Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 81 Laatste
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18-08 02:18

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Floor-is schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:10:
Ben een framed staple aan het maken terwijl ik dit schrijf. De voorbereiding vind ik echt helemaal kak, is nogal priegelwerk en frustrerend enzo.. Maar het wikkelen is nogal easy met zo'n Deadalus :P
In de tussentijd afgeleid en m'n spoeltjes alvast gedraaid. (Frames 26G 316L, 2x 0.27x0.68mm 316L flat en 40G 316L er omheen. Gewikkeld op 3,5mm ID en 7 wraps; zou rond 0,15ohm uit moeten komen).

Als ik moeilijkere spoeltjes wil maken moet ik wel iets verzinnen op de draadgeleiders: daar kan ik (lang) niet altijd in kwijt wat ik wil. En ook de manier waarop ik het in de 'chug' moet zetten is nog niet bepaald ideaal.
Post eens wat foto's dan! :*)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:56
quote:
Juok schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Ik heb verschillende liquids geprobeerd, maar vraag me af of ik dan naar 100% vg moet kijken? En gezien ik beide tankjes heb gebruikt zonder verschil te merken lijkt het me aan de vloeistof te liggen.
En bedoel zeer zeker 2mg, het was een shake en vape 50 ml +10ml 12mg nicotine wordt 60ml 2mg nicotine.
Heb ook andere vloeistoffen geprobeerd, met hetzelfde effect. Dit waren allen vloeistoffen met een 60 tot 80 vg met nicotine van 3 tot 12.

Het is ook niet een hele vervelende pijn in de keel zoals ik met de justfog had, maar het stoort en vroeg me af of ik hier doorheen moet bijten de eerste weken en dan overgaat, of ligt aan de vloeistof en dat ik dan beter af ben met de 100%?
Met m'n nieuwe spoeltjes heb ik ook last van m'n keel, maar ik kan je verklappen dat de hoeveelheid VG voor mij niet uitmaakt. Ik heb hier een mengsel met 84,5% VG (de rest is aroma) waarbij ik net zoveel last van m'n keel krijg als wanneer ik 70% VG gebruik.

Zoals ik het lees heb jij een shake&vape, waar je dan VG bij doet en nog eens je nicotine, die (hoogstwaarschijnlijk) PG-gebaseerd is. Die shake&vape is waarschijnlijk ±15% van je totale mengsel, waarnaast je nog eens 16,67% PG doet voor je nicotine.. Dan kom je dus, mits je de rest alleen met VG aanlengt, maximaal uit op iets van 66-67% VG. :)

Nu ben ik in de redelijk unieke positie dat ik zowel VG als PG gebaseerde nicotine heb, voor mijn persoonlijke mixes gebruik ik alleen VG-gebaseerde nicotine; een nicotine die bovendien heel zacht is in smaak. Toch verdenk ik de nicotine van wat zich in mijn keel afspeelt. Daarom ga ik mijn volgende batch op 1,5% afmengen :) Toevallig mag ik die batch vanavond gaan maken :Y)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Post eens wat foto's dan! :*)
Ik zal proberen wat foto's te maken, ding is dat ik eigenlijk alleen m'n telefoon heb op het moment. En heel slecht licht ook nog.. Maar ik zal het proberen!

Floor-is wijzigde deze reactie 25-01-2018 22:20 (24%)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Juok
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
@Floor-is Mijn huidige vloeistof (shake n vape) zit inderdaad op de 66,67 % VG, maar moet zeggen dat ik na een dag vape pauze wel weer lekker kan vapen zonder keelpijn.

Aangezien ik van plan ben heb vapen door te zetten en binnenkort nieuwe coils nodig heb voor mijn x-baby tank, (heb nog 1 reserve) wil ik maar gelijk naar de schijnbaar beste optie en dit zou zelf maken zijn. Van de zelfmaak opties lijkt rba mij interessanter als rda. (misschien dat ik in de toekomst nog een rda erbij neem)

Nu hebben jullie vast al ervaring opgedaan met verschillende rba / coils / hulpapparatuur etc, dus zou ik graag van jullie advies krijgen wat verstandig is om aan te schaffen en waar (denk via gearbest of aliexpres).

Nu zou ik indien dit prima kan het liefst een rba halen voor mijn smok xbaby (4ml), hierbij de juiste wick en eventuele kant en klare coils of een set om dit zelf te kunnen maken. Dit is schijnbaar een eenmalige investering waarna het daarna vrijwel niets meer gaat kosten. Echter zie ik overal verschillende sets dus wat is nu het beste. Ik ben best bereid om zelf te knutselen en te doen en betaal liever nu 50 euro om gelijk het goede spul te halen inplaats van eerst proberen met goedkope sets om erachter te komen dat het duurdere spul toch beter is.

Wat betreft smaak/damp bevalt de Smok Q2 0,4 ohm coil (60 watt) mij het best (mocht dit een indicatie kunnen geven van wat ik dan moet halen).

Verder kom ik ook weleens het een en ander tegen over TC, is dit interessant om naar te kijken en zo ja wat heb ik hiervoor nodig? Passen de coils die hiervoor nodig zijn bijvoorbeeld in de smok xbaby rba? Of is het beter / lekkerder om gewoon in vw mode te vapen?

Ik ben een beginnende vaper, dus wellicht verandert mijn voorkeur nog voor een of ander.

Juok wijzigde deze reactie 26-01-2018 12:11 (18%)

• sugarlevi01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-08 09:08
Afhankelijk van wat je wilt maken, of hoever je wilt gaan met zelf maken.

In principe heb je niet veel meer nodig dan een klein boortje, een rolletje draad en een tangetje voor het afknippen. En wat wick materiaal.

Zelf heb ik zo'n ding: https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_145411.html
Voor simpele coiltjes, als je richting de superbijzondere coils wilt gaan, heb je misschien wat meer nodig. Maar dat kan altijd nog als je daar behoefte aan hebt.

Wat klosjes draad, zo nu en dan bestel ik weer eens wat anders om uit te proberen. SS (Stainless Steel) bijvoorbeeld om TC uit te proberen. Of een rolletje Juggernaut (ik ga dat soort draden dus echt niet zelf zitten maken voor die paar euro die een rolletje draad kost voor andere mensen is dat juist de hobby).

Wel even kijken op hoeveel ohm je wilt dampen, en met hoeveel coils, en daar de draad bij uitkiezen (bijvoorbeeld via een coil calculator tool even uittesten waar je op uitkomt met een bepaald draadtype of je bijvoorbeeld op die 0,4 ohm komt).

Qua wick materiaal, kun je ook verscheidene dingen voor uitproberen. Ik heb ooit wat muji cotton gekocht,en daar doe ik inmiddels al een eeuwigheid mee. Wick materiaal kost bijna niks, vooral kleinere hoeveelheden niet, dus gewoon uitproberen wat je fijn vindt, en jou bevalt.

sugarlevi01 wijzigde deze reactie 26-01-2018 12:16 (6%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Floor-is schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Ik zal proberen wat foto's te maken, ding is dat ik eigenlijk alleen m'n telefoon heb op het moment. En heel slecht licht ook nog.. Maar ik zal het proberen!

[afbeelding]

[afbeelding]
Nette coiltjes! Zien er inderdaad lekker uit. Die lusten wel wat juice denk ik?

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Floor-is
quote:
Juok schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:34:
@Floor-is Mijn huidige vloeistof (shake n vape) zit inderdaad op de 66,67 % VG, maar moet zeggen dat ik na een dag vape pauze wel weer lekker kan vapen zonder keelpijn.

Aangezien ik van plan ben heb vapen door te zetten en binnenkort nieuwe coils nodig heb voor mijn x-baby tank, (heb nog 1 reserve) wil ik maar gelijk naar de schijnbaar beste optie en dit zou zelf maken zijn. Van de zelfmaak opties lijkt rba mij interessanter als rda. (misschien dat ik in de toekomst nog een rda erbij neem)
Voordat we dingen door elkaar gaan halen.
Een RBA is een verzamelnaam voor zowel RDA's als RDTA's, het staat voor ReBuildable Atomiser. Daaronder vallen de rebuildable drippers (RDA) en de rebuildable tanks (RTA of RDTA genoemd).
quote:
Nu hebben jullie vast al ervaring opgedaan met verschillende rba / coils / hulpapparatuur etc, dus zou ik graag van jullie advies krijgen wat verstandig is om aan te schaffen en waar (denk via gearbest of aliexpres).
Gearbest, FastTech, 3FVape, eFun.top, maar ook e-wolk.nl of VapeXperience en nog andere verkooppunten zijn echt dikke prima. Duurt lang, zeker met Chinees nieuwjaar nu cq in aantocht, maar is heel goedkoop.

Wat je voor RDA of RTA zou moeten hebben, dat is een ander verhaal. Een veel ingewikkelder verhaal bovendien. Ik heb een paar pagina's terug een stuk of 15 vragen op iemand afgevuurd: lees die even ;)
quote:
Nu zou ik indien dit prima kan het liefst een rba halen voor mijn smok xbaby (4ml), hierbij de juiste wick en eventuele kant en klare coils of een set om dit zelf te kunnen maken. Dit is schijnbaar een eenmalige investering waarna het daarna vrijwel niets meer gaat kosten. Echter zie ik overal verschillende sets dus wat is nu het beste. Ik ben best bereid om zelf te knutselen en te doen en betaal liever nu 50 euro om gelijk het goede spul te halen inplaats van eerst proberen met goedkope sets om erachter te komen dat het duurdere spul toch beter is.
Oh je wil het RBA-deck voor je Smok-tankje kopen? Dat is echt een ieniemienie deckje waarop het weliswaar niet heel moeilijk bouwen is, maar holy moly is dat ding klein!
quote:
Wat betreft smaak/damp bevalt de Smok Q2 0,4 ohm coil (60 watt) mij het best (mocht dit een indicatie kunnen geven van wat ik dan moet halen).
De Q2 is een parallele coil, wat mij betreft de meest toegankelijke van allen. Je zou in een nieuwe setup daarom niet voor iets exotisch hoeven gaan. Erger nog: een single coil RDA/RTA zou eigenlijk wel goed werken!
quote:
Verder kom ik ook weleens het een en ander tegen over TC, is dit interessant om naar te kijken en zo ja wat heb ik hiervoor nodig? Passen de coils die hiervoor nodig zijn bijvoorbeeld in de smok xbaby rba? Of is het beter / lekkerder om gewoon in vw mode te vapen?
TC is interessant als je de temperatuur van je damp wilt beinvloeden en zekerheid wilt hebben over het niet verbranden van je katoen. Maar je moet er wel een paar dingen voor doen: je hebt sowieso 316SS, Titanium of God verhoede, Nichrome draad nodig. Je hebt een mod nodig die er fatsoenlijk mee om kan (VooPoo drag, een DNA of een Yihi, de rest is IMHO meuk) en meer van dat.
TC is voor >90% van de gebruikers helemaal niet nodig, VW is echt genoeg.
quote:
Ik ben een beginnende vaper, dus wellicht verandert mijn voorkeur nog voor een of ander.
Als beginnende vaper zou ik me echt helemaal suf kijken op YouTube, over RDA's, RTA's, over verschillende mods en merken en kwaliteit etc. Sla daarbij alsjeblieft Rip Trippers over, die vind namelijk alles fan-fucking tastic en daar heb je dus geen zak aan. Jai Haze, The Vaping Biker, New Amsterdam Vapes, Vaping Heathen, Ohm Boy Josh, Grimm Green en Busardo zijn aanraders. Elk op hun eigen manier leuk, goed en/of informatief.

