Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
VapingQueen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:29:
[...]

Een leuke Mod, zoals de Vaporesso Revenger of Revenger X is een leuk apparaat, ook voor beginners. Je kan er veel kanten mee uit, zowel nu als in de toekomst. In China vrij goedkoop te krijgen met een 5ml tank.
Die Revenger X ziet er wel Nice uit!

Beetje prijzig wel. Ik dacht aan zoiets maar die is nog niet uit :

https://www.justsmokegree...-pico-21700-met-ello.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
jpg97 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:05:
[...]

De Pico 25 met Ello is wel verkrijgbaar. Maar ik heb juist lang gezocht om een Pico 25 zonder Ello te vinden. Omdat ik er dus die Smokkies op wilde doen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Mx. Alba schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:08:
[...]

De Pico 25 met Ello is wel verkrijgbaar. Maar ik heb juist lang gezocht om een Pico 25 zonder Ello te vinden. Omdat ik er dus die Smokkies op wilde doen. :)
Ok ik ben echt een n00b op dit gebied maar wat zijn ello's en smokkies? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

jpg97 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:05:
[...]

Dat dacht ik ook!! :)

In China zijn ze vaak een stuk goedkoper, maar als je een beetje zoekt, vind je ze in NL ook wel voor zo'n € 70,00 a 75,00.

Ahhhhhh een 21700 Mod, op zich een leuk ding, maar ik hou het voorlopig nog even bij mijn 18650 batterijen. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
voor 60 euro heb je op lepetitvapoteur ook de revenger met vaporesso hun tank erbij, is imo meer value dan een pico 21700 ( chip in de vaporesso is beter, centered 510 zonder battery cap waar tot 28mm tanks op gaat, dual 18650, groter scherm met meer info )

is niet heel veel duurder dan in China en je wacht maar 3 dagen erop ipv bijna 2 weken, hangt er maar van af of je die 9 euro verschil tussen gearbest en lepetit 2 weken waard vind.
Imo is de revenger X kit de 20 euro bovenop de gewone revenger niet waard, het verschil is letterlijk en alleen touch controls met vibration feedback vs fysieke knopjes aan de voorkant, ik al de jaren dat ik al vape heb ik nooit iets gehad van '' sjee, ik wil en moet echt wel touch control hebben op mijn mod ''

Ello is gewoon de naam van de tank die bij de Pico komt, smokkies is gewoon zijn woord voor Smok, de maker van de Baby beast tanks.

[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 26-02-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:09:
Piccie erbij van mijn nieuwe setup...

[afbeelding]
Ziet er strak uit, eentje voor de linker en eentje voor de rechter long? ;)
Specs van beide? Mooi handzaam formaatje, zelfs 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
jpg97 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Ok ik ben echt een n00b op dit gebied maar wat zijn ello's en smokkies? :$
Dat zijn atomizers. Bijna overal wordt de Pico 25 geleverd met een Ello atomizer erbij. Maar ik wilde alleen de Pico 25 omdat ik andere atomizers wilde gebruiken, namelijk de Smok Big Baby Beast.
PalingDrone schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:27:
[...]

Ziet er strak uit, eentje voor de linker en eentje voor de rechter long? ;)
Specs van beide? Mooi handzaam formaatje, zelfs 2.
Twee stuks eLeaf iStick Pico 25 met Smok Big Baby Beast 5ml erop. Eentje voor frisse fruitsmaakjes zoals appel, ananas, kiwi, limonade, watermeloen, aardbei, kersen; en eentje voor smaakjes als vanille, karamel, koffie, banaan, chocolade... Die hou ik graag van elkaar gescheiden. Daarom heb ik er ook twee in verschillende kleuren genomen.

Inderdaad lekker handzaam! De originele Pico was zo ongeveer de meest compacte en veelzijdige 18650 mod die te krijgen was. Die is alleen 22mm breed, en bredere atomizers passen er ook simpelweg niet op doordat de battery cap dan in de weg zit. De Pico 25 is iets minder compact, namelijk 25mm breed. Maar daar past een 24mm atomizer zoals de Big Baby dus wel op.

[ Voor 55% gewijzigd door Mx. Alba op 26-02-2018 23:36 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mx. Alba schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:28:
[...]

Maar ik wilde alleen de Pico 25 omdat ik andere atomizers wilde gebruiken, namelijk de Smok Big Baby Beast.
Dan zet je die Ello toch gewoon in Overig V&A? Je kan er altijd iemand anders mee blij maken.... ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
VapingQueen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:35:
[...]

Dan zet je die Ello toch gewoon in Overig V&A? Je kan er altijd iemand anders mee blij maken.... ;)
Had gekund... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Mx. Alba schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:09:
Piccie erbij van mijn nieuwe setup...

[afbeelding]
Welke coils gebruik jij in de baby met welk merk liquid ? En wat voor VG/PG verhouding? Ik heb tot nu toe alleen maar de X4 gebruikt maar wil nog wel eens uit het niets verbrand smaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Randleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:17:
Welke coils gebruik jij in de baby met welk merk liquid ? En wat voor VG/PG verhouding? Ik heb tot nu toe alleen maar de X4 gebruikt maar wil nog wel eens uit het niets verbrand smaken..
Momenteel zitten er de 0.2Ω triple coils in die er bij levering in zaten. De liquid die ik gebruik is Millers, 30/70. Ik gebruik ze nu sinds gisterenavond dus misschien te kort om gedegen antwoord op je vraag te geven maar tot nu toe nog niets gemerkt.

Ik zit ook niet aan één stuk door te dampen. Af en toe neem ik eens een hijs. Dan van de ene en dan van de andere, ik hou van een beetje afwisseling qua smaak. Ik denk dat dat de wicks genoeg tijd geeft om weer goed doordrenkt te raken. En volgens mij is de 40W waarop ik 'm heb ingesteld low range voor deze coils, aangezien er bij 30W nog niets gebeurde, dus dat zal ook vast meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Mx. Alba schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Momenteel zitten er de 0.2Ω triple coils in die er bij levering in zaten. De liquid die ik gebruik is Millers, 30/70. Ik gebruik ze nu sinds gisterenavond dus misschien te kort om gedegen antwoord op je vraag te geven maar tot nu toe nog niets gemerkt.

Ik zit ook niet aan één stuk door te dampen. Af en toe neem ik eens een hijs. Dan van de ene en dan van de andere, ik hou van een beetje afwisseling qua smaak. Ik denk dat dat de wicks genoeg tijd geeft om weer goed doordrenkt te raken. En volgens mij is de 40W waarop ik 'm heb ingesteld low range voor deze coils, aangezien er bij 30W nog niets gebeurde, dus dat zal ook vast meehelpen.
Ah de T6. Ik zit nu zelf op Humble Juice 20/80. Dit is trouwens wel hele goedkope a 100ML voor 25 euro. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik damp zelf op 50W op het moment. De X4 is namelijk (volgens SMOK) op z'n best bij 40-60W. Ik ga maar eens wat andere liquids proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Randleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Ah de T6. Ik zit nu zelf op Humble Juice 20/80. Dit is trouwens wel hele goedkope a 100ML voor 25 euro. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik damp zelf op 50W op het moment. De X4 is namelijk (volgens SMOK) op z'n best bij 40-60W. Ik ga maar eens wat andere liquids proberen.
Ik heb de X4 in de x-baby(4ml) en in de baby(2ml) tankjes (ene top air flow 4ml, andere bottom 2ml) hierbij geef ik een voorkeur aan de 2ml bottom air flow. (qwa smaak)
Nu had ik met de baby 2ml bottom air flow soms ook een verbrand smaakje, daarom bij het nieuwe coiltje een paar keer met een naald erdoorheen geprikt en er nu geen last meer van.
Beide damp ik rond de zelfde temperaturen 38-45 Watt afhankelijk van de damp behoefte :D en ik vind de smaak minder worden vanaf de 55w en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Juok schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Ik heb de X4 in de x-baby(4ml) en in de baby(2ml) tankjes (ene top air flow 4ml, andere bottom 2ml) hierbij geef ik een voorkeur aan de 2ml bottom air flow. (qwa smaak)
Nu had ik met de baby 2ml bottom air flow soms ook een verbrand smaakje, daarom bij het nieuwe coiltje een paar keer met een naald erdoorheen geprikt en er nu geen last meer van.
Beide damp ik rond de zelfde temperaturen 38-45 Watt afhankelijk van de damp behoefte :D en ik vind de smaak minder worden vanaf de 55w en hoger.
Thanks voor de tip, ga dat ook maar eens proberen :). Welke liquid damp jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Ik damp momenteel de Lushice van Vgod 60ml shake n vape, 3mg nic.
Maar heb ook soms illuminati van propoganda, al is mijn favoriet de eerste.

Lushice is een heel lekker mint meloen mixje, maar met de x4 coils kan deze wel iets spetteren als de coil koud is. Mijn oplossing is om eerst even te firen en licht blazen zodat de coil een klein beetje opwarmt, dan is het spetteren weer weg. Maar misschien zijn hier betere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Juok schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:36:
Ik damp momenteel de Lushice van Vgod 60ml shake n vape, 3mg nic.
Maar heb ook soms illuminati van propoganda, al is mijn favoriet de eerste.

Lushice is een heel lekker mint meloen mixje, maar met de x4 coils kan deze wel iets spetteren als de coil koud is. Mijn oplossing is om eerst even te firen en licht blazen zodat de coil een klein beetje opwarmt, dan is het spetteren weer weg. Maar misschien zijn hier betere oplossingen voor.
Die Lushice klinkt goed! Waar haal jij deze vandaan met 3MG? Uk shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProctor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 12:43
Sommige mods hebben een "Preheat" functie
Dan brandt hij eerst op een hoger wattage voor een x aantal seconden. Vaak verhelpt dit het spetteren.

Ik heb het zelf op 2 verschillende mods van eleaf. Ideale functie!

Ik weet niet welke mod jij hebt, maar misschien kan het daar ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
TheProctor schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:39:
Sommige mods hebben een "Preheat" functie
Dan brandt hij eerst op een hoger wattage voor een x aantal seconden. Vaak verhelpt dit het spetteren.

Ik heb het zelf op 2 verschillende mods van eleaf. Ideale functie!

Ik weet niet welke mod jij hebt, maar misschien kan het daar ook mee?
Vaporesso Nebula. Ik lees dat die een preheat functie heeft. Zal ik even uit moeten zoeken. Al ben ik wel van plan een nieuwe mod te halen. Het liefst met 2 batterijen. Deze gaat me iets te snel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProctor
Ik laat zelf de preheat 0.5 seconde op ongeveer 5-10 Watt hoger dan mijn uiteindelijke wattage branden.
Dat bevalt super goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Ik haal mijn vloeistof bij Damp-e in Zeist, maar te bestellen op verschillende sites, dan pak je de 10ml 18mg base nicotine erbij na mengen is het dan 3mg.

Ik gebruik de Smok g-priv dus heb voorverwarmen, maar dat werkt minder goed als hoe dat ik het doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Juok schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:52:
Ik haal mijn vloeistof bij Damp-e in Zeist, maar te bestellen op verschillende sites, dan pak je de 10ml 18mg base nicotine erbij na mengen is het dan 3mg.

