Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Katmi schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:52:
[...]

Iets anders als bv Element pink lemonade koop ik liever rechtstreeks van de fabrikant ( 100ml wat 120ml is na 2 nic boosters in de UK voor 18 pond ) want volgens copy recepten heb je 2-3 citrus aroma's nodig en raspberry en champagne voor het fizz effect, dan begin ik al niet eraan als ik speciaal 5 aroma's moet voor 1 liquid te kunnen namaken, maar ieder zijn ding :)
Op het moment een paar smaken die ik meng, maar uiteindelijk wil ik wel wat verder gaan door recepten van internet te plukken en zelf te maken. Ik heb ervaring met verschillende goeie merken, maar die zijn zo verdomme duur :)

Nu een leverancier gevonden die goedkoop is, en als ik vragen heb kan kan ik er altijd terecht. Wel fijn zo'n vangnetje :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben nu een maand of twee gestopt met binnen dampen. Deels om het wat te minderen, deels om mijn ramen een beetje schoon te houden. Rond die tijd zijn de ramen gelapt, maar er bleef een aanslag op zitten. Nu lekker weer gehad, dus veel de ramen open gehad.... En ineens is alle aanslag ervan weg? Nu weet ik niet of uit zichzelf weggetrokken is door het ventileren, of dat ik in een actieve dronken bui toch nog een keer de ramen gedaan heb :+ Iemand met een vergelijkbare ervaring? Ben er 98% zeker van dat ik het niet nog een keer gedaan heb namelijk.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:11
Is die Sugar Lips een beetje smaakvol? Las dat de smaken pas na 2 weken naar voren komen.

Ben van plan om die te proberen met Pink Lemonade. Beetje afstappen van Pinkman.

Oja, binnenkort de Wismec Reuleaux RX GEN3 Dual aanschaffen. Die ziet er netjes uit. Misschien dan ik een Smok TFV8 Baby meepik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik kreeg gister de Wotofo Bravo RTA binnen. Is een dual coil tankje. Pfff wat een flavor zeg, niet normaal! Ik moet helaas wel van mijn 3.5mm inner dia coils af en terug naar 2.5mm, maar dat maakt voor de smaak niets uit heb ik al wel gemerkt. Gister eerst de bijgeleverde fused claptons er in gezet, kom daarmee op 0.13ohm uit. Op 80 a 85 watt geeft dat al mega veel flavor en damp.

Ik ga straks de tank eens opnieuw bouwen maar dan met mijn eigen quad fused clapton coils. Ik denk dat ik dan op 0.10ohm uit kom ongeveer. Kijken of dat een beetje gaat. Grotere coils passen ook niet, gister de 3.5mm coils erin gezet, maar dan past de chimney niet meer haha.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:44
Is dit een beetje een goede starterset om van het roken af te komen?

https://www.dampenmag.nl/...78542/Products/PICO-NAUT2

Las dat als je het roken na wilt bootsen je Ohm boven de 1.0 moet zitten, zou ik dan dit setje kunnen kopen met een e-liquid erbij?

En stel ik rook 6 sigaretten per dag hoe vaak zou ik dan de coil moeten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Desiler schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:50:
Is dit een beetje een goede starterset om van het roken af te komen?

https://www.dampenmag.nl/...78542/Products/PICO-NAUT2

Las dat als je het roken na wilt bootsen je Ohm boven de 1.0 moet zitten, zou ik dan dit setje kunnen kopen met een e-liquid erbij?

En stel ik rook 6 sigaretten per dag hoe vaak zou ik dan de coil moeten vervangen?
Lijkt me een broodje aap verhaal, prima setje voor de rest.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:39
Cybergamer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:58:
[...]

Lijkt me een broodje aap verhaal, prima setje voor de rest.
Zit an sich een kern van waarheid in.

Gewoon (analoog) roken is een ontzettende ‘tight draw’, als je dat wil nabootsen heb je een setup met weinig lucht nodig. En derhalve ook weinig warmteontwikkeling in je coil, anders verbrand het gewoonweg. Dan kom je snel op relatief hoge weerstand (ohm) en lage vermogens (vw/vv) terecht.

Toen ik begon met dampen waren ego setjes met coils > 2 ohm heel normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Domino op 25-04-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Domino schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:12:
[...]

Zit an sich een kern van waarheid in.

Gewoon (analoog) roken is een ontzettende ‘tight draw’, als je dat wil nabootsen heb je een setup met weinig lucht nodig. En derhalve ook weinig warmteontwikkeling in je coil, anders verbrand het gewoonweg. Dan kom je snel op relatief hoge weerstand (ohm) en lage vermogens (vw/vv) terecht.
Als je het zo verwoord klinkt het wel logisch ja...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Met mijn eigen coils kom ik op 0.09 ohm uit, mijn coilmaster kan dat niet vuren haha maar mijn mod heeft er geen problemen mee. Lekker dit. Na het eten ff testen!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik had zelf de iStick Pico 21700 op het oog, maar nu zie ik mensen hierboven over de invoke praten. Zijn er mensen die daar misschien pro's en cons voor hebben?

De Pico is wat kleiner en lichter en heeft maar 1 batterij die dan we weer 21700 is terwijl de invoke dual 18500 slikt. Voor mij het vooral belangrijk dat alles makkelijk werkt en lang mee gaat. Het probleem wat ik met mijn huidige pico vaak heb is dat ik de boel iets te strak draai waardoor ik alles niet meer open krijg en met een pomptang alles los moet maken. De 21700 heeft een topfill met schuifkapje wat me daarom erg aanspreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr0ppFTW op 25-04-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
De Invoke zal je naar hogere wattages brengen als je dat ooit wilt ( 2x 18650 vs 1x 21700 ) en heeft een centered 510 connectie waar tanks tot 28mm ofzo opgaan, daar kom je met de Pico niet in de buurt van door dat batterijkapje.

Ik dacht vroeger ook dat ik nooit boven 50watt zou gaan maar zat na een paar maanden al op een Smok tank op 65 en toen op een RDA op 70 watt en dat is toch maar crap op een 1 batterij mod,dus beter imo futureproof kijken dan zeggen dat je heel je leven niet boven x watt zult gaan.

Scherm van de Invoke heeft ook meer informatie dan de Pico en bij de invoke kit zit ook dezelfde tank met schuifkapje als dat is wat je het meeste aantrekt aan de Pico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

De Invoke is een stuk lichter. Zelf ook nog gekeken naar een 21700 mod, maar te zwaar.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Ari Gold schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:32:
Is die Sugar Lips een beetje smaakvol? Las dat de smaken pas na 2 weken naar voren komen.

Ben van plan om die te proberen met Pink Lemonade. Beetje afstappen van Pinkman.

Oja, binnenkort de Wismec Reuleaux RX GEN3 Dual aanschaffen. Die ziet er netjes uit. Misschien dan ik een Smok TFV8 Baby meepik.
Sugar lips is zeker niet verkeerd. Ik vind zelf krispie treats het lekkerst van flavour boss. Lunch lady's lemon tart ook zeker. Van deze drie heb ik na tig eppies de 500ml versies gehaald :D

Vraagje; Ik damp zelf inmidels 70 á 80% VG Juice op een Aspire revvo (lekker maar verslind coils als een malle).

Een kennis van mij heeft nu een K3, op zich een prima ding, voor 50/50. Dus hij is op zoek naar een MTL waar ook 70VG juice in kan. Maar deze mag niet te duur zijn.
Nou weet ik dat een Aspire icm een Nautilus X prima dergelijke juices aan kan. Echter is €60,- uitgeven een beetje veel. De meeste alternatieven zijn allemaal DL. Hebben jullie nog goede aanraders?

