Adjust non olet, plerumque...
Eerste indruk: een heule hoop damp, ik had mn 15mg nic tabakmix erin geknikkerd maar dan merk je wel dat je een behoorlijke hit krijgt :-P
Op 40watt is het wel goed te doen maar ik ga in het vervolg wel lagere nic halen denk ik.
Overall tevreden, hij blijkt origineel te zijn (moet je altijd maar afwachten via China kanalen), doet het prima en lekt nog niet.
Edit:
Natuurlijk is smaak iets persoonlijks maar ik zit nog even te filosoferen wat lekker is qua smaak / nic etc voor mn Swag mod.
Ik wil in eerste instantie ff een tankje van mn huidige sap proberen maar ik heb het idee dat dit wat heftig is om DL te dampen vs. MTL waar ik het altijd voor gebruikte en qua smaak goed beviel.
Nu kan ik het % smaakstof voor volgende batches wat lager doen maar dan is het nog steeds 15mg/ml nic en dat is denk ik wat zwaar.
Tabaksmaken bevallen me prima maar wellicht wat (milde en zeker niet te zoete) fruitsmaken oid met lagere nic wil ik maybe proberen.
Een maat van me heeft een eLeaf pico en die heeft dacht ik meloen 3mg/ml shake n vape en dat vond ik niet verkeerd.
Wat vinden de ervaren DL vapers hier?
[ Voor 48% gewijzigd door 1nsane op 22-06-2018 20:26 ]
Ik weet uit goede bron dat bv Vaporshop in Belgie gewoon goedkoop mods aankoopt in China en dan hier de BTW erop betaald en ze dan nog eens een stuk prijziger verkopen, die vragen bv 77.50 euro voor een Pulse 80 met resin panelen, en dat zal niet veel anders zijn in andere Benelux vape shops, daarmee dat de prijzen hier zo duur zijn vergeleken met bv de UK.
Anyway van smaak en nic kan ik weinig zeggen, tabak liquids heb ik nooit gevaped na te stoppen met roken en 12mg vond ik veeeeeel te heavy in DL ( al ken ik 1 iemand wat dat DL binnen trekt ) , 6mg doet me ook hoesten dusja dan was het automatisch 3mg
Als je merkt dat je huidig sapje te sterk is in DL dan kan je 2 dingen doen, nic gehalte afbouwen en opnieuw proberen of totaal van dat flavour profile afgaan en naar een ander gaan ( bv van tabak naar fruit )
Als je bv meloen 3mg niet verkeerd vond kan je dat doen, of eventueel eerst testen op 6mg om dat toch al dan niet uit te sluiten of dat teveel nic is of niet voor je in DL.
Ja precies, ik dacht dat het wellicht een idee is om 6 of 12 te halen 1 flesje om eens te proberen.Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 05:15:
Via China is bijna altijd authentic want het is daar gemaakt ( en ook 2x raden waar al de vapeshops hier hun mods en tanks vandaan krijgen ) soms moet je wel gewoon opletten op bv 3fvape ofzo dat er authentic in de naam staat op de productpagina, en plekken als Gearbest hebben altijd authentic mods.
Ik weet uit goede bron dat bv Vaporshop in Belgie gewoon goedkoop mods aankoopt in China en dan hier de BTW erop betaald en ze dan nog eens een stuk prijziger verkopen, die vragen bv 77.50 euro voor een Pulse 80 met resin panelen, en dat zal niet veel anders zijn in andere Benelux vape shops, daarmee dat de prijzen hier zo duur zijn vergeleken met bv de UK.
Anyway van smaak en nic kan ik weinig zeggen, tabak liquids heb ik nooit gevaped na te stoppen met roken en 12mg vond ik veeeeeel te heavy in DL ( al ken ik 1 iemand wat dat DL binnen trekt ) , 6mg doet me ook hoesten dusja dan was het automatisch 3mg
Als je merkt dat je huidig sapje te sterk is in DL dan kan je 2 dingen doen, nic gehalte afbouwen en opnieuw proberen of totaal van dat flavour profile afgaan en naar een ander gaan ( bv van tabak naar fruit )
Als je bv meloen 3mg niet verkeerd vond kan je dat doen, of eventueel eerst testen op 6mg om dat toch al dan niet uit te sluiten of dat teveel nic is of niet voor je in DL.
Op die 15mg zag ik geen sterretjes maar boven de 50watt is het wel wat aan de zware kant, valt me wel op dat het smaakprofiel er een stuk beter uitkomt met de Swag tov de Q16, daar moest ik toch wat stevigere liquid voor nemen.
Dat die apparaten uit China komen wist ik wel :-) maar ook dan bestaat de kans dat het nep is natuurlijk.
Ben er wel blij mee want ik heb hem nu voor bijna de helft van de prijs en met 3,5ml tank ipv 2 :-)
[ Voor 5% gewijzigd door 1nsane op 23-06-2018 09:19 ]
Enige nuance is wel op zijn plaats:Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 05:15:
Via China is bijna altijd authentic want het is daar gemaakt ( en ook 2x raden waar al de vapeshops hier hun mods en tanks vandaan krijgen ) soms moet je wel gewoon opletten op bv 3fvape ofzo dat er authentic in de naam staat op de productpagina, en plekken als Gearbest hebben altijd authentic mods.
Wat als die mod besluit in jouw gezicht te ontploffen door een fabricagefout, wie ga jij dan aansprakelijk stellen? Gearbest of die EU-winkel....
Een stenen winkel, zoals ze dat tegenwoordig noemen, heeft niet alleen de kosten van de BTW, maar dient ook huur, personeel, import, verzekeringen en wat nog meer te betalen. Zij kunnen natuurlijk niet op boksen qua prijs tegen een Ali, Gearbest of Fasttech en zullen het moeten hebben van service, uitleg, mogelijkheid tot hands-on testen en dat soort zaken.
Maar als je echt van mening bent dat het louter om authentieke producten gaat op voornoemde websites, bestel dan vooral de batterijen daar...een echte Knaller! (pun intended)
http://yor.minitroopers.com
Een van de main reasons waarom ik alleen china haal, 2ml tanks restricties hier is gewoon flauwekul!1nsane schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Ben er wel blij mee want ik heb hem nu voor bijna de helft van de prijs en met 3,5ml tank ipv 2 :-)
Maar smooxx heeft de Ammit met zowel 2ml en 5ml extender voor 3 tientjes (incl verzending!), dus dat vond ik wel de moeite waard. Een vd betere tanks tot op heden.
Edit: ook maar ff een nieuwe batch gemaakt van mijn favoriete flavour:
[ Voor 43% gewijzigd door Cybergamer op 23-06-2018 12:51 ]
Nice! Wat voor smaak is dat?Cybergamer schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Een van de main reasons waarom ik alleen china haal, 2ml tanks restricties hier is gewoon flauwekul!
Maar smooxx heeft de Ammit met zowel 2ml en 5ml extender voor 3 tientjes (incl verzending!), dus dat vond ik wel de moeite waard. Een vd betere tanks tot op heden.
Edit: ook maar ff een nieuwe batch gemaakt van mijn favoriete flavour:
Ja ik vind die regel ook maar raar, enige waar het voor zorgt is dat je vaker moet vullen..
Net ff 6mg/ml flesje gehaald om te proberen met de swag en dat is echt wel beter :-)
Batterijen haal ik sowieso in NL bij Nkon, dan weet ik in elk geval dat ik échte LG HG2 cellen heb :-)Yor schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Enige nuance is wel op zijn plaats:
Wat als die mod besluit in jouw gezicht te ontploffen door een fabricagefout, wie ga jij dan aansprakelijk stellen? Gearbest of die EU-winkel....
Een stenen winkel, zoals ze dat tegenwoordig noemen, heeft niet alleen de kosten van de BTW, maar dient ook huur, personeel, import, verzekeringen en wat nog meer te betalen. Zij kunnen natuurlijk niet op boksen qua prijs tegen een Ali, Gearbest of Fasttech en zullen het moeten hebben van service, uitleg, mogelijkheid tot hands-on testen en dat soort zaken.
Maar als je echt van mening bent dat het louter om authentieke producten gaat op voornoemde websites, bestel dan vooral de batterijen daar...een echte Knaller! (pun intended)
Snap wel waar het prijsverschil vandaan komt maar daarom wel in elk geval fijn te weten dat het in elk geval een echte is.
Ook “stenen” winkels zullen niet zo snel je kosten betalen als je mod in je gezicht ontploft.
Alleen al de disclaimers die in de bijsluiter staan en ze zullen het dan ook eerder gooien op dat je verkeerde batterijen gebruikt hebt ofzo.
Het is natuurlijk wel makkelijker om je garantie te halen als hij er na 2 maanden de brui aan geeft, dat is zeker waar.
Mississippi van Inawera, het zou een ananas-créme smaak moeten zijn. Maar ik vind het meer neigen naar een suikerspin, waar ik ook enorm van hou! Het is iig lekker zoet en mild
Indeed, daarom koop ik dus uit principe geen tanks hier in NL.Ja ik vind die regel ook maar raar, enige waar het voor zorgt is dat je vaker moet vullen..
Disclaimers hebben geen waarde hier. Ze kunnen het zo mooi neer zetten als ze willen, maar daar kunnen ze geen rechten aan ontlenen hier in NL.Alleen al de disclaimers die in de bijsluiter staan en ze zullen het dan ook eerder gooien op dat je verkeerde batterijen gebruikt hebt ofzo.