Wat ik je op dit moment zou aanraden?
Ik weet niet wat voor mod je hebt, maar ik zou voor nu het volgende doen:
- Wasp RTA in China kopen (¤15 op Gearbest nu)
- Geekvape 521 gereedsschapssetje erbij kopen (ohmmeter is noodzakelijk namelijk)
- Mujji katoen op eBay kopen (klein beetje zoeken, heb je 180 pads voor <¤6 en daar kan je écht meer dan een jaar mee doen)
- UD of Demon Killer pre-built coils kopen van minstens 0,5ohm (Kanthal). Zoek een beetje de duurdere spullen als je pre-built koopt, want hoe goedkoper hoe slechter het gebruikte draad en daarmee hoe korter ze meegaan en hoe slechter de smaakbeleving.

En dan heel, heel veel videos op YouTube kijken :)

Als je jezelf heel zeker voelt, kan je ook nog draad kopen en een coiljig. Voor het begin zou ik in China GeekVape Kanthal kopen en de Coilmaster Coiljig V4. Zelf je spoeltjes maken is best een stevige leercurve als je meer wilt dan een simpel spoeltje. Je gaat vrij veel draad weggooien (maar kost niet veel) en er gaan heel wat uurtjes inzitten.

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Nette coiltjes! Zien er inderdaad lekker uit. Die lusten wel wat juice denk ik?
Precies die heb ik nog niet in gebruik genomen, de 7 windingen maken ze eigenlijk net te breed voor hoe ik ze m'n Goon wil monteren. Twijfel of ik naar 6 terug zal gaan of niet.
Gebruik nu fused claptons (2 en 3 core 26/27G met 40G wikkel), die lusten absoluut liquid! Maar ramp-up is superfijn en de smaak is ook goed! Je moet dus wel goed veel drinken :)

Weet niet of het linkje zo werkt, maar als het goed is kan je hier een video bekijken:
Video: https://www.dropbox.com/s/ygbjinnuki74knd/2018-01-26%2015.35.42.mp4

Floor-is wijzigde deze reactie 26-01-2018 15:38 (13%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Floor-is schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Precies die heb ik nog niet in gebruik genomen, de 7 windingen maken ze eigenlijk net te breed voor hoe ik ze m'n Goon wil monteren. Twijfel of ik naar 6 terug zal gaan of niet.
Gebruik nu fused claptons (2 en 3 core 26/27G met 40G wikkel), die lusten absoluut liquid! Maar ramp-up is superfijn en de smaak is ook goed! Je moet dus wel goed veel drinken :)

Weet niet of het linkje zo werkt, maar als het goed is kan je hier een video bekijken:
[video]
Tof filmpje! Komt behoorlijk wat damp vanaf zo te zien. Ik gebruik zelf ook quad fused claptons (28*4/38 van ni80). Zijn de fijnste coils die ik tot nu toe gebruikt heb. Moet wel aan een inner dia van 3.5mm zitten, heb ook soort gelijke coils gehad met een inner dia van ik geloof 2.5 of zelfs 2? En dat beviel mij niet. Kreeg eigenlijk steeds dryhits terwijl ik hem gewoon goed gewickt had. Je zag ook gewoon dat hij goed wickte, maar toch dryhit na dryhit. Toen zelf maar besloten om coils te draaien zodat ik zelf kon bepalen dat ik een 3.5mm wilde hebben. Dat is hemels. Super easy met wicken. En altijd goede flavor idd! En qua damp ook niks te klagen. Gebruik het nu wel single coil trouwens. Denk ergens volgende week krijg ik de Digiflavor Pharaoh mini binnen en een Hadaly RDA. Kijken of die coils daar een beetje in werken.

DAMAGE wijzigde deze reactie 26-01-2018 16:55 (6%)

• Juok
  • Niet online
quote:
Floor-is schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Voordat we dingen door elkaar gaan halen.
Een RBA is een verzamelnaam voor zowel RDA's als RDTA's, het staat voor ReBuildable Atomiser. Daaronder vallen de rebuildable drippers (RDA) en de rebuildable tanks (RTA of RDTA genoemd).

[...]

Gearbest, FastTech, 3FVape, eFun.top, maar ook e-wolk.nl of VapeXperience en nog andere verkooppunten zijn echt dikke prima. Duurt lang, zeker met Chinees nieuwjaar nu cq in aantocht, maar is heel goedkoop.

Wat je voor RDA of RTA zou moeten hebben, dat is een ander verhaal. Een veel ingewikkelder verhaal bovendien. Ik heb een paar pagina's terug een stuk of 15 vragen op iemand afgevuurd: lees die even ;)

[...]

Oh je wil het RBA-deck voor je Smok-tankje kopen? Dat is echt een ieniemienie deckje waarop het weliswaar niet heel moeilijk bouwen is, maar holy moly is dat ding klein!

[...]

De Q2 is een parallele coil, wat mij betreft de meest toegankelijke van allen. Je zou in een nieuwe setup daarom niet voor iets exotisch hoeven gaan. Erger nog: een single coil RDA/RTA zou eigenlijk wel goed werken!

[...]

TC is interessant als je de temperatuur van je damp wilt beinvloeden en zekerheid wilt hebben over het niet verbranden van je katoen. Maar je moet er wel een paar dingen voor doen: je hebt sowieso 316SS, Titanium of God verhoede, Nichrome draad nodig. Je hebt een mod nodig die er fatsoenlijk mee om kan (VooPoo drag, een DNA of een Yihi, de rest is IMHO meuk) en meer van dat.
TC is voor >90% van de gebruikers helemaal niet nodig, VW is echt genoeg.

[...]

Als beginnende vaper zou ik me echt helemaal suf kijken op YouTube, over RDA's, RTA's, over verschillende mods en merken en kwaliteit etc. Sla daarbij alsjeblieft Rip Trippers over, die vind namelijk alles fan-fucking tastic en daar heb je dus geen zak aan. Jai Haze, The Vaping Biker, New Amsterdam Vapes, Vaping Heathen, Ohm Boy Josh, Grimm Green en Busardo zijn aanraders. Elk op hun eigen manier leuk, goed en/of informatief.

Wat ik je op dit moment zou aanraden?
Ik weet niet wat voor mod je hebt, maar ik zou voor nu het volgende doen:
- Wasp RTA in China kopen (¤15 op Gearbest nu)
- Geekvape 521 gereedsschapssetje erbij kopen (ohmmeter is noodzakelijk namelijk)
- Mujji katoen op eBay kopen (klein beetje zoeken, heb je 180 pads voor <¤6 en daar kan je écht meer dan een jaar mee doen)
- UD of Demon Killer pre-built coils kopen van minstens 0,5ohm (Kanthal). Zoek een beetje de duurdere spullen als je pre-built koopt, want hoe goedkoper hoe slechter het gebruikte draad en daarmee hoe korter ze meegaan en hoe slechter de smaakbeleving.

En dan heel, heel veel videos op YouTube kijken :)

Als je jezelf heel zeker voelt, kan je ook nog draad kopen en een coiljig. Voor het begin zou ik in China GeekVape Kanthal kopen en de Coilmaster Coiljig V4. Zelf je spoeltjes maken is best een stevige leercurve als je meer wilt dan een simpel spoeltje. Je gaat vrij veel draad weggooien (maar kost niet veel) en er gaan heel wat uurtjes inzitten.
Ben dan dus op zoek naar een rta aangezien die drippers voor nu nog iets teveel van het goede is. Ben in het bezit van een smok g priv 2, dacht dat het een van de betere mods zou zijn en ook geschikt voor tc. Wou het wellicht proberen als het niet teveel moeite zou zijn.

Wat betreft de rba voor smok x baby(4ml niet eu versie), ziet er redelijk simpel uit inderdaad maar heel klein valt wel mee toch. Ik heb ook de normale baby tank en die coils zijn schat ik de helft kleiner.

Dat standaard gereedschap setje is dus goed genoeg om, later als ik er meer van snap, ook complexere coils op een fijne manier te kunnen maken? Of kan ik spullen toevoegen aan het standaard setje, zonder het eerste setje dus overbodig.te.maken?

Wat betreft youtube filmpjes zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het liever vraag aan mensen die gewoon lekker willen kunnen vapen.inplaats van afvragen in hoeverre youtubers gesponserd worden, ofwel betrouwbaar zijn.

Zou wel even kijken naar de wasp rta, maar waarom zou deze dan beter zijn dan de smok?

Vind tot nu toe alleen de rdta van de wasp. Bedoel je die?

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Tof filmpje! Komt behoorlijk wat damp vanaf zo te zien. Ik gebruik zelf ook quad fused claptons (28*4/38 van ni80). Zijn de fijnste coils die ik tot nu toe gebruikt heb. Moet wel aan een inner dia van 3.5mm zitten, heb ook soort gelijke coils gehad met een inner dia van ik geloof 2.5 of zelfs 2? En dat beviel mij niet. Kreeg eigenlijk steeds dryhits terwijl ik hem gewoon goed gewickt had. Je zag ook gewoon dat hij goed wickte, maar toch dryhit na dryhit. Toen zelf maar besloten om coils te draaien zodat ik zelf kon bepalen dat ik een 3.5mm wilde hebben. Dat is hemels. Super easy met wicken. En altijd goede flavor idd! En qua damp ook niks te klagen. Gebruik het nu wel single coil trouwens. Denk ergens volgende week krijg ik de Digiflavor Pharaoh mini binnen en een Hadaly RDA. Kijken of die coils daar een beetje in werken.
Thanks! Ja komt flink damp af, maar ook veel druppels hoor; is natuurlijk inherent aan de build :) En ja <2,5mm wil dan echt niet goed wicken, het katoen kan het gewoon niet bijhouden.

De Pharaoh Mini, ben niet direct fan, maar begrijp de aantrekkingskracht zeker. De Hadalay daarentegen: nice! Zelf heb ik bedacht dat ik nog een B2K Caviar wil :P

Ik heb de Entheon op m'n Dotsquonk, wat een beetje de opvolger van de Hadalay is. Iets meer airflow vooral, daar moet ik nog wel een betere build voor vinden, wat ik nu heb produceert eigenlijk teveel damp. Ja dat klinkt gek, maar ik wil van een single-coil RDA geen cloud-bro's-cloud machine maken ;)

• Floor-is
quote:
Juok schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:47:
[...]

