Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
j-phone schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:37:
@Mx. Alba , mocht je toch op zoek gaan naar een mod met 2 batterijen kijk dan vooral eens naar de Eleaf Invoke. Dit is de kleinste mod met 2 batterijen erin met een modern, makkelijk menu en veilig laden van de batterijen in de mod (max 2A).
Die wou ik eerst nemen, maar iemand waar ik op het dampforum via privé wel eens contact heb gaf aan dat hij er niet over te spreken was en hem terug gestuurd heeft. In eerste instantie sprak ie mij ook aan, niet duur en licht in gewicht.

Heb nu mede dankzij aanraden die man een sigelei duo 3 en een eleaf ikon 220 besteld. Of ze intern goed laden weet ik niet, ik laad batterijen extern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Die wou ik eerst nemen, maar iemand waar ik op het dampforum via privé wel eens contact heb gaf aan dat hij er niet over te spreken was en hem terug gestuurd heeft. In eerste instantie sprak ie mij ook aan, niet duur en licht in gewicht.

Heb nu mede dankzij aanraden die man een sigelei duo 3 en een eleaf ikon 220 besteld. Of ze intern goed laden weet ik niet, ik laad batterijen extern.
Mij bevalt hij prima, zeker met de bijgeleverde tank. Zo zie je maar dat wat goed is voor de één, geen bevredigende oplossing is voor een ander.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
j-phone schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:03:
[...]

Mij bevalt hij prima, zeker met de bijgeleverde tank. Zo zie je maar dat wat goed is voor de één, geen bevredigende oplossing is voor een ander.
Klopt, hij let ook best veel op kwaliteit. En dat snap ik wel. Ik heb pas een joyetech evic primo mini dood verklaard, had hem pas een maandje of 2-3. De weerstand las ie te hoog af met welke tank dan ook, zeer irritant. 510 contact en schroefdraad schoonmaken hielp niet. Mod uit elkaar gesloopt en echt waar wat een goedkope meuk. Isolatie in de batterijhouder is een dun stukje plastic, en het carbon is van slechte kwaliteit want dat liet al op een hoekje los vanaf het begin toen ik m had.

Maar inderdaad ervaringen wisselen. En zo duur kost ie niet, toen ik keek op FT of GB was ie rond de 25 e zonder tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
dennis_rsb schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:25:
[...]

Klopt, hij let ook best veel op kwaliteit. En dat snap ik wel. Ik heb pas een joyetech evic primo mini dood verklaard, had hem pas een maandje of 2-3. De weerstand las ie te hoog af met welke tank dan ook, zeer irritant. 510 contact en schroefdraad schoonmaken hielp niet. Mod uit elkaar gesloopt en echt waar wat een goedkope meuk. Isolatie in de batterijhouder is een dun stukje plastic, en het carbon is van slechte kwaliteit want dat liet al op een hoekje los vanaf het begin toen ik m had.

Maar inderdaad ervaringen wisselen. En zo duur kost ie niet, toen ik keek op FT of GB was ie rond de 25 e zonder tank.
Het schijnt toch wel zo te zijn dat Joyetech en Eleaf in feite van het zelfde bedrijf zijn. Jammer dat de QA dan zo verschilt.

Zelf heb ik goede ervaringen met Eleaf. Heb hier de Kiya (prima MTL apparaat), een Pico (die gebruiken zowel mijn vrouw als mijn schoonzoon) en de voornoemde Invoke in gebruik. Ik moet echter bekennen dat ik ze nooit heb opengemaakt. Wel lurk ik 18 van de 24 uur aan die apparaten :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
dampforum :') onlangs nog een discussie gehad waar 2 ''gevestigde waarden'' op dat forum mij maar bleven vertellen dat Ni80 coils enkel voor TC zijn en zich superieur voordeden, tot ik ze 4-5 links onder hun neus duwde dat Ni80 coils voor VW mode zijn en opeens was het niks anders dan uitvluchten.

Eleaf Invoke is niks mee trouwens, kan je bezien als een dual battery versie van de Pico met centered 510 connectie, scherm is ook groot en duidelijk en heeft alle gangbare info erop.

Dat de mod voor iemand op Dampforum niet goed genoeg zou zijn is ook wel grappig want zelf hebben ze geen problemen met squonk mods waar letterlijk 2 flapjes plastiek op hangen als side panels, maar dan op de Invoke wel commentaar hebben.
Ik zou zonder 2 seconden te twijfelen een Invoke kopen als ik een goedkope als zowel compacte dual 18650 mod zou nodig hebben, tuurlijk is een Eleaf geen Modefined of Lost Vape of Vaporesso toestel qua build quality, maar het zijn solide werkpaardjes zonder uit elkaar te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Katmi schreef op zondag 4 maart 2018 @ 01:37:
dampforum :') onlangs nog een discussie gehad waar 2 ''gevestigde waarden'' op dat forum mij maar bleven vertellen dat Ni80 coils enkel voor TC zijn en zich superieur voordeden, tot ik ze 4-5 links onder hun neus duwde dat Ni80 coils voor VW mode zijn en opeens was het niks anders dan uitvluchten.

Eleaf Invoke is niks mee trouwens, kan je bezien als een dual battery versie van de Pico met centered 510 connectie, scherm is ook groot en duidelijk en heeft alle gangbare info erop.

Dat de mod voor iemand op Dampforum niet goed genoeg zou zijn is ook wel grappig want zelf hebben ze geen problemen met squonk mods waar letterlijk 2 flapjes plastiek op hangen als side panels, maar dan op de Invoke wel commentaar hebben.
Ik zou zonder 2 seconden te twijfelen een Invoke kopen als ik een goedkope als zowel compacte dual 18650 mod zou nodig hebben, tuurlijk is een Eleaf geen Modefined of Lost Vape of Vaporesso toestel qua build quality, maar het zijn solide werkpaardjes zonder uit elkaar te vallen.
Ik kan al wel 1 van die ''gevestigde waarden'' raden maar ik ga hier geen namen noemen. Kijk als ik zeg dat ik liever de ikon220 nam omdat ik daar meer vertrouwen in heb, dan mag dat toch? Ik heb ze zelf eens naast elkaar gehouden de foto's en ik vond de ikon220 ook solider ogen. Die man op het dampforum had het met name ook over de vuurknop die volgens hem niet zo fijn werktte bij de invoke. En bijv. dat de chip van die invoke dezelfde soort chips zijn die ook in wismecs/smok mods zitten. Over het algemeen zijn dat soort mods niet van hoogstaande kwaliteit. Maar je kan er mazzel mee hebben natuurlijk. Maar bekijk die sigelei duo 3 eens, dan zie je het verschil heel goed met de invoke. Kijk alleen al naar de centerpin hoe mooi die is afgewerkt.

Maar nogmaals, het was gewoon mijn mening, als andere er blij mee zijn, des te beter! Maar ik ben een beetje meer gaan inlezen over mods, want het is niet leuk als je mod die je 2-3 maanden hebt ohm waardes te hoog gaat aflezen. En er waren nog meer kleine dingetjes. Eleaf heb ik nooit issues mee eigenlijk, qua mods. Heb 3 pico's 75 sinds de zomer, elke dag veel in gebruik. Heb een istick 200 (sinds een paar maanden) en ze werken allen zonder noemenswaardige problemen. En ik gebruik ze allemaal heel veel.
j-phone schreef op zondag 4 maart 2018 @ 01:09:
[...]

Het schijnt toch wel zo te zijn dat Joyetech en Eleaf in feite van het zelfde bedrijf zijn. Jammer dat de QA dan zo verschilt.

Zelf heb ik goede ervaringen met Eleaf. Heb hier de Kiya (prima MTL apparaat), een Pico (die gebruiken zowel mijn vrouw als mijn schoonzoon) en de voornoemde Invoke in gebruik. Ik moet echter bekennen dat ik ze nooit heb opengemaakt. Wel lurk ik 18 van de 24 uur aan die apparaten :)
Misschien verschilt de QC niet eens zo zeer, maar is het meer dat sommige types gewoon degelijker zijn dan de anderen. Ik heb ook goede ervaringen met Eleaf, beter als met Joyetech in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:26

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik damp al bijna 5 jaar en heb in die tijd ook veel verschillende mods gebruikt: eerste generatie eGo mods, Vamo, Hammer, 69, Spire. Maar mi de beste waren de Pico's. Ik heb nu eigenlijk alleen ge-upgraded naar Pico 25s omdat ik een 24mm tank wilde gaan gebruiken. Het is gewoon degelijk spul dat doet wat je ervan verwacht, heel veelzijdig, lekker compact en niet duur.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Mx. Alba schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:09:
Ik damp al bijna 5 jaar en heb in die tijd ook veel verschillende mods gebruikt: eerste generatie eGo mods, Vamo, Hammer, 69, Spire. Maar mi de beste waren de Pico's. Ik heb nu eigenlijk alleen ge-upgraded naar Pico 25s omdat ik een 24mm tank wilde gaan gebruiken. Het is gewoon degelijk spul dat doet wat je ervan verwacht, heel veelzijdig, lekker compact en niet duur.
Klopt dat is het nadeel van de pico75 (22 MM) maar je kan er ook een heatsink op zetten dan passen er ook grotere tanks op, of het mooi wordt is een tweede. Maar voor 22 mm tankjes, en zeker als je op laag wattage dampt zijn het goede modjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
dennis_rsb schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:53:
[...]

Ik kan al wel 1 van die ''gevestigde waarden'' raden maar ik ga hier geen namen noemen. Kijk als ik zeg dat ik liever de ikon220 nam omdat ik daar meer vertrouwen in heb, dan mag dat toch? Ik heb ze zelf eens naast elkaar gehouden de foto's en ik vond de ikon220 ook solider ogen. Die man op het dampforum had het met name ook over de vuurknop die volgens hem niet zo fijn werktte bij de invoke. En bijv. dat de chip van die invoke dezelfde soort chips zijn die ook in wismecs/smok mods zitten. Over het algemeen zijn dat soort mods niet van hoogstaande kwaliteit.
Je koopt wat je zelf wilt :) mijn reactie was eerder bedoeld op het feit dat iemand op dampforum de Invoke slecht gebouwd zou noemen terwijl ze wel allemaal ondersteboven zijn van squonkers die gebouwd zijn met 5 euro electronica erin en de rest is plastic en een silicone flesje.

Trouwens met de chips in Smok's of Wismec's is niks mis mee, dan kan je ook zeggen dat alle chips zijn slecht buiten DNA chips en ik persoonlijk ken niemand in mijn vape kring met een DNA toestel wegens de prijs, en de chips in smok/wismec ( de chip in de ravage230 dan toch ) /vaporesso toestellen zijn wel iets meer geavanceerd dan in een Pico of Invoke.

Dat toestellen niet allemaal perfect gebouwd zijn snap ik, het is en blijft made in China, dus hier eens fire button die mushy voelt of daar eens een batterij deurtje wat niet goed sluit op x aantal mods snap ik wel.
Ik heb onlangs een review gezien van Lost Vape hun nieuw single battery toestel en het scherm zat scheef in de behuizing bij de reviewer.... maar het ding kost wel 120 euro. tjah.

uiteraard gaan de meeste mods beter afgewerkt zijn dan de Invoke, je spreekt hier over een modje dat dual 18650 aanbied voor +-40 euro op lepetitvapoteur, vind je bij bijna geen enkel ander merk waar de mods al vlot 55-70 euro zijn als je in de EU wilt kopen, maar ik heb een week een Invoke gebruikt en voor wat het kost en wat je krijgt ( groot scherm en dual battery ) kan je imo niet te veel klagen over hoe het eruit ziet of werkt

Dingen als welke soort fire knop fijn werkt zijn ook nogal persoonlijk, zou ik al nooit geen aankoop voor laten tenzij x aantal reviews expliciet zeggen dat de knop daadwerkelijk suckt ( als in mushy feeling of dergelijke ) maar zoveel te beter dat je tevreden bent met je ikon220.

