Ik zal er eerlijk gezegd als consument niet van wakker liggen. Mij lijkt het dat Vandy Vape en Tony B het vel verkocht hebben voor de beer geschoten was. Daar hebben enkel zijzelf fout aan.auroortje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:11:
Ik zou VooPoo mods en spullen voorlopig links laten liggen naar wat ze bij Vandy Vape hebben geflikt.
Iedereen zou meteen alles van VooPoo mogen wegsmijten en Nooit meer iets van hun nemen.
YouTube: What Is Up With The Pulse 80w? Real Talk...The Whole Story
Er is helemaal geen vel van de beer verkocht voor de beer geschoten was, als je de comments van Tony B zou lezen zou je weten wat het verhaal in het kort is.justmike schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:44:
[...]
Ik zal er eerlijk gezegd als consument niet van wakker liggen. Mij lijkt het dat Vandy Vape en Tony B het vel verkocht hebben voor de beer geschoten was. Daar hebben enkel zijzelf fout aan.
''In de reacties op facebook gaf hij ook aan dat ze (voopoo) telkens de deadline verschoven en de prijs wilden ophogen.
Er werd ook gezinspeeld op het feit dat ze zelf ook met een squonker bezig waren en zo de concurrentie van Vandyvape wilden dwarsbomen
en mogelijk zelfs met (delen van) hun ontwerp aan de haal wilden gaan. Waar hij op zei dat dat het verhaal in het kort was.''
Voopoo was akkoord om de chip te leveren, dan kwam er uitstel na uitstel, dan wilden ze meer op de aankoopprijs vd chip en uiteindelijk hebben ze het helemaal gedwarsboomd omdat ze hun eigen squonker van de chip willen voorzien en geen competitie willen tussen beide devices met dezelfde chip.
Je kan het vel van de beer niet verkopen als je een deal hebt met een bedrijf en dan begint dat bedrijf je op elk punt te naaien, de deal was er dus normaal ging het door, dat toch nog afspringt ligt 100% aan voopoo.
Dit is ook het soort gezeik wat je kan krijgen met van die contracten op lange afstand, Amerikaanse reviewer wilt squonker bouwen, outsourced naar China dus jah... voopoo ligt echt niet wakker van wat Tony B denkt of zegt erover maar als het effectief zo allemaal is is het wel een rukbedrijf.
[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 16-03-2018 21:56 ]
Ja, gestopt dankzij vapen. Heb nu een MTL apparaat en DL apparaat.Knap werk na 30 jaar, gestopt dankzij vapen?
Ik voelde me al smerig na zo’n 10 jaar sigaretten, zal vast een enorme verlossing/vooruitgang voor je zijn.
Appel lijkt me inderdaad ook een lekkere frisse smaak. Ook maar eens proberen.
Ik draai ook mee in de rook ritmes van collega's op het werk, maar ik stap geen rookhok meer in. Dat stinkt enorm namelijk.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Als er getekende contracten waren kan je ze aanklagen voor contactbreuk. Ik snap de ophef niet helemaal, of waren dit allemaal mondelinge afspraken met Chinese partijen (het meest kopieerende land ter wereld)? Tja, lessons learned etc.Katmi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:53:
[...]
Er is helemaal geen vel van de beer verkocht voor de beer geschoten was, als je de comments van Tony B zou lezen zou je weten wat het verhaal in het kort is.
''In de reacties op facebook gaf hij ook aan dat ze (voopoo) telkens de deadline verschoven en de prijs wilden ophogen.
Er werd ook gezinspeeld op het feit dat ze zelf ook met een squonker bezig waren en zo de concurrentie van Vandyvape wilden dwarsbomen
en mogelijk zelfs met (delen van) hun ontwerp aan de haal wilden gaan. Waar hij op zei dat dat het verhaal in het kort was.''
Voopoo was akkoord om de chip te leveren, dan kwam er uitstel na uitstel, dan wilden ze meer op de aankoopprijs vd chip en uiteindelijk hebben ze het helemaal gedwarsboomd omdat ze hun eigen squonker van de chip willen voorzien en geen competitie willen tussen beide devices met dezelfde chip.
Je kan het vel van de beer niet verkopen als je een deal hebt met een bedrijf en dan begint dat bedrijf je op elk punt te naaien, de deal was er dus normaal ging het door, dat toch nog afspringt ligt 100% aan voopoo.
Dit is ook het soort gezeik wat je kan krijgen met van die contracten op lange afstand, Amerikaanse reviewer wilt squonker bouwen, outsourced naar China dus jah... voopoo ligt echt niet wakker van wat Tony B denkt of zegt erover maar als het effectief zo allemaal is is het wel een rukbedrijf.
Er zijn partijen geweest die groter waren die dit wilden stoppen maar dat gaat niet.
En vragen om mensen dan loyaal te laten zijn en een gekopieerd producten niet te laten kopen... lol
Zie alleen de eerste delen van dit topic al. Liever goedkope Chinese namaak dan dure westerse. En zo gaat het met alles wat goedkoper verkrijgbaar is.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik heb de standaard kant-en-klare 10ml flesjes met de paarse dop. Dus lijkt me de goede mix die je bedoelt. Hij bevalt mij erg goed, voor zover ik smaken ken, haha. Heb nu ook de Heisenberg en Bloodsukka versie. Heisenberg vandaag heel de dag gedampt, voor deze smaak was ik het meest nieuwsgierig. Aantal keer voor bij horen komen dus moest goed zijn, is het zeker, blueberryachtige smaak is er onwijs lekker aan, alleen de munt-toon had er niet bij gehoeven wat mij betreft. Zojuist de Bloodsukka gevuld en komt aardig in de buurt van Pinkman wat betreft fruitigheid, iets met rode bessen, gok ik. Altijd lastig oordelen in het begin, gezien de munt nog even blijft hangen in de coil.Floor-is schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:07:
[...]
Pinkman is een soort grenadine-smaak als je het goed mixt; echt heel goed. Ik kan het niet dampen, heb heel de tijd de behoefte om te slikken
Heel de tijd proberen te slikken? Komt dat door de smaak? Bijzonder dat een bepaalde smaak je in dat geval ook een gevoel kan geven van ‘ik moet of wil nu slikken’. Dan wordt de smaakervaring ook plots een fysiek iets.
Eerder andersom denk ik dan.justmike schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:44:
[...]
Ik zal er eerlijk gezegd als consument niet van wakker liggen. Mij lijkt het dat Vandy Vape en Tony B het vel verkocht hebben voor de beer geschoten was. Daar hebben enkel zijzelf fout aan.
De beer was geschoten voor het vel verkocht kon worden.
De deal is in een vergevorderd stadium, chips gaan geleverd worden. Het was dus enkel afwachten tot de levering. Vervolgens moet je op een beurs horen: “Yo, weet je wat ze trouwens eerder geflikt hebben...”
En dan komt deze waarschuwing nog uit ook.
Als dit feiten zijn kan er toch geconcludeerd worden dat een vos zijn streken niet verleerd en dat het de businesswijze is van Voopoo.
Daarbij als een deal zo ver is, waarin Vandy Vape het product al naar hun klanten communiceert en kan aanprijzen is dit puur goede reclame/marketing en het creëren van een hype. Zou je wanneer je goede intenties hebt alleen maar content mee zijn, want je toekomstige product heeft exposure. Meer centen, ook voor jou! Want het lijkt mij niet dat ze alleen geld kregen voor de chip maar ook een aandeel in de sales.
Dit is gewoon een waanzinnig goed economisch voorbeeld van handel en ondernemerschap drijven in/met China, duidelijke en waterdichte afspraken maken anders wordt je genaaid door contractbreuk als ze er onderuit kunnen komen. Alles moet zwart wit. Waar Amerikaanse handel bijvoorbeeld meer gericht is op de samenwerking waar ieder zijn aandeel in verdient. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Ik heb nog eens een leuke ondernemers autobiografie gelezen waarin dit ook duidelijk werd.
Heel typisch inderdaad, vandaag een roker op visite gehad. Ben toch even gezellig mee maar buiten gegaan op mee te ‘roken’.j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:44:
[...]
Ja, gestopt dankzij vapen. Heb nu een MTL apparaat en DL apparaat.
Ik draai ook mee in de rook ritmes van collega's op het werk, maar ik stap geen rookhok meer in. Dat stinkt enorm namelijk.
Wat gebruik je voor MTL en DL als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Ik heb nu de Aspire Speeder 200w, deze vervangt mijn Eleaf iStick 80w.
Daar waar de Eleaf een vaste accu had heeft de Speeder 2x 18650 batterijen en wat meer vermogen.