- Een Justfog Q16 heeft bijvoorbeeld een prima prijs. En de wickholes zien er ook niet te klein uit. Maar is deze ook geschikt voor high VG?
- Een Aspire Pockex lijkt me ook geschikt, maar de 1.2ohm coils zijn niet te verkrijgen in NL
- Een joytech EGO AIO zou een mooie combinatie zijn van DL en MTL, maar wat ik zo lees wicked deze niet goed genoeg voor high VG.

Dus wie heeft de gouden tip?

[ Voor 41% gewijzigd door analogworm op 26-04-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
analogworm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:47:
[...]

Sugar lips is zeker niet verkeerd. Ik vind zelf krispie treats het lekkerst van flavour boss. Lunch lady's lemon tart ook zeker. Van deze drie heb ik na tig eppies de 500ml versies gehaald :D

Vraagje; Ik damp zelf inmidels 70 á 80% VG Juice op een Aspire revvo (lekker maar verslind coils als een malle).

Een kennis van mij heeft nu een K3, op zich een prima ding, voor 50/50. Dus hij is op zoek naar een MTL waar ook 70VG juice in kan. Maar deze mag niet te duur zijn.
Nou weet ik dat een Aspire icm een Nautilus X prima dergelijke juices aan kan. Echter is €60,- uitgeven een beetje veel. De meeste alternatieven zijn allemaal DL. Hebben jullie nog goede aanraders?

- Een Justfog Q16 heeft bijvoorbeeld een prima prijs. En de wickholes zien er ook niet te klein uit. Maar is deze ook geschikt voor high VG?
- Een Aspire Pockex lijkt me ook geschikt, maar de 1.2ohm coils zijn niet te verkrijgen in NL
- Een joytech EGO AIO zou een mooie combinatie zijn van DL en MTL, maar wat ik zo lees wicked deze niet goed genoeg voor high VG.

Heb de Q16 heel even gebruikt met 80/20 (Hustle Juice Dreamer) en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
analogworm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:47:
[...]

Laat hem dan met de Pico 25 beginnen, : https://www.efun.top/eleaf-istick-pico-25-mod-85w.html ong.
€ 22,00 ex. verzending. Kan hij bijna alle nieuwe tanken op kwijt.
met bv. de Digiflavor Siren V2 (4,5 ml) https://www.gearbest.com/..._1226540.html?wid=1433363 € 22,35 incl. verzending, met een perfecte airflow en makkelijk te bouwen.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
Embryo1 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:32:
[...]

Laat hem dan met de Pico 25 beginnen, : https://www.efun.top/eleaf-istick-pico-25-mod-85w.html ong.
€ 22,00 ex. verzending. Kan hij bijna alle nieuwe tanken op kwijt.
met bv. de Digiflavor Siren V2 (4,5 ml) https://www.gearbest.com/..._1226540.html?wid=1433363 € 22,35 incl. verzending, met een perfecte airflow en makkelijk te bouwen.
De Digiflavor Siren V2 is een RTA dus hij moet dan wel zijn eigen coils maken, iets om rekening mee te houden en zeker niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Randleman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
[...]

De Digiflavor Siren V2 is een RTA dus hij moet dan wel zijn eigen coils maken, iets om rekening mee te houden en zeker niet voor iedereen weggelegd.
Nope das geen optie. Ik weet ook niet of hij het geduld heeft te wachten op iets uit china. Plus dan nog een 18650 en een tank. Desalniettemin is de pico wel een fijn ding lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Toch maar eens even hier vragen om wat advies;

Ik damp nu een ruim jaar. Begonnen met de MTL Q16 van JustFog. Uiteraard een prima vervanging van de analoge sigaret ;).

Kort erna heb ik een iStick Pico 75 gekocht, de kit met Melo 3 tank. Hierin damp ik DL met de 0.3 Ohm coil.

Nu weigert de Pico vaak dienst de laatste tijd, ik denk doordat er een keer lekkage is geweest. Op zoek dus naar een vervanging. De dampproductie van de Pico vind ik goed, maar ik zoek er eigenlijk een welke nog meer damp produceert, zonder zelf met RDA etc aan de slag te gaan. Ik zoek dus een kit die gewoon uit de doos veel damp produceert en een goede smaak geeft.

Op de site van damp-e gesnuffeld, reviews gelezen en bekeken, maar welke nu te kiezen;

De eLeaf Tessera-kit; https://damp-e.nl/eleaf-tessera-kit
Vaporesso Revenger-kit; https://damp-e.nl/vaporesso-revenger-kit
Vaporesso Switcher-kit; https://damp-e.nl/vaporesso-switcher-kit

Wat is het verschil tussen de Revenger en Switcher van Vaporesso? Is de Switcher gewoon 'nieuwer'?

De eLeaf ziet er gewoon erg goed uit, maar ik wil graag weten wat jullie me zouden adviseren en waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een van de apparaten van Vaporesso, omdat deze het meeste damp zouden produceren (de tank en coil dan uiteraard haha).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Nog Nederlanders die naar de Hall of Vape gaan in Stuttgart op 6 & 7 Mei?
Voor mij wederom weer een bijna thuis spel daar ik 20km vanaf Stuttgart woon.

Beurs is dit jaar nog groter maar natuurlijk ook deels naar de klote door de TPD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
freddyathlon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:53:
Wat is het verschil tussen de Revenger en Switcher van Vaporesso? Is de Switcher gewoon 'nieuwer'?

De eLeaf ziet er gewoon erg goed uit, maar ik wil graag weten wat jullie me zouden adviseren en waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een van de apparaten van Vaporesso, omdat deze het meeste damp zouden produceren (de tank en coil dan uiteraard haha).
de Switcher is ''nieuwer'' ja maar de chipset in de mod is bijna identiek dus buiten het uiterlijk ga je geen verschil merken met de revenger.

De eLeaf is ook niet slecht maar de chipset van de Vaporesso is beter, en de Vaporesso voelt ook meer high end ( de revenger dan toch, de switcher heb ik niet gehad )

Wil je iets besparen op de revenger, hier heb je hem voor +-63.50 incl verzending ( 2-3 dagen ) https://www.lepetitvapote...venger-kit-vaporesso.html

De tank die bij de Revenger zit heeft wel een heeeel restricted draw, niet iedereen is daar fan van dus denk daaraan, maar is wel een stapje hoger dan de melo qua smaak en damp, maar nog onder bv een big baby beast of Prince tank van Smok.

[ Voor 11% gewijzigd door Katmi op 27-04-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 18:51
Katmi schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:32:
[...]

de Switcher is ''nieuwer'' ja maar de chipset in de mod is bijna identiek dus buiten het uiterlijk ga je geen verschil merken met de revenger.

De eLeaf is ook niet slecht maar de chipset van de Vaporesso is beter, en de Vaporesso voelt ook meer high end ( de revenger dan toch, de switcher heb ik niet gehad )

Wil je iets besparen op de revenger, hier heb je hem voor +-63.50 incl verzending ( 2-3 dagen ) https://www.lepetitvapote...venger-kit-vaporesso.html

De tank die bij de Revenger zit heeft wel een heeeel restricted draw, niet iedereen is daar fan van dus denk daaraan, maar is wel een stapje hoger dan de melo qua smaak en damp, maar nog onder bv een big baby beast of Prince tank van Smok.
Compleet mee eens.... Zelf van een Q16 naar de Vaporesso Tarot nano naar een Vaporesso Revenger gegaan.
En heb er nu een Smok V12 Prince tank opzitten met 8ml glas. En dat is gewoon een ideale combi voor mij.
De NRG tank heb ik nog wel en gebruik voor smaakjes als Godzilla juice met een enorme mint boost.
Want de coils van de Prince tank kosten gewoon best wel wat.....