Ik gebruik de Smok g-priv dus heb voorverwarmen, maar dat werkt minder goed als hoe dat ik het doe.
Thanks! Ga die liquid proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik merk ook dat de Big Babies eerst even op gang moeten komen. Misschien ook eens pre-heat instellen... En 6mg/ml liquids bestellen want die 12mg/ml hakt er aardig in zeg! Was perfect voor in een Nautilus maar is toch te heftig in de Smok... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Baby beast coils wicken gewoon heel slecht, zeker bij hogere VG.
Overal lees je wel dat je het best een dunne naald neemt en 3-4 gaatjes prikt in elke wicking hole zodat die coils kunnen bijhouden qua wicking.

https://www.reddit.com/r/...east_coil_wicking_issues/ dit is maar 1 van de vele topics die je erover vind.
Ik was na een maand al gestopt met Baby Beast coils te kopen nadat ik ooit eens een kit had gekocht met big baby beast, soms ging een coil 15ml mee zonder problemen, soms al binnen de eerste tank dry hits of een nasty smaak.

Op mijn Cleito Exo nooit dat probleem gehad en kon je zelfs lustig chainvapen als je dat wilt, nu op mijn RTA dat probleem ook niet tenzij ik zelf de wicking verpest met teveel katoen of dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 27-02-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Hmmmmm nou ja we'll see. Tot nu toe doen ze 't goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Geluk kan je altijd hebben, ik heb ook 1 Baby beast coil gehad die vlot 20ml pink lemonade van Element deed, wat een extreme zoete liquid is op 70VG, coil erna deed geen 10ml en constant dry hits tenzij ik op max 1.5 sec trekken zat, wat absoluut niks is qua trek.

Als je gewoon afgaat op wat je leest wicken baby beast coils gewoon slecht tov de rest, maar daarmee niet gezegd dat ze onbruikbaar zijn of dat elke coil slecht is.
Het zijn wel 1 van de duurste premade coils op de markt dus vond wel dat de QC beter mocht bij Smok.

[ Voor 34% gewijzigd door Katmi op 27-02-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Katmi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:08:
Baby beast coils wicken gewoon heel slecht, zeker bij hogere VG.
Overal lees je wel dat je het best een dunne naald neemt en 3-4 gaatjes prikt in elke wicking hole zodat die coils kunnen bijhouden qua wicking.

https://www.reddit.com/r/...east_coil_wicking_issues/ dit is maar 1 van de vele topics die je erover vind.
Ik was na een maand al gestopt met Baby Beast coils te kopen nadat ik ooit eens een kit had gekocht met big baby beast, soms ging een coil 15ml mee zonder problemen, soms al binnen de eerste tank dry hits of een nasty smaak.

Op mijn Cleito Exo nooit dat probleem gehad en kon je zelfs lustig chainvapen als je dat wilt, nu op mijn RTA dat probleem ook niet tenzij ik zelf de wicking verpest met teveel katoen of dergelijke.
Gebruik al sinds een paar jaar de TFV8 (baby en big baby) en kan mij inderdaad vinden in het wicking probleem. Heb even naar jouw Cleito Exo gekeken maar die heeft helaas geen regelbare airflow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:22
Randleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Gebruik al sinds een paar jaar de TFV8 (baby en big baby) en kan mij inderdaad vinden in het wicking probleem. Heb even naar jouw Cleito Exo gekeken maar die heeft helaas geen regelbare airflow :(
Ik heb als eerste sub-ohm de Aspire Revvo gekocht met Arc coils. Deze heeft geen wicking probleem, mits je je tankje vol genoeg houdt. En met 2ml is dat lastig, maar er zijn ook 3.5ml te halen uit china.

Anyhow damp ervaring op 3mg 30pg/70vg is mijn inziens fenomenaal. :D (lees fenomenaal met als achtergrond de Nautilus X en Aspire K3). Misschien is de revvo iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
analogworm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Ik heb als eerste sub-ohm de Aspire Revvo gekocht met Arc coils. Deze heeft geen wicking probleem, mits je je tankje vol genoeg houdt. En met 2ml is dat lastig, maar er zijn ook 3.5ml te halen uit china.

Anyhow damp ervaring op 3mg 30pg/70vg is mijn inziens fenomenaal. :D (lees fenomenaal met als achtergrond de Nautilus X en Aspire K3). Misschien is de revvo iets voor je?
2ml is mij iets te weinig. Zit zelf op dit moment naar deze te kijken.

https://www.e-wolk.nl/nl/captain-x3-tank.html

Reviews zijn positief so far.

EDIT: bij nader inzien zijn het alleen maar vage/marketing reviews.

[ Voor 5% gewijzigd door Randleman op 28-02-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Randleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:41:
[...]

8ml is inderdaad ook meer dan 3.6.. :P

Mare hoe zit dat dan bij E-wolk? In Europa mogen toch geen tanks groter dan 2ml worden verkocht? En toch lijkt E-wolk te opereren vanuit Nederland.

Ik zit namelijk alweer 2 weken te wachten op de revvo 3.6ml uit china, maar die is nog niet eens verzonden. Als E-wolk hem morgen kan bezorgen is dat het extra tientje wel waard.. Iemand goede ervaringen met hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
analogworm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Mare hoe zit dat dan bij E-wolk? In Europa mogen toch geen tanks groter dan 2ml worden verkocht? En toch lijkt E-wolk te opereren vanuit Nederland.

Ik zit namelijk alweer 2 weken te wachten op de revvo 3.6ml uit china, maar die is nog niet eens verzonden. Als E-wolk hem morgen kan bezorgen is dat het extra tientje wel waard.. Iemand goede ervaringen met hun?
Ik heb zelf goede ervaringen met hun. Heb daar ook heel wat bestellingen staan en nooit problemen gehad. Ook bij vragen zijn ze snel.

Wat de wetgeving betreft. Ik heb geen idee. Misschien wordt het verkocht onder het mom van "oude voorraad" ofso. Anyway, prima winkel :)

Die revvo ziet er wel strak uit. Ben alleen bang dat 3.6ML te weinig is t.o.v. de 5ML die ik nu heb..

Revvo coil: 0.1-0.16ohm (50-100W, best 80-85W). flink wattage :P

[ Voor 9% gewijzigd door Randleman op 28-02-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Randleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met hun. Heb daar ook heel wat bestellingen staan en nooit problemen gehad. Ook bij vragen zijn ze snel.

Wat de wetgeving betreft. Ik heb geen idee. Misschien wordt het verkocht onder het mom van "oude voorraad" ofso. Anyway, prima winkel :)

Die revvo ziet er wel strak uit. Ben alleen bang dat 3.6ML te weinig is t.o.v. de 5ML die ik nu heb..

Revvo coil: 0.1-0.16ohm (50-100W, best 80-85W). flink wattage :P
Voordeel is wel dat je 'm makkelijk bij kan vullen, mooi van de bovenkant zonder iets open te maken. :P

De mod die er bij zit is ook wel prettig kwa instellingen. Ik damp 'm op CPS van 70W naar een piek van 85 naar 70W. Enige nadeel is dat het touchscreen soms niet helemaal lekker reageert.

hmm misschien maar eens proberen dan bij E-wolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
analogworm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:20:
[...]

Voordeel is wel dat je 'm makkelijk bij kan vullen, mooi van de bovenkant zonder iets open te maken. :P

De mod die er bij zit is ook wel prettig kwa instellingen. Ik damp 'm op CPS van 70W naar een piek van 85 naar 70W. Enige nadeel is dat het touchscreen soms niet helemaal lekker reageert.

hmm misschien maar eens proberen dan bij E-wolk.
Ja dat kan ook bij mijn huidige baby beast. Maar wordt gek van de slechte coils.. Dus wil eens een andere tank proberen :)

EDIT: die revvo heeft trouwens wel een vreemde manier van wicken. Je moet de tank zelf op de kop houden en telkens wicken :P omdat die coil boven de tank zit..

[ Voor 11% gewijzigd door Randleman op 28-02-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Bij mijn Baby Beasts werd trouwens ook een RBA deck meegeleverd waar je zelf coils op kunt frutselen. Als de premades echt zo slecht zijn kan ik daar ook eens mee gaan vogelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProctor
Ik heb recent de TFV8 Cloud Beast besteld.
Ik ben heel benieuwd hoe de coils daarvan zijn. Ik gebruik 50/50 liquid, dus ik hoop niet zo veel problemen te hebben, maar als het echt slecht is ga ik ook maar eens naar de RBA kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
TheProctor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:27:
Ik ben heel benieuwd hoe de coils daarvan zijn. Ik gebruik 50/50 liquid, dus ik hoop niet zo veel problemen te hebben, maar als het echt slecht is ga ik ook maar eens naar de RBA kijken
50/50 zal prima gaan gezien dit dunne liquid is. High VG hebben de coils moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
TheProctor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:27:
Dunne gaatjes in de coils prikken als je hoge vg gaat dampen.
De RBA van dit deck is wel velen malen beter kwa smaak dan de standaard coils, wat eigenlijks standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
analogworm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:59:
[...]

De doos waar de tank in zit kan een reserve glaasje, inclusief verloopje bevatten. Dat dit reserve glaasje een grotere inhoud heeft dan degene die op de tank zit is niet het probleem van de verkoper. Althans, zo werd mij dat een keer uitgelegd door de eigenaar van een NL vapeshop. De in elkaar gezette en aldus geleverde tank heeft gewoon een inhoud van 2ml.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Zo, lang geleden dat ik mijzelf hier flink in heb verdiept zeg. Begin het roken op de een of andere manier beu te worden en lijkt me fijn er vanaf te kunnen komen. Dus heb ik me de afgelopen dagen weer eens verdiept in de e-sigaret. Gaaf om te zien dat er veel hobbyisten zijn, met zat kennis en voor mij een hoop hocuspocus nog.

Jaren geleden eens een eGo-stick gehad. Wat een troep was dat, tof om te zien dat de markt volwassen is geworden en er grote technische ontwikkelingen zijn gekomen.

Waarom ik het toen niet vol heb gehouden was eigenlijk heel simpel. De liquids waren troep (wellicht nog) en wanneer je dit door een spetter of lekkage in de mond kreeg.. gatverdamme, wat is dat smerig.
Ook was ik die twee dagen zo bloed fanatiek aan het vapen, dat ik naderhand het gevoel kreeg dat de eliquid mij de poriën uit kwam, letterlijk. Ik voelde mezelf veranderen in een wandelende nicotinevloeistof. Getraumatiseerd, weg met die troep. Terug naar de peuken.

De interesse was weer gewekt na positieve verhalen van een kennis, even gaan verdiepen om te zien wat er allemaal vernieuwd en veranderd is. Nu heb ik een starterssetje gekocht via Ali, ja even 5-17 dagen wachten maar het scheelt zo’n €20 op de set. Vooruit, dan maar eventjes wachten.
Het gaat om de Justfog Q16c (waar de c staat voor een iets vernieuwde tank).
Liquid ook maar gelijk besteld, gewoon even ‘normaal’ tabaksmaak met 12mg nicotine.
Van het merk Liqua, leek mij een goede. Echter zag ik gister een aantal pagina`s terug niet zulke beste reacties. Nou ja, misschien mijn eerste foutje van deze poging, we gaan het proeven! Overigens heb ik dat flesje vandaag al netjes gratis in de brievenbus ontvangen, Zwoofs lijkt mij een goede shop met altijd gratis verzending. Leek één van de weinigen te zijn die dat doet.

