Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

FeaR schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:20:
[...]

WTF! Ik betaal zo’n €2,95 tot €4,95 voor 10ml 0mg e-liquid. Met 50 tot 75 ml ben je dan snel een klein fortuin kwijt. Heb je een goedkoop adresje?
Ja hoor.....zelfmixen....stukken goedkoper en meestal nog lekkerder ook!!..... Stuur mij eens een emailtje??

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44

Mach

[END]Avengers

Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:04:
Hallo allemaal.

Zijn er mensen die hier zelf liquid mengen? Damp nu ruim een jaar en meng al driekwart jaar zelf. Ik zit even met het volgende: er zijn nergens meer grotere flesjes nicotine base te vinden. Savevape had altijd 100ml 48mg, die waren perfect. Nu verkopen ze dat niet meer. Weet iemand hier toevallig nog een webshop of adresje die nog sterkere nicotine boosters verkoopt? Of zal ik moeten overstappen op flesjes van 10ml 20mg.

Alvast bedankt.

[EDIT] Een uurtje verder en meteen al helemaal klaar. Gotta love Tweakers. Bedankt!
Loop nu ook tegen deze uitdaging aan. Had een flinke voorraad nico in 100 ml flesjes (via savevape destijds).

Waar heb jij je oplossing gevonden ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Katmi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Op zich is er weinig verschil tussen de coils op zich, de 0.75 coils hebben een rating van 8 tot 25 watt
De 1.2 coils van 8 tot 30 watt en de 1.5 coil van 8 tot 20 watt, maar dat maakt allemaal weinig uit op zo een pico baby aangezien je zelf geen controle hebt buiten de fire button.

Het verschil is dat een lagere ohm coil minder voltage nodig heeft en sneller warm zal worden, een warmere vape zal geven en meer damp, de 1.2 en 1.5 coils zullen een koudere vape geven en minder damp.

Het is maar wat je zelf het liefste hebt.
Warmer is beter wat mij betreft, 0,75 Ohm blijft het voor mij. Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 07:52
Bad Brains schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:28:
@bruutone Nooit een nieuwe coil op hoog wattage zetten, je katoen is hoogstwaarschijnlijk nog niet helemaal ingesoaked en je verbrand daarmee je katoen bij je coil. Begin altijd op je minimum.
Gewoon roken doe je eerst in je mond, dan naar je longen, vapen met een mod is direct naar je longen.
Zeker als je coil nog niet helemaal "ingelopen" is dan kan dan wel droog in je keel zijn.
Als je katoen verbrand is dan gaat dat ook niet meer weg, ook je keuze van smaak (tabak) kan wat ruiger zijn op je strot i.p.v. wat mildere smaken (zoet/anders dan tabak)
Dank voor je reactie en advies. Vandaag even langs een stenen shop geweest en de 12mg bleek gewoon te heftig voor mij. Zit nu dus op 6mg, probleem opgelost. Gelijk even andere smaken getest en aangeschaft. Happy now 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

FeaR schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:20:
[...]

WTF! Ik betaal zo’n €2,95 tot €4,95 voor 10ml 0mg e-liquid. Met 50 tot 75 ml ben je dan snel een klein fortuin kwijt. Heb je een goedkoop adresje?
Ik zie dat je al contact hebt gehad met vapingqueen. Kijk ook eens op savevape.nl voor een scala aan smaken.

Enkele van mijn faforieten zijn van flavourmonks. Vooral de sinaasappel is een goede stand alone aroma. En de meloen en tropical fruit zijn zeker ook lekker. Ik mix deze op 10%, 50/50. Doe er meestal 1 druppel super sweet sweetner van Cappella per 10ml bij. Er zijn goede stand alone aroma's zoals die van Vampire vape of t-juice. Maar je kunt ook de smaken van Cappella of TPA nemen om complexere recepten met veel soorten aroma's gecombineerd te maken.

Guerilla bottles bestel ik op aliexpress, 50 stuks 30ml bottles voor nog geen 10 euro.

Ook ik ben begonnen met flesjes liquid van 10ml, altijd beetje opletten want toch best duur. Sommige smaakjes waren echt chemisch... Wanneer je zelf aan het mixen slaat wil je niet meer terug. Voor 100ml zelfgemixte liquid op 3 mg betaal je zo'n 8 a 9 euro. (uitgaande van duurste aroma's) Kun je ook nog zelf de pg/vg verhouding bepalen.

Ook heb je van bijna alle soorten aroma's 1ml test samples. Hier kun je plusminus 10ml liquid mee maken, bevalt de smaak je niet, zit je niet meteen opgescheept met 10ml aroma.

Recepten en de berekening van hoeveelheden milliliters regel ik met spuiten. Op http://e-liquid-recipes.com/create kun je alles invullen, wijst zich bijna vanzelf.

Ik zie hier ook veel mensen vragen over het uitspoelen of weken van fabriekscoils...

Dat heb ik ook geprobeerd destijds. Ik heb zelfs een tijdje de coils van mijn justfog gerewicked. Dit was echter gigantisch priegelwerk. De coils hielden het bij mij echt max 3 dagen vol. Dan smaakte het alweer verbrand, of gewoon weinig damp. Na wat zoekwerk uiteindelijk wat degelijke kayfun clones van SXK gekocht. Internet staat er vol mee. De SXK clones zijn echt perfect. Ook andere goedkopere clones geprobeerd maar die lekten vaak, of gaven een bar slechte smaak...

Een origineel tankje is natuurlijk het allermooiste. Maar 120 euro voor een tankje is mij net iets teveel van het goede... Goede MTL tankjes zoals kayfun of fev zijn belachelijk duur.

Rolletje khantal, e-leaf ohm metertje en een batterijtje voor een joyetech ego one. Samen met wat organisch katoen en een SXK kayfun mini v3 clone zo'n 50 a 60 euro bij elkaar.

Meestal verschoon ik mijn wick iedere dag, coil even zachtjes dryburnen en nieuw katoen erin. 1x in de week een nieuwe coil, of wanneer nodig.

Elke dag de volle smaak van een nieuwe coil. Ik wil niet anders meer. Ik typ dit omdat het zelfbouwen soms een drempel kan lijken, maar als je er aan begint wil je niet meer terug naar fabriekscoils.

Wil je tijdelijk vapen als hulpmiddel om te stoppen met roken zijn fabriekscoils natuurlijk weer perfect. Maar als je geniet van vapen en niet van plan bent om in de nabije toekomst te stoppen zou ik zeker een rebuildable overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Mach schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Loop nu ook tegen deze uitdaging aan. Had een flinke voorraad nico in 100 ml flesjes (via savevape destijds).

Waar heb jij je oplossing gevonden ?
Is buiten grijze import niet meer te krijgen begrijp ik. Dus dan zit je idd vast aan 10ml 20mg. Ik heb zelf een paar weken terug nog een halve liter 48mg verkocht omdat ik door een verhuizing nu minder vriezerruimte heb en op termijn ook over wil op 50ml flessen waar booster shots bij kunnen. Scheelt weer wat gedoe en spullen die ik op voorraad moet hebben :) 'Volledige' DIY was leuk, maar intussen zijn er meer loopholes om toch relatief goedkoop aan je liquid te komen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

234FaTaLiTy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:35:
Nou, om 16:00 gisteren mijn "laatste" sigaret gerookt, tot nu toe bevalt het vapen me wel :)

Heb nog 1 sigaret over, ik kijk gewoon hoe lang ik hem kan bewaren :')

En nog een voordeel; ik zit nu achter mijn bureau te vapen op kantoor :')
Succes alvast, ik ben nu 15 maanden gestopt met regulier roken en een vervend damper geworden. Begonnen op een e-sigaret van Supersmoker, na 2 weken overgestapt op een Eleaf iStick basic (1,2ohm coil) en binnen een aantal weken op een semi sub-ohm van 0,75 gezet.
Nu sinds een maand op 6 aan het rondhuppelen met een Eleaf iStick Pico, Melo 3 tank en 0,3 ohm coil (cotton). Maak mijn eigen liquids ondertussen (behalve de aroma's, dat gaat mij nog even te ver) en damp ongeveer 90ml per week weg :+

Ik moet zeggen dat ik tot op heden nog geen "snak" naar een reguliere sigaret gehad heb...en dan rookte ik voorheen 2 pakjes Drum (shag) weg per week :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
KatirZan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Succes alvast, ik ben nu 15 maanden gestopt met regulier roken en een vervend damper geworden. Begonnen op een e-sigaret van Supersmoker, na 2 weken overgestapt op een Eleaf iStick basic (1,2ohm coil) en binnen een aantal weken op een semi sub-ohm van 0,75 gezet.
Nu sinds een maand op 6 aan het rondhuppelen met een Eleaf iStick Pico, Melo 3 tank en 0,3 ohm coil (cotton). Maak mijn eigen liquids ondertussen (behalve de aroma's, dat gaat mij nog even te ver) en damp ongeveer 90ml per week weg :+

Ik moet zeggen dat ik tot op heden nog geen "snak" naar een reguliere sigaret gehad heb...en dan rookte ik voorheen 2 pakjes Drum (shag) weg per week :+
Thanks!
Ik heb nu bijna een week geen sigaret gerookt, en opzich geen mega behoefte aan gehad.
Afgelopen weekend tijdens wat alcoholische versnaperingen had ik er wel ff zin aan, en had ook nog 1 sigaret, maar lekker laten zitten. Gaat prima zo.