Maar ook een Ello tank hier aanwezig en die dampt verder ook gewoon perfect.
Want de Eleaf Ello HW coils passen ook gewoon in de NRG tank en dat zijn de enige die ik gebruik.
De smok TFV8 passen tevens ook maar dat is vragen om problemen XD

[ Voor 9% gewijzigd door the squaler1 op 27-04-2018 20:47 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

the squaler1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:41:
[...]

Compleet mee eens.... Zelf van een Q16 naar de Vaporesso Tarot nano naar een Vaporesso Revenger gegaan.
En heb er nu een Smok V12 Prince tank opzitten met 8ml glas. En dat is gewoon een ideale combi voor mij.
De NRG tank heb ik nog wel en gebruik voor smaakjes als Godzilla juice met een enorme mint boost.
Want de coils van de Prince tank kosten gewoon best wel wat.....

Maar ook een Ello tank hier aanwezig en die dampt verder ook gewoon perfect.
Want de Eleaf Ello HW coils passen ook gewoon in de NRG tank en dat zijn de enige die ik gebruik.
De smok TFV8 passen tevens ook maar dat is vragen om problemen XD
Produceert de NRG tank meer smaak en, ook belangrijk, meer damp dan de Melo?

Wat wordt bedoeld met een restricted draw?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the squaler1
freddyathlon schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:36:
[...]

Produceert de NRG tank meer smaak en, ook belangrijk, meer damp dan de Melo?

Wat wordt bedoeld met een restricted draw?
Bij toeval allebei in huis.
En mijn voorkeur zou uitgaan naar de NRG omdat die een veel betere airflow, dampe en smaak heeft dan de Melo III mini. Tevens heb je qua coils veel meer keuze.

deze weet ik iig zeker die in de NRG passen

Smok V8 Baby coils (Heb de T8 geprobeerd maar al snel een dry hit mee gehad dus waardeloos voor mij)
Vaporesso GT coils (De GT8 is geweldig qua damp maar gaat niet lang mee)
Eleaf HW coils (HW2 is een geweldige coil die vrij lang mee gaat en goede damp geeft)
Joyetech ProC coils (geen idee niet geprobeerd)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zojuist aangeschaft; de Vaporesso Switcher kit met de NRG-tank.
Nu met de GT8-coil erin. Man, wat een smaak en echt meer damp dan de Pico 75 met Melo3-tankje.

Even opladen nu en dan de rest van de dag maar eens goed testen ;).
Kan ik die USB-kabel in elke lader stoppen, zoals die van een smartphone?
Hij hangt nu aan mijn Macbook, maar heb het idee dat laden toch sneller zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 12:14
freddyathlon schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:31:
Nu met de GT8-coil erin. Man, wat een smaak en echt meer damp dan de Pico 75 met Melo3-tankje.

Hij hangt nu aan mijn Macbook, maar heb het idee dat laden toch sneller zou moeten kunnen...
Usb poorten op laptops geven maar 0,5 A ( dacht ik ).
Als je sneller wil laden kijk je best uit naar een batterij lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, nieuw spul in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t1hXxkBOMRqlfIDShnUWiRMj/medium.jpg

Zwarte Pico 25 + Ello tank ter vervanging van de Melo 3 op mijn originele Pico. Verder een Nautilus 2 voor op de originele pico. Vind de Ello tank wel een step up t.o.v. de Melo 3 (die gebruikte ik overigens met 0.3 ECL coils), en de Nautilus 2 is een erg prettige MTL tank, zeker aan te raden!

E: overigens, iemand nog interesse in coils voor de Melo 3? Aangezien ik dat ding niet meer gebruik kunnen ze gratis weg. Ik heb 3 normale 0.3 Ohm coils liggen en 4 ECL 0.3 Ohm coils, nog in de blisterverpakking. Stuur een DM!

[ Voor 19% gewijzigd door Thomas op 30-04-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik ben zelf oo wel gecharmeerd van de Nautilus 2. Heb destijds de Zelos kit gekocht en inmiddels enkele maanden in gebruik.

Voordelen (inclusief de Zelos mod):
  • Smaak en trek is goed, mijn favoriet is op het een-na grootste open. Ik damp hem met 60:40 VG:PG (Speens).
  • Batterij duur is bijzonder goed, het lijkt soms wel veel meer dan 2500 mAh vergeleken met andere mods.
  • Bouwkwaliteit is erg fijn. Ook na maanden van dagelijks gebruik is hij nog helemaal fijn.
  • De coils gaan erg lang mee (MTL op 12.5W met de 1.8 Ohm coils).
Wel wat kleine nadelen:
  • Moeilijk open te schroeven en heel afentoe komt de coil mee (in 5 maanden tijd nu twee keer).
  • Bijvullen of coil wisselen is niet echt ideaal. Er wordt veel geklaagd over de eleaf GS Air (mijn eerste vape) met hun bottom refill, maar om je coil halverwege de tank te vervangen werkt dat wel goed.
  • De gaatjes voor de coil zitten net boven de bodem van de tank, dus je vaped je tank nooit echt helemaal leeg.
Ik twijfel nog steeds om er ter vergelijking een keer een Vaporesso Target Mini bij te halen. Heeft iemand beide in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
freddyathlon schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:31:

Het beste voor de 18650 batterijen is een externe oplader.
Deze laden misschien wel extreem langzaam op maar dat komt de levensduur van de batterijen ten goede.

Zelf heb ik het volgende:

Vaporesso Revenger met Smok V12 Prince tank met een X6 (.15 ohm) op 75 a 80w met 2x Sony VTC6.
Hiermee haal ik ongeveer 1 a 2 dagen op een setje batterijen doordeweeks dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

SndBastard schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:42:
Ik ben zelf oo wel gecharmeerd van de Nautilus 2. Heb destijds de Zelos kit gekocht en inmiddels enkele maanden in gebruik.

Voordelen (inclusief de Zelos mod):
  • Smaak en trek is goed, mijn favoriet is op het een-na grootste open. Ik damp hem met 60:40 VG:PG (Speens).
  • Batterij duur is bijzonder goed, het lijkt soms wel veel meer dan 2500 mAh vergeleken met andere mods.
  • Bouwkwaliteit is erg fijn. Ook na maanden van dagelijks gebruik is hij nog helemaal fijn.
  • De coils gaan erg lang mee (MTL op 12.5W met de 1.8 Ohm coils).
Wel wat kleine nadelen:
  • Moeilijk open te schroeven en heel afentoe komt de coil mee (in 5 maanden tijd nu twee keer).
  • Bijvullen of coil wisselen is niet echt ideaal. Er wordt veel geklaagd over de eleaf GS Air (mijn eerste vape) met hun bottom refill, maar om je coil halverwege de tank te vervangen werkt dat wel goed.
  • De gaatjes voor de coil zitten net boven de bodem van de tank, dus je vaped je tank nooit echt helemaal leeg.
Ik twijfel nog steeds om er ter vergelijking een keer een Vaporesso Target Mini bij te halen. Heeft iemand beide in gebruik?
Ik vind het vullen wel prima gaan. Gebruik zelf de 0.7 Ohm coils op 23 watt, 3 gaatjes open. Het vervelendste tot nu toe vind ik dat hij net iets te ver gedraaid zit op de Pico box :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Thomas schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:36:
[...]

