Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 12:11
https://www.hln.be/nieuws...ode-man-florida~a85030f5/

E sigaret veroorzaakt eerste dodelijk slachtoffer :|

Hopelijk word dit niet aangegrepen om elektronische sigaretten nog meer aan banden te leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door justmike op 16-05-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
justmike schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:
https://www.hln.be/nieuws...ode-man-florida~a85030f5/

E sigaret veroorzaakt eerste dodelijk slachtoffer :|

Hopelijk word dit niet aangegrepen om elektronische sigaretten nog meer aan banden te leggen.
Te idioot voor woorden dat 2ml tanks de limiet zijn, maar mech mods gewoon mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:17
418O2 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Te idioot voor woorden dat 2ml tanks de limiet zijn, maar mech mods gewoon mogen
Dat.. je hebt ook mensen die hun auto opvoeren waarbij je vervolgens de motor op schoot hebt in vuur en vlam.

Dat zal vaker voorkomen dan dit.

Gewoon niet te ver rotzooien met je spullen

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35

D4NG3R

kiwi

:)

Vanmiddag heb ik voor het eerst een paar eliquids gemaakt (Banana Cream en Lemon Lime) en het valt mij op dat het flesje met Lemon Lime wat troebel geworden is. Is dit normaal?

Wat doen jullie trouwens wat betreft steepen/breathen. De ene beweert dat je absoluut niet te lang moet breathen (O.a. omdat nicotine oxideert) en de andere beweert weer van wel.

Voor nu laat ik beide flesjes iig een paar dagen in de kast rusten. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 12:28

Basszje

Reisvaap!]

D4NG3R schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:45:
Vanmiddag heb ik voor het eerst een paar eliquids gemaakt (Banana Cream en Lemon Lime) en het valt mij op dat het flesje met Lemon Lime wat troebel geworden is. Is dit normaal?

Wat doen jullie trouwens wat betreft steepen/breathen. De ene beweert dat je absoluut niet te lang moet breathen (O.a. omdat nicotine oxideert) en de andere beweert weer van wel.

Voor nu laat ik beide flesjes iig een paar dagen in de kast rusten. :)
Troebel? Bij mij worden liquids of transparant, of wat geliger, afhankelijk van de aroma's ( cream etc ) . Nicotine kleurt ook wat.

Wat betreft moeilijke termen wat je zou moeten doen, doe ik daar niet meer aan. Ik meet het zelfs niet nauwkeurig maar mik gewoon rond de 15% meer of minder aroma's en dan VG/PG erbij. Ik laat het wel een paar dagen staan, je merkt dat de smaak dan wat meer gebalanceerd is, en de scherpe randjes eraf zijn.

Voor mij werkt dat prima in elk geval, maar voor sommigen zal het vloeken in de kerk zijn :)

Pro-tip : beetje uitkijken met de mint-aroma's :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

peer

oeps

Ik spoel mijn 100ml flesjes gewoon om met heet water, beetje schudden, uitkloppen en dan 10ml smaakstof erin, afvullen met 90 a 100 ml base, paar dagen laten staan en dampen. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn 😉

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:36

knip
Basszje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:22:
[...]

Troebel? Bij mij worden liquids of transparant, of wat geliger, afhankelijk van de aroma's ( cream etc ) . Nicotine kleurt ook wat.

knip
Yes, kan dat het troebel oogt. Een snelle google search leert dat dat met lemon lime wel vaker zo is. Ik had het zelf met Flavour Boss Pineapple Sploosh. Dus volgens mij niets om je zorgen om te maken. Zoals Basszje terecht opmerkt zullen verreweg de meeste liquids wat donkerder worden of transparant blijven, maar niet troebel worden.

https://www.google.nl/sea...e+cloudy+e+liquid&ie=&oe=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

peer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:52:
Ik spoel mijn 100ml flesjes gewoon om met heet water, beetje schudden, uitkloppen en dan 10ml smaakstof erin, afvullen met 90 a 100 ml base, paar dagen laten staan en dampen. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn 😉
Ligt een beetje aan de smaakstof, denk ik. Zelf hou ik een verhouding van 3% tot 5% aan voor mijn mississippi, anders is die te sterk (voor mij). RY-4 doe ik ook wat meer (5% tot 7%).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
* Raymond P meldt zich

Sinds eergisteren heb ik een Justfog Q16 in huis en ben verder helemaal nieuw met de materie (thx voor de woordenlijst @OP).

Allereerst valt mij op dat ik sinds ingebruikname nog steeds op hetzelfde tankje zit. Nu kreeg ik wel eens commentaar van rokers dat ik mijn sigaretten (10-20/dag) weg liet branden maar ik heb toch het idee dat ik iets verkeerd doe. :+

Nu is mij ook al duidelijk dat 18mg/ml (millers tobacco) nicotine voor mij (veel) te veel throat hit is.

Waar ik tegenaan loop: er ligt hier een pakje marlboro light en dat vind ik toch veel lekkerder smaken (denk ik).
Ik kan natuurlijk vrolijk door gaan met impulsaankopen en PostNL bezig houden maar het leek mij verstandig even advies in te winnen. Een tikje de juiste richting in wordt gewaardeerd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Raymond P schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:42:
* Raymond P meldt zich

Sinds eergisteren heb ik een Justfog Q16 in huis en ben verder helemaal nieuw met de materie (thx voor de woordenlijst @OP).

Allereerst valt mij op dat ik sinds ingebruikname nog steeds op hetzelfde tankje zit. Nu kreeg ik wel eens commentaar van rokers dat ik mijn sigaretten (10-20/dag) weg liet branden maar ik heb toch het idee dat ik iets verkeerd doe. :+

Nu is mij ook al duidelijk dat 18mg/ml (millers tobacco) nicotine voor mij (veel) te veel throat hit is.

Waar ik tegenaan loop: er ligt hier een pakje marlboro light en dat vind ik toch veel lekkerder smaken (denk ik).
Ik kan natuurlijk vrolijk door gaan met impulsaankopen en PostNL bezig houden maar het leek mij verstandig even advies in te winnen. Een tikje de juiste richting in wordt gewaardeerd.
Probeer eens 12 of 15Mg Nic. De meeste sigarettenrokers hebben aan 12Mg Nic genoeg. Heb je over het algemeen tabak gerookt, dan is 15 of 18Mg een betere keuze, zeker in het geval van zware shag. Ik zou je aanraden eens 12Mg te proberen, mocht je dat dan te licht vinden, kan je altijd nog over op 15Mg.

Als je hoopt een natuurgetrouwe tabaksliquid te vinden, geef het dan maar gelijk op, die is er namelijk niet. Als ze er al zouden zijn, dan kom je uit op NET (Naturally Extracted Tobacco) liquid en dat kan je niet zomaar overal krijgen, tenzij je zelf gaat extracten.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

* Raymond P meldt zich

Ik ben zelf ook begonnen met de Q16 en kan je als ex-roker dit aanraden: Draai de luchttoevoer bijna helemaal dicht en laat em lekker op 4V staan, dat gaf mij iig de beste ervaring.

Ik ben zelf begonnen met 12mg nic, ging vervolgens naar 6 en later weer terug naar 12. Nu ik een wat sterker dampkannon heb ben ik terug aan het gaan naar 6 (12 begon te veel te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Duidelijk, 12mg proberen dus.

Wat betreft smaak: ik snap dat het geen Montecristo gaat worden, en dat ik een echte tabaksmaak kan vergeten heb ik hier (helaas) al gelezen.
Iets wat een beetje in de buurt komt zou ik al tevreden mee zijn. Dit smaakt namelijk alsof je een lifetime vegetarian een biefstuk hebt laten namaken.

Aan de andere kant ben ik mij ervan bewust (multi-cold-turkey) dat ik over een week een andere smaak/geur profiel zal hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
* Raymond P meldt zich

Welkom!

De Q16 is (naar mijn mening ieder geval) een erg fijn apparaat om te beginnen en bovendien zit hij qua bouwkwaliteit erg goed in elkaar.

Qua smaakbeleving is het voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk.

Ik ben er ook achter dat elk merk liquid ook weer anders is qua TH maar ook hoe snel het opraakt.

