Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste
Acties:

• AvAars
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik heb bij save vape 1 liter 48mg gehaald. Even een investering maar kan daar wel een aantal jaar mee vooruit.

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:37
quote:
Imperium schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:49:
Waar kopen jullie eigenlijk nicotine? ik loop leeg (bij wijze van) op die kleine flesjes onderhand..
https://nieuwesigaret.nl/shop/eliquid-nicotine-basis/

tot 100mg/ml in 1 liter verpakkingen te krijgen bij deze handelaar.
ongeacht wat er te lezen valt op de site verkoopt deze ook aan particulieren ( in belgie ).
gewoon in het winkelmandje gooien en afrekenen.

edit:blijkbaar is er wat veranderd aan het verkoop proces, je moet nu een mailtje sturen

justmike wijzigde deze reactie 03-01-2018 20:16 (8%)

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:15
Nicotine mag dus niet meer in hoeveelheden groter dan 10ml en met een maximale sterkte van 20mg. Dat is, voorzichtig gezegd, erg vervelend voor de DIY-ers onder ons..

Ik heb nog iets van 6,5 liter in de vriezer, ben een beetje doorgeslagen bij het aanleggen van een voorraad :P

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Embryo1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:36
Erg slecht nieuws voor de Belgische dampers, die bestellingen uit het buitenland verwachten.

http://www.hbvl.be/cnt/dm...uane-heeft-ze-onderschept

Het nieuwe jaar is een paar dagen oud.

Embryo1 wijzigde deze reactie 04-01-2018 18:27 (9%)

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows10) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A5(2016) - Galaxy Tab S 10.5

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
quote:
Embryo1 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:26:
Erg slecht nieuws voor de Belgische dampers, die bestellingen uit het buitenland verwachten.

Mag hopen dat dit niet in Nederland gebeurd. Mijn nieuwe RTA is namelijk gister aangekomen in Nederland (via AE) en zou ergens deze week bezorgd gaan worden..

Xbox One: BlazeMuis | Steam: ShizzleNL | MadDubz.net - 24/7 Dubstep & Chill Stream

• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:37

Krentenbol

Prutz0r

Zou zomaar kunnen van wel. Bij mij zijn 5 verschillende Chinapakketjes aangekomen in Nederland in het oude jaar en ik heb er nog niet een mogen ontvangen. Nu ik zit zo lees, is mijn enige hoop dat dat ene pakketje waar geen vapegear in zit :+

Purple haze is in the sky || Psst, 10 meter tulpkabel of mITX Phenom II upgradeset kopen?

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
VapingQueen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:37:
[...]

0.6 Ohm coils zijn voor DL dampen, 1.5 Ohm is voor MTL dampen. Hoe lager je qua weerstand gaat, des te meer vermogen je erop kan zetten, wat dan weer resulteert in grotere dampwolken. Ook de verhouding Vg in je liquid heeft te maken met hoe groot de wolken zijn. Des te hoger de Vg, des te groter de wolken die je kan produceren. Dat is het in een notedop.
Niet helemaal. Ik damp MTL op 0.5 ohm met mijn KF5, het kan dus wel. (met 100% VG die ik van jou heb, super btw!).

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar een van de Mods! | GFT STATS | YouTube Kanaal

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-02 18:31

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Cybergamer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:32:
[...]

Niet helemaal. Ik damp MTL op 0.5 ohm met mijn KF5, het kan dus wel. (met 100% VG die ik van jou heb, super btw!).
Tuurlijk kan dat, dat doe ik met mijn SubTank met 0.5 Ohm coil ook. Over het algemeen echter gebruik je het eerder voor DL. Zo kan je met een Smok TFV12 ook MTL dampen, maar het is niet de regel, eerder de uitzondering. ;)

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:31

Domino

30 Watts and overheating...

Mochten mensen nog aroma nodig hebben, cloudhousevapor gaat sluiten en heeft nu een 25% kortingscode. 'everythingmustgo'

Goedkope valuepacks van tfa, fa en capella.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• justmike
quote:
Embryo1 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:26:

Tip voor de belgen:

neem eens een kijkje in de webshops van onze Franse buren, duurder dan de Chinese webshops, maar nog steeds een pak goedkoper dan wat je hier lokaal betaald. En ook geen gezeik met lange verzendingstijden en douane.

• vDR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-02 16:58
quote:
justmike schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Tip voor de belgen:

neem eens een kijkje in de webshops van onze Franse buren, duurder dan de Chinese webshops, maar nog steeds een pak goedkoper dan wat je hier lokaal betaald. En ook geen gezeik met lange verzendingstijden en douane.
Heb je wat linkjes ?

• justmike
@vDR

https://www.lepetitvapoteur.com/en/
deze is zowat mijn vaste shop binnen Europa.

• JL Koppelle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:22
Voor het eerst in jaren weer een pakketje gehad dat werd onderschept door de douane. Voor kerst kreeg ik van mijn vrouw een Admiral mech mod, zwart, uit de VS via premiumvapesupply. In totaal was dat $150 voor de mech, $40 voor shipping. We bestelden de mech op 12-12-2017 en pas gisteren kreeg ik een bericht dat ik mijn pakketje kon ophalen. Dus ga ik vandaag mijn pakketje ophalen en moet ik nog eens ¤39 betalen aan douanekosten! Ongelooflijk. Zo wordt vapen wel heel erg duur! In de toekomst ga ik wel kijken in Europa voor Amerikaanse artikelen.

In ander nieuws: via Facebook gisteren een 495 CloudBuro Pilot V1.5 gekocht, een Russiche mech. Die was maar ¤106.95, incl shipping vanaf de Nederlandse distributeur! Ik ben heel erg benieuwd!

JL Koppelle wijzigde deze reactie 05-01-2018 11:38 (2%)
Reden: iets vergeten

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

quote:
JL Koppelle schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:37:
Voor het eerst in jaren weer een pakketje gehad dat werd onderschept door de douane. Voor kerst kreeg ik van mijn vrouw een Admiral mech mod, zwart, uit de VS via premiumvapesupply. In totaal was dat $150 voor de mech, $40 voor shipping. We bestelden de mech op 12-12-2017 en pas gisteren kreeg ik een bericht dat ik mijn pakketje kon ophalen. Dus ga ik vandaag mijn pakketje ophalen en moet ik nog eens ¤39 betalen aan douanekosten! Ongelooflijk. Zo wordt vapen wel heel erg duur! In de toekomst ga ik wel kijken in Europa voor Amerikaanse artikelen.
importkosten ongelooflijk?

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
JL Koppelle schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:37:

In ander nieuws: via Facebook gisteren een 495 CloudBuro Pilot V1.5 gekocht, een Russiche mech. Die was maar ¤106.95, incl shipping vanaf de Nederlandse distributeur! Ik ben heel erg benieuwd!
Ik vind persoonlijk dat je niets te klagen hebt. Er is nu voor het eerst in jaren een pakketje onderschept en je vind het ongelooflijk en dat het vapen zo wel erg duur wordt. Maar mag ik vragen wat je tot nu toe hebt bespaart aan spullen die zonder btw, invoerrechten en inklaringskosten er doorheen zijn gekomen? Ik denk dat je uit die winst makkelijk die ¤ 39,00 aan douanekosten kan betalen en dat je dan nog steeds een flink bedrag uitgespaart hebt.... :|

Zoek je Vg, Pg, Nicmix of Aroma's? Stuur dan een mailtje naar het mailadres in mijn profiel. Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Als je voor nota bene een mechanische mod 190 neerlegt moet je al niet klagen. Top tip, gebruik goedkope verzendmethoden, minder kans op douane

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

• JL Koppelle
  • Laatst online: 13:22
Dat het normaal is dat je invoerrechten moet betalen begrijp ik. Maar ik was het gewoon niet meer gewend na alle bestellingen uit China zonder de invoerrechten. Helaas is het aanbod in de EU ronduit waardeloos te noemen, tenzij je gereguleerde mods wilt hebben en dat is niet mijn ding helaas. Dus je hebt gelijk: belasting betalen, niet miepen en door vapen! En waar hebben we het eigenlijk over: het is nog steeds goedkoper dan roken.

• tweakkuiken
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:27
Gisteren kwam mijn Vandy Vape Berserker aan, de Eleaf Pico 25 had ik al iets eerder. Dus sinds gisteren voor het eerst aan het vapen, en het bevalt erg goed.

Ik heb Liqua Traditional Tobacco er inzitten en die smaakt prima.

Echter zal ik wel een andere coil moeten maken / kopen, want die erbij zat geeft 0,38ohm aan. En dat is wel erg weinig voor MTL. Ik vape nu op 22W, en het gaat eigenlijk al prima. Maar als ik internet afstruin lees ik dat dit niet de juiste opstelling is voor MTL.

• Undy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-02 13:40
quote:
tweakkuiken schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:40:
Gisteren kwam mijn Vandy Vape Berserker aan, de Eleaf Pico 25 had ik al iets eerder. Dus sinds gisteren voor het eerst aan het vapen, en het bevalt erg goed.

Echter zal ik wel een andere coil moeten maken / kopen, want die erbij zat geeft 0,38ohm aan. En dat is wel erg weinig voor MTL. Ik vape nu op 22W, en het gaat eigenlijk al prima. Maar als ik internet afstruin lees ik dat dit niet de juiste opstelling is voor MTL.
Elke coil is de juiste(normal wire) als jij er een goede vape mee krijgt.

• justmike
quote:
tweakkuiken schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:40:
Dus sinds gisteren voor het eerst aan het vapen, en het bevalt erg goed.