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Ik denk dat je max VG bedoelt. Het aroma is op basis van PG.Web-Brielle schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:10:
Net een mini bestelling gedaan voor 200ml 100% VG Fuck the rules - no8 gedaan. Mocht een tankje van iemand hebben, wat een goede smaak!
99 van de 100 aroma's zijn op basis van PG
Over het algemeen gezien heb je wel gelijk, maar als je een beetje zoekt, kan je ook genoeg aroma's vinden op VG-basis of PG free basis. Zie :Undy schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:16:
[...]
Ik denk dat je max VG bedoelt. Het aroma is op basis van PG.
99 van de 100 aroma's zijn op basis van PG
https://www.savevape.nl/en/aromas-europe/vg-aromas/
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Qua mods gaat het om authentic producten, zelf genoeg ervaring mee gehad, qua tanks en drippers ook tenzij je effectief op bv 3fvape naar een clone gaat zoeken van bv 8 dollar.Yor schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Enige nuance is wel op zijn plaats:
batterijen is een ander verhaal en haal je best bij een official kanaal maar dat weet iedereen, ik zei dat mods authentic waren op bv gearbest maar heb nooit gesproken over batterijen.
En dat stenen shops nog een hoop extra hebben zoals personeel en huur snap ik ook, maar in de UK heb je ook stenen shops die online verkopen en daar vind ik toch een Resin Pulse 80 voor 45 pond dus waarom moet die dan in de Vaporshop hier 77.50 euro kosten ?
En die grote prijsverschillen zijn op bijna alle mods van de UK site waar ik bestel tov bv Vaporshop hier in Belgie, dan heb ik het nog niet gehad dat sommige populaire drippers of mods hier zelfs nooit te koop zijn.
Voorbeelden zijn oa de Recurve RDA ( heeft Vaporshop niet ) of mods van Modefined of zelfs de nieuwere Smoant charon Mini die al 4 weken te pre-orderen was op ecigone.co.uk en vanaf vorige week ook binnen is op stock, bij Vaporshop nog geen spoor.
Om niet impressed te zijn van Benelux shops moet je zelfs nog niet eens tot op Gearbest gaan kijken, gewoon rondzoeken in frankrijk of de UK en je tanden vallen ook op de grond bij wat ze bij e-wolk of vaporshop voor een mod durven vragen.
Wanneer iets populair is, wil niet zeggen dat je er als winkel blind op moet gaan zitten. Zie de Dead rabbit, overhyped in mijn bescheiden mening, de mods van Modefined, slap aftreksel van Lost Vape (ja, ik weet het is een dochteronderneming) en met een inferieure 510 baseplate.Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:06:
[...]
Qua mods gaat het om authentic producten, zelf genoeg ervaring mee gehad, qua tanks en drippers ook tenzij je effectief op bv 3fvape naar een clone gaat zoeken van bv 8 dollar.
batterijen is een ander verhaal en haal je best bij een official kanaal maar dat weet iedereen, ik zei dat mods authentic waren op bv gearbest maar heb nooit gesproken over batterijen.
En dat stenen shops nog een hoop extra hebben zoals personeel en huur snap ik ook, maar in de UK heb je ook stenen shops die online verkopen en daar vind ik toch een Resin Pulse 80 voor 45 pond dus waarom moet die dan in de Vaporshop hier 77.50 euro kosten ?
En die grote prijsverschillen zijn op bijna alle mods van de UK site waar ik bestel tov bv Vaporshop hier in Belgie, dan heb ik het nog niet gehad dat sommige populaire drippers of mods hier zelfs nooit te koop zijn.
Voorbeelden zijn oa de Recurve RDA ( heeft Vaporshop niet ) of mods van Modefined of zelfs de nieuwere Smoant charon Mini die al 4 weken te pre-orderen was op ecigone.co.uk en vanaf vorige week ook binnen is op stock, bij Vaporshop nog geen spoor.
Om niet impressed te zijn van Benelux shops moet je zelfs nog niet eens tot op Gearbest gaan kijken, gewoon rondzoeken in frankrijk of de UK en je tanden vallen ook op de grond bij wat ze bij e-wolk of vaporshop voor een mod durven vragen.
Er komt bijna elke week wel een nieuwe atty, mod of juice uit, het is gewoon niet bij te houden van welk product je nu wel of geen stock moet voeren. Kijk eens naar Smok, poepen elke maand een nieuwe mod en dito tank uit, zelfs met ledlichtjes erin nu! Zijn ze uitgepoept qua tanks en mods, maken ze nieuwe coils. Vergeet ook even het feit niet dat ELK nieuw product een periode van 6 maanden afkoeling heeft alvorens het het na registratie bij de EU verkocht mag worden. We lopen dus altijd 6 maanden achter of kopen illegale spullen...De Athena kit van Geekvape, de Karma mech kit van Geekvape, zomaar wat voorbeelden van producten die te vroeg al op de markt waren...
Wanneer ik om me heen kijk, zijn de Nederlanders zeker een stuk zuiniger (lees Hollanders zijn gierig!) en de Belgen geven al iets meer uit. Zo is de Mech scene in België een stuk groter dan in Nederland en daar verwisselen de veredelde tubes koper, staal en brons voor grif geld van eigenaar.
Nu ben ik niet op de hoogte van belastingen in de UK of FR, of het daar aan ligt of dat de Benelux shophouders gewoon te veel geld willen zien, ik weet wel dat de UK zijn handhaving en uitvoering van de TPD een stuk beter op orde heeft dan hier in Nederland. Zo schrijft de tabaks- en rookwarenwet vanuit de TPD voor dat er een lijst van alle aangemelde producten openbaar gepubliceerd moet worden door elke lidstaat. Ga me die maar eens vinden voor Nederland, geef ik je al de link voor de UK:
https://www.gov.uk/guidan...oducts#submitted-products
Ik heb hier een antwoord van de NVWA op die vraag, en geloof me, je houd het niet voor mogelijk:
"Er staat niet wanneer we die lijst moeten publiceren, dus lekker puh!"
De Staat alhier heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde en ik gok dat menig ondernemer gewoon casht en een zekere mate van risico incalculeert en doorberekent aan de klant.
Nog een leuke in de rij van verbazingwekkende antwoorden van de NVWA, and I shit you not:
Moeders gaat met kroost naar voorstelling van Joris de Draak. Op een bepaald moment vult de "Draak" zowat de hele ruimte met mist, en elke idioot weet dat dit PG/VG mengsels zijn. Moeders, zeker de domste niet en kennis hebbende van TPD, schrijft de NVWA aan met de vraag hoe het in godsnaam mogelijk is dat kinderen worden blootgesteld aan een product dat onder de tabakswet valt wanneer het in een dampshop verkocht wordt. Tevens stelde ze aan de kaak dat indien zij daar in dezelfde ruimte een teug had genomen van haar damper met nicotinevrije e-liquid, ze onherroepelijk uit de zaal verwijderd zou zijn geworden/
Kort samengevat het antwoord: "Dampmachines en de producten worden niet als zodanig aangemerkt in de tabaks- en rookwarenwet en zijn dus vrij te verkrijgen en te gebruiken."
Hoe krom wil je het hebben?

Maar goed, we dwalen af. Ik vrees dat we straks met zijn allen naar de SmokiaMarkt gaan om daar een product hands-on te bekijken om het daarna via internet te bestellen. Het is dat je geen pricewatch eraan mag koppelen (want aanprijzen is verboden), anders ging het nog harder naar de maan voor wat betreft de verkoop op eigen bodem. Hoeveel goede pc winkels zijn uiteindelijk op de fles gegaan door onder andere de pricewatch en vergelijkingssites? Wij als consument willen geen dubbeltje teveel uitgeven maar klagen straks wel over levertijden en service....om van importkosten nog maar niet te spreken.....(we blijven immers onder die 23 euro, toch?)
http://yor.minitroopers.com
Ik ben van plan over te stappen naar verdampen na 25 jaar Drum en Van Nelle halfzwaar te hebben gerookt. Inmiddels dus al een jaartje ouder en moet gewoon af van de 'kanker'stok. Ik heb de startpagina doorgelezen en zie dat er allerlei tweaks zijn. Leuk natuurlijk, maar ik wil gewoon een goed ding aankopen zuiver voor thuisgebruik - ik rook alleen maar thuis namelijk- zonder poespas die het gewoon goed doet en het moet wel cilindervormig zijn. Niet dat ik aan doos moet gaan lurken ofzo..
Een paar korte vragen:
Klopt het dan dat ik gewoon de vamo v5 pro. kan bestellen?
Hebben jullie suggesties welk smaakje in de buurt komt Van Nelle?
Goed bezig!bruutone schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:52:
Dag allen,
Ik ben van plan over te stappen naar verdampen na 25 jaar Drum en Van Nelle halfzwaar te hebben gerookt. Inmiddels dus al een jaartje ouder en moet gewoon af van de 'kanker'stok. Ik heb de startpagina doorgelezen en zie dat er allerlei tweaks zijn. Leuk natuurlijk, maar ik wil gewoon een goed ding aankopen zuiver voor thuisgebruik - ik rook alleen maar thuis namelijk- zonder poespas die het gewoon goed doet en het moet wel cilindervormig zijn. Niet dat ik aan doos moet gaan lurken ofzo..Prijs boeit mij niet zo. Als het maar goed werkt waardoor ik niet weer snel in de verleiding kom alsnog een shaggie te bollen. Er moet dus wel nicotine inzitten, zeker in het begin....
Een paar korte vragen:
Je moet er niet vanuit gaan dat je smaak gaat vinden die zo het zelfde is, wél smaken die eraan doen denken.
