Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 104 Laatste
Acties:

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oke, noob dat ik ben hetvolgende.
Mijn Joytech Egrip 2; daar heb ik een coil in verwisseld. Nu heb ik de nieuwe coil gesoakt en even laten wezen.
Nu gebruik ik hem en krijg magertjes damp uit de e-smoker. Als ik het al wel krijg is het een soort plofje.
Dit tussen 8 en 20 watt, de rook is erg scherp. De display geeft 0.32 ohm aan.

Iemand een idee wat ik fout doe? Hiervoor deed die het prima. De oude coil heb ik ook weer eens teruggezet maar ook hetzelfde resultaat. De luchttoevoer pijp (geen idee hoe dat ding heet, noob hehe) is voor zover ik kan zien schoon.

Meerdere malen strakker/minder strak gedraaid, maar het lijkt niet te lukken. Ook met nog weer een andere coil niet het gewenste resultaat. Iemand hulp :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
Kecin schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:54:
Mijn Joytech Egrip 2; daar heb ik een coil in verwisseld. Nu heb ik de nieuwe coil gesoakt en even laten wezen.
Nu gebruik ik hem en krijg magertjes damp uit de e-smoker. Als ik het al wel krijg is het een soort plofje.

Iemand een idee wat ik fout doe? Hiervoor deed die het prima. De oude coil heb ik ook weer eens teruggezet maar ook hetzelfde resultaat. De luchttoevoer pijp (geen idee hoe dat ding heet, noob hehe) is voor zover ik kan zien schoon.

Meerdere malen strakker/minder strak gedraaid, maar het lijkt niet te lukken. Ook met nog weer een andere coil niet het gewenste resultaat. Iemand hulp :)?
Gesoakt? Begrijp ik goed dat je de coil hebt uitgewassen? Een coil onder de kraan afspoelen kan wel, maar de ervaringen wisselen. Áls je hem al onder de kraan uitspoelt laat hem eerst zeer goed drogen tot hij volledig droog is. Er zit anders veel te veel water in de wick nog. Waarom je met oude coils hem nu ook niet goed meer krijgt is wel vreemd. Wellicht water achtergebleven in de base of luchtpijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Iedergeval coil van te voren in druppelen met Eliquid en na het vullen even 10 min laten in trekken en even zonder te verdampen zuigen aan dat ding met verschillende lucht toevoer instellingen.
Om de zoveel tijd zoveel mogelijk onderdelen schoonmaken/drogen is ook wel aan te raden.
Zorg dat alles goed vast zit, geen valse lucht etc.
Plofje lijkt met duiden op water of condens meestal zit er dan teveel liquid/vocht in de coil zelf, even deppen met een papiertje wil wel eens helpen als je daar bij kan.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ga even kijken. Had de coil gesoakt met e-liquid inderdaad. Wellicht dat die vloeistof te dik is ofzo. Rest van de onderdelen zijn schoon, maar het lijkt ook op valse lucht. Krijg het niet anders, ondanks ik het al wel 10 keer in en uit elkaar heb gezet :'(.

Thanks voor de comments!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:07:
Ik heb nu Aspire Atlantis coils van 0.5 ohm gekocht voor in de Melo 3/mini. Wattage op de coil staat 20-30 watt. Nu vind ik op 30 w de dampopbrengst mager. Terwijl deze naar het schijnt meer damp zou moeten opleveren dan de 1.0 ohm coils van de atlantis ondanks het hogere wattage. Nu heb ik hem voorzicht op 36 w en het betert al iets. Maar tot hoever gaan/zouden jullie gaan met deze 0.5 atlantis coils? Ik gebruik 60% VG/40% PG juice.

Bij coils van 0.5 Ohm of lager, kan je het beste bij 40watt beginnen en daarna eventueel in wattage verhogen tot de gewenste dampvolume bereikt wordt. De coils van mijn Kanger Subtank Plus, die ook op 0.5 Ohm draaien, staan gemiddeld op 50watt. Dus begin beide (Dennis en Kecin) eens op 40watt en als je dan niet de dampproductie hebt die je wilt, verhoog het wattage dan met 2,5watt. Zet ook de Airflow ring op de base helemaal open, zodat je zeker weet dat er luchtdoorvoer is. Als je een verbrande katoensmaak krijgt, dan gelijk weer het wattage verlagen naar de vorige stand. Je "Sweet Spot" vinden qua wattage is een proces van geduld en afstellen.
Dennis, probeer eens een 70Vg liquid ipv een 60Vg liquid, dan heb je ook meer dampproductie ;)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:40:
[...]

[...]

Bij coils van 0.5 Ohm of lager, kan je het beste bij 40watt beginnen en daarna eventueel in wattage verhogen tot de gewenste dampvolume bereikt wordt. De coils van mijn Kanger Subtank Plus, die ook op 0.5 Ohm draaien, staan gemiddeld op 50watt. Dus begin beide (Dennis en Kecin) eens op 40watt en als je dan niet de dampproductie hebt die je wilt, verhoog het wattage dan met 2,5watt. Zet ook de Airflow ring op de base helemaal open, zodat je zeker weet dat er luchtdoorvoer is. Als je een verbrande katoensmaak krijgt, dan gelijk weer het wattage verlagen naar de vorige stand. Je "Sweet Spot" vinden qua wattage is een proces van geduld en afstellen.
Dennis, probeer eens een 70Vg liquid ipv een 60Vg liquid, dan heb je ook meer dampproductie ;)
Hey, thanks voor je tips! 40 Watt is wel gelijk hoog om mee te beginnen lijkt me? Dan brand/klapt die er behoorlijk op om het zo maar te zeggen. Maar zal eens kijken of het effect beter word. Thx

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:32:
[...]

Hey, thanks voor je tips! 40 Watt is wel gelijk hoog om mee te beginnen lijkt me? Dan brand/klapt die er behoorlijk op om het zo maar te zeggen. Maar zal eens kijken of het effect beter word. Thx
Je geeft zelf aan dat de coil die je nu gebruikt 0.32 Ohm is, dat krijg je bij 30 watt gewoonweg niet aan de praat. Dit soort waarde's hebben een hogere wattage nodig. Maar als je het niet vertrouwt, begin dan bij 30watt en ga dan hoger in je wattage van af dat punt. Met 8 tot 20watt ga je het zeker niet redden.Des te lager de weerstand, des te hoger het wattage ;)

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:40:
[...]

[...]

Thanks ik ben gisteren ook al wat aan het spelen geweest ermee in stapjes van 2 watt. Lucht staat helemaal open, hij staat nu op 47 watt en dat is voor mij nu prima. Geen dryhits gehad en een prima damp. Wel vaag dat Aspire voor deze coils 20-30 watt aanraad, het staat zelfs op de coil. Ik wist dit toen ik hem aanschaftte maar in de tabel van rookwinkel.nl stond er dat ie best een goede damp bracht. En dat doet hij nu ook, maar dan op 47 watt:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:54:
[...]

Thanks ik ben gisteren ook al wat aan het spelen geweest ermee in stapjes van 2 watt. Lucht staat helemaal open, hij staat nu op 47 watt en dat is voor mij nu prima. Geen dryhits gehad en een prima damp. Wel vaag dat Aspire voor deze coils 20-30 watt aanraad, het staat zelfs op de coil. Ik wist dit toen ik hem aanschaftte maar in de tabel van rookwinkel.nl stond er dat ie best een goede damp bracht. En dat doet hij nu ook, maar dan op 47 watt:P
Getallen op de coil gebruik ik slechts als richtgetal. Staat er op een coil dat hij tussen de 40 en 90watt geschikt is, dan zet ik het wattage op 40watt en verhoog dat net zolang in stapjes van 5 of 2,5watt, totdat ik tevreden ben. Daarna kan ik gewoon op het display zien wat het wattage is en dat hou ik dan aan zolang ik die coils gebruik. ;)

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:02:
[...]

Getallen op de coil gebruik ik slechts als richtgetal. Staat er op een coil dat hij tussen de 40 en 90watt geschikt is, dan zet ik het wattage op 40watt en verhoog dat net zolang in stapjes van 5 of 2,5watt, totdat ik tevreden ben. Daarna kan ik gewoon op het display zien wat het wattage is en dat hou ik dan aan zolang ik die coils gebruik. ;)
Klopt, het is maar een een idee, maar het zou goed mogelijk kunnen zijn dat ze bij die 20-30w uitgaan van de meest ongunstige omstandigheden zoals max VG. Hoewel de wickgaten van de Atlantis coils groter zijn zie ik dan die EC coils van Eleaf. En die hadden een range van 30-80w (0.3 ohm) en 30-100w (0.5 ohm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:04:
[...]

