Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
JL Koppelle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:33:
[...]

Ze hebben bij wireandstuff (daar bestel ik draad) alleen 32 wrap en 38 wrap. Deze 32 wrap bevalt me super!

Het verzenden van 2 flessen 500ML kost 13.6 Pond.

[afbeelding]
Is dit niet goedkoper dan voor je ? https://www.aroma-company...oma/boss-shots/page2.html

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Spam.

[ Voor 175% gewijzigd door naitsoezn op 24-11-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
*knip* Aanbiedingen en kortingscodes blijven ook vandaag gewoon in Aanbiedingen en Kortingscodes

[ Voor 101% gewijzigd door naitsoezn op 24-11-2017 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Komt op hetzelfde neer haha! Heb dit al eens vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 17:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik ben blij! Vandaag mijn 3.5mm inner diameter parallel coil opnieuw gewicked. Was wel een beetje zwartsel opgekomen, maar gewoon droog vuren 1x op 20watt en hij was weer schoon. Nieuw wickje er in gedaan, deze keer iets meer wick dan wat ik normaal deed, de uiteinden goed gefluffed en toen opnieuw liquid in gedaan. Mijn eigen Kanzi clone die een weekje heeft staan te steepen ongeveer. Geen lekkages en de beste flavor die ik tot nu toe uit mijn SMM heb weten te krijgen. Super! De Kanzi clone komt nu pas tot zijn recht en ik denk met nog een weekje extra steepen is hij wel waar hij zou moeten zijn. Als je daarna gewoon de dop op het potje laat en geen gekke dingen ermee doet zou hij toch wel een tijdje houdbaar moeten zijn toch?

Heb nu dus pas na een week een beetje in de gaten hoe ik hem moet wicken en het is nu perfect.

Mijn eigen liquid begint nu ook pas te verkleuren. Je kunt het zoveel heet water badjes geven als je wilt, maar het heeft dus echt gewoon tijd nodig. Water badjes helpen wel iets, maar niets kan de tijd vervangen die het gewoon moet staan. Dus weer veel geleerd vandaag en met een mooi resultaat.

Morgen krijg ik nieuwe flavors binnen en dan kan ik ook nog een paar andere liquids klaar maken om te steepen. Ben benieuwd! De liquid die ik wil gaan maken is Strawberry Fields Forever van Flavortec. Ik zal jullie wel laten weten of het in de buurt komt.

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 25-11-2017 02:51 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
DAMAGE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 02:49:
Ik ben blij! Vandaag mijn 3.5mm inner diameter parallel coil opnieuw gewicked. Was wel een beetje zwartsel opgekomen, maar gewoon droog vuren 1x op 20watt en hij was weer schoon. Nieuw wickje er in gedaan, deze keer iets meer wick dan wat ik normaal deed, de uiteinden goed gefluffed en toen opnieuw liquid in gedaan. Mijn eigen Kanzi clone die een weekje heeft staan te steepen ongeveer. Geen lekkages en de beste flavor die ik tot nu toe uit mijn SMM heb weten te krijgen. Super! De Kanzi clone komt nu pas tot zijn recht en ik denk met nog een weekje extra steepen is hij wel waar hij zou moeten zijn. Als je daarna gewoon de dop op het potje laat en geen gekke dingen ermee doet zou hij toch wel een tijdje houdbaar moeten zijn toch?

Heb nu dus pas na een week een beetje in de gaten hoe ik hem moet wicken en het is nu perfect.

Mijn eigen liquid begint nu ook pas te verkleuren. Je kunt het zoveel heet water badjes geven als je wilt, maar het heeft dus echt gewoon tijd nodig. Water badjes helpen wel iets, maar niets kan de tijd vervangen die het gewoon moet staan. Dus weer veel geleerd vandaag en met een mooi resultaat.

Morgen krijg ik nieuwe flavors binnen en dan kan ik ook nog een paar andere liquids klaar maken om te steepen. Ben benieuwd! De liquid die ik wil gaan maken is Strawberry Fields Forever van Flavortec. Ik zal jullie wel laten weten of het in de buurt komt.
Mooi resultaat. Probeer je gemaakte liquid donker en koel weg te zetten. Dan blijft ie het langst goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 02:49:

Door de liquid een warmwaterbadje te geven, wordt de Vg dunner en heeft schudden een beter effect. Het verkort de steeptijd vanwege de betere verdeling. Als je liquid geen warmwaterbadje geeft, duurt het steepen langer vanwege de dikte van de Vg. Tijd is inderdaad het enige wat de smaak bevorderd, de eigenschappen van de Vg veranderen namelijk niet, je verdeelt alleen de Pg, Vg, Nic en aroma beter door elkaar heen zodat het steepen iets sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Nu online
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Ik wil van een 6mg eliquid een 18mg eliquid maken. Ik heb 72mg nicotine. Laten we zeggen dat ik 20ml van de 6mg wil versterken naar 18mg. Hoeveel nicotine moet ik dan toevoegen? Ik ben echt moeilijk slecht in rekenen!

[ Voor 4% gewijzigd door JL Koppelle op 25-11-2017 10:31 . Reden: eliquid ipv vloeistof, da's duidelijker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
JL Koppelle schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:30:
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Ik wil van een 6mg eliquid een 18mg eliquid maken. Ik heb 72mg nicotine. Laten we zeggen dat ik 20ml van de 6mg wil versterken naar 18mg. Hoeveel nicotine moet ik dan toevoegen? Ik ben echt moeilijk slecht in rekenen!
Daar is een proggie voor ;)

http://ejuice.breaktru.com/

Onder de tools tab zit een Çombine nicotine' calculator

Het is wel een heel erg groot verschil tussen 6mg en 18mg

Ik heb het al even uitgerekend en je moet dan 4,44ml van jou 72mg/ml oplossing erbij doen.

Ik ben bang dat de smaak van de liquid dan ook voor een groot deel weg is.

Heb je deze liquid zelf gemaakt?
Voor de liquids die ik toch blijf maken, maak ik zelf oneshots. Dan kan ik als ik met de nic zou will en wijzigen daar ook gelijk wat van toevoegen.
Vergeet ook niet dat je VG/PG verhouding ook flink wijzigt als je er zomaar nic bijgooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:07:
[...]

Daar is een proggie voor ;)

http://ejuice.breaktru.com/

Onder de tools tab zit een Çombine nicotine' calculator

Het is wel een heel erg groot verschil tussen 6mg en 18mg

Ik heb het al even uitgerekend en je moet dan 4,44ml van jou 72mg/ml oplossing erbij doen.

Ik ben bang dat de smaak van de liquid dan ook voor een groot deel weg is.

Heb je deze liquid zelf gemaakt?
Voor de liquids die ik toch blijf maken, maak ik zelf oneshots. Dan kan ik als ik met de nic zou will en wijzigen daar ook gelijk wat van toevoegen.
Vergeet ook niet dat je VG/PG verhouding ook flink wijzigt als je er zomaar nic bijgooit
^Mee eens^

Als je dit wilt doen, moet je gaan werken met hoge Mg's per Ml. Hoe hoger hoe beter, dan beperk je de afzwakking van de smaak en dus ook de wijziging van de Vg/Pg verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:19
Heb de Eleaf iStick Pico Starter Kit nu 2 weken en bevalt me prima op dit moment. Heb hem gister avond perrongeluk laten vallen,en toen gaf de pico de tekst "no Atomizer". In het donker zag ik niks vreemds.
Ik dacht oké die is kapot en heb geen 2e tank dus kan nu niks meer. Vandaag toch nog maar even goed gekeken, er zat iets scheef en met een tang weer goed gekregen en werkt weer.

