Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 81 Laatste
Acties:

• Meulugar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-02 19:09

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik ben sinds vorige week weer terug in NL en net even naar een stenen winkel gegaan in Almere, holy moly wat een keus, dat is wel even veranderd in 5 jaar. even een coil voor de melo gehaald en een muffin man meegenomen. helaas heeft de webshop niet zoveel keus als de stenen winkel want ik had niet eens genoeg tijd om alles tot mij te nemen :D maar even wachten tot het salaris binnen is haha

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:10
Als jullie wat spullen verkopen willen, waar ga je dan heen? (Of als je gebruikt zou willen kopen wellicht). Ik heb wat gear die ik gewoonweg niet of echt nauwelijks nog gebruik waarmee iemand anders wellicht heel blij zou zijn. Maar hier in de V&A zie ik het niet gebeuren en op Facebook heb ik ook maar één groep(je) gevonden in NL...

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Juok
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
quote:
Floor-is schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:50:
Als jullie wat spullen verkopen willen, waar ga je dan heen? (Of als je gebruikt zou willen kopen wellicht). Ik heb wat gear die ik gewoonweg niet of echt nauwelijks nog gebruik waarmee iemand anders wellicht heel blij zou zijn. Maar hier in de V&A zie ik het niet gebeuren en op Facebook heb ik ook maar één groep(je) gevonden in NL...
Ik zou zeggen start een nieuwe rubriek op tweakers (v/a), of wellicht een kans voor een nieuw bedrijfje.

• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:48

Krentenbol

Prutz0r

quote:
Is de (ver)koophoek van het dampforum niets meer?

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09:09

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Dat kan je hier doen, werd mij door een moderator verteld en die zal het wel weten. :)

Vraag & Aanbod overig

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:00
quote:
VapingQueen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:06:
[...]

Dat kan je hier doen, werd mij door een moderator verteld en die zal het wel weten. :)
_O- _O- _O-

Die grote roze kader onderaan niet gezien ?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
justmike schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:14:
[...]

_O- _O- _O-

Die grote roze kader onderaan niet gezien ?
Je ziet duidelijk het linkje niet.......Hans Anders kan daarbij helpen..... ;)

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Floor-is
Ik wil een andere ADV, dus ik heb m'n steepbox maar weer eens tevoorschijn gehaald vorige week. Die stond al bijna een jaar (12/2/2017) onaangetast te rijpen :P

Vorige week Mexican Fried Icecream eruit gehaald, die damp ik nu in m'n Wasp Nano op de Minivolt (0,49ohm, 30W, airflow op 50%): genieten!

Zojuist MyMan gepakt, helaas staat de sweet cream erin me niet echt aan op de een of andere manier. (Zit in de Goon op m'n G-Class, 0,1ohm, 62,5W, Trinity comp glass cap erop). Die ga ik dus dumpen, misschien dat ik dan wel Rhodonite ga proberen, die staat immers ook al een jaar op me te wachten ;)
Edit: Okay Rhodonite was echt muted, daar was geen zak meer van over. Die is weg :P
Heb m'n Goon schoongemaakt en daar nu Mexican Fried Icecream ingedaan, de Wasp ook schoongemaakt en daarin Red Astaire gedaan.

M'n ADV's tot nu toe zijn geweest:
- Red Astaire
- Dinner Ladies Lemon Tart (een DIY versie dan)
- Unicorn Milk
- BluRas (m'n eigen blueberry/raspberry mix)
- Very Berry (m'n eigen mix met heel wat verschillende besjes)

Floor-is wijzigde deze reactie 06-02-2018 23:19 (11%)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Net een clapton in mijn Hadaly gezet, die was binnen gekomen. Jaaaa dat geeft wel flavor ja! En ook nicorush pffff 6mg is nog te heavy voor dat kreng lijkt t wel.

DAMAGE wijzigde deze reactie 07-02-2018 19:35 (27%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-08 08:14
Ik maak nu al een tijd gebruik van smok tanks, vind ze heerlijk dampen, maar het gebeurt een beetje vaak dat er een coil tussen zit die je gelijk in de prullenbak kan gooien. Gebruik op het moment de v8 baby met de 0,15 coils.

Maar eigenlijks ben ik op zoek naar een zelfde soort tank, maar dan van een merk dat zen quality control beter voor mekaar heeft(niet bestaand bij smok volgens mij :p) hebben mensen hiervoor nog suggesties?

Zat zelf te kijken naar de uwell Crown III of de Vaporesso NRG, maar is dit vergelijkbaar? Of zijn er betere suggesties?

• Juok
  • Niet online
quote:
Poesmij schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:36:
Ik maak nu al een tijd gebruik van smok tanks, vind ze heerlijk dampen, maar het gebeurt een beetje vaak dat er een coil tussen zit die je gelijk in de prullenbak kan gooien. Gebruik op het moment de v8 baby met de 0,15 coils.

Maar eigenlijks ben ik op zoek naar een zelfde soort tank, maar dan van een merk dat zen quality control beter voor mekaar heeft(niet bestaand bij smok volgens mij :p) hebben mensen hiervoor nog suggesties?

Zat zelf te kijken naar de uwell Crown III of de Vaporesso NRG, maar is dit vergelijkbaar? Of zijn er betere suggesties?
Weet je zeker dat je de tank weer goed in elkaar hebt gezet? Ik had met 2 coils namelijk ook het idee dat ik deze kon weggooien, maar kwam erachter dat ik deze niet volledig recht erop schroefde. (was ook vrij lastig)
Ik heb toen eerst de coil aan de bovenkant van de tank vast gemaakt en dit lukte veel beter.

• Poesmij
  • Laatst online: 13-08 08:14
quote:
Juok schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Weet je zeker dat je de tank weer goed in elkaar hebt gezet? Ik had met 2 coils namelijk ook het idee dat ik deze kon weggooien, maar kwam erachter dat ik deze niet volledig recht erop schroefde. (was ook vrij lastig)
Ik heb toen eerst de coil aan de bovenkant van de tank vast gemaakt en dit lukte veel beter.
Ja, gebruik al jaren lang tanks van smok, en vanaf de eerste tank heb ik dit regelmatig dat een coil te ranzig smaakt om op verder te dampen. Heb hierna inderdaad vaak genoeg de coils bekeken, opnieuw in mekaar geschroefd enz. vind dit btw gewoon makkelijk gaan bij de tanken die ik heb :).

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen waar en welke firmware (nieuwste) ik voor de Smok Alien 220w TC moet hebben. De website van smoketech geeft een 404 pagina, ik heb nu als ik hem aanzet in beeld firmware v1.2.1, dus dat moet dan firmware A versie zijn. Ik heb wel wat websites gevonden, op smoktech hebben ze het over v1.2.11, maar op reddit weer over v1.3.2, allemaal verschillende versies die ik kan downloaden, dus weet niet wat de laatste is.

Edit: al gelukt

Barfman wijzigde deze reactie 08-02-2018 19:06 (30%)

System | Racing is in my Blood

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:34:
Net een clapton in mijn Hadaly gezet, die was binnen gekomen. Jaaaa dat geeft wel flavor ja! En ook nicorush pffff 6mg is nog te heavy voor dat kreng lijkt t wel.
Ik zit tegenwoordig op 1mg, zeker als ik een beetje door zit te dampen gaat het soms echt hard met de liquid. (En het is gewoon goed om de afhankelijkheid van nicotine te verlagen ;))

Hoe bevalt de Hadalay? Die heeft een nog meer restricted airflow dan mijn Entheon en die zit al een beetje aan de ondergrens voor wat ik prettig vind. :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Floor-is schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:44:
[...]

Ik zit tegenwoordig op 1mg, zeker als ik een beetje door zit te dampen gaat het soms echt hard met de liquid. (En het is gewoon goed om de afhankelijkheid van nicotine te verlagen ;))

Hoe bevalt de Hadalay? Die heeft een nog meer restricted airflow dan mijn Entheon en die zit al een beetje aan de ondergrens voor wat ik prettig vind. :)
Ik heb niet het idee dat de Hadaly echt heel restricted is qua airflow. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste twee weken een Pharaoh mini tank gebruikt heb en die is naar mijn idee veel meer restricted dan de Hadaly. Eigenlijk niks te klagen. Drippen kun je naast Squonken natuurlijk gewoon via de driptip doen. Als je daar gewoon met beleid een paar drupjes op de clapton coil laat vallen dan trekt dat netjes de wick in. Deed ik al een tijdje met de cap er gewoon op, maar als ik de cap er af haal en ik laat wat drupjes op de coil vallen dan zie ik de wick gewoon weer saturated worden. Kan wel zeggen dat de wick dan goed is nietwaar?

Al met al een heel fijn drippertje, geeft echt bijzonder goede flavor. Beter dan welke tank ik ook heb. De Serpent SMM die ik hier heb liggen komt nog het best in de buurt qua flavor van alle tanks die ik heb. Zou zeggen niks mis mee!

Heb wel een van de klemmen voor de coils omgedraaid. De klemmetjes zijn schuin en als je een redelijk grote clapton coil er in hebt zitten dan wil de coil nog wel eens los schieten als je de wick eruit trekt. Niet erg fijn. Nu heb ik dus een van de klemmen omgedraaid waardoor de klem niet schuin af loopt maar dus plat is. Geeft veel meer grip op de coil. De clamp zit er dan niet heel mooi in, maar hey, het werkt.

Enige dat erg wennen is is de kleine diameter driptip. Die zit ook op die Entheon geloof ik. Is bijna evengroot als een sigaretje. Als je grote 810 driptips gewend bent is dit wel weer even een stapje terug, maar waarom ze hiervoor gekozen hebben is logisch. Puur flavor uit een kleine chamber. Ik kan hem iedereen die opzoek is naar een dripper voor flavor van harte aanraden!