Klopt, het is maar een een idee, maar het zou goed mogelijk kunnen zijn dat ze bij die 20-30w uitgaan van de meest ongunstige omstandigheden zoals max VG. Hoewel de wickgaten van de Atlantis coils groter zijn zie ik dan die EC coils van Eleaf. En die hadden een range van 30-80w (0.3 ohm) en 30-100w (0.5 ohm)
Hoe hoger het Vg-gehalte, dan ook hoger de wattage, je coil moet het namelijk wel kunnen verdampen en Vg (Vegetable Glycerin oftewel plantaardige olie) wordt juist dunner bij hogere wattage's. ;) Die 20 a 30watt zal eerder gelden bij een liquid met 60Pg.

Mijn TFV4 met een quadruple coil (8 coils) en die op een weerstand van 0.15 Ohm staat, draai ik op 85 a 90watt. Mijn Steam Crave heeft een weerstand van 0.2 Ohm en draait op 65 tot 70watt, met beiden gebruik ik 70Vg of 80Vg liquid en dat dampt aardig moet ik zeggen. :P Dus nogmaals, des te lager de weerstand, des te hoger het wattage.... :/

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:19:
[...]

Hoe hoger het Vg-gehalte, dan ook hoger de wattage, je coil moet het namelijk wel kunnen verdampen en Vg (Vegetable Glycerin oftewel plantaardige olie) wordt juist dunner bij hogere wattage's. ;) Die 20 a 30watt zal eerder gelden bij een liquid met 60Pg.

Mijn TFV4 met een quadruple coil (8 coils) en die op een weerstand van 0.15 Ohm staat, draai ik op 85 a 90watt. Mijn Steam Crave heeft een weerstand van 0.2 Ohm en draait op 65 tot 70watt, met beiden gebruik ik 70Vg of 80Vg liquid en dat dampt aardig moet ik zeggen. :P Dus nogmaals, des te lager de weerstand, des te hoger het wattage.... :/
Wederom dank, het zorgde voor enige verwarring tussen de 0.5 atlantis en eleaf coils die mega verschillen qua wattage. Maar ik ben denk ik wel blij dat ik voor de 0.5 ben gegaan en niet voor de 1.0 ohm coil van atlantis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
[...]

Wederom dank, het zorgde voor enige verwarring tussen de 0.5 atlantis en eleaf coils die mega verschillen qua wattage. Maar ik ben denk ik wel blij dat ik voor de 0.5 ben gegaan en niet voor de 1.0 ohm coil van atlantis.
En wederom graag gedaan! 8) Op een gegeven moment leer je vanzelf op welk wattage je je coil moet zetten als beginwaarde. Coils met een waarde van 0.5 en lager, kan je het beste op 40watt zetten als beginwaarde, van af daar ga je dan afstellen totdat je jouw "Sweet Spot" hebt gevonden. ;)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:15:
[...]

En wederom graag gedaan! 8) Op een gegeven moment leer je vanzelf op welk wattage je je coil moet zetten als beginwaarde. Coils met een waarde van 0.5 en lager, kan je het beste op 40watt zetten als beginwaarde, van af daar ga je dan afstellen totdat je jouw "Sweet Spot" hebt gevonden. ;)
Thanks voor bovenstaande tips wederom. Heb 40 watt geprobeerd maar dan smaakt het echt neer kortsluiting... Heb het gevoel dat ik de coil dan stukbrand oid, enig idee? Onder de 10 watt komt er nu ineens wel damp uit, ik had vantevoren niet verwacht dat het zo'n ingewikkelde hobby zou zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:50:
[...]

Thanks voor bovenstaande tips wederom. Heb 40 watt geprobeerd maar dan smaakt het echt neer kortsluiting... Heb het gevoel dat ik de coil dan stukbrand oid, enig idee? Onder de 10 watt komt er nu ineens wel damp uit, ik had vantevoren niet verwacht dat het zo'n ingewikkelde hobby zou zijn :P
Graag gedaan, daar zitten we hier toch voor? Dan is die 40 watt te hoog, dus ga eens naar 35 watt, als dat ook nog te hoog is, gewoon zakken naar 30 watt.
Vind het wel vreemd gedrag van een coil met een weerstand van 0.32 Ohm. Die zou je veel meer op zijn donder moeten kunnen geven. Weet niet of er een Vapeshop bij je in de buurt is, want dan zou ik daar eens langsgaan.
Op zich is het geen ingewikkelde hobby, je dient alleen voor de aanschaf je huiswerk te doen :P , en niet daarna, dat heeft geen zin. ;) Voordat ik een tank of mod aanschaf, gaat er toch wel een week aan huiswerk doen vooraf. Overal info opvragen, bij de fabrikant, diverse webshop etc. etc. Na die week komt er dan een beslissing, ja of nee. Ook haal ik de tank helemaal uit elkaar als ik hem binnen heb. Ken de gereedschap waarmee je werkt ;) Daarna vul ik hem, zoek het juiste wattage op en dampen maar! 8)

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:06:
[...]

Graag gedaan, daar zitten we hier toch voor? Dan is die 40 watt te hoog, dus ga eens naar 35 watt, als dat ook nog te hoog is, gewoon zakken naar 30 watt.
Vind het wel vreemd gedrag van een coil met een weerstand van 0.32 Ohm. Die zou je veel meer op zijn donder moeten kunnen geven. Weet niet of er een Vapeshop bij je in de buurt is, want dan zou ik daar eens langsgaan.
Op zich is het geen ingewikkelde hobby, je dient alleen voor de aanschaf je huiswerk te doen :P , en niet daarna, dat heeft geen zin. ;) Voordat ik een tank of mod aanschaf, gaat er toch wel een week aan huiswerk doen vooraf. Overal info opvragen, bij de fabrikant, diverse webshop etc. etc. Na die week komt er dan een beslissing, ja of nee. Ook haal ik de tank helemaal uit elkaar als ik hem binnen heb. Ken de gereedschap waarmee je werkt ;) Daarna vul ik hem, zoek het juiste wattage op en dampen maar! 8)
De weerstand van een coil zegt alleen maar iets over de weerstand. Het is afhafnkelijk van meer factoren.
De hoeveelheid draad en legering zorgt voor een bepaalde massa van de coil. Met een hoge massa kun je op hogere wattages dampen.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Had wat aroma's (en lege flesjes) besteld bij Lubrisolve. Hier mensen bekend met dit bedrijf?

Laat binnenkort wel weten of het wat is :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ilc86xv.jpg

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 06:15
kever678 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:42:
Hier mensen bekend met dit bedrijf?
Nog nooit van gehoord. Maar van wat ik uit hun "About " page kan opmaken is het een smeermiddelen handelaar is die op de "vape hype" kar gesprongen is en ze hun smaakstoffen niet zelf produceren.

Zou me niet verbazen dat het re-branded Hangsen concentraten zijn of iets dergelijks.

Ik weet niet of het tot je mogelijkheden behoord, maar zou je een vergelijkende test kunnen doen met concentraten van bijvoorbeeld: The Perfumers/Flavor Apprentice, Flavour Art of Capella?

[ Voor 53% gewijzigd door justmike op 14-09-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
kever678 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:42: Hier mensen bekend met dit bedrijf?
Ik ken ze van naam, vooral op de engelse vape fora is er nogal eens over gesproken en besteld. Met name de goedkope VG, PG en nicotine.

Beoordelingen lopen nogal uiteen. VG/PG is prima, de nicotine voldoende. Over de smaakstoffen is mij niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
Sinds kort de trotse eigenaar van een Egrip 2. Erg blij mee, ben alleen op zoek naar extra mouthpieces voor dit ding. Iemand een idee waar ik dit (goedkoop) haal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Brammos85 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:00:
Sinds kort de trotse eigenaar van een Egrip 2. Erg blij mee, ben alleen op zoek naar extra mouthpieces voor dit ding. Iemand een idee waar ik dit (goedkoop) haal?
Heb je de standaard of de special kit ? De standaard kit gebruik de klasieke 510 drip tips, die kan je zowat overal krijgen.
De special kit heeft een driptip/ base combo met kinderveilige sluiting uit een stuk die uniek voor deze mod is .

http://www.joyetech.com/p.../?age-verified=a58efaca28

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
justmike schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:18:
[...]