Dus ik dacht een 2e en evt. 3e tank zou wel handig zijn en kan ik ook verschillende smaakjes doen. Zit ik niet elke keer aan 1 smaak vast die in die ene tank zit.

Wat is jullie advies? Gewoon de MELO III 3 Mini 2x kopen? of een andere tank?

Heb de starter kit via aliexpress besteld. Ik zie overal op plaatjes dat er melo III mini op de tank staat maar bij mij niet? heb ik een namaak gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
Als er geen authentic bij stond dan waarschijnlijk wel..... ps er is intussen een Melo Mini 4 uit :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:09:
Heb de starter kit via aliexpress besteld. Ik zie overal op plaatjes dat er melo III mini op de tank staat maar bij mij niet? heb ik een namaak gekregen?
Daar kunnen we pas iets zinnigs over zeggen als we de pagina zien waar het apparaat op wordt aangeboden. Maar bij Ali is er altijd een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:09:
Heb de Eleaf iStick Pico Starter Kit nu 2 weken en bevalt me prima op dit moment. Heb hem gister avond perrongeluk laten vallen,en toen gaf de pico de tekst "no Atomizer". In het donker zag ik niks vreemds.
Ik dacht oké die is kapot en heb geen 2e tank dus kan nu niks meer. Vandaag toch nog maar even goed gekeken, er zat iets scheef en met een tang weer goed gekregen en werkt weer.

Dus ik dacht een 2e en evt. 3e tank zou wel handig zijn en kan ik ook verschillende smaakjes doen. Zit ik niet elke keer aan 1 smaak vast die in die ene tank zit.

Wat is jullie advies? Gewoon de MELO III 3 Mini 2x kopen? of een andere tank?

Wat betreft het tankje is de kans erg groot dat het een clone is.
De pico is te testen. Je kan firmware upgraden bij een authentieke maar bij een clone niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:48:
[...]

Daar kunnen we pas iets zinnigs over zeggen als we de pagina zien waar het apparaat op wordt aangeboden. Maar bij Ali is er altijd een kans.
https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.7DLiae

Zelfs op die plaatjes staat er Melo III mini op de tank.

Maar wat adviseren jullie ? nog 2 melo III mini tanks kopen of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:30:
[...]

Het is net wat jij zelf wilt. Ben je tevreden over de tank of wil je ook wat anders proberen? Zelf heb ik hier verschillende tankjes staan. Van simpel (GS Air2) tot wat minder simpel (TFV4, 8 en 12) tot gevorderd (Steam Crave Aromamizer Plus RDTA). De vraag die je jezelf moet stellen is, wat wil en verwacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:30:
[...]

Wat @Verwijderd zegt sluit ik me bij aan.
Je moet jezelf misschien ook de vraag stellen of je fabriekscoils wil blijven gebruiken, of dat je er voor in bent om coils zelf te plaatsen en wicken. Dan kom je namelijk in tankvorm bij een RTA of RDTA uit.
99 van de 100 keer ga je dan in smaakbeleving verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zojuist mijn 70/30 mix even een korte taste gegeven. Na een paar dagen is de smaak al een stuk beter. Goed om te weten! Volle week steepen geeft nog meer smaak en met twee weken moet de juice er wel zijn denk ik. Af en toe even wat proeven om te kijken waar het is. Wel belangrijk om je liquids goed te testen zodat je weet wat je eigenlijk allemaal aan het doen bent.

Helaas PostNL kwam vandaag toch maar niet. Bij track en trace stond de hele dag van wel maar op het laatst stond er in eens dat het maandag pas komt. Wel teleurstellend maar zal wel door die malle black friday drukte komen. Maandag pas nieuwe recepten mixen dus.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:39:
[...]

Je moet jezelf misschien ook de vraag stellen of je fabriekscoils wil blijven gebruiken, of dat je er voor in bent om coils zelf te plaatsen en wicken. Dan kom je namelijk in tankvorm bij een RTA of RDTA uit.
En ik sluit me weer aan met wat @Undy zegt. Als ik puur voor de smaak ga, ga ik voor de Steam Crave en in mindere mate voor de TFV4, 8 of 12 (niet dat die een slechte smaak produceren, maar het is gewoon makkelijker met een fabriekscoil). Dat is dus de overweging die je dient te maken, ik gebruik eigenlijk ieder systeem die er is, scheelt weer een keuze maken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:39:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan! Moet wel zeggen geef het wel een kans. De eerste week dat je er mee aan de slag gaat kan het tegenvallen. Je wicks zijn dan gewoon nog niet goed genoeg en je moet gewoon nog even ondervinden wat goed is. Zodra je dat voor elkaar hebt raak je nooit meer een melo tank aan. Ja misschien als backup. Maar je doet jezelf iig een groot plezier.

Als je fabrieks coils wilt blijven gebruiken dan is de melo trouwens ook niet de aller beste tank die je kunt hebben. Qua smaak is die redelijk vlak. Hij doet zijn werk en is niet slecht hoor maar het kan beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:53:
Zojuist mijn 70/30 mix even een korte taste gegeven. Na een paar dagen is de smaak al een stuk beter. Goed om te weten! Volle week steepen geeft nog meer smaak en met twee weken moet de juice er wel zijn denk ik. Af en toe even wat proeven om te kijken waar het is. Wel belangrijk om je liquids goed te testen zodat je weet wat je eigenlijk allemaal aan het doen bent.

Helaas PostNL kwam vandaag toch maar niet. Bij track en trace stond de hele dag van wel maar op het laatst stond er in eens dat het maandag pas komt. Wel teleurstellend maar zal wel door die malle black friday drukte komen. Maandag pas nieuwe recepten mixen dus.
Als ik een nieuw smaakje mix, maak ik een batch van 100ml. De meeste zullen zeggen, zonde van je Pg, Vg en aroma, maar de bedoeling is dat je iedere dag test en de verschillen in smaak noteert. Ok, op die manier krijg je van ieder smaakje een boekwerk, maar je weet wel wat je liquid doet en hoe je eventueel het 1 en ander kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:56:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan! Moet wel zeggen geef het wel een kans. De eerste week dat je er mee aan de slag gaat kan het tegenvallen. Je wicks zijn dan gewoon nog niet goed genoeg en je moet gewoon nog even ondervinden wat goed is. Zodra je dat voor elkaar hebt raak je nooit meer een melo tank aan. Ja misschien als backup. Maar je doet jezelf iig een groot plezier.

Als je fabrieks coils wilt blijven gebruiken dan is de melo trouwens ook niet de aller beste tank die je kunt hebben. Qua smaak is die redelijk vlak. Hij doet zijn werk en is niet slecht hoor maar het kan beter.
Probeer de TFV 4, 8 en 12 maar eens met een T8 fabriekscoil, dan klaag je echt niet over dampproductie en smaak. Binnenkort ga ik eens de T12 coil in mijn TFV12 proberen. De T8 was al een verbetering, dus ben benieuwd met de T12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:59:
[...]