Ook kreeg ik al door dat mijn toekomstige setje, een echte beginnerset is. Vele van jullie gaan wat stappen verder zie ik!
Wellicht over enige tijd eens kijken naar een Eleaf iStick Pico 25. Lijkt een veel besproken en gekozen model te zijn. Eerst maar even lekker experimenteren met wat liquids en het setje dat onderweg is.

Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn, ik zal dit topic wat nauwlettender gaan volgen. Ik sta dan ook altijd open voor tips & tricks, must do en must not do’s uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Mx. Alba schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:20:
Bij mijn Baby Beasts werd trouwens ook een RBA deck meegeleverd waar je zelf coils op kunt frutselen. Als de premades echt zo slecht zijn kan ik daar ook eens mee gaan vogelen. :)
Ik wil je tzt wel wat draad toesturen, al was het maar omdat we samen Weerwolven speelden :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Novarion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:
Zo, lang geleden dat ik mijzelf hier flink in heb verdiept zeg. Begin het roken op de een of andere manier beu te worden en lijkt me fijn er vanaf te kunnen komen. Dus heb ik me de afgelopen dagen weer eens verdiept in de e-sigaret. Gaaf om te zien dat er veel hobbyisten zijn, met zat kennis en voor mij een hoop hocuspocus nog.

Jaren geleden eens een eGo-stick gehad. Wat een troep was dat, tof om te zien dat de markt volwassen is geworden en er grote technische ontwikkelingen zijn gekomen.

Waarom ik het toen niet vol heb gehouden was eigenlijk heel simpel. De liquids waren troep (wellicht nog) en wanneer je dit door een spetter of lekkage in de mond kreeg.. gatverdamme, wat is dat smerig.
Ook was ik die twee dagen zo bloed fanatiek aan het vapen, dat ik naderhand het gevoel kreeg dat de eliquid mij de poriën uit kwam, letterlijk. Ik voelde mezelf veranderen in een wandelende nicotinevloeistof. Getraumatiseerd, weg met die troep. Terug naar de peuken.

De interesse was weer gewekt na positieve verhalen van een kennis, even gaan verdiepen om te zien wat er allemaal vernieuwd en veranderd is. Nu heb ik een starterssetje gekocht via Ali, ja even 5-17 dagen wachten maar het scheelt zo’n €20 op de set. Vooruit, dan maar eventjes wachten.
Je hebt dus gewoon weer gekocht wat je toen ook had? :P
Liquid ook maar gelijk besteld, gewoon even ‘normaal’ tabaksmaak met 12mg nicotine.
Van het merk Liqua, leek mij een goede. Echter zag ik gister een aantal pagina`s terug niet zulke beste reacties. Nou ja, misschien mijn eerste foutje van deze poging, we gaan het proeven! Overigens heb ik dat flesje vandaag al netjes gratis in de brievenbus ontvangen, Zwoofs lijkt mij een goede shop met altijd gratis verzending. Leek één van de weinigen te zijn die dat doet.
Zwoofs is fijn als je niet te veel moeilijke dingen wilt, ze zijn niet zo goed in wat meer midden en hoger segment.
Ook kreeg ik al door dat mijn toekomstige setje, een echte beginnerset is. Vele van jullie gaan wat stappen verder zie ik!
Wellicht over enige tijd eens kijken naar een Eleaf iStick Pico 25. Lijkt een veel besproken en gekozen model te zijn. Eerst maar even lekker experimenteren met wat liquids en het setje dat onderweg is.

Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn, ik zal dit topic wat nauwlettender gaan volgen. Ik sta dan ook altijd open voor tips & tricks, must do en must not do’s uiteraard.
De Pico is ook wel een beginnersding op zich hoor. Je kunt het heel gek maken ;)
Ik ben actief in wat buy/sell/trade groepen op Facebook, er zijn mods die >€1000 doen. Tanks van boven de €100 wordt ook echt niet meer raar naar gekeken..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Randleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Er is nog de originele Cleito tank, wat eigenlijk de Exo is maar met bottom regelbare airflow, is wel al een tank uit 2015 dus geen idee of je die nog vind, dampt wel even vlot weg als de Exo en zijn dezelfde standaard Cleito coils.

Hier vind je ze nog : https://www.vapeclub.co.u...s/aspire-cleito-tank.html

coils zijn deze : https://www.vapeclub.co.u...to-replacement-coils.html

Geen idee of je die tank nog ergens in NL vind, is al 3 jaar uit, in Belgie vind je ze nog in de Vaporshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:54
Die smok coils zijn erg wisselend van kwaliteit. Ik heb het idee dat ik nu aan een pakje bezig met coils die alleen maar slecht zijn. Ik prik ze tegenwoordig wel een beetje in met een naald. Maar vergeet niet, zoals iemand wel eens tegen mij zei, die fabriekscoils zijn nog altijd handwerk. En er worden er zo ontiegelijk veel gemaakt dat er altijd wel wat mindere exemplare bijzitten. Wat ik regelmatig had was een coil die een sissend geluid maaktte na een hijs, en de smaak was ook niet geweldig dan. (geen verbrande smaak, maar ook niet lekker)

De RBA heb ik van FT wel eens geprobeerd, nu blijkt het dat die niet eens pastte. De centerpin steekt dan te ver uitop waardoor er een gigantische spleet is tussen tank en mod. Dus het staat totaal los van het glaasje. Misschien dat ik de verkeerde RBA had. Als iemand een linkje heeft van een RBA die 100% zeker past (en indien van toepassing een glaasje) voor een SMOK TFV8 Baby Beast (TPD versie dus, 2 ML) hoor ik het graag. Buiten dat heb ik hem wel geprobeerd te coilen&wicken maar was niet echt een succes, wat een klein mini deckje. Ik heb nu van iemand op het dampforum een Serpent Mini (RTA) gekregen. Ook geen groot deckje, maar single coil dus dat is al wat makkelijker.

Toch wil ik nog wel eens die smok proberen te wicken&coilen, als ik echt zeker weet dat het de juiste RBA is. De smok tanks vind ik nog steeds super, goeie smaak, goeie clouds én lekt niet in mijn jas of broekzak ook al zit hij schots en scheef. in het beginsel wel lekkages gehad, maar sinds ik meteen damp na het vullen en wat vaker de driptip+chimney droogdep nooit meer lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Floor-is schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Je hebt dus gewoon weer gekocht wat je toen ook had? :P

[...]

Zwoofs is fijn als je niet te veel moeilijke dingen wilt, ze zijn niet zo goed in wat meer midden en hoger segment.

[...]

De Pico is ook wel een beginnersding op zich hoor. Je kunt het heel gek maken ;)
Ik ben actief in wat buy/sell/trade groepen op Facebook, er zijn mods die >€1000 doen. Tanks van boven de €100 wordt ook echt niet meer raar naar gekeken..
Het zelfde? Dat lijkt me wel heel zwart-wit, ik hoop het niet! :)
De build van de pen lijkt mij een stuk minder met twee kleine wollentouwtjes. In vergelijking met de tanks van nu met een verwisselbare coil.
Maar begrijp en snap goed dat het troep is voor de pro’s. Ik wil nu vooral graag de MTL ervaring om zo dicht mogelijk bij de traditionele sigaret te blijven. Denk dat de Eleafs wat meer voor DL is, maar ook beginners spul dus, haha.

Dank je voor de info over Zwoofs, zal voor nu nog wel even de dienst kunnen doen dus.

Die peperdure mods, had inderdaad door dat de hobby heel ver kan gaan. Gaaf om te zien dat er veel passie bij komt kijken, gaat voor de leek wel erg ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik zit nu te denken, een aantal mensen hebben mij wel eens de eleaf hw coils aangeraden voor in de Smok. Maar even een check, passen die in de Baby Beast. Voor de duidelijkheid, de baby beast die in NL te krijgen is, dus de 2 ML.

Ik heb nu zo’n hw coil net in mn ello tank gedaan, dus kan het sowieso wel proberen of ie past. Maar misschien dat mensen het hier zo al kunnen zeggen, dat bespaart me 2 tanks uit elkaar halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Novarion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:34:
[...]

Het zelfde? Dat lijkt me wel heel zwart-wit, ik hoop het niet! :)
De build van de pen lijkt mij een stuk minder met twee kleine wollentouwtjes. In vergelijking met de tanks van nu met een verwisselbare coil.
Maar begrijp en snap goed dat het troep is voor de pro’s. Ik wil nu vooral graag de MTL ervaring om zo dicht mogelijk bij de traditionele sigaret te blijven. Denk dat de Eleafs wat meer voor DL is, maar ook beginners spul dus, haha.

Dank je voor de info over Zwoofs, zal voor nu nog wel even de dienst kunnen doen dus.

Die peperdure mods, had inderdaad door dat de hobby heel ver kan gaan. Gaaf om te zien dat er veel passie bij komt kijken, gaat voor de leek wel erg ver!
Nee, het is ab-so-luut niet hetzelfde als wat je toen had, maar relatief bekeken is er nu (veel) betere, en duurdere, gear op de markt dan toen.

De Q16 is gewoon een goede starterset. Hij lekt niet, mits je hem goed vult en heeft een variabele voltage functie die ruim voldoet voor de coils die erin gaan.

Sterker, het tankje heb ik nog gebruikt op een veel sterkere mod.

Hier ga je veel plezier aan beleven. Let er wel op dat de liquid die je gebruikt heel erg belangrijk is. De smaak hiervan kan je ervaring ook verpesten. Het is dus de combinatie van hardware en liquid die goed moet zijn.

Laat je niet intimideren door alle pro's hier. Ze zijn errug behulpzaam :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Ik heb twee vrienden die vapen. Die er het eerste mee begon, al een jaar of 2 als ik me niet vergis, is flink gedaald in zijn nicotine dosis. Toch mag van mij de topicstart herschreven worden naar een wat minder positief beeld:
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:55:

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor in de menselijke voedselverwerking!

Het lijkt mij dus vrij duidelijk dat je wat betreft je gezondheid niet zo veel zorgen hoeft te maken over elektrische sigaretten.
Ik zou er bijna van gaan vapen :P . Dit staat toch eigenlijk wel haaks op wat er te vinden is over vaping, die zorgen zijn er wel degelijk.