Ik vind het vullen wel prima gaan. Gebruik zelf de 0.7 Ohm coils op 23 watt, 3 gaatjes open. Het vervelendste tot nu toe vind ik dat hij net iets te ver gedraaid zit op de Pico box :').
Het gaat zeker prima, anders was ik hem geen 5 maanden blijven gebruiken.
Soms zit de "mantel" wel echt redelijk vast. Met name als er een heel klein beetje liquid aan de buitenkant van het glas zit. Afgelopen zaterdag heb ik er toch een paar minuten aan zitten hengsten, maar dat komt ook omdat je relatief weinig grip hebt. Al met al ben ik er wel heel tevreden mee. Ook de mod (Zelos) kan ik erg aanraden, maar vooral in kit natuurlijk.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe hij zich op de Nugget X zou gedragen. Qua dimensies zijn de Zelos en de Nugget X bijna gelijk, behalve dat de nugget precies 2cm korter is: 78mm x 23mm x 40mm voor de Zelos en 58mm x 23mm x 37mm voor de Nugget.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakMDS op 30-04-2018 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

SndBastard schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:08:
[...]

Soms zit de "mantel" wel echt redelijk vast. Met name als er een heel klein beetje liquid aan de buitenkant van het glas zit. Afgelopen zaterdag heb ik er toch een paar minuten aan zitten hengsten, maar dat komt ook omdat je relatief weinig grip hebt. Al met al ben ik er wel heel tevreden mee. Ook de mod (Zelos) kan ik erg aanraden, maar vooral in kit natuurlijk.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe hij zich op de Nugget X zou gedragen. Qua dimensies zijn de Zelos en de Nugget X bijna gelijk, behalve dat de nugget precies 2cm korter is: 78mm x 23mm x 40mm voor de Zelos en 58mm x 23mm x 37mm voor de Nugget.
Ik heb vaak het gezeik gehad dat ik de boel niet uit elkaar kon schroeven bij m'n Melo 3. Even in de vriezer leggen doet wonderen (10 min o.i.d.), dan krimpt het metaal en draai je alles zo los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb sinds kort een raar probleempje met mijn Smok TFV8. Het rubbertje wat onder de vuldop zit lijkt te groot de laatste tijd :') Dan blijft hij iets uitsteken als ik het klepje dicht wil doen. Een nieuw rubbertje uit de doos had exact hetzelfde :? Zou dit met schoonmaken opgelost kunnen zijn? De tank is nooit leeg als ik daar tijd en zin in heb, dus dat heb ik nog niet uitvoerig geprobeerd. Wel echt heel raar dat het ineens is en met een nieuw rubbertje ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nooit verwacht dat ik het ooit zou zeggen maar Cotton Bacon is inderdaad erg goede wick. Ik ben om. Met die pads welke prima kwaliteit waren had ik nog altijd dat ik na het wicken een bijsmaak had bij het vapen. Proefde vaak gewoon de wick nog, of tenminste, niet direct had mijn liquid gewoon de smaak die het zou moeten hebben. Laatst twee kleine pakjes Cotton Bacon besteld en het is echt zo goed als men zegt dat het is. Ik wil niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/s-VB3xK9Stu8c3gSgvMGtg.jpg

En hier is die dan! :) Samen de de Coppervape Skyline RTA.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Cybergamer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:01:
[afbeelding]

Wat een unit zeg! Ziet er strak uit, maar die tank lijkt zo op de foto voor mijn smaak wat groot. Kan ook komen omdat het een effen oppervlak is natuurlijk. Hoeveel juice gaat daarin?

Ik heb mijn Smok V8 schoongemaakt en dat heeft het probleem niet verholpen. Ik vind dit echt heel raar. Ik heb het rubbertje wel iets beter erin gekregen, waardoor het probleem nu wat minder is, maar nog steeds aanwezig. Ik ga maar eens mijn weg zoeken naar De Ali voor nieuwe rubbers. Zal alleen wel weer een dure worden. One does not simple order one thing from De Ali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Krentenbol schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:55:
[...]

Wat een unit zeg! Ziet er strak uit, maar die tank lijkt zo op de foto voor mijn smaak wat groot. Kan ook komen omdat het een effen oppervlak is natuurlijk. Hoeveel juice gaat daarin?
Ik meen 5ml, het glaasje iis kapot gegaan dus ik moest even het metalen houdertje van mijn KF5 gebruiken (die past er erg mooi op zoals je ziet). Maar glaasjes zijn onderweg, dan post ik wel een nieuwe foto. :)

Maar de tank is niet echt groot hoor, het lijkt erg groot doordat die effen is.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Laatst online: 13-09 20:58
Cybergamer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:01:
[afbeelding]

Veel plezier ermee, heb hem zelf ook al een tijdje (de groene haha).

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Tip voor alle nerds. Helemaal Marvel nerds

YouTube: Voice Controlled Vape! iJoy Avenger 270 Kit Review + Giveaway! Vapin...

De kit is 60 dollar ofzo (tank, mod, 2x20700 batterijen) op fasttech/3fvape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

j-phone schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:10:
[...]

Veel plezier ermee, heb hem zelf ook al een tijdje (de groene haha).
De groene lijkt me ook erg vet! Maar helaas heb ik geen groene tank, en ik ben geen fan van clearomizers.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Goed na een dik half jaar te hebben gedampt met een simpel instap stickje (Justfog Q16) ben ik toe aan iets meer. Na het lezen van wat reviews e.d. overweeg ik nu de iStick Pico 75W TC te halen, gewoon een starterskitje inclusief 3000mAh batterij.

Echter steek ik vast op 1 vraag: Kan je met dat ding een beetje lekker wegdampen op 50/50 liquids? Ik damp zelf niet vanwege de wolken, dus ik heb weinig zin om vloeistoffen met een hoog VG gehalte te gaan gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:11
D4NG3R schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 04:41:
Goed na een dik half jaar te hebben gedampt met een simpel instap stickje (Justfog Q16) ben ik toe aan iets meer. Na het lezen van wat reviews e.d. overweeg ik nu de iStick Pico 75W TC te halen, gewoon een starterskitje inclusief 3000mAh batterij.

Echter steek ik vast op 1 vraag: Kan je met dat ding een beetje lekker wegdampen op 50/50 liquids? Ik damp zelf niet vanwege de wolken, dus ik heb weinig zin om vloeistoffen met een hoog VG gehalte te gaan gebruiken.
Met de Melo 3 tank? Sowieso is 50/50 goed te vapen. Dat is(was) zo een beetje de standaard verhouding mix voor kant en klare eliquids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Laatst online: 11-09 08:14
SndBastard schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:08:
[...]

(Post)elastiekje om de ring voor luchttoevoer = insta-grip :)

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14

Ik zou een mod kopen waar 2 batterijen ingaan. En qua tankje vind ik een smok baby beast tfv8 nog steeds het fijnste. Makkelijk te vullen, lekt niet (bij mij niet iig) en goede smaak. Heb er wel een extension opgezet zodat ik 3.5 ml inhoud heb ipv 2. Ik heb 3 melo’s in de kast, een en al ellende. Er zijn zat mensen bij wie het wel goed werkt. Maar ik hoor ook van veel andere die er problemen mee hadden op het dampforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ari Gold schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:20:
[...]

Met de Melo 3 tank? Sowieso is 50/50 goed te vapen. Dat is(was) zo een beetje de standaard verhouding mix voor kant en klare eliquids.
Thanks. :)
dennis_rsb schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:12:
[...]
Ik zou een mod kopen waar 2 batterijen ingaan.
Die power ben ik niet nodig / daar damp ik niet genoeg voor.

