Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:25
Doe je vast een goede koop aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 17:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb de liquids die nu ongeveer 5 dagen liggen te steepen probeerd met cream er in. Smaakt nog lang niet zoals het zou moeten. Gewoon niet erg lekker, weinig smaak en de smaak die er aan zit is vrij chemisch. Pas later proef je heel iets vanilla ice cream. Zal er vast mee te maken hebben dat ze nog minimaal 2 weken moeten staan, maar goed, weet nu iig wat het op 5 dagen doet. Nu is het echt een beetje peperig qua smaak. De nasmaak is wel wat melk/ijsachtig.

Straks nog maar even wat Kanzi maken, dat staat nu 2 weken te steepen en ik moet zeggen dat dat gewoon erg lekker is. Die liquid kan ik dus gewoon gaan maken zodat ik altijd gewoon een lekkere liquid achter de hand heb om te vapen.

[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 02-12-2017 21:39 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Alles zelf aan het mixen? Gebruik zelf eigenlijk alleen nog maar one shots.. altijd goed en zelf erg lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks mis met one shots, maar als je het zelf mixed, kan je veel meer variëren. I.p.v. Vanilla Custard, kan je je liquid dan maken met Vanilla Bourbon of Vanilla Tahity, of nog leuker, een combinatie van 2 of 3 Vanilla smaakjes. Ook kan je het percentage van de aroma's aanpassen. Als je vind dat het te weinig naar Kiwi smaakt, dan verhoog je het percentage met 1 of 2% en als bv. de Menthol te sterk is, verlaag je dat. Met one shots kan je alleen maar toevoegen en niets af halen. Daarom mix ik het liefst met losse aroma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

kever678 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:26:
Alles zelf aan het mixen? Gebruik zelf eigenlijk alleen nog maar one shots.. altijd goed en zelf erg lui :P
Jep doe alles zelf! Is erg leuk om te doen en bovendien wat @Verwijderd ook al zegt; je kunt een beetje varieeren op recepten als je de smaak een beetje te pakken hebt. Er zijn zo veel verschillende aardbeien bijvoorbeeld en geen eentje is gelijk. En wellicht zit jouw perfecte aardbei er niet eens bij, maar kun je door het mixen van 2 of 3 verschillende aardbeien net wel de aardbeiensmaak maken die jij lekker vindt. Daarnaast is het ook gewoon erg kosten besparend. Premium liquids die 25 euro per 30ml kosten, is gewoon te extreem. Je kunt zelf mixen voor een fractie van dat bedrag. En zodra je de smaak te pakken hebt maak je liquids die net zo premium zijn of zelfs wel beter. Die premium liquids zitten vaak vol met sweetners. Misschien vind je dat wel helemaal niet lekker.

Het hoeft ook helemaal niet zo veel tijd te kosten allemaal. Koop een paar spuiten in varierende formaten en gaan. Handschoentjes voor de nicotine is ook wel aan te raden als je met hoge waarden gaat werken. Dat wil je dus niet op je huid krijgen. Kun je enorm ziek van worden.

Als je met die shots mixt waar niks mis mee is, kun je zeker eens een recept proberen om te kijken of het wat voor je is. Gewoon in het weekend als je wat tijd over hebt lekker een uurtje voor uittrekken!

Trouwens mijn 70/30 6mg versie van de Kanzi clone vond ik goed genoeg. Heb zojuist vast 200ml vooruit gemixt. Lekker laten steepen dan heb ik rond de feestdagen genoeg te dampen :+

[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 03-12-2017 20:29 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vapers onder ons die nog op zoek zijn naar een nieuwe mod kan ik de zalige Vaporesso Revenger X aanraden. Ik heb deze momenteel 3 weken in gebruik en is ver uit de beste mod die ik ooit heb gehad.

Zijn grootste pluspunten zijn:
- Afwerking
- Overzichtelijk menu
- Low - medium - high VW stand
- Dual 18650 maar nog vrij smal en licht in de hand
Enig minpuntje:
- het is een vingerveeg magneet

Voor de beginnende vaper is de low, medium, high VW met aanpasbaar wattage heel nice.
Stel je hebt een SMOK coil, die zijn altijd overrated, dus je stelt je mod in op 30W en op medium of low. Deze instelling zorgt voor een vrij directe hit.
Daarnaast heb je een RT(D)A met een 0.15 single clapton coil. Je zet de mod op 50W omdat je toch een frisse vape wilt maar de VW op high en dat zorgt ervoor dat er bijna geen ramp-up is en dat de vape lekker fris smaakt.

In ieder geval een aanrader voor elk type gebruiker.

Ter referentie: Ik vergelijk met:
- Eleaf Nano ipower
- Eleaf Pico 80W
- GeekVape Aegis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vraagje! Het valt mij met mijn RTA op dat als ik hem net gewicked heb de smaak echt super is maar voor mijn gevoel gaat die super smaak vrij snel weg. echt na een dag gebruik of zo is de smaak al echt een stuk duffer voor mijn gevoel. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
DAMAGE schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:21:
Vraagje! Het valt mij met mijn RTA op dat als ik hem net gewicked heb de smaak echt super is maar voor mijn gevoel gaat die super smaak vrij snel weg. echt na een dag gebruik of zo is de smaak al echt een stuk duffer voor mijn gevoel. Waar kan dat aan liggen?
Heb je dat met alle liquids die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:10:
[...]

Heb je dat met alle liquids die je gebruikt?
Ja heb het sowieso met drie smaken gehad al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:11:
[...]

Ja heb het sowieso met drie smaken gehad al...
Vreemd. Ik moet zeggen dat mijn vapes de ene dag ook beter smaken als de andere maar ik denk zelf niet dat het met het materiaal te maken heeft maar met mijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja dat kan ook nog inderdaad, vapors tongue of zo. Maar wel gek dat dat dan met meerdere smaken gebeurt. Misschien is het ook wel psychologisch, dat als je hem net nieuw gewicked hebt dat het dan beter is. Viel mij wel op. Maatje van mij ervaart het ook, maar die had ook andere wicks geprobeerd en daar was het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:07:
Ja dat kan ook nog inderdaad, vapors tongue of zo. Maar wel gek dat dat dan met meerdere smaken gebeurt. Misschien is het ook wel psychologisch, dat als je hem net nieuw gewicked hebt dat het dan beter is. Viel mij wel op. Maatje van mij ervaart het ook, maar die had ook andere wicks geprobeerd en daar was het ook bij.
Nortmaal gesproken zou met goed wickmateriaal zoiets niet zomaar moeten kunnen gebeuren.
Welk wick materiaal gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:13:
[...]

Nortmaal gesproken zou met goed wickmateriaal zoiets niet zomaar moeten kunnen gebeuren.
Welk wick materiaal gebruik je?
Japanese Organic Cotton van LTQ vapor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:58:
[...]

Japanese Organic Cotton van LTQ vapor
Dat zegt me niets. Heb het even opgezocht maar er staat niet bij wat voor soort het betreft.
Ik weet ook niet zeker of je het wel in die richting moet zoeken.

Ik gebruik in de regel Cotton Bacon en die bevalt me uitstekend.
Ik gebruik ook Koh Gen Do en die vind ik wel ok, maar Cotton bacon net iets meer.
Ik heb nu ook wat pima cotton in gebruik van Flash Wicks en die ben ik nog aan het testen.
De enige die ik absoluut niet meer wil is Muji. Het duurt me te lang voordat de rare bijsmaak die ik kreeg weg was. Zeg maar dat ie weg ging toen ik opnieuw moest gaan wicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:13:
[...]

Dat zegt me niets. Heb het even opgezocht maar er staat niet bij wat voor soort het betreft.
Ik weet ook niet zeker of je het wel in die richting moet zoeken.

Ik gebruik in de regel Cotton Bacon en die bevalt me uitstekend.
Ik gebruik ook Koh Gen Do en die vind ik wel ok, maar Cotton bacon net iets meer.
Ik heb nu ook wat pima cotton in gebruik van Flash Wicks en die ben ik nog aan het testen.
De enige die ik absoluut niet meer wil is Muji. Het duurt me te lang voordat de rare bijsmaak die ik kreeg weg was. Zeg maar dat ie weg ging toen ik opnieuw moest gaan wicken.
Zodra ik weer wat knaken binnen heb zal ik wel wat Koh Gen Do bestellen, kijken of dat wat is... Kan geen kwaad eens iets anders te proberen. Misschien ook wat Cotton Bacon erbij, waar heb jij die weten te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:16:
[...]

Zodra ik weer wat knaken binnen heb zal ik wel wat Koh Gen Do bestellen, kijken of dat wat is... Kan geen kwaad eens iets anders te proberen. Misschien ook wat Cotton Bacon erbij, waar heb jij die weten te bemachtigen?
Ik meen dat ik die destijds bij zwoofs had besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:33:
[...]

Zwoofs verkoopt het niet meer (discontinued), maar bij E-wolk is het nog wel verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vapebros.nl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11-2020
Cotton Bacon is een van de betere wick merken. Wel de V2 kopen. Wil wel zeggen waar je het kan kopen, maar helaas krijg ik daar weer commentaar op.

Zoek en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapebros.nl
DAMAGE schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:21:
Vapors tongue na een dag lijkt me sterk.
Gebruik je hele donkere E-liquids? Die kunnen heel snel coil en wick vervuilend, waardoor smaak minder wordt.

Smaak is hoeveel E-liquid je verdampt met een hit. Hoe meer je verdampt hoe meer smaak. Als je coil en wick snel vervuild verdampt je minder en krijg je minder smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb een aantal posts weggegooid, kap eens met die kinderachtige topic-verstorende discussies en pot / ketel verwijten richting elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 05-12-2017 13:31 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vapebros.nl
naitsoezn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:26:
[mbr]Ik heb een aantal posts weggegooid, kap eens met die kinderachtige topic-verstorende discussies en pot / ketel verwijten richting elkaar. [/]
Mee eens, liever ook on topic discussies.

Heb nog wel een tip over de vingerafdruk magneet Vaporesso Revenger X, koop een telefoon bescherm folie, snij die op maat en plak op je Revenger voila minder vingerafdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Vapebros.nl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:35:
[...]

Mee eens, liever ook on topic discussies.

Heb nog wel een tip over de vingerafdruk magneet Vaporesso Revenger X, koop een telefoon bescherm folie, snij die op maat en plak op je Revenger voila minder vingerafdrukken.
Als je geen zin hebt om te snijden:

https://www.ebay.co.uk/it...rs-or-clear-/172993216227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
nou na het gezever over katoen heb ik ook het idee dat muji bijsmaak heeft. Nu maar even wat cotton bacon op fasttech besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:33:
[...]

