De Melo 3 heeft een regelbare lucht toevoer. Speel daar eens mee. Zet em wat verder open zou ik zeggenpixels66 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:00:
[...]
Nou, de Aio is 0,6 en de Pico nu 0,5... Dus dat zou het verschil haast niet kunnen zijn... De verbranding is toch anders blijkbaar..?
Bedankt, maar ook dat heeft geen zin. Ik weet niet wat het is, maar dit is niks voor mij, dus ik ga deze maar proberen te verkopen op het forum.Undy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:26:
[...]
De Melo 3 heeft een regelbare lucht toevoer. Speel daar eens mee. Zet em wat verder open zou ik zeggen
Dat kan altijd nog. Normaal gesproken moet er met die Pico beter te dampen zijn dan met die Joyetech AIO.pixels66 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:40:
[...]
Bedankt, maar ook dat heeft geen zin. Ik weet niet wat het is, maar dit is niks voor mij, dus ik ga deze maar proberen te verkopen op het forum.
Ga eens met het apparaat naar een vapeshop en vraag om wat uitleg. Misschien zien zij iets wat wij van hieruit niet kunnen zien.
Denk eerder dat je een rotte coil hebt .... wil nog wel eens voorkomen.
Samsung Flip 7
Mensen,
Ik volg nu al een tijd deze forumpost en wil ook een keer de overstap maken van de sigaret naar vapen.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Zo veel keus, zo veel smaken, zo veel dingen waar je op kan letten of tweaken.
Bestaat er iets als een "All-in-1 set" die je ergens bij een webshop kan bestellen waar iemand ervaring mee heeft?
Misschien als extra informatie, ik rook gemiddeld 4 (menthol)sigaretten per dag
En alle tips en informatie worden zeer gewaardeerd!
Ik volg nu al een tijd deze forumpost en wil ook een keer de overstap maken van de sigaret naar vapen.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Zo veel keus, zo veel smaken, zo veel dingen waar je op kan letten of tweaken.
Bestaat er iets als een "All-in-1 set" die je ergens bij een webshop kan bestellen waar iemand ervaring mee heeft?
Als je maar 4 menthol sigaretten per dag rookt heb je niet veel nodig om er vanaf te kunnen blijven.Bwacht schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:42:
Mensen,
Een Justfog Q16 setje is dan fijn om dat mee te doen.
https://www.zwoofs.nl/justfog-q16-starter-kit-5623/
Ik neem aan dat je wel ergens een USB adater hebt liggen. Bij voorkeur een ietwat oudere van 1A of minder.
Als je liquid uit gaat zoeken heb jij met jou rookgedrag maar maximaal 6mg nodig.
Zorg dat je de meegeleverde coil de liquid in laat trekken voordat je begint te dampen.
Ook is het raadzaam om op het laagste voltage te starten.
Bedankt voor de reply! heb even snel gekeken en dit starters-kitje lijkt me wel een leuk begin! e-liquid er bij gekozen en heb hem besteld. De wereld is een damper rijkerUndy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:01:
[...]
Als je maar 4 menthol sigaretten per dag rookt heb je niet veel nodig om er vanaf te kunnen blijven.
Ik neem aan dat je wel ergens een USB adater hebt liggen. Bij voorkeur een ietwat oudere van 1A of minder.
Als je liquid uit gaat zoeken heb jij met jou rookgedrag maar maximaal 6mg nodig.
Zorg dat je de meegeleverde coil de liquid in laat trekken voordat je begint te dampen.
Verwijderd
Welcome to the world of Vaping!!Bwacht schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:11:
[...]
Bedankt voor de reply! heb even snel gekeken en dit starters-kitje lijkt me wel een leuk begin! e-liquid er bij gekozen en heb hem besteld. De wereld is een damper rijker
Verwijderd
Als je maar 4 sigaretten per dag rookt, vraag ik me af of je dan wel uberhaupt van een verslaving kan sprekenUndy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:01:
[...]
Als je maar 4 menthol sigaretten per dag rookt heb je niet veel nodig om er vanaf te kunnen blijven.
Je kan de USB kabel natuurlijk op een USB poort van je pc aansluiten, of de pc nu aan of uit staat, de poort geeft toch wel stroom door. Zo deed ik het altijd als ik bv. mijn Istick 50watt op moest laden.
6Mg lijkt mij ook inderdaad voldoende, maar je kan natuurlijk altijd iets hoger gaan als je te weinig throathit ervaart.
Je kan van tevoren de coil natuurlijk "primen". Gewoon een druppeltje liquid op het katoen van de coil druppelen, zo verkort je de wachttijd. Ook kan je een paar dampjes nemen zonder de vuurknop in te drukken, op die manier zuig je de liquid de coil in.
Vandaag mijn eerste pakketje van Fasttech binnen gekregen, binnen een week op de mat erg netjes. Heb nu de Wotofo Serpent SMM op mijn Pico zitten. Mijn andere pakketje met de Coil Master is nog niet binnen dus ik heb eerst een standaard coil geprobeerd die bij de SMM zelf zat. Dit is een fused clapton coil op ongeveer 0.26 ohm nu. Ik vape het nu op 45 watt en ik moet zeggen dat de rampup time best wel lang is inderdaad. Heb ook het gevoel dat de coil wel wat meer watts kan gebruiken. Je liquid gaat er echt binnen notime doorheen. Coilen en wicken ging wel super simpel moet ik zeggen. Heb wel een kleinbeetje lekkage gehad toen ik de tank helemaal vol deed. Toen de tank half vol zat had ik dit niet. Ik denk dat dat komt omdat ik iets minder wick had moeten gebruiken. Heb de wick wel gefluffed maar blijkbaar kon dat nog wat beter.
Al met al een leuke eerste ervaring, maar kan niet wachten tot ik zelf een single micro/plain coil kan draaien en de tank hiermee kan testen. Denk dat dat beter gaat dan deze coil. Smaak is wel prima, maar kan dus beter, vandaar dat ik denk dat deze coil wel wat meer wattage kan gebruiken.Cloud productie is behoorlijk nu al moet ik zeggen!

Al met al een leuke eerste ervaring, maar kan niet wachten tot ik zelf een single micro/plain coil kan draaien en de tank hiermee kan testen. Denk dat dat beter gaat dan deze coil. Smaak is wel prima, maar kan dus beter, vandaar dat ik denk dat deze coil wel wat meer wattage kan gebruiken.Cloud productie is behoorlijk nu al moet ik zeggen!

[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 15-11-2017 23:16 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Het is in het begin altijd even uitproberen hoe het beste te wicken. Dit verschilt ook nog per tank en natuurlijk de VG/PG verhoudingDAMAGE schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:02:
Vandaag mijn eerste pakketje van Fasttech binnen gekregen, binnen een week op de mat erg netjes. Heb nu de Wotofo Serpent SMM op mijn Pico zitten. Mijn andere pakketje met de Coil Master is nog niet binnen dus ik heb eerst een standaard coil geprobeerd die bij de SMM zelf zat. Dit is een fused clapton coil op ongeveer 0.26 ohm nu. Ik vape het nu op 45 watt en ik moet zeggen dat de rampup time best wel lang is inderdaad. Heb ook het gevoel dat de coil wel wat meer watts kan gebruiken. Je liquid gaat er echt binnen notime doorheen. Coilen en wicken ging wel super simpel moet ik zeggen. Heb wel een kleinbeetje lekkage gehad toen ik de tank helemaal vol deed. Toen de tank half vol zat had ik dit niet. Ik denk dat dat komt omdat ik iets minder wick had moeten gebruiken. Heb de wick wel gefluffed maar blijkbaar kon dat nog wat beter.
