Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Zal wel moeten met een clapton coil anders krijg je hotspots. Die coils moet je echt goed inbranden (gewoon laag wattage, 20 watt of zo doe ik dat op max beetje pulsen...) en strummen. Anders sowieso hotspots.418O2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:53:
Nickel moet je toch juist niet verhitten?
Ik had er overigens altijd 3 dagen een metalige bijsmaak van dus ik was er gauw klaar mee
[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2017 00:55 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Hij heeft het over NiChrome80418O2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:53:
Nickel moet je toch juist niet verhitten?
Ik had er overigens altijd 3 dagen een metalige bijsmaak van dus ik was er gauw klaar mee
Hier zit 80%nickel in en 20% chroom. De chroom zorgt bij verhitting voor een buffer die de gevreesde giftigheid van 100% nickel voorkomt.
Edit: Het zou kunnen dat het door de 80/20 mix komt. Dit is de echte kanzi waar ik nu mee bezig ben en die is natuurlijk een stukje dikker. Flavor lijkt nu wel goed na een tijdje.
[ Voor 32% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2017 02:28 ]

EDIT: Ik wilde een Wotofo Serpent RDTA bestellen van Ali, maar ze zijn in het zwart of niet te krijgen, of wat aan de dure kant voor Ali (28 dollar). Maar volgens mij is het wel precies wat ik zoek, namelijk een RDTA met de wick bovenop en single coil. Reviews zijn (veelbe)lovend, dus dat voorspelt veel goeds. Mensen hier die er ervaring mee hebben? Ik ben nu aan het twijfelen of ik wacht tot hij weer in stock komt, hem direct bestel voor de hogere prijs, of toch een andere zoek.
[ Voor 36% gewijzigd door Krentenbol op 12-12-2017 16:20 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Barfman op 12-12-2017 17:20 ]
Een authentic Serpent voor 28 dollar is toch een prima deal?Krentenbol schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:44:
Ik ben hier een tijdje niet meer actief geweest door drukte en andere dingen, maar vape nog altijdNu heb ik laatst weer wat aroma's besteld, waaronder een yoghurt aroma. Dat is toch wel erg lekkere combi met perzik en met aardbei staat hij nu in de steep
Als ik wat meer tijd heb, ga ik ook dragonfruit en combi's van deze proberen. Anyhoe: zijn er hier meer yoghurtdampers en welke yoghurt vinden jullie het fijnst?
EDIT: Ik wilde een Wotofo Serpent RDTA bestellen van Ali, maar ze zijn in het zwart of niet te krijgen, of wat aan de dure kant voor Ali (28 dollar). Maar volgens mij is het wel precies wat ik zoek, namelijk een RDTA met de wick bovenop en single coil. Reviews zijn (veelbe)lovend, dus dat voorspelt veel goeds. Mensen hier die er ervaring mee hebben? Ik ben nu aan het twijfelen of ik wacht tot hij weer in stock komt, hem direct bestel voor de hogere prijs, of toch een andere zoek.
In het goud is hij zo 5 dollar goedkoper en ik zag dat Fasttech hem zelf voor 18 verkocht. Vandaar dat ik wat geduldig ben nuDAMAGE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:27:
[...]
Een authentic Serpent voor 28 dollar is toch een prima deal?
Ik heb nog wel een adresje waar je ze kan krijgen, maar tegen een leuke prijs?Barfman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:19:
Die Sony VTC 5A zijn nergens meer te krijgen, of weet iemand nog een adres waar ze wel tegen leuke prijs te krijgen zijn. Zelf bestel ik altijd via nkon of dampaccu, maar daar hebben ze alleen de Sony VTC 5 en 6 die mij erg tegenvallen.
https://www.batterijservi...-vtc5a-18650-2600mah.html
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Thnx, beter dan bijna 10 euro betalenVapingQueen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:30:
[...]
Ik heb nog wel een adresje waar je ze kan krijgen, maar tegen een leuke prijs?
https://www.batterijservi...-vtc5a-18650-2600mah.html
Als je er 10 neemt, betaal je bijna hetzelfde als bij Nkon. De vraag is alleen of je er 10 nodig hebt.
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Ik heb begrepen dat Kanzi een heel erg zoete liquid is.DAMAGE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:30:
Ook vandaag weer heb ik het idee dat de clapton coil mij minder taste geeft en alsnog niet lekker wickt. Ik geef de clapton coil op voor deze tank. Ga het wel weer proberen als ik mijn Ammit 25 binnen heb. Deze tank maar mooi parallel coils in zetten tot die tijd. Die geven mij echt perfecte damp en taste!
Het probleem van dergelijke liquid met de quad-fused clapton die in je tank zit, is dat in alle kiertjes verbrande
suiker achterblijft. De kans dat je dit schoon krijgt is klein en dat blijf je naar alle waarschijnlijkheid proeven.
Als ik een dag kanzi gedampt heb zie ik 's avonds mijn coil niet meer zitten onder de aangebrande troep.
De Ammit vind ik er beter uit zien ( zeker in zwart ) en 22mm past meer gangbaar op mods en ziet er niet zo bulky uit als 25mm.
Enige nadelen wat ik zowat lees is restrictive lung hit terwijl ik het graag in de stijl van een big baby heb met airflow helemaal open en dat het wicken wel easy is maar toch zorgvuldig moet qua dry hits en leaken, er zijn 2 uitsparingen voor je katoen in te tucken maar er zit maar een klein rond gaatje in voor de juiceflow en je wick mag maar heel los in die uitsparing liggen om het juist te krijgen naar het schijnt.
De OBS Crius v2 is een stukje meer bulky ( 25 mm ) maar heeft wel een veel makkelijker wicking process, aan beide zijden van de coil is er een gat en je knipt gewoon je katoen af op de lengte vd base van de tank en stopt deze in beide gaten tot onderaan, je moet niet echt opletten in tegenstelling tot de Ammit.
Vulsysteem lijkt ook handig op de Crius, top cap omhoog schuiven en je ziet een gat, indruppen en terug naar onder schuiven over een o-ring, vraag me alleen af hoelang dit meegaat voor het te los gaat aanvoelen of bij het minste omhoogschuiven in je zak ofzo.
Lijkt me door zijn 25mm ook aangenamer te dampen dan de Ammit op 22mm, mijn big baby beast op 24.5 dampt ook veel fijner dan een baby beast op 22mm, waarschijnlijk door de veel grotere drip tip en airflow.
Qua looks neig ik naar de Ammit , smaak zou ook top zitten maar qua wicken, bijvullen naar de OBS Crius V2, lijkt me ook meer de tank voor een airy vape wat niet restricted voelt, dat denk ik dan toch door het verschil in diameter tussen beide tanks en drip tips.
Iemand ervaringen met beide of 1 van beide ? prijs is gelijk op beide, OBS komt ook wel met een preinstalled 0.3-0.4 coil en wat katoen, maar dat maakt het op het einde van de dag niet als aankoop motief
De OBS crius heb ik geen ervaring maar de 22mm Ammit heb ik in bezit.Katmi schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:06:
Kan niet kiezen tussen de Geek Vape Ammit 22 RTA of de nieuwe OBS Crius v2 RTA, beide single coil.
De Ammit vind ik er beter uit zien ( zeker in zwart ) en 22mm past meer gangbaar op mods en ziet er niet zo bulky uit als 25mm.
Enige nadelen wat ik zowat lees is restrictive lung hit terwijl ik het graag in de stijl van een big baby heb met airflow helemaal open en dat het wicken wel easy is maar toch zorgvuldig moet qua dry hits en leaken, er zijn 2 uitsparingen voor je katoen in te tucken maar er zit maar een klein rond gaatje in voor de juiceflow en je wick mag maar heel los in die uitsparing liggen om het juist te krijgen naar het schijnt.
De OBS Crius v2 is een stukje meer bulky ( 25 mm ) maar heeft wel een veel makkelijker wicking process, aan beide zijden van de coil is er een gat en je knipt gewoon je katoen af op de lengte vd base van de tank en stopt deze in beide gaten tot onderaan, je moet niet echt opletten in tegenstelling tot de Ammit.