Voor de Q16 heb je ook 1,2ohm spoeltjes ipv 1,6 en die geven meer damp maar verbruiken ook meer liquid (al gaat het lang niet zo hard als een subohm mod).

Qua smaak is het gewoon een kwestie van uitproberen, ik mix sinds een paar dagen zelf en dat opende voor mij een heel nieuwe dampwereld maar ik zou gewoon een proefpakket halen en kijken wat je bevalt voordat je daar aan begint (anders zit je met een halve liter liquid waar je zelf niks aan hebt).

Het zal nooit het zelfde smaken als een echte sigaret maar voor mij zijn er zeker smaakjes die het voldoende benaderen.

Inmiddels ben ik ook achter het fenomeen “steepen” (je liquid een paar keer wat luchten en bewaren gedurende een paar weken) omdat het, zeker voor custard/vanille achtige smaken en zeker voor tabaksmaken kan zorgen dat het smaakprofiel stukken beter wordt.

Ik ben pas net aan het steepen maar ik heb meerdere dampers en een daarvan lag gevuld een maand ofzo in de kast en toen ik hem pakte bleek de liquid donker geworden te zijn en ook rijker te smaken, dat bleek dus per ongeluk steepen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
D4NG3R schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Ik ben zelf ook begonnen met de Q16 en kan je als ex-roker dit aanraden: Draai de luchttoevoer bijna helemaal dicht en laat em lekker op 4V staan, dat gaf mij iig de beste ervaring.

Ik ben zelf begonnen met 12mg nic, ging vervolgens naar 6 en later weer terug naar 12. Nu ik een wat sterker dampkannon heb ben ik terug aan het gaan naar 6 (12 begon te veel te worden).
Ik zou hem aanraden dat juist zelf uit te vogelen.

Ik wissel het voltage van mn q16 nog wel eens maar heb hem juist vrijwel helemaal open.

Dat is gewoon persoonlijk maar ook voor hem ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inderdaad lekker zelf proberen. Ook qua smaakjes overigens. Het beste kun je een keer langs een vape winkel gaan en lekker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ik heb inmiddels een Millers Tobacco Nr. 1 en een Dekang Tobacco besteld.
En een Flavourtec Sweet Cherry en Flavourtec Menthol, zonder achterliggende reden.

Een referentiekader om te gaan steepen heb ik natuurlijk nog niet. En als dat in het begin tegen valt lijkt mij dat voor mijzelf vooral ontmoedigend.
Eigenlijk dus vooral op zoek naar iets om de eerste drempel te overbruggen. Een lekker/bekend smaakje heeft de voorkeur maar tig liquids proberen houdt mij vast ook bezig.

De custom builds met eigen coils en wifi om m'n dampgedrag te profileren komen later wel. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Raymond P schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:39:
En een Flavourtec Sweet Cherry en Flavourtec Menthol, zonder achterliggende reden.

Een referentiekader om te gaan steepen heb ik natuurlijk nog niet. En als dat in het begin tegen valt lijkt mij dat voor mijzelf vooral ontmoedigend.
Eigenlijk dus vooral op zoek naar iets om de eerste drempel te overbruggen. Een lekker/bekend smaakje heeft de voorkeur maar tig liquids proberen houdt mij vast ook bezig.

De custom builds met eigen coils en wifi om m'n dampgedrag te profileren komen later wel. :+
Steepen an sich is een kwestie van het flesje een week of 3 opbergen, een paar keer hooguit ff het dopje eraf draaien en beetje knijpen zodat er verse lucht in kan.

Al die custom builds moet je lekker laten voor nu :-)

Die Q16 heeft toch een instelbaar voltage dus kan je er aan wennen wat meer spanning/vermogen doet met de smaak.

Ik zie dat je tabak smaken en wat andere smaken hebt, tabak bij tabak / vanille achtige smaken kan eventueel maar fruit/tabak vind ik persoonlijk geen goed idee, dat zou ik niet mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
1nsane schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Steepen an sich is een kwestie van het flesje een week of 3 opbergen, een paar keer hooguit ff het dopje eraf draaien en beetje knijpen zodat er verse lucht in kan.
Gaat dat ook op voor de kant en klare flesjes? Iets wat ik niet lekker vind kan ik natuurlijk prima een aantal weken laten liggen, maar ik ga er eigenlijk van uit dat die flesjes niet zo 'vers' zijn.
Ik zie dat je tabak smaken en wat andere smaken hebt, tabak bij tabak / vanille achtige smaken kan eventueel maar fruit/tabak vind ik persoonlijk geen goed idee, dat zou ik niet mengen.
Ik was eigenlijk van plan niet te mengen. Een botsende smaak lijkt mij wel handig om uit te proberen hoe lang ik dat blijf proeven met dezelfde coil/wick.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gaat dat ook op voor de kant en klare flesjes? Iets wat ik niet lekker vind kan ik natuurlijk prima een aantal weken laten liggen, maar ik ga er eigenlijk van uit dat die flesjes niet zo 'vers' zijn.

[...]

Ik was eigenlijk van plan niet te mengen. Een botsende smaak lijkt mij wel handig om uit te proberen hoe lang ik dat blijf proeven met dezelfde coil/wick.
Ook kant en klare flesjes kan je steepen, meestal is de vloeistofkleur een aardige indicator. Hoe donkerder (meestal) hoe langer het gelegen heeft.

Goede kwaliteit kant en klaar is als het goed is al wat gesteeped maar mn ervaring is dat goedkopere vaak minder zijn wat dat betreft.

Ik heb ook wel eens budget tabak liquid gehad en dat is duidelijk niet gesteeped.

Intensere smaken zoals Cherry kunnen best lang blijven hangen in je atomizer en te proeven zijn, liever dat je die gelijk wisselt als je een andere smaak neemt (als die atomizer ongeveer 2 flesjes heeft verstookt wordt de smaak voor mij in elk geval merkbaar minder en vervang ik hem dus is het makkelijker smaak wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

1nsane schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:35:
[...]

Ik zou hem aanraden dat juist zelf uit te vogelen.
Absoluut, maar het is hetzelfde aanraden wat ik destijds gekregen heb - in het begin was dat inderdaad erg prettig omdat het trekken aan een sigaret nabootst. ;)
De troebele Lemon Lime smaakt na anderhalve dag steepen al lekker, ik laat em nog even een paar dagen langer staan - maar ik weet iig dat deze smaak mij goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Raymond P schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:39:

Hang jezelf niet op aan de tabakssmaakjes. Na 30(!) jaar zware shag gerookt te hebben geniet ik nu al maanden van appel en watermeloen. Drop kan mij ook bekoren, mits gemengd met een tabakssmaak (1:2).

Er zijn zeer weinig mensen, die al wat langer vapen, die alleen maar tabakssmaken gebruiken. Ik zou eigenlijk niet weten waar dit aan ligt.

Oh, en mocht je behoefte hebben aan peuk, gewoon doen. Je zal merken dat ze meer en meer tegen gaan staan.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
peer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:52:
Wat voor flavour gebruik je? Ik heb CDD en daar staat op de site 1 - 2,5% voor, 10% klinkt zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

peer

oeps

1nsane schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Wat voor flavour gebruik je? Ik heb CDD en daar staat op de site 1 - 2,5% voor, 10% klinkt zo veel.
Meestal flavourtec hazelnut, dosering 3-7%, maar welke ook super is, is egoist no8 white castle, flesje van 200ml, maar die is ook 20%

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
peer schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Meestal flavourtec hazelnut, dosering 3-7%, maar welke ook super is, is egoist no8 white castle, flesje van 200ml, maar die is ook 20%
Ah vandaar, dan is dat CDD dus blijkbaar supergeconcentreerd.

Nouja opzich wel handiger om het iets minder geconcentreerd te hebben, is wat nauwkeuriger te doseren, nadeel lijkt me wel weer dat je je pg/vg verhouding meer beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Sinds enkele weken m'n Joyetech AIO probox weer tevoorschijn gehaald in een volgende poging het analoge roken te minderen. Een half jaar terug dezelfde poging gedaan, gewapend met een 0,6 ohm en een 1,5 ohm cool. Die van 1,5 ohm vond ik een veel te lichte ramp geven en het was een drama om de boel netjes te vullen zonder daarna gespetter te krijgen. Vervolgens eens de 0,6 ohm cool geprobeerd. Een betere damp maar bij het trekken begint het met een knalletje, klinkt niet helemaal goed.