[afbeelding]
[afbeelding]
Met zo een set up damp ik op 70 tot 80 watt.DAMAGE schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:02:
Dit is een fused clapton coil op ongeveer 0.26 ohm nu. Ik vape het nu op 45 watt en ik moet zeggen dat de rampup time best wel lang is inderdaad. Heb ook het gevoel dat de coil wel wat meer watts kan gebruiken.
Ah ja, zie dat ga ik met mijn Picotje niet halen Mike... Is ook niet echt erg. Straks snel een ander coiltje er in. Heb nu het idee dat hij qua smaak gelijk is aan mijn Melo III Mini maar dat kan wel kloppen als ik zie welke wattages jij gebruikt
De coil heeft dus idd meer nodig. Goed om te weten!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
Stevige Mod kopen!DAMAGE schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:57:
Ah ja, zie dat ga ik met mijn Picotje niet halen Mike... Is ook niet echt erg. Straks snel een ander coiltje er in. Heb nu het idee dat hij qua smaak gelijk is aan mijn Melo III Mini maar dat kan wel kloppen als ik zie welke wattages jij gebruiktDe coil heeft dus idd meer nodig. Goed om te weten!
Als het een dual coil setup zou zijn wel.justmike schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:54:
[...]
Met zo een set up damp ik op 70 tot 80 watt.
Dit is een single coil. 40 tot 50 watt is vrij normaal
[ Voor 6% gewijzigd door Undy op 16-11-2017 02:58 ]
heet iemand enig idee waar je goede pebuilt coils kan halen, frame stapled aliens bijvoorbeeld. het liefst per 50/100 voor redelijke prijs. Deze zijn moeilijk zelf te maken en kosten bij premium shops 7 euri per coil. Ben nu zelf fused n80 aan het maken en aliens s316 heb ik al liggen. Wil toch wat anders proberen voor een snellere ramp-up en flavor.
Ik heb dezelfde tank + coil als Damage & inderdaad met 70-80 watt komt hij beter tot zijn recht! Ik moet wel zeggen dat die tank immens snel leeg is. Maar is dan ook wel zeer compact & handig in gebruik.justmike schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:54:
[...]
Met zo een set up damp ik op 70 tot 80 watt.
ik wacht ook inspanning af op mijn pico van gearbest. 5 november besteld. Hopelijk begin volgende week oid binnen
Ik gebruik nu al een maand of 3 de Red Lemonade van Exclu Cig, 80VG/20PG 3MG. Ik merk dat ik niet zo goed tegen PG kan, en alle liquids met 50/50 krijg ik dan ook hoofdpijn van. De liquid van Exlu Cig bevalt mij zeer goed en geen last van hoofdpijn meer, echter kost het nog wel wat, 5.99 bij de primera hier voor 10ml, waar 50/50 maar 2.99 kost.
Kunnen jullie een goedkope winkel aanraden welke liquids heeft met een hoog VG gehalte? Liefst wel een fruitige smaak, geen menthol etc.
Kunnen jullie een goedkope winkel aanraden welke liquids heeft met een hoog VG gehalte? Liefst wel een fruitige smaak, geen menthol etc.
Kunt deze x proberen: https://eliquidoutlet.eu/...oduct/category&path=61_96 Blijkbaar geen goede webshopBlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:02:
Ik gebruik nu al een maand of 3 de Red Lemonade van Exclu Cig, 80VG/20PG 3MG. Ik merk dat ik niet zo goed tegen PG kan, en alle liquids met 50/50 krijg ik dan ook hoofdpijn van. De liquid van Exlu Cig bevalt mij zeer goed en geen last van hoofdpijn meer, echter kost het nog wel wat, 5.99 bij de primera hier voor 10ml, waar 50/50 maar 2.99 kost.
Heb er verder nog niet besteld maar heb er ook voor zitten kijken. Wacht alleen nog op mijn mod
Verwijderd
Probeer deze eens :BlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:02:
https://flavour-boss.co.uk/product/pink-lemonade-boss-shot/
Ik weet niet wat voor grade vg deze winkel gebruikt, maar wellicht kan je dat wel vragen via e-mail of telefoon.BlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:02:
https://www.e-smokershop..../vg-e-liquid-fruitsmaken/
Verwijderd
Zou ik ook niet doen, ken dat bedrijf. Is al 3x opnieuw gestart in net zoveel jaar. Had daar eens aroma's besteld, allemaal 1 tot 3 maanden van de uiterste houdbaarheidsdatum, oftewel, de aroma's hadden al minstens 1,5 jaar op de plank gelegen.Darkvisje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:16:
[...]
Kunt deze x proberen: https://eliquidoutlet.eu/...oduct/category&path=61_96
Heb er verder nog niet besteld maar heb er ook voor zitten kijken. Wacht alleen nog op mijn mod
Heb het erbij gezetVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:30:
[...]
Zou ik ook niet doen, ken dat bedrijf. Is al 3x opnieuw gestart in net zoveel jaar. Had daar eens aroma's besteld, allemaal 1 tot 3 maanden van de uiterste houdbaarheidsdatum, oftewel, de aroma's hadden al minstens 1,5 jaar op de plank gelegen.
Ik zie dat je daar een kopie van je ID kaart/rijbewijs/paspoort moet insturen, liever niet, bij NLDamp bijvoorbeeld hoeft dat niet.Tjesus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:30:
[...]
Ik weet niet wat voor grade vg deze winkel gebruikt, maar wellicht kan je dat wel vragen via e-mail of telefoon.
https://www.e-smokershop..../vg-e-liquid-fruitsmaken/
Zelf liquids maken ben ik niet zo van, heb liever kant en klare liquids. Wil het wel een keer proberen, echter niet meteen met zoveel ML, begin dus liever met iets minder voor het geval het mis gaat/niet is wat ik wil.
Lijkt mij een beetje overkill als je alleen een vraag stelt welke grade vg de liquid is. Anders kan ik het nog wel voor je navragen in de winkel zelf, aangezien ik daar vanmiddag langs ga.BlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:42:
[...]
Ik zie dat je daar een kopie van je ID kaart/rijbewijs/paspoort moet insturen, liever niet, bij NLDamp bijvoorbeeld hoeft dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjesus op 16-11-2017 13:58 ]
Ik bedoel voor als ik daar ga bestellen.. Dan moet je je ID insturen.Tjesus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:53:
[...]
Lijkt mij een beetje overkill als je alleen een vraag stelt welke grade vg de liquid is. Anders kan ik het nog wel voor je navragen in de winkel zelf, aangezien ik daar vanmiddag langs ga.
Mijn excuses. Ik heb deze stap nooit hoeven te nemen bij de genoemde winkel.BlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:16:
[...]
Ik bedoel voor als ik daar ga bestellen.. Dan moet je je ID insturen.
Verwijderd
Ok, deze dan?BlazeMuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:42:
[...]
Ik zie dat je daar een kopie van je ID kaart/rijbewijs/paspoort moet insturen, liever niet, bij NLDamp bijvoorbeeld hoeft dat niet.
[...]