De bij geleverde Athos tank ben ik iets minder te tevreden over, geeft wel een goede vape maar zuipt vloeistof. Daarnaast kan ik die echt niet op het werk gebruiken aangezien binnen de kortste keren het kantoor mistig is
I am the great Cornholio!

Ik heb mijn eerste squonker besteld, ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Voor MTL gebruik ik de Eleaf Kiya, een klein apparaatje waar ik de dag wel mee doorkom. Prima smaak en mogelijkheden.Novarion schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 02:15:
Wat gebruik je voor MTL en DL als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Voor DL is het de Elaef invoke. Daar gaan twee 18650 batterijen in en de smaak is prima. Deze heeft een keus aan (fabrieks)coils.
Over het algemeen maak ik meer gebruik van de Kiya. Thuis doe ik wel DL, maar op het werk of in de auto niet. De wolken kunnen bizar zijn namelijk haha.
Beide zijn in een vapeshop gekocht hier in de buurt. Wel wat duurder, maar wel de batterijen gratis en ik krijg vaak extra flesjes vloeistof daar. Het is dus een wisselwerking.
Je ziet in die shop trouwens vrij veel oudere mensen binnenkomen met veel vragen. De eigenaar neemt dan zeeën aan tijd om alles geduldig en eerlijk te beantwoorden. Ik heb hem nog nooit een nieuweling met een (te duur) DL apparaat de deur uit zien sturen.
Ik heb ook een geekvape set en de kwaliteit is uitstekend bij hunrenzo4000 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:07:
[afbeelding]
Ik heb mijn eerste squonker besteld, ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen:
Vandaag mijn Skyhook mogen ontvangen 
Wat een airflow heeft dit apparaat zeg!
1 nadeel, mijn vriendin heeft hem nu een weekje en sinds dag 1 is batterij B snel leeg. Zelfde batterijen, waarschijnlijk een fault in de mod zelf.
Wat een airflow heeft dit apparaat zeg!
1 nadeel, mijn vriendin heeft hem nu een weekje en sinds dag 1 is batterij B snel leeg. Zelfde batterijen, waarschijnlijk een fault in de mod zelf.
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Ik stond gisteren op het punt om de Voopoo Drag te kopen, maar las dat ie nog al aan de zware kant was. Ik weet niet wat er aan de hand is met dat merk (zie een stukje hierboven)? Maar heb nu een Smoant Battlestar 200 besteld. Pas ook de Hugo 133. En heb al de Sigelei duo 3 en de istick 200. Nu ben ik voorlopig wel klaar met kopen van MODS. Heb daarnaast nog 3 pico's (maar dat zijn dus single battery mods) In principe kan ik ook volstaan met 2 of 3 goede mods waar 2/3 batterijen ingaan.
Maar ik haat elke keer tankjes wisselen. Kijk er zijn tankjes waarvan ik zeg die heb ik niet elke dag perse nodig. Maar als je je ze laat staan dan kunnen ze gaan lekken en kan de coil achteruitgaan (doordat de coil oververzadigd raakt en/of dat de tank zijn druk verliest) dus ik doe ook al heb ik op dat moment niet echt de behoefte aan een tank elke dag minimaal 1 x een aantal goeie hijsen zodat de luchtbelletjes weer op stijgen. Herkent iemand deze gedachtengang?
Maar ik haat elke keer tankjes wisselen. Kijk er zijn tankjes waarvan ik zeg die heb ik niet elke dag perse nodig. Maar als je je ze laat staan dan kunnen ze gaan lekken en kan de coil achteruitgaan (doordat de coil oververzadigd raakt en/of dat de tank zijn druk verliest) dus ik doe ook al heb ik op dat moment niet echt de behoefte aan een tank elke dag minimaal 1 x een aantal goeie hijsen zodat de luchtbelletjes weer op stijgen. Herkent iemand deze gedachtengang?
De smaak met beide mods is prima, maar welke tanks gebruik je dan eigenlijk om die prima smaak te krijgen ?j-phone schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:51:
[...]
Voor MTL gebruik ik de Eleaf Kiya, een klein apparaatje waar ik de dag wel mee doorkom. Prima smaak en mogelijkheden.
Voor DL is het de Elaef invoke. Daar gaan twee 18650 batterijen in en de smaak is prima. Deze heeft een keus aan (fabrieks)coils.
Over het algemeen maak ik meer gebruik van de Kiya. Thuis doe ik wel DL, maar op het werk of in de auto niet. De wolken kunnen bizar zijn namelijk haha.
Beide zijn in een vapeshop gekocht hier in de buurt. Wel wat duurder, maar wel de batterijen gratis en ik krijg vaak extra flesjes vloeistof daar. Het is dus een wisselwerking.
Je ziet in die shop trouwens vrij veel oudere mensen binnenkomen met veel vragen. De eigenaar neemt dan zeeën aan tijd om alles geduldig en eerlijk te beantwoorden. Ik heb hem nog nooit een nieuweling met een (te duur) DL apparaat de deur uit zien sturen.
http://www.eleafworld.com/istick-kiya/
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Bij de Kiya de standaard tank GS juni, ik heb hem als kit gekocht. Voor de Invoke ook de standaard tank met als extra een Ello S.Embryo1 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:47:
[...]
De smaak met beide mods is prima, maar welke tanks gebruik je dan eigenlijk om die prima smaak te krijgen ?
http://www.eleafworld.com/istick-kiya/
Nondeju, vandaag de ene na de andere dry hit met een week oude coil.
Als ik hem her-prime gaat het 2 puffs goed en dan weer een dry hit.
Snap er niks van. Ziet er niet burned uit verder en de coil is goed nat.
//Heb de coil maar vervangen, weer goed nu. Ding ging zeker sneller dan verwacht.
//Heb de coil maar vervangen, weer goed nu. Ding ging zeker sneller dan verwacht.
[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 18-03-2018 21:42 ]
Mogelijk de tank te vol gevuld. Kan dan vacuüm trekken.Zorian schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:08:
Nondeju, vandaag de ene na de andere dry hit met een week oude coil.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Die zat half vol.Embryo1 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:06:
[...]
Mogelijk de tank te vol gevuld. Kan dan vacuüm trekken.
Als jij een Drag wilt bestellen dan moet je dat gewoon doen. Er is altijd wel wat gezeik in de markt. De een is daar gevoelig voor en de ander niet. Zo werkt dat in de commerciele business. Zie nu allemaal mensen Voopoo 'boycotten'. Maar dat heeft echt weinig zin. Als de apparaten goed zijn zullen ze toch wel gekocht worden en voor het bedrag dat je voor een Drag neer legt heb je gewoon een premium mod. Ik heb er zelf ook eentje en gebruik hem er geen seconde minder om. De beste mod die ik tot nu toe gekocht heb. Hij is inderdaad wel wat aan de zware kant, maar dat is niet echt een probleem. Heb je ook het idee dat je wat in je knuisten hebt.dennis_rsb schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:00:
Ik stond gisteren op het punt om de Voopoo Drag te kopen, maar las dat ie nog al aan de zware kant was. Ik weet niet wat er aan de hand is met dat merk (zie een stukje hierboven)? Maar heb nu een Smoant Battlestar 200 besteld. Pas ook de Hugo 133. En heb al de Sigelei duo 3 en de istick 200. Nu ben ik voorlopig wel klaar met kopen van MODS. Heb daarnaast nog 3 pico's (maar dat zijn dus single battery mods) In principe kan ik ook volstaan met 2 of 3 goede mods waar 2/3 batterijen ingaan.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Voor of tegen Voopoo de contracten waren niet eens ondertekend, dus jah het bedrijfsleven kan hard zijn dat weten we nu wel toch.......(ook een beetje eigen schuld gezien het hedendaagse bedrijfscultuur )
Carpe scrotum
Dat is wel zo. Ik wou eerst graag de wismec rx gen3. Maar las daar echt teveel problemen over. Oa nog steeds een slechte 510 aansluiting, stond ook foto’s van op internet. En ook ik dacht automatisch vuren. Maar goed je hebt gelijk met elke mod kan wel wat zijn. De sigelei denkt dat je wil dampen als ik t apparaat wil uitzetten. Dus dan doettie alsof je aant pulsen bent. Nu heb ik de preheat op 35 watt staan terwijl ik meestal op 50 watt ofzo damp😂de preheat stond standaard op 100 watt dus vandaar.DAMAGE schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:35:
[...]