[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 04-03-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Katmi schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:31:
[...]

Je koopt wat je zelf wilt :) mijn reactie was eerder bedoeld op het feit dat iemand op dampforum de Invoke slecht gebouwd zou noemen terwijl ze wel allemaal ondersteboven zijn van squonkers die gebouwd zijn met 5 euro electronica erin en de rest is plastic en een silicone flesje.

Trouwens met de chips in Smok's of Wismec's is niks mis mee, dan kan je ook zeggen dat alle chips zijn slecht buiten DNA chips en ik persoonlijk ken niemand in mijn vape kring met een DNA toestel wegens de prijs, en de chips in smok/wismec ( de chip in de ravage230 dan toch ) /vaporesso toestellen zijn wel iets meer geavanceerd dan in een Pico of Invoke.

Dat toestellen niet allemaal perfect gebouwd zijn snap ik, het is en blijft made in China, dus hier eens fire button die mushy voelt of daar eens een batterij deurtje wat niet goed sluit op x aantal mods snap ik wel.
Ik heb onlangs een review gezien van Lost Vape hun nieuw single battery toestel en het scherm zat scheef in de behuizing bij de reviewer.... maar het ding kost wel 120 euro. tjah.

uiteraard gaan de meeste mods beter afgewerkt zijn dan de Invoke, je spreekt hier over een modje dat dual 18650 aanbied voor +-40 euro op lepetitvapoteur, vind je bij bijna geen enkel ander merk waar de mods al vlot 55-70 euro zijn als je in de EU wilt kopen, maar ik heb een week een Invoke gebruikt en voor wat het kost en wat je krijgt ( groot scherm en dual battery ) kan je imo niet te veel klagen over hoe het eruit ziet of werkt

Dingen als welke soort fire knop fijn werkt zijn ook nogal persoonlijk, zou ik al nooit geen aankoop voor laten tenzij x aantal reviews expliciet zeggen dat de knop daadwerkelijk suckt ( als in mushy feeling of dergelijke ) maar zoveel te beter dat je tevreden bent met je ikon220.
Helder :) Of ik tevreden ga zijn met de Ikon220 en de sigelei duo 3 valt nog te bezien heb ze nog niet in huis :D Maar ik heb die ook allebei goedkoop gevonden. Volgens mij zat die ikon220 ook rond de 25 euro en die sigelei duo 3 rond de 30-35. Die laatste ziet er echt degelijk uit trouwens.

Ik weet ook niet altijd wat ik er van moet denken, want ik vroeg aan iemand wat vind jij goede mods dus ik noemde mijn eisen, was ook iemand op het dampforum en dat is wel een echte kenner. Die gaf ook aan die sigelei die je besteld hebt is een goede mod. Een wismec RX gen 3 zou ook een mooie zijn en niet duur. En het klopt ik vind het een mooie mod, dus ja je blijft inderdaad altijd houden dat die zegt dit en die dat. En die rx gen 3 is ook goedkoop te krijgen, volgens hem rond de 30 euro.

Edit: want ik heb een hekel aan continue tanks wisselen :D heb nu 6 tanks in gebruik voor 4 mods. (1tje is kapot gegaan, eerst had ik er 5) en ik ''moet'' ze elke dag wel gebruiken want anders gaat al die liquid aankoeken aan de coil of gaatie lekken heb ik gehoord. Daarnaast ben ik dus meer aan t schakelen naar mods met meer batterijen. Heb nu 3 single-battery mods in gebruik. 1 of 2 blijf ik er sowieso gebruiken. Die serpent mini RTA damp ik op laag wattage dus dan gaat dat prima.

[ Voor 8% gewijzigd door dennis_rsb op 04-03-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:59

Zorian

What the fox?

Mijn Eleaf iStick Pico is er dit weekend mee gekapt na circa 1900 puffs. Er verschijnt "Weak Battery" in beeld als ik vuur. Inhouden en de melding negeren zorgt ervoor dat de vape uitvalt.
De batterij is gewoon vol en hangt zelfs aan de lader. Vond de hoeveelheid damp al afnemen en nu doet ie gewoon niks meer. Ding is 25 januari gekocht, dus dat wordt mooi garantie.
Vind het ook vreemd dat mijn display de weerstand van de coil steeds anders aangeeft. Ene keer is het 0.47 Ohm en andere keer 0.55 Ohm. Het is een 0.5 Ohm en hij zit er goed aangedraaid in.

[ Voor 20% gewijzigd door Zorian op 04-03-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben ook in de running om te upgraden van een single naar een dual batterij mod, en had mijn oog laten vallen op de smok alien 220. Is een wat ouder model, maar buiten dat de verf nogal snel afslijt is men er behoorlijk positief over...
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 14:27

Floor-is

5.2

justmike schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:12:
[...]

Het is één van de goedkoopste merken en de kwaliteit/smaak is in verhouding met de prijs. Eens je een ander "premium" merk of DIY geprobeert hebt is de kans groot dat je er nooit meer naar terug grijpt. ;)
Liqua heeft er twee die heel goed zijn:
• Zoethout (licorice)
• Kokos

Voor de rest nooit erg blij mee geweest :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Een mod zal nooit een coil perfect uitlezen, en vaak zal een coil ook niet 100% op de aangegeven waarde werken door hitte etc, je zal zien als je een coil gebruikt en dan afdraait van je mod en weer terug op draait en hij vraagt new or old load dat de waardes weer licht verschillen.

Voorbeeld, ik heb een doosje Coilology voorgedraaide coils voor rta/rda en de 0.3 coil daarvan is ook niet altijd 0.3, meestal na hot spots te verwijderen etc komt ie uit rond 0.26-0.27 ipv 0.30 in single coil, de ene coil al wat lager of hoger dan de andere, dat je 0.47 of 0.55 ziet ipv 0.5 zou ik me niet teveel aantrekken want dat is normaal.

@DenBilly Smok alien 220 zou ik niet meer kopen, is al een mod van eind 2016 en de chipset is redelijk verouderd, dat en het feit dat je ze niet meer makkelijk vind.
Als je Smok wilt zou ik in de lijn van de Majesty mod zien of de nieuwe X-priv, hebben een veel nieuwere chip aan boord en de X-priv heeft wel redelijk de vorm en handgevoel van een Alien.

Wil je iets soortgelijk als een Alien zou ik zien naar de Wismec Sinious ravage230 of de Vaporesso Revenger, zitten beide in dezelfde vorm als de alien veruit en beide ook moderne mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:04
Na 2 jaar roken ga ik deze week weer over op Elektronisch...
Destijds weer begonnen met roken omdat mijn vamo v7 ermee stopte..
De Revenger Mini Kit besteld..
En ook gelijk uit Polen een halve liter liquid..
Hoop dat ik het normale roken weer kan laten...
Iemand ervaring met de Revenger Mini?

PSN: ghpeet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:37:
Ik zit er ook aan te denken om zelf te gaan mixen. Ik damp nu Millers en dat voldeed voldoende met de Nautilus tanks die ik voorheen gebruikte maar nu met de Smok tanks wil ik wat beters - maar dat wordt dan zo duur want de liquid vliegt er doorheen! Met de Nautilus tanks dampte ik zo'n 5ml 12mg/ml per dag. Nu met de Smok tanks gaat er zo'n 10ml 6mg/ml per dag door! :o

Het probleem is dat ik van afwisseling hou. Ik bestel meestal zo'n €200 aan liquids per keer en dan zit daar van meeste smaken één flesje bij. Sommige smaken twee flesjes. Dus wat heb ik eraan om 500ml van één smaak te maken? En die 50 in 60 deals lijken me toch iets te prijzig...

En heeft er ook iemand tips voor goede 18650 accu's? Vroeger met de Nautilus tanks gingen mijn accu's een dag of twee mee. Nu een dag en dat is wat aan de krappe kant...
18650: Even zoeken naar "18650 Mooch" en je kunt je lol op ;)

Niet om rot te doen, maar DIY wordt
edit:
, in jouw geval,
heel snel heel duur. De receptjes vragen telkens om nieuwe concentraten en dus blijf je maar kopen. Ik heb richting 2.5l aan concentraten staan, genoeg voor zeker 15l vloeistof. En dan nog jerrycans vol VG en PG, serieus liters aan nicotine ook (want mag niet meer verkocht). En dan ben je zomaar €500+ kwijt en dan moet je dus nog je weegschaal, flesjes, pipetten, spuitjes, handschoenen, eventuele maatbekers en dat soort ongein. :)
Ding is vervolgens dat van de 20 recepten je er misschien één wel Okay genoeg vind om meer te maken, zodat je in de tussentijd weer 200ml weggooien mag en met allemaal concentraten zit die je misschien wel niet meer gaat gebruiken.

Ik ben voor mijzelf alleen nog voor de fun aan het mixen, verder koop ik ook pre-made spul. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
sanant schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:12:
Iemand ervaring met de Revenger Mini?
Zit je wel goed mee aangezien hij gebaseerd is op de Revenger, kan tot 25mm tanks op zonder overhang dus zit ook goed, zelfde clicky fire button als zijn grote broertje en er rammelt niets aan.

Alleen zelf niet lang getest maar enkel bij een vriend dus kan je niks zeggen over mijn ervaring met de ingebouwde 2500mah batterij over hoe lang die mee gaat op 1 charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 22:11
Zorian schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:58:
Mijn Eleaf iStick Pico is er dit weekend mee gekapt na circa 1900 puffs. Er verschijnt "Weak Battery" in beeld als ik vuur. Inhouden en de melding negeren zorgt ervoor dat de vape uitvalt.
De batterij is gewoon vol en hangt zelfs aan de lader. Vond de hoeveelheid damp al afnemen en nu doet ie gewoon niks meer. Ding is 25 januari gekocht, dus dat wordt mooi garantie.
Vind het ook vreemd dat mijn display de weerstand van de coil steeds anders aangeeft. Ene keer is het 0.47 Ohm en andere keer 0.55 Ohm. Het is een 0.5 Ohm en hij zit er goed aangedraaid in.
Moet inderdaad zeggen dat bij de mijne de aangegeven weerstand ook nog wel eens wilt wisselen. Met de 0.5Ohm exemplaren valt dat 0.5 en 0.44 :p Daarover dus minder reden tot zorgen.
Maar inderdaad apart, ik heb mijn Pico nu net iets meer dan een jaar en zelfs met de batterij die 'k toen heb meebesteld tot nu toe geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Floor-is schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:15:
[...]

18650: Even zoeken naar "18650 Mooch" en je kunt je lol op ;)

Niet om rot te doen, maar DIY wordt heel snel heel duur. De receptjes vragen telkens om nieuwe concentraten en dus blijf je maar kopen. Ik heb richting 2.5l aan concentraten staan, genoeg voor zeker 15l vloeistof. En dan nog jerrycans vol VG en PG, serieus liters aan nicotine ook (want mag niet meer verkocht). En dan ben je zomaar €500+ kwijt en dan moet je dus nog je weegschaal, flesjes, pipetten, spuitjes, handschoenen, eventuele maatbekers en dat soort ongein. :)
Ding is vervolgens dat van de 20 recepten je er misschien één wel Okay genoeg vind om meer te maken, zodat je in de tussentijd weer 200ml weggooien mag en met allemaal concentraten zit die je misschien wel niet meer gaat gebruiken.