Heb je de standaard of de special kit ? De standaard kit gebruik de klasieke 510 drip tips, die kan je zowat overal krijgen.
De special kit heeft een driptip/ base combo met kinderveilige sluiting uit een stuk die uniek voor deze mod is .

http://www.joyetech.com/p.../?age-verified=a58efaca28
Helder, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Vandaag ontvangen van Gearbest. De waardige opvolger van mijn oude (en mijn meest gebruikte tank) de Ijoy Combo (1):

De Ijoy Combo 2! 

Afbeeldingslocatie: https://www.dampforum.nu/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/07/27/goods-img/1502850379911226971.jpg&key=0e6182dbbfa39a2d68e6eed3ec88364f25326b67e28239e1ccf1437611697896

Direct opgebouwd met de meegeleverde coils (alien) en in een supermakkelijk te builden deck. Wát een opvolger! Geweldige smaak, airflow en de 810 driptip is echt top!
Dit gaat absoluut m'n nieuwe all day tank worden! Heb er vele geprobeerd maar de combo's bevallen me echt goed! Wat een toptank!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandaag mijn Eleaf Ikonn 220 binnen gehad, welke batterijen zijn het beste (aangezien er maar 2 in moeten)?

Deze:
Sony Konion US18650 VTC6 3120mAh - 30A? Of zijn er andere die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilskes schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:55:
Vandaag mijn Eleaf Ikonn 220 binnen gehad, welke batterijen zijn het beste (aangezien er maar 2 in moeten)?

Deze:
Sony Konion US18650 VTC6 3120mAh - 30A? Of zijn er andere die beter zijn?
Sony VTC5A is beter dan de VTC6 (25A tegenover 19A). Kijk het lijstje maar na van Mooch...

https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2FB41m0uR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 10:55
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je eisen zijn. Voor mij zou de vtc6 beter zijn, ik haal bij lange na de 15 amp al niet, maar vindt het wel prettig als een accu langer mee gaat.
Dus om nu te zeggen dat de vtc5a beter is, omdat ie een hogere discharge rate heeft.......
Als je op hoge vermogens en lage weerstanden gaat zitten dan wel, maar als je net als ik rond de 0,7/0,8 Ohm zit en rond de 20-25 watt.... heb je die hogere rating niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fivepack schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:01:
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je eisen zijn. Voor mij zou de vtc6 beter zijn, ik haal bij lange na de 15 amp al niet, maar vindt het wel prettig als een accu langer mee gaat.
Dus om nu te zeggen dat de vtc5a beter is, omdat ie een hogere discharge rate heeft.......
Als je op hoge vermogens en lage weerstanden gaat zitten dan wel, maar als je net als ik rond de 0,7/0,8 Ohm zit en rond de 20-25 watt.... heb je die hogere rating niet nodig
Klopt en die weet ik. Sta namelijk ook privé met Pilskes in contact en weet ook wat hij aangeschaft heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik ga die extra punch wel kunnen gebruiken, en aangezien ik alles rondom het dampen nog moet ontdekken heb ik 2x VTC5a en 2x VTC6 besteld. Kan ik mooi het verschil zien in gebruikstijd.

Welke aroma's zijn aan te bevelen? Ik vind nu de fruitsmaken erg lekker, maar dan wel de smaken zoals Blue Magic en Skates. Ik lees veel over Frodo, maar dat lijkt me dan weer niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:07:
[...]

Klopt en die weet ik. Sta namelijk ook privé met Pilskes in contact en weet ook wat hij aangeschaft heeft.
Hahahaha, weet je dat ik ik totaal niet meer in de gaten had dat ik via hier contact met je heb!!!!!!

Oja, ik ga je ff mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilskes schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:13:
[...]

Hahahaha, weet je dat ik ik totaal niet meer in de gaten had dat ik via hier contact met je heb!!!!!!

Oja, ik ga je ff mailen!
Ik gelukkig wel, hou het wel bij voor ons beiden.... :P

Zie je mailtje tegemoet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
fivepack schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:01:
Je kunt nog flink hoger gaan zitten als dat. Ik damp op 40W rond de 0.6 Ohm, dat trekt net geen 10A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
Domino schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:53:
[...]

Je kunt nog flink hoger gaan zitten als dat. Ik damp op 40W rond de 0.6 Ohm, dat trekt net geen 10A.
Klopt, maar is voor mij niet nodig
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:07:
[...]

Ah ok, maar dat is uit je reactie niet te halen en daardoor voor anderen die meelezen wellicht een verkeerde indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fivepack schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:55:
[...]

Klopt, maar is voor mij niet nodig

[...]

Ah ok, maar dat is uit je reactie niet te halen en daardoor voor anderen die meelezen wellicht een verkeerde indruk
Klopt, maar wat ik privé bespreek met mensen, ga ik hier niet op het forum zetten. Dat kan alleen de persoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48

Mach

[END]Avengers

groxgrox schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:19:
Vandaag ontvangen van Gearbest. De waardige opvolger van mijn oude (en mijn meest gebruikte tank) de Ijoy Combo (1):

De Ijoy Combo 2! 

[afbeelding]

Direct opgebouwd met de meegeleverde coils (alien) en in een supermakkelijk te builden deck. Wát een opvolger! Geweldige smaak, airflow en de 810 driptip is echt top!
Dit gaat absoluut m'n nieuwe all day tank worden! Heb er vele geprobeerd maar de combo's bevallen me echt goed! Wat een toptank!
Mooi ding en een deftige inhoud.
Alleen multi coil te bouwen of ook single coil ?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
Kecin schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:50:
[...]

Zou natuurlijk ook zomaar een brakke coil kunnen zijn of een verkeerde setting op je mod. Heb ook al vaak genoeg brakke coils gehad helaas..

Nu zeer tevreden met de TFV8 big baby met dr x4 (0.15) coils :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
Mach schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:03:
[...]

Mooi ding en een deftige inhoud.
Alleen multi coil te bouwen of ook single coil ?
Zowel single (er zit een adapter bij) als dual op te bouwen. Nu een dagje volop in gebruik en hij smaakt echt goed, in combinatie met de alien coils.

Iemand hier alien coils over, die ik mag overnemen? Heb eigenlijk alleen maar kanthal...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Shit just got serious here at work... Vier jaar lang heb ik naar volle tevredenheid gedampt op kantoor. Toen ik ermee begon was ik de enige damper, ondertussen zijn er een tiental dampers. En nu opeens is er een "nieuw rookbeleid" dat "vanaf heden" van toepassing is.

Daarin staat onder andere: "In de Tabaks- en rookwarenwet is namelijk geregeld dat de werkgever zijn werknemers moet beschermen tegen tabaksrook en aanverwante producten (zoals elektronische sigaretten, navulverpakkingen en voor roken bestemde kruidenproducten)." Dit is feitelijk onjuist, want die wet rept niet over e-sigaretten.

En: Daarom is het overal in de gebouwen van (bedrijfsnaam) verboden te roken. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten. Dit in verband met de schadelijke stoffen (o.a. nicotine, propyleenglycol, glycerol, aldehyden, nitrosamines en metalen) die worden verdampt. Ook weer feitelijke onjuistheden want "roken van elektronische sigaretten" klopt niet; nicotine, propyleenglycol en glycerol zijn geen "schadelijke stoffen"; nitrosamines komen slechts in verwaarloosbaar kleine hoeveelheden vrij als je gewoon correct gefabriceerde liquids gebruikt; en aldehyden en metalen komen alleen in significante hoeveelheden voor als een e-sigaret wordt oververhit.

Daarnaast is dit mijns inziens een niet door wetgeving ingegeven wijziging van de arbeidsomstandigheden, en door een sanctieclausule die is toegevoegd ten opzichte van het oude rookbeleid ook een wijziging van het sanctiebeleid, en dus een voor de ondernemingsraad instemmingsplichtige wijziging - maar het is nog niet eens aan de OR voorgelegd en dus nietig.

Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• fivepack
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:24:
[...]

Klopt, maar wat ik privé bespreek met mensen, ga ik hier niet op het forum zetten. Dat kan alleen de persoon zelf.
Ja dat begrijp ik, maar zorg er in dit geval dan voor dat je in je antwoord duidelijk maakt dat de accu in dit geval beter is voor hem!
Klinkt misschien wat paranoia, maar er is de laatste tijd genoeg ellende met dampaccu's gebeurd en om dan zonder argumenten aan te geven dat deze accu beter is..........

