NEt als rokers bij tijd en wijle de tijd nemen voor een lekker sigaartje, zo kun je ook RDA's zien.
Ah okee, dus het is niet bedoeld als je shaggieKillerAce_NL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:20:
NEt als rokers bij tijd en wijle de tijd nemen voor een lekker sigaartje, zo kun je ook RDA's zien.
Er zijn maar heel weinig rda's tegenwoordig waarmee je echt goed MTL mee kan dampen.TheProctor schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:42:
[...]
Ah okee, dus het is niet bedoeld als je shaggieDankjewel!
omdat je met een rda elke keer je flesje met liquid moet pakken om te drippen ben ik overgestapt op squonken.
Nu kan ik op dezelfde manier dampen zonder te drippen.
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen. Had 4 nieuwe VTC6jes besteld bij Nkon.nl. Alvast voor de nieuwe mod. Denk dat de mod echter pas in het nieuwe jaar komt met al die kerst drukte overal. Maar VTC6jes zien er prima uit, een stuk goedkoper inderdaad.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Hoe lang moest jij wachten op je batterijen? Ik wacht al 8 dagen op mijn VTC5a's...DAMAGE schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:46:
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen. Had 4 nieuwe VTC6jes besteld bij Nkon.nl. Alvast voor de nieuwe mod. Denk dat de mod echter pas in het nieuwe jaar komt met al die kerst drukte overal. Maar VTC6jes zien er prima uit, een stuk goedkoper inderdaad.
Volgens Nkon zijn de VTC5A's van af morgen weer leverbaar....
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Vandaag mijn crius 2 rta gehaald, eerste zelfbouw ervaring ( al komt de 0.4 ni80 coil preinstalled ) maar eerste wick meteen goed
geen floods of dry hits dus best tevreden met mezelf 
Flavour is ook heel goed ( wss nog beter met een betere coil maar dat is voor erna bij te kopen )
Ook eens zien naar een nieuwe mod binnenkort maar past zonder overhang op mn al85 en ook niet tegen de battery cap met 25mm.
Vraagje, Samsung 2500 25R batterijen of Sony 3000 vtc6 ? Lijken beide goed maar kan niet kiezen
Zou er 4 bestellen dus altijd wel een paar charged dus een klein verschil in stamina maakt me niet echt uit
Flavour is ook heel goed ( wss nog beter met een betere coil maar dat is voor erna bij te kopen )
Ook eens zien naar een nieuwe mod binnenkort maar past zonder overhang op mn al85 en ook niet tegen de battery cap met 25mm.
Vraagje, Samsung 2500 25R batterijen of Sony 3000 vtc6 ? Lijken beide goed maar kan niet kiezen
De Samsung 25R is 2500Mah en 20A continu. De Sony VTC6 is 3000Mah en 15A continu. In dit geval is dus de Samsung iets sterker dan de Sony, qua uithoudingsvermogen is de Sony de winnaar. De vraag is dus wat je wilt, uithoudingsvermogen of kracht? Persoonlijk zou ik voor de Samsung gaan in dit geval, aangezien ik meer voor kracht ga.Katmi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:43:
Vandaag mijn crius 2 rta gehaald, eerste zelfbouw ervaring ( al komt de 0.4 ni80 coil preinstalled ) maar eerste wick meteen goedgeen floods of dry hits dus best tevreden met mezelf
Vraagje, Samsung 2500 25R batterijen of Sony 3000 vtc6 ? Lijken beide goed maar kan niet kiezenZou er 4 bestellen dus altijd wel een paar charged dus een klein verschil in stamina maakt me niet echt uit
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Thanks
ja ik dacht ook de Samsung's, plan is 4 te kopen en dan altijd 1 paar charged te hebben dus die 2500 vs die 3000 maakt me niet veel uit, heb ik liever een batterij die advertised power haalt
en ze zijn toch weer wat goedkoper dan de Sony's
Your welcomeKatmi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:57:
Thanksja ik dacht ook de Samsung's, plan is 4 te kopen en dan altijd 1 paar charged te hebben dus die 2500 vs die 3000 maakt me niet veel uit, heb ik liever een batterij die advertised power haalt
en ze zijn toch weer wat goedkoper dan de Sony's
Van NKON? Gister besteld vandaag met de post op de mat. Perfect! Wel klote dat jij blijkbaar een mindere ervaring hebtJL Koppelle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:36:
[...]
Hoe lang moest jij wachten op je batterijen? Ik wacht al 8 dagen op mijn VTC5a's...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Er stond verleden week al op de site van Nkon dat het nog zeker 8 dagen zou duren voordat ze weer voorradig waren. Met andere woorden, dat had hij kunnen weten, want het staat op de overzichtpagina alswel de pagina van de batterij zelf. Vanmiddag stond de teller nog op 1 dag, dus van af morgen zouden ze weer verkrijgbaar moeten zijn.DAMAGE schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:48:
[...]
Van NKON? Gister besteld vandaag met de post. Perfect! Wel klote dat jij blijkbaar een mindere ervaring hebtIk had trouwens wel een brievenbus pakje gekozen. Jij dan?
Oh ja zie nu jouw reactie ook. Dan is dat helder inderdaad.VapingQueen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:51:
[...]
Er stond verleden week al op de site van Nkon dat het nog zeker 8 dagen zou duren voordat ze weer voorradig waren. Met andere woorden, dat had hij kunnen weten, want het staat op de overzichtpagina alswel de pagina van de batterij zelf. Vanmiddag stond de teller nog op 1 dag, dus van af morgen zouden ze weer verkrijgbaar moeten zijn.
Mijn smok alien begint letterlijk uit elkaar te vallen en de feestdagen staan voor de deur, tijd voor iets nieuws dus
Ik zie alleen de bomen door het bos niet.
Ik zit nu al enkele dagen diverse sites te doorkijken en de focus lijkt momenteel op sqounk mods te liggen, niet mijn ding.
Meestal damp ik op +- 80 watt, met uitschieters boven de 100 watt. Ik heb ook een paar grote tanks in mijn arsenaal, een beetje overhang vind ik niet erg, maar een 30 mm moet wel mogelijk zijn.
Liefst ook 2 x 18650 zodat ik de dag door kom zonder dat ik al te vaak batterijen moet wisselen.
Iemand die op basis van bovenstaande iets leuk kan aanraden ? ( budget +-100€ )
Ik zit nu al enkele dagen diverse sites te doorkijken en de focus lijkt momenteel op sqounk mods te liggen, niet mijn ding.
Meestal damp ik op +- 80 watt, met uitschieters boven de 100 watt. Ik heb ook een paar grote tanks in mijn arsenaal, een beetje overhang vind ik niet erg, maar een 30 mm moet wel mogelijk zijn.
Liefst ook 2 x 18650 zodat ik de dag door kom zonder dat ik al te vaak batterijen moet wisselen.
Ik ben deze tegengekomen en je kan er 30mm op kwijt.justmike schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:10:
Mijn smok alien begint letterlijk uit elkaar te vallen en de feestdagen staan voor de deur, tijd voor iets nieuws dusIk zie alleen de bomen door het bos niet.
https://www.gearbest.com/...trol-mods/pp_1257253.html
YouTube: VapeCige Creator IM200W Box Mod Review and Rundown
En anders wel deze, kan ook 30mm kwijt :justmike schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:10:
Mijn smok alien begint letterlijk uit elkaar te vallen en de feestdagen staan voor de deur, tijd voor iets nieuws dusIk zie alleen de bomen door het bos niet.
https://nl.aliexpress.com...0-a8e5-e7ef2d08980c&tpp=1
Helemaal geen overhang bij deze? dat is interessant voor mensen met 30mm tank/rdaVapingQueen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:04:
[...]
En anders wel deze, kan ook 30mm kwijt :
https://nl.aliexpress.com...0-a8e5-e7ef2d08980c&tpp=1
Volgens de specs niet, daarom wil ik hem ook bestellen voor mijn Steam Crave van 30mm.Undy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:06:
[...]
Helemaal geen overhang bij deze? dat is interessant voor mensen met 30mm tank/rda
de specs zeggen dat de mod 31,1 mm breed is. Dat wil vaak niet zeggen dat het midden van de 510 dan de helft van 31,1 mm van de rand zit.VapingQueen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:08:
[...]
Volgens de specs niet, daarom wil ik hem ook bestellen voor mijn Steam Crave van 30mm.
Bekijk de plaatjes eens, dan kom je tot een andere conclusie. Maar goed, jij gelijk.Undy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:11:
[...]
de specs zeggen dat de mod 31,1 mm breed is. Dat wil vaak niet zeggen dat het midden van de 510 dan de helft van 31,1 mm van de rand zit.
@Undy
Opzich ziet het er wel een leuk aparaat uit, maar die magnetische covers zijn voor mij een no go, ik werk in de metaal sector en dan gaan die binnen de kortste keren onder het metaal stof zitten.
toch bedankt voor de tip
@VapingQueen
Die smok wil ik nog wel overwegen. Ik gebruik nu 3 sets van 2 batterijen, kan ik daar zonder problemen 2 sets van 3 batterijen van maken of moet zou ik voor deze mod beter nieuwe batterijen kopen ?
zelf heb ik deze al zitten bekijken:
https://www.gearbest.com/...ntrol-mods/pp_969924.html
iemand bekend/ervaring met het merk ?
Opzich ziet het er wel een leuk aparaat uit, maar die magnetische covers zijn voor mij een no go, ik werk in de metaal sector en dan gaan die binnen de kortste keren onder het metaal stof zitten.
toch bedankt voor de tip
@VapingQueen
Die smok wil ik nog wel overwegen. Ik gebruik nu 3 sets van 2 batterijen, kan ik daar zonder problemen 2 sets van 3 batterijen van maken of moet zou ik voor deze mod beter nieuwe batterijen kopen ?