Liqua is echt "bottom of the barrel" troep, Doe jezelf een plezier en koop een flesje liquid van hoger op het schap. ;)
ik garandeer je dat je nooit meer terug grijpt naar die liqua.

• tweakkuiken
quote:
Undy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Elke coil is de juiste(normal wire) als jij er een goede vape mee krijgt.
Zeker, echter heb ik geen referentiekader, dus misschien kan het nog wel een stuk beter.
quote:
justmike schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Liqua is echt "bottom of the barrel" troep, Doe jezelf een plezier en koop een flesje liquid van hoger op het schap. ;)
Ook hier heb ik geen referentiekader, maar tips voor goede tabak liquids zijn altijd welkom :)

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik had al eerder eens wat met Clapton coils gespeeld maar dat waren de clapton coils die bij mijn SMM kwamen. Inner diameter van die dingen was 2.5mm of zo. Ik kreeg daar dus continu dry hits mee en burnt taste. Daarop precies uitgerekend wat voor draad die coil moest zijn en custom claptons laten maken. Is 28*4/38 AWG geworden van Ni80. Heb daar zojuist eens een 3.5 inner diameter coil van gemaakt met 5 wraps kom ik op 0.28 ohm in mijn Ammit 25 van Geek Vape. Wauw. Wat een smaak beleving. 3.5mm inner diameter heeft het opgelost hoor! Geen dryhits of burnt taste. Wickt goed. En niet eens mijn best gedaan op de wick. Gewoon genoeg er in gedaan, afgeknipt en in de wick holes gestopt zonder te fluffen of iets. Dat is het ideale aan deze tank, daar kan dat gewoon. Perfect!

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
justmike schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook meerdere liqua liquids gehaald om te proberen in het begin. Wat een meuk. Smaakt allemaal niet. Heel parfum achtig. Misschien moet je het dan beter steepen, zou kunnen maar eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het aan de liquid ligt. Tegenwoordig maak ik zelf mijn liquids. dat is nog het aller beste. Maar als je net begint is er wel veel beters te verkrijgen dan Liqua!

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | SLI GTX 780 | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:16
Bij mij zijn de sigaretten sinds 31 december ook de deur uit - mijn vrouw is ook hard op weg. Het stinkt niet meer, ik sta met wat meer adem op, je kleren kunnen een paar dagen langer mee zonder de was in te moeten.

Uiteindelijk ben ik tussen kerst en oudjaar begonnen met vapen en als eerste een Eleaf iStick Basic gekocht (redelijk onvoorbereid bij Uno in Tilburg binnen gelopen). We kregen daar prima advies, en de prijzen vielen me reuze mee.
Hoewel de Eleaf de behoefte van het roken grotendeels heeft weggenomen is het een vrij ongenuanceerd apparaat, en met name het feit dat hij direct drive is zorgt ervoor dat hij 's ochtends erg hard gaat, en 's avonds (als hij verder leeg is) heel rustig werkt.

We gebruiken er Flavourtec Virginia 12mg bij. In de Eleaf werkt dat OK, maar niet fantastisch.

Na een heleboel research toch maar voor een tweede setje gegaan, en uitgekomen bij Aspire Zelos 50W. Die rookt naar mijn smaak VEEL beter; een rustiger gevoel zonder knetteren en de smaak komt veel beter tot zijn recht. Daarbij merkte ik wel dat ik de flavourtec daarin niet geweldig vond. Ik heb er nu Speens Tobacco 8mg in zitten en dat smaakt al een heel stuk beter op de 1.8 ohm coil op 13W.

Gisterenavond heb ik nog even een lijstje gemaakt, en ga daar zometeen even mee naar rookwinkel in Breda. Omdat ik nog erg weinig ervaring heb denk ik dat ik gewoon een heleboel flesjes in 12mg en een paar ik 6mg haal. Volgens mij werkt de Nautilus 2 het beste met 50/50 en op basis van reviews heb ik nu gewoon een selectie gemaakt van wat populair is. Voor mij verder geen smaakjes, maar voorlopig gewoon basic MTL met tabak-smaak.

Iemand nog last minute MUST-HAVES om daar mee te nemen?

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
tweakkuiken schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:53:
[...]

Zeker, echter heb ik geen referentiekader, dus misschien kan het nog wel een stuk beter.

[...]

Ook hier heb ik geen referentiekader, maar tips voor goede tabak liquids zijn altijd welkom :)
Flavourtec is al een heel stuk beter dan die liqua troep. Kijk eens op Zwoofs.nl, daar heb je verschillende merken liquid. Probeer die eens uit!

Ik zit even rond te kijken of FT voor o-rings voor de Kanger Mini Protank 2 (voor beide kanten van het glaasje). Weet iemand of deze passen?

Cybergamer wijzigde deze reactie 06-01-2018 15:15 (24%)

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar een van de Mods! | GFT STATS | YouTube Kanaal

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb vandaag mijn VooPoo Drag binnen gekregen. Potverdikke dat werkt toch wel lekker hoor! Snelle rampup time en kan iets hoger gaan dan 50 watt. Zit nu met mijn clapton coil op 55 watt. Ik weet niet of het een placebo effect is maar het lijkt wel of ik wat meer flavor heb dan met mijn Pico op 50 watt. Heb alleen nog maar wattage mode geprobeerd maar ga er maar eens even mee spelen vandaag.

• justmike
@Cybergamer

Heb je een schuifmaat in de buurt ? als de binnen- en buiten diameter van het glas overeen komen met de afmeting van de o ringen zou dat moeten werken.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
justmike schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:44:
@Cybergamer

Heb je een schuifmaat in de buurt ? als de binnen- en buiten diameter van het glas overeen komen met de afmeting van de o ringen zou dat moeten werken.
Helaas niet, daarom vraag ik het ook in het forum :P Thanks voor de tip though!

• justmike
@Cybergamer

je kan ook eens bij de lokale doe het zelf binnenlopen. Van de informatie die ik bij elkaar kon puzzelen gebruikt Kanger een standaard 8 x1 60 shore O ring voor deze tanks.

Je zou ook een hogere hardheid ( shore hardness ) kunnen gebruiken, maar voor een atty is dat eigenlijk overkill

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:22
@Cybergamer

Hier ook goedkoop te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

quote:
Ahh! Thanks!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik ga denk ik de Eleaf iStick Pico 21700 ter vervanging van mijn oude Pico kopen. Beetje jammer dat het overal nog presale is.

Wel echt een mooi ding, met handige functies zoals tank die je zelf groter/kleiner kan maken.

Dr0ppFTW wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:03 (27%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik merk dat mijn quad fused clapton (4*28/38 AWG Ni80) een stuk beter presteert op 65 a 68 watt. Toch wel een verschilletje hoor met 50 watt in een Pico. Blij dat ik de overstap gemaakt heb naar mijn VooPoo. Ondanks de wat vreemde naam. Zal binnenkort wel even een foto maken van de coils als ik een nieuwe ga maken :) Vond die Clapton coils eerst maar overbodig omdat ze zo hard door de juice heen gaan. Maar nu maak ik toch mijn eigen vloeistoffen en dan maakt het niet meer uit. Lekker een clapton er in en gaan!

DAMAGE wijzigde deze reactie 08-01-2018 13:58 (27%)

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 14:27

Chaos-Zero

Sega fan!

Heeft iemand een idee waar ik de Wismec Ravage230 kan kopen binnen Europa? Mijn RX200s begint het een beetje te begeven en ben (snel) op zoek naar een nieuwe mod, maar ik heb geen zin om invoerrechten te betalen.

PSN: MoodChange | Rise Against forum

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Chaos-Zero schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:46:
Heeft iemand een idee waar ik de Wismec Ravage230 kan kopen binnen Europa? Mijn RX200s begint het een beetje te begeven en ben (snel) op zoek naar een nieuwe mod, maar ik heb geen zin om invoerrechten te betalen.
Zomaar even een paar adresjes :

https://www.wismec.co.uk/...0-with-2-x-batteries.html

of

https://www.ecigone.co.uk/wismec-sinuous-ravage230-kit

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Chaos-Zero schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Wat een topper ben je! Heb er gelijk een besteld _/-\o_
No problemo, laat even weten wat je van de Mod vind. :)

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

quote:
VapingQueen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:07:
[...]

No problemo, laat even weten wat je van de Mod vind. :)
Ga ik zeker doen!

• tweakkuiken
Iemand ervaring met deze kit?

https://www.gearbest.com/tools/pp_227619.html

Zal zeker geen top kwaliteit zijn, maar voor dat geld maakt dat ook niet veel uit.

• kever678
Heb zelf een setje van alieexpress af. Geen hoogstaande kwaliteit maar doet wat het moet doen en verder geen problemen mee.

Had zelf dit besteld
http://s.aliexpress.com/ZFV3qaia
en
http://s.aliexpress.com/iQjqyAvI

• tweakkuiken
quote:
kever678 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:04:
Heb zelf een setje van alieexpress af. Geen hoogstaande kwaliteit maar doet wat het moet doen en verder geen problemen mee.

Had zelf dit besteld
http://s.aliexpress.com/ZFV3qaia
en
http://s.aliexpress.com/iQjqyAvI
Ziet er niet slecht uit. Die ohm reader die in die kit zit die ik postte kan niet vuren, enkel ohm lezen. Dat is wel een nadeel. Wellicht haal ik ook wel die spullen van aliexpress.