Ben dan dus op zoek naar een rta aangezien die drippers voor nu nog iets teveel van het goede is. Ben in het bezit van een smok g priv 2, dacht dat het een van de betere mods zou zijn en ook geschikt voor tc. Wou het wellicht proberen als het niet teveel moeite zou zijn.
Op zich is de G-Priv2 wel een van de beste apparaten die ze hebben, dus je zit relatief goed hoor! Daarbij: ik ben een beetje een snob als het op mods aankomt, dus je moet je er ook niet altijd heel veel van aantrekken :)
quote:
Wat betreft de rba voor smok x baby(4ml niet eu versie), ziet er redelijk simpel uit inderdaad maar heel klein valt wel mee toch. Ik heb ook de normale baby tank en die coils zijn schat ik de helft kleiner.
De tank is 24,5mm diameter, hoe groot is de diameter van je coils? Trek daar nog 2-3mm van af en je weet hoe groot je deck is: niet heel groot ;) Ik denk dat ik 22mm RDA's heb met een groter deck ;)
quote:
Dat standaard gereedschap setje is dus goed genoeg om, later als ik er meer van snap, ook complexere coils op een fijne manier te kunnen maken? Of kan ik spullen toevoegen aan het standaard setje, zonder het eerste setje dus overbodig te maken?
Het is natuurlijk een relatief goedkoop setje, dus de kwaliteit is niet geniaal. Maar ik doe er nu anderhalf jaar mee ofzo en dat gaat nog prima. Ja ik heb een andere ohm-meter gekocht, maar dat is specifiek omdat ik met coils werk van <0,15ohm en die moet je niet met één batterij willen vuren. ;)
quote:
Wat betreft youtube filmpjes zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het liever vraag aan mensen die gewoon lekker willen kunnen vapen. inplaats van afvragen in hoeverre youtubers gesponserd worden, ofwel betrouwbaar zijn.
Daarom ook een lijstje van mijn hand :)
quote:
Zou wel even kijken naar de wasp rta, maar waarom zou deze dan beter zijn dan de smok?

Vind tot nu toe alleen de rdta van de wasp. Bedoel je die?
RDTA en RTA zijn uitwisselbare termen :)
De wasp omdat hij supergoedkoop is, maar héél goed voor het geld. (Jai Haze geeft hem een 9 of 9.5 uit 10 bijvoorbeeld.)
Waarom geen Smok? Omdat Smok er eenvoudigweg om bekend staat dat hun hele quality-assurance afdeling notoir niet bestaand is :P

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-08 20:52
Even een random ervaring tussendoor:

Ik vape nu een maandje en heb (gelukkig) sinds ~2 januari ook geen enkele sigaret meer aangeraakt.
Een prettige bijkomstigheid is ook dat ik nu merk dat de "craving" voor roken op vaste momenten veel en veel minder is geworden.
Vroeger was het na het wakkerworden steevast een sigaret roken, net als na het eten en voor / na de lunch. Sinds een week of twee kunnen we prima na het eten nog een uur of anderhalf op de bank chillen zonder meteen de behoefte te hebben om boven/buiten te roken (dat gebeurde überhaupt niet in de woonkamer, en nu met vapen nog steeds niet!).

Al met al een positieve ervaring. Ik zit nu voornamelijk op 6 of 8mg/ml en pak mix afentoe nog even een 12 vloeistof met de 6, maar dat hangt erg van het soort af. Wat me wel op is gevallen is dat ik nu de echte tabaks smaken steeds minder lekker begin te vinden. Speens Tobacco vind ik nog wel het lekkerste in een Nautilus 2, maar volgens mij is dat ook de tabakssmaak die het minste naar tabak smaakt
...
Mijn vrouw is overigens redelijk gevallen voor de tabakssmaak van Fifty Shades of Vape, die ik dan weer niets vind :)

Wellicht toch geleidelijk aan op zoek naar alternatieven die niet te zoet of te extreem zijn. Ik zie mezelf geen aardbeien of wat dan ook vapen, maar misschien wat subtielere gevallen van vanille of mint ofzo.

• Floor-is
Ik zie niet echt een vraag, maar kan je wel aangeven dat er naast 'zoet en fruitig' ook Custards, gebakssmaken en notensmaken zijn ;)

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-08 20:52
quote:
Floor-is schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:21:
Ik zie niet echt een vraag, maar kan je wel aangeven dat er naast 'zoet en fruitig' ook Custards, gebakssmaken en notensmaken zijn ;)
Thanks, het was meer een peinzing, overweging of gedachtegang, maar een reactie daarop is altijd fijn. Als ik weer eens bij Uno of rookwinkel in de buurt ben zal ik eens binnenlopen en om advies/proeven vragen :)

• Minimadness
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-06 23:36
quote:
Floor-is schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:28:
RDTA en RTA zijn uitwisselbare termen :)
Er is wel degelijk een verschil

http://guidetovaping.com/...-between-an-rta-and-rdta/

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:36

Catch22

De ene is je moeder

quote:
In de praktijk is het niet zwart wit

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Floor-is
Het ging zo vaak goed met Gearbest, het moest een keertje misgaan.. Een pakket dat niet uit China, maar Hong Kong moet komen. En daarvan werkt de track&trace dus niet. Volgens GearBest op 18/1 op de post gedaan, volgens track&trace "Item is announced / $postdienst received the information".
Het probleem zou minder zijn als ik zelf niet per ongeluk het verkeerde adres had gebruikt, hij gaat bij een vriend aankomen; 15-20 dagen na de 18e volgens Gearbest, maar zo zeker ben ik daar dus niet van.

In de tussentijd ben ik ruzie aan het maken met m'n Deadalus: framed staples wil hij niet meer goed wrappen. En da's best een beetje kut als je met 40G wilt wrappen, want uit de hand wil dat ook niet echt gemakkelijk ;)

• Embryo1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:41
quote:
Floor-is schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:10:
Het ging zo vaak goed met Gearbest, het moest een keertje misgaan.. Een pakket dat niet uit China, maar Hong Kong moet komen. En daarvan werkt de track&trace dus niet. Volgens GearBest op 18/1 op de post gedaan, volgens track&trace "Item is announced / $postdienst received the information".
Het probleem zou minder zijn als ik zelf niet per ongeluk het verkeerde adres had gebruikt, hij gaat bij een vriend aankomen; 15-20 dagen na de 18e volgens Gearbest, maar zo zeker ben ik daar dus niet van.

In de tussentijd ben ik ruzie aan het maken met m'n Deadalus: framed staples wil hij niet meer goed wrappen. En da's best een beetje kut als je met 40G wilt wrappen, want uit de hand wil dat ook niet echt gemakkelijk ;)
Ik denk dat het pakketje nog wel aankomt, 7 werkdagen is wel heel snel. Maar met wat geluk heb het pakketje voor de start van het Chinese Nieuwjaar (16-2)

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows10) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A5(2016) - Galaxy Tab S 10.5

• Floor-is
quote:
Embryo1 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat het pakketje nog wel aankomt, 7 werkdagen is wel heel snel. Maar met wat geluk heb het pakketje voor de start van het Chinese Nieuwjaar (16-2)
Het is de 29e, 11 dagen nadat ze zeggen het op de post te hebben gedaan. Al mijn andere pakketjes waren er binnen 10 dagen, zowel van Fasttech als Gearbest. Waar ik me (dus) zorgen over maak is vooral dat track&trace nog niet eens geüpdate is. Als het 20 dagen duurt ook prima, maar geen track&trace maakt me wat nerveus.

Besef me overigens net dat dit geen vape-gerelateerd pakketje is, maar een bureaulamp :D (Wel een vette, maar dat doet er een stuk minder toe :))

Floor-is wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:35 (3%)

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb de TS geheel doorgenomen en redelijk beter beeld gekregen wat te verwachten als ik ga overstappen.
Advies om ergens in NL iets te gaan halen (bij een locale vape-shop) of gewoon via ali iets gaan zoeken?
Nu vannelle half zwaar, een buil of 4 per week rokend en na wederom een crematie als gevolg van longkanker toch een klein beetje wakker geworden dat ik moet gaan veranderen. Wil het dus ook (op den duur) gaan gebruiken om helemaal mee te stoppen. In eerste instantie puur als vervanging van.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Floor-is
quote:
Saffie_time schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:05:
Ik heb de TS geheel doorgenomen en redelijk beter beeld gekregen wat te verwachten als ik ga overstappen.
Advies om ergens in NL iets te gaan halen (bij een locale vape-shop) of gewoon via ali iets gaan zoeken?
Nu vannelle half zwaar, een buil of 4 per week rokend en na wederom een crematie als gevolg van longkanker toch een klein beetje wakker geworden dat ik moet gaan veranderen. Wil het dus ook (op den duur) gaan gebruiken om helemaal mee te stoppen. In eerste instantie puur als vervanging van.
De TS moet wat mij betreft zwaar onder handen worden genomen, daarom dit.

Jij jekkert er een boel shag per week doorheen, je paft dus niet alleen veel, maar bent ook gewend aan grote(re) hoeveelheden nicotine en een wat scherpere smaak/keel beleving right?
Hoewel ik het merk nooit adviseer, zou ik in dit geval zeggen:
SMOK Priv One starter kit met de 0.6ohm coils, gelijk wat extra coils kopen. (Bij Zwoofs ¤32, op Gearbest ¤17) Nadeel is wel dat er maar een klein batterijtje in zit, dus je zult gedurende de dag willen opladen.. (Of je koopt er twee, kan je gelijk twee smaakjes meenemen)

Voor liquid jezelf laten voorlichten in een winkel (kan voor het startsetje ook, maar de kans dat je met een of andere meukiemeukie Justfog wegloopt is te groot), ik weet niet waar je woont en kan dus weinig over de winkel zeggen :)

Floor-is wijzigde deze reactie 29-01-2018 18:53 (42%)

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik adviseer in dit geval de Eleaf Kiya. Briljant, klein en krachtig apparaat die de hele dag meegaat. Er zit een lekvrij tankje bij (MTL, dus zeer geschikt voor de beginner). Coils gaan tot 25W en geven een lekkere warme damp. Als ex (zware) shag roker vindt ik de throat hit ook lekker (dit ligt ook aan de gebruikte vloeistof en het nicotine gehalte overigens).

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02:28
Gegroet! :w

Ik vape al een tijdje na een jaar of 5 Lucky Strike te hebben gerookt.
Ik rookte vrij onregelmatig. Was nooit verslaafd. Kon prima zo een weekje of 2-3 veel weg paffen en dan weer een maandje of 1-2 niks. Vooral tijdens stressvolle momenten eigenlijk. En op feestjes enzo.