Heeft toch totaal niks te maken met gelijk hebben. Ik schreef dat dat mogelijk is.VapingQueen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:13:
[...]
Bekijk de plaatjes eens, dan kom je tot een andere conclusie. Maar goed, jij gelijk.
Heb even een videoreview opgezocht.
YouTube: Smok G320 Marshal Kit 300W Review and Rundown
Of je van die 3 sets 2 sets kan maken is maar de vraag. Zijn ze (bijna) net zo vaak gebruikt?, zijn ze even oud? Als dat beiden een ja is, dan lijkt het mij wel mogelijk te zijn. Ik zou ze alleen wel even 1x laden voor gebruik.justmike schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:16:
@Undy
toch bedankt voor de tip
@VapingQueen
Wat jij wil doen wordt afgeraden. Van 2 x 3 battrijen kan wel 2 sets van 2 en 2 single gemaakt wordenjustmike schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:16:
@Undy
toch bedankt voor de tip
@VapingQueen
Het zijn al setjes van 2......Undy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:26:
[...]
Wat jij wil doen wordt afgeraden. Van 2 x 3 battrijen kan wel 2 sets van 2 en 2 single gemaakt worden
Dat weet ik, ik laat alleen weten dat andersom wel mogelijk is
Het zijn setjes van verschillende leeftijd en type, dus zoals al aangehaald lijk het me geen goed idee om ze anders te gaan combineren. Als ik voor die G320 ga zou ik bovenop nieuwe batterijen ook nog een andere lader moeten gaan kopen, mijn huidige kan maar 2 batterijen tegelijk laden.
Jammer want het ziet er wel een goede mod uit, maar ik denk dat de g320 de selectie niet zal halen.
Jammer want het ziet er wel een goede mod uit, maar ik denk dat de g320 de selectie niet zal halen.
Dan lijkt het mij ook geen goed idee. Als ze nu uit dezelfde bestelling zouden komen en even vaak gebruikt zouden zijn, had er nog een mogelijkheid geweest.justmike schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:34:
Het zijn setjes van verschillende leeftijd en type, dus zoals al aangehaald lijk het me geen goed idee om ze anders te gaan combineren. Als ik voor die G320 ga zou ik bovenop nieuwe batterijen ook nog een andere lader moeten gaan kopen, mijn huidige kan maar 2 batterijen tegelijk laden.
Daarom heb ik gelijk al van af dag 1 een lader gekocht met 4 laadsleuven, ook al had ik maar 2 batterijen per keer te laden. Nieuwe batterijen koop ik meerdere keren per jaar, dat is iets waar je niet onder uit komt.
Toen ik ze bestelde stond erbij dat ze over 2-3 dagen verzonden zouden worden. Dat is in mijn ervaring ook standaard: echt snel zijn ze niet al waren ze nooit zo traag met leveren. Maar goed: ben best bereid langer te wachten voor deze prijs. Ik hoop dat ik ze morgen heb: kunnen zijn gelijk in mijn nieuwe mech!VapingQueen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:51:
[...]
Er stond verleden week al op de site van Nkon dat het nog zeker 8 dagen zou duren voordat ze weer voorradig waren. Met andere woorden, dat had hij kunnen weten, want het staat op de overzichtpagina alswel de pagina van de batterij zelf. Vanmiddag stond de teller nog op 1 dag, dus van af morgen zouden ze weer verkrijgbaar moeten zijn.
Dat kan natuurlijk, heb ook vaak genoeg gezien bij Nkon dat de levertijd verlengd werd. Maar zoals ik al eerder zei, vorige week toen ik keek, stond er +/- 8 dagen. De VTC5A schijnt nogal gewild te zijn, want ze zijn redelijk vaak uitverkocht. Gelukkig is de VTC5 een goede vervanger, althans, naar mijn mening en die zijn over het algemeen wel verkrijgbaar.JL Koppelle schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:
[...]
Toen ik ze bestelde stond erbij dat ze over 2-3 dagen verzonden zouden worden. Dat is in mijn ervaring ook standaard: echt snel zijn ze niet al waren ze nooit zo traag met leveren. Maar goed: ben best bereid langer te wachten voor deze prijs. Ik hoop dat ik ze morgen heb: kunnen zijn gelijk in mijn nieuwe mech!
Ik ben een fan van de 5a's. Hitten wat harder in mechs.VapingQueen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:32:
[...]
Dat kan natuurlijk, heb ook vaak genoeg gezien bij Nkon dat de levertijd verlengd werd. Maar zoals ik al eerder zei, vorige week toen ik keek, stond er +/- 8 dagen. De VTC5A schijnt nogal gewild te zijn, want ze zijn redelijk vaak uitverkocht. Gelukkig is de VTC5 een goede vervanger, althans, naar mijn mening en die zijn over het algemeen wel verkrijgbaar.
Hij is binnen! Mijn eerste coil build is een feit, wel een voorgedraaide die bij de OBS nano zat. 0,24 ohm nu op 35 watt in een smoat mod. Wick zit ook prima denk ik al krijg ik wel kleine plofjes. Heb er Mr. Croc’s Left Handed Penguin Juice Boss Shot in. Smaakt goed tot zeer goed maar ben nog niet omvergeblazen.Maar het wordt steeds beter. Maar voor mijn eerste build mag ik niet klagen denk ik.
Heb ook de engine dual coil maar besteld!
Undy schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:20:
[...]
Reken op een maand als je bij Ali besteld. soms korter, soms langer.
De tracking gegevens kloppen niet altijd.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Gisteren avond toch een paar keer geklungeld met de wicking in mn crius 2, 1ste wick leek goed maar na 1 tank toch opeens dry hits en idd en burnt spot op de katoen, tweede wick ook al meteen na een half tank.
Dan echt een minieme hoeveelheid katoen in de holes gestoken zodat ze heel ''los'' volsteken en gaat nu toch weer 20 trekken vlot op 50watt, enige wat ik nu niet heb is dat de katoen onder de holes hangt zoals op de videos maar hij flood toch niet en krijg geen dry hits dus het zal ergens wel ok zijn.
Merk dat ik toch wat oefening nodig heb
denk dat ik gewoon meer moet uitfluffen ofzo want ik zie in elke crius review dat men toch een dikkere wick steekt dan mij maar hij gaat bij hun wel veeeel vlotter door de juiceholes, daar moest ik toch wat op duwen gisteren bij mn 1ste wick.
Kwestie van meer uit te fluffen denk ik zodat je echt losse uiteindes hebt die als het ware door de juice holes uitvallen, achja dat is oefenen en het kost niks om een nieuwe te steken als je failed, de liquid zuig ik uit de tank met een 5ml spuit
Dan echt een minieme hoeveelheid katoen in de holes gestoken zodat ze heel ''los'' volsteken en gaat nu toch weer 20 trekken vlot op 50watt, enige wat ik nu niet heb is dat de katoen onder de holes hangt zoals op de videos maar hij flood toch niet en krijg geen dry hits dus het zal ergens wel ok zijn.
Merk dat ik toch wat oefening nodig heb
Kwestie van meer uit te fluffen denk ik zodat je echt losse uiteindes hebt die als het ware door de juice holes uitvallen, achja dat is oefenen en het kost niks om een nieuwe te steken als je failed, de liquid zuig ik uit de tank met een 5ml spuit
[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 22-12-2017 20:05 ]
Helemaal mee eens! Heb ze zelf dan in de RX300 en GX350 Regulated Mod's zitten. Doen het als een malle... In de RX200 heb ik dan een setje VTC5 zitten en ik vind hem dan niet onderdoen wat dat betreft.JL Koppelle schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:35:
[...]
Ik ben een fan van de 5a's. Hitten wat harder in mechs.
Kleine plofjes of wat gespetter is geen ramp. Zolang het maar niet de hete liquid in je mond spuitionicdog schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:00:
Hij is binnen! Mijn eerste coil build is een feit, wel een voorgedraaide die bij de OBS nano zat. 0,24 ohm nu op 35 watt in een smoat mod. Wick zit ook prima denk ik al krijg ik wel kleine plofjes. Heb er Mr. Croc’s Left Handed Penguin Juice Boss Shot in. Smaakt goed tot zeer goed maar ben nog niet omvergeblazen.Maar het wordt steeds beter. Maar voor mijn eerste build mag ik niet klagen denk ik.
[...]
Die kleine plofjes heb ik ook en ik denk dat het de vloeistof is die begint te koken en de wick die nieuwe liquid aanvoert. Prima dus.
In regulated mods merk je niets van het zogenaamde harde hitten van een batterij omdat de output geregeld wordt.VapingQueen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:47:
[...]
Helemaal mee eens! Heb ze zelf dan in de RX300 en GX350 Regulated Mod's zitten. Doen het als een malle... In de RX200 heb ik dan een setje VTC5 zitten en ik vind hem dan niet onderdoen wat dat betreft.
In een mech merk je het verschil vaak wel en daar is de VTC5A onovertroffen tot nu toe.
Zelfs de 20700 batterijen hitten nog niet zo hard als een VTC5A.
De VTC5 is ook een hele goede batterij vooral voor regulated mods.
Mee eens, maar ik wist niet dat hij een Mech Mod gebruikte, dan had ik zoiezo de VTC5A aangeraden.Undy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:56:
[...]
In regulated mods merk je niets van het zogenaamde harde hitten van een batterij omdat de output geregeld wordt.
In een mech merk je het verschil vaak wel en daar is de VTC5A onovertroffen tot nu toe.
Zelfs de 20700 batterijen hitten nog niet zo hard als een VTC5A.
