Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Katmi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:30:
[...]

Kan me tegenwoordig niet meer bezig houden met single aroma's, er is altijd wel iets ''net op'' als je besluit van weer eens iets te mixen en dan zit je daar tot je dat specifiek aroma bijbesteld.

Tegenwoordig gewoon boss shots van flavour boss d:)b geen gedoe mee, zij mixen de aroma's voor in een 500ml of 1l fles en jij vult gewoon aan met VG/PG en indien gewenst nic, alle verhoudingen staan op het etiket van de fles :Y of deze calculator van hun : https://flavour-boss.co.uk/calc/calc.php?lang=nl

Geen geklooi met single aroma's die bijna op zijn als je iets wilt mixen en komt in een handige fles die je gewoon vult met base supplies en klaar *O*
Alle samples en de Red Astaire is voor mijzelf. Zelf geen losse aroma's besteld dus, houdt het daar voorlopig ook bij. (heb inderdaad nog wat losse aroma's liggen :P)

De Chefs Vapour concentrates zijn ook allemaal one shots :)

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Ja weet ik :) bedoelde eigenlijk gewoon meer op mezelf van die losse aroma's :P
En vind flavour boss shots nog net iets chiller omdat ik dan ook geen 20% of welk % dan ook van mn aroma moet afmeten, wat je met die 30ml concentrates wel nog moet doen, ben gewoon lui gevallen sinds ik boss shots heb ontdekt :P

Zo lui dat ik soms ook gewoon ff een 3x10ml pack twelve monkeys ofzo koop in de stenen shop en dat gewoon op vape :$

• kever678
Had ook gekeken naar flavour boss shots maar wil wat verschillende smaken proberen. Direct 500ml tikt aardig aan ;)

[ Voor 47% gewijzigd door kever678 op 27-09-2017 02:20 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
kever678 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 02:19:
[...]

Had ook gekeken naar flavour boss shots maar wil wat verschillende smaken proberen. Direct 500ml tikt aardig aan ;)
https://flavour-boss.co.u...ategory/recipes/e-liquid/

premixed

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:30
@Verwijderd Thanx voor de tip. Deze kende ik nog niet. Helaas zie ik hier ook niets bij wat mijn vaping hart sneller doet kloppen.
Gaat het dan misschien toch de Therion BF worden of wacht ik nog even.... Keuzes... Ik sta open voor andere voorstellen.

Verwijderd

Virtuosity1974 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:53:
@Verwijderd Thanx voor de tip. Deze kende ik nog niet. Helaas zie ik hier ook niets bij wat mijn vaping hart sneller doet kloppen.
Gaat het dan misschien toch de Therion BF worden of wacht ik nog even.... Keuzes... Ik sta open voor andere voorstellen.
Graag gedaan. Deze Mod's kunnen draaien op 1 18650 batterij, maar ook op 1 20700 of 21700 batterij, wat in het geval van de 21700 ongeveer op 1,5 18650 batterij neerkomt. Deze Mod's kunnen dus krachtiger zijn dan dat ze doen voor komen. ;)

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:57:
[...]

Graag gedaan. Deze Mod's kunnen draaien op 1 18650 batterij, maar ook op 1 20700 of 21700 batterij, wat in het geval van de 21700 ongeveer op 1,5 18650 batterij neerkomt. Deze Mod's kunnen dus krachtiger zijn langer mee dan dat ze doen voor komen.bij gebruik van zo'n 21700 batterij ;)
FTFY....

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:16
Toevallig iemand hier ervaring met de Vaporesso Veco? Denk dat ik m'n Cubis Pro voor die ga vervangen.

Verwijderd

*knip* Haal even rustig adem.

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2017 16:47 ]

Verwijderd

*knip*

Mijn tekst is geen onzin en dat weet jij ook wel, 21700 batterijen zijn hoger in Ampere's dan 18650 batterijen en daardoor dus ook (iets) krachtiger, misschien niet veel, maar ze zijn het wel. Bewijs anders eerst eens dat ik onzin praat, want losse flodders hebben geen waarde.

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2017 16:48 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Dit is een vrij normale manier van FTFY hoor @Verwijderd :)

De discharge van de 21700 zit meestal ook rond 40A max toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
Heel ongebruikelijk voor mij na jouw persoonlijke aanval, ga ik toch een antwoord geven. Je gaat mis met jouw definitie van de capaciteit van een accu. Dat een 20700/21700 een hogere capaciteit "kan" hebben dan een gemiddeld 18650 is waar, echter dat heeft niks te maken met het vermogen dat die kan leveren, echter zegt het iets over de duur dat deze accu vermogen kan leveren. Het duurt langer voordat deze leeg is.
De "krachtigheid" die jij noemt wordt bepaald door de chipset in combinatie met de discharge van de accu bij een gereguleerd mod en door de weerstand van de coil en de discharge bij een mechmod.

Als ik het fout heb, mag ik gewoon FTFY gecorrigeerd worden.

Verwijderd

35 a 40A is inderdaad de normale discharge volgens de wrap die om de batterij heen zit, maar ik denk dat als Mooch ze zou testen, ze hooguit rond de 30 tot 35A zitten. De discharge van een 18650 batterij ligt met 25 tot 30A enigzins lager.

Verwijderd

fivepack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:16:
Heel ongebruikelijk voor mij na jouw persoonlijke aanval, ga ik toch een antwoord geven. Je gaat mis met jouw definitie van de capaciteit van een accu. Dat een 20700/21700 een hogere capaciteit "kan" hebben dan een gemiddeld 18650 is waar, echter dat heeft niks te maken met het vermogen dat die kan leveren, echter zegt het iets over de duur dat deze accu vermogen kan leveren. Het duurt langer voordat deze leeg is.
De "krachtigheid" die jij noemt wordt bepaald door de chipset in combinatie met de discharge van de accu bij een gereguleerd mod en door de weerstand van de coil en de discharge bij een mechmod.