En jij hebt de Ammit of de Ammit 25? Beide wel leuke tankjes. Zie dat de 25 op veel punten beter is dan de normale Ammit die 22mm is ipv de 25mm van de Ammit 25. Misschien wel leuke tankjes om ook eens te proberen voor mij? Zie dat ze simpel te coilen en wicken zijn.

Gister ook een 22GA spaced coil geprobeerd te maken. Goed gelukt, maar 22GA is zoals je al eerder aangaf niet ideaal om als single coil te gebruiken. Misschien wel leuk voor een parallel projectje hoewel ik daar ook beter voor de iets dunnere draden kan gaan. Ach ja, zo blijf je proberen en leren he!

De parallele coils bevallen mij tot nu toe het beste, jammer dat ze zo snel vies worden alleen. Heb het gevoel dat ik bijna om de dag wel een nieuwe coil mag maken en rewicken om de smaak te behouden. Kan trouwens ook de coil blijven gebruiken, een keertje droog vuren is de coil ook weer schoon, maar dan nog.

[ Voor 44% gewijzigd door DAMAGE op 06-12-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 21-09 22:31

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 04:19:
[...]

Zwoofs verkoopt het niet meer (discontinued), maar bij E-wolk is het nog wel verkrijgbaar.
Sinds kort dan?

Vorige week nog 2 zakjes gekocht

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:29:
[...]

Sinds kort dan?

Vorige week nog 2 zakjes gekocht
Koh Gen Do is bij Zwoofs niet meer verkrijgbaar, had je ook zelf even kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:31:
[...]

En jij hebt de Ammit of de Ammit 25? Beide wel leuke tankjes. Zie dat de 25 op veel punten beter is dan de normale Ammit die 22mm is ipv de 25mm van de Ammit 25. Misschien wel leuke tankjes om ook eens te proberen voor mij? Zie dat ze simpel te coilen en wicken zijn.

Gister ook een 22GA spaced coil geprobeerd te maken. Goed gelukt, maar 22GA is zoals je al eerder aangaf niet ideaal om als single coil te gebruiken. Misschien wel leuk voor een parallel projectje hoewel ik daar ook beter voor de iets dunnere draden kan gaan. Ach ja, zo blijf je proberen en leren he!

De parallele coils bevallen mij tot nu toe het beste, jammer dat ze zo snel vies worden alleen. Heb het gevoel dat ik bijna om de dag wel een nieuwe coil mag maken en rewicken om de smaak te behouden. Kan trouwens ook de coil blijven gebruiken, een keertje droog vuren is de coil ook weer schoon, maar dan nog.
Ik heb de ammit 22mm omdat deze het beste paste op mijn Pico Dual. De 25 kan er ook op maar dan zou deze behoorlijk oversteken, dat wilde ik niet.

Dat je coils snel vies worden ligt aan de ingredienten van je liquid. Vooral sweeteners zijn de boosdoener en sommige aromas hebben ook stoffen die een coil snel smerig maken.
Je hoeft echt niet een nieuwe coil te maken. Je brand em gewoon schoon. En dan met een oude tandenborstel en een beetje afwasmiddel oppoetsen. Goed afspeolen en klaar voor de volgende wick.

Over het algemeen doe ik bij dagelijks gebruik vamn meer dan 10ml per tank ongeveer anderhalve week met mijn wicks. De coil is dan wel een beetje vervuild maar niet schrikbarend.
Zoals ik al eerder aangaf laat ik em dan ff flink rood gloeien om het vuil weg te branden en daarna poets ik em schoon.

Misschien heb je ooit een klein borsteltje in de vorm van een tanfdenborstel gezien maar dat de haren van messing(brass) zijn. Deze maken ook prima schoon.
Je kan echt heel lang met zelfgewikkelde coils doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 21-09 22:31

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:37:
[...]

Koh Gen Do is bij Zwoofs niet meer verkrijgbaar, had je ook zelf even kunnen checken.
Kennelijk heb ik je post verkeerd gelezen. Dacht dat je cotton bacon bedoelde. Mea culpa 😇

Al moet ik zeggen dat de quote gelezen kan worden zoals ik hem las :+

[ Voor 10% gewijzigd door Mach op 06-12-2017 18:21 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:19:
[...]

Kennelijk heb ik je post verkeerd gelezen. Dacht dat je cotton bacon bedoelde. Mea culpa 😇
Kan gebeuren......Nobody died....... ;)

Damage had het eerst over Koh Gen Do (waar ik dus op reageerde) en pas later over Cotton Bacon, wat hij misschien zou aanschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:27
Graag wil ik gaan vapen om te minderen/stoppen met roken. Aangezien het dus als vervanging voor de sigaret moet gaan dienen heb ik gekozen voor een MTL tank.

Nu wil ik het volgende bij gearbest gaan kopen.

- Original Eleaf iStick Pico 25 85W Box Mod
- Original Vandyvape Berserker MTL RTA
- Original Aspire 2600mAh Rechargeable ICR 18650 Battery (x2)
- LIQUA Liqua C Series Traditional Tobacco Style Flavor E-Juice for E Cig (6mg 30ml & 0mg 30ml)
- 10 Prebuilt Kanthal A1 Hive Coils 0.5 ohm
- Giantvape Cotton Bacon Styled Set Version 2.0 Kit

Is dit een goed en compleet setje om mee te beginnen? Ik twijfel of ik de goede coils erbij koop, heb namelijk wisselende meningen gehoord over de coils die je er het beste bij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

tweakkuiken schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:22:
Graag wil ik gaan vapen om te minderen/stoppen met roken. Aangezien het dus als vervanging voor de sigaret moet gaan dienen heb ik gekozen voor een MTL tank.

Nu wil ik het volgende bij gearbest gaan kopen.

- Original Eleaf iStick Pico 25 85W Box Mod
- Original Vandyvape Berserker MTL RTA
- Original Aspire 2600mAh Rechargeable ICR 18650 Battery (x2)
- LIQUA Liqua C Series Traditional Tobacco Style Flavor E-Juice for E Cig (6mg 30ml & 0mg 30ml)
- 10 Prebuilt Kanthal A1 Hive Coils 0.5 ohm
- Giantvape Cotton Bacon Styled Set Version 2.0 Kit

Is dit een goed en compleet setje om mee te beginnen? Ik twijfel of ik de goede coils erbij koop, heb namelijk wisselende meningen gehoord over de coils die je er het beste bij kan kopen.
Persoonlijk haal ik dingen als batterijen en liquids niet van gearbest. Zal vast goed zijn, maar ik neem het zekere voor het onzekere en koop de batterijen in NL bij een dealer waarvan je zeker weet dat ze ECHTE batterijen verkopen. Er zijn veel namaak batterijen in omloop en die wil je niet. Die kunnen gevaarlijk zijn. Liquids maak ik tegenwoordig zelf, maar al zou ik ze kopen dan ook enkel uit US, EU, etc. Liqua is natuurlijk wel een EU liquid, dus weet niet hoe het daarmee zit vanuit China.

Wat de coils betreft kunnen wij er alleen iets zinnigs over zeggen als we weten hoe dik de Kanthal A1 is. 0.5 ohm zegt namelijk lang niet alles. 0.5 ohm van dikker kanthal zal er langer over duren om op te warmen en af te koelen. Ook het aantal windingen is belangrijk om te weten en de inner diameter van de coil.

Je kunt ook gewoon een spoeltje kanthal A1 halen en zelf coils maken. Dat is niet zo ingewikkeld als het lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 06-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
DAMAGE schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:50:
[...]

Persoonlijk haal ik dingen als batterijen en liquids niet van gearbest. Zal vast goed zijn, maar ik neem het zekere voor het onzekere en koop de batterijen in NL bij een dealer waarvan je zeker weet dat ze ECHTE batterijen verkopen. Er zijn veel namaak batterijen in omloop en die wil je niet. Die kunnen gevaarlijk zijn. Liquids maak ik tegenwoordig zelf, maar al zou ik ze kopen dan ook enkel uit US, EU, etc. Liqua is natuurlijk wel een EU liquid, dus weet niet hoe het daarmee zit vanuit China.

Wat de coils betreft kunnen wij er alleen iets zinnigs over zeggen als we weten hoe dik de Kanthal A1 is. 0.5 ohm zegt namelijk lang niet alles. 0.5 ohm van dikker kanthal zal er langer over duren om op te warmen en af te koelen. Ook het aantal windingen is belangrijk om te weten en de inner diameter van de coil.

Je kunt ook gewoon een spoeltje kanthal A1 halen en zelf coils maken. Dat is niet zo ingewikkeld als het lijkt.
En louter goede recensies over een batterij zegt niet veel? Heb zelf nooit bij gearbest of uberhaupt vanuit China iets besteld. Wellicht verwijderen ze negatieve recensies.

Die Liqua is natuurlijk wel verleidelijk vanwege dat de 30 ml prijs ongeveer hetzelfde is als 10 ml in nederlandse webshops. Maar wellicht is de kwaliteit ondeugdelijk.

Is kanthal A1 dan een goede draad om mee te beginnen? MTL heeft gemiddeld een wat hogere ohm nodig, dus een draad die dat mogelijk maakt is voor mij wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb zelf geen ervaring met batterijen van Gearbest, maar ik hoor veel verhalen over namaak. Gearbest en Fasttech zijn goede webshops. Zou maar zo kunnen dat ze gewoon echte batterijen leveren, maar ik ben altijd een beetje parnoide wat dat betreft. Liever het zekere voor het onzekere zeg maar. Nep batterijen kunnen vaak minder A aan dan wordt aangegeven. Daardoor kunnen batterijen gaan venten en in het ergste geval exploderen. Dat moet je niet willen met iets zo dicht bij je gezicht. Zorg iig dat je een fatsoenlijke batterij hebt die 30A kan leveren. Dan zit je zeker goed.

Kanthal A1 is prima draad om mee te beginnen. Sterker nog, ik gebruik het eigenlijk alleen maar. Met een kleine uitzondering. Inderdaad, MTL damp je op hogere ohm getallen. Maar die hoge ohm getallen zie je eigenlijk alleen maar bij de starter kitjes. Van die vape-pen achtige dingen zoals de Kangertech, etc. De mod die jij besteld (de Pico) is meer bedoeld voor Sub ohm vapen. Is even wennen maar ik denk dat je hier uiteindelijk toch naar over gaat stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 06-12-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
DAMAGE schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:48:
Ik heb zelf geen ervaring met batterijen van Gearbest, maar ik hoor veel verhalen over namaak. Gearbest en Fasttech zijn goede webshops. Zou maar zo kunnen dat ze gewoon echte batterijen leveren, maar ik ben altijd een beetje parnoide wat dat betreft. Liever het zekere voor het onzekere zeg maar. Nep batterijen kunnen vaak minder A aan dan wordt aangegeven. Daardoor kunnen batterijen gaan venten en in het ergste geval exploderen. Dat moet je niet willen met iets zo dicht bij je gezicht. Zorg iig dat je een fatsoenlijke batterij hebt die 30A kan leveren. Dan zit je zeker goed.