Een tijdje geleden met een Joyetech eGo One v2 begonnen welke ik van iemand heb overgenomen.
Deze gaf echter vorige week de geest en aangezien vapen me wel beviel besloten het wat professioneler aan te gaan pakken.

Dus is besteld;

-Eleaf iStick Pico in de kleur Brushed Black Silver. :)
-Paar flesjes Colinss Empire Red (smaak van aardbei, kersen en rode bessen)

Volgende maand maar een setje extra coils bestellen en nog wat extra flesjes liquid. Zit nu op een 0.5 Ohm Kanthal coil. Zodra die over ~2 weken op is prop ik de 0.3 Ohm er in en dan eens zien welke me beter bevalt.
Heb de vape op 35 watt staan momenteel, maar sluit niet uit dat ie hoger gaat naar bijvoorbeeld 40-50 watt later.

De vape bevalt me uitstekend tot zover! Eindelijk niet meer dat gedoe met liquid in de mond dat alle kanten op knettert en spettert, geen dry hits om de 5 pogingen en geen gehannes met een clearomizer die omgekeerd gevuld moet worden. Lekker topfillen. :9

Wel grappig dat de vape een puffcounter heeft. :p Sinds vrijdagavond al 132 puffs genomen. :D
quote:
Ik bestel altijd bij rookwinkel.nl, ze adviseren m.i. ook prima als je niet weet wat je nou precies moet nemen qua vape, coil, liquid etc.
Beter ietsje meer betalen dan half geld betalen met het risico dat het je straks enorm tegenvalt IMO.
Zou wel bij de Pro Gear afdeling rondgluren. Daar hangt het goeie spul uit namelijk. ;)

Zorian wijzigde deze reactie 29-01-2018 22:00 (35%)

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
Koop gewoon een van de setjes die @Floor-is of @j-phone aanbevelen bij Zwoofs.nl. Dat weet je dat je goed zit.

Persoonlijk zou ik je de Joyetech eGo AIO aanraden. De reden? Het is simpel in gebruik, makkelijk te vullen en de coils zijn simpel te vervangen zonder vele instellingen.

Kwa smaken kan ik je RY4 aanraden. Tabak met een lichte zoete smaak, daar kan je niet de fout mee ingaan!

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | GFT STATS | YouTube | Twitch

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:35
quote:
Cybergamer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:48:
[...]

Persoonlijk zou ik je de Joyetech eGo AIO aanraden. De reden? Het is simpel in gebruik, makkelijk te vullen en de coils zijn simpel te vervangen zonder vele instellingen.
Ik ben er vrij zeker van dat iemand die 200 gram vannelle per week rookt niet tevreden zal zijn met een joytech aio. Dat is gewoon niet zwaar genoeg. :S

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Thnx voor het advies allen!
Na wat leeswerk heb ik deze in bestelling gezet.
Samen met de RY4 op advies van @Cybergamer om te proberen.
Ik ga denk ik wel naar de locale winkel (UNO) voor meer liquids en wat advies over smaken en beleving.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
Saffie_time schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:47:
Ik ga denk ik wel naar de locale winkel (UNO) voor meer liquids en wat advies over smaken en beleving.
Graag gedaan! Lokaal is altijd beter voor testen van liquid, maar als je uiteindelijk een beetje weet wat je wil kan je altijd ook online (meer keuze en meestal goedkoper) rondkijken.
quote:
justmike schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat iemand die 200 gram vannelle per week rookt niet tevreden zal zijn met een joytech aio. Dat is gewoon niet zwaar genoeg. :S
Daar kan je je nog wel eens in vergissen hoor! Een vriend van mij rookte shag en is zeer content geweest met de AIO. Inmiddels zit die wel aan de modbox, maar voor een beginner is een AIO zeer aan te raden! Die AIO is superieur vergeleken met die stomme ego pennetjes.

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | GFT STATS | YouTube | Twitch

• Embryo1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:41
quote:
Qua smaak wordt het dan bij Uno de Speens Tobacco. Heerlijk.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows10) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A5(2016) - Galaxy Tab S 10.5

• justmike
quote:
Cybergamer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Daar kan je je nog wel eens in vergissen hoor! Een vriend van mij rookte shag en is zeer content geweest met de AIO. Inmiddels zit die wel aan de modbox, maar voor een beginner is een AIO zeer aan te raden! Die AIO is superieur vergeleken met die stomme ego pennetjes.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat die AIO's niets waard zijn, ze zijn zeer goed voor lichte /occasionele rokers.
Ik zou ze echter nooit aan een stevige/zware roker aanraden. Voor hen is de tank inhoud/batterij capaciteit al snel te klein en de airflow te nauw. Ik ken genoeg rokers die in een winkel het "verkeerde" apparaat voor hun noden werd aangeprezen en uit teleurstelling en veronderstelling dat het toch niet werkt terug grepen naar de sigaret.
Veel mensen zijn niet bereid om snel na de eerste aankoop al meteen in andere "dampers" te investeren als het eerste net niet voldoet.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
justmike schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Veel mensen zijn niet bereid om snel na de eerste aankoop al meteen in andere "dampers" te investeren als het eerste net niet voldoet.
Grappig, ik ervaar dat juist andersom in mijn omgeving.

• j-phone
quote:
Daar ga je veel plezier aan beleven :)

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:26
SPOEDJE!!

Heeft iemand een handleiding Hoe je een Ikonn 220 uit elkaar haalt zonder hem te slopen? De fire button zit vast, ik denk dat er een zandkorrel ergens vast zit...

Please help me!!!!

• j-phone
quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:58:
SPOEDJE!!

Heeft iemand een handleiding Hoe je een Ikonn 220 uit elkaar haalt zonder hem te slopen? De fire button zit vast, ik denk dat er een zandkorrel ergens vast zit...

Please help me!!!!
Geen echte teardown maar je ziet wel de binnenkant van het apparaat:

YouTube: Eleaf iKonn 220 Error No Atomizer [german]

Vanaf 7:50 bekijken. Hopenlijk heb je er iets aan.

• pilskes
quote:
j-phone schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Geen echte teardown maar je ziet wel de binnenkant van het apparaat:

YouTube: Eleaf iKonn 220 Error No Atomizer [german]

Vanaf 7:50 bekijken. Hopenlijk heb je er iets aan.
Thanks voor het mee zoeken! Ik krijg hem dus niet zover uit elkaar! Schroeven zijn er allemaal uit, zwarte gedeelte is eraf, maar het belangrijkste krijg ik niet los. Ik ben bang dat de de menuknop ook verschoven is......

Tjezus, ik kan overal complete filmpjes vinden van andere mods, maar van de Ikonn 220 is er niks te vinden!

• Catch22

Catch22

De ene is je moeder

quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Thanks voor het mee zoeken! Ik krijg hem dus niet zover uit elkaar! Schroeven zijn er allemaal uit, zwarte gedeelte is eraf, maar het belangrijkste krijg ik niet los. Ik ben bang dat de de menuknop ook verschoven is......

Tjezus, ik kan overal complete filmpjes vinden van andere mods, maar van de Ikonn 220 is er niks te vinden!
Maak eens foto's van de huidige staat

En de ander is je zus

• pilskes
http://i66.tinypic.com/2ch9il1.jpg

http://i66.tinypic.com/293gknn.jpg

• pilskes
quote:
Catch22 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:33:
[...]

Maak eens foto's van de huidige staat
Zo dus!

• Catch22

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Is dat lichtgrijze niet los te klikken?

En de ander is je zus

• pilskes
Ik heb overal aan getrokken, met een schroevendraaier proberen los te wrikken etc etc, enige wat er gebeurde is dat de menuknop er tussen schoot....

• j-phone
quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:51:
Ik heb overal aan getrokken, met een schroevendraaier proberen los te wrikken etc etc, enige wat er gebeurde is dat de menuknop er tussen schoot....
Als je de buitenkant over die USB aansluiting tilt schiet hij dan niet los?

Als je een mod nodig hebt en in Flevoland woont kan je wel een cuboid mini lenen van me.

j-phone wijzigde deze reactie 30-01-2018 20:13 (70%)

• justmike
quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:51:
Geen ervaring met deze mod, maar als ik mijn smok alien uit elkaar haal moet ik het plastiek scherm er ook afhalen, dat zit vast met dubbelzijdige tape op het frame .

zou me niet verbazen als het bij de jouwe een gelijkaardige constructie is .

• j-phone
Vandaag naar de vapeshop geweest (ik kom er nogal vaak geloof ik haha) en wat nieuwe smaakjes ingeslagen:

- Desert (3mg)
- Ry4 (3mg)
- Appel (12mg)
- Banaan (3mg)

Net even een tankje met desert gevuld en nu aan het dampen op een Eleaf Invoke (de groene). Single coil erin (HW1) en dampen op 42 watt. Ik moet zeggen dat dat een erg lekkere smaak geeft. Beetje nootachtig en daar hou ik wel van.

De banaan smaakt naar zo'n bananen snoepje dus die gaat linea recta het ronde archief in. Gadverdamme. De smaak is ook niet uit de coil te krijgen :(

Appel smaakt op deze combinatie voor geen meter, maar op de Kiya smaakt hij errug lekker. 15 watt en de 0.7 ohm coil erin. Heerlijk, niet die gifgroene appelsmaak die de andere set geeft. Goede troathit ook.

De Ry4 moet ik nog proberen. Alle smaakjes zijn van het merk Vaprance, 2.50 euro per 10ml en erg lekker. Stukken beter dan de Millers die ik weleens heb geprobeert.

• pilskes
Nou, ik was er van overtuigd dat ik hem toch gesloopt had, kwam regelmatig met een hele kleine schroevendraaier tegen de printplaat aan.....

Uiteindelijk na veel gevloek, klem zitten met een velletje van mn vingers en gekloot, kreeg ik hem ver genoeg los dat de firebutton los kwam! Schoongemaakt en toen geprobeerd om de menuknop weer goed te krijgen..

Nu, ruim een uur later(!!) zat hij weer goed! In elkaar gedraaid, batterijen erin, ogen dicht en klikkerdeklik, hij deed het weer!!!

2 minuten geleden maar een nieuwe besteld, na het geklooi op de printplaat wil ik geen risico lopen. Tot die tijd mag de Ikonn 220 het nog volhouden!!

Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken!!!!!!!!! Jullie zijn TOP!!

• j-phone
quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:47:
Nou, ik was er van overtuigd dat ik hem toch gesloopt had, kwam regelmatig met een hele kleine schroevendraaier tegen de printplaat aan.....

Uiteindelijk na veel gevloek, klem zitten met een velletje van mn vingers en gekloot, kreeg ik hem ver genoeg los dat de firebutton los kwam! Schoongemaakt en toen geprobeerd om de menuknop weer goed te krijgen..

Nu, ruim een uur later(!!) zat hij weer goed! In elkaar gedraaid, batterijen erin, ogen dicht en klikkerdeklik, hij deed het weer!!!