De VTC5 is ook een hele goede batterij vooral voor regulated mods.
Dat geloof ik graag, vind de VTC5A ook top. Doet het prima met de TFV-serie en de Steam Crave.
Op de RX200 heb ik op dit moment de Steam Crave zitten, werkt als een malle en net iets "softer" dan met een RX.
Het is de Joyetech Cuboid mini geworden met een eleaf Mello iii mini tank. Voor de misses heb ik een eleaf iStick Pico meegenomen. We gaan nu dus DL vapen. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt 
Edit: volgens mij kan je je helemaal suf kopen aan mooie spullen overigens. Kon geen keus maken in de shop en had de neiging om meerdere sets mee te nemen. Ik snap nu dat jullie zoveel gear hebben haha.
Het kost ons ook nog eens relatief weinig hier omdat we voor zo'n 300 euro per maand analoog rookten. Daar kun je leuk spul voor kopen per jaar en ook nog eens goedkoper uit zijn.
Edit: volgens mij kan je je helemaal suf kopen aan mooie spullen overigens. Kon geen keus maken in de shop en had de neiging om meerdere sets mee te nemen. Ik snap nu dat jullie zoveel gear hebben haha.
Het kost ons ook nog eens relatief weinig hier omdat we voor zo'n 300 euro per maand analoog rookten. Daar kun je leuk spul voor kopen per jaar en ook nog eens goedkoper uit zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door j-phone op 22-12-2017 23:39 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Nou ook eindelijk mijn Eleaf Pico 25 gehaald, valt tot nu toe niet tegen.
http://www.eleafworld.com/istick-pico-25-with-ello/
DL is me toch nog wat zwaar, niet bepaald prettig op het moment.
De investering van 100 euro (incl batterijen/lader/liquids) lijkt misschien veel, maar ik zat al snel op 10-13 pakjes de week. Als ik (niet zou roken kost het niets uiteraard) 2 weken van het analoge spul af kan blijven heb ik het er al uit.
Nu nog gaan kijken welke liquids ik wil, er is genoeg aanbod, hopelijk kom ik iets tegen waar ik blij van word.
Zijn er nog meer mensen met hetzelfde apparaat die tips/ervaringen willen delen?
De investering van 100 euro (incl batterijen/lader/liquids) lijkt misschien veel, maar ik zat al snel op 10-13 pakjes de week. Als ik (niet zou roken kost het niets uiteraard) 2 weken van het analoge spul af kan blijven heb ik het er al uit.
Nu nog gaan kijken welke liquids ik wil, er is genoeg aanbod, hopelijk kom ik iets tegen waar ik blij van word.
Zijn er nog meer mensen met hetzelfde apparaat die tips/ervaringen willen delen?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Pico25 is een fijn apparaat. Ik vind de single coils het beste, double coils zijn ook wel aardig maar kost al meer stroom. De 4coils dingen zou ik niet aan beginnen.
Ik heb later de 4ml versie Ello tank bijbesteld, als je die vol gooit kan die de hele dag mee.
Qua liquids gewoon van alles proberen wat je lekker lijkt.
Ik maak het tegenwoordig zelf. Ook een leuke bezigheid. Kost niet veel moeite en scheelt ook weer geld op lange termijn.
Ik heb later de 4ml versie Ello tank bijbesteld, als je die vol gooit kan die de hele dag mee.
Qua liquids gewoon van alles proberen wat je lekker lijkt.
Ik maak het tegenwoordig zelf. Ook een leuke bezigheid. Kost niet veel moeite en scheelt ook weer geld op lange termijn.
prutser001 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:02:
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Mjah kom net tot de conclusie dat ik 10 euro voor 1 batterij heb betaald terwijl ik zelf nog 4-5 oude laptops had liggen. Net een accu gesloopt en 6 batterijen eruit http://www.diypowerwalls....18650-Cell-Specifications
Nu nog even laden/testen en hoef ik geen rekening meer te houden of batterijen nog geladen zijn.
Nu ook wat betere instellingen gevonden, ~18 watt@0.21 Ohm.
Nu nog even laden/testen en hoef ik geen rekening meer te houden of batterijen nog geladen zijn.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
DOE DIT NIET!!!!!!prutser001 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:17:
Mjah kom net tot de conclusie dat ik 10 euro voor 1 batterij heb betaald terwijl ik zelf nog 4-5 oude laptops had liggen. Net een accu gesloopt en 6 batterijen eruit http://www.diypowerwalls....18650-Cell-Specifications
Laptop batterijen zijn absoluut niet geschikt om te vapen.
Dit zijn de gevalletjes die in het nieuws komen met ontplofte batterijen en dan uiteindelijk krijgt vapen een slechte naam.
[ Voor 9% gewijzigd door Undy op 23-12-2017 22:55 ]
Als je dit doet, hebben we vroeg vuurwerk dit jaar. Deze batterijen zijn totaal ongeschikt voor wat jij wil. Je mag natuurlijk eigenwijs zijn en het toch proberen, maar dan hoop ik dat je een goede levensverzekering hebt....prutser001 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:17:
Deze batterijen komen bij Mooch niet eens op de lijst voor en als het daar niet op staat, niet doen!
https://www.e-cigarette-f...ents/img_1768-jpg.707489/
P.s. Je doet in ieder geval je naam eer aan.....
De gebruikersnaam verraad al wel het een en anderVapingQueen schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:59:
[...]
Als je dit doet, hebben we vroeg vuurwerk dit jaar. Deze batterijen zijn totaal ongeschikt voor wat jij wil. Je mag natuurlijk eigenwijs zijn en het toch proberen, maar dan hoop ik dat je een goede levensverzekering hebt....
Deze batterijen komen bij Mooch niet eens op de lijst voor en als het daar niet op staat, niet doen!
https://www.e-cigarette-f...ents/img_1768-jpg.707489/
Duidelijk ja......Undy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:03:
[...]
De gebruikersnaam verraad al wel het een en ander
@VapingQueen nicotineverkoop is in NL verboden voor consumenten he? 
Ik twijfel al een flinke tijd tussen een Goon 1.5 en een DotRDA om mee te squonken op een Dotsquonk.
Ik twijfel al een flinke tijd tussen een Goon 1.5 en een DotRDA om mee te squonken op een Dotsquonk.

Bericht hierboven
Nee hoor, tot 20Mg in flesjes van maximaal 10ml mag het gewoon verkocht worden. Zo staat het in de TPD.Floor-is schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:58:
@VapingQueen nicotineverkoop is in NL verboden voor consumenten he?
[afbeelding]
Dus als je mij nou ergens mee om de oren wil slaan, kom dan met feiten en niet met aanname's, je zet daarmee jezelf zo voor L*L.
Het is wel handig als je een beetje beseft tegen wie je je mond opentrektVapingQueen schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:06:
[...]
Nee hoor, tot 20Mg in flesjes van maximaal 10ml mag het gewoon verkocht worden. Zo staat het in de TPD.
Dus als je mij nou ergens mee om de oren wil slaan, kom dan met feiten en niet met aanname's, je zet daarmee jezelf zo voor L*L.
Bericht hierboven
Owjee..... een "weet je wel wie ik ben" reactie. Nee, ik weet niet wie je bent en het interesseert mij ook niet zoveel. Nogmaals, als je het beschuldigende vingertje naar iemand wilt wijzen, of een tik op de vingers wil geven, kom dan met feiten. Ik hou mij aan de TPD en doe niets fout.Floor-is schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:13:
[...]
Het is wel handig als je een beetje beseft tegen wie je je mond opentrekt
Het feit dat het er staat, is met Naitsoezn besproken en die had er niets op tegen, zolang het binnen de wet blijft.
Feiten..
Ik kan me zo indenken dat je ook dit niet doet:
Ontopic: denk dat het een Goon wordt, alleen de Trinity cap is een tikkie lastig/duur om te krijgen
Bron: https://www.ondernemersplein.nl/regel/verkoop-tabak/Elke vorm van reclame is verboden, ook voor elektronische sigaretten. Alleen onder bepaalde voorwaarden is tabaksreclame toegestaan, bijvoorbeeld in tabaksspeciaalzaken of tabaksverkooppunten.
Zelfde bronBij aflevering van tabaksproducten moet u de leeftijd van de ontvanger controleren. Wilt u tabak verkopen over de grens binnen de Europese Economische ruimte? Dan moet u zich ook registreren bij de NVWA en in het land waar u uw producten verkoopt.
Ontopic: denk dat het een Goon wordt, alleen de Trinity cap is een tikkie lastig/duur om te krijgen
Bericht hierboven
Je hebt je zin hoor, geef jezelf maar een schouderklopje en neem vanavond een extra biertje om je "overwinning" te vieren. Heb alleen nog 1 vraag, wat denk je nu bereikt te hebben?Floor-is schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:27:
Feiten..
[...]
Bron: https://www.ondernemersplein.nl/regel/verkoop-tabak/
[...]
Zelfde bron
Volgens mij deed ik een hele nette, vriendelijke, niet uit de hoogte doende, niet belerende uitspraak. Jij reageert alsof ik op zowel je pik als je tenen sta, waarop ik een beetje tegengas geef en jij laat zien uit wat voor hout je gesneden bent.VapingQueen schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:56:
[...]
Je hebt je zin hoor, geef jezelf maar een schouderklopje en neem vanavond een extra biertje om je "overwinning" te vieren. Heb alleen nog 1 vraag, wat denk je nu bereikt te hebben?
Wat heb ik ermee gewonnen? Weinig, het is vooral frustrerend dat je moet reageren op een belerend en laatdunkend typetje omdat als je niet reageert.. Zij dit als een overwinning noteren.