RIVM:
Damp van e-sigaret schadelijk voor gezondheid
Publicatiedatum: 23 maart 2015
Wijzigingsdatum: 20 oktober 2016
Hoewel de e-sigaret minder ongezond is dan tabakssigaretten, bevat de damp van e-sigaretten een aantal ingrediënten en chemische onzuiverheden in hoeveelheden die schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) oordeelt naar aanleiding van het onderzoek dat elektronische sigaretten – zowel met als zonder nicotine - zo onveilig zijn, dat consumenten ze niet langdurig en structureel zouden moeten gebruiken.
Risico’s
Elektronische sigaretten verdampen een vloeistof die meestal nicotine en een smaakstof bevat. De schadelijke stoffen in e-sigaretten zijn onder andere nicotine, propyleenglycol, glycerol, aldehyden, nitrosamines en metalen. Inhalatie hiervan kan leiden tot irritatie en schade aan de luchtwegen, hartkloppingen en een verhoogde kans op kanker. Vooral zware gebruikers hebben een grote kans op problemen met hun luchtwegen.
Verschillen tussen vloeistoffen
Uit het RIVM-onderzoek blijkt dat de samenstelling van de vele soorten e-vloeistof op de Nederlandse markt en die van de resulterende damp onderling sterk verschillen. Soms komen de gevonden hoeveelheden nicotine in de vloeistof niet overeen met de gehalten die op de verpakking staan. Van sommige stoffen blijken de concentraties in de damp hoger te zijn dan in de vloeistof; sommige stoffen ontstaan bijvoorbeeld pas bij verdamping. Aldehyden ontstaan bijvoorbeeld bij de opwarming van de vloeistoffen en metalen komen vrij uit de verdamper. Propyleenglycol en glycerol zijn ‘dragervloeistoffen’ voor nicotine en de smaakstoffen.
Uit deze verschillen in samenstelling blijkt dat producenten van de vloeistoffen de mogelijkheid hebben minder schadelijke alternatieven te produceren. De NVWA adviseert de minister van VWS om niet alleen stoffen in vloeistof maar ook in damp te reguleren.
Gebruikers
Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral e-sigaretten roken vanuit de veronderstelling dat het minder schadelijk is voor de gezondheid dan een gewone sigaret en dat het helpt om te stoppen met roken. Van de vele merken en modellen zijn navulbare e-sigaretten het meest populair. Vrijwel alle gebruikers rookten tabak voordat ze met de e-sigaret begonnen en de meesten gebruiken tabak naast hun e-sigaret. De rokers verschillen sterk in hun dampgedrag, bijvoorbeeld in het aantal trekjes dat zij per dag nemen.
Stoppen met roken
Bij het roken van e-sigaretten komen wel minder schadelijke stoffen en lagere concentraties schadelijke stoffen vrij dan bij het roken van tabak. De NVWA geeft aan dat de risico’s beperkt blijven bij incidenteel gebruik van e-sigaretten, bijvoorbeeld als hulpmiddel bij het stoppen met roken. Maar omdat er nog nauwelijks onderzoek is gedaan naar de effectiviteit van de e-sigaret als hulpmiddel om te stoppen, bestaat hierbij wel het risico dat de rookverslaving in stand blijft en mensen e-sigaretten blijven gebruiken of blijvend combineren met het roken van tabak.
Onderzoek
Het onderzoek van het RIVM en de risicobeoordeling door de NVWA zijn uitgevoerd in opdracht van het ministerie van VWS. Aanleiding is de forse groei van het aantal e-sigaretgebruikers en onduidelijkheid over gezondheidseffecten van het gebruik. Het risico voor gebruikers werd beoordeeld op basis van de stoffen in de damp die de gebruiker inademt. Later dit jaar onderzoekt het RIVM de effecten van stoffen in de uitgeademde damp op omstanders.
FDA:
Conclusive evidence: E-cigarette use increases airborne concentrations of particulate matter and nicotine in indoor environments.
Substantial evidence: Except for nicotine, exposure to potentially toxic substances from e-cigarettes is most often significantly lower than from conventional cigarettes.
RIVM over damp
Publiekssamenvatting
Een kwart van de gebruikers van e-sigaretten zijn op dit product overgestapt om omstanders te ontzien (meeroken). Toch worden ook bij het gebruik van e-sigaretten schadelijke stoffen uitgeademd, zoals propyleenglycol, nicotine en nitrosamines. De hoeveelheid die wordt uitgeademd is sterk afhankelijk van de samenstelling van de gebruikte vloeistof, de intensiteit van het dampen (frequentie en inhalatie), en de ventilatie en afmetingen van de ruimte waarin wordt gedampt. Dit bepaalt ook in hoeverre gezondheidsrisico's kunnen optreden. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van VWS.

Een deel van de schadelijke stoffen blijft achter in de 'damper' nadat ze zijn ingeademd. Doordat een e-sigaret alleen wordt geactiveerd als de gebruiker een trekje neemt, smeulen e-sigaretten niet door. Daardoor komen er geen schadelijke stoffen vrij als er geen trekje wordt genomen. Bij tabakssigaretten is dat wel het geval. Afhankelijk van bovenstaande factoren kunnen omstanders lichte gevoelens van keel-, neus- en oogirritatie ervaren. Veel dampers (78 procent) gebruiken vloeistoffen die nicotine bevatten. Hierdoor kunnen omstanders gezondheidseffecten ondervinden als hartkloppingen en een verhoogde bloeddruk. Bij gebruik van nicotinevrije vloeistoffen ontstaan deze effecten dus niet.

Voor dit onderzoek heeft het RIVM de chemische samenstelling gemeten van de damp die e-sigaretgebruikers uitblazen. Hierbij is uitsluitend gekeken naar de toxicologische gezondheidsrisico's. De conclusies zijn gebaseerd op de meest recente kennis over de risico's van stoffen wanneer ze worden geïnhaleerd. Van sommige stoffen is echter nog niet bekend in hoeverre zij een risico voor de gezondheid vormen. Daarom wordt aanbevolen om de gezondheidseffecten van e-sigaretten voor gebruikers en omstanders nauwgezet te blijven volgen.
Deze is wat genuanceerder:
We still need to be cautious about e-cigarettes
Unfortunately, we’re not 100% convinced yet. There are a number of points left to uncover that this study hasn’t yet answered.
The first is that people who used e-cigarettes while still smoking didn’t reduce the levels of toxic chemicals they were exposed to. And a large number of e-cigarette users do still smoke.
“The full benefit of using e-cigarettes is from completely stopping smoking,” says Shahab. “Any health benefits come from dramatic reductions in these chemicals, and we’re not seeing this in people that use both e-cigarettes and combustible cigarettes.”

Dr Lion Shahab, a Cancer Research UK-funded scientists at UCL
And although this study found significantly lower levels of these substances in vapers than smokers, the chemicals are still there.
The study didn’t compare the levels of chemicals in people who don’t smoke or use e-cigarettes with those who do, so it’s not known what the differences are likely to be. If these chemicals are found to be at higher levels in people who use the devices there’s still a chance that some harm is being done.
According to Shahab the next step is to look for signs of damage in these different groups of people, instead of looking at levels of chemicals that cause harm. But it can take decades to see these differences.
We also know that different users use different devices and liquids. So it could be that some are safer or more harmful than others. And people also use the devices in different ways. So further work needs to be done to understand these differences, so that each vaper is using their device as safely as possible.
We intend on playing a key part in finding these answers. And that’s why we set up the UK E-Cigarette Research Forum, made up of the country’s top tobacco and e-cigarette researchers, to do exactly that.
What does this mean right now?
This study confirms that e-cigarettes are far safer than smoking. If you’re a smoker, the best thing you can do for your health is to stop. And the most effective way to do so is through free Stop Smoking Services.
And as we’ve written about previously, a number of successful quitters have managed to ditch the cigs through using both an e-cigarette and specialist support.
But this doesn’t mean that e-cigarettes are entirely without harm. If you’re a non-smoker, it’s not advisable to start vaping. We can’t yet be certain of all the long-term effects across all devices and liquids, so it’s best not to pick up the habit.
So although it’s unlikely e-cigarettes will be shown to be completely harmless (nothing ever is), today’s results are a landmark moment in showing just how much safer they are than smoki
Researchers found evidence that nicotine inhaled from e-cigarettes could be converted into chemicals that damage DNA in the heart, lungs and bladder, and dampen down the body’s genetic repair mechanisms.
Moon-shong Tang, professor of environmental medicine at New York University, said the DNA changes were similar to those linked to secondhand smoke, but added that more work was needed to see whether vaping really did increase cancer rates.

E-cigarette science – is scaremongering hampering research opportunities?
Read more

The researchers have now launched long-term experiments to look at the development of tumours in mice exposed to vapour from e-cigarettes, but Tang does not expect to have answers any time soon. “The results may take years to come in because cancer is such a slow process,” he said.
TLDR: Vapen is waarschijnlijk veel minder slecht voor je dan roken, maar zeker niet rico vrij. Hoe groot het risico is wordt nog onderzocht. Dat er een risico is staat eigenlijk wel vast.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 01-03-2018 01:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:01
sdk1985 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 01:00:
Ik heb twee vrienden die vapen.
Klinkt alsof je het zelf niet doet?

Met alle respect, wat doe je in dit topic?
Er is niets wat je quote wat wij nog niet weten, en ik zou je nog veel meer onderzoeken en studies kunnen wijzen die wel uitermate positief beeld vormen.

Maar deze discussie is al meerdere malen (tot in den treure) gevoerd, ik sla een keer over als je het goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Randleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:41:
[...]

Als je echt een grote tank wilt, kijk dan eens naar de Steam Crave Aromamizer Plus RDTA. Verkrijgbaar in 5 en 10ml versie en met een extensiesetje kan die zelfs naar 20ml. Een andere "grote jongen" is de Steam Crave Titan, standaard 18ml maar wel 41mm in doorsnee..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

sdk1985 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 01:00:
Ik heb twee vrienden die vapen. Die er het eerste mee begon, al een jaar of 2 als ik me niet vergis, is flink gedaald in zijn nicotine dosis. Toch mag van mij de topicstart herschreven worden naar een wat minder positief beeld:

[...]

Ik zou er bijna van gaan vapen :P . Dit staat toch eigenlijk wel haaks op wat er te vinden is over vaping, die zorgen zijn er wel degelijk.

RIVM:

[...]

FDA:

[...]

RIVM over damp

[...]

Deze is wat genuanceerder:

[...]

[...]

TLDR: Vapen is waarschijnlijk veel minder slecht voor je dan roken, maar zeker niet rico vrij. Hoe groot het risico is wordt nog onderzocht. Dat er een risico is staat eigenlijk wel vast.
En dan ook wat positiefs over dampen :

https://www.gov.uk/govern...estimates-landmark-review

en

http://www.ibtimes.co.uk/...ic-health-england-1658864

en

https://www.slashgear.com...garette-smoking-20398492/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
VapingQueen schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 04:10:
[...]

Als je echt een grote tank wilt, kijk dan eens naar de Steam Crave Aromamizer Plus RDTA. Verkrijgbaar in 5 en 10ml versie en met een extensiesetje kan die zelfs naar 20ml. Een andere "grote jongen" is de Steam Crave Titan, standaard 18ml maar wel 41mm in doorsnee..... ;)
Bedankt voor je tips. Maar dan zal ik eerst zelf moeten leren builden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
@sdk1985 "TLDR: Vapen is waarschijnlijk veel minder slecht voor je dan roken, maar zeker niet rico vrij. Hoe groot het risico is wordt nog onderzocht. Dat er een risico is staat eigenlijk wel vast."

Noem mij één ding dat zonder risico is?

Inderdaad wordt er nog steeds onderzoek gedaan. Maar er is geen enkele gegronde wetenschappelijke reden om aan te nemen dat dampen slechter voor je is dan bijvoorbeeld koffie drinken.

Niets is zonder risico. Ook dampen niet, inderdaad. Waar het om gaat is dat roken 100x schadelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Randleman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 06:34:
[...]

Welnee, dat hoeft niet. In China kan je gewoon voorgedraaide coils voor weinig kopen.....kind kan de was doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Domino schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 04:09:
[...]

Klinkt alsof je het zelf niet doet?

Met alle respect, wat doe je in dit topic?
Er is niets wat je quote wat wij nog niet weten, en ik zou je nog veel meer onderzoeken en studies kunnen wijzen die wel uitermate positief beeld vormen.