2 minuten geleden maar een nieuwe besteld, na het geklooi op de printplaat wil ik geen risico lopen. Tot die tijd mag de Ikonn 220 het nog volhouden!!

*O* _/-\o_

Graag gedaan!

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:08
Ik heb laatst eens zelf gedraaide SS316L geprobeerd in mijn single coil Obs Nano. 7 wikkelingen, 3mm,weerstand werd ongeveer 0,3Ohm. Micro coil. Smaak was op zich ok maar niet top en had af en toe wel een muffe smaak, dry hit denk ik.
Ik had het voltage niet al te hoog en of temperatuur hoog genoeg dat ie niet gelijk in de protection schiet. Zelf denk ik dat mijn wick en de doorsnede beter kan. Denk 3,5 mm beter is met een wat lossere wick.
Zou een macro coil met met meer ruimte tussen de wikkelingen ook schelen? Het was echt een klein coiltje..
Wil het wel weer eens proberen met iets andere eigenschappen.
Ik heb er nu weer een premade alien clapton in en die dampt als een tierelier..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• j-phone
Wat ik mezelf al een tijdje afvraag is of de componenten van het vermogen in VW mode invloed hebben op de smaak. Je kan dat vermogen namelijk bereiken door meer of minder spanning en dus ook meer of minder stroomsterkte. Als je dus minder stroomsterkte hebt zal de spanning omhoog moeten om het gevraagde vermogen te bereiken.

Iemand een idee hierover?

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-08 12:18
Na mijn post ergens halverwege vorige week even een update van de stand van zaken;

Afgelopen donderdag kwam mijn Joyetech AIO box binnen, samen met enkele liquids(voornamelijk tabak).
Tot nu toe bevalt het apparaat me erg goed, ik rook 12 mg nicotine en dit is voor mij prima, momenteel rook ik rond de 1,5 ml per dag weg en dit terwijl ik op al mijn ''standaard'' momenten rook.
Wel heeft hij het probleem dat hij af en toe niet aan gaat, kwestie van de coil even in en uitdraaien en hij doet het weer.
Ik merk dat ik op de bank snel naar het apparaat grijp al rookte ik eerder nooit binnen, wel heeft dit weer tot gevolg dat ik minder naar buiten ga om te roken.

Tot nu toe een zeer contente gebruiker van een e-sigaret, ik hoop dat dit zo door blijft gaan.

• j-phone
quote:
tomolino schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:17:
Na mijn post ergens halverwege vorige week even een update van de stand van zaken;

Afgelopen donderdag kwam mijn Joyetech AIO box binnen, samen met enkele liquids(voornamelijk tabak).
Tot nu toe bevalt het apparaat me erg goed, ik rook 12 mg nicotine en dit is voor mij prima, momenteel rook ik rond de 1,5 ml per dag weg en dit terwijl ik op al mijn ''standaard'' momenten rook.
Wel heeft hij het probleem dat hij af en toe niet aan gaat, kwestie van de coil even in en uitdraaien en hij doet het weer.
Ik merk dat ik op de bank snel naar het apparaat grijp al rookte ik eerder nooit binnen, wel heeft dit weer tot gevolg dat ik minder naar buiten ga om te roken.

Tot nu toe een zeer contente gebruiker van een e-sigaret, ik hoop dat dit zo door blijft gaan.
Het is een kwestie van volhouden en zoveel mogelijk je rookgedrag nadoen met de vaper. Mocht je zin hebben in een a-peuk, pak die dan ook gewoon. De behoefte hieraan zal binnen een week of twee a drie veranderen.

Edit: zorg in ieder geval voor liquids die je bevallen. Probeer ook meerdere smaakjes uit.

j-phone wijzigde deze reactie 30-01-2018 21:23 (4%)

• Floor-is
quote:
De mod is top, kan veel meer dan ik zelf direct zou adviseren, maar flinke batterij!
Dat tankje echter, heeft geen top-fill en dat is echt niet meer van deze tijd. Om hem te vullen moet je dus je mod ondersteboven houden, het glaasje losdraaien en daarbij de bovenkant en het glaasje aan elkaar zien te houden, waarna je in dat glaasje moet bijvullen. Dat kan misgaan, zeker in het begin, en dan wordt het een grote bende. Ik weet ook niet of ze nu hun eigen formaat coils gebruiken, want ik ben niet zo thuis in de pre-built coils, maar ik hoop bij God van niet, want dat zou ook een partij gezeik zijn zeg.
quote:
Cybergamer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:47:
8< 8<Daar kan je je nog wel eens in vergissen hoor! Een vriend van mij rookte shag en is zeer content geweest met de AIO. Inmiddels zit die wel aan de modbox, maar voor een beginner is een AIO zeer aan te raden! Die AIO is superieur vergeleken met die stomme ego pennetjes.
Dat Smok ding dat ik adviseerde heeft gewoon dezelfde coils, alleen het formaat is anders :) Superklein en daarmee heel eenvoudig mee te nemen. Grote nadeel van wat ik aangaf: 700mAh batterij, maarja het beestje is ook maar 75x45x25mm groot en 85 gram, waarmee het ongeveer half zo zwaar is als een telefoon. (De gekochte Kiya is 95x36x26mm en 116gram)

Floor-is wijzigde deze reactie 31-01-2018 09:09 (6%)

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
j-phone schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Daar ga je veel plezier aan beleven :)

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.
Ik ga vanmiddag eerst eens zitten pielen en kijken welke instellingen ik prettig ga vinden. (Welke weerstand, welke manier van vapen etc.)

Er zullen vast nog wel vragen komen :+

• Floor-is
quote:
pilskes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:47:

En wat heb je nu besteld? Niet weer een Ikonn neem ik aan? (Want die was stuk, waarom zou je er dan nog eentje kopen)

• Floor-is
quote:
ionicdog schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:55:
Ik heb laatst eens zelf gedraaide SS316L geprobeerd in mijn single coil Obs Nano. 7 wikkelingen, 3mm,weerstand werd ongeveer 0,3Ohm. Micro coil. Smaak was op zich ok maar niet top en had af en toe wel een muffe smaak, dry hit denk ik.
Ik had het voltage niet al te hoog en of temperatuur hoog genoeg dat ie niet gelijk in de protection schiet. Zelf denk ik dat mijn wick en de doorsnede beter kan. Denk 3,5 mm beter is met een wat lossere wick.
Zou een macro coil met met meer ruimte tussen de wikkelingen ook schelen? Het was echt een klein coiltje..
Wil het wel weer eens proberen met iets andere eigenschappen.
Ik heb er nu weer een premade alien clapton in en die dampt als een tierelier..
Over het algemeen moet je juist meer wick dan mensen lijken te denken, nog net niet zo dat je spoeltje ervan gaat bewegen als je er mee zit te pielen, maar veel minder dan dat ook niet.

Het formaat spoeltje maakt dat je meer vocht erheen kunt wicken, >2,5mm heb je (in mijn ervaring) pas nodig als je een single coil >50Watt gaat voeden. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd wel vanaf 3mm wikkel, meestal 3,5 en soms 4mm; maar dat heeft er ook weer mee te maken dat m'n single-coil RDA's niet allemaal 4mm kunnen hebben. (Heb nu toevallig in de vier meest gebruikte atomizers allemaal 3,5mm)

Een spoeltje met ruimte tussen de wikkelingen kan, dat vraagt gemiddeld wel om minder wikkelingen (want spoeltje krijgt andere dimensies). Hangt echt af van je eigen voorkeur :)

• Floor-is
quote:
j-phone schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:09:
Wat ik mezelf al een tijdje afvraag is of de componenten van het vermogen in VW mode invloed hebben op de smaak. Je kan dat vermogen namelijk bereiken door meer of minder spanning en dus ook meer of minder stroomsterkte. Als je dus minder stroomsterkte hebt zal de spanning omhoog moeten om het gevraagde vermogen te bereiken.

Iemand een idee hierover?
Euhm nee nog niet. Ik heb twee gereguleerde mods (nog) die beide serieel zijn. Die leveren dus beide een hoger voltage, niet een hoger amperage. Beide leveren echt een fijne dampervaring op wattage-mode (op TC is het verschil belachelijk omdat de ene een supergoede chip (Yihi) heeft en de andere niet).
Ik overweeg om een parallel-mech aan te schaffen zodat ik spoeltjes met een enorm lage weerstand kan gebruiken, want dan loop je tegen de beperkingen van de batterijen aan. Maar ervaring heb ik er nog niet mee.

Serieel heeft als grote voordeel dat je de mAh's van de batterijen (ongeveer) op kunt tellen waardoor je langer met de batterijen doet. Parallel heeft dat voordeel niet en dus zal je best heel vlot door de batterijen heengaan, zeker als je laag-weerstand spoeltjes gebruikt (ik wil 0,06ohm gebruiken).

• Floor-is
quote:
j-phone schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:21:
[...]

Het is een kwestie van volhouden en zoveel mogelijk je rookgedrag nadoen met de vaper. Mocht je zin hebben in een a-peuk, pak die dan ook gewoon. De behoefte hieraan zal binnen een week of twee a drie veranderen.

Edit: zorg in ieder geval voor liquids die je bevallen. Probeer ook meerdere smaakjes uit.
Sorry maar nee, ben ik ab-so-luut geen voorstander van. Als je behoefte hebt aan een analoog kankerstokje dan is mijn advies om desnoods te gaan kettingdampen, maar laat ze liggen. Als je eenmaal 3-4-5 weken zonder hebt gedaan en je steekt er wèl eentje op, dan zal je merken dat je ze namelijk enorm smerig vind, je vind mensen met die analoge teerputten ook enorm stinken en dan ben je er dus eigenlijk al wel.
Als je merkt dat je huidige setup (je AiO) niet genoeg voldoening geeft, koop er dan desnoods een tweede bij die wat meer damp produceert, maar blijf in Godsnaam van de stinkstokjes af.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 21:56
quote:
Floor-is schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:08:
[...]