Als ik het fout heb, mag ik gewoon FTFY gecorrigeerd worden.
Volgens mij haal jij nu Ampere en Mah door elkaar op dit moment. Hoe hoger het Mah getal, des te langer de batterij het uit houdt. De Ampere zorgt echter voor de kracht, met een 5 of 10A batterij zou ik bv. nooit een Steam Crave met dual 0.2 Ohm coil aansturen, binnen een paar trekken geeft de batterij het dan op, als die uberhaupt al werkt.

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:24:
[...]

Volgens mij haal jij nu Ampere en Mah door elkaar op dit moment. Hoe hoger het Mah getal, des te langer de batterij het uit houdt. De Ampere zorgt echter voor de kracht, met een 5 of 10A batterij zou ik bv. nooit een Steam Crave met dual 0.2 Ohm coil aansturen, binnen een paar trekken geeft de batterij het dan op, als die uberhaupt al werkt.
Dat gaat niet helemaal zo op altijd. Sommige batterijen ontladen sneller op bepaalde amps dan anderen.

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:16:
[...]

Dat gaat niet helemaal zo op altijd. Sommige batterijen ontladen sneller op bepaalde amps dan anderen.
In welke gevallen gaat het dan niet op?

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:03:
[...]

In welke gevallen gaat het dan niet op?
de LG hg2 (ofzo) gaat langer mee dan de Samsung 30q bij hoge drains iirc. Terwijl ze beide op papier 3000mAh hebben

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:03:
[...]

de LG hg2 (ofzo) gaat langer mee dan de Samsung 30q bij hoge drains iirc. Terwijl ze beide op papier 3000mAh hebben
Klopt, ze zijn beiden 3000mAh, maar er zit wel een verschil in de Ampere's. LG HG2 18A (CDR) om 20A (MVA), de Samsung Q30 20A (CDR) om 25A (MVA). Het lijkt mij dus dat de Samsung sneller uitgeput is vanwege de hogere discharge op de Ampere's, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
http://lygte-info.dk/revi...Common18650comparator.php

Hier kun je de batterijen met elkaar vergelijken.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• 418O2
Ikuun 200 houdt het makkelijk een dag vol. Ben er blij mee. Misschien bestel ik er nog 1.

http://www.3fvape.com/vv-...y-1230w.html#.WcwckJ-xXgA

Of deze

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:21:
[...]

Klopt, ze zijn beiden 3000mAh, maar er zit wel een verschil in de Ampere's. LG HG2 18A (CDR) om 20A (MVA), de Samsung Q30 20A (CDR) om 25A (MVA). Het lijkt mij dus dat de Samsung sneller uitgeput is vanwege de hogere discharge op de Ampere's, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Je zit bijna goed:

CDR= Continuous Discharge Rating, al dan niet gebaseerd op een test resultaat van derden, of de door de fabrikant opgegeven waarde (mfg CDR)

MVA= Max Max Vaping Amps limit. Ik quote Mooch maar even:

Max Vaping Amps (MVA) Limiot = The maximum pulsed current you can draw when vaping without exceeding my 100 degrees Celsius safety limit in case the battery is discharged continuously due to a mod malfunction or accidental button press. Much hihger than this and you risk the battery venting or worse in case of a problem. You can exceed this rating when vaping without overheating but you increase the risk of battery venting in case of a problem. THIS CANNOTBE USED AS THE BATTERY'S CURRUNT RATING! See CDR for that.

Wanneer je een 18650 neemt, kun je best met een Samsung 35E ( CDR 8A, MVA 13A ) meer uren vapen als met een LG HG2 ( CDR 18A MVA 20A) als je op bijvoorbeeld lagere wattages, dus hogere Ohms, bijvoorbeeld 1,8 oid, zit, want de Samsung heeft een hogere Mah, dus meer reserve. Ga je diezelfde Samsung in een mech steken en er een 0.2Ohm coil opzetten, blaas je de batterij op in no-time, je overschrijdt als snel de MVA. http://www.steam-engine.org/ohm.html voor Ohms Law, http://www.steam-engine.org/batt.html voor battery drain.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 06:15
@Embryo1

Thanks voor die link. Ik kende die nog niet, maar ga die zeker in het achterhoofd houden wanneer ik nog eens nieuwe batterijen bestel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Zonet mijn (2 maanden oude..) SMOK AL85 het begeven. Gaat op de een of andere manier niet meer aan... :/

Maar even een mail gestuurd naar de verkoper, ben benieuwd.

Heb geen backup liggen.... hier wellicht nog iemand iets te koop staan? Omgeving Meppel/Zwolle, kan ik het vandaag nog ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:38:
Zonet mijn (2 maanden oude..) SMOK AL85 het begeven. Gaat op de een of andere manier niet meer aan... :/

Heb geen backup liggen.... hier wellicht nog iemand iets te koop staan? Omgeving Meppel/Zwolle, kan ik het vandaag nog ophalen :)
Als je zin hebt om naar Groningen te komen, hier is een leuke vapestore (pure smoke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Tot 19:00 uur open, dat gaat me qua tijd niet lukken. Daarnaast op de website voornamelijk 'instap' setjes staan, ben toch opzoek naar wat zwaarders.