DAMAGE wijzigde deze reactie 08-02-2018 20:12 (9%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Floor-is
quote:

Ik zou dan toch voor de Crown3 kiezen, ik ken die NRG niet goed genoeg om er iets over te kunnen zeggen. Wellicht vind je de Valyrian wat anders? Coils zijn wel ernstig aan de prijs met ¤11 voor 2 stuks
quote:
DAMAGE schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:10:
[...]

Ik heb niet het idee dat de Hadaly echt heel restricted is qua airflow. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste twee weken een Pharaoh mini tank gebruikt heb en die is naar mijn idee veel meer restricted dan de Hadaly. Eigenlijk niks te klagen. Drippen kun je naast Squonken natuurlijk gewoon via de driptip doen. Als je daar gewoon met beleid een paar drupjes op de clapton coil laat vallen dan trekt dat netjes de wick in. Deed ik al een tijdje met de cap er gewoon op, maar als ik de cap er af haal en ik laat wat drupjes op de coil vallen dan zie ik de wick gewoon weer saturated worden. Kan wel zeggen dat de wick dan goed is nietwaar?
De Hadalay heeft eenvoudigweg minder mm2 airflow-holes dan de Entheon, dus moet nog iets meer restricted zijn.
En ja dan heb je de wick prima gedaan ;)
quote:
Al met al een heel fijn drippertje, geeft echt bijzonder goede flavor. Beter dan welke tank ik ook heb. De Serpent SMM die ik hier heb liggen komt nog het best in de buurt qua flavor van alle tanks die ik heb. Zou zeggen niks mis mee!
De Entheon heeft wel de beste flavour van alle single-coil RDA/RSA's die ik tot heden heb mogen proberen. Eigenlijk is alleen m'n Goon beter, maar die krijg ook heel wat meer vermogen :)
Fijn he als je dan wat koopt dat het ook echt goed is!
quote:
Heb wel een van de klemmen voor de coils omgedraaid. De klemmetjes zijn schuin en als je een redelijk grote clapton coil er in hebt zitten dan wil de coil nog wel eens los schieten als je de wick eruit trekt. Niet erg fijn. Nu heb ik dus een van de klemmen omgedraaid waardoor de klem niet schuin af loopt maar dus plat is. Geeft veel meer grip op de coil. De clamp zit er dan niet heel mooi in, maar hey, het werkt.
Ik heb beide klemmen omgedraaid omdat de coils anders onder die 'notch' vallen en niet echt lekker vastzitten. Zo werkt het ook beter met de manier hoe ik m'n spoeltjes draai (tegen te klok in).
quote:
Enige dat erg wennen is is de kleine diameter driptip. Die zit ook op die Entheon geloof ik. Is bijna evengroot als een sigaretje. Als je grote 810 driptips gewend bent is dit wel weer even een stapje terug, maar waarom ze hiervoor gekozen hebben is logisch. Puur flavor uit een kleine chamber. Ik kan hem iedereen die opzoek is naar een dripper voor flavor van harte aanraden!
De driptip is inderdaad een eigen maat en da's wel eens vervelend. Als het goed is heb je wel 510-conversion ringen erbij gehad, dan kan je in ieder geval je eigen 510 drip tip gebruiken als je er behoefte aan hebt.
810 driptips zijn er natuurlijk voor veel airflow en dat past gewoonweg niet zo goed bij single-coils, zeker als het een RDA is die eigenlijk gemaakt is voor flavor en daarmee eigenlijk >0.4 of zelfs >0.5ohm.

Wel goed te horen dat je hem zou aanraden, zou vrij kak zijn als je voor ±¤85 een RDA koopt en het helemaal niks vind ;)

Floor-is wijzigde deze reactie 08-02-2018 21:48 (63%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Imderdaad @Floor-is ! Net de originele 80/29 Kanzi in de Hadaly geprobeerd. Ja wat zal ik zeggen. Smaak top, maar jeetje wat zoet. Word er gewoon misselijk van! Geen grap, gewoon echt Niet fijn. Ligt niet aan de hadaly. Eindelijk kan ik Kanzi proeven hoe het bedoeld is. In al mijn tanks had ik met deze liquid dry hits en in de hadaly niet, gewoon goed dus. Weet nu wel dat ik deze liquid niet meer ga dampen echt niet fijn. Ik heb zelf een Kanzi clone gemaakt die veeeel minder zoet is en die is wel gewoon lekker. Zo zie je maar weer; DIY ftw!

Heb nu overigens ook beide clamps voor de coils in mijn Hadaly omgedraaid en heb nu geen issues meer met clapton coils. Perfect! Waarom ze die clamps zo ontworpen hebben is mij een raadsel. Snap het idee er achter wel maar het werkt gewoon niet. Hoe hebben ze dat in de nieuwere dripper opgelost?

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:53:
Imderdaad @Floor-is ! Net de originele 80/29 Kanzi in de Hadaly geprobeerd. Ja wat zal ik zeggen. Smaak top, maar jeetje wat zoet. Word er gewoon misselijk van! Geen grap, gewoon echt Niet fijn. Ligt niet aan de hadaly. Eindelijk kan ik Kanzi proeven hoe het bedoeld is. In al mijn tanks had ik met deze liquid dry hits en in de hadaly niet, gewoon goed dus. Weet nu wel dat ik deze liquid niet meer ga dampen echt niet fijn. Ik heb zelf een Kanzi clone gemaakt die veeeel minder zoet is en die is wel gewoon lekker. Zo zie je maar weer; DIY ftw!
Ik merk het ook hoor, zeker de liquids die je in een winkel kunt kopen zijn gewoon mierzoet.
quote:
Heb nu overigens ook beide clamps voor de coils in mijn Hadaly omgedraaid en heb nu geen issues meer met clapton coils. Perfect! Waarom ze die clamps zo ontworpen hebben is mij een raadsel. Snap het idee er achter wel maar het werkt gewoon niet. Hoe hebben ze dat in de nieuwere dripper opgelost?
Ik denk dat ze de clamps zo hebben ontworpen omdat als je de coil aan de 'niet notch kant' vastmaakt, het er mooier uitziet ofzo. Want ik kan me niet echt voorstellen dat je een dermate grote coil gaat gebruiken dat die notch daadwerkelijk zin heeft.
In de Entheon heb ik dus ook notches aan beide kanten. Zie:

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Ik heb een lekkende tank, het gaat om de Smok TFV8 Baby Beast Tank. Er komt best wat vloeistof uit de airflow wat niet de bedoeling is lijkt mij :-) Heb deze gisteren aangeschaft en heb dus de standaard Smok 0.4 ohm V8 Baby Q2 dual coil 40 t/m 80watt erin zitten. Nu heb ik op youtube gezien dat dit bij veel TFV8 tanks het geval is, en dat het aan de coil ligt (iets met pinnetjes te wijd). Welke coils zijn het beste geschikt voor deze mod die dat probleem niet hebben. Ik damp het meeste op wattage. En zijn er meerdere mensen die hier last van hadden, en hoe hebben jullie dat opgelost.

System | Racing is in my Blood

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:51
En zo kan het dus ook: https://www.gov.uk/govern...igarettes-evidence-review

In het kort, een positief rapport uitgevoerd door Public Health England en gepubliceert op de Engelse overheids website. Het maakt korte metten met allerlei vooronderstellingen als zou dampen, voor de jeugd, een opstap zijn naar roken.

Het rapport bevestigd wat wij al tijden lang weten.

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01:00
quote:

Ik heb zelf een Babybeast én NRG tank. De tanks zijn vergelijkbaar qua ervaring, de NRG heeft alleen een grotere inhoud. Heb bij de NRG tank wel de driptip vervangen voor een widebore zonder spitbackscreen, dan is de smaak veel beter (lees: minder gemute, on par met de Smok Babybeast).

Zelf vond ik de coils van Vaporesso tegenvallen en heb dus een zooitje Smok coils aageschaft. Ben nog het meest tevreden over de Smok X4 0.15Ohm coils qua smaak en dampproductie. Ik prik wel met een kleine naald wat in het katoen voordat ik de coil in gebruik neem. Dan wickt hij beter en doe ik er langer dan een paar dagen mee.

Zowel de Smok tanks als de NRG van Vaporesso pakken een heel scala aan verschillende coils:
https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/6r4luj/interchangeable_coils_and_tank_list/
Ik heb geen ervaring met andere coils though, dus kan je daar niet echt verder mee helpen.

De Uwell Crown III is weer een heel ander verhaal. Heb hem zelf niet, maar een maat van me wel. Die is er erg over te spreken. Goede tank, veel smaak en de coils zijn ook goed. Hij presteert wel het beste bij hogere wattages (55+ Watt), dus je zal minstens een Dual 18650 mod moeten hebben om hem optimaal te kunnen benutten.

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 10-02-2018 12:49 (4%)

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:51
Ik koop sinds 2 jaar e-liquids in vanuit Polen (6mg nic. 100ml) wordt gebruikt i.c.m. TFV12 en Smok Alien. Echter sinds de laatste paar maanden heb ik last van verstopte oren. Nu las ik op internet dat het door de hoeveelheid PG kan komen dat in de e-liquid zelf zit.

Mijn vraag is nu: kan ik ergens 100ml e-liquids bestellen met daarin 6mg nicotine dat 80% of 100% uit VG bestaat?

• Floor-is
quote:
beezjeh schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:57:
Ik koop sinds 2 jaar e-liquids in vanuit Polen (6mg nic. 100ml) wordt gebruikt i.c.m. TFV12 en Smok Alien. Echter sinds de laatste paar maanden heb ik last van verstopte oren. Nu las ik op internet dat het door de hoeveelheid PG kan komen dat in de e-liquid zelf zit.