Maar deze discussie is al meerdere malen (tot in den treure) gevoerd, ik sla een keer over als je het goed vind.
Ik vond het interessant om te kijken of er info in stond welke in nog niet kende. Je hoeft op mij niet kwaad te worden ;). Je kunt ook de onderzoeken die bekend zijn lekker in de TS voor een genuanceerde beeldvorming.
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 06:55:
@sdk1985 "TLDR: Vapen is waarschijnlijk veel minder slecht voor je dan roken, maar zeker niet rico vrij. Hoe groot het risico is wordt nog onderzocht. Dat er een risico is staat eigenlijk wel vast."

Noem mij één ding dat zonder risico is?

Inderdaad wordt er nog steeds onderzoek gedaan. Maar er is geen enkele gegronde wetenschappelijke reden om aan te nemen dat dampen slechter voor je is dan bijvoorbeeld koffie drinken.

Niets is zonder risico. Ook dampen niet, inderdaad. Waar het om gaat is dat roken 100x schadelijker is.
Helemaal dikke prima, maar propageren dat iemand zich geen zorgen hoeft te maken over een al dan niet bestaand risico is toch net even wat anders dan het argument dat uiteindelijk toch alles slecht voor je is. Los van dat dat laatste een beetje een dooddoener is staat die filosofie er ook niet bij.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
sdk1985 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:07:
Helemaal dikke prima, maar propageren dat iemand zich geen zorgen hoeft te maken over een al dan niet bestaand risico is toch net even wat anders dan het argument dat uiteindelijk toch alles slecht voor je is. Los van dat dat laatste een beetje een dooddoener is staat die filosofie er ook niet bij.
Zeg je dat dan ook tegen iemand die koffie of thee drinkt? "Zou je dat nou wel doen, want dat is niet onschadelijk, weet je!" Om van alcoholische dranken nog maar niet te spreken, die zijn nog veel schadelijker dan koffie of thee.

Als damper hoef je je inderdaad totaal geen zorgen te maken. Net zoals een koffiedrinker zich ook geen zorgen hoeft te maken.

Trouwens, verreweg de meeste schadelijke stoffen die tijdens onderzoeken in damp zijn gevonden zijn het gevolg van ofwel:

1) Ondeugdelijke liquids - komt in Europa niet voor
2) Ondeugdelijke coils - kan voorkomen, maar het risico wordt een stuk minder als je die gewoon koopt bij een Europese toko
3) Ondeugdelijk gebruik, bijvoorbeeld te heet stoken - als dat in de praktijk gebeurt merk je dat meteen

Het komt er een beetje op neer dat men bij de meeste van die onderzoeken waar gevaren uit blijken bij wijze van spreken een kip vier uur in de oven stoppen en dan dat zwartgeblakerde ding gaan testen op schadelijke stoffen... Die vinden ze, en dan concluderen ze dat kip eten wel eens heel slecht voor je gezondheid zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

dennis_rsb schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:37:
8< 8<

De smok tanks vind ik nog steeds super, goeie smaak, goeie clouds én lekt niet in mijn jas of broekzak ook al zit hij schots en scheef. in het beginsel wel lekkages gehad, maar sinds ik meteen damp na het vullen en wat vaker de driptip+chimney droogdep nooit meer lekkage.
Als je de smaak echt goed vind van deze, dan ga je echt achterover slaan als je een goede RTA gebruiken gaat.. :D

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Randleman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 06:34:
[...]

Dat is echt heel veel gemakkelijker dan je waarschijnlijk denkt. :)

Je koopt een paar dingen:
- Kniptangetje
- Keramische pincet
- Draad
- Coil jig (moeilijke naam voor een handig dingetje om mooie spoeltjes te maken)

Je knipt een stuk draad af, steekt dat in het gaatje van de coil jig, draait met de bovenkant het aantal keer dat je windingen wilt hebben en hij is letterlijk klaar. Je knipt de einden ongeveer op lengte en monteert de boel in je RDA/RTA/RBA-deck, waarna je het teveel er af knipt. Dan even verwarmen om de hotspots eruit te krijgen, je ziet die bij verwarmen heel goed omdat dat plekjes zijn waar het eerder/sneller warm wordt. Als je die hebt, kan je met je pincet even wat er overheen bewegen om de hotspot weg te werken. Wat je wilt is dat het heel gelijkmatig opwarmt want dat dampt fijn.

Voor katoen: je koopt Muji op eBay (180pads voor €6). Dan knip je met een (scherpe) schaar een stukje af dat ongeveer 1,5 zo breed is als het aantal mm aan de binnenkant van je spoeltje. Je moet dan even de geperste bovenste en onderste laag er af pielen met je pincet (of nagels). Vervolgens knip je een einde in een puntje en draait dat een beetje in elkaar zodat je dat eind gemakkelijk door je spoeltje kunt wurmen.
Je trekt het katoen er doorheen, voor de zekerheid even een paar keer heen en weer bewegen en dan zit het er in. Nu komt het moeilijkste: je moet het katoen op de juiste lengte afknippen en in je RDA/RTA/RBA-deck verwerken; dat is voor elk RDA/RTA/RBA-deck anders namelijk.

Als je dat hebt gedaan, dan moet je de hele boel alvast flink van liquid voorzien, probeer niet te morsen ;)

Mocht je dit voor het eerst gaan doen:[list]
• Koop gewoon wat meer draad, want het gaat heus wel mis. Draad is echt niet duur, ik heb net >500m gekocht voor <€30. Daar kan je heel wat spoeltjes voor draaien ;)
• Als je niet tevreden bent over het gemaakte spoeltje: weggooien en nog eens proberen :)
• Katoen kost geen drol, zeker als je die Muji hebt gekocht. Lekker aanklooien en proberen.
• Teveel katoen past niet door je spoeltje, als het juist te eenvoudig er doorheen gaat is het waarschijnlijk te weinig ;)
• Je wilt liquid met 70/30 verhouding voor VG/PG, het moet wat dikker zijn. De 50/50 liquids zijn gemaakt voor pre-made coils zoals je hopelijk weet. Op een RDA/RTA/RBA-deck geven die een enorme throat-hit en dat dampt niet fijn
• Je gaat merken dat je liquid anders smaakt, andere eigenschappen van je liquid komen meer naar voren of worden juist meer naar de achtergrond gedrukt. Daar ontkom je niet aan :)
• Ga een avondje aan de eettafel zitten, zet een laptop/tablet in de buurt met een serietje op of iets anders waar je niet op hoeft te letten en klooi eens lekker aan. Ja het kan frustreren, maar als het werkt is het echt zo leuk! De voldoening van je eigen werk, tegen een fractie van de kosten bovendien, vind ik heel tof.

Mocht je willen weten wat voor draad je moet hebben.. Dat is wel een andere discussie. Ik adviseer voor de beginnende coilmakers vaak 24,26 en 28 gauge Kanthal. En een url: http://www.steam-engine.org/coil.html

edit:
Je kunt ook pre-made spoeltjes uit China laten komen zoals aangegeven wordt, maar de kwaliteit van die dingen vind ik persoonlijk over het algemeen echt zwaar tegenvallen. Zeker een eenvoudige roundwire coil kan je zelf, na wat oefenen, binnen 2 minuten maken. En dan heb je wel controle over de kwaliteit van het gebruikte draad!
Ik vind de draad die gebruikt wordt in die pre-made zooi namelijk echt van erbarmelijke kwaliteit. Zou dat liever niet aan mensen adviseren

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 01-03-2018 13:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Floor-is schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Dat is echt heel veel gemakkelijker dan je waarschijnlijk denkt. :)

Je koopt een paar dingen:
- Kniptangetje
- Keramische pincet
- Draad
- Coil jig (moeilijke naam voor een handig dingetje om mooie spoeltjes te maken)

Je knipt een stuk draad af, steekt dat in het gaatje van de coil jig, draait met de bovenkant het aantal keer dat je windingen wilt hebben en hij is letterlijk klaar. Je knipt de einden ongeveer op lengte en monteert de boel in je RDA/RTA/RBA-deck, waarna je het teveel er af knipt. Dan even verwarmen om de hotspots eruit te krijgen, je ziet die bij verwarmen heel goed omdat dat plekjes zijn waar het eerder/sneller warm wordt. Als je die hebt, kan je met je pincet even wat er overheen bewegen om de hotspot weg te werken. Wat je wilt is dat het heel gelijkmatig opwarmt want dat dampt fijn.

Voor katoen: je koopt Muji op eBay (180pads voor €6). Dan knip je met een (scherpe) schaar een stukje af dat ongeveer 1,5 zo breed is als het aantal mm aan de binnenkant van je spoeltje. Je moet dan even de geperste bovenste en onderste laag er af pielen met je pincet (of nagels). Vervolgens knip je een einde in een puntje en draait dat een beetje in elkaar zodat je dat eind gemakkelijk door je spoeltje kunt wurmen.
Je trekt het katoen er doorheen, voor de zekerheid even een paar keer heen en weer bewegen en dan zit het er in. Nu komt het moeilijkste: je moet het katoen op de juiste lengte afknippen en in je RDA/RTA/RBA-deck verwerken; dat is voor elk RDA/RTA/RBA-deck anders namelijk.

Als je dat hebt gedaan, dan moet je de hele boel alvast flink van liquid voorzien, probeer niet te morsen ;)

Mocht je dit voor het eerst gaan doen:[list]
• Koop gewoon wat meer draad, want het gaat heus wel mis. Draad is echt niet duur, ik heb net >500m gekocht voor <€30. Daar kan je heel wat spoeltjes voor draaien ;)
• Als je niet tevreden bent over het gemaakte spoeltje: weggooien en nog eens proberen :)
• Katoen kost geen drol, zeker als je die Muji hebt gekocht. Lekker aanklooien en proberen.
• Teveel katoen past niet door je spoeltje, als het juist te eenvoudig er doorheen gaat is het waarschijnlijk te weinig ;)
• Je wilt liquid met 70/30 verhouding voor VG/PG, het moet wat dikker zijn. De 50/50 liquids zijn gemaakt voor pre-made coils zoals je hopelijk weet. Op een RDA/RTA/RBA-deck geven die een enorme throat-hit en dat dampt niet fijn
• Je gaat merken dat je liquid anders smaakt, andere eigenschappen van je liquid komen meer naar voren of worden juist meer naar de achtergrond gedrukt. Daar ontkom je niet aan :)
• Ga een avondje aan de eettafel zitten, zet een laptop/tablet in de buurt met een serietje op of iets anders waar je niet op hoeft te letten en klooi eens lekker aan. Ja het kan frustreren, maar als het werkt is het echt zo leuk! De voldoening van je eigen werk, tegen een fractie van de kosten bovendien, vind ik heel tof.

Mocht je willen weten wat voor draad je moet hebben.. Dat is wel een andere discussie. Ik adviseer voor de beginnende coilmakers vaak 24,26 en 28 gauge Kanthal. En een url: http://www.steam-engine.org/coil.html

edit:
Je kunt ook pre-made spoeltjes uit China laten komen zoals aangegeven wordt, maar de kwaliteit van die dingen vind ik persoonlijk over het algemeen echt zwaar tegenvallen. Zeker een eenvoudige roundwire coil kan je zelf, na wat oefenen, binnen 2 minuten maken. En dan heb je wel controle over de kwaliteit van het gebruikte draad!
Ik vind de draad die gebruikt wordt in die pre-made zooi namelijk echt van erbarmelijke kwaliteit. Zou dat liever niet aan mensen adviseren
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga dit ook maar eens proberen! Ik heb nog een GeekVape Griffin RTA liggen om mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Floor-is schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:04:
[...]