Als jij een Drag wilt bestellen dan moet je dat gewoon doen. Er is altijd wel wat gezeik in de markt. De een is daar gevoelig voor en de ander niet. Zo werkt dat in de commerciele business. Zie nu allemaal mensen Voopoo 'boycotten'. Maar dat heeft echt weinig zin. Als de apparaten goed zijn zullen ze toch wel gekocht worden en voor het bedrag dat je voor een Drag neer legt heb je gewoon een premium mod. Ik heb er zelf ook eentje en gebruik hem er geen seconde minder om. De beste mod die ik tot nu toe gekocht heb. Hij is inderdaad wel wat aan de zware kant, maar dat is niet echt een probleem. Heb je ook het idee dat je wat in je knuisten hebt.
Mogelijk kun je de laatste firmware V 1.0 op de Sigelei Duo 3 zetten, of als die er al op staat, nog eens opnieuw flashen. Mogelijk zijn dan je problemen weg.dennis_rsb schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:07:
[...]
Dat is wel zo. Ik wou eerst graag de wismec rx gen3. Maar las daar echt teveel problemen over. Oa nog steeds een slechte 510 aansluiting, stond ook foto’s van op internet. En ook ik dacht automatisch vuren. Maar goed je hebt gelijk met elke mod kan wel wat zijn. De sigelei denkt dat je wil dampen als ik t apparaat wil uitzetten. Dus dan doettie alsof je aant pulsen bent. Nu heb ik de preheat op 35 watt staan terwijl ik meestal op 50 watt ofzo damp😂de preheat stond standaard op 100 watt dus vandaar.
http://www.sigelei.com/Support/Download/Upgrade_Firmware/
Heb ik al gedaan, ligt het niet aan. Het is geen bug ofzo. Heeft echt met de preheat te maken die standaard op 100 watt stond. En als je dan op 50 watt circa normaal dampt dan krijg je ditEmbryo1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:59:
[...]
Mogelijk kun je de laatste firmware V 1.0 op de Sigelei Duo 3 zetten, of als die er al op staat, nog eens opnieuw flashen. Mogelijk zijn dan je problemen weg.
Zijn alle vapers die in de TS genoemd worden alleen met vloeistof te gebruiken? Ik ben namelijk op zoek naar een (nietaltedure) vaper waarmee ik gedroogde kruiden zou kunnen "roken".
De vaper neem ik verder nooit meer dus gewicht en batterijduur maken niet zoveel uit. Is het alleen een kwestie van een ander reservoir gebruiken of zijn de apparaatjes echt fundamenteel anders?
De vaper neem ik verder nooit meer dus gewicht en batterijduur maken niet zoveel uit. Is het alleen een kwestie van een ander reservoir gebruiken of zijn de apparaatjes echt fundamenteel anders?
Daar heb je specifieke apparaten die het beter doen dan elektrische sigaretten (flowermate bijvoorbeeld)Markiboj97 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:27:
Zijn alle vapers die in de TS genoemd worden alleen met vloeistof te gebruiken? Ik ben namelijk op zoek naar een (nietaltedure) vaper waarmee ik gedroogde kruiden zou kunnen "roken".
Lag dat apparaat dan in de schappen met een firmware versie lager dan 1.0Embryo1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:59:
[...]
Mogelijk kun je de laatste firmware V 1.0 op de Sigelei Duo 3 zetten, of als die er al op staat, nog eens opnieuw flashen. Mogelijk zijn dan je problemen weg.
Haha volgens mij is er voor het spiegeleitje duo 3 maar 1 firmware en dat is 1.0. De mod ligt wel echt super lekker in de hand vind ik. Er zitten nu 3 batterijen in. Maar er zit ook een deurtje voor 2 bij. Als de hugo en/of de smoant battlestar binnen is ga ik wat batterijen bestellen en dan gaan er in de sigelei denk ik ook 2 batterijen. Word de mod toch wat lichter, en dan is de accuduur m.i. nog meer als zat doordat ik meerdere mods gebruik op een dag.j-phone schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:58:
[...]
Lag dat apparaat dan in de schappen met een firmware versie lager dan 1.0
Nee, niet lager dan V1.0.j-phone schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:58:
[...]
Lag dat apparaat dan in de schappen met een firmware versie lager dan 1.0
Maar de eerste versie is de 1717V1 en de update is de 1725V1. Maar ik weet dus niet met welke versie de mod uit het schap is gekomen.
Ik heb gewoon de versie gepakt die op de sigelei site stond. En dat was er maar 1. Had zelfs eerst denk ik perongeluk de firmware voor de kaos geinstalleerdEmbryo1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:50:
[...]
Nee, niet lager dan V1.0.
Maar de eerste versie is de 1717V1 en de update is de 1725V1. Maar ik weet dus niet met welke versie de mod uit het schap is gekomen.
Kijk eens naar de "Storm". Heb hem nu vier maanden, gebruik hem dagelijks en bevalt me supergoed!Markiboj97 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:27:
Ik een van de goedkopere apparaten voor dat doel, maar qua prijs kwaliteit één van de betere!
Mijn lading is binnen
wel een beetje veel 
Public Publieke map | ||
![]() | ![]() |
[ Voor 47% gewijzigd door Web-Brielle op 21-03-2018 17:51 ]
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
2880ml, je houdt klaarblijkelijk nogal van precies deze liquidWeb-Brielle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:48:
Mijn lading is binnenwel een beetje veel
Public
Publieke map[afbeelding] [afbeelding]
Ik maak het nu per 100ml voor Mexican Fried Icecream en 120ml voor Red Astaire. Eerstgenoemde moet minimaal 10 dagen steepen, dus zodra ik de 100ml overhevel in de pipetfles, maak ik weer een nieuwe lading. De Red Astaire is na een uurtje al klaar, dus daar hoef ik dat niet te doen
Bericht hierboven
Klein beetje tegengas, dat mag wel vind ik.DAMAGE schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:35:
[...]
Als jij een Drag wilt bestellen dan moet je dat gewoon doen. Er is altijd wel wat gezeik in de markt. De een is daar gevoelig voor en de ander niet. Zo werkt dat in de commerciele business. Zie nu allemaal mensen Voopoo 'boycotten'. Maar dat heeft echt weinig zin. Als de apparaten goed zijn zullen ze toch wel gekocht worden en voor het bedrag dat je voor een Drag neer legt heb je gewoon een premium mod. Ik heb er zelf ook eentje en gebruik hem er geen seconde minder om. De beste mod die ik tot nu toe gekocht heb. Hij is inderdaad wel wat aan de zware kant, maar dat is niet echt een probleem. Heb je ook het idee dat je wat in je knuisten hebt.
Wat VooPoo heeft gedaan verdient geen schoonheidsprijs, of je dat wilt afstraffen door geen VooPoop te kopen moet je zelf weten.
Maar de Drag is zéker geen premium-mod. De bouwkwaliteit, gebruikte materialen, garantie (welke?), pasvorm en ook de chip zijn gewoon niet goed genoeg om mee te komen in het sub-premium segment. Dat is logisch ook, voor dat geld, maar moet wel gezegd. Dat geldt voor bijna alle Chinese/Zuid-Oost Azische mods moet ik er aan toevoegen: ze bedienen gewoon de massa en dat is echt helemaal prima, daarmee verdienen ze absoluut een goede boterham immers.
Ik zie Geekvape, Vandy Vape, Smoant, Sigelei en nog meer als premium worden bestempeld: dat zijn ze niet. Ja of je moet een Kia, Hyundai en Toyota ook premium automerken vinden.. Dan hebben we een andere discussie met elkaar
Bericht hierboven
Joh, dan kun je van zo veel merken niets meer kopen. Er zijn wel meer merken geweest in het verleden die dingen gedaan hebben die niet zo tof zijn. Het is allemaal niet netjes inderdaad, maar goed, als consument heb je daar toch vrij weinig mee. Dan blijven er maar weinig dingen over die je kunt kopen denk ikFloor-is schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:48:
[...]
Klein beetje tegengas, dat mag wel vind ik.
Wat VooPoo heeft gedaan verdient geen schoonheidsprijs, of je dat wilt afstraffen door geen VooPoop te kopen moet je zelf weten.
De GENE chip is gewoon een hele goede chip. Voor mij is het premium. Dat er andere mensen zijn die 'premium' alleen op hele dure chips plakken die verder hetzelfde doen dat mag. Maar er is niets mis met de GENE chip. Even voor mijn beeldvorming; wat is voor jou dan wél premium?