Het huidige stickje gaat maar tot 12w en staat op iets van 8w, zelfs na 6 maanden gaat die nog steeds meer dan een dag mee.
Ik heb 3 melo’s in de kast, een en al ellende. Er zijn zat mensen bij wie het wel goed werkt. Maar ik hoor ook van veel andere die er problemen mee hadden op het dampforum.
Wat voor problemen kom je precies tegen dan? Verreweg de meeste reviews en user recensies zijn lovend, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Waarom niet de iStick Pico 25? Dat is de opvolger namelijk. Die doet het ook prima op 50/50. Een vriendin van mij heeft die en doet het probleemloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 03-05-2018 14:39 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cybergamer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Waarom niet de iStick Pico 25? Dat is de opvolger namelijk. Die doet het ook prima op 50/50. Een vriendin van mij heeft die en doet het probleemloos.
Ik weet niet hoe, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat dat ding maar tot 25w ging. Dat is inderdaad de betere optie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

D4NG3R schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Ik weet niet hoe, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat dat ding maar tot 25w ging. Dat is inderdaad de betere optie. 8)7
Dat denken meerdere mensen ja, maar dat klopt niet.

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/I1-YDfXfQ4Oxps0V5jEazA.png

Nu dampt ze zelf op 20W, veel hoger hoeft voor haar niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 03-05-2018 14:46 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cybergamer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Dat denken meerdere mensen ja, maar dat klopt niet.

[afbeelding]

Nu dampt ze zelf op 20W, veel hoger hoeft voor haar niet.
Direct maar besteld, de batterij van m'n oude stickje lijkt het te hebben begeven aangezien deze vrij plots van een dag gebruik naar nog geen 6 uur ging.

Ik wil zelf iets meer power dan wat ik nu heb, maar ik verwacht niet dat ik opeens op (in verhouding) super hoge temperatuur/wattage zal gaan dampen. Maar de mogelijkheid om dit ooit wel te kunnen doen is altijd prettig om te hebben. :)

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 03-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

D4NG3R schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Direct maar besteld, de batterij van m'n oude stickje lijkt het te hebben begeven aangezien deze vrij plots van een dag gebruik naar nog geen 6 uur ging.

Ik wil zelf iets meer power dan wat ik nu heb, maar ik verwacht niet dat ik opeens op (in verhouding) super hoge temperatuur/wattage zal gaan dampen. Maar de mogelijkheid om dit ooit wel te kunnen doen is altijd prettig om te hebben. :)
Het is altijd fijn om iets meer 'power' te hebben dan dat je daadwerkelijk gebruikt ja. Mijn vriendin dacht zelf nl dat ze niet meer dan 12 Watt zou gebruiken, inmiddels zit ze lekker stabiel op de 20 :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
D4NG3R schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:34:
[...]

Die power ben ik niet nodig / daar damp ik niet genoeg voor.

Het huidige stickje gaat maar tot 12w en staat op iets van 8w, zelfs na 6 maanden gaat die nog steeds meer dan een dag mee.

[...]

Wat voor problemen kom je precies tegen dan? Verreweg de meeste reviews en user recensies zijn lovend, zeker voor die prijs.
Die pico zelf gebruik ik nog soms, niks mis mee. Maar de melo 3 gebruik ik nooit. Lovend? Nou ik had vaak lekkages, dryhits (dat heb ik gefixt), enorm veel liquid in de driptip en gewoon een matige smaak. Die smok tankjes die ik heb zijn op alle vlakken superieur. De pico zelf is een goed apparaat als je weet wat ie wel en niet kan. Leuk modje, maar de tankjes die er vaak bij zitten meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Wat @dennis_rsb hierboven is dezelfde ervaring die ik met die tank heb gehad. Vooral veel spitback.

De andere tanks die ik heb uit de Ello serie van Eleaf zijn juist weer zeer goed. Die maken ook gebruik van andere coils.
418O2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:12:
Tip voor alle nerds. Helemaal Marvel nerds

YouTube: Voice Controlled Vape! iJoy Avenger 270 Kit Review + Giveaway! Vapin...

De kit is 60 dollar ofzo (tank, mod, 2x20700 batterijen) op fasttech/3fvape
Wat een gave reviews heeft VapingwithTwisted altijd :)

Leuke mod ook, die komt op mijn 'wanted' lijstje. Tnx for the heads up .

[ Voor 56% gewijzigd door j-phone op 03-05-2018 22:36 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Twisted is het best kijkbaar ja.

Djslbvapes is inhoudelijk het best met zijn metingen.

Ik wil hem stiekem nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:55
Ik heb m'n eerste RDA gehaald, de Vandy Vape Berserker MTL RDA. Hij bevalt goed, ik had al twee RTA Berserkers en ik wilde nog een RDA. Daarom kon ik deze niet laten liggen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RktfbAu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dennis_rsb schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:44:
[...]

Die pico zelf gebruik ik nog soms, niks mis mee. Maar de melo 3 gebruik ik nooit. Lovend? Nou ik had vaak lekkages, dryhits (dat heb ik gefixt), enorm veel liquid in de driptip en gewoon een matige smaak. Die smok tankjes die ik heb zijn op alle vlakken superieur. De pico zelf is een goed apparaat als je weet wat ie wel en niet kan. Leuk modje, maar de tankjes die er vaak bij zitten meh
j-phone schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:33:
Wat @dennis_rsb hierboven is dezelfde ervaring die ik met die tank heb gehad. Vooral veel spitback.
Nu een paar uurtjes gedampt met het standaard Melo3 tankje, opzich prima maar ik snap wat jullie bedoelen met de spitback, kokend hete druppels op je tong zijn geen lol. :9

Ik denk dat ik even een klein aluminium plaatje uitsnijd en tussen de tank en driptip plaats om dit flink te verminderen, al ga ik wel op zoek naar een extra tankje zodat ik wat makkelijker smaken kan uitwisselen.

Hebben jullie nog aanraders rond de €20? Zo fanatiek damp ik niet dus om er nou veel meer aan uit te gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
D4NG3R schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:44:
[...]

[...]

Nu een paar uurtjes gedampt met het standaard Melo3 tankje, opzich prima maar ik snap wat jullie bedoelen met de spitback, kokend hete druppels op je tong zijn geen lol. :9

Ik denk dat ik even een klein aluminium plaatje uitsnijd en tussen de tank en driptip plaats om dit flink te verminderen, al ga ik wel op zoek naar een extra tankje zodat ik wat makkelijker smaken kan uitwisselen.

Hebben jullie nog aanraders rond de €20? Zo fanatiek damp ik niet dus om er nou veel meer aan uit te gaan geven.
Spitback had ik dan weer niet vaak. Maar heel veel mensen gaan op 30 watt of minder dampen. Dan krijg je dat. Die coils die EC coils van 0.5 en 0.3 ohm hebben een range die begint bij 30 watt. Zelf startte ik op 30 watt en bouwde dat op tot een watt of 40-50. Als je te laag zit in wattage blijft er teveel liquid in de coil.

Qua aanraders had ik al gezegd wat ik fijn vond, de smok tfv8 baby beast. Er zijn nieuwere varianten van smok maar die heb ik nooit gekocht. Heb ook andere tankjes gehad zoals de ello xl mini, de melo 4, procore aries. Maar die vind ik op alle vlakken wat minder dan de smok tankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
[...]

[...]

Ik heb niet zoveel ervaring als de andere vapers hier qua verschillende merken dus ik kan alleen de Ello serie van Eleaf adviseren. Maar er zijn ongetwijfeld betere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

[...]

Wat voor box mod heb je? Niet alle tanks passen overal op namelijk.

Edit: Een pico 75w dus. Daar passen tankjes met een maximale breedte/diameter van 22mm op, daar moet je dus op letten. De ello die hierboven wordt genoemd is iets breder, daar moet je dus op letten!