• kever678
Maat van mij komt altijd bij mij nieuwe Coils plaatsen omdat die van hem ook niet kan vuren... Blijkbaar irritant genoeg om ervoor om te rijden ;)

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:16
Mijn istick pico wil nu al niet meer opladen na 1,5 maand. Heb geen andere batterij of speciale batterij oplader. :(

Windows en eleaf update programma herkent hem nog wel. Zegt alleen wel bij Firmware version: 0.00.
Iemand enig idee wat het probleem is?

EDIT: Hij doet het weer op dit moment. De vraag is alleen voor hoelang.

EDIT: Doet het alleen aan de kabel. Hij laat zien dat die oplaad maar doet dat niet. Pico loopt elke keer vast

Trisjin wijzigde deze reactie 13-01-2018 03:13 (39%)

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-02 02:55

Yor

Yor1313#2571

quote:
Trisjin schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 01:46:
Mijn istick pico wil nu al niet meer opladen na 1,5 maand. Heb geen andere batterij of speciale batterij oplader. :(

Windows en eleaf update programma herkent hem nog wel. Zegt alleen wel bij Firmware version: 0.00.
Iemand enig idee wat het probleem is?

EDIT: Hij doet het weer op dit moment. De vraag is alleen voor hoelang.

EDIT: Doet het alleen aan de kabel. Hij laat zien dat die oplaad maar doet dat niet. Pico loopt elke keer vast
Haal als eerste eens een keer de batterij eruit, wacht even 5 seconden, stop dan de batterij er weer in. Vaak is dat al genoeg voor een Pico om weer tot leven te komen.

Helpt dat niet, probeer ook eens een andere USB-kabel en/of -poort. Helpt dat ook niets lijkt het me dat je toch ergens de usb-aansluiting op de Pico naar de hemel geholpen hebt, een veelvoorkomende oorzaak.

http://yor.minitroopers.com

• Trisjin
quote:
Yor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:51:
[...]

Haal als eerste eens een keer de batterij eruit, wacht even 5 seconden, stop dan de batterij er weer in. Vaak is dat al genoeg voor een Pico om weer tot leven te komen.

Helpt dat niet, probeer ook eens een andere USB-kabel en/of -poort. Helpt dat ook niets lijkt het me dat je toch ergens de usb-aansluiting op de Pico naar de hemel geholpen hebt, een veelvoorkomende oorzaak.
Hij gaat nu soms aan zonder kabel dus wel soort van opgeladen. Alleen soms denk de pico dat de knop ingedrukt blijft en zuipt hij al me liquid op. En ene keer gaat hij gewoon aan en andere keer branden er een paar ledjes op het scherm en doet niks en soms branden de ledjes normaal maar is dat vastgelopen en doet niks.

Laat even een nacht de batterij eruit en dan zien we wel weer 8)7

Trisjin wijzigde deze reactie 13-01-2018 04:19 (4%)

• Embryo1
quote:
Trisjin schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 04:17:
[...]

Hij gaat nu soms aan zonder kabel dus wel soort van opgeladen. Alleen soms denk de pico dat de knop ingedrukt blijft en zuipt hij al me liquid op. En ene keer gaat hij gewoon aan en andere keer branden er een paar ledjes op het scherm en doet niks en soms branden de ledjes normaal maar is dat vastgelopen en doet niks.

Laat even een nacht de batterij eruit en dan zien we wel weer 8)7
Kan er geen liquid in gekomen zijn ?? FF open maken en rustig schoonmaken kan wel eens helpen.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows10) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A5(2016) - Galaxy Tab S 10.5

• Trisjin
Heb hem open gemaakt lijk inderdaad klein beetje liquid in te zitten. Kan hem alleen niet goed openmaken want heb geen Soldeerbout om hem dan weer te maken.
Echt werken doet die nu ook niet meer.

Maar op zoek naar een vervanger na 1.5 maand. Wat raden jullie aan? Nieuwe zelfde pico of een meer uitgebreidere(en betere kwaliteit)? Ik heb deze tankjes melo 3/Geekvape AMMIT RTA/Wotofo Serpent Mini RTA zou leuk zijn als deze passen.

• Embryo1
quote:
Trisjin schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:44:
Heb hem open gemaakt lijk inderdaad klein beetje liquid in te zitten. Kan hem alleen niet goed openmaken want heb geen Soldeerbout om hem dan weer te maken.
Echt werken doet die nu ook niet meer.

Maar op zoek naar een vervanger na 1.5 maand. Wat raden jullie aan? Nieuwe zelfde pico of een meer uitgebreidere(en betere kwaliteit)? Ik heb deze tankjes melo 3/Geekvape AMMIT RTA/Wotofo Serpent Mini RTA zou leuk zijn als deze passen.
YouTube: ELEAF ISTICK PICO - teardown - disassembly

Zonder te solderen kan de Pico toch ver gedemonteerd worden ??

• kever678
Wil je weer hetzelfde formaat of wat groters?

• Trisjin
quote:
Embryo1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:41:
[...]

YouTube: ELEAF ISTICK PICO - teardown - disassembly

Zonder te solderen kan de Pico toch ver gedemonteerd worden ??
Ah thanks! Hij is uit elkaar en goed schoongemaakt. Morgen testen of het gewerkt heeft.
quote:
kever678 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:25:
Wil je weer hetzelfde formaat of wat groters?
Hopen dat de pico het weer gaat doen morgen, dan zou ik wel een beest van een mod voor gewoon thuis gebruik willen. Weet alleen niet welke.

• Juok
  • Niet online
Beste forum leden / mede tweakers,

Mijn excuses als ik er overheen heb gelezen, maar ik heb gezocht.

Aangezien ik met roken wil minderen/stoppen heb ik een Smok G-priv 2 aangeschaft, inclusief TFV8 X baby met T6 0,2 ohm en een Q2 0,4 ohm dual coil.
Ooit een justfog gehad maar dat was het toch niet, en deze SMOK een keer geprobeerd bij een kennis en beviel zeer goed.

Schijnbaar is dit ding hier illegaal vanwege de grotere inhoud, maar goed. Ik heb het weekend een beetje gedampt met de T6 coil, welke tussen 70-90 watt het beste zou moeten werken, ik heb deze geprobeerd samen met de big blast van high exclusive 30/70 binnen dit gebied 70-75-80-85-90, maar momenteel terug gezet naar 62 Watt. Ik merk dat deze naar een paar keer dampen of een langere tijd (meer dan 1 sec) een beetje wil pruttelen en soms zelfs spetteren.
Ik heb de coil opnieuw gemonteerd en gekeken naar de ringetjes en meer of minder vloeistof gebruikt, maar het pruttelen blijft wel aanwezig. Is dit normaal, doe ik iets verkeerds?
Ik ga vanavond de Q2 monteren en kijken of dit een verschil maakt. Maar zijn er nog bepaalde richtlijnen die ik zou kunnen volgen om toch beter te dampen? b.v. half volle tank of niet te lang dampen ?

Tips / tricks worden zeer gewaardeerd.
Ben eventueel ook bereid een kleinere tank aan te schaffen.
Daarnaast ben ik op zoek naar goede adressen voor vervang coils / liquids (heb online wel wat gevonden maar vraag me af welke hier betrouwbaar/goedkoop zijn)

Juok wijzigde deze reactie 15-01-2018 11:18 (8%)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05:58
Geen ervaring hier met de T6 coils , enkel met de Q2 0.4 en die werken hier altijd perfect, maar Smok is redelijk hit of mis qua quality control helaas, ook op de coils dus er kan eens een slechte tussen zitten.

Normaal moet je gewoon zien dat je tank niet heel leeg komt te staan en best bijvullen als je liquid zakt tot aan de juice holes ( die stukjes katoen wat je ziet opzij in de coil ) ook met Smok coils niet chainvapen, dus geen lange trekken nemen kort na elkaar want dan krijg je slechte hits.

Als je hoger dan 70VG gebruikt met Smok coils zou ik ook met een dunne naald door de katoen prikken, dus opzij van de coil, want Smok coils werken echt slecht met hoge VG liquid, zeker als je het type bent wat 4-5 trekken van meer dan 2 seconden na elkaar neemt, die coils nemen niet snel genoeg de hoge VG liquid op, had ik bijna constant bij mn Q2 coils als ik hoger dan 70vg ging.

Ook altijd zien als je een nieuwe coil steekt dat het stukje onderaan de coil er helemaal recht in zit, want die durven soms uit de fabriek nogal eens schuin erop te zitten waardoor je lekken kan krijgen, gewoon eens aanduwen voor je de coil inschroeft.

Coils kan je betrouwbaar in China kopen, maar je moet altijd zien dat er ''Authentic'' in de naam staat als je daar koopt, verder kosten deze smok coils bij veel Benelux retailers ongeveer evenveel, ik zou ook een krantenwinkel in de buurt checken als je er 1 hebt die vape stuff verkoopt, hier is een krantenwinkel en die vraagt 16 euro voor een pak Q2 Smok coils, terwijl de lokale vapeshop 24 vraagt...

Ontopic, ik ben op zoek naar een nieuwe dripper maar ik zie door het bos de bomen niet meer, mijn opties zijn uiteindelijk gevallen op The Drop RDA, de Dead rabbit 24mm en de nieuwe Dead Rabbit 22mm Single Coil, dingen als de Goon 1.5 vind ik te duur.

Op het moment leun ik naar de Dead rabbit single coil want ik vind single coil wel fijn dampen maar is hier nog moeilijk te krijgen, wil uiteindelijk ook wel voor de originele dual coil Dead rabbit gaan omdat die ook goed schijnt te zijn.
The Drop RDA heb ik ook nog op mn lijst voorlopig maar lees nu toch overal dat het echt een hete vape is omdat de coils echt heel hoog komen in de RDA en ben niet echt voor super hete vapes dus als het waar is zou deze afvallen.