Vulsysteem lijkt ook handig op de Crius, top cap omhoog schuiven en je ziet een gat, indruppen en terug naar onder schuiven over een o-ring, vraag me alleen af hoelang dit meegaat voor het te los gaat aanvoelen of bij het minste omhoogschuiven in je zak ofzo.
Lijkt me door zijn 25mm ook aangenamer te dampen dan de Ammit op 22mm, mijn big baby beast op 24.5 dampt ook veel fijner dan een baby beast op 22mm, waarschijnlijk door de veel grotere drip tip en airflow.
Qua looks neig ik naar de Ammit , smaak zou ook top zitten maar qua wicken, bijvullen naar de OBS Crius V2, lijkt me ook meer de tank voor een airy vape wat niet restricted voelt, dat denk ik dan toch door het verschil in diameter tussen beide tanks en drip tips.
Iemand ervaringen met beide of 1 van beide ? prijs is gelijk op beide, OBS komt ook wel met een preinstalled 0.3-0.4 coil en wat katoen, maar dat maakt het op het einde van de dag niet als aankoop motief
Deze bevalt me goed en wat je zegt over het wicken is het even wennen misschien.
De originele juiceflow gaatjes zijn 2,5mm. Ik heb ze uitgeboord tot 3mm omdat ik met 80/20 VG/PG juice damp.
De lung hit is wel wat restrictive maar valt mij niet tegen. Hij is zeker niet zo airy als de baby beast.
Ik gebruik de Ammit met een alien coil op 50W en ik kan em echt helemaal doortrekken zonder dry-hit.
[ Voor 55% gewijzigd door DAMAGE op 14-12-2017 02:29 ]
Heb wel ervaring met de Ammit. De airflow is iets minder dan bij de big baby maar het is naar mijn inziens niet té beperkt wanneer deze helemaal openstaat. Verder vind ik het een prima tankje. Wellicht 3,5ml wat krap maar heel weinig is het ook weer nietKatmi schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:06:
Kan niet kiezen tussen de Geek Vape Ammit 22 RTA of de nieuwe OBS Crius v2 RTA, beide single coil.
Heb zelf een OBS Engine Nano die ik prefereer boven de Ammit maar ik weet niet hoe die verhoud tot de Crius v2.
Dat zal het wel zijn dan. Gaat mega rap. Ik ben blij dat mijn eigen mix niet zoveel sucrelose heeft. Daarbij gunkt de boel ook wel op, zit daar maar niet over in, maar niet zo snel als deze mix. Ik dacht eerst dat ik het wel lekker zou vinden dat hele zoete. Maar eigenlijk nee, doe maar niet. Ik ben blij dat ik nu weet dat mijn eigen mix beter is. Het valt op dat al die commercieele mixen bomvol staan van de sucrelose/sweetner. Jammer is dat. Dat kunnen wij zelf veel beter!justmike schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:37:
Kanzi ( en de meeste andere 12 monkey's ) staat gekend als een echte "coil killer". Het is super lekker maar met deze liquid moet je echt elke dag je wick vervangen en coil schoonmaken.
Als ik een dag kanzi gedampt heb zie ik 's avonds mijn coil niet meer zitten onder de aangebrande troep.
Hoe zoeter, hoe vlotter het over de toonbank gaat, en dat geld ook buiten de e-liquid business. Kijk maar eens in de supermarkt hoeveel suiker er overal ingedraaid word.DAMAGE schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:56:
[...]
Het valt op dat al die commercieele mixen bomvol staan van de sucrelose/sweetner. J
Geldt het ook voor one-shot aroma's?DAMAGE schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:56:
[...]
Dat zal het wel zijn dan. Gaat mega rap. Ik ben blij dat mijn eigen mix niet zoveel sucrelose heeft. Daarbij gunkt de boel ook wel op, zit daar maar niet over in, maar niet zo snel als deze mix. Ik dacht eerst dat ik het wel lekker zou vinden dat hele zoete. Maar eigenlijk nee, doe maar niet. Ik ben blij dat ik nu weet dat mijn eigen mix beter is. Het valt op dat al die commercieele mixen bomvol staan van de sucrelose/sweetner. Jammer is dat. Dat kunnen wij zelf veel beter!
Ik mix zelf sinds kort mijn liquids en heb tot nu toe drie verschillende aroma's van Vampire Vape besteld en gemixt. Deze staan nu te steepen.
Ik zit er niet op te wachten om wekelijks mijn coil (Ik gebruik een Eleaf Ello tank met de standaard HW1 coil) te moeten vervangen, wat ik met een aantal verschillende (hele zoete) kant en klare liquids wel heb gehad.
Anders moet ik me misschien ook maar eens gaan verdiepen in het zelf mengen van smaakjes, maar ik vind one-shot zo lekker makkelijk
Voor zover ik vampire vapes ken gaan die helemaal loos met munt/mentol in hun liquids en niet zozeer suiker
Heb zelf de Ammit Dual, rookt echt super! In de verpakking zit ook een siliconen plug waarmee je 1 van de 2 decks dicht kunt zetten voor single-coil build. Merk alleen wel dat de Ammit bij mij ongeacht de manier van wicken wel vaak lekt, tenzij je high-VG met een flinke lap katoen in je tank plaatst. Nadeel is dan weer dat je liquid niet echt goed in je wick wordt opgenomen, met dus grote kans op dry-hits.Katmi schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:06:
Een paar weken terug is mijn Cloud Beast binnengekomen, heb er een RBA ingedaan met 2x 0,4Ohm, dunne wick en liquid met hoog VG gehalte gaat tot nu toe zonder dry-hits. Rook meestal op 75W.
Kijk eens naar een Ijoy Limitless RDTA Classic Edition, die kun je zowel als RDA als RDTA gebruiken, en is makkelijk te wicken. Zit een postless- en velocitydeck meegeleverd, kun je behoorlijk mee knutselenKrentenbol schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:44:
Ik ben hier een tijdje niet meer actief geweest door drukte en andere dingen, maar vape nog altijdNu heb ik laatst weer wat aroma's besteld, waaronder een yoghurt aroma. Dat is toch wel erg lekkere combi met perzik en met aardbei staat hij nu in de steep
Als ik wat meer tijd heb, ga ik ook dragonfruit en combi's van deze proberen. Anyhoe: zijn er hier meer yoghurtdampers en welke yoghurt vinden jullie het fijnst?
Zijn er dan ook andere manieren van dampen ?fenderB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:37:
[...]
tenzij je high-VG met een flinke lap katoen in je tank plaatst.
Er zijn er zo veel, maar als je echt voor megawolken gaat wil je eigenlijk een coil met een groot oppervlakte (zoals een clapton, fused-clapton, tanktrack of alien), veel vermogen (moet je wel goede balans in vinden om dry-hits te voorkomen) hoog VG gehalte, katoen die alles goed adsorbeert, en goede airflow die zoveel mogelijk lucht rondom je coil jaagt :-)justmike schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:56:
[...]
Zijn er dan ook andere manieren van dampen ?Als ik de mensen rondom mij niet kan wegjagen met dikke wolken doe ik iets fout volgens mij
Met een vaporizer rook je niet, je dampt.fenderB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:37:
[...]
Heb zelf de Ammit Dual, rookt echt super! In de verpakking zit ook een siliconen plug waarmee je 1 van de 2 decks dicht kunt zetten voor single-coil build. Merk alleen wel dat de Ammit bij mij ongeacht de manier van wicken wel vaak lekt, tenzij je high-VG met een flinke lap katoen in je tank plaatst. Nadeel is dan weer dat je liquid niet echt goed in je wick wordt opgenomen, met dus grote kans op dry-hits.
Een paar weken terug is mijn Cloud Beast binnengekomen, heb er een RBA ingedaan met 2x 0,4Ohm, dunne wick en liquid met hoog VG gehalte gaat tot nu toe zonder dry-hits. Rook meestal op 75W.
Dit is niet waar. Exotische coils zijn er in principe om meer smaak uit je liquid te halen. Wolken komen er dan vanzelf bij.fenderB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:05:
[...]