Hier trouwens nog steeds erg tevreden met de Nautilus 2! Met een 0.7 ohm coil op 23 watt kom ik een heel eind met 2ml liquid. Was gisteren wel even langs mijn standaard vapewinkel gelopen en doe verkopen hem niet meer omdat hij blijkbaar heel vaak lekte. Heb hier zelf gelukkig geen last van, al kan er bij het openen wel wat liquid ontsnappen dus ik haal altijd even een doekje over het ding als ik bijvul.

Verreweg de fijnste MTL tank die ik ooit heb gehad. Ik gooi er een mengseltje in van base met 12mg nicotine (50/50 vg pg) en een smaakje van 70/30 vg pg en kom effectief op 9mg nicotine uit. Vind dat heerlijk met dit ding. Voelt enorm aan als echt roken.

[ Voor 39% gewijzigd door Thomas op 05-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik kreeg gister een paar pakjes Cotton Bacon Prime binnen, dat is de nieuwste versie van hun wicking material. Al meer mensen hier die daarmee aan de slag zijn gegaan? Oude vertrouwde kwaliteit. Perfecte smaak, geen nare bijsmaken oid, en wickt 33% sneller zeggen ze. Nou ik kan wel zeggen dat het inderdaad erg goed wickt. Ben er zeer tevreden mee. Voor mij geen cotton-pads meer iig zoals ik laatst ook al aangaf. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DAMAGE schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:32:
Ik kreeg gister een paar pakjes Cotton Bacon Prime binnen, dat is de nieuwste versie van hun wicking material. Al meer mensen hier die daarmee aan de slag zijn gegaan? Oude vertrouwde kwaliteit. Perfecte smaak, geen nare bijsmaken oid, en wickt 33% sneller zeggen ze. Nou ik kan wel zeggen dat het inderdaad erg goed wickt. Ben er zeer tevreden mee. Voor mij geen cotton-pads meer iig zoals ik laatst ook al aangaf. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Ja ken het, maar soms erg moeilijk te krijgen. Ik heb nu Fiber Freaks Cotton Blend Wicks, ook prima.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Cybergamer schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:20:
[...]

Ja ken het, maar soms erg moeilijk te krijgen. Ik heb nu Fiber Freaks Cotton Blend Wicks, ook prima.
De verkrijgbaarheid valt toch wel mee:
https://www.fasttech.com/products/3033/10019357/4045500

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22

peer

oeps

Ik heb deze besteld via AliExpress, vond hem juist niet duur?
http://s.aliexpress.com/n6RvEJnq

Dit zijn mijn upgrades waar ik afgelopen 1.5 jaar mee gedampt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yl8MVigXHfwwSdW8lNTl0105/thumb.jpg

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpg97
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ben nu bijna 3 maanden gestopt met roken en aan het vapen. Maar toch veel bijwerkingen waardoor ik steeds minder vape. Maar ik rook ook niet meer dus dat is prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Nu ja, maar 3 maanden geleden kon ik het bijna nergens vinden. Dus maar een stapeltje van die andere genomen :) Inmiddels deze ook besteld.
peer schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:31:
Ook gezien, maar als ze Premium al niet goed kunnen spellen weet ik niet of ik hun product kan vertrouwen. Maar maybe ook wat van dat bestellen, gewoon omdat het kan.

Die Cuboid heb ik ook btw :)
jpg97 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:29:
Ben nu bijna 3 maanden gestopt met roken en aan het vapen. Maar toch veel bijwerkingen waardoor ik steeds minder vape. Maar ik rook ook niet meer dus dat is prima. :)
Probeer eens 100% VG, ik had er ook last van en merkte dat het uiteindelijk door de PG kwam.

[ Voor 55% gewijzigd door Cybergamer op 06-05-2018 16:02 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
peer schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:31:

Dit zijn mijn upgrades waar ik afgelopen 1.5 jaar mee gedampt heb.

[afbeelding]
Inderdaad erg goedkoop heb ik ook maar besteld om te proberen voor nog geen € 1,00
https://nl.aliexpress.com...-cig-DIY/32814471724.html
ook maar 5 borsteltjes voor ong. € 1,70
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.0mgWRr

Weer een flinke order. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
Ik damp zelf een tijdje met een Justfog Q16 en ben er overwegend erg tevreden over, kwalitatief zit ie erg goed in elkaar en met de 1,2ohm coils dampt het lekker.

Tijdje daarna wilde ik eens sub-ohm gaan proberen en heb ik een Joyetech eGo AIO probox gehaald maar op de een of andere manier blijft het pappen en nathouden, ik ben er achter dat je hem na het vullen behoorlijk geforceerd dicht moet draaien om te voorkomen dat hij gaat sputteren en veel spitback.

Qua materialen sluit het ook allemaal minder netjes aan dan de Justfog.

Wat voor ander apparaat zou ik het best kunnen halen waar meer damp uit komt dan de Justfog?

Het liefst wil ik niet zo’n enorm ding, ik snap dat je groter moet om meer damp te krijgen maar dat formaat van de Justfog vind ik wel fijn.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

1nsane schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:02:
Ik damp zelf een tijdje met een Justfog Q16 en ben er overwegend erg tevreden over, kwalitatief zit ie erg goed in elkaar en met de 1,2ohm coils dampt het lekker.

Tijdje daarna wilde ik eens sub-ohm gaan proberen en heb ik een Joyetech eGo AIO probox gehaald maar op de een of andere manier blijft het pappen en nathouden, ik ben er achter dat je hem na het vullen behoorlijk geforceerd dicht moet draaien om te voorkomen dat hij gaat sputteren en veel spitback.

Wat voor ander apparaat zou ik het best kunnen halen waar meer damp uit komt dan de Justfog?

Het liefst wil ik niet zo’n enorm ding, ik snap dat je groter moet om meer damp te krijgen maar dat formaat van de Justfog vind ik wel fijn.
Ik gebruik een istick pico 75w met 0,25ohm coil, melo 3 tank.Werkt top, maar let wel op: je liquids gaan een stuk harder, zeker op wattages boven de 30.
Zelf liquids maken is dan zeker de optie, zo ben ik ongeveer 9 euro per week kwijt aan liquids en doe ongeveer 5 tankjes op een dag....mocht je nog nicotine in je liquids hebben, gooi deze omlaag bij subohmen, dit gaat wat extremer! Zit zelf op 1mg/ml en dit werkt goed voor mij!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
KatirZan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik een istick pico 75w met 0,25ohm coil, melo 3 tank.Werkt top, maar let wel op: je liquids gaan een stuk harder, zeker op wattages boven de 30.
Zelf liquids maken is dan zeker de optie, zo ben ik ongeveer 9 euro per week kwijt aan liquids en doe ongeveer 5 tankjes op een dag....mocht je nog nicotine in je liquids hebben, gooi deze omlaag bij subohmen, dit gaat wat extremer! Zit zelf op 1mg/ml en dit werkt goed voor mij!
Thanks voor de tip! Zelf liquid maken is dan zeker een optie maar waar kan ik het een beetje schappelijk bulk inkopen? Ik bestel nu meestal 1x in de maand wat verschillende tabaksmaken op roken.nl en de yellowstar mix ik meestal met budget tabak en een beetje hangsen (die vind ik te sterk smaken om puur te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

1nsane schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:55:
[...]