Ik ga binnenkort ook even een wat betere vaper halen, nog ff goed kijken welke. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

234FaTaLiTy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Thanks!
Ik heb nu bijna een week geen sigaret gerookt, en opzich geen mega behoefte aan gehad.
Afgelopen weekend tijdens wat alcoholische versnaperingen had ik er wel ff zin aan, en had ook nog 1 sigaret, maar lekker laten zitten. Gaat prima zo.

Ik ga binnenkort ook even een wat betere vaper halen, nog ff goed kijken welke. _/-\o_
Het ligt er ook een beetje aan met wat je uiteindelijk wil. Wil je het als vervangende sigaret hebben, dan zijn alle basismodellen prima (Joyetech eGo modellen, Eleaf iStick Basic, Basal of Trim, Justfog P16 of Q16, Kanger eVod), maar wil je wat meer "damper" dan moet je eens rustig gaan kijken naar de semi-pro modellen (Eleaf iStick Pico (S) Joyetech eVod, Smok Devilkin of X-priv en Alienen de Aspire Zelos).

Bovenstaande zijn allemaal op "beginners" niveau en van daaruit kan je het zo gek maken als je zelf wil met bijvoorbeeld een Joyetech Ocular-C, Kanger KBOX 200, Smok G-PRIV. Dit zijn allemaal boxmods met wattages die (ruim) boven de 100watt uitkomen, G-PRIV en KBOX zijn beste apparaten waar je behoorlijk wat stoom uit kan halen. Dit in combi met een juiste tank en coil maakt het plezier alleen maar groter!

Succes!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
KatirZan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Het ligt er ook een beetje aan met wat je uiteindelijk wil. Wil je het als vervangende sigaret hebben, dan zijn alle basismodellen prima (Joyetech eGo modellen, Eleaf iStick Basic, Basal of Trim, Justfog P16 of Q16, Kanger eVod), maar wil je wat meer "damper" dan moet je eens rustig gaan kijken naar de semi-pro modellen (Eleaf iStick Pico (S) Joyetech eVod, Smok Devilkin of X-priv en Alienen de Aspire Zelos).

Bovenstaande zijn allemaal op "beginners" niveau en van daaruit kan je het zo gek maken als je zelf wil met bijvoorbeeld een Joyetech Ocular-C, Kanger KBOX 200, Smok G-PRIV. Dit zijn allemaal boxmods met wattages die (ruim) boven de 100watt uitkomen, G-PRIV en KBOX zijn beste apparaten waar je behoorlijk wat stoom uit kan halen. Dit in combi met een juiste tank en coil maakt het plezier alleen maar groter!

Succes!
Die Smok Devilkin lijkt mij een prima 2e stap. Niet te lomp om overal mee te kunnen nemen, en zelf wattages e.d. instellen. Die ga ik bestellen als mijn bijgeleverde coiltjes van de AIO GO op zijn (nog 1tje te gaan dus) :)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Die Smok Devilkin lijkt mij een prima 2e stap. Niet te lomp om overal mee te kunnen nemen, en zelf wattages e.d. instellen. Die ga ik bestellen als mijn bijgeleverde coiltjes van de AIO GO op zijn (nog 1tje te gaan dus) :)

Thx!
Ik zou hem nu vast bestellen als ik jou was. Één defecte coil en een dag wachttijd kan al een oorzaak zijn van het terugvallen op de analoge sigaret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@zacht op het moment dat ik aan m'n laatste coil begin ga ik hem meteen bestellen, dus komt vast wel goed ;)

en anders zitten hier bij mij in de buurt nog winkeltjes. Gaat goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Dus heel lang 70/30 PG/VG gedampt en toen bleken de Q2 coils voor mijn Big Baby Beasts de beste te zijn, gevolgd door de T6 en daarna de M2. Bij die laatste had ik last van lekkage. Nu damp ik 30/70 PG/VG (omgekeerde verhouding dus) en blijkt de T6 compleet k*t te zijn (coil begint al na een paar dagen dry burns te geven), terwijl de M2 het juist heel goed doet - geen lekkages meer. Q2 nog niet getest met deze liquid.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:52:
Dus heel lang 70/30 PG/VG gedampt en toen bleken de Q2 coils voor mijn Big Baby Beasts de beste te zijn, gevolgd door de T6 en daarna de M2. Bij die laatste had ik last van lekkage. Nu damp ik 30/70 PG/VG (omgekeerde verhouding dus) en blijkt de T6 compleet k*t te zijn (coil begint al na een paar dagen dry burns te geven), terwijl de M2 het juist heel goed doet - geen lekkages meer. Q2 nog niet getest met deze liquid.
Wat is je ervaring met het switchen van 70/30 naar 30/70? Qua smaak, damp, hit, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
zacht schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:05:
Wat is je ervaring met het switchen van 70/30 naar 30/70? Qua smaak, damp, hit, etc
Wat minder throat hit - maar ik damp ~6mg/ml met sub-ohm coils dus throat hit is sowieso geen probleem. ;)

De smaak is wat ronder en zachter dan met veel PG.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Wat minder throat hit - maar ik damp ~6mg/ml met sub-ohm coils dus throat hit is sowieso geen probleem. ;)

De smaak is wat ronder en zachter dan met veel PG.
Thnx. Ik ga zelf ook beginnen met mixen binnenkort. 60/40 VG/PG is aanbevolen voor mijn Pico Baby, ik rook ook 6mg nicotine.
Ga eens proberen wat te knutselen met een Pinkman aroma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Jullie zitten toch allemaal nog flink hoog met de nicotine...heeft dat voor jullie puur met de TH te maken?

Als ik meer dan 2mg/ml NIC stik ik toch echt de moord.....

Vorige week nieuwe mix gemaakt, Chocola+Vanille+Cookydough (eigen mix)aroma...zojuist door mijn coil heeft gegooid en damn....het is hier net een banketbakkerij :+ Volgende keer een beetje beter de verhoudingen bekijken :+ :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
10 dagen na mijn gearbest bestelling maar die tracking blijft maar op The item is ready for shipment staan.
Dat is voor beide items, moet ik maar niet meer naar die tracking kijken? Want dit irriteerd me alleen maar dat vage gedoe.

Mijn zelfgemaakte mix is wel goed aant "curen" je ruikt echt wel verschil na een dag of 10 dat het nu staat.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:33:
10 dagen na mijn gearbest bestelling maar die tracking blijft maar op The item is ready for shipment staan.
Dat is voor beide items, moet ik maar niet meer naar die tracking kijken? Want dit irriteerd me alleen maar dat vage gedoe.

Mijn zelfgemaakte mix is wel goed aant "curen" je ruikt echt wel verschil na een dag of 10 dat het nu staat.
Welkom bij China shopping! Het wordt thuis bezorgd. Ooit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig Banggood, Dealextreme, Gearbest e.a. links laat liggen en alles via AliExpress bestel. Dat voelt alsof het sneller gaat, en je kunt er met iDeal betalen. Maar dan helaas weer niet met PayPal.
KatirZan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:08:
Jullie zitten toch allemaal nog flink hoog met de nicotine...heeft dat voor jullie puur met de TH te maken?

Als ik meer dan 2mg/ml NIC stik ik toch echt de moord....
Ik ben begonnen op 12mg, nu op 6mg, en ik doe het puur voor de nicotine-verslaving die ik heb. Ik heb een flesje van 3mg geprobeerd en toen was ik binnen een halve dag door mijn batterij heen, plus dat ik erg veel zin kreeg in een analoge peuk.

[ Voor 26% gewijzigd door zacht op 06-07-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 01:09
Die Swag mod voor de vriendin was 13 dagen maar ik zat er toen ook niet op te wachten want; boeien.
Dit is voor mezelf ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
234FaTaLiTy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:42:
@zacht op het moment dat ik aan m'n laatste coil begin ga ik hem meteen bestellen, dus komt vast wel goed ;)

en anders zitten hier bij mij in de buurt nog winkeltjes. Gaat goed komen!
Heb toch nog ff nieuwe coils besteld.. sommige sites maken er zo'n bende van qua producten en coils, dat je niet weet wat je allemaal nodig hebt... Van 't weekend ff rustig uitzoeken en waarschijnlijk gelijk een nieuwe vaper bestellen, maar dan kan ik even op mijn gemak kijken wat ik nodig heb :) Voorlopig hou ik het nog wel uit met deze.
KatirZan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:08:

Als ik meer dan 2mg/ml NIC stik ik toch echt de moord.....

Vorige week nieuwe mix gemaakt, Chocola+Vanille+Cookydough (eigen mix)aroma...zojuist door mijn coil heeft gegooid en damn....het is hier net een banketbakkerij :+ Volgende keer een beetje beter de verhoudingen bekijken :+ :+
12 mg hier >:)

[ Voor 29% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 06-07-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58

FeaR

In GoT we trust

Net weer bij Smooxx geweest. Blijft toch een super winkel. Smaakjes geproefd die ze zelf mixen en ook wat mods bekeken. De standaard mod die ik bij de Vaporesso heb gaat blijkbaar (Google) niet zo heel lang mee, dus ik was benieuwd waar ik met een volgende stap aan moet denken. Ik zou blijkbaar alleen de mod hoeven te vervangen want de Vaporesso Cascade is op zichzelf niet verkeerd. Goede airflow, mooie coils en 5ml capaciteit. Ik twijfel alleen over het glaasje, dat is nu rood wat misschien wat te in het oog springt. Zo eens kijken of Fasttech vervanging heeft.

Ook weer nieuwe e-liquids gehaald. Werd meteen gezegd dat dit wel een dure hobby is (telkens 10ml kopen) en dat ik beter zelf kan mengen of gemengd kan kopen in grotere hoeveelheden. Met dat laatste ben ik nu dan ook bezig, maar ik zal toch eerst moeten weten welke smaken ik lekker vind. Heb er nu Raspberry inzitten die zeker bevalt :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
@FeaR

Je haalt wat dingen door elkaar. De "mod" is het device waar je je accu in stopt en wat je tank laat dampen.