Er zijn er zo veel, maar als je echt voor megawolken gaat wil je eigenlijk een coil met een groot oppervlakte (zoals een clapton, fused-clapton, tanktrack of alien), veel vermogen (moet je wel goede balans in vinden om dry-hits te voorkomen) hoog VG gehalte, katoen die alles goed adsorbeert, en goede airflow die zoveel mogelijk lucht rondom je coil jaagt :-)
In cloudcompetitions worden geen exotische coils gebruikt. Toch maken zij er grotere wolken mee.
Dit zijn gewone coils met normale kale wire.
Bijvoorbeeld 5/6 wraps 22Ga Ni80
Leuk speelgoedDAMAGE schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:38:
Nieuw speelgoed binnen gekregen! De Wotofo Serpent mini en de Geekvape Ammit 25. Liggen nu in een bak kokendwater met zeepsop. Straks uitspoelen met heet water en dan maar eens kijken hoe dat allemaal gaat
De ammit lijkt problemen te hebben met 70vg of hoger, de bubbles blijven als het ware trapped in de juice flow onderaan en meer kans op dry hits als je niet perfect wicked, wat bij de OBS beide niet echt een issue is.
Ook nog even aan de Geek Vape Zeus gedacht maar hoe je in een S vorm moet wicken stond me niet echt aan op het zicht in reviews, moest redelijk perfect gebeuren, bij de OBS is dit gewoon aan de zijkanten in de wick holes tucken en klaar.
Binnenkort eens langs de shop om hem op te halen en dan down the line ook eens een nieuwe mod, 25mm past wel op een AL85 maar zit er niet uit
Ik heb een gewone Limitless en die lekt nogal snel helaas. Die moet ik echt recht overeind houden, anders is het geen doen. Ik zal niet snel weer een limitless kopen denk ik. Bedankt voor het meedenken in ieder gevalfenderB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:44:
[...]
Kijk eens naar een Ijoy Limitless RDTA Classic Edition, die kun je zowel als RDA als RDTA gebruiken, en is makkelijk te wicken. Zit een postless- en velocitydeck meegeleverd, kun je behoorlijk mee knutselen
Ga straks maar even de tank leeg halen en dan stop ik mijn zelfgemaakte Kanzi clone er wel in. Daarvan weet ik tenminste hoe het moet smaken en hoe lekker het is, kan ik wat beter de flavor gaan vergelijken met andere tankjes. De Wotofo Serpent mini nog niet mee bezig geweest maar ziet er wel uit als een leuk tankje voor erbij.
Dat lekken als hij op zijn kant ligt herken ik wel, als je iets dikkere wick plaatst scheelt het al een hoopKrentenbol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:25:
[...]
Ik heb een gewone Limitless en die lekt nogal snel helaas. Die moet ik echt recht overeind houden, anders is het geen doen. Ik zal niet snel weer een limitless kopen denk ik. Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Ik ga het proberen bij degene die ik al heb. Kan nooit kwaad natuurlijk. Intussen is de Wotofo toch maar besteld. Ik shop niet vaak genoeg meer bij de Chinezen om die dollarprijs direct naar Euro's om te zetten. Dan lijkt het al snel te veelfenderB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:32:
[...]
Dat lekken als hij op zijn kant ligt herken ik wel, als je iets dikkere wick plaatst scheelt het al een hoop
Tijdens de 11e van de 11e op Aliexpress heb ik een Priv-V8 kit besteld voor 25 euro om het vapen eens uit te proberen. Vandaag kwam gelukkig de postbode aan met het pakketje. Netjes gecontroleerd ofdat de kit legit was, en dat was die.
Nou heb ik een beetje dit topic zitten stalken maar ook andere sites op internet. En daarmee is eigenlijk ook de vraag naar boven gekomen van waar ik het beste mijn e-liquids kan kopen. Ik zelf ben niet zo van al die smaakjes en denk dan ook dat ik met gewoon de "Base e-liquid" al meer dan tevreden ben. Verder ben ik ook niet iemand die bezig is met het stoppen van cigaretten. Het is eigenlijk gewoon puur voor thuis gebruik.
Nu zie ik op verschillende sites dat je een 1L base kan kopen voor ~€18,-, is dit meteen gebruiksklaar?
Ook zie ik verschillende verhouding in PG/VG, wat is het meest verstandige om te kopen als ik unflavored ga vapen?
Base is om te mengen met aroma's en eventueel pure nicotine als je met nic wilt vapen, 100% VG geeft wel een heel lichte zoete smaak heeeel in de verte maar dan kan je imo net zo goed niet vapen, mensen vapen dit vaak voor een halve tank ofzo om hun coils te cleanen tussen smaken in maar anders is dat gewoon puur om te mengen met aroma hoor.
Zelfs al ben je niet zo voor de smaakjes dan vind je nog steeds goede liquids die niet duur hoeven te zijn, je kan op zich toch niet zoveel hebben tegen liquid wat bv naar een bepaald fruit proeft ?
Moet je nog niet eens zo helemaal ingewikkeld gaan.
Maar ja om te antwoorden je kan een fles van 100% VG kopen en zo vapen, maar het proeft naar niets, je krijgt er niets van, en het lukt niet in elke tank want 100VG is heeeeel dik omdat je niet met aroma's of PG mengt.
Gebruiksklare base is er in verschillende verhoudingen van VG/PG en al dan niet met nicotine.KevinT schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:34:
Dag iedereen,
Tijdens de 11e van de 11e op Aliexpress heb ik een Priv-V8 kit besteld voor 25 euro om het vapen eens uit te proberen. Vandaag kwam gelukkig de postbode aan met het pakketje. Netjes gecontroleerd ofdat de kit legit was, en dat was die.
Nou heb ik een beetje dit topic zitten stalken maar ook andere sites op internet. En daarmee is eigenlijk ook de vraag naar boven gekomen van waar ik het beste mijn e-liquids kan kopen. Ik zelf ben niet zo van al die smaakjes en denk dan ook dat ik met gewoon de "Base e-liquid" al meer dan tevreden ben. Verder ben ik ook niet iemand die bezig is met het stoppen van cigaretten. Het is eigenlijk gewoon puur voor thuis gebruik.
Nu zie ik op verschillende sites dat je een 1L base kan kopen voor ~€18,-, is dit meteen gebruiksklaar?
Ook zie ik verschillende verhouding in PG/VG, wat is het meest verstandige om te kopen als ik unflavored ga vapen?
De juiste base is afhankelijk van de tank waar je dit in wil gaan gebruiken en zelfs het nicotinegehalte is daarvan afhankelijk.
Dus om kort te zijn. Welke tank is er met de Priv meegeleverd, welke coils heb je en wil je base met of zonder nicotine?
Shipped blijkbaar vanaf 19 December op gearbest dus even in de gaten houden wanneer die in de buurt op popt op bv lepetitvapoteur.
Daar kan een flinke tank op ja. Ik heb even op lepititvapoteur gekeken maar ze doen daar alsof het allemaal van goud gemaakt is.Katmi schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:30:
damn die Wismec Sinuous Ravage 230 ziet er goed uiteigenlijk een updated Predator maar gelukkig wel met een press fitted 510 connection onder de top plate dus die kan al niet meer uitpoppen
en een kleuren oled + ruimte voor attys t.e.m 28mm zonder overhang en de 510 is centered op de mod
![]()
Shipped blijkbaar vanaf 19 December op gearbest dus even in de gaten houden wanneer die in de buurt op popt op bv lepetitvapoteur.
Tov Chinese websites wel ja maar op Benelux termen bekeken is lepetitvapoteur wel goedkoop, ik kan je zo zonder moeite zeggen dat bijna alle mods 20-30 euro duurder zijn in de Vaporshop in BE dan op lepetit.Undy schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:39:
[...]
Daar kan een flinke tank op ja. Ik heb even op lepititvapoteur gekeken maar ze doen daar alsof het allemaal van goud gemaakt is.
En in Belgie heb je niet veel keus want er zijn geen websites zoals zwoofs of rookwinkel want je mag hier geen mods etc meer online verkopen.
