Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:06:
[...]
Qua mods gaat het om authentic producten, zelf genoeg ervaring mee gehad, qua tanks en drippers ook tenzij je effectief op bv 3fvape naar een clone gaat zoeken van bv 8 dollar.
batterijen is een ander verhaal en haal je best bij een official kanaal maar dat weet iedereen, ik zei dat mods authentic waren op bv gearbest maar heb nooit gesproken over batterijen.
En dat stenen shops nog een hoop extra hebben zoals personeel en huur snap ik ook, maar in de UK heb je ook stenen shops die online verkopen en daar vind ik toch een Resin Pulse 80 voor 45 pond dus waarom moet die dan in de Vaporshop hier 77.50 euro kosten ?
En die grote prijsverschillen zijn op bijna alle mods van de UK site waar ik bestel tov bv Vaporshop hier in Belgie, dan heb ik het nog niet gehad dat sommige populaire drippers of mods hier zelfs nooit te koop zijn.
Voorbeelden zijn oa de Recurve RDA ( heeft Vaporshop niet ) of mods van Modefined of zelfs de nieuwere Smoant charon Mini die al 4 weken te pre-orderen was op ecigone.co.uk en vanaf vorige week ook binnen is op stock, bij Vaporshop nog geen spoor.
Om niet impressed te zijn van Benelux shops moet je zelfs nog niet eens tot op Gearbest gaan kijken, gewoon rondzoeken in frankrijk of de UK en je tanden vallen ook op de grond bij wat ze bij e-wolk of vaporshop voor een mod durven vragen.
Wanneer iets populair is, wil niet zeggen dat je er als winkel blind op moet gaan zitten. Zie de Dead rabbit, overhyped in mijn bescheiden mening, de mods van Modefined, slap aftreksel van Lost Vape (ja, ik weet het is een dochteronderneming) en met een inferieure 510 baseplate.
Er komt bijna elke week wel een nieuwe atty, mod of juice uit, het is gewoon niet bij te houden van welk product je nu wel of geen stock moet voeren. Kijk eens naar Smok, poepen elke maand een nieuwe mod en dito tank uit, zelfs met ledlichtjes erin nu! Zijn ze uitgepoept qua tanks en mods, maken ze nieuwe coils. Vergeet ook even het feit niet dat ELK nieuw product een periode van 6 maanden afkoeling heeft alvorens het het na registratie bij de EU verkocht mag worden. We lopen dus altijd 6 maanden achter of kopen illegale spullen...De Athena kit van Geekvape, de Karma mech kit van Geekvape, zomaar wat voorbeelden van producten die te vroeg al op de markt waren...
Wanneer ik om me heen kijk, zijn de Nederlanders zeker een stuk zuiniger (lees Hollanders zijn gierig!) en de Belgen geven al iets meer uit. Zo is de Mech scene in België een stuk groter dan in Nederland en daar verwisselen de veredelde tubes koper, staal en brons voor grif geld van eigenaar.
Nu ben ik niet op de hoogte van belastingen in de UK of FR, of het daar aan ligt of dat de Benelux shophouders gewoon te veel geld willen zien, ik weet wel dat de UK zijn handhaving en uitvoering van de TPD een stuk beter op orde heeft dan hier in Nederland. Zo schrijft de tabaks- en rookwarenwet vanuit de TPD voor dat er een lijst van alle aangemelde producten openbaar gepubliceerd moet worden door elke lidstaat. Ga me die maar eens vinden voor Nederland, geef ik je al de link voor de UK:
https://www.gov.uk/guidan...oducts#submitted-products
Ik heb hier een antwoord van de NVWA op die vraag, en geloof me, je houd het niet voor mogelijk:
"Er staat niet wanneer we die lijst moeten publiceren, dus lekker puh!"
De Staat alhier heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde en ik gok dat menig ondernemer gewoon casht en een zekere mate van risico incalculeert en doorberekent aan de klant.
Nog een leuke in de rij van verbazingwekkende antwoorden van de NVWA, and I shit you not:
Moeders gaat met kroost naar voorstelling van Joris de Draak. Op een bepaald moment vult de "Draak" zowat de hele ruimte met mist, en elke idioot weet dat dit PG/VG mengsels zijn. Moeders, zeker de domste niet en kennis hebbende van TPD, schrijft de NVWA aan met de vraag hoe het in godsnaam mogelijk is dat kinderen worden blootgesteld aan een product dat onder de tabakswet valt wanneer het in een dampshop verkocht wordt. Tevens stelde ze aan de kaak dat indien zij daar in dezelfde ruimte een teug had genomen van haar damper met nicotinevrije e-liquid, ze onherroepelijk uit de zaal verwijderd zou zijn geworden/
Kort samengevat het antwoord: "Dampmachines en de producten worden niet als zodanig aangemerkt in de tabaks- en rookwarenwet en zijn dus vrij te verkrijgen en te gebruiken."
Hoe krom wil je het hebben?
Maar goed, we dwalen af. Ik vrees dat we straks met zijn allen naar de SmokiaMarkt gaan om daar een product hands-on te bekijken om het daarna via internet te bestellen. Het is dat je geen pricewatch eraan mag koppelen (want aanprijzen is verboden), anders ging het nog harder naar de maan voor wat betreft de verkoop op eigen bodem. Hoeveel goede pc winkels zijn uiteindelijk op de fles gegaan door onder andere de pricewatch en vergelijkingssites? Wij als consument willen geen dubbeltje teveel uitgeven maar klagen straks wel over levertijden en service....om van importkosten nog maar niet te spreken.....(we blijven immers onder die 23 euro, toch?)