Serieel heeft als grote voordeel dat je de mAh's van de batterijen (ongeveer) op kunt tellen waardoor je langer met de batterijen doet. Parallel heeft dat voordeel niet en dus zal je best heel vlot door de batterijen heengaan, zeker als je laag-weerstand spoeltjes gebruikt (ik wil 0,06ohm gebruiken).
Sorry, dit is niet helemaal correct. Bij parallel kan je de mAh's ongeveer optellen en zal de batterij dus langer meegaan, maar je kunt lager bouwen. Bij series kan je het voltage verdubbelen, zodat je hoger moet bouwen, maar omdat je bij series hoger bouwt is de amps per batterij lager en zal het langer meegaan. Battery Mooch heeft een goede serie hierover op Youtube! Vergeet ook niet dat er een verschil is tussen cdr en pulsen. Bij vapen druk je nooit minuten lang de knop in, dus is cdr meer een "guideline". Voor als het fout gaat. Ik gebruik al meer dan een jaar single cell mechs op alles variërend van 0.07 tot 0.12 en de batterijen worden niet warm. Maar voor de duidelijkheid: als je dit eng vind moet je het vooral niet doen. :)

• Floor-is
quote:
JL Koppelle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Sorry, dit is niet helemaal correct. Bij parallel kan je de mAh's ongeveer optellen en zal de batterij dus langer meegaan, maar je kunt lager bouwen. Bij series kan je het voltage verdubbelen, zodat je hoger moet bouwen, maar omdat je bij series hoger bouwt is de amps per batterij lager en zal het langer meegaan. Battery Mooch heeft een goede serie hierover op Youtube! Vergeet ook niet dat er een verschil is tussen cdr en pulsen. Bij vapen druk je nooit minuten lang de knop in, dus is cdr meer een "guideline". Voor als het fout gaat. Ik gebruik al meer dan een jaar single cell mechs op alles variërend van 0.07 tot 0.12 en de batterijen worden niet warm. Maar voor de duidelijkheid: als je dit eng vind moet je het vooral niet doen. :)
I stand corrected.

Serieel: voltage (ongeveer) optellen, mAh's worden niet gedeeld
Parallel: amperage per batterij (ongeveer) optellen, mAh's worden gedeeld

Bij serieel hoger voltage, bij parallel lager ohmage.

Hier meer uitleg, let even op dat ze je berichten willen pushen (cookie weigeren dus!).

Floor-is wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:51 (9%)

• Juok
  • Niet online
quote:
Floor-is schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:50:
[...]

I stand corrected.

Serieel: voltage (ongeveer) optellen, mAh's worden niet gedeeld
Parallel: amperage per batterij (ongeveer) optellen, mAh's worden gedeeld

Bij serieel hoger voltage, bij parallel lager ohmage.

Hier meer uitleg, let even op dat ze je berichten willen pushen (cookie weigeren dus!).
Nu weet ik niet of ik de plaatjes zo over kan nemen van de uitleg op die site.
Maar ik heb dus de smok g-priv2, en de batterijen gaan er in net zoals afgebeeld op die uitleg site bij serie mods. (+ boven + onder) Maar het display van de smok geeft aan 3,7 volt te gebruiken.
Op het moment dat ik de 0,15 ohm standaard smok coil gebruik kom ik dus ook niet op die insane hoge amperages zoals weergegeven in het overzichtje bij seriemods. +/- 21 amp namelijk en niet 80.

Nu ging ik er dus vanuit dat de g-priv parallel was, maar nu ga ik twijfelen. Weet iemand hier uitsluitsel over te geven, kon hier niets over vinden online.

• Undy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-08 19:04
quote:
Juok schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Nu weet ik niet of ik de plaatjes zo over kan nemen van de uitleg op die site.
Maar ik heb dus de smok g-priv2, en de batterijen gaan er in net zoals afgebeeld op die uitleg site bij serie mods. (+ boven + onder) Maar het display van de smok geeft aan 3,7 volt te gebruiken.
Op het moment dat ik de 0,15 ohm standaard smok coil gebruik kom ik dus ook niet op die insane hoge amperages zoals weergegeven in het overzichtje bij seriemods. +/- 21 amp namelijk en niet 80.

Nu ging ik er dus vanuit dat de g-priv parallel was, maar nu ga ik twijfelen. Weet iemand hier uitsluitsel over te geven, kon hier niets over vinden online.
Bij regulated mods is het van geen enkel belang of het serie of parallel is. De chip regelt alles voor je.
Bijna alle regulated mods zijn overigens serie geschakeld.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vandaag kwam mijn Pharaoh mini RTA binnen. Ik heb hem inmiddels uit elkaar gehaald en mik hem zo eerst in de ultrasonic cleaner. Daarna maar eens een quad fused clapton er in mikken en kijken hoe die vaped! Hopelijk komt morgen mijn Hadaly RDA binnen, ben daar ook erg benieuwd naar.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo alles binnen!
Iemand nog een aanbeveling over welke coil (0.75/1.5) en andere settings?
Of is het gewoon gaan proberen en zien?

Ik moet even gaan prutsen want het mondstuk wordt nu zo warm dat ik mijn lippen eraan verbranden ga. Dat kan niet goed zijn :+

Saffie_time wijzigde deze reactie 31-01-2018 17:08 (32%)

• j-phone
quote:
Saffie_time schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:52:
Zo alles binnen!
Iemand nog een aanbeveling over welke coil (0.75/1.5) en andere settings?
Of is het gewoon gaan proberen en zien?

Ik moet even gaan prutsen want het mondstuk wordt nu zo warm dat ik mijn lippen eraan verbranden ga. Dat kan niet goed zijn :+
Ik gebruik de 0.7 ohm coil op 15 watt. Lekkere smaak en geen verbrande lippen.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
j-phone schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:12:
[...]

Ik gebruik de 0.7 ohm coil op 15 watt. Lekkere smaak en geen verbrande lippen.
Dat is ook de samenstelling waar ik nu op uit wad gekomen tot nu toe d:)b

• pilskes
quote:
Floor-is schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:58:
[...]

En wat heb je nu besteld? Niet weer een Ikonn neem ik aan? (Want die was stuk, waarom zou je er dan nog eentje kopen)
Jazekerwel!!!!

Het kapot-zijn was totaal mijn schuld, en ik was super tevreden over deze mod!

• Floor-is
Hey @DAMAGE heb weer wat spoeltjes gemaakt vanavond. Gaat serieus tijd in zitten, maar het gaat wel telkens makkelijker. :)

Alles SS316L:
• Staple: 4x26G + 40G -> 3,5mm ID, 3,5wrap = 0.093ohm
• Staple: 3x27G + 40G -> 3,5mm ID, 4,5wrap = 0,15ohm
• Reverse framed staple (maar dan round wire): 32/27/27/32G + 40G -> 3,5mm ID, 3,5wrap = 0,155ohm
• Reverse framed staple (maar dan round wire): 32/32/27/27/32/32 + 40G -> 3,5mm ID, 3,5wrap = 0,122ohm

Helaas die laatste niet goed gecoiled, echt superbalen, want daardoor ziet het er niet meer zo netjes uit allemaal. En ik merk ook dat na verhitten, hotspots verwijderen etc.. Ik soms echt een stuk hoger uitkom.

Hier foto van de eerstgenoemde clapton, die overigens iets hoger uitkwam ;)

Floor-is wijzigde deze reactie 01-02-2018 02:10 (11%)

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Eerste dag valt niks niet tegen. Merk wel dat ik na het eten behoefte heb aan een analoge versie maar de rest van de dag red ik het tot nu toe goed met de eleaf.
Positief verrast!

• j-phone
quote:
Saffie_time schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:52:
Eerste dag valt niks niet tegen. Merk wel dat ik na het eten behoefte heb aan een analoge versie maar de rest van de dag red ik het tot nu toe goed met de eleaf.
Positief verrast!
Goed om te horen.

De eerste paar dagen was het voor mij ook de peuk na het eten en 's morgens vroeg die ik nog nam. Maar dat gaat vanzelf over en wordt zelfs vies.

• justmike
Ik ben helemaal verkocht aan Boss Shots van Flavour Boss. En met Aroma-Company is er nu ook een Belgische verdeler ( de enige zover ik weet ), dus geen dure verzendkosten meer en 's anderdaags geleverd. _/-\o_

Stripple Reborn, Monster Melons ( 500 ml ) en een samples( 10 ml ) van Rocket Girl en Dictators Lemonade zijn onderweg. :9

• TheProctor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-03 07:01
quote:
justmike schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:59:
Ik ben helemaal verkocht aan Boss Shots van Flavour Boss. En met Aroma-Company is er nu ook een Belgische verdeler ( de enige zover ik weet ), dus geen dure verzendkosten meer en 's anderdaags geleverd. _/-\o_

Stripple Reborn, Monster Melons ( 500 ml ) en een samples( 10 ml ) van Rocket Girl en Dictators Lemonade zijn onderweg. :9
Ik heb toevallig onlangs ook een lading samples besteld en 500ml Dictators lemonade die nu staat te steepen! :9~ Hij rook in ieder geval erg lekker!

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-08 08:07

KatirZan

Wandelende orgaanzak

*meld zich ook in het topic

In april 2017 van 2 pakjes drum halfzwaar per week de overstap gemaakt naar het dampen. Als leek destijds begonnen met een E-sigaret van supersmokers, maar na 3 weken een eleaf basic aangeschaft. Van daaruit ging het snel, ongeveer een half jaartje een de basic gehangen met de ,75 coils, vervolgens een eleaf istick pico met melo 3 tank aangeschaft.

Daar zit ik nu gezellig nog steeds mee, 0,5 OHM coil voor de zwaardere smaakjes en een 0,25 OHM voor de fruitige lichtere smaken.

Voordeel is de dampproductie, nadeel is het hogere verbruik liquids. Zit nu gemiddeld op 3 tot 4 tankjes per dag op 3 om 0 Mg nicotine.

De sigaret verslaving is er niet meer, moet er niet eens aan denken, vind het behoorlijk stinken bij de mensen om mij heen. Zet liever de kamer blank met een beter ruikende damp....

Binnenkort de overstap maken naar zelfbrouw liquids, maar weet eerlijk gezegd niet precies hoe ik daar het beste mee kan starten, misschien zijn er wat mensen met goeie tips?

Favo liquids op dit moment :

Dragon Vape’s Jawbreaker 3mg/0mg
Millers Banaan

Daarnaast nog flink wat losse liquids, om de variatie er in te houden.

Wabbawabbawabbawabba

• justmike
quote:
KatirZan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:49:

Voordeel is de dampproductie, nadeel is het hogere verbruik liquids. Zit nu gemiddeld op 3 tot 4 tankjes per dag op 3 om 0 Mg nicotine.
:9 hoog verbruik :P

Als je een " echt grote jongens dampijzer" hebt zal je pas weten wat hoog verbruik is.
Op een vrije dag trek ik er gemakkelijk 40ml en meer door ;)

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
justmike schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:33:
[...]

Als je een " echt grote jongens dampijzer" hebt zal je pas weten wat hoog verbruik is.
Meteen dan een n00b vraag.
Hoe doen jullie dat? Met een extra mega grote tank of sleep je dagelijks navulflesjes mee als je op pad gaat?