Bovendien nog geen fatsoenlijke reactie op wat ik nu moet doen: DotRDA of de Goon
[b]Update: heb de Goon besteld en aldus:
[list]• Dotsquonk in zwart, linkje
• Goon 1.5 in Stainless Steel, linkje
• 2x 20700 (iJoy, deze)
• Trinity competition glass cap for Goon linkje
• Aroma's om mijn Lunch Ladies Lemon Tart clone te maken en ook m'n sinaasappel-liquid
Ik kan weer even vooruit!
[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 24-12-2017 21:34 ]
Bericht hierboven
*knip* En klaar.
[ Voor 98% gewijzigd door naitsoezn op 27-12-2017 09:14 ]
www.cloudhousevapor.com
Is hij al binnen en welke RDA heb je erop?JL Koppelle schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:16:
Vanavond een DotSquonk besteld! kan niet wachten tot hij binnen is. Ik gebruik nu al een hele tijd een mech met een dripper, maar een squonker heeft toch echt voordelen.
Je kunt de flesjes wel kopen, maar ik heb ze nog niet in NL gevondenUndy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:37:
[...]
Ziet er gelikt uit. Maar wat me verbaasde is het gebrek aan een spare squonk bottle.
Ze zijn zelfs nog eens niet verkrijgbaar.
Ik heb een review gekeken van deze mod en met een 24mm rda heb je al overhang. Dat vind ik vreemd en is niet echt logisch. Vooral omdat ze het produkt aanprijzen i.c.m. de dotrda,die 24mm is, waarmee je zonder de rda te verwijderen je squonk bottle kan bijvullen.
Er staat inwendig in de mod geen aanduiding voor positieve en negatieve kant van de batterij.
24mm met overhang is echt heel slordig inderdaad, maar ik heb besloten dat ik daar wel overheen kan kijken
Batterij met de + naar beneden
[ Voor 90% gewijzigd door Floor-is op 26-12-2017 19:56 ]
Bericht hierboven
Ik heb een SXK Entheon erop. Echt raar inderdaad dat een 24mm rda overhang heeft. Vooral omdat ze hem als ideale combo met een DotRDA neerzetten. Maar 22mm ziet er écht goed uit hoor. Wat ik wel had is dat de 510 loskomt. Dat heb ik nu al een paar keer gehad: draai de rda er vanaf en de hele 510 (het "gouden" deel met de threads in ieder geval) komt los. Kan je makkelijk weer terugschroeven, maar zou niet moeten, vind ik.

De Dotsquonk is nu al een tijdje hier en wordt vrijwel uitsluitend gebruikt in de auto. Als ik naar de kroeg ga, neem ik toch altijd nog mijn dripper mee. Ik hoop dat aankomende week eindelijk mijn Admiral binnen is vanuit Las Vegas. De clone, met gratis verzending vanuit China, was er eerder dan de dure USPS verzending van de originele Admiral....
[ Voor 28% gewijzigd door JL Koppelle op 26-12-2017 20:35 ]
Ik heb hem ook, erg fijn apparaat!prutser001 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:02:
Vergeet niet om de firmware te updaten en de voorverwarm functie in te stellen!
Op het moment van schrijven was wel de mod beschikbaar maar geen flesjes?Floor-is schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:47:
[...]
www.cloudhousevapor.com
[...]
Is hij al binnen en welke RDA heb je erop?
[...]
Je kunt de flesjes wel kopen, maar ik heb ze nog niet in NL gevonden
24mm met overhang is echt heel slordig inderdaad, maar ik heb besloten dat ik daar wel overheen kan kijken
Batterij met de + naar beneden
Erg vreemd als je beseft dat ze ook flesjes met de mod zelf mee zullen moeten leveren.
Daarnaast vind ik het volkomen belachelijk dat er voor een dergelijke prijs geen extra flesje standaard bijgevoegd is. Ook vind ik persoonlijk de mod aan de prijzige kant voor een in China massa geproduceerd
product. Mooi is ie dan weer wel, maar dat maakt de prijs niet beter.
welke esmoker raden jullie aan ? ik heb nu de joytech ego aio maar ben er niet echt tevreden over .. ding maakt behoorlijk veel lawaai en wil eigenlijk een wat stiller product en genoeg damp . ik ben nu weer normaal gaan roken maar wil vanaf januari volledig over op een esmoker om uiteindelijk zelfs te stoppen met roken .
psn: taker-mart
Lawaai?taker1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:33:
welke esmoker raden jullie aan ? ik heb nu de joytech ego aio maar ben er niet echt tevreden over .. ding maakt behoorlijk veel lawaai en wil eigenlijk een wat stiller product en genoeg damp . ik ben nu weer normaal gaan roken maar wil vanaf januari volledig over op een esmoker om uiteindelijk zelfs te stoppen met roken .
Zet het volume wat lager
Als ik jou was zou ik eens kijken naar een mod met instelbaar wattage (en verwisselbare batterij).taker1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:33:
De ego AIO is heel erg basic en voor zover ik weet niet instelbaar.
dat is dus het punt . er zijn er zoveel:P dus ben benieuwd welke jullie aan raden . max 40 euro als het kanTheProctor schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:05:
[...]
Als ik jou was zou ik eens kijken naar een mod met instelbaar wattage (en verwisselbare batterij).
De ego AIO is heel erg basic en voor zover ik weet niet instelbaar.
€ 40,00? Een goede Mod waar je vele kanten mee op kan met verwisselbare batterijen zal het dan zeker niet worden, niet in NL in ieder geval. Als je bereid bent het dubbele uit te geven, kom je al wat verder. Vaporesso Revenger of Revenger X bv.taker1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:43:
[...]
dat is dus het punt . er zijn er zoveel:P dus ben benieuwd welke jullie aan raden . max 40 euro als het kan
[ Voor 45% gewijzigd door VapingQueen op 27-12-2017 21:26 ]
Vaporesso revenger is 49.90 op lepetitvapoteur, kit met tank is 60, ga je naar 75 euro voor het discovery pack dan heb je ook nog 2 batterijen en een external lader erbij en ben je compleet.
Lepetit heeft ook gratis shipping boven de 60 euro, en anders is het nog maar een 3.85 euro.
Revenger kit is ook 52 euro op Gearbest dus zoveel spaar je niet uit vergeleken met 60 euro, mod only is ook maar 9 euro goedkoper dan op lepetitvapoteur maar je zit er wel 2-3 weken op te wachten vergeleken met 2-3 dagen.
En als je in China besteld moet je ook batterijen, dus al bij al is die hele kit incl batterijen en external charger nog niet zo duur op lepetit, ok het is 75 en geen 40 maar dan heb je ook wel alles incl external charger.
Een 40 euro mod met verwisselbare batterijen kan je idd vergeten in BE/NL, die winst rates op mods ligt hier in shops belachelijk hoog, voor mij is het al een tijd lepetitvapoteur of niks als ik in de buurt shop.
Lepetit heeft ook gratis shipping boven de 60 euro, en anders is het nog maar een 3.85 euro.
Revenger kit is ook 52 euro op Gearbest dus zoveel spaar je niet uit vergeleken met 60 euro, mod only is ook maar 9 euro goedkoper dan op lepetitvapoteur maar je zit er wel 2-3 weken op te wachten vergeleken met 2-3 dagen.
En als je in China besteld moet je ook batterijen, dus al bij al is die hele kit incl batterijen en external charger nog niet zo duur op lepetit, ok het is 75 en geen 40 maar dan heb je ook wel alles incl external charger.
Een 40 euro mod met verwisselbare batterijen kan je idd vergeten in BE/NL, die winst rates op mods ligt hier in shops belachelijk hoog, voor mij is het al een tijd lepetitvapoteur of niks als ik in de buurt shop.
In China bij ome Ali kun je een heleboel voor €40.taker1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:43:
[...]
dat is dus het punt . er zijn er zoveel:P dus ben benieuwd welke jullie aan raden . max 40 euro als het kan
Misschien eens naar de Eleaf Aster kijken. 75Watt instelbare mod met verwisselbare 18650 batterij voor €22. Melo III tankje erbij voor €12.75, ben je onder de €40 klaar. Moet je alleen even bij Nkon batterijen bestellen.
Ik wil gewoon een goed stil product , die mods zijn leuk en aardig maar weet niet of ik het ga gebruiken . Als ik na 1 januari maar de benodigde Nicotine binnen krijg 😁
Die van 40€ is interessant , ik zal YouTube even checken voor wat reviews
Die van 40€ is interessant , ik zal YouTube even checken voor wat reviews
Alle elektrische sigaretten maken meer geluid dan een analoge sigaret. Alleen ze helpen wel goed met stoppen met roken.
Ik word regelmatig vreemd aangekeken als mensen mij zien/horen roken, maar ik heb daar maling aan, want ik ben al twee maanden van de tabak af!
Ik word regelmatig vreemd aangekeken als mensen mij zien/horen roken, maar ik heb daar maling aan, want ik ben al twee maanden van de tabak af!
ben ik niet helemaal met je eens . mijn buurman heeft 1 die is stil en een oud collega heeft er ook 1 met mod en die hoor je ook totaal niet . het apparaat wat ik heb ben ik ontevreden over omdat je die echt hoort knetteren als je de vuur knop indrukt en heb soms ook wel is gehad dat die vloeistof sputtert . daarom ben ik dus opzoek naar een ander systeem , en het liefste 1 waar bij alles vervangen kan worden dus de batterij en ook de tank . als de tank stuk gaat kan je altijd nog een losse tank kopen en dan hoef je niet meteen een nieuw apparaat te kopenTheProctor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:57:
Alle elektrische sigaretten maken meer geluid dan een analoge sigaret. Alleen ze helpen wel goed met stoppen met roken.