Gelukkig dat de meeste UK shops en lepetit nog naar Belgie shippen of ik zat voor alles vast aan China, of veel te veel betalen in de vaporshop.
Valt op zich toch ook allemaal best mee als je weet dat je er geen 2-4 weken moet op wachten maar slechts 2 dagen, bv de vaporesso revenger is daar 50 euro, op gearbeast 41 euro, de kit is 60 euro, op gearbest 51 euro.
Voor die verschillen betaal ik gerust dat tientje meer zodat ik het op 2 dagen in huis heb ipv god weet wanneer uit China.
Uiteraard heb je op sommige mods een grote prijsverschil maar dat hangt ook ervan af.
Tanks of RTA's of dergelijke zijn idd een stuk duurder dan in China maar de mods vallen nog best mee als ik prijzen vergelijk tussen lepetit en gearbest.
[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 17-12-2017 20:47 ]
Als ik iets bestel binnen de europese grenzen, dan komt het altijd daar vandaan.
Vaporshop, meh. ze mogen dan wel stillaan markt leider zijn in Belgie, maar zo speciaal zijn die door hipsters bevolkte shops met beperkt en overprijst aanbod echt niet.
+1, Maandag nacht rond 2u besteld en donderdag middag in huis, het is geen '' PostNL style next day '' delivery maar boven de 60 euro zijn de shipping costs gratis naar BE en daaronder betaal je maar evenveel dan het nationale Franse tarief ( iets van 3.85 euro ) en kan je tracken via de franse post site en Bpost.justmike schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:21:
Le petit vapoteur is mischien niet altijd de goedkoopste online shop, maar de klantenservice is daar van zeer hoog niveau, menig andere shop kan er iets van leren.
Als ik iets bestel binnen de europese grenzen, dan komt het altijd daar vandaan.
Vaporshop, meh. ze mogen dan wel stillaan markt leider zijn in Belgie, maar zo speciaal zijn die door hipsters bevolkte shops met beperkt en overprijst aanbod echt niet.
Vaporshop ga ik soms voor short fill liquids omdat het in de buurt is en de prijs van 22-25 euro voor 50 in 60ml flessen is hetzelfde als op lepetit ofzo maar mods komen hier altijd van lepetit, vlot 20-30 goedkoper op een mod dan Vaporshop.
Die mannen willen 78 euro voor de GeekVape Aegis, staat 55 op lepetit, en datzelfde verschil kan je bijna doortrekken in elke mod, idem voor batterijen willen die 10.95 - 12.95 depending on merk en model

Jammer dat het de enige echte fysieke shop in Belgie is, Dampshop heeft veel minder liquids en mods dus valt al af, dan maar lepetit
Ik heb de Priv V8 als mod dan. Bij de kit zat een TFV8 baby beast tank en V8 Baby-M2 dual coils van 0.25ohmUndy schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:00:
[...]
Gebruiksklare base is er in verschillende verhoudingen van VG/PG en al dan niet met nicotine.
De juiste base is afhankelijk van de tank waar je dit in wil gaan gebruiken en zelfs het nicotinegehalte is daarvan afhankelijk.
Dus om kort te zijn. Welke tank is er met de Priv meegeleverd, welke coils heb je en wil je base met of zonder nicotine?
Die coils zijn prima geschikt om met 70/30 VG/PG verhouding te dampen. Als je er ook nicotine in wil zou ik maximaal 6mg nemenKevinT schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:59:
[...]
Ik heb de Priv V8 als mod dan. Bij de kit zat een TFV8 baby beast tank en V8 Baby-M2 dual coils van 0.25ohm

De Q16 bevalt op zich prima maar de batterij houdt het nog geen dag uit met mijn vape gedrag en dus ben ik op zoek naar iets anders.
Wat mij een mooi apparaat lijkt is de Vaporesso revenger x. Nu vraag ik me af of hij wel geschikt is voor MTL vapen. Weet iemand daar meer vanaf? Zijn er andere suggesties?
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Goed bezigj-phone schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:25:
Sinds een week of 4 ben ook ik aan het dampen. Na 32 jaar zware shag gerookt te hebben doe ik het nu met een Justfog Q16 en 12 of 18 mg nicotine. Analoog heb ik de laatste week niet meer aangeraakt![]()
De Q16 bevalt op zich prima maar de batterij houdt het nog geen dag uit met mijn vape gedrag en dus ben ik op zoek naar iets anders.
Wat mij een mooi apparaat lijkt is de Vaporesso revenger x. Nu vraag ik me af of hij wel geschikt is voor MTL vapen. Weet iemand daar meer vanaf? Zijn er andere suggesties?
Je kan met elke mod MTL dampen, maar niet met elke tank.
Toen ik mijn moeder overhaalde om te gaan dampen heb ik haar aangeraden om 2 setjes van de Q16 aan te schaffen omdat je dan een backup hebt als de andere aan de lader ligt.
Verder kan ik je niets aanraden voor MTL dampen waar je fabriekscoils voor moet kopen.
Ik heb vandaag toevallig een review gekeken van MTL tanks waar je wel zelf coils voor moet draaien en van wick moet voorzien.
YouTube: Ultimate MTL RTA's Review - ARES MTL RTA, Kayfun Prime, Berserke...
Gelukkig kost het maar een uur en 10 minuten van je leven
Dank voor je reactieUndy schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:32:
[...]
Goed bezig![]()
Je kan met elke mod MTL dampen, maar niet met elke tank.
Toen ik mijn moeder overhaalde om te gaan dampen heb ik haar aangeraden om 2 setjes van de Q16 aan te schaffen omdat je dan een backup hebt als de andere aan de lader ligt.
Verder kan ik je niets aanraden voor MTL dampen waar je fabriekscoils voor moet kopen.
Ik heb vandaag toevallig een review gekeken van MTL tanks waar je wel zelf coils voor moet draaien en van wick moet voorzien.
YouTube: Ultimate MTL RTA's Review - ARES MTL RTA, Kayfun Prime, Berserke...
Gelukkig kost het maar een uur en 10 minuten van je leven
Het probleem is dat ik met een 40 urige werkweek, veel woon - werk verkeer en een druk gezins leven niet al teveel tijd overhoud om zelf coils te gaan maken. Daarnaast ken ik mijzelf en zou me daar he-le-maal in kunnen verliezen door het (voor mij) 'perfecte' product te willen gaan maken.
Mocht je andere suggesties hebben dan houd ik mij aanbevolen
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Wat is de reden dat je MTL wil vapen?j-phone schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:25:
DL is even wennen, maar ik wil niet anders meer! En er is zo veel keuze qua tanks voor DL vapen!!
Had zelf ook altijd last van lekkende Smok coils, als je voor je de coil in gebruik neemt even de o-ring aan de onderkant bekijkt kan al heel veel schelen. Vaak zijn deze net niet goed in de coil geplaatst, waardoor je kans op lekken hebt. Haal de connector op de bodem er even af, plaats het o-ringetje goed in de coil (kun je zien aan de inkepingen) en plaats de connector met een draaiende beweging terug in de o-ring. Als het goed is heb je nu geen lekkende coils meer.KevinT schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:34:
Dag iedereen,
Zou zelf altijd wel een aroma toevoegen, maar als je echt wolken wilt blazen kun je het beste 100% VG halen, als je dit met je Smok doet kun je het beste wat kleine gaatjes met een naald in je coil prikken. Omdat 100% VG zo enorm stroperig is kan deze niet snel genoeg in je coil worden geadsorbeerd met dry-hits als gevolg.
Je kunt eens setje bestellen met 8 soorten coils in verschillende weerstanden. Voor een paar euro en een paar weken geduld heb je een heel assortiment uit China binnen. Het draaien van een coil is niet zo moeilijk, als je een coil jig besteld heb je binnen een paar tellen een perfecte coil in elkaar gedraaid. Mocht je nog een enorme voorraad organisch katoen willen, zoek dan eens naar 'cosmetic make up facial pads', heb je er voor nog geen €4 500j-phone schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:44:
[...]