Toch bedankt voor de tip, zit dichtbij genoeg om eens langs te gaan voor wat liquidjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:38:

Gaat blijkbaar nog wel aan maar het scherm niet.. op gevoel krijg ik hem nu aan. Geen idee op welke instellingen die nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
Even delen...
Gisteren het verlengstuk weggehaald en klein glas opgezet van mijn Ammit 25. Merk een toename in smaak en lekt minder. Minder tankinhoud kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:11:
Tot 19:00 uur open, dat gaat me qua tijd niet lukken. Daarnaast op de website voornamelijk 'instap' setjes staan, ben toch opzoek naar wat zwaarders.

Toch bedankt voor de tip, zit dichtbij genoeg om eens langs te gaan voor wat liquidjes :)
Ze hebben een stuk meer dan op de site staat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Heb een Smoant Charon besteld, nu hopen dat die morgen geleverd wordt :)

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/04/06/goods-img/1501684082963249302.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
https://www.dampforum.nu/...b=comments#comment-902822 Ik schrik hier van. Schijnbaar is vapen gewoon schadelijk voor je apparatuur. Bij mijn pc heb ik nooit wat gemerkt, maar die maak ik regelmatig stofvrij. Maar ik heb op mijn kamer waar ik de meeste tijd damp ook een TV, 3 pc's, 3 monitoren, XBOX One, XBOX 360 dus hier schrik ik wel enorm van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Tja. "Enorm schrikken".

Roken is ook schadelijk voor je apparatuur. Elektronica in de dampen van kokend water houden is ook schadelijk.

Gewoon geen enorme wolken in je apparatuur blazen, dan zal het allemaal wel meevallen. Ik damp nu al 5 jaar in huis en mijn apparatuur heeft nergens last van.

Nogal paniekvoetbal.

Aannames zijn fataal.

• dennis_rsb
GaMeOvEr schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:14:
Tja. "Enorm schrikken".

Roken is ook schadelijk voor je apparatuur. Elektronica in de dampen van kokend water houden is ook schadelijk.

Gewoon geen enorme wolken in je apparatuur blazen, dan zal het allemaal wel meevallen. Ik damp nu al 5 jaar in huis en mijn apparatuur heeft nergens last van.

Nogal paniekvoetbal.
Dat snap ik, maar ik heb mijn monitoren recht voor me, rechts naast de monitor staat mijn pc. En ik heb die baby beast dan vaak wel op 60 watt omdat ik dacht dat het geen kwaad kon.. Ik damp vaak achter de pc dus vandaar.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 07:55
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:34:
[...]

Gaat blijkbaar nog wel aan maar het scherm niet.. op gevoel krijg ik hem nu aan. Geen idee op welke instellingen die nu staat.
Het scherm van mijn Smok Alien heeft het afgelopen nacht ook begeven. Heb hem al uit elkaar gehaald, maar krijg hem niet meer aan de praat.

Hij vuurt nog wel, maar onmogelijk te zien waar hij op staat. Erg jammer.

• kever678
Waardeloos inderdaad! Ga die van mij ook nog openen maar heb niet zo’n kleine schroevendraaier liggen.

Gelukkig de nieuwe mod vandaag wel ontvangen. Totaal geen “ramp up” bij het indrukken van de knop, geeft direct vermogen af. Erg fijn maar ondanks de pech toch een upgrade

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gh0s6G/79186_D77_9034_41_A1_974_A_88_F789392094.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kever678 op 30-09-2017 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
dennis_rsb schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:25:
[...]

Dat snap ik, maar ik heb mijn monitoren recht voor me, rechts naast de monitor staat mijn pc. En ik heb die baby beast dan vaak wel op 60 watt omdat ik dacht dat het geen kwaad kon.. Ik damp vaak achter de pc dus vandaar.
Zelfde hier hoor, alleen mijn PC staat op de grond. Echter ben ik een nogal milde damper, dus ik zit op 15 Watt maximaal. De schermen zul je voornamelijk vanaf de voorkant aanblazen, dus dat is een kwestie van de voorkant (het panel) een beetje schoonhouden. Je PC op het bureau heeft natuurlijk actieve fans die aanzuigen, misschien een idee om die op de grond te plaatsen.

Aannames zijn fataal.

• dennis_rsb
GaMeOvEr schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:21:
[...]

Zelfde hier hoor, alleen mijn PC staat op de grond. Echter ben ik een nogal milde damper, dus ik zit op 15 Watt maximaal. De schermen zul je voornamelijk vanaf de voorkant aanblazen, dus dat is een kwestie van de voorkant (het panel) een beetje schoonhouden. Je PC op het bureau heeft natuurlijk actieve fans die aanzuigen, misschien een idee om die op de grond te plaatsen.
Ja op de grond is een optie. Op dit moment doe ik het toch maar even in een andere kamer gezien wat er qua apparatuur staat. En als ik het nu doe in mijn computerkamer (gebeurd nog wel hoor, na het vullen ff paar pufjes bv om de tank op druk te krijgen) blaas ik het niet rechr vooruit meer. Ik denk ook niet dat het zo’n vaart loopt qua schade, maar net als een xbox haal ik niet graag open. Een pc wel uiteraard😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Is dit weer t nieuwe "gevaar" van dampen ..... man man 🙄

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach....het staat op Facebook.....dus is het waar :P
Over goedgelovigheid gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
vandaag na meer dan een jaar , een sigaret gerookt. 8)7

een kennis stond te roken en ik was nieuwschierig naar het effect dat het nu op me zou hebben.
De eerste trekjes smaakten maar vies, maar halverwege de sigaret was het al alsof ik nooit wat anders gekend had.