De tank zelf, is het ding waar je de liquid in doet en waar de damp uit komt. Als er damp uit je mod komt is er iets niet goed. ;)

Zo'n tank heb je dan weer in meerdere soorten:

Coiltank = Waar je kant en klare fabriekscoils in doet die je koopt.
RTA = Rebuildable Tank Atomizer
RDA = Rebuildable Dripping Atomizer

En diverse kruisingen daartussen. ;)

Bij rebuildables ga je zelf met heating wire en watten aan de gang en daar stop je geen kant en klare coils in.

De "mod" heeft over het algemeen een gestandaardiseerde 510 aansluiting (dat stukje schroefdaad onderop je tank) waardoor je meerdere soorten tanks (Atomizers) op je mod kunt aansluiten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GaMeOvEr schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:01:
@FeaR

Je haalt wat dingen door elkaar. De "mod" is het device waar je je accu in stopt en wat je tank laat dampen.
Dat zeg ik toch? Hoe dan ook, ik bedoel wat jij beschrijft. Ding met chip en batterij(en) moet ik op den duur een keer vervangen. De Vaporesso Cascade Tank is goed en zou niet vervangen hoeven te worden.

Edit:
De GTRS VBOY 200W TC Box Mod werd trouwens aangeraden als zeer goed voor de €99,99 die deze moet kosten. Nog een andere voor €59,95 maar ik weet niet meer welke :/

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 07-07-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:36:
[...]

Dat zeg ik toch? Hoe dan ook, ik bedoel wat jij beschrijft. Ding met chip en batterij(en) moet ik op den duur een keer vervangen. De Vaporesso Cascade Tank is goed en zou niet vervangen hoeven te worden.

Edit:
De GTRS VBOY 200W TC Box Mod werd trouwens aangeraden als zeer goed voor de €99,99 die deze moet kosten. Nog een andere voor €59,95 maar ik weet niet meer welke :/
Wat is er niet goed aan die mod dan? :)

(Sorry, nu ik je tekst erop nalees, zie ik dat ik het inderdaad verkeerd begrepen heb, maar meestal zijn de mods wel OK, maar de meegeleverde tanks naadje, vandaar mijn verwarring.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:31
*knip* Geen V&A op het forum.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 08-07-2018 09:09 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GaMeOvEr schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Wat is er niet goed aan die mod dan? :)
Nu nog niets, maar op een gegeven moment zijn ze op. Ze zijn maar een x aantal keer te laden en aangezien de batterij niet te vervangen is...

Ik had overigens wel meer smaak bij een testmodel dat ik daar had gebruikt. Al kan dat ook deels liggen aan de liquid die ze zelf hadden gemengd waar veel meer aroma in zat dan de kant-en-klare die ik (nu nog) koop.
(Sorry, nu ik je tekst erop nalees, zie ik dat ik het inderdaad verkeerd begrepen heb, maar meestal zijn de mods wel OK, maar de meegeleverde tanks naadje, vandaar mijn verwarring.)
Dat blijkt hier andersom. Al betwijfel ik of er toch niet een andere tank "moet" komen. Het moet wel leuk smoelen en mat zwart met rode accenten ben ik nog niet veel tegen gekomen. Wel mat zwart met rode letters, dat zou nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Damn, goed geholpen bij Smooxx.

Edit 2:
Wisselen jullie coils/spoelen jullie coils af als je van smaak wisselt? Of is het gewoon bijvullen en na een paar trekjes is de smaak goed/nieuw?
Smooxx is inderdaad wel goed, prima spul en niet duur.

Ik bouw mijn eigen coils, maar als ik prebuild zou gebruiken dan zou ik ze wel per smaak gebruiken. (en ik denk zelf in een klein bakje/potje bewaren met die smaak erin zodat die lekker sappig blijft).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:25
Sinds gisteren met de ELLO TS van eleaf aan het dampen, en ga de ELLO Vate 6.5ml importeren. Beide maken gebruik van hun nieuwe net- en mesh-coils, en wat een fantastische smaak zit daar aan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 21:17
Ik damp nu een jaar of 3 a 4 en ik merk dat de soort liquid met de steeds minder uitmaakt, zolang het geen mint, menthol of zware shag imitatie is vind ik het allemaal wel ok. Meestal damp ik de wat zoetere smaakjes en als weer wat ga mixen gooi ik ook regelmatig wat restjes aroma bij elkaar in. De aangeraden mengverhouding van bijvoorbeeld 10% is natuurlijk ook bedoeld om zo veel mogelijk flesjes te verkopen en 4% is vaak ook sterk zat. Flesje booster er bij van 12mg en dan zit ik gemiddeld op 1,2mg.

Inmiddels ook al weer meer dan een jaar dezelfde tank en mod (Protank4 en eVic-VTC Mini) en ik vind het prima, dikke damp en door zelf te mengen kost het ook niet veel. Ik verdamp meestal zo`n 10 a 15ml vloeistof per dag. Kant en klaar vind ik dan zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Chiel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:00:
Ik damp nu een jaar of 3 a 4 en ik merk dat de soort liquid met de steeds minder uitmaakt, zolang het geen mint, menthol of zware shag imitatie is vind ik het allemaal wel ok. Meestal damp ik de wat zoetere smaakjes en als weer wat ga mixen gooi ik ook regelmatig wat restjes aroma bij elkaar in. De aangeraden mengverhouding van bijvoorbeeld 10% is natuurlijk ook bedoeld om zo veel mogelijk flesjes te verkopen en 4% is vaak ook sterk zat. Flesje booster er bij van 12mg en dan zit ik gemiddeld op 1,2mg.

Inmiddels ook al weer meer dan een jaar dezelfde tank en mod (Protank4 en eVic-VTC Mini) en ik vind het prima, dikke damp en door zelf te mengen kost het ook niet veel. Ik verdamp meestal zo`n 10 a 15ml vloeistof per dag. Kant en klaar vind ik dan zonde van het geld.
Het % smaakstof is erg afhankelijk van hoe geconcentreerd het spul is. Ik heb vaak genoeg spul gehad dat pas op 10% een beetje te proeven was. Er zijn ook smaakstoffen die blijkbaar veel minder verdund verkocht worden en dan zit ik soms op 0,5 tot 1%.
Ja, zelf mengen bespaart mij ook enorm veel. 6 a 7 eu voor 10ml is gewoon te gek voor woorden en kost me dan hetzelfde als toen ik nog rookte. Dat schiet echt niet op.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

smallblock schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Het % smaakstof is erg afhankelijk van hoe geconcentreerd het spul is. Ik heb vaak genoeg spul gehad dat pas op 10% een beetje te proeven was. Er zijn ook smaakstoffen die blijkbaar veel minder verdund verkocht worden en dan zit ik soms op 0,5 tot 1%.
Ja, zelf mengen bespaart mij ook enorm veel. 6 a 7 eu voor 10ml is gewoon te gek voor woorden en kost me dan hetzelfde als toen ik nog rookte. Dat schiet echt niet op.
De aroma's waar ik mee werk zijn gemiddeld tussen de 5 en 15%, waarbij 15% vaak toch echt te veel is (zeker met de wat "zwaarde" aroma's, bijvoorbeeld de "niet fruit" smaken!).
Mijn ervaring tot nu toe is dat vaak een percentage onder wat de fabrikant aangeeft beter is, zeker als je smaken gaat mengen....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 21:49
Ik vape zelf op 17,5 watt met 1.0 ohm coils, en ben niet van plan om veel hoger in watts te gaan zitten. Is het dan verstandiger om deze batterijen te bestellen?

-Samsung INR18650-35E 3450mAh - 10A
-LG INR18650-MJ1 3500mAh - 10A

Ik gebruik nu deze "Samsung INR18650-30Q 3000mAh - 15A" batterijen. Echter zou ik met 10A batterijen ook uit moeten kunnen, en dan heb ik wel zo'n 15% meer capaciteit.

Zie ik iets over het hoofd wellicht of zal ik ze maar bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
tweakkuiken schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 02:00:
Ik vape zelf op 17,5 watt met 1.0 ohm coils, en ben niet van plan om veel hoger in watts te gaan zitten. Is het dan verstandiger om deze batterijen te bestellen?

-Samsung INR18650-35E 3450mAh - 10A
-LG INR18650-MJ1 3500mAh - 10A

Ik gebruik nu deze "Samsung INR18650-30Q 3000mAh - 15A" batterijen. Echter zou ik met 10A batterijen ook uit moeten kunnen, en dan heb ik wel zo'n 15% meer capaciteit.

Zie ik iets over het hoofd wellicht of zal ik ze maar bestellen?
Het verschil in vapetijd is waarschijnlijk te verwaarlozen.
Persoonlijk zou ik altijd voor de Samsung 30Q gaan. De batterijen zullen koeler blijven en minder snel aftakelen omdat je veel verder van de maximale belasting af blijft
Daarnaast heb je nog ruimte over voor als je toch eens gaat besluiten wat hoger in wattage te dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 21:49
Undy schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Het verschil in vapetijd is waarschijnlijk te verwaarlozen.
Persoonlijk zou ik altijd voor de Samsung 30Q gaan. De batterijen zullen koeler blijven en minder snel aftakelen omdat je veel verder van de maximale belasting af blijft
Daarnaast heb je nog ruimte over voor als je toch eens gaat besluiten wat hoger in wattage te dampen.
Goed punt, dan blijf ik wel bij de 30Q batterijen en zal ik er een paar bij kopen. Heb er nu twee en een ladertje voor één batterij. Maar een klein voorraadje met batterijen lijkt me handiger dan om de dag moeten laden.