[ Voor 18% gewijzigd door DAMAGE op 22-03-2018 13:00 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Kijk anders eens naar deze, kun je gewoon op iedere 510 mod schroeven!Markiboj97 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:27:
http://www.cloupor.com/Cl...b-vaporizer-pen-wholesale
heb er thuis nog een (ongebruikt) liggen, stuur ff een DM als je interesse hebt
Ik heb verschillende van dat soort "tanks" geprobeerd, maar geen enkele weet de inhoud onverbrand te laten. Daarnaast is het killing voor je batterijen.fenderB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Kijk anders eens naar deze, kun je gewoon op iedere 510 mod schroeven!
http://www.cloupor.com/Cl...b-vaporizer-pen-wholesale
heb er thuis nog een (ongebruikt) liggen, stuur ff een DM als je interesse hebt
Ik ben niet zo heel erg thuis in de herb-atomizers, maar volgens mij maken deze allemaal wel gebruik van een 'traditionele' coil, waarbij sommige in een stukje keramiek zitten waardoor de kruiden enkel opwarmen. Killing voor je batterijen zal het toch niet zijn, ik las in de manual van de Cloupor die hier ligt dat je hem ongeveer op 5 á 10W kunt gebruiken, als je een goede mod hebt (heb even op mijn Smok Alien gekeken, die heeft een minimum van 6W) lijkt het me dat dit geen issue moet zijn.TheProctor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:24:
[...]
Ik heb verschillende van dat soort "tanks" geprobeerd, maar geen enkele weet de inhoud onverbrand te laten. Daarnaast is het killing voor je batterijen.
Om daadwerkelijk het gewenste effect te bereiken moet je zo'n 5 á 10 minuten op een constante temperatuur zien te verwarmen. Echter omdat die dingen te snel opgloeien, moet je pulserend verwarmen en gedurende die tijd aan, uit, aan, uit, enz. Verre van iedeaal!fenderB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:43:
[...]
Ik ben niet zo heel erg thuis in de herb-atomizers, maar volgens mij maken deze allemaal wel gebruik van een 'traditionele' coil, waarbij sommige in een stukje keramiek zitten waardoor de kruiden enkel opwarmen. Killing voor je batterijen zal het toch niet zijn, ik las in de manual van de Cloupor die hier ligt dat je hem ongeveer op 5 á 10W kunt gebruiken, als je een goede mod hebt (heb even op mijn Smok Alien gekeken, die heeft een minimum van 6W) lijkt het me dat dit geen issue moet zijn.
Dan kun je beter een dedicated herb vaporizer nemen die er voor gemaakt is om gedurende die tijd op een constante temperatuur te blijven.
Wist niet dat deze moeten voorgloeien, maar dan zou je inderdaad beter een voor kruiden gemaakte vape kunnen bestellen. Ben wel bang dat ik je hier gezien het ontbreken van ervaringen met kruiden niet echt in kan meedenkenTheProctor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:56:
[...]
Om daadwerkelijk het gewenste effect te bereiken moet je zo'n 5 á 10 minuten op een constante temperatuur zien te verwarmen. Echter omdat die dingen te snel opgloeien, moet je pulserend verwarmen en gedurende die tijd aan, uit, aan, uit, enz. Verre van iedeaal!
Dan kun je beter een dedicated herb vaporizer nemen die er voor gemaakt is om gedurende die tijd op een constante temperatuur te blijven.
Ben wel benieuwd als je iets vind, wat je ervaringen daar mee zijn.
Ik ben na een maand nog steeds zeer tevreden over mijn nieuwe damp gear: eLeaf iStick Pico 25 + Sony accu's + Smok Big Baby Beast TFV8 5ml op 40W met 0,5s voorgloeien op 50W. In het begin had ik wat lekkage problemen maar dat kwam omdat ik de Smoks niet secuur in elkaar had gezet in combinatie met te veel liquid erin doen.
Voorheen met de eLeaf iStick Pico 22 + Panasonic accu's + Aspire Nautilus 5ml op 13W dampte ik zo'n 5ml 12mg/ml liquid weg per dag, nu zo'n 10ml 6mg/ml... Ook zijn de Smok coils een stuk duurder dan Aspire coils dus de kosten verdubbelen zo'n beetje maar dat is het zeker waard.
Van dry hits heb ik geen last gehad behalve bij die ene T6 coil die stuk ging, en dat zonder met een naald gaatjes te prikken. Kan liggen aan dat ik 70/30 PG/VG liquid gebruik, dat ik "maar" op 40W damp, dat ik niet chain vape en dat ik er twee heb met verschillende smaakjes die ik afwissel.
De eerste coils die ik probeerde waren T6 coils. Veel damp en veel smaak! Nu zitten er Q4 coils in. Wat minder damp en smaak maar nog steeds goed te noemen. Ik heb ook Q2 en M2 coils liggen die ik achtereenvolgens ga proberen als de Q4 coils aan vervanging toe zijn.
Maar zoals gezegd al met al zeer tevreden over deze setup. Met de 5ml tanks hoef ik ze maar één keer per dag te vullen en de accu's gaan anderhalf tot twee dagen mee. Happy camper!
Voorheen met de eLeaf iStick Pico 22 + Panasonic accu's + Aspire Nautilus 5ml op 13W dampte ik zo'n 5ml 12mg/ml liquid weg per dag, nu zo'n 10ml 6mg/ml... Ook zijn de Smok coils een stuk duurder dan Aspire coils dus de kosten verdubbelen zo'n beetje maar dat is het zeker waard.
Van dry hits heb ik geen last gehad behalve bij die ene T6 coil die stuk ging, en dat zonder met een naald gaatjes te prikken. Kan liggen aan dat ik 70/30 PG/VG liquid gebruik, dat ik "maar" op 40W damp, dat ik niet chain vape en dat ik er twee heb met verschillende smaakjes die ik afwissel.
De eerste coils die ik probeerde waren T6 coils. Veel damp en veel smaak! Nu zitten er Q4 coils in. Wat minder damp en smaak maar nog steeds goed te noemen. Ik heb ook Q2 en M2 coils liggen die ik achtereenvolgens ga proberen als de Q4 coils aan vervanging toe zijn.
Maar zoals gezegd al met al zeer tevreden over deze setup. Met de 5ml tanks hoef ik ze maar één keer per dag te vullen en de accu's gaan anderhalf tot twee dagen mee. Happy camper!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb voor de gein deze mod besteld:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.L58xqd
En tot mijn verbazing doet hij het super goed. Ramp up is zeeeeer kort. En hij is lekker licht. Wordt gebruikt i.c.m. een TFV8 big baby en 2x VTC6. En lekker lange batterylife i.t.t. mijn "oude" Vaporesso Nebula.
De TFV8 is ook weer mijn daily na de tip gebruikt te hebben om wat gaatjes te prikken. Werkt perfect.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.L58xqd
En tot mijn verbazing doet hij het super goed. Ramp up is zeeeeer kort. En hij is lekker licht. Wordt gebruikt i.c.m. een TFV8 big baby en 2x VTC6. En lekker lange batterylife i.t.t. mijn "oude" Vaporesso Nebula.
De TFV8 is ook weer mijn daily na de tip gebruikt te hebben om wat gaatjes te prikken. Werkt perfect.
[ Voor 6% gewijzigd door Randleman op 23-03-2018 09:40 ]
We kennen het hele verhaal niet, maar het stinktDAMAGE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:57:
[...]
Joh, dan kun je van zo veel merken niets meer kopen. Er zijn wel meer merken geweest in het verleden die dingen gedaan hebben die niet zo tof zijn. Het is allemaal niet netjes inderdaad, maar goed, als consument heb je daar toch vrij weinig mee. Dan blijven er maar weinig dingen over die je kunt kopen denk ik
Premium is de top, de crème de la crème. Dan praten we over mods die meestal geen mass-productie zijn, met de allerbeste chips, de beste materialen en dergelijke.De GENE chip is gewoon een hele goede chip. Voor mij is het premium. Dat er andere mensen zijn die 'premium' alleen op hele dure chips plakken die verder hetzelfde doen dat mag. Maar er is niets mis met de GENE chip. Even voor mijn beeldvorming; wat is voor jou dan wél premium?
Jij bent nu aan het verdedigen waarom een Renault, die je ook met leer en andere luxe kan uitrusten, vergelijkbaar is met een Mercedes S-klasse.. Het is echt een ander segment
Kijk er is weinig mis met een Renault, of een DRAG. Hij doet wat je wilt en voor een budget dat je er voor over hebt. Ik zeg ook niet dat je hem niet moet kopen, maar als jij dit premium vind, dan vind ik op mijn beurt dat je een vertekend beeld hebt
[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 23-03-2018 12:55 ]
Bericht hierboven
Premium is bij jou blijkbaar 'boutique' spul.Floor-is schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:53:
Kijk er is weinig mis met een Renault, of een DRAG. Hij doet wat je wilt en voor een budget dat je er voor over hebt. Ik zeg ook niet dat je hem niet moet kopen, maar als jij dit premium vind, dan vind ik op mijn beurt dat je een vertekend beeld hebt
Premium is leuk maar uiteindelijk gaat het toch vooral om prijs-kwaliteit-verhouding. In de goede oude VAMO tijd heb ik een premium model gehad, een Spire. Die was inderdaad wel een stuk beter qua bouwkwaliteit etc dan VAMO's, die eigenlijk vrij crappy waren eigenlijk, maar ook veel duurder.