Ik ben voor mijzelf alleen nog voor de fun aan het mixen, verder koop ik ook pre-made spul. :)
Ach, duur... Ja je bestelt veel in één keer maar per ml blijft het een stuk goedkoper. Net weer 2x1L gemaakt van lekkere smaken en dan zit ik aan €1 per 10ml

Beetje weten wat je lekkere smaken vind en clones van je favoriete smaken opzoeken bespaart ook een hele hoop weggooien :)

[ Voor 5% gewijzigd door AvAars op 04-03-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Mixen is wel fijn vind ik altijd. Ben alleen wat sceptisch altijd om van één smaak super veel te maken. Want je kan ook afgeknapt raken op een smaak. Ben nu momenteel helemaal fan van heisenberg, maar ik ''durf'' hem niet als ADV te gebruiken omdat ik denk dat de smaak dan gaat afvlakken. Daarnaast kun je je pg/vg/nic ratio in de loop van der tijd willen veranderen, hoewel het bij mij meestal hetzelfde is of vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:03
AvAars schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Ach, duur... Ja je bestelt veel in één keer maar per ml blijft het een stuk goedkoper. Net weer 2x1L gemaakt van lekkere smaken en dan zit ik aan €1 per 10ml.
Is nog aardig aan de prijs. Volgends elr zit ik op €1.35 per 100 ml. Is een recept wat ik al meer als een jaar als adv heb.

Heel exotische recepten misschien tussen de €2.50 en €3.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
Domino schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:56:
[...]

Is nog aardig aan de prijs. Volgends elr zit ik op €1.35 per 100 ml. Is een recept wat ik al meer als een jaar als adv heb.

Heel exotische recepten misschien tussen de €2.50 en €3.00.
Dat lijkt me extreem goedkoop... Klopt die berekening wel? VG en PG alleen al kost snel 10 euro per liter en dan voor slechts 3.50 aan aroma erbij lijkt me niet te doen. Er gaat hier al snel zo'n 150ml aroma per liter bij en afhankelijk van de aroma-fabrikant is dat ook al 25-80 euro (in mijn laatste recept veel verschillende aroma's in kleinere hoeveelheden, dus relatief hogere kosten). Als je commerciële hoeveelheden maakt kan dat de prijs vast nog wel drukken maar dat is individueel nooit weg te dampen. Ga je veel lager zitten qua aroma lijkt het me weer behoorlijk smaakloos dampen.

[ Voor 11% gewijzigd door AvAars op 05-03-2018 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
AvAars schreef op maandag 5 maart 2018 @ 02:25:
[...]

Dat lijkt me extreem goedkoop... Klopt die berekening wel? VG en PG alleen al kost snel 10 euro per liter en dan voor slechts 3.50 aan aroma erbij lijkt me niet te doen. Er gaat hier al snel zo'n 150ml aroma per liter bij en afhankelijk van de aroma-fabrikant is dat ook al 25-80 euro (in mijn laatste recept veel verschillende aroma's in kleinere hoeveelheden, dus relatief hogere kosten). Als je commerciële hoeveelheden maakt kan dat de prijs vast nog wel drukken maar dat is individueel nooit weg te dampen. Ga je veel lager zitten qua aroma lijkt het me weer behoorlijk smaakloos dampen.
Ah. Die tweede zin ga je al nat, in mijn optiek. VG koop ik in bulk, €80 per 25 liter. Aroma ook zoveel mogelijk, flesjes van 30/50/100 ml.

En qua aroma percentage, 15% zit echt aan de top van wat ik wil mixen. Meestal zit ik aan de 5~10%. Mijn adv zit zelfs op 4%, copy/paste van elr:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
VG dilutant 96
Total base 96
 Biscuit (INAWERA) 1
 Catalan Cream (FA) 2
 Cream Fresh (FA) 1

Totals 100

Strength: 0 mg
PG/VG-ratio: 4/96
Flavor total: 4 ml / 4.14g (4%)
Price: 1.36

Daar moet dan alleen nog een beetje nicotine bij (zit op 1mg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Katmi schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:10:
Single batterij ga je het beste voor iets als een vtc 5A, LG HG2 of Samsung R25, heb je een dual batterij mod maakt het allemaal iets minder uit want de batterijen werken in serie dus kom je er met een VTC6 of Samsung Q30 van 15A ook wel, al zijn dual vtc 5A / LG HG2 / Samsung R25 nog wel steeds beter.
Werkt in serie dus maakt het niet zoveel uit?
Serie = meer spanning (Volt)
parallel = meer stroom (Ampere)

Of mis ik hier iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Ach, duur... Ja je bestelt veel in één keer maar per ml blijft het een stuk goedkoper. Net weer 2x1L gemaakt van lekkere smaken en dan zit ik aan €1 per 10ml

Beetje weten wat je lekkere smaken vind en clones van je favoriete smaken opzoeken bespaart ook een hele hoop weggooien :)
Albantar gaf aan kleinere flesjes te bestellen, wel veel, omdat hij juist veel verschillende smaken wil hebben en proberen. Die 1l maken gaat het voor hem dan ook niet worden ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik damp nu zo'n 3 jaar. Na 15 jaar analoog geen peuk meer aangeraakt. Ik ben nu aan m'n 2e Justfog mod bezig. Maar deze is nu ook aan z'n einde... Ik heb nu dus 2 Justfog J easy 9 batterijen welke op zijn... Voor ik ze weggooi, wil ik ze proberen te reanimeren. Ofwel, ik zoek een nieuwe batterij. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.... Ik zoek een 14500 bat. maar met of zonder protectie? En wat betekenen de aanduidingen eve en cx?

Dit is de bat die ik er uit heb gesloopt:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/1W689

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:22

Basszje

Reisvaap!]

Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:00:
[...]
Die 0.6Ω coil is inderdaad een ramp. Je moet echt de 0.5 hebben. Dat is eigenlijk een Cubis coil als ik me niet vergis maar is ook compatible met de AiO.
Ik heb nu een Cubis ( tweede al ) maar het probleem dat ik er mee heb is dat na een tijd ( jaar / 8 mnd ) de schroef ( waar je draait ) niet meer werkt en dus niet meer sluit. Ik gebruik hem nu als bureauvaper, maar niet mee kunnen nemen is irritant. De vorige Cubis werkte op de onderste schroef niet meer, dus ik denk dat het geen toeval is.

Ben eigenlijk iets op zoek wat ongeveer hetzelfde doet maar minder snel kapot gaat :P Ook zou het handig zijn om compatibel te zijn met dezelfde coils, aangezien deze makkelijk te verkrijgen zijn hier en anderen al snel een maand aan China-wachten gaat zijn, wat nogal hinderlijk is qua planning.
[...]

Ik maak ook zelf sinds een hele tijd, maar ik kan hier alleen maximaal 10ml flesjes halen. Ik gebruik meestal een aantal dezelfde smaken in de basis en dan ziet je dus met een kermis aan nodeloze flesjes. Waar haal je dit soort zaken? Ik ben al tijden op zoek naar een shop met wereldverzending die dat soort zaken in grotere hoeveelheden kan aanleveren maar niet echt wat gevonden (of onduidelijkheid trouwens ).

Ik gebruik trouwens voornamelijk TPA. Capella wel eens geprobeerd maar die vond ik erg chemisch smaken.
Domino schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:53:
[...]

En qua aroma percentage, 15% zit echt aan de top van wat ik wil mixen. Meestal zit ik aan de 5~10%. Mijn adv zit zelfs op 4%, copy/paste van elr:
Ik zit ook tussen de 10/15 % meestal. Het ligt er ook nogal aan wat je gebruikt. De ene smaak komt veel sterker over dan anderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 05-03-2018 12:36 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Basszje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:34:
Ik heb nu een Cubis ( tweede al ) maar het probleem dat ik er mee heb is dat na een tijd ( jaar / 8 mnd ) de schroef ( waar je draait ) niet meer werkt en dus niet meer sluit. Ik gebruik hem nu als bureauvaper, maar niet mee kunnen nemen is irritant. De vorige Cubis werkte op de onderste schroef niet meer, dus ik denk dat het geen toeval is.
Dat had ik dus ook met de AiO na een jaar of twee. Door 'm continu in de zak te hebben komt er stof en rotzooi in de top cap te zitten en die is niet te demonteren of goed schoon te maken waardoor op een gegeven moment de sluiting niet goed meer werkt. Maar afgezien van dat probleem beviel de AiO me zo goed als zakdampertje dat ik 'm dus heb vervangen door een nieuwe AiO.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
Domino schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:53:
[...]

Ah. Die tweede zin ga je al nat, in mijn optiek. VG koop ik in bulk, €80 per 25 liter. Aroma ook zoveel mogelijk, flesjes van 30/50/100 ml.

code:
1
...

Daar moet dan alleen nog een beetje nicotine bij (zit op 1mg).
Achja, vandaar. Maar daar doelde ik dan ook een beetje op met "commerciële hoeveelheden": als ik 25L haal ben ik zelfs met mijn 140W dampert nog een jaar of 7/8 bezig om weg te dampen. Ik weet niet of ik überhaupt zo'n periode door wil blijven dampen. Met dezelfde redenatie haal ik de meeste van mijn aroma's ook per batch en niet zo groot mogelijk om maar per ml zo goedkoop mogelijk uit te zijn; anders zit ik vast aan die smaken terwijl er over een paar maanden weer hele lekkere nieuwe recepten kunnen zijn met hele andere aroma's.

Zo'n 4% recept lijkt mij wat zuinig, ik hou toch wel van een krachtige complexe smaak. Alhoewel je wellicht minder nodig hebt van die bakery-smaken; daar ben ik alleen geen fan van.
Ik maak ook zelf sinds een hele tijd, maar ik kan hier alleen maximaal 10ml flesjes halen. Ik gebruik meestal een aantal dezelfde smaken in de basis en dan ziet je dus met een kermis aan nodeloze flesjes. Waar haal je dit soort zaken? Ik ben al tijden op zoek naar een shop met wereldverzending die dat soort zaken in grotere hoeveelheden kan aanleveren maar niet echt wat gevonden (of onduidelijkheid trouwens ).

Ik gebruik trouwens voornamelijk TPA. Capella wel eens geprobeerd maar die vond ik erg chemisch smaken.
Die flesjeshell ken ik wel; hier ook na de laatste bestelling gelijk een stuk of 15 flesjes direct de prullenbak ik kunnen flikkeren. Ik wil mezelf graag wijs kunnen maken dat ik zelf mixen niet alleen voor de kosten doe maar ook voor het milieu :+ maar op deze manier gaat dat niet echt op.
Als je voornamelijk TPA gebruikt en in Nederland woont kan je savevape proberen; uit luiheid mijn standaardwinkel geworden en daar verkopen ze ook TPA bulk-verpakkingen tot 150ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 07:23
Parklife schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:37:
Ik damp nu zo'n 3 jaar. Na 15 jaar analoog geen peuk meer aangeraakt. Ik ben nu aan m'n 2e Justfog mod bezig. Maar deze is nu ook aan z'n einde... Ik heb nu dus 2 Justfog J easy 9 batterijen welke op zijn... Voor ik ze weggooi, wil ik ze proberen te reanimeren. Ofwel, ik zoek een nieuwe batterij. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.... Ik zoek een 14500 bat. maar met of zonder protectie? En wat betekenen de aanduidingen eve en cx?

[afbeelding]
EVE is het merk
http://en.evebattery.com/index.html

CX staat dacht ik ( kan mis zijn ) voor LI-polymeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
[...]Ik zit ook tussen de 10/15 % meestal. Het ligt er ook nogal aan wat je gebruikt. De ene smaak komt veel sterker over dan anderen.
Het ligt voornamelijk aan de gebruikte aroma's (merk). Ik gebruik veel FlavourArt, die zijn veel geconcentreerder als TPA/TFA en Capella. Zo heb je ook van bijvoorbeeld Inawera veel minder nodig.
AvAars schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:53:
[...]Achja, vandaar. Maar daar doelde ik dan ook een beetje op met "commerciële hoeveelheden": als ik 25L haal ben ik zelfs met mijn 140W dampert nog een jaar of 7/8 bezig om weg te dampen. Ik weet niet of ik überhaupt zo'n periode door wil blijven dampen.

