Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 104 Laatste
Acties:

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09-2025
shakespeare schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:01:
haha:—-)

Heeft iemand nog tips voor ons shot diy, heb monkey brek geprobeerd en diy or die laatst yogi, beide wel goed.
Zoek naar top of the bill one shots, money flavoring kent iemand dat? Ga me eigen nu verdiepen in smaak. Krijg morgen nog de pulse met de dead rabbit rda. Heb ook ni80 fused clapton draad waarmee ik 7 wraps coils draai gaat prima. Snelle ramp-up, alleen bij hogere wattages snel dry hits.. cotton houdt het niet bij :) sqounking is trouwens een briljante uitvinding.
Met elke coil kun je dryhits krijgen. Als je het wattage maar flink opschroeft.

Ik heb 4 squonkers onderweg en 6 RDA's met bf-pin. Ik denk dat ik deze week de Pulse mod binnen ga krijgen

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:15
[quote]DAMAGE schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:54:
Sugar lips is een kanzi clone, godsgruwelijke zoet :) maar wel erg lekker!

Sugar Lips is zoet, maar de echte Kanzi van 12 Monkeys is nog veel zoeter. In Kanzi zit zoveel suiker dat je je wiek na 1 tankje al kan vervangen door de gekarameliseerde suiker, dat probleem heb ik nog niet gehad met sugar lips.

[ Voor 4% gewijzigd door justmike op 20-11-2017 21:05 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja sorry jongens ik beoordeelde Sugar Lips op mijn eigen brouwsel. Ik heb zelf namelijk ook een Kanzi Clone gemaakt en die is wel scheurend zoet :') Maar erg lekker! Ben wel toe aan wat anders nu trouwens. Hele tijd hetzelfde vapen is ook niet fijn.

Heb nu trouwens een 70VG 30PG Bubblegum gemaakt. Kijken of dat in de buurt komt van de Pinky Vape Baloony Looney.

[ Voor 19% gewijzigd door DAMAGE op 20-11-2017 21:12 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Undy
DAMAGE schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:11:
Ja sorry jongens ik beoordeelde Sugar Lips op mijn eigen brouwsel. Ik heb zelf namelijk ook een Kanzi Clone gemaakt en die is wel scheurend zoet :') Maar erg lekker! Ben wel toe aan wat anders nu trouwens. Hele tijd hetzelfde vapen is ook niet fijn.
Gelukkig is de hele tijd vapen wel fijn :P

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Haha zeker! Hoewel ik met deze tank nu wel ga proberen naar de 3mg nic te gaan. Ga het testen met de Bubblegum als die klaar is. Is overigens een 10ml testje, dus een hele kleine batch maar zo kan ik een beetje kijken hoe deze smaak reageert.

Binnenkort wil ik eens Strawberry Fields Forever van Flavortec gaan clonen. Kijken hoever ik daarbij in de buurt kan komen. Verschillende recepten gezien waarbij ik van veel denk dat die voor geen meter kloppen maar heb er eentje gevonden waar ik mij wel in kan vinden als ik de echte goed bestudeer. Dus die ga ik testen!

[ Voor 70% gewijzigd door DAMAGE op 20-11-2017 21:15 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Undy schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:39:
[...]

Met elke coil kun je dryhits krijgen. Als je het wattage maar flink opschroeft.

Ik heb 4 squonkers onderweg en 6 RDA's met bf-pin. Ik denk dat ik deze week de Pulse mod binnen ga krijgen
Uiteraard maar dit was een foutje denk ik.. heb hem net opnieuw gemaakt. Alien clapton. Ik merk dat bij grotere tanks je beter grotere coils kan pakken.. en bij rta kleinere fused clapton max met ni80 erin.

• shakespeare
Kent iemand de full moon aroma’s btw?

• Undy
shakespeare schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:31:
[...]

Uiteraard maar dit was een foutje denk ik.. heb hem net opnieuw gemaakt. Alien clapton. Ik merk dat bij grotere tanks je beter grotere coils kan pakken.. en bij rta kleinere fused clapton max met ni80 erin.
Welke gauges heb je gebruikt voor je aliens? Ik gebruik 3*26 of 3*28 voor de cores en 36 of 38 voor de alienwrap.

Ik heb alleen maar RTA's en RDA's. Ik heb dus geen tanks waar fabriekscoils in kunnen.

Wat is voor jou het verschil tussen een grote tank en een RTA?

• Undy
shakespeare schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:37:
Kent iemand de full moon aroma’s btw?
Zijn me niet bekend. Ik beperk me tot aroma's die op ELR gemeengoed zijn

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26
Misschien leuk een kleine update, was in januari gestopt met roken, dit hebben we een maand of 5/6 volgehouden. Uiteindelijk van af en toe een sigaret in het weekend naar weer een pakje per dag. Wel tussentijds erbij blijven vapen, maar een heel stuk minder. 2.5maand geleden volledig gestopt weer, en vol op het vapen gezet. Vraag me echt af waarom ik weer begonnen was met roken.

Inmiddels een Smoant knight v2 met een Smok Tvf4 mini erop en een Smok skyhook rdta sinds kort erbij.
De skyhook is grappig, alleen krijg het wicken nog niet helemaal voor elkaar, en ook het gedoe met coils bevalt me nog niet helemaal. Maar er zit progressie in, dus dat word vanzelf beter.

Als daily vape nog steeds heisenberg, een ~400ml per maand gaat er door heen en eigenlijk het enige dat ik vape. Wil nog steeds het zelf mengen van smaken oppakken, de fristi die ik via hier een kreeg reproduceren want dat was heerlijk. Kan alleen nog steeds geen goede leverancier vinden die alle smaken van flavourart in het arsortiment heeft, iemand hier een goede? Rechtstreeks bij hun vandaan is niet interessant vanwege de verzendkosten.

• justmike
@TerminalNL

wat zijn de ingredienten voor dat fristi recept ?

• Undy
TerminalNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:39:
Misschien leuk een kleine update, was in januari gestopt met roken, dit hebben we een maand of 5/6 volgehouden. Uiteindelijk van af en toe een sigaret in het weekend naar weer een pakje per dag. Wel tussentijds erbij blijven vapen, maar een heel stuk minder. 2.5maand geleden volledig gestopt weer, en vol op het vapen gezet. Vraag me echt af waarom ik weer begonnen was met roken.