Denk dat ik het maar hou bij een eenmalig experiment, dampen gaat me beter af. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik wilde er ook 1 bestellen, maar ik gebruik pre-heat functie vaak (heet Curves op deze) maar deze moet online ingesteld worden vervolgens downloaden en overzetten p de Charon. Aangezien ik veel speel met de instellingen lijkt mij dit erg onhandig.

Ik heb nu 2 Reuleaux 200S en het schijnt dat deze Charon sneller fired. jammer anders had ik er ook 1 besteld.
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:23:
Heb een Smoant Charon besteld, nu hopen dat die morgen geleverd wordt :)

[afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
jackzonztyl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:12:
Ik wilde er ook 1 bestellen, maar ik gebruik pre-heat functie vaak (heet Curves op deze) maar deze moet online ingesteld worden vervolgens downloaden en overzetten p de Charon. Aangezien ik veel speel met de instellingen lijkt mij dit erg onhandig.

Ik heb nu 2 Reuleaux 200S en het schijnt dat deze Charon sneller fired. jammer anders had ik er ook 1 besteld.

[...]
Gebruik hem zelf voornamlijk op watt, temp control ben ik nog niet mee begonnen. Vuurt inderdaad als een malle, merk echt een duidelijk verschil met mijn SMOK AL85. Knop indrukken en direct volle bak power :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Hee, heb 3 pico 75 mods, en een heeft vanaf ongeveer het begin al een probleem. Als ik hem uitgezet heb gaat hij soms spontaan aan. Hij vuurt niet dan uitzichzelf hoor, maar hij staat dan in standby. Best irritant want de accu gaat sneller leeg en met wat pech gaatie vuren als er in je jas of broekzak wat pressie staat. Heb het getest en het is met zowel firmware 1.0 en 1.03. Batterijdopje zit gewoon goed vast.

Jullie tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
dennis_rsb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:
Hee, heb 3 pico 75 mods, en een heeft vanaf ongeveer het begin al een probleem. Als ik hem uitgezet heb gaat hij soms spontaan aan. Hij vuurt niet dan uitzichzelf hoor, maar hij staat dan in standby. Best irritant want de accu gaat sneller leeg en met wat pech gaatie vuren als er in je jas of broekzak wat pressie staat. Heb het getest en het is met zowel firmware 1.0 en 1.03. Batterijdopje zit gewoon goed vast.

Jullie tips?
De enige zinnige tip die ik je kan geven is dat je nu spareparts hebt, op het board na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Undy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

De enige zinnige tip die ik je kan geven is dat je nu spareparts hebt, op het board na dan.
Ik kan hem nog gebruiken, alleen is het niet handig op deze manier. En garantie wordt m niet lijkt me. Komt van Gearbest en heb m al maandje of 2 en niet via PayPayl betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
dennis_rsb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Ik kan hem nog gebruiken, alleen is het niet handig op deze manier. En garantie wordt m niet lijkt me. Komt van Gearbest en heb m al maandje of 2 en niet via PayPayl betaald
Wie niet waagt wie niet wint. Probeer het gewoon of gearbest wil meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Nadat ik alleen gebruik maakte van de simpele pen-mods kreeg ik van een vriend een afgetrapte Eleaf Istick mod. Deze is nu aan het einde gekomen dus ik heb een nieuwe mod gekocht; een Joyetech eVic VTwo. Deze is vandaag binnen gekomen. Ik wacht nog op een nieuwe tank. Ik heb de Eleaf Ello Mini XL besteld met 0.3 ohm coils. Tot die tijd gebruik ik een Aspire Vivi Nova-S die ook op mijn oude mod zat.

Nu ik die VTwo even bekeken heb, verzuip ik in de mogelijke instellingen. Met de oude mod rookte ik op 8 watt, maar met de nieuwe brandde ik direct de coil door. Wie heeft de Joyetech eVic VTwo ook en kan me wegwijs maken in de mogelijkheden?

Ik heb de handleiding doorgenomen, maar daar staan termen in die me niet veel zeggen, zoals Temp NI, Temp TI, Temp SS316, TCR (M1, M2, M3). Ik hoef niet zo nodig al die instellingen te snappen, maar wil in ieder geval weten wat de beste setting is, zodat ik niet mijn coils achter elkaar weg moet gooien.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Eleaf Pico 75 watt.

Ik heb hulp nodig bij het instellen van de wattage/volt/celcius.

Elke keer als ik denk dat ik alles goed geïnstalleerd heb en ik druk of de firebutton om een hijs te nemen dan springt de wattage weer hoger. Als ik hem los laat staat de wattage weer hoe ik hem had ingesteld.

Verder smaakt mijn liquid verbrand.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
its_Muppet schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:42:
Nadat ik alleen gebruik maakte van de simpele pen-mods kreeg ik van een vriend een afgetrapte Eleaf Istick mod. Deze is nu aan het einde gekomen dus ik heb een nieuwe mod gekocht; een Joyetech eVic VTwo. Deze is vandaag binnen gekomen. Ik wacht nog op een nieuwe tank. Ik heb de Eleaf Ello Mini XL besteld met 0.3 ohm coils. Tot die tijd gebruik ik een Aspire Vivi Nova-S die ook op mijn oude mod zat.

Nu ik die VTwo even bekeken heb, verzuip ik in de mogelijke instellingen. Met de oude mod rookte ik op 8 watt, maar met de nieuwe brandde ik direct de coil door. Wie heeft de Joyetech eVic VTwo ook en kan me wegwijs maken in de mogelijkheden?