Let wel, dampen is/voelt anders dan analoog roken maar het went zeker en op een bepaald moment wil je niet meer terug.
Dat apparaat wat je noemt ken ik zelf niet zo goed maar je hebt grofweg 2 soorten apparaten, MTL (mouth to lung) en DL (waarbij je het zo je longen inademt).
Ik ben zelf begonnen met wat verschillende tabaksmaakjes en dat vind ik nog altijd lekker maar er zijn ook mensen die na een paar weken over gegaan zijn op fruitsmaken en daar bij zweren dus ga dat lekker uitproberen.
Aangezien je shag rookt zou ik niet met te laag percentage nicotine beginnen. Anders val je vrij snel weer terug denk ik.
Er bestaan tabaksmaakjes die shag tabak voor moeten stellen maar het is een smaakbenadering, een groot deel van de smaak van analoge sigaretten zit juist in de verbranding die er niet is!
Begint met minstens 12mg nicotine. Meer mag zeker. Je komt er vanzelf achter wanneer dit teveel is en dan wil je ook heel graag omlaag. Zo bouw je wat meer zekerheid in dat je het niet afzweert omdat het niet voldoet. En inderdaad, pin je niet vast op de smaken. Probeer eens wat uit! In een stenen winkel in de stad of op een markt kan dat vaak wel.bruutone schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:52:
Dag allen,
Ik ben van plan over te stappen naar verdampen na 25 jaar Drum en Van Nelle halfzwaar te hebben gerookt. Inmiddels dus al een jaartje ouder en moet gewoon af van de 'kanker'stok. Ik heb de startpagina doorgelezen en zie dat er allerlei tweaks zijn. Leuk natuurlijk, maar ik wil gewoon een goed ding aankopen zuiver voor thuisgebruik - ik rook alleen maar thuis namelijk- zonder poespas die het gewoon goed doet en het moet wel cilindervormig zijn. Niet dat ik aan doos moet gaan lurken ofzo..Prijs boeit mij niet zo. Als het maar goed werkt waardoor ik niet weer snel in de verleiding kom alsnog een shaggie te bollen. Er moet dus wel nicotine inzitten, zeker in het begin....
Een paar korte vragen:
Voor wat betreft die Vamo: ik weet niet wat voor reden je hebt om per se een ronde mod te willen, maar de Vamo is wel vrij groot. Besef je dat wel. Een boxmod (zo'n vierkant ding dus) kan vaak een stuk meer in een kleinere verpakking. Dat de Vamo al uit 2014 of iets is, helpt daar zeker wel aan mee. De hardware om te vapen is heel ver gekomen in die 4 jaar
Klopt maarja ze hebben wel de Bonza en de Drop bv, heb wel al gemerkt dat Vaporshop niet echt tuk is op single coil attys dus daar zal wel eerder de reden liggen, de DR SQ hebben ze ook nooit gehad.Yor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 03:39:
[...]
Wanneer iets populair is, wil niet zeggen dat je er als winkel blind op moet gaan zitten. Zie de Dead rabbit, overhyped in mijn bescheiden mening, de mods van Modefined, slap aftreksel van Lost Vape (ja, ik weet het is een dochteronderneming) en met een inferieure 510 baseplate.
Er komt bijna elke week wel een nieuwe atty, mod of juice uit, het is gewoon niet bij te houden van welk product je nu wel of geen stock moet voeren.
Van Smok hebben ze trouwens bijna elke mod gehad, nuja als ik in NL en UK kijk vind ik wel vlot een Recurve ( Belgacig in Belgie trouwens ook )
Hun stock is ok, maar sommige items snap ik echt niet dat ze deze niet hebben, de recurve bv verkoopt als een malle bij mensen die een Pulse 80 hebben.
Nuja mijn hardware komt altijd uit de UK dus mijn probleem niet ( al zal dat probleem wel groeien na Brexit )
Ik ben van plan een e-sigaret te halen. Eentje om te gebruiken met 0 mg vloeistoffen met een smaakje. Puur DL (Direct-Lung – als een waterpijp) dus. Nu kwam ik in een snelle zoektocht uit op één van deze twee:Smok kan je natuurlijk niet omheen en is qua onderdelen en eventuele latere opties ook een stuk groter. Echter lees ik dat Vaporesso de zogenaamde "Vaporesso GT CCELL 2 Coils" heeft, keramische coils. Is het alleen om die optie al waard om voor Vaporesso te gaan? Ik lees namelijk haast alleen maar goede verhalen over keramisch als het gaat om hoe lang de coil het vol houdt.
Of is er iets anders waar ik mogelijk overheen kijk?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb zelf een Vaporesso Swag en daar zit inderdaad een keramische coil bij meegeleverd maar ik heb hem net en die keramische nog niet getest.FeaR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:11:
Iemand ervarging met keramische coils?
Ik ben van plan een e-sigaret te halen. Eentje om te gebruiken met 0 mg vloeistoffen met een smaakje. Puur DL (Direct-Lung – als een waterpijp) dus. Nu kwam ik in een snelle zoektocht uit op één van deze twee:Smok kan je natuurlijk niet omheen en is qua onderdelen en eventuele latere opties ook een stuk groter. Echter lees ik dat Vaporesso de zogenaamde "Vaporesso GT CCELL 2 Coils" heeft, keramische coils. Is het alleen om die optie al waard om voor Vaporesso te gaan? Ik lees namelijk haast alleen maar goede verhalen over keramisch als het gaat om hoe lang de coil het vol houdt.
Of is er iets anders waar ik mogelijk overheen kijk?
De vraag is, wat is langer meegaan?
De reden dat je je coil wegmikt is doorgaans omdat hij vervuild is, het klopt dat keramisch daar minder gevoelig voor is als ik de reviews lees, ik heb ook de reviews gelezen dat die keramische coils 1,5 of 2x zo lang lekker blijven dampen.
Ik heb ook online een truc gelezen waarbij je de vuile coils een dagje in de grain alcohol mikt, dat trekt dan zo’n beetje alle troep eruit waardoor je ze nog 1 of 2 rondes kan gebruiken.
Zeker bij dit soort dampers waarbij de coils een stukje prijziger zijn wil ik dat wel eens proberen :-)
Ik las dat de standaard coil van de Smok Stick van 0,25 Ohm (M2) maar een paar uur meegaat waar je met de Q2 van 0,4 Ohm enkele dagen doet. Nu is dat natuurlijk afhankelijk van het gebruik, maar over de keramische van Vaporesso kom ik tijden tegen van 100 uur en "still going strong".1nsane schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:05:
[...]
Ik heb zelf een Vaporesso Swag en daar zit inderdaad een keramische coil bij meegeleverd maar ik heb hem net en die keramische nog niet getest.
De vraag is, wat is langer meegaan?
Bij mij is vooral de twijfel wat de beste koop is. Ik wil hem dus als e-shisha gaan gebruiken. Maar eens een mail/chat doen met Vapekings, als ik dit topic zo lees is hun service erg goed. Voor onderdelen zal ik dan toch naar Smooxx gaan in Den Bosch, scheelt verzendkosten.
Ik heb de Smok Big Baby Beast. Ondertussen Q2, M2, T4 en T6 coils gebruikt (de Q2 is mijn favoriet maar de T6 is ook goed) en die gaan toch allemaal meerdere weken mee! Ik damp op zo'n 40-50W en damp per dag ongeveer een 5ml tankje leeg. (Ik heb er twee dus totaal zo'n 10ml per dag verdeeld over die twee beasts).FeaR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:30:
[...]
Ik las dat de standaard coil van de Smok Stick van 0,25 Ohm (M2) maar een paar uur meegaat waar je met de Q2 van 0,4 Ohm enkele dagen doet. Nu is dat natuurlijk afhankelijk van het gebruik, maar over de keramische van Vaporesso kom ik tijden tegen van 100 uur en "still going strong".
Bij mij is vooral de twijfel wat de beste koop is. Ik wil hem dus als e-shisha gaan gebruiken. Maar eens een mail/chat doen met Vapekings, als ik dit topic zo lees is hun service erg goed. Voor onderdelen zal ik dan toch naar Smooxx gaan in Den Bosch, scheelt verzendkosten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Over de Q2 hoor je inderdaad veel goede verhalen. Althans, bij de reviews van menig Smok-device wordt de Q2 genoemd als de perfecte coil. Dan ga ik toch meer en meer twijfelen om de Smok te nemen en niet de Vaporesso. De Smok ziet er namelijk toch wat mooier uit en qua onderdelen heb ik daar dus ook een beter gevoel bij (groter merk?). De Vaporesso heeft wel een mooie USB-kabel, maar daar koop je natuurlijk dergelijke apparaten niet voor. Van de Vaporesso heeft VapeKings.nl alleen de SE en die is toch wel wat opvallender dan de Smok Stick.Mx. Alba schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Ik heb de Smok Big Baby Beast. Ondertussen Q2, M2, T4 en T6 coils gebruikt (de Q2 is mijn favoriet maar de T6 is ook goed) en die gaan toch allemaal meerdere weken mee! Ik damp op zo'n 40-50W en damp per dag ongeveer een 5ml tankje leeg. (Ik heb er twee dus totaal zo'n 10ml per dag verdeeld over die twee beasts).