Inmiddels een Smoant knight v2 met een Smok Tvf4 mini erop en een Smok skyhook rdta sinds kort erbij.
De skyhook is grappig, alleen krijg het wicken nog niet helemaal voor elkaar, en ook het gedoe met coils bevalt me nog niet helemaal. Maar er zit progressie in, dus dat word vanzelf beter.

Als daily vape nog steeds heisenberg, een ~400ml per maand gaat er door heen en eigenlijk het enige dat ik vape. Wil nog steeds het zelf mengen van smaken oppakken, de fristi die ik via hier een kreeg reproduceren want dat was heerlijk. Kan alleen nog steeds geen goede leverancier vinden die alle smaken van flavourart in het arsortiment heeft, iemand hier een goede? Rechtstreeks bij hun vandaan is niet interessant vanwege de verzendkosten.
www.chefsflavours.co.uk
www.thechosenfew.com

• justmike
dat domein staat te koop. ;)

denk dat het deze moet zijn :
www.thechosenfew.eu

[ Voor 13% gewijzigd door justmike op 20-11-2017 23:02 ]

• Undy
justmike schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:01:
[...]

dat domein staat te koop. ;)

denk dat het deze moet zijn :
Thechosenfew.eu
Klopt helemaal, my bad 8)7

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:08
TerminalNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:39:

flavourart.co.uk
Ze hebben nu een soort kerstmis actie. £6 voor 40 ml conc. (http://www.flavourart.co.uk/holiday-special-flavouring.html)
justmike schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:51:
@TerminalNL

wat zijn de ingredienten voor dat fristi recept ?
Caramel 1%
Madagascar (Vanilla Classic) 1%
Red Touch (Strawberry) 3%
Vienna Cream 2%

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rook sinds een tijdje liquids van Charlie Noble, tot nu toe mijn favoriet maar zelfs de lekkerste smaakjes gaan na een tijdje wel vervelen. Iemand nog goede tips qua vergelijkbare liquids? Charlie Noble heeft een erg hoog VG waarde: 20/80.

• justmike
@Domino

thanks ;)

ben je zeker dat dat naar fristi smaakt ?
Het is lang geleden dat ik nog fristi gedronken heb, maar voor zover ik met kan herinneren smaakt dat helemaal niet naar karamel of vanille.

Bij fristi zou ik eerder aan aardbei, framboos, kersen en room denken.

@jmxd

zelf nog nooit charlie noble gedampt, maar misschien zit hier iets bruikbaars tussen.

http://e-liquid-recipes.com/list?q=Charlie+Noble
https://www.lediypourlesnuls.com/?s=Charlie+Noble

[ Voor 26% gewijzigd door justmike op 20-11-2017 23:12 ]

• Undy
Domino schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:03:
[...]

flavourart.co.uk
Ze hebben nu een soort kerstmis actie. £6 voor 40 ml conc. (http://www.flavourart.co.uk/holiday-special-flavouring.html)

[...]

Caramel 1%
Madagascar (Vanilla Classic) 1%
Red Touch (Strawberry) 3%
Vienna Cream 2%
Mooie actie maar helemaal niks in stock

Verwijderd

Undy schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:19:
[...]

Klopt, maar die actie loopt al weken. Een week of 4 geleden had je misschien nog kans gehad....

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:21:
[...]

Klopt, maar die actie loopt al weken. Een week of 4 geleden had je misschien nog kans gehad....
Jammer dat ik niet eerder van die actie wist

Verwijderd

Zal je volgend jaar op de hoogte houden.....ok?

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:26:
Zal je volgend jaar op de hoogte houden.....ok?
Heel graag _/-\o_

Verwijderd

*Noteert in het grote boek van Sinterklaas.....* Oeps...verkeerd boek * Noteert in het grote To-Do boek 2018*...Undy op de hoogte houden van FA kerstboomactie....eind oktober....

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:30:
*Noteert in het grote boek van Sinterklaas.....* Oeps...verkeerd boek * Noteert in het grote To-Do boek 2018*...Undy op de hoogte houden van FA kerstboomactie....eind oktober....
'Rent rondjes door de kamer van blijdschap' :P

Verwijderd

*Rent er achteraan.....* _O-

• Undy
Polonaise

Verwijderd

Met zijn 2en???

• Undy
Het is een begin...

Verwijderd

Dat is waar....zei mijn oma ook altijd...

• Undy
Damn, die Triple tank van Vandy Vape is een juiceguzzler

Verwijderd

Dacht je van de TFV8 en 12.... die kunnen er ook wat van....

• Undy
Ja die ook inderdaad. Ik ben alleen niet echt een fan van die 2.
Ik vind dat er niet echt veel smaak vanaf komt zoals met de Aromamizer en de Aromamizer plus

Verwijderd

Ik heb ze alle 3 staan (TFV4, 8 en 12) en met de T coils zijn ze goed te doen. Heb zowel de 4 als 8 met een T8 coil uitgerust en smaak is echt niet verkeerd. Binnenkort ga ik de V12 met een T12 coil uitproberen....

De Aromamizer Plus heb ik zelf ook, die geeft ook een goede smaak, dat is zeker waar.

• Undy
Beestachtige tank die plus. Met Aliens 3,5mm binnendiameter 5/4 wraps helemaal goed op 90W

Verwijderd

Ook met 20ml extension? Heb er nu weer 2 van die notch coils in zitten, 5mm binnendiameter, 9mm lang op 80 watt, weerstand 0.14 op de RX200.

• Undy
Ik heb die extension wel maar nog nooit gebruikt. Ga die 20ml kit dan ook weg doen

• Domino
justmike schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:08:
@Domino

thanks ;)

ben je zeker dat dat naar fristi smaakt ?
Het is lang geleden dat ik nog fristi gedronken heb, maar voor zover ik met kan herinneren smaakt dat helemaal niet naar karamel of vanille.

Bij fristi zou ik eerder aan aardbei, framboos, kersen en room denken.
Dat is het recept dat ik destijds voor @TerminalNL heb gemixt iig. Heb het voor je uit mijn pb's geplukt. Allemaal FlavourArt aroma's.
Undy schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:19:
[...]
Oeps, da's vervelend. Ik heb twee welen geleden nog een hoop besteld daarzo. Toen was er nog voorraad.