• Floor-is
Hoewel ik soms met m'n eigen spoeltjes nogal een wattage kan trekken ben ik niet zo'n grootgebruiker als @justmike ;) Wat daarin overigens nogal scheelt is dat ik het meeste damp op m'n squonkmod, waarin ik 0,4-0,5ohm spoeltjes heb, die verbruiken niet zo veel. Als ik echt doorhijs op een dag dan verbruik ik niet meer dan 15ml, en dan heb ik al echt m'n best moeten doen :)

Momenteel drie setups in gebruik:
• Dotsquonk met Entheon: 0,45ohm (±30Watt)
• Yihi G-Class met Aromamizer plus: 0,24ohm (TC 230ºC, 70J)
• iJoy Limitless Lux met Goon: 0,12ohm (62,5Watt, wat nogal underpowered is omdat de spoel eigenlijk 135Watt wil hebben)

Voor @Saffie_time: In mijn geval is de Dotsquonk een apparaat waar een flesje van 12ml in zit, waarnaast ik zo'n extra (vooraf gevuld) 12ml flesje zou kunnen meenemen. De bovengenoemde Aromamizer plus is een tank van 5, 10 of 20ml afhankelijk van hoe je hem opbouwt, ik werk gemiddeld met 5ml. En die Goon die ik noem is geen tankje, maar een zogenaamde dripper: daar moet ik dus zelf continue liquid toevoegen.

Suck my mod heeft een stukje uitleg over de verschillende systemen, wel in het Engels:

Om het te alvast te verduidelijken:
Een RDA is gemaakt om direct vloeistof op het katoen en de spoeltjes te dumpen:

Een RDTA is een tankje met een vergelijkbaar systeem, maar dan een tank erboven (of onder) zodat je altijd vloeistof in het katoen kunt hebben:
http://shop.steamcrave.com/u_file/1612/photo/355b2d45e9.jpg

Dit is de Aromamizer plus die ik zelf gebruik:

Een tank is een systeem waarbij je door de fabrikant gemaakte spoeltjes gebruikt, wat een stap eenvoudiger is dan de RDTA omdat je niet zelf die spoeltjes en je katoen in elkaar hoeft te fröbelen:

Een clearomizer is de naam die we voorheen voor tanks gebruikten, toen ze nog een heel stuk kleiner waren:

En dan heb je sinds ongeveer 9-12 maanden ook squonkmods, feitelijk is dat een RDA met een gaatje in de 510-connector aan de onderkant. In je mod zit een flesje waarin je vloeistof zit, dit flesje zit met een buisje aan de onderkant van de 510-connector in de mod vast zodat je bij knijpen in het flesje vloeistof in je RDA kunt duwen. Hierdoor heb je de voordelen van een RDA, maar zonder dat je met flesjes loopt de klootviolen om vloeistof in je katoen te houden.
Een squonk-RDA ziet er dus uit als een RDA, maar heeft een gaatje in de connector zoals in deze Vaponaute Supersonic te zien is:

De mod ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

• JL Koppelle
quote:
Saffie_time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Hoe doen jullie dat? Met een extra mega grote tank of sleep je dagelijks navulflesjes mee als je op pad gaat?
Ik heb altijd een Gorilla flesje bij me: dat is genoeg voor overdag. Ik gebruik uitsluitend rda's.

• justmike
quote:
Saffie_time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Ik heb geen tanks in dagelijks gebruik kleiner 5 ml. Thuis gebruik ik de boss shot flessen van een halve liter en als ik er op uit ga heb ik een unicorn bottle van 50 ml op zak ( dat past vrij comfortabel in mijn broekzak)

• Juok
  • Niet online
Hmmm, twijfel nog steeds over welk rba deck ik wil gaan proberen.
Ik kreeg hier eerder de wasp rdta aangeraden, maar deze ( en alle rdta begreep ik) gaan lekken als ze op hun zij liggen of op zn kop.
De RBA x-baby hoor ik wisselende verhalen over, de ene is zeer tevreden met 3-4 van deze. Andere mensen hebben alleen defecte exemplaren waarvan de weerstand onmogelijk te regelen is.

Ik koop het liefst gelijk iets goeds, maarja toch een rba van x-baby proberen (momenteel mijn voorkeur) of zijn er goede rba(tank) decks die niet lekken.

• Floor-is
quote:
Juok schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:56:
Hmmm, twijfel nog steeds over welk rba deck ik wil gaan proberen.
Ik kreeg hier eerder de wasp rdta aangeraden, maar deze ( en alle rdta begreep ik) gaan lekken als ze op hun zij liggen of op zn kop.
De RBA x-baby hoor ik wisselende verhalen over, de ene is zeer tevreden met 3-4 van deze. Andere mensen hebben alleen defecte exemplaren waarvan de weerstand onmogelijk te regelen is.

Ik koop het liefst gelijk iets goeds, maarja toch een rba van x-baby proberen (momenteel mijn voorkeur) of zijn er goede rba(tank) decks die niet lekken.
Als je echt geen idee hebt hoe je moet wicken, dan gaat alles lekken ja. Ik heb er in >20 RDTA's absoluut geen last van gehad.
Mijn advies voor de meer beginnende gebruiker: Geekvape Ammit, en dan niet de 25mm :)

• Juok
  • Niet online
@Floor-is Dus als ik een wasp rdta ga maken en deze juist weet te wicken, zal dit volgens jouw niet gaan lekken in mijn zak. Dus ook niet als mijn mod + tank op zijn zij of eventueel of zijn kop gepositioneerd in mijn jaszak ligt?
Want als mijn apparaat nu op zijn kant in mijn jaszak ligt heb ik namelijk geen last van lekken of zo, wat ik wel bijzonder prettig vind. (mijn eerste apparaat, justfog c14, had hier namelijk veel last van)

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-08 08:07

KatirZan

Wandelende orgaanzak

quote:
[...]

:+

Dat is dus meteen een leuk dingetje, voor mij zijn 3 a 4 tankjes behoorlijk wat..maar als ik dan weer om mij heen kijk hoor ik meer van dit soort verhalen :-P

Punt is dat ik met voormixen damp, best prijzige flesjes dus (varieren vanaf 2,50 euro tot 5,50 euro voor 10ml), vandaar ook dat ik het liefst zelf ga mixen. Zo heb ik een grotere voorraad voor minder duiten....

Wabbawabbawabbawabba

• j-phone
quote:
[...]

40ml...

Dat red ik bij lange na niet, ook niet met een invoke. 6 of 8 misschien op een vrij dag inderdaad. Is dat met nicotine?

• Juok
  • Niet online
quote:
KatirZan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:38:
[...]

:+

Dat is dus meteen een leuk dingetje, voor mij zijn 3 a 4 tankjes behoorlijk wat..maar als ik dan weer om mij heen kijk hoor ik meer van dit soort verhalen :-P

Punt is dat ik met voormixen damp, best prijzige flesjes dus (varieren vanaf 2,50 euro tot 5,50 euro voor 10ml), vandaar ook dat ik het liefst zelf ga mixen. Zo heb ik een grotere voorraad voor minder duiten....
Ik heb gisteren mijn tweede 60ml shake n vape gehaald. 20-23 euro, weer iets goedkoper dan 6 flesjes van 5,50. Maar wil op den duur ook overstappen op zelf mixen als ik mijn smaak een beetje weet.

• justmike
quote:
Ja, 6mg/ml. Ik moet wel bekennen dat ik een ketting roker was en nu een ketting damper. Toen ik nog rookte deed ik 2 pakjes per dag ( 40+ peuken ).

Mensen noemen me wel eens stoomboot/trein en vragen of mijn boxmod al vast gegroeid is aan mijn hand.

Ik ben een echte nicotine junk, zelfs zo erg dat ik 's nachts wakker word met een drang naar nicotine :|
quote:
Juok schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Ik heb gisteren mijn tweede 60ml shake n vape gehaald. 20-23 euro, weer iets goedkoper dan 6 flesjes van 5,50. Maar wil op den duur ook overstappen op zelf mixen als ik mijn smaak een beetje weet.
Toptip :
voor een paar euro meer kan je een halve liter shaken met de Boss shots van flavour boss.
https://flavour-boss.co.uk/

justmike wijzigde deze reactie 02-02-2018 13:10 (30%)

• Juok
  • Niet online
quote:
justmike schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Ja, 6mg/ml. Ik moet wel bekennen dat ik een ketting roker was en nu een ketting damper. Toen ik nog rookte deed ik 2 pakjes per dag ( 40+ peuken ).

Mensen noemen me wel eens stoomboot/trein en vragen of mijn boxmod al vast gegroeid is aan mijn hand.

Ik ben een echte nicotine junk, zelfs zo erg dat ik 's nachts wakker word met een drang naar nicotine :|

[...]

Toptip :
voor een paar euro meer kan je een halve liter shaken met de Boss shots van flavour boss.
Oe, das niet verkeerd nee.
Maar dan moet de smaak wel goed bevallen, hebben ze ook een proef pakket om de smaken te proberen?

• justmike
@Juok

geen proefpakketten, maar je kan wel al hun smaken kant en klaar in flesjes van 10 en 30 ml krijgen ( is dan wel duurder per ml )

de meeste liquids van flavour boss zijn eigenlijk 1 op 1 clones van hoog aangeschreven DIY'ers.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Floor-is schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 01:19:
Hey @DAMAGE heb weer wat spoeltjes gemaakt vanavond. Gaat serieus tijd in zitten, maar het gaat wel telkens makkelijker. :)
Ziet er goed uit man! Ik heb mijn quad fused clapton ook op die manier gemonteerd, wel iets meer windingen. Zit te twijfelen om hem weer andersom te doen. Bevalt op zich wel zo, maar meestal had ik de coil de andere kant om. Merk wel dat als ik een dag lekker aan het dampen ben geweest de coil alweer aan het gunken is. Je merkt het aan de smaak vooral. Hoe snel is dat bij jou eigenlijk? Ik zit dan nu vooral creams en custards te dampen volgens mij is dat een echte coilkiller.

Edit: Hopelijk komt mijn Hadaly vandaag binnen. Wil er mee aan de slag.

DAMAGE wijzigde deze reactie 02-02-2018 15:12 (4%)

• JL Koppelle
quote:
justmike schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Toptip :
Preach brother! Preach! Boss Shots zijn voor mij de perfecte e-liquids. Cheap en héérlijk. VG erbij, PG erbij, nicotine en klaar! Voor de TPD heb ik nog groot nicotine ingeslagen (nou ja: 2 liter @72mg) bij Darkstar, dus kan nog even vooruit. Wat het leuke voor mij aan vapen is, is dat je niet vast zit aan de tabakssmaak. Al doende kom je er vanzelf achter wat je lekker vindt. Voor mij was het fruitig, zoet. Ik heb niets met crumble, cake, kaneel. Het duurde wel meer dan een jaar en een boatload aan concentrates en pre-made liquids voor ik dit had uitgevonden.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
JL Koppelle schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Preach brother! Preach! Boss Shots zijn voor mij de perfecte e-liquids. Cheap en héérlijk. VG erbij, PG erbij, nicotine en klaar! Voor de TPD heb ik nog groot nicotine ingeslagen (nou ja: 2 liter @72mg) bij Darkstar, dus kan nog even vooruit. Wat het leuke voor mij aan vapen is, is dat je niet vast zit aan de tabakssmaak. Al doende kom je er vanzelf achter wat je lekker vindt. Voor mij was het fruitig, zoet. Ik heb niets met crumble, cake, kaneel. Het duurde wel meer dan een jaar en een boatload aan concentrates en pre-made liquids voor ik dit had uitgevonden.
Heb je niet dat je na een paar dagen zoet vapen er op uitgekeken bent? Ik heb dat wel. Na een paar dagen iets zoets moet ik echt even iets met cream of een custard vapen. Anders wordt ik er helemaal naar van. Om vervolgens na een paar dagen creams en custards weer terug te keren naar iets zoets van dan ben ik daar weer helemaal klaar mee. Ik moet echt wat verschillende smaken hebben anders raak ik er op uit gekeken. Dat is voor mij het enige aparte aan vapen, want met roken had je ook maar constant dezelfde (smerige) smaak maar dat verveelde nooit. Hoe dat kan? geen idee.