Wij lezen jouw bericht en weten de achterliggende gedachte niet he

• Virtuosity1974
  • Laatst online: 05-10 20:30
groxgrox schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:19:
Vandaag ontvangen van Gearbest. De waardige opvolger van mijn oude (en mijn meest gebruikte tank) de Ijoy Combo (1)...
...Direct opgebouwd met de meegeleverde coils (alien) en in een supermakkelijk te builden deck. Wát een opvolger! Geweldige smaak, airflow en de 810 driptip is echt top!
Ik zat ook al naar die tank te kijken. Heb je misschien vergelijkingsmateriaal van jezelf?
Ik heb nu 'genoeg' tanks (Geekvape Amitt singel coil en dual coil, Geekvape Amitt 25, Serpent mini, Steamcrave Aromamizer V2, Vaporesso Gemini, Aspire Ceito) en dingen beginnen een beetje uit de hand te lopen :) .
Toch twijfel ik. Ga ik voor Ijoy Combo 2 of gaik 'Squonken'. Voor mij is smaak het belangrijkste.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe verloopt voor de meesten hier trouwens het upgradeproces? Ik heb nu bijna 2 maanden de Justfog Q16 en gebruik hem tot nu toe met veel plezier als vervanger van de gewone sigaret. (Nog geen moment echt behoefte gehad aan een peuk na ruim 8 jaar 2 pakjes shag in de week te hebben gerookt. :) )

Ik hoef zelf geen dampkanon waar je een complete vuist omheen moet doen, maar ik zoek wel naar iets met wat meer throat hit. Kan ik dan beter zoeken naar dunnere liquids of ben ik toch beter af het beestje te upgraden of vervangen?

En nog een ander dingetje, weet iemand hoe ik de Clearomizer uit elkaar haal zonder het glas te slopen? Ik heb bij verscheidene webshops het glas als apart product gezien, dus ik neem aan dat dit moet kunnen. Ik wil het dingetje eens goed schoon kunnen maken, maar de binnenkant is lastig te bereiken zonder hem uit elkaar te halen. Geen van de omsluitende deeltjes geven mee bij het draaien, en aangezien het glas is durf ik er ook niet al te veel kracht op te zetten..

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2017 22:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
D4NG3R schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:14:
Ik hoef zelf geen dampkanon waar je een complete vuist omheen moet doen, maar ik zoek wel naar iets met wat meer throat hit. Kan ik dan beter zoeken naar dunnere liquids of ben ik toch beter af het beestje te upgraden of vervangen?
Via instapkitjes naar langere Kangertech sets ben ik via een rx200 op een gegeven moment bij een eleaf Pico gekomen. Daar is een 25mm versie van. Aangezien de meeste nieuwe tanks toch 24/25mm zijn, is dat denk ik een heel goede kleine mod. Of je gaat voor de Capo van iJoy waar 20700/21700 batterijen inpassen voor langere levensduur. Ik doe zelf niet veel aan tankjes, maar ik denk dat er mensen aanwezig zijn op het forum die je er meer over kunnen vertellen. Ik hou het zelf bijna exclusief bij rda's, maar de clone van de 24mm Petri tank bevalt mij ook prima.

Kijk vooral reviews op Youtube. Ben zelf fan van Vaping Bogan en Convicted Vapes, maar ik denk dat SuckMyMod, indoorsmokers, Mike Vapes meer voor "beginners" zijn. Of natuurlijk Rip Trippers. Prima reviews die gast, ben zelf alleen niet de doelgroep.

Het belangrijkste is dat je niet meer rookt! _/-\o_

• groxgrox
Virtuosity1974 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:06:
[...]

Ik zat ook al naar die tank te kijken. Heb je misschien vergelijkingsmateriaal van jezelf?
Ik heb nu 'genoeg' tanks (Geekvape Amitt singel coil en dual coil, Geekvape Amitt 25, Serpent mini, Steamcrave Aromamizer V2, Vaporesso Gemini, Aspire Ceito) en dingen beginnen een beetje uit de hand te lopen :) .
Toch twijfel ik. Ga ik voor Ijoy Combo 2 of gaik 'Squonken'. Voor mij is smaak het belangrijkste.
Ik heb de hele serie van ijoy. De combo 1 was echt de favoriete maar deze is beter. Gebruik hem nu volop en de smaak is top. Klein puntje is dat ie wel warm wordt met een dikke coil erin

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik ben al tijden opzoek naar goede E-liquid voor een goed prijsje, het liefst US made spull.
Denk ook wel meerdere hier als ik uit USA wil laten invliegen kost het een heleboel aan shipping.
Is er in de EU niet een goede shop?

Als ik hier zie wat ze vragen voor 30ml liquids van bekendere merken dan schrik ik toch wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
jackzonztyl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:01:
Ik ben al tijden opzoek naar goede E-liquid voor een goed prijsje, het liefst US made spull.
Denk ook wel meerdere hier als ik uit USA wil laten invliegen kost het een heleboel aan shipping.

Als ik hier zie wat ze vragen voor 30ml liquids van bekendere merken dan schrik ik toch wel
Het invoeren van liquids waar al nicotine in zit zal niet meevallen.
Vloeistoffen worden strenger gecontroleerd en de kans is daarom heel erg groot dat je nicotine houdende liquids niet binnen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
jackzonztyl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:01:

Goodlife vapor heb ik goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:17:
Shit just got serious here at work... Vier jaar lang heb ik naar volle tevredenheid gedampt op kantoor. Toen ik ermee begon was ik de enige damper, ondertussen zijn er een tiental dampers. En nu opeens is er een "nieuw rookbeleid" dat "vanaf heden" van toepassing is.

Daarin staat onder andere: "In de Tabaks- en rookwarenwet is namelijk geregeld dat de werkgever zijn werknemers moet beschermen tegen tabaksrook en aanverwante producten (zoals elektronische sigaretten, navulverpakkingen en voor roken bestemde kruidenproducten)." Dit is feitelijk onjuist, want die wet rept niet over e-sigaretten.

En: Daarom is het overal in de gebouwen van (bedrijfsnaam) verboden te roken. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten. Dit in verband met de schadelijke stoffen (o.a. nicotine, propyleenglycol, glycerol, aldehyden, nitrosamines en metalen) die worden verdampt. Ook weer feitelijke onjuistheden want "roken van elektronische sigaretten" klopt niet; nicotine, propyleenglycol en glycerol zijn geen "schadelijke stoffen"; nitrosamines komen slechts in verwaarloosbaar kleine hoeveelheden vrij als je gewoon correct gefabriceerde liquids gebruikt; en aldehyden en metalen komen alleen in significante hoeveelheden voor als een e-sigaret wordt oververhit.

Daarnaast is dit mijns inziens een niet door wetgeving ingegeven wijziging van de arbeidsomstandigheden, en door een sanctieclausule die is toegevoegd ten opzichte van het oude rookbeleid ook een wijziging van het sanctiebeleid, en dus een voor de ondernemingsraad instemmingsplichtige wijziging - maar het is nog niet eens aan de OR voorgelegd en dus nietig.

Even dit filmpje laten zien op kantoor:

YouTube: What's Wrong with E-Cigarettes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Leuk filmpje maar dan zeggen ze: "je kan toch ook buiten dampen?"

Het argument dat het er dan uitziet alsof e-sigaretten net zo schadelijk zijn als tabak roken en dat daardoor rokers minder geneigd zullen zijn om over te stappen wat op den duur een groot nadelig effect heeft is dan natuurlijk "te vaag"

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:30:
[...]

Leuk filmpje maar dan zeggen ze: "je kan toch ook buiten dampen?"

Het argument dat het er dan uitziet alsof e-sigaretten net zo schadelijk zijn als tabak roken en dat daardoor rokers minder geneigd zullen zijn om over te stappen wat op den duur een groot nadelig effect heeft is dan natuurlijk "te vaag"
En dat snap ik wel. Danp is natuurlijk niet schadelijk maar niet iedereen is gediend van de grote dampwolken en de zoete geur van jouw favoriete smaakje dat zich over de afdeling verspreid. Ik damp dus buiten :)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Programmeren ziet er uit als hacken dus dat moet ik dan ook maar niet meer doen ;)

Engine nano binnen en die bevalt goed. Ikuun kan ik morgen halen, crius 2 wordt dit weekend verzonden als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Mach schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:54:
[...]

En dat snap ik wel. Danp is natuurlijk niet schadelijk maar niet iedereen is gediend van de grote dampwolken en de zoete geur van jouw favoriete smaakje dat zich over de afdeling verspreid. Ik damp dus buiten :)
Dan zet je in de huisregels dat je geen apparatuur gebruikt die enorme rookwolken produceert en geen liquids die een sterke geur hebben?