Zo'n 4% recept lijkt mij wat zuinig, ik hou toch wel van een krachtige complexe smaak. Alhoewel je wellicht minder nodig hebt van die bakery-smaken; daar ben ik alleen geen fan van.
Is weinig commercieel, is een doodsimpele rekensom. Ik damp (voor het gemak) 20ml per dag.
Dat is (365*20) 7,3 liter per jaar. Dus na een (plusminus) jaar heb ik al financieel voordeel bij zo'n grootverpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Parklife schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:37:

[afbeelding]
Dat is een 14500 met soldeerlippen. Die zijn €3-9 per stuk, gewoon bij nkon.nl te bestellen.
Maar omdat het apparaat zelf én best heel oud is én maar €29,95 bij een dure winkel, maar het vooral absoluut onverstandig is om in deze goedkope Chinese meuk te gaan solderen: koop een nieuwe.
Een 14500 is trouwens gewoon een penlite, mocht je dat nog niet aan de maat hebben gezien ;))

Mijn tip: Vaporesso Revenger Mini, kost minder dan €50, heeft een ingebouwde batterij en meer functies dan goed voor je zijn ;) Oh en het tankje zit bij die prijs inbegrepen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2018 18:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik zoek mijn moeder die 3 sigaretten per dag rookt een simpel ding?
ze wil stoppen en zoekt iets zonder nicotine.
Het is het ritueel met roken dat ze wilt stoppen.

Nu heb ik iets zitten zoeken kijken naar een eGo AIO ECO omdat je hier zonder nicotine iets kunt damen/roken.

Wat denken jullie?
Het lieftst een Nederlandse webshop tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Paradox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:28:
Ik zoek mijn moeder die 3 sigaretten per dag rookt een simpel ding?
ze wil stoppen en zoekt iets zonder nicotine.
Het is het ritueel met roken dat ze wilt stoppen.

Nu heb ik iets zitten zoeken kijken naar een eGo AIO ECO omdat je hier zonder nicotine iets kunt damen/roken.

Wat denken jullie?
Het lieftst een Nederlandse webshop tip ?
Je kunt met elke apparatuur ook zonder nicotine dampen. Maar de eGo AiO is inderdaad sowieso een goede optie voor een eenvoudig maar toch effectief dampertje.

Vergis je niet, zonder nicotine lijkt totaal niet op roken omdat je de throat hit dan compleet mist. Je kan het proberen maar de kans is heel groot dat ze toch weer af en toe naar een sigaret zal grijpen. Ik zou je echt aanraden om het met 6mg/ml of 3mg/ml nicotine te proberen. After all, nicotine op zich is niet schadelijker dan cafeïne dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Met veel PG kom je vaak wel een eind ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Zowiezo zou ik in het begin toch met nic nemen voor je moeder, want die hit van sigaretten gaat ze echt wel missen, als ze dan van de gewone sigaretten kan afblijven dan kan je na een tijd nog richting 0 nic liquids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb nu een halve dag de Eleaf Pico met ni200 coils voor temp controle, wow wat een verademing (haha) is dat zeg vergeleken met de niet eens zo goedkope spul wat ik ervoor had. Je kan in een klap je longen volzuigen. Wel een stuk zwaarder maar nog wel te doen. De temp control werkt ook heerlijk geen verbrande zooi meer (hopelijk), dat moet zich nog bewijzen op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 19:34
Is dit geschikt voor DIY liquids denken jullie?

https://m.nl.myprotein.co...rousel&variation=11182211

Qua ingredienten lijkt het me wel geschikt nl.

Carrier (Propylene Glycol), Natuurlijke kleurstof (Bietenrood, Karmijn [Alleen bij de smaken: Strawberry & Raspberry]), Natuurlijke smaakstof, Zoetstof (Sucralose), Water.

Hebben jullie stevia geprobeerd in eliquids? Ik heb gelezen dat het je coil snel slijt, is dit echt zo erg of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Sinds vandaag eindelijk ook overgestapt naar vapen! Hiervoor 2,5 dag met een pak javaanse jongens 3/4 gerookt.

Ik heb een Eleaf iStick MELO met Melo 4 aangeschaft.
https://www.justsmokegree...tick-melo-met-melo-4.html

Nu probeer ik echt te begrijpen naar het type coil wat ik heb, maar kan het niet vinden. De Coil is een EC2 maar ik weet niet welke outputstand nu hiervoor is geschikt. Output modi: VW/Bypass/TC(Ni/Ti/SS/TCR)

Tevens nog heel erg aan het spelen met temperatuur of wattage, lastig om een fijne setting te vinden nog.

Kan iemand mij op weg helpen met de output modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Mantus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:31:
Kan iemand mij op weg helpen met de output modus?
http://www.eleafworld.com/ec2-0-3ohm-head/ , dit is voor de 0.3 coil die erbij zitenkel de wattage zal verschillen, zoals je onderaan deze pagina ziet is dit een coil voor VW ( wattage ) en bovenaan de pagina in de omschrijving zie je van 30 tot 80 watt, dus alles daartussen is prima.

De 0.5ohm coil is ook voor VW en volgens de website is deze voor 30 tot 100 watt, http://www.eleafworld.com/ec2-0-5ohm-head/

Dus beide coils zijn voor VW en de aangeraden wattages vind je op beide pagina's, deze coils zijn NIET voor TC ( temp control ) dus gebruik aub NOOIT de Temp control mode van je mod met deze coils, enkel Watt mode.

[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 06-03-2018 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Voor een beginner is VW het beste denk ik. En dan op een laag wattage beginnen en stukje bij beetje opvoeren tot je tevreden bent. Zo voorkom je ook de zogenaamde "dry hits" die je krijgt als je een coil te heet stookt die je zou kunnen krijgen als je meteen op een te hoog wattage zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

michel1991 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:47:
Is dit geschikt voor DIY liquids denken jullie?

https://m.nl.myprotein.co...rousel&variation=11182211

Qua ingredienten lijkt het me wel geschikt nl.

Carrier (Propylene Glycol), Natuurlijke kleurstof (Bietenrood, Karmijn [Alleen bij de smaken: Strawberry & Raspberry]), Natuurlijke smaakstof, Zoetstof (Sucralose), Water.

Hebben jullie stevia geprobeerd in eliquids? Ik heb gelezen dat het je coil snel slijt, is dit echt zo erg of valt het wel mee?
Ik zou die aroma's niet proberen in ieder geval :D
En zelf stevia in m'n liquid dumpen: waarom? Omdat de zoetstof te duur is? Je gebruikt in mierzoete recepten misschien 2,5% en dat spul kost al zo goed als niks :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
VapingQueen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:28:
Ik zou toch echt voor de VTC5 of 5A gaan, maar dat is mijn mening.
De VTC6 accu's zijn gisteren aangekomen. Meteen een nachtje in de oplader gedaan en vanmorgen in mijn Pico 25s gedropt. We komen nu richting het einde van de werkdag en de Pico's geven aan dat ze nog zo'n 75% vol zijn, terwijl de Pana's rond deze tijd half leeg zouden zijn, en dan bij zo'n 25% de brui eraan zouden geven omdat ze het vermogen dan al niet meer trokken. Dus ondanks dat het wellicht nog steeds niet de ideale accu's zijn, zijn ze in ieder geval al een flink stuk beter dan de Pana's. En ze lijken geen enkele moeite te hebben met de 40W die ik trek (of met de 50W 0,5s voorverwarming). Het helpt natuurlijk ook dat ik niet chain-vape, en twee dampers naast elkaar heb staan met verschillende smaakjes die ik om en om eens een keer oppak. Erg veel risico op te warm worden is er zo niet. Nu alleen nog kijken tot hoe lang de VTC6 accu's dat vermogen nog kunnen trekken. Maar als ze het ook bij 25% niet meer trekken net als de Pana's, dan ben ik toch tevreden met de langere levensduur.

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 07-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 10:27
Floor-is schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:07:
[...]
Mijn tip: Vaporesso Revenger Mini, kost minder dan €50, heeft een ingebouwde batterij en meer functies dan goed voor je zijn ;) Oh en het tankje zit bij die prijs inbegrepen :Y)
Heb je ervaring met de Revenger Mini?

Binnenkort wil ik ook graag een sub-ohm setje kopen, was er aardig over uit dat ik voor de Eleaf iStick Pico 25 zou gaan. Is te vinden voor zo’n €30. Wat voordeliger dan de Vaporesso Revenger Mini, echter moet daar nog een 18650 batterij bij voor een klein tientje. Dan is plots het verschil tussen de twee verwaarloosbaar tot een paar euro.

Ik zit dus nu serieus te twijfelen, enorm veel goede reviews over Vaporesso als merk en de Mini ook, zelfs de NRG tank is erg geliefd. Toch zijn er een aantal kritische reacties op 2500 mAh built-in van de Mini. Heeft uiteraard met je wattage te maken waarop je vaped, daar kan ik nog niets over zeggen.

De compactheid van de Mini lijkt mij erg prettig, vandaar dat ik niet heb gekeken naar de grotere Revenger of X, met verwisselbare batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:33
Mx. Alba schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:56:
Dus ondanks dat het wellicht nog steeds niet de ideale accu's zijn, zijn ze in ieder geval al een flink stuk beter dan de Pana's.
Gebruikte je die Panasonics ook op 40-50W? Voor zover ik weet zijn er geen 18650's van Panasonic die daarvoor geschikt zijn.
Novarion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:10:
echter moet daar nog een 18650 batterij bij voor een klein tientje.
Daar heb je er makkelijk 2 voor incl verzendkosten
Ingebouwde batterij betekent dat je mod waardeloos is als de batterij versleten is, tenzij je hem open kunt maken en er een nieuwe in kunt solderen. Een mod met een losse 18650 blijft bruikbaar als je batterij versleten is + je kunt makkelijk de batterij wisselen als hij leeg is, een mod met ingebouwde batterij moet eerst een paar uurtjes aan de lader liggen voordat je hem weer kunt gebruiken (lees: meenemen).

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Valentino-46 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Gebruikte je die Panasonics ook op 40-50W? Voor zover ik weet zijn er geen 18650's van Panasonic die daarvoor geschikt zijn.
Nee, dat heb ik gemerkt idd! Met de Nautilus tanks dampte ik op 13W, dat deden die Pana's perfect. Maar 40W is te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Valentino-46 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Daar heb je er makkelijk 2 voor incl verzendkosten
Ingebouwde batterij betekent dat je mod waardeloos is als de batterij versleten is, tenzij je hem open kunt maken en er een nieuwe in kunt solderen. Een mod met een losse 18650 blijft bruikbaar als je batterij versleten is + je kunt makkelijk de batterij wisselen als hij leeg is, een mod met ingebouwde batterij moet eerst een paar uurtjes aan de lader liggen voordat je hem weer kunt gebruiken (lees: meenemen).
Als ik 18650 batterijen zal kopen ga ik voor de Sony’s (VTC5A of soort gelijken). Die zijn €6-7 per stuk, door de brievenbus kost dan €3. Het tientje wat ik noemde was ook op Nkon gebaseerd.

Dat lijkt mij inderdaad ook fijner om batterijen on the fly te kunnen verwisselen. Wanneer hij leeg is kan je ze swappen. En nog belangrijker je hoeft je mod niet weg te gooien als de batterij versleten is. Pico 25 is daar dus in een groot voordeel, qua product is Revenger Mini net iets ‘luxer’/‘premium’ build. Niet te vergeten ook wat compacter. Lastig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Altijd voor een mod met losse accu's gaan als je werkpaard. En dan minimaal 2x zoveel accu's erbij als je voor je mods nodig hebt.

Als je één main mod hebt zou ik zelfs aanraden er drie accu's bij te nemen. Eén in de mod, één vol mee en één in de lader.