Kanthal A1 is prima draad om mee te beginnen. Sterker nog, ik gebruik het eigenlijk alleen maar. Met een kleine uitzondering. Inderdaad, MTL damp je op hogere ohm getallen. Maar die hoge ohm getallen zie je eigenlijk alleen maar bij de starter kitjes. Van die vape-pen achtige dingen zoals de Kangertech, etc. De mod die jij besteld (de Pico) is meer bedoeld voor Sub ohm vapen. Is even wennen maar ik denk dat je hier uiteindelijk toch naar over gaat stappen.
Dan wordt het waarschijnlijk kanthal A1 28ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Ik heb al tijden een Eleaf iPower 80w mod see bevalt me bijzonder goed. De batterij begint nu echt wat minder te worden en wil ik wel weer eens wat anders.

Hebben jullie nog tips voor een vergelijkbare mod?

Ingebouwde batterij is een must, en dan niet zo'n nano of mini met een ieniemie batterijtje. Zo rond de 3500/4000 Mah is wel het minimum om een dag goed door te komen.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Raveon schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:09:
Ik heb al tijden een Eleaf iPower 80w mod see bevalt me bijzonder goed. De batterij begint nu echt wat minder te worden en wil ik wel weer eens wat anders.

Hebben jullie nog tips voor een vergelijkbare mod?

Ingebouwde batterij is een must, en dan niet zo'n nano of mini met een ieniemie batterijtje. Zo rond de 3500/4000 Mah is wel het minimum om een dag goed door te komen.
Waarom een ingebouwde batterij, zodat je later de mod bij het chemisch afval kunt gooien ??
Denk dan eens aan de Eleaf 80 w mega : https://www.efun.top/100w...-mega-tc-battery-mod.html ong. 15,50 euro + verzending met een batterij van bv. Nkon 4200 mah. van € 7,75 + verzending ??
https://www.nkon.nl/recha.../mxjo-26650-4200-22a.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Voornamelijk voor het gemak. Losse batterijen ben ik wel klaar mee, al veel mods gehad met maar het blijft een gedoe, en daar heb ik geen zin meer in... Losse batterijen zijn dus uitgesloten.
Embryo1 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:26:
[...]

Waarom een ingebouwde batterij, zodat je later de mod bij het chemisch afval kunt gooien ??
Denk dan eens aan de Eleaf 80 w mega : https://www.efun.top/100w...-mega-tc-battery-mod.html ong. 15,50 euro + verzending met een batterij van bv. Nkon 4200 mah. van € 7,75 + verzending ??
https://www.nkon.nl/recha.../mxjo-26650-4200-22a.html

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
tweakkuiken schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:28:
[...]

En louter goede recensies over een batterij zegt niet veel? Heb zelf nooit bij gearbest of uberhaupt vanuit China iets besteld. Wellicht verwijderen ze negatieve recensies.

Die Liqua is natuurlijk wel verleidelijk vanwege dat de 30 ml prijs ongeveer hetzelfde is als 10 ml in nederlandse webshops. Maar wellicht is de kwaliteit ondeugdelijk.

Is kanthal A1 dan een goede draad om mee te beginnen? MTL heeft gemiddeld een wat hogere ohm nodig, dus een draad die dat mogelijk maakt is voor mij wel handig.
Ik neem aan dat je dan deze batterijen bedoelt : https://www.gearbest.com/accessories/pp_305952.html

Aspire maakt zelf geen batterijen en er kan dus ook niet echt waarde worden gehecht wat er op de wrapper staat.
De enige fabrikanten die er voor 18650 batterijen toe doen zijn Samsung, LG en Sony en dan nog 1 type van Sanyo die 22A aankan.

Check even dit lijstje: https://www.e-cigarette-f...ents/img_4813-jpg.643937/

Hier staan de beste battrijen op. Bestel je batterijen bij www.nkon.nl of www.dampaccu.nl
Neem een single battrij ladertje erbij omdat battrijen laden in de mod het minst verstandig is.

Ik raad je aan om de Samsung 30Q 2 maal te nemen en dus dat ladertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Raveon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:22:
Voornamelijk voor het gemak. Losse batterijen ben ik wel klaar mee, al veel mods gehad met maar het blijft een gedoe, en daar heb ik geen zin meer in... Losse batterijen zijn dus uitgesloten.

[...]
Dan kun je naar de Eleaf iKuun i200 TC Box Mod kijken.
Of je schaft weer dezelfde aan.
Als ik jou was zou ik er maar gelijk een aantal inslaan omdat dergelijke mods waarvan de battrij ingebouwd en een lange levensduur heeft erg schaars wordt.
In geval van losse batterijen ben je niet afhankelijk van de slijtage van de batterij qua mod.
Maar ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Undy schreef op donderdag 7 december 2017 @ 02:15:
[...]

Ik neem aan dat je dan deze batterijen bedoelt : https://www.gearbest.com/accessories/pp_305952.html

Aspire maakt zelf geen batterijen en er kan dus ook niet echt waarde worden gehecht wat er op de wrapper staat.
De enige fabrikanten die er voor 18650 batterijen toe doen zijn Samsung, LG en Sony en dan nog 1 type van Sanyo die 22A aankan.

Check even dit lijstje: https://www.e-cigarette-f...ents/img_4813-jpg.643937/

Hier staan de beste battrijen op. Bestel je batterijen bij www.nkon.nl of www.dampaccu.nl
Neem een single battrij ladertje erbij omdat battrijen laden in de mod het minst verstandig is.

Ik raad je aan om de Samsung 30Q 2 maal te nemen en dus dat ladertje.
Heb veel uitgezocht over mods en tanks etc, en de batterijen over het hoofd gezien. Wellicht een meer voorkomende beginners fout. Dus goed dat ik er op gewezen wordt. Ik zal die Q30's en lader bij een van de door jouw genoemde sites halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimadness
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 18:56
Aspire maakt tegenwoordig ook hun eigen batterijen, of ze daarnaast ook nog re-wrappen weet ik niet.
Volgens Mooch zijn de nieuwe zelfgemaakte cellen een stuk trouwer aan de rating op de wrap, en helemaal zo'n slecht idee nog niet.

Maarrrrr... gewoon lekker bestellen bij www.nkon.nl, doe ik zelf al jaren en heb nog nooit klachten gehad.

P.s. Doe voor €0.75 per set batterijen een mooi plastic doosje erbij, zijn ze lekker beschermd in de envelop en ook als je ze zelf een keer in je broekzak stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jup zo’n doosje is geen overbodige luxe! Ik doe ook altijd de batterijen in de lader, zijn ze klaar dan gaan ze het doosje in. Zijn vrij krachtige batterijen die wil je niet zo laten rond slingeren in een laa of je broekzak waar ook je auto sleutels in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Goed idee die doosjes, ze kosten toch vrijwel niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb nu weer eens een clapton coil in mijn tank zitten, die waren mee geleverd met deze RTA. Opzich prima coiltjes, doen het best wel goed op 50 watt. Krijg ook best veel damp maar voor mijn gevoel is de smaak afwezig. Meer mensen last van?

Is een clapton met 4 inner core draden en eentje er omheen. Kom op 0.26ohm uit. Prima damp dus maar verwacht meer smaak van zo'n ding. Ni80 is het materiaal overigens. Heb de hotspots netjes kunnen verwijderen, coil gloeit ook prachtig op. Had eerder wat verbrande wick smaak met deze coil. Daarop besloten te rewicken, coil iets hoger geplaatst. Verbande smaak is weg maar smaak nog steeds niet top notch.

[ Voor 26% gewijzigd door DAMAGE op 07-12-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
DAMAGE schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:08:
Heb nu weer eens een clapton coil in mijn tank zitten, die waren mee geleverd met deze RTA. Opzich prima coiltjes, doen het best wel goed op 50 watt. Krijg ook best veel damp maar voor mijn gevoel is de smaak afwezig. Meer mensen last van?

Is een clapton met 4 inner core draden en eentje er omheen. Kom op 0.26ohm uit. Prima damp dus maar verwacht meer smaak van zo'n ding. Ni80 is het materiaal overigens. Heb de hotspots netjes kunnen verwijderen, coil gloeit ook prachtig op. Had eerder wat verbrande wick smaak met deze coil. Daarop besloten te rewicken, coil iets hoger geplaatst. Verbande smaak is weg maar smaak nog steeds niet top notch.
Heb even terug gelezen , maar mogelijk niet ver genoeg, de smaak is ook afhankelijk van de tank.
Over welke tank praat je ??

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wotofo Serpent SMM, zou een echte flavor tank moeten zijn. Heb het idee dat een parallel coil die ik wel eens maak meer flavor geeft dan de clapton die er nu in zit. Wick zou goed moeten zijn, zie gewoon luchtbelletjes komen als ik een paar puffs neem.

[ Voor 67% gewijzigd door DAMAGE op 07-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:46
Zijn de Aspire Atlantis coils bedoeld voor DL of voor MTL? Ik heb die 0.5 ohm coil nog liggen heb die nu gestoken in een ijust 2 tank. Maar er komt weinig damp uit vind ik. Op de coil staat 20-30 watt. Lijkt meer een MTL coil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:36:
Zijn de Aspire Atlantis coils bedoeld voor DL of voor MTL? Ik heb die 0.5 ohm coil nog liggen heb die nu gestoken in een ijust 2 tank. Maar er komt weinig damp uit vind ik. Op de coil staat 20-30 watt. Lijkt meer een MTL coil?
Als ik naar de waarde van 0.5 Ohm kijk, zou ik zeggen dat het een DL coil is, maar als ik kijk naar het Wattage, dan zou het een MTL coil zijn. Zelf heb ik hier coils van 0.5 Ohm liggen voor de Subtank Mini en Plus, die gaan tot 60 Watt. Naar mijn mening klopt er 1 van de 2 waarde's niet op jouw coil. Je zou kunnen proberen het Wattage te verhogen in stappen van 2.5 Watt, net zolang tot de coil goed zijn werk doet.
Persoonlijk kijk ik eigenlijk nooit naar het Wattage wat op de coil staat, alleen bij de eerste keer, van af daar ga ik het Wattage verhogen naar een voor mij acceptabel dampproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:58:
[...]