Probeer de TFV 4, 8 en 12 maar eens met een T8 fabriekscoil, dan klaag je echt niet over dampproductie en smaak. Binnenkort ga ik eens de T12 coil in mijn TFV12 proberen. De T8 was al een verbetering, dus ben benieuwd met de T12 ;)
Dat is een beetje grof geschut om op een Pico te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:28:
[...]

Dat is een beetje grof geschut om op een Pico te zetten ;)
Dat op zeker ja, daarom zitten ze bij mij op de Wismec RX300.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:41:
[...]

Dat op zeker ja, daarom zitten ze bij mij op de Wismec RX300.... ;)
Werken en passen ze op de pico?
Coils zelf maken ziet er niet heel moeilijk uit dus zou dat best willen proberen als de smaak er op vooruit gaat. En is ook goedkoper? Ben wel pas 1 week gestopt met roken dus mijn smaak moet nog terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:06:
[...]

Coils zelf maken ziet er niet heel moeilijk uit dus zou dat best willen proberen als de smaak er op vooruit gaat. En is ook goedkoper? Ben wel pas 1 week gestopt met roken dus mijn smaak moet nog terug komen.
Helaas passen de tanks die Vapingqueen aanhaalt niet op de Pico.

Ik ben zelf wel fan van de Geekvape Ammit. Dit is een single coil RTA die lekker dampt en een erg goede smaak geeft. Houd er wel rekening mee dat het wenselijk is om liquid te gebruiken die VG/PG 70/30 is.
Het allerfijnste aan deze RTA is dat wanneer je om welke reden dan ook bij je coils had gewild dit ook kan.
Je houd em ondersteboven en draait de bodem van de tank. Daar zit ook meteen de coil.
Er zijn veel RTA's waarbij dat niet kan. Je kan dus nieuwe wick en/of coil plaatsen zonder de tank leeg te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:06:
[...]

Nee, dat doen ze niet. Ten eerste kan de Pico niet genoeg Wattage leveren om ze aan te sturen, althans, niet met een T8 coil. Met de Q4 coil zou het wel moeten lukken, die levert ook een goede smaak en een goede damp. Ik denk dat je meer kan met een TFV8 Baby of Big Baby, de coils die je daarvoor gebruikt zijn lager in Wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:34:
[...]

Nee, dat doen ze niet. Ten eerste kan de Pico niet genoeg Wattage leveren om ze aan te sturen, althans, niet met een T8 coil. Met de Q4 coil zou het wel moeten lukken, die levert ook een goede smaak en een goede damp. Ik denk dat je meer kan met een TFV8 Baby of Big Baby, de coils die je daarvoor gebruikt zijn lager in Wattage.
Met die tanks zit ie ook aan de onderkant van de mogelijkheden van de coils.
Met een Pico wil je eigenlijk niet boven de 50W komen.
Ik moet zeggen dat ik verder ook geen alteratieven weet m.b.t. tanks waar je fabriekscoils voor gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:39:
[...]

Met die tanks zit ie ook aan de onderkant van de mogelijkheden van de coils.
Met een Pico wil je eigenlijk niet boven de 50W komen.
Ik moet zeggen dat ik verder ook geen alteratieven weet m.b.t. tanks waar je fabriekscoils voor gebruikt
Kanger Subtank? Die coils gebruik je hooguit op 60 Watt, gemiddeld tussen de 40 en 50 Watt maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:42:
[...]

Kanger Subtank? Die coils gebruik je hooguit op 60 Watt, gemiddeld tussen de 40 en 50 Watt maximaal.
60W op een Subtank is niet te doen, of je moet die Subtank plus bedoelen.

Had zelf ook een Subtank mini, maar die heeft mijn 81-jarige vader nu ;)
Hij gebruikt em met Nickel coils op mijn oude Pico.
De smaak is best redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De Wotofo Serpent SMM gebruik ik op de Pico. Past standaard niet dus moet je er een heatsink op zetten, maar dan werkt het perfect. Is een tank die precies bij de Pico past qua wattage. Is een echte flavor tank. Je kunt ook nog maar de Serpent mini kijken die past zo op de Pico! Moet ook een erg goede flavor tank zijn want je dampt heel dicht bij de coil met die tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:59:
[...]

60W op een Subtank is niet te doen, of je moet die Subtank plus bedoelen.

Had zelf ook een Subtank mini, maar die heeft mijn 81-jarige vader nu ;)
Hij gebruikt em met Nickel coils op mijn oude Pico.
De smaak is best redelijk.
Ik bedoel de Subtank Mini en Plus. Waardes van tussen de 40 en 50 Watt zijn op beiden haalbaar, of ik moet wondercoils hebben. Ik heb het dan over de V2 coils, de V1 coils kan je maar gebruiken tot 30 Watt. De 0.15 coils heb ik tot op heden nog niet gebruikt en ja, qua smaak zijn het geen lichtende voorbeelden. Dan moet je minimaal toch echt naar de TFV 4, 8 en 12 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Ik heb zojuist voor het eerst mijn Hadaly RDA van een zippercoil voorzien.
Wat een geweldige smaak komt er van dat ding. Onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Aangezien V&A hier niet is toegestaan, is er een andere mogelijkheid om mijn Vape Gear te verkopen op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphacell schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:28:
Aangezien V&A hier niet is toegestaan, is er een andere mogelijkheid om mijn Vape Gear te verkopen op Tweakers?
Hier :

Vraag & Aanbod overig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Het zou geweldig zijn als tweakers zou besluiten een rubriek in de normale vraag & aanbod te maken.
Vapegear is in tegenstelling tot bijvoorbeeld een koelkast wel te tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Maar of het gaat gebeuren is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Het is een kleine moeite en ik denk dat er behoorlijk gebruik van zou worden gemaakt.

Er zijn nu ook 2 rubrieken die je als een vreemde eend in de bijt zou kunnen betitelen.

Huishoudelijke apparaten en Elektrisch gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:31:
Het is een kleine moeite en ik denk dat er behoorlijk gebruik van zou worden gemaakt.

Er zijn nu ook 2 rubrieken die je als een vreemde eend in de bijt zou kunnen betitelen.

Huishoudelijke apparaten en Elektrisch gereedschap.
Klopt, ik heb me ook eens gek gezocht in V&A. Al zou men maar in dat roze balkje onderaan aangeven waar het wel kan, dan zouden er ook een hoop problemen opgelost zijn. Het feit is echter dat verbieden een stuk makkelijker is dan iemand even de weg wijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:35:
[...]

Klopt, ik heb me ook eens gek gezocht in V&A. Al zou men maar in dat roze balkje onderaan aangeven waar het wel kan, dan zouden er ook een hoop problemen opgelost zijn. Het feit is echter dat verbieden een stuk makkelijker is dan iemand even de weg wijzen....
True that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hetgeen ik hoor over beide tanks waar is, dan zou ik ze allebei aanschaffen. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Wat @Verwijderd al zegt, allebei is niet duur.
Wat ik eerder vertelde over de Ammit, dat je de base met coil er onderuit kan halen terwijl die vol is,
dat kan bij de serpent niet. dus als je voor 1 van de 2 gaat zou ik juist daarom voor de Ammit kiezen.
De Ammit heeft ook meer inhoud, dat is altijd meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:17:
[...]