Mijn vraag is nu: kan ik ergens 100ml e-liquids bestellen met daarin 6mg nicotine dat 80% of 100% uit VG bestaat?
Ja dat kan. Er zijn max VG liquids die je kopen kunt. En er zijn tal van DIY makers die je ook zouden kunnen helpen :)

Over het algemeen zal je niet meer dan 85/15 kunnen vinden, omdat de aroma's nagenoeg allemaal PG-gebaseerd zijn. Er zijn wel wat VG-aroma's, maar die zijn moeilijk te vinden, relatief duur en -omdat VG smaak minder goed draagt- de mengverhouding is anders.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-08 20:12
Had dit ook op het dampforum gevraagd, tot op heden lijkt niemand het te weten. Misschien hier een frisse blik er op. Ik heb vandaag voor het eerst de SMOK RBA in gebruik genomen. Had prebuild coils gekocht maar dat vond ik niet fijn werken. Dus in het diepe gesprongen en zelf een coiltje gemaakt. Dual coil, interne diameter 2.5 MM, lengte 5 MM (volgens steam-engine) 0.5 ohm totaal. 6 wraps per coil.

Luktte vrij aardig. Maar ik heb hem helaas niet kunnen testen, de centerpin steekt te ver uit dus zit er een flinke spleet tussen tank en mod. Als ik de RBA wat losser draai uit de base dan past het wel, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wat doe ik in hemelsnaam fout? Ik heb de tfv8 baby beast. En ik heb deze RBA https://www.fasttech.com/p/5445500

Door dit issue kan ik niet gaan pulsen om de draad te testen/schoonfikken. En daarna door met de katoen..

Hoop dat iemand hier iets over weet.

• dubbeldekkert
quote:
dennis_rsb schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:24:
Had dit ook op het dampforum gevraagd, tot op heden lijkt niemand het te weten. Misschien hier een frisse blik er op. Ik heb vandaag voor het eerst de SMOK RBA in gebruik genomen. Had prebuild coils gekocht maar dat vond ik niet fijn werken. Dus in het diepe gesprongen en zelf een coiltje gemaakt. Dual coil, interne diameter 2.5 MM, lengte 5 MM (volgens steam-engine) 0.5 ohm totaal. 6 wraps per coil.

Luktte vrij aardig. Maar ik heb hem helaas niet kunnen testen, de centerpin steekt te ver uit dus zit er een flinke spleet tussen tank en mod. Als ik de RBA wat losser draai uit de base dan past het wel, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wat doe ik in hemelsnaam fout? Ik heb de tfv8 baby beast. En ik heb deze RBA https://www.fasttech.com/p/5445500

Door dit issue kan ik niet gaan pulsen om de draad te testen/schoonfikken. En daarna door met de katoen..

Hoop dat iemand hier iets over weet.
Ik heb die RBA uitbreiding hier ook liggen (alhoewel nog niet gebruikt), maar meen me te herinneren dat er een glaasje bij zat om je tankje te verlengen? Die is anders te kort om de coil te huishouden dacht ik?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:41

renzo4000

*Doh!*

^^

Klopt, ander glaasje moest ik toen ook plaatsen. Maar volgens mij krijg je hem anders überhaupt niet in elkaar...

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• dennis_rsb
quote:
dubbeldekkert schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Ik heb die RBA uitbreiding hier ook liggen (alhoewel nog niet gebruikt), maar meen me te herinneren dat er een glaasje bij zat om je tankje te verlengen? Die is anders te kort om de coil te huishouden dacht ik?
Het is inmiddels gelukt. Ik had er nog geen glaasje op overigens. Nu ik de base eerst op de mod draai. En dan de rba in de base dan gaat het wel. Hij gaat er niet zo ver in zoals ik de rba in de base draai (als de base dus niet op de mod zit) maar het werkt. Ff kijken of het niet gaat lekken. Wel merk ik dat de weerstand wisselt tussen de 0.31 ohm en pakweg 0.36 ohm. ook gloeien ze nog niet overal. Ik weet niet of dit komt doordat de uiteinde van de draad niet stevig er tegen zit, of dat ik nog wat meer moet bewerken met de keramische pincet.

• dubbeldekkert
Net zo lang pielen en bewerken tot de spoeltjes van binnenuit evenredig opgloeien, anders krijg je hotspots en verbrand je katoen daar! Beter vastdraaien van de coils wil ook nog wel eens helpen.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 14-08 16:03
Yes! Mijn nieuwe mechmod is binnen. Duurde even vanuit Rusland, maar het was het wachten meer dan waard. Het is de Blade of God, van GodMod Russia. Nu nog de nieuwe rda afwachten, dan is het eerst weer even klaar met nieuwe speeltjes.
Blade of God

• Floor-is
Ceracoated brons toch? De bottom-button heeft mij nooit kunnen bekoren, niet per se van dit merk hoor, van deze stijl mod :)
Lijkt mij wel een vet ding, mooi ook dat je een matchy-matchy 810 erbij krijgt!

VTC4's erin?

Floor-is wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:08 (3%)

• JL Koppelle
quote:
Floor-is schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:05:
Ceracoated brons toch? De bottom-button heeft mij nooit kunnen bekoren, niet per se van dit merk hoor, van deze stijl mod :)
Lijkt mij wel een vet ding, mooi ook dat je een matchy-matchy 810 erbij krijgt!

VTC4's erin?
Het is een ceracoated brass mech. Er zitten twee springs bij: één zware en één lichte. Ik gebruik de lichte. Er zit een matchy-matchy 810 driptip bij die volgens mij uit hetzelfde stuk komt als de button, maar de Doctip driptip is comfortabeler.

Ik gebruik uitsluitend vtc5a's voor mijn mechs.

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:27
Wat doe ik verkeerd?
Heb elke keer "bruine liquid" speeksel heb al van alles geprobeerd.
-Verschillende coils
-Verschillende tanks
-Verschillende watts
-Verschillende coil draad diktes
-50vg/50pg
-70vg/30pg
-80vg/20pg

• Juok
  • Niet online
quote:
Trisjin schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:43:
Wat doe ik verkeerd?
Heb elke keer "bruine liquid" speeksel heb al van alles geprobeerd.
-Verschillende coils
-Verschillende tanks
-Verschillende watts
-Verschillende coil draad diktes
-50vg/50pg
-70vg/30pg
-80vg/20pg
? Bruin speeksel of bruine liquid in je tank?
misschien niet 5 sec achter elkaar op hoog wattage houden?
Gebruik je alleen tabak smaken? die al wat donkerder zijn om mee te beginnen?

• Floor-is
Kanthal draad per ongeluk?

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:27
quote:
Juok schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:18:
[...]

? Bruin speeksel of bruine liquid in je tank?
misschien niet 5 sec achter elkaar op hoog wattage houden?
Gebruik je alleen tabak smaken? die al wat donkerder zijn om mee te beginnen?
Bruin speeksel.
Heb nu donkere liquids, maar bij lichte liquids heb ik het ook gehad.
Overdag val het mee met hoeveel bruin in speeksel maar 's avonds is het altijd het ergst.
Voor mijn gevoel komt het door de liquids, maar ben nu 3 maanden gestopt met roken van sigaretten. Komt het daar van?

• Floor-is
@Trisjin Okay hier komt in principe het enige juiste antwoord:
Wij zijn je dokter niet, ga alsjeblieft naar je huisarts.

Bruin speeksel, bruine flem kan van alles zijn. Van een simpele ontsteking van de amandelen tot bronchitus/longontsteking tot hele enge dingen, maar ook iets dat helemaal zo eng niet is. Wij kunnen je echt niet vertellen wat er aan de hand is omdat we je lijf niet kennen.

• Floor-is
Oh trouwens, als iemand Sanyo 20700A's of Vapcell Gold weet te vinden, op voorraad: ik houd me aanbevolen!
Momenteel verbruik ik 4 stuks 20700 op een dag (iJoy/Ampking, volgens mij zijn dat Molicell 20700's). Ik twijfel of ik nog 2 EnerCig EC-27HC's zal aanschaffen of dat ik dus voor Sanyo/Tesla's ga..

De service van nkon.nl (Arjan) is trouwens echt buitenproportioneel goed. Gisteren een berichtje achtergelaten om 23:20 en om 23:32 mail in m'n box!

Floor-is wijzigde deze reactie 14-02-2018 08:42 (20%)

• Juok
  • Niet online
Gearbest Sale
Staan hier nog interessante deals in?
Vond de pharaoh mini en de vandy vape mesh wel interessant, alleen las in reviews dat de vandy vape mesh niet heel sterk is kwa smaak.
Die pharaoh is (volgens mij) een goede deal en lijkt mij wel een leuke om te beginnen met het zelf bouwen van coils, maar sta open voor suggesties. (zoek wel naar rta)
Twijfel tussen deze of gaan voor de rba voor mijn x baby tank, alleen heeft smok nogal een slechte naam mbt kwaliteit.

Zie ook een een uwell crown voor een gunstige prijs, maar als ik de reviews hier en daar lees dan blijf ik liever bij mijn smok tankjes.

Juok wijzigde deze reactie 14-02-2018 11:50 (22%)

• Floor-is
Zonder uitzondering zou ik geen enkel van de mesh-tanks/oplossingen aanraden op dit moment. De kans dat je wick niet goed is, is gewoon te groot; resulterend in een enorm belabberde beleving die men/we op Reddit 'the devils anus' noemen: je gloeit je katoen lekker weg en inhaleert het. Nog nèt niet zo erg als een filter aansteken en wegroken ;)

Persoonlijk zeg ik:
- VooPoo Drag voor ¤35
- HCigar VTC inbox squonk (¤54)
- Pulse squonk (ik haat dat ding) kost ¤19!
- Sigelei Fuchai squonk ¤34
Let vooral ook even op dat ze een aantal dingen in de EU warehouse hebben die in de aanbieding zijn zoals de Crown3, Ammit 25mm, DROP RDA

De Lucky bags zijn vaak wel leuk. Zoals die voor de onbekende squonk kit van ¤34 of een GBox voor ¤34.