Heb nu deze lader besteld:

Afbeeldingslocatie: https://www.urvapin.com/media/2018/04/XTAR-PB2.jpg

Deze werkt ook als powerbank en als je toch standaard wat volle 18650 batterijen hebt liggen heb je dus ook altijd een volle powerbank bij de hand :)
Er zijn vast betere laders te krijgen maar deze zal geen miskoop zijn gezien ik nog geen powerbank heb. En nu slechts 11€ bij banggood.

Wellicht haal ik ooit nog een professionele lader voor vier batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

tweakkuiken schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:19:
[...]

Er zijn vast betere laders te krijgen maar deze zal geen miskoop zijn gezien ik nog geen powerbank heb. En nu slechts 11€ bij banggood.

Wellicht haal ik ooit nog een professionele lader voor vier batterijen.
Lijkt me een prima ding hoor. Gewoon doen voor die 11,-! Xstar is over het algemeen wel ok spul.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 12-07-2018 12:51 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik ben 3 weken geleden begonnen met dampen en tot nu toe bevalt het heel erg goed! Ik heb een Pico 25 gekocht en zit te denken aan een 2e ander apparaat te kopen als backup.
Het enige waar ik mee zit is dat ik veel smaakjes eigenlijk helemaal niet lekker vind. Tot nu toe vooral koffie smaken geprobeerd omdat ik het proefpakket van vaponaute had gekocht en daar le café inzat. Die is heel lekker en dacht dus dat ik goedkopere andere ook wel lekker zou vinden. Maar dat is niet zo.
Nu Charlie's custard vape and shake. Maar is veel te zoet.
Fruitsmaakjes staan me helemaal niet aan.
Hebben jullie tips?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
@kaasplank1 Ik zelf damp heel veel van One Hit Wonder, een hele goede liquid vind ik, maar helaas wel wat prijzig. Ook is die in Nederland vrij lastig te krijgen, maar gelukkig heeft rookwinkel hem wel vaak liggen.

https://www.rookwinkel.nl/e-liquids/one-hit-wonder.html

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
kaasplank1 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:37:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met dampen en tot nu toe bevalt het heel erg goed! Ik heb een Pico 25 gekocht en zit te denken aan een 2e ander apparaat te kopen als backup.
Het enige waar ik mee zit is dat ik veel smaakjes eigenlijk helemaal niet lekker vind. Tot nu toe vooral koffie smaken geprobeerd omdat ik het proefpakket van vaponaute had gekocht en daar le café inzat. Die is heel lekker en dacht dus dat ik goedkopere andere ook wel lekker zou vinden. Maar dat is niet zo.
Hebben jullie tips?
Iemand zei twee weken geleden niets tegen mij en ik ben het er helemaal mee eens: elke vapers moet een keer Heisenberg geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Hebben jullie tips?
Liquid smaken is erg persoonlijk, al zijn er wel hardlopers en favorieten. Ik denk dat je ergens in de basis moet beginnen met welke smaken je lekker vind of lekker denkt te vinden. Daar binnen moet je gaan zoeken en proberen, soms met kleine proefsetjes, of door aanraders te testen. En het zal in het begin soms tegen kunnen vallen, ik heb in het verleden ook wel eens bestelde liquids na een paar pufs zo de prullebak gewezen.

Er zijn mensen die zelfs pure liquid zonder smaak al lekker vinden, anderen mixen smaken met elkaar en de gevoorderden kopen hun liquid en losse smaakjes om te mengen zelf.
Steek je licht eens op bij dampfora of e-liquid recepies, wie weet kom je hier al lezend en/of vragend achter lekker smaken/recepten.

Een kleine tip:
Ga je voor kant-en-klare liquid, blijf dan liefst bij de grotere en bekende merken en koop geen dubiueze merken uit bijvoorbeeld Azie.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
Hebben jullie tips?
Fruitsmaakjes worden vanzelf lekker, hoe raar dit ook klinkt. Probeer watermeloen eens.

Verder is smaak erg persoonlijk, evenals het merk. Ik damp uitsluitend Vaprance, erg goedkoop maar errug lekker. Anderen in dit forum hebben ook ervaring met de wat exclusievere merken, of met zelf liquid maken.

[ Voor 11% gewijzigd door j-phone op 14-07-2018 23:37 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
j-phone schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:34:
[...]

Fruitsmaakjes worden vanzelf lekker, hoe raar dit ook klinkt. Probeer watermeloen eens.

Verder is smaak erg persoonlijk, evenals het merk. Ik damp uitsluitend Vaprance, erg goedkoop maar errug lekker. Anderen in dit forum hebben ook ervaring met de wat exclusievere merken, of met zelf liquid maken.
Zo dampte ik tot nu toe vrijwel exclusief Millers. Goedkoop maar relatief goed. Nu voor het eerst Shake'n'Vapes aan het proberen van Charlie Noble. Qua prijs ontloopt dat eigenlijk Millers niet en de smaak is toch een stukje beter. Maar ik merk dat ik met Stroopwafel wel heel snel mijn coils verbrand... Die zoetigheid is niet erg goed voor de levensduur van de coils. Maar het smaakt wel geweldig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mx. Alba schreef op zondag 15 juli 2018 @ 03:36:
[...]

Zo dampte ik tot nu toe vrijwel exclusief Millers. Goedkoop maar relatief goed. Nu voor het eerst Shake'n'Vapes aan het proberen van Charlie Noble. Qua prijs ontloopt dat eigenlijk Millers niet en de smaak is toch een stukje beter. Maar ik merk dat ik met Stroopwafel wel heel snel mijn coils verbrand... Die zoetigheid is niet erg goed voor de levensduur van de coils. Maar het smaakt wel geweldig!
Vroeger dampte ik ook de goedkope liquids van bv. EcoLiquid en Xeo (ook nog andere goedkope merken). Ruim 5 jaar geleden heb ik het zelfmixen opgepakt en kon toen zelf van alles bepalen, waaronder de smaak (gewoon wat meer aroma), want hoe we het ook bekijken, een fabrikant wil zo min mogelijk aroma gebruiken in de grootst mogelijke hoeveelheid en dan ook nog vrij prijzig in de markt zetten (ka-ching...kassa...). Zelfmixen verlaagt je kosten alzo minimaal met 50%! Je mag dan wel bv. € 15,00 tot € 20,00 betalen per 100ml aroma, maar als je het mixed op 7%, haal je zoiezo al meer dan 1,4 liter er uit. Vergelijk dat eens met 140 flesjes a 10ml a € 3,50 per stuk..... :P Het enige wat tegenwoordig wat lastiger te krijg is, is Nic, dat mag officieël alleen maar per 10ml a 20Mg/ml Nic verkocht worden, maar daar zijn nog wel adresjes voor te vinden. Laten we eens het volgende rekensommetje maken ;

1 Liter 100Vg........................................................................................................................................€ 10,00
1 Liter 100Pg........................................................................................................................................€ 10,00
100 ml aroma........................................................................................................................................€ 17,50
Nic is afhankelijk van waar je het vandaan haalt, maar met NicShots is het eigenlijk niet te doen,
zeker niet als je op hogere percentage's Nic wilt komen. Je kan beter kijken waar je een flesje
Nic a 100Mg kan krijgen.
Totaal 1,4 liter dampsap op bv. 70Vg/30Pg basis met 7% aroma........................................................€ 37,50
Laten we, en dit is een schatting, € 30,00 rekenen voor de Nic...........................................................€ 30,00
Totaal (geschat) met Nic.......................................................................................................................€ 67,50

Vrij goedkoop zou ik zo zeggen....

Nu de berekening met 140 flesjes a 10ml a € 3,50 per stuk..............................................................€ 490,00
Reken zelf maar uit hoeveel je bespaart!!.... :P

"Die zoetigheid is niet erg goed voor de levensduur van de coils. Maar het smaakt wel geweldig!"

Dat ligt aan het soort zoetstof die je gebruikt (mijn mening). Sweetener (TFA) en SuperSweet (Capella) zijn aftreksels van suiker (Sucralose). Van suiker weten we dat het carameliseert en goed ook, Sweetener en SuperSweet zou ik alleen aanraden als men een dripper gebruikt (RDA, RDTA), maar zeker niet met fabriekscoils (tenzij je een geldboompje hebt natuurlijk :9 ). Fabriekscoils slippen gigantisch snel dicht door de caramelisering.
Dat is waarom ik nu grotendeels Ethyl Maltol gebruik, dit is een kunstmatige zoetstof en carameliseert een stuk minder als Sucralose. De coil zal dus aankoeken, maar een stuk minder snel en minder vaak vervangen dienen te worden. Te koop onder de naam Ethyl Maltol en Cotton Candy (niet de Cotton Candy Circus) van TFA.
Dan heb je nog de aroma Stevia, dit is een natuurlijke zoetstof (Steviaplant). Hoe deze aankoekt, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, aangezien ik het nog niet heb getest.
Als laatste heb je dan nog Erythritol, ook een natuurlijke zoetstof. Ook van deze zoetstof weet ik niet in welke mate het aankoekt, heb wel een sample staan, maar nog niet getest.

Handige linkjes :

Sucralose : Wikipedia: Sucralose
Ethyl Maltol : Wikipedia: Ethylmaltol
Stevia : Wikipedia: Steviolglycoside
Erythritol : Wikipedia: Erythritol

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 21:32

duhuh

duh...