Ik heb de handleiding doorgenomen, maar daar staan termen in die me niet veel zeggen, zoals Temp NI, Temp TI, Temp SS316, TCR (M1, M2, M3). Ik hoef niet zo nodig al die instellingen te snappen, maar wil in ieder geval weten wat de beste setting is, zodat ik niet mijn coils achter elkaar weg moet gooien.
Welke weerstand heeft de coil in je Aspire tankje en op welk wattage stond je mod toen de coil verbrandde?

Zolang je normale coils gebruikt heb je niets met alle extra instellingen van doen, behalve het instellen van je wattage.

Omdat je vertelt dat je de Ello mini XL hebt aangeschaft zul je alleen de wattage instelling kunnen gebruiken.

De HW2, HW3 en HW4 zijn coils die alleen op wattage kunnen worden gedampt.
Dit omdat de gebruikte draad in de beschikbare coils geen temperatuur coefficient hebben.
Dit betekent dat als de temperatuur van de coil stijgt, de weerstand gelijk blijft.
De meest voorkomende draadsoorten die je alleen in wattage modus gebruikt zijn Kanthal en Nichrome.

Temp instellingen en TCR instellingen zijn alleen van toepassing als je met coils gaat dampen die gemaakt zijn van stainless steel (SS), titanium (TI) of nickel (NI).
De HW1 coil is gemaakt van SS316 en kan op temperatuur en op wattage worden gedampt.

[ Voor 4% gewijzigd door Undy op 05-10-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:49:

Elke keer als ik denk dat ik alles goed geïnstalleerd heb en ik druk of de firebutton om een hijs te nemen dan springt de wattage weer hoger. Als ik hem los laat staat de wattage weer hoe ik hem had ingesteld.

Kan iemand helpen?
Welke tank heb je?
Welke coil met welke weerstand zit daar in?
Op welk wattage stond de mod ingesteld toen je coil verbrandde?

Welke informatie heb je op het schermpje van je mod als wat jij omschrijft gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:49:

Kan iemand helpen?
Lijkt wel of hij in Bypass mode staat.
Het beste kan je hem op VW-modus zetten en het wattage aanhouden dat op de coil staat aangegeven.
Op z'n laagste beginnen en langzaam opvoeren tot hetgeen wat voor jouw het beste smaakt

Coil verbrand smaken kan als er te hoog vermogen door heen gaat enige wat je daar aan kan doen is je coil vervangen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
kever678 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:34:
[...]

Onder garantie een nieuwe gekregen, gekocht bij vapeparts. Toch wel netjes!

Laat hem nu liggen als backup, Smoant Charon bevalt me beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@kever678

Vapeparts ? kende ik nog niet en had gehoopt dat zoals de naam doet vermoeden, het een shop zou geweest zijn die onderdelen voor mods en tanks verkoopt.
jammer genoeg is het maar een "12 in een dozijn" webshop, die net het zelfde aanbied als al de andere shops :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Klopt, verkoopt echt de “standaard” producten. Volgens mij ook eenmanszaak, had gemaild met de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Lekker bezig zijn ze bij Gearbest. Verzenddatum wordt elke dag steeds opgeschoven. Nog langer wachten op m'n tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Ari Gold

Was het een pre order ? Misschien kan de fabrikant het product niet tijdig leveren bij Gearbest. Het kan bij elke webshop wel eens fout gaan, jammer als jij daar dan het "slachtoffer" van bent. Maar over het algemeen heeft Gearbest best wel een goede track record.

Heb je al contact opgenomen met de klantendienst ? Mijn ervaring leert me dat die bovengemiddeld goed is en ze altijd een aanvaardbare oplossing aanbieden voor je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
Door mijn nieuwsgierigheid toch deze jongen besteld:
https://www.gearbest.com/mod-kits/pp_945082.html
RDA was goed getest en je krijgt alles erbij inclusief batterijen. Wordt pas 25 oktober verzonden (als het niet uitloopt). Ik heb ze nog iets goedkoper gezien maar ik heb tot nu toe goede ervaringen met Gearbest. Als er iemand de kit wil bestellen (waar dan ook) let op. Er is een kit met batterij en een kit zonder batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh..... ga niet bestellen bij Gearbest. Daar heb ik 1 bestelling gepleegd en daar hebben ze zo in gefaald, dat ik ze er gelijk uit heb gegooid. Als ik die Squonker wil bestellen, zal dat bij Ali of Fasttech zijn, want die houden zich wel aan hun woorden wat betreft "free shipping"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
justmike schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:41:
@Ari Gold

Was het een pre order ? Misschien kan de fabrikant het product niet tijdig leveren bij Gearbest. Het kan bij elke webshop wel eens fout gaan, jammer als jij daar dan het "slachtoffer" van bent. Maar over het algemeen heeft Gearbest best wel een goede track record.

Heb je al contact opgenomen met de klantendienst ? Mijn ervaring leert me dat die bovengemiddeld goed is en ze altijd een aanvaardbare oplossing aanbieden voor je problemen.
Nee, was geen pre-order. Bestelling is zaterdag gewijzigd naar shipped na 10 dagen. :/

Al eerder besteld bij Gearbest en toen ging het goed. Normaal bestel ik bij Ali en vape spul bij Fasttech. Daar is het next day shipping en dan 2 weken wachten. Nu lijkt het andersom. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Ben al 3 weken aan het wachten op een paar drip tips van fasttech... zijn verzonden op 19 September :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Je moet een beetje mazzel hebben, soms heb ik producten van GB of FT binnen 1,5 week binnen... soms 5 a 6 weken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

GaMeOvEr schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:14:
Tja. "Enorm schrikken".