Ik ben dan wel benieuwd welke apparaten zij hebben. Ik heb zelf een Eleaf Pico 25. Die hoor je ook wel knetteren.taker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:56:
[...]
ben ik niet helemaal met je eens . mijn buurman heeft 1 die is stil en een oud collega heeft er ook 1 met mod en die hoor je ook totaal niet . het apparaat wat ik heb ben ik ontevreden over omdat je die echt hoort knetteren als je de vuur knop indrukt en heb soms ook wel is gehad dat die vloeistof sputtert . daarom ben ik dus opzoek naar een ander systeem , en het liefste 1 waar bij alles vervangen kan worden dus de batterij en ook de tank . als de tank stuk gaat kan je altijd nog een losse tank kopen en dan hoef je niet meteen een nieuw apparaat te kopen
Vloeistof sputteren zou niet moeten. Misschien gebruik je een te dunne vloeistof? (Te laag VG gehalte). Ook wil hij wel eens gaan sputteren als je de vuurknop indrukt zonder te hijsen, want dan condenseert de vloeistof in je driptip, als deze vervolgens naar beneden loopt en je coil raakt gaat hij sputteren.
Joyetech Ego AIO apparaten knetteren en sputteren allemaal.taker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:56:
[...]
ben ik niet helemaal met je eens . mijn buurman heeft 1 die is stil en een oud collega heeft er ook 1 met mod en die hoor je ook totaal niet . het apparaat wat ik heb ben ik ontevreden over omdat je die echt hoort knetteren als je de vuur knop indrukt en heb soms ook wel is gehad dat die vloeistof sputtert . daarom ben ik dus opzoek naar een ander systeem , en het liefste 1 waar bij alles vervangen kan worden dus de batterij en ook de tank . als de tank stuk gaat kan je altijd nog een losse tank kopen en dan hoef je niet meteen een nieuw apparaat te kopen
Het zijn op zn zachts gezegd ellendige apparaten en zorgen ervoor dat veel mensen toch weer gaan roken vanwege de slechte ervaring
Ondertussen heb je nog niet verteld waar je nu eigenlijk echt naar op zoek bent m.b.t. je vapestijl.
Wil je MTL of DL dampen?
[ Voor 6% gewijzigd door Undy op 28-12-2017 12:33 ]
Ik vind de Entheon te veel geld, niet per se te duur, maar gewoon meer geld dan ik er voor over heb. Het is vast een prachtig gemaakt apparaat en op allerlei manieren z'n geld waard, maar het gaat over mijn psychologische grens heen qua bedrag dat ik er aan uit wil gevenJL Koppelle schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:25:
[...]
Ik heb een SXK Entheon erop. Echt raar inderdaad dat een 24mm rda overhang heeft. Vooral omdat ze hem als ideale combo met een DotRDA neerzetten. Maar 22mm ziet er écht goed uit hoor. Wat ik wel had is dat de 510 loskomt. Dat heb ik nu al een paar keer gehad: draai de rda er vanaf en de hele 510 (het "gouden" deel met de threads in ieder geval) komt los. Kan je makkelijk weer terugschroeven, maar zou niet moeten, vind ik.

Het kwaliteitsissue dat je hebt, dat zou écht niet mogen gebeuren met een dotmod-machine, daar zou ik (dus) absoluut een mail over sturen naar de verkoper en wellicht ook de fabrikant.
In de auto gebruik ik nu ofwel m'n Yihi (G-class) met Aromamizer (plus), of -als ik minder wolk wil- een Tarot nano met een Ammit. Drippen is mij niet gebruiksvriendelijk genoeg, zéker in de auto nietDe Dotsquonk is nu al een tijdje hier en wordt vrijwel uitsluitend gebruikt in de auto. Als ik naar de kroeg ga, neem ik toch altijd nog mijn dripper mee. Ik hoop dat aankomende week eindelijk mijn Admiral binnen is vanuit Las Vegas. De clone, met gratis verzending vanuit China, was er eerder dan de dure USPS verzending van de originele Admiral....
De reden voor mij om een Dotsquonk te kopen is dat ik iets kleiners wil dan de Yihi met de Aromamizer, zelfs in de 5ml setup is het gewoon een groot, log en zwaar ding.
Wel mooi karig dat het verzenden zo lang duurt man, onbegrijpelijk eigenlijk. Ik heb bij Trinity een competition cap gekocht, want gewoon mooi. Verwacht dat die pas over een week of 3 in huis is, mede omdat ik niet heb gekozen voor snelle verzending.
Er zijn wel een paar dingen bijzonder karig aan deze aankoop ja. In de US zijn echt wel extra flesjes te krijgen, maar in NL nog niet gevonden. Die flesjes zijn én serieus aan de prijs én er wordt niet eens een spare meegeleverd.Undy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:03:
[...]
Op het moment van schrijven was wel de mod beschikbaar maar geen flesjes?
Erg vreemd als je beseft dat ze ook flesjes met de mod zelf mee zullen moeten leveren.
Daarnaast vind ik het volkomen belachelijk dat er voor een dergelijke prijs geen extra flesje standaard bijgevoegd is. Ook vind ik persoonlijk de mod aan de prijzige kant voor een in China massa geproduceerd
product. Mooi is ie dan weer wel, maar dat maakt de prijs niet beter.
Hoewel in China gemaakt (en tegenwoordig in Chinese handen begreep ik), is het nog geen massa-productie zoals eLeaf, Smok, iJoy of een ander vergelijkbaar product. Hoewel Chinese productie, worden bepaalde andere hoogwaardige producten ook in China gemaakt en dus hoeft dat niet direct wat te zeggen
[ Voor 20% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2017 13:25 ]
Bericht hierboven
daar ben ik even niet mee bekend . mtl of dl ??Undy schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:30:
[...]
Joyetech Ego AIO apparaten knetteren en sputteren allemaal.
Het zijn op zn zachts gezegd ellendige apparaten en zorgen ervoor dat veel mensen toch weer gaan roken vanwege de slechte ervaring
Ondertussen heb je nog niet verteld waar je nu eigenlijk echt naar op zoek bent m.b.t. je vapestijl.
Wil je MTL of DL dampen?

Dat knetteren moet je helaas aan wennen. Ik heb het met alle mods die ik momenteel gebruik. Spitback (sputteren van vloeistof naar de mond toe) is echter wel te doen.taker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:56:
[...]
Wat vloeistof betreft die de oorzaak is: die kans is niet zo groot wat mij betreft. Ik heb het met 70/30 en ook met 85/15 VG/PG verhouding, tenzij je meer PG moet hebben om het geknetter te voorkomen dan; maar ik wil niet onder de 70/30 omdat m'n keel dat echt niet op prijs stelt.
Mijn Geekvape Ammit knettert het hardst, echt een knal soms van een druppeltje met luchtbel die in één keer verdampt. Terwijl ik in een (veel duurdere en vooral grotere) Steam Crave Aromamizer plus ik ook wel geknetter heb, maar heel veel zachter. Spitback heb ik geen last van trouwens, in geen enkel van m'n tankjes.
Ik werk potdorie één dag deze week, precies die dag dat m'n Dotsquonk binnenkomt
Bericht hierboven
MTL = Mouth To Lung -> Eerst damp in je mond, dan zoals een sigaret inhalerentaker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:33:
[...]
daar ben ik even niet mee bekend . mtl of dl ??mijn eerste esmoker was de ego aio heb toen meer gekeken naar reviews op de site en een kennis die m al had. nu wil ik eigenlijk dus een ander ding die wat meer aan mijn eisen voldoet
DL = Direct Lung -> Damp huppa direct je longen in halen
Het is nogal een andere techniek die ook om een andere tank vraagt. Voor een MTL setup heb je een tankje nodig met een restricted airflow, die dus qua hijsen meer op een sigaret lijkt. Terwijl je voor DL een tankje wilt hebben met veel airflow, zodat de damp eenvoudiger direct naar je longen kan gaan
Bericht hierboven
het zou gewoon mooi zijn als ik er een kan vinden die redelijk stil is en ook niet sputtertFloor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:34:
[...]
Dat knetteren moet je helaas aan wennen. Ik heb het met alle mods die ik momenteel gebruik. Spitback (sputteren van vloeistof naar de mond toe) is echter wel te doen.
Wat vloeistof betreft die de oorzaak is: die kans is niet zo groot wat mij betreft. Ik heb het met 70/30 en ook met 85/15 VG/PG verhouding, tenzij je meer PG moet hebben om het geknetter te voorkomen dan; maar ik wil niet onder de 70/30 omdat m'n keel dat echt niet op prijs stelt.
Mijn Geekvape Ammit knettert het hardst, echt een knal soms van een druppeltje met luchtbel die in één keer verdampt. Terwijl ik in een (veel duurdere en vooral grotere) Steam Crave Aromamizer plus ik ook wel geknetter heb, maar heel veel zachter. Spitback heb ik geen last van trouwens, in geen enkel van m'n tankjes.
Ik werk potdorie één dag deze week, precies die dag dat m'n Dotsquonk binnenkomt
ik ken iemand die heeft de sensation en die is stil , maar die heeft niet echt een tank geloof ik voor liquid flesjes . meer een soort baterij waar vloeistof inzit geloof ik .
ik heb eigenlijk geen idee wat de ego aio is , maar mijn ervaring was de eerste keer dat ik het gebruikte dat het behoorlijk iriteerde in mn keelFloor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:37:
[...]