Weet iemand een nl adres (bakstenen of website) waar ik Shisha aroma zou kunnen kopen ?

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Barfman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:09:
[...]

Na mijn eerste defect van de SMOK Alien 220W TC Box Mod heb ik netjes een nieuwe Mod gekregen omdat de chip was verbrand, dit was na 2 maanden na aankoop. Nu is vorige week ook deze nieuwe Mod ook weer stuk gegaan omdat 1 batterij lade er mee kapte. Na bellen met dampstarter.nl vertelde ze me dat de garantie wel verlopen was, maar dat ik hem evengoed maar even moest opsturen zodat ze konden kijken of er nog wat aan te doen was, ten slote zijn wij niet de moeilijkste zeiden ze daar. Vandaag heb ik weer contact met ze gehad, en bleek hij opgestuurd te zijn naar de leverancier want zelf konden ze er niets mee doen. De leverancier vertelde dat ze met bosjes terug komen SMOK Alien 220W TC Box Mod vanwege scherm en batterij problemen. De winkelier van dampstarter.nl bood mij daarop het volledige aankoop bedrag terug, Dus ben ik nu op zoek naar een goede of betere vervanger, ik moet hem wel bij hun bestellen omdat ik een code hebt waarop het bedrag wordt afgerekend. Wel een top service, ben er blij mee.

Dus wat is een goede vervanger (of beter inmiddels) voor deze SMOK Alien 220W TC Box Mod.
Zelf heb ik me oog laten vallen op:

Wismec Reuleaux RX GEN3 Gnome Kit
Vaporesso Switcher 220W TC Starter Kit
Vaporesso Revenger X 220W Starter Kit

Er zijn hier kenners die al veel meer mods hebben gehad of getest, dus vandaar dat ik mijn vraag ook even hier stel.
Ben wel rijkelijk laat met mijn reactie denk ik maar who cares: Ik heb mezelf een maand of twee geleden de Wismec Reuleaux RX GEN3 Dual mod gekocht, en ben daar heel erg tevreden over.

Ik heb met opzet voor de 2 batterij versie gekozen omdat die qua handzaamheid een stuk fijner is dan een mod met 3 batterijen. Aangezien ik er een Wismec Theorum op heb zitten met notch coils (<3) stook ik toch maar max 45 watt en doe ik zo een paar dagen met volle batterijen :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 08:56
Hallo, ben nieuw in dit topic.

Heb zelf al enige jaren een mig vapor minion. Ben zeer tevreden met de vapor die dat ding produceert. Ben wel tussentijds weer teruggestapt naar sigaretten (mede omdat dat ding altijd begon te lekken als ik het vliegtuig in stapte en de hele boel onder zat.... Grrr) Maar nu weer aan de vapor, want ben het roken echt zat. Nieuwe besteld, moet helemaal uit USA komen... Zucht.
Heb nog wat moeite over welke liquid. Heb me er veel in verdiept maar zit nogsteeds veel aan de proefpakketten. Momenteel Dragon Vape en Vaponaute. 3mg nicotine en 40pg/60vg of 30pg/70vg. Merk wel dat de hogere VG's mij meer bevallen en zelf maken zie ik nog niet zitten eerlijk gezegd. Iemand nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Vliegtuig is altijd lastig inderdaad vanwege het luchtdrukverschil. De lucht in de tank zet uit doordat de luchtdruk van de omgeving daalt en dat duwt teveel liquid de wick in. De oplossing is om ervoor te zorgen dat de tank of helemaal vol of helemaal leeg is, of hem zo houden dat de lucht in het tankje bij de coil is zodat de overdruk direct kan ontsnappen ipv dat er liquid uit de tank wordt geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dus... Mijn Vaporesso Cascade One Plus SE is omgevallen (dus niet van grote hoogte gevallen) en mee is het glaasje kapot. Nu zoekende naar een nieuw glas maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel sites hebben de kleine 2ml versie waar ik de 6,5/7 ml versie moet hebben.

FastTech heeft ze wel alleen kleuren die niet staan als paars. Ik twijfel hoe veel moeite ik hier in ga steken. Mogelijk dat ik direct een gehele nieuwe set haal, wordt weer even langs Smooxx. Enige jammere is dan dat ik nog wat coils heb liggen van Vaporesso. Eens zien wat ze aanraden. Ik twijfel vooral om een SMOK te halen, de onderdelen daarvan lijken een stuk beter leverbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 16-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-06 15:39

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nice! Zo eens induiken, want mijn Vaporesso Cascade compleet krijgen is toch wel iets wat ik wil. Zeker omdat ik de keramische coils zo fijn vind (en er daar ook nog wat van heb liggen).

Net terug van Smooxx in Den Bosch. Een goed 1,5 uur binnen geweest en super uitleg gehad. Ook zij gaan kijken of ze een glaasje (rood of grijs) kunnen bestellen. Al heb ik ook een kleine aanschaf gedaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wgrZEZLAq6ZGdlhkB4IcSSts/full.jpg
  • GTRS SX500 Tiffany Blauw
  • Uwell Nunchaku Tank (5ml)
  • Custom drip tip in turqoise
  • 2 x Sony VTC6 3120mAh 18650 Batterij
  • Doosje 0.25Ω coils
Niet normaal hoe veel meer smaak er van deze combinatie af komt! Ook is de damp meer vochtig en fijner in de keel. Eventueel zou ik met deze mod nog naar zelfbouw kunnen, Daan (verkoper) had dezelfde mod, dat geeft toch wel vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:22:
[...]

Nice! Zo eens induiken, want mijn Vaporesso Cascade compleet krijgen is toch wel iets wat ik wil. Zeker omdat ik de keramische coils zo fijn vind (en er daar ook nog wat van heb liggen).

Net terug van Smooxx in Den Bosch. Een goed 1,5 uur binnen geweest en super uitleg gehad. Ook zij gaan kijken of ze een glaasje (rood of grijs) kunnen bestellen. Al heb ik ook een kleine aanschaf gedaan...

[afbeelding]
  • Doosje 0.25Ω coils
Niet normaal hoe veel meer smaak er van deze combinatie af komt! Ook is de damp meer vochtig en fijner in de keel. Eventueel zou ik met deze mod nog naar zelfbouw kunnen, de Daan (verkoper) had dezelfde mod, dat geeft toch wel vertrouwen.
Yay, meer dampers op de MoaM! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mx. Alba schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:43:
[...]
Yay, meer dampers op de MoaM! d:)b
Owja, daar moet ik me ook nog voor inschrijven :P

Kan je me dan ook uitleggen waar de andere 932 opties/settings op mijn mod voor zijn? Ik kan nu aan, uit en dampen :P

Ik zit me net te bedenken, de enige reden dat ik een SMOK Prince wil is de drip tip met Snake Skin, eigenlijk niet de beste reden om €35-€40 uit te geven aan een hele nieuwe tank. Jammer dat ze allemaal 810 zijn en los in 510 niet te krijgen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 16-07-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Owja, daar moet ik me ook nog voor inschrijven :P

Kan je me dan ook uitleggen waar de andere 932 opties/settings op mijn mod voor zijn? Ik kan nu aan, uit en dampen :P

Ik zit me net te bedenken, de enige reden dat ik een SMOK Prince wil is de drip tip met Snake Skin, eigenlijk niet de beste reden om €35-€40 uit te geven aan een hele nieuwe tank. Jammer dat ze allemaal 810 zijn en los in 510 niet te krijgen zijn.
Op mijn mods gebruik ik die opties ook niet. Gewoon vermogen instellen en dampen maar! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:27:
Dus... Mijn Vaporesso Cascade One Plus SE is omgevallen (dus niet van grote hoogte gevallen) en mee is het glaasje kapot. Nu zoekende naar een nieuw glas maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel sites hebben de kleine 2ml versie waar ik de 6,5/7 ml versie moet hebben.

FastTech heeft ze wel alleen kleuren die niet staan als paars. Ik twijfel hoe veel moeite ik hier in ga steken. Mogelijk dat ik direct een gehele nieuwe set haal, wordt weer even langs Smooxx. Enige jammere is dan dat ik nog wat coils heb liggen van Vaporesso. Eens zien wat ze aanraden. Ik twijfel vooral om een SMOK te halen, de onderdelen daarvan lijken een stuk beter leverbaar.
SMOK is kudt. Altans, de mods, hun tanks zijn wel goed.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
Wou driphacks bestellen op hun eigen site maar kreeg telkens de foutmelding dat er geen courier options waren voor Belgie, op FB contact gezocht gisteren ze gingen het vandaag uitzoeken maar tot op heden nog geen oplossing…

Gelukkig ook te koop op aroma-company.be en morgen al in huis met Bpost ( 1L VG, Cryo grape driphack shot, The one who knocks driphack shot en een hoop unicorn/soft plastic bottles ) toch weer 500ml liquid voor 40 euro ( eigenlijk minder want de VG gebruik ik erna nog voor 2x250ml )

Hopelijk wat goed spul, flavour boss vond ik maar zo en zo ( en hun pink lemonade eigenlijk rotslecht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Me again...
Met de Uwell Nunchaku heb ik een wat meer nattere damp. Je hoort met aanhouden ook iets meer ratel om het zo te noemen dan bij de Vaporesso. Je merkt het vooral als je door je neus uitblaast, dan wordt je neus vochtig. En ook lukt praten niet als je net uitblaast. Ik denk omdat het vocht op de stembanden slaat?

Hoe komt dit? Ligt dit puur aan de tank of is het de coil? Kan ik met de Uwell ook gewoon droog dampen?