• justmike
quote:
Katmi schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:49:

Ontopic, ik ben op zoek naar een nieuwe dripper maar ik zie door het bos de bomen niet meer, mijn opties zijn uiteindelijk gevallen op The Drop RDA, de Dead rabbit 24mm en de nieuwe Dead Rabbit 22mm Single Coil, dingen als de Goon 1.5 vind ik te duur.

Op het moment leun ik naar de Dead rabbit single coil want ik vind single coil wel fijn dampen maar is hier nog moeilijk te krijgen, wil uiteindelijk ook wel voor de originele dual coil Dead rabbit gaan omdat die ook goed schijnt te zijn.
The Drop RDA heb ik ook nog op mn lijst voorlopig maar lees nu toch overal dat het echt een hete vape is omdat de coils echt heel hoog komen in de RDA en ben niet echt voor super hete vapes dus als het waar is zou deze afvallen.
Een kennis van me heeft onlangs een Pulse 24 van vandy vape gekocht, hij is er zo tevreden over dat hij hem aan iedereen die het wil horen ( en ook aan wie het niet wil :P ) aanraad.
http://www.vandyvape.com/atomizer/rda/pulse-24-bf-rda.html

Ik heb hem al in verschillende winkels in de toonbank zien liggen, ook online lijkt hij goed verkrijgbaar.

• Juok
  • Niet online
quote:
Geen ervaring hier met de T6 coils , enkel met de Q2 0.4 en die werken hier altijd perfect, maar Smok is redelijk hit of mis qua quality control helaas, ook op de coils dus er kan eens een slechte tussen zitten.

Normaal moet je gewoon zien dat je tank niet heel leeg komt te staan en best bijvullen als je liquid zakt tot aan de juice holes ( die stukjes katoen wat je ziet opzij in de coil ) ook met Smok coils niet chainvapen, dus geen lange trekken nemen kort na elkaar want dan krijg je slechte hits.

Als je hoger dan 70VG gebruikt met Smok coils zou ik ook met een dunne naald door de katoen prikken, dus opzij van de coil, want Smok coils werken echt slecht met hoge VG liquid, zeker als je het type bent wat 4-5 trekken van meer dan 2 seconden na elkaar neemt, die coils nemen niet snel genoeg de hoge VG liquid op, had ik bijna constant bij mn Q2 coils als ik hoger dan 70vg ging.

Ook altijd zien als je een nieuwe coil steekt dat het stukje onderaan de coil er helemaal recht in zit, want die durven soms uit de fabriek nogal eens schuin erop te zitten waardoor je lekken kan krijgen, gewoon eens aanduwen voor je de coil inschroeft.

Coils kan je betrouwbaar in China kopen, maar je moet altijd zien dat er ''Authentic'' in de naam staat als je daar koopt, verder kosten deze smok coils bij veel Benelux retailers ongeveer evenveel, ik zou ook een krantenwinkel in de buurt checken als je er 1 hebt die vape stuff verkoopt, hier is een krantenwinkel en die vraagt 16 euro voor een pak Q2 Smok coils, terwijl de lokale
Bedankt voor je antwoord, ik heb sinds gisteravond de Q2 0,4 ohm geinstalleerd en inderdaad top aan het vapen. Die ander zal wellicht defect zijn geweest.
Ben beginnend vaper dus zoveel hits pak ik nog niet, maar goed om te weten.
Ik zal eens gaan onderzoeken in de buurt of ik coils kan aanschaffen voor een leuk prijsje.

Ga vanavond naar een damp shop om nieuwe liquids te proberen, mijn oog was ook gevallen op de cbd liquids. Eerst maar even op het forum kijken of die al langs zijn gekomen, (edit) inderdaad al eens langsgekomen maar nog niet echt besproken hier.

CBD liquid, is zoals ik las een totaal veilige (ofwel geen drugs) liquid. Want hierbij geen thc effect (geen high), iemand ervaring met het zogenoemde ontspannende effect hiervan? Want het is een vrij prijzige vloeistof. Ben voornamelijk geïnteresseerd omdat ik vaak moeilijk in slaap kom, als dit helpt en niet schadelijk is, zou het een mooie oplossing zijn.

Schijnbaar zijn er ook methodes om thc liquids (geen olie) te maken en vapen, lijkt mij ook interessant, iemand hier al met geëxperimenteerd? (indien dit niet besproken mag worden, mijn excuses)

Juok wijzigde deze reactie 16-01-2018 10:30 (14%)

• sugarlevi01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 22:37
quote:
Trisjin schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:08:
[...]

Ah thanks! Hij is uit elkaar en goed schoongemaakt. Morgen testen of het gewerkt heeft.

[...]

Hopen dat de pico het weer gaat doen morgen, dan zou ik wel een beest van een mod voor gewoon thuis gebruik willen. Weet alleen niet welke.
Is je batterij niet gewoon gaan hemelen?
Ik had een tijdje geleden pech en toen zijn er een stuk of wat achter elkaar gaan hemelen.

Hoezo heb je sowieso niet een extra batterij of twee, en een externe oplader? Hoe overleef je dat zonder? :D

Als je naar een beest van een mod kijkt. Sowieso even de investering voor extra batterijen en een (goede) externe oplader meenemen in je budget.

• Trisjin
quote:
sugarlevi01 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Ik had een tijdje geleden pech en toen zijn er een stuk of wat achter elkaar gaan hemelen.

Hoezo heb je sowieso niet een extra batterij of twee, en een externe oplader? Hoe overleef je dat zonder? :D

Als je naar een beest van een mod kijkt. Sowieso even de investering voor extra batterijen en een (goede) externe oplader meenemen in je budget.
Na de schoonmaak doet de pico het weer!

Gewoon aansluiten aan pc en klaar.

• justmike
quote:
Juok schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:20:
[...]
Schijnbaar zijn er ook methodes om thc liquids (geen olie) te maken en vapen, lijkt mij ook interessant, iemand hier al met geëxperimenteerd? (indien dit niet besproken mag worden, mijn excuses)
Ik heb hier al aardig wat mee gexperimenteerd en het beste resultaat/effect had ik met AHO/BHO opgelost in 100% pg.
met vg kan ook maar dat klontert en bezinkt nogal vrij snel waardoor je de liquid moet voorverwarmen en schudden voor elk gebruik.

Als extra tip: gebruik een dripper, want je zal na elke sessie je wick moeten vervangen.

Verder kan ik je ook nog de atomizers van Mig Vapor aanraden, die hebben een reeks atomizers om cannabis in al zijn gebruiks vormen te dampen en zijn zeer goed.

https://www.migvapor.com/

• Juok
  • Niet online
quote:
justmike schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Ik heb hier al aardig wat mee gexperimenteerd en het beste resultaat/effect had ik met AHO/BHO opgelost in 100% pg.
met vg kan ook maar dat klontert en bezinkt nogal vrij snel waardoor je de liquid moet voorverwarmen en schudden voor elk gebruik.

Als extra tip: gebruik een dripper, want je zal na elke sessie je wick moeten vervangen.

Verder kan ik je ook nog de atomizers van Mig Vapor aanraden, die hebben een reeks atomizers om cannabis in al zijn gebruiks vormen te dampen en zijn zeer goed.

https://www.migvapor.com/
Zeer interessante spulletjes hebben ze op die website, bedank voor de tip. Naar ik begreep heb jij deze dus zelf gebruikt / in bezit?
Die dry herb atomizers lijken me wel makkelijk, maar vraag me af in hoeverre dit interessant is. Lijkt mij dat de dab / oil atomizers meer efffect zullen geven.
Gezien de prijs van deze systemen wil ik dit toch eerst even beter onderzoeken.

Gisteren bij een damp winkel geweest waar me werd verteld dat je ook prima een thc olie kan oplossen i.c.m. dripper. Dit lijkt me ook een goede/ makkelijke / goedkope (zelf wisselen wicks) optie.

• Floor-is
quote:
8< 8<

Oeh leuk, vragen:
  • Wat zijn je overwegingen om een RDA te kopen?
  • Wat wil je er uit halen, wil je smaak of juist wolken?
  • Wat voor deck wil je? (Velocity, clampless, single post, triple post)
  • Hoe groot wil je dat de juicewell is?
  • Wil je side/top/bottom airflow? (Bottom sucks ivm lekken!)
  • Wil je single coil, dual coil of zelfs mogelijkheid tot nog meer coils?
  • Hoe grote spoeltjes/coils ben je van plan te maken/kopen? Wil je bijvoorbeeld 2x2mm ID of 2x4,5mm ID, misschien 1x2,5mm ID of 1x6mm ID?)
  • Wil je er mee kunnen squonken op termijn? En zo ja: wil je dan bottom-squonk-, top-squonk- of een protruding squonkpin?
  • Heb je (veel) ervaring met RDA's? Geloof het niet toch?
  • Wil je een 510 driptip of 810? Of een afwijkende?
  • Wil je een andere topcap kunnen gebruiken? Misschien een cloudcap, een Ultem cap of een glazen?
Hiermee moet je wel even vooruit kunnen me dunkt ;)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
sugarlevi01 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Hemelen? Uitzetten op de bottom-cap bedoel je denk ik?