Floor-is wijzigde deze reactie 14-02-2018 17:35 (34%)

• tweakkuiken
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-08 22:27
Houden jullie je aan de wattage voorschriften zoals in deze tabel?

Ik vape met een 1,5 Ohm coil met 4,3V op 12W

Dan zit ik in het rode gebied, de gevarenzone. Echter is de vape prima en niet warm of heet. Als ik me aan de voorschriften van die tabel houd(1,5 Ohm, 3V, 6W) dan komt er te weinige vape vrij.
Ik vape MTL met een Vandy Vape Berserker, liquid 50pg/vg.

• JL Koppelle
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:49:
Houden jullie je aan de wattage voorschriften zoals in deze tabel?
Denk niet dat het mogelijk is om deze tabel te volgen als je mechs gebruikt. Ik zit standaard op 0.1-0.12 en de batterijen worden niet warm. Als ik nog eens naar de tabel kijk, vind ik de wattages extreem laag. Extreem extreem laag. Maar goed, ieder zijn ding qua vapen. :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:33

Catch22

De ene is je moeder

Die chart is al 5 jaar oud ofzo, zie je al aan de genoemde weerstanden. Toen zaten we met meuk als de nautilus e.d., dit is niet meer toepasbaar.

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• tweakkuiken
Ah ok, ik vond via google meer tabellen met soortgelijke wattages, echter na verder zoeken ook een paar die hoger gaan. Was even bang dat ik misschien schadelijke stoffen inademde vanwege verbrandde liquid.

Maar de liquid smaakt koel en prima. Zou eigenlijk juist wel wat warmer mogen.

• j-phone
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:38:
Ah ok, ik vond via google meer tabellen met soortgelijke wattages, echter na verder zoeken ook een paar die hoger gaan. Was even bang dat ik misschien schadelijke stoffen inademde vanwege verbrandde liquid.

Maar de liquid smaakt koel en prima. Zou eigenlijk juist wel wat warmer mogen.
Op een beetje coil staat tegenwoordig al de ideale wattage range om op te vapen. Die tabel is niet meer van toepassing tegenwoordig.

Mocht het niet op de coil staan dan kan je die informatie ook vaak wel vinden op de website van de producent.

Edit: volgens mij proef je eerder verbrand katoen dan verbrande liquid, en als je dat eens hebt geproefd wil je dat nooit meer meemaken. Je krijgt dan wel degelijk schadelijke stoffen binnen maar je hersenen gaan direct in de stand: 'Ehm, buddy, dit doen we niet meer'.

j-phone wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:26 (17%)

• tweakkuiken
quote:
j-phone schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:22:
[...]

Op een beetje coil staat tegenwoordig al de ideale wattage range om op te vapen. Die tabel is niet meer van toepassing tegenwoordig.

Mocht het niet op de coil staan dan kan je die informatie ook vaak wel vinden op de website van de producent.

Edit: volgens mij proef je eerder verbrand katoen dan verbrande liquid, en als je dat eens hebt geproefd wil je dat nooit meer meemaken. Je krijgt dan wel degelijk schadelijke stoffen binnen maar je hersenen gaan direct in de stand: 'Ehm, buddy, dit doen we niet meer'.
Ik draai zelf coils omdat ik met RTA tankjes damp. Vandaag de Siren V2 binnen gekregen!

Links: Vandy Vape Berserker met een 2ml glaasje ( standaard meegeleverde 2ml is van Ultum :/ )
Midden: Vandy Vape Berserker met een 6ml bubble glaasje
Rechts: Digiflavor Siren V2 4,5ml

Ze bevallen prima :)

• j-phone
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:51:
[...]

Ik draai zelf coils omdat ik met RTA tankjes damp. Vandaag de Siren V2 binnen gekregen!

[afbeelding]

Links: Vandy Vape Berserker met een 2ml glaasje ( standaard meegeleverde 2ml is van Ultum :/ )
Midden: Vandy Vape Berserker met een 6ml bubble glaasje
Rechts: Digiflavor Siren V2 4,5ml

Ze bevallen prima :)
Ah, dat had ik gemist. De edit in mijn verhaal blijft echter waar.

Zelf zit ik nu ook zijdelings te kijken naar zelfbouw en dan ook nog naar de Vandy Vape Berserker. Alhoewel ik moet zeggen dat de nieuwere Eleaf tanks een goede damp en smaak geven.

• tweakkuiken
quote:
j-phone schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Ah, dat had ik gemist. De edit in mijn verhaal blijft echter waar.

Zelf zit ik nu ook zijdelings te kijken naar zelfbouw en dan ook nog naar de Vandy Vape Berserker. Alhoewel ik moet zeggen dat de nieuwere Eleaf tanks een goede damp en smaak geven.
Ik ben gelijk in het diepe gesprongen dus gelijk aan de RTA. Ik ken zodoende ook enkel de Berserker en de Siren V2. Heb vooralsnog een lichte voorkeur voor de Berserker.

Nog nooit opeens een vieze smaak gehad, dus verbrand katoen moet ik nog ervaren :P

tweakkuiken wijzigde deze reactie 15-02-2018 00:16 (7%)

• StrongArmLance
  • Laatst online: 01:38

StrongArmLance

Endless flow

Hee ik probeer in te stappen en na het uitvoerig lezen van de TS kan ik niet beslissen wat voor apparaat ik moet kopen. Ik heb enkele modellen gezien en reviews gelezen, maar er staat dan in de TS dat eGo systemen outdated zijn. Terwijl als ik naar zo'n instapmodel als: https://www.rookwinkel.nl...en/eleaf-isick-basic.html kijk (wat ik al wel een redelijke investering vind, maar ik zit nu even simpel te googelen en snel te oriënteren op de eerste dingen die ik vind) zie ik in die specificaties dat er ook weer iets van eGo bij zit. Ik vroeg me af of ik daar op moet letten en wat precies goed is en niet.

Dit formaat vind ik persoonlijk wat fijner: https://www.rookwinkel.nl...og-fog-1-starter-kit.html, maar ik ben dan bang dat wat goedkoper al direct een stuk minder is.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:44 (21%)

#vote

• Floor-is
Die iStick is al wel een wat oud model, zou ik niet zo snel doen. De Justfog zijn prettiger modellen voor vind ik. Maar ik ben wel erg verwend met goede spullen, dus dat moet je even in je achterhoofd houden.

Wat je denk ik verkeerd hebt begrepen is dat eGo batterijen wel erg verouderd zijn, maar dat eGo systemen dat niet per se zijn :)

• DRaD
  • Laatst online: 13-08 20:55
Als iemand een paar leuke groene glaasjes wilt voor de Melo 3, ik heb ze te groot besteld en je mag ze gratis hebben :>
Is dus voor de 5ml versie.

psn drad83

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:24

EgoPro

Time is an illusion.

Gisteren heb ik een eleaf ikuun i200 gekocht, sindsdien geen analogue sigaret meer gerookt op zich een aardige prestatie voor mij,
Ik heb momenteel wel een beetje keelpijn en voel me een beetje duizelig soms. Ik heb de nicotine al naar beneden gebracht, de airflow op max en het wattage omlaag.

Gewoon maar even doorzetten denk ik.

https://wijzijnfietsen.wordpress.com en https://own2wheels.wordpress.com

• Puck
  • Laatst online: 09:34

Puck

Don't be a Jerry

quote:
EgoPro schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:08:
Gisteren heb ik een eleaf ikuun i200 gekocht, sindsdien geen analogue sigaret meer gerookt op zich een aardige prestatie voor mij,
Ik heb momenteel wel een beetje keelpijn en voel me een beetje duizelig soms. Ik heb de nicotine al naar beneden gebracht, de airflow op max en het wattage omlaag.

Gewoon maar even doorzetten denk ik.
Keelpijn kan redelijk normaal zijn voor sommige bij de overstap. Gewoon even doorzetten en veel (water) drinken!

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 17:41
meer mensen ervaringen met mr-joy? Ik heb de Smok Alien mod besteld en krijg de Smok Alien Baby AL85 opgestuurd :( en nu verwachten ze ook nog dat ik verzendkosten ga betalen om het terug te sturen. En dan staat er een telefoonnummer op hun website welke je niet eens kan bellen, want dan wordt gewoon de verbinding gedisconnect met de mededeling dat je maar een mailtje moet sturen 8)7

Meerdere mensen deze ervaringen met hun?

Yzord wijzigde deze reactie 19-02-2018 11:50 (28%)

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
Toch besloten om maar eens mijn damp gear te upgraden. Al jaaaaaaaren gebruik ik twee Aspire Nautilus 5ml tanks. Nooit iets nieuwers/beters gekocht ivm die 5ml-tank... Nu dus toch maar de gok gewaagd en 2 stuks Smok Big Baby 5ml besteld via grijze import. Moet ik ook maar van die nieuwe iStick Pico 25s kopen want ze gaan op de oude Pico's niet passen. :D Maar die Pico's zijn eigenlijk ook wel aan vervanging toe na jaren trouwe dienst. Ze beginnen er flink afgeleefd uit te zien...