Sorry dat ik het niet eerder vermeld heb hier. Mea Culpa.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26
Domino schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:45:
[...]

Dat is het recept dat ik destijds voor @TerminalNL heb gemixt iig. Heb het voor je uit mijn pb's geplukt. Allemaal FlavourArt aroma's.
Inderdaad, en moet zeggen dat ik hem zelf erg naar fristi vond smaken. Fristi is erg zoet, en met alleen fruit smaken kom je daar ook niet aan denk ik.

• Undy
Domino schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:45:
[...]

[...]

Oeps, da's vervelend. Ik heb twee welen geleden nog een hoop besteld daarzo. Toen was er nog voorraad.

Sorry dat ik het niet eerder vermeld heb hier. Mea Culpa.
Ach, dan doen we dat toch volgend jaar. ;)

• shakespeare
justmike schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:26:
[...]

heb geen verborgen knopje gezien en heb ook niet genoeg kennis van geïntegreerde circuits om dat uit te vissen
Ik heb net die boss shit stripe getest.. na 2 weken vindt hem tegenvallen. Weinig flavour.. kan me niet voorstellen dat dit heel anders is na 6 weken steepen. De flavours van boss shots zijn redelijk mild vooralsnog.. mischien toch maar andere one shots bestellen.

Hoe is jou ervaring

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:52
shakespeare schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:27:
[...]

Ik heb net die boss shit stripe getest.. na 2 weken vindt hem tegenvallen. Weinig flavour.. kan me niet voorstellen dat dit heel anders is na 6 weken steepen.
lol, typo of heet die echt zo? En hoe weet je dan of zo'n liquid de werkelijkheid benadert :X

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• Undy
shakespeare schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:27:
[...]

Ik heb net die boss shit stripe getest.. na 2 weken vindt hem tegenvallen. Weinig flavour.. kan me niet voorstellen dat dit heel anders is na 6 weken steepen. De flavours van boss shots zijn redelijk mild vooralsnog.. mischien toch maar andere one shots bestellen.

Hoe is jou ervaring
Sommige liquids hebben een dood punt bij 2 weken steepen. Als je je aan het advies houd is de liquid vaak beter

Verwijderd

Valentino-46 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:54:
[...]

lol, typo of heet die echt zo? En hoe weet je dan of zo'n liquid de werkelijkheid benadert :X
Kleine kans..... Heb bij Flavour Boss gekeken, maar kan hem niet vinden, tenzij het de Stripple Reborn heet.
De vraag is echter, hoe is de liquid gesteeped? Gewoon Pg, Vg, Aroma en Nic bij elkaar en dan laten staan?
Of iedere dag 2x geschud voor minstens 40 tot 60 seconde en eens in de week een 10 minuten laten ademen.
Met gewoon laten staan, gaat het een stuk trager, met om de dag een verwarmingsbadje gaat het een stuk sneller.

• Undy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:35:
[...]

Kleine kans..... Heb bij Flavour Boss gekeken, maar kan hem niet vinden, tenzij het de Stripple Reborn heet.
De vraag is echter, hoe is de liquid gesteeped? Gewoon Pg, Vg, Aroma en Nic bij elkaar en dan laten staan?
Of iedere dag 2x geschud voor minstens 40 tot 60 seconde en eens in de week een 10 minuten laten ademen.
Met gewoon laten staan, gaat het een stuk trager, met om de dag een verwarmingsbadje gaat het een stuk sneller.
Het is waarschijnlijk de Stripple Reborn

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:34:
[...]

Sommige liquids hebben een dood punt bij 2 weken steepen. Als je je aan het advies houd is de liquid vaak beter
Mijn ervaring is dat fruitsmaakjes al 2 weken steeptijd nodig hebben. Dan dien je het wel iedere dag 2x te schudden en eens in de week 10 minuutjes te laten ademen.
Wil je het nog sneller, dan om de dag een warmwaterbadje van max. 40 graden en het bovenstaande.
Met een ultrasoon gaat het nog sneller. ;)

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:36:
[...]

Het is waarschijnlijk de Stripple Reborn
En daar zit (ice) cream in. Dan zit je alzo op 4 tot 6 weken steepen. Cream en Custard binden zich namelijk trager aan de Vg. Tabaksmaken kunnen 8 tot 10 weken steepen in beslag nemen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ligt ook wel erg aan de PG VG verhouding merk ik. 50/50 is redelijk shake and vape met fruitsmaken. Tuurlijk, als je het langer laat staan blenden de smaken nog beter en heb je weer een andere ervaring. Maar 70/30 VG/PG is absoluut geen shake and vape. Als je dat gaat shaken en zelfs een warm waterbadje geeft en daarna gaat testen dan smaakt het nergens naar. Je ruikt de flavors wel, maar de smaak is dan nog nergens. Pas na 3 dagen krijgt het iets van smaak maar dan nog heel ver weg. Ik shake mijn liquids ook elke dag een paar keer, en af en toe een warm water badje. Ben benieuwd hoe het inderdaad na een week is, en hoe hij is na twee weken. Dan heb je voor jezelf ook mooi een idee hoe lang je iets moet laten staan.

Is ook niet zo raar dat met hogere VG waardes het langer duurt: die liquid is bijzonder dik en zonder het te verwarmen kun je het amper goed shaken. Dus warmwater badje is wel aan te raden voor het shaken!

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 21-11-2017 17:42 ]

• Undy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:38:
[...]

Mijn ervaring is dat fruitsmaakjes al 2 weken steeptijd nodig hebben. Dan dien je het wel iedere dag 2x te schudden en eens in de week 10 minuutjes te laten ademen.
Wil je het nog sneller, dan om de dag een warmwaterbadje van max. 40 graden en het bovenstaande.
Met een ultrasoon gaat het nog sneller. ;)
Ja inderdaad.
Dan is er ook nog dat aardbei een moeilijke smaak is voor veel mensen.
Het internet staat vol met klachten m.b.t. het kunnen proeven van de aardbei in liquids.
Voor deze mensen smaakt het naar kots. Ik heb dit zelf met de FA Red Touch, het aardbei aroma van Flavourart. De CAP Sweet Strawberry en de TFA Strawberry en Strawberry Ripe proef ik al ietwat beter.
De Strawberry Shisha van Inawera proef ik tot op heden het best

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ligt inderdaad heel erg aan de smaak aardbei die je hebt! Heb er al verschillende geprobeerd maar bijvoorbeeld de aardbei die liqua gebruikt (voor haar aardbei vape smaak) is niet lekker. Denk dat die gewoon ook een steep nodig heeft. En sowieso smaken met alcohol er in moet je even laten ademen.