Als ik naar de waarde van 0.5 Ohm kijk, zou ik zeggen dat het een DL coil is, maar als ik kijk naar het Wattage, dan zou het een MTL coil zijn. Zelf heb ik hier coils van 0.5 Ohm liggen voor de Subtank Mini en Plus, die gaan tot 60 Watt. Naar mijn mening klopt er 1 van de 2 waarde's niet op jouw coil. Je zou kunnen proberen het Wattage te verhogen in stappen van 2.5 Watt, net zolang tot de coil goed zijn werk doet.
Persoonlijk kijk ik eigenlijk nooit naar het Wattage wat op de coil staat, alleen bij de eerste keer, van af daar ga ik het Wattage verhogen naar een voor mij acceptabel dampproductie.
Het staat echt op de coil, en ook op de site : https://www.rookwinkel.nl...replacement-atomizer.html Ik heb ze al een tijde liggen maar heb ze lang niet gebruikt mede door die reden. Raar toch?! Maar ik weet dat die atlantis tank (waar ook deze coils bij zitten geloof ik) een DL tank is. Dus je zou denken deze coil is een DL coil. Maar stel dat hij bevalt voor MTL kan dat ook toch? Of krijg je dan borrelen en lekkages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:13:
[...]

Het staat echt op de coil, en ook op de site : https://www.rookwinkel.nl...replacement-atomizer.html Ik heb ze al een tijde liggen maar heb ze lang niet gebruikt mede door die reden. Raar toch?! Maar ik weet dat die atlantis tank (waar ook deze coils bij zitten geloof ik) een DL tank is. Dus je zou denken deze coil is een DL coil. Maar stel dat hij bevalt voor MTL kan dat ook toch? Of krijg je dan borrelen en lekkages?
Ik geloof het ook wel, maar de weerstand spreekt het Wattage tegen. Zoals ik al eerder meldde, heb hier ook coils liggen van 0.5 Ohm, maar die kunnen toch echt hoger qua Wattage. MTL coils hebben over het algemeen een hoge weerstand (1.0 Ohm en hoger), DL heeft juist een lage weerstand (0.1 tot 0.9 Ohm). Dat is ook het verschil tussen Ohm dampen en Sub-Ohmen.
Wat jij er uiteindelijk van maakt, dat is jouw keuze. Mij is het met een coil van 0.5 Ohm niet echt gelukt om er MTL mee te vapen. Als ik dat wil doen, stop ik een coil van 1.2 of 1.5 Ohm in mijn Subtank.
Lekkage's ligt eerder aan de dikte van de liquid, als die te hoog in Pg is, kan je lekkage krijgen. Mijn ervaring is, is dat je 70Vg liquid in een tank met een lage weerstand stopt, dat voorkomt lekken. Borrelen is normaal, dat is juist een teken dat het katoen de liquid opzuigt, dat moet een coil doen, anders krijg je dry-hits.
Ik zou je aan willen raden het Wattage te verhogen, net zolang tot je een dampproductie hebt waar jij je in kan vinden.
Als stelregel kan je aanhouden : Hoge weerstand is MTL, lage weerstand is DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:25:
[...]

Ik geloof het ook wel, maar de weerstand spreekt het Wattage tegen. Zoals ik al eerder meldde, heb hier ook coils liggen van 0.5 Ohm, maar die kunnen toch echt hoger qua Wattage. MTL coils hebben over het algemeen een hoge weerstand (1.0 Ohm en hoger), DL heeft juist een lage weerstand (0.1 tot 0.9 Ohm). Dat is ook het verschil tussen Ohm dampen en Sub-Ohmen.
Wat jij er uiteindelijk van maakt, dat is jouw keuze. Mij is het met een coil van 0.5 Ohm niet echt gelukt om er MTL mee te vapen. Als ik dat wil doen, stop ik een coil van 1.2 of 1.5 Ohm in mijn Subtank.
Lekkage's ligt eerder aan de dikte van de liquid, als die te hoog in Pg is, kan je lekkage krijgen. Mijn ervaring is, is dat je 70Vg liquid in een tank met een lage weerstand stopt, dat voorkomt lekken. Borrelen is normaal, dat is juist een teken dat het katoen de liquid opzuigt, dat moet een coil doen, anders krijg je dry-hits.
Ik zou je aan willen raden het Wattage te verhogen, net zolang tot je een dampproductie hebt waar jij je in kan vinden.
Als stelregel kan je aanhouden : Hoge weerstand is MTL, lage weerstand is DL.
Ah oke dus stel ik vind met deze coils mtl fijn kan dat geen kwaad in de zin van lekken/borrelen etc? Want heb al op 35 watt getest en dan komt er nog amper damp uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:27:
[...]

Ah oke dus stel ik vind met deze coils mtl fijn kan dat geen kwaad in de zin van lekken/borrelen etc? Want heb al op 35 watt getest en dan komt er nog amper damp uit
Op zich niet nee. Het systeem van dampen wat jij aan wilt houden, is jouw keuze.
Ik zou het toch nog met een hogere Wattage proberen. Zodra je verbrand katoen proeft, ben je te ver gegaan, maar dat zal niet snel gebeuren als je het Wattage in stapjes van 2.5 Watt verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:34:
[...]

Op zich niet nee. Het systeem van dampen wat jij aan wilt houden, is jouw keuze.
Ik zou het toch nog met een hogere Wattage proberen. Zodra je verbrand katoen proeft, ben je te ver gegaan, maar dat zal niet snel gebeuren als je het Wattage in stapjes van 2.5 Watt verhoogt.
Verbrand katoen proef ik nog niet, de smaak vind ik alleen niet top. Maar misschien komt dit omdat ik eventuele machineolie resten niet heb weggespoeld, of door dat er nog oude liquid inzit. Meer waarschijnlijk is dat het geen echte smaaktank is. 5.5 ml tank voor iets van 10-15 euro op GB is goedkoop hè😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:42:
[...]

Verbrand katoen proef ik nog niet, de smaak vind ik alleen niet top. Maar misschien komt dit omdat ik eventuele machineolie resten niet heb weggespoeld, of door dat er nog oude liquid inzit. Meer waarschijnlijk is dat het geen echte smaaktank is. 5.5 ml tank voor iets van 10-15 euro op GB is goedkoop hè😜
Ok, dat is alleen maar goed. Coils met een lage Wattage zijn geen smaakproducenten, dat is met de Subtank ook niet zo. De smaak blijft dan altijd van Mwahhh, al zijn er wel uitzonderingen.
Als ik voor de smaak ga, ga ik toch eerder voor de TFV4, 8 en 12 met minimaal een T8 coil. Je zit dan wel ruim boven de 100Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:50:
[...]

Ok, dat is alleen maar goed. Coils met een lage Wattage zijn geen smaakproducenten, dat is met de Subtank ook niet zo. De smaak blijft dan altijd van Mwahhh, al zijn er wel uitzonderingen.
Als ik voor de smaak ga, ga ik toch eerder voor de TFV4, 8 en 12 met minimaal een T8 coil. Je zit dan wel ruim boven de 100Watt.
Baby beast met 0.4 ohm q2 coils vind ik ook een goede smaak hebben😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:54:
[...]

Dat kan, maar ik heb alleen de full versions van de TFV4, 8 en 12... ;)
Heb wel een TFV8 Baby Beast en Big Baby Beast gehad, maar die heb ik verkocht aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heel gek, had vandaag de tank wederom geprobeerd en nu zit er ineens wel flavor in. Tenminste, beter dan eerder. Hoe kan dat? Heb verder niks veranderd aan de wick of zo.

Edit: Vanavond de echte Kanzi eens geprobeerd. Mijn Kanzi komt behoorlijk in de buurt. Enige wat het nog iets meer nodig heeft om precies hetzelfde te zijn is een beetje meer sucrlose. De echte kanzi is echt loaded met dat merk ik wel. Misschien eens een 60ml potje van mijn 200ml juice die staat te steepen er af halen en dan wat sucrelose toevoegen om te kijken of ik dat hetzelfde kan krijgen. Zie ook dat mijn coil nog erger verkeurd met die juice trouwens. Komt door die sucrelose dus.

[ Voor 61% gewijzigd door DAMAGE op 09-12-2017 04:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:22:
Heel gek, had vandaag de tank wederom geprobeerd en nu zit er ineens wel flavor in. Tenminste, beter dan eerder. Hoe kan dat? Heb verder niks veranderd aan de wick of zo.

Edit: Vanavond de echte Kanzi eens geprobeerd. Mijn Kanzi komt behoorlijk in de buurt. Enige wat het nog iets meer nodig heeft om precies hetzelfde te zijn is een beetje meer sucrlose. De echte kanzi is echt loaded met dat merk ik wel. Misschien eens een 60ml potje van mijn 200ml juice die staat te steepen er af halen en dan wat sucrelose toevoegen om te kijken of ik dat hetzelfde kan krijgen. Zie ook dat mijn coil nog erger verkeurd met die juice trouwens. Komt door die sucrelose dus.
Sucrelose vreet inderdaad aan je coils, net als Super Sweet van Capella of Sweetener van TPA. Ik gebruik liever Ethyl Maltol, dat geeft minder aanslag op je coils, ook kan je Erithrytol gebruiken, maar dat moet je zelf eerst maken. Erithrytol schijnt bijna geen aanslag op je coils te veroorzaken. Dat weet ik alleen niet zeker, aangezien ik het nog niet gebruikt heb. Ik ga echter wel binnenkort een experiment ermee doen, maar zoals gezegd, je moet het zelf maken, aangezien het in poedervorm is. Ethyl Maltol kan je wel in vloeibare vorm krijgen, meestal is dat gemixed op 10% basis in Pg. Bij TPA kan je het krijgen onder de naam Cotton Candy, dat is ook een 10% oplossing. Vergis je niet met Cotton Candy Cirkus, daar zit geen Ethyl Maltol in. Verder kan je nog Brown Sugar van TPA proberen, maar geen idee hoeveel aanslag dat op je coils veroorzaakt of Molasses van TPA, Molasses is het Engelse woord voor (suiker)stroop.
Afijn, zelf mixen is net een ontdekkingsreis, je leert het tijdens het doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:51
hebben mensen ervaring/tips om e-liquid in handbaggage mee te nemen?
heb wat lokale shops hier in Tokyo bezocht, maar die mogen geen e-liquid leveren waar nicotine in zit (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral_R2D2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:38:
heb wat lokale shops hier in Tokyo bezocht, maar die mogen geen e-liquid leveren waar nicotine in zit (!)
En waar wil je het dan invoeren?, als dat NL is, zou ik geen grotere flesjes dan 10ml meenemen met maximaal 20Mg aan Nicotine. Doe je dat wel, dan is de kans groot dat het in beslag genomen wordt vanwege de TPD.
Grotere hoeveelheden is gewoonweg in strijd met de TPD, hetzelfde geldt als je het importeert uit China.
Nicotinevrije liquid mag je gewoon importeren danwel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik neem altijd liquid mee in mijn hand bagage, al diverse malen mee gevlogen....nooit een probleem. Gewoon in het doorzichtige zakje met de rest van je "normale" vloeistoffen in verpakkingen <100ml (ook dus net zoals de rest van je vloeistoffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Admiral_R2D2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:38:
Als je invoeren in Japan bedoelt zul je de douaneregels van Japan moeten weten.
Informeer je via de luchthaven, zij kunnen daar vast meer over vertellen.