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Juok
  • Niet online
quote:
Yzord schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:49:
meer mensen ervaringen met mr-joy? Ik heb de Smok Alien mod besteld en krijg de Smok Alien Baby AL85 opgestuurd :( en nu verwachten ze ook nog dat ik verzendkosten ga betalen om het terug te sturen. En dan staat er een telefoonnummer op hun website welke je niet eens kan bellen, want dan wordt gewoon de verbinding gedisconnect met de mededeling dat je maar een mailtje moet sturen 8)7

Meerdere mensen deze ervaringen met hun?
Mr-joy heb ik 1 keer iets besteld en dat was gelijk de laatste, ze verkochten batterijen die volgens hun site 20 A constant konden leveren en 60 A Pulse. Maar eigenlijk konden deze 10 A constant en 25 A Pulse. Een hoop mails later, zou ik het dan terug mogen sturen, maar in eerste instantie volhouden dat ik die prima kon gebruiken op hoge Amperes .

Edit: Hij staat nog steeds op site met dezelfde gegevens, die dus ABSOLUUT NIET kloppen.

Juok wijzigde deze reactie 19-02-2018 16:28 (24%)

• Floor-is
quote:
Albantar schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:27:
Toch besloten om maar eens mijn damp gear te upgraden. Al jaaaaaaaren gebruik ik twee Aspire Nautilus 5ml tanks. Nooit iets nieuwers/beters gekocht ivm die 5ml-tank... Nu dus toch maar de gok gewaagd en 2 stuks Smok Big Baby 5ml besteld via grijze import. Moet ik ook maar van die nieuwe iStick Pico 25s kopen want ze gaan op de oude Pico's niet passen. :D Maar die Pico's zijn eigenlijk ook wel aan vervanging toe na jaren trouwe dienst. Ze beginnen er flink afgeleefd uit te zien...
Stuur mij anders even een berichtje, ik heb nog wel wat voor je liggen :)

• Floor-is
quote:
Juok schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Mr-joy heb ik 1 keer iets besteld en dat was gelijk de laatste, ze verkochten batterijen die volgens hun site 20 A constant konden leveren en 60 A Pulse. Maar eigenlijk konden deze 10 A constant en 25 A Pulse. Een hoop mails later, zou ik het dan terug mogen sturen, maar in eerste instantie volhouden dat ik die prima kon gebruiken op hoge Amperes .

Edit: Hij staat nog steeds op site met dezelfde gegevens, die dus ABSOLUUT NIET kloppen.
Dat zijn de af-fabrikant gegevens, ze zouden inderdaad hun best wel mogen doen om daar de werkelijke gegevens bij te vermelden.

Ik ken mr-joy niet, blijkt dat dat een goed ding is dus :P

Ik heb nu drie verschillende merken 20700's, maar allemaal met dezelfde cell in de wrapper. De iJoy, Ampking en nu de Enercig; allemaal een Molicell en allemaal zijn ze dus eigenlijk hetzelfde. Meest opvallend vind ik dat de Enercig de goedkoopste is én de enige die niet een goedkope papieren insulator gebruikt. (En de dikste wrap heeft trouwens.)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04:36
Bijna geen enkele batterij is wat ie zegt dat ie is, ofwel halen ze hun A rating niet en ofwel hebben ze minder mah dan aangeduid, ben ik ondertussen al gewend.
LG HG2, Samsung R25 en Sony VTC 5A zijn zowat de enige die juist hitten qua A rating en mah, ze halen ook wel alle 3 niet de mah die op de batterij staat maar doordat ze wel hun continue A rating halen zijn ze wel goed.

Die Mr-Joy zou ik zowiezo nooit iets kopen, 90 euro voor een vaporesso revenger kit, kost met moeite 60 euro op lepetitvapoteur, zelfde verhaal met bijna elke andere mod/kit op die site.
Veel te overpriced, net zoals e-wolk.nl of vaporshop.be

• dennis_rsb
quote:
Floor-is schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Ik heb nu drie verschillende merken 20700's
Ik zie inderdaad steeds meer mods voorbij komen met 20700's, is het eigenlijk nog wel aan te raden om mods te kopen anno 2018 met 18650's? Straks kun je nog amper aan goede 18650's komen, als 20700's de overhand gaan krijgen.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-08 20:28
Even kort gezocht in het topic, niet kunnen vinden. Maar is er een degelijke site waar ik vape spul kan verkopen?

Ben sinds paar weken volledig van dampen/roken af, dus wil mijn Smok Qbox + 2x baby tank gaan verkopen maar marktplaats verwijderd mijn add. Ook op Tweakers V&A kom ik geen vape spullen tegen dus lijkt me ook niet echt geschikte plek om een add te plaatsen.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• TheProctor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-03 07:01
quote:
Michaelg schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:23:
Even kort gezocht in het topic, niet kunnen vinden. Maar is er een degelijke site waar ik vape spul kan verkopen?

Ben sinds paar weken volledig van dampen/roken af, dus wil mijn Smok Qbox + 2x baby tank gaan verkopen maar marktplaats verwijderd mijn add. Ook op Tweakers V&A kom ik geen vape spullen tegen dus lijkt me ook niet echt geschikte plek om een add te plaatsen.
Kijk eens op www.dampforum.nu, daar is een verkoophoek

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
quote:
dennis_rsb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:05:
Ik zie inderdaad steeds meer mods voorbij komen met 20700's, is het eigenlijk nog wel aan te raden om mods te kopen anno 2018 met 18650's? Straks kun je nog amper aan goede 18650's komen, als 20700's de overhand gaan krijgen.
Dat lijkt me sterk. Vrijwel alle meest verkochte mods gebruiken 18650 accu's. Ook in laptop battery packs worden 18650 accu's gebruikt (je kent het wel: 6-cell battery bijvoorbeeld, daar zitten dus 6 stuks 18650 in) en aangezien de 20700 dikker is denk ik niet dat ze voor die toepassing zullen overstappen. Ik betwijfel of de 20700 binnen afzienbare tijd de 18650 van de troon kan verstoten.

• z1rconium
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 00:32
Ik damp al een jaar of 2 met de Origin Genesis V2 MK2 (er bestaat geen betere tank voor mij) en mijn daily vape is Cold Rush van zwoofs, iemand daar ooit geprobeerd een DIY juice van te maken ?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
Nou de Pico 25s zijn vandaag al aangekomen, maar op de uit het buitenland bestelde Smokjes moet ik nog even wachten... Dus heb ik de Pico 25s maar alvast onder mijn Nautilussen gegooid ter vervanging van de oude Pico's. Je voelt in de hand goed dat ze net iets dikker zijn maar daar wen ik vast heel snel aan. De plastic stukken zorgen er vast voor dat ze wat lichter zijn, maar ik had dat toch liever in metaal gezien eigenlijk. Het voelt nu namelijk wat goedkoper aan dan de originele Pico, en er blijven ook nogal vingerafdrukken op achter. Het schermpje is een stuk mooier en groter dan van het origineel, en de fire button is ook een stukje groter - dat is wel een pluspunt, de fire button voelt heel goed aan. De +/- knopjes op de onderkant zijn ook net iets goter geworden en klikken ook prettig.

Al met al is het eigenlijk lood om oud ijzer met die twee. Als je niet kunt kiezen tussen de originele Pico (75W) en de nieuwe Pico 25 (85W) dan zou ik zeggen, neem de originele als je een 22mm atomizer gebruikt, en de nieuwe als je een 24-25mm atomizer wil gaan gebruiken. Verder vallen de (kleine) voor- en nadelen van de twee wat mij betreft netjes tegen elkaar weg.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Zo nu 3 dagen niet meer analoog gerookt, mijn keel is rustig geworden en het gaat aardig. Zoals ik al zei heb ik een eleaf i200, dat is een subohm setje. Ik vind dat het wel een hele berg damp produceert en dat vind ik niet per se nodig.
Kan ik op deze mod ook een andere tank schroeven? Zoals de Aspire Nautilus 2?

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

quote:
EgoPro schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:08:
Zo nu 3 dagen niet meer analoog gerookt, mijn keel is rustig geworden en het gaat aardig. Zoals ik al zei heb ik een eleaf i200, dat is een subohm setje. Ik vind dat het wel een hele berg damp produceert en dat vind ik niet per se nodig.
Ja hoor. Alles met een 510 aansluiting t/m 25mm kan erop:
http://www.eleafworld.com/ikuu-i200/

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Katmi
quote:
[...]

18650's gaan nergens heen omdat, zoals aangehaald,ze nog in veel andere dingen gebruikt worden.
Ook zijn het established batterijen dus voordeel is dat je er ook makkelijk aanraakt, veel keuze hebt, en de prijs reuze meevalt als je op bv Nkon besteld, dit tov 20700 of 21700 batterijen waar de keuze nog steeds een stuk minder is en de prijs hoger ligt per batterij.

Als je nu nog een 18650 mod koopt dan verslijt je al lang die mod 10x voordat 18650's verdwenen zijn van de aardbol.

Ik vind persoonlijk 21700 veel interessanter dan 20700, Samsung heeft een goede 21700 in ontwikkeling, de T30, maar die is nog niet uit zover ik weet.
Ze hebben wel de 21700 48G uit, 4800mah, maar die heeft slechts 9.6A Maximum Continuous, 4.8A Maximum Continuous for optimal lifecycle, dus voor vapen totaal niet boeiend.

De Samsung 21700 30T daarentegen haalt 40A continued gebruik op 1 batterij, maar ik vind het verdacht stil rond die batterij, is al in April 2017 door Mooch getest als pre-productie model en hij had ze verwacht tegen de zomer maar we zitten al 2018.

je ziet ook dat de vaping wereld nog niet klaar is voor full 20700/21700, de cells zijn er nog niet echt en de laatste maanden zijn 95% van de mods die zijn uitgekomen gewoon dual 18650, ik verwacht de 2x700 boom wel ergens later dit jaar maar daarop wachten heeft geen zin als je nu een nieuwe mod wilt/nodig hebt.