Dank voor je reactie
Het probleem is dat ik met een 40 urige werkweek, veel woon - werk verkeer en een druk gezins leven niet al teveel tijd overhoud om zelf coils te gaan maken. Daarnaast ken ik mijzelf en zou me daar he-le-maal in kunnen verliezen door het (voor mij) 'perfecte' product te willen gaan maken.
Mocht je andere suggesties hebben dan houd ik mij aanbevolen
Maar dan komen er nog wel de invoer- en transportkosten bij, alsmede de huur van een zeecontainerfenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:58:
[...]
Mocht je nog een enorme voorraad organisch katoen willen, zoek dan eens naar 'cosmetic make up facial pads', heb je er voor nog geen €4 500

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Waarom zou ik in godsnaam met "cosmetic make-up facial pads" gaan lopen klooien als ik ook gewoon wat zakjes met katoen in China kan bestellen? Is het omdat je voor minder dan een dubbeltje op de eerste rij wil zitten? Of is er een andere redenen voor? Ik hou het wel bij de Cotton Bacon V2 en het Pima katoen van Flashwicks, misschien iets duurder, maar geen enkele hobby is goedkoop.fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:58:
[...]
Je kunt eens setje bestellen met 8 soorten coils in verschillende weerstanden. Voor een paar euro en een paar weken geduld heb je een heel assortiment uit China binnen. Het draaien van een coil is niet zo moeilijk, als je een coil jig besteld heb je binnen een paar tellen een perfecte coil in elkaar gedraaid. Mocht je nog een enorme voorraad organisch katoen willen, zoek dan eens naar 'cosmetic make up facial pads', heb je er voor nog geen €4 500
Instelbaar: tot 80 graden celsius. Plus het water kan iets verwarmd worden. Spreken deze zinnen elkaar niet een beetje tegen? 80 graden Celsius noem ik niet iets.DAMAGE schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:18:
Ik heb een mooie deal gevonden op Gearbest. een 2 liter Ultrasonic cleaner, instelbaar: tot 80 graden celsius en 99 minuten. Prima om een paar potjes liquid in te zetten na het mixen zodat ik niet de hele tijd hoef te schudden. Plus het water kan iets verwarmd worden, dat scheelt ook. Een soort gelijke Ultrasonic cleaner zag ik in Nederland voor 120 euro. Op Gearbest uit de UK geloof ik voor iets onder de 39 euro op de mat, als het goed is. Ben benieuwd!
Op Ali kan je ze ook vinden voor deze prijs, die komen dan uit Duitsland. Hou er wel rekening mee, dat als je de verwarming gebruikt, dat je niet hoger dan 35 a 40 graden Celsius gaat, sommige aroma's vervliegen dan en ook de nicotine gaat achteruit. Voor de meeste liquids laat ik de verwarming uit, want ook zonder de verwarming gaat het water in temperatuur omhoog.
Nee, dat noem ik ook niet iets, maar dat kun je dus instellen. Je kunt de temperatuur dus ook lager instellen dan 80 graden
Dat is dus een zakje met katoen, maar dan OEM met een ander label er op.VapingQueen schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:40:
[...]
Waarom zou ik in godsnaam met "cosmetic make-up facial pads" gaan lopen klooien als ik ook gewoon wat zakjes met katoen in China kan bestellen? Is het omdat je voor minder dan een dubbeltje op de eerste rij wil zitten? Of is er een andere redenen voor? Ik hou het wel bij de Cotton Bacon V2 en het Pima katoen van Flashwicks, misschien iets duurder, maar geen enkele hobby is goedkoop.
Hobby is zeker niet goedkoop, maar als je veel smaken wisselt is het makkelijk om achter de hand te hebben.
Maar dat dubbeltje op de eerste rij is wel deels zo, vind het zelf onnodig om duur katoen van een 'merk' te kopen, voor mij is katoen gewoon katoen, als het maar niet gebleekt is. Voor hetzelfde geld heb ik een honderdvoud aan katoen velletjes en hoef ik maar eens per jaar te bestellen en heb ik altijd in huis.
Dat weet ik, heb zelf ook een ultrasoonDAMAGE schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:39:
[...]
Nee, dat noem ik ook niet iets, maar dat kun je dus instellen. Je kunt de temperatuur dus ook lager instellen dan 80 graden
Als je veel van smaakjes wisselt is het inderdaad handig als je wat katoen achter de hand hebt, daar ga ik zo in mee, maar dan nog heb ik toch liever katoen van een merk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:41:
[...]
Dat is dus een zakje met katoen, maar dan OEM met een ander label er op.
Hobby is zeker niet goedkoop, maar als je veel smaken wisselt is het makkelijk om achter de hand te hebben.
Maar dat dubbeltje op de eerste rij is wel deels zo, vind het zelf onnodig om duur katoen van een 'merk' te kopen, voor mij is katoen gewoon katoen, als het maar niet gebleekt is. Voor hetzelfde geld heb ik een honderdvoud aan katoen velletjes en hoef ik maar eens per jaar te bestellen en heb ik altijd in huis.
Katoen is niet zomaar katoen, je hebt verschillende soorten. Pima of Egyptisch katoen is van een heel ander kaliber dan Cotton Bacon of Koh Gen Do of noem er nog maar 10 op. Voor het testen van een liquid zou je op zich best een goedkope katoen kunnen gebruiken, al is dat niet altijd een aanrader. Zo test ik altijd met Cotton Bacon, die geeft naar mijn mening de beste smaak samen met Pima. Maar nogmaals, dat is geheel persoonlijk.
Zal eens proberem of het daadwerkelijk verschil maakt, maar ik ben (nog) niet overtuigd, maar zeg nooit nooitVapingQueen schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:01:
[...]
Als je veel van smaakjes wisselt is het inderdaad handig als je wat katoen achter de hand hebt, daar ga ik zo in mee, maar dan nog heb ik toch liever katoen van een merk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Katoen is niet zomaar katoen, je hebt verschillende soorten. Pima of Egyptisch katoen is van een heel ander kaliber dan Cotton Bacon of Koh Gen Do of noem er nog maar 10 op. Voor het testen van een liquid zou je op zich best een goedkope katoen kunnen gebruiken, al is dat niet altijd een aanrader. Zo test ik altijd met Cotton Bacon, die geeft naar mijn mening de beste smaak samen met Pima. Maar nogmaals, dat is geheel persoonlijk.
Ben de Cotton Bacon die je aanraad laatst wel tegengekomen in de vapeshop bij ons in het dorp, is dit niet dat 'fluffy' katoen wat je als frotje/rolletje koopt in plaats van samengeperste plakjes?
Heb gisteren trouwens een http://www.teslacigs.com/design/Terminator.html besteld, word mijn eerste 'mech-mod'. Is niet een echte mech omdat deze regulated is op 90W, lijkt me wel een cool apparaat om mee te beginnen, is er iemand die wat ervaring/tips heeft voor deze vape?
Dat doet het zeker, heb in het begin Muji katoen geprobeerd, dat zijn ook katoenpads, maar dat heeft, naar mijn mening dan, toch wel een flinke bijsmaak.fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:46:
[...]
Zal eens proberem of het daadwerkelijk verschil maakt, maar ik ben (nog) niet overtuigd, maar zeg nooit nooit
Ben de Cotton Bacon die je aanraad laatst wel tegengekomen in de vapeshop bij ons in het dorp, is dit niet dat 'fluffy' katoen wat je als frotje/rolletje koopt in plaats van samengeperste plakjes?
Heb gisteren trouwens een http://www.teslacigs.com/design/Terminator.html besteld, word mijn eerste 'mech-mod'. Is niet een echte mech omdat deze regulated is op 90W, lijkt me wel een cool apparaat om mee te beginnen, is er iemand die wat ervaring/tips heeft voor deze vape?
Klopt, het zijn strengen katoen, die inderdaad erg fluffy en zacht zijn. Je hebt 10 strengen in een pakje en ik doe er toch vrij lang mee. Ik denk dat je het verschil wel zal merken....
MechMod's hou ik me nog niet zo mee bezig, kan er dus weinig over zeggen.