MTL = Mouth To Lung -> Eerst damp in je mond, dan zoals een sigaret inhaleren
DL = Direct Lung -> Damp huppa direct je longen in halen
Het is nogal een andere techniek die ook om een andere tank vraagt. Voor een MTL setup heb je een tankje nodig met een restricted airflow, die dus qua hijsen meer op een sigaret lijkt. Terwijl je voor DL een tankje wilt hebben met veel airflow, zodat de damp eenvoudiger direct naar je longen kan gaan
maar net als wat ik zeg , geen idee wat het precies was , mtl of dl
is dit wat ?
https://www.aliexpress.co...race=msiteDetail2pcDetail
met
en dan nog een baterij erbij .
[ Voor 8% gewijzigd door taker1987 op 28-12-2017 13:51 ]
quotetaker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:41:
[...]
het zou gewoon mooi zijn als ik er een kan vinden die redelijk stil is en ook niet sputtert
ik ken iemand die heeft de sensation en die is stil , maar die heeft niet echt een tank geloof ik voor liquid flesjes . meer een soort baterij waar vloeistof inzit geloof ik .
Dat merk zegt me niks, net als de batterij waar vloeistof in zit.
Tenzij je die sigaret-achtige units bedoeld, die je via een raar flubbeldingetje aan een USB-poort moet opladen en de 'filter' je tankje is. Die units kan je op het tankstation kopen zelfs, maar raad ik absoluut niet aan. (God wat smerig)
Als je een dergelijk ding zoekt, dan zou ik kijken naar iets als een Juul, want specifiek de Juul kan je in NL niet kopen meen ik. Waarschijnlijk zijn er wel mensen in het topic die je dan een vervanger aan kunnen raden
Een eGo AiO:[...]
ik heb eigenlijk geen idee wat de ego aio is , maar mijn ervaring was de eerste keer dat ik het gebruikte dat het behoorlijk iriteerde in mn keeldit bleek een te hoog nicotine gehalte te zijn en ben toen overgestapt op 6mg en dat bevalt prima alleen soms nog een kriebel wat tot hoesten lijd ... dit kan ook gewoon wennen zijn .

Veel vergelijkbare apparaten noemen we AiO, "All in One". Daar zijn vele vormen van beschikbaar. Precies bovenstaande maakt relatief veel herrie, maar er zijn er genoeg om uit te kiezen
Ik zou eerder deze doen: https://www.gearbest.com/mod-kits/pp_756899.htmlmaar net als wat ik zeg , geen idee wat het precies was , mtl of dl
is dit wat ?
met
en dan nog een baterij erbij .
Waar je dan twee van deze bij koopt en een lader.
Bericht hierboven
en waarom de gearbest en niet de eleaf dan ? ben even alle opties aan het bekijkenFloor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:09:
[...]
Dat merk zegt me niks, net als de batterij waar vloeistof in zit.
Tenzij je die sigaret-achtige units bedoeld, die je via een raar flubbeldingetje aan een USB-poort moet opladen en de 'filter' je tankje is. Die units kan je op het tankstation kopen zelfs, maar raad ik absoluut niet aan. (God wat smerig)
Als je een dergelijk ding zoekt, dan zou ik kijken naar iets als een Juul, want specifiek de Juul kan je in NL niet kopen meen ik. Waarschijnlijk zijn er wel mensen in het topic die je dan een vervanger aan kunnen raden
[...]
Een eGo AiO:
[afbeelding]
Veel vergelijkbare apparaten noemen we AiO, "All in One". Daar zijn vele vormen van beschikbaar. Precies bovenstaande maakt relatief veel herrie, maar er zijn er genoeg om uit te kiezen
[...]
Ik zou eerder deze doen: https://www.gearbest.com/mod-kits/pp_756899.html
Waar je dan twee van deze bij koopt en een lader.
Gearbest omdat ik daar makkelijker zocht én dat ding in een flash-sale is of iets van die strekking. (En omdat ik hele goede ervaringen heb met hun verzendingen, waar Fasttech en Ali rustig 3-4x zo lang duren)
Die eLeaf die je aanhaalde is nogal een verouderd apparaatje. Wil niet zeggen dat hij niet goed is, maar wel dat er in de tussentijd beter is ontwikkeld
Die eLeaf die je aanhaalde is nogal een verouderd apparaatje. Wil niet zeggen dat hij niet goed is, maar wel dat er in de tussentijd beter is ontwikkeld
Bericht hierboven
hmm het word er niet makkelijker op om te kiezenFloor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:17:
Gearbest omdat ik daar makkelijker zocht én dat ding in een flash-sale is of iets van die strekking. (En omdat ik hele goede ervaringen heb met hun verzendingen, waar Fasttech en Ali rustig 3-4x zo lang duren)
Heus wel, we beginnen van voren af aan.
1. MTL of DL?
2. Verwisselbare batterij?
3. Groot of klein (1,2,3 batterijen)
4. Heel veel in te stellen of liever minder
5. Hoe groot moet je tankje, hoeveel gebruik je per dag?
6. Budget
7. Zoeken wat binnen je budget past
8. Budget aanpassen (altijd)
9. Opnieuw zoeken wat in je budget past
10. Bestellen
11. Weken en weken wachtwen / In Nederland besteld en dus snel in huis
Heus niet moeilijk, zeker als je het lekker vereenvoudigt zoals ik
1. MTL of DL?
2. Verwisselbare batterij?
3. Groot of klein (1,2,3 batterijen)
4. Heel veel in te stellen of liever minder
5. Hoe groot moet je tankje, hoeveel gebruik je per dag?
6. Budget
10. Bestellen
Bericht hierboven
zo danFloor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:05:
Heus wel, we beginnen van voren af aan.
1. MTL of DL? geen idee omdat ik het niet kan vergelijken
2. Verwisselbare batterij? is wel makkelijker denk ik
3. Groot of klein (1,2,3 batterijen) maakt me weinig uit maar denk max 2
4. Heel veel in te stellen of liever minder. maakt me ook weinig uit , zal het toch niet te vaak gebruiken , het is meer even het juiste instellen en dat gebruiken denk ik .
5. Hoe groot moet je tankje, hoeveel gebruik je per dag? mag wel iets groter dan de ego aio
6. Budget max 50 euro dan
10. Bestellen
1. Als je de eerste vraag niet beantwoorden kunt, dan kijken we naar je laatstgebruikte methode om nicotine binnen te krijgen. Sigaretten en een eGo AiO.. Dus MTL.taker1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:08:
[...]
zo dan![]()
1. MTL of DL? geen idee omdat ik het niet kan vergelijken![]()
2. Verwisselbare batterij? is wel makkelijker denk ik
3. Groot of klein (1,2,3 batterijen) maakt me weinig uit maar denk max 2
4. Heel veel in te stellen of liever minder. maakt me ook weinig uit , zal het toch niet te vaak gebruiken , het is meer even het juiste instellen en dat gebruiken denk ik .
5. Hoe groot moet je tankje, hoeveel gebruik je per dag? mag wel iets groter dan de ego aio
6. Budget max 50 euro dan
10. Bestellen
En dan denk ik, Smok Priv One. Kost geen klap, kan je niks op instellen, supermakkelijke coils, superklein, niks geen gedoe met batterijen. En gewoon vandaag bestellen, morgen/overmorgen in huis: hiero.
Mocht je toch iets ingewikkelder willen, dan ga je eigenlijk naar DL sets, daaraan zal je heftig moeten wennen. Dan zou ik voor zo'n Vaporesso Swag gaan die ik eerder aangaf (want ik vind Vaporesso goed spul maken), of als je meer wilt uitgeven: de Vaporesso Revenger Mini kit die bij voorgenoemde winkel op voorraad is.
Hoewel e-wolk niet altijd goedkoop is, is die dude supersnel met versturen en heeft hij erg toffe dingen in de verkoop. Mijn Dotsquonk komt er vandaan
Hij heeft ook enorm veel liquids, ook in grotere verpakkingen..
Ontopic weer
2. Ja is makkelijker, maar ook moeilijker. Je moet batterijen en een lader enzo.. Gedoe
3. 2 batterijen, dat zijn serieuze apparaten. Die batterijen zijn namelijk 18mm doorsnede en 65mm lang, daarmee meer dan 2x zoveel inhoud als een AA!
4. Liever minder is het antwoord dat ik lees
5. Als je groter dan 2ml wilt, dan moet je grijze import gaan doen, van buiten Europa dus eigenlijk. Dan ontkom je niet echt aan de Chinese sites, of de US ofzo. Maakt het moeilijker, niet onmogelijk
6. €50, dan is er -mits in NL- niet heel veel te vinden.
7. Zie hierboven
8. Zou ik voor nu niet doen. Ofwel die Smok hierboven, of de Vaporesso uit China laten komen. Ga je, in beide gevallen, echt gelukkiger van worden.
9, 10, hoeft niet
11. Als je dat Smok-dingetje koopt is het in een paar dagen in huis.
Mocht je toch iets heftigers willen en hij moet in NL gekocht (want snel in huis), dan moet je je budget vrees ik toch aanpassen. En dan zou ik (dus) voor de de Vaporesso Revenger Mini kit gaan
[ Voor 61% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2017 15:40 ]
Bericht hierboven
De Vaporesso Mini TC Kit kost bij E-wolk € 80,00. Voor dat geld haal ik een Revenger X TC Kit en voor € 10,00 minder de Revenger Kit. E-wolk staat nu eenmaal niet bekend als een goedkope webshop.Floor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:30:
[...]
1. Als je de eerste vraag niet beantwoorden kunt, dan kijken we naar je laatstgebruikte methode om nicotine binnen te krijgen. Sigaretten en een eGo AiO.. Dus MTL.
En dan denk ik, Smok Priv One. Kost geen klap, kan je niks op instellen, supermakkelijke coils, superklein, niks geen gedoe met batterijen. En gewoon vandaag bestellen, morgen/overmorgen in huis: hiero.