20700/21700 klinkt wel heel boeiend voor single battery mods/squonkers, je haalt een hogere wattage op 1 batterij dus in theory zou een single 21700 device ook perfect een dual coil RDA kunnen runnen op 75-85 watt, daar moet ik met mijn 1 18650 batterij niet echt aan denken in mn Smok AL85 :+

Katmi wijzigde deze reactie 20-02-2018 20:44 (41%)

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:15
Deze week een jaar gestopt met roken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Achteraf toch best knap dat ik met een Justfoq Q16 van de sigaretten af ben gekomen, zeker nu ik een Ikonn 220 gebruik zie ik dat ik beter met iets anders had kunnen starten.

Nu wel mijn smaken gevonden, en helemaal happy met de Eleaf!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
quote:
pilskes schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:50:

Achteraf toch best knap dat ik met een Justfoq Q16 van de sigaretten af ben gekomen, zeker nu ik een Ikonn 220 gebruik zie ik dat ik beter met iets anders had kunnen starten.

Mij is het destijds gelukt met eerste generatie eGo mods en klassieke top coil Vivi Nova atomizers. :') Oldschool!

• dennis_rsb
quote:
Katmi schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:34:
[...]

18650's gaan nergens heen omdat, zoals aangehaald,ze nog in veel andere dingen gebruikt worden.
Ook zijn het established batterijen dus voordeel is dat je er ook makkelijk aanraakt, veel keuze hebt, en de prijs reuze meevalt als je op bv Nkon besteld, dit tov 20700 of 21700 batterijen waar de keuze nog steeds een stuk minder is en de prijs hoger ligt per batterij.

Als je nu nog een 18650 mod koopt dan verslijt je al lang die mod 10x voordat 18650's verdwenen zijn van de aardbol.

Ik vind persoonlijk 21700 veel interessanter dan 20700, Samsung heeft een goede 21700 in ontwikkeling, de T30, maar die is nog niet uit zover ik weet.
Ze hebben wel de 21700 48G uit, 4800mah, maar die heeft slechts 9.6A Maximum Continuous, 4.8A Maximum Continuous for optimal lifecycle, dus voor vapen totaal niet boeiend.

De Samsung 21700 30T daarentegen haalt 40A continued gebruik op 1 batterij, maar ik vind het verdacht stil rond die batterij, is al in April 2017 door Mooch getest als pre-productie model en hij had ze verwacht tegen de zomer maar we zitten al 2018.

je ziet ook dat de vaping wereld nog niet klaar is voor full 20700/21700, de cells zijn er nog niet echt en de laatste maanden zijn 95% van de mods die zijn uitgekomen gewoon dual 18650, ik verwacht de 2x700 boom wel ergens later dit jaar maar daarop wachten heeft geen zin als je nu een nieuwe mod wilt/nodig hebt.

20700/21700 klinkt wel heel boeiend voor single battery mods/squonkers, je haalt een hogere wattage op 1 batterij dus in theory zou een single 21700 device ook perfect een dual coil RDA kunnen runnen op 75-85 watt, daar moet ik met mijn 1 18650 batterij niet echt aan denken in mn Smok AL85 :+
Hmm nja volgens mijn collega zouden die 20700’s zo’n 30% meer capaciteit hebben. Meer als dat weet ik t ook niet. Maar jij denkt dus dat voorlopig 18650 de standaard blijft?
quote:
Albantar schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Dat lijkt me sterk. Vrijwel alle meest verkochte mods gebruiken 18650 accu's. Ook in laptop battery packs worden 18650 accu's gebruikt (je kent het wel: 6-cell battery bijvoorbeeld, daar zitten dus 6 stuks 18650 in) en aangezien de 20700 dikker is denk ik niet dat ze voor die toepassing zullen overstappen. Ik betwijfel of de 20700 binnen afzienbare tijd de 18650 van de troon kan verstoten.
In laptops zitten wel andere 18650’s, veel lager amperage. En volgens mij zijn dat protected batterijen. Ja ik weet het verder ook niet, maar het viel me pas wel op toen ik op GB en FT zat te neuzen dat er veel mods waren met 20700’s, dat heeft mij aan het denken gezet.

• Katmi
Mij was het nooit gelukt met die eGo style pennetjes, pas toen ik begon te sub ohmen met mn vaporesso attitude en bijhorende tank was ik van de sigaretten af.

En die bijhorende vaporesso tank heeft het ook niet lang uitgehouden voor ik op een cleito exo zat, en toen pas ging de smaakwereld open voor mij :P
Momenteel zit ik op de Crius 2 RTA, maar ben al een paar weken van vapen af, dat krijg ik soms dat ik geen zin heb in welke smaak dan ook en dan staat het daar 4 weken ofzo :)

@dennis_rsb hogere capaciteit is niet alles , zoals mijn voorbeeld over die Samsung 21700 48G, ja die heeft 4800mah wat heel leuk lijkt maar haalt nog geen 10A wat nutteloos is voor vapen tenzij je op 15watt ofzo zit, we hebben gewoon deftige 2x700 batterijen nodig met hoge continued A rating, zoals we nu de VTC 5A hebben of de Samsung R25 in 18650.

18650 gaat nergens heen de komende tijd, ook de unprotected batterijen niet, die worden ook in high end flashlights gebruikt oa.
Zoals ik zei tegen de tijd dat 18650 verdwijnt in vaping land verslijt je nog 10 of meer mods.

• dennis_rsb
quote:
Katmi schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:09:

@dennis_rsb hogere capaciteit is niet alles , zoals mijn voorbeeld over die Samsung 21700 48G, ja die heeft 4800mah wat heel leuk lijkt maar haalt nog geen 10A wat nutteloos is voor vapen tenzij je op 15watt ofzo zit, we hebben gewoon deftige 2x700 batterijen nodig met hoge continued A rating, zoals we nu de VTC 5A hebben of de Samsung R25 in 18650.

18650 gaat nergens heen de komende tijd, ook de unprotected batterijen niet, die worden ook in high end flashlights gebruikt oa.
Zoals ik zei tegen de tijd dat 18650 verdwijnt in vaping land verslijt je nog 10 of meer mods.
Eens, heb zelf altijd de vtc5 in single battery mods en de VTC6 in de istick 200 (gaan er 3 in) zover ik weet maken de vtc5 en 6 elkaar weinig. De VTC6 heeft wat meer capaciteit maar een lagere CDR. De single battery mods waar de vtc5 ingaat daar kan ik ook mee dampen met mijn 0.3 of 0.4 ohm coils op 50-65 watt. Zover ik begrepen heb van een batterijgoeroe die ik ken ga je bij een single-battery mod uit van het volgende. Stel je wil altijd op 60 watt dampen. 60/4.2=14.29. Dus je batterij moet 14.29 kunnen leveren bij een volle batterij op 60 watt. Bij een bijna lege batterij, laten we uitgaan van 3.2 V kom je uit op 60/3.2=18.75. Dus bij een bijna lege batterij (3.2 V) moet je batterij 18.75 kunnen leveren. Maar ja je moet altijd wat afwijking/degradatie van de accu meerekenen.

De primo mini bijvoorbeeld, die mod geeft al weak-battery aan wanneer het voltage op 2.9 gaat als je de vuurknop indrukt. Terwijl hij dan in idle gewoon een hoger voltage aangeeft. Hij vuurt nog wel, totdat je low-battery krijgt. Of het echt uitmaakt weet ik niet als je doordampt met weak-battery. Ik heb overigens wel een mod besteld waar 2 batterijen ingaan. Maar die single battery mods zoals die primo mini en de pico75 zijn zo lekker licht voor onderweg.

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:46
quote:
EgoPro schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:08:
Wat voor tank zit er nu op? Ik heb zelf zo'n ELLO tank op m'n IKON zitten. De HW3 en HW4 coils produceren veel te veel damp en te weinig smaak. De HW2 colis smaken echter prima op zo'n 75-80 Watt.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

quote:
connos schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:27:
[...]

Wat voor tank zit er nu op? Ik heb zelf zo'n ELLO tank op m'n IKON zitten. De HW3 en HW4 coils produceren veel te veel damp en te weinig smaak. De HW2 colis smaken echter prima op zo'n 75-80 Watt.
Er zit een Elo 4 tank op.

Er zit een EC-2 0,3ohm coil op (stock) Ik damp op 40Watt

EgoPro wijzigde deze reactie 21-02-2018 06:58 (3%)

• connos
quote:
EgoPro schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 06:54:
[...]
Er zit een Elo 4 tank op.
Er zit een EC-2 0,3ohm coil op (stock) Ik damp op 40Watt
Hmmmm, dat is een prima tank en coil qua damp en smaak. Zou niet de hele kamer in mist mogen zetten.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Misschien moet ik wennen als beginnende Damper, ik kan het niet vergelijken met een sigaret binnen roken omdat ik dat nooit deed. En zeker nu ook niet ga proberen (wel een pakje peuken in de tas zitten) maar tot nu toe 4 dagen “clean”.

Maar wat ik begrijp, hoe hoger de weerstand hoe minder damp? Dus als ik de 0,5ohm coil erin stop dan zal die minder damp produceren?

• connos
quote:
[b][message=54348853,noline]Maar wat ik begrijp, hoe hoger de weerstand hoe minder damp? Dus als ik de 0,5ohm coil erin stop dan zal die minder damp produceren?
In principe wel. Maar de smaak is dan ook weer anders. Probeer gewoon van alles uit. In de 2jr dat ik vape ben ik regelmatig van tank en mod veranderd. Het is een leuke hobby geworden :)

• Katmi
zolang je sub ohm zit ( dus coils onder 1ohm ) ga je altijd veel damp houden, een 0.5 coil op 35watt bv zal nog steeds een vulkaan uitblazen vergeleken met een gewone sigaret of met een MTL tank met een 1+ohm coil.