En wat dacht je van aftershave, parfum, gefrituurde lunch, cupasoup, haring etc? Dat ruik je allemaal ook maar mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:17:

Wat dacht je van gewoon geen aso zijn en ff buiten je vapepauzes houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:20:
[...]

Wat dacht je van gewoon geen aso zijn en ff buiten je vapepauzes houden?
Hoezo is het aso dan? Leg dat eens uit want niemand heeft het me uit kunnen leggen.

Bovendien heb ik mijn eigen kantoor. Oké die deel ik nu met een stagiair maar het is dus niet alsof ik in een open space met 100 man zit. En dan nog. Waarom zou dat aso zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:39:
[...]

Hoezo is het aso dan? Leg dat eens uit want niemand heeft het me uit kunnen leggen.

Bovendien heb ik mijn eigen kantoor. Oké die deel ik nu met een stagiair maar het is dus niet alsof ik in een open space met 100 man zit. En dan nog. Waarom zou dat aso zijn?
Ja, ik weet niet, hoe heet dat ook alweer? Basic human decency? Jij weet net zo goed als ik dat het door 90% van de bevolking als asociaal wordt gezien. Dan boeit het niet echt hoe jij erover denkt, dan is het volgens de norm gewoon asociaal.

Ik zou ook graag binnen willen roken, maar het is nu eenmaal zo dat dat niet meer geaccepteerd wordt. No big deal, dan ga ik buiten zitten. Pick your battles. Je kan over elk detail waarin je je oneerlijk behandeld voelt een gigantisch gevecht aan gaan, of je kan gewoon je energie sparen en het gebruiken voor iets nuttigs. Loop drie minuten naar buiten en je hebt geen gezeik en je irriteert niemand. BTW, spaar me de "maar vapen is niet roken!" comments. Dat weet ik, dat weet jij, maar dat blijkt in de praktijk geen ruk uit te maken.

En ja, je laat wel degelijk schadelijke stoffen vrijkomen. Nicotine is simpelweg giftig. Daarbij weet ik dat ik al direct misselijk wordt zodra iemand in een straal van 10 meter begint te vapen. Waarom? Geen idee. Is gewoon zo.

Niet dat ik verwacht dat deze comment ook maar enige zin heeft, gezien het karakter dat je op dit forum menigmaal tentoongesteld hebt, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Maar dat is het juist. Dampen is geen roken. Roken binnen is inderdaad not done en meestal verboden maar als daarom dampen binnen ook niet zou mogen omdat het op roken lijkt dan mag je ook geen water drinken want dat lijkt op vodka.

Nicotine is trouwens niet schadelijker dan cafeïne en zit alleen nog in trace amounts in uitgeademde damp.

Pick your battles, dat doe ik dus ook. Als ik buiten moet gaan dampen dan heeft dat een flink negatief effect op mijn productiviteit terwijl dat nergens voor nodig is.

[ Voor 39% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:00:
Maar dat is het juist. Dampen is geen roken. Roken binnen is inderdaad not done en meestal verboden maar als daarom dampen binnen ook niet zou mogen omdat het op roken lijkt dan mag je ook geen water drinken want dat lijkt op vodka.

Nicotine is trouwens niet schadelijker dan cafeïne en zit alleen nog in trace amounts in uitgeademde damp.

Pick your battles, dat doe ik dus ook. Als ik buiten moet gaan dampen dan heeft dat een flink negatief effect op mijn productiviteit terwijl dat nergens voor nodig is.
Ja, maar dat is dus wat ik zeg: zowel jij als ik weten dat het niet hetzelfde is, maar het blijkt voor de perceptie niet uit te maken. Net zoals dat er waarschijnlijk zat ervaren bestuurders zijn die met 200KM/H behoorlijk veilig zouden kunnen rijden, terwijl er ook zat mensen zijn die zelfs met 60KM/H al een gevaar op de weg zijn. En toch mogen ze allemaal maximaal 130. Is het eerlijk, logisch of fair? Nee, maar je moet ergens de grens trekken omdat het onmogelijk is om met elk individu rekening te houden.

Wat productiviteit betreft, er was zo'n studie die aangaf dat korte pauzes om de zoveel tijd productiviteit juist verhoogden, dus daar zou ik me dan weer geen zorgen om maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
"Nicotine is simpelweg giftig" ???

Dat is wel een beetje kort door de bocht

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat het het compleet onschadelijk is, maar de huidige aangenomen toxiciteit van nicotine is zwaar overdreven en is gebaseerd op historisch gegroeide misvattingen en gedateerd onderzoek.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3880486/

[ Voor 7% gewijzigd door justmike op 22-09-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:14:
[...]

Ja, maar dat is dus wat ik zeg: zowel jij als ik weten dat het niet hetzelfde is, maar het blijkt voor de perceptie niet uit te maken. Net zoals dat er waarschijnlijk zat ervaren bestuurders zijn die met 200KM/H behoorlijk veilig zouden kunnen rijden, terwijl er ook zat mensen zijn die zelfs met 60KM/H al een gevaar op de weg zijn. En toch mogen ze allemaal maximaal 130. Is het eerlijk, logisch of fair? Nee, maar je moet ergens de grens trekken omdat het onmogelijk is om met elk individu rekening te houden.

Wat productiviteit betreft, er was zo'n studie die aangaf dat korte pauzes om de zoveel tijd productiviteit juist verhoogden, dus daar zou ik me dan weer geen zorgen om maken.
Wat productiviteit betreft, jij kent mijn situatie niet. Ik heb een autisme spectrum stoornis en nicotine helpt me om om te gaan met de chaos in mijn hoofd. Dat werkt het beste bij exact de juiste dosering. En dampen is ideaal daarvoor want dan kan ik eens in de paar minuten een trekje nemen. Uit ervaring weet ik dat wanneer ik 1x per uur of 1x per half uur even ga dampen, ik daarvan op den duur compleet afgemat wordt door het fluctuerende nicotineniveau. Zeer slecht voor de concentratie en dus voor mijn productiviteit.

Ik bedoel, ik heb nu vier jaar lang optimaal kunnen functioneren. Terug gaan naar suboptimaal alleen maar omdat anderen vooroordelen hebben over een zo goed als onschadelijk middel dat ik gebruik om optimaal te functioneren... Ik wil het niet eens overwegen!

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:34:
[...]

Wat productiviteit betreft, jij kent mijn situatie niet. Ik heb een autisme spectrum stoornis en nicotine helpt me om om te gaan met de chaos in mijn hoofd. Dat werkt het beste bij exact de juiste dosering. En dampen is ideaal daarvoor want dan kan ik eens in de paar minuten een trekje nemen. Uit ervaring weet ik dat wanneer ik 1x per uur of 1x per half uur even ga dampen, ik daarvan op den duur compleet afgemat wordt door het fluctuerende nicotineniveau. Zeer slecht voor de concentratie en dus voor mijn productiviteit.

Ik bedoel, ik heb nu vier jaar lang optimaal kunnen functioneren. Terug gaan naar suboptimaal alleen maar omdat anderen vooroordelen hebben over een zo goed als onschadelijk middel dat ik gebruik om optimaal te functioneren... Ik wil het niet eens overwegen!
Wel, dan kan ik je de hand schudden, want ik zit in exact dezelfde situatie :+ Alleen word ik misselijk van vapen, dus hou ik het bij sigaren. Alleen wil de wereld zich helaas nog niet altijd aan mijn elke gril aanpassen, en zal ik dus buiten moeten roken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Twee ass'ers in discussie, mooi :P

Ik vape op werk. Hou me in en niet vol vg. Af en toe even naar buiten. Merk dat me dat wel even goed doet vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:15:
[...]

Wel, dan kan ik je de hand schudden, want ik zit in exact dezelfde situatie :+ Alleen word ik misselijk van vapen, dus hou ik het bij sigaren. Alleen wil de wereld zich helaas nog niet altijd aan mijn elke gril aanpassen, en zal ik dus buiten moeten roken.
Wat doe je dan in dit topic? Sigaren roken op de werkplek is verboden en schadelijk voor je collega's. Dampen op de werkplek is niet verboden en is onschadelijk voor je collega's. Ik hoop dat je het verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:19:
Twee ass'ers in discussie, mooi :P

Ik vape op werk. Hou me in en niet vol vg. Af en toe even naar buiten. Merk dat me dat wel even goed doet vaak
Meestal gaat zo'n discussie echter niet goed, kan ik je uit ervaring vertellen :+
Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:32:
[...]