Edit:
Het ligt niet aan de e-liquid. Ik gebruik dezelfde in de Vaporesso als in de Uwell.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 17-07-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Misschien staat hier wat leuks voor je tussen.

https://m.nl.aliexpress.c...n-resin-510-drip-tip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 23:57
Jemig! Die moet dan wel flink hebben zitten dampen met een dikke vette mod, ik gok dat een Q16 ofzo die niet voor elkaar zou krijgen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ben weer terug na tijdje erg druk te zijn geweest!

Gisteren wel ff een dikke blunder gemaakt, ik had mn Swag los in mn rugzak zitten (wel uitgezet) maar blijkbaar heeft er iets tegen de firebutton aangezeten waardoor hij aan was gegaan, ineens een soort branderige lucht uit mn tas en jahoor, ding stond op 60watt te jakkeren en was natuurlijk droog gekomen, verbrand katoen stinkt zeg!

Enfin, ding thuis uit elkaar gehaald, geen schade behalve dat de coil helemaal zwart was waar het katoen zat, jakkes en dan die lucht nog..

Heel de tank uit elkaar gehaald en in een sopje laten weken, je ruikt t nog een beetje maar vooral de driptip blijft stinken dus heb ik er maar ff een driptip op gezet van een Q16, is gelukkig allebei 510.

Ff kijken of de lucht helemaal verdwijnt en anders nog maar een keer demonteren, je proeft het gelukkig niet. Iemand die daar een trucje voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:27:

Zat er geen reserveglaasje meegeleverd? Bij mn Swag was dat wel zo namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zat inderdaad als bij Ali en Fasttech te kijken. Aan de andere kant twijfel ik licht om niet gewoon een Smok Prince Cobra Edition te kopen. Alleen even wachten tot VapeKings deze weer op voorraad heeft. Drip Tips gaan vaak op random colour, toch jammer als je specifiek zwart zoekt :P
1nsane schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:06:
[...]
Zat er geen reserveglaasje meegeleverd? Bij mn Swag was dat wel zo namelijk
Nope. Dit was een kant en klare aankoop, dus met mod er bij. Als je de tank los koopt dan zit er inderdaad wel een reserve glaasje bij. Wel jammer dat het rode glas wat er standaard bij zit niet los te leveren is. Aan de andere kant is doorzichtig wel wat meer neutraal dan rode accenten. Al lijken de meesten daar - afgaande op YouTube - niet wakker van te liggen. Je ziet kleurcombinaties voorbij komen die echt als een tang op een varken slaan.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 18-07-2018 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Mocht het hier nog niet onder de aandacht gebracht zijn, of mensen het gemist hebben. Blijkbaar wil de EU via de TPD accijns gaan heffen op vape producten. Het blijft mij enigszins verbazen dat Vape producten onder de tabakswet vallen. Ookal komt de nicotine uit de tabaksplant, we roken niet. En de gezondheidsvoordelen t.o.v. roken zouden juist een aanmoedigend beleid rechtvaardigen ipv een ontmoedigingsbeleid. Anyhow dmv deze petitie en de EU consultatie kan je je stem laten horen.

https://www.change.org/p/...tition&utm_term=triggered

https://ec.europa.eu/info...axation-novel-products_en

Of het daadwerkelijk zin heeft is een tweede, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 8% gewijzigd door analogworm op 18-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:22:
[...]

[afbeelding]
  • Doosje 0.25Ω coils
Niet normaal hoe veel meer smaak er van deze combinatie af komt! Ook is de damp meer vochtig en fijner in de keel. Eventueel zou ik met deze mod nog naar zelfbouw kunnen, Daan (verkoper) had dezelfde mod, dat geeft toch wel vertrouwen.
Ziet er goed uit. Hoe bevalt ie? Moet ook is kijken naar een "professionelere" set. Eerst maar eens wachten tot mijn nieuwe Mig Vapor Minion binnenkomt, want schiet niet op en inmiddels spijt dat ik niet eerst dit topic heb gelezen voor ik die besteld had. Dan had ik nu al een andere vapor gehad, wellicht een betere ook. Er is zoveel veranderd en zoveel producten bijgekomen de afgelopen jaren, ziet door de bomen het bos niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:05:
[...]
Ziet er goed uit. Hoe bevalt ie?
Puur esthetisch had ik liever de zwarte versie met rood gehad aangezien ik dan makkelijker tankjes met rode accenten er op kan zetten. Maar deze blauwe versie matcht wel weer met de kleur van het lettertype van de screensaver. Maar goed, dat is esthetisch. Verder is het wel een zwaar ding met twee forse batterijen. Qua vorm is het wel echt top. Houdt veel lekkerder in de hand dan de over het algemene vierkante/rechthoekige mods. De chipset schijnt vooral goed te zijn. Daar kan ik niet over oordelen, maar het werkt goed. Ik moet wel even afwachten hoe de kleur houdt, uit sommige reviews komt.uit dat het zwart weg slijt...

Qua tank ben ik toch meer gecharmeerd van de Vaporesso Cascade. Die rookt droger en maakt makkelijker schoon. Vooral het droger roken is fijner. Ik dacht eerst dat het aan de liquid lag, maar net een liquid getest die ook in de Vaporesso getest is en in de Uwell is deze ook nat. Wel meer smaak though... Ook is het vullen van de Cascade makkelijker omdat je niet heel de top er af hoeft te draaien. Al is de plug and play van de coils van de Uwell wel makkelijk, niet vast hoeven draaien. De Uwell rookt dus ook wat natter, of dat je voorkeur is is persoonlijk. Testen met tankjes vind ik wel grappig, vandaar dat ik eigenlijk ook wel eens een Smok wil testen.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 18-07-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:39:
[...]

Puur esthetisch had ik liever de zwarte versie met rood gehad aangezien ik dan makkelijker tankjes met rode accenten er op kan zetten. Maar deze blauwe versie matcht wel weer met de kleur van het lettertype van de screensaver. Maar goed, dat is esthetisch. Verder is het wel een zwaar ding met twee forse batterijen. Qua vorm is het wel echt top. Houdt veel lekkerder in de hand dan de over het algemene vierkante/rechthoekige mods. De chipset schijnt vooral goed te zijn. Daar kan ik niet over oordelen, maar het werkt goed. Ik moet wel even afwachten hoe de kleur houdt, uit sommige reviews komt.uit dat het zwart weg slijt...

Qua tank ben ik toch meer gecharmeerd van de Vaporesso Cascade. Die rookt droger en maakt makkelijker schoon. Vooral het droger roken is fijner. Ik dacht eerst dat het aan de liquid lag, maar net een liquid getest die ook in de Vaporesso getest is en in de Uwell is deze ook nat. Wel meer smaak though... Ook is het vullen van de Cascade makkelijker omdat je niet heel de top er af hoeft te draaien. Al is de plug and play van de coils van de Uwell wel makkelijk, niet vast hoeven draaien. De Uwell rookt dus ook wat natter, of dat je voorkeur is is persoonlijk. Testen met tankjes vind ik wel grappig, vandaar dat ik eigenlijk ook wel eens een Smok wil testen.
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Heb voor nu de Vaporesso Cascade One plus SE erbij besteld. Las en zag er zeer goede reviews over. Waarschijnlijk heb ik die ook nog eerder in huis dan de migvapor. :p. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Drip Tips gaan vaak op random colour, toch jammer als je specifiek zwart zoekt :P

[...]
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F153071035840

Zwart, slang, 510, cheap, ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:24:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Heb voor nu de Vaporesso Cascade One plus SE erbij besteld. Las en zag er zeer goede reviews over. Waarschijnlijk heb ik die ook nog eerder in huis dan de migvapor. :p. Kan niet wachten.
Waar heb je besteld? En alleen de tank of de Starter Kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:38:
[...]

Waar heb je besteld? En alleen de tank of de Starter Kit?
Bij e-wolk. Bij smoox vond ik hem niet en bij vapekings stond dat er een 2ml tank bij zat (al kan dat een foutje zijn in de beschrijving) ipv 6,5ml.
Heb de starter set gekocht inderdaad. Even checken welke coil ik beter vind voor ik daar een paar van bij bestel. Die mesh coil schijnt volgens de review de lekkerste te zijn, maar smaken verschillen.

Edit: Kreeg net mail dat ie al verstuurd is ook. Dat had ik niet verwacht. Dat word morgen lekker dampen, als alles goed gaat. oOo

[ Voor 11% gewijzigd door Bulligan op 18-07-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 05:29
Mx. Alba schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:43:
Vliegtuig is altijd lastig inderdaad vanwege het luchtdrukverschil. De lucht in de tank zet uit doordat de luchtdruk van de omgeving daalt en dat duwt teveel liquid de wick in. De oplossing is om ervoor te zorgen dat de tank of helemaal vol of helemaal leeg is, of hem zo houden dat de lucht in het tankje bij de coil is zodat de overdruk direct kan ontsnappen ipv dat er liquid uit de tank wordt geperst.
Sorry dat ik op een beetje oude post reageer, maar heb misschien nog wel goede tip hiervoor (vlieg zelf ook veel).

Ik heb zelf een tank met een air ring met verschillende groottes (aspire nautilus nog steeds), en wat ik bij het opstijgen en landen doe is de air ring "dicht" draaien, dus zorgen dat de lucht gaatjes niet matchen. Op die manier heb ik nooit meer lekkage omdat de vloeistof heel visceus is en er dus niet uit kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
ramonlambal schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Sorry dat ik op een beetje oude post reageer, maar heb misschien nog wel goede tip hiervoor (vlieg zelf ook veel).