Minder damp komt voornamelijk van veel lagere wattage, maar lagere wattage kan je niet doen met een sub ohm coil of tank, ale het is te zeggen alles kan maar dan ga je 0 smaak krijgen en sub ohm coils zijn ook niet gemaakt voor 15 of 20 watt.

• Catch22
  • Laatst online: 09:33

Catch22

De ene is je moeder

0.78 ohm op 17watt hier, nog steeds clouds...

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Vandaag viel mijn mod ineens uit, na vier dagen. Terug naar de winkel en ik heb een compleet nieuwe kit gekregen.
Deze dampt toch echt anders. Beter en minder damp.

Meteen voor mijn vriendin nog even een Q16 gekocht ze is er heel blij mee.

Vanwege de uitgebreide en nette service mag van mij “damp-e” in Utrecht in de startpost!

• Floor-is
quote:
[...]

Oh absoluut, 18650 is nog lang niet voorbij en ze zijn zowel goedkoper als (veel) beter te krijgen. :)
Ik zou er echt niet voor terugdeinzen als ik nu voor een regulated mod zou kijken :)

• Katmi
Idd, je kan zeker zijn bij de opkomst van 2x700 batterijen dat deze vlot over de 10 euro per stuk gaan zijn in het begin en niet alleen in overpriced vapeshops, en de keuze uit merken en type met een goede stamina vs Amp rating zal in het begin ook niet veel soeps zijn.

18650 on the other hand is vlot verkrijgbaar, kost geen hol op bv nkon.nl en je hebt zoveel types en merken en minstens 4 top batterijen tussen die merken en nummers ( LG HG2, Samsung Q30/R25, Sony VTC 5A/6 )

Zelfs al begint 2x700 dit jaar aan een opmars, dan ga je nog niet op 1-2-3 18650's zien verdwijnen van de aardbol.
Enige wat een beetje vervelend is aan 18650 is dat ze best snel drainen, zeker op 60+ watt ( ook in dual setup ) ik kom met mijn vape gedrag er net de dag mee door van s'ochtends tot s'avonds maar tegen dan moet ik toch een 2de paar opgeladen hebben klaarliggen in mn charger want mn 1ste paar is dood voor de dag.

• Floor-is
quote:
Katmi schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 04:03:
Idd, je kan zeker zijn bij de opkomst van 2x700 batterijen dat deze vlot over de 10 euro per stuk gaan zijn in het begin en niet alleen in overpriced vapeshops, en de keuze uit merken en type met een goede stamina vs Amp rating zal in het begin ook niet veel soeps zijn.
Hint: Enercig EC27. Zelfde als de Ampking en iJoy, maar dan stuk goedkoper en met een stevigere wrap.
quote:
8<8<
Enige wat een beetje vervelend is aan 18650 is dat ze best snel drainen, zeker op 60+ watt ( ook in dual setup ) ik kom met mijn vape gedrag er net de dag mee door van s'ochtends tot s'avonds maar tegen dan moet ik toch een 2de paar opgeladen hebben klaarliggen in mn charger want mn 1ste paar is dood voor de dag.
Ik heb gisteren zitten chaindampen in de auto op weg naar m'n werk, gebruik twee mods met 20700's voor twee smaakjes. De ene had een batterij die nèt aan 3,65V nog had, de andere dat op 3,78V.. En alle ruiten zijn echt smerig geworden :P

• justmike
https://www.sciencealert....ng-coil-ecigarette-vaping

Interessant leesvoer met resultaten om toch wel eens bij stil te staan.

het research paper zelf vind je hier:
https://ehp.niehs.nih.gov/ehp2175/#c1

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
quote:
justmike schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:19:
https://www.sciencealert....ng-coil-ecigarette-vaping

Interessant leesvoer met resultaten om toch wel eens bij stil te staan.

het research paper zelf vind je hier:
https://ehp.niehs.nih.gov/ehp2175/#c1
Dus sommige apparaten zijn safe, andere geven onveilige hoeveelheden zware metalen af. Dan zou het wel zeer interessant zijn om te weten welk type coils veilig zijn en welke onveilig, toch? Maar dat staat er dan weer niet in.

Maar ja, als je een sigaret rookt krijg je nog steeds meer (zware) metalen binnen, plus nog een heleboel andere rotzooi erbij. Die vergelijking mist ook in dit onderzoek. Oké, dampen is niet onschadelijk, maar hoe verhoudt het zich tot roken met deze nieuwe informatie? Ik bedoel, noem mij één ding dat niet schadelijk voor je is of kan zijn... Dat is er niet.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

Dat 'leesvoer' geeft geen duidelijke conclusie. Het veelgebruikte Kanthal en SS bij voorbeeld bevatten helemaal geen Ni (nikkel) en Pb (lood) zoals aangegeven in de studie:
quote:
Our results add to the existing evidence that e-cigarettes are a relevant source of exposure to a wide variety of toxic metals including Cr, Ni, and Pb.
Sowieso moet je zelf de conclusie trekken dat dampen an sich helemaal niet gezond is, het word niet voor niets 'harm reduction' genoemd. Dat is precies het punt, ik ben er heilig van overtuigt dat het veel beter is als tabak roken (op wat voor manier dan ook), maar ben mezelf wel degelijk bewust dat er toch gezondheidsrisico's aan vast zitten. Ik noem nikkel, titanium, nicotine en bijvoorbeeld diketones.

Maar met een beetje boeren verstand is er redelijk verantwoord mee om te gaan.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• justmike
quote:
Domino schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:09:
Dat 'leesvoer' geeft geen duidelijke conclusie. Het veelgebruikte Kanthal en SS bij voorbeeld bevatten helemaal geen Ni (nikkel) en Pb (lood) zoals aangegeven in de studie:
In SS ( rvs) zit wel degelijk nikkel, in de veelgebruikte 316 legering zit 10% Ni, ( zonder nikkel kan je geen rvs maken ) en in kanthal zitten dan weer hoge concentraties chroom

justmike wijzigde deze reactie 23-02-2018 11:34 (4%)

• dennis_rsb
Dan is de vraag ook nog hoe zit het met fabriekscoils? Ik heb één rta, maar de rest zijn het tankjes met fabriekscoils. Smok Q2 coils en Aspire Atlantis coils.

• dubbeldekkert
Het onderzoek is erg onduidelijk. Er worden geen fabrikanten genoemd en ook hun onderzoeksmethode is twijfelachtig te noemen. Daarnaast vinden ze soldeertin in de damp, iets dat in geen van de coil legeringen wordt gebruikt.

Om een user van Reddit te quoten:
quote:
For those curious about the methodology used, I took a brief look at the study itself.

Each "puff" was 4 seconds long at a rate of 1 Liter of air per minute and the duration between puffs was 30 seconds, until a sample of .2 to .5 mL of condensed aerosol was collected. This took between 30-50 puffs.

Something I really want to point out is the fact that Looking at these numbers, unless someone can correct me on this, is that the puffs did not emulate HOW an individual would normally inhale on an e-cigarette. The puffing flow rate of 1 liter per minute is far too low, and the puff time of 4 seconds is too long.

To put the puffing flow rate into perspective, the average tidal breath is 500 mL. The average total volume of the lungs is 5.8 and 4.2 liters for men and women respectively. At the given flow rates, over the duration of the 4 second puff only 66.6 mL of air would flow through the device. As air is the primary cooling method, these coils would be getting far hotter than every day use.

For those curious about the the actual published study rather than an article covering it, it can be found at https://ehp.niehs.nih.gov/ehp2175/ since I didn't see it linked from the article posted.
De metalen die wij gebruiken als coil, zijn binnen bepaalde temperaturen 'veilig' te noemen. Kanthal bijvoorbeeld, gaat pas 'kapot' en gassen lekken bij 1250 graden Celsius en hoger. Die temperaturen haal je nooit in je tankje.

Daarom is het goed om dit verder te onderzoeken, er zijn al verschillende users in de Reddit community (met apparatuur ter beschikking) die hebben aangeboden om verder onderzoek te doen in meer realistische damp situaties. Verbranden is nooit goed en de vraag is dan ook of de coils in dit onderzoek wel genoeg gekoeld werden.

Relevante Reddit threats op r/science en r/electronic_cigarette

Edit: Nog een interessante quote van Dr. Farsalinos:
quote:
The authors considered health based limits for environmental exposure, meaning that humans are exposed to these limits all day with every breath. However, vapers take few hundred puffs per day compared to more than 17,000 breaths per day. One should consider the total daily exposure safety limits. For example, for chromium, vapers would have to vape 454ml liquid in order to exceed the maximum daily exposure of 25ug from inhalational medications as defined by the FDA. For nickel, they need to vape 7ml liquid in order to exceed the FDA defined maximum daily exposure of 1.5ug. For lead they would have to vape 125ml.

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 23-02-2018 13:01 (12%)

• Katmi
Vandaag zo een setje Coilology 7 in 1 Ni80 premade coils gekocht voor mn single coil RTA.

Momenteel gebruik ik de framed staple 0.3ohm met 3mm diameter en 2-28/4-.1*.3/36 als uitleg qua ''wrapping'' maar is er eigenlijk een easy manier om aan dit soort coils een ''wattage range'' te verbinden of is het echt gewoon testen, wattage omhoog, weer testen tot je ofwel een nasty hit krijgt of je de smaak slechter vind ?

Heb nog niet al te veel ervaring met rebuildables maar het builden en wicken lukt me al aardig, alleen heb ik nooit geen gedacht van welke coil voor welke wattage is, momenteel vape ik deze op 50watt en lijkt aardig te smaken en te werken ( Hakuna liquid van twelve monkeys ) maar vraag me af of ik gerust hoger kan zonder mne huidige wick naar de maan te helpen met een burned hit.