Vooral veel geduld moet je hebben bij sommige liquids. En dat is wel het lastige want je wilt graag gelijk dampen maar dat kan gewoon niet. De chemie laat dat gewoon niet toe. Zeker niet met hoge VG.

[ Voor 30% gewijzigd door DAMAGE op 21-11-2017 17:46 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oh ja, @Undy heb je raad opgevolgd. Heb een 3.5mm coil gemaakt, zit op 0.68 ohm ongeveer. Nu met de 70/30 liquid merk ik geen lekkages.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GuMhUcb.jpg

Istie mooi of istie mooi?

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:50:
Oh ja, @Undy heb je raad opgevolgd. Heb een 3.5mm coil gemaakt, zit op 0.68 ohm ongeveer. Nu met de 70/30 liquid merk ik geen lekkages.

[afbeelding]

Istie mooi of istie mooi?
Nette wraps.
Welke Gauge wire heb je gebruikt?

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:42:
[...]

Ja inderdaad.
Dan is er ook nog dat aardbei een moeilijke smaak is voor veel mensen.
Het internet staat vol met klachten m.b.t. het kunnen proeven van de aardbei in liquids.
Voor deze mensen smaakt het naar kots. Ik heb dit zelf met de FA Red Touch, het aardbei aroma van Flavourart. De CAP Sweet Strawberry en de TFA Strawberry en Strawberry Ripe proef ik al ietwat beter.
De Strawberry Shisha van Inawera proef ik tot op heden het best
Aardbei is op zich geen moeilijke smaak, maar je dient het tijd te geven. Zelf liquids mixen staat gelijk aan geduld, als je geen geduld hebt, begin er dan niet aan. Aardbei die niet lekker smaakt is over het algemeen (nog) niet goed gesteeped (lees...te kort). Aardbei komt pas na weken steepen echt tot zijn recht. Zo heb ik hier op zondag 12 november een liquid gemixed, te weten Strawberry Kiwi van FlavorWest (zit ook in de Sugar Lips), vandaag pas begint het ergens op te lijken, na 9 dagen steepen dus. Ik weet echter ook uit ervaring dat Strawberry Kiwi pas echt tot zijn recht komt na minimaal 3 weken steepen, liever 4 weken.
Ook is de smaak van Strawberry afhankelijk van in welke tank je het dampt. Ik kan nu de liquid in een Subtank Plus stoppen, maar dat zal tegenvallen. Stop ik hem echter in een TFV8 met een T8 coil, dan schiet de smaak met 100den procenten omhoog.

• Undy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:57:
[...]

Aardbei is op zich geen moeilijke smaak, maar je dient het tijd te geven. Zelf liquids mixen staat gelijk aan geduld, als je geen geduld hebt, begin er dan niet aan. Aardbei die niet lekker smaakt is over het algemeen (nog) niet goed gesteeped (lees...te kort). Aardbei komt pas na weken steepen echt tot zijn recht. Zo heb ik hier op zondag 12 november een liquid gemixed, te weten Strawberry Kiwi van FlavorWest (zit ook in de Sugar Lips), vandaag pas begint het ergens op te lijken, na 9 dagen steepen dus. Ik weet echter ook uit ervaring dat Strawberry Kiwi pas echt tot zijn recht komt na minimaal 3 weken steepen, liever 4 weken.
Ook is de smaak van Strawberry afhankelijk van in welke tank je het dampt. Ik kan nu de liquid in een Subtank Plus stoppen, maar dat zal tegenvallen. Stop ik hem echter in een TFV8 met een T8 coil, dan schiet de smaak met 100den procenten omhoog.
Ik snap wat je bedoelt, vooral omdat ik alles al geprobeerd heb. Aardbei staat er simpelweg om bekend dat die er voor sommige mensen nooit echt lekker uit komt, hoe lang je em ook steeped of welke tank of RDA dan ook.

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:00:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, vooral omdat ik alles al geprobeerd heb. Aardbei staat er simpelweg om bekend dat die er voor sommige mensen nooit echt lekker uit komt, hoe lang je em ook steeped of welke tank of RDA dan ook.
Daar ga ik in mee, maar vergeet niet, smaak is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. Een liquid die door een persoon de hemel in wordt geprezen, wordt door de ander uitgekotst, het is nu eenmaal niet anders.
Vroeger vond ik Strawberry ook niet te haggelen, zeker niet met de CE4 Ego tankjes, nu pas, sinds ik eigenlijk de TFV8 in gebruik heb, begin ik het smaakje te waarderen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Er staat ook gewoon bij dat het 6 weken moet strepen op de site...

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:12:
Er staat ook gewoon bij dat het 6 weken moet strepen op de site...
Strepen??? :P

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:54:
[...]

Nette wraps.
Welke Gauge wire heb je gebruikt?
Deze was op 24GA. Vuurt vrij rap op 50 watt moet ik zeggen. Niks mis mee!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:52:
[...]

Deze was op 24GA. Vuurt vrij rap op 50 watt moet ik zeggen. Niks mis mee!
50 watt is voor de coil zelf al vrij hoog. Met 0.68 ohm heb je al op 5.83 volt.
Dat doe je dan met 1 batterij die zelf 3.7 volt nominaal is.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:34:
[...]

50 watt is voor de coil zelf al vrij hoog. Met 0.68 ohm heb je al op 5.83 volt.
Dat doe je dan met 1 batterij die zelf 3.7 volt nominaal is.
Wat kan dat kwaad in jouw optiek?

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:37:
[...]

Wat kan dat kwaad in jouw optiek?
Wattage is opgebouwd uit voltage en amperage over een bepaalde weerstand.
Als je voeding, de batterij, nominaal lager is dan het voltage aan de hand van de weerstand dan wordt het printje in je mod zwaarder belast dan nodig. Het printje is er voor gemaakt, daar niet van, maar ik heb zelf liever dat het amperage wat hoger is, omdat dat ook de hitte meebrengt. Als je dus een coil zou hebben met een wat lagere weerstand dan gaat het voltage omlaag en het amperage omhoog. De coil warmt dan ook nog sneller op.