Over Japan zelf kan ik niets zeggen, maar de keer dat ik ging vliegen naar Zwitserland, niet te vergelijken,
had ik 4 flesjes van 20ml liquid in ziplock in handbagage. Alle mods, uitgeschakeld met batterijen in handbagage. Alle reserve batterijen in hardcases en in folie gewikkeld in handbagage.
6 x 100ml liquid waarbij ik de nek had getaped en dubbel gefolied in ruimbagage.
De medewerker zei bij controle dat het er goed verzorgd uit zag.

Ik denk dat je op deze manier een heel eind komt.
De liquids had ik zelf gemaakt, dus er zaten geen fabrieksetiquetten op.
Misschien dat dat ook nog iets uitmaakt.

Edit: Zorg dat je tanks en rda's e.d. leeg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb al eerder een E-Sig gebruikt (Joyetech ding, lang dun ding). Op zich beviel het wel maar door de manier van vullen design wilde dat ding nog wel eens lekken/troep maken of de vloeistof kwam eruit...
Aangezien dit geen succes was maar weer sigaretten gekocht (Davidoff Classic of anders Gauloise)
en soms 10-13 pakjes in de week...

Heb al wat gebladerd hier maar ja.. Ik zoek een MOD maar met die coils (MTL/DL!?) weet ik niet precies waar ik op moet letten. Of wat ik nou eigenlijk zoek.

Ik zoek iets waar ik gewoon een goede dag mee kan doen (Het ding dat ik nu heb moet ik met een speciale lader opladen dus heb 3 accu's).

Ik wil dus eigenlijk een MOD setje (starterkit) welke gewoon zonder gefriemel het doet.

Mijn oog viel op een aantal modellen :

Simpel model/niets aan in te stellen lijkt het.
http://www.joyetech.com/product/cubox-cubis-2/

Mooi model, simpele opties.
http://www.joyetech.com/product/ego-aio-probox/

Wel een beetje prijzig misschien, hoop instellingen.
http://www.joyetech.com/p...d-pro-with-procore-aries/

Deze leek me op zich een goede middenmoot.
https://roken.nl/product/egrip-2-joyetech/

Of zijn er betere opties?
Heb meerdere reviews gekeken/gelezen maar buiten een paar 'minpuntjes' lijkt er geen enkele slechte te zijn. Ook zijn er nu een flink aantal vloeistoffen maar ik kon niet opmaken of de vloeistof die je gebruikt ook een bepaalde atomizer moet hebben of niet.

- Ik zoek dus iets waar ik een goede dag mee kan doen, niet om de 10 hijsen bij hoef te vullen.
- Prijs mag tussen de 68 en 136 euro zijn (1 of 2 sloffen normale sigaretten).
- Groot/klein maakt niet uit.
- Makkelijk te onderhouden.
- Het liefst zwart/niet glimmend.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
prutser001 schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:24:
Ik heb al eerder een E-Sig gebruikt (Joyetech ding, lang dun ding). Op zich beviel het wel maar door de manier van vullen design wilde dat ding nog wel eens lekken/troep maken of de vloeistof kwam eruit...
Aangezien dit geen succes was maar weer sigaretten gekocht (Davidoff Classic of anders Gauloise)
en soms 10-13 pakjes in de week...

Heb al wat gebladerd hier maar ja.. Ik zoek een MOD maar met die coils (MTL/DL!?) weet ik niet precies waar ik op moet letten. Of wat ik nou eigenlijk zoek.

Ik zoek iets waar ik gewoon een goede dag mee kan doen (Het ding dat ik nu heb moet ik met een speciale lader opladen dus heb 3 accu's).

Ik wil dus eigenlijk een MOD setje (starterkit) welke gewoon zonder gefriemel het doet.

Mijn oog viel op een aantal modellen :

Simpel model/niets aan in te stellen lijkt het.
http://www.joyetech.com/product/cubox-cubis-2/

Mooi model, simpele opties.
http://www.joyetech.com/product/ego-aio-probox/

Wel een beetje prijzig misschien, hoop instellingen.
http://www.joyetech.com/p...d-pro-with-procore-aries/

Deze leek me op zich een goede middenmoot.
https://roken.nl/product/egrip-2-joyetech/

Of zijn er betere opties?
Heb meerdere reviews gekeken/gelezen maar buiten een paar 'minpuntjes' lijkt er geen enkele slechte te zijn. Ook zijn er nu een flink aantal vloeistoffen maar ik kon niet opmaken of de vloeistof die je gebruikt ook een bepaalde atomizer moet hebben of niet.

- Ik zoek dus iets waar ik een goede dag mee kan doen, niet om de 10 hijsen bij hoef te vullen.
- Prijs mag tussen de 68 en 136 euro zijn (1 of 2 sloffen normale sigaretten).
- Groot/klein maakt niet uit.
- Makkelijk te onderhouden.
- Het liefst zwart/niet glimmend.
Ik denk dat het eerst belangrijk is om je af te vragen op welke manier je wenst te dampen.
MTL oftewel Mouth To Lung zoals je een sigaret rookt.
DL oftewel Direct Lung zoals met een Hookah/Waterpijp.

De mod in je eerste link heeft geen enkele instelling. Je bent afhankelijk van de restlading van je batterij. Als die vol is, is deze het krachtigst en neemt vervolgens steeds verder af. Je hebt dus geen constante vape.
Aan de driptip te zien denk ik dat deze gemaakt is om DL mee te dampen. Ik ken het apparaat en de gebruikte coils niet.

De mod in je tweede link heeft een instelling om constant voltage te hebben waarmee je dus wel een constante vape kunt hebben. Deze kun je MTL en DL gebruiken maar de coils voor dit apparaat zijn op zijn zachtst gezegd volkomen klote. Ik ken dit apparaat en de gebruikte coils en kan deze niet aanraden.

De mod in je derde is volledig in te stellen van wattage dampen tot temperatuur gecontroleerd dampen met daarvoor bestemde coils. Deze setup is om DL mee te dampen. Ik ken de mod, de tank en gebruikte coils niet, maar lijkt me voor jou niet geschikt omdat je geen glimmend apparaat wil hebben. De voor en achterkant glimmen nogal.

De setup in je vierde link kun je evenveel instellen als in je derde setup maar gebruikt de ellendige coils van je tweede link. Ook geen aanrader wat mij betreft.

Met welk nicotinegehalte dampte je eerst?
Wil je MTL of DL dampen?
En als jij een hele dag met een tankje wil kunnen doen moet je zeker niks in nederland aanschaffen omdat je dan aan een maximum van 2ml gebonden bent qua inhoud.
Met de hoeveelheid die je rookt(e) ga jij behoorlijk wat liquid gebruiken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
dennis_rsb schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:54:
[...]

Moet je de eleaf hw coils eens proberen, vond ik persoonlijk een stuk fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op maandag 11 december 2017 @ 02:10:
[...]

Moet je de eleaf hw coils eens proberen, vond ik persoonlijk een stuk fijner.
Heb ik hem ook al aangeraden.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Undy schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:34:
[...]

Ik denk dat het eerst belangrijk is om je af te vragen op welke manier je wenst te dampen.
MTL oftewel Mouth To Lung zoals je een sigaret rookt.
DL oftewel Direct Lung zoals met een Hookah/Waterpijp.

De mod in je eerste link heeft geen enkele instelling. Je bent afhankelijk van de restlading van je batterij. Als die vol is, is deze het krachtigst en neemt vervolgens steeds verder af. Je hebt dus geen constante vape.
Aan de driptip te zien denk ik dat deze gemaakt is om DL mee te dampen. Ik ken het apparaat en de gebruikte coils niet.

De mod in je tweede link heeft een instelling om constant voltage te hebben waarmee je dus wel een constante vape kunt hebben. Deze kun je MTL en DL gebruiken maar de coils voor dit apparaat zijn op zijn zachtst gezegd volkomen klote. Ik ken dit apparaat en de gebruikte coils en kan deze niet aanraden.

De mod in je derde is volledig in te stellen van wattage dampen tot temperatuur gecontroleerd dampen met daarvoor bestemde coils. Deze setup is om DL mee te dampen. Ik ken de mod, de tank en gebruikte coils niet, maar lijkt me voor jou niet geschikt omdat je geen glimmend apparaat wil hebben. De voor en achterkant glimmen nogal.

De setup in je vierde link kun je evenveel instellen als in je derde setup maar gebruikt de ellendige coils van je tweede link. Ook geen aanrader wat mij betreft.

Met welk nicotinegehalte dampte je eerst?
Wil je MTL of DL dampen?
En als jij een hele dag met een tankje wil kunnen doen moet je zeker niks in nederland aanschaffen omdat je dan aan een maximum van 2ml gebonden bent qua inhoud.
Met de hoeveelheid die je rookt(e) ga jij behoorlijk wat liquid gebruiken denk ik.
Geen idee eerlijk gezegd toen ik er mee begon was MTL/DL niet echt een term die gebruikt werdt, ik wil gewoon een setje dat eventueel beide kan. Die ik nou heb laat niet genoeg lucht door voor DL.
Wat me bij staat was 11mg-16mg nicotine (https://www.totallywicked-eliquid.co.uk/e-liquid.html)

Ok dus ik moet vanwege Nederlandse regelgeving beter iets uit Duitsland halen of UK of eentje waar je het glaasje van kan vervangen?
https://www.totallywicked...uk/replacement-glass.html b.v.?

Of alleen de MOD in NL en de atomizer/tank ergens anders vandaan?