Met 3 verschillende smaakjes met 12 mg nicotine. (Hopelijk niet teveel, lol)
Ben wel een zware roker, ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met één van de twee Smoks lekkageproblemen heb... Altijd als ik hem vul dan lekt er liquid onder het glaasje uit. Tijdens het gebruik geen lekkages trouwens, waarschijnlijk vanwege de lichte onderdruk die je dan in de tank hebt, maar altijd bij het vullen is het gedoe, en ook als hij bijna leeg is. Misschien eens het glaasje vervangen door het reserveglaasje en/of de bottom seal vervangen?FeaR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:19:
[...]
Over de Q2 hoor je inderdaad veel goede verhalen. Althans, bij de reviews van menig Smok-device wordt de Q2 genoemd als de perfecte coil. Dan ga ik toch meer en meer twijfelen om de Smok te nemen en niet de Vaporesso. De Smok ziet er namelijk toch wat mooier uit en qua onderdelen heb ik daar dus ook een beter gevoel bij (groter merk?). De Vaporesso heeft wel een mooie USB-kabel, maar daar koop je natuurlijk dergelijke apparaten niet voor. Van de Vaporesso heeft VapeKings.nl alleen de SE en die is toch wel wat opvallender dan de Smok Stick.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Succes!234FaTaLiTy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:31:
Ik heb mijn eerste setje (Joyetech eGo AIO) besteld.
Met 3 verschillende smaakjes met 12 mg nicotine. (Hopelijk niet teveel, lol)
Ben wel een zware roker, ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
Ik heb zelf een Joyetech eGo AIO probox en daar ben ik toch minder over te spreken, vooral over de bouwkwaliteit. De driptip zit erg los maar wat vooral irritant is, is dat de constructie inherent slecht is.
De coils maken namelijk vaak slecht contact aan de onderkant, als je hem hebt gevuld, moet je hem heel geforceerd en hard dichtdraaien, anders krijg je een hoop geknetter, spitback en gorigheid in je keel.
Maargoed, ik heb de probox variant, ik weet niet of het voor die van jou ook zo is.
Die probox ligt bij mij dan ook in de la als last resort. Ik heb niet eens de bijgeleverde coils op gemaakt
Ik heb ook nog een Justfog Q16 liggen en die produceert met een 1,2ohm coil niet per se veel minder damp dan die Joyetech maar zit vooral bouwtechnisch gezien een stuk beter in elkaar, lekt nooit, coils vervangen is echt een eitje en voor een simpele mod toch de mogelijkheid om met het voltage te spelen (tussen 3,4 en 4,5v).
[ Voor 14% gewijzigd door 1nsane op 25-06-2018 09:41 ]
Dat kan helpen maar mag ik vragen, wat voor verhouding PG/VG gebruik je? Als je hoog in de PG zit, dan is je vloeistof dunner en gaat het eerder lekken.Mx. Alba schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met één van de twee Smoks lekkageproblemen heb... Altijd als ik hem vul dan lekt er liquid onder het glaasje uit. Tijdens het gebruik geen lekkages trouwens, waarschijnlijk vanwege de lichte onderdruk die je dan in de tank hebt, maar altijd bij het vullen is het gedoe, en ook als hij bijna leeg is. Misschien eens het glaasje vervangen door het reserveglaasje en/of de bottom seal vervangen?
Ach, het is voor mij puur een probeersel. Als het me niet bevalt, het dampen, heb ik iig geen honderden euro's uitgegeven1nsane schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Succes!
Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
Ik heb zelf een Joyetech eGo AIO probox en daar ben ik toch minder over te spreken, vooral over de bouwkwaliteit. De driptip zit erg los maar wat vooral irritant is, is dat de constructie inherent slecht is.
De coils maken namelijk vaak slecht contact aan de onderkant, als je hem hebt gevuld, moet je hem heel geforceerd en hard dichtdraaien, anders krijg je een hoop geknetter, spitback en gorigheid in je keel.
Maargoed, ik heb de probox variant, ik weet niet of het voor die van jou ook zo is.
Die probox ligt bij mij dan ook in de la als last resort. Ik heb niet eens de bijgeleverde coils op gemaakt
En als het wel bevalt kan ik altijd een betere aanschaffen.
Ik zal nog wel laten weten of het bevalt.
Laat het zeker even weten!234FaTaLiTy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Ach, het is voor mij puur een probeersel. Als het me niet bevalt, het dampen, heb ik iig geen honderden euro's uitgegeven![]()
En als het wel bevalt kan ik altijd een betere aanschaffen.
Ik zal nog wel laten weten of het bevalt.
Maar dan weet je in elk geval, mocht je allerlei geknetter hebben en spetters in je mond/keel, dan weet je waar het aan ligt en moet je de coil harder vast draaien en vooral de bovenkant! :-)
Mmm, ik wacht de mail met informatie van VapeKings eens af. Als het 50-50 is dan wordt het toch niet de Vaporesso, die is me wat te druk/aanwezig:Mx. Alba schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met één van de twee Smoks lekkageproblemen heb...

Een van de andere suggesties had een beperkt aanbod en de derde was naar mijn idee een beetje te trendy voor mijn moeder.
- knip -
Valt me tegen van Zwoofs eerlijk gezegt. Zulke goeie service via de website en dan niet in de winkel kunnen proeven... In leiden hebben we een winkeltje waar je wel (beperkt) kan proeven (of iig hadden, want ik ben al enige tijd niet op de Haarlemmerstraat geweest). FF voor de winter een flesje marzipan meegenomen, die was wel lekkerRaymond P schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:40:
Vanmiddag naar Zwoofs (Schiedam) gereden met moeders, maar daar proeven niet mogelijk.
Een van de andere suggesties had een beperkt aanbod en de derde was naar mijn idee een beetje te trendy voor mijn moeder.
Tegenwoordig maak ik zelf, dus bezoek ik die winkels niet meer...
[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 25-06-2018 14:07 ]
Zelf kom ik ook amper in fysieke winkels maar voor 60+ volk verlaagt het met zulke dingen wel de drempel een beetje.
- knip -
Type: Eleaf Pico 75W
Analoge Periode: 16 jaar
Merk Javaanse jongens 3/4 of Van Nelle export (3.5 pakje per week á 50 gram)
Laatste Analoog: vandaag
Nadat veel collega's van mij óf gestops zijn met roken, óf overgestapt zijn op een Elektronische sigaret heb ik zelf ook de stoute schoenen aangetrokken. Mijn vriendin heeft een aantal jaren geleden zo'n simpele e-smoker gehad, en dat vond ik helemaal niks (sigaret-look-a-like), dus ik was vrij sceptisch. Collega gaf aan dat de Eleaf pico een mooi apparaat was, goede batterijduur, en dat je er flinke hits mee kunt nemen.
Ik bleef sceptisch, omdat ik gewoon (te) veel rook, en ik niet dacht dat de e-cig mij zou kunnen overhalen.
Wat had ik het mis. Sinds mijn startdag ben ik cold turkey overstapt naar de e-cig (moest van mezelf) en heb de eerste paar dagen geen enkele 'peuk' meer gehad. Na een week toch weer een peukje genomen. Boy, why did I smoke that shit for 16 years? Voelt als vergif, proeft supersmerig, en dat kan gewoon niet gezond zijn.
Ondertussen heb ik een reservepakje shag voor de momenten dat ik zonder liquid zit en/of zonder batterij, echter komt dat er weinig voor. Ik denk dat ik in totaal 4 peuken heb genomen (wat ranzig!) vanwege deze redenen.
Ik ben om, en m'n vriendin (big box camel per dag) heeft ook een eleaf besteld.
Superblij dat ik deze keuze heb gemaakt! Nu enkel nog de ietwat lekkerdere liquids zien te vinden. Met dit apparaat kun je tot 75W opfikken, en de lokaal tabaksboer gaf aan dat hij dan wat dikkere liquid aanraadde (80/20). Dit bevalt best goed!
Nice!! Javaanse Jongens 3/4 heb ik ook gerookt, was wel de lekkerste shag :-Plas3r schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:46:
Start E-Sigaret: 12-06-2018
Type: Eleaf Pico 75W
Analoge Periode: 16 jaar
Merk Javaanse jongens 3/4 of Van Nelle export (3.5 pakje per week á 50 gram)
Laatste Analoog: vandaag
Nadat veel collega's van mij óf gestops zijn met roken, óf overgestapt zijn op een Elektronische sigaret heb ik zelf ook de stoute schoenen aangetrokken. Mijn vriendin heeft een aantal jaren geleden zo'n simpele e-smoker gehad, en dat vond ik helemaal niks (sigaret-look-a-like), dus ik was vrij sceptisch. Collega gaf aan dat de Eleaf pico een mooi apparaat was, goede batterijduur, en dat je er flinke hits mee kunt nemen.
Ik bleef sceptisch, omdat ik gewoon (te) veel rook, en ik niet dacht dat de e-cig mij zou kunnen overhalen.
Wat had ik het mis. Sinds mijn startdag ben ik cold turkey overstapt naar de e-cig (moest van mezelf) en heb de eerste paar dagen geen enkele 'peuk' meer gehad. Na een week toch weer een peukje genomen. Boy, why did I smoke that shit for 16 years? Voelt als vergif, proeft supersmerig, en dat kan gewoon niet gezond zijn.
Ondertussen heb ik een reservepakje shag voor de momenten dat ik zonder liquid zit en/of zonder batterij, echter komt dat er weinig voor. Ik denk dat ik in totaal 4 peuken heb genomen (wat ranzig!) vanwege deze redenen.
Ik ben om, en m'n vriendin (big box camel per dag) heeft ook een eleaf besteld.
Superblij dat ik deze keuze heb gemaakt! Nu enkel nog de ietwat lekkerdere liquids zien te vinden. Met dit apparaat kun je tot 75W opfikken, en de lokaal tabaksboer gaf aan dat hij dan wat dikkere liquid aanraadde (80/20). Dit bevalt best goed!