Als jij ook AWG26 in huis hebt zou je dit kunnen proberen.

Draai 5 wraps met AWG24 strak tegen elkaar. Neem een zelfde hoeveelheid AWG26 en draai die tussen de wraps door. Als je aan de binnenkant begint in te draaien kom je aan het einde aan de buitenkant uit. Dan heb je namelijk ook 5 wraps van de AWG26.

Het mooie van deze coil is dat het nu stage heating oplevert. De AWG26 gaat eerder gloeien en neemt de AWG24 op sleeptouw in het proces. Daarnaast is je coiloppervlak groter waardoor er ook wat meer smaak vrijkomt.

Met deze coil kom je ongeveer op 0.36 ohm uit.
Op 50W is dat dan ietsje boven de 4.2 volt en als gevolg een ietwat hoger amperage

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb ook AWG26 in huis inderdaad. Dus bij voorkeur toch een wat lagere weerstand en wat hogere amperage. Duidelijk verhaal en waarvoor dank! Ik dacht juist altijd dat je niet te hoog wilt gaan met je amperage omdat juist dat niet handig/veilig zou zijn, maar die VTC6jes kunnen toch meer hebben dan je denkt. En je belast het ding natuurlijk niet constant, het zijn maar puffs van een paar seconden lang.

Ga straks wel even een andere coil draaien die wat minder weerstand heeft.

Dit ingedachten houdend, Hoe zit dat met tanks die above ohm draaien? Want daar is de weerstand natuurlijk nog weer hoger.

• Undy
Tot 55 a 60W ben je veilig met die batterij

Edit: Ongeacht je weerstand

[ Voor 26% gewijzigd door Undy op 21-11-2017 19:58 ]

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:55:
Heb ook AWG26 in huis inderdaad. Dus bij voorkeur toch een wat lagere weerstand en wat hogere amperage. Duidelijk verhaal en waarvoor dank! Ik dacht juist altijd dat je niet te hoog wilt gaan met je amperage omdat juist dat niet handig/veilig zou zijn, maar die VTC6jes kunnen toch meer hebben dan je denkt. En je belast het ding natuurlijk niet constant, het zijn maar puffs van een paar seconden lang.

Ga straks wel even een andere coil draaien die wat minder weerstand heeft.

Dit ingedachten houdend, Hoe zit dat met tanks die above ohm draaien? Want daar is de weerstand natuurlijk nog weer hoger.
Wat bedoel je met tanks above ohm? Een coil hoger dan 1 ohm?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:01:
[...]

Wat bedoel je met tanks above ohm? Een coil hoger dan 1 ohm?
Yes sir!

• Undy
Dat zijn 99 van de 100 keer MTL vape tankjes. Laag wattage en veel voorkomend op een mod zonder voltage of wattage regeling.

• shakespeare
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:41:
[...]

En daar zit (ice) cream in. Dan zit je alzo op 4 tot 6 weken steepen. Cream en Custard binden zich namelijk trager aan de Vg. Tabaksmaken kunnen 8 tot 10 weken steepen in beslag nemen.
Klopt, echter heb ik al heel wat liquids gesteeped. Deze is gewoon te underflavoured zeg maar, heb dit ook richting flavour boss aangegeven.

En het is de stripple boss shot idd:)

[ Voor 4% gewijzigd door shakespeare op 22-11-2017 07:56 ]

Verwijderd

shakespeare schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:56:
[...]

Klopt, echter heb ik al heel wat liquids gesteeped. Deze is gewoon te underflavoured zeg maar, heb dit ook richting flavour boss aangegeven.

En het is de stripple boss shot idd:)
Ik ook, duizenden liters tot nu toe. Als ik een nieuw aroma binnenkrijg, bv. de FlavourArt Cornish Cream Tea, dan mix ik een heel flesje aroma op 90ml Pg/Vgmix (totaal 100ml). Vervolgens laat ik het 2 weken steepen en probeer dan eens een tankje. Indien nodig voeg ik er dan nog 50 of 100ml Pg/Vgmix aan toe en laat ik het weer 2 weken steepen, dit herhaal ik tot ik de liquid op mijn smaakniveau heb. Toevoegen is geen enkel probleem, afhalen wel ;)

• shakespeare
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:21:
[...]

Ik ook, duizenden liters tot nu toe. Als ik een nieuw aroma binnenkrijg, bv. de FlavourArt Cornish Cream Tea, dan mix ik een heel flesje aroma op 90ml Pg/Vgmix (totaal 100ml). Vervolgens laat ik het 2 weken steepen en probeer dan eens een tankje. Indien nodig voeg ik er dan nog 50 of 100ml Pg/Vgmix aan toe en laat ik het weer 2 weken steepen, dit herhaal ik tot ik de liquid op mijn smaakniveau heb. Toevoegen is geen enkel probleem, afhalen wel ;)
volgens mij is dosering geheel persoonsafhankelijk.. ik heb nu pinkspot aroma besteld en een aantal van supervape. Ik ga deze op 20% aanhouden.

Ik denk dat ik alle aroma's op 20% aan ga houden, dit bevalt me tot nu toe het beste.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op aanraden van @Undy maar eens een parallel coil gemaakt van 24AWG en 26AWG. Niet heel verkeerd gelukt volgens mij! Ramp up time is goed, Damp productie perfect. Trouwens met 3.5 inner diameter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1XIyFAw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kTT8QMk.jpg

Zit met ongeveer 5 wraps op 0.35 ohm.

Verwijderd

shakespeare schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:58:
[...]

volgens mij is dosering geheel persoonsafhankelijk.. ik heb nu pinkspot aroma besteld en een aantal van supervape. Ik ga deze op 20% aanhouden.

Ik denk dat ik alle aroma's op 20% aan ga houden, dit bevalt me tot nu toe het beste.
Dat zeg ik dus.......

• Undy
DAMAGE schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:06:
Op aanraden van @Undy maar eens een parallel coil gemaakt van 24AWG en 26AWG. Niet heel verkeerd gelukt volgens mij! Ramp up time is goed, Damp productie perfect. Trouwens met 3.5 inner diameter.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zit met ongeveer 5 wraps op 0.35 ohm.
Ziet er goed uit. Video al bekeken?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:59:
[...]