Wat @Verwijderd al zegt, allebei is niet duur.
Wat ik eerder vertelde over de Ammit, dat je de base met coil er onderuit kan halen terwijl die vol is,
dat kan bij de serpent niet. dus als je voor 1 van de 2 gaat zou ik juist daarom voor de Ammit kiezen.
De Ammit heeft ook meer inhoud, dat is altijd meegenomen.
Kijk ook eens naar de serpent mini alto. Vind ik een prettiger tank dan de mini

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Mach schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:50:
[...]

Kijk ook eens naar de serpent mini alto. Vind ik een prettiger tank dan de mini
Ook de Alto heeft niet de voordelen van de Ammit.
Daarnaast staat de Alto op discontinued

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trisjin
Ik neem ze allebei. Heb ik weer wat te proberen!

Kan beter gelijk wat coil wires en cotton inkopen toch? Wat en welk soort heb ik daar van nodig?

Nu bij de pico en melo 3 lijkt het dat de liquid super snel gaat en dat ik er veel van gewoon in me mond krijg. Het mondstuk word soms ook loeiend heet. wat doe ik fout? Heb trouwens de firmware kunnen updaten dus het is een echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:48:
Ik neem ze allebei. Heb ik weer wat te proberen!

Kan beter gelijk wat coil wires en cotton inkopen toch? Wat en welk soort heb ik daar van nodig?

Nu bij de pico en melo 3 lijkt het dat de liquid super snel gaat en dat ik er veel van gewoon in me mond krijg. Het mondstuk word soms ook loeiend heet. wat doe ik fout? Heb trouwens de firmware kunnen updaten dus het is een echte.
Ik zou beginnen met AWG24 AWG26 en AWG28 kleine spoeltjes Kanthal.
Als wickmateriaal gebruik ik zelf Cotton Bacon. Er zijn ook genoeg mensen die een andere voorkeur hebben.
Alleen Muji raad ik af, omdat de Muji die ik had een rare bijsmaak gaf.

Als je er veel van in je mond krijgt lijkt het er op dat je coil zogezegt verzuipt. Dit is meestal een te hoge PG waarde in je liquid waardoor deze te vloeibaar is om een soort van vacuum in stand te houden.
Ik raad je aan om je liquids op 70VG en 30PG te kiezen/maken. Geen water toevoegen.

Mooi dat je een authentieke Pico hebt.

Een lijstje met wire en tools die handig zijn:

https://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_144360.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_144695.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_144362.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_145411.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_143957.html
https://www.gearbest.com/pliers/pp_278647.html
https://www.gearbest.com/Koh-Gen-Do-_gear/ Cotton Bacon is hier duurder dan in Nederland. Deze is ook goed.

Ik zal vast nog wel iets zijn vergeten maar dit is alvast iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:30:
[...]

Ook de Alto heeft niet de voordelen van de Ammit.
Daarnaast staat de Alto op discontinued
Discontinued ?
Dan sla ik er nog maar eens eentje in :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vape met 26awg SS316L temp. controlled. 50/50 pg/vg met Muji. Geen dry hits en ook geen flooding in combinatie met een OBS Engine. Geen rare smaak te ontdekken met Muji. Plus je kan het erg goedkoop op ebay te kopen en je niet word afgezet zoals bij al die andere merken bij de bekende shops.

Edit:
Ik gebruik een oude breinaald om me coils mee te maken. Ook maak ik ze loose. Aangezien dry burns schadelijk kan zijn omdat metalen kunnen reageren en schadelijke stoffen vrij kunnen komen. Plus je hebt het probleem niet dat de coil ongelijkmatig verhit.

[ Voor 30% gewijzigd door Hellie112 op 26-11-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:31:
[...]

Ik zou beginnen met AWG24 AWG26 en AWG28 kleine spoeltjes Kanthal.
Als wickmateriaal gebruik ik zelf Cotton Bacon. Er zijn ook genoeg mensen die een andere voorkeur hebben.
Alleen Muji raad ik af, omdat de Muji die ik had een rare bijsmaak gaf.

Als je er veel van in je mond krijgt lijkt het er op dat je coil zogezegt verzuipt. Dit is meestal een te hoge PG waarde in je liquid waardoor deze te vloeibaar is om een soort van vacuum in stand te houden.
Ik raad je aan om je liquids op 70VG en 30PG te kiezen/maken. Geen water toevoegen.

Mooi dat je een authentieke Pico hebt.

Een lijstje met wire en tools die handig zijn:

https://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_144360.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_144695.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_144362.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_145411.html
https://www.gearbest.com/...cigarettes/pp_143957.html
https://www.gearbest.com/pliers/pp_278647.html
https://www.gearbest.com/Koh-Gen-Do-_gear/ Cotton Bacon is hier duurder dan in Nederland. Deze is ook goed.

Ik zal vast nog wel iets zijn vergeten maar dit is alvast iets
Oh er werd mij hier eerder gezegd:
justmike schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:28:
@Trisjin
Een smaakje vinden dat je bevalt is gewoon trial en error. Houd er ook rekening mee dat je smaakervaring nog zal veranderen wanneer je net gestopt bent met roken en overstapt op dampen.

Mijn advies: begin met simpele single flavour smaken, Als je smaakpapillen zich hersteld hebben kan je gaan experimenten met complexere smaken en recepten.

Als je een pico kit hebt besteld zou ik 50/50 pg/vg gaan gebruiken, meer vg kan wel kan wel maar dan moet je tussen trekjes voldoende tijd laten om de coil terug te laten verzadigen
Heb dus voor niks liquids gekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Mach schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:02:
[...]

Discontinued ?
Dan sla ik er nog maar eens eentje in :)
Ik heb ze op Gearbest, 3Fvape en Fasttech gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Trisjin schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:46:
[...]

Oh er werd mij hier eerder gezegd:

[...]

Heb dus voor niks liquids gekocht 8)7
Het kan ook zijn dat na de val er iets te scheef is blijven zitten en er dus niet genoeg vacuum blijft om verzuipen tegen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:08:
[...]

Als het deze is, dan zijn ze nog wel te krijgen :

https://www.fasttech.com/products/3028/10018935/6654400

https://www.alibaba.com/showroom/wotofo-serpent-alto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Deze kwam ik tegen op Fasttech, had niet verder gekeken.

https://www.fasttech.com/products/3028/10018935/6654401

Maar dan nog, je kan de base er niet zomaar onder uit halen als er nog liquid in zit. Bij de Ammit wel.
Daar was mijn voorkeurskeuze op gebaseerd

[ Voor 15% gewijzigd door Undy op 26-11-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mooi, net weer even een nieuwe parallel coil gemaakt, iets hoger ohm dan ik had gehoopt, 0.39 ipv iets lager, maar hey, soms ben je te perfectionistisch. 50/50 juice in gedaan die ik nog had, en die eerder wel aan het lekken was. Nu lekt hij niet. Ik heb eindelijk in de gaten hoe ik dit tankje correct moet wicken dus :) Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:30:
[...]