Een Pico van tegenwoordig is gewoon een goede mod. Niet premium, wel goed. Ik vraag me af of premium nog echt wel wat toevoegt behalve bling.
Een Pico van tegenwoordig is gewoon een goede mod. Niet premium, wel goed. Ik vraag me af of premium nog echt wel wat toevoegt behalve bling.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Meestal niet, maar het oog wil af en toe ook watMx. Alba schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:07:
Premium is leuk maar uiteindelijk gaat het toch vooral om prijs-kwaliteit-verhouding. In de goede oude VAMO tijd heb ik een premium model gehad, een Spire. Die was inderdaad wel een stuk beter qua bouwkwaliteit etc dan VAMO's, die eigenlijk vrij crappy waren eigenlijk, maar ook veel duurder.
Als dat jouw samenvatting is, dan heb je me inderdaad niet begrepen.DAMAGE schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:53:
[...]
Premium is bij jou blijkbaar 'boutique' spul.
Naast garantie en gebruik van betere onderdelen (en dus een beter geheel).. Over het algemeen niet heel veel hoor. Ik wil graag een DNA of een Yihi board omdat beide top-garantie bieden, net een stapje (of een paar) beter zijn dan andere boards bovendien. Maar ik weet dat dat absoluut gecombineerd gaat met een stevige premium-prijs.Mx. Alba schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:07:
Dat gezegd hebbende: 85% van de tijd gebruik ik mijn squonk-mods. Beide niet van het premium-segment, beide echt fantastisch goed. Van de overgebleven 15% gebruik ik m'n eGo AiO het meest, pas als ik er voor ga zitten en spoeltjes maken of liquids.. Dan pak ik m'n mod met Yihi-chip erin. Dus om nou te zeggen dat ik een premium-snob ben, dat gaat me wat ver
Bericht hierboven
Nou nou, al bijna een week geen post meer gezien! Iedereen aan het brouwen of is de fun er vanaf?
Hier nog wel een leuke update:

Ik heb al een hele tijd de istick pico in gebruik, heb 2 melo3 tanks maar merk dat het erafdraaien van de bovenkant om weer te vullen steeds meer gekut word. Heeft er iemand een betere tank optie voor op de istick? En waar vandaan?
Bears and Bulls
Dat is en blijft een mooie mod. Damn, ben jaloersNovarion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:08:
Nou nou, al bijna een week geen post meer gezien! Iedereen aan het brouwen of is de fun er vanaf?![]()
[afbeelding]
Hallo,
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een IJOY CAPO 100 box mod besteld in combinatie met de SMOK TFV8 BIG BABY Clearomizer en Samsung 48G 21700 4800mAh 4.8A Batterij.
De batterij heeft de volgende specificaties:
Nominal Capacity: 4800mAh
Nominal Voltage: 3.6V
Maximum Voltage: 4.2V
Discharge Current: 9.6A Maximum Continuous, 4.8A Maximum Continuous for optimum cycle life
Style: Flat Top
Protected: NO, UNPROTECTED
Nu mijn vraag kan Ik V8 Baby - X4 core 0.15 ohm quadruple coil wat pre-installed komt bij de tfv8 big baby wel gebruiken met de batterij? Hoeveel watt kan ik maximaal instellen zonder dat de batterij overhit raakt?
Alvast bedankt!
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een IJOY CAPO 100 box mod besteld in combinatie met de SMOK TFV8 BIG BABY Clearomizer en Samsung 48G 21700 4800mAh 4.8A Batterij.
Discharge Current: 9.6A Maximum Continuous, 4.8A Maximum Continuous for optimum cycle life
Nu mijn vraag kan Ik V8 Baby - X4 core 0.15 ohm quadruple coil wat pre-installed komt bij de tfv8 big baby wel gebruiken met de batterij? Hoeveel watt kan ik maximaal instellen zonder dat de batterij overhit raakt?
Alvast bedankt!
Als ik mooch zijn blog er op na sla, is het antwoord nee. Deze batterij zou je maximaal rond de 21W kunnen gebruiken.Mirrordin schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:01:
Hallo,
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
https://www.e-cigarette-f...commended-batteries.7593/
Ik heb heb alleen naar de mAh gekeken, lekker handig van mij.analogworm schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:24:
[...]
Als ik mooch zijn blog er op na sla, is het antwoord nee. Deze batterij zou je maximaal rond de 21W kunnen gebruiken.
Dus ik zou eigenlijk iets als de Samsung INR21700-30T 35A 3000mAh moeten hebben om zo'n beetje alle wattages the kunnen vapen met mijn mod?
Kort antwoord: Ja.Mirrordin schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:52:
[...]
Ik heb heb alleen naar de mAh gekeken, lekker handig van mij.![]()
Dus ik zou eigenlijk iets als de Samsung INR21700-30T 35A 3000mAh moeten hebben om zo'n beetje alle wattages the kunnen vapen met mijn mod?
Langer antwoord: Als je bij een vrijwel lege batterij (2.8 Volt) op vol vermogen (100 Watt) gaat vapen dan trek je 35.7 Ampere ( Power (W) = Voltage (V) * Current (A) ) uit je batterij. Dan wil je dus een batterij die minimaal 35 A continuous discharge aan kan.
Mooch rate de Samsung INR21700-30T zelfs als 40 A continuous, dus met die batterij zit je zeker veilig.
Oké thanks!dubbeldekkert schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:56:
[...]
Kort antwoord: Ja.
Langer antwoord: Als je bij een vrijwel lege batterij (2.8 Volt) op vol vermogen (100 Watt) gaat vapen dan trek je 35.7 Ampere ( Power (W) = Voltage (V) * Current (A) ) uit je batterij. Dan wil je dus een batterij die minimaal 35 A continuous discharge aan kan.
Mooch rate de Samsung INR21700-30T zelfs als 40 A continuous, dus met die batterij zit je zeker veilig.
zo te zien kan er ook een 20700 batterij in, Effest en ijoy zijn beide prima tot 30A. 90WMirrordin schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:35:
[...]
Oké thanks!Het probleem is dat je die batterij vrijwel nergens kan krijgen
https://www.zwoofs.nl/bat...terijen/20700-batterijen/
Ik gebruik al een flinke tijd de nautilus 2 op de pico. Wel een mtl tankje, bevalt goed qua gemak en smaakervaring.mindcre8r schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:00:
Ik heb al een hele tijd de istick pico in gebruik, heb 2 melo3 tanks maar merk dat het erafdraaien van de bovenkant om weer te vullen steeds meer gekut word. Heeft er iemand een betere tank optie voor op de istick? En waar vandaan?
psn drad83
Super! Thanks!analogworm schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:54:
[...]
zo te zien kan er ook een 20700 batterij in, Effest en ijoy zijn beide prima tot 30A. 90W
https://www.zwoofs.nl/bat...terijen/20700-batterijen/
Absoluut waar! Ook in gebruik vind ik ‘m enorm fijn werken. Zeker een aanrader, maar mijn referentiekader met mods is niet enorm grootj-phone schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:13:
[...]
Dat is en blijft een mooie mod. Damn, ben jaloers
Wat een arrogante vent die Rutgers, volgens mij weet hij totaal niet wat elektronisch roken is.
[ Voor 47% gewijzigd door Barfman op 05-04-2018 15:47 ]
Dit is wel raar. Op dit moment zit ik vanwege een persoonlijke situatie te stressen en het vapen van 18 mg lijkt niet eens genoeg te zijn om mijn nicotine drang te verminderen. Ik heb net weer een pak sigaretten gekocht. Is dit te verklaren want volgens mij zit er in peuken juist minder nicotine in.
Ik denk dat je het moet zoeken in een soort pavlov reactie, het mentale aspect van de verslaving. Bij stress neig je normaliter naar een sigaret. Hoe ik het heb ervaren is dat sigaretten een veel heftigere 'hit' geven. Mogelijk dat de stress van niet genoeg nicotine de stress verergert. Ik denk dat je aan een e sigaret ook in deze situatie moeten wennen.polopolo150 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:51:
Dit is wel raar. Op dit moment zit ik vanwege een persoonlijke situatie te stressen en het vapen van 18 mg lijkt niet eens genoeg te zijn om mijn nicotine drang te verminderen. Ik heb net weer een pak sigaretten gekocht. Is dit te verklaren want volgens mij zit er in peuken juist minder nicotine in.