Thanks voor de tip! Zelf liquid maken is dan zeker een optie maar waar kan ik het een beetje schappelijk bulk inkopen? Ik bestel nu meestal 1x in de maand wat verschillende tabaksmaken op roken.nl en de yellowstar mix ik meestal met budget tabak en een beetje hangsen (die vind ik te sterk smaken om puur te gebruiken)
Dit heb je allemaal nodig :

Base (basis liquid, bekijk zelf even welke verhouding voor jou het beste is (PG/VG))
NicotineBooster (betreft vloeistof met geconcentreerde nicotine en vermeng je met de Base, let hierbij goed op de verhouding om wel de hoeveel mg/ml te verkrijgen)
Flavour (Dit betreft gecontreerde "smaak" welke je samenvoegt met bovenstaande, dit zorgt (na een relatief lange "rijping") voor de smaak aan je liquid)

Naast dit heb je wat hulpmiddelen nodig : Flesjes en een spuit met stompe naald

Er zijn giga veel aanbieders in Nederland, België en Duitsland (of zelfs verder weg) dus je kan gewoon het meeste wel googlen.

Ik bestel diverse zaken bij diverse verschillende webshops. Zo af en toe zelfs in een fysieke winkel!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
1nsane schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:02:

Je kan die Joyetech natuurlijk ook gebruiken met een ander tank. Dan behoud je het formaat die je wilt hebben en je hebt geen last meer van sputteren en spitback :)

Edit: desnoods schroef je de tank van je Justfog erop. Heb ik ook een tijdje gedaan met een mod + Q16 tank(je). Je kan dan ook hoger in vermogen gaan op die 1,2Ohm coils (rond de 9 a 12 watt).

[ Voor 8% gewijzigd door j-phone op 08-05-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
j-phone schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Je kan die Joyetech natuurlijk ook gebruiken met een ander tank. Dan behoud je het formaat die je wilt hebben en je hebt geen last meer van sputteren en spitback :)

Edit: desnoods schroef je de tank van je Justfog erop. Heb ik ook een tijdje gedaan met een mod + Q16 tank(je). Je kan dan ook hoger in vermogen gaan op die 1,2Ohm coils (rond de 9 a 12 watt).
Weet je zeker dat dat bij dit model kan?

Ik weet inderdaad dat je veel van die tankjes gewoon uit kan wisselen maar volgens mij heeft die Joyetech gewoon een vaste interne niet wisselbare tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
1nsane schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:52:
[...]

Weet je zeker dat dat bij dit model kan?

Ik weet inderdaad dat je veel van die tankjes gewoon uit kan wisselen maar volgens mij heeft die Joyetech gewoon een vaste interne niet wisselbare tank
De Q16 tank kan je van de batterij draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
j-phone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:44:
[...]

De Q16 tank kan je van de batterij draaien.
Ja dát weet ik :-)

Maar die van de Joyetech kan er niet uit volgens mij, dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:11
1nsane schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Dat klopt, die van de AIO is niet te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
1nsane schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Oh, dat wist ik niet, excuses.

Dus je kan daar geen andere tank opzetten? Dat is wel jammer en ik zou hem dan verkopen / in de la leggen / doneren aan goed doel en een andere mod halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Heeft iemand een idee waar ik van die schroefjes kan kopen voor mn tfv8 big baby rba?
De schroefjes die er nu in zitten beginnen door te draaien. Sterker nog 1 is al helemaal rond gedraaid en ik hoop dat ik die er nog uit krijg. Daardoor maken mijn coils niet zo goed contact meer.
Dus t liefst een winkeltje rond Amsterdam of een onlineshop die zaterdag nog kan leveren omdat ik dan bij m'n ouders ben en ik in Duitsland woon.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Volgens mij kan je die wel in de plaatselijke ijzerhandel of hobbywinkel kopen, de maten zijn geloof ik M2.5*3mm

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Chaos-Zero

grote kans dat de draad in het rba deck ook beschadigd is, persoonlijk zou ik gewoon een nieuw deck kopen.
https://www.fasttech.com/p/7189102
Een doosje micro schroeven kost volgens mij al snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Chaos-Zero schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:50:
Heeft iemand een idee waar ik van die schroefjes kan kopen voor mn tfv8 big baby rba?
De schroefjes die er nu in zitten beginnen door te draaien. Sterker nog 1 is al helemaal rond gedraaid en ik hoop dat ik die er nog uit krijg. Daardoor maken mijn coils niet zo goed contact meer.
Dus t liefst een winkeltje rond Amsterdam of een onlineshop die zaterdag nog kan leveren omdat ik dan bij m'n ouders ben en ik in Duitsland woon.
Probeer het hier eens

https://www.fabory.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

DIY'ers ik vraag het hier ook nog eens. Ik probeer nog altijd een recept te vinden voor Flavortec American Stars Strawberry fields forever. Heb zelf al wat lopen experimenteren met verschillende strawberries om te kijken welke zij gebruiken maar kom er niet helemaal uit. Is gewoon een lekkere aardbeien smaak die ik af en toe wil dampen maar niet zo'n zin om telkens van die dure flesjes te kopen. Ik maak al mijn liquids zelf en alles wat je kunt kopen zou je ook moeten kunnen maken.

Binnenkort toch maar een paar potjes kopen om weer eens te proberen en te kijken of ik de smaken kan achterhalen. Het lijkt bijna wel of ze nog een secret ingredient bij de strawberry gooien. Met de Sweet Strawberry van CAP zit je al een eind in de goede richting volgens mij, maar kon daar alleen de RF variant van kopen. Van de week heb ik de normale van CAP binnen gekregen dus soon weer even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Dat is een groothandel en levert ook enkel in die hoeveelheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ze hebben volgens mij ook winkels waar je gewoon langs kunt gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

justmike schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Ach, weten we gelijk bij wie de vapers hier op het forum terecht kunnen als ze de schroefjes zoeken voor de tfv8 big baby rba..... :P

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Ze hebben ook zaken waar je zo binnen kunt lopen en dan kun je vaak in veel kleinere hoeveelheden kopen.

https://www.fabory.com/nl...3f-4c00-93c4-244a758801d8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Undy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:54:
[...]

Ze hebben ook zaken waar je zo binnen kunt lopen en dan kun je vaak in veel kleinere hoeveelheden kopen.

https://www.fabory.com/nl...3f-4c00-93c4-244a758801d8
>:) Een doos met 100 bouten is voor de meeste van hun klanten inderdaad een kleine hoeveelheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:57:
[...]

>:) Een doos met 100 bouten is voor de meeste van hun klanten inderdaad een kleine hoeveelheid :9
Ik heb er per stuk kunnen kopen. Ben je er wel eens geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Undy

Nee.
Ik heb een heel fabory magazijn "ter beschikking" in het bedrijf waar ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:04:
@Undy

Nee.
Ik heb een heel fabory magazijn "ter beschikking" in het bedrijf waar ik werk.
Dat is erg handig als ze de juiste maten hebben.

Ik kocht in Eindhoven aan de balie bijvoorbeeld 10 stuks M3x4 binnen zeskant voor net onder de 2 euro

Vandaar dat het de moeite kan zijn om daar even langs te gaan. Ze hebben diverse filialen door het land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kijk al 3 jaar naar squonks en vroeg me af of dat wat is. Nu had een maatje een gekocht en was erg tevreden.

http://www.3fvape.com/vv-...50-8ml-24mm-diameter.html

Ben erg tevreden met mijn aegis Zeus combo, dus nu zelf ook besteld. 52 euro Inc verzenden (even inloggen voor de goede prijs).

Heb ook even een la opgeruimd en al mijn oude hardware bij elkaar geraakt. Mijn god, wat een hoop... En dat is dan nog zonder wat ik had weggegeven en weggegooid. Altijd nog goedkoper dan roken gelukkig

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 10-05-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Undy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Dat is erg handig als ze de juiste maten hebben.