Ik snap ook niet dat hij geen extra batterijen en lader heeft gekocht, maar je kunt de Pico via USB opladen en er zijn meer mensen dan je zou willen die dat doen :)

Floor-is wijzigde deze reactie 17-01-2018 11:25 (13%)

• TheProctor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:53
quote:
Floor-is schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Hemelen? Uitzetten op de bottom-cap bedoel je denk ik?

Ik snap ook niet dat hij geen extra batterijen en lader heeft gekocht, maar je kunt de Pico via USB opladen en er zijn meer mensen dan je zou willen die dat doen :)
Hij bedoelt of de batterij niet is overleden (a.k.a. is gaan hemelen)

• justmike
@Juok

Ik heb die black sub dry gehad en was daar zeer tevreden over, jammer genoeg is hij gesneuveld. Kwa gebruik en effect kan je dat het best vergelijken met een klassiek wiet pijpje.

Atty's voor dab/olie zijn effectiever maar dat is natuurlijk omdat het gene je er in doet veel geconcentreerder is.

Zelf geef ik momenteel de voorkeur aan homemade olie opgelost in pg. Bijkomend voordeel hiermee is dat het redelijk "stealth" is, het ziet er niet vreemd uit, produceert zo goed als geen zichtbare damp en je ruikt het amper.

• Katmi
quote:
Floor-is schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Oeh leuk, vragen:
  • Wat zijn je overwegingen om een RDA te kopen?
  • Wat wil je er uit halen, wil je smaak of juist wolken?
  • Wat voor deck wil je? (Velocity, clampless, single post, triple post)
  • Hoe groot wil je dat de juicewell is?
  • Wil je side/top/bottom airflow? (Bottom sucks ivm lekken!)
  • Wil je single coil, dual coil of zelfs mogelijkheid tot nog meer coils?
  • Hoe grote spoeltjes/coils ben je van plan te maken/kopen? Wil je bijvoorbeeld 2x2mm ID of 2x4,5mm ID, misschien 1x2,5mm ID of 1x6mm ID?)
  • Wil je er mee kunnen squonken op termijn? En zo ja: wil je dan bottom-squonk-, top-squonk- of een protruding squonkpin?
  • Heb je (veel) ervaring met RDA's? Geloof het niet toch?
  • Wil je een 510 driptip of 810? Of een afwijkende?
  • Wil je een andere topcap kunnen gebruiken? Misschien een cloudcap, een Ultem cap of een glazen?
Hiermee moet je wel even vooruit kunnen me dunkt ;)
- Betere smaak en makkelijker smaken wisselen
- Wolken zoals bv een goon 1.5 met een dikke build in boeien me weinig, ik vape nu ook niet hoger dan 70 watt max en heb liever de nadruk op flavour.
- Een deck in de stijl van de Drop of de Dead Rabbit, in ieder geval iets waar ik easy leads kan snippen en makkelijk kan builden/wicken.
- juice well diepte niet aan gedacht, squonken ga ik niet snel doen voor er een deftige keuze regulated squonkers zijn, en niet de paar modellen op de markt right now.
- side of top airflow, vind die van de dead rabbit wel leuk, die van mn broer zijn Goon 1.5 ook, wil voornamelijk een smooth open draw en geen heavy restricted lung hit.
- Single of dual coil, meer niet, voorkeur gaat uit naar single maar dual heb ik niets op tegen perse.
- pre made alien coils die ik koop zijn geloof ik 2.5 ID maar sta open voor deftige 3 of 3.5 ID te steken ook, ben nog aan het leren qua pre made coils.
- Squonken ga ik op termijn wel eens proberen maar dat zal toch pas na het leven van deze RDA gaan zijn :P
- Heb ervaring met RTA's builden en wicken, RDA's niet echt.
- 810 driptip, mag met 510 adapter in de box komen maar moet niet, iets als de bijgeleverde resin drip tip van de dead rabbit bv vind ik ideaal, daarmee dat ik ook van RTA af wil, zijn allemaal 510 tips.
- Top cap die geleverd komt zal voldoende zijn :)

Mijn grootste personal dilemma momenteel is ga ik single of dual coil, en neem ik dan de Dead rabbit SQ of de original, of de Drop, wil alleen geen super warme vape en dat hoor ik bij de Drop wel omdat de coils redelijk hoog zitten.
Wil er ook niet meer aan uitgeven dan de prijzen van bovengenoemde drippers, een goon 1.5 bv is al meteen 25-35 meer en ga geen 60+ aan een dripper geven.

• Floor-is
quote:
Katmi schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:03:
[...]

- Betere smaak en makkelijker smaken wisselen
Gaat tegenvallen, je moet heel je RDA ook echt heftig schoonmaken om de liquid er uit te krijgen immers. :)
quote:
- Wolken zoals bv een goon 1.5 met een dikke build in boeien me weinig, ik vape nu ook niet hoger dan 70 watt max en heb liever de nadruk op flavour.
Ik doe 75Watt op m'n G-Class, dat is echt rammend veel damp hoor. (0.14ohm build in een Aromamizer)
quote:
- Een deck in de stijl van de Drop of de Dead Rabbit, in ieder geval iets waar ik easy leads kan snippen en makkelijk kan builden/wicken.
Zijn wel heel verschillende decks :D Dead Rabbit is nog een stuk makkelijker qua leads knippen trouwens. Maar ik snap denk ik wel wat je wilt.
quote:
- juice well diepte niet aan gedacht, squonken ga ik niet snel doen voor er een deftige keuze regulated squonkers zijn, en niet de paar modellen op de markt right now.
Ik heb vandaag op het punt gestaan om een DNA250 Squonk te bestellen, het is gewoon dat ik het budget er niet voor heb gemaakt. Ze zijn er wel, ze zijn alleen wat duurder. De reden van deze vraag is overigens RDA's als de MESH, die gewoon geen juicewell hebben, wat extreem poep is.
quote:
- side of top airflow, vind die van de dead rabbit wel leuk, die van mn broer zijn Goon 1.5 ook, wil voornamelijk een smooth open draw en geen heavy restricted lung hit.
Kijk, smooth en open. Daar kan ik wat mee.
quote:
- Single of dual coil, meer niet, voorkeur gaat uit naar single maar dual heb ik niets op tegen perse.
Single en smooth en open airflow, noted.
quote:
- pre made alien coils die ik koop zijn geloof ik 2.5 ID maar sta open voor deftige 3 of 3.5 ID te steken ook, ben nog aan het leren qua pre made coils.
2.5 is prima man, groter betekent ook dat je meer ruimte moet hebben. (Hoewel het wel zo is dat hoe meer ruimte je gebruikt, hoe meer smaak je hebt zegt men.
quote:
- Squonken ga ik op termijn wel eens proberen maar dat zal toch pas na het leven van deze RDA gaan zijn :P
Mwoah, niet te snel denken ;) Een squeezer heb je voor ±¤40 in huis en da's echt een puik dingetje :)
quote:
- Heb ervaring met RTA's builden en wicken, RDA's niet echt.
Is in principe hetzelfde, je hebt er alleen geen tankje onder hangen waar je je katoen in moet proppen. :)
quote:
- 810 driptip, mag met 510 adapter in de box komen maar moet niet, iets als de bijgeleverde resin drip tip van de dead rabbit bv vind ik ideaal, daarmee dat ik ook van RTA af wil, zijn allemaal 510 tips.
Okay, goon-style 810 dus!
quote:
- Top cap die geleverd komt zal voldoende zijn :)
Helder!
quote:
Mijn grootste personal dilemma momenteel is ga ik single of dual coil, en neem ik dan de Dead rabbit SQ of de original, of de Drop, wil alleen geen super warme vape en dat hoor ik bij de Drop wel omdat de coils redelijk hoog zitten.
Wil er ook niet meer aan uitgeven dan de prijzen van bovengenoemde drippers, een goon 1.5 bv is al meteen 25-35 meer en ga geen 60+ aan een dripper geven.
Een RDA die is ontworpen voor singlecoil is echt heel anders dan een dual. Je zult dus bij een dual-coil RDA die je single opbouwt altijd een groot deel van je RDA niet gevuld hebben wat de airflow niet bepaald ten goede komt.

Mijn advies is om er twee te kopen, hoe stom dat ook klinken mag.
De Dead Rabbit (originele versie) kost minder dan ¤18. (Anders een Peerless voor ¤13,50)
En dan een Oumier Wasp nano single coil, die nu minder dan ¤10 kost.
Moet je even wachten, maar ben je in totaal ¤28 kwijt, dat is héél ruim binnen je budget denk ik zomaar. ;)
Hell, ik denk dat ik ook een wasp ga bestellen, voor ¤10 kan ik me niet echt een buil vallen wel?

Als het een beetje meezit heb ik morgen, hooguit overmogen(avond) m'n Entheon binnen, kan niet wachten! Dat is feitelijk een verbeterde Hadalay, die heeft wel een wat meer restricted airflow, in een single-coil design en dat zoek ik.
Een B2K V3 is ook een optie, maar kost ook weer ¤80+ en op een gegeven moment zijn het geen leuke geintjes meer :P

Heb wel wat spulletjes binnengekregen van LePetitVapoteur vandaag, maar niet helemaal wat ik had besteld. Hopelijk is de aftersales een beetje goed :)

1: Tank stands had er 5 besteld, zijn prima in orde.
2: Ampking 20700's, waar ik er 2 van heb besteld en gekregen. Feitelijk zelfde cell als de iJoy, maar iets goedkoper.
3: Coilmaster 521 tab plus, in zwart. Heb een zilveren gekregen wat jammer is, maar kom ik wel overheen.
4: Daedalus Pro kit, heb alleen de coil jig gekregen, mis dus in principe de helft.