Ziet er goed uit. Video al bekeken?
Yes gezien! Ziet er inderdaad goed uit, is een iets andere techniek maar komt redelijk op hetzelfde neer. Als alles maar netjes naast elkaar zit en elkaar niet overlapt. Zou dus gewoon een normale coil kunnen draaien en inderdaad zoals jij al zei nog een ander draad er doorheen kunnen draaien. Misschien wel een snellere methode ook nog.

• Undy
DAMAGE schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:09:
[...]

Yes gezien! Ziet er inderdaad goed uit, is een iets andere techniek maar komt redelijk op hetzelfde neer. Als alles maar netjes naast elkaar zit en elkaar niet overlapt. Zou dus gewoon een normale coil kunnen draaien en inderdaad zoals jij al zei nog een ander draad er doorheen kunnen draaien. Misschien wel een snellere methode ook nog.
Ik vind het wat handiger dan 2 draden tegelijk.
Vooral als het 2 verschillende diktes zijn

Edit: Heb je ook gezien met gloeien dat de dunne draad ietsje eerder is?

[ Voor 6% gewijzigd door Undy op 22-11-2017 15:17 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:16:
[...]

Ik vind het wat handiger dan 2 draden tegelijk.
Vooral als het 2 verschillende diktes zijn

Edit: Heb je ook gezien met gloeien dat de dunne draad ietsje eerder is?
Ja zag ik inderdaad! Daarom wil je de draden dus ook zo mooi tegen elkaar aan hebben zodat de rest ook mooi opwarmt alvast en dus daardoor ook iets eerder kan opgloeien. Werkt goed!

Merk met deze coil wel trouwens dat als ik de vuurknop los laat hij nog heel eventjes na sist. Maar dat zal wel door de grotere massa komen die langer heet blijft natuurlijk dan een normale coil.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 21:40
Na het vroegtijdig overlijden van mij Smok Alien en zelf weer aan de analoogjes te hebben gezeten een Vaporesso Revenger kit besteld.

Niet de Revenger X omdat een touchscreen imho alleen maar weer gevoeliger is voor defecten. Mijn Alien begaf de geest na er waarschijnlijk liquid via de 510 achter het scherm terecht is gekomen en het scherm zelf er mee op hield. Ben benieuwd!

Boss Shots wacht ik nog even tot Black Friday mee, verwacht nog wel een mooie aanbieding :)

• Undy
dubbeldekkert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:16:
Na het vroegtijdig overlijden van mij Smok Alien en zelf weer aan de analoogjes te hebben gezeten een Vaporesso Revenger kit besteld.

Niet de Revenger X omdat een touchscreen imho alleen maar weer gevoeliger is voor defecten. Mijn Alien begaf de geest na er waarschijnlijk liquid via de 510 achter het scherm terecht is gekomen en het scherm zelf er mee op hield. Ben benieuwd!

Boss Shots wacht ik nog even tot Black Friday mee, verwacht nog wel een mooie aanbieding :)
Deze week al eerder gehoord dat Smok Alien er mee ophield

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Vanavond een DotSquonk besteld! kan niet wachten tot hij binnen is. Ik gebruik nu al een hele tijd een mech met een dripper, maar een squonker heeft toch echt voordelen.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
dubbeldekkert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:16:

Ik heb sinds vorige week ook de revenger en ben er erg blij mee.
Ik heb specifiek niet gekozen voor de Revenger X ivm zoals jij ook al aangeeft het gevoelige van een touchscreen.

Enige minpunt is dat de NRG coils liquid slurpt.
Denk dat ik het bij de Eleaf HW2 coil houd.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Undy
JL Koppelle schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:16:
Vanavond een DotSquonk besteld! kan niet wachten tot hij binnen is. Ik gebruik nu al een hele tijd een mech met een dripper, maar een squonker heeft toch echt voordelen.
Ziet er gelikt uit. Maar wat me verbaasde is het gebrek aan een spare squonk bottle.
Ze zijn zelfs nog eens niet verkrijgbaar.
Ik heb een review gekeken van deze mod en met een 24mm rda heb je al overhang. Dat vind ik vreemd en is niet echt logisch. Vooral omdat ze het produkt aanprijzen i.c.m. de dotrda,die 24mm is, waarmee je zonder de rda te verwijderen je squonk bottle kan bijvullen.
Er staat inwendig in de mod geen aanduiding voor positieve en negatieve kant van de batterij.

• shakespeare
JL Koppelle schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:16:
Let op met je builds.. ik heb nu een aantal mech sqounkers.

Je kan het beste single wire tot fused clapton wire (ni80) pakken ivm ramp-up time, anders is je batterij met 4 hits leeg of worden je coils niet warm genoeg voor een satisfying vape.
Weerstand tussen 0.1 > 0.2 niet lager, ik zit nu op een 0.2 volgens mij maar moet zeggen dat je batterij erg snel leeg gaat met een mech.. je voltage drop is snel te merken. ik heb zelfs een nieuwe 20700 erin zitten.
Ik wacht nog even op een regulated 2x18650 die een goede sqounk functie heeft waarmee je ook constant 75W/100W kan pakken. ( geekvape heeft de Qbox gereleased )

Het is leuk die mech sqounkers maar zorg dat je er een heb die hard hit, de athena doet dat bijvoorbeeld heel goed. die gebruik ik ook vaak.
De Pulse heeft een switch voor lock/unlock waardoor er meer material aanwezig is en de hit minder hard is zeg maar, ik had hier meer van verwacht.
Ik gebruik hem met de dead rabbit, ik denk als ik deze rda op een regulated mod zet ik er meer plezier van heb en op hogere watts kan vapen.

Ik weet niet hoe de dotmod sqounk dit doet:) en met sqounken gaat de liquid ook 3x zo hard lijkt het..

• Domino
@Undy (en de rest uiteraard), FlavourArt Uk heeft een aanbieding, 50%, voor 50/100ml aroma's.
Vrijdag en zaterdag de gehele dag: http://www.flavourart.co.uk/

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waarom zou je nog met mech mods kutten als je zulke goeie regulated mods hebt? Kan iemand mij dat uitleggen?