Deze kwam ik tegen op Fasttech, had niet verder gekeken.

https://www.fasttech.com/products/3028/10018935/6654401

Maar dan nog, je kan de base er niet zomaar onder uit halen als er nog liquid in zit. Bij de Ammit wel.
Daar was mijn voorkeurskeuze op gebaseerd
Daarom kijk ik altijd even verder in het keuzemenu aan de rechterkant. ;)
Daar ging het ook niet om, je zei dat je op 3 site's had gezocht en niet had gevonden, daarop is mijn reactie gebaseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:38:
Mooi, net weer even een nieuwe coil gemaakt, iets hoger ohm dan ik had gehoopt, 0.39 ipv iets lager, maar hey, soms ben je te perfectionistisch. 50/50 juice is gedaan die ik nog had, en die eerder wel aan het lekken was. Nu lekt hij niet. Ik heb eindelijk in de gaten hoe ik dit tankje correct moet wicken dus :) Mooi!
Al doende leert men en oefening baart kunst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Yep! Blijkbaar. Iets dat zo simpel is komt dus toch nog best wel precies. Als de wick net iets te dun is in de coil dan heb je gewoon een probleem. Ik doe er nu gewoon wick in en als ik merk dat met het uiteinden fluffen de coil verplaatst, dan issie niet goed. Blijft hij mooi op zijn plekje zitten dan issie perfect. De vape is nu ook een stuk smaakvoller en voelt fijner aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:41:
Yep! Blijkbaar. Iets dat zo simpel is komt dus toch nog best wel precies. Als de wick net iets te dun is in de coil dan heb je gewoon een probleem. Ik doe er nu gewoon wick in en als ik merk dat met het uiteinden fluffen de coil verplaatst, dan issie niet goed. Blijft hij mooi op zijn plekje zitten dan issie perfect. De vape is nu ook een stuk smaakvoller en voelt fijner aan.
Goed bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:08:
[...]

In zilver lijken ze idd niet meer te krijgen. Heb maar een zwarte gekocht (voor mijn vriendin) en voor de fun ook maar een Ammit 25 mm erbij. :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Mach schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:54:
[...]

In zilver lijken ze idd niet meer te krijgen. Heb maar een zwarte gekocht (voor mijn vriendin) en voor de fun ook maar een Ammit 25 mm erbij. :)
Daar ga je geen spijt van krijgen :)

Persoonlijk ben ik wat terughoudend met zwarte tanks en rda's omdat ik het zonde zou vinden als de lak er hier en daar af gaat en dan wordt het lelijk. Vandaar dat ik dacht dat ze er niet meer waren.
Gewoon niet verder gekeken dan mijn neus lang was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Undy schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:02:
[...]

Daar ga je geen spijt van krijgen :)

Persoonlijk ben ik wat terughoudend met zwarte tanks en rda's omdat ik het zonde zou vinden als de lak er hier en daar af gaat en dan wordt het lelijk. Vandaar dat ik dacht dat ze er niet meer waren.
Gewoon niet verder gekeken dan mijn neus lang was ;)
Ben benieuwd of de Ammit mijn Baby Beast RBA kan gaan vervangen. Hoop het wel, die baby is best lastig helemaal lekvrij te wicken.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Mach schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:05:
[...]

Ben benieuwd of de Ammit mijn Baby Beast RBA kan gaan vervangen. Hoop het wel, die baby is best lastig helemaal lekvrij te wicken.
Dat denk ik wel. Ik heb zelf dat kleine broertje van de Ammit25 en die vind ik gemakkelijker te wicken als de RBA van de TFV8. Een vriend van me heeft ook een TFV8 en zijn RBA is ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kan je tank trouwens gaan lekken als je hem iets te vol hebt afgevuld? Ik had net een lekvrije tank. Denk mooi, even aftoppen. Dus wat meer liquid er in gedaan. Tank omgedraait en toen zag ik dat de liquid eigenlijk onderin wat te hoog kwam. Misschien dat de lekkage daar door komt. Maar beter de tank niet helemaal vullen dus denk ik.b

Edit: denk dat ie idd te vol zat, dan kan de lucht nergens heen en drukt ie wat liquid er uit. Is nu weer klaar

[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 27-11-2017 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:24:
Kan je tank trouwens gaan lekken als je hem iets te vol hebt afgevuld? Ik had net een lekvrije tank. Denk mooi, even aftoppen. Dus wat meer liquid er in gedaan. Tank omgedraait en toen zag ik dat de liquid eigenlijk onderin wat te hoog kwam. Misschien dat de lekkage daar door komt. Maar beter de tank niet helemaal vullen dus denk ik.b

Edit: denk dat ie idd te vol zat, dan kan de lucht nergens heen en drukt ie wat liquid er uit. Is nu weer klaar
Ja, je dient altijd een paar millimeter vrij te houden aan de bovenkant. Weet niet precies waaraan dat ligt, maar de kans is groot dat het te maken heeft met het verkrijgen en/of behouden van een vacuüm.
Zo kan je bv. de Kanger Subtank niet overvullen, aangezien de chimney te kort is om de tank helemaal te vullen, als je hem vult tot het maximale en je schroeft de base er weer op, zie je dat je aan de bovenkant nog wat ruimte hebt. In dit geval werkt de chimney als een "overvulbeveiliging". Mocht je hem toch te vol doen, dan loopt het via de chimney er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55
Heb zelf deze 2 tankjes gekocht:
Vaporesso Gemini
OBS Engine Nano

Wil eerst met premade coils gaan werken en heb hiervoor dit doosje besteld: 8 in 1 REE ELEC Premade Coil

Ga ik het hier eerst mee redden of is het handig om ook wat coils van ander materiaal te bestellen? (SS? bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:43:
Heb zelf deze 2 tankjes gekocht:
Vaporesso Gemini
OBS Engine Nano

Wil eerst met premade coils gaan werken en heb hiervoor dit doosje besteld: 8 in 1 REE ELEC Premade Coil

Ga ik het hier eerst mee redden of is het handig om ook wat coils van ander materiaal te bestellen? (SS? bijvoorbeeld?)
Daar ga je het in het begin mee redden. Maar de mens is avontuurlijk, dus zal je ook andere coils willen uitproberen. Er zullen namelijk altijd coils zijn waar je tevreden over bent en ontevreden. Het is gewoon een kwestie van uitproberen.

SS, NI en Ti zijn zeer geschikt voor Temperature Control, wat met Kanthal niet mogelijk is. Ik zou het gewoon uitproberen. Natuurlijk kan je deze coils ook gewoon in VW mode gebruiken. Het ontdekken van coils is net als met liquid, het is een ontdekkingsreis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 08:14
Hey, iemand dit al eens gehad?
Mijn Pico via een usb poort op een audio apparaat opgeladen (al vaker probleemloos opgeladen via dit ding). Vanmorgen na het aansluiten rook ik een brandlucht, bleek de usb kabel bij de connector op de Pico in brand te staan! Gelukkig niet ‘s nachts gebeurd.
De Pico is origineel, wel via ali. Eens kijken of men niet zo moeilijk doet met garantie.