Mocht je toch iets ingewikkelder willen, dan ga je eigenlijk naar DL sets, daaraan zal je heftig moeten wennen. Dan zou ik voor zo'n Vaporesso Swag gaan die ik eerder aangaf (want ik vind Vaporesso goed spul maken), of als je meer wilt uitgeven: de Vaporesso Revenger Mini kit die bij voorgenoemde winkel op voorraad is.
Hoewel e-wolk niet altijd goedkoop is, is die dude supersnel met versturen en heeft hij erg toffe dingen in de verkoop. Mijn Dotsquonk komt er vandaan
Ontopic weer
2. Ja is makkelijker, maar ook moeilijker. Je moet batterijen en een lader enzo.. Gedoe
3. 2 batterijen, dat zijn serieuze apparaten. Die batterijen zijn namelijk 18mm doorsnede en 65mm lang, daarmee meer dan 2x zoveel inhoud als een AA!
4. Liever minder is het antwoord dat ik lees
5. Als je groter dan 2ml wilt, dan moet je grijze import gaan doen, van buiten Europa dus eigenlijk. Dan ontkom je niet echt aan de Chinese sites, of de US ofzo. Maakt het moeilijker, niet onmogelijk
6. €50, dan is er -mits in NL- niet heel veel te vinden.
7. Zie hierboven
8. Zou ik voor nu niet doen. Ofwel die Smok hierboven, of de Vaporesso uit China laten komen. Ga je, in beide gevallen, echt gelukkiger van worden.
9, 10, hoeft niet
11. Als je dat Smok-dingetje koopt is het in een paar dagen in huis.
Mocht je toch iets heftigers willen en hij moet in NL gekocht (want snel in huis), dan moet je je budget vrees ik toch aanpassen. En dan zou ik (dus) voor de de Vaporesso Revenger Mini kit gaan
Revenger X TC Kit :
https://dampstarter.nl/wi...enger-x-220w-starter-kit/
Revenger TC Kit :
https://dampstarter.nl/wi...nger-220w-tc-starter-kit/
Ik schreef al:VapingQueen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:18:
[...]
De Vaporesso Mini TC Kit kost bij E-wolk € 80,00. Voor dat geld haal ik een Revenger X TC Kit en voor € 10,00 minder de Revenger Kit. E-wolk staat nu eenmaal niet bekend als een goedkope webshop.
Revenger X TC Kit :
https://dampstarter.nl/wi...enger-x-220w-starter-kit/
Revenger TC Kit :
https://dampstarter.nl/wi...nger-220w-tc-starter-kit/
Maar lekkere tip VQ, daar heeft Taker1987 zeker wat aan!Floor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:30:
8< 8<
M'n Dotsquonk binnen, lief klein apparaatje. De bottle is heel zacht en prettig ook.
Wat me iets minder beviel is dat de allen-key die ik bij m'n Goon kreeg niet op de squonk-pin past
Heb nu een 0,95ohm build in de Goon en een 0,48ohm build in de Peerless die ik even van een squonkpin heb voorzien. De 0,6ohm build bevalt me beter; dus vanavond nog een 0,3-0,4ohm setje bouwen voor de Goon, kijken of ik dat nog prettiger vinden zal.
Update: Heb een 0,27ohm build met 316L gemaakt. Mijn berekeningen zeggen me dat ik dan net onder 15A blijf, 25% marge voor de LG HG2's die ik gebruik.
Ik wacht op m'n iJoy 20700's, waarmee ik tot ongeveer 0,15ohm wil gaan.
Heb een 316L clapton (1x26GA+1x30GA) gebruikt: 6wraps, 3mm ID die toch flink wat massa oplevert en dus duurt het even voor het allemaal op temperatuur is. Maar als het dat is, superduper
[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2017 23:00 ]
Bericht hierboven
na lang zoeken en nog op een ander forum heb aangemeld en daar dezelfde vraag heb gesteld ben ik er denk ik uit .
het word de pico 75 of de 25 daar ben ik dan nog niet helemaal uit
morgen of zaterdag even kijken in de winkel hier in de buurt en anders gewoon online bestellen , maar in de winkel kan je ook smaken proberen dus dat is ook wel gaaf
het word de pico 75 of de 25 daar ben ik dan nog niet helemaal uit
De Goon is een prima rda maar die begint pas zijn klasse te tonen met echt laag ohmige builds en/of behoorlijk veel vermogen. Meer iets van 100W+.Floor-is schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:10:
[...]
Ik schreef al:
[...]
Maar lekkere tip VQ, daar heeft Taker1987 zeker wat aan!
M'n Dotsquonk binnen, lief klein apparaatje. De bottle is heel zacht en prettig ook.
Wat me iets minder beviel is dat de allen-key die ik bij m'n Goon kreeg niet op de squonk-pin pastHad gelukkig anderen liggen, dus wel goedgekomen
Heb nu een 0,95ohm build in de Goon en een 0,48ohm build in de Peerless die ik even van een squonkpin heb voorzien. De 0,6ohm build bevalt me beter; dus vanavond nog een 0,3-0,4ohm setje bouwen voor de Goon, kijken of ik dat nog prettiger vinden zal.
Update: Heb een 0,27ohm build met 316L gemaakt. Mijn berekeningen zeggen me dat ik dan net onder 15A blijf, 25% marge voor de LG HG2's die ik gebruik.
Ik wacht op m'n iJoy 20700's, waarmee ik tot ongeveer 0,15ohm wil gaan.
Heb een 316L clapton (1x26GA+1x30GA) gebruikt: 6wraps, 3mm ID die toch flink wat massa oplevert en dus duurt het even voor het allemaal op temperatuur is. Maar als het dat is, superduper
Met builds van 0,2 en hoger is een singlecoil squonk rda wel erg goed.
Ik ben ontzettend goed te spreken over de Oumier Wasp en Shenray Hadaly voor squonken rond 50W.
Voor de wat lagere builds is de Pulse22 een geweldenaar. Met een 0,13ohm coil op mijn Pulse squonkbox geeft deze een fantastische smaak.
Mag ik jullie vragen wat een goede oplader is (bij voorkeur te koop bij Nkon) voor 2x Sony VTC5A batterijen?
In principe zijn de laders van Nkon allemaal geschikt. Zelf heb ik een voorkeur voor een lader waarop ikImperium schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:01:
Mag ik jullie vragen wat een goede oplader is (bij voorkeur te koop bij Nkon) voor 2x Sony VTC5A batterijen?
voltage en mAh kan aflezen. Dan weet ik welk voltage de batterij heeft op het moment dat ik em op ga laden en ik kan in de gaten houden wanneer de batterij aan vervanging toe is a.h.v. de mAh die over tijd terug zal lopen.
Ik ben persoonlijk zeer te spreken over de Efest LUC4. Met deze lader kan je 4 batterijen laden op 0.5 of 1.0A en 2 batterijen op 2A, scheelt toch weer de helft aan laadtijd. Er zijn nog weinig shops in NL te vinden die hem hebben, maar er is nog wel aan te komen tegen een redelijke prijs (€ 30,00 - € 35,00).Imperium schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:01:
Undy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:59:
[...]
In principe zijn de laders van Nkon allemaal geschikt. Zelf heb ik een voorkeur voor een lader waarop ik
voltage en mAh kan aflezen. Dan weet ik welk voltage de batterij heeft op het moment dat ik em op ga laden en ik kan in de gaten houden wanneer de batterij aan vervanging toe is a.h.v. de mAh die over tijd terug zal lopen.
Bedankt!VapingQueen schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:30:
[...]
Ik ben persoonlijk zeer te spreken over de Efest LUC4. Met deze lader kan je 4 batterijen laden op 0.5 of 1.0A en 2 batterijen op 2A, scheelt toch weer de helft aan laadtijd. Er zijn nog weinig shops in NL te vinden die hem hebben, maar er is nog wel aan te komen tegen een redelijke prijs (€ 30,00 - € 35,00).
Ik heb ook een DM gekregen van Embryo1 met de volgende suggestie:
https://www.batterijservi...c4-usb-batterijlader.html
Na het lezen van een aantal reviews heb ik 4x Sony VTC5A + deze lader besteld. Bedankt!
Volgende week krijg ik namelijk de ELeaf Invoke 220w binnen, moeten wel wat mooie batterijtjes in namelijk...
[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 30-12-2017 21:05 ]
Mijn keuze had het niet geweest. De usb charger zal hooguit met 500Mah laden (1A als je usbcp hebt), dat is met batterijen als de VTC5A een uurtje of 3,5 a 4 laden. Daarnaast heeft usb geen enkele beveiliging, welke een 'echte' externe lader wel heeft, zoals kortsluiting, onderladen en overladen.Imperium schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:04:
[...]
[...]
Bedankt!
Ik heb ook een DM gekregen van Embryo1 met de volgende suggestie:
https://www.batterijservi...c4-usb-batterijlader.html
Na het lezen van een aantal reviews heb ik 4x Sony VTC5A + deze lader besteld. Bedankt!
Volgende week krijg ik namelijk de ELeaf Invoke 220w binnen, moeten wel wat mooie batterijtjes in namelijk...
De batterijen zijn echter wel ok. Krachtige batterijen met een goede uithoudingsvermogen. Zou geen andere batterij meer willen.
Snap ik helemaal.VapingQueen schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:27:
[...]
Mijn keuze had het niet geweest. De usb charger zal hooguit met 500Mah laden (1A als je usbcp hebt), dat is met batterijen als de VTC5A een uurtje of 3,5 a 4 laden. Daarnaast heeft usb geen enkele beveiliging, welke een 'echte' externe lader wel heeft, zoals kortsluiting, onderladen en overladen.
De batterijen zijn echter wel ok. Krachtige batterijen met een goede uithoudingsvermogen. Zou geen andere batterij meer willen.