Zelf liquids maken ben ik niet zo van, heb liever kant en klare liquids. Wil het wel een keer proberen, echter niet meteen met zoveel ML, begin dus liever met iets minder voor het geval het mis gaat/niet is wat ik wil.
https://flavour-boss.co.uk/product/pink-lemonade-e-liquid/
Ik zal dat eens een keer proberen. Ik zie dat jij ook bepaalde spullen verkoopt, ik heb je een mailtje gestuurd
Dat had ik niet verwacht van een single coil tank.vDR schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:51:
[...]
Ik heb dezelfde tank + coil als Damage & inderdaad met 70-80 watt komt hij beter tot zijn recht! Ik moet wel zeggen dat die tank immens snel leeg is. Maar is dan ook wel zeer compact & handig in gebruik.
Ja ik ben er best tevreden van. Alleen ben ik niet zo handig met die coils bouwen. Daarmee ben ik zeer blij dat die premade coils erbij zitten. Ze verbruiken alleen aardig wat :-).Undy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:47:
[...]
Dat had ik niet verwacht van een single coil tank.
Heb je die SS316 aliens zelf gemaakt? Welke Gauges zijn er gebruikt?shakespeare schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:53:
heet iemand enig idee waar je goede pebuilt coils kan halen, frame stapled aliens bijvoorbeeld. het liefst per 50/100 voor redelijke prijs. Deze zijn moeilijk zelf te maken en kosten bij premium shops 7 euri per coil. Ben nu zelf fused n80 aan het maken en aliens s316 heb ik al liggen. Wil toch wat anders proberen voor een snellere ramp-up en flavor.
Er gaat enorm veel tijd in framed staple coils en framed staple aliens zitten. En tijd kost geld. 7 euro per coil is nog niet eens een gekke prijs.
Vergeet ook niet dat de builders de coils ook nog reinigen in een ultrasoon reiniger.
De coils uit china zijn vaak gemaakt van draad die minder puur is. Er komen daar meer vervuilingen in het metaal voor dan in het 'westen'. de coils zijn meestal ook niet schoon op het oppervlak. Voorgloeien haalt dit niet weg maar brand het in het metaal.
De zichzelf respecterende coilbuilder gebruikt draad die in oorsprong afkomstig is van Sandvik in Zweden.
Voor mij zijn coils nou juist de items die 100% schoon moeten zijn. Je inhaleert ten slotte de damp die er vanaf komt en ik wens geen onzuiverheden van de coils binnen te krijgen
Dit kun je bij chinese coils niet verwachten
[ Voor 43% gewijzigd door Undy op 16-11-2017 20:26 ]
Ik vind ze wel een punt hebben, roken levert de overheid geld op en e-liquids niet, dus dan komen er allemaal rare regeltjes.Nieuws aanpassingen
NVWA verplichte aanpassingen
Wellicht heeft u het al op onze site, en anders is dit een mooie aangelegenheid om op de hoogte te zijn van de aanpassingen die elke webshop moet ondergaan.
Ook al is de e-sigaret een 18+ product, toch meent onze weldenkende en bezorgde overheid dat u als volwassene niet goed zelf in staat bent om te oordelen over uw besteding van uw zuurverdiende euro,
en ook al is het gewone roken meer dan bewezen kankerverwekkend en dodelijk en is er nog geen enkel bewijs gevoerd dat de e-sigaret ook maar een beetje schadelijk is, menen ze u toch te moeten beschermen tegen onvoorziene uitgaven die u van het roken kunnen afhouden. Zo ook met tal van regels waaraan webshops voor e-sigaretten moeten voldoen.
Wat mag er niet:
- we mogen geen uitgebreide informatie of beschrijving meer voeren.
- niet meer dan 1 product per foto waarbij het product in de verpakking getoond moet worden voorzien van enge onterechte teksten.
- vermelden van gratis verzendingen (we versturen natuurlijk nog steeds kostenloos boven de €50 euro)
- geen teksten in reviews bij de producten (mensen zouden eens kunnen denken dat het product ook echt werkt)
- kortingen, aanbiedingen, aanprijzingen of acties.
- logo's van merken
en nog tal andere onlogische zaken waarvan menig normaal weldenkend mens zich afvraagt of dit nu wel echt in t belang van de volksgezondheid is, of toch wellicht in belang van de staatskas.
Alles natuurlijk op straffe van boetes die moeten motiveren om de regels zsm door te voeren.
Wat mag wel? hm nou ja.. we zijn druk bezig om het afhaalpunt te realiseren waar u dan meer informatie kunt krijgen, en tevens beantwoorden we zoveel mogelijk vragen die we elke dag krijgen over de nodige informatie per mail..
e-liquid voor reviews
Dan nog wel wat leuks misschien, zoals elke website zijn we blij dat u tevreden bent, gezien de hoge score van boven de 9 bij webwinkelkeur. We bedanken iedereen dan ook hartelijk die ons waardeert en dit ook in het cijfer laat zien.
Daarom geven we nu iedereen die een beoordeling afgeeft bij webwinkelkeur of bij Google reviews een flesje eliquid van Vaponaute, EA-Excellent of volledige VG e-liquid kado voor zijn/haar review.
Heeft u ons al beoordeelt op webwinkelkeur? geen nood, u kunt ook bij Google reviews een review afgeven zodat u ten eerste andere dampers laat weten wat u van ons en onze service vindt, en zo ook een flesje Vaponaute, EA-Excellent of een volledige VG e-liquid naar keuze (uit ons eigen aanbod natuurlijk) ontvangen.
Dit ontvangt u dan bij uw eerstvolgende bestelling die u bij ons doet,
Vermeldt u bij opmerkingen even in welke sterkte u het flesje het liefst ontvangt zodat we hier rekening mee kunnen houden...en zo weten we ook dat u de review heeft afgegeven en deze nieuwsbrief gelezen heeft.
We hopen u voor het weekeinde weer even op de hoogte te hebben gebracht over het reilen en zeilen achter de schermen en uiteraard zien we u graag terug in onze shop.
Voor nu: Goed weekeinde gewenst!!
Groet
Erwin en Andrea
Inderdaad, roken levert de overheid geld op. De overheid wil eigenlijk helemaal niet dat mensen stoppen met roken omdat het lekker geld in het laatje brengt .Daarom worden sigaretten en tabak telkens duurder omdat er steeds minder mensen roken. Dit betekent dat de nog overgebleven roker het tekort moet ophoesten.Soldaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:08:
[...]
Ik vind ze wel een punt hebben, roken levert de overheid geld op en e-liquids niet, dus dan komen er allemaal rare regeltjes.
En dit gebeurt dan door het duurder te maken.
Vanuit dat standpunt wil de overheid extra moeilijk doen over een produkt dat bij lange na niet zo schadelijk is als roken.
De lobby van de tabaksindustrie heeft gewerkt.
Ook de lobby van de pharmaceutische industrie mag niet worden vergeten.
Ook zij willen niet dat mensen stoppen met roken middels de verdamper, maar met hun eigen nicotine middeltjes.
De tijd zal het leren, goede populatie onderzoeken duren nu eenmaal lang, dus dat lijkt mij de reden die je aangeeft418O2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:12:
[...]er is nog niet 1 onderzoek geweest dat dat heeft aangetoond. Alle oorzaken van kanker door analoog roken zijn niet aanwezig bij het dampen en de specifieke eigenschappen van damp hebben nog niet aangetoond kanker te verwekken.
, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee waar kan zijn.er is nog niet 1 onderzoek geweest dat dat heeft aangetoond.