[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 07-03-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:33
Novarion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:00:
Als ik 18650 batterijen zal kopen ga ik voor de Sony’s (VTC5A of soort gelijken). Die zijn €6-7 per stuk, door de brievenbus kost dan €3. Het tientje wat ik noemde was ook op Nkon gebaseerd.
d:)b Dat is sowieso een goede keuze vwb batterijen, maar dan ben je appels met peren aan 't vergelijken.
De cel in de Vaporesso Revenger Mini heeft een capaciteit van 2500mAh, dus dat zal geen Sony cel zijn. Vergelijkbare cellen met diezelfde capaciteit zijn de Samsung 25R en LG HE2, die kosten €3,39 en € 2,99 per stuk. Vandaar dat ik zei dat je er voor een tientje makkelijk 2 hebt.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 16:39
De "fruitmix" van Millers kan ik niet aanraden. Rare chemische smaak. De Aardbei is beter. Vandaag de banaan proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
De VTC6 accu's doen het echt pico-bello met mijn huidige setup. Beide zijn nog ongeveer 2/3 vol terwijl ik er al sinds gisteren ochtend mee damp. Dus de knoop doorgehakt en zojuist ook een setje VTC5A accu's besteld bij nkon. De twee stuks Pico 75W en vier stuks Panasonic accu's ga ik aan mijn zusje en zwager doneren, zij dampen met setups waar die dingen wel goed bij werken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mx. Alba schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:56:
[...]

De VTC6 accu's zijn gisteren aangekomen. Meteen een nachtje in de oplader gedaan en vanmorgen in mijn Pico 25s gedropt. We komen nu richting het einde van de werkdag en de Pico's geven aan dat ze nog zo'n 75% vol zijn, terwijl de Pana's rond deze tijd half leeg zouden zijn, en dan bij zo'n 25% de brui eraan zouden geven omdat ze het vermogen dan al niet meer trokken. Dus ondanks dat het wellicht nog steeds niet de ideale accu's zijn, zijn ze in ieder geval al een flink stuk beter dan de Pana's. En ze lijken geen enkele moeite te hebben met de 40W die ik trek (of met de 50W 0,5s voorverwarming). Het helpt natuurlijk ook dat ik niet chain-vape, en twee dampers naast elkaar heb staan met verschillende smaakjes die ik om en om eens een keer oppak. Erg veel risico op te warm worden is er zo niet. Nu alleen nog kijken tot hoe lang de VTC6 accu's dat vermogen nog kunnen trekken. Maar als ze het ook bij 25% niet meer trekken net als de Pana's, dan ben ik toch tevreden met de langere levensduur.
Goed om te horen dat het nu beter gaat! De VTC6 (15A) is zeker geen slechte batterij, maar hij staat qua Ampérage onder de VTC5 (20A) en VTC5A (25A). Zelf gebruik ik de VTC5 voor in mijn Wismec Reuleaux RX200 en de VTC5A in de Wismec Reuleaux RX300 en Smok GX350.
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de VTC6A (20A, 2900/3000mAh), Mooch heeft de pre-production samples al gedeeltelijk getest. Toch blijft de VTC5A met zijn 25A de ongeslagen 18650 koning als het om Sub-Ohmen gaat. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 19:34
Floor-is schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:55:
[...]

Ik zou die aroma's niet proberen in ieder geval :D
En zelf stevia in m'n liquid dumpen: waarom? Omdat de zoetstof te duur is? Je gebruikt in mierzoete recepten misschien 2,5% en dat spul kost al zo goed als niks :D
Waarom niet? Lijkt mij wel mogelijk namelijk. Ze zijn ook wat goedkoper dan aroma van bv. savevape.

Mij lijkt stevia wel interessant doordat het zoeter is, waardoor je nog minder dan die 2,5% hoeft toe te voegen. Ethyl maltol en sucralose hebben ook de neiging te karameliseren, wat een laag op de coil achterlaat en schadelijke stoffen produceert.

Ik heb nu ruim 1,5 jaar deze unit

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dgqldzfo5jdudtu/20180210_033208.jpg?raw=1

Een iJoy Maxo mod i.c.m. een 30mm VCMT RDTA. Ik heb er nu twee coils in zitten van 32ga kanthal A1 met een gezamelijke weerstand van 0,8 ohm. Vier batterijtjes van LG, 2900mAh. >:) Bevalt me goed. Alles via Gearbest en eBay gekocht.
Daarvoor een eLeaf iStick 100w met een CoV Phoenix, de smaak was wel echt heel goed door de keramische behuizing rondom de coil. Echter was die 2mL wat te weinig, de 11mL tank van de VCMT is veel handiger. Ik hoef maar 1x per week bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
11ml! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Valt nog mee hoor. De Steam Crave Aromamizer Plus RDTA gaat tot 20ml en de Steam Crave Titan is 18ml ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
2 dagen nu de Revenger mini in gebruik...
Is ff wennen van tabak weer naar electronisch.
Maar bevalt goed ,kom de werkdag ermee door..
En opladen gaat lekker vlot uurtje en is bijna vol, dat is ook het nadeel bijna vol de laatste 5% duurt erg lang...
Ook een top tank erbij..
Niet te vergelijken met zo'n 3 jaar terug..(vamo)
Blijf lekker electronisch roken.
Iemand nog een goede tip voor een andere tank erbij voor als ik een ander smaakje wil proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Bah, m'n eerste Smok coil death vanmorgen. De mod gaf af en toe "atomizer short" aan. En als hij het wel deed, dan detecteerde hij 0,32Ω ipv de 0,2Ω die hij zou moeten zijn. En toen kreeg ik opeens the mother of all dry hits.

Dode T6 coil eruit, nieuwe Q4 coil erin... Eens kijken hoe de Q4 het doet in vergelijking met de T6.

Waar staan die letters trouwens voor bij die Smok coils? Het getalletje is het aantal coils, dat is duidelijk, maar waar de letter voor staat is mij een raadsel. :D

Hmmm... Eerste indruk van de Q4: minder damp en minder smaak dan de T6. Minder airflow ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 09-03-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@sanant

MTL odf DL ?
Wil je het gemak van pre-fab fabrieks coils of is zelf coils maken een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Een aardig stevige roker meldt zich hier, ik zou op zich wel willen proberen te dampen, kan iemand mij een vaporizer aanraden (niet te prijzig, liefst rond 40/50 euro, eronder mag natuurlijk ook :+ )

Ik kom er genoeg tegen maar wat ik momenteel zoek is gewoon zo simpel mogelijk proberen of het wat voor me is. (En of ik de sigaretten ervoor kan laten ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:20:
Een aardig stevige roker meldt zich hier, ik zou op zich wel willen proberen te dampen, kan iemand mij een vaporizer aanraden (niet te prijzig, liefst rond 40/50 euro, eronder mag natuurlijk ook :+ )

Ik kom er genoeg tegen maar wat ik momenteel zoek is gewoon zo simpel mogelijk proberen of het wat voor me is. (En of ik de sigaretten ervoor kan laten ^^)
Als je simpel maar toch goed wil, zou ik de Joyetech eGo AiO aanraden. Gewoon liquid erin en gaan.

Is geen ding om continu als "main vape" te gebruiken, maar is wel goed om te kijken of het überhaupt bevalt. En als het bevalt dan kan je altijd nog betere apparatuur kopen en de AiO als handig zakdampertje erbij houden.

Oh, tip: gebruik 'm wel met de 0,5Ω coils. De 0,6Ω coils geven nogal eens problemen met dry hits.

Zelf damp ik al ruim 5 jaar en laatst nog een nieuwe AiO gekocht om een versleten AiO te vervangen. Juist: handig zakdampertje om altijd bij je te hebben voor onderweg en in de auto. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 09-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Als je gewoon wilt proberen te dampen begin je best inderdaad met zo een eGo pen ding, koop daar liquid bij en je bent klaar om te vertrekken.

iets als een Pico komt al een 1 18650 batterij bij in de prijs en zit je al snel dubbel of zelfs 2.5x duurder dan zo een eGo pen.
Bevalt de eGo en merk je dat je blijft dampen dan kan je nog naar een goedkope box mod overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zo ben vandaag flink aan het mixen geweest! 4 nieuwe flesjes eliquid gemaakt.

Juice 1:

Fuji Apple, Peach, Strawberry (ripe) en Koolada (om de vape het gevoel te geven of het van ijs is/koud is, zonder dat het naar menthol smaakt)

Juice 2:

Fuji Apple, Caramel, Bavarian Cream

Juice 3:

Dragonfruit, Marshmellow, Strawberry (ripe en normaal), Vanilla Swirl, Whipped Cream en een piep klein beetje sweetner. Verwacht dat deze behoorlijk aan de zoete kant zal zijn, maar ben benieuwd.

Juice 4:

Mothers Unicorn Milk. Dus: Bavarian Cream, Cheese cake (Graham crust), Strawberry (ripe), Sweet Cream, Vanilla Custard.

Zal ze zo even in de ultrasonic mikken en daarna ga ik maar eens kijken of het al ergens naar proeft, die eerste 3. De 4e heb ik al eerder gemaakt en is gewoon erg lekker, maar daar moet je geduld voor hebben. Duurt zeker 3 a 4 weken eer die lekker smaakt. De anderen 3 is voornamelijk fruit, dus die wil ik wel even proeven in een dripper, maar ik verwacht dat ook die toch wel even wat tijd nodig hebben om te steepen.

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 09-03-2018 19:10 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Mx. Alba schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:29:
Bah, m'n eerste Smok coil death vanmorgen. De mod gaf af en toe "atomizer short" aan. En als hij het wel deed, dan detecteerde hij 0,32Ω ipv de 0,2Ω die hij zou moeten zijn. En toen kreeg ik opeens the mother of all dry hits.

Dode T6 coil eruit, nieuwe Q4 coil erin... Eens kijken hoe de Q4 het doet in vergelijking met de T6.

Waar staan die letters trouwens voor bij die Smok coils? Het getalletje is het aantal coils, dat is duidelijk, maar waar de letter voor staat is mij een raadsel. :D

Hmmm... Eerste indruk van de Q4: minder damp en minder smaak dan de T6. Minder airflow ook.
Dat is inderdaad nasty, maar hoort er helaas bij. Ik gebruik zelf altijd premade Smok coils en heb er eigenlijk nooit last van gehad gelukkig. Hij werkt wel, of hij werkt niet. Ik heb ook eigenlijk nooit nieuwe coils bij. Volgens mij staat de T voor tri (3 coils intern) en de Q voor quad (4 coils intern).

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Net even een vers liquidje getest in een dripper. Ik proef het wel, maar merk wederom dat ik weer geduld moet gaan hebben. Binnenkort dus mijn reactie op deze recepten :) Denk na een week of twee, en anderen 3 of zelfs 4 weken.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Als je simpel maar toch goed wil, zou ik de Joyetech eGo AiO aanraden. Gewoon liquid erin en gaan.

Is geen ding om continu als "main vape" te gebruiken, maar is wel goed om te kijken of het überhaupt bevalt. En als het bevalt dan kan je altijd nog betere apparatuur kopen en de AiO als handig zakdampertje erbij houden.

Oh, tip: gebruik 'm wel met de 0,5Ω coils. De 0,6Ω coils geven nogal eens problemen met dry hits.