Hoe dan ook, laat die stinkies liggen, geniet van je lekkere custard/strawberry/I dunno what, en pak je stress situatie grondig aan. Zet 'm op ouwe
Nee, die batterij kan niet genoeg Ampère leveren voor wat je wilt doen.Mirrordin schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:01:
Hallo,
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Waarom niet een veel beter beschikbare iJoy/Ampking/Enercig 20700?
Bericht hierboven
In sigarettenrook zit veel meer andere rotzooi die het effect van de nicotine versterken. En er zitten ook stoffen in die pas na een week of drie helemaal uit je systeem zijn - vandaar dat veel mensen drie weken nadat ze zijn gestopt met roken vaak een moment van zwakte hebben en weer teruggrijpen naar de sigaret.polopolo150 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:51:
Ik zou bijna zeggen: steek een sigaret op. Grote kans dat je dat verschrikkelijk smerig gaat vinden en hem niet eens op rookt.
Iemand dit al eens meegemaakt met een Smok Alien, beeld is heel erg vervormd, en vanavond ging hij spontaan uit zijn eigen dampen, dacht wat hoor ik nou voor een sissend geluid
Gelijk de batterijen eruit getrokken. Heb hem nu 8 weken. Zou het ook nog kunnen dat ik toevallig een slechte coil tref, is wel een nieuwe X4 Quadruple Coil 0.15Ω, maar je hoort wel eens dat er soms een slecht exemplaar tussen zit. Wat kan ik verwachten van de verkoper dampstarter.nl, ik geloof dat ik 3 maanden garantie standaard hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 12-04-2018 18:41 ]
Mooi wat je nu aanhaalt!Mx. Alba schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:51:
[...]
In sigarettenrook zit veel meer andere rotzooi die het effect van de nicotine versterken. En er zitten ook stoffen in die pas na een week of drie helemaal uit je systeem zijn - vandaar dat veel mensen drie weken nadat ze zijn gestopt met roken vaak een moment van zwakte hebben en weer teruggrijpen naar de sigaret.
Ik zou bijna zeggen: steek een sigaret op. Grote kans dat je dat verschrikkelijk smerig gaat vinden en hem niet eens op rookt.
Ik ben nu zo’n maandje overgestapt naar vapen/gestopt met roken.
Vorige week zaterdag in een café mijn eerste coil gehad die op was, dryhit heaven.
Ik weet niet hoe vapers die bekend zijn met deze ervaring het omschrijven maar het was een hele droge -ja duh- plasticachtige smaak. Zo smerig dat ik maar een sigaret heb aangenomen van een vriend, om toch aan m’n nic te komen.
Blij en ongelukkig dat ik dit heb gedaan.
Ongelukkig omdat ik weer heb gerookt, gelukkig omdat ik weet hoe (...) smerig het is. Bijzonder dat het zo vies geworden is na 3 weken er vanaf te zijn. Waarschijnlijk verwend door alle smaakjes die bij een sigaret niet aanwezig zijn.
Stressvolle situaties geven denk wel vaker voor alle ex-rokers een gedachte momentje van “oh peuk op steken nu”. Gewoon even de gedachte omzetten en je dampvriend in de hand nemen.
Als ik je schermpje mag geloven is ie gewoon kapot, wel eens laten vallen? Heeft niets te maken met je coil of setup. Niet meer gebruiken en lekker terug sturen. Als de mod uit zichzelf gaat vuren is het gewoon foute boel, batterijen er lekker uit laten.Barfman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:18:
Iemand dit al eens meegemaakt met een Smok Alien, beeld is heel erg vervormd, en vanavond ging hij spontaan uit zijn eigen dampen, dacht wat hoor ik nou voor een sissend geluidGelijk de batterijen eruit getrokken. Heb hem nu 8 weken. Zou het ook nog kunnen dat ik toevallig een slechte coil tref, is wel een nieuwe X4 Quadruple Coil 0.15Ω, maar je hoort wel eens dat er soms een slecht exemplaar tussen zit. Wat kan ik verwachten van de verkoper dampstarter.nl, ik geloof dat ik 3 maanden garantie standaard hebt.
[afbeelding]
Dit mag sowieso niet gebeuren laat staan met een 8 weken jong model!
Smok staat inmiddels bekend om hun slechte quality control. Het scherm van m'n drie maanden oude Alien begon ook zulke artifacten te vertonen, om er vervolgens helemaal mee te stoppen.
Gewoon lekker terug sturen dus.
Gewoon lekker terug sturen dus.
Oke bedankt, dan neem ik vandaag even contact op met de winkel.
Ik heb hem niet laten vallen iig.
Ik heb hem niet laten vallen iig.
Ja dat heb ik ook gedaan. Thanks anyway!Floor-is schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:46:
[...]
Nee, die batterij kan niet genoeg Ampère leveren voor wat je wilt doen.
Waarom niet een veel beter beschikbare iJoy/Ampking/Enercig 20700?
Ha. Ik wil binnenkort definitief gaan overstappen van roken naar vapen. Heb al wel het e.e.a. thuis aan vape spul. Vorig jaar een eleaf istick pico gekocht waar ik best tevreden mee ben, maar de clearomizer (melo 3 mini) vind ik het toch niet helemaal.
Hebben jullie nog aanraders die op de box passen (max 22mm geloof ik)? Wil eigenlijk 1 goede voor MTL en 1 goede voor DL. Later maar eens kijken om de pico zelf te vervangen/aan te vullen (zat te kijken naar de pico 25, maar andere suggesties zijn ook welkom!).
Alvast bedankt!
Hebben jullie nog aanraders die op de box passen (max 22mm geloof ik)? Wil eigenlijk 1 goede voor MTL en 1 goede voor DL. Later maar eens kijken om de pico zelf te vervangen/aan te vullen (zat te kijken naar de pico 25, maar andere suggesties zijn ook welkom!).
Alvast bedankt!
Smaken verschillen, maar als MTL-er kun je denken aan bv. de Siren V 2: 22mm:Thomas schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:47:
Ha. Ik wil binnenkort definitief gaan overstappen van roken naar vapen. Heb al wel het e.e.a. thuis aan vape spul. Vorig jaar een eleaf istick pico gekocht waar ik best tevreden mee ben, maar de clearomizer (melo 3 mini) vind ik het toch niet helemaal.
Alvast bedankt!
https://www.gearbest.com/...ers/pp_748326.html?wid=21 , maar helaas 2ml. € 18,14 voor een euro meer is deze sneller in huis via G-Warehouse.
Maar anders de Pico 25 : https://www.efun.top/cata...h/result/?cat=0&q=pico+25 (ong. € 20,00 + verzending,) met het grote broertje van 4,5 ml. 24 mm :
https://www.gearbest.com/...atomizers/pp_1226540.html bestellen via de app kost hij € € 19,00 en €1,60 verzending track and trace.
Kijk, daar heb ik wat aan! Zat zelf ook nog de nautilus 2 te overwegen voor mtl, maar misschien binnenkort gewoon die siren eens bestellen en een pico 25 erbij. Dan zit ik denk ik wel weer even goed.Embryo1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:57:
[...]
Smaken verschillen, maar als MTL-er kun je denken aan bv. de Siren V 2: 22mm:
https://www.gearbest.com/...ers/pp_748326.html?wid=21 , maar helaas 2ml. € 18,14 voor een euro meer is deze sneller in huis via G-Warehouse.
Maar anders de Pico 25 : https://www.efun.top/cata...h/result/?cat=0&q=pico+25 (ong. € 20,00 + verzending,) met het grote broertje van 4,5 ml. 24 mm :
https://www.gearbest.com/...atomizers/pp_1226540.html bestellen via de app kost hij € € 19,00 en €1,60 verzending trach and trace.
Sorry ik was de batterijen vergeten.
Voor MTL, dus tussen de 1-1,5 ohm zijn deze geschikt:
https://www.nkon.nl/recha...18650b-made-in-japan.html € 3,99 ex verzending, wil je toch gaan sub ohmen, zijn deze ongeschikt en moet naar bv. :
https://www.nkon.nl/recha...s18650vtc5a-flat-top.html € 6,25 Ex verzending of de
https://www.nkon.nl/recha...us18650vtc5-flat-top.html € 4,25 ex. verzending.