Een onderzoek puur aan het materiaal van e-smokling geeft al aan:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28861656
met vervolgens een opmerking over de nog niet gepubliceerde onderzoeken die ook het gevolg in de praktijk aantonen. logisch te weinig tijd nog lijkt me, zoals ik al schreef.However, chemical analyses of e-cig juices (both in liquid form and after being heated into vapor) have shown that many carcinogens present in cigarette smoke are also found in a range of e-cig products.
De tijd zal het leren. Je kunt er voor kiezen om op het resultaat van zulke onderzoeken te wachten.To date, the cancer-causing potential of e-cig has not been investigated in e-cig users (i.e., vapers).
Ja ze zijn goed bezig om mensen bang te maken over vapen. Ook maar niet meer naar die concerten dan waar ze zo maar kankeverwekkende VG de lucht in spuiten! Gevaarlijk! Heel gek dat niemand ooit nog zo'n concert heeft aangeklaagd, oh wacht...
Ik ben er meteen een voorstander van om zeker als het volgens jou om kankerverwekkende stoffen bij concerten de lucht in te blazen. Op zulke concerten zie je dus mij in principe ook niet. En beginnen ze er toch mee .. ben ik zo buiten.
Heeft niks met bang maken te maken. Laten we afwachten, maar van zulke plaatjes als in de link word ik niet vrolijk als dat werkelijk de decompositie producten zouden zijn.
https://www.dampforum.nu/...b=comments#comment-833803
Kijk het filmpje, het stuk over de degradatie producten begint rond de 14 minuten. Of de grafieken die er onder staan er uit afgeleid zijn weet ik nu nog niet, maar het ontstaan van formaldehyde, acroleine en aceetaldehyde zou je niet blij mee moeten zijn, heeft niks met bang maken te maken, die zaken hoor je normaliter niet in te ademen, stuk voor stuk toxisch en meestal kankerverwekkend.
De discussie niet van het onderwerp gaan afleiden.
Heeft niks met bang maken te maken. Laten we afwachten, maar van zulke plaatjes als in de link word ik niet vrolijk als dat werkelijk de decompositie producten zouden zijn.
Kijk het filmpje, het stuk over de degradatie producten begint rond de 14 minuten. Of de grafieken die er onder staan er uit afgeleid zijn weet ik nu nog niet, maar het ontstaan van formaldehyde, acroleine en aceetaldehyde zou je niet blij mee moeten zijn, heeft niks met bang maken te maken, die zaken hoor je normaliter niet in te ademen, stuk voor stuk toxisch en meestal kankerverwekkend.
Je leest altijd dat mensen zeggen dat er nog geen onderzoeken gedaan zijn maar er zijn ZAT onderzoeken gedaan.
Ik zou iedereen aanraden hier eens naar te gaan kijken: YouTube: Diacetyl, Popcorn Lungs, Cell death | Baloney. FACT: Vaping is 95% S...
Oh en ik was sarcastisch met mijn post
Ik geloof niet dat er kankerverwekkende stoffen in VG zitten.
Ik zou iedereen aanraden hier eens naar te gaan kijken: YouTube: Diacetyl, Popcorn Lungs, Cell death | Baloney. FACT: Vaping is 95% S...
Oh en ik was sarcastisch met mijn post
[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 16-11-2017 22:10 ]
De aangehaalde gebruikte produkten, de CE4 en tootlepuffers, worden allang niet meer gebruiktroute99 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:57:
Ik ben er meteen een voorstander van om zeker als het volgens jou om kankerverwekkende stoffen bij concerten de lucht in te blazen. Op zulke concerten zie je dus mij in principe ook niet. En beginnen ze er toch mee .. ben ik zo buiten.
De buur is hier net komen aanbellen met een probleem met zijn smok AL85.
de mod werkt als er geen tank opgeschroefd is, alle menu's en settings kunnen doorlopen en gewijzigd worden. Echter zodra er een tank word opgedraaid weigert het ding alle dienst.
Met de zijn tank is er niet mis, die heb ik getest op mijn mod.
Iemand een idee wat er mis kan zijn ?
de mod werkt als er geen tank opgeschroefd is, alle menu's en settings kunnen doorlopen en gewijzigd worden. Echter zodra er een tank word opgedraaid weigert het ding alle dienst.
Dus als je diezelfde tank op jouw mod draait dan doet hij het gewoon? Raar. Dan zou het ergens in de 510 moeten zitten in zijn mod. Vuil of een short.
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 16-11-2017 22:36 ]
Wat @DAMAGE ook al zegt, het moet dan ergens inwendig bij de 510 zitten. Een draad waarvan de isolatie ergens langs heeft geschuurd en nu geen isolatie meer heeft ofzo.justmike schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:32:
De buur is hier net komen aanbellen met een probleem met zijn smok AL85.
Dat wordt knutselen
Ik vermoed zelf ook dat het probleem in de 510 zit. Visueel is er echter niets te zien, de mod ziet er nog puntgaaf uit.
Zal hem morgen eens demonteren en doormeten.
Zal hem morgen eens demonteren en doormeten.
Hopelijk heeftie een reserve mod om toch nog te kunnen vapen!
hij heeft nog een oude eGo AIO, dus hij red het wel.DAMAGE schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:47:
Hopelijk heeftie een reserve mod om toch nog te kunnen vapen!
En wil je dan daarrmee dan ook meteen de indruk wekken dat het absoluut veilig is om e-smoking te gebruiken? Samenstellingen zijn nu eenmaal vaker aan veranderingen onderhevig, dat was bij de normale sigaret ook al zo. Maar daarmee is een product niet direct veilig door. Reken maar als er wel zo'n doorbraak was geweest dat het hot nieuws in de media geweest zou zijn.....Undy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:30:De aangehaalde gebruikte produkten, de CE4 en tootlepuffers, worden allang niet meer gebruikt
Ik zal nooit beweren dat vapen 100% gezond is.route99 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 06:56:
[...]
En wil je dan daarrmee dan ook meteen de indruk wekken dat het absoluut veilig is om e-smoking te gebruiken? Samenstellingen zijn nu eenmaal vaker aan veranderingen onderhevig, dat was bij de normale sigaret ook al zo. Maar daarmee is een product niet direct veilig door. Reken maar als er wel zo'n doorbraak was geweest dat het hot nieuws in de media geweest zou zijn.....
Gelukkig is het, als roken 100% ongezond is, maar 5% schadelijk t.o.v. sigaretten.
Er zit namelijk geen teer in. De nr 1 voor het krijgen van longkanker.
En dan nog, als het even schadelijk zou zijn zou ik nog steeds voor vapen kiezen om mijn nicotine binnen te krijgen.
Mijn ademhaling is medisch aantoonbaar beter geworden en het stinkt niet meer in huis of in mijn kleding.
De tabaksindustrie en de Pharmaceutische industrie hebben hard gewerkt om te voorkomen dat het door het grote publiek omarmt wordt.
Het kost hen namelijk vreselijk veel geld als mensen ophouden met roken en gezonder worden.
En wat betreft samenstellingen, ik maak zelf mijn lquids en kan dus zelf bepalen wat ik vape
En nicotine pleisters of werkt dat niet goed bij "iedereen"?
Nee.route99 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:50:
En nicotine pleisters of werkt dat niet goed bij "iedereen"?
Pleisters, kauwgom, champix, hypnose en/of lasertherapie werkt niet voor 'iedereen'. Het werkt zelfs vrij matig allemaal. Het percentage dat daadwerkelijk (langdurig, zo niet definitief) stopt met roken is dramatisch laag.