Je geeft ook aan de spullen niet te kennen, welk merk/coils/tank/mod etc zou ik dan moeten bekijken?
Of is Joyetech gewoon ruk? (Zoals ik al aan gaf, reviews zijn nooit uitsluitend slecht).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:42:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd toen ik er mee begon was MTL/DL niet echt een term die gebruikt werdt, ik wil gewoon een setje dat eventueel beide kan. Die ik nou heb laat niet genoeg lucht door voor DL.
Wat me bij staat was 11mg-16mg nicotine (https://www.totallywicked-eliquid.co.uk/e-liquid.html)

Ok dus ik moet vanwege Nederlandse regelgeving beter iets uit Duitsland halen of UK of eentje waar je het glaasje van kan vervangen?
https://www.totallywicked...uk/replacement-glass.html b.v.?

Of alleen de MOD in NL en de atomizer/tank ergens anders vandaan?

Je geeft ook aan de spullen niet te kennen, welk merk/coils/tank/mod etc zou ik dan moeten bekijken?
Of is Joyetech gewoon ruk? (Zoals ik al aan gaf, reviews zijn nooit uitsluitend slecht).
Op zich kan je met ieder setje MTL/DL dampen, mits de Mod sterk genoeg is, aangezien MTL of DL wordt bepaald door welke coil je gebruikt. Als je in je tank een coil draait van 1.2Ohm, dan is dat automatisch MTL, een coil van zeg 0.6 en lager is DL. Gezien het percentage nicotine in je liquid, kan dat alleen maar MTL zijn.

In heel Europa zijn de regels gelijk, nergens mag er een tankje verkocht worden die meer dan 2ml is. Engeland is vorig jaar als laatste gegaan, in NL is het al wat langer. Bij de meeste tankjes zit wel een vervangingsglas, dus daar hoef je je op zich geen zorgen om te maken.

Een Mod of setje kan je gewoon in NL kopen en de tank bv. in China, of je kan een compleet setje in China halen.

Een ieder heeft zo zijn/haar voorkeur voor merk, ik persoonlijk heb Mod's van Pioneer4you, Wismec, Smok en ergens een verdwaalde Mod van Eleaf. Voor tankjes geldt hetzelfde, iedereen heeft zo zijn favo tank.
Joyetech is op zich geen ruk, maar er is beter te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:56:
[...]

Op zich kan je met ieder setje MTL/DL dampen, mits de Mod sterk genoeg is, aangezien MTL of DL wordt bepaald door welke coil je gebruikt. Als je in je tank een coil draait van 1.2Ohm, dan is dat automatisch MTL, een coil van zeg 0.6 en lager is DL. Gezien het percentage nicotine in je liquid, kan dat alleen maar MTL zijn.
Dat alleen de weerstand van de coil het verschil tussen DL/MTL bepaalt, doet niet helemaal recht aan het MTL /DL dampen.
Ik denk dat daarbij ook moet worden gekeken naar bv. de driptip diameter, airflow en vooral hoe wordt de damp geïnhaleerd. Gaat hij rechtstreeks (DL) of na even in de mond (MTL) verder naar de longen.
Mogelijk wordt er aangegeven hoe het beste resultaat te verkrijgen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 11-12-2017 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:53:
[...]

Dat alleen de weerstand van de coil het verschil tussen DL/MTL bepaalt, doet niet helemaal recht aan het MTL /DL dampen.
Ik denk dat daarbij ook moet worden gekeken naar bv. de driptip diameter, airflow en vooral hoe wordt de damp geïnhaleerd. Gaat hij rechtstreeks (DL) of na even in de mond (MTL) verder naar de longen.
Mogelijk wordt er aangegeven hoe het beste resultaat te verkrijgen is.
Ok, je hebt gelijk. Ik heb het alleen in grove lijnen uitgelegd. Naar mijn mening had ik iemand voor me die er niet zo ver in zit als jij en ik en dan kan teveel info een overkill zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:30
De SMOK TFV8 Baby [past toch ook op de Evic vTwo mini, of is dit niet aan te raden. Eigenlijk wil ik mijn Evic vTwo Mini met Melo 3 mini tank vervangen, want de knoppen haperen en de magneetjes zitten los. Er is zoveel keuze, dat ik het op dit moment even niet weet. Ben zeer tevreden over de Evic vTwo Mini, maar hij is al 2 jaar oud en je merkt gewoon dat het allemaal wat minder wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 11-12-2017 12:46 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:45:
De SMOK TFV8 Baby [past toch ook op de Evic vTwo mini, of is dit niet aan te raden. Eigenlijk wil ik mijn Evic vTwo Mini met Melo 3 mini tank vervangen, want de knoppen haperen en de magneetjes zitten los. Er is zoveel keuze, dat ik het op dit moment even niet weet. Ben zeer tevreden over de Evic vTwo Mini, maar hij is al 2 jaar oud en je merkt gewoon dat het allemaal wat minder wordt.
Het zou kunnen, maar een aanrader vind ik het niet. Je Mod heeft slechts 1 batterij, dus die zal er snel doorheen zijn. Verstandiger is het om een Mod te nemen met meerdere batterijen. Nu is het Wattage tussen de TFV8 Baby en full version wel verschillend, de Baby is een stuk lager qua Wattage, maar als je een beetje gaat zitten dampen, is een dual battery wel aan te raden. Ik zou dan voor de Sony VTC 5 of 5A batterij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou qua dampen valt het denk ik wel mee, damp ongeveer 3 ml per dag, met mijn melo 3 tank red ik het de hele dag tot ik thuis ben van mijn werk, en dan vul ik hem een beetje bij voor de avond. Wat is volgens jou een goede combinatie met de SMOK TFV8 Baby, of zijn er op dit moment weer betere tanks. Op zich zou ik de joytech wel weer willen hebben, maar in vergelijking vind ik hem wel duur met andere mods. Wil ongeveer tussen de 50/85 euro uitgeven. Ben al wat reviews aan het lezen, en die smok baby doet het erg goed kwa damp en smaak, dat is toch wel belangrijk voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 11-12-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProctor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 12:43
Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:22:
Nou qua dampen valt het denk ik wel mee, damp ongeveer 3 ml per dag, met mijn melo 3 tank red ik het de hele dag tot ik thuis ben van mijn werk, en dan vul ik hem een beetje bij voor de avond. Wat is volgens jou een goede combinatie met de SMOK TFV8 Baby, of zijn er op dit moment weer betere tanks. Op zich zou ik de joytech wel weer willen hebben, maar in vergelijking vind ik hem wel duur met andere mods. Wil ongeveer tussen de 50/85 euro uitgeven. Ben al wat reviews aan het lezen, en die smok baby doet het erg goed kwa damp en smaak, dat is toch wel belangrijk voor mij.
Ik gebruik zelf de Eleaf pico 25 met de Ello tank die daarbij geleverd wordt. Ik ben uitermate tevreden over de damp en smaak!
Ook heeft de Pico 25 heel veel instelmogelijkheden, waardoor je hem helemaal naar eigen wens kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:22:
Owwwwww....3ml per dag....daar red ik het allang niet meer mee :P Wat een goede combinatie Mod is met een TFV8 Baby? Zolang het een dual battery is, zal het zeker voldoen en die hoeven absoluut niet duur te zijn.
Hier 2 voorbeelden :

https://www.zwoofs.nl/aspire-archon-150-watt-box-mod/

https://www.zwoofs.nl/aspire-speeder-200w-box-mod/

Voordelen van deze Mod's : Verwisselbare batterijen, op de toekomst voorbereid, want kan ook zwaardere tanken aan.

Het prijsverschil tussen de Mod's is verwaarloosbaar. Mocht je ooit overgaan op een Smok TFV12 of Steam Crave, dan zit je ook goed met de damp en de smaak. Als je echt een goede smaak uit je Baby wilt halen, zou ik eens kijken voor de T8 coil, ben er onlangs achter gekomen dat die ook verkrijgbaar zijn voor de Baby en Big Baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb laatst wat nieuwe aroma's binnen gekregen en wilde deze gaan testen. Het is een Sweet strawberry van Capella, de RF variant (reduced flashpoint, is een variant die minder alcohol zou moeten bevatten en daardoor minder/niet vlambaar is waardoor het internationaal verscheept kan worden). Nu heb ik deze getest in een 70/30 mix (VG/PG) met 6mg nicotine. Nu weet ik dat je beter geen nic kunt gebruiken voor je tests, maar wilde het toch proberen. Heb de 5% regel aan gehouden dat wil zeggen dat ik slechts 5% flavoring heb gebruikt in mijn test mix. Zou voldoende moeten zijn. Nadat ik het gemixt heb, heb ik het twee warm water badjes gegeven en goed geschud. Toen een nachtje laten staan, de volgende dag 4 sessies met warm water badjes gedaan. Dus: warm water badje; goed schudden, daarna even in de vriezer, en zo door. Daarna heb ik de flavoring getest. Er zit gewoon géén smaak aan. De geur is lekker, maar de smaak is nergens te bekennen. Ik proef gewoon een harde VG/PG smaak. Beetje peperig ook.

Nu weet ik dat bepaalde flavors moeten rijpen, maar deze flavoring zou toch shake and vape moeten kunnen zijn? Vreemd dat ik dan na een nachtje staan nog steeds gewoon helemaal niets proef. Meeste flavorings kun je op 5% testen. Sterker nog; 5% zou prima moeten zijn voor Capella. Iemand enig idee waarom ik helemaal niets proef?

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 11-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:48:
Ik heb laatst wat nieuwe aroma's binnen gekregen en wilde deze gaan testen. Het is een Sweet strawberry van Capella, de RF variant (reduced flashpoint, is een variant die minder alcohol zou moeten bevatten en daardoor minder/niet vlambaar is waardoor het internationaal verscheept kan worden). Nu heb ik deze getest in een 70/30 mix (VG/PG) met 6mg nicotine. Nu weet ik dat je beter geen nic kunt gebruiken voor je tests, maar wilde het toch proberen. Heb de 5% regel aan gehouden dat wil zeggen dat ik slechts 5% flavoring heb gebruikt in mijn test mix. Zou voldoende moeten zijn. Nadat ik het gemixt heb, heb ik het twee warm water badjes gegeven en goed geschud. Toen een nachtje laten staan, de volgende dag 4 sessies met warm water badjes gedaan. Dus: warm water badje; goed schudden, daarna even in de vriezer, en zo door. Daarna heb ik de flavoring getest. Er zit gewoon géén smaak aan. De geur is lekker, maar de smaak is nergens te bekennen. Ik proef gewoon een harde VG/PG smaak. Beetje peperig ook.