Zelf damp ik al ruim 5 jaar en laatst nog een nieuwe AiO gekocht om een versleten AiO te vervangen. Juist: handig zakdampertje om altijd bij je te hebben voor onderweg en in de auto. :)
Dan kan ie beter de aio eco nemen, dat ding is pas net uit en werkt zeer goed bij mij. Had nooit gedacht dat ik nog kon genieten van MTL. En hij is super klein ook, easy om te vullen. Met de normale aio had ik gezeik, kan door de coils komen i dont know. Deze eco werkt echt perfect zie ook https://www.dampforum.nu/...etech-ego-aio-eco-review/
sanant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:48:
En opladen gaat lekker vlot uurtje en is bijna vol, dat is ook het nadeel bijna vol de laatste 5% duurt erg lang...
Ook een top tank erbij..
Iemand nog een goede tip voor een andere tank erbij voor als ik een ander smaakje wil proberen??
Als je een apparaat wil met fabriekscoils en je wil MTL, dan kan ik je van harte de ego aio eco aanraden. Goedkoop te krijgen en werkt echt super. Ik damp normaliter DL, soms wel 25-30 ML per dag. Gisteren heb ik denk 5-6 ML gedaan en een ml of 2-3 met de ego. Dat zegt wat. Ik had nooit verwacht zo te kunnen genieten van een MTL setup. Staar je niet blind op de lage mah en capaciteit van het tankje. Ik heb er 18 mg/ml in en doe voor mijn doen zeer lang met een tankje. Meestal is de batterij op na circa 2 tankjes.

Zie hier https://www.dampforum.nu/...etech-ego-aio-eco-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:29:

Waar de letters voor staan weet ik ook niet. Heb zelf de q2 0.4 en de t8 geprobeerd de q2 bevalt me by far het beste. Goede airflow, goede smaak en verbruikt minder juice dan de t8. Gebruik nig steeds de q2, en ja ik vind de cq van smok ook niet goed. Maar heb pas eens hw coils geprobeerd van eleaf in de ello en die bevallen 1 tank prima, maar na een hervulling presteren die ook niet 100% meer.

Beste ervaring heb ik tot nu toe over langere tijd gezien met de atlantis 0.5 ohm coils. (In de melo 3, ijust 2 en momenteel in de melo4) Gaan lang mee, zelden een foute coil (1 keer gehad in een half jaar tijd ofzo) kosten wel wat, en je moet wel het katoen wat losser maken, maar dat moest ik met de eleaf ec coils ook. Toen ik dat niet deed stagneerde de vloeistof toevoer na een halve dag ofzo als er een nieuwe coil inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
justmike schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:49:
@sanant

MTL odf DL ?
Wil je het gemak van pre-fab fabrieks coils of is zelf coils maken een optie ?
Maakt niet zo veel uit..
Heb in het verleden wel eens coils gemaakt.
Wil gewoon een top smaak beleving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Als je een top smaak ervaring wilt moet je een dripper, ik ben een paar maanden terug zelf van een sub ohm tank naar een rta gegaan en nu naar een drop rda en bij elke upgrade proefde ik weer dingen in de liquid die ervoor niet door kwamen.

Zelfs tussen mijn crius rta en mijn drop zitten er weer toetsen in mijn liquid die ik in de crius niet merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:55
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Mijn ervaring met de Joyetech eGo AiO was niet erg goed, snel burned hits en de coils gingen met geluk 3 dagen mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Een dripper is wel de ultieme smaak beleving ja, maar er zijn best wat tankjes die behoorlijk in de buurt komen en die zijn toch wel fijn om erbij te hebben voor als drippen even niet gaat en je iets makkelijks voor onderweg wilt hebben. De Wotofo Serpent SMM is echt een heel goed tankje welke echt wel in de buurt komt van een dripper qua smaak. Enige nadeel is dat dat tankje bij mij nog wel eens wil gaan lekken door de lucht gaten. Als ik hem wel lek vrij heb dan hoopt daar zich vaak damp op wat er op ene geven moment ook in liquid vorm weer uit komt. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
nilsson1234 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Mijn ervaring met de Joyetech eGo AiO was niet erg goed, snel burned hits en de coils gingen met geluk 3 dagen mee :/
Ja dat schijnt inderdaad veel voor te komen met de 0.6Ω coils. Had ik in het begin ook last van. Maar sinds ik de 0.5Ω coils heb ontdekt, nooit meer problemen mee. De coils gaan minimaal twee weken mee, soms zelfs nog veel langer, en gemiddeld per week damp ik dat tankje een stuk of 5x leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Novarion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:10:
[...]

Heb je ervaring met de Revenger Mini?

Binnenkort wil ik ook graag een sub-ohm setje kopen, was er aardig over uit dat ik voor de Eleaf iStick Pico 25 zou gaan. Is te vinden voor zo’n €30. Wat voordeliger dan de Vaporesso Revenger Mini, echter moet daar nog een 18650 batterij bij voor een klein tientje. Dan is plots het verschil tussen de twee verwaarloosbaar tot een paar euro.
Je vergeet dat je nog een lader nodig hebt voor de batterij en dus waarschijnlijk twee batterijen. Dan ineens is die Vaporesso echt goedkoop. :)
Ik heb er mee gespeeld, maar niet langer dan 20-25min ofzo. Leuk ding, prima kwaliteit voor het geld (plastic natuurlijk), de batterij schijnt van vergelijkbare kwaliteit te zijn als de Tarot Nano (voorloper) die ik nog altijd gebruik en die mij heel prima bevalt. Ja op >60W houdt die het niet lang vol, toegegeven, maar ik ga er een beetje van uit dat nagenoeg iedere startende damper aan 50W meer dan genoeg heeft. :)

Even los van de batterij heeft de Pico een metalen behuizing wat echt wel beter is. Maar de chip in de Revenger is weer veel beter en die oplaadbare batterij erin, dat vind ik dus super. Je kunt hem aan een lader/powerbank hangen en doorpuffen mocht het echt nodig zijn.
Ik zit dus nu serieus te twijfelen, enorm veel goede reviews over Vaporesso als merk en de Mini ook, zelfs de NRG tank is erg geliefd. Toch zijn er een aantal kritische reacties op 2500 mAh built-in van de Mini. Heeft uiteraard met je wattage te maken waarop je vaped, daar kan ik nog niets over zeggen.

De compactheid van de Mini lijkt mij erg prettig, vandaar dat ik niet heb gekeken naar de grotere Revenger of X, met verwisselbare batterijen.
Ik koos ook deze, juist vanwege de batterij. Zoals ik hierboven al schreef moet je die niet echt boven 60W willen gebruiken, maar ik verwacht dat je dat ook niet zult doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Valentino-46 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:43:
[...]

d:)b Dat is sowieso een goede keuze vwb batterijen, maar dan ben je appels met peren aan 't vergelijken.
De cel in de Vaporesso Revenger Mini heeft een capaciteit van 2500mAh, dus dat zal geen Sony cel zijn. Vergelijkbare cellen met diezelfde capaciteit zijn de Samsung 25R en LG HE2, die kosten €3,39 en € 2,99 per stuk. Vandaar dat ik zei dat je er voor een tientje makkelijk 2 hebt.
Zit een LiPo in, die komt niet bij Sony vandaan nee ;)
VapingQueen schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:36:
[...]

Valt nog mee hoor. De Steam Crave Aromamizer Plus RDTA gaat tot 20ml en de Steam Crave Titan is 18ml ;)
En kan 27ml 8)7

Maar @michel1991 ik zou die aroma's vooral niet doen omdat ze niet getest zijn voor het doel dat jij ermee hebt. Als je een beetje zoekt vind je de concentraten voor prima prijzen.. Anders stuur je me maar een berichtje, ik heb zat staan waar ik toch niks meer mee doe :)
sanant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:48:
Ook een top tank erbij..
Gewoon nog zo'n NRG tankje als die bevalt man, als je nu een andere gaat nemen krijgt de ene voorkeur boven de andere. Ga je de ene liquid toch meer dampen den de andere, ga je weer een volgend tankje kopen, of nog een Mod. En dan ineens heb je 9 tandjes, 7 mods, 123 coils waar je niet meer van weet welke waar in moest en dan hebben we het nog niet over die liter liquid die je in de kast hebt staan ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Floor-is op 11-03-2018 03:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Floor-is schreef op zondag 11 maart 2018 @ 03:34:
[...]

Je vergeet dat je nog een lader nodig hebt voor de batterij en dus waarschijnlijk twee batterijen. Dan ineens is die Vaporesso echt goedkoop. :)
Ik heb er mee gespeeld, maar niet langer dan 20-25min ofzo. Leuk ding, prima kwaliteit voor het geld (plastic natuurlijk), de batterij schijnt van vergelijkbare kwaliteit te zijn als de Tarot Nano (voorloper) die ik nog altijd gebruik en die mij heel prima bevalt. Ja op >60W houdt die het niet lang vol, toegegeven, maar ik ga er een beetje van uit dat nagenoeg iedere startende damper aan 50W meer dan genoeg heeft. :)

Even los van de batterij heeft de Pico een metalen behuizing wat echt wel beter is. Maar de chip in de Revenger is weer veel beter en die oplaadbare batterij erin, dat vind ik dus super. Je kunt hem aan een lader/powerbank hangen en doorpuffen mocht het echt nodig zijn.

[...]

Ik koos ook deze, juist vanwege de batterij. Zoals ik hierboven al schreef moet je die niet echt boven 60W willen gebruiken, maar ik verwacht dat je dat ook niet zult doen :)
Ben denk wel genezen van de Mini, helaas.
Heb iemand gesproken met ervaring en die heeft ‘m weg gedaan na zo’n twee weken, reden de accu was echt heel rap leeg.
Dat is gewoon niet handig als main device.

Dus ben stiekem toch even gaan kijken naar de Revenger X. Hele andere koek met zelfs 2 stuks 18650. Want als je het doet, doe het dan goed. Iets minder compact dan ik voorheen voor ogen had, maar dat moet de pret denk ik niet drukken.

Deze heeft een 2ml of 5ml tank, om het toch wat kleiner te maken lijkt mij de 2ml variant het prettigst. In eerste instantie dacht ik tactisch te gaan voor de 5ml en een 2ml glaasje bij te kopen, maar de chimney/verlengstukje is niet verwijderbaar.

Aghja, ben nog even lekker aan het rond kijken.
En, gefeliciteerd trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Novarion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Ben denk wel genezen van de Mini, helaas.
Heb iemand gesproken met ervaring en die heeft ‘m weg gedaan na zo’n twee weken, reden de accu was echt heel rap leeg.
Dat is gewoon niet handig als main device.

Dus ben stiekem toch even gaan kijken naar de Revenger X. Hele andere koek met zelfs 2 stuks 18650. Want als je het doet, doe het dan goed. Iets minder compact dan ik voorheen voor ogen had, maar dat moet de pret denk ik niet drukken.

Deze heeft een 2ml of 5ml tank, om het toch wat kleiner te maken lijkt mij de 2ml variant het prettigst. In eerste instantie dacht ik tactisch te gaan voor de 5ml en een 2ml glaasje bij te kopen, maar de chimney/verlengstukje is niet verwijderbaar.

Aghja, ben nog even lekker aan het rond kijken.
Prima keuze!

Als je budget ruimte biedt dan zou ik je de VooPoo drag willen laten overwegen. Misschien iets groter, maar de chip is nog net een tandje beter dan de Revenger en hij is iets goedkoper ook volgens mij. De Gene chip die hierin zit is bijna net zo goed als de (ongeveer 8-10 keer) duurdere DNA en Yihi Chips..
Combineer die met een Uwell Crown II of een Cleito 120 en je hebt echt een héle serieuze set te pakken. :)

Mocht je je afvragen wat ik gebruik, ik heb zelf -behalve een eGo AiO- alleen nog zogenaamde RTA's en RDA's. Daarvoor moet je zelf coils maken en het katoen erin doen.
Ik ben voor 95% aan het dampen op zogenaamde squonkmods, hierop gebruik ik drie verschillende atomizers: Psyclone Entheon, Goon 1.5 en een Oumier Wasp Nano. Laatstgenoemde ga ik vervangen door ofwel een GR.1 of een B2K, daar ben ik nog niet uit :)
En, gefeliciteerd trouwens! :)
Thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 11-03-2018 23:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Novarion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Het kan goed zijn dat ik gewoon heel veel pech had en dat de overige Revenger X's wel goede apparaten zijn, maar de mijne weigerde na 2 weken al dienst.
Het "touchscreen" reageerde niet meer waardoor ik hem enkel nog kan gebruiken op de laatst gebruikte tank en settings :( .