Sterker nog PM zet aardig in op hun niet brandbare tabak oftewel IQOS. Ze zien er dus wel degelijk voordeel in, in de vorm van 'harm reduction'.
Net als @Undy kan ik met zekerheid zeggen dat mijn fysieke en psychologische gesteldheid vele malen beter is als toen ik nog een pakje per dag rookte. Is het daarmee gezond? Vast niet. Maar ik ben er van overtuigd dat het 'the lesser evil' is, op zijn minst.
Verwijderd
Was er enkele jaren geleden niet een onderzoek in de UK die aantoonde dat vapen 95% gezonder was dan "normaal" roken? Heb het even nagekeken en ja hoor, dat onderzoek is er.
https://www.gov.uk/govern...estimates-landmark-review
Als ik zou moeten kiezen tussen "normaal" roken en dampen..... dan weet ik het wel.
Als ik zou moeten kiezen tussen "normaal" roken en dampen..... dan weet ik het wel.
Ik denk dat dit ook de strekking is van het hele verhaal. Het moge duidelijk zijn dat "analoog" roken veruit het slechtste is van de twee. Feit blijft dat ook vapen een vorm van "consumeren" is die enige vorm van schadelijkheid heeft.
Een ieder die dampt zou de bewustwording moeten hebben dat je iets je lichaam binnen laat wat niet "natuurlijk" is. De schadelijke effecten over 20 jaar zijn nog onduidelijk maar uit de verschillende onderzoeken is wel degelijk af te leiden dat dit vele malen minder schadelijk is dan de traditionele sigaret.
Dan is de afweging wellicht nog of je uberhaupt "moet" dampen om van je verslaving af te komen. Dit was voor mij initieel een jaar 3 geleden wel het plan ... echter, ik damp nog steeds vrolijk verder met een minimale 3mg nicotine, maar waarom? Voor mij is dampen een absolute vorm van ontspanning die mij ook veel waard is en dat moet je dan voor jezelf afzetten tegen de gezondheidsrisico's. Is het nodig? Nee, voor mij persoonlijk niet. Ik ben al eens eerder "cold turkey" gestopt met roken en dat zes jaar lang zonder een sigaret aan te raken.
Een ieder die dampt zou de bewustwording moeten hebben dat je iets je lichaam binnen laat wat niet "natuurlijk" is. De schadelijke effecten over 20 jaar zijn nog onduidelijk maar uit de verschillende onderzoeken is wel degelijk af te leiden dat dit vele malen minder schadelijk is dan de traditionele sigaret.
Dan is de afweging wellicht nog of je uberhaupt "moet" dampen om van je verslaving af te komen. Dit was voor mij initieel een jaar 3 geleden wel het plan ... echter, ik damp nog steeds vrolijk verder met een minimale 3mg nicotine, maar waarom? Voor mij is dampen een absolute vorm van ontspanning die mij ook veel waard is en dat moet je dan voor jezelf afzetten tegen de gezondheidsrisico's. Is het nodig? Nee, voor mij persoonlijk niet. Ik ben al eens eerder "cold turkey" gestopt met roken en dat zes jaar lang zonder een sigaret aan te raken.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat product zou echt van de markt gehaald moeten worden. Het werkt om te stoppen met roken, maar de bijwerkingen die het (kan) veroorzaken zijn niet min.Domino schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:53:
[...]champix
Je kan er suicidaal van worden, wel effectief om te direct te stoppen met roken

Ik heb dat ooit geprobeerd op aanraden van een psycholoog/rookstop consulent. Ik had werkelijk minder drang om te roken, maar kreeg tegelijk ook last van de meest waanzinnige en gruwelijke nachtmerries die ik ooit gehad heb.
Dit is ook het enige echte rapport dat er toe doet. Het is gedaan in opdracht van de Britse regering en niet door de pharmaceutische- of tabaks industrie. Anders krijg je zoiets als "wij van wc-eend raden wc-eend aan"Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:42:
Was er enkele jaren geleden niet een onderzoek in de UK die aantoonde dat vapen 95% gezonder was dan "normaal" roken? Heb het even nagekeken en ja hoor, dat onderzoek is er.
Zyban is net zo'n naar goedje als Champix.
Hoewel flink gepromoot door de Pharmafia is dit 'medicijn' toch echt flink gevaarlijk spul weet ik uit eigen ervaring...
Wat nicotine kauwgom, pillen, prikken en koude kalkoen niet lukte gaat mat vapen moeiteloos is mijn persoonlijke ervaring.
40 peuken /dag naar 0 binnen een week en ben nu al 3 jaar vrolijk aan het dampen met wat fruitvloeistof en mijn inmiddels aan vervanging toe zijnde Kanger Evod.
Heb inmiddels weer een prima conditie, frisse geur en geen rokerskuch meer dus ik ben behoorlijk pro vape (als alternatief of stopmiddel voor tabaksverbranden)
Nu ben ik op zoek naar een opvolger voor de Evod.
Voorwaarde is wel dat de opvolger een beetje broekzak geschikt moet zijn, niet te fragiel en waarbij ik makkelijk zelf kan recoilen of rewicken.
Ik damp voornamelijk 70/30 vg/pg of meer vg.
Zoek dus geen pro-gear van een halve kilo.
Maar een apparaatje wat redelijk compact is en evt verwisselbare batterijen heeft.
Ben geen cloud-chaser maar ik neem aan dat de vernieuwing behoorlijk is geweest de afgelopen jaren en de opvolger van de oude trouwe Evod ongetwijfeld stukken beter dampt.
Ook zelf vloeistoffen maken staat op de planning voor komend jaar.
TL:DR ik zoek dus een betaalbare (mod) opvolger van mijn Evod en ben benieuwd wat de pro's vanaf hun (roze) wolk als goede nieuwe gear opperen
Hoewel flink gepromoot door de Pharmafia is dit 'medicijn' toch echt flink gevaarlijk spul weet ik uit eigen ervaring...
Wat nicotine kauwgom, pillen, prikken en koude kalkoen niet lukte gaat mat vapen moeiteloos is mijn persoonlijke ervaring.
40 peuken /dag naar 0 binnen een week en ben nu al 3 jaar vrolijk aan het dampen met wat fruitvloeistof en mijn inmiddels aan vervanging toe zijnde Kanger Evod.
Heb inmiddels weer een prima conditie, frisse geur en geen rokerskuch meer dus ik ben behoorlijk pro vape (als alternatief of stopmiddel voor tabaksverbranden)
Voorwaarde is wel dat de opvolger een beetje broekzak geschikt moet zijn, niet te fragiel en waarbij ik makkelijk zelf kan recoilen of rewicken.
Maar een apparaatje wat redelijk compact is en evt verwisselbare batterijen heeft.
Ben geen cloud-chaser maar ik neem aan dat de vernieuwing behoorlijk is geweest de afgelopen jaren en de opvolger van de oude trouwe Evod ongetwijfeld stukken beter dampt.
TL:DR ik zoek dus een betaalbare (mod) opvolger van mijn Evod en ben benieuwd wat de pro's vanaf hun (roze) wolk als goede nieuwe gear opperen
Heb vandaag mijn buur zijn smok al85 eens doorgemeten. Als de veer in de 510 connector ingedrukt word ontstaat er kortsluiting. Dat ding kan dus in de prullenbak.
Als ik het goed begrijp damp je dus op laag wattage.PalingDrone schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:16:
Zyban is net zo'n naar goedje als Champix.