Ik kocht in Eindhoven aan de balie bijvoorbeeld 10 stuks M3x4 binnen zeskant voor net onder de 2 euro

Vandaar dat het de moeite kan zijn om daar even langs te gaan. Ze hebben diverse filialen door het land
Dan is dit best een leuke aanbieding:

https://www.fasttech.com/p/4492300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Thanks voor de tips iedereen! Ik ga wel ff rondkijken en wellicht ook wel dat setje kopen via fasttech. Al kan ik daar nu niet zo lang op wachten.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Hij wilde ze dit weekend hebben. Helaas gaat dat met fasttech niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
418O2 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:30:
Kijk al 3 jaar naar squonks en vroeg me af of dat wat is.
Met een goede set is de damp ervaring ongeëvenaard.
Ze hebben voor mij maar één minpunt : ze zijn niet geschikt om in je broekzak te stoppen. Thuis op de bank is het fantastisch, maar buitenshuis blijf ik trouw zweren aan een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:30:
Kijk al 3 jaar naar squonks en vroeg me af of dat wat is. Nu had een maatje een gekocht en was erg tevreden.

http://www.3fvape.com/vv-...50-8ml-24mm-diameter.html

Ben erg tevreden met mijn aegis Zeus combo, dus nu zelf ook besteld. 52 euro Inc verzenden (even inloggen voor de goede prijs).

Heb ook even een la opgeruimd en al mijn oude hardware bij elkaar geraakt. Mijn god, wat een hoop... En dat is dan nog zonder wat ik had weggegeven en weggegooid. Altijd nog goedkoper dan roken gelukkig
Ik heb em sinds release en hij bevalt erg goed. Enige minpunt is dat de squonk-bottle niet van siliconen is.
De bottle die er in zit doet zn werk verder prima.
Ik geloof dat Mike Vapes een video tutorial heeft om aan te passen naar siliconen bottle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:40:
[...]

Ik heb em sinds release en hij bevalt erg goed. Enige minpunt is dat de squonk-bottle niet van siliconen is.
De bottle die er in zit doet zn werk verder prima.
Ik geloof dat Mike Vapes een video tutorial heeft om aan te passen naar siliconen bottle
Die er op zit is te stug ofzo? Heb jij die mod gedaan?
justmike schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:40:
[...]

Met een goede set is de damp ervaring ongeëvenaard.
Ze hebben voor mij maar één minpunt : ze zijn niet geschikt om in je broekzak te stoppen. Thuis op de bank is het fantastisch, maar buitenshuis blijf ik trouw zweren aan een tank.
Daar woon ik dus dat komt goed uit :)

Er komt binnenkort ook een obs engine nano 2 trouwens. Ben zelf erg tevreden over de eerste versie en die heeft inmiddels een hoop fans. One to watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Die er op zit is te stug ofzo? Heb jij die mod gedaan?

[...]

Daar woon ik dus dat komt goed uit :)

Er komt binnenkort ook een obs engine nano 2 trouwens. Ben zelf erg tevreden over de eerste versie en die heeft inmiddels een hoop fans. One to watch :)
Ik heb de mod nog niet gedaan.
De standaard squonk bottles zijn van wat stugger materiaal maar voor mij persoonlijk niet te stug om er een gigantische hekel aan te hebben. Het functioneert prima, maar heeft niet dezelfde feel als siliconen.
De 510 is bij mij tot nu toe volledig lekvrij, zelfs met bijvullen via de 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn Ello tank (4ml) is een beetje aan het verslijten, gaf vandaag opeens aan dat er atomizer in zat en de ring voor luchttoevoer lockt niet meer.

Wat is een goed alternatief voor deze tank? Ik was eigenlijk best tevreden, maar beter is altijd leuker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren alle spulletjes binnen gekregen om zelf liquid te maken :-)

- Base 60/40 pg/vg 15ml/mg nicotine
- Verschillende tabaksmaakjes van CDD (van die 1ml eppies)
- Flesjes, spuitjes enz.

inmiddels 2 flesjes gemixt. Op de site waar ik de eppies vandaan heb, stond 1 - 2,5% mix percentage. ik ben maar begonnen met 1,8 a 2% (is altijd klein beetje lastig te mixxen ook al heb ik het heel precies gedaan).

1 flesje heb ik een mix gemaakt van 2 flavours en de andere met 1 flavour.

Nu lees ik overal dat je ze het beste kan laten "steepen" en met name custard achtige smaken en... tabak.

Wat kan ik het beste doen? Ik lees dingen over een ultrasoon reiniger gebruiken om het proces te versnellen, flesje open doen of juist niet.

Hoe lang moet ik zo'n flesje bijvoorbeeld laten liggen zonder de dop eraf te halen voordat de smaak het beste uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
1nsane schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:

- Flesjes, spuitjes enz.

inmiddels 2 flesjes gemixt. Op de site waar ik de eppies vandaan heb, stond 1 - 2,5% mix percentage. ik ben maar begonnen met 1,8 a 2% (is altijd klein beetje lastig te mixxen ook al heb ik het heel precies gedaan).

Nu lees ik overal dat je ze het beste kan laten "steepen" en met name custard achtige smaken en... tabak.

Wat kan ik het beste doen? Ik lees dingen over een ultrasoon reiniger gebruiken om het proces te versnellen, flesje open doen of juist niet.

Hoe lang moet ik zo'n flesje bijvoorbeeld laten liggen zonder de dop eraf te halen voordat de smaak het beste uit gaat komen?
Steepen met een ultrasoon reiniger wordt vaak gedaan.
Helaas zijn er talloze aroma's of combinaties die daar niet mee om kunnen gaan en een ander eindresultaat geven dan steepen op de normale manier.
Tabak en Custards hebben vaak ongeveer een maand nodig om tot volledig potentieel te komen.
Zet de flesjes donker en koel weg. In de koelkast is niet nodig maar gewoon kamertemperatuur en vooal donker.
Het is raadzaam om direct na het maken en daarna elke week je mix te proeven en op te schrijven wat je precies proeft.
Zo kun je er ook achter komen of je de volgende keer wel zo lang moet steepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

1nsane schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:

- Flesjes, spuitjes enz.

Volgens mij was het 60Vg/40Pg ;)

Flesjes open laten staan, zou ik niet zo 1, 2, 3 doen, althans niet te lang. Ik laat ze meestal even 10 minuten luchten op dag 7, 14, 21 enz (1x per 7 dagen dus).
Fruitsmaakjes laat ik zo'n 2 weken steepen voordat ik ze ga testen, voordat ze goed zijn, kan het wel oplopen tot 4 weken. Custard en Cream smaakjes laat ik zo'n 3 tot 4 weken steepen voordat ik ze ga testen. De steeptijd kan zomaar oplopen tot 6 a 8 weken, afhankelijk van hoeveel aroma's er gebruikt worden en de hoeveelheid daarvan.
Tabaksmaakjes duren het langst, maar is er wel een verschil tussen normale aroma's en bv. NET aroma's. De laatste kan wel 10 tot 12 weken in beslag nemen om tot zijn recht te komen, met normale tabaksaroma's kan de steeptijd zo tot 8 weken oplopen. Voor alle smaakjes geldt, gewoon iedere week even testen en noteren hoe het smaakt, dan krijg je een overzicht van hoe lang iets moet staan. Verder dien je de liquids niet in de volle zon te zetten, het kan wel gewoon in de huiskamer staan, zij het op een veilige plek (kinderen/huisdieren).

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb nog een 2e damper liggen en die was leeg dus die omgespoeld en toch maar eens wat van mn zelfgebrouwde liquid erin, het is nog ietsjes scherp maar lang niet slecht en goed dampbaar! Ik kan me zo voorstellen dat ik dit na een paar weken steepen prima door kan dampen :-) ik heb het in elk geval niet te sterk gemaakt dus smaakt lekker smooth :-)

Pagina: 1 ... 75 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.