Paar weken geleden losse 1 ohm clips gekocht en dit schijnt de ideale middenweg te zijn. Sindsdien van 4-5 pakjes per week naar 2x een avond met 4 sigaretten in drie weken. Nu vind ik het nog steeds een beetje klooien dus ik ben aan het kijken of een ander type er voor gaat zorgen dat ik de goede flow vast houd. Ik lees veel over mods, zelf coils maken, etc maar ik zoek advies over een kit die relatief simpel te gebruiken is, niet moeilijk in gebruik en wel wat ruimte biedt voor persoonlijke instellingen en wat meer damp zonder te subohmen. Het liefst een compleet setje met wellicht wat advies hoe het spetteren en knallen te voorkomen!

Ik beschouw de Joyetech als een experiment waardoor ik nu ongeveer weet wat ik wil, heeft iemand een advies waar ik naar kan kijken?

Ik lees goede verhalen over de Eleaf iStick Kiya 50W TC met GS Juni clearomizer maar is dit wellicht te zwaar geschut? Is 0,75 of juist 1,5 ohm beter qua coils?

Veel vragen maar er is zoveel keus en er komt best wat bij kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 09-09 23:28
Sugar Lips en Pink Lemonade geprobeerd van Flavour Boss.

PL smaakt naar gazeuse met een zure nasmaak na een paar puffs, beetje misselijkmakend.

Sugar Lips vindt ik qua smaak wel matig, had 'm iets frisser verwacht. Smaak komt wel goed naar boven in m'n tank.

Zijn helaas beide geen ADV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
j-phone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:00:
[...]

Hang jezelf niet op aan de tabakssmaakjes. Na 30(!) jaar zware shag gerookt te hebben geniet ik nu al maanden van appel en watermeloen. Drop kan mij ook bekoren, mits gemengd met een tabakssmaak (1:2).

Er zijn zeer weinig mensen, die al wat langer vapen, die alleen maar tabakssmaken gebruiken. Ik zou eigenlijk niet weten waar dit aan ligt.
Ik probeer er helemaal open voor te staan. :)
Oh, en mocht je behoefte hebben aan peuk, gewoon doen. Je zal merken dat ze meer en meer tegen gaan staan.
Die gaat, denk ik, voor mij helaas niet op. Ik vind tabak oprecht lekker.

--

Een week en een aantal liquids verder weet ik m'n issue aan te wijzen.
Het is allemaal zoet. Van 'meh' zoet tot het niveau dat mijn vriendin gaat klagen over suikerspinnengeur.

Issue is dus dat ik absoluut geen zoetekauw ben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 09:37
Hoi allemaal,

Deze week verwachtte ik een Vaporesso Swag te ontvangen en mijn vriendin een Smok V8-stick. Helaas hebben we beiden een brief van PostNL gekregen met het verzoek de factuur te sturen, waarschijnlijk voor een mooie BTW calculatie en ‘afhandelingskosten’.

We bestellen al een tijdje hardware uit China, maar hebben dit de afgelopen twee jaar nog niet eerder gehad.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of gaan we België achteraan, waar alle import van vaping-equipment zwaar onder de loep wordt gehouden?

@Ari Gold Heb de Sugar Lips ook al maanden in gebruik, op een gegeven moment (na 400ml weg gepaft te hebben) nog wat Koolada toegevoegd en nu is ‘ie een stuk frisser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

fenderB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:59:
Hoi allemaal,

Deze week verwachtte ik een Vaporesso Swag te ontvangen en mijn vriendin een Smok V8-stick. Helaas hebben we beiden een brief van PostNL gekregen met het verzoek de factuur te sturen, waarschijnlijk voor een mooie BTW calculatie en ‘afhandelingskosten’.

We bestellen al een tijdje hardware uit China, maar hebben dit de afgelopen twee jaar nog niet eerder gehad.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of gaan we België achteraan, waar alle import van vaping-equipment zwaar onder de loep wordt gehouden?

@Ari Gold Heb de Sugar Lips ook al maanden in gebruik, op een gegeven moment (na 400ml weg gepaft te hebben) nog wat Koolada toegevoegd en nu is ‘ie een stuk frisser
Er is een risico dat je pakketje er uit wordt gevist, dat weet je op het moment dat je bestelt, zeker als het eindbedrag boven de € 22,00 komt. Dit is de eerste keer dat je pakketje eruit gevist wordt, reken dan even uit wat je tot nu toe "bespaart" hebt ;) Wij gaan dus niet België achterna, dat zijn gewoon de invoerregels.....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
VapingQueen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Er is een risico dat je pakketje er uit wordt gevist, dat weet je op het moment dat je bestelt, zeker als het eindbedrag boven de € 22,00 komt. Dit is de eerste keer dat je pakketje eruit gevist wordt, reken dan even uit wat je tot nu toe "bespaart" hebt ;) Wij gaan dus niet België achterna, dat zijn gewoon de invoerregels.....
Dat we veel bespaart hebben t.o.v. de lokale aanbieders klopt, is alleen een keertje jammer, maar wel een scenario waar je rekening mee houd. Gelukkig geen ‘Belse’ praktijken maar een keertje er uit gevist.

Vandaag nog een Jomotech Ultra-RDTA ontvangen, leuk tankje die best slim in elkaar zit, had alleen pech dat er geen zakje met accessoires bij zat, verkeerd gegaan bij QC :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

fenderB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:22:
[...]

Dat we veel bespaart hebben t.o.v. de lokale aanbieders klopt, is alleen een keertje jammer, maar wel een scenario waar je rekening mee houd. Gelukkig geen ‘Belse’ praktijken maar een keertje er uit gevist.

Vandaag nog een Jomotech Ultra-RDTA ontvangen, leuk tankje die best slim in elkaar zit, had alleen pech dat er geen zakje met accessoires bij zat, verkeerd gegaan bij QC :p
Niet alleen bij lokale verkopers. Wat dacht je van iedere keer dat je geen BTW (21%) en inklaringskosten (goedkoopste is € 13,50) hebt betaald? Doe voor de gein eens een berekening van 10 bestellingen a € 50,00 met bovenstaande gegevens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

*SPOILER*

€ 500,00 aan bestellingen.
21% BTW = € 105,00
Inklaringskosten € 135,00
Totaal € 240,00 (tel uit je winst....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
VapingQueen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:30:
*SPOILER*

€ 500,00 aan bestellingen.
21% BTW = € 105,00
Inklaringskosten € 135,00
Totaal € 240,00 (tel uit je winst....).
Je was me net voor ;)
Blijft leuk om op deze manier je hobby betaalbaar te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

fenderB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:41:
[...]

Je was me net voor ;)
Blijft leuk om op deze manier je hobby betaalbaar te houden
Ik typ dan ook sneller dan mijn schaduw!..... :P
Helemaal met je eens, dus vooral NIET laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
sjaak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:42:
Sinds enkele weken m'n Joyetech AIO probox weer tevoorschijn gehaald in een volgende poging het analoge roken te minderen. Een half jaar terug dezelfde poging gedaan, gewapend met een 0,6 ohm en een 1,5 ohm cool. Die van 1,5 ohm vond ik een veel te lichte ramp geven en het was een drama om de boel netjes te vullen zonder daarna gespetter te krijgen. Vervolgens eens de 0,6 ohm cool geprobeerd. Een betere damp maar bij het trekken begint het met een knalletje, klinkt niet helemaal goed.

Paar weken geleden losse 1 ohm clips gekocht en dit schijnt de ideale middenweg te zijn. Sindsdien van 4-5 pakjes per week naar 2x een avond met 4 sigaretten in drie weken. Nu vind ik het nog steeds een beetje klooien dus ik ben aan het kijken of een ander type er voor gaat zorgen dat ik de goede flow vast houd. Ik lees veel over mods, zelf coils maken, etc maar ik zoek advies over een kit die relatief simpel te gebruiken is, niet moeilijk in gebruik en wel wat ruimte biedt voor persoonlijke instellingen en wat meer damp zonder te subohmen. Het liefst een compleet setje met wellicht wat advies hoe het spetteren en knallen te voorkomen!