Een iStick Pico met een Geekvape Ammit (22mm uitvoering) is dan een fijne combo.
Het is een single coil RTA en er kan ongeveer 3,5ml liquid in. De smaak van de Ammit is erg goed te noemen.
En dat ligt niet aan een blootliggende draad die meebeweegt met de 510?justmike schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:17:
Heb vandaag mijn buur zijn smok al85 eens doorgemeten. Als de veer in de 510 connector ingedrukt word ontstaat er kortsluiting. Dat ding kan dus in de prullenbak.
Verwijderd
Zover ik weet, is dit onderzoek gedaan door een groep van vooraanstaande wetenschappers en doktoren, niet de minste dus. Als je de mening vraagt aan de tabaksindustrie, is er niets mis met hun product, zelfde geldt voor de pharmaceutische industrie. Medicijnen kunnen stukken goedkoper, maar men wil in 1 nacht rijk worden. Behandeling wordt zometeen alleen weer voor de elite, zoals een paar honderd jaar geleden....Undy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:07:
[...]
Dit is ook het enige echte rapport dat er toe doet. Het is gedaan in opdracht van de Britse regering en niet door de pharmaceutische- of tabaks industrie. Anders krijg je zoiets als "wij van wc-eend raden wc-eend aan"
Is er misschien ergens een reset mogelijkheid te ontdekken op de print?justmike schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:22:
@Undy
heb hem volledig gedemonteerd, aan de draden was niets op te merken, die zaten nog netjes vast en geïsoleerd
heb geen verborgen knopje gezien en heb ook niet genoeg kennis van geïntegreerde circuits om dat uit te vissenUndy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:23:
[...]
Is er misschien ergens een reset mogelijkheid te ontdekken op de print?
Ik zelf ook niet, maar heb wel ooit een mod gezien met een reset mogelijkheid waar je dan een pen of naald in moet stekenjustmike schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:26:
[...]
heb geen verborgen knopje gezien en heb ook niet genoeg kennis van geïntegreerde circuits om dat uit te vissen
Mooi! heb wat spullen binnen gekregen. Ik heb enkele zelf gemaakte plain/micro coils in mijn tank gezet. Werkt goed! Had alleen wat last van lekkages door de airholes. Morgen even proberen om iets anders te wicken. Verschillende manieren geprobeerd, met verschillend succes, dus waarschijnlijk nog even wat proberen en dan ben ik er wel.
Vandaag ook flavors en base binnen gekregen. Welke liquid kan ik hiermee maken? Laat maar horen kenners!

Vannavond/vannacht eerst begonnen met 30ml juice te maken. Goed geschud, even op laten warmen in mijn hand en laat het nu een tijdje staan. Kijken wanneer het begint te verkleuren. Fruity juices zouden vrijwel shake and vape moeten zijn maar ik laat het liever toch nog even een tijdje staan voor ik er aan ga beginnen.
Vandaag ook flavors en base binnen gekregen. Welke liquid kan ik hiermee maken? Laat maar horen kenners!

Vannavond/vannacht eerst begonnen met 30ml juice te maken. Goed geschud, even op laten warmen in mijn hand en laat het nu een tijdje staan. Kijken wanneer het begint te verkleuren. Fruity juices zouden vrijwel shake and vape moeten zijn maar ik laat het liever toch nog even een tijdje staan voor ik er aan ga beginnen.
Verwijderd
Een Kanzi clone gaat daar aardig mee lukken. Zou het toch even een paar dagen laten "steepen". Slechter zal het er in ieder geval niet van worden.DAMAGE schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 05:40:
Mooi! heb wat spullen binnen gekregen. Ik heb enkele zelf gemaakte plain/micro coils in mijn tank gezet. Werkt goed! Had alleen wat last van lekkages door de airholes. Morgen even proberen om iets anders te wicken. Verschillende manieren geprobeerd, met verschillend succes, dus waarschijnlijk nog even wat proberen en dan ben ik er wel.
[afbeelding]
Aanvullende tip.DAMAGE schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 05:40:
[afbeelding]
Maak je liquid eerst zonder sweetener, dat kan je zonder te steepen altijd nog toevoegen.
Het moet inderdaad een kanzi clone worden. Ben benieuwd, heb nu dus 30ml klaar staan. Ik houd het idd eerst bij kleine batches Undy om te kijken wat de smaken allemaal doen en dat ik een beetje kan experimenteren. Heb er nu wel sweetener in zitten maar kan altijd nog een kleine batch maken zonder, om te kijken wat dat doet.
[ Voor 20% gewijzigd door DAMAGE op 18-11-2017 15:38 ]
Ik heb nu verschillende coils in mijn Serpent SMM gezet en gewickt maar ik blijf houden dat er liquid in de luchtgaten blijft lekken. Ik heb verschillende manieren van wicken geprobeerd. De wick uitdunnen, juist niet uitdunnen. Uiteraard gefluffed alles netjes. Lengte van de wick lang of kort geprobeerd. Waar zou het aan kunnen liggen??? De wickholes heb ik ook meerdere manier geprobeerd: redelijk volgepakt en ook geprobeerd met ruimte er tussen. Ik heb de wick netjes bij de posts alles aflaten muren. Eigenlijk zoals ‘Suck My Mod’ zelf laat zien op zijn YT kanaal. Wie heeft hier ook problemen mee gehad? Ik weet ondertussen wel wat ik aan het doen ben maar het blijft maar lekken door de onderste luchtkanalen. Best balen.
Wel net even mijn liquid getest al. 6mg goeie nico hit. De smaak is lekker maar zoet. Niet verkeerd. Denk dat een tijdje laten staan de smaak wel echt ten goede komt. Ik wil het liever niet gaan speedsteepen. Denk dat als ik het gewoon laat ‘rijpen’ het wel wat langer duurt maar dat ik daarmee wel beloond ga worden. Of maakt speedsteepen niet uit?
Wel net even mijn liquid getest al. 6mg goeie nico hit. De smaak is lekker maar zoet. Niet verkeerd. Denk dat een tijdje laten staan de smaak wel echt ten goede komt. Ik wil het liever niet gaan speedsteepen. Denk dat als ik het gewoon laat ‘rijpen’ het wel wat langer duurt maar dat ik daarmee wel beloond ga worden. Of maakt speedsteepen niet uit?
Bij mij idem, wat ik doe is airflow dicht tijdens het vullen, dan als ik de dop van de tank er weer op schroef en heb hem een slag heb gedraaid zet ik de airflow open en draai hem dan pas helemaal dicht . Dit scheelt bij mij wel een jasje
[ Voor 3% gewijzigd door dave1972 op 18-11-2017 19:52 ]
Samsung Flip 7
Verwijderd
Speedsteepen oftewel ultrasoon steepen kan totaal geen kwaad. In een ultrasoon worden de aroma's juist goed met elkaar gemixed, beter dan met schudden, verwarmd of niet. Dat je na bv. 2 rondjes steepen van een half uur je liquid nog 2 weken in een donkere kast laat staan en dagelijks schud, kan altijd. De 2 methode's vullen elkaar juist perfect aan, naar mijn mening dan.DAMAGE schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:48:
Ik heb nu verschillende coils in mijn Serpent SMM gezet en gewickt maar ik blijf houden dat er liquid in de luchtgaten blijft lekken. Ik heb verschillende manieren van wicken geprobeerd. De wick uitdunnen, juist niet uitdunnen. Uiteraard gefluffed alles netjes. Lengte van de wick lang of kort geprobeerd. Waar zou het aan kunnen liggen??? De wickholes heb ik ook meerdere manier geprobeerd: redelijk volgepakt en ook geprobeerd met ruimte er tussen. Ik heb de wick netjes bij de posts alles aflaten muren. Eigenlijk zoals ‘Suck My Mod’ zelf laat zien op zijn YT kanaal. Wie heeft hier ook problemen mee gehad? Ik weet ondertussen wel wat ik aan het doen ben maar het blijft maar lekken door de onderste luchtkanalen. Best balen.