Wat doe je dan in dit topic? Sigaren roken op de werkplek is verboden en schadelijk voor je collega's. Dampen op de werkplek is niet verboden en is onschadelijk voor je collega's. Ik hoop dat je het verschil ziet.
Ja, maar daarom doe ik dat dus ook niet op de werkplek ;) Gewoon buiten, bij de rest van de rokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dus je insinueert dat ik ook naar buiten moet gaan "net als alle andere rokers" terwijl ik geen roker ben? Nogmaals de vraag, wat doe je in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
In Belgie is de situatie alvast duidelijk, de wetgeving hier laat vapen op de werkvloer niet toe, uitgezonderd in speciaal daartoe voorziene en ingerichte ruimtes.
Hoofdstuk 4 van de wet van 22 december 2009 heeft tot doel een algeheel rookverbod op de werkplaats in te voeren. De enige toegelaten afwijking bestaat erin dat de werkgever onder welbepaalde voorwaarden kan voorzien in de inrichting van een rookkamer.

Meer nog, artikel 13, derde lid, voegt hieraan toe dat elke element dat tot roken kan aanzetten of dat laat geloven dat roken toegestaan is, verboden is op de plaatsen waar er gewerkt wordt.

Een elektronische sigaret, zelfs indien ze geen tabak bevat, is zeer vergelijkbaar met een normale sigaret, en geeft damp af. Deze sigaret is gemaakt met het doel er uit te zien als een normale sigaret.
Een elektronische sigaret vormt onbetwistbaar een element dat kan aanzetten tot roken, en een introductie ervan op de werkvloer is dan ook verboden.

Volgens de geest van de wet moet elk element of voorwerp dat een persoon ertoe zou kunnen aanzetten te roken of doet denken aan tabaksrook, verboden worden, zelfs indien de elektronische sigaret enkel damp ontwikkelt en zelfs indien deze geen product bevat dat vergelijkbaar is met tabak.
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=589
https://www.health.belgiu...ile/wet_22_12_2009_nl.pdf

En het begrip "werkvloer" mag je heel ruim nemen, heb ooit een boete gekregen (tijdens een controle actie van politie/arbeidsinspectie) wegens roken in mijn bedrijfswagen, dat ik er helemaal alleen in zat deed er niet toe. :(

[ Voor 7% gewijzigd door justmike op 22-09-2017 23:22 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:17:
[...]

Dan zet je in de huisregels dat je geen apparatuur gebruikt die enorme rookwolken produceert en geen liquids die een sterke geur hebben?

En wat dacht je van aftershave, parfum, gefrituurde lunch, cupasoup, haring etc? Dat ruik je allemaal ook maar mag wel.
Hoe ga je in hemelsnaam definieren wat een te grote wolk is of een te sterke geur. Je komt dan op een hellend vlak en dat levert vervolgens nog meer discussie op.

Ik begrijp op zich je standpunt wel maar aan dampen kleeft nu eenmaal nog een twijfelachtig imago. Hoe onterecht dat misschien ook is. Ik damp veel en graag en zou ook graag op kantoor binnen willen dampen. Maar daarentegen snap ik best dat anderen daar last van kunnen hebben en dat de werkgever dus regels gaat stellen; regels die misschien voor ons dampers vervelend zijn maar voor de meerderheid logisch zijn, gelet op de conotatie die dampen nog heeft met roken.

Overigens zal de collega die hier een rauwe haring met uitjes of een frietje speciaal de afdeling binnendraagt daar ook op worden aangesproken. Niet op basis van geschreven regels maar juist op basis van een set ongeschreven regels die inderdaad kunnen worden samengevat als gezond boeren verstand.

Soms heb je daar voordeel van, soms nadeel. Daar moet je mee dealen.

En hoewel ik mij nu op glad ijs ga bevinden, vraag ik mij af of je autitische stoornis nu juist ook niet ten grondslag ligt aan je wat starre opstelling in deze.

DUGG

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een zelfde probleem heb je toch ook met regels als geen te harde muziek, geen te irritante ringtones, niet te hard praten, niet te veel koffie- of theeleuten. Ook daar is geen duidelijke grens te stellen maar dat gaat wel goed dus waarom zou niet te veel dampproductie en niet te veel geur niet werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:04:
Een zelfde probleem heb je toch ook met regels als geen te harde muziek, geen te irritante ringtones, niet te hard praten, niet te veel koffie- of theeleuten. Ook daar is geen duidelijke grens te stellen maar dat gaat wel goed dus waarom zou niet te veel dampproductie en niet te veel geur niet werken?
Nouja, hier komt dus je ASS naar boven ( en geloof me, ik heb het genoeg gezien in anderen en mezelf om het te herkennen:) je wil alles tot op detail specifiek definiëren en regelen. Daar heb ik in mijn puberteit eindeloze en heftige discussies over gehad met ouders, leraren, werkgevers, psychologen, noem het maar op.

Wat ik me echter gerealiseerd heb, en ik hoop daadwerkelijk voor je dat jij daar op een gegeven moment ook achter komt, is dat het gewoon niet werkt. Ja, theoretisch heb je gelijk. Nee, in de praktijk ga je nooit je gelijk krijgen, en zal je soms dingen moeten laten gaan. Ja, het is oneerlijk, en ja, je hebt gelijk, en ja, in theorie zou het allemaal anders moeten gaan.

In de praktijk zal je dan echter honderden zo niet duizenden mensen zo ver moeten krijgen om niet alleen de tijd te nemen om mee te gaan in jouw gedachtegang ( hoe logisch die ook is) maar zal je ook nog voor elkaar moeten krijgen dat al die mensen daadwerkelijk zo intelligent moeten zijn om die gedachtegang te begrijpen. En geloof me, dat gaat niet gebeuren. Een stalen wil en enorme starheid ten spijt is het mij nooit gelukt.

Ik heb er zelf voor gekozen om sommige dingen maar te laten gaan, zelfs al zou je dat vanuit een principieel standpunt niet willen en zelfs al heb je theoretisch en logisch gezien volledig gelijk. Het maakt je leven stukken makkelijker om soms gewoon geen fuck te geven en maar te doen wat er van je verwacht wordt, of dat nu rechtvaardig is of niet :)

De gemiddelde mens heeft een soort van standaard van waarden die niet allemaal even logisch zijn, maar waar ze door iets wat sociale druk heet allemaal aan meedoen. Wij ASS'ers doen dat niet omdat we er daadwerkelijk over nadenken waarom we dat dan zouden moeten doen. Ik vind het ook ongrijpbaar, maar het is nu eenmaal zo. Doe jezelf een lol en maak het jezelf niet te moeilijk, dan blijft je brein een stuk rustiger en leef je relaxter.

PS. Dit is daadwerkelijk goedbedoeld advies. Ik snap je volledig, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het soms stukken makkelijker is om lekker mee te gaan in de onlogica van de rest van de mensen. Het scheelt je enorm veel energie en denktijd.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Maar zoals ik al zei, ik heb vier jaar lang gewoon op kantoor kunnen dampen. En ik weet uit ervaring dat wanneer ik het moet doen met periodieke damppauzes, ik gewoon niet optimaal functioneer en me totaal belabberd voel. Een heleboel dingen kan ik wel laten gaan - maar dit niet want dat heeft gewoon een grote invloed op mijn welzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 09:28
Even een vraagje mbt jullie ervaring met het vapen en vliegen.
Voor zo ver ik heb kunnen lezen is het het beste om je batterijen los mee te nemen in je handbagage. Vloeistoffen zoals eigenlijk elke vloeistof in flesjes van max 100 mL te vervoeren. Tankje leegmaken om mogelijk lekken tegen te gaan.

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten en/of mogelijk kan doen om het inchecken e.d. te vergemakkelijken? Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Mijn vluchten zijn allemaal binnen Europa, Amsterdam - Sheffield, Amsterdam - Porto en Amsterdam London. Met verschillende maatschappijen. Volgens mij KLM en Transavia mocht dat nog iets toevoegen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
GnrlSchnavy schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:01:
Voor zo ver ik heb kunnen lezen is het het beste om je batterijen los mee te nemen in je handbagage. Vloeistoffen zoals eigenlijk elke vloeistof in flesjes van max 100 mL te vervoeren. Tankje leegmaken om mogelijk lekken tegen te gaan.

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten en/of mogelijk kan doen om het inchecken e.d. te vergemakkelijken? Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Mijn vluchten zijn allemaal binnen Europa, Amsterdam - Sheffield, Amsterdam - Porto en Amsterdam London. Met verschillende maatschappijen. Volgens mij KLM en Transavia mocht dat nog iets toevoegen.