Ik beschouw de Joyetech als een experiment waardoor ik nu ongeveer weet wat ik wil, heeft iemand een advies waar ik naar kan kijken?

Ik lees goede verhalen over de Eleaf iStick Kiya 50W TC met GS Juni clearomizer maar is dit wellicht te zwaar geschut? Is 0,75 of juist 1,5 ohm beter qua coils?

Goed om te horen dat je weer begonnen bent met vapen!

De ProBox die je nu hebt is leuk om mee te beginnen, maar biedt eigenlijk geen mogelijkheden, je kunt ‘m op vol gas zetten of gereguleerd en de rest stem je af door het ohmage van je coil af te stemmen.

Wat mijn advies zou zijn is om te kijken naar een losse mod en een leuk tankje. De Eleaf die je aangeeft is best leuk, maar misschien over een tijdje wat licht qua vermogen of juist een te kleine accu capaciteit. Misschien is een Eleaf Aster iets voor je, losse accu (18650, dus gewoon een nieuwe er in als ‘ie leeg is) en deze gaat tot 80W. Klein dingetje is dat er ‘maar’ 22mm tanks op gaan en hij snel om kan vallen.

Voor een tank zou ik zelf kijken naar een tank die Smok-achtige coils gebruikt, afhankelijk van je VG/PG verhouding heb je niet zo veel kans op dry-hits en je kunt er altijd nog een RBA bij kopen om wat te spelen met katoentjes en coils.

Suggestie mod:
  • Eleaf Aster
  • Vaporesso Swag
  • Smok V8-stick
  • Tesla Terminator (regulated mech)
Suggestie tank:
  • Smok V8 Big Beast
  • Joyetech ProCore
  • Ijoy Limitless RDTA (geen kant-en-klare coils, wel grote tanks van >4ml)
  • Geekvape Ammit, wel zelf opbouwen, kans op lekkage bij verkeerd plaatsen van je wick
Mogelijkheden genoeg, het is maar net wat je leuk/mooi/praktisch vind. En dan is dit nog maar een heel klein greepje van het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

fenderB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Mogelijkheden genoeg, het is maar net wat je leuk/mooi/praktisch vind. En dan is dit nog maar een heel klein greepje van het aanbod :)
Thanks voor je uitgebreide reactie! Daar kan ik wat mee, ik ga de komende dagen eens naar jouw suggesties kijken. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik denk dat ik al voor meer dan 1000 euro aan vapespul heb besteld in China de afgelopen jaren (niet alles voor mijzelf) en heb nog nooit inklaringskosten gehad.

En dan ben je per saldo dus de helft goedkoper uit dan in NL bestellen (hoewel de helft hier nu illegaal is). En qua garantie zijn Chinezen niet minder dan NL shops.

De gbox bevalt prima overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Klein vraagje, Ik heb nu de JustFog Q14 en vind dat ik toe ben aan een upgrade.
Nu heb ik bij Aliexpress een leuk Eleaf Ikuun I200 setje gezien met Melo 4 tank, heeft iemand hier ervaring mee?

Setje is in China overigens maar 40 euro.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
sjaak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:42:

Ik heb zelf ook die Joyetech maar het probleem met dat ding is dat hij in mijn optiek inherent niet zo goed is ontworpen.

Ik kreeg na de eerste paar keer gebruik ook ineens allemaal geknetter en heel veel spitback.

Na wat google zoeken kwam ik er achter dat je blijkbaar de driptip deksel heel hard geforceerd vast moet draaien zodat de coil goed contact maakt anders gaat ie sputteren zoals mn oude brommer.

Ding ligt danook ongebruikt in de kast..

Dat trucje werkte wel maar mn justfog Q16 vind ik 1000x fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Fluffy86 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:44:
Klein vraagje, Ik heb nu de JustFog Q14 en vind dat ik toe ben aan een upgrade.
Nu heb ik bij Aliexpress een leuk Eleaf Ikuun I200 setje gezien met Melo 4 tank, heeft iemand hier ervaring mee?

Setje is in China overigens maar 40 euro.

Alvast bedankt.
Hou me op de hoogte :-)

Ik heb de Q16 die goed bevalt maar zit te denken over een Eleaf Aster mod.

Staan op dat zelfde kanaal ook zat aanbiedingen maar zoek er eigenlijk een compleet met tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

1nsane schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Ik heb zelf ook die Joyetech maar het probleem met dat ding is dat hij in mijn optiek inherent niet zo goed is ontworpen.

Ik kreeg na de eerste paar keer gebruik ook ineens allemaal geknetter en heel veel spitback.

Na wat google zoeken kwam ik er achter dat je blijkbaar de driptip deksel heel hard geforceerd vast moet draaien zodat de coil goed contact maakt anders gaat ie sputteren zoals mn oude brommer.

Ding ligt danook ongebruikt in de kast..

Dat trucje werkte wel maar mn justfog Q16 vind ik 1000x fijner
Daar kwam ik gister idd ook achter! :D Maar het is, zoals je zegt, wel erg geforceerd. Ik ga op advies FenderB de Vaporesso eens proberen. Eerst met de de in de kit meegeleverde NRG SE Mini tank om proef te draaien. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
sjaak schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:17:
[...]

Daar kwam ik gister idd ook achter! :D Maar het is, zoals je zegt, wel erg geforceerd. Ik ga op advies FenderB de Vaporesso eens proberen. Eerst met de de in de kit meegeleverde NRG SE Mini tank om proef te draaien. Ik ben erg benieuwd.
Ik ook :-) die Eleafs schijnen ook goed te zijn, vooral de Pico (wel opletten dat er geen tanks breder dan 22,5mm op passen ivm de batterij dop)

Het enige wat me er aan tegenstaat is dat eleaf van Joyetech schijnt te zijn en die laatste laat zich in online comments vooral als rotzooi vertalen.

Ook maar eens naar een Vaporesso kijken :-) welke ga je halen? De Swag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
1nsane schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:10:
[...]

Hou me op de hoogte :-)

Ik heb de Q16 die goed bevalt maar zit te denken over een Eleaf Aster mod.

Staan op dat zelfde kanaal ook zat aanbiedingen maar zoek er eigenlijk een compleet met tank.
Ik zag vandaag de complete set met tank en alles erbij voor 35,46 euro, dus ik heb deze meteen besteld op de goeie gok.
Over 22-30 dagen kan ik zeggen hoe deze bevalt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Fluffy86 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Ik zag vandaag de complete set met tank en alles erbij voor 35,46 euro, dus ik heb deze meteen besteld op de goeie gok.
Over 22-30 dagen kan ik zeggen hoe deze bevalt. :P
Van die Aster bedoel je?

Ik las in elk geval dat die het zelfde presteert als de Pico (alleen de form factor is anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 09-09 23:28
fenderB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:59:

Heb er wat Dragonfruit bij gegooid. Nu wel een iets lekkerder zoetere smaak.

Kan 'm nu wel opvapen. Gelukkig maar 120ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vraagje trouwens, ik las verder terug een post over spullen uit China en dat sommig spul daarvan tegenwoordig illegaal is?

Ik zit te denken om een vaper te bestellen in China maar wel met een 3,5 / 4ml tank. Is dat legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
1nsane schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Van die Aster bedoel je?

Ik las in elk geval dat die het zelfde presteert als de Pico (alleen de form factor is anders).
Oh nee sorry, ik heb het setje met de Ikuun 200 besteld en de Melo 4 tank (2ml).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 23:44
1nsane schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:13:
Vraagje trouwens, ik las verder terug een post over spullen uit China en dat sommig spul daarvan tegenwoordig illegaal is?

Ik zit te denken om een vaper te bestellen in China maar wel met een 3,5 / 4ml tank. Is dat legaal?
De TPD2 schrijft voor dat, in Nederland, winkels en webshops tanks met meer dan 2ml inhoud niet mogen verkopen.

Het is wel toegestaan om tanks met een grotere inhoud particulier te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

1nsane schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:58:
[...]

Ik ook :-) die Eleafs schijnen ook goed te zijn, vooral de Pico (wel opletten dat er geen tanks breder dan 22,5mm op passen ivm de batterij dop)

Het enige wat me er aan tegenstaat is dat eleaf van Joyetech schijnt te zijn en die laatste laat zich in online comments vooral als rotzooi vertalen.