• justmike
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Heb je niet dat je na een paar dagen zoet vapen er op uitgekeken bent? I
Ik heb 3 adv's waar ik tussen wissel, meloen/mango(zoet en zacht ), ananas/kokosnoot(zuur en scherp) en aardbei/cream
Custard is niets voor mij.

• Zorian
quote:
justmike schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:05:
[...]

Ik heb 3 adv's waar ik tussen wissel, meloen/mango(zoet en zacht ), ananas/kokosnoot(zuur en scherp) en aardbei/cream
Custard is niets voor mij.
Heb je ook coils per smaakje of spoel je de tank om en gooi je er een andere smaak in, dan even paar keer hijsen om hem in de wick te krijgen en voila of?

• justmike
quote:
Zorian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Heb je ook coils per smaakje of spoel je de tank om en gooi je er een andere smaak in, dan even paar keer hijsen om hem in de wick te krijgen en voila of?
De aarbei/ cream houd ik in een aparte tank, maar de andere fruit smaken damp ik door elkaar zonder wick te wisselen.
De meeste fruit smaken kan je wel mixen zonder dat het vies of raar gaat smaken.

• JL Koppelle
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Heb je niet dat je na een paar dagen zoet vapen er op uitgekeken bent?
90% van de tijd vape ik nu Mr. Croc's Left Handed Penguin, van Flavour Boss. Heb nog een liter Sugar Lips (Kanzi) staan, die ik hiervoor veel gevaped heb. Op vakantie gun ik mijzelf meestal premium liquids die ik ter plekke koop. Maar dat wordt echt te duur met een rda om iedere dag te vapen. Misschien als ik MTL zou vapen, zou dat een optie zijn. Maar zelfs met mijn Entheon deed ik 15ml per dag... :)

• Zorian
quote:
justmike schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:44:
[...]

De aarbei/ cream houd ik in een aparte tank, maar de andere fruit smaken damp ik door elkaar zonder wick te wisselen.
De meeste fruit smaken kan je wel mixen zonder dat het vies of raar gaat smaken.
Ik heb zelf momenteel Colinss Red Empire. Best lekker.
Vind alleen de liquid best duur. Heb al eens gekeken naar zelf mixen ofzo maar het klinkt me vrij ingewikkeld in de oren.
Zou best bijvoorbeeld een halve liter/liter (ofzo) willen hebben van een lekkere liquid voor een prijs die een stuk lager ligt dan de premixed dingen.
Zijn er tweakers die wel een halve/hele liter (of minder als dit echt bizar veel is) voor iemand in elkaar kan draaien tegen betaling of mag dat hier niet getuige de topicwarning?
Anders zou ik erg geholpen zijn met wat linkjes naar waar ik zelf de spullen kan bestellen, wat ik nou precies nodig heb (ik vape met 6mg nicotine) en hoe het mixen werkt.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb ook maar even een nieuwe coil in mijn tank gemaakt/gezet. Ik heb niet zulke mooie foto's als @Floor-is maar hey, met mijn telefoon gemaakt hehe. Deze keer even geprobeerd met mijn eigen gemaakte Kanzi clone 70VG 30PG. Gaat erg goed moet ik zeggen. Tank is de Pharaoh mini die ik van de week binnen gekregen had. Wickt erg makkelijk en fijn. Gewoon wick er in gedaan, op maat geknipt, niet geflufft en er in gestopt. Gewoon de zeikanten er af geknipt zodat de slots niet te vol komen. Wickt super easy en wickt goed ook. Bubbeltjes zie je erg mooi in de tank komen. Prima flavor!

Is een quad fused clapton van ni80. Komt op 0.28ohm uit. Gunkt met Mothers Unicorn Milk wel als een malle hoor. Een dag goed door vapen en de coil is zwart aan het worden. Dat is normaal met zulke coils? Vrienden van mij die hebben er geen last van maar die hebben ook (nog) niet van die lompe coils als ik maak.

DAMAGE wijzigde deze reactie 02-02-2018 23:07 (16%)

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Ziet er goed uit man! Ik heb mijn quad fused clapton ook op die manier gemonteerd, wel iets meer windingen. Zit te twijfelen om hem weer andersom te doen. Bevalt op zich wel zo, maar meestal had ik de coil de andere kant om. Merk wel dat als ik een dag lekker aan het dampen ben geweest de coil alweer aan het gunken is. Je merkt het aan de smaak vooral. Hoe snel is dat bij jou eigenlijk? Ik zit dan nu vooral creams en custards te dampen volgens mij is dat een echte coilkiller.

Edit: Hopelijk komt mijn Hadaly vandaag binnen. Wil er mee aan de slag.
Qua montage: ik wil dat de spoeltjes goed in de airflow vallen, minstens met 1/3e van het spoeltje. Het gunken ligt in 99% van de gevallen aan de liquid, niet aan iets anders (ja misschien te warm, maar dat zou je denk ik wel door hebben).

Ik vape bijna 90% van mijn tijd een Dinner Ladies Lemon Tart clone, die is echt niet al te best voor je coils. Dus ik mag ongeveer om de dag m'n katoen wisselen en de spoeltjes schoonmaken; maar dan moet je wel weten dat ik echt een enorme pietlut ben als het op vies katoen en viezige spoeltjes aankomt :P

De Hadalay heb ik in een winkelmandje staan ergens, ik heb er echt geen budget voor op het moment. Wil namelijk ook nog een nieuwe squonkmod* en een B2K en ben wel wat serieus geld aan het uitgeven geweest om m'n spoeltjes-hobby weer wat uit te breiden. (Heb in de afgelopen twee weken voor ¤150 aan draad gekocht denk ik).

* Godnonde da's nog moeilijk. Want eigenlijk wil ik geen geprinte mod en een regulated mod. Maar als ik dan regulated ga wil ik wel een DNA75c en die zijn Godsonmogelijk duur. En ik ben stiekem een beetje gevallen voor de Anchor Mini, wat dan weer wel een geprinte mod is 8)7

• Floor-is
quote:
DAMAGE schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:05:
Ik heb ook maar even een nieuwe coil in mijn tank gemaakt/gezet. Ik heb niet zulke mooie foto's als @Floor-is maar hey, met mijn telefoon gemaakt hehe.
Ik ook!
quote:
Deze keer even geprobeerd met mijn eigen gemaakte Kanzi clone 70VG 30PG. Gaat erg goed moet ik zeggen. Tank is de Pharaoh mini die ik van de week binnen gekregen had. Wickt erg makkelijk en fijn. Gewoon wick er in gedaan, op maat geknipt, niet geflufft en er in gestopt. Gewoon de zijkanten er af geknipt zodat de slots niet te vol komen. Wickt super easy en wickt goed ook. Bubbeltjes zie je erg mooi in de tank komen. Prima flavor!
Nice!
quote:
Is een quad fused clapton van ni80. Komt op 0.28ohm uit. Gunkt met Mothers Unicorn Milk wel als een malle hoor. Een dag goed door vapen en de coil is zwart aan het worden. Dat is normaal met zulke coils? Vrienden van mij die hebben er geen last van maar die hebben ook (nog) niet van die lompe coils als ik maak.

[afbeelding]
4x26 met 32/34 wrap? Ziet er netjes uit hoor!

Unicorn Milk is aardbei en aardbei is over het algemeen nogal zoetstof-rijk ;)

Ben toevallig nu net een quad fused clapton aan het draaien. (4x30G KA1, 40G N80)
Heb vanavond al drie framed staples gemaakt:
• 2x26G KA1 + 4x 0.1*0.5 KA1 + 40G KA1 wrap
• 2x24G KA1 + 5x 0.1*0.5 KA1 + 40G KA1 wrap
• 2x24G KA1 + 10x 0.1*0.5 KA1 + 32G SS316L wrap

Ik heb duidelijk behoefte aan 32/34/36G KA1, want die 32G wrap ziet er echt vreselijk lomp uit. Ik gebruik dus een Daedalus Pro om te claptonnen: geweldig eenvoudig. Kost wel ¤60-80, maar ik zie mensen geen 40G claptons met de hand maken..
Die Fraple met 10 ribbons was niet eens zo heel moeilijk. Heb een truukje om de ribbons goed neer te leggen, waarna ik ze met hotglue vastlijm, dan stretchen tot je tevreden bent en aan de andere kant weer hotglue. Het claptonnen was eigenlijk zo gedaan :)

• Floor-is
quote:
Juok schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Vind ik nog best wel aan de prijs. Tenzij je daar dan 400ml van maakt :P

• Zorian
Volgens mij is mijn eerste coil er nu al doorheen. :') Heb hem nu anderhalve week en heb 356 puffs genomen. Enige wat ik nu krijg is een vage smaak welke pijn doet aan je keel.
Gaat best snel met die dingen. :X

• Juok
  • Niet online
quote:
Zorian schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:01:
Volgens mij is mijn eerste coil er nu al doorheen. :') Heb hem nu anderhalve week en heb 356 puffs genomen. Enige wat ik nu krijg is een vage smaak welke pijn doet aan je keel.
Gaat best snel met die dingen. :X
356 puffs?
ik zit na +/- 2 weken aan de 1800 puffs.

Puff jij nu zo weinig, of puff ik zoveel?

Juok wijzigde deze reactie 05-02-2018 13:39 (5%)

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
Cybergamer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:48:
[...]

Koop gewoon een van de setjes die @Floor-is of @j-phone aanbevelen bij Zwoofs.nl. Dat weet je dat je goed zit.

Kwa smaken kan ik je RY4 aanraden. Tabak met een lichte zoete smaak, daar kan je niet de fout mee ingaan!
Nu begonnen aan de R2 Y2 . Net iets zoeter dan de RY4 en zeker ook niet de meest smerige O-)

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
Saffie_time schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Nu begonnen aan de R2 Y2 . Net iets zoeter dan de RY4 en zeker ook niet de meest smerige O-)
Hehe! Een favoriet van mij! Koop ik soms wel eens.

Pagina: 1 ... 70 ... 81 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True