Als je de smaak echt goed vind van deze, dan ga je echt achterover slaan als je een goede RTA gebruiken gaat.. :D
Haha ik hoor het vaker inderdaad. Ik heb ook van iemand een serpent mini RTA gekregen. Kijk de coiltjes haal ik op GB meestal, mooie prijs. Maar als er dan van die klote coils bij zitten met een nasis en gelijk vieze smaak (niet zozeer verbrand) en dit gebeurd best vaak dan raak je er wel een beetje klaar mee. Slechte QC bij SMOK denk ik, lees dat vaker op reddit o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman

Mijn eerste liquid was ook een tabaksmaak om zo dicht mogelijk bij een normale sigaret te komen. Nou dat heb ik geweten :X. Wat een smerige zooi die tabaksmaken (heb er meerdere geprobeerd). Als ik jou was zou ik naast je tabaksmaak ook iets van een fruitsmaakje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Randleman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Mijn eerste liquid was ook een tabaksmaak om zo dicht mogelijk bij een normale sigaret te komen. Nou dat heb ik geweten :X. Wat een smerige zooi die tabaksmaken (heb er meerdere geprobeerd). Als ik jou was zou ik naast je tabaksmaak ook iets van een fruitsmaakje halen.
Was ik stiekem al een beetje bang voor, dat de tabaksmaken niet heel fijn zijn. Zou fijn zijn om dezelfde smaak te kunnen ervaren, maar dat is wellicht makkelijker te evaneren met bijvoorbeeld een aardbei dan met tabak.

Tips voor smaakjes/merken? Uiteraard is dat altijd persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Novarion schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Was ik stiekem al een beetje bang voor, dat de tabaksmaken niet heel fijn zijn. Zou fijn zijn om dezelfde smaak te kunnen ervaren, maar dat is wellicht makkelijker te evaneren met bijvoorbeeld een aardbei dan met tabak.

Tips voor smaakjes/merken? Uiteraard is dat altijd persoonlijk.
Dat is inderdaad heel persoonlijk. Als je echt geen idee hebt zou ik gewoon een vape winkel binnen stappen (mocht die in de buurt zitten). Kun je gewoon een aantal smaakjes proeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:39

Van het merk Liqua, leek mij een goede. Echter zag ik gister een aantal pagina`s terug niet zulke beste reacties. Nou ja, misschien mijn eerste foutje van deze poging, we gaan het proeven! dan ook altijd open voor tips & tricks, must do en must not do’s uiteraard.
Het is één van de goedkoopste merken en de kwaliteit/smaak is in verhouding met de prijs. Eens je een ander "premium" merk of DIY geprobeert hebt is de kans groot dat je er nooit meer naar terug grijpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
justmike schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:12:
[...]

Het is één van de goedkoopste merken en de kwaliteit/smaak is in verhouding met de prijs. Eens je een ander "premium" merk of DIY geprobeert hebt is de kans groot dat je er nooit meer naar terug grijpt. ;)
Goed om te weten, Thanks!
Die premium merken, heb je daar voorbeelden van?
En DIY, brouw je zelf? Dan ben ik erg benieuwd!
Randleman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:54:
[...]

Dat is inderdaad heel persoonlijk. Als je echt geen idee hebt zou ik gewoon een vape winkel binnen stappen (mocht die in de buurt zitten). Kun je gewoon een aantal smaakjes proeven :)
Ga maar eens kijken of er hier lokaal wat te vinden is in shops om het eea te testen! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Novarion op 03-03-2018 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Coppervape Skyline besteld, samen met een paar nieuwe driptips en een coilmaster... Mijn oude coiler is inmiddels wel versleten :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Novarion schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:00:
Die premium merken, heb je daar voorbeelden van?
premium merken is voor iedereen anders maar om het in perspectief te zetten spreek je dan over liquid wat +-15 euro is voor 30ml of ergens tussen 20 en 25 euro voor een fles van 50 in 60ml ( je krijgt 50ml liquid in een fles waar 60ml in past zodat je plek hebt voor een 10ml nic booster indien gewenst, anders laat je het op 50ml om op 0 nic te vapen )

Dan denk ik bv aan :

Twelve monkeys ( 15 euro voor 3x10ml of +-23 euro voor 50ml in een 60ml fles )
Dinner lady ( +-22 euro voor 50 in 60ml )
DVTCH Amsterdam
Cosmic Fog
illusions ( is een side merk van Twelve Monkeys, meer complexe smaken )
Alien Vape

Er is zoveel ''high end'' liquid maar dit is een kleine greep, als je liquid vind wat boven de 20 euro zit voor 50-60ml dan zie je vanzelf wel wat ''high end'' is volgens de markt, zolang je geen 3 euro schuift voor een 10ml flesje maar eerder richting de 7 euro zit je high end.

Als je zelf mixt of wilt mixen zijn Boss Shots van Flavourboss wel populair, zitten aroma's in gemixt voor een bepaalde smaak en jij moet enkel Base ( VG/PG ) toevoegen en indien gewenst nicotine en heb je 500ml voor een peulenschil ( ongeveer 15 GBP, of als je het hier koopt een 20-22 euro per Boss fles )

Lijkt natuurlijk heel voordelig voor het geld maar of je fan gaat zijn van Boss Shots is persoonlijk, ik vind in premade premium liquid nog steeds meer smaak en zoetigheid zitten maar de Boss Shots proeven redelijk naar wat ze beloven.
Nadeel is dan weer dat je zelf een fles VG en PG moet kopen op bv Safevape.nl en een flesje van 100ml Nicotine , en dan ook een mengbeker of weegschaal of spuitjes want je moet een exacte hoeveelheid van VG en PG en Nicotine in de Boss Shot bijvoegen en dat gaat niet ''met de losse pols ' dus zijn weer extra kosten in het begin voor je vertrokken bent.

Ik heb een tijd zelf gemixt maar was het beu dat de ene keer dit aroma weer op is en de andere keer dat, en Boss Shots was goed voor 1 fles maar 500ml van hetzelfde is heel veel en mij ging het vervelen.
Ik koop nu de 50 in 60ml premium merken, 1 nic booster erbij en ik zit op 3mg en met 60ml doe ik ongeveer een 7-10 dagen.

Voor sommige lijkt dat duur maar ik ga ook niet drinken in het weekend of 100 euro in een discotheek over de balk gooien, en veel premium smaken die ik vape hebben een combinatie van 2 tot 5 verschillende aroma's erin en die ga ik niet allemaal apart kopen om zelf te mengen, en dan moet je nog geluk hebben dat je een goed ''clone'' recept ervan vind want anders proeft het in de verste verte niet naar wat je ervan verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 03-03-2018 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik zit er ook aan te denken om zelf te gaan mixen. Ik damp nu Millers en dat voldeed voldoende met de Nautilus tanks die ik voorheen gebruikte maar nu met de Smok tanks wil ik wat beters - maar dat wordt dan zo duur want de liquid vliegt er doorheen! Met de Nautilus tanks dampte ik zo'n 5ml 12mg/ml per dag. Nu met de Smok tanks gaat er zo'n 10ml 6mg/ml per dag door! :o

Het probleem is dat ik van afwisseling hou. Ik bestel meestal zo'n €200 aan liquids per keer en dan zit daar van meeste smaken één flesje bij. Sommige smaken twee flesjes. Dus wat heb ik eraan om 500ml van één smaak te maken? En die 50 in 60 deals lijken me toch iets te prijzig...

En heeft er ook iemand tips voor goede 18650 accu's? Vroeger met de Nautilus tanks gingen mijn accu's een dag of twee mee. Nu een dag en dat is wat aan de krappe kant...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 03-03-2018 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:37:
. Nu met de Smok tanks gaat er zo'n 10ml 6mg/ml per dag door! :o

Het probleem is dat ik van afwisseling hou. Ik bestel meestal zo'n €200 aan liquids per keer en dan zit daar van meeste smaken één flesje bij. Sommige smaken twee flesjes. Dus wat heb ik eraan om 500ml van één smaak te maken? En die 50 in 60 deals lijken me toch iets te prijzig...

En heeft er ook iemand tips voor goede 18650 accu's? Vroeger met de Nautilus tanks gingen mijn accu's een dag of twee mee. Nu een dag en dat is wat aan de krappe kant...
Zamplebox? Krijg je elke keer andere liquids toegestuurd. $34 voor 6x30ml en $54 voor 11x30ml.

Qua 18650: samsung 25r/30q of sony vtc 5/6. Uiteraard bij nkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:37:
Ik zit er ook aan te denken om zelf te gaan mixen. Ik damp nu Millers en dat voldeed voldoende met de Nautilus tanks die ik voorheen gebruikte maar nu met de Smok tanks wil ik wat beters - maar dat wordt dan zo duur want de liquid vliegt er doorheen! Met de Nautilus tanks dampte ik zo'n 5ml 12mg/ml per dag. Nu met de Smok tanks gaat er zo'n 10ml 6mg/ml per dag door! :o

Ja met DL gaat het hard. Damp zelf zo’n 15-20 ML per dag DL op 3 mg/ml. Je hoeft natuurlijk niet van een smaak super veel ML te maken. Je kan ook gewoon bv 5 smaken en van elk 100 ML, afhankelijk van je wensen.

Qua batterijen, ligt er aan. Wat voor mod gebruik je? Als je een mod heb waar maar 1 batterij gaat is het logisch dat je die snel leegtrekt met DL.

Maar de moraal van het verhaal is, als je DL dampt is een mod waar 2 of 3 batterijen meer gewenst. Ook kun je over het algemeen dan ook veilig op hoger wattage dampen (hangt wel af van de batterijen en of de mod in serie of parallel staat) en de batterijduur is stukken beter.

Mijn verhaal is gebaseerd op geregelde mods, bij mechs zit het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Maar de moraal van het verhaal is, als je DL dampt is een mod waar 2 of 3 batterijen meer gewenst. Ook kun je over het algemeen dan ook veilig op hoger wattage dampen (hangt wel af van de batterijen en of de mod in serie of parallel staat) en de batterijduur is stukken beter.
Mwa. Ik damp ook DL. 15~20 ml per dag. Draag liever een extra accu mee als een lomp grote mod.

Doe nu ook al een jaar of twee met een pico met daarop een derringer rda. Single 0.6 Ω coil op 40 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Domino schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Mwa. Ik damp ook DL. 15~20 ml per dag. Draag liever een extra accu mee als een lomp grote mod.

Doe nu ook al een jaar of twee met een pico met daarop een derringer rda. Single 0.6 Ω coil op 40 Watt.
Ja 40 watt op 0.6 ohm dat is ook niet bizar dat kan een pico wel hebben. Maar opzich wel met je eens. De istick 200 die is te zwaar en lomp voor onderweg, die staat dus thuis. Maar ben wel langzaam aan t kijken voor mods met 2 of 3 batterijen. Ik let wel dat het gewicht en de vorm comfortabel genoeg zijn voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Ja met DL gaat het hard. Damp zelf zo’n 15-20 ML per dag DL op 3 mg/ml. Je hoeft natuurlijk niet van een smaak super veel ML te maken. Je kan ook gewoon bv 5 smaken en van elk 100 ML, afhankelijk van je wensen.

Qua batterijen, ligt er aan. Wat voor mod gebruik je? Als je een mod heb waar maar 1 batterij gaat is het logisch dat je die snel leegtrekt met DL.