Nu weet ik dat bepaalde flavors moeten rijpen, maar deze flavoring zou toch shake and vape moeten kunnen zijn? Vreemd dat ik dan na een nachtje staan nog steeds gewoon helemaal niets proef. Meeste flavorings kun je op 5% testen. Sterker nog; 5% zou prima moeten zijn voor Capella. Iemand enig idee waarom ik helemaal niets proef?
Ken het aroma. Testbatches maak ik altijd zonder Nic. Mocht het niet bevallen, dan heb ik in ieder geval geen Nic verspeeld. Daarnaast voegt Nic geen smaak toe, alleen throat-hit.
5% zou op zich voldoende moeten zijn, maar je kan het ook maken met 10%, vind je het dan te sterk qua smaak, kan je het altijd nog verdunnen.
Vriezer? Is dat wel verstandig? Je gooit je liquid van de warmte in de kou, waardoor het een tik krijgt. Ik weet het niet, maar ik zou de stap vriezer er tussenuit laten.
Aroma's moeten de tijd hebben om te steepen, daar blijf ik bij, daarnaast is het Strawberry aroma, die hebben tijd nodig om goed op smaak te komen. 1 Nacht is zeker niet lang genoeg, werk zelf ook met de Strawberry RF van Capella en ik kan je uit ervaring zeggen dat dat aroma toch wel zeker 10 dagen nodig heeft om enigzins op smaak te komen. Shake and Vape geloof ik niet in, leuke term maar verder ook niet.
Het geheim is heel simpel, het aroma moet de tijd hebben om zich aan de Vg en Pg te binden, met een warm waterbadje of een ultrasoon versnel je het proces wel, maar is 1 dag toch veel te kort. Alleen liefhebbers die geloven in Shake and Vape zullen het met mij oneens zijn, maar ik heb liever een goede smaak dan iets vluchtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:37:
[...]

Owwwwww....3ml per dag....daar red ik het allang niet meer mee :P Wat een goede combinatie Mod is met een TFV8 Baby? Zolang het een dual battery is, zal het zeker voldoen en die hoeven absoluut niet duur te zijn.
Hier 2 voorbeelden :

Voordelen van deze Mod's : Verwisselbare batterijen, op de toekomst voorbereid, want kan ook zwaardere tanken aan.

Het prijsverschil tussen de Mod's is verwaarloosbaar. Mocht je ooit overgaan op een Smok TFV12 of Steam Crave, dan zit je ook goed met de damp en de smaak. Als je echt een goede smaak uit je Baby wilt halen, zou ik eens kijken voor de T8 coil, ben er onlangs achter gekomen dat die ook verkrijgbaar zijn voor de Baby en Big Baby.
Oké, nou bedankt voor de info. Ik ga even wat informatie ophalen als ik straks thuis ben, en dan kijken of ik kan slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:17:
[...]

Oké, nou bedankt voor de info. Ik ga even wat informatie ophalen als ik straks thuis ben, en dan kijken of ik kan slagen.
Graag gedaan en mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:01:
[...]Alleen liefhebbers die geloven in Shake and Vape zullen het met mij oneens zijn, maar ik heb liever een goede smaak dan iets vluchtigs.
Nee precies, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb nu redelijk wat mixes gedaan, en vrijwel alles wat ik direct daarna test is gewoon niet fijn. De smaak is echt ver weg. Meeste mensen denken dan: ja dan moet ik er misschien meer aroma in gooien, maar zo werkt het gewoon weg niet. Een aroma is goed op een bepaald percentage, en door dan nog meer te gaan toevoegen krijg je niet meer smaak. Sterker nog het kan er juist voor zorgen dat de smaak verder afvlakt omdat het gewoon weg veel te sterk is.

Ik begrijp daarom ook niet zo goed waarom er mensen zijn die recepten shake en vapen. Misschien hebben die mensen wel betere smaak papillen dan mij, ik weet het niet. Ik proef iig niets goeds als ik het direct probeer. En precies zoals je zegt; zo gek is dat ook niet, de aroma's moeten nog tot hun recht komen in de dikke vloeistof. Geeft niet, ik heb wel geduld. Maar hoor veel mensen die aroma's testen en het direct na de shake al proeven. Heb nu meerdere malen met verschillende aroma's gemerkt dat het zo gewoon niet werkt. Staat dan ook in mijn notities bij dat aroma, na een nachtje staan is het gewoon nog niets :+

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 11-12-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Klopt het dat het lastig zoeken is naar 30pg/70vg? Meeste sites kan je ook niet selecteren op pg/vg waardes.
flavour-bos lijkt me wel wat alleen zit er geen nic. in de kleine flesjes. Eerst zonder nic. proberen? Hoelang doet een levering van hun er ongeveer over?
Ben nog maar 3 weken gestopt met analoog roken en aan het vapen. Heb eigenlijk (nog) geen zin om moeilijk te doen met mixen en wachten, Maar aangezien ik maar weinig 30/70 kan vinden word het toch lastig. Waar haal je pg/vg nic. vandaan om te mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:11:
[...]

Nee precies, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb nu redelijk wat mixes gedaan, en vrijwel alles wat ik direct daarna test is gewoon niet fijn. De smaak is echt ver weg. Meeste mensen denken dan: ja dan moet ik er misschien meer aroma in gooien, maar zo werkt het gewoon weg niet. Een aroma is goed op een bepaald percentage, en door dan nog meer te gaan toevoegen krijg je niet meer smaak. Sterker nog het kan er juist voor zorgen dat de smaak verder afvlakt omdat het gewoon weg veel te sterk is.

Ik begrijp daarom ook niet zo goed waarom er mensen zijn die recepten shake en vapen. Misschien hebben die mensen wel betere smaak papillen dan mij, ik weet het niet. Ik proef iig niets goeds als ik het direct probeer. En precies zoals je zegt; zo gek is dat ook niet, de aroma's moeten nog tot hun recht komen in de dikke vloeistof. Geeft niet, ik heb wel geduld. Maar hoor veel mensen die aroma's testen en het direct na de shake al proeven. Heb nu meerdere malen met verschillende aroma's gemerkt dat het zo gewoon niet werkt. Staat dan ook in mijn notities bij dat aroma, na een nachtje staan is het gewoon nog niets :+
Meer aroma toevoegen heeft alleen tot gevolg dat de smaak meer chemisch danwel parfumachtig gaat smaken. Kan me bijna niet voorstellen dat iemand kan genieten van een Shake and Vape. Het aroma heeft dan totaal geen tijd gehad om zich te binden met de Pg en Vg. In elk recept staat 1 verborgen ingrediënt : tijd..... Als men geen geduld heeft, raad ik het af om aan zelf mixen te beginnen en over te laten aan mensen die dat wel hebben.

Betere smaakpapillen lijkt mij stug, denk eerder dat ze met een stuk minder tevreden zijn. Als je na het mixen gelijk gaat proberen, proef je meer een mix van Pg en Vg. Vraag het maar aan iedereen die al langer met mixen bezig is, met de tijd komt de smaak. Voor fruitsmaakjes dien je het minimaal 10 dagen te laten steepen, maar dat kan rustig oplopen tot 4 weken. Custard en Creamsmaakjes hebben minimaal 4 tot 6 weken nodig, met een uitloop tot 8 weken. Tabaksmaakjes steepen het langzaamst, minimaal 8 tot 10 weken en als je pech hebt 12 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:03:
Klopt het dat het lastig zoeken is naar 30pg/70vg? Meeste sites kan je ook niet selecteren op pg/vg waardes.
flavour-bos lijkt me wel wat alleen zit er geen nic. in de kleine flesjes. Eerst zonder nic. proberen? Hoelang doet een levering van hun er ongeveer over?
Ben nog maar 3 weken gestopt met analoog roken en aan het vapen. Heb eigenlijk (nog) geen zin om moeilijk te doen met mixen en wachten, Maar aangezien ik maar weinig 30/70 kan vinden word het toch lastig. Waar haal je pg/vg nic. vandaan om te mixen?
Als je het over een mix van Pg en Vg hebt, is het op zich makkelijk te vinden. Liquids is een andere zaak, de meeste verkopen of 50Vg of 60Vg. 70Vg is er ook wel, maar niet iedereen verkoopt het. Daarom is het zelf mixen ook uitgevonden, dan kan je het maken op elke verhouding Vg en Pg. Nicotine is wel verkrijgbaar, maar schreeuwend duur (tenzij je de juiste adresjes weet). Een levering vanuit Engeland kan er tot 14 dagen over doen, maar meestal is het een week, ligt ook aan de tijd van het jaar en feestdagen.
Als je eenmaal met mixen begint, dan wil je niets anders meer. Alles kan je zelf bepalen, geheel naar je eigen wensen dus. Ik zou niet anders meer willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:48:

Na verwarmen van recepten met Sweet Strawberry blijft er niets van de smaak over.

https://www.reddit.com/r/...erry_straight_up_alcohol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:11:
[...]

Shake en vape is wel degelijk een ding. Ik heb recepten die ik lekker vind regelrecht nadat ik ze heb gemaakt. Ook moet ik de liquid binnen een week opmaken omdat ik deze dan niet meer te pruimen vind.
Het is echter wel zo dat het vaker voorkomt dat je een liquid moet steepen dan dat je een shake en vape hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:08
Heeft er iemand suggesties? Ik ben al een tijd erg blij met de Joyetech Desert liquid (11 of 6 mg). Deze is echter (weet iemand waarom?) nagenoeg nergens te vinden. Heeft iemand tips waar ik deze nog wel kan krijgen, of een goed alternatief? Ik heb tot nu toe Exclusig gebruikt (bronze label), welke qua smaak wel ok is maar heb het idee dat deze mijn coils erg snel doorbrandt. Suggesties welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:09:
[...]

Na verwarmen van recepten met Sweet Strawberry blijft er niets van de smaak over.

https://www.reddit.com/r/...erry_straight_up_alcohol/
Die heat die ze daar bedoelen zal niet van lauw water zijn dat de smaak dan al vergaat. Ze bedoelen echt hitte denk ik, maar dat moet je inderdaad sowieso niet doen.

Tot nu toe elke smaak die ik geprobeerd heb is niet shake and vape. Zelfs fruitsmaken niet. Kan er ook aan liggen dat ik 70/30 mix, dus 70VG en dat is een stuk dikkere liquid dan bijvoorbeeld een 30/70 mix, dus met 70PG wat sommige mensen ook nog wel eens willen doen. Ik proef echt inderdaad de VG en de PG vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brammos85 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:13:
Heeft er iemand suggesties? Ik ben al een tijd erg blij met de Joyetech Desert liquid (11 of 6 mg). Deze is echter (weet iemand waarom?) nagenoeg nergens te vinden. Heeft iemand tips waar ik deze nog wel kan krijgen, of een goed alternatief? Ik heb tot nu toe Exclusig gebruikt (bronze label), welke qua smaak wel ok is maar heb het idee dat deze mijn coils erg snel doorbrandt. Suggesties welkom!
Lijkt erop dat het er uit gaat. Maar VQ zou VQ niet zijn als ze toch nog een adresje had gevonden :P

https://www.liquidsmoker....oyetech-pg-vg-16mg-detail

En als je het zelf wilt mixen :

https://www.joyetech.eu/e...r-desert-by-joyetech.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:08
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:24:
[...]