Hoeveel mg/ml damp je en wat voor smaak? Laat me ff weten als je een smaakje vind wat naar Javaanse smaakt :-P
Vreemd idd, bij de puffstore kan dat wel gewoon.Cybergamer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Valt me tegen van Zwoofs eerlijk gezegt. Zulke goeie service via de website en dan niet in de winkel kunnen proeven... In leiden hebben we een winkeltje waar je wel (beperkt) kan proeven (of iig hadden, want ik ben al enige tijd niet op de Haarlemmerstraat geweest). FF voor de winter een flesje marzipan meegenomen, die was wel lekker
Tegenwoordig maak ik zelf, dus bezoek ik die winkels niet meer...
Maar die had dus iig online een beperkt aanbod.1nsane schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:02:
[...]
Vreemd idd, bij de puffstore kan dat wel gewoon.
- knip -
Type: Vaporesso Swag 80w 3.5ml
Analoge Periode: 27 jaar
Merk: Voornamelijk Halfzware van Nelle (3 pakjes per week)en wat Camel filter(1 pakje per week).
Heb al eens een e-smoker gehad toen dit nog in de kinderschoenen stond(ca 2011), die lekte behoorlijk dus daar was ik snel klaar mee. In de wirwar van e-liquids rest mij 1 vraag: welke merken e-liquids raden jullie aan om mee te beginnen?
Inderdaad de allerlekkerste shag ;-), echter vind ik shag nu echt niet meer zo lekker. Ik had eerst wat e-liquids gehaald met tabakssmaak, echter vond ik dat zo vies dat ik toch overgestapt ben op de fruity spulletjes. Double Dip Crystal Mist rook ik nu (lokale sigarenboer) 'damp' ik nu!1nsane schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:01:
[...]
Nice!! Javaanse Jongens 3/4 heb ik ook gerookt, was wel de lekkerste shag :-P
Hoeveel mg/ml damp je en wat voor smaak? Laat me ff weten als je een smaakje vind wat naar Javaanse smaakt :-P
Met 0.3 ohm weerstand puf ik als een malle! Sub-ohm damping is leuk, maar de vloeistof knalt er wel doorheen zeau...
Ja inderdaad, ik merk bij mezelf dat ik de tabaksmaakjes heerlijk vind als ik ze in m'n Justfog Q16 stop (wat een MTL is), dan heb ik ook een wat hoger nicotine percentage.las3r schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:18:
[...]
Inderdaad de allerlekkerste shag ;-), echter vind ik shag nu echt niet meer zo lekker. Ik had eerst wat e-liquids gehaald met tabakssmaak, echter vond ik dat zo vies dat ik toch overgestapt ben op de fruity spulletjes. Double Dip Crystal Mist rook ik nu (lokale sigarenboer) 'damp' ik nu!
Met 0.3 ohm weerstand puf ik als een malle! Sub-ohm damping is leuk, maar de vloeistof knalt er wel doorheen zeau...
Echter op m'n Vaporesso Swag is 15mg/ml voor mij echt te zwaar, veel te veel prikkel in m'n keel. Ik mix m'n smaakjes zelf en heb 15mg/ml 60/40 VG/PG base staan die ik met tabaksmaakjes meng.
Ik wil voor m'n Swag ook zelf gaan mengen, maar dan denk ik eerder aan 6mg/ml of maybe 8 mg/ml maar waar ik nog een beetje aan twijfel is wat wel een lekkere throat hit gaat geven zonder dat ik ga lopen hoesten. Ik denk sowieso 70/30 VG/PG maar twijfel nog een beetje over het nic percentage. Sowieso wil ik dan ook fruitsmaakjes gaan doen.
Meneer heeft geprobeerd een ladertje te verkopen omdat telefoonladers 'te krachtig waren'.
FTR: m'n bijna lege Justfog Q16 vraagt 452mA bij 5.0V van m'n labvoeding.
- knip -
Lol, zolang je geen lader van boven de 1A gebruikt zou dat geen probleem moeten geven toch?Raymond P schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:58:
Ik zat nog even aan m'n bezoek aan Zwoofs te denken en merkte dat mijn onzinfilter onbewust een upsell heeft onderschept en devnulled.
Meneer heeft geprobeerd een ladertje te verkopen omdat telefoonladers 'te krachtig waren'.
FTR: m'n bijna lege Justfog Q16 vraagt 452mA bij 5.0V van m'n labvoeding.
Wellicht dat het dan iets spectaculairder/sneller is als het laadcirquit op de Q16 daadwerkelijk faalt maar ook met een 800mA lader zegt je batterij dan uiteindelijk gewoon boem/poef.
De meegeleverde USB kabel (met JUSTFOG erop gedrukt) heeft alleen VCC en GND aangesloten, data is niet doorgelust en/of aangesloten. Afaik zal elke lader die bij een telefoon geleverd is dus volstaan.
- knip -
De grootste flauwekul die ik ooit gehoord heb! Maar goed, het blijven verkopers heh?Raymond P schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:58:
Ik zou voor je Swag niet hoger gaan dan 3mg en misschien iets meer VG doen. Die ga je immers toch op hogere voltage dampen.1nsane schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:31:
[...]
Ik wil voor m'n Swag ook zelf gaan mengen, maar dan denk ik eerder aan 6mg/ml of maybe 8 mg/ml maar waar ik nog een beetje aan twijfel is wat wel een lekkere throat hit gaat geven zonder dat ik ga lopen hoesten. Ik denk sowieso 70/30 VG/PG maar twijfel nog een beetje over het nic percentage. Sowieso wil ik dan ook fruitsmaakjes gaan doen.
Zelf damp ik met mijn Ammit 25 op 50W met bijna 100% VG / 1.5mg nic, en dat is krachtig genoeg.
[ Voor 53% gewijzigd door Cybergamer op 26-06-2018 11:44 ]
Binnen een halve dag van gedachte veranderd. Ik vind de Vaporesso qua looks nog steeds wat minder dan de Smok Stick, maar na het lezen van wat reviews komt de Vaporesso er toch wel goed uit. Zeker het feit van de keramische coils en de manier van vullen (mechanisme van Smok schijnt toch wat makkelijker per ongeluk te openen te zijn) noemt men. Vandaag komt hij binnen, ik ben benieuw. Mocht het Sub Ohm Vapen aanslaan dan kan er altijd nog een Smok komenFeaR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:22:
[...]
Mmm, ik wacht de mail met informatie van VapeKings eens af. Als het 50-50 is dan wordt het toch niet de Vaporesso, die is me wat te druk/aanwezig:
[afbeelding]
Ik bestel een zwarte Vaporesso Cascade One PLUS in de SE-versie. Wat pak ik net uit, een Rainbow non-SE non-Plus versie.
Net gebeld en ze sturen vandaag nog de correcte versie op. Hopelijk kan ik morgen dan de goede versie ophalen en meteen de verkeerde retour sturen.
[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 26-06-2018 16:21 ]
Toch knap.. en dat terwijl je uit China doorgaans altijd krijgt wat je besteldFeaR schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:20:
VapeKings![]()
Ik bestel een zwarte Vaporesso Cascade One PLUS in de SE-versie. Wat pak ik net uit, een Rainbow non-SE non-Plus versie.
Net gebeld en ze sturen vandaag nog de correcte versie op. Hopelijk kan ik morgen dan de goede versie ophalen en meteen de verkeerde retour sturen.
Ik heb 'm net binnen, gevuld, en ik proef wel wat.. maar daar houdt het bij op.. Ben ik iets vergeten, doe ik iets fout?1nsane schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:43:
[...]
Laat het zeker even weten!
Maar dan weet je in elk geval, mocht je allerlei geknetter hebben en spetters in je mond/keel, dan weet je waar het aan ligt en moet je de coil harder vast draaien en vooral de bovenkant! :-)

- knip -
Staat ie aan? Druk je wel de fire button in als je gaat heisen?234FaTaLiTy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ik heb 'm net binnen, gevuld, en ik proef wel wat.. maar daar houdt het bij op.. Ben ik iets vergeten, doe ik iets fout?![]()

Na een lange periode analoge sigaretten of shag kunnen je smaakpapillen volledig lam liggen.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ik heb 'm net binnen, gevuld, en ik proef wel wat.. maar daar houdt het bij op.. Ben ik iets vergeten, doe ik iets fout?![]()
Je zult merken dat als een liquid vind die je lekker vind bijvoorbeeld een maand of 2 later niet meer lekker vind.
Je smaakpapillen zullen zich gaan herstellen. Bij iedereen verschilt de snelheid waarmee dat gebeurt.
Terugkijkend op mijn eerste ervaringen denk ik dat je met hele sterke smaken in het begin het beste uitkomt.
Dit voorkomt dan ook wat teleurstelling en het gevaar weer analoog te gaan.
Succes
Maar goed, het ding knettert enorm (en zit i.m.o. goed vastgedraaid), zal zo is de waardes checken van de vloeistof.
Ah, was daar dat knopje voor.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:43:
Het is al gelukt heren... de oorzaak durf ik niet te posten...
Maar goed, het ding knettert enorm (en zit i.m.o. goed vastgedraaid), zal zo is de waardes checken van de vloeistof.