Nogal paniekvoetbal.
Hahaha wat een onzin zeg! Dit is toch om van te lachen? Ik damp nu ook al een tijdje achter mijn PC met 3 schermen. PC staat op een tafeltje hier. Er staat ook nog een laptop op mijn bureau. Helemaal NIKS aan de hand en ik blaas regelmatig gewoon de damp op mijn scherm. Weet je hoeveel je wel niet moet dampen als je van damp hele bakken vocht wil maken? Ik geloof er helemaal niets van om eerlijk te zijn. Dan moet je complete liters aan damp produceren.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

DAMAGE schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:45:
[...]

Hahaha wat een onzin zeg! Dit is toch om van te lachen? Ik damp nu ook al een tijdje achter mijn PC met 3 schermen. PC staat op een tafeltje hier. Er staat ook nog een laptop op mijn bureau. Helemaal NIKS aan de hand en ik blaas regelmatig gewoon de damp op mijn scherm. Weet je hoeveel je wel niet moet dampen als je van damp hele bakken vocht wil maken? Ik geloof er helemaal niets van om eerlijk te zijn. Dan moet je complete liters aan damp produceren.
Vocht is het probleem niet, VG dampen laten wel degelijk residue achter. Dit is echter heel erg minimaal, al helemaal vergeleken met teer in een normale sigaret.

Tenzij je heel lang achtereen stuk door bij je hardware vaped zonder de boel ooit schoon te maken, of nauwelijks ventilatie in je PC/ruimte hebt lijkt mij de kans inderdaad erg klein dat het problemen op gaat leveren, maar edge cases houd je altijd. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:56
Ari Gold schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:33:
Lekker bezig zijn ze bij Gearbest. Verzenddatum wordt elke dag steeds opgeschoven. Nog langer wachten op m'n tank.
Ari Gold schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:19:
Nee, was geen pre-order. Bestelling is zaterdag gewijzigd naar shipped na 10 dagen. :/

Al eerder besteld bij Gearbest en toen ging het goed. Normaal bestel ik bij Ali en vape spul bij Fasttech. Daar is het next day shipping en dan 2 weken wachten. Nu lijkt het andersom. 8)7
Ze hebben een weekje vakantie gehad in China.
Wikipedia: Golden Week (China)
Zelfs als je deze bestelling bij Fasttech, AliE of waar dan ook in China geplaatst had, had de verzending waarschijnlijk vertraging opgelopen.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Valentino-46 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

[...]

Ze hebben een weekje vakantie gehad in China.
Wikipedia: Golden Week (China)
Zelfs als je deze bestelling bij Fasttech, AliE of waar dan ook in China geplaatst had, had de verzending waarschijnlijk vertraging opgelopen.
Ja, zoiets las ik al in het "Online shoppen in China-topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Ari Gold schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:33:
Gearbest is ook gewoon een kutshop, beter naar fasttech, veel betere service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb geen slechte ervaringen met gb, ook een issue met een product werd snel opgelost door terugbetaling en mocht het huidige product houden. Levertijden kan gb niet altijd wat aan doen, zeker niet als je voor de gratis verzending kiest. Er zijn nogal wat tussenstappen voordat het product bij jou thuis is. Alles heeft zo zijn prijs...

Wil je de volgende dag je product en de garanties die gelden conform de EU standaard dan moet je gewoon u Nederlandse shops bestellen met de daarbijbehorende hogere prijzen. En zelfs in Nederland zijn er genoeg shops die er een potje van maken.

En nee...ik heb geen aandelen in gb ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik kan de goede ervaringen met Gearbest enkel maar beamen. De enige keer dat ik een probleem heb gehad met een bestelling in china was juist bij Fasttech. Verzendings datum werd steeds verschoven en de communicatie was zeer gebrekkig. Maar ik wil ze daar nu niet op gaan afrekenen, voor die ene keer dat het fout ging heb ik tientallen succesvolle bestellingen gedaan.

Verhalen dat "X" webshop een kutshop is vind je terug over ALLE grote web handelaars ,maar het feit dat ze zo groot geworden zijn doet toch vermoeden dat het in de overgrote meerderheid van de gevallen gewoon goed gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik bestel ook niets meer bij Gearbest, teveel gezeik gehad. Fasttech en 3fvape is altijd prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
efun.top is ook prima overigens, alle bestellingen met een week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15
Iemand nog advies wat betreft een goede kant en klare instapper? Heb een zeer oude ego die me ooit geholpen heeft met stoppen. Ben alweer ruim 2 jaar aan het roken maar wil het weer proberen. Ik zoek een fijne damper die met name goed dampt. 50-75 en in 1x compleet. Helemaal niet geïnteresseerd in zelfbouw. Plug & play zoek ik. Topic start en de laatste pagina's in dit topic gelezen maar iedereen hier is duidelijk aan het "tweaken" geslagen met de technologie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Sinds kort een Smok Procolor gekocht, niet echt overtuigd in Smok na mijn vele problemen met de AL85 zoals 1 toestel wat het begaf na 1000 puffs en 2 andere met een nogal unsatisfying fire bar die heel crappy voelde maar de Procolor steekt daar met kop en shouders bovenuit.

Heel solide fire bar met duidelijke klik, geen ratelende front buttons, high res OLED scherm en een glossy coating over de verf wat me vertrouwen geeft in hun paint chipping problems die ze met de Alien 220 hadden, big baby beast tank is ook heel fijn en zuiver van smaak en imo beter dan mijn gewone baby beast.
Ook heel tevreden met de Sony VTC6 batterijen die ze me hebben mee verkocht, vind dat ze langer meegaan dan de Samsung 30Q die ik hiervoor had, al kan dat ook wel zijn omdat ik van een 1 batterij naar een 2 batterij mod ben gegaan en niet over de 60 watt kom.