Ook maar eens naar een Vaporesso kijken :-) welke ga je halen? De Swag?
De Swag idd. :) Hij is er bijna!

Edit:

Vanmiddag m'n pakketje op kunnen halen met de Vaporesso Swag en NRG SE Mini Tank.
Qua formaat iets dikker dan de Joyetech AIO Pro maar verder net zo handzaam en compact. Voordat ik um aan de oplader deed toch even geprobeerd en man, wat een wereld van verschil! Ik had even gemist dat de standaard cool 0,4 ohm is en dus was het eerste trekje een damp, hoesten, nicotine rush en alles. Snel de 0,5 ohm erin en wattage nog wat meer naar beneden om te wennen en dan al beter dan de Joyetech die ik gebruikte.

Ofwel, het is nog even finetunen en wennen maar hij gaat zeker bevallen.

[ Voor 36% gewijzigd door sjaak op 25-05-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hebben nu 4x de Smok Skyhook besteld, net is de 3e al kapot gegaan.. we zoeken dus een mod die wel langer meegaat dat 2-3 maanden.. we zoeken wel een RDTA, het liefst met een tankje (groter = beter). Alleen we zien door de bomen het bos niet meer.. hebben ook al de IJOY al 3x gehad, maar alle 3 kapot.. we doen er niets raars mee, alleen roken.. net tijdens een haal opeens "dood"..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
Web-Brielle schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:35:
Hebben nu 4x de Smok Skyhook besteld, net is de 3e al kapot gegaan.. we zoeken dus een mod die wel langer meegaat dat 2-3 maanden.. we zoeken wel een RDTA, het liefst met een tankje (groter = beter). Alleen we zien door de bomen het bos niet meer.. hebben ook al de IJOY al 3x gehad, maar alle 3 kapot.. we doen er niets raars mee, alleen roken.. net tijdens een haal opeens "dood"..
Je kan er ook niet mee roken >:)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Je kan er ook niet mee roken >:)
Aahhhh, dat gaat er dus mis! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Dat is wel raar, zo’n ding zou wel langer mee moeten gaan denk ik. M’n Q16 doet al meer dan een jaar prima z’n werk maar dat is dan ook een veel simpeler ding en geen rdta

Hoe lang en hoe vaak neem je hits achter elkaar?

Edit:

Net ook een Vaporesso Swag besteld :-)

Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door 1nsane op 26-05-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
1nsane schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Dat is wel raar, zo’n ding zou wel langer mee moeten gaan denk ik. M’n Q16 doet al meer dan een jaar prima z’n werk maar dat is dan ook een veel simpeler ding en geen rdta

Hoe lang en hoe vaak neem je hits achter elkaar?

Edit:

Net ook een Vaporesso Swag besteld :-)

Ben benieuwd!
Mijn vriendin doet 1 tank / 1 paar batterijen per dag.. ik zit zomaar aan het dubbele (en mijne werkt nog gewoon)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Je zou eens kunnen kijken naar een iJoy RDTA boxmod, hier gaat nóg meer liquid in (12,8ml). Is er in een dual/tripple 18650 boxmod. Zat ook een Skyhook te overwegen, maar zie bij meerdere recensies dat deze meer last van kuren heeft dan de Alien 220 waar de Skyhook op is gebaseerd.

https://www.ijoyusa.com/product-page/ijoy-rdta-box-200w-kit

[ Voor 4% gewijzigd door fenderB op 26-05-2018 10:50 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
fenderB schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:48:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar een iJoy RDTA boxmod, hier gaat nóg meer liquid in (12,8ml). Is er in een dual/tripple 18650 boxmod. Zat ook een Skyhook te overwegen, maar zie bij meerdere recensies dat deze meer last van kuren heeft dan de Alien 220 waar de Skyhook op is gebaseerd.

https://www.ijoyusa.com/product-page/ijoy-rdta-box-200w-kit
Hiervan heb ik dus al 2x de dual en 2x de triple gehad, alle 4 zonder leven na 3-4 maanden.. scherm kapot, lekken bij het leven en 2 waar alles opeens stopte (print was gefried)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Web-Brielle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Hiervan heb ik dus al 2x de dual en 2x de triple gehad, alle 4 zonder leven na 3-4 maanden.. scherm kapot, lekken bij het leven en 2 waar alles opeens stopte (print was gefried)..
Dat is wel bizar, zie het niet als kritiek, maar als je zoveel apparaten slijt in zo’n korte tijd, kn het dan niet te maken hebben met hoe je ze gebruikt en/of mee omgaat? Enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt in de twee jaar die ik vape was een losgeraken soldeerpunt op de 510 connector (was op een hele simpele Eleaf mod) en een defecte fire-button op een Joyetech Cuboid.

Ben zo niet thuis in de gebruikte pcb’s in de mods, maar volgens mij gebruiken een hoop fabrikanten pcb’s van dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
fenderB schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Dat is wel bizar, zie het niet als kritiek, maar als je zoveel apparaten slijt in zo’n korte tijd, kn het dan niet te maken hebben met hoe je ze gebruikt en/of mee omgaat? Enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt in de twee jaar die ik vape was een losgeraken soldeerpunt op de 510 connector (was op een hele simpele Eleaf mod) en een defecte fire-button op een Joyetech Cuboid.

Ben zo niet thuis in de gebruikte pcb’s in de mods, maar volgens mij gebruiken een hoop fabrikanten pcb’s van dezelfde leverancier.
Ik heb er op gelet hoe we ze gebruiken. Maar het lijkt steeds slechter te worden de kwaliteit (die wij kopen). Van de skyhook hadden we er 3 waar het carbon al slecht geplakt was. Ook van 3 stuks zie je de tank van binnen het rubber los zitten, van 1 lekte deze maar.
Hebben wij dan elke keer zulke miskopen? Ze vallen niet, hebben vaak alleen gebruikerssporen van een ring en veel gebruik (ik doe zo'n 15-20ml per dag, 0.15-0.25 ohm op 60-80 watt).

Mijne is de enige die nu nog werkt, en die heeft al een paar mooie vallen gemaakt..

Ook besteld voor vrienden, die zijn ook al kapot (ook ijoy én de skyhook).
Zijn ze daarom misschien niet populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Dubbel, oeps..

[ Voor 96% gewijzigd door Web-Brielle op 26-05-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Web-Brielle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Ik heb er op gelet hoe we ze gebruiken. Maar het lijkt steeds slechter te worden de kwaliteit (die wij kopen). Van de skyhook hadden we er 3 waar het carbon al slecht geplakt was. Ook van 3 stuks zie je de tank van binnen het rubber los zitten, van 1 lekte deze maar.
Hebben wij dan elke keer zulke miskopen? Ze vallen niet, hebben vaak alleen gebruikerssporen van een ring en veel gebruik (ik doe zo'n 15-20ml per dag, 0.15-0.25 ohm op 60-80 watt).

Mijne is de enige die nu nog werkt, en die heeft al een paar mooie vallen gemaakt..

Als ik het zo lees gok ik op een combi van inferieure kwaliteit apparatuur en excessief gebruik. 20 ml per dag is in mijn optiek behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ooh vind ik juist niet in een rdta met claptons! want die zuipen uberhaupt! maar dat daargelaten is gewoon tijd voor een andere setup! ik zit nu te kijken naar een wismec reuleaux gen3 dual met een geekvape avocado rdta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die ijoy rdta boxmod lekt bij velen bij het leven.

Heb die nieuwe cotton bacon prima ook nu, wicked en smaakt goed. Stuk beter dan andere katoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Web-Brielle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Gebruikerssporen in de coating spreek bij intensief gebruik voor zich, maar het lijkt me eerder dat de kwaliteit te wensen laat als ik het zo lees. 15-20ml is redelijk intensief gebruik, maar mijn ervaring met rdta’s is ook dat je meer liquid verbruikt.

Gebruik zelf enkel losse rdta’s en rta’s, maar vind het nadeel met de laatste de kans op lekkages als je wick er niet perfect in zit, zelf wanneer je dikke stroop gebruikt :p

Heb ooit eens een huge tank gezien met iets van 30ml capaciteit, is dit niets voor je? :)
Wel echt mega groot met een diameter van 5/6cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je safest bet voor veel capaciteit is toch een squonk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
fenderB schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:12:
[...]