Die Daedalus leek mij wel een uitkomst omdat het me gewoon gedoe gaat schelen in het maken van m'n staples, fused claptons en dat soort spul. (Gelijk ook een berg wire besteld bij wireandstuff.co.uk trouwens)

Floor-is wijzigde deze reactie 17-01-2018 21:44 (10%)

• Katmi
Mmmmm de originele dead rabbit weet ik ook lokaal staan voor 25 euro, misschien die dan eens proberen.
Voor het geld vang je geen buil eraan en die 7 euro wat ik meer betaal tov gearbest zal ik dan maar rekenen voor het feit dat ik hem op 2 dagen heb ipv op 10+.

Ga nog eens wat spelen met mijn broer zijn Goon voor een paar dagen zien welke ik dan bestel, het zal vast wel de dead rabbit of de dead rabbit SQ worden, vind het gewoon een mooie rda, reviews zijn goed en het build deck lijkt me wel iets, op een moment moet je toch kiezen want mods en drippers blijf je tussen twijfelen als je niet de knoop doorhakt en iets besteld.

Dat je een RDA ook deftig moet kuisen weet ik, maar je kan wel zonder al te veel moeite af en toe eens van smaak wisselen zonder dat je helemaal moet kuisen, als ik dat met mn RTA moet doen kan ik eerst de tank leeg pleuren ipv gewoon een paar keer te overdrippen, het is niet ideaal om gewoon A over B te drippen maar het is wel mogelijk, mn broer doet het constant.

• Floor-is
Mijn laatste Gearbest bestelling had ik binnen een week, alleen naar het verkeerde adres laten sturen :|
Maar die ¤7 extra zou ik er wel voor over hebben ja!

Ik heb dus, net als je broer, een Goon die ik heel veel gebruik. Maar om nu te zeggen dat hij veel beter is dan m'n Peerless die 1/3e kostte.. Neuh. Waarom gebruik ik hem dan zoveel? Omdat ik er zo'n heftig mooie Trinity glass cap op heb!

• Floor-is
Ik heb een Entheon clone binnen, kwaliteit is op zich redelijk te noemen. De top-cap is anders, de 510 drip-tip adapter past niet helemaal lekker en de driptip zelf ook niet. En ik schaam me er eigenlijk een beetje voor dat ik een clone heb gekocht. Maar ¤100 voor een RDA terwijl ik niet goed weet wat te verwachten vind ik echt een heleboel geld..

Nu is de vraag dus: ga ik een echte kopen? Laat ik eerst nog een paar daagjes ervaring opdoen. Vooralsnog is de smaak top, de airflow fijn en het deck precies wat ik zocht. Maar de kwaliteit van deze clone is niet goed genoeg om te blijven gebruiken. En ik wil ook hierop weer een glass cap, maar Trinity maakt er geen dus ik moet dat nog uitzoeken :)

En het antwoord kan zomaar ja zijn, maar dat zal nog wat voeten in aarde hebben.. Dat zou betekenen dat ik nagenoeg alle andere spulletjes de deur uit ga, want dat had ik met mijzelf afgesproken :P (Holy hell, ¤99 voor een RDA, doe even normaal ook!)

• Yor

Yor

Yor1313#2571

quote:
Floor-is schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:12:
Ik heb een Entheon clone binnen, kwaliteit is op zich redelijk te noemen. De top-cap is anders, de 510 adapter past niet helemaal lekker en de driptip zelf ook niet. En ik schaam me er eigenlijk een beetje voor dat ik een clone heb gekocht. Maar ¤100 voor een RDA terwijl ik niet goed weet wat te verwachten vind ik echt een heleboel geld..

Nu is de vraag dus: ga ik een echte kopen? Laat ik eerst nog een paar daagjes ervaring opdoen. Vooralsnog is de smaak top, de airflow fijn en het deck precies wat ik zocht. Maar de kwaliteit van deze clone is niet goed genoeg om te blijven gebruiken. En ik wil ook hierop weer een glass cap, maar Trinity maakt er geen dus ik moet dat nog uitzoeken :)

En het antwoord kan zomaar ja zijn, maar dat zal nog wat voeten in aarde hebben.. Dat zou betekenen dat ik nagenoeg alle andere spulletjes de deur uit ga, want dat had ik met mijzelf afgesproken :P (Holy hell, ¤99 voor een RDA, doe even normaal ook!)
Ik heb de Entheon, blind gekocht eigenlijk en geen moment spijt van gehad. Die dingen gaan straks ook nogs een serieus geld waard worden zoals zijn oudere broer, de hadaly.

Voor een singlecoil Squonk RDA, of zoals ze zeggen, RSA, is er niet veel beters te krijgen in de mainstream kanalen. Ik wissel de Entheon af met een B2K RSA van BB Vapes, die doet ook al snel 90 eu op de NL sites.

• Floor-is
quote:
Yor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Ik heb de Entheon, blind gekocht eigenlijk en geen moment spijt van gehad. Die dingen gaan straks ook nogs een serieus geld waard worden zoals zijn oudere broer, de hadaly.

Voor een singlecoil Squonk RDA, of zoals ze zeggen, RSA, is er niet veel beters te krijgen in de mainstream kanalen. Ik wissel de Entheon af met een B2K RSA van BB Vapes, die doet ook al snel 90 eu op de NL sites.
Ik overweeg een B2K V3. En nog een squonkmod :P

Ding is dat ik dus overal van die mooie glass tanks voor wil hebben en dat schijnt niet bepaald normaal te zijn. Voor de Entheon hoop ik dat de Trinity cap past voor de Petri, maar de B2K is 23mm en daarvoor heb ik (in ieder geval bij Trinity) nog niks gevonden.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

quote:
Floor-is schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Ik overweeg een B2K V3. En nog een squonkmod :P

Ding is dat ik dus overal van die mooie glass tanks voor wil hebben en dat schijnt niet bepaald normaal te zijn. Voor de Entheon hoop ik dat de Trinity cap past voor de Petri, maar de B2K is 23mm en daarvoor heb ik (in ieder geval bij Trinity) nog niks gevonden.
Indien we over dezelfde atty spreken: Ik heb 2 clear caps on the way! Had het helaas te laat gezien, anders een hoop shipping kunnen besparen!

http://prntscr.com/i2eg27

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-02 13:58
ik heb een smoat Charon mod met 2 batterijen sony (vtc 6) erin. Als ik wil weten wat het max vermogen ik kan instellen via een Ohm calculator is dat ongeveer 50 watt, dan bereik ik ongeveer 19A, wat de max stabiele stroom is van de sony, enkele.
Maar omdat er 2 batterijen in zitten maakt dat nog uit, kan je hoger?

Momenteel gebruik ik een dual coil OBS engine, weerstand is nu 0,14 Ohm (bijgeleverd coils).

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Floor-is
quote:
Yor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:19:
[...]

Indien we over dezelfde atty spreken: Ik heb 2 clear caps on the way! Had het helaas te laat gezien, anders een hoop shipping kunnen besparen!

http://prntscr.com/i2eg27
Nup, ik zoek iets als deze. Als ik kwaliteit zoek, wil ik geen plastic :)

Floor-is wijzigde deze reactie 19-01-2018 08:54 (7%)

• Floor-is
quote:
ionicdog schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 02:30:
ik heb een smoat Charon mod met 2 batterijen sony (vtc 6) erin. Als ik wil weten wat het max vermogen ik kan instellen via een Ohm calculator is dat ongeveer 50 watt, dan bereik ik ongeveer 19A, wat de max stabiele stroom is van de sony, enkele.
Maar omdat er 2 batterijen in zitten maakt dat nog uit, kan je hoger?

Momenteel gebruik ik een dual coil OBS engine, weerstand is nu 0,14 Ohm (bijgeleverd coils).
De VTC6 zou ik niet op meer dan 15-16A gebruiken, anders wordt hij toch wel warm.

Het is een gereguleerde mod, volgens mij series en dus kan je tot 30A bij 3,7V; heb je de 3000mAh van beide batterijen tot één gemaakt. Dat betekent 111Watt en een spoeltje tot 0,123ohm :)

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-02 16:09
Misschien een stomme vraag, maar in mijn begintijd van dampen dampte ik altijd de volgende smaak:https://surmount.de/Iceberry-liquid-e-cigarette

Iemand die enig idee kan hebben welke aroma dit zou kunnen zijn, of me op weg kan helpen?
Zou graag een soortgelijke variant zelf maken :).

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Poesmij schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:07:
Misschien een stomme vraag, maar in mijn begintijd van dampen dampte ik altijd de volgende smaak:https://surmount.de/Iceberry-liquid-e-cigarette

Iemand die enig idee kan hebben welke aroma dit zou kunnen zijn, of me op weg kan helpen?
Zou graag een soortgelijke variant zelf maken :).
Probeer deze eens en laat de Bubble Gum er dan uit :

http://e-liquid-recipes.com/recipe/1734058/Iceberry%20Gum

• Uberdude
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 10:27
Vandaag mn eerste vape gekocht bij de vapeshop in einhoven, mooi uitleg gehad en wat smaakjes uit mogen proberen. moet zeggen bevalt me zeer goed en alleen de stank van sigaretten niet meer hebben is al een flinke vooruitgang. Het is een tarot mini kit geworden met cosmic fog kryp vloeistof :)

• Embryo1
quote:
Uberdude schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:29:
Vandaag mn eerste vape gekocht bij de vapeshop in einhoven, mooi uitleg gehad en wat smaakjes uit mogen proberen. moet zeggen bevalt me zeer goed en alleen de stank van sigaretten niet meer hebben is al een flinke vooruitgang. Het is een tarot mini kit geworden met cosmic fog kryp vloeistof :)
Heet die zaak vapeshop of impulse vapeshop ??