Voor MTL, dus tussen de 1-1,5 ohm zijn deze geschikt:
https://www.nkon.nl/recha...18650b-made-in-japan.html € 3,99 ex verzending, wil je toch gaan sub ohmen, zijn deze ongeschikt en moet naar bv. :
https://www.nkon.nl/recha...s18650vtc5a-flat-top.html € 6,25 Ex verzending of de
https://www.nkon.nl/recha...us18650vtc5-flat-top.html € 4,25 ex. verzending.
Afgelopen maandag opgestuurd en chip bleek verbrand, heb een nieuwe mod gekregen.Barfman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:18:
Iemand dit al eens meegemaakt met een Smok Alien, beeld is heel erg vervormd, en vanavond ging hij spontaan uit zijn eigen dampen, dacht wat hoor ik nou voor een sissend geluidGelijk de batterijen eruit getrokken. Heb hem nu 8 weken. Zou het ook nog kunnen dat ik toevallig een slechte coil tref, is wel een nieuwe X4 Quadruple Coil 0.15Ω, maar je hoort wel eens dat er soms een slecht exemplaar tussen zit. Wat kan ik verwachten van de verkoper dampstarter.nl, ik geloof dat ik 3 maanden garantie standaard hebt.
[afbeelding]
Heb de Smok Prince Stick 8ML nu 3 weken.
Prima vaper met die M4 coils.
Veel smaak met die V12 coils! Wel belangrijk om de coils echt stevig in de tankbase te draaien!
30EUR + 1.70EUR voor de verzending via POSTNL (AlieEx)
Prima vaper met die M4 coils.
Veel smaak met die V12 coils! Wel belangrijk om de coils echt stevig in de tankbase te draaien!
30EUR + 1.70EUR voor de verzending via POSTNL (AlieEx)
Heb voor het proberen eens smaakloze liquid gekocht (Qpharm, 100% VG 6mg nicotine) en ik moet zeggen dat dat eigenlijk best bevalt! Misschien blijf ik hier wel bij. 100% VG is ook bijzonder prettig, heb sowieso altijd wel 70% of meer VG maar 100% geeft zelfs op 75w (pico 75 + melo 3) geen spitback.
Drop RDA nu sinds een aantal dagen in gebruik, wat een pure smaak ten opzichte van een tank. Bouwen op het deck is een leuke bezigheid en is erg gemakkelijk. Vandaag de coils schoon gebrand en nieuwe plukjes katoen gestoken. Smaakt weer best!

LOL Wat een naar mannetje inderdaad zeg. Je vraagt je gelijk af wat zijn intenties zijn. Er is voor die meneer geen enkele reden om het dampen niet te omarmen. Hij zou het juist toe moeten juichten. Al die kauwgom en pleisters helpen niet. Maar dampen is het enige dat wèl werkt. Denk dat we het daar allemaal wel mee eens zijn hier. En de mensen die net geswitcht zijn naar dampen en nog naar een peukje neigen: Accepteer dat dat zo is in het begin. Geloof mij maar; na een tijdje ga jij die peuken niet eens meer aanraken. En als je dat wel doet dan merk je dat dat zo ontzettend goor smaakt. En dan weet je dat je volledig geswitcht bent naar het dampen.Novarion schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:47:
[video]
Wat een toeval, vandaag precies 4 jaar geleden een Kassa uitzending toegewijd aan de e-sigaret. Leuke aflevering om terug te zien.
Verhitte discussie met een hoop strontpraat, goede argumenten, andere wetgeving en old skool mods.
Ik heb hier nog steeds een pakje peuken liggen. No way in hell dat ik daar eentje van op ga steken. Vieze meuk. Ook als ik iemand zie roken of ik ruik het, de drang naar een peuk is compleet weg. Dat dankzij het dampen. Belangrijk is wel dat je een fatsoenlijk apparaat hebt. Want je kunt nog zo veel nicotine in je ejuice hebben, als je het verkeerde apparaat gebruikt dan ga je inderdaad niet die voldoening krijgen. Ik damp nu zelf toevallig 6mg nicotine ejuice. Deze ejuice maak ik zelf. Voorheen ook 12 en 18mg nico gebruikt. Als ik dat in mijn huidige device stop (Een fatsoenlijke boxmod met een dripper er op) dan voel ik mij niet goed. 6mg is zelfs nog wat aan de hoge kant. Daar krijg je een behoorlijke nicotine rush van als je er maar genoeg aan lurkt. Dus zorg dat je een apparaat koopt dat bij je past. Accepteer ook dat je soms 1, 2, of misschien 3 of 4 apparaten, tankjes en weet ik wat moet proberen voor je bij de setup bent die top is. Maar het geluk is dat het allemaal niet veel hoeft te kosten en je alsnog mega veel geld bespaart van het niet kopen van pakjes peuken.
Nu bijna 4,5 jaar rookvrij. Sinds ik met wat serieuzer dampspul ben gaan werken, heb ik totaal geen behoefte meer naar een shaggie gehad. Daarvoor met Ego pennetjes had ik dat nog wel.
De koopgekte waar de meeste dampers in het begin nog last van hebben is bij mij ook al jaren voorbij.
Zo nu en dan koop ik nog eens een modje als er een leuke aanbieding is. Vloeistof maak ik al jaren zelf en mijn oude trouwe Magna dripper en Limitless tank gaan al jaren mee en houden het nog wel even vol ook.
Het kost me dus bijna niks meer.
Stoppen met dampen zal ik voorlopig nog lang niet doen. Ik moet toch wat in m'n handen hebben en ergens aan kunnen zuigen. Zo verslaafd ben ik dan nog wel. (zal wel uit mijn baby tijd stammen
)
De koopgekte waar de meeste dampers in het begin nog last van hebben is bij mij ook al jaren voorbij.
Zo nu en dan koop ik nog eens een modje als er een leuke aanbieding is. Vloeistof maak ik al jaren zelf en mijn oude trouwe Magna dripper en Limitless tank gaan al jaren mee en houden het nog wel even vol ook.
Stoppen met dampen zal ik voorlopig nog lang niet doen. Ik moet toch wat in m'n handen hebben en ergens aan kunnen zuigen. Zo verslaafd ben ik dan nog wel. (zal wel uit mijn baby tijd stammen
Leuke lamp, overigens !!
Ik heb dat zelf ook: ben nu 2,5 jaar aan het vapen, waarvan de laatste 1,5 helemaal zonder sigaretten ernaast. Véél mods en verdampers later is nu de koopdrang wel een beetje weg. Af en toe gun ik mijzelf een nieuwe mech. Waar vapen eerst nog duurder was dan roken doordat ik veel verschillende dingen kocht, is het nu pas goedkoper geworden zelfs met "dure" mechs.smallblock schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:15:
Nu bijna 4,5 jaar rookvrij. Sinds ik met wat serieuzer dampspul ben gaan werken, heb ik totaal geen behoefte meer naar een shaggie gehad. Daarvoor met Ego pennetjes had ik dat nog wel.
Stoppen met dampen zal ik voorlopig nog lang niet doen. Ik moet toch wat in m'n handen hebben en ergens aan kunnen zuigen. Zo verslaafd ben ik dan nog wel. (zal wel uit mijn baby tijd stammen)

Ik ben van plan een nieuwe mod te kopen, mijn Eleaf Istick heb ik weggegeven en zit nu op mijn Cuboid icm Skyline te vapen.
Zelf neig ik naar de Eleaf Invoke of de Ijoy Capo 100. Iemand nog een suggestie?
Zelf neig ik naar de Eleaf Invoke of de Ijoy Capo 100. Iemand nog een suggestie?
Ik heb zelf een maand of 2 de invoke in gebruik, compact top modje. Enige minpuntje is dat het batterij deurtje na een tijdje niet goed meer sluit en regelmatig open springt[b][message=54973365,noline]
Ik heb laatst de Wotofo Bravo besteld, een nieuwe RTA voor 2018. Dual coil met een GTA stijl deck. Ben benieuwd of dat wat is. Was zelf erg tevreden met de Serpent SMM van Wotofo en deze tank lijkt er een beetje op. Nog niet met dual coils gewerkt dus eens kijken hoe dat op mijn mod gaat vuren. Twee quad fused claptons er in en gaan.
Mijn jongere broer rookt op dit moment nog maar wil ook gaan vapen. Ik zit te denken om maar een Eleaf iStick Pico voor hem te kopen. 75 watt en met een leuk tankje erbij en makkelijk te verwisselen coils. Vond het zelf een erg fijn starter setje. Zie hem nog niet echt zelf coiltjes draaien etc. Misschien dat hij dat later wil. Lijkt mij wel een goede keuze toch? Of nog mensen andere tips?