Gebruikerssporen in de coating spreek bij intensief gebruik voor zich, maar het lijkt me eerder dat de kwaliteit te wensen laat als ik het zo lees. 15-20ml is redelijk intensief gebruik, maar mijn ervaring met rdta’s is ook dat je meer liquid verbruikt.

Gebruik zelf enkel losse rdta’s en rta’s, maar vind het nadeel met de laatste de kans op lekkages als je wick er niet perfect in zit, zelf wanneer je dikke stroop gebruikt :p

Heb ooit eens een huge tank gezien met iets van 30ml capaciteit, is dit niets voor je? :)
Deze mods lusten best wel liquid ja.. minimaal 4-5ml liquid is wel nodig. Maar is de avocado een idee? Te groot hoeft van mij niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Web-Brielle schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:16:
[...]

Deze mods lusten best wel liquid ja.. minimaal 4-5ml liquid is wel nodig. Maar is de avocado een idee? Te groot hoeft van mij niet haha
Die is niet verkeerd, een iJoy limitless is ook prima maar kan wat onhandig vullen zijn door de poort in de zijkant, zitten twee o-ringen om (onder en boven), komt altijd liquid tussen en als je de cover omhoog trekt om ‘m te vullen loopt er altijd wel wat langs.

Heb er nu een can XFKM besteld, is 3ml maar heeft een top-fill, dat is een tube die tussen de coils beneden naar de tank loopt, mors je veel minder mee. Vorige week een jomotech dual rdta in gebruik genomen, die is ook wel nice, vulpoort wordt hier ook geblokkeerd en lekt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

fenderB schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:08:
[...]

Die is niet verkeerd, een iJoy limitless is ook prima maar kan wat onhandig vullen zijn door de poort in de zijkant, zitten twee o-ringen om (onder en boven), komt altijd liquid tussen en als je de cover omhoog trekt om ‘m te vullen loopt er altijd wel wat langs.
Limitless+ een idee dan? Daar heb ik eigenlijk nooit lekkage mee gehad

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

fenderB schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:12:
[...]

SteamCrave Titan, 41mm en 28ml liquid... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
smallblock schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Limitless+ een idee dan? Daar heb ik eigenlijk nooit lekkage mee gehad
Lekken is een groot woord, vooral dat er wat liquid tussen de twee ringen gaat zitten en deze wat kan druppen als je het cover er af haalt, ook de Limitless Plus is prima, volgens mij is het enige verschil de afwerking en de manier van het vastzetten van je coils in het velocity deck. Beide hebben ook verwisselbare decks.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KbHKFsm.jpg

Bij de witte (Limittless Classic) zie je dat er een beetje liquid onderuit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vraagje, als het goed is krijg ik binnenkort mn Vaporesso Swag 80W binnen :-)

Daar moet natuurlijk een 18650 batterij in maar wat is verstandig qua type en mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
1nsane schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:35:
Vraagje, als het goed is krijg ik binnenkort mn Vaporesso Swag 80W binnen :-)

Daar moet natuurlijk een 18650 batterij in maar wat is verstandig qua type en mAh?
Lg of sony

Sony vtc6 is de beste keus nu
Via www.dampaccu.nl

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 29-05-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

418O2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:37:
[...]

Lg of sony

Sony vtc6 is de beste keus nu
Via www.dampaccu.nl
Dat ligt er maar net aan hoe hoog je gaat dampen:

Boven de 60Watt zou ik een LG HG2 nemen. Die VTC6 is een prima bat maar wil ook wel warm worden boven de 60Watt en dan is een HG2 een betere keus. (Bron : Mooch )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Yor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 02:56:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe hoog je gaat dampen:

Boven de 60Watt zou ik een LG HG2 nemen. Die VTC6 is een prima bat maar wil ook wel warm worden boven de 60Watt en dan is een HG2 een betere keus. (Bron : Mooch )
Vind ik moeilijk te zeggen, die Swag kán tot 80Watt maar ik heb hem nog nooit geprobeerd dus weet ik ook niet wat ik zelf prettig vind al twijfel ik of ik hem volgas ga gebruiken, maarja, toen ik mn Q16 kocht zat ik de eerste paar weken ook op het laagste voltage en 1,6Ohm spoeltjes waar ik nu op 1,2 zit en meestal boven de 4V.

Van wat ik lees, hoe hoger het wattage wat de batterij trekt, hoe lager de capaciteit.

Ik denk dat ik anders 2 van die LG’s neem als dat beter is maar ik ga dat linkje van Mooch ook nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Zo, weer een maandvoorraad liquids besteld. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AKNbYggickqAv1B4prcbJiWb/full.png

Ja, ik hou van afwisseling. :D Ik heb twee setjes Pico 25 + Big Baby Beast; in de ene damp ik fruitsmaakjes (Kiwi t/m Groene Appel in de lijst), in de andere zoetigheid die ook lekker combineert met een kop koffie of thee (Banaan t/m Karamel). Die gaan altijd ongeveer gelijk op dus ik bestel altijd even veel flesjes fruitig als zoet - en laat ik nou toevallig 8 fruitige smaakjes lekker vinden en 4 zoete smaakjes dus dat maakt de verdeling van de aantallen lekker makkelijk. De menthol en drop damp ik in een eGo AiO, handig zakdampertje, maar minder dampproductie dan de Beasts, dus die bestel ik op 12mg ipv 6mg. Ik doe bij een tankje mint/menthol/pepermunt altijd ook een paar druppeltjes drop voor een zachtere touch.

€60 voor een maandje dampen; toch nog steeds flink goedkoper dan roken, ondanks dat er ik met de Beasts 2x zo veel liquid doorheen jaag als eerder met de Nautilus tanks.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
1nsane schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:23:
[...]

Vind ik moeilijk te zeggen, die Swag kán tot 80Watt maar ik heb hem nog nooit geprobeerd dus weet ik ook niet wat ik zelf prettig vind al twijfel ik of ik hem volgas ga gebruiken, maarja, toen ik mn Q16 kocht zat ik de eerste paar weken ook op het laagste voltage en 1,6Ohm spoeltjes waar ik nu op 1,2 zit en meestal boven de 4V.

Van wat ik lees, hoe hoger het wattage wat de batterij trekt, hoe lager de capaciteit.

Ik denk dat ik anders 2 van die LG’s neem als dat beter is maar ik ga dat linkje van Mooch ook nog ff checken.
Als je boven 55W gaat is het beter om de Sony VTC5A te nemen. Dit is de beste alround batterij.
Het is een 25A batterij met 2600mAh.
Als je daar onder blijft is de Sony VTC6 marginaal beter als de Samsung 30Q.
De LG HG2 is de mindere t.o.v. van deze 2.

In de volgende video laat Mooch dit zien.

YouTube: Minding Your mAhs – Ep5 – 30Q, HG2, or VTC6, which is th...

De meest betrouwbare webshop is https://www.nkon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 21:46

Krentenbol

Prutz0r

Even iets anders dan mods en kant en klare juices. Ik heb voordat de TPD echt aansloeg een shitload bunkerbase gekocht en daar zit ik nu mee. Ik had:
- 5 liter PG
- 5 liter VG
- 1 liter 48mg PG

Nu heb ik net de 5 liter VG opgemaakt en nog 2,5 liter PG over. Ook heb ik nog ~610ml nic over. Dit opmaken is gebeurd nadat ik 3 liter base heb en daar zou ik bijna een jaar mee vooruit kunnen. Nu is de vraag: wat is wijsheid? Ik heb eigenlijk niet meer zo'n zin om iedere keer met die lompe hoeveelheden te werken, spuitjes vies te maken om de hoeveelheid nicotine af te meten, etc. Daarbij komt dat de PG en nicotine tot mei 2017 houdbaar zijn. Ik heb de PG netjes uit de zon in een kast bewaard en de nic in de vriezer. Dat zou nog gewoon goed moeten zijn, toch? Ik overweeg nu eigenlijk om alles op het dampforum te koop te zetten en dan te gaan werken met kant en klare liquids en nicotine boosters of zo. Desnoods een deel van de voorraad nic te gebruiken die ik nu nog heb.