Vorige coil die ik gebruikte was 1 zonder info die bij de crius zat geleverd maar die was 0.43 op mn mod en dampte ik ook al op 50 watt dus de noob die ik ben dacht ik gewoon '' ik zou hoger moeten kunnen met deze aangezien het 0.3 is ( mod leest het als 0.26 na de hotspots te clearen ), maar waarschijnlijk werkt het niet zo simpel en zit er meer achter dan '' lagere weerstand = hogere watt '' :P

Katmi wijzigde deze reactie 24-02-2018 20:40 (23%)

• Floor-is
quote:
Katmi schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:36:
Vandaag zo een setje Coilology 7 in 1 Ni80 premade coils gekocht voor mn single coil RTA.

Momenteel gebruik ik de framed staple 0.3ohm met 3mm diameter en 2-28/4-.1*.3/36 als uitleg qua ''wrapping'' maar is er eigenlijk een easy manier om aan dit soort coils een ''wattage range'' te verbinden of is het echt gewoon testen, wattage omhoog, weer testen tot je ofwel een nasty hit krijgt of je de smaak slechter vind ?
Je kunt een Ohm's law berekening hierop los laten. 3,7V bij 0.3ohm vraagt om 12,33A en dat maakt ±45Watt :)
Ik zou op 35 beginnen en per 2-3 omhoog, tot het me bevalt. :) Ik gebruik tegenwoordig bijna alleen nog mechmods, dus ohm's law is best wel waar het om draait.
quote:
Heb nog niet al te veel ervaring met rebuildables maar het builden en wicken lukt me al aardig, alleen heb ik nooit geen gedacht van welke coil voor welke wattage is, momenteel vape ik deze op 50watt en lijkt aardig te smaken en te werken ( Hakuna liquid van twelve monkeys ) maar vraag me af of ik gerust hoger kan zonder mne huidige wick naar de maan te helpen met een burned hit.
Katoen kost geen klap, gewoon proberen :) Daarbij: zo snel gaat het niet met verbranden van katoen, ik kan een 0,17ohm 3,5mm spoeltje op 185Watt vuren zonder dat het binnen 2-3 hits mis gaat. (Het is belachelijk warme damp, ik vind het niks, maar wilde het eens proberen ;))

Ik heb gisteren een 'beefy' alien gemaakt: 4x27G KA1 + 32G 316L wrap (3,5mm ID, 5 wraps), komt op 0,235ohm uit en die dampt eigenlijk pas lekker vanaf 85Watt.
quote:
Vorige coil die ik gebruikte was 1 zonder info die bij de crius zat geleverd maar die was 0.43 op mn mod en dampte ik ook al op 50 watt dus de noob die ik ben dacht ik gewoon '' ik zou hoger moeten kunnen met deze aangezien het 0.3 is ( mod leest het als 0.26 na de hotspots te clearen ), maar waarschijnlijk werkt het niet zo simpel en zit er meer achter dan '' lagere weerstand = hogere watt '' :P
Oh 0,26ohm? Dan kom je op 14,23A en zo'n 52,5Watt.
Uiteindelijk is alles gewoon voorzichtig beginnen en proberen, zolang je geen gekke dingen doet komt het heus voor elkaar. ;)

• Katmi
Alright thanks :) is wel duidelijk zo, gaat toch ff zoeken zijn welke coil uit de kit ik het beste vind want er zitten 3-4 soorten Clapton in en ik vermoed dat elke soort ook wel licht anders is qua smaak etc, nuja daar kom je toch met de tijd achter want dan gebruik je ze allemaal wel eens :) buiten de juggernauts want daar hou ik niet zo van.

Volgende week eens zien voor een Drop RDA, beviel me wel in de shop toen ik die zag qua build deck en looks en de reviews lijken ook niet slecht te zijn, wil toch eens stilletjes richting een dripper ipv een RTA en ook dual coil, en voor de prijs kan ik er geen buil aan vallen ( goon 1.5 etc is me te duur, moet ook een nieuwe mod binnen een maand of 2 want deze loopt op zijn einde qua fire knop :P )

• Floor-is
quote:
Katmi schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:17:
Alright thanks :) is wel duidelijk zo, gaat toch ff zoeken zijn welke coil uit de kit ik het beste vind want er zitten 3-4 soorten Clapton in en ik vermoed dat elke soort ook wel licht anders is qua smaak etc, nuja daar kom je toch met de tijd achter want dan gebruik je ze allemaal wel eens :) buiten de juggernauts want daar hou ik niet zo van.
Serieuze tip: koop wat flat wire. Wireandstuff.co.uk en dan de 0.27x0.68mm 316L, 10m is meer dan zat om mee te beginnen. 5 rondjes om een 3mm bitje, dan een klein beetje uit elkaar trekken zodat de wendingen elkaar niet raken. Heb je 0.19ohm ongeveer voor echt een schijntje en het damp SUPER.
quote:
Volgende week eens zien voor een Drop RDA, beviel me wel in de shop toen ik die zag qua build deck en looks en de reviews lijken ook niet slecht te zijn, wil toch eens stilletjes richting een dripper ipv een RTA en ook dual coil, en voor de prijs kan ik er geen buil aan vallen ( goon 1.5 etc is me te duur, moet ook een nieuwe mod binnen een maand of 2 want deze loopt op zijn einde qua fire knop :P )
Als je per se dual-coil wilt is die Goon echt wel een goede keuze. Of een Bonza of een Pulse24, een Dead Rabbit kan natuurlijk ook. Van die Goon lekker de Goon Ti styled versie op Fasttech kopen, 528 doet immers toch niet aan garantie dus het verschil is echt minimaal.

• Katmi
Zelf coils draaien zal ik ooit wel eens aan beginnen maar voel ik me nog niet comfy genoeg bij, heb wel een diy kit mini met zo coil jigs en alles in maar was meer voor de tweezers en wire cutter en schaartje/schroevendraaiers :)
Maar zal het zeker noteren voor als ik eens met draad wil beginnen.

Bonza en dead rabbit heb ik ook mogen bekijken in de vapeshop maar de Bonza gaat met niet liggen qua build deck, de dead rabbit wel maar van wat mensen me zeggen + review vergelijkingen lijkt de Drop de betere RDA te zijn, uiteindelijk zijn er tientallen RDA's en moet je toch kiezen, verzamelen doe ik ze niet want het is maar een kleine hobby, koop liever 1 item wat ik echt wil dan 4-5 om te testen of te vergelijken.

De wondere wereld van China had ik idd ook al aan gedacht, maar ben ik niet zo happig op aangezien ik in Belgie woon en de laatste tijd veel berichten hoor van pakjes uit China die gecontroleerd worden, ik zit dan wel maar een 10-12 dollar op zo een goon ti styled versie maar als ze zien dat het non TPD vape spul is ben ik het wss kwijt, en dan sta ik na 2 weken wachten op shipping nog niet verder dan nu :P
Voor hetgeen wat ik maar uitgeef aan vaping en aangezien ik geen 10+ RDA's verzamel of dergelijke is de aankoopprijs van lokaal een RDA te kopen nog niet het duurste voor mij, mijn lokale vapeshop zit maar een paar euro boven Ecigone bv ( die vragen 28 euro ) maar die laatste telt wel 11 euro DHL shipping dus koop ik de Drop liever lokaal voor 32 euro, goedkoper dan Ecigone en meteen van de winkel naar huis ermee :)

Maar toch bedankt voor het advies qua drippers, niet dat ik tegendraads wil doen maar na alles op te zoeken en met mensen te praten ga ik toch voor de Drop, je info van de wire ga ik wel bijhouden voor in de nabije toekomst.

Katmi wijzigde deze reactie 26-02-2018 03:32 (17%)

• Atomic-NI
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-08 13:27
Vandaag is mijn subtank mini losgekomen van de Kangertech Kbox-mini, waar het op neerkomt, het schroefdraad is op en draait "dol".

Al een geruime tijd niet meer "zoekende" geweest en nu dus wel, maar er zoveel bijgekomen zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is een mooi product waar ik mijn Kanger SUBOX Mini voor kan vervangen?
Ben een MtL gebruiker en zelf coils maken en wicken is geen probleem.
Batterij wil ik wel weer naar de 18650.
Qua grootte liefst ongeveer zelfde dimensies als de Subox mini.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
Mijn Smok Big Baby Beasts zijn vandaag aangekomen. Na al sinds invoering ervan op Nautilussen gedampt te hebben is dat een flinke upgrade! Ik heb ze op de iStick Pico 25s geschroefd en dacht, eens rustig beginnen. 20w... Nee, gebeurt niets. 30w... Nog steeds niets. 40w... Hey, damp! Damn, damp! Wat een heerlijke direct to lung ervaring met die gigantische air holes helemaal open.

Ik vraag me nu af waarom ik niet al veel eerder van de Nautilussen was afgestapt. O ja, vanwege die 5ml tank... Maar ja dat hebben deze grijs geïmporteerde Big Babies ook.

Vape on!

• jpg97
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 10:33
Hier ook een beginnende vaper. Heb een justfog Q16 en al 10 dagen zonder sigaret. ☺

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Topicstarter
Piccie erbij van mijn nieuwe setup...

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Albantar schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:09:
Piccie erbij van mijn nieuwe setup...

[afbeelding]
Netjes..... ;)

• jpg97
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 10:33
quote:
pilskes schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:50:

Super goed. Ik ben pas een week verder maar merk wel dat ik misschien iets anders naast de q16 wil. Al was het maar om een reserve te hebben. Iemand tips?
Pagina: 1 ... 71 ... 81 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True