Geen probleem, we've ALL been there234FaTaLiTy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:43:
Na mijn eerste defect van de SMOK Alien 220W TC Box Mod heb ik netjes een nieuwe Mod gekregen omdat de chip was verbrand, dit was na 2 maanden na aankoop. Nu is vorige week ook deze nieuwe Mod ook weer stuk gegaan omdat 1 batterij lade er mee kapte. Na bellen met dampstarter.nl vertelde ze me dat de garantie wel verlopen was, maar dat ik hem evengoed maar even moest opsturen zodat ze konden kijken of er nog wat aan te doen was, ten slote zijn wij niet de moeilijkste zeiden ze daar. Vandaag heb ik weer contact met ze gehad, en bleek hij opgestuurd te zijn naar de leverancier want zelf konden ze er niets mee doen. De leverancier vertelde dat ze met bosjes terug komen SMOK Alien 220W TC Box Mod vanwege scherm en batterij problemen. De winkelier van dampstarter.nl bood mij daarop het volledige aankoop bedrag terug, Dus ben ik nu op zoek naar een goede of betere vervanger, ik moet hem wel bij hun bestellen omdat ik een code hebt waarop het bedrag wordt afgerekend. Wel een top service, ben er blij mee.Barfman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:18:
Iemand dit al eens meegemaakt met een Smok Alien, beeld is heel erg vervormd, en vanavond ging hij spontaan uit zijn eigen dampen, dacht wat hoor ik nou voor een sissend geluidGelijk de batterijen eruit getrokken. Heb hem nu 8 weken. Zou het ook nog kunnen dat ik toevallig een slechte coil tref, is wel een nieuwe X4 Quadruple Coil 0.15Ω, maar je hoort wel eens dat er soms een slecht exemplaar tussen zit. Wat kan ik verwachten van de verkoper dampstarter.nl, ik geloof dat ik 3 maanden garantie standaard hebt.
[afbeelding]
Dus wat is een goede vervanger (of beter inmiddels) voor deze SMOK Alien 220W TC Box Mod.
Zelf heb ik me oog laten vallen op:
Wismec Reuleaux RX GEN3 Gnome Kit
Vaporesso Switcher 220W TC Starter Kit
Vaporesso Revenger X 220W Starter Kit
Er zijn hier kenners die al veel meer mods hebben gehad of getest, dus vandaar dat ik mijn vraag ook even hier stel.
[ Voor 23% gewijzigd door Barfman op 26-06-2018 21:13 ]
Had ik dus toch gelijk? ;-)234FaTaLiTy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:43:
Wat ik al zei, bij die Joyetechs luistert het nogal nauw met hoe je het in elkaar draait, ik zou die dingen persoonlijk niet aanraden. Als ze hard knetteren en je vloeistof in je keel krijgt en dus spitback, dan had je het toch net iets anders in elkaar moeten zetten.
Ik raad zelf (puur uit eigen ervaring) de Justfog Q16 aan omdat die veel meer bullet proof is en zelfs nu dat ik een sub-ohm mod heb (Vaporesso Swag) vind ik die Q16 heerlijk dampen rond de 15mg/ml. Die Joyetech die ik heb vind ik echt een waardeloos ding.
Als je hem goed in elkaar zet dan kan hij aardig dampen maar ik vind het persoonlijk achterlijk dat je zo veel moeite moet doen om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is.
Knetteren doen die dingen altijd wel een beetje maar als ik je zo hoor is het vooral te wijten aan de brakke constructie.
Ikzelf rook al 5 jaar niet meer na 30 jaar gerookt te hebben maar vapen is echt wel volwassen geworden en merkte dat ik het echt leuk vondt.
Heb dan ook maar een mod aan geschaft, de Geekvape Aegis legend 200w met een Uwell Valyrian atomizer. Ga zonder nicotine vapen, dat wel.
Gelijk maar voor 50 euro DIY liquids gekocht en een echte oplader voor de batterijen.
Schijnt dat opladen in je MOD niet heel verstandig is?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dat heb ik ook gelezen inderdaad maar ik zou daar eerst hard bewijs voor willen zien. Nu ik er aan denk, je moet ff een paar pagina’s terugkijken hier, daar staan wat links naar de blog van Mooch, hij is een expert op vapecell gebied.Bad Brains schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 04:32:
Na mijn vriendin de Swag kit gegeven te hebben (die vaped nu 6 maanden komt van peuken af) gebruikt ze die met 3mg nicotine.
Ikzelf rook al 5 jaar niet meer na 30 jaar gerookt te hebben maar vapen is echt wel volwassen geworden en merkte dat ik het echt leuk vondt.
Heb dan ook maar een mod aan geschaft, de Geekvape Aegis legend 200w met een Uwell Valyrian atomizer. Ga zonder nicotine vapen, dat wel.
Gelijk maar voor 50 euro DIY liquids gekocht en een echte oplader voor de batterijen.
Schijnt dat opladen in je MOD niet heel verstandig is?
Overigens denk ik dat het voor de levensduur van je batterijen beter kan zijn aangezien het laadcirquit in een externe lader groter/complexer kan zijn maargoed, toch Mooch maar ff checken
@Web-Brielle Komt deze van gearbest en hoe lang deed hij erover?Web-Brielle schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:20:
Gisteren was de mod al binnen, vandaag kwam de RDTA binnen! Geekvape aegis 200w met een Geekvape avocado!![]()
[afbeelding] [afbeelding]
@1nsane Vanaf 10:02 - daar had ik het van. Deze accus zijn oorsprongkelijk ook niet voor vapemods gemaakt dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Edit: Kwam via een vlog van Grimmgreen bij Mooch's YT en daar vond ik deze.
Erg interessant, Charging @ 2A meeste Phone/tablet chargers zijn 2.xA tenzij je zo'n goedkope hebt van de Action die halen dat vaak niet meen ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Bad Brains op 27-06-2018 09:11 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Nee, van Aliexpress en deed er 9-10 dagen over. Ene dag kwamen beide mods binnen (was een set aanbieding van 2 mods) en de andere dag beide rdta's.Bad Brains schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:23:
[...]
@Web-Brielle Komt deze van gearbest en hoe lang deed hij erover?
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Extern laden met een goede lader zal ongetwijfeld efficiënter en sneller zijn.
Er zijn helaas ook heel veel idioot slechte 18650 laders.
* Raymond P laadt vrolijk zijn 15.000mAh powerbank die 3A output heeft gevuld met 18650's op via USB.
[ Voor 2% gewijzigd door Raymond P op 27-06-2018 09:38 . Reden: verkeerde getagged ]
- knip -
Vloeistof in mijn keel krijg ik gelukkig niet, en de oorzaak dat hij niet zo goed werkte is dat ik het coiltje vergeten was1nsane schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:17:
[...]
Had ik dus toch gelijk? ;-)
Wat ik al zei, bij die Joyetechs luistert het nogal nauw met hoe je het in elkaar draait, ik zou die dingen persoonlijk niet aanraden. Als ze hard knetteren en je vloeistof in je keel krijgt en dus spitback, dan had je het toch net iets anders in elkaar moeten zetten.
Ik raad zelf (puur uit eigen ervaring) de Justfog Q16 aan omdat die veel meer bullet proof is en zelfs nu dat ik een sub-ohm mod heb (Vaporesso Swag) vind ik die Q16 heerlijk dampen rond de 15mg/ml. Die Joyetech die ik heb vind ik echt een waardeloos ding.
Als je hem goed in elkaar zet dan kan hij aardig dampen maar ik vind het persoonlijk achterlijk dat je zo veel moeite moet doen om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is.
Knetteren doen die dingen altijd wel een beetje maar als ik je zo hoor is het vooral te wijten aan de brakke constructie.
Ik meende dat ik er al 1 zag zitten
Hij werkt nu goed, ik heb er 3 smaakjes bij besteld met 12 mg nicotine, alleen denk wel dat ik smaakjes met wat minder nicotine ga bestellen. Vind hem nogal scherp. Verder werkt ie prima
Mja, ik gebruik een Apple lader maar niet die dikke, gewoon zo'n kleintje van 1A. ongetwijfeld zal 0,5A nog beter zijn en extern laden het beste maar zoals iemand hieronder ook al schrijft, er zijn ook zat slechte externe laders.Bad Brains schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:23:
[...]
@Web-Brielle Komt deze van gearbest en hoe lang deed hij erover?
@1nsane Vanaf 10:02 - daar had ik het van. Deze accus zijn oorsprongkelijk ook niet voor vapemods gemaakt dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Edit: Kwam via een vlog van Grimmgreen bij Mooch's YT en daar vond ik deze.
Erg interessant, Charging @ 2A meeste Phone/tablet chargers zijn 2.xA tenzij je zo'n goedkope hebt van de Action die halen dat vaak niet meen ik.
Let ook even op de verhouding PG/VG234FaTaLiTy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:55:
[...]
Vloeistof in mijn keel krijg ik gelukkig niet, en de oorzaak dat hij niet zo goed werkte is dat ik het coiltje vergeten was![]()
Ik meende dat ik er al 1 zag zitten![]()
Hij werkt nu goed, ik heb er 3 smaakjes bij besteld met 12 mg nicotine, alleen denk wel dat ik smaakjes met wat minder nicotine ga bestellen. Vind hem nogal scherp. Verder werkt ie prima
Vaak als een vloeistof een hoog PG gehalte heeft kan het, zeker bij de meer damp producerende machines, ook scherp in je keel zijn. VG is veel zachter maar tegelijkertijd ook stroperiger en niet elke vaper vind dat fijn. Bovendien zijn de meeste smaakstoffen PG gedragen (het kán ook met 100% VG) dus zit er vaak wel PG in je liquid.