Reden van de twijfel is een aanstaande verhuizing waar ik heel weinig vriezerruimte meer heb en de houdbaarheid van de spullen. Daarbij ook nog dat deze manier van DIY vrij old school voelt en er makkelijkere manieren moeten zijn tegenwoordig.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Krentenbol schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:32:
Even iets anders dan mods en kant en klare juices. Ik heb voordat de TPD echt aansloeg een shitload bunkerbase gekocht en daar zit ik nu mee. Ik had:
- 5 liter PG
- 5 liter VG
- 1 liter 48mg PG

Nu heb ik net de 5 liter VG opgemaakt en nog 2,5 liter PG over. Ook heb ik nog ~610ml nic over. Dit opmaken is gebeurd nadat ik 3 liter base heb en daar zou ik bijna een jaar mee vooruit kunnen. Nu is de vraag: wat is wijsheid? Ik heb eigenlijk niet meer zo'n zin om iedere keer met die lompe hoeveelheden te werken, spuitjes vies te maken om de hoeveelheid nicotine af te meten, etc. Daarbij komt dat de PG en nicotine tot mei 2017 houdbaar zijn. Ik heb de PG netjes uit de zon in een kast bewaard en de nic in de vriezer. Dat zou nog gewoon goed moeten zijn, toch? Ik overweeg nu eigenlijk om alles op het dampforum te koop te zetten en dan te gaan werken met kant en klare liquids en nicotine boosters of zo. Desnoods een deel van de voorraad nic te gebruiken die ik nu nog heb.

Reden van de twijfel is een aanstaande verhuizing waar ik heel weinig vriezerruimte meer heb en de houdbaarheid van de spullen. Daarbij ook nog dat deze manier van DIY vrij old school voelt en er makkelijkere manieren moeten zijn tegenwoordig.
Er is al iemand op het dampforum die praktisch hetzelfde te koop aanbied, veel kijkers en geen kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:36
Krentenbol schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:32:
- 5 liter PG
- 5 liter VG
- 1 liter 48mg PG

Maarre, je kan toch ook gewoon afmeten dmv een weegschaaltje? Gewoon de nicotine gebruiksklaar in een gorilla flesje en spuiten maar.

http://vapingunderground....o-mixing-by-weight.22891/

Zo zou het gewicht van je 48mg/ml Nic uitkomen op 1.037 gr/ml voor 100% PG of op 1.248gr/ml voor 100% VG. Of naar rato in een andere PG VG verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

VapingQueen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Er is al iemand op het dampforum die praktisch hetzelfde te koop aanbied, veel kijkers en geen kopers.
Matig :/
analogworm schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Maarre, je kan toch ook gewoon afmeten dmv een weegschaaltje? Gewoon de nicotine gebruiksklaar in een gorilla flesje en spuiten maar.

http://vapingunderground....o-mixing-by-weight.22891/

Zo zou het gewicht van je 48mg/ml Nic uitkomen op 1.037 gr/ml voor 100% PG of op 1.248gr/ml voor 100% VG. Of naar rato in een andere PG VG verhouding.
Kan ik doen, maar dan zit ik nog met nicotine die ik eigenlijk niet meer op kan slaan. Beetje zonde. En dan zit ik ook nog met de PG waar ik eigenlijk geen behoefte meer aan heb :/

Ik ben ook iets ouder en minder skeer geworden en wat toen ideaal was, wil ik nu eigenlijk de tijd niet meer in steken. Gewoon juice, nic erbij, gaan. Mooie middenweg tussen DIY en full price dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag Pinkman en Heisenberg van Vampire Vape gekocht voor m'n MTL setje. Gewoon 10ml om te proberen, en wat zijn ze lekker! Binnenkort maar wat aroma kopen en beide gewoon DIY'en. Ook een super lekkere shake n vape gekocht voor DL, Shinobi Revenge van Valkiria. Beetje perzik achtig smaakje, valt ook heel goed in de smaak hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Undy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Als je boven 55W gaat is het beter om de Sony VTC5A te nemen. Dit is de beste alround batterij.
Het is een 25A batterij met 2600mAh.
Als je daar onder blijft is de Sony VTC6 marginaal beter als de Samsung 30Q.
De LG HG2 is de mindere t.o.v. van deze 2.

In de volgende video laat Mooch dit zien.

YouTube: Minding Your mAhs – Ep5 – 30Q, HG2, or VTC6, which is th...

De meest betrouwbare webshop is https://www.nkon.nl/
Ik heb uiteindelijk 2x LG HG2 besteld, de een vind de ene batterij beter dan de andere en vice versa. Uiteindelijk belangrijk dat ik nu 2 kwalitatief goede batterijen heb en dan zal de een iets beter dan de andere zijn.

Ik zal in het begin sowieso niet volgas 80watt gaan doen dus verwacht niet zo veel problemen ermee.

Van wat ik er online over lees zal het vooral een kwestie zijn van voorkeur want over al die batterijen lees ik overwegend goede verhalen zeker ten opzichte van die opnieuw gewrapte batts die claimen merk X te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:22:
[...]

Ik heb uiteindelijk 2x LG HG2 besteld, de een vind de ene batterij beter dan de andere en vice versa. Uiteindelijk belangrijk dat ik nu 2 kwalitatief goede batterijen heb en dan zal de een iets beter dan de andere zijn.

Ik zal in het begin sowieso niet volgas 80watt gaan doen dus verwacht niet zo veel problemen ermee.

Van wat ik er online over lees zal het vooral een kwestie zijn van voorkeur want over al die batterijen lees ik overwegend goede verhalen zeker ten opzichte van die opnieuw gewrapte batts die claimen merk X te gebruiken.
Ik gebruik alleen batterijen van de "grote 3", te weten Samsung, LG en Sony. Mijn voorkeur gaat uit naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat er al meer met dezelfde meuk als ik zitten en er niet vanaf komen bedoel ik dan he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Krentenbol schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Dat er al meer met dezelfde meuk als ik zitten en er niet vanaf komen bedoel ik dan he :>
Wat op zich wel vreemd is, qua Nic dan, zo makkelijk is dat percentage niet meer te krijgen, dankzij de TPD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

VapingQueen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:47:
[...]

Wat op zich wel vreemd is, qua Nic dan, zo makkelijk is dat percentage niet meer te krijgen, dankzij de TPD....
Is de grijze import daarvan ook flink aan banden gelegd dan? Ik ben al een tijdje uit het vapenieuws en ben blijven gebruiken zoals ik dat gewend was namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Krentenbol schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:49:
[...]

Is de grijze import daarvan ook flink aan banden gelegd dan? Ik ben al een tijdje uit het vapenieuws en ben blijven gebruiken zoals ik dat gewend was namelijk.
Ook ja, want in de hele EU geldt de TPD en die zegt maximaal 20Mg Nic in 10ml flesjes, de bekende NicShots.
Als je het dus wilt importeren, is er een kans dat het in beslag genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
1nsane schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:22:
[...]

HG2 is geen slechte batterij maar simpelweg de mindere t.o.v. de andere 3000mAh batterijen.

Daarom gaf ik ook de link naar Mooch. Hij is de batterij-god van de vaping community.
Het gaat er dus bij hem niet om voorkeur maar om technisch harde bewijzen waarom een bepaalde batterij beter is dan andere.

Lees jezelf eens in, het kan geen kwaad.

https://www.e-cigarette-forum.com/blogs/mooch.256958/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Undy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:42:
[...]

HG2 is geen slechte batterij maar simpelweg de mindere t.o.v. de andere 3000mAh batterijen.

Daarom gaf ik ook de link naar Mooch. Hij is de batterij-god van de vaping community.
Het gaat er dus bij hem niet om voorkeur maar om technisch harde bewijzen waarom een bepaalde batterij beter is dan andere.

Lees jezelf eens in, het kan geen kwaad.

https://www.e-cigarette-forum.com/blogs/mooch.256958/
Volgens mij interpreteren wij het dan toch beide anders.... De vtc5a is de beste allround, true, maar je levert Mah in. Van de 3000 Mah is de vtc6 de betere qua duur maar levert weer in op hogere vermogens tov de HG2. Damp je dus regulated single 18650 boven de 60 Watt, kies je of de HG2 voor meer Mah, of idd de vtc5a. Ga je dual 18650, is dus 2 x VTC6 max 120 watt. Alles daarboven vraagt om de HG2 of de VTC5a.