Die staat nog op klaar voor verzending al een tijdje bij Ali en is nog in China lijkt. Moet ik me zorgen maken of gewoon geduld hebben..
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Reken op een maand als je bij Ali besteld. soms korter, soms langer.ionicdog schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:14:
Heb op 5-12 een mijn eerste RTA Obs nano besteld en nog wat benodigheden. Meeste heb ik binnen behalve de RTA.
Die staat nog op klaar voor verzending al een tijdje bij Ali en is nog in China lijkt. Moet ik me zorgen maken of gewoon geduld hebben..
De tracking gegevens kloppen niet altijd.
De enige raad die ik je kan geven is dat je zeker moet weten wat je batterijen aankunnen en dat je Ohms-law moet toepassen.fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:46:
[...]
Zal eens proberem of het daadwerkelijk verschil maakt, maar ik ben (nog) niet overtuigd, maar zeg nooit nooit
Welke batterij wil je met deze mod gaan gebruiken?
Reken op minimaal 3 tot 4 weken, als het korter is, is het meegenomen.ionicdog schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:14:
Heb op 5-12 een mijn eerste RTA Obs nano besteld en nog wat benodigheden. Meeste heb ik binnen behalve de RTA.
Zo had ik verleden week een dispute geopend bij Ali, omdat volgens de tracking het item nog in China was, een dag later werd het apparaat bezorgd door PostNL. De track en trace gaf echter nog steeds aan dat het item in China was. Dus wie weet staan ze eind van de week opeens voor je deur
Ik gebruik Sony VTC6, die hebben een piek van 30A met een continue ontlading van 20A.Undy schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:22:
[...]
De enige raad die ik je kan geven is dat je zeker moet weten wat je batterijen aankunnen en dat je Ohms-law moet toepassen.
Welke batterij wil je met deze mod gaan gebruiken?
Gisteren heb ik na een maandje geduld mijn UD Skywalker RDA ontvangen, hierin heb ik 2x 0,4Ohm op 90W.
https://www.e-cigarette-f...30q.754649/#post-18194695fenderB schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:24:
[...]
Ik gebruik Sony VTC6, die hebben een piek van 30A met een continue ontlading van 20A.
Gisteren heb ik na een maandje geduld mijn UD Skywalker RDA ontvangen, hierin heb ik 2x 0,4Ohm op 90W.
De Sony VTC6 is een 19A continuous discharge batterij. Dit is het getal dat je gebruikt in je je berekeningen voor ohmslaw.
Dat betekent dus dat de weerstand van jou coils niet lager zou mogen zijn dan
4,2v : 19A = 0,22 ohm Ga je onder deze waarde zitten ben je, als je vuurknop zou blijven hangen, niet veilig bezig.
Wil je lager in weerstand kunnen dampen kun je de VTC5A overwegen. Deze heeft een continuous discharge van 25A. Dan kun je naar 4,2 : 25 = 0,17ohm
Of de LG HB6 heeft 32A. Dan kun je naar 4,2 : 32 = 0,13ohm
[ Voor 3% gewijzigd door Undy op 19-12-2017 11:35 ]
Thnx voor je info en berekeningen, ik keek zelf eigenlijk puur naar het peak-amperage, omdat ik altijd maar korte salvo's van 2 á 3 seconden rook en de aanname deed dat dit peak-amperage is. Volgens jouw berekening vraag ik dus met mijn huidige amperage van 0,14Ohm veel te veel van mijn batterijen (heb er nu wel twee in mijn Smok Alien, volgens mij zitten deze in serie en is de 3e connector om de tussenspanning te meten voor batterij indicatie).Undy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:34:
[...]
https://www.e-cigarette-f...30q.754649/#post-18194695
De Sony VTC6 is een 19A continuous discharge batterij. Dit is het getal dat je gebruikt in je je berekeningen voor ohmslaw.
Dat betekent dus dat de weerstand van jou coils niet lager zou mogen zijn dan
4,2v : 19A = 0,22 ohm Ga je onder deze waarde zitten ben je, als je vuurknop zou blijven hangen, niet veilig bezig.
Wil je lager in weerstand kunnen dampen kun je de VTC5A overwegen. Deze heeft een continuous discharge van 25A. Dan kun je naar 4,2 : 25 = 0,17ohm
Of de LG HB6 heeft 32A. Dan kun je naar 4,2 : 32 = 0,13ohm
Dus: coils plaatsen met een hogere weerstand, óf LG HB6 cellen aanschaffen, óf allebei
|edit: volgens de verpakking waar ik de coils uit heb gehaald waren ze 0,4Ohm/pcs, geinstalleerd en voorzien van wick en liquid kom ik dus op 0,26Ohm/pcs... Ga vanavond maar eens nieuwe maken.|
[ Voor 6% gewijzigd door fenderB op 19-12-2017 13:36 ]
Er is een verschil qua manier van berekenen tussen een mechmod en regulated mod.fenderB schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:34:
[...]
Thnx voor je info en berekeningen, ik keek zelf eigenlijk puur naar het peak-amperage, omdat ik altijd maar korte salvo's van 2 á 3 seconden rook en de aanname deed dat dit peak-amperage is. Volgens jouw berekening vraag ik dus met mijn huidige amperage van 0,14Ohm veel te veel van mijn batterijen (heb er nu wel twee in mijn Smok Alien, volgens mij zitten deze in serie en is de 3e connector om de tussenspanning te meten voor batterij indicatie).
Dus: coils plaatsen met een hogere weerstand, óf LG HB6 cellen aanschaffen, óf allebei
|edit: volgens de verpakking waar ik de coils uit heb gehaald waren ze 0,4Ohm/pcs, geinstalleerd en voorzien van wick en liquid kom ik dus op 0,26Ohm/pcs... Ga vanavond maar eens nieuwe maken.|
in geval van een mechmod is de belastbaarheid van de batterij i.c.m. de weerstand van de coil belangrijk. Je gaat hierbij dan altijd uit van het maximale voltage van de batterij. Voor single batterij is dat dan 4,2v en voor mechs met 2 battrijen in serie is dat dan 8,4v.
Bij mechs ga je ook altijd ten hoogste uit van de CDR(continuous discharge rate) van de batterij ook al is de pulsewaarde hoger. Als je vuurknop om 1 of andere reden blijft hangen heb je een behoorlijk probleem.
Bij regulated mods is de weerstand van de coil van geen enkel belang. Het cut-off voltage van de mod is hier belangrijk.
Bij deze mods is het van belang te weten op welk batterijvoltage de mod niet meer kan vuren.
Deze waarde kun je over het algemeen alleen maar te weten komen door het hebben van een lader die het voltage weergeeft als je de batterij er in doet om te laden, of je meet het restvoltage met een volt-/multimeter.
Een rekenvoorbeeld waarbij ik uitga van een cut-off voltage van 3,2v. Bij dit voltage stopt de mod te vuren.
Dit kan voor elke mod een andere waarde zijn.
3,2v met VTC6 die 19A CDR heeft is dan een maximaal wattage per VTC6 van 3,2v x 19A = 60,8W/VTC6
Ik heb dan nog niet de efficientie van het board in acht genomen en dat ligt vaan tussen de 85% en 90%
Dan zou het dus eigenlijk ongeveer 0,9 x 60,8W = 54,72W/VTC6 zijn, dus met een dual batterij regulated mod een maximum van bijna 110W.
[ Voor 27% gewijzigd door DAMAGE op 19-12-2017 15:51 ]
Gewoon specs vergelijken, wie geeft het meeste Bang for Bucks? Dat zou ik doen.DAMAGE schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:50:
De Voopoo Drag en de Smoant Charon voor weinig op Gearbest. Beide mods voor respectievelijk 35 en 33 euro per stuk te koop. Zucht. Moet ik het doen? En dan een van de twee uiteraard. Hoe wel ik ook wel beide wil kopen maar soms moet je keuzes maken in het leven. Lijkt mij wel eens wat zo'n mod ipv mijn Pico. Wil ik op zulke hoge wattages dampen? Neuh. Blijf gewoon lekker rond de 50 watt hangen. Maar die twee mods vuren wel bizar snel. Dat is ook wel eens fijn.