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRaD schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:51:
Mijn Pico via een usb poort op een audio apparaat opgeladen (al vaker probleemloos opgeladen via dit ding). Vanmorgen na het aansluiten rook ik een brandlucht, bleek de usb kabel bij de connector op de Pico in brand te staan! Gelukkig niet ‘s nachts gebeurd.
De Pico is origineel, wel via ali. Eens kijken of men niet zo moeilijk doet met garantie.
Nope, is mij nog nooit overkomen, maar nu laad ik ook zelden mijn Mod via usb. Maar toen ik het nog wel deed met bv. de Istick 50W, lag het apparaat altijd in mijn gezichtsveld en laadde hem nooit als ik sliep, want je weet maar nooit. Heb nu nog 1 Mod in gebruik die via usb geladen moet worden, de rest is vervangen door Mod's met losse batterijen, welke veel veiliger te laden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:15:
[...]

Daar ga je het in het begin mee redden. Maar de mens is avontuurlijk, dus zal je ook andere coils willen uitproberen. Er zullen namelijk altijd coils zijn waar je tevreden over bent en ontevreden. Het is gewoon een kwestie van uitproberen.

SS, NI en Ti zijn zeer geschikt voor Temperature Control, wat met Kanthal niet mogelijk is. Ik zou het gewoon uitproberen. Natuurlijk kan je deze coils ook gewoon in VW mode gebruiken. Het ontdekken van coils is net als met liquid, het is een ontdekkingsreis ;)
Ik weet niet precies hoe je het bedoelde, maar van de SS, Ni en Ti varianten kun je alleen met SS op Wattage dampen. Ze zijn wel alle 3 geschikt voor Temp Control.
Het is namelijk giftig om op wattage te dampen met Ni en Ti coils. Niet te verwarren met NiChrome varianten waarmee je alleen maar op wattage kan dampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:08:
[...]

Ik weet niet precies hoe je het bedoelde, maar van de SS, Ni en Ti varianten kun je alleen met SS op Wattage dampen. Ze zijn wel alle 3 geschikt voor Temp Control.
Het is namelijk giftig om op wattage te dampen met Ni en Ti coils. Niet te verwarren met NiChrome varianten waarmee je alleen maar op wattage kan dampen
Ok, dank je voor de info. Ik dacht namelijk dat je elke coil op VW kon gebruiken. Weer wat geleerd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Het wordt ernstig afgeraden om je mod te laden via een usb-poort van een ander apparaat.
Het is ook niet aan te raden om te laden via wall adapter als je de batterij ook in een daarvoor bestemde charger kan doen.
Was de kabel de bijgeleverde kabel van de mod, of van het apparaat waar die op aangelsoten was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:11:
[...]

Het wordt ernstig afgeraden om je mod te laden via een usb-poort van een ander apparaat.
Het is ook niet aan te raden om te laden via wall adapter als je de batterij ook in een daarvoor bestemde charger kan doen.
Was de kabel de bijgeleverde kabel van de mod, of van het apparaat waar die op aangelsoten was?
En als je een Mod laadt via de pc? Kan dat wel of eigenlijk ook niet. Heb het hier over de Pioneer4U IPV2X, die heeft een ingebouwde batterij en moet dus via usb geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Het kan natuurlijk wel, maar als er iets mis gaat kan ook je pc het begeven.
Het beste is altijd een wall adapter voor de ingebouwde accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik ook kunnen doen, heb hier nog wel een wall adapter ergens liggen. Alleen wordt die nog zo weinig gebruikt en dus geladen, dat ik daar eigenlijk niet de moeite voor doe. Aan de andere kant wil ik hem ook niet wegdoen, omdat het een bijzonder model is. De IPV2X heeft namelijk 2 vuurknoppen. 1 aan de voorkant en een soort van lichtsluis achter de tank, als je daar je vinger op legt, vuurt die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:30:
Dat zou ik ook kunnen doen, heb hier nog wel een wall adapter ergens liggen. Alleen wordt die nog zo weinig gebruikt en dus geladen, dat ik daar eigenlijk niet de moeite voor doe. Aan de andere kant wil ik hem ook niet wegdoen, omdat het een bijzonder model is. De IPV2X heeft namelijk 2 vuurknoppen. 1 aan de voorkant en een soort van lichtsluis achter de tank, als je daar je vinger op legt, vuurt die ook.
Wel aparte mod dan. mooi bewaren voor het museum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:55:
[...]

Wel aparte mod dan. mooi bewaren voor het museum :D
Op zich kan ik iedere Mod verkopen, maar deze gaat echt niet de deur uit, tenzij je de geldpest hebt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 08:14
Undy schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:11:
[...]

Nope, kabeltje was random. Dat het afgeraden was om via een ander apparaat op te laden was mij niet bekend. Dacht dat het vooral ging om de output van de USB poort, deze was vrij laag en bovendien zou dat meer met de levensduur van de batterij te maken hebben, dacht ik. Maargoed, weer wat geleerd.

Toch maar een ladertje bestellen voor de 18650 dan, dit vertrouw ik niet meer in ieder geval.

Merci :)

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DRaD schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:59:
[...]

Nope, kabeltje was random. Dat het afgeraden was om via een ander apparaat op te laden was mij niet bekend. Dacht dat het vooral ging om de output van de USB poort, deze was vrij laag en bovendien zou dat meer met de levensduur van de batterij te maken hebben, dacht ik. Maargoed, weer wat geleerd.

Toch maar een ladertje bestellen voor de 18650 dan, dit vertrouw ik niet meer in ieder geval.

Merci :)
https://www.nkon.nl/

hier hebben ze een eenvoudig ladertje en vrij lage verzendkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:52
Aai dat is schrikken! Ik laad mijn 3 pico's elke dag wel op (altijd volle accu's graag voor een nieuwe dag) en ook met een wandlader. Ik gebruik een belkin lader van 2.1 a per poort. Als het goed is zijn de mods beveiligd tegen hogere laadstromen dan ze aankunnen. Maar dit verschilt wel per mod en weet je eigenlijk vooraf niet. Soms via goed googlen kom je wel achter e.e.a.

Maar bij jou blijft het een gok was het de pico zelf, de batterij, de kabel of het audio devics. Wat ik zelf merk is als de accu wat dieper ontladen is dattie ook warmer wordt met opladen. Lijkt logisch ook. Maar meestal laad ik hem gewoon ruimschoots optijd op, zodat ik de volgende dag alles vol heb.

Een externe lader overweeg ik soms wel. Maar dan moet ik en die lader kopen, 3 batterijen (dan heb je namelijk het voordeel van doorwisselen) en elke keer die batterij wisselen. En als je een mod hebt meerdere batterijen moet je de batterijen ook ff labelen zodat je weet dat ze "getrouwd zijn" of een "trio vormen" Dat van die batterijen wisselen klinkt lui, maar dat ding in de usb prikken gaat gewoon rap.

Maar gelukkig dat je er op tijd bij was! Je moet er toch niet aan denken dat zoiets snachts gebeurd! Daarom laad ik mijn vape spullen alleen op als ik in de ben overdag. In mijn begintijd van mijn dampen laadde ik ze wel eens snachts. Daarna durfde ik het niet echt meer. Mijn iPhone en iPad laad ik we vaak snachts op, maar dat vetrouw ik net wat meer qua beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
dennis_rsb schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 02:29:
[...]