Lijkt erop dat het er uit gaat. Maar VQ zou VQ niet zijn als ze toch nog een adresje had gevonden :P

https://www.liquidsmoker....oyetech-pg-vg-16mg-detail

En als je het zelf wilt mixen :

https://www.joyetech.eu/e...r-desert-by-joyetech.html
Held! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan en heb er nog 1!!

https://www.eliquids.ie/desert-ship-joyetech-e-liquid

Ennuh.....Heldin :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb nog steeds wat problemen met het wicken van de clapton coil. Net een rewick gedaan. De wick goed gesaturate, toen een heel klein pulsje zodat de liquid in de wick trekt, nog maals gesaturate en zelfde proces nog eens herhaald. Daarna de tank dicht gemaakt en gevuld, en heel even laten staan. Daarna op laag wattage een eerste damp genomen en ik proef gewoon direct weer een verbrande wick smaak en geen fijne smaak. Hoe dan?

Kan hem wel weer uit elkaar trekken en opnieuw beginnen. Zal wel door die vervelende wicking holes komen, GTA style deck. Krijg binnenkort de Ammit 25 binnen kijken of dat beter gaat.

Met normale coils heb ik er geen last van in deze tank (Serpent SMM)

Is gewoon KGD cotton wat ik gebruik nu.

[ Voor 26% gewijzigd door DAMAGE op 11-12-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:08:
Heb nog steeds wat problemen met het wicken van de clapton coil. Net een rewick gedaan. De wick goed gesaturate, toen een heel klein pulsje zodat de liquid in de wick trekt, nog maals gesaturate en zelfde proces nog eens herhaald. Daarna de tank dicht gemaakt en gevuld, en heel even laten staan. Daarna op laag wattage een eerste damp genomen en ik proef gewoon direct weer een verbrande wick smaak en geen fijne smaak. Hoe dan?

Kan hem wel weer uit elkaar trekken en opnieuw beginnen. Zal wel door die vervelende wicking holes komen, GTA style deck. Krijg binnenkort de Ammit 25 binnen kijken of dat beter gaat.

Met normale coils heb ik er geen last van in deze tank (Serpent SMM)

Is gewoon KGD cotton wat ik gebruik nu.
Ik vrees dat we hier weinig over kunnen zeggen, aangezien wij niet zien hoe jij wicked. Fluf je de uiteinde's goed uit? Welk soort katoen gebruik je? Allemaal vragen die nog onbeantwoord zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:37:
[...]

Hier 2 voorbeelden :

De Eleaf Invoke 220w is ook een heel goede dual 18650 mod voor wie er weinig wilt aan geven, is eigenlijk een dual 18650 versie van de Pico maar een groter en veel beter scherm en nog andere veranderingen.

Voordelen zijn oa : centered 510 connectie, kan tot 26-27mm op zonder overhang, heel klein voor een dual 18650 ( stuk korter dan een alien en predator bv ) duidelijk scherm zonder poespas of fancy gimmicks, clicky grote oval shaped fire button on the side, en slechts 42 euro voor mod only.

Is wel nog redelijk nieuw dus geen idee waar je ze al vlot vind, op lepetitvapoteur ( Franse site ) heb ik de mod only voor 42 gevonden, komt iets van een 4 euro shipping bij naar Belgie/Nederland en binnen een 3 dagen in huis.

Gaat waarschijnlijk mijn volgende mod worden, heb even een Smok Procolor gehad maar verkocht, nu zit ik terug op een AL85 maar wil een OBS Crius V2 RTA kopen en deze is 25mm wat wel past op een AL85 maar er toch maar gek uit ziet.
Dus een goedkope dual 18650 zonder poes pas waar vlot 25mm op past is ideaal voor mij, en als deze invoke een even goed werkpaard is zoals de Pico van Eleaf is dit wel een winner voor 42 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Katmi op 11-12-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:18:
[...]

Ik vrees dat we hier weinig over kunnen zeggen, aangezien wij niet zien hoe jij wicked. Fluf je de uiteinde's goed uit? Welk soort katoen gebruik je? Allemaal vragen die nog onbeantwoord zijn....
Fluff het inderdaad. Als de wick korter is dan wat minder, als de wick langer is dan wat meer. gewoon standaard zeg maar.

Ik gebruikte nu:

https://www.rookwinkel.nl...-do-organisch-katoen.html

Maar ik gebruik ook wel eens japanese organic cotton van LTQ Vapor (fasttech komt dat vandaan).

Heb nu de wick gebruikt die bij de tank zelf kwam. lijkt wel wat op cotton bacon. Heb er nu iets minder wick in. Trok net namelijk de wick uit de coil vandaan en zag dat hij bij het gedeelte in de coil niet goed saturated was. Dan heb ik waarschijnlijk iets te veel wick in de coil waardoor het allemaal te compact samen geperst wordt wat het wicken bemoeilijkt. de coil is trouwens 3mm inner diameter.

Heb nu al iets meer smaak maar ik heb nog steeds het idee dat het verbrand smaakt. Blijkbaar moet het echt heel dun in de coil zitten? Heb het idee dat ik niet veel weerstand had met het heen en weer halen van de wick maar lijkt nog wel te strak te zitten dan. En als de wick eenmaal verbrand smaakt tsja dan krijg je dat er niet meer uit natuurlijk dus mag ik weer opnieuw haha. Beetje mee klooien dan maar kijken wat er gebeurd.

Edit: Nieuwe clapton coil er in gezet, nieuwe wick, gecheckt of ik geen hot spots had, alles licht mooi van binnen uit op. En je raad het al, wederom verbrandje wick smaak. Tenminste dat is mijn idee. Niet een lekker verse vape smaak. Bah. Vervelend is dat. Zo moeilijk kan het niet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door DAMAGE op 11-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:41:
[...]

Fluff het inderdaad. Als de wick korter is dan wat minder, als de wick langer is dan wat meer. gewoon standaard zeg maar.

Ik gebruikte nu:

https://www.rookwinkel.nl...-do-organisch-katoen.html

Maar ik gebruik ook wel eens japanese organic cotton van LTQ Vapor (fasttech komt dat vandaan).

Heb nu de wick gebruikt die bij de tank zelf kwam. lijkt wel wat op cotton bacon. Heb er nu iets minder wick in. Trok net namelijk de wick uit de coil vandaan en zag dat hij bij het gedeelte in de coil niet goed saturated was. Dan heb ik waarschijnlijk iets te veel wick in de coil waardoor het allemaal te compact samen geperst wordt wat het wicken bemoeilijkt. de coil is trouwens 3mm inner diameter.

Heb nu al iets meer smaak maar ik heb nog steeds het idee dat het verbrand smaakt. Blijkbaar moet het echt heel dun in de coil zitten? Heb het idee dat ik niet veel weerstand had met het heen en weer halen van de wick maar lijkt nog wel te strak te zitten dan. En als de wick eenmaal verbrand smaakt tsja dan krijg je dat er niet meer uit natuurlijk dus mag ik weer opnieuw haha. Beetje mee klooien dan maar kijken wat er gebeurd.

Edit: Nieuwe clapton coil er in gezet, nieuwe wick, gecheckt of ik geen hot spots had, alles licht mooi van binnen uit op. En je raad het al, wederom verbrandje wick smaak. Tenminste dat is mijn idee. Niet een lekker verse vape smaak. Bah. Vervelend is dat. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Als je de wick verbrand hebt gaat je liquid er waarschijnlijk ook een beetje naar smaken.
Je zegt dat je clapton coils gebruikt. Uit welke draaddiktes bestaat de coil?
Heb je een link naar desbetreffende coil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Geen link helaas naar de betreffende coil, maar ik heb wel na gerekend welke coil het zou moeten zijn. het is een ni80 coil met 4 kernen. en een wrap van een enkele draad eromheen. ik kom nu op 0.25 ohm uit met die coil. Ik heb zelf nagerekend dat het een 4*28/38 AWG zou moeten zijn. Dan kom je met 5 wraps en 3mm inner dia ook op 0.25 uit ongeveer. Andere mensen die ik ken hebben geen problemen met deze coil, maar bij mij blijft het maar vies smaken. Heb de liquid niet verwisseld zou dat het dan kunnen zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:40:
Geen link helaas naar de betreffende coil, maar ik heb wel na gerekend welke coil het zou moeten zijn. het is een ni80 coil met 4 kernen. en een wrap van een enkele draad eromheen. ik kom nu op 0.25 ohm uit met die coil. Ik heb zelf nagerekend dat het een 4*28/38 AWG zou moeten zijn. Dan kom je met 5 wraps en 3mm inner dia ook op 0.25 uit ongeveer. Andere mensen die ik ken hebben geen problemen met deze coil, maar bij mij blijft het maar vies smaken. Heb de liquid niet verwisseld zou dat het dan kunnen zijn?
Dat is mogelijk. Heb je de coil ook heel goed droog gebrand, roodgloeiend een paar keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:44:
[...]

Dat is mogelijk. Heb je de coil ook heel goed droog gebrand, roodgloeiend een paar keer?
ja absoluut! En mocht niet baten dus ik dacht ik zet er een nieuwe, gelijke coil in. Zelfde probleem. Maar dat zou dus kunnen omdat ik de liquid niet ververst heb dat de smaak gewoon in de liquid zit nu? ik zie wel bubbeltjes komen als ik vape dus hij wickt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:46:
[...]

ja absoluut! En mocht niet baten dus ik dacht ik zet er een nieuwe, gelijke coil in. Zelfde probleem. Maar dat zou dus kunnen omdat ik de liquid niet ververst heb dat de smaak gewoon in de liquid zit nu? ik zie wel bubbeltjes komen als ik vape dus hij wickt wel goed
Haal jij van die Koh Gen Do pads ook de stugge buitenkant aan beide zijden af? Dit helpt met de wickingproperties.
Waar komen de coils vandaan? Heb je de coil na inbouwen gewassen met wat afwasmiddel en een oude tandenborstel?
Er zit 99 van de 100 keer heel veel viezigheid, industrieel, aan de coils waardoor zonder schoonmaken de vuiligheid in het metaal brand en ook goor kan gaan smaken.
Hetzelfde verhaal als met tanks en rda's etc. Altijd eerst goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nickel moet je toch juist niet verhitten?

Ik had er overigens altijd 3 dagen een metalige bijsmaak van dus ik was er gauw klaar mee
Pagina: 1 ... 66 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.