reacties (ook die in DM)!

[...]

Lekker primitief :+
Primitief, dat was de standaard en waarom veranderen als het werkt?
Maar dat was in de periode dat in nederland de evod net de shit was en reddit lyrisch over de nemesis en kayfun. Het nadeel was wel dat silica toen nog de standaard was als wick, Dat spul is smerig als je net niet goed wickt. Katoen is lief O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
_Mystikal_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:36:

Heb inderdaad even op Aliexpress gekeken, dat zijn betere prijzen dan in NL. Thanks!

En jij bedoelt zoiets deze denk ik?
https://www.aliexpress.co...zer-coil/32861648208.html
Ik bedoelde idd zoiets, nu sprak ik over de V1 ( je link is de V2 ) omdat in de V1 specifiek een coil winding kit zat, wat niet noodzakelijk is om zelf coils te draaien maar wel handig, maar ik weet niet of de V1 nog te koop is aangezien de V2 uit is.

Dit is wat in de V1 steekt : https://nl.aliexpress.com...ling-Jig/32829975702.html? maar het onbreekt in de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Katmi schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Ik bedoelde idd zoiets, nu sprak ik over de V1 ( je link is de V2 ) omdat in de V1 specifiek een coil winding kit zat, wat niet noodzakelijk is om zelf coils te draaien maar wel handig, maar ik weet niet of de V1 nog te koop is aangezien de V2 uit is.

Dit is wat in de V1 steekt : https://nl.aliexpress.com...ling-Jig/32829975702.html? maar het onbreekt in de V2.
V1 is niet meer te vinden op Ali iig. Maar met deze:

https://www.aliexpress.co...ster-Jig/32842890285.html

of deze

https://www.aliexpress.co...Japanese/32753278058.html

zit die kit ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Zit idd ook in andere kits :) of gewoon apart kopen, eigenlijk is de V2 mini kit alles wat je nodig hebt, pas op die V3 kit is ook nice maar sinds ik een regulated mod heb heb ik weinig behoefte aan de ohm meter die erbij zit dus voor mij was het logischer om de V1 mini in het verleden te kopen voor 18 dan de V3 voor +- 38 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mmm, mijn bestelde SMOK tankje gaat nog wel even duren. Rond de 20e besteld bij Fasttech en zou eind deze maand verzonden worden. Echter is de status vandaag weer naar "pre-order" gegaan en verwachte datum is nu 15-08-2018.

Edit:
Fasttech mag dan niet snel zijn, AliExpres is dat wel. Ik heb de eerste levering 510 Drip Tips binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9JBBTh3GRYKLKPC5o2adidzx/full.jpg

Niet slecht, 20 juli besteld en nu binnen. Noem me gek, maar deze Drip Tips zijn aan de bovenkant wat breder en hebben ook wat meer body dan de standaard van Uwell, ik vind dit wel geslaagd. Ook resin is meer mijn ding dan plastic. Jammer voor de plastic drip tips die nog gaan komen, maar voor die paar euro lig ik daar niet wakker van :)

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 31-07-2018 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nou vandaag kwam dan de Eleaf iStick Pico binnen voor mijn jongere broer. Het dingetje in elkaar gezet en hem uitgelegd hoe alles werkt. Die is hopelijk van het roken af! Vind het wel een leuke starter kit. Heb de 0.3 ohm coil er in gezet en gezegd dat ie zelf maar een beetje moet spelen met het wattage om te kijken wat het beste voor hem werkt. Wel verteld dat hij hem niet helemaal moet opschroeven naar 75 watt want dat heeft niet zo veel zin. maar 50 en daaronder moet prima te doen zijn lijkt mij.

Ook vandaag even een liquidje gemixt. Water Malone van DIYORDIE. Damn, dat is echt een hele goede watermeloen hoor! Smaakt fantastisch. Gewoon shake and vape. Gemixt, geschud, dampen maar. Gelijk al de perfecte smaak. Die Aroma's van Flavorah vallen niet tegen.

Ik heb hem zelf gemixt, maar hij is er dus ook als oneshot te krijgen en binnenkort verkrijgbaar in de UK.

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 31-07-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ben wel een fan van Grimmgreen. Leuke en informatieve en vooral geen gefake'te' reviews.
Helemaal klaar met die gasten die reviewen en supa'tof doen. en het niet zijn.

Op zijn review de Valyrian clearomiser gekocht, helemaal geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Knoop doorgehakt, en bij Ali een OBS Engine Nano, een toolkit en 2 heatsinks ( m'n vaporesso cascade wordt nogal warm...) gekocht.

Dank voor de hulp en de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR in "Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3" was een goede ervaring met AliExpres, maar de Drip Tips die vandaag binnen kwamen zijn letterlijk ruk. Ik heb ze zelf nog uit mogen boren omdat er overal plastic resten zaten waardoor ik de tip gewoon vacuum zoog. Maar risico van het vak zullen we maar zeggen en voor die paar euro staan ze leuk in de collectie.

Fasttech gaat wel het glaasje voor mijn Vaporesso eerder opsturen en niet wachten tot de SMOK Prince binnen is. Ik kan eigenlijk niet wachten om de Vaporesso Cascade te proberen op een goede mod.

Edit:
De seller vond mijn feedback niet zo leuk, dit is by design en moet een interne spiraal voorstellen. Eh leuk, maar de mijne zaten helemaal dicht :P

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 03-08-2018 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

FeaR schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:20:
Ik heb ze zelf nog uit mogen boren omdat er overal plastic resten zaten...
Je wilde geen wide-bore driptips? :+
Fasttech gaat wel het glaasje voor mijn Vaporesso eerder opsturen en niet wachten tot de SMOK Prince binnen is. Ik kan eigenlijk niet wachten om de Vaporesso Cascade te proberen op een goede mod.
Gebruik nu een Cascade Baby op m'n Aspire Typhon, werkt erg fijn. Vind wel dat die Baby echt heel heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_Mystikal_ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:51:
[...]
Gebruik nu een Cascade Baby op m'n Aspire Typhon, werkt erg fijn. Vind wel dat die Baby echt heel heet wordt.
Terwijl de coil daar toch helemaal onderin zit. Van mijn Uwell wordt de deksel letterlijk heet als je meerdere malen snel achter elkaar aan het hijsen bent, dat heb ik bij de Vaporesso nog niet gehad. Maar goed, die heb ik niet erg lang mogen gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

FeaR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:25:
[...]

Terwijl de coil daar toch helemaal onderin zit. Van mijn Uwell wordt de deksel letterlijk heet als je meerdere malen snel achter elkaar aan het hijsen bent, dat heb ik bij de Vaporesso nog niet gehad. Maar goed, die heb ik niet erg lang mogen gebruiken O-)
Dat is dus precies het interessante: hij wordt bloedheet rond de airholes en coil. Nou helpt 't vast niet dat ik er de GT8 quad Clapton in heb zitten van 0,15ohm, op 55 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
_Mystikal_ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Dat is dus precies het interessante: hij wordt bloedheet rond de airholes en coil. Nou helpt 't vast niet dat ik er de GT8 quad Clapton in heb zitten van 0,15ohm, op 55 watt.
Die GT8 heeft zelfs 8 spoelen dacht ik, 2 per gat :-)

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.