Alvast bedankt!
Omdat ik afgelopen jaar naar Zwitserland ben gevlogen heb ik dit uit moeten zoeken.

Vapegear en batterijen mogen in handbagage. Vloeistof tot een maximum van 100ml mag ook in handbagage. Wil je meer vloeistof meenemen dan zul je dat in je ruimbagage moeten vervoeren.
Batterijen mogen voor zover ik weet in de mod blijven.

Ik had 4 mods bij me en extra dubbele setjes batterijen voor elke mod afzonderlijk. Daarnaast had ik 600ml liquid in mijn ruimbagage en 80ml in de handbagage.

En vergeet niet dat je op luchthavens alleen mag dampen in de rookruimtes

Prettige vlucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Undy schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:28:
[...]

Omdat ik afgelopen jaar naar Zwitserland ben gevlogen heb ik dit uit moeten zoeken.

Vapegear en batterijen mogen in handbagage. Vloeistof tot een maximum van 100ml mag ook in handbagage. Wil je meer vloeistof meenemen dan zul je dat in je ruimbagage moeten vervoeren.
Batterijen mogen voor zover ik weet in de mod blijven.

Ik had 4 mods bij me en extra dubbele setjes batterijen voor elke mod afzonderlijk. Daarnaast had ik 600ml liquid in mijn ruimbagage en 80ml in de handbagage.

En vergeet niet dat je op luchthavens alleen mag dampen in de rookruimtes

Prettige vlucht ;)
kleine correctie. Batterijen en mods met een vaste accu MOETEN in de handbagage. Voor de rest helemaal goed.

Nog een tip. Maak je tankjes leeg voordat je aan boord gaat. De veranderingen in druk maken anders een kledderige boel van je tas/broekzak/whatever waar je de tanks in bewaart.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik had van die plastic rits zakjes gekocht voor de liquids en damper in de handbagage. Liquids in koffer hebben niet gelekt btw. Tankje inderdaad leegmaken zo goed als dat gaat anders ook in zakje doen.
Ik had mijn losse reserve batterijen in een opbergdoosje gedaan in de handbagage. natuurlijk niet los.
Ik was naar mexico gevlogen met ook een aardige voorraad zelf gemaakt spul en hoefde niets te laten zien oid.
GnrlSchnavy schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:01:

Alvast bedankt!

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 09:28
Top, thanks allemaal. Geeft me wat rust als ik morgen de luchthaven inloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Kleine toevoeging op meenemen vloeistof.
Bij Transavia mocht ik flesjes meenemen van 100ml max en 10 stuks in handbagage. Dus je mag een liter meenemen in flessen van max 100ml.
Batterijen kan je het beste in de daarvoor bestemde doosjes of houders meenemen. Ze willen niet dat de polen mekaar kunnen raken.
https://www.nkon.nl/acces...-18650-battery-case.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mx. Alba schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:19:
Maar zoals ik al zei, ik heb vier jaar lang gewoon op kantoor kunnen dampen. En ik weet uit ervaring dat wanneer ik het moet doen met periodieke damppauzes, ik gewoon niet optimaal functioneer en me totaal belabberd voel. Een heleboel dingen kan ik wel laten gaan - maar dit niet want dat heeft gewoon een grote invloed op mijn welzijn.
Ook al zou maar 1 persoon ergens in een achterkamertje last hebben van jouw vapelucht; die persoon kiest er niet voor dat jij er verslaafd aan bent en zou er simpelweg geen last van mogen hebben.

Een verslaving is een non-excuus, hoe je het ook went of keert en hoe raar/incorrect de regeltjes door jouw werkgever ook worden geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nicotine is nauwelijks verslavend behalve voor mensen die een neuro-psychologische aandoening hebben waarbij nicotine helpt - en dan is het meer een medicijn dan een verslaving, toch? Of is iemand met AD(H)D soms ook verslaafd aan Ritalin?

En moet alles waarvan iemand last zou kunnen hebben dan verboden worden?

Ik zie je punt wel hoor. Maar ik werk bij een bedrijf dat normen toetst. Ik zou toch verwachten dat ook de huisregels, net zoals de normen die we maken en controleren, gebaseerd zouden moeten zijn op feiten en niet op onderbuikgevoelens.

En nogmaals: ik weet uit ervaring dat het mijn welzijn en functioneren zwaar negatief beïnvloedt als ik niet om de paar minuten even een trekje kan nemen. Ik zie niet in hoe iemand die zich inbeeldt dat hij daar last van heeft daartegen kan opwegen...

Er zijn genoeg redenen om dampen op kantoor te reguleren om overlast binnen de perken te houden - maar geen enkele reden om het te verbieden. "Men is er niet aan gewend", daar komt het vooral op neer. De oplossing daarvoor is om mensen er wel aan te laten wennen. Niet om het te verbieden want dan went men er nooit aan. Alles wat nieuw is, daar moet men eerst aan wennen dus als gebrek aan gewenning een reden zou zijn dan zou niets nieuws ooit toegestaan worden, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mx. Alba schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:20:
Nicotine is nauwelijks verslavend behalve voor mensen die een neuro-psychologische aandoening hebben waarbij nicotine helpt - en dan is het meer een medicijn dan een verslaving, toch?
Je schrijft zelf;
Mx. Alba schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:19:
En ik weet uit ervaring dat wanneer ik het moet doen met periodieke damppauzes, ik gewoon niet optimaal functioneer en me totaal belabberd voel.
Ik sprak met opzet nergens over nicotine, je kan vrijwel overal verslaafd aan raken omdat het tussen je oren kan gaan zitten.
Of is iemand met AD(H)D soms ook verslaafd aan Ritalin?
Wat heeft een opdringerige vorm van inname te maken met een tablet waarvan jij niet eens weet of iemand die wel of niet heeft genomen? Koop een doos met nicotinepleisters of kauwgom.
En moet alles waarvan iemand last zou kunnen hebben dan verboden worden?
Op de werkvloer moet dit tot een minimum worden gehouden.
Ik zie je punt wel hoor. Maar ik werk bij een bedrijf dat normen toetst. Ik zou toch verwachten dat ook de huisregels, net zoals de normen die we maken en controleren, gebaseerd zouden moeten zijn op feiten en niet op onderbuikgevoelens.
Eensch.
En nogmaals: ik weet uit ervaring dat het mijn welzijn en functioneren zwaar negatief beïnvloedt als ik niet om de paar minuten even een trekje kan nemen. Ik zie niet in hoe iemand die zich inbeeldt dat hij daar last van heeft daartegen kan opwegen...
Sorry maar ik lees nog steeds enkel 'ik wil het niet want verslaving'.

Gooi het over de andere boeg; Jij beïnvloed het welzijn, en daarmee functioneren van iemand die er last van heeft door elke paar minuten te vapen. Welke reden daar verder achter zit is totaal irrelevant.

Mocht ik een collega krijgen die insuline moet inspuiten, zou ik hem of haar ook vriendelijk vragen dit ergens anders te doen. Ik word er bijvoorbeeld niet lekker van als ik het zie of er aan moet denken. Is dat een irrationele angst die compleet tussen de oren zit? Ja, maar ik word er wel fysiek misselijk van en krijg er onder stress zelfs angstaanvallen van. Iets waar ik in tegenstelling tot een verslaving bar weinig tegen kan doen.
Er zijn genoeg redenen om dampen op kantoor te reguleren om overlast binnen de perken te houden - maar geen enkele reden om het te verbieden.
Je hebt het zelf schijnbaar niet half door, maar je dringt jouw verslaving/gebruik op aan anderen. Als je daadwerkelijk om een medische reden een van de stoffen binnen moet krijgen; doe dat dan op een manier die niet opdringerig is en waar men geen aanstoot aan kan nemen. En niet met een sterk geurende wolk waar de gezondheidsrisico's over een lange periode nog niet van bekend zijn. Die twee punten zijn prima argumenten om iets niet toe te staan op de werkvloer, ongeacht of het gisteren is uitgevonden of al jaren op de markt is.

