Raymond P schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:42:
* Raymond P meldt zich
Sinds eergisteren heb ik een Justfog Q16 in huis en ben verder helemaal nieuw met de materie (thx voor de woordenlijst @OP).
Allereerst valt mij op dat ik sinds ingebruikname nog steeds op hetzelfde tankje zit. Nu kreeg ik wel eens commentaar van rokers dat ik mijn sigaretten (10-20/dag) weg liet branden maar ik heb toch het idee dat ik iets verkeerd doe.
Nu is mij ook al duidelijk dat 18mg/ml (millers tobacco) nicotine voor mij (veel) te veel throat hit is.
Waar ik tegenaan loop: er ligt hier een pakje marlboro light en dat vind ik toch veel lekkerder smaken (denk ik).
Ik kan natuurlijk vrolijk door gaan met impulsaankopen en PostNL bezig houden maar het leek mij verstandig even advies in te winnen. Een tikje de juiste richting in wordt gewaardeerd.
Welkom!
De Q16 is (naar mijn mening ieder geval) een erg fijn apparaat om te beginnen en bovendien zit hij qua bouwkwaliteit erg goed in elkaar.
Qua smaakbeleving is het voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk.
Ik ben er ook achter dat elk merk liquid ook weer anders is qua TH maar ook hoe snel het opraakt.
Voor de Q16 heb je ook 1,2ohm spoeltjes ipv 1,6 en die geven meer damp maar verbruiken ook meer liquid (al gaat het lang niet zo hard als een subohm mod).
Qua smaak is het gewoon een kwestie van uitproberen, ik mix sinds een paar dagen zelf en dat opende voor mij een heel nieuwe dampwereld maar ik zou gewoon een proefpakket halen en kijken wat je bevalt voordat je daar aan begint (anders zit je met een halve liter liquid waar je zelf niks aan hebt).
Het zal nooit het zelfde smaken als een echte sigaret maar voor mij zijn er zeker smaakjes die het voldoende benaderen.
Inmiddels ben ik ook achter het fenomeen “steepen” (je liquid een paar keer wat luchten en bewaren gedurende een paar weken) omdat het, zeker voor custard/vanille achtige smaken en zeker voor tabaksmaken kan zorgen dat het smaakprofiel stukken beter wordt.
Ik ben pas net aan het steepen maar ik heb meerdere dampers en een daarvan lag gevuld een maand ofzo in de kast en toen ik hem pakte bleek de liquid donker geworden te zijn en ook rijker te smaken, dat bleek dus per ongeluk steepen :-P
Adjust non olet, plerumque...