Als je een compacte dual 18650 zoekt moet je eens kijken naar de Eleaf Invoke, die mod is amper groter dan de batterijen die er in zitten.
https://www.gearbest.com/...trol-mods/pp_1070895.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Floor-is schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Prima keuze!

Als je budget ruimte biedt dan zou ik je de VooPoo drag willen laten overwegen. Misschien iets groter, maar de chip is nog net een tandje beter dan de Revenger en hij is iets goedkoper ook volgens mij. De Gene chip die hierin zit is bijna net zo goed als de (ongeveer 8-10 keer) duurdere DNA en Yihi Chips..
Combineer die met een Uwell Crown II of een Cleito 120 en je hebt echt een héle serieuze set te pakken. :)

Mocht je je afvragen wat ik gebruik, ik heb zelf -behalve een eGo AiO- alleen nog zogenaamde RTA's en RDA's. Daarvoor moet je zelf coils maken en het katoen erin doen.
Ik ben voor 95% aan het dampen op zogenaamde squonkmods, hierop gebruik ik drie verschillende atomizers: Psyclone Entheon, Goon 1.5 en een Oumier Wasp Nano. Laatstgenoemde ga ik vervangen door ofwel een GR.1 of een B2K, daar ben ik nog niet uit :)

[...]

Thanks!
Dan vind je het misschien ook wel interessant om te weten dat Vandy Vape de Pulse BF 80W Box mod met die Gene chip uit gaat brengen. Maar wellicht weet je dat al. Temeperature controle mode icm squonking lijkt mij ideaal. Ik overweeg deze aan te schaffen icm de Pulse RDA of de Maze. Ik wordt een beetje gestoord van die 2ml tankjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

analogworm schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Dan vind je het misschien ook wel interessant om te weten dat Vandy Vape de Pulse BF 80W Box mod met die Gene chip uit gaat brengen. Maar wellicht weet je dat al. Temeperature controle mode icm squonking lijkt mij ideaal. Ik overweeg deze aan te schaffen icm de Pulse RDA of de Maze. Ik wordt een beetje gestoord van die 2ml tankjes :P
Persoonlijk: nee helemaal niet. Ik squonk met mechs, op 0,17-0,19ohm en dus op 80+Watt :)
Wat me intrigeert is het flesje, lijkt op een vergelijkbare oplossing als Viscious Ant gebruikt.

Ik zie een paar doelgroepen voor de Pulse BF 80W:
• Startende squonkers
• Mensen die een regulated boxje willen
• Als beaterbox, want kost weinig in vergelijking tot een DNA-based squonkbox
• Mensen die in TC willen squonken
• Verzamelaars die 16 boxjes willen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Floor-is schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Prima keuze!

[...]

Thanks!
Je hebt een aardig arsenaal zo te horen, tof!

Ik heb zelf ook de VooPoo voorbij zien komen, lijkt inderdaad een goede concurrent van de Revenger X. Denk toch dat ik daarvoor ga, mijn eerste insteek was compact, nou is dat een beetje buiten spoor gevallen, maar laat ik het maar niet nog erger maken, haha.

Denk trouwens dat ik toch voor de 5ml ga, heb al vaak ‘geklaag’ gezien dat de 2ml te weinig is en dat men andere tanks aan gaan schaffen.
justmike schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:02:
[...]

Het kan goed zijn dat ik gewoon heel veel pech had en dat de overige Revenger X's wel goede apparaten zijn, maar de mijne weigerde na 2 weken al dienst.
Het "touchscreen" reageerde niet meer waardoor ik hem enkel nog kan gebruiken op de laatst gebruikte tank en settings :( .

Als je een compacte dual 18650 zoekt moet je eens kijken naar de Eleaf Invoke, die mod is amper groter dan de batterijen die er in zitten.
https://www.gearbest.com/...trol-mods/pp_1070895.html
Ai, dat is flink zuur! Dit heb ik niet eerder gelezen, mag hopen dat het een gevalletje enorm veel pech is.

Maar gezien het na 2 weken was, heb je hopelijk kunnen beroepen op je garantie en vervanging kunnen krijgen? Erg zonde van een splinternieuwe mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Novarion schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Je hebt een aardig arsenaal zo te horen, tof!
Ik ben dan ook al heel wat jaartjes bezig inmiddels ;)
Ik heb zelf ook de VooPoo voorbij zien komen, lijkt inderdaad een goede concurrent van de Revenger X. Denk toch dat ik daarvoor ga, mijn eerste insteek was compact, nou is dat een beetje buiten spoor gevallen, maar laat ik het maar niet nog erger maken, haha.

Denk trouwens dat ik toch voor de 5ml ga, heb al vaak ‘geklaag’ gezien dat de 2ml te weinig is en dat men andere tanks aan gaan schaffen.
Hier is hij het goedkoopst voor zover ik heb kunnen vinden.
Ben benieuwd hoe dat touchscreen je zal bevallen!
[...]

Ai, dat is flink zuur! Dit heb ik niet eerder gelezen, mag hopen dat het een gevalletje enorm veel pech is.

Maar gezien het na 2 weken was, heb je hopelijk kunnen beroepen op je garantie en vervanging kunnen krijgen? Erg zonde van een splinternieuwe mod...
@justmike als je voor klein gaat: http://squidvape.com/inde...t/product&product_id=1707

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Floor-is schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Ik ben dan ook al heel wat jaartjes bezig inmiddels ;)

[...]

Hier is hij het goedkoopst voor zover ik heb kunnen vinden.
Ben benieuwd hoe dat touchscreen je zal bevallen!

[...]

@justmike als je voor klein gaat: http://squidvape.com/inde...t/product&product_id=1707
Als ik ‘m via jouw linkje bestel zal er weinig te ‘touchen’ zijn. Dit is Revenger, niet het X model.

Heel typisch, is mij ook al vaker overkomen tijdens het zoeken. :*)

Ervaring met Efun? Snelle levering? China of Europa. Deze site heb ik nog niet eerder gezien. De X is trouwens in setprijs 2 dollar duurder, scheelt ook niks.
Ik zie ze trouwens ook voordelig op AliExpress.

[ Voor 12% gewijzigd door Novarion op 12-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
*knip* foutje, quote is niet wijzigen

[ Voor 92% gewijzigd door Novarion op 12-03-2018 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59
Wrom moet het altijd goedkoop en uit china komen??? Voor een besparing van een paar centen??
En als ie kapot is, wat dan? Gezeik voor je een nieuwe hebt.
Koop gewoon in NL en als er wat is heb je meestal binnen een dag een nieuwe in de hand.
Snap mensen echt niet dat ze voor 10 euro gaan lopen miezemousen in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
auroortje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:29:
Wrom moet het altijd goedkoop en uit china komen??? Voor een besparing van een paar centen??
Koop gewoon in NL en als er wat is heb je meestal binnen een dag een nieuwe in de hand.
Ik heb zelf nog niets gekocht hoor!
Bekijk enkel de mogelijkheden en verschillen ter vergelijking. Om een tientje zal ik inderdaad niet moeilijk doen, wanneer je naar hele sets gaat kijken zie je wel al verschillen van meerdere tientjes, dan wordt het ineens een groter verschil. Maar dan heb je zoals je zegt inderdaad het niet snel in de hand en lastigere garantie afhandeling. Dat zijn de afwegingen die ieder voor zichzelf maakt, gemak tegenover voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Novarion schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Als ik ‘m via jouw linkje bestel zal er weinig te ‘touchen’ zijn. Dit is Revenger, niet het X model.

Heel typisch, is mij ook al vaker overkomen tijdens het zoeken. :*)

Ervaring met Efun? Snelle levering? China of Europa. Deze site heb ik nog niet eerder gezien. De X is trouwens in setprijs 2 dollar duurder, scheelt ook niks.
Ik zie ze trouwens ook voordelig op AliExpress.
Dan naar FastTech of Gearbest, 3FVape is ook duurder namelijk. In Nederland betaal je rustig €75+ voor de 2ml
Snelle levering uit China is alsnog traag (>2weken), dus zou ik lekker laten.

Ali doe ik niet omdat het, net als bij Amazon trouwens, kan zijn dat je niet door Ali, maar een partner uitgeleverd krijgt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

€75-80 voor de 2ml versie of €<€60 voor 5ml. Support your local B&M is leuk, maar hij gaf aan 5ml te willen en die is in NL niet te koop. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Lepetitvapoteur heeft ook de 5ml versie aangezien het in Frankrijk ligt en is niet veel duurder dan de Chinese shops ( maar wel een heeeeeel stuk goedkoper dan NL shops ) en je hebt het op 2-3 dagen ipv 10-15 dagen en nog relatief dichtbij garantie ( Frankrijk )
Mijn broer had daar een revenger kit opgepikt ( wel de non X ) voor net geen 50 euro, was op dat moment 5 euro verschil met China maar dat was het hem wel waard om maar 2-3 dagen te wachten ipv bijna 15 en voor eventueel garantie snel af te handelen.
Voor 75 euro ipv 50 had em ook een lader voor 2 batterijen erbij en 2 Samsung R25 cellen , voor die prijs vind je met moeite de kit alleen zonder lader en batterijen in NL of BE.

Heel dat Chinese shop gehype is leuk maar er zijn echt wel opties dichtbij met +- dezelfde prijs, niet in Belgie en NL nee maar wel in Frankrijk of de UK ( flash sales niet meegeteld op die Chinese sites )

[ Voor 43% gewijzigd door Katmi op 12-03-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 09:54
Los van dat het op vele dingen tientallen euro's kan schelen (en in veel gevallen heb je je goodies toch met twee weken binnen) kun je modellen bestellen die hier in de EU gewoon niet verkocht mogen worden. Hier mogen de tanks een max capaciteit van 2ml hebben, dan ben je na iedere peukpauze weer aan het bijvullen. En voor garantie, tsja, dat is toch een keuze die je zelf moet maken, maar wat kan er kapot gaan aan een vape (behalve een fire-button of een val/zwempartij)?

Je moet gewoon doen wat je het beste lijkt, zolang je maar weet wat je doet en op een veilige manier vaped!
DAMAGE schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 00:21:
Net even een vers liquidje getest in een dripper. Ik proef het wel, maar merk wederom dat ik weer geduld moet gaan hebben. Binnenkort dus mijn reactie op deze recepten :) Denk na een week of twee, en anderen 3 of zelfs 4 weken.
Wij hebben ergens een ultrasoon reiniger op de kop getikt, werkt perfect om je RTA/RDA mee schoon te maken (niet te vol doen, anders komt alles er onder de krassen uit XD), als je hier een klein sample van bijv. 10ml in een uurtje doet ultrasoonen (wel af en toe het water vervangen wegens de warmte) krijg je al een veel betere indicatie van de smaak.

Edit: Ik zie hierboven in het forum dat mensen last hebben van dry-hits met Smok coils, waarschijnlijk gebruik je een liquid met een vrij hoog VG gehalte, door de hoge viscositeit kan de coil de liquid niet zo snel adsorberen. Ik gebruik op het moment een TFV8 met M2 0,15Ohm coil i.c.m. DIY liquid (Sugar Lips) waaraan ik pure VG heb toegevoegd (uiteindelijk 85% VG, 15% aroma), door met een fijn naaldje wat gaatjes in het katoen van de coil te prikken kan de coil zeer snel liquid adsorberen zonder te lekken en dry-hits!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9yUfcBc.jpg%5Burl%5Dhttps://i.imgur.com/a6fAbrF.jpg%5B/url%5D

Tesla Terminator met Smok TFV8

[ Voor 16% gewijzigd door fenderB op 14-03-2018 09:23 . Reden: Smok coils gedeelte toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik vape nu een jaar of 4 en heb bijna alles in China gekocht. Gemiddeld was ik 40% goedkoper uit en had ik spul dat net te krijgen was sneller in huis dan uit NL. Ik heb 1x een garantiegeval gehad en dat was zo opgelost.