Aai dat is schrikken! Ik laad mijn 3 pico's elke dag wel op (altijd volle accu's graag voor een nieuwe dag) en ook met een wandlader. Ik gebruik een belkin lader van 2.1 a per poort. Als het goed is zijn de mods beveiligd tegen hogere laadstromen dan ze aankunnen. Maar dit verschilt wel per mod en weet je eigenlijk vooraf niet. Soms via goed googlen kom je wel achter e.e.a.

Maar bij jou blijft het een gok was het de pico zelf, de batterij, de kabel of het audio devics. Wat ik zelf merk is als de accu wat dieper ontladen is dattie ook warmer wordt met opladen. Lijkt logisch ook. Maar meestal laad ik hem gewoon ruimschoots optijd op, zodat ik de volgende dag alles vol heb.

Een externe lader overweeg ik soms wel. Maar dan moet ik en die lader kopen, 3 batterijen (dan heb je namelijk het voordeel van doorwisselen) en elke keer die batterij wisselen. En als je een mod hebt meerdere batterijen moet je de batterijen ook ff labelen zodat je weet dat ze "getrouwd zijn" of een "trio vormen" Dat van die batterijen wisselen klinkt lui, maar dat ding in de usb prikken gaat gewoon rap.

Maar gelukkig dat je er op tijd bij was! Je moet er toch niet aan denken dat zoiets snachts gebeurd! Daarom laad ik mijn vape spullen alleen op als ik in de ben overdag. In mijn begintijd van mijn dampen laadde ik ze wel eens snachts. Daarna durfde ik het niet echt meer. Mijn iPhone en iPad laad ik we vaak snachts op, maar dat vetrouw ik net wat meer qua beveiligingen.
Met een pico hoef je je batterijen niet te 'trouwen'
Dat is alleen maar als je meer dan 1 batterij in je mod moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:52
Undy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 03:23:
[...]

Met een pico hoef je je batterijen niet te 'trouwen'
Dat is alleen maar als je meer dan 1 batterij in je mod moet doen.
Dat weet ik, ik bedoel ook meer bij een mod die meer als 1 batterij heeft. Ik heb de pico 75w, maar we zijn mods die natuurlijk wel 2 of 3 batterijen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
dennis_rsb schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 03:25:
[...]

Dat weet ik, ik bedoel ook meer bij een mod die meer als 1 batterij heeft. Ik heb de pico 75w, maar we zijn mods die natuurlijk wel 2 of 3 batterijen gebruiken.
Ik heb hier alleen maar mods waar meer als 1 batterij in gaat.
Per mod heb ik 2 sets batterijen en een doosje voor die batterijen.
Dit maakt het overzichtelijk en handig. Ook hebben de batterijen een teken en een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik laadde mijn Pico eerst ook via een kabel op maar ben blij dat ik nu een fatsoenlijke Nitecore lader heb. Wil ook niet meer anders. Is een beetje het verkeerde bezuinigen op een lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:54:
Ik laadde mijn Pico eerst ook via een kabel op maar ben blij dat ik nu een fatsoenlijke Nitecore lader heb. Wil ook niet meer anders. Is een beetje het verkeerde bezuinigen op een lader.
Ik laad alleen mijn IPV2X via een usbkabel, alle andere Mod's die ik heb, hebben 2 of meerdere batterijen en die gaan gewoon in de Efestlader.
En ja, het is waar. Als je op een lader bespaart, ben je precies verkeerd bezig. Een beetje goede lader met de nodige beveiligingen is altijd beter dan met usb, waar totaal GEEN beveiliging op zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vraagje voor de DIY'ers! Weet iemand toevallig of die overheersende lucht die verschillende cream aroma's hebben (sweet cream of vanilla bean ice cream van TPA bijv) ook vervliegt over tijd? Ik heb gister een paar nieuwe recepten gemixt. Eentje met sweet cream en vanilla bean ice cream en eentje met alleen vanilla bean ice cream. Bij beide mixen is na een dag steepen de cream lucht nog heel sterk aanwezig. Ik vraag mij af of dat na x weken minder wordt? Minimale steep tijd voor creams is 2 weken hoor ik. Maar mag ook gerust nog wat langer staan? In beide mixes zit namelijk ook aardbei en in één van mijn mixes heb ik FA Red Touch (Strawberry) en in de andere heb ik Strawberry van TPA. Bij de TPA strawberry ruik ik hem al wel, maar die van Flavor Art is nog afwezig. Zijn in goede verhoudingen gemixt. Ga er dus wel vanuit dat de Aardbei van FA nog de kop op komt steken.

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 28-11-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:55:
Vraagje voor de DIY'ers! Weet iemand toevallig of die overheersende lucht die verschillende cream aroma's hebben (sweet cream of vanilla bean ice cream van TPA bijv) ook vervliegt over tijd? Ik heb gister een paar nieuwe recepten gemixt. Eentje met sweet cream en vanilla bean ice cream en eentje met alleen vanilla bean ice cream. Bij beide mixen is na een dag steepen de cream lucht nog heel sterk aanwezig. Ik vraag mij af of dat na x weken minder wordt? Minimale steep tijd voor creams is 2 weken hoor ik. Maar mag ook gerust nog wat langer staan? In beide mixes zit namelijk ook aardbei en in één van mijn mixes heb ik FA Red Touch (Strawberry) en in de andere heb ik Strawberry van TPA. Bij de TPA strawberry ruik ik hem al wel, maar die van Flavor Art is nog afwezig. Zijn in goede verhoudingen gemixt. Ga er dus wel vanuit dat de Aardbei van FA nog de kop op komt steken.
Dat van de creams weet ik niet qua overheersende lucht. Dat ze moeten steepen is wel heel zeker
De Red Touch heeft een behoorlijke steeptijd nodig heb ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:55:
Ja, die "verdwijnt" met de tijd, eigenlijk mixed die zichzelf met de andere aroma's en wordt minder aanwezig. Creams en Custardsmaken nemen eerder 4 tot 6 weken in beslag. Fruit is eerder 2 weken, maar hou hier ook rekening dat het tot 4 weken op kan lopen. Hou dus gewoon minimaal 4 weken aan en test de liquid even iedere week. Zo leer je welke tijden je aan dient te houden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je zou bijna zeggen dat ik het kan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mn7hKvH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BZgCx4p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GAYqEiK.jpg

Perfect op 0.36 ohm. Wick ook perfect deze keer weer. Geen lekkages. Net even genoten, nu maar slapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Undy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:37:
[...]Dat van de creams weet ik niet qua overheersende lucht. Dat ze moeten steepen is wel heel zeker
De Red Touch heeft een behoorlijke steeptijd nodig heb ik begrepen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:41:
[...]Ja, die "verdwijnt" met de tijd, eigenlijk mixed die zichzelf met de andere aroma's en wordt minder aanwezig. Creams en Custardsmaken nemen eerder 4 tot 6 weken in beslag. Fruit is eerder 2 weken, maar hou hier ook rekening dat het tot 4 weken op kan lopen. Hou dus gewoon minimaal 4 weken aan en test de liquid even iedere week. Zo leer je welke tijden je aan dient te houden. ;)
Ik s&v (shake and vape) bijna alles van FlavourArt. Alleen de bessen (bilberry, blackcurrant en forest fruit) wacht ik een paar dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:56:
[...]