Fijne mod, vuurt als een malle, ziet er (imo) mooi uit en voelt ook kwalitatief goed aan. Kan je volgens mij geen buil aan vallen. (net als de VooPoo overigens.. ik snap je twijfel
De voopoo is interessanter vanwege de mogelijkheid om zo laag als 0,05ohm in wattage mode te vuren. Dit kan erg handig zijn als je exotische coils gemaakt van Ni80 wil vuren. In het begin is de weesrtand heel laag en die wordt hoger naar mate je de coils opwarmt om de hotspots er uit te halen. dit is een bekend verschijnsel met Ni80.DAMAGE schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:01:
Ja beide zijn erg goede mods. De Voopoo heeft een Gene chip waar heel veel mensen over praten. Enige nadeel is dat hij mij iets te blits is aan de ogen. De rampup time van de Voopoo zou ook perfect zijn. De Smoant heeft daarentegen ook een hele goede ramp up time. Misschien nog wel beter? Geen Gene chip, maar wel een heel goede chip/board. En qua instel mogelijkheden zijn beide mods vrijwel gelijk. De Smoant kan tanks net wat beter kwijt dan de Voopoo. En de Smoant is 2 euro goedkoper. Dus ja, als ik dan voor iets moet gaan, dan denk ik de Smoant. Voor 33 euro kan je zo'n mod toch niet laten liggen?
De Charon inderdaad 0,10ohm op zijn laagst. Denk je dat je ooit zo laag zal gaan als 0,05ohm? Is wel mega laag. Hmmm. Twijfel twijfel. Heb nog een paar dagen om er overna te denken dus geen haastUndy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:16:
[...]
De voopoo is interessanter vanwege de mogelijkheid om zo laag als 0,05ohm in wattage mode te vuren. Dit kan erg handig zijn als je exotische coils gemaakt van Ni80 wil vuren. In het begin is de weesrtand heel laag en die wordt hoger naar mate je de coils opwarmt om de hotspots er uit te halen. dit is een bekend verschijnsel met Ni80.
Je weet maar nooit, coils wijken ook af. Je kan dus wel denken dat je op 0.1Ohm zit, maar door een afwijking in het materiaal blijk je op 0.09 te zitten. Dan is het handig dat je Mod het aan kan.DAMAGE schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:44:
[...]
De Charon inderdaad 0,10ohm op zijn laagst. Denk je dat je ooit zo laag zal gaan als 0,05ohm? Is wel mega laag. Hmmm. Twijfel twijfel. Heb nog een paar dagen om er overna te denken dus geen haast
Dat heef te maken met de rook gewoonte. DL geeft niet het 'roken' effect bij mij en dan verlang ik weer naar een shaggie. Ik moet erbij zeggen dat een justfog Q16 hier ook niet erg voor geschikt is.TheProctor schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:07:
[...]
Wat is de reden dat je MTL wil vapen?
DL is even wennen, maar ik wil niet anders meer! En er is zo veel keuze qua tanks voor DL vapen!!
Wellicht dat ik dat inderdaad ga doen.fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:58:
[...]
Je kunt eens setje bestellen met 8 soorten coils in verschillende weerstanden. Voor een paar euro en een paar weken geduld heb je een heel assortiment uit China binnen. Het draaien van een coil is niet zo moeilijk, als je een coil jig besteld heb je binnen een paar tellen een perfecte coil in elkaar gedraaid. Mocht je nog een enorme voorraad organisch katoen willen, zoek dan eens naar 'cosmetic make up facial pads', heb je er voor nog geen €4 500
Inmiddels even wat rongestruind op het web en daar ben ik de Joyetech Ocular C tegen gekomen. Leuk ding, en voorbereid op DL mocht ik dat willen proberen. Heeft er iemand ervaring mee (en ja, ik weet dat er allemaal extra features op zitten, maar we zitten op Tweakers
In principe is elke mod geschikt voor MTL en DL. Het is afhankelijk van de atomizer die je er op schroeft of het MTL of DL is.j-phone schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:31:
[...]
Dat heef te maken met de rook gewoonte. DL geeft niet het 'roken' effect bij mij en dan verlang ik weer naar een shaggie. Ik moet erbij zeggen dat een justfog Q16 hier ook niet erg voor geschikt is.
[...]
Wellicht dat ik dat inderdaad ga doen.
Inmiddels even wat rongestruind op het web en daar ben ik de Joyetech Ocular C tegen gekomen. Leuk ding, en voorbereid op DL mocht ik dat willen proberen. Heeft er iemand ervaring mee (en ja, ik weet dat er allemaal extra features op zitten, maar we zitten op Tweakers
De joyetech mod ken ik zelf niet. Zoek reviews van de mod om te kijken wat men er van vindt.
j-phone schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:31:
[...]
Dat heef te maken met de rook gewoonte. DL geeft niet het 'roken' effect bij mij en dan verlang ik weer naar een shaggie. Ik moet erbij zeggen dat een justfog Q16 hier ook niet erg voor geschikt is.
Precies wat DAMAGE zegt, ik had in het begin ook een apparaat waarmee ik MTL dampte, maar al snel kwam ik erachter dat dat juist niet mijn aan behoefte voldoet. Ik had supersnel weer zin in een peuk.DAMAGE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 01:59:
Ik wilde in het begin ook een MTL apparaat. Even mee gevaped en toen zag ik in wat de nadelen van MTL zijn. Tenminste in mijn optiek dan. Nog binnen een paar maanden geswitched naar DL en erg tevreden nu. Wilde ook dat ‘roken’ gevoel. Maar je moet zelf even aan DL toe zijn denk ik. Daar kreeg ik iig een meer voldaan gevoel van en van MTL niet echt. Je moet er zelf aan toe zijn denk ik.
Toen ben ik overgestapt naar een DL apparaat, in het begin was het even wennen, maar nu wil ik niet anders meer! Daar krijg ook ik juist veel meer voldoening van!
Heb zelf een Joyetech Cuboid mini gehad, ik vond wel dat de vuurknop enorm snel versleten was. Nu weet ik niet of het echt aan de switch lag of slijtage in de knop. Op zich is de Oculal C wel een geinig apparaatje, zit zelfs een mediaplayer inj-phone schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:31:
[...]
[...]
Wellicht dat ik dat inderdaad ga doen.

Kunt een van jullie mij wijzen op dampmachines die daadwerkelijk fraai zijn.
Dan wel minimalistisch, in materiaal gebruik, smaakvol etc.
Zo ver ik tot nu toe gezien heb is dat alles moduleert tussen lightsaber/halfords autoradio/ikea openhaardaansteker.
Had zelf als eerste damper een Joyetech Aio Pro C en die bevalt tot nu toe wel goed. Al blijft het wel een beetje een goedkoop prul.
Niet genoeg info. Budget, single batterij, dual batterij, triple batterij, regulated mod, unregulated mod, Temp control, squonk of niet etc.Hakblar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:49:
Heren, vraagje:
Kunt een van jullie mij wijzen op dampmachines die daadwerkelijk fraai zijn.
Dan wel minimalistisch, in materiaal gebruik, smaakvol etc.
Zo ver ik tot nu toe gezien heb is dat alles moduleert tussen lightsaber/halfords autoradio/ikea openhaardaansteker.
Had zelf als eerste damper een Joyetech Aio Pro C en die bevalt tot nu toe wel goed. Al blijft het wel een beetje een goedkoop prul.
Die zal best gaan bevallen schat ik zo.DAMAGE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:57:
Nou ben toch maar voor de VooPoo gegaan. Kan altijd nog een Smoant halen. Reden? Een van de beste mods van 2017. Die kan ik voor een klein bedrag niet laten liggen. Iedereen is er zo enthousiast over.
Zelf heb ik zojuist een dood konijn besteld
Nice! Ja je moet jezelf een beetje verwennen zo tijdens kerst he. Moet kunnen! Laat wel weten hoe de mod bevalt in vergelijking met de Pico. Gelijk maar even 4 VTC6en erbij besteld. Twee nieuwe voor in de mod is niet verkeerd. Die ga ik dan ook bij elkaar houden zodat je geen rare fratsen krijgt op batterij niveau.Undy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:05:
[...]