Mijn HG2's doen het qua stamina beter dan de VTC6, ik merk dat die erg snel qua capaciteit omlaag gaan. In single mech gebruik ik de VTC5a en die gaat toch stukken sneller leeg dan single regulated HG2 of VTC6.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Yor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Volgens mij interpreteren wij het dan toch beide anders.... De vtc5a is de beste allround, true, maar je levert Mah in. Van de 3000 Mah is de vtc6 de betere qua duur maar levert weer in op hogere vermogens tov de HG2. Damp je dus regulated single 18650 boven de 60 Watt, kies je of de HG2 voor meer Mah, of idd de vtc5a. Ga je dual 18650, is dus 2 x VTC6 max 120 watt. Alles daarboven vraagt om de HG2 of de VTC5a.

Mijn HG2's doen het qua stamina beter dan de VTC6, ik merk dat die erg snel qua capaciteit omlaag gaan. In single mech gebruik ik de VTC5a en die gaat toch stukken sneller leeg dan single regulated HG2 of VTC6.
20A batterijen zijn eigenlijk niet geschikt om boven 60W te dampen. Dit geldt dan ook voor de HG2.
Dit is dan voor regulated mods.

De kans is zelfs groot dat wanneer je met de HG2 en de VTC5A beide op 60W dampt, de VTC5A langer mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Yor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Aan meer mAh heb je helemaal niets als de accu met meer mAh al niet meer voldoende power kan leveren als hij half leeg is. Vooral als je boven de 40W gaat dampen, is een hogere power output veel belangrijker dan veel opslagcapaciteit, want met een hogere power output kan je meer van de capaciteit van de accu benutten. Ondanks de mindere capaciteit, kan je dan dus toch langer blijven dampen.

Sowieso gaat de accu dan ook langer mee, want accu's vinden het ook niet prettig om continu op of over hun maximum power aangesproken te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 31-05-2018 10:58 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
Is het de moeite waard om me te verdiepen in Shake & Vape producten?
Het lijken me grotere flessen aroma concentraat waar je dan zelf nog Base bij moet toevoegen.
Dit kan potentieel wat voordeel opleveren, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:56
Fluffy86 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:16:
Het lijken me grotere flessen aroma concentraat waar je dan zelf nog Base bij moet toevoegen.
Als er iets van je gading bij zit wellicht wel. Voor mij persoonlijk is het allemaal te zoet en te sterk (teveel aroma).

Aan de andere kant, een bedrijf zoals bijvoorbeeld FlavourBoss doet er goede zaken door, dus je zult vast niet de enige zijn waarbij het eventueel bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag hoestend en chagrijnig opgestaan, analoog roken schijnt echt niet goed voor je te zijn. Vakantiegeld is binnen, dus maar besloten om te shoppen bij Zwoofs.

Vape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
zacht schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:30:
Vandaag hoestend en chagrijnig opgestaan, analoog roken schijnt echt niet goed voor je te zijn. Vakantiegeld is binnen, dus maar besloten om te shoppen bij Zwoofs.

[afbeelding]
Goed bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik overweeg ook om eens shake'n'vape te gaan proberen, want qua prijs ontloopt het de liquids die ik nu damp niet veel. Alleen loop ik tegen een probleempje aan: ik damp 6mg/ml...

Die shake'n'vapes zijn 50ml liquid in een 60ml-fles zodat je er 10ml booster of base bij kunt gooien.

De sterkste booster die te krijgen is, is 20mg/ml... Als ik er daar een van bij dump, heb ik dus 3,3mg/ml in totaal. Ik zou er twee bij moeten dumpen om op 5,7mg/ml uit te komen, maar dat past niet in het flesje.

Ik zou natuurlijk 10ml liquid uit het flesje kunnen halen en bewaren voor later... Dan kom ik dus met twee boosters op 6,6mg/ml (of met twee 18mg/ml boosters op 6mg/ml) maar dan wordt de liquid natuurlijk ook weer meer verdund.

Eigenlijk zou ik "gewoon" een 36mg/ml booster moeten hebben maar ja, mag niet van de TPD. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Fluffy86 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:16:
Zeker de moeite waard.
Heb nu een aantal boss-shots geprobeerd en nog klaar staan van 500ml elk.
Alleen de term "shake&vape" doet mij niks.

Ik laat mijn brouwsels minimaal nog 2-3 weken staan voordat ik er aan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:52:
Ik overweeg ook om eens shake'n'vape te gaan proberen, want qua prijs ontloopt het de liquids die ik nu damp niet veel. Alleen loop ik tegen een probleempje aan: ik damp 6mg/ml...

Die shake'n'vapes zijn 50ml liquid in een 60ml-fles zodat je er 10ml booster of base bij kunt gooien.

De sterkste booster die te krijgen is, is 20mg/ml... Als ik er daar een van bij dump, heb ik dus 3,3mg/ml in totaal. Ik zou er twee bij moeten dumpen om op 5,7mg/ml uit te komen, maar dat past niet in het flesje.

Ik zou natuurlijk 10ml liquid uit het flesje kunnen halen en bewaren voor later... Dan kom ik dus met twee boosters op 6,6mg/ml (of met twee 18mg/ml boosters op 6mg/ml) maar dan wordt de liquid natuurlijk ook weer meer verdund.

Eigenlijk zou ik "gewoon" een 36mg/ml booster moeten hebben maar ja, mag niet van de TPD. :(
Ergens een groter leeg naaldflesje kopen? Neuroot als ik ben heb ik het halve internet afgestruind voor ik de aankoop van een paar posts hierboven gedaan heb. En ik weet zeker dat ik lege naaldflesjes van 100 ml gezien heb, en volgens mij zelfs van 120ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Mx. Alba schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:38:
Zo, weer een maandvoorraad liquids besteld. :D

[afbeelding]

Ja, ik hou van afwisseling. :D Ik heb twee setjes Pico 25 + Big Baby Beast; in de ene damp ik fruitsmaakjes (Kiwi t/m Groene Appel in de lijst), in de andere zoetigheid die ook lekker combineert met een kop koffie of thee (Banaan t/m Karamel). Die gaan altijd ongeveer gelijk op dus ik bestel altijd even veel flesjes fruitig als zoet - en laat ik nou toevallig 8 fruitige smaakjes lekker vinden en 4 zoete smaakjes dus dat maakt de verdeling van de aantallen lekker makkelijk. De menthol en drop damp ik in een eGo AiO, handig zakdampertje, maar minder dampproductie dan de Beasts, dus die bestel ik op 12mg ipv 6mg. Ik doe bij een tankje mint/menthol/pepermunt altijd ook een paar druppeltjes drop voor een zachtere touch.

€60 voor een maandje dampen; toch nog steeds flink goedkoper dan roken, ondanks dat er ik met de Beasts 2x zo veel liquid doorheen jaag als eerder met de Nautilus tanks.
Flinke bestelling!
Nooit gedacht aan zelf je liquids te maken? Er gaat een wereld voor je open vooral qua smaak.
Na altijd liqua gedampt te hebben over gegaan naar millers, was toen al een verbetering.
Uiteindelijk maak ik nu al 2 jaar zelf mijn liquids en echt stukken beter van smaak.

Ook scheelt het in je portemonnee, voor hetzelfde geld(60€) maak je al gauw 1-2L. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:56
Mx. Alba schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:52:

Woon je toevallig in de buurt van Den Bosch eo?
Dan kun je hier nog wel een 100ml fles op 48 mg op komen halen, moet je het alleen 'uitmeten' op 1.5 booster ;)
zacht schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Ergens een groter leeg naaldflesje kopen? Neuroot als ik ben heb ik het halve internet afgestruind voor ik de aankoop van een paar posts hierboven gedaan heb. En ik weet zeker dat ik lege naaldflesjes van 100 ml gezien heb, en volgens mij zelfs van 120ml.
Kan natuurlijk ook. Gewoon in een 100 ml apotheekfles doen, en dan twee boosters.
Pagina: 1 ... 76 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.