VapeKingsFeaR schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:20:
VapeKings![]()
Vandaag de correcte Vaporesso binnen gehad. Zat een 10 ml 0 mg busje met Energy Drink e-liquid bij. Nette service.
In real life is de opvallendheid minder dan op de afbeeldingen:

Nu aan de lader, eens zien hoe het werkt zo
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 27-06-2018 20:50 ]
Via ander forum wat informatie gekregen over gebruik van verschillende mods door gebruikers, uiteindelijk heb ik gekozen voor de Vaporesso Switcher 220W TC Starter Kit
Nice! Benieuwd naar je ervaringen! Neem aan dat VapeKings ook weer een kleinere tank meelevert als normaal?FeaR schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:39:
[...]
VapeKings
Vandaag de correcte Vaporesso binnen gehad. Zat een 10 ml 0 mg busje met Energy Drink e-liquid bij. Nette service.
In real life is de opvallendheid minder dan op de afbeeldingen:
[afbeelding]
Nu aan de lader, eens zien hoe het werkt zo
Heb nog 1 sigaret over, ik kijk gewoon hoe lang ik hem kan bewaren
En nog een voordeel; ik zit nu achter mijn bureau te vapen op kantoor
[ Voor 18% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 28-06-2018 13:39 ]
Kleinere tank op de Vaporesso? Nope, de gewone met 5ml capaciteit.Brammos85 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:22:
[...]
Nice! Benieuwd naar je ervaringen! Neem aan dat VapeKings ook weer een kleinere tank meelevert als normaal?
Gisteren het ding aan de praat gekregen. Ik weet niet of de eerste keer pech was maar met de 0,18 Ohm coil was de rook veel te heet. Al twijfel ik of ik de e-liquid wel genoeg heb laten bezinken en niet aan het dry hitten was. Daarom direct maar de andere CCell van 0,3 Ohm geplaatst en die goed ingesmeerd met e-liquid. Smaak is iets minder sterk dan tabak op de shisha, maar ik vermaak me prima met wolkjes blazen. Al kreeg in na een tijdje een beetje hoofdpijn terwijl ik dus 0 mg e-liquids gebruik.
Het vullen en doseren is wel tricky. Ik ben een lompe boer die zo de volle 10 ml in de tank zou proberen te knijpen. De eerste keer stroomde dan ook net niet over. Gelukkig kan de tank behoorlijk wat hebben... Na werk rijd ik eens naar Smooxx in Den Bosch. Wat reserve CCell van 0,3 Ohm kopen en meteen de 0 mg e-liquid aanvullen.
(buiten dat het vloeistof blijft uiteraard)
Jup, ik gebruik stones en/of gel. Al heb je natuurlijk wel het kooltje wat nog smaak toe kan voegen. Straks eens watermeloen en blauwe bessen e-liquid proberen te scoren, die zijn veelal wel sterk van smaak.234FaTaLiTy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:05:
@FeaR gebruik je in een normale shisha ook nicotinevrije tabak? Anders verklaart dat het o.a. het smaakverschil
(buiten dat het vloeistof blijft uiteraard)
Ik ben benieuwdFeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:22:
[...]
Jup, ik gebruik stones en/of gel. Al heb je natuurlijk wel het kooltje wat nog smaak toe kan voegen. Straks eens watermeloen en blauwe bessen e-liquid proberen te scoren, die zijn veelal wel sterk van smaak.
Ik vond zelf pink fury sunrise erg lekker. Lekker zoet fruit smaakje. Ik rook alleen wel met 12 mg nicotine

Damn, goed geholpen bij Smooxx. Niet normaal wat ze in de winkel hebben staan daar! Ik dacht zelf aan watermeloen voor een zoete smaak en daarom die ook meegenomen van Ara Max. Smooxx raadde me wat andere aan die nog meer van smaak zijn: Vampire Vape - Heisenberg, T Juice - Red Astaire en Elda - Tropical Island. Laten we zeggen dat ik een goede voorraad heb nu234FaTaLiTy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:26:
[...]
Ik ben benieuwd![]()
Ik vond zelf pink fury sunrise erg lekker. Lekker zoet fruit smaakje. Ik rook alleen wel met 12 mg nicotine
Alleen jammer dat je de blauwe vloeistof van de Heisenberg niet zal zien in mijn rode Cascade. Maar het gaat om de smaak.
Nu alleen het volgende "probleem", waar ga ik alles laten. Al die losse flesjes... Ik zit te denken aan zo'n bak met losse compartimenten voor normaal schroefjes.
Edit:
Staat wel een foutje in de handleiding van de Vaporesso. Er staat dat het device na tien seconden nog vapen uitschakelt. Dit blijkt 10 minuten te zijn. Lijkt me ook een logischere tijd.
Edit 2:
Wisselen jullie coils/spoelen jullie coils af als je van smaak wisselt? Of is het gewoon bijvullen en na een paar trekjes is de smaak goed/nieuw?
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 28-06-2018 16:38 ]
Ik heb letterlijk een doosje met coils erin, en een paar vloeistofjes in mijn auto liggen zodat ik altijd bij kan vullen oid wanneer nodigFeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Nu alleen het volgende "probleem", waar ga ik alles laten. Al die losse flesjes... Ik zit te denken aan zo'n bak met losse compartimenten voor normaal schroefjes.
Heisenberg is erg lekker, al vind ik persoonlijk Pinkman nog iets lekkerder van Vampier Vape. Nooit gedacht dat ik alsovergangs-roker van die zoetigheid zou houden.FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Damn, goed geholpen bij Smooxx. Niet normaal wat ze in de winkel hebben staan daar! Ik dacht zelf aan watermeloen voor een zoete smaak en daarom die ook meegenomen van Ara Max. Smooxx raadde me wat andere aan die nog meer van smaak zijn: Vampire Vape - Heisenberg, T Juice - Red Astaire en Elda - Tropical Island. Laten we zeggen dat ik een goede voorraad heb nu
Hebben de Chinezen het niet verkeerd vertaald ?? Dat het een 10 sec. beveiliging is van de vuurknop, als de kit bv. in je broekzak gaat vuren ??FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Edit:
Staat wel een foutje in de handleiding van de Vaporesso. Er staat dat het device na tien seconden nog vapen uitschakelt. Dit blijkt 10 minuten te zijn. Lijkt me ook een logische tijd.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Menthol slaat wel iets sneller op je keel dan andere smaakjes. Je neus gaat er wel lekker van openzacht schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:01:
[...]
Heisenberg is erg lekker, al vind ik persoonlijk Pinkman nog iets lekkerder van Vampier Vape. Nooit gedacht dat ik alsovergangs-roker van die zoetigheid zou houden.
Dat inderdaad. Ik was scheel en heb de manual maar half gelezen. Als je meer dan 10 seconden achter elkaar vaped dan gaat het device automatisch uitEmbryo1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:18:
[...]
Hebben de Chinezen het niet verkeerd vertaald ?? Dat het een 10 sec. beveiliging is van de vuurknop, als de kit bv. in je broekzak gaat vuren ??
Als je iets vindt waar je die 10ml flesjes opstaand in op kan bergen hou ik me aanbevolen.FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Net allemaal DIY spul gekregen maar het staat nu al in de weg lol. En dan moet mijn mod nog binnenkomen.
Om een lade vol te voorkomen heb ik mijzelf gelimiteerd tot een sigarendoosje:

- knip -
Anoniem: 1032405
Zijn er mensen die hier zelf liquid mengen? Damp nu ruim een jaar en meng al driekwart jaar zelf. Ik zit even met het volgende: er zijn nergens meer grotere flesjes nicotine base te vinden. Savevape had altijd 100ml 48mg, die waren perfect. Nu verkopen ze dat niet meer. Weet iemand hier toevallig nog een webshop of adresje die nog sterkere nicotine boosters verkoopt? Of zal ik moeten overstappen op flesjes van 10ml 20mg.
Alvast bedankt.
[EDIT] Een uurtje verder en meteen al helemaal klaar. Gotta love Tweakers. Bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1032405 op 28-06-2018 21:15 ]
Anoniem: 1032405
Nu een kayfun prime icm een tesla stealth 40w. Leuk klein setje, perfect voor MTL.

Die Cohiba's zijn ook niet verkeerdRaymond P schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:49:
Vloeistofjes in de auto doe ik niet meer. Ik vind ze beduidend minder lekker als de auto een dag of twee in de zon heeft gestaan.
[afbeelding]
Die gele flesjes zijn toch Flavourtec Banaan? DIe heb ik zoooo vaak gekocht vooral toen ik net damptte. Maar op een gegeven vond ik m niet lekker meer. Miss teveel gedampt die smaak, of doordat mijn smaak verbeterde na stoppen met roken.Raymond P schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:49:
Vloeistofjes in de auto doe ik niet meer. Ik vind ze beduidend minder lekker als de auto een dag of twee in de zon heeft gestaan.
[afbeelding]
Als je het hebt over 10 ML flesjes, ik heb ze in een leeg plastic boterkuipje gedaan. (nadat dat bakje uiteraard is schoongemaakt) ook ivm kans op lekkages. Ik damp nu bijna 2 jaar en geregeld aan is er toch wat lekkage of ''zweten'' geweest bij zowel 10 ML k&k flesjes alsmede DIY bruine glazen flesjes (langs de dop) De glazen flesjes had ik in zo'n grote plastic bak van de action en dan donker wegzetten.FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Edit 2:
Wisselen jullie coils/spoelen jullie coils af als je van smaak wisselt? Of is het gewoon bijvullen en na een paar trekjes is de smaak goed/nieuw?