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 16:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DAMAGE schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:27:
Waarom zou je nog met mech mods kutten als je zulke goeie regulated mods hebt? Kan iemand mij dat uitleggen?
Omdat het kan, en omdat het cool is :Y)

cybergamers.nl

• Undy
shakespeare schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:07:
[...]

Je kan het beste single wire tot fused clapton wire (ni80) pakken ivm ramp-up time, anders is je batterij met 4 hits leeg of worden je coils niet warm genoeg voor een satisfying vape.
Weerstand tussen 0.1 > 0.2 niet lager, ik zit nu op een 0.2 volgens mij maar moet zeggen dat je batterij erg snel leeg gaat met een mech.. je voltage drop is snel te merken. ik heb zelfs een nieuwe 20700 erin zitten.
Ik wacht nog even op een regulated 2x18650 die een goede sqounk functie heeft waarmee je ook constant 75W/100W kan pakken. ( geekvape heeft de Qbox gereleased )

Het is leuk die mech sqounkers maar zorg dat je er een heb die hard hit, de athena doet dat bijvoorbeeld heel goed. die gebruik ik ook vaak.
De Pulse heeft een switch voor lock/unlock waardoor er meer material aanwezig is en de hit minder hard is zeg maar, ik had hier meer van verwacht.
Ik gebruik hem met de dead rabbit, ik denk als ik deze rda op een regulated mod zet ik er meer plezier van heb en op hogere watts kan vapen.

Ik weet niet hoe de dotmod sqounk dit doet:) en met sqounken gaat de liquid ook 3x zo hard lijkt het..
Waarom haal je die kleine switch niet weg en verbind de boel door. Dan heb je een groot deel van je voltagedrop er wel uit.
Daarnaast is het eigenlijk het beste om single coil te bouwen voor mech, vooral op 22mm rda's.
24mm rda's zie ik meer voor regulated mods. Nadeel van 24mm rda's is dat ze vaak minder flavour geven dan 22mm.

• 418O2
  • Nu online
DAMAGE schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:27:
Ieder zijn ding, ik snap het ook niet. Net als mensen die nog een nautilus gebruiken. Ik zie zelf ook de noodzaak van meer dan 1 coil niet meer, blijven ook hele volksstammen in geloven.

Geekvape Zeus ziet er trouwens echt fijn uit. Die staat op mijn watchlist

• Undy
418O2 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:30:
[...]

Ieder zijn ding, ik snap het ook niet. Net als mensen die nog een nautilus gebruiken. Ik zie zelf ook de noodzaak van meer dan 1 coil niet meer, blijven ook hele volksstammen in geloven.

Hij is op dit moment 16,23 euro op de app bij Gearbest

• 418O2
  • Nu online
Undy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:22:
[...]

Hij is op dit moment 16,23 euro op de app bij Gearbest
Dat is wel een lekkere prijs. ijoy capo gunmetal met gunmetal zeus lijkt me wel lekker

• Undy
418O2 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:25:
[...]

Dat is wel een lekkere prijs. ijoy capo gunmetal met gunmetal zeus lijkt me wel lekker
Heb je em gevonden op de app?

Op de tab Black friday & Cyber monday. En dan in de '0,99 & half price zone'

• 418O2
  • Nu online
Undy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:32:
[...]

Heb je em gevonden op de app?

Op de tab Black friday & Cyber monday. En dan in de '0,99 & half price zone'
op de site is hij 18 euro. Maar ik heb al 2 tanks in de roulatie, is voor mij wel genoeg. Gebruik er maar 1 uit luiheid :P

• JL Koppelle
  • Nu online
shakespeare schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:07:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb al een paar mech squonkers gehad (Frankenskull clones, zoals volgens mij de halve vape-wereld). Ik bouwde daar in de Hadaly altijd met 26G N80: ik geloof dat ik zo rond de 0.4-0.6 uitkwam. Dat was een fijne, koele vape. De smaak uit zulke kleine atty's is gewoon geniaal! Ik wilde een keer een originele squonker hebben, dus toen ik zag dat Dotmod er ééntje ging maken was ik verkocht! De Entheon voor er bovenop is onderweg!

Sinds een jaar vape ik bijna exclusief op mechs, behalve in de auto: daar heb ik een Billetbox voor (ssssssht! niet tegen de vrouw zeggen! :) ) Ik ben nog geen regulated mod tegengekomen die ik mooi vind. Heb wel een RX Gen3, omdat het praktisch zou zijn voor thuis, maar deze staat stof te verzamelen. Heb ook wel andere regulated mods gehad, maar los van wat bells & whistles zijn het voor mij nu allemaal dezelfde Chinese dingen. (ik weet dat Dotmod nu ook Chinees is...) Misschien dat ik voor kerst wel een HexOhm of Titan Parallel bestel: dat zijn wel vette apparaten. Vicious Ant maakt ook freakin' mooi spul, maar dat is mij iets te duur...

Ik hou van de eenvoud van een mech: drukken en klaar! Gewoon weten wat je bouwt, welke batterijen en klaar. Kennedy 25 erop en clouds bro, clouds!

• shakespeare
JL Koppelle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:01:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb al een paar mech squonkers gehad (Frankenskull clones, zoals volgens mij de halve vape-wereld). Ik bouwde daar in de Hadaly altijd met 26G N80: ik geloof dat ik zo rond de 0.4-0.6 uitkwam. Dat was een fijne, koele vape. De smaak uit zulke kleine atty's is gewoon geniaal! Ik wilde een keer een originele squonker hebben, dus toen ik zag dat Dotmod er ééntje ging maken was ik verkocht! De Entheon voor er bovenop is onderweg!

Sinds een jaar vape ik bijna exclusief op mechs, behalve in de auto: daar heb ik een Billetbox voor (ssssssht! niet tegen de vrouw zeggen! :) ) Ik ben nog geen regulated mod tegengekomen die ik mooi vind. Heb wel een RX Gen3, omdat het praktisch zou zijn voor thuis, maar deze staat stof te verzamelen. Heb ook wel andere regulated mods gehad, maar los van wat bells & whistles zijn het voor mij nu allemaal dezelfde Chinese dingen. (ik weet dat Dotmod nu ook Chinees is...) Misschien dat ik voor kerst wel een HexOhm of Titan Parallel bestel: dat zijn wel vette apparaten. Vicious Ant maakt ook freakin' mooi spul, maar dat is mij iets te duur...