@Lynx hangt ervan af wat je precies wilt, Mouth to Lung dampen ( zoals je met een analoge sigaret doet ) met high resistance coils heb ik geen ervaring mee maar direct lung hitten met sub ohm kan je niet veel verkeerd mee doen als je begint met een eLeaf iStick Pico met melo 3 tank included, leuke goedkope single battery mod die tot 70 of 75 watt en kost helemaal niet veel meer.

Later als je meer erin komt kan je de smaak verbeteren door een betere tank te kopen en die op je Pico te zetten maar in het begin zal die melo 3 zeker voldoen.
Je kan ook eventueel de Pico zonder tank kopen als Mod Only en dan een Aspire Cleito erop zetten, ook een heel fijne tank en beduidend betere smaak dan de Melo 3.

Zoek je meer het mouth to lung gevoel alsof je aan een gewone sigaret trekt dan zal iemand anders je moeten helpen, heb geen ervaring met tanks en coils die boven de 0.5ohm zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 13-10-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Iets dat dicht tegen het echte roken aan zit zou denk ik de overstap wel makkelijk maken. Toch zal ik even kijken naar de pico. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Katmi schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:49:

Je kan ook eventueel de Pico zonder tank kopen als Mod Only en dan een Aspire Cleito erop zetten, ook een heel fijne tank en beduidend betere smaak dan de Melo 3.
Een Cleito heeft minimaal 60 watt nodig om een beetje tot zijn recht te komen, dan blijf je met een Pico en de single 18650 batterijen wisselen, nu niet bepaald een goede combi. Snap die hele Cleito hype sowieso niet, kies dan een veco tank van vaporesso of een baby Beast van Smok met een m2 coil.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tot op heden verslaat niets mijn Erl Königin (met iStick Pico).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Yor schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:39:
[...]

Een Cleito heeft minimaal 60 watt nodig om een beetje tot zijn recht te komen, dan blijf je met een Pico en de single 18650 batterijen wisselen, nu niet bepaald een goede combi. Snap die hele Cleito hype sowieso niet, kies dan een veco tank van vaporesso of een baby Beast van Smok met een m2 coil.
Je hebt ook Cleito coils van 0.4 ohm die best tussen 40 en 60 watt werken en ik vond die op 45 al aardig tot zijn recht komen, ik spreek dan ook niet van een cleito 120 of een cleito Exo met die dikke coils van 60-100 watt.
Ik had op mijn AL85 met 0.4 cleito coils geen probleem om een hele dag te doen op 40 of zelfs 50 watt en 1 Samsung Q30 batterij.

Van alle factory coils die ik al heb gehad vind ik Cleito coils de beste combo van prijs/levensduur/smaak, Smok zit ook op het smaakniveau maar ik zoveel wisselend success gehad met de Q2 0.4 baby beast coils dat ik ze beu ben geworden.
Op zich spijtig want ik vind de Baby beast/Big baby beast heel goede tanks maar Smok coil QC is 0%, waar ik dan over mijn Procolor mod wel weer heel te spreken ben.

Nuja als beginner maakt het weinig uit en ga je zelf die Melo 3 die bij de Pico zit amazing vinden dus zo een heel groot probleem is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Weet iemand waar nog nicotinebase 100mg of hoger te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Tot 100 mg: https://nieuwesigaret.nl/shop/eliquid-nicotine-basis/

Hoger: hiliq en/of hsmok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cybergamer schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:43:
Tot op heden verslaat niets mijn Erl Königin (met iStick Pico).
Voor jou ;)

Mijn crius II is onderweg :) hoop dat die 3ml niet te weinig is

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 15-10-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Alleen voor wederverkopers met KVK nummer Niet te koop voor particulieren.

fijn dat je dat er niet bijzet! Useless info dus.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Cybergamer schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 01:54:
[...]

Alleen voor wederverkopers met KVK nummer Niet te koop voor particulieren.

fijn dat je dat er niet bijzet! Useless info dus.
Probeer het maar eens zonder of met een nep KVK nummer.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Probeer het maar eens zonder of met een nep KVK nummer.

|:(
Tegenwoordig kan je het niet zomaar meer bestellen, je moet eerst informeren per email....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik heb nog niet zo heel lang geleden besteld bij "denieuwesigaret" zonder kvk nummer, zonder e mail en met verzending naar Belgie.

Deze handelaar ligt niet echt wakker van de wetgeving en verkoopt aan iedereen zonder veel vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:51:
Deze handelaar ligt niet echt wakker van de wetgeving en verkoopt aan iedereen zonder veel vragen.
Wat echt een supergeruststellende gedachte is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@Verwijderd

Dat soort figuren kom je in elke streng gereguleerde sector tegen. En ik heb er geen probleem mee om met hen zaken te doen.

Een flesje van 10ml met 20mg/ml nicotine aan 2/3 € in een reguliere winkel is pas echt bedrog en diefstal in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Wat echt een supergeruststellende gedachte is
Leg eens uit wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Na het nodige onderzoek is mijn oog gevallen op de starters kit van de eleaf pico 25. Een collega van me heeft m ook en bevalt prima voor hem. Iemand nog wat feedback voordat ik de damper bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 14:45
Heeft er iemand al ervaring met de Berserker mtl?
Ik blijf momenteel een beetje hangen bij de merlin mini (mtl).....