Welke VG/PG verhouding gebruik je?DAMAGE schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:48:
Heb je de RTA helemaal uit elkaar gehaald en alles weer goed vastgezet?
Welke ID heeft je coil?
50/50 PG/VG en 3MM ID heeft de coilUndy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:37:
[...]
Welke VG/PG verhouding gebruik je?
Heb je de RTA helemaal uit elkaar gehaald en alles weer goed vastgezet?
Welke ID heeft je coil?
Als de tank leeg is zal ik dit morgen eens checken:
https://www.reddit.com/r/.../smm_serpent_leaking_fix/
[ Voor 19% gewijzigd door DAMAGE op 19-11-2017 00:27 ]
Dat kan een oplossing zijn.DAMAGE schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:26:
[...]
50/50 PG/VG en 3MM ID heeft de coil
Als de tank leeg is zal ik dit morgen eens checken:
https://www.reddit.com/r/.../smm_serpent_leaking_fix/
Ik denk dat ook de 50/50 verhouding de lekkagekans vergroot.
Je moet echt veel cotton gebruiken om te voorkomen dat ie gaat lekken.
Als je een 70/30 of 80/20 VG/PG verhouding zou hebben kom je beter uit.
Een andere oplossing is een 3,5mm coil erin en dan heb je dus ook meer cotton om de gaten te vullen.
Verwijderd
70/30 lijkt mij ook beter, toch weer wat dikker en dus minder vloeibaar. Het zou zo maar de oplossing kunnen zijn. Ik heb hier van die notch-coils liggen, die hebben een diameter van 5mm en een lengte van 9mm, nadeel daarvan is, is dat ze niet op iedere deck passen. Zo kan ik ze alleen in de Steam Crave gebruiken.Undy schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:13:
[...]
Dat kan een oplossing zijn.
Ik denk dat ook de 50/50 verhouding de lekkagekans vergroot.
Je moet echt veel cotton gebruiken om te voorkomen dat ie gaat lekken.
Als je een 70/30 of 80/20 VG/PG verhouding zou hebben kom je beter uit.
Een andere oplossing is een 3,5mm coil erin en dan heb je dus ook meer cotton om de gaten te vullen.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.JpGB9D
Zet er een keer een coil als deze inVerwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:28:
[...]
70/30 lijkt mij ook beter, toch weer wat dikker en dus minder vloeibaar. Het zou zo maar de oplossing kunnen zijn. Ik heb hier van die notch-coils liggen, die hebben een diameter van 5mm en een lengte van 9mm, nadeel daarvan is, is dat ze niet op iedere deck passen. Zo kan ik ze alleen in de Steam Crave gebruiken.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.JpGB9D
https://scontent-sea1-1.c...Dg4MTA1MTk1MDQxMQ%3D%3D.2
Ik ben em nu aan het maken
Verwijderd
Zou ik wel willen, maar heb hem niet. Zelf coils draaien begin ik niet eens aan, hou het wel bij liquids enzo.Undy schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:58:
[...]
Zet er een keer een coil als deze in![]()
https://scontent-sea1-1.c...Dg4MTA1MTk1MDQxMQ%3D%3D.2
Ik ben em nu aan het maken
Ooit eens een poging gedaan om zelf te draaien, maar dat werd geen succes en dat waren nog simpele rechttoe rechtaan coils. Heb hier nog diverse spoeltjes met Kanthal liggen, maar eens gaan verhuizen naar de vuilnisbak.....
Eventueel heb ik wel interesse in de kanthalVerwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:04:
[...]
Zou ik wel willen, maar heb hem niet. Zelf coils draaien begin ik niet eens aan, hou het wel bij liquids enzo.![]()
Ooit eens een poging gedaan om zelf te draaien, maar dat werd geen succes en dat waren nog simpele rechttoe rechtaan coils. Heb hier nog diverse spoeltjes met Kanthal liggen, maar eens gaan verhuizen naar de vuilnisbak.....

Carpe scrotum
Dat normale coils draaien is geen kunst aan! Die lompe dingen die Undy laat zien is een kunstwerk haha dat kan ik ook niet
Ga idd eens 70/30 proberen. Heb nu ook geen lekkerij lijkt het. Was even in het begin zo. Maar ook voor de smaak kan ik beter 70/30 doen denk ik. Dit recept was namelijk max VG en ik heb er zelf 50/50 van gemaakt.
Ga idd eens 70/30 proberen. Heb nu ook geen lekkerij lijkt het. Was even in het begin zo. Maar ook voor de smaak kan ik beter 70/30 doen denk ik. Dit recept was namelijk max VG en ik heb er zelf 50/50 van gemaakt.
[ Voor 47% gewijzigd door DAMAGE op 19-11-2017 15:58 ]
Verwijderd
Toch zien ze er wel leuk uit, maar ik hou het wel bij coils uit China. Veel voor weinig, geen gezeik of gedoe.
Ga binnenkort eens een flink aantal verschillende coils bestellen, weer eens wat anders dan dat rechttoe rechtaan coiltje.
Ga binnenkort eens een flink aantal verschillende coils bestellen, weer eens wat anders dan dat rechttoe rechtaan coiltje.
Hoppa, 70VG 30PG gemixed van de Kanzi clone. precies op dezelfde manier met 6mg nic. Heb er weer 30ml van klaar staan. Ben benieuwd hoe dit zich gaat houden dan met het lekken. Eerst die handel even steepen. Ruikt vers gemixed al een stuk minder sterk dan de 50/50 versie. Denk dat dat ook wel iets beter gaat bevallen om eerlijk te zijn!
Verwijderd
Dat je liquid nu minder sterk ruikt dan in 50/50 verhouding is niet zo vreemd. Pg is namelijk de smaakdrager en daar heb je nu 20% minder van in je liquid zitten. Met hoge Vg is het heel normaal dat je je recept met 1% verhoogt tegenover 50/50, want minder smaakdrager.DAMAGE schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:28:
Hoppa, 70VG 30PG gemixed van de Kanzi clone. precies op dezelfde manier met 6mg nic. Heb er weer 30ml van klaar staan. Ben benieuwd hoe dit zich gaat houden dan met het lekken. Eerst die handel even steepen. Ruikt vers gemixed al een stuk minder sterk dan de 50/50 versie. Denk dat dat ook wel iets beter gaat bevallen om eerlijk te zijn!
Ja inderdaad, het originele recept is volgens mij bedoeld voor max VG (80 ofzo geloof ik) dus zou best kunnen dat de 50/50 daarom wat overpowered was. Nog steeds erg lekkere vape, maar denk dat de 70/30 dan beter uit zal pakken. Enorm benieuwd! Zal het morgen eens steepen met een warmwater badje. Voor nu extreem goed geshaked, liquid is bijna wit. Mooi even tijdje laten staan en we zullen zien!