Ik hou van de eenvoud van een mech: drukken en klaar! Gewoon weten wat je bouwt, welke batterijen en klaar. Kennedy 25 erop en clouds bro, clouds!
Oke.. heb net fused clapton 4 wraps 3.0mm gedaan op de pulse kom op 0.2 ongeveer uit.. dat gaat perfect hoger wordt lastiger op deze mech. Op de athena kan ik wel 6 wraps 3.5mm goed vapen.. vreemd.. :) ook merk ik met de pulse daf de batterij erg snel leeg is, jij ook last van met je mechs?

Er is trouwens een nieuwe boss shot uit.. candy cane.
En de smaak uit de dead rabbit is ook erg goed:)

• Undy
shakespeare schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:38:
[...]

Oke.. heb net fused clapton 4 wraps 3.0mm gedaan op de pulse kom op 0.2 ongeveer uit.. dat gaat perfect hoger wordt lastiger op deze mech. Op de athena kan ik wel 6 wraps 3.5mm goed vapen.. vreemd.. :) ook merk ik met de pulse daf de batterij erg snel leeg is, jij ook last van met je mechs?

Er is trouwens een nieuwe boss shot uit.. candy cane.
De kleine switch binnen in de mod kun je wat beter vast zetten misschien en ook het zogenaamde klemmetje wat dichtknijpen om een strakker contact met de firebutton te maken. Dit helpt tegen voltage drop.
Ik heb dit gezien in een review van de pulse. Weet alleen niet meer welke anders postte ik de link wel

• dave1972
  • Laatst online: 30-12-2025
418O2 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:30:
[...]

Vaak is een mech een heel stuk kleiner :)

Samsung Flip 7

• JL Koppelle
  • Nu online
shakespeare schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:38:
[...]

Er is trouwens een nieuwe boss shot uit.. .
Hogere weerstanden is voor mij alleen fijn bij MTL; in een "echte" rda zoals de Kennedy is voor mij rond 0.14 prima. Ik ga op een gemiddelde dag ongeveer door 6 batterijen heen. Rond de 3.85V merk ik dat het vapen minder wordt; dan wissel ik even. Heb een stapel VTC5a's liggen!

Ik gebruik recent meestal deze wire van Crazy Wire Company: 26AW*2 + 32 AWG, N80 en dan 4 wraps*2. Is heel snel mijn favoriet geworden.

Een vriend van me heeft een ongeopende Dead Rabbit liggen, misschien moet ik die maar kapen van hem :) . Ah, ik zie net dat het 24mm is.. Dat past niet mooi op mijn Broadside. Kak.

Thanks voor de tip van Candy Cane! Ik moet morgen toch even nieuwe Kanzi bestellen, dus dan gaat die meteen mee in het mandje! Lang leve Black Friday!

• dave1972
[b][message=53352953,noline]JL Koppelle schreef op donderdag 23 november 2017 @

Thanks voor de tip van Candy Cane! Ik moet morgen toch even nieuwe Kanzi bestellen, dus dan gaat die meteen mee in het mandje! Lang leve Black Friday!
Bestel je deze dan in Engeland? Als ja hoeveel zijn de verzendkosten dan ?

Samsung Flip 7

• Undy
JL Koppelle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:25:
[...]

Hogere weerstanden is voor mij alleen fijn bij MTL; in een "echte" rda zoals de Kennedy is voor mij rond 0.14 prima. Ik ga op een gemiddelde dag ongeveer door 6 batterijen heen. Rond de 3.85V merk ik dat het vapen minder wordt; dan wissel ik even. Heb een stapel VTC5a's liggen!

Ik gebruik recent meestal deze wire van Crazy Wire Company: 26AW*2 + 32 AWG, N80 en dan 4 wraps*2. Is heel snel mijn favoriet geworden.

Een vriend van me heeft een ongeopende Dead Rabbit liggen, misschien moet ik die maar kapen van hem :) . Ah, ik zie net dat het 24mm is.. Dat past niet mooi op mijn Broadside. Kak.

Heb jou coil eens in een calculator gegooid.
Door die 32 wrap heeft jou coil al een heat capacity van over de 190 mJ/K
Als je dezelfde coil hebt met een 36 wrap zit je nog maar op 117 mJ/K
Dat wil zeggen dat jou coil er 2 keer zo lang over doet om op te warmen t.o.v. de coil met 36 wrap

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12-2025
Na 1 jaar geen enkele sigaret meer gerookt te hebben en alleen elke dag vape met 6mg krijg ik vorige week buikgriep deze dagen misselijk en niet de mod aangeraakt.

Nu deze week weer beter, maar alles is zo vies elke Liquid en vape gewoon niet meer.
Ben er ineens klaar mee en ook zonder drang naar iets. Dit was niet de bedoeling maar vroeg me af als iemand dat ook heeft meegemaakt?
Of komt die drang weer terug?

• JL Koppelle
  • Nu online
Undy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:40:
[...]

Heb jou coil eens in een calculator gegooid.
Door die 32 wrap heeft jou coil al een heat capicity van over de 190 mJ/K
Als je dezelfde coil hebt met een 36 wrap zit je nog maar op 117 mJ/K
Dat wil zeggen dat jou coil er 2 keer zo lang over doet om op te warmen t.o.v. de coil met 36 wrap
Ze hebben bij wireandstuff (daar bestel ik draad) alleen 32 wrap en 38 wrap. Deze 32 wrap bevalt me super!

Het verzenden van 2 flessen 500ML kost 13.6 Pond.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/AFq6z

[ Voor 3% gewijzigd door JL Koppelle op 23-11-2017 22:34 ]

• dave1972
JL Koppelle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:33:
[...]

Ze hebben bij wireandstuff (daar bestel ik draad) alleen 32 wrap en 38 wrap. Deze 32 wrap bevalt me super!

Het verzenden van 2 flessen 500ML kost 13.6 Pond.

[afbeelding]
Is dit niet goedkoper dan voor je ? https://www.aroma-company...oma/boss-shots/page2.html

Samsung Flip 7

Verwijderd

*knip* Spam.

[ Voor 175% gewijzigd door naitsoezn op 24-11-2017 08:42 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.