Mijn verhaal is gebaseerd op geregelde mods, bij mechs zit het weer anders.
Ik gebruik de iStick Pico 25 en gebruik nu van die groene Panasonic accu's. In de Smokjes zitten nu T6 coils (0.2Ω) en die damp ik op 40W met 0,5s voorverwarming op 50W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Ik gebruik de iStick Pico 25 en gebruik nu van die groene Panasonic accu's. In de Smokjes zitten nu T6 coils (0.2Ω) en die damp ik op 40W met 0,5s voorverwarming op 50W.
Oke, ik weet niet welk type panasonics je hebt. Maar de pico25 is single battery, als je echt meer batterijduur wil zou ik toch eens kijken voor een mod met 2 of 3 batterijen. Als ik de istick 200 (3 batterijen) vergelijkt met een mod waar 1 batterij ingaat is het verschil erg groot in batterijduur. Of je neemt toch wat extra batterijen mee voor onderweg in een doosje of hoesje zodat je toch kan wisselen. Ik damp onderweg ook nog grotendeels op op een pico75 met 1 vtc5 er in. En dan op 50-60 watt en je dat merk je, gaat rap leeg. En ik laad ze ook op tijd bij. Want hoe verder de batterij leeg gaat hoe meer ampere je batterij moet kunnen leveren. (bijv bij 60 watt op een volle 18650 (4.2 v) 60/4.2=14.29 A. Bij een bijna lege batterij (3 v, vaak is het bij mods de cutoff wel iets hoger hoor maar even voor het gemak pak ik 3 V) dan is het al 60/3=20A wat de batterij moet kunnen leveren. Vandaar dat ik ze ook ruim op tijd wissel.

Maar er is een sigelei duo 3 en een eleaf ikon220 onderweg. Mijn keus is in principe wel gemaakt, jij dampt ook minder mililiters per dag en je dampt op lager wattage dus dan is dat opzich nog best vol te houden met een mod waar 1 batterij in gaat.

Edit: en mijn verhaal over ampere berekeningen gaat natuurlijk in mijn voorbeeld over geregelde/beveiligde mods waar één batterij in gaat. Bij een mod waar meer batterijen in gaan is het weer anders, ook deels afhankelijk of het serie of parallel is waar de batterijen in staan.

[ Voor 8% gewijzigd door dennis_rsb op 03-03-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Oke, ik weet niet welk type panasonics je hebt. Maar de pico25 is single battery, als je echt meer batterijduur wil zou ik toch eens kijken voor een mod met 2 of 3 batterijen. Als ik de istick 200 (3 batterijen) vergelijkt met een mod waar 1 batterij ingaat is het verschil erg groot in batterijduur. Of je neemt toch wat extra batterijen mee voor onderweg in een doosje of hoesje zodat je toch kan wisselen. Ik damp onderweg ook nog grotendeels op op een pico75 met 1 vtc5 er in. En dan op 50-60 watt en je dat merk je, gaat rap leeg. En ik laad ze ook op tijd bij. Want hoe verder de batterij leeg gaat hoe meer ampere je batterij moet kunnen leveren. (bijv bij 60 watt op een volle 18650 (4.2 v) 60/4.2=14.29 A. Bij een bijna lege batterij (3 v, vaak is het bij mods de cutoff wel iets hoger hoor maar even voor het gemak pak ik 3 V) dan is het al 60/3=20A wat de batterij moet kunnen leveren. Vandaar dat ik ze ook ruim op tijd wissel.
Ja, dat snap ik. Maar een mod waar meerdere 18650s in gaan is niet echt een optie voor de portability. Ik heb momenteel twee setjes accu's die ik rouleer. Daar zou ik gezien hoeveel stroom gevreten wordt een derde setje aan willen toevoegen, en dan liefst met nieuwe accu's die wat langer mee zouden gaan. Anderhalve dag is op zich voldoende voor wat speelruimte.

De Pana's zijn NCR18650PF MH12210 accu's, geen idee of dat je wat zegt. :)
Maar er is een sigelei duo 3 en een eleaf ikon220 onderweg. Mijn keus is in principe wel gemaakt, jij dampt ook minder mililiters per dag en je dampt op lager wattage dus dan is dat opzich nog best vol te houden met een mod waar 1 batterij in gaat.

Edit: en mijn verhaal over ampere berekeningen gaat natuurlijk in mijn voorbeeld over geregelde/beveiligde mods waar één batterij in gaat. Bij een mod waar meer batterijen in gaan is het weer anders, ook deels afhankelijk of het serie of parallel is waar de batterijen in staan.
Heel erg bedankt voor de in-depth info in ieder geval :)

Ik merk in ieder geval dat de accu's al voor ze echt leeg zijn de 40W, laat staan de 50W voorverwarming, niet meer kunnen bijbenen. Dus inderdaad wat eerder de accu's wisselen. Een normale werkdag komen ze zonder problemen door, maar gisteren bijvoorbeeld na het werk wezen uit eten met collega's en aan het eind van de avond was de fut van mijn beide dampertjes eruit... Het andere setje had ik natuurlijk wel volgeladen bij me, dus het is en blijft nog steeds een luxeprobleem eigenlijk, maar ik zou het gewoon prettig vinden om accu's te hebben waarbij ik ervan opaan kan dat ik er een hele dag mee vooruit kan. En als dat met de huidige stand der techniek niet kan... Tja, dan niet. Liever af en toe een keer de accu's wisselen dan met een dikke 2- of 3-accu mod rondlopen. :)
Domino schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Zamplebox? Krijg je elke keer andere liquids toegestuurd. $34 voor 6x30ml en $54 voor 11x30ml.

Qua 18650: samsung 25r/30q of sony vtc 5/6. Uiteraard bij nkon.
Thanks! Twee stuks VTC 6 in bestelling. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 03-03-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:24:
[...]

De batterijen die gebruikt worden waren de Panasonic NCR18650PF MH12210 accu's .
Volgens de info geven deze batterijen een CDR van 10A. (test Mooch).

Gelukkig heb je nu de juiste Sony besteld.
Voor een doorsnee MTL damper zijn het goede batterijen, maar voor te sub ohmen, zou ik de genoemde batterijen zeker niet gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Embryo1 op 03-03-2018 11:56 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar een mod waar meerdere 18650s in gaan is niet echt een optie voor de portability. Ik heb momenteel twee setjes accu's die ik rouleer. Daar zou ik gezien hoeveel stroom gevreten wordt een derde setje aan willen toevoegen, en dan liefst met nieuwe accu's die wat langer mee zouden gaan. Anderhalve dag is op zich voldoende voor wat speelruimte.

De Pana's zijn NCR18650PF MH12210 accu's, geen idee of dat je wat zegt. :)

[...]

Heel erg bedankt voor de in-depth info in ieder geval :)

Ik merk in ieder geval dat de accu's al voor ze echt leeg zijn de 40W, laat staan de 50W voorverwarming, niet meer kunnen bijbenen. Dus inderdaad wat eerder de accu's wisselen. Een normale werkdag komen ze zonder problemen door, maar gisteren bijvoorbeeld na het werk wezen uit eten met collega's en aan het eind van de avond was de fut van mijn beide dampertjes eruit... Het andere setje had ik natuurlijk wel volgeladen bij me, dus het is en blijft nog steeds een luxeprobleem eigenlijk, maar ik zou het gewoon prettig vinden om accu's te hebben waarbij ik ervan opaan kan dat ik er een hele dag mee vooruit kan. En als dat met de huidige stand der techniek niet kan... Tja, dan niet. Liever af en toe een keer de accu's wisselen dan met een dikke 2- of 3-accu mod rondlopen. :)

[...]

Thanks! Twee stuks VTC 6 in bestelling. :)
Ja je zou eventueel nog eens kunnen kijken naar een mod met 2 batterijen die wel een draagbare vorm heeft en die niet zo zwaar zijn. Die zijn er wel hoor. Maar ik snap je argumenten wel.

Ik ken de batterij opzich niet, aangezien ik alleen Sony's gebruik en omdat er zoveel batterijen zijn. Ik heb hem opgezocht in de Mooch tabel en hij geeft een CDR van 10 A. Dit is gewoon weinig als je op 40 watt dampt. En volgens mij moet je de preheat van 50 watt ook meerekenen. Als je dan uitgaat van 50/3 v (bijna leeg) dan zit je al op 16.66 A. En jouw panasonic kan dit niet structureel leveren, dan moet je al gaan denken in puls belasting wat hij nu doet. Ik zou in jouw geval, als je één batterij wil gebruiken een VTC5A nemen, VTC6 kan evt ook. VTC5A kan een hoger amperage aan, maar de VTC6 heeft meer capaciteit.

Zie hier de Mooch tabellen :) https://www.e-cigarette-f...35637a8e1bf1-jpeg.726579/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
@Embryo1 @dennis_rsb Ahhhh, dat verklaart een hoop inderdaad. Ik zit dus echt tegen het maximum aan wat die Pana's überhaupt kunnen. Inderdaad hoog tijd voor nieuwe accu's. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Zoals @dennis_rsb al zegt, neem een Sony VTC5A, deze batterij heeft een CDR van 25A, een stuk krachtiger dan wat je nu gebruikt. Een VTC5 kan ook, deze heeft een CDR van 20A en dat is toch al het dubbele van wat je nu gebruikt. Zelf gebruik ik beide batterijen ook en ben er zeer tevreden over.

Edit : Een VTC6 zou ik niet nemen, die heeft een CDR van 15A en dat is niet veel meer dan wat je nu gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door VapingQueen op 03-03-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
VapingQueen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:21:
Zoals @dennis_rsb al zegt, neem een Sony VTC5A, deze batterij heeft een CDR van 25A, een stuk krachtiger dan wat je nu gebruikt. Een VTC5 kan ook, deze heeft een CDR van 20A en dat is toch al het dubbele van wat je nu gebruikt. Zelf gebruik ik beide batterijen ook en ben er zeer tevreden over.
Ik had de VTC6 al besteld. Volgens die uitstekende tabel kan die ook 20A mits je ervoor zorgt dat hij niet te warm wordt en dan zit wel snor denk ik. Maar als ik wellicht binnenkort nog een setje koop zullen dat VTC5 accu's worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:26:
[...]