Wellicht dat ik mijn nic ook terug breng naar 3mg na een tijdje, met de nieuwe tank is 6mg behoorlijk heavy vind ik. Ik lees dat meer mensen terug gaan naar 3mg en ik snap dat nu wel. Terwijl andere vrienden juist roepen dat ze 6mg te zwak vinden. Bijzonder zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken.
Wellicht dat ik mijn nic ook terug breng naar 3mg na een tijdje, met de nieuwe tank is 6mg behoorlijk heavy vind ik. Ik lees dat meer mensen terug gaan naar 3mg en ik snap dat nu wel. Terwijl andere vrienden juist roepen dat ze 6mg te zwak vinden. Bijzonder zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken.
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 19-11-2017 21:04 ]
Zelf vape ik nu op 1,5mg nic en over het algemeen mix ik mijn liquids 85/15 of 80/20. En ook 70/30 specifiek voor mijn Ammit tankDAMAGE schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:03:
Ja inderdaad, het originele recept is volgens mij bedoeld voor max VG (80 ofzo geloof ik) dus zou best kunnen dat de 50/50 daarom wat overpowered was. Nog steeds erg lekkere vape, maar denk dat de 70/30 dan beter uit zal pakken. Enorm benieuwd! Zal het morgen eens steepen met een warmwater badje. Voor nu extreem goed geshaked, liquid is bijna wit. Mooi even tijdje laten staan en we zullen zien!
Verwijderd
Ik vape een deel van mijn liquids op 3mg, maar over het algemeen zonder nicotine. De verhouding die ik gebruik zit op 70/30 en 80/20, soms een uitschieter naar 85/15. Damp zelfs af en toe een tankje met 100% Vg, op die manier haal je een beetje de "aangekoekte" smaak uit je coils.
Waar haal jij je vg? Ik heb het idee dat de vg van nieuwesigaret 99,5 anders dampt als de savevape op 99,8... wat minder dense zeg maar de damp. Heb net anderhalve liter aangemaakt ermee smaakt prima dat wel. Mischien zit het tussen de oren maar goed...Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:30:
[...]
Een Kanzi clone gaat daar aardig mee lukken. Zou het toch even een paar dagen laten "steepen". Slechter zal het er in ieder geval niet van worden.
Verwijderd
Dat heb ik bijna een week geleden al beantwoord. Lees mijn reactie van Maandag 13 november 11.50 eens, daar staat het in.....shakespeare schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:36:
[...]
Waar haal jij je vg? Ik heb het idee dat de vg van nieuwesigaret 99,5 anders dampt als de savevape op 99,8... wat minder dense zeg maar de damp. Heb net anderhalve liter aangemaakt ermee smaakt prima dat wel. Mischien zit het tussen de oren maar goed...
Ofwel ben ik blind ofwel staat er geen leverancier bij. Enkel maar wat specs van je VG. Dus ik wacht ook nog in spanning af naar een concreet antwoord.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:55:
[...]
Dat heb ik bijna een week geleden al beantwoord. Lees mijn reactie van Maandag 13 november 11.50 eens, daar staat het in.....
Ook maar eens boss shots besteld 
Sugar Lips Boss Shot
Pink Lemonade Boss Shot
Monster Melons Boss Shot
24 uurs shipping was goedkoper dan 1-2 dagen
Sugar Lips Boss Shot
Pink Lemonade Boss Shot
Monster Melons Boss Shot
Die Boss shots zijn leuk, maar die kun je dus ook zelf maken. Dat is wat ik gedaan heb, gewoon de aromas bestellen en dan kun je ze in de juiste verhoudingen mixen. Maakt het nog weer wat goedkoper418O2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:37:
Ook maar eens boss shots besteld
Sugar Lips Boss Shot
Pink Lemonade Boss Shot
Monster Melons Boss Shot
Ik vind dat niet zo leuk. Moet ik weer precies gaan meten, hou veel over en het is me teveel moeite. Ik ben er van op de hoogte, maar gemak dient de mens.DAMAGE schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:46:
[...]
Die Boss shots zijn leuk, maar die kun je dus ook zelf maken. Dat is wat ik gedaan heb, gewoon de aromas bestellen en dan kun je ze in de juiste verhoudingen mixen. Maakt het nog weer wat goedkoperen is een leuke hobby!
Is ook zo hoor! Maar dan kom je er wel achter dat de meeste ‘premium eliquids’ helemaal niet zo premium zijn. Is wel grappig. Sugar lips is een kanzi clone, godsgruwelijke zoet
maar wel erg lekker! Misschien ga ik hem eens maken zonder sucrelose. Kijken hoe dat uitpakt.
hij is niet erg zoet vindt ik... niet superoverheersende smaak.. gewoon een milde kanzi achtige smaak.. beetje te weinig kiwi naar mijn idee.DAMAGE schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:54:
Is ook zo hoor! Maar dan kom je er wel achter dat de meeste ‘premium eliquids’ helemaal niet zo premium zijn. Is wel grappig. Sugar lips is een kanzi clone, godsgruwelijke zoetmaar wel erg lekker! Misschien ga ik hem eens maken zonder sucrelose. Kijken hoe dat uitpakt.
Wel een lekkere liquid.
hhhmmm Ferris freeze op de magnus cloud blaster met alien coils op 62 watt, heerlijk het lijkt wel winter in het mondje ;-)
Carpe scrotum
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:55:
[...]
Dat heb ik bijna een week geleden al beantwoord. Lees mijn reactie van Maandag 13 november 11.50 eens, daar staat het in.....
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:50:
[...]
Laten we er dan maar van uit gaan dat je inderdaad blind bent. Het antwoord staat namelijk in de eerste regel onder dat grote, witte rechthoekige vlak, dus boven de specs van mijn Vg....
En een simpel linkje naar een of meer van die shops/fabrikanten was meer moeite dan mensen refereren naar een vorige post waar niemand wat aan heeft?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:50:
[...]
Ik haal het meestal uit Duitsland, maar soms ook Engeland of Amerika.
Verwijderd
*knip* Als je het niet wilt vertellen, kun je dat ook direct / rechtstreeks zeggen ipv via cryptische aanwijzingen.
[ Voor 176% gewijzigd door naitsoezn op 20-11-2017 19:02 ]
*knip* Vecht het lekker via DM uit, maar niet in dit topic.
[ Voor 76% gewijzigd door naitsoezn op 20-11-2017 19:01 ]
haha:—-)
Heeft iemand nog tips voor ons shot diy, heb monkey brek geprobeerd en diy or die laatst yogi, beide wel goed.
Zoek naar top of the bill one shots, money flavoring kent iemand dat? Ga me eigen nu verdiepen in smaak. Krijg morgen nog de pulse met de dead rabbit rda. Heb ook ni80 fused clapton draad waarmee ik 7 wraps coils draai gaat prima. Snelle ramp-up, alleen bij hogere wattages snel dry hits.. cotton houdt het niet bij
sqounking is trouwens een briljante uitvinding.
Heeft iemand nog tips voor ons shot diy, heb monkey brek geprobeerd en diy or die laatst yogi, beide wel goed.
Zoek naar top of the bill one shots, money flavoring kent iemand dat? Ga me eigen nu verdiepen in smaak. Krijg morgen nog de pulse met de dead rabbit rda. Heb ook ni80 fused clapton draad waarmee ik 7 wraps coils draai gaat prima. Snelle ramp-up, alleen bij hogere wattages snel dry hits.. cotton houdt het niet bij
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.