[ Voor 3% gewijzigd door foxtrot81 op 16-10-2017 20:01 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Lynx

Met een eleaf kit zit je als starter zeker niet slecht, hun spullen zijn degelijk.
Er is zeker beter op de markt, maar dan zit je ook meteen in een duurdere en/of minder gebruiksvriendelijke klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Lynx schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:28:
Na het nodige onderzoek is mijn oog gevallen op de starters kit van de eleaf pico 25. Een collega van me heeft m ook en bevalt prima voor hem. Iemand nog wat feedback voordat ik de damper bestel?
Daar zat ik ook naar te kijken toen ik een opvolger voor de Q16 zocht. Uiteindelijk de Eleaf Ikonn 220 gekocht omdat dit meer wattage aankan en 2 batterijen heeft. Naar mijn idee een betere keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Hangt allemaal van je vape gedrag af imo, ik heb ook redelijk lang op een vaporesso attitude gedaan met 1 Samsung Q30 batterij en kwam daar tot savonds mee toe, nu heb ik een Smok Procolor met 2 Sony VTC6 batterijen want een andere 1 batterij mod was geen upgrade meer.
Maar vape ook meer nu dan toen ik begon met sub ohmen, eenmaal je je smaak vind in high end liquid is het moeilijk om het een uur aan de kant te laten staan :P

Als je van een vape pen komt en je eerste echte mod koopt kom je normaal wel vlot toe met 1 high end batterij erin voor de dag, eventueel 2 batterijen kopen en een external charger zodat je de batterijen afwisselt.

Ook zeggen die 225w of whatever mods je niet veel als je met je eerste mod begint, de kans dat zo iemand boven de 50 watt dampt is heel klein in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
foxtrot81 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:01:
Heeft er iemand al ervaring met de Berserker mtl?
Ik blijf momenteel een beetje hangen bij de merlin mini (mtl).....
Ja heb die nu 2 weken in gebruik. Een supertankje voor MTL, is wel echt een strakke MTL, maar met de lange glazen tank erop heerlijk 4 ml te gebruiken en super smaak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 14:45
fivepack schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Ja heb die nu 2 weken in gebruik. Een supertankje voor MTL, is wel echt een strakke MTL, maar met de lange glazen tank erop heerlijk 4 ml te gebruiken en super smaak!!
Ik ga hem ook halen ;-) nu in de flash sale voor maar 25,- bij GB ook incl 4ml glaasje. _/-\o_

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:02
Vorig weekend een Smok Osub 80 Baby kit gekocht. Heerlijk dampen, wat een rook, jezus! Vind de meegeleverde sapjes van Aramax maar niks, max strawberry en USA Tobacco @ 6mg nicotine.

Iemand ervaring met de Black Notes sapjes?

Voor nu de volgende liquids in bestelling staan:

Black Note Forte @ 6mg nicotine
Black Note Quartet @ 6mg
Vaponaute on the storm @ 6mg
5 pawns Kibitzer @ 3mg
Cosmig Fog the shocker @ 0mg

Al een maand lang geen sigaretten gerookt en met dat budget ga ik mezelf lekker verwennen met sapjes. Mochten jullie echte aanraders hebben dan hoor ik het graag !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 22:13
Heb vanavond de Devil rda ontvangen, van de makers van de Apocalypse. Wow, wat een smaak! De rda kwam met een pakje Juicy Wix, voor mij een nieuwe soort katoen. Wickt als een malle en op mijn Petri 24mm, 2x 6 wraps 20g Ni80 dampt het heerlijk weg. Clouds bro! Deze rda kan ik iedereen aanraden. De tijd zal het leren of het een vervanger is voor de Kennedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik twijfel tussen de Hadely en de dead rabbit, prijsverschil officieel is zowat 55 euro in de shop.
Mijn broer heeft de Hadely en is wel goed en ook simpel met die single coil setup, dead rabbit zou dual coil zijn en ook hogere wattage dan, heb ik op zich niet echt een probleem mee.

Voor de prijs van de Hadely heb ik al de dead rabbit + coils + katoen + ez dripper fles, al lijkt persoonlijk de Hadely wel meer in mn straat te liggen met single coil en 50-60 watt tov al vlot 80 watt op de Dead rabbit, welke je ook in single coil kunt runnen maar de kerel van de shop zegt dat de airflow dan niet zo fijn is.

Moeilijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
...Ik twijfel tussen de Hadely en de dead rabbit...
Nou ik heb wat zaken gehoord als de Entheon RDA. Ik wil je keuze niet moeilijker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 22:13
Katmi schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:50:
Ik twijfel tussen de Hadely en de dead rabbit.
Moeilijke keuze :P
Ik heb de Hadaly en ben er heel erg tevreden over.Om het nog moeilijker te maken: de O-Atty is beter, imho. :) Van beide zijn vrijwel perfecte clones te krijgen, zodat je kunt proberen voordat je een origineel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam onlangs dit schatje tegen en na het zien van wat reviews op youtube, ga ik die zeker aanschaffen. Het is de VandyVape Mesh RDA :

YouTube: Vaping The Mesh RDA By Vandy Vape!

Daarnaast zit ik aan de VandyVape Pulse 22BF te denken, lijkt mij een goeie rookmachine met smaaksensatie!

YouTube: The Pulse 22 BF! A Squonker's Dream! Quick Build & Wick Tuto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@Verwijderd

Nice.
Maar het is nog veel te vroeg voor Rip Trippers video's :9 Ik word echt zenuwachtig van die vent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee, niet te vroeg, tis gewoon een gast die loopt op ADHD :P
Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.