Maar hier kun je goed vergelijken.
http://lygte-info.dk/revi...fest%20LUC%20V4%20UK.html
http://lygte-info.dk/revi...er%20Xtar%20VC4%20UK.html
en..... hoe minder snel de batterij geladen wordt, hoe langer de levensduur, maar dat is een open deur.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik gebruik al maanden een Listman F2 charger, ik vind er niks over qua review maar hij lag in mijn lokale shop als enige dual battery charger die ze hadden en ken niks van chargers maar die komt ook enkel met een USB lead maar op de doos staat toch een lijstje van protections dus ik zou eerder denken dat die in de charger zelf zitten en niet uitmaakt of je USB of stekker hangt buiten de laadsnelheid?
dit is wat erbij staat :
OV Activation function can revive and charge the "dead" batteries.
TC/CC/CV charging method maximizes battery lifespan.
Automatically cut-off at 4.2V when battery is fully charged
Full Safe System: reverse-polarity protection, overcharge protection, short circuit protection and overheat protection
Current Buffering Technology: charge current is gradually increased to reduce high-current impact on batteries
Voor mij werkt ie goed ook al is die onbekend en mn batterijen merk ik niks slechts aan bijna 5 maanden later...enkel dat het via de USB wel een uurtje of 4 duurt voor mijn Samsung Q30 op te laden, had ongeveer ook even lang nodig voor VTC 6 cellen, geen idee of je deze charger in de muur mag steken of niet ( de usb in mn foon charger steken en dan zo in het contact ) zou op zich geen kwaad mogen denk ik.
dit is em btw : https://listman.en.alibab...charger_listman_F2.html#!
dit is wat erbij staat :
OV Activation function can revive and charge the "dead" batteries.
TC/CC/CV charging method maximizes battery lifespan.
Automatically cut-off at 4.2V when battery is fully charged
Full Safe System: reverse-polarity protection, overcharge protection, short circuit protection and overheat protection
Current Buffering Technology: charge current is gradually increased to reduce high-current impact on batteries
Voor mij werkt ie goed ook al is die onbekend en mn batterijen merk ik niks slechts aan bijna 5 maanden later...enkel dat het via de USB wel een uurtje of 4 duurt voor mijn Samsung Q30 op te laden, had ongeveer ook even lang nodig voor VTC 6 cellen, geen idee of je deze charger in de muur mag steken of niet ( de usb in mn foon charger steken en dan zo in het contact ) zou op zich geen kwaad mogen denk ik.
dit is em btw : https://listman.en.alibab...charger_listman_F2.html#!
[ Voor 49% gewijzigd door Katmi op 30-12-2017 23:43 ]
Ik ben in Maleisië op vakantie en heb een geekvape aegis met Zeus gehaald. 26650 batterij er bij, erg lekker setje!
Heb sinds een maand een Joyetech AIO kitje in huis en moet zeggen dat het mij zeker bevalt. Gekocht op aanraden van een vriend die zelf van de peuken af probeert te komen. Hij dampt dus wel met nicotine liquids, ikzelf niet aangezien ik na m'n middelbare school (10 jaar geleden
) nooit meer heb gerookt. Misschien niet zo slim om dan toch te gaan dampen maar zolang er geen nicotine bij komt kijken lijkt het mij allemaal niet zo schadelijk en ik vind de smaken van de liquids echt heerlijk.
Ben me nu alleen wat meer aan het inlezen in coils e.d. aangezien ik aan nieuwe toe ben en twijfel nog een beetje tussen 0.6 en 1.5 coils. Schijnbaar is de 0.6 de standaard coil voor de AIO maar de 1.5 zorgt voor meer damp.. Lees je echter reviews dan schrijven sommigen juist dat de 0.6 voor meer damp en smaak zorgt. Beetje tegenstrijdig. Ligt het dan ook aan de specifieke liquid?
Ben me nu alleen wat meer aan het inlezen in coils e.d. aangezien ik aan nieuwe toe ben en twijfel nog een beetje tussen 0.6 en 1.5 coils. Schijnbaar is de 0.6 de standaard coil voor de AIO maar de 1.5 zorgt voor meer damp.. Lees je echter reviews dan schrijven sommigen juist dat de 0.6 voor meer damp en smaak zorgt. Beetje tegenstrijdig. Ligt het dan ook aan de specifieke liquid?
Tesla M3LR '21
0.6 Ohm coils zijn voor DL dampen, 1.5 Ohm is voor MTL dampen. Hoe lager je qua weerstand gaat, des te meer vermogen je erop kan zetten, wat dan weer resulteert in grotere dampwolken. Ook de verhouding Vg in je liquid heeft te maken met hoe groot de wolken zijn. Des te hoger de Vg, des te groter de wolken die je kan produceren. Dat is het in een notedop.Planespotter schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:51:
Heb sinds een maand een Joyetech AIO kitje in huis en moet zeggen dat het mij zeker bevalt. Gekocht op aanraden van een vriend die zelf van de peuken af probeert te komen. Hij dampt dus wel met nicotine liquids, ikzelf niet aangezien ik na m'n middelbare school (10 jaar geleden) nooit meer heb gerookt. Misschien niet zo slim om dan toch te gaan dampen maar zolang er geen nicotine bij komt kijken lijkt het mij allemaal niet zo schadelijk en ik vind de smaken van de liquids echt heerlijk.
Nicotine is niet de killer in sigaretten. Dat is de verbranding en alle 7000 schadelijke stoffen die daar bij komen kijken. Stel al zou je een klein beetje nicotine in je liquid willen dan is dat niet schadelijk. Dat verzin ik uiteraard zelf niet, maar hebben doktoren al onderzocht. Helemaal gezond is iets inhaleren natuurlijk niet, maar een wandeling maken door Amsterdam of Rotterdam is schadelijker met al die uitstoot van auto's.Planespotter schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:51:
Heb sinds een maand een Joyetech AIO kitje in huis en moet zeggen dat het mij zeker bevalt. Gekocht op aanraden van een vriend die zelf van de peuken af probeert te komen. Hij dampt dus wel met nicotine liquids, ikzelf niet aangezien ik na m'n middelbare school (10 jaar geleden) nooit meer heb gerookt. Misschien niet zo slim om dan toch te gaan dampen maar zolang er geen nicotine bij komt kijken lijkt het mij allemaal niet zo schadelijk en ik vind de smaken van de liquids echt heerlijk.
Ik zal een beginnersvertaling gevenVapingQueen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:37:
[...]
0.6 Ohm coils zijn voor DL dampen, 1.5 Ohm is voor MTL dampen. Hoe lager je qua weerstand gaat, des te meer vermogen je erop kan zetten, wat dan weer resulteert in grotere dampwolken. Ook de verhouding Vg in je liquid heeft te maken met hoe groot de wolken zijn. Des te hoger de Vg, des te groter de wolken die je kan produceren. Dat is het in een notedop.
0.6ohm coils zijn bedoeld voor de manier van dampen waarbij je de damp direct naar je longen inhaleert. De 1.5ohm coils zijn bedoeld voor de manier van dampen waarbij je de damp eerst in je mond neemt en dan pas inhaleert, een beetje zoals een sigaret gerookt wordt. Normaalgesproken is het zo dat hoe lager de weerstand, hoe meer vermogen er gevraagd wordt en dus hoe warmer de spoel wordt wat resulteert in meer damp.
Daarnaast gaat het om de verhouding van de vloeistoffen in je liquid: er zijn twee basis-vloeistoffen die we PG (Propylene Glycol) en VG (Vegetable Glycerine) noemen. PG is dunner en geen een scherper gevoel in je keel, maar beter in het is heel goed in het 'dragen' van de smaak. VG is dikker en zachter, 'draagt' smaak minder goed en maakt meer damp.
De meeste liquids die je in Nederland koopt zijn 50/50 verdeling voor VG en PG, hoewel liquids met meer VG telkens meer in trek en dus te koop zijn.
Fixed that for you. >85% van alle uitstoot komt namelijk niet van auto's, motoren en 4-takt scootersDAMAGE schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Nicotine is niet de killer in sigaretten. Dat is de verbranding en alle 7000 schadelijke stoffen die daar bij komen kijken. Stel al zou je een klein beetje nicotine in je liquid willen dan is dat niet schadelijk. Dat verzin ik uiteraard zelf niet, maar hebben doktoren al onderzocht. Helemaal gezond is iets inhaleren natuurlijk niet, maar een wandeling maken door Amsterdam of Rotterdam is schadelijker met al die uitstoot van auto'ss 2-takt scooters, vrachtwagens en bussen.
Kleine side-note: nicotine an sich is niet superslecht voor je. Wel verslavend!
Het wordt aan artrosepatienten voorgeschreven overigens: hier een onderzoek naar het gebruik van nicotine bij ratten mbt artrose.
[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 02-01-2018 13:01 ]
Bericht hierboven
Waar kopen jullie eigenlijk nicotine? ik loop leeg (bij wijze van) op die kleine flesjes onderhand..
Ik koop het bij rookwinkel. Per 10ml 20mg/ml.Imperium schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:49:
Waar kopen jullie eigenlijk nicotine? ik loop leeg (bij wijze van) op die kleine flesjes onderhand..
Ik vind het ook buitengewoon irritant dat het alleen maar in van die miniflesjes komt, maarja onze regering is in de veronderstelling dat als ze het niet in grotere verpakkingen verkopen mensen het ook niet meer gaan verbruiken denk ik...

Volgens mij levert dit alleen maar meer plasticafval op, maarja...
Ik heb bij save vape 1 liter 48mg gehaald. Even een investering maar kan daar wel een aantal jaar mee vooruit.
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.