Mijn jongere broer rookt op dit moment nog maar wil ook gaan vapen. Ik zit te denken om maar een Eleaf iStick Pico voor hem te kopen. 75 watt en met een leuk tankje erbij en makkelijk te verwisselen coils. Vond het zelf een erg fijn starter setje. Zie hem nog niet echt zelf coiltjes draaien etc. Misschien dat hij dat later wil. Lijkt mij wel een goede keuze toch? Of nog mensen andere tips?
[ Voor 37% gewijzigd door DAMAGE op 21-04-2018 23:46 ]
Laat je broertje dan met de Pico 25 beginnen, : https://www.efun.top/eleaf-istick-pico-25-mod-85w.html ong.DAMAGE schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:45:
€ 22,00 ex. verzending. Kan hij bijna alle nieuwe tanken op kwijt.
met bv. de Digiflavor Siren V2 (4,5 ml) https://www.gearbest.com/..._1226540.html?wid=1433363 € 22,35 incl. verzending, met een perfecte airflow en makkelijk te bouwen.
De oudere broer heeft nog wel wat Kanthal en cotton
[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 22-04-2018 08:36 ]
Perfecte damper! Heb hem nu 2 weken dagelijks in gebruik en prima voor de starter (damp pas 10 maanden maar het blijft leuk en heb ook nooit meer analoog gerookt).
Ik wil voor de Pico 25 een extra batterij naast de Sony US18650VTC6 3120mAh die ik al heb (samen met de Pico besteld).
Nu heb ik https://www.nkon.nl/sony-us18650vtc6.html dezelfde op het oog of raden jullie een ander aan?
Ook zit ik te kijken naar een goede lader. Mag een enkele zijn aangezien 1 van de 2 batterijen toch in de damper zit. Ik keek naar bv deze https://www.nkon.nl/charg...telligen-usb-charger.html echter zeggen de merken die er tussen staan mij niet zo veel. Welke ervaring hebben jullie met laders?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
De batterij is een prima keus, maar met het oog op de toekomst zo ik naar een andere lader kijken.stuffer schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:20:
[...]
Nu heb ik https://www.nkon.nl/sony-us18650vtc6.html dezelfde op het oog of raden jullie een ander aan?
Ook zit ik te kijken naar een goede lader. Mag een enkele zijn aangezien 1 van de 2 batterijen toch in de damper zit. Ik keek naar bv deze https://www.nkon.nl/charg...telligen-usb-charger.html echter zeggen de merken die er tussen staan mij niet zo veel. Welke ervaring hebben jullie met laders?
Mogelijk ga je later naar een mod met dubbele batterij, die dan altijd samen moeten blijven. Dat geldt ook voor het opladen. Maar dat is je eigen keus. Zeker bij sub ohmen, gaat er per dag nogal wat energie door.
https://www.nkon.nl/charger/xtar-vc2.html . De Efest laadt alleen op 1a en is een snellader volgens de omschrijving. Hoe langzamer er wordt opgeladen, hoe langer de batterijen mee gaan.
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht!Embryo1 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:42:
[...]
De batterij is een prima keus, maar met het oog op de toekomst zo ik naar een andere lader kijken.
Mogelijk ga je later naar een mod met dubbele batterij, die dan altijd samen moeten blijven. Dat geldt ook voor het opladen. Maar dat is je eigen keus. Zeker bij sub ohmen, gaat er per dag nogal wat energie door.
https://www.nkon.nl/charger/xtar-vc2.html . De Efest laadt alleen op 1a en is een snellader volgens de omschrijving. Hoe langzamer er wordt opgeladen, hoe langer de batterijen mee gaan.
Dank!
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ja, daar heb ik over gelezen. Een vd redenen waarom ik twijfel. Duidelijk is dat de Ijoy Capo 100 dat probleem niet heeftjustmike schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:37:
[...]
Ik heb zelf een maand of 2 de invoke in gebruik, compact top modje. Enige minpuntje is dat het batterij deurtje na een tijdje niet goed meer sluit en regelmatig open springt
Maar de invoke lijkt mij compacter in de hand, en lichter?
@Cybergamer
Het is soms vervelend, maar vind het zelf niet irritant genoeg om hem daarvoor aan de kant te laten liggen. Ik zou hem kunnen inwisselen voor een van de andere mods die ik heb maar blijf deze toch gebruiken als daily driver, vooral vanwege zijn compacte vorm.
Het is soms vervelend, maar vind het zelf niet irritant genoeg om hem daarvoor aan de kant te laten liggen. Ik zou hem kunnen inwisselen voor een van de andere mods die ik heb maar blijf deze toch gebruiken als daily driver, vooral vanwege zijn compacte vorm.
Ik ben eruit. Het gaat de Invoke worden! Gezien het gewicht (en de lengte, breedte en hoogte) van dit dingetje lijkt het mij de beste als daily mod.justmike schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:00:
@Cybergamer
[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 23-04-2018 02:32 ]
Even een kort vraagje, waar bestelt men tegenwoordig de liquids? 
Ben een tijdje gestopt met dampen maar de zin begint weer te komen door het lekkere weer.
Alles in huis is helaas over datum
En welke merken zijn tegenwoordig aanraders?
Ben een tijdje gestopt met dampen maar de zin begint weer te komen door het lekkere weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 23-04-2018 20:24 ]
Ik meng zelf tegenwoordig. Ook een stuk lekkerder.Valandin schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:22:
Ik mengde eerst zelf, maar dat werd me teveel gedoe. Inmiddels liters weggedampt van Boss Shots Sugar Lips en Mr. Croc's Left handed Panguin. Daar moet je wel zelf VG/PG/nic aan toevoegen. Ik zag een tijdje geleden dan One Hit Wonder ook DIY doet, maar nog geen Magic Man DIY heeft uitgebracht helaas.Valandin schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:22:
Boss shots heeft inderdaad goeie deals. Pak 'm beet €35,- per liter als je de 500ml versies neemt. Met el cheapo samples van 10 en 30ml, €1.75 en €4.54 respectievelijk. en vergeet niet de 12% discount met DIYFBJL Koppelle schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:37:
[...]
Ik mengde eerst zelf, maar dat werd me teveel gedoe. Inmiddels liters weggedampt van Boss Shots Sugar Lips en Mr. Croc's Left handed Panguin. Daar moet je wel zelf VG/PG/nic aan toevoegen. Ik zag een tijdje geleden dan One Hit Wonder ook DIY doet, maar nog geen Magic Man DIY heeft uitgebracht helaas.
En verzendkosten natuurlijk...analogworm schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:44:
[...]
Boss shots heeft inderdaad goeie deals. Pak 'm beet €35,- per liter als je de 500ml versies neemt. Met el cheapo samples van 10 en 30ml, €1.75 en €4.54 respectievelijk. en vergeet niet de 12% discount met DIYFB
€100,- bestellen kortingscode er bij waardoor effectief vrijwel geen verzendkosten..
Voor een enkel 10ml flesje hoef je het niet te doen nee.
Goed dat het werd gezegd, 6x 250ml en 1x500ml Boss shots besteld net. Niet het goedkoopste, wel goed en makkelijk
Hoewel nooit slecht met een goede one shot boost of recept maar ik vond het nooit 100% gelijk premade liquid, natuurlijk is de ratio prijs/hoeveelheid wel een voordeel.Cybergamer schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:41:
[...]
Ik meng zelf tegenwoordig. Ook een stuk lekkerder.
Laatste wat ik heb geprobeerd waren aroma's van Mystiq ( van die Maleisië style liquid met koolada fris of whatever in ) en die kwamen aardig in de buurt van hun 50 in 60ml premade bottles van 25 euro per stuk.
Dus een stuk goedkoper want het aroma was 15 euro voor 30ml en dan kom je toch rond de 350ml uit.
Iets anders als bv Element pink lemonade koop ik liever rechtstreeks van de fabrikant ( 100ml wat 120ml is na 2 nic boosters in de UK voor 18 pond ) want volgens copy recepten heb je 2-3 citrus aroma's nodig en raspberry en champagne voor het fizz effect, dan begin ik al niet eraan als ik speciaal 5 aroma's moet voor 1 liquid te kunnen namaken, maar ieder zijn ding
Wel je PG en VG erbij hoop ik? Ook lekker goedkoop bij Flavour boss418O2 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:53:
Goed dat het werd gezegd, 6x 250ml en 1x500ml Boss shots besteld net. Niet het goedkoopste, wel goed en makkelijk
Nee want ik heb nog 15 liter base en heel veel nicotineanalogworm schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:55:
[...]
Wel je PG en VG erbij hoop ik? Ook lekker goedkoop bij Flavour boss
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.