Die zal best gaan bevallen schat ik zo.
Zelf heb ik zojuist een dood konijn besteld
Ik hoop wel dat je in de gaten had dat ik een Dead Rabbit rda bedoelde in mijn vorige postDAMAGE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:25:
[...]
Nice! Ja je moet jezelf een beetje verwennen zo tijdens kerst he. Moet kunnen! Laat wel weten hoe de mod bevalt in vergelijking met de Pico. Gelijk maar even 4 VTC6en erbij besteld. Twee nieuwe voor in de mod is niet verkeerd. Die ga ik dan ook bij elkaar houden zodat je geen rare fratsen krijgt op batterij niveau.
Ja je batterijen als setje bij elkaar houden is volgens kenners belangrijk omdat ze dan beide evenveel en tegelijkertijd slijten.
Haha! Uiteraard! Hoewel, het had natuurlijk inderdaad ook een dood konijn kunnen zijn die straks met kerst op je bordje ligtUndy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:33:
[...]
Ik hoop wel dat je in de gaten had dat ik een Dead Rabbit rda bedoelde in mijn vorige post![]()
Ja je batterijen als setje bij elkaar houden is volgens kenners belangrijk omdat ze dan beide evenveel en tegelijkertijd slijten.
Hahahaha.DAMAGE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:38:
[...]
Haha! Uiteraard! Hoewel, het had natuurlijk inderdaad ook een dood konijn kunnen zijn die straks met kerst op je bordje ligtIk moet ook nog eens een fatsoenlijke dripper halen. Lijkt mij ontzettend handig om liquids mee te testen. Hoef je niet steeds een deel van een tankje vol te gooien maar kun je gewoon steeds een nieuwe wick pakken.
Ik hoop met kerst een dood konijn bij mijn ouders te zien. Bruin geworden en gelardeerd met wat spekvet
Daar is een rda inderdaad heel erg geschikt voor. Ik koop ze momenteel omdat ik me op squonken ben gaan richten. Ik ben ook van plan om zelf een paar squonkmods te maken en dan komen ze wel van pas.
Was meer bedoelt in zijn algemeniteit.Undy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:30:
[...]
Niet genoeg info. Budget, single batterij, dual batterij, triple batterij, regulated mod, unregulated mod, Temp control, squonk of niet etc.
Geen squonk of unregulated mod. Afgezien van dat vrij spel.
Bv de Modefined Sirious ( geen idee of die in NL te koop is ergens maar in BE niet dus kan zijn dat je richting UK/China moet voor deze )
De Eleaf Invoke, zeer simpele en goedkope dual 18650 mod van Eleaf, zelfde bedrijf als de befaamde Pico.
Smoant Charon, ken ik persoonlijk niet van eigen gebruik maar ziet er goed uit
Geekvape Aegis, water en stof dicht en kan tegen een val op de stenen, een echte outdoor mod maar het uiterlijk is niet voor iedereen
Vaporesso Revenger zeer deftige mod zonder poespas, iets fancier uiterlijk dan de rest maar geen kermis toestel.
Dan heb je nog de crème a la crème volgens velen, mods met DNA chipset maar daar zit je vlot over 100 euro, zelfs bijna 100 euro in China en ik vind er niet echt veel meerwaarde aan tenzij je een boner hebt voor DNA toestellen.
Veel mensen zullen ook zeggen als je van zo een pen komt neem een Eleaf Pico of dergelijke met 1 18650 batterij maar ik zou imo meteen een dual 18650 battery mod nemen, kom je veel langer mee toen qua batterij zeker op lagere watt en je kan tanks erop passen van 22-25mm zonder problemen en vaak ook tanks tem 28mm.
Dit zal in het begin niet zo je ding zijn maar trust me als je blijft vapen ga je ooit wel naar tanks die groter dan 22mm zijn en op een pico passen deze niet door het batterij capje bovenop de mod, dan komt je tank ertegen.
Dan heb je beter meteen een geschikte mod daarvoor dan dat je die erna opnieuw moet kopen gewoon om grotere tanks te kunnen passen.
Ga je niet in China kopen bekijk dan ook zeker eens lepetitvapoteur.com, is Frans maar je kan de site op English zetten, mods zijn daar vaak goedkoper dan bij Belgische of Nederlandse retailers en binnen 3 dagen ook in huis.
Batterijen koop je best bij Nkon.nl, veel goedkoper dan in vapeshops.
Meest gebruikte 18650 batterijen zijn de LG H2, Sony VTC5/5A/6, Samsung R25 of Q30 en op nkon kosten die minder dan 5 euro per stuk maar in een vapeshop vlot 10 euro per stuk soms.
Koop ook een externe 18650 batterijlader van minstens 2 slots, opladen via de USB van je mod is goed in een '' oh shit ik moet wat batterij juice hebben '' moment maar niet elke keer dat je die batterijen helemaal moet volladen.
Een externe lader laad veilig en op een goede manier de batterijen, de usb van de mod laad deze gewoon constant aan full power tot ze vol zijn, is nefast voor de levensduur van je batterijen.
Als beginner tank kan ik de Aspire Cleito aanraden voor DL dampen en sub ohmen, goede smaak en de coils zijn niet heel duur en de tank ook niet, MTL dampen heb ik geen ervaring mee dus als je meer op de manier van een sigaret eraan wilt leuren moet je iemand met MTL ervaring vragen achter goede tanks.
Koop je 1 van mijn mods als kit met tank erbij dan heeft de Eleaf Invoke en de Vaporesso Revenger wel een degelijke tank die erbij komt, want de aegis of sirious of smoant hebben er gewoon weg geen
[ Voor 38% gewijzigd door Katmi op 20-12-2017 21:21 ]
Wat is squonken precies? Ik zie de term hier en daar voorbij komen en weet tot nu toe alleen dat je er een klein flesje bij nodig hebtUndy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:43:
[...]
Hahahaha.
Ik hoop met kerst een dood konijn bij mijn ouders te zien. Bruin geworden en gelardeerd met wat spekvet![]()
Daar is een rda inderdaad heel erg geschikt voor. Ik koop ze momenteel omdat ik me op squonken ben gaan richten. Ik ben ook van plan om zelf een paar squonkmods te maken en dan komen ze wel van pas.
een squonker is een mod waar een flesje ingebouwd zit en waar je op kan duwen om vloeistof via de holle positieve pin in de rda te krijgen zodat je kan vapen.TheProctor schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:12:
[...]
Wat is squonken precies? Ik zie de term hier en daar voorbij komen en weet tot nu toe alleen dat je er een klein flesje bij nodig hebt
op deze manier hoef je met een rda niet meer te drippen van bovenaf
Bevalt echt heel goed. Dus bedankt voor de tip
Ik zit erover te denken om er nog een bij te halen, die AIO was toen net nieuw. Is dat nog steeds een goede keuze qua prijs/kwaliteit ?
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Ok en wat is precies het voordeel van drippen dan?Undy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:46:
[...]
een squonker is een mod waar een flesje ingebouwd zit en waar je op kan duwen om vloeistof via de holle positieve pin in de rda te krijgen zodat je kan vapen.
op deze manier hoef je met een rda niet meer te drippen van bovenaf
Ik gebruik gewoon een (Eleaf Ello)tank met premade coils, wat is het voordeel van drippen t.o.v. zo'n tank als die van mij?
Over het algemeen hebben rda's een betere smaakbeleving. Je moet er wel altijd zelf coils voor makenTheProctor schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:20:
[...]
Ok en wat is precies het voordeel van drippen dan?
Ik gebruik gewoon een (Eleaf Ello)tank met premade coils, wat is het voordeel van drippen t.o.v. zo'n tank als die van mij?
En als je in je rookpauze even flink wil dampen blijf je druppelen?? Of verbruiken RDA's niet zo veel liquid?Undy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:51:
[...]
Over het algemeen hebben rda's een betere smaakbeleving. Je moet er wel altijd zelf coils voor maken
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.