• Uberdude
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 10:27
quote:
Embryo1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Heet die zaak vapeshop of impulse vapeshop ??
Impulse vape shop, super aardige medewerker en mocht vanalles uit proberen

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:09
Iemand een idee waar je o-ringen voor de Joyetech ProCore Aries (4 ML) tank kan kopen op bekende/betrouwbare sites? Niet te koop op fasttech, aliexpress, gearbest en ebay. De originele was niet goed zag ik, en de reserve o-ringen die ik er gister in stak lijken ook niet helemaal jofel na een paar uur in de tank te hebben gezeten. Stukje siliconen zit los in de tank zegmaar.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vandaag weer even wat liquids gemaakt. Ik had op 6 januari dit recept geprobeerd:

http://e-liquid-recipes.c...ther%27s%20Unicorn%20Milk

Die was eerst ondanks behoorlijk vaak steepen in de ultrasonic cleaner nog niet echt super lekker, dus een tijdje laten staan in een donkere kast. Gister weer geprobeerd en de smaak is al een stuk beter! Direct maar 60ml van bij gemaakt. Erg lekker en een aanradertje voor iedereen hier die zelf liquids maakt.

Ben ook nog erg te spreken over mijn Voopoo drag. Gister maar eens een quad fused clapton in mijn Serpent SMM gezet, van ni80. Tank had ik al weer een tijdje niet aangeraakt en nog niet op mijn nieuwe mod geprobeerd. Maar met een inner dia van 3.5mm en dan zo'n beste coil er in, gaat dat erg goed moet ik zeggen! Ben weer opnieuw content met die tank. Geen lekkages meer en echt heel veel flavor. Valt mij niks niet tegen!

• Embryo1
quote:
dennis_rsb schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:17:
Iemand een idee waar je o-ringen voor de Joyetech ProCore Aries (4 ML) tank kan kopen op bekende/betrouwbare sites? Niet te koop op fasttech, aliexpress, gearbest en ebay. De originele was niet goed zag ik, en de reserve o-ringen die ik er gister in stak lijken ook niet helemaal jofel na een paar uur in de tank te hebben gezeten. Stukje siliconen zit los in de tank zegmaar.
Dus deze originele zijn niet jofel:
https://www.k110.eu/en/at...ocore-aries-joyetech.html
of
https://www.technirub.nl/...ingen-nbr-70-shore-a.html
Succes.

• dennis_rsb
quote:
Dankje, die bovenste site had ik ook gevonden. Maar ik ken die site niet is die safe? Als ik met PayPal kan betalen durf ik het misschien wel aan.

Die tweede link van technirub zijn ook andere ringen.

• Embryo1
Hoi Dennis,

PM

Embryo1 wijzigde deze reactie 22-01-2018 14:42 (91%)

• dennis_rsb

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:50
Nadat onlangs weer een poging tot het stopen van A-roken is mislukt, wil ik het nu op een andere manier proberen, mijn schoonvader rookt inmiddels al een jaar of 4 elektrisch en dit bevalt het zeer goed.
Nu heb ik het apparaat van hem geprobeerd, maar dit was niet wat ik zocht, zowel qua vorm als qua gevoel was dit het niet voor mij. Wel merkte ik meteen dat dit weleens een goede vervanger voor het ''echte'' roken zou kunnen zijn.

Ondanks dat ik toch veel gelezen heb en de OP goed doorgelezen heb kan ik nog niet helemaal het juiste model vinden, ik neig naar een product van joyetech, ze zien er goed uit en ik zie dat veel mensen hier gebruik van maken.

Maar dan de vraag welk model, met welke opties te kiezen. Hieronder wat informatie over mijn analoge rookgedrag en mijn voorkeuren betr e-smoken.

Wat rook je?
Lucky strike.
Hoeveel rook je?
12 a 13 sigaretten per dag, in het weekend 23 per dag.
Hoe lang rook je?
+/- 10 jaar
Waarom stoppen?
Voornamelijk vanwege de maandelijkse ''vaste lasten'' die toch wel erg hoog zijn, maar natuurlijk is iets minder ongezond leven ook mooi meegenomen.
Wat vind ik fijn aan roken?
Voor mij is het echt een gewoonte, slechts 2 a 3 peuken op bepaalde momenten zijn echt fijn, neem de eerste van de dag, die bij het avondeten en die s'avonds bij het biertje.
Wat heb ik al gevonden?
Dit lijkt me een interessant exemplaar; https://www.rookwinkel.nl...joyetech-ego-aio-box.html

Is dit laatste wat?
Zou iemand me kunnen helpen met het samenstellen van een goede bestellijst?

[edit] Uiteraard sta ik ook open voor andere merken, ik ben erg benieuwd naar de opties.

tomolino wijzigde deze reactie 24-01-2018 01:29 (3%)

• Floor-is
Gooi maar een DM op, ik help je graag! Je hebt met de AiO box al best een leuk apparaat op zich hoor :)

• tomolino
quote:
Floor-is schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:44:
Gooi maar een DM op, ik help je graag! Je hebt met de AiO box al best een leuk apparaat op zich hoor :)
Sorry, maar DM? 8)7

• Floor-is
quote:
Direct Message. Als je op dat pijltje-ding naast m'n naam klikt, dan krijg je een paar opties, de onderste is een berichtje te sturen. :) (Ik ga nu slapen, het is al veel te laat.. Morgen weer werken ;))

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als je aan dampen begint dan is de beste tip dat je in het eerste jaar toch een boel apparaten en mods gaat proberen. In het begin koop je gewoon iets wat je fijn lijkt. Dan merk je misschien dat het het toch niet helemaal is en dan ga je wat andere apparaten proberen. Op een gegeven moment ben je er een paar weken/maanden mee bezig en dan wil je niet meer anders. Alles valt of staat wel met een goed apparaat maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ben eerst met een Kangertech cig-like apparaat begonnen omdat dit een beetje op roken leek. Af en toe gebruik ik dat soms nog wel. Is gewoon wel fijn. Zelfde idee, maar dan dampen. Smaak is niet hetzelfde maar toch een leuke ervaring om te proberen.

Daarna ben ik naar een Eleaf iStick Pico gegaan. Perfect apparaatje om sub ohm mee te dampen. Dit voldeed een hele lange tijd, maar toch begin je dan te orienteren wat er allemaal nog meer is. Ben toen wat RTA's gaan halen om zelf coiltjes in te maken. Als je net begint wil je allemaal niet aan die 'onzin' beginnen maar geloof mij: na een tijdje is dit toch wel interessant en ik kan je zeggen dat het de way to go is. Dan begin je te merken dat je toch iets meer wilt dan standaard coiltjes en ga je wat meer exotische coils maken in je RTA op de Pico, om er vervolgens achter te komen dat de Pico niet helemaal het juiste apparaat is voor die coils.

Dan stap je over op een meer krachtigere mod met twee batterijen. Ik ben voor de VooPoo Drag gegaan. Hiermee kan ik mijn tankjes op 60, 70 watt dampen. Veel hoger ben ik nog niet gegaan. Heb er nu quad fused clapton coils in zitten. Nu heb je misschien nog geen idee wat dat zijn, maar na ongeveer 8 a 9, 10 maanden weet je dat wel.

Moraal van het verhaal: Accepteer het als een leuke nieuwe hobby. Je gaat beginnen met beginners apparaten en daarna werk je je weg omhoog. Dit alles heb ik als zeer leuk ervaren en als zeer leerzaam ervaren. In het begin was veel voor mij abracadabra maar de leer weg is niet alleen gezonder vooral ook erg leuk. Ik kan iedereen aanraden die wil beginnen met dampen om deze weg te volgen en te stoppen waar je je prettig bij voelt.

Ik ben nu zelfs zo ver dat ik mijn eigen eliquid maak. Daar moet je in het begin ook nog niet aan denken maar als je rond een jaar bent qua vapen/dampen dan weet je dat dat de manier is. Het stelt allemaal niet zo veel voor als je in het begin dacht. Ik heb nu een RDA onderweg, een dripper, moest ik ook helemaal niet aan denken die onzin, maar nu zie ik er het nut van in: het testen van verschillende (eigen gemaakte) liquids is vele malen makkelijker. Ook komt er een nieuwe RTA mijn kant op. Het kost allemaal niet verschrikkelijk veel geld als je het uit China laat komen. Probeer je er ook vooral zelf een beetje in te verdiepen, er zijn echt een boel leuke en leerzame Youtube videos te vinden.

Geniet vooral van het proces en weet dat je voor het gezondere alternatief kiest. Voor je het weet denk je: Waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan? Waarom rookte ik eigenlijk? En waarom roken mensen eigenlijk als ze dit gewoon kunnen doen? Na enkele weken vind je een sigaret al smerig. Ik heb hier nog sigaretten liggen, maar die wil ik niet eens meer roken. Een beter bewijs dat dampen werkt is er niet: Je hebt peuken liggen maar je steekt ze niet eens meer op.

DAMAGE wijzigde deze reactie 24-01-2018 02:10 (3%)

• kever678
quote:
DAMAGE schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 02:07:
Als je aan dampen begint dan is de beste tip
De afgelopen 6 maanden waren voor mij precies hetzelfde. (alleen met andere mods :) )

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
kever678 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 02:10:
[...]