En het is niet alsof de nederlandse vape-shops allemaal zo goed om gaan met garantie.

Ter vergelijk; veel mods die ik heb gekocht zijn ~40 euro in China en kosten gauw 80 tot 100 in NL. Als ze al te koop zijn ivm regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
fenderB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:03:
Edit: Ik zie hierboven in het forum dat mensen last hebben van dry-hits met Smok coils, waarschijnlijk gebruik je een liquid met een vrij hoog VG gehalte, door de hoge viscositeit kan de coil de liquid niet zo snel adsorberen. Ik gebruik op het moment een TFV8 met M2 0,15Ohm coil i.c.m. DIY liquid (Sugar Lips) waaraan ik pure VG heb toegevoegd (uiteindelijk 85% VG, 15% aroma), door met een fijn naaldje wat gaatjes in het katoen van de coil te prikken kan de coil zeer snel liquid adsorberen zonder te lekken en dry-hits!

[afbeelding]

Tesla Terminator met Smok TFV8
Welke coils gebruik jij? Aan de vorm te zien is het een Q. Ik heb tot nu toe de T6 geprobeerd (lekker veel damp en goede smaak) en de Q4 (wat minder damp, wat minder smaak en wat minder airflow) en als die op zijn ga ik de Q2 0.4Ω eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 09:54
Mx. Alba schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Welke coils gebruik jij? Aan de vorm te zien is het een Q. Ik heb tot nu toe de T6 geprobeerd (lekker veel damp en goede smaak) en de Q4 (wat minder damp, wat minder smaak en wat minder airflow) en als die op zijn ga ik de Q2 0.4Ω eens proberen.
Dit zijn de M2's die eigenlijk geschikt zijn voor de Stick V8, maar over het algemeen passen de coils van Vaporesso en de nieuwe Joyetechs ook wel. De M2 die ik gebruik is 0,15Ohm op een enkele coil (volgens mij wel met dubbele draad). Het fijne aan de M2/Q2 vind ik een goede airflow, mooi pluimpje damp en een goede smaak. De Q2 is als ik me niet vergis voor lagere wattages (>55W?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

fenderB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:03:
[...]
Wij hebben ergens een ultrasoon reiniger op de kop getikt, werkt perfect om je RTA/RDA mee schoon te maken (niet te vol doen, anders komt alles er onder de krassen uit XD), als je hier een klein sample van bijv. 10ml in een uurtje doet ultrasoonen (wel af en toe het water vervangen wegens de warmte) krijg je al een veel betere indicatie van de smaak.
Ik gebruik zelf ook een ultrasoon reiniger inderdaad, om de eerste keer even een beetje warmte in de liquid te krijgen zodat ik het goed kan laten mixen. De liquid is daarna ook veel beter te schudden. Maar ik doe de liquid er nooit te lang in. Een uurtje, dan laat ik het even afkoelen en daarna weer een uurtje. Wil het niet te vaak doen want zeker aardbeien smaak wil nog wel eens verliegen dan heb ik het idee. Maar een ultrasoon reiniger helpt wel iets, maar het zal er nooit voor zorgen dat je in een paar uur perfect gesteepte eliquid hebt. Het zal het proces hooguit een beetje versnellen, maar je moet gewoon vooral geduld hebben. Ik maak zelf de potjes elke dag even open, dan knijp ik er een paar keer in om er nieuwe lucht in te laten komen, dan schud ik ze en zet ik ze weer weg. Meestal na een week of twee is het pas echt fatsoenlijk te dampen. Hoewel ik moet zeggen dat mijn recept met de apple, peach, koolada etc wel al lekker smaakt. Maar het is vooral de peach wat ik proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
418O2 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Ik vape nu een jaar of 4 en heb bijna alles in China gekocht. Gemiddeld was ik 40% goedkoper uit en had ik spul dat net te krijgen was sneller in huis dan uit NL. Ik heb 1x een garantiegeval gehad en dat was zo opgelost.

En het is niet alsof de nederlandse vape-shops allemaal zo goed om gaan met garantie.

Ter vergelijk; veel mods die ik heb gekocht zijn ~40 euro in China en kosten gauw 80 tot 100 in NL. Als ze al te koop zijn ivm regelgeving.
Nederlandse shops zijn dan ook belachelijk duur, en als je out of the box zoekt voor goedkoop moet je nog niet eens zo heel ver gaan, zelfs de UK is goedkoper zelfs met 10 euro DHL Express shipping voor EU mainland en kom je nog niet eens in de buurt van NL prijzen, hier in de shop staat een vaporesso revenger kit voor 99 euro.... haal ik voor 50 euro op Lepetitvapoteur.

Nieuwe Smok X-Priv staat voor 51 euro op Ecigone, met shipping wel 61 euro maar nog steeds 20 euro goedkoper dan hier in de shop.
Greyhaze.co.uk is vaak nog goedkoper dan Ecigone, net gekeken en momenteel heb je een Revenger kit voor 33 pond, een revenger X kit voor 50 pond, komt 8 pond shipping bij naar mainland EU maar heb je nog steeds een revenger kit voor +- 45 euro en een revenger X kit voor net geen 65.

Modefined Sirius ook 33.99 pond atm, ok is allemaal on sale wegens national no smoking day in de UK en na middernacht gaan die prijzen weer met +-9 pond omhoog maar dan is het voor mij nog steeds voordelig genoeg om het daar te halen en niet in China, en met DHL Express wacht ik 24-48 uur en geen 10-15 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Gisteren de Justfog Q16c in ontvangst mogen nemen.
In eerste instantie getwijfeld deze direct van de hand te doen omdat er een DL-mod aan zit te komen.
Toch besloten om te houden omdat hij lekker klein is en MTL natuurlijk. Altijd makkelijk wanneer een grotere mod niet zo handig is.

Even de mini coils geprimed met wat American Blend e-liquid van Liqua, vervolgens de tank afgevuld.
10-15 minuten laten rusten, wat trekjes met knop uit en lucht dicht. En vervolgens vapen maar.
Hoest hoest, aardige throathit, duidelijk 12mg nic valt onder categorie 'normaal', maar klapt aardig. Die zal vast binnenkort naar 6mg kunnen.

De smaak? het is een tabakssmaak, maar zoals de meeste hier weten, weinig tabak in te vinden, zoals waarschijnlijk de meeste tabakssmaken. Voor mijn gevoel zit er niet een duidelijk smaak aan en geef het met regelmaat een smerige smaak wanneer ik uitblaas. Als dit het gaat zijn ben ik snel weer terug naar de analoogjes, maar ik verwacht dat de andere smaken veel beter zullen bevallen dan tabak.

Ander voordeel, sinds gister 22:00 niet meer gerookt, drang valt enorm mee. Echter slaat de gewoonte mij wel meerdere keren even in het gezicht. "Even een momentje, om naar buiten te gaan en..." Onee, dat doen we dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
Novarion schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:57:
Gisteren de Justfog Q16c in ontvangst mogen nemen.
In eerste instantie getwijfeld deze direct van de hand te doen omdat er een DL-mod aan zit komen.
Toch besloten om te houden omdat hij lekker klein is en MTL natuurlijk. Altijd makkelijk wanneer een grotere mod niet zo handig is.

Even de mini coils geprimed met wat American Blend e-liquid van Liqua, vervolgens de tank afgevuld.
10-15 minuten laten rusten, wat trekjes met knop uit en lucht dicht. En vervolgens vapen maar.
Hoest hoest, aardige troathit, duidelijk 12mg nic valt onder categorie 'normaal', maar klapt aardig. Die zal vast binnenkort naar 6mg kunnen.

De smaak? het is een tabakssmaak, maar zoals de meeste hier weten, weinig tabak in te vinden, zoals waarschijnlijk de meeste tabakssmaken. Voor mijn gevoel zit er niet een duidelijk smaak aan en geef het met regelmaat een smerige smaak wanneer ik uitblaas. Als dit het gaat zijn ben ik snel weer terug naar de analoogjes, maar ik verwacht dat de andere smaken veel beter zullen bevallen dan tabak.

Ander voordeel, sinds gister 22:00 niet meer gerookt, drang valt enorm mee. Echter slaat de gewoonte mij wel meerdere keren even in het gezicht. "Even een momentje, om naar buiten te gaan en..." Onee, dat doen we dus niet.
Misschien eens USA Mix van Dekang proberen, mijn ervaring 2 jaar geleden is dat deze wel het meeste tegen de tabak smaak aan zat, echte tabak smaak kan je wel vergeten, maar deze is het proberen waard. Zelf damp ik nooit meer tabak smaken, maar mijn vrouwtje nog wel en zweert bij USA Mix.
https://www.smokesmarter.nl/usa-mix-dekang.html

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Barfman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:24:
[...]

Misschien eens USA Mix van Dekang proberen, mijn ervaring 2 jaar geleden is dat deze wel het meeste tegen de tabak smaak aan zat, echte tabak smaak kan je wel vergeten, maar deze is het proberen waard. Zelf damp ik nooit meer tabak smaken, maar mijn vrouwtje nog wel en zweert bij USA Mix.
https://www.smokesmarter.nl/usa-mix-dekang.html
Zal ‘m onthouden thanks!
Vandaag is hier een smaakje binnen gekomen, direct even geprobeerd, Pinkman van Vampire Vape. Dat is toch wel een stuk smakelijker zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
De liquid (smaak) is minstens zo belangrijk als de hardware. Het is overigens een leuke ontdekkingsreis en voert je naar smaken die je nooit had verwacht. Mijn main smaken zijn appel en watermeloen (12mg beide) op de MTL en desert (3mg) op de DL.

Hiervoor 30 jaar zware shag gerookt.

[ Voor 7% gewijzigd door j-phone op 16-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Zojuist eens geprobeerd om een eliquid te vermengen met een kleine hoeveelheid Jenever voor wat meer throat hit, behalve dat dat aardig goed werkt (Al is het minder dan ik hoopte) heeft de liquid nu ook nog eens een hele subtiele Jenever smaak. :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik zou VooPoo mods en spullen voorlopig links laten liggen naar wat ze bij Vandy Vape hebben geflikt.
Iedereen zou meteen alles van VooPoo mogen wegsmijten en Nooit meer iets van hun nemen.
YouTube: What Is Up With The Pulse 80w? Real Talk...The Whole Story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
auroortje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:11:
Ik zou VooPoo mods en spullen voorlopig links laten liggen naar wat ze bij Vandy Vape hebben geflikt.
Iedereen zou meteen alles van VooPoo mogen wegsmijten en Nooit meer iets van hun nemen.
YouTube: What Is Up With The Pulse 80w? Real Talk...The Whole Story
Behoorlijk smerig! Had best goede hoop voor Voopoo, omdat ze die goede GENE chip hadden. Had al in gedachte ooit de Drag aan te schaffen, daar is nu ook een streep doorgezet dus.

Ik houd het dan maar bij de Vaporesso Revenger X, waar ik al eerder over heb gesproken. Lijkt mij een waanzinnige mod.
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:29:
De liquid (smaak) is minstens zo belangrijk als de hardware. Het is overigens een leuke ontdekkingsreis en voert je naar smaken die je nooit had verwacht. Mijn main smaken zijn appel en watermeloen (12mg beide) op de MTL en desert (3mg) op de DL.

Hiervoor 30 jaar zware shag gerookt.
Knap werk na 30 jaar, gestopt dankzij vapen?
Ik voelde me al smerig na zo’n 10 jaar sigaretten, zal vast een enorme verlossing/vooruitgang voor je zijn.

Appel lijkt me inderdaad ook een lekkere frisse smaak. Ook maar eens proberen.
Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.