Ik heb zelf een tank met een air ring met verschillende groottes (aspire nautilus nog steeds), en wat ik bij het opstijgen en landen doe is de air ring "dicht" draaien, dus zorgen dat de lucht gaatjes niet matchen. Op die manier heb ik nooit meer lekkage omdat de vloeistof heel visceus is en er dus niet uit kan ontsnappen.
Zal er op letten. Het is behoorlijk irritant als je tas of zak van jas onder de vloeistof zit. Vieze plakzooi. Was er goed klaar mee. Hopelijk heeft degene die ik nu heb besteld er minder last van. Sluiting en top fill ziet er beter uit van de Cascade dan die migvapor minion. Maar zal er evengoed op letten dat de luchttoevoer dicht is gedraaid d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:48:
[...]
Bij e-wolk. Bij smoox vond ik hem niet en bij vapekings stond dat er een 2ml tank bij zat (al kan dat een foutje zijn in de beschrijving) ipv 6,5ml.
Het is wel opletten met tanks met de gewone (non-EU) en EU-versie. Dus eentje met 5 - 8 ML inhoud en geen 2 ML. Ik zie net dat de Smok Prince Cobra bij VapeKings de EU editie van 2ML is en dus ook zonder de extra drip tip en glas.

Edit:
Bij E-Wolk zeggen ze volgens de specs wel de non-EU te hebben met meer dan 2 ML en alle extra's. Alleen geen zwarte meer op voorraad. Morgen weer eens mailen. Volgens mij is er genoeg non-EU in omloop maar mag het zo niet pontificaal op de site staan. Mogelijk dat VapeKings ook gewoon de grote versie kan leveren.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 18-07-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:23:
[...]

Het is wel opletten met tanks met de gewone (non-EU) en EU-versie. Dus eentje met 5 - 8 ML inhoud en geen 2 ML. Ik zie net dat de Smok Prince Cobra bij VapeKings de EU editie van 2ML is en dus ook zonder de extra drip tip en glas.

Edit:
Bij E-Wolk zeggen ze volgens de specs wel de non-EU te hebben met meer dan 2 ML en alle extra's. Alleen geen zwarte meer op voorraad. Morgen weer eens mailen. Volgens mij is er genoeg non-EU in omloop maar mag het zo niet pontificaal op de site staan. Mogelijk dat VapeKings ook gewoon de grote versie kan leveren.
Die zwarte had ik net besteld en word bezorgt _/-\o_

Wist niet van die eu regels. Vond het alleen raar dat vapekings 2ml bij beschrijving had staan. Naja, ik zie het morgen wel of ik daadwerkelijk 6,5ml tank krijg. Zo staat het er wel ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:
[...]
Die zwarte had ik net besteld en word bezorgt _/-\o_

Wist niet van die eu regels. Vond het alleen raar dat vapekings 2ml bij beschrijving had staan. Naja, ik zie het morgen wel of ik daadwerkelijk 6,5ml tank krijg. Zo staat het er wel ieder geval.
Van wat ik begreep - maar pin me er niet op vast, ik ben ook een newbie - mag je volgens EU richtlijnen slechts 2 ML tank hebben. De grotere tanks zijn daarom voorzien van een rubber die het grootste deel beslaat. Nu trek je dat rubber er zo uit, maar ik zie dus dat SMOK echt verschil heeft in versies. Klik hier maar eens naar de site van SMOK en dan met name de Prince Cobra Tank. EU versie heeft dus een kleinere tank maar mist ook de extra Drip Tip en glas t.o.v. de Standard Edition.

Bij VapeKings staat in de beschrijving dus de EU 2ML en zonder extra's, maar de afbeelding is van de Standard. Verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Van wat ik begreep - maar pin me er niet op vast, ik ben ook een newbie - mag je volgens EU richtlijnen slechts 2 ML tank hebben. De grotere tanks zijn daarom voorzien van een rubber die het grootste deel beslaat. Nu trek je dat rubber er zo uit, maar ik zie dus dat SMOK echt verschil heeft in versies. Klik hier maar eens naar de site van SMOK en dan met name de Prince Cobra Tank. EU versie heeft dus een kleinere tank maar mist ook de extra Drip Tip en glas t.o.v. de Standard Edition.

Bij VapeKings staat in de beschrijving dus de EU 2ML en zonder extra's, maar de afbeelding is van de Standard. Verwarrend...
Ja, vond dat ook beetje vreemd. Maar als dat de regels zijn.... Vage eu regels. Misschien is dat wel de reden dat mijn andere vapor al 5 dagen in "transit in Amsterdam" staat. Vorige keer moest ik import betalen, maar dat was omdat ik ook liquids had besteld met nicotine. Nu alleen die vaporizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Hooli-gan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:25:
[...]

Ja, vond dat ook beetje vreemd. Maar als dat de regels zijn.... Vage eu regels. Misschien is dat wel de reden dat mijn andere vapor al 5 dagen in "transit in Amsterdam" staat. Vorige keer moest ik import betalen, maar dat was omdat ik ook liquids had besteld met nicotine. Nu alleen die vaporizer.
Geen enkel probleem met douane gehad toen ik 5ml tanks uit China bestelde of toen ik 100ml 38mg/ml base uit Denemarken via Spanje bestelde... Het is een beetje een roulette, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Zover ik weet mag je grotere tanks prima zelf importeren uit het buitenland alleen mogen winkels hier max 2ml verkopen best krom als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mx. Alba schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 04:38:
[...]
Geen enkel probleem met douane gehad toen ik 5ml tanks uit China bestelde of toen ik 100ml 38mg/ml base uit Denemarken via Spanje bestelde... Het is een beetje een roulette, lijkt het wel.
Dan ga ik de gok eens wagen om bij Fasttech wat te bestellen. Prijzen zijn een stuk leuker dan in Nederland. SMOK Prince Cobra Edition zou ik dan voor onder de 30 euro in huis kunnen hebben. Mochten er nog invoerrechten betaald moeten worden ben ik nog steeds wat goedkoper uit dan via VapeKings of E-Wolk (die hem ook niet op voorraad hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn Penguin SE met 8,8ml tank heb ik ook in China gekocht. Op AliExpress kun je bij veel verkopers aanvinken welke versie je wil: TPD-proof of niet-TPD-proof.
De TPD binnen de EU schijnt vooral te slaan op verkoop door Europese bedrijven. Ik mag mijn Penguin best bezitten, maar ik mag hem niet verkopen binnen de EU.

Misschien handig om wat TPD-regels toe te voegen aan de startpost:

-Max 10 ml eliquid per flesje
-Max 2ml tankje op je apparaat
-Max 2% of 20mg/ml nicotine in je liquid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
zacht schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:23:
Mijn Penguin SE met 8,8ml tank heb ik ook in China gekocht. Op AliExpress kun je bij veel verkopers aanvinken welke versie je wil: TPD-proof of niet-TPD-proof.
De TPD binnen de EU schijnt vooral te slaan op verkoop door Europese bedrijven. Ik mag mijn Penguin best bezitten, maar ik mag hem niet verkopen binnen de EU.

Misschien handig om wat TPD-regels toe te voegen aan de startpost:

-Max 10 ml eliquid per flesje
-Max 2ml tankje op je apparaat
-Max 2% of 20mg/ml nicotine in je liquid
Het klopt inderdaad dat de TPD alleen de verkoop betreft. En dan nog is het aan elk land om aan de TPD op eigen manier invulling te geven. In principe is een buitenlandse webshop niet verplicht om zich aan Nederlandse wetgeving te houden, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Toch een 2ml tank gekregen van e-wolk. Komt niet overheen met waarmee ze adverteren. Zal is even vragen hoe dat zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZRGIVYdrWdjrx8n66kGH34wM/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Echt die hele TPD is het stomste wat ze hier hebben kunnen doen. Vooral dat max 10ml per flesje. Koop je bijvoorbeeld van 12 Monkeys 30 ml kanzi, krijg je een doosje met 3 flesjes van 10 ml. Is toch voor de gekken of niet? En dan heeft dezelfde overheid het over minder plastic in het mileu. Helemaal knettah zijn die lui joh.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
DAMAGE schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:25:
Echt die hele TPD is het stomste wat ze hier hebben kunnen doen. Vooral dat max 10ml per flesje. Koop je bijvoorbeeld van 12 Monkeys 30 ml kanzi, krijg je een doosje met 3 flesjes van 10 ml. Is toch voor de gekken of niet? En dan heeft dezelfde overheid het over minder plastic in het mileu. Helemaal knettah zijn die lui joh.
Je bent tegen het koor aan het preken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Kon het toch niet laten om de doos open te maken en te kijken. Had nog niks terug gehoord van E-wolk. Zit gewoon een stuk plastic in die tank... 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJN710nSDbvRE3HIEE1v6Kvm/thumb.jpg

Nu gaat er gewoon 6,5ml in de tank. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Bulligan op 19-07-2018 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja dat plastic zie je vaker bij tanks waar meer dan 2ML in past. Door dat stukje plastic past er dan maar 2ML in de tank waardoor het ineens TPD compliant is. Dus zo zie je maar weer wat een onzin het is. Haal je het plastic eruit past er in eens wel meer in de tank. Leuk he die regeltjes in de EU?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:47:
Had nog niks terug gehoord van E-wolk.
E-Wolk is sowieso ruk qua e-mail. Ik had een mail gestuurd met of ze echt de Standard-versie leveren van de SMOK Cobra Edition en wanneer ze de zwarte versie binnen verwachten. Krijg je een mail terug met dat de 2ML (EU) op de site site staat maar ze ook de andere kunnen leveren. Eh nee? De Standard staat op de site. Op mijn andere vraag werd niet eens ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Wat een damp komt er uit die Vaporesso Cascade. Heerlijk. Zit nu Dragon Vape Fruity Yoghurt in, 3mg nic. Met die mesh coil. Word wel snel heet aan de mond als je te lang of te snel achter elkaar haalt. Het vullen gaat ook top, veel beter dan mijn vorige.
Ben alleen bang dat glas snel stuk is als ie per ongeluk omvalt als je hem rechtop wegzet. Zit geen bescherming omheen zoals mijn vorige. Moet ook goed opletten dat alles goed is aangedraaid, aangezien die hele tank zo'n beetje uit elkaar kan. Had net al een druppel uit mijn luchtinlaat. Denk dat ie niet goed aangedraaid was. Ga even paar dagen testen en dan die andere coil is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:54:
[...]