Ik had de VTC6 al besteld. Volgens die uitstekende tabel kan die ook 20A mits je ervoor zorgt dat hij niet te warm wordt en dan zit wel snor denk ik. Maar als ik wellicht binnenkort nog een setje koop zullen dat VTC5 accu's worden.
Ik zou toch echt voor de VTC5 of 5A gaan, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:16:
@Embryo1 @dennis_rsb Ahhhh, dat verklaart een hoop inderdaad. Ik zit dus echt tegen het maximum aan wat die Pana's überhaupt kunnen. Inderdaad hoog tijd voor nieuwe accu's. :)
Daarnaast speelt ook nog een rol dat de batterij wat afwijking kan hebben en inefficiënte van de MOD. Dus die berekeningen die ik neem zijn nog optimistisch. Meestal wordt er zo'n 10%-15% gerekend wat je aan extra marge moet rekenen. Ook als batterijen slijten neemt de capaciteit af en ik dacht ook het maximaal te kunnen leveren amperage, maar die verhalen die ik daar over hoor en lees wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Helaas net een setje VTC6 gekocht. lees in de tabel dat de VTC5/A inderdaad net wat beter is maar wel met een mindere capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Randleman schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:56:
Helaas net een setje VTC6 gekocht. lees in de tabel dat de VTC5/A inderdaad net wat beter is maar wel met een mindere capaciteit.
Maar dat verschil in Mah is niet zo dramatisch als je denkt, in de praktijk zal je er weinig van merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Inderdaad, die capaciteit ga je niet zoveel van merken, als je een mod hebt met 1 batterijen, gaat de batterij gewoon rap leeg als je DL dampt, dan kun je hoog of laag springen, maar dan gaan die paar 100 mah écht niet een verschil tussen dag en nacht maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Als je met een coil van 0.2, 0.3 of 0.4 Ohm dampt, heb je meer aan power (Ampére) dan aan (uithoudings)vermogen (Mah), iedereen staart zich altijd blind op de Mah en dat is geheel onterecht. Mah gaat pas tellen als je 1.0 Ohm of hoger dampt, dan heb je juist weer minder aan Ampére.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
VapingQueen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:06:
Als je met een coil van 0.2, 0.3 of 0.4 Ohm dampt, heb je meer aan power (Ampére) dan aan (uithoudings)vermogen (Mah), iedereen staart zich altijd blind op de Mah en dat is geheel onterecht. Mah gaat pas tellen als je 1.0 Ohm of hoger dampt, dan heb je juist weer minder aan Ampére.
Mwah in principe speelt weerstand geen rol bij geregelde mods m.b.t veiligheid. Maar als iemand op hoog wattage gaat knallen met een mod met een batterij, en dan ook nog een met een lage cdr tja das niet slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Mwah in principe speelt weerstand geen rol bij geregelde mods m.b.t veiligheid. Maar als iemand op hoog wattage gaat knallen met een mod met een batterij, en dan ook nog een met een lage cdr tja das niet slim.
Ik had het dan ook niet over veiligheid, maar wat je het beste kan gebruiken in welke situatie. Bij een lage weerstand heb je meer aan de Ampére's (dus hoe hoger, hoe beter) dan aan de Mah, bij een hoge weerstand heb je juist meer aan de Mah's, aangezien je met bv. een 1.0 of 1.5 Ohm coil eigenlijk zelden boven de 30 a 40 Watt komt en Ampére dus een ondergeschikte rol speelt.
Volgens jou mag het dan weinig uitmaken met een gereguleerde Mod, maar ik zou mijn Wismec RX300 toch niet uit willen rusten met 4 batterijen die een CDR hebben van 10 Ampére per stuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
VapingQueen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Ik had het dan ook niet over veiligheid, maar wat je het beste kan gebruiken in welke situatie. Bij een lage weerstand heb je meer aan de Ampére's (dus hoe hoger, hoe beter) dan aan de Mah, bij een hoge weerstand heb je juist meer aan de Mah's, aangezien je met bv. een 1.0 of 1.5 Ohm coil eigenlijk zelden boven de 30 a 40 Watt komt en Ampére dus een ondergeschikte rol speelt.
Volgens jou mag het dan weinig uitmaken met een gereguleerde Mod, maar ik zou mijn Wismec RX300 toch niet uit willen rusten met 4 batterijen die een CDR hebben van 10 Ampére per stuk. ;)
Ah zo. Het klopt wel dat als je een hoge weerstand hebt, voornamelijk MTL'ers dat je dan meestal laag blijft in wattage en dan is amperage minder relevant en dan zou een vtc6 prima zijn. En bij DL dan is hoog te kunnen leveren amperage wel gewenst inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Ah zo. Het klopt wel dat als je een hoge weerstand hebt, voornamelijk MTL'ers dat je dan meestal laag blijft in wattage en dan is amperage minder relevant en dan zou een vtc6 prima zijn. En bij DL dan is hoog te kunnen leveren amperage wel gewenst inderdaad.
Je hebt het door, mijn padawan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Toch wel grappig dat op de site van nkon zowel de VTC6 als de VTC5A vermeld staan als 30A... Dus vandaar dat ik voor de VTC6 ging: zelfde stroom maar meer energie! Ik zou van een betrouwbare partij als nkon niet verwachten dat ze een accu die eigenlijk maar 15A kan op de site zetten als 30A... Wat is daar aan de hand?

[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 03-03-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:06:
Toch wel grappig dat op de site van nkon zowel de VTC6 als de VTC5A vermeld staan als 30A... Dus vandaar dat ik voor de VTC6 ging: zelfde stroom maar meer energie! Ik zou van een betrouwbare partij als nkon niet verwachten dat ze een accu die eigenlijk maar 15A kan op de site zetten als 30A... Wat is daar aan de hand?
Dat zijn de gegevens die ze van de fabrikant krijgen. Pas als je het goed gaat meten, kom je erachter dat het toch anders zit. Op diverse site's staat de LG HG2 omschreven als een batterij met een CDR van 30A, terwijl die ook "maar" 20A is. Daarom, meten is weten en gissen is missen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:06:
Tja, wat de fabrikant opgeeft is niet altijd waar in de praktijk. Daarom is het ook goed dat er zo'n batterijgoeroe als Mooch batterijen test, en zijn tabellen worden regelmatig vernieuwd. Nkon neemt gewoon de ratings van de fabrikant over. Het zou nkon overigens wel sieren als ze een linkje zetten naar de tabellen van Mooch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Tja, wat de fabrikant opgeeft is niet altijd waar in de praktijk. Daarom is het ook goed dat er zo'n batterijgoeroe als Mooch batterijen test, en zijn tabellen worden regelmatig vernieuwd. Nkon neemt gewoon de ratings van de fabrikant over. Het zou nkon overigens wel sieren als ze een linkje zetten naar de tabellen van Mooch.
Yups, het klopt eigenlijk zelden. Op dit moment is er geen batterij die een hogere CDR heeft dan 30A.
Mooch vervangt zijn lijsten iedere 4 a 5 weken zover ik weet en ja, webshops zouden die lijsten gewoon over moeten nemen, al is het maar om de correcte voorlichting.
Keek net even bij Zwoofs, daar staat de LG HG2 zelfs als een 35A batterij gespecificeerd :

https://www.zwoofs.nl/lg-hg2-40a-18650-flattop/

en in de link zelfs als een 40A! :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
VapingQueen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Yups, het klopt eigenlijk zelden. Op dit moment is er geen batterij die een hogere CDR heeft dan 30A.
Mooch vervangt zijn lijsten iedere 4 a 5 weken zover ik weet en ja, webshops zouden die lijsten gewoon over moeten nemen, al is het maar om de correcte voorlichting.
Keek net even bij Zwoofs, daar staat de LG HG2 zelfs als een 35A batterij gespecificeerd :

https://www.zwoofs.nl/lg-hg2-40a-18650-flattop/

en in de link zelfs als een 40A! :/
Blij dat er mensen als Mooch zijn die gewoon dit allemaal uitzoeken, want op de specs van de fabrikant en de shops die het overnemen kun je gewoon niet blindelings vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Blij dat er mensen als Mooch zijn die gewoon dit allemaal uitzoeken, want op de specs van de fabrikant en de shops die het overnemen kun je gewoon niet blindelings vertrouwen.
Inderdaad ja. Je hebt wel de correcte waarde's nodig als je met Ohm's Law gaat werken. Dat kan het verschil betekenen tussen een verbrande hand en een hand die dat niet is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Single batterij ga je het beste voor iets als een vtc 5A, LG HG2 of Samsung R25, heb je een dual batterij mod maakt het allemaal iets minder uit want de batterijen werken in serie dus kom je er met een VTC6 of Samsung Q30 van 15A ook wel, al zijn dual vtc 5A / LG HG2 / Samsung R25 nog wel steeds beter.

Je wilt eigenlijk steeds zoveel mogelijk punch ( tenzij je MTL vaped op 15-25 watt ofzo ) het verschil in mah is verwaarloosbaar, staar je niet blind op batterijen die zogezegd 3000mah hebben en batterijen die 2600mah hebben, in realiteit ligt de vapetijd van beide heel dicht bij elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Katmi op 03-03-2018 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb trouwens vandaag ook een nieuwe Joyetech eGo AiO binnen gekregen. Ik gebruik er zoeen al twee jaar als zakdampertje, lekker compact voor in de auto en onderweg, maar na 2 jaar in mijn broekzak begon dat rood-witte ding kuren te vertonen. Soms lekkage enzo en dat is niet lekker in je zak. Nu een nieuwe in brushed gunmetal.

Ik gebruik voor dat ding trouwens altijd de 0.5Ω BF coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mx. Alba schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:41:
Ik heb trouwens vandaag ook een nieuwe Joyetech eGo AiO binnen gekregen. Ik gebruik er zoeen al twee jaar als zakdampertje, lekker compact voor in de auto en onderweg, maar na 2 jaar in mijn broekzak begon dat rood-witte ding kuren te vertonen. Soms lekkage enzo en dat is niet lekker in je zak. Nu een nieuwe in brushed gunmetal.

Ik gebruik voor dat ding trouwens altijd de 0.5Ω BF coils.
Heb je die EGO AIO ECO? die ECO schijnt volgens Jim (iemand op het dampforum) heel goed te zijn hij test veel apparatuur uit. Ik heb de normale EGO AIO gehad en dat ding was waardeloos, met die AIO ben ik begonnen dampen. Lekkages, hete driptip, soms kwam er geen damp uit terwijl het lampje wel reageerde op het knopje, snel verbrande coils. Het vreemde is dat voor mijn gevoel 50% ofzo tevreden is 50% niet. En ik las een tijdje geleden dat het meerendeel van die problemen komt door die coil die er standaard bij zat. Ik meen de 0.6 ohm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
dennis_rsb schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:51:
[...]

Heb je die EGO AIO ECO? die ECO schijnt volgens Jim (iemand op het dampforum) heel goed te zijn hij test veel apparatuur uit. Ik heb de normale EGO AIO gehad en dat ding was waardeloos, met die AIO ben ik begonnen dampen. Lekkages, hete driptip, soms kwam er geen damp uit terwijl het lampje wel reageerde op het knopje, snel verbrande coils. Het vreemde is dat voor mijn gevoel 50% ofzo tevreden is 50% niet. En ik las een tijdje geleden dat het meerendeel van die problemen komt door die coil die er standaard bij zat. Ik meen de 0.6 ohm.
Die 0.6Ω coil is inderdaad een ramp. Je moet echt de 0.5 hebben. Dat is eigenlijk een Cubis coil als ik me niet vergis maar is ook compatible met de AiO.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 03-03-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Mx. Alba , mocht je toch op zoek gaan naar een mod met 2 batterijen kijk dan vooral eens naar de Eleaf Invoke. Dit is de kleinste mod met 2 batterijen erin met een modern, makkelijk menu en veilig laden van de batterijen in de mod (max 2A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
j-phone schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:37:
@Mx. Alba , mocht je toch op zoek gaan naar een mod met 2 batterijen kijk dan vooral eens naar de Eleaf Invoke. Dit is de kleinste mod met 2 batterijen erin met een modern, makkelijk menu en veilig laden van de batterijen in de mod (max 2A).
Die wou ik eerst nemen, maar iemand waar ik op het dampforum via privé wel eens contact heb gaf aan dat hij er niet over te spreken was en hem terug gestuurd heeft. In eerste instantie sprak ie mij ook aan, niet duur en licht in gewicht.

Heb nu mede dankzij aanraden die man een sigelei duo 3 en een eleaf ikon 220 besteld. Of ze intern goed laden weet ik niet, ik laad batterijen extern.
Pagina: 1 ... 72 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.