[...]

Ik s&v (shake and vape) bijna alles van FlavourArt. Alleen de bessen (bilberry, blackcurrant en forest fruit) wacht ik een paar dagen mee.
Ik weet natuurlijk niet op welke Pg/Vg verhouding je mixed, maar met 70 of 80Vg gaat dit echt niet op. Met 50Vg zou het kunnen, maar daar mix ik eigenlijk nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
MaxVG, meestal tussen de 20/80 en 10/90. Even op de verwarming (of in de zomer in de zon) en goed schudden, is meer als zat in mijn geval. Zelfs met custard en cream (vienna/fresh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:43:
MaxVG, meestal tussen de 20/80 en 10/90. Even op de verwarming (of in de zomer in de zon) en goed schudden, is meer als zat in mijn geval. Zelfs met custard en cream (vienna/fresh).
Ik mix over het algemeen op 70Vg basis en af en toe op 80Vg basis, maar dit soort resultaten heb ik nog nooit behaald, ook niet met een ultrasoon zoals ik het nu doe of een warmwaterbadje zoals ik het vroeger deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-07-2023
Hi All,

ik lees sinds een tijdje mee hier en ben door jullie ook enthousiast geraakt om een stapje verder te gaan met vapen/dampen.
Ik vape nu al ruim een jaar, mijn eerste set was een Eleaf Istick Basic en damp nu met een Justfrog Q16.
Ik ben dus op zoek naar wat meer.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de RTA, wil wel eerst beginnen met prebuilt coils.
In de vele filmpjes wat ik heb gezien, zie ik dat mensen vaak een ohm meter gebruiken.
Is dit een must als je zelf je coils gaat wicken?
Na een hele zoektocht ben ik uitgekomen op de OBS Crius II RTA (single coil, 25mm).
Kan iemand mij een Mod bij deze tank adviseren? Budget voor de Mod is rond de 50 euro en het liefst met 2 batterijen.
Ik had zelf deze 2 Mods op het oog, alleen het zijn wel TC mods:
https://www.e-wolk.nl/nl/smoktech-t-priv-220w.html
https://www.e-wolk.nl/nl/smoktech-gx2-4-350w.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Killforyou schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:18:
Hi All,

ik lees sinds een tijdje mee hier en ben door jullie ook enthousiast geraakt om een stapje verder te gaan met vapen/dampen.
Ik vape nu al ruim een jaar, mijn eerste set was een Eleaf Istick Basic en damp nu met een Justfrog Q16.
Ik ben dus op zoek naar wat meer.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de RTA, wil wel eerst beginnen met prebuilt coils.
In de vele filmpjes wat ik heb gezien, zie ik dat mensen vaak een ohm meter gebruiken.
Is dit een must als je zelf je coils gaat wicken?
Na een hele zoektocht ben ik uitgekomen op de OBS Crius II RTA (single coil, 25mm).
Kan iemand mij een Mod bij deze tank adviseren? Budget voor de Mod is rond de 50 euro en het liefst met 2 batterijen.
Ik had zelf deze 2 Mods op het oog, alleen het zijn wel TC mods:
https://www.e-wolk.nl/nl/smoktech-t-priv-220w.html
https://www.e-wolk.nl/nl/smoktech-gx2-4-350w.html
Dat het TC mods zijn maakt niet uit. TC mods doen namelijk eerst en vooral wattage, daarnaast heb je dan de mogelijkheid om op temperatuur te dampen met daarvoor geschikte metalen.

Een ohmmeter is , als je mod de weerstand uit kan lezen, geen must. Maar ik kan je wel vertellen dat ik mijn ohmmeter altijd gebruik als bouwstation omdat het gewoon een meer solide basis is om op te bouwen, voor te gloeien en wicken.

De OBS tank ken ik zelf niet, maar daar zou je reviews van kunnen opzoeken op Youtube.
Qua mod hoor ik dat mensen enthousiast zijn over de Smoant Charon. Ik heb zelf geen idee of het een goede mod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Domino schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:56:
[...]

[...]

Met je hoofd in de wolken zonder te steepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
Undy schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:01:
[...]

Dat het TC mods zijn maakt niet uit. TC mods doen namelijk eerst en vooral wattage, daarnaast heb je dan de mogelijkheid om op temperatuur te dampen met daarvoor geschikte metalen.

Een ohmmeter is , als je mod de weerstand uit kan lezen, geen must. Maar ik kan je wel vertellen dat ik mijn ohmmeter altijd gebruik als bouwstation omdat het gewoon een meer solide basis is om op te bouwen, voor te gloeien en wicken.

De OBS tank ken ik zelf niet, maar daar zou je reviews van kunnen opzoeken op Youtube.
Qua mod hoor ik dat mensen enthousiast zijn over de Smoant Charon. Ik heb zelf geen idee of het een goede mod is.
Bedankt voor je antwoord _/-\o_ , ik ga me eens verder verdiepen in de Smoant Charon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik gebruik ook geen ohmmeter maar ga er wel een aanschaffen als ik weer wat knaken beschikbaar daarvoor heb. Op je mod bouwen kan prima, maar inderdaad, soms werkt dat net even niet fijn genoeg en merk je waarom je een ohmmeter wilt hebben.

Maar een goede keuze om voor een RTA te gaan. Ga je een boel plezier aan beleven, welke je ook mocht kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55
Ik heb zelf een Smoant Charon, erg fijne mod! Een alternatief zou een Voopoo Drag kunnen zijn.

Nadeel van de Drag vond ik de te scherpe hoeken en het net niet mooi zitten van een 25mm tankje. Van beide genoeg youtube reviews te vinden. (bv. van Mike Vapes)

Zelf van de week ook tankjes besteld, ben zelf voor de OBS Engine Nano gegaan.

Daarnaast ook besteld:
Volcanee Resistance Tester
Cotton Bacon
8 in 1 REE ELEC Premade Coil
XFKM Mini Vape DIY Tool Bag

Bestelde spullen kan ik weinig over zeggen gezien het er nog niet is.. als je vragen over de mod hebt dan hoor ik het wel.

Edit: ohja, kijk ook de review van de OBS Crius 2 en de OBS Engine Nano. De Nano komt er een stuk beter uit, wellicht voor jou ook een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door kever678 op 30-11-2017 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killforyou
Thanx voor je advies.

Wellicht goed om de volgende keer de spullen die je hebt aangegeven ook te bestellen:)

Onderstaande spullen waren in de aanbieding bij Gearbest en heb ze dus meteen maar besteld.

https://www.gearbest.com/accessories/pp_1091941.html?wid=21
Ambrosevape 7-in-1 Coils 42PCS - WHITE €5.43

https://www.gearbest.com/...ers/pp_791902.html?wid=21
Original OBS Crius II RTA - BLACK €16.15

https://www.gearbest.com/...ods/pp_621874.html?wid=21
Original Smoant Charon 218W TC Box Mod - BLACK €32.31

Wellicht dat ik er nog wel een OBS Nano Engine bij bestel, maar ik vond in de reviews wat ik heb gelezen en gezien de OBS CRIUS 2 makkelijker te wicken.
Pagina: 1 ... 65 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.