Coils wisselen na elke smaak is onzin, omspoelen ook. Ik vul gewoon met mijn ''nieuwe'' sap en de oude smaak is vrij snel verdwenen. Natuurlijk wordt het lastiger wanneer je bijvoorbeeld kaneel omruilt voor fruitsmaken bv. Kaneel en menthol krijg je er nooit meer 100% uit is mijn ervaring. Je blijft altijd iets er van proeven ondanks schoonmaken.
[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 28-06-2018 22:43 ]
Een tabaksmaakje ernaast dampen is bijna een straf.
@dennis_rsb Mango. Ook niet echt een succes.
- knip -
Dat is mijn ervaring nu ook. Vandaag Heisenberg (mint/bessen) in de Vaporesso gehad en ik proef nog steeds wat menthol terwijl ik er nu toch echt rode vruchten in heb... Ik heb de coil maar gewisseld, eens zien of dat werkt. De "verpeste" coil ligt nu in de vodka te weken en zal vanaf nu als menthol coil gebruikt worden. Scheelt dat de coil wat blauw uit is geslagen door de Heisenberg e-liquid, makkelijk te herkennen.dennis_rsb schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:42:
[...]
Kaneel en menthol krijg je er nooit meer 100% uit is mijn ervaring. Je blijft altijd iets er van proeven ondanks schoonmaken.
Wat je ook nog kan proberen is de gehele tank uit elkaar te draaien en dan schoonmaken met wat afwasmiddel en GOED naspoelen. Wat ik ook wel gedaan heb meerdere malen was het tankje volledig uit elkaar te halen en dan in de wodka leggen. En daarna spoelde ik dat ook na. Wat soms ook helpt is gewoon onder warm/lauw water spoelen of laten weken. Wel uitkijken met de O-ringen, bij mij zijn ze heel gebleven ondanks ''mishandelingen'' maar je hoort daar soms rare verhalen over. Blijven rubberen ringetjes natuurlijk.FeaR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:32:
[...]
Dat is mijn ervaring nu ook. Vandaag Heisenberg (mint/bessen) in de Vaporesso gehad en ik proef nog steeds wat menthol terwijl ik er nu toch echt rode vruchten in heb... Ik heb de coil maar gewisseld, eens zien of dat werkt. De "verpeste" coil ligt nu in de vodka te weken en zal vanaf nu als menthol coil gebruikt worden. Scheelt dat de coil wat blauw uit is geslagen door de Heisenberg e-liquid, makkelijk te herkennen.
Ja er bestaan oudere youtube video's over coils cleanen of zelfs uitkoken en laten drogen maar geloof me dat het vaker niet dan wel werkt, dit was vooral populair voor de opkomst van dual 18650 mods en RTA/RDA's omdat fabriekcoils vaak aardig wat kosten per 5 stuks maar eigenlijk werkt het voor geen meter.
Als je toch 2 smaken hebt die echt met elkaar vechten hou dan 1 coil voor de sterke agressieve smaak en de andere coil voor de rest, wil je ze niet continue swappen in dezelfde tank haal dan een 2de tank waar dezelfde type coil bruikbaar in is.
Eens zien hoe de coil morgen smaakt. De vodka is toch wel van kleur veranderd en de coil zelf is weer redelijk wit.Katmi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:22:
Was aub je coils niet uit met water of vodka want dat is voor niets goed en je gaat nooit een nieuwe coil ervan maken.
Ik begin te denken dat mijn huidige liquid mogelijk ook wat menthol bevat. Ik heb nu meerdere ml weggedampt op een nieuwe coil en nog proef ik menthol. Coils wisselen zal het voor mij worden, een losse gelijkwaardige tank kost me weer €40,-. Een beetje te veel van het goede.Als je toch 2 smaken hebt die echt met elkaar vechten hou dan 1 coil voor de sterke agressieve smaak en de andere coil voor de rest, wil je ze niet continue swappen in dezelfde tank haal dan een 2de tank waar dezelfde type coil bruikbaar in is.
* FeaR gaat zich even in een hoekje zitten schamen...
Ik kreeg de menthol smaak toch niet uit de coil met Red Astaire....
E-liquid van het Engelse T-Juice, met een mix van smaken die lijken op rode en blauwe bessen, eucalyptus, anijs en menthol.
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 30-06-2018 01:33 ]
Een tijdje terug gedaan met Jenever. Het verbeterd de coil wel degelijk tot het punt alsof je een paar tankjes gedampt hebt (en eventuele smaken zijn er ook daadwerkelijk wel uit) maar je doet er hooguit 1 of 2 tankjes (3-4ml) langer mee voordat de smaak alweer verbrand is.Katmi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:22:
Was aub je coils niet uit met water of vodka want dat is voor niets goed en je gaat nooit een nieuwe coil ervan maken.
48h in Jenever (45%) laten weken, uitgespoeld en nog een uur laten weken in warm water en daarna 24h laten drogen in de zon.
Met minder dan 5 coils tegelijk zou ik het niet doen, dat is de moeite gewoon niet waard. Met kleine >ohm coils was het resultaat trouwens ook waardeloos, maar met de grotere subohms werkt het prima.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2018 03:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wat is er veel veranderd zeg, in maart 2012 ben in gestopt met roken en gaan vapen met een ego-t en een half jaar later ook gestopt met vapen.
Nu voor het eerst in 6 jaar een vape store binnengewandeld, man man man wat een keuze tegenwoordig.
Het enige wat niet veranderd was, de red bull iquid is nog steeds vies :-)
Mn schoonzusje is helemaal wg van haar startsetje, eens kijken of ze het roken nu kan laten.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Het apparaatje heeft geen instelmogelijkheden, behalve de airflow. Hij werkt op max 25 watt, en heeft een variabel voltage van 0.5-8V, wat ik begrepen heb past het voltage zich aan aan de weerstand van de coil.
Er is ondersteuning voor coils tussen de
0,4 Ohm en 3,0 Ohm. Standaard zitten er bij de tank 0,75 Ohm coils. Nu wilde ik nieuwe bestellen, en zag ik dat er ook 1,2 Ohm en 1,5 Ohm coils beschikbaar zijn. Wat voor invloed heeft een coil met hogere Ohm voor mij als MTL damper met dit apparaat?
Vreemde is dat het meer als een aanslag op mijn longen voelt dan een peuk? Is dat herkenbaar?
bruutone schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:52:
Dag allen,
Gewoon roken doe je eerst in je mond, dan naar je longen, vapen met een mod is direct naar je longen.
Zeker als je coil nog niet helemaal "ingelopen" is dan kan dan wel droog in je keel zijn.
Als je katoen verbrand is dan gaat dat ook niet meer weg, ook je keuze van smaak (tabak) kan wat ruiger zijn op je strot i.p.v. wat mildere smaken (zoet/anders dan tabak)
Aanrader! Zeer sterke en volle smaak. Wellicht doordat het een enkele smaak is en geen mix komt de smaak meer over.FeaR schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Ik dacht zelf aan watermeloen voor een zoete smaak en daarom die ook meegenomen van Ara Max.
Ik Vape alleen op een avondje wel met gemak 5 ml e-liquid weg. Nu weet ik niet of dat extreem is aangezien ik met 0mg werk en het puur voor de smaak doe. Misschien dat een coil met een andere weerstand (nu ceramic 0,3 Ohm) minder snel door de e-liquid gaat?
Op zich is er weinig verschil tussen de coils op zich, de 0.75 coils hebben een rating van 8 tot 25 wattzacht schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:09:
Er is ondersteuning voor coils tussen de
0,4 Ohm en 3,0 Ohm. Standaard zitten er bij de tank 0,75 Ohm coils. Nu wilde ik nieuwe bestellen, en zag ik dat er ook 1,2 Ohm en 1,5 Ohm coils beschikbaar zijn. Wat voor invloed heeft een coil met hogere Ohm voor mij als MTL damper met dit apparaat?
De 1.2 coils van 8 tot 30 watt en de 1.5 coil van 8 tot 20 watt, maar dat maakt allemaal weinig uit op zo een pico baby aangezien je zelf geen controle hebt buiten de fire button.
Het verschil is dat een lagere ohm coil minder voltage nodig heeft en sneller warm zal worden, een warmere vape zal geven en meer damp, de 1.2 en 1.5 coils zullen een koudere vape geven en minder damp.
Het is maar wat je zelf het liefste hebt.
Nee hoor, op een goeie dag lurk ik zo 50 tot 75ml weg....FeaR schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:48:
[...]
Aanrader! Zeer sterke en volle smaak. Wellicht doordat het een enkele smaak is en geen mix komt de smaak meer over.
Ik Vape alleen op een avondje wel met gemak 5 ml e-liquid weg. Nu weet ik niet of dat extreem is aangezien ik met 0mg werk en het puur voor de smaak doe. Misschien dat een coil met een andere weerstand (nu ceramic 0,3 Ohm) minder snel door de e-liquid gaat?
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
WTF! Ik betaal zo’n €2,95 tot €4,95 voor 10ml 0mg e-liquid. Met 50 tot 75 ml ben je dan snel een klein fortuin kwijt. Heb je een goedkoop adresje?VapingQueen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:53:
[...]
Nee hoor, op een goeie dag lurk ik zo 50 tot 75ml weg....Wel op 0Mg, afgewisseld met 3Mg (tabaksmaakjes). Watermeloen is zeker heel goed te doen, ik mix hem zelf met 1% Koolada voor een "koele" exhale, maar ook zonder Koolada is die heel goed te doen!
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.