De afgelopen 6 maanden waren voor mij precies hetzelfde. (alleen met andere mods :) )
Goed om te horen! Steeds meer mensen gaan dampen merk ik om mij heen ook. Zijn vooral de techy guys die er nu op over stappen maar ik weet zeker dat binnen enkele jaren het meer en meer mainstream wordt. Ik denk zelfs dat over 10 jaar merendeel over gestapt is op dampen. En waarom zou je eigenlijk ook niet? Grappig is; in het begin zocht ik vooral naar de beste tabakssmaak. En nu damp ik vooral smaken waarvan ik nooit gedacht had dat ik die ooit lekker zou vinden. Het mooiste nog: Roken is eigenlijk helemaal niet fijn. Ik werd er op het laatst gewoon wat sloom van. Met het dampen heb ik daar totaal geen last van. Wel af en toe een nico rush, maar je weet waar dat dan van komt.

Oh enkele leuke channels:

Goede reviews:

YouTube: Suck My Mod

YouTube: Vaping With Vic

Over eliquids en het zelf maken:

YouTube: DIY or DIE

Leuk kanaal met wat side info wat betreft dampen, waarom het zoveel beter is dan roken, etc:

YouTube: Qorax Stan

Check deze in het bijzonder:

YouTube: My Story : I Believe in VAPING !

DAMAGE wijzigde deze reactie 24-01-2018 02:22 (27%)

• tomolino
@DAMAGE Bedankt voor de informatie, het lijkt me inderdaad verstandig laag in te stappen en dan eens wat te gaan testen. Het is precies zoals je het omschrijft, veel termen zijn nog hocuspocus voor me en ondanks dat ik de begrippenlijst in een ander tabblad open heb staan, kom ik er nog niet altijd helemaal uit.

Zoals de bestellijst er op dit moment bijstaat:

https://www.rookwinkel.nl/joyetech-ego-aio-box.html
5 x Joyetech BF Atomizer 0,6Ω SS316
https://www.rookwinkel.nl/ry4.html
https://www.rookwinkel.nl/e-liquids/tabak/tobacco.html

tomolino wijzigde deze reactie 24-01-2018 02:24 (27%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
tomolino schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 02:20:
@DAMAGE Bedankt voor de informatie, het lijkt me inderdaad verstandig laag in te stappen en dan eens wat te gaan testen. Het is precies zoals je het omschrijft, veel termen zijn nog hocuspocus voor me en ondanks dat ik de begrippenlijst in een ander tabblad open heb staan, kom ik er nog niet altijd helemaal uit.
Geeft helemaal niks! Binnen de kortste keren begrijp je wat het is. Het is vooral belangrijk dat je het jezelf toe staat om niet alles te weten en dat je nog moet leren. Juist de situatie waar je nu in zit heb ik als erg leuk ervaren. Trouwens; roken tijdens autorijden is echt een hel. Vapen tijdens autorijden is echt hemels. Heb mijn post nog gewijzigd met wat links naar Youtube kanalen. Check vooral die van Qorax Stan. Erg toffe videos over vapen tegenover roken. Zeer vermakelijk!

• Floor-is
Ben een framed staple aan het maken terwijl ik dit schrijf. De voorbereiding vind ik echt helemaal kak, is nogal priegelwerk en frustrerend enzo.. Maar het wikkelen is nogal easy met zo'n Deadalus :P
In de tussentijd afgeleid en m'n spoeltjes alvast gedraaid. (Frames 26G 316L, 2x 0.27x0.68mm 316L flat en 40G 316L er omheen. Gewikkeld op 3,5mm ID en 7 wraps; zou rond 0,15ohm uit moeten komen).

Als ik moeilijkere spoeltjes wil maken moet ik wel iets verzinnen op de draadgeleiders: daar kan ik (lang) niet altijd in kwijt wat ik wil. En ook de manier waarop ik het in de 'chug' moet zetten is nog niet bepaald ideaal.

• Floor-is
quote:
tomolino schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 02:20:

Zoals de bestellijst er op dit moment bijstaat:

https://www.rookwinkel.nl/joyetech-ego-aio-box.html
5 x Joyetech BF Atomizer 0,6Ω SS316
https://www.rookwinkel.nl/ry4.html
https://www.rookwinkel.nl/e-liquids/tabak/tobacco.html
Doe jezelf een plezier en bestel er ook een aardbei-smaakje bij. Die doen het altijd goed en zijn vaak een prettige afwijking van tabakssmaken.

• Juok
  • Niet online
Ben nu een anderhalve week met de smok g-priv aan het vapen wisselend met de Smok x-baby/q2 0,4ohm(60watt) en baby/x4 0,15ohm tankjes(40watt). Vind beide op hun eigen manier wel fijn, maar moet zeggen dat ik wel een beetje last krijg van mijn keel van vapen (met nadruk op een beetje). Dit had ik ook toen ik 1,5jaar geleden begon met de justfog c14, hierdoor was ik na 1-2 maanden weer gestopt met vapen.

Kan iemand mij vertellen of dit er gewoon bij hoort of ligt aan de vloeistof? Want ik wil wel graag prettig door blijven vapen, gisteren heb ik 1 dag niet gevaped (en weer naar de a-sigaret gestapt) en toen was mijn keel weer normaal. Zit nu al een weekje aan de propaganda illuminati 60-70 vg ongeveer geloof ik. (2mg nicotine)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
quote:
Juok schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:28:
Ben nu een anderhalve week met de smok g-priv aan het vapen wisselend met de Smok x-baby/q2 0,4ohm(60watt) en baby/x4 0,15ohm tankjes(40watt). Vind beide op hun eigen manier wel fijn, maar moet zeggen dat ik wel een beetje last krijg van mijn keel van vapen (met nadruk op een beetje). Dit had ik ook toen ik 1,5jaar geleden begon met de justfog c14, hierdoor was ik na 1-2 maanden weer gestopt met vapen.

Kan iemand mij vertellen of dit er gewoon bij hoort of ligt aan de vloeistof? Want ik wil wel graag prettig door blijven vapen, gisteren heb ik 1 dag niet gevaped (en weer naar de a-sigaret gestapt) en toen was mijn keel weer normaal. Zit nu al een weekje aan de propaganda illuminati 60-70 vg ongeveer geloof ik. (2mg nicotine)
Kan zeker aan de liquid liggen, de VG/PG verhouding en natuurlijk hoeveelheid nicotine. Ook kan het aan de tank/mod liggen die je gebruikt. Dus eigenlijk alles.. En 2MG nicotine? Bedoel je niet 3/6/12? Probeer je liquid eens in een andere tank. Of probeer andere liquid :).

i7 7700K @ 4.8Ghz / NZXT Kraken X62 / MSI Z270 Gaming M5 / 16GB HyperX Fury / EVGA GTX980 Ti / Corsair RM550x / Meshify C

• Juok
  • Niet online
quote:
Randleman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Kan zeker aan de liquid liggen, de VG/PG verhouding en natuurlijk hoeveelheid nicotine. Ook kan het aan de tank/mod liggen die je gebruikt. Dus eigenlijk alles.. En 2MG nicotine? Bedoel je niet 3/6/12? Probeer je liquid eens in een andere tank. Of probeer andere liquid :).
Ik heb verschillende liquids geprobeerd, maar vraag me af of ik dan naar 100% vg moet kijken? En gezien ik beide tankjes heb gebruikt zonder verschil te merken lijkt het me aan de vloeistof te liggen.
En bedoel zeer zeker 2mg, het was een shake en vape 50 ml +10ml 12mg nicotine wordt 60ml 2mg nicotine.
Heb ook andere vloeistoffen geprobeerd, met hetzelfde effect. Dit waren allen vloeistoffen met een 60 tot 80 vg met nicotine van 3 tot 12.

Het is ook niet een hele vervelende pijn in de keel zoals ik met de justfog had, maar het stoort en vroeg me af of ik hier doorheen moet bijten de eerste weken en dan overgaat, of ligt aan de vloeistof en dat ik dan beter af ben met de 100%?

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
quote:
Juok schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Ik heb verschillende liquids geprobeerd, maar vraag me af of ik dan naar 100% vg moet kijken? En gezien ik beide tankjes heb gebruikt zonder verschil te merken lijkt het me aan de vloeistof te liggen.
En bedoel zeer zeker 2mg, het was een shake en vape 50 ml +10ml 12mg nicotine wordt 60ml 2mg nicotine.
Heb ook andere vloeistoffen geprobeerd, met hetzelfde effect. Dit waren allen vloeistoffen met een 60 tot 80 vg met nicotine van 3 tot 12.

Het is ook niet een hele vervelende pijn in de keel zoals ik met de justfog had, maar het stoort en vroeg me af of ik hier doorheen moet bijten de eerste weken en dan overgaat, of ligt aan de vloeistof en dat ik dan beter af ben met de 100%?
Ow je begint net met vapen? Dan is het inderdaad even wennen voor je keel.. en vooral sub-ohm. Had dit in het begin ook. Went vanzelf en heb je binnen korte tijd geen last meer van, veel water drinken!

i7 7700K @ 4.8Ghz / NZXT Kraken X62 / MSI Z270 Gaming M5 / 16GB HyperX Fury / EVGA GTX980 Ti / Corsair RM550x / Meshify C

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jup, in het begin kun je inderdaad last hebben van een droge keel of andere vervelende dingen. Met wat voor liquid dan ook. Inderdaad; gewoon goed water blijven drinken. Ik had dit eerst ook en na een tijdje gaat dit weg. Nu geen problemen meer.

Het kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van de ingrediënten liggen.

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*