E-Wolk is sowieso ruk qua e-mail. Ik had een mail gestuurd met of ze echt de Standard-versie leveren van de SMOK Cobra Edition en wanneer ze de zwarte versie binnen verwachten. Krijg je een mail terug met dat de 2ML (EU) op de site site staat maar ze ook de andere kunnen leveren. Eh nee? De Standard staat op de site. Op mijn andere vraag werd niet eens ingegaan.
Tja, ik merk het. Heb nogsteeds niets gehoord van ze. Ben blij dat ik de doos uiteindelijk gewoon heb opengemaakt. Kon niet meer wachten om te gaan dampen en dat ding retour sturen en wachten op andere zag ik niet zitten. Ze hadden er wellicht even bij kunnen vermelden dat er een stuk plastic in zat die makkelijk te verwijderen is om gebruik te maken van de volledige tank inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hooli-gan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:55:
Wat een damp komt er uit die Vaporesso Cascade. Heerlijk. Zit nu Dragon Vape Fruity Yoghurt in, 3mg nic. Met die mesh coil. Word wel snel heet aan de mond als je te lang of te snel achter elkaar haalt. Het vullen gaat ook top, veel beter dan mijn vorige.
Ben alleen bang dat glas snel stuk is als ie per ongeluk omvalt als je hem rechtop wegzet. Zit geen bescherming omheen zoals mijn vorige. Moet ook goed opletten dat alles goed is aangedraaid, aangezien die hele tank zo'n beetje uit elkaar kan. Had net al een druppel uit mijn luchtinlaat. Denk dat ie niet goed aangedraaid was. Ga even paar dagen testen en dan die andere coil is proberen.
Als ie te heet wordt: misschien wat meer airflow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:55:
Wat een damp komt er uit die Vaporesso Cascade.
Jup, ik had ( :'( ) met de Cascade ook meer rook dan met de Uwell.
Met die mesh coil. Word wel snel heet aan de mond als je te lang of te snel achter elkaar haalt.
Probeer de andere keramische (Ccell) eens. Ik had het idee dat die minder warm worden. Ook een voordeel van de Cascade, de coil zit onderin waardoor een dry hit minder snel zal gebeuren maar ook is alles wat minder warm. Op de Uwell wordt zelfs de deksel van de tank warm tot heet.
Het vullen gaat ook top, veel beter dan mijn vorige.
Uit elkaar halen gaat ook top als je eenmaal goed weet welke delen je tegen de klok in vast moet draaien of met de klok mee.
Ben alleen bang dat glas snel stuk is als ie per ongeluk omvalt als je hem rechtop wegzet. Zit geen bescherming omheen zoals mijn vorige.
Zie mijn vorige post, dan barst je glaasje dus... Ik weet niet of een Vape Band daartegen helpt. Ik heb er nu wel eentje om de Uwell zitten maar ik zou het er niet op willen wagen.

Edit:
Deze post teruglezende mis ik volgens mij de Cascade :P
Hooli-gan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:06:
[...]
Tja, ik merk het. Heb nogsteeds niets gehoord van ze.
Volgens mij zijn E-Wolk en VapeKings eenmanszaakjes. Overal 06-nummers en je spreekt altijd met dezelfde medewerker. Wat niet verkeerd hoeft te zijn, maar het moet je communicatie niet ten slechte komen. Door deze slechte communicatie ga ik niet bij E-Wolk kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wat dat betreft alleen maar goede ervaringen met Zwoofs. Online in ieder geval, de zaak bezoeken schijnt anders te zijn las ik elders in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

FeaR schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:54:
[...]

Ik ben gestopt om bij E-wolk te kopen. Mail wordt alleen beantwoord als je het via de site doet, anders kan je wachten totdat je een ons weegt. Die maffe Chinees heeft schijt aan de WKOA, alleen had hij bij mij de verkeerde tegenover zich. Op een gegeven moment een voorbeeldbrief van Consuwijzer gestuurd. Nee, dat kereltje krijgt van mij geen cent meer, met mijn geld kan ik overal terecht tenslotte, want zo bijzonder is die met zijn spullen niet. Kopen bij Ali is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

VapingQueen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:05:
[...]
Ik ben gestopt om bij E-wolk te kopen...
Thanks for the heads up. Ik ga morgen toch maar eens de SMOK, wat drip tips en 510 houders bij FastTech bestellen. We zien wel hoe het uitpakt qua levertijd en hoe het bij de douane aan komt/geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:30:
[...]
Thanks for the heads up. Ik ga morgen toch maar eens de SMOK, wat drip tips en 510 houders bij FastTech bestellen. We zien wel hoe het uitpakt qua levertijd en hoe het bij de douane aan komt/geaccepteerd wordt.
En done. Tegen de tien 510 Drip Tips bij AliExpress voor €4,-. Dat zijn toch wel andere prijzen, dat betaalde ik voor mijn Uwell drip tip per stuk (nou ja, "betaalde", want ik kreeg hem bij de set maar het was wel de verkoopprijs). Ook de "SMOK TFV12 Prince Sub Ohm Tank Atomizer Cobra Edition" besteld. Eens zien hoe dat bij de douane gaat en hoe lang de levertijd is. Ik ben eens niet voor het standaard zwart of grijs gegaan maar blauw. Handige van een zwarte mod, past redelijk veel op.

Edit:
Srry, had een wijziging moeten zijn op mij vorige post :>

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 20-07-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Gisteren dus hele avond lekker zitten dampen met de mesh coil en Dragon Vape Fruity Yoghurt. Vond hem zeer lekker. Heb niet van coil geruild dus weet niet hoe is is met de ccel.

Vandaag alles schoongemaakt (lekker makkelijk dat echt alles uit elkaar kan) en aan de Dragon Vape Pear Drop icm de Ccel. Vind hem niet vies, maar ook niet super lekker. Kan ook aan andere coil liggen. Heb nu 5ml gevuld en maak hem leeg, dan de andere 5ml maar met de mesh coil proberen om goede vergelijking te krijgen. Kwa damp wolken maakt het geen groot verschil. De Ccel word word wel een heel stuk minder heet, waardoor je langer en kort achter elkaar kunt hijsen zonder verbrande lippen te krijgen.

Inderdaad nog geen mail terug van E-wolk. Verwacht het eerlijk gezegd ook niet meer, aangezien alle berichten hierboven. Beetje jammer, want bestel er dan niet meer zo snel of liever gezegd helemaal niet meer.

Ook maar is neuzen bij AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Om even in te haken op die TDP discussie: Ik heb 2 maanden geleden een crown 3 besteld uit china zonder problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr0ppFTW op 20-07-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hooli-gan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:08:
...Dragon Vape Fruity Yoghurt. Vond hem zeer lekker.
UNO in Den Bosch (centrum) verkoopt ook Dragon Vape. Morgen eens kijken of dat wat is. Ik ben nog steeds zoekende welke smaak ik lekker vind.

Net even bij de Primera geweest en daar "Bursting Blackcurrant" van Socialities (0 mg). Behoorlijk aan de prijs met €5,99 voor 10 ML en niet eens lekker. Veel te bitter van smaak, niet fris.

Iemand hier verstand van batterijladers? Ik heb in mijn mod twee keer SONY VTC6 3120mAh 18650 batterijen zitten. Nu had ik al een lader omdat mijn zaklamp ook 18650's slikt. Alleen is mijn TrustFire lader wel goed? Specs van de TrustFire (TR-003P4) zijn 4.2V Output, 4 x 500mA. Dat komt redelijk overeen (en soms zelfs hoger) met de laders die ik voorbij zie komen. Maar het merk zelf zie ik nergens meer. Is het prut en kan ik beter vervangen of lekker zo laten? Ik kom vooral Nitecore tegen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
FeaR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:05:
[...]

UNO in Den Bosch (centrum) verkoopt ook Dragon Vape. Morgen eens kijken of dat wat is. Ik ben nog steeds zoekende welke smaak ik lekker vind.
Had bij zwoofs gewoon proefpakketjes besteld van diverse merken. Bij de vaponaute24 proefpakket kreeg ik een handig etui, om de flesjes in te bewaren en/of mee te nemen. Heb nog niet getest of mijn mod er ook in kan. Denk het net aan, wellicht als ik de drip tip eraf haal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JzeZI6wXab7B55KFeG26aJYC/thumb.jpg

Ff snel foto gemaakt. Passen zo'n 6 flesjes in, rechtopstaand. Heeft magneetsluiting aan andere kant.

Trouwens blij dat er een grote tank op zit. Je dampt hem zo leeg. Moet er niet aan denken elke 2ml te moeten vullen. Gaat wel sneller dan mijn vorige.

[ Voor 27% gewijzigd door Bulligan op 20-07-2018 20:29 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.