Edit: Ik lees een stuk terug en zie dat je er baat bij hebt omwille van een spectrum stoornis. Prima, maar stap hier eens mee naar een dokter en vraag naar andere innamemogelijkheden waar je collega's geen last van kunnen hebben. Je huidige houding is namelijk ronduit hypocriet, je neemt ongegrond aanstoot aan het idee dat anderen (misschien) ongegrond aanstoot nemen aan jouw gedrag. Doe jezelf een lol en zoek een alternatief, de kans is sowieso al groot dat e-sigaretten uiteindelijk onder het zelfde verbod worden geschort als ouderwetse sigaretten.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Vape Vandal?
Kennis raadde deze aan maar weet niet of dit betrouwbaar is, lijkt wel heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Obscurax schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:16:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met Vape Vandal?
Kennis raadde deze aan maar weet niet of dit betrouwbaar is, lijkt wel heel goedkoop.
Persoonlijk heb ik het niet zo op Aziatische leveranciers als het om liquid te doen is.
Te vaak hoor of lees je nog dat er in Azie Food Graded VG's en PG's worden toegepast.
Ik ga liever voor de merken welke geproduceerd zijn in de EU en de VS.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:39:
Wat heeft een opdringerige vorm van inname te maken met een tablet waarvan jij niet eens weet of iemand die wel of niet heeft genomen? Koop een doos met nicotinepleisters of kauwgom.
Opdringerig? Dus zichtbaar iets doen is al "opdringerig"?

Andere manieren om nicotine binnen te krijgen heb ik zeker ook geprobeerd maar werken allemaal suboptimaal. Alleen met dampen ben ik in staat om mijn nicotine-inname zo natuurlijk mogelijk op het ideale peil te houden.
Op de werkvloer moet dit tot een minimum worden gehouden.
Daarom damp ik dus met een Nautilus met een 1,6Ω coil op 13W en niet met een zelf gedraaide subohm dripper op 100W, en gebruik ik PG/VG mix liquids die geen sterke geur afgeven ipv super smaakvolle pure VG liquids. :)
Sorry maar ik lees nog steeds enkel 'ik wil het niet want verslaving'.
Jij noemt het verslaving. Ik noem het zelfmedicatie.
Gooi het over de andere boeg; Jij beïnvloed het welzijn, en daarmee functioneren van iemand die er last van heeft door elke paar minuten te vapen. Welke reden daar verder achter zit is totaal irrelevant.
Die reden is wel degelijk relevant. Want je moet hun reden om dampen te willen verbieden tegen mijn reden om dampen te willen toestaan kunnen afwegen.
Mocht ik een collega krijgen die insuline moet inspuiten, zou ik hem of haar ook vriendelijk vragen dit ergens anders te doen. Ik word er bijvoorbeeld niet lekker van als ik het zie of er aan moet denken. Is dat een irrationele angst die compleet tussen de oren zit? Ja, maar ik word er wel fysiek misselijk van en krijg er onder stress zelfs angstaanvallen van. Iets waar ik in tegenstelling tot een verslaving bar weinig tegen kan doen.
Dan zegt hij tegen jou "ik moet nu insuline gaan spuiten" en dan kijk jij de andere kant op? Probleem opgelost.
Je hebt het zelf schijnbaar niet half door, maar je dringt jouw verslaving/gebruik op aan anderen. Als je daadwerkelijk om een medische reden een van de stoffen binnen moet krijgen; doe dat dan op een manier die niet opdringerig is en waar men geen aanstoot aan kan nemen. En niet met een sterk geurende wolk waar de gezondheidsrisico's over een lange periode nog niet van bekend zijn. Die twee punten zijn prima argumenten om iets niet toe te staan op de werkvloer, ongeacht of het gisteren is uitgevonden of al jaren op de markt is.
Nogmaals, hoe "dring ik het op"? En wat is jouw definitie van "aanstootgevend"? Er zijn zoveel dingen die gewoon wel mogen waar mensen aanstoot aan (kunnen) nemen. Moslims, Joden en veganisten vinden het vast niet fijn als jij een broodje katenspek zit te verorberen. Maar dat mag wel gewoon.
Edit: Ik lees een stuk terug en zie dat je er baat bij hebt omwille van een spectrum stoornis. Prima, maar stap hier eens mee naar een dokter en vraag naar andere innamemogelijkheden waar je collega's geen last van kunnen hebben. Je huidige houding is namelijk ronduit hypocriet, je neemt ongegrond aanstoot aan het idee dat anderen (misschien) ongegrond aanstoot nemen aan jouw gedrag. Doe jezelf een lol en zoek een alternatief, de kans is sowieso al groot dat e-sigaretten uiteindelijk onder het zelfde verbod worden geschort als ouderwetse sigaretten.
Van mijn dampen hebben mijn collega's ook geen last. Wat voor last zouden ze ervan kunnen hebben dan? En zoals gezegd, andere innamemethodes heb ik al geprobeerd maar die zijn duurder en veel minder effectief. En het enige waar ik aanstoot aan neem is een compleet onzinnig verbod op dampen terwijl ik vier jaar lang zonder enig commentaar en vooraf in samenspraak met HR op kantoor heb kunnen dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb even wat dingen gegroepeerd.
Mx. Alba schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:47:
[...]

Opdringerig? Dus zichtbaar iets doen is al "opdringerig"?
Daarom damp ik dus met een Nautilus met een 1,6Ω coil op 13W en niet met een zelf gedraaide subohm dripper op 100W, en gebruik ik PG/VG mix liquids die geen sterke geur afgeven ipv super smaakvolle pure VG liquids. :)
De damp geurt, zelfs zeer neutrale PG/VG mixen.
Andere manieren om nicotine binnen te krijgen heb ik zeker ook geprobeerd maar werken allemaal suboptimaal. Alleen met dampen ben ik in staat om mijn nicotine-inname zo natuurlijk mogelijk op het ideale peil te houden.
Jij noemt het verslaving. Ik noem het zelfmedicatie.
En zoals gezegd, andere innamemethodes heb ik al geprobeerd maar die zijn duurder en veel minder effectief.
Zonder krabbel van de dokter blijft het een verslaving ja. Zelfdiagnose is een best wel groot probleem in onze huidige samenleving.

Daarnaast 'zo natuurlijk mogelijk', van nature is het lichaam geen nicotine nodig, en vapen is letterlijk pas iets van de laatste 10 jaar.
Die reden is wel degelijk relevant. Want je moet hun reden om dampen te willen verbieden tegen mijn reden om dampen te willen toestaan kunnen afwegen.
Wat maakt jouw reden belangrijker dan hun reden? Het blijft een mening (Zelfdiagnose) tegenover een mening.
Dan zegt hij tegen jou "ik moet nu insuline gaan spuiten" en dan kijk jij de andere kant op? Probleem opgelost.
Jammergenoeg niet, het hele idee zet mij al zwaar aan het malen. Ik ben bij m'n laatste vakantiebaan ook opgestapt omdat ik op een gegeven moment zelfs bij het zien van said collega al een domper kreeg in m'n bloeddruk.
Nogmaals, hoe "dring ik het op"? En wat is jouw definitie van "aanstootgevend"? Er zijn zoveel dingen die gewoon wel mogen waar mensen aanstoot aan (kunnen) nemen. Moslims, Joden en veganisten vinden het vast niet fijn als jij een broodje katenspek zit te verorberen. Maar dat mag wel gewoon.
Wettelijk mogen =/= sociaal mogen. Zolang het overgrote deel het er over eens is dat roken, en alles wat daar van afgeleid is niet goed is, zal je dit soort wijzigingen blijven houden. En om goede redenen; voor velen stinkt het, doet het ze denken aan ouderwets roken, of ze zijn bang voor de gevolgen over langdurige blootstelling.
Van mijn dampen hebben mijn collega's ook geen last. Wat voor last zouden ze ervan kunnen hebben dan?
Jij weet dus van elke collega 100% zeker dat ze er geen last van hebben, er niet negatief over denken en het niet voor zich houden omdat ze weten dat we leven in een wereld van geven en nemen?
En het enige waar ik aanstoot aan neem is een compleet onzinnig verbod op dampen terwijl ik vier jaar lang zonder enig commentaar en vooraf in samenspraak met HR op kantoor heb kunnen dampen.
Er zijn altijd mensen die het oneens zijn met (wets)wijzigingen, en er zijn genoeg wetten die puur en alleen gebaseerd zijn op normen en waarden. Zolang het overgrote deel van NL het er over eens is dat roken, en alles wat daar op lijkt slecht is blijft het bij het oude.

Inb4 'Maar vapen is niet slecht dus onderbuikgevoel', er is nog niks bekends over langdurige blootstelling. Ooit dacht men ook dat roken niet slecht was totdat men ging kijken naar de blootstelling aan rook over een lange tijd.

Een beetje inlevingsvermogen wil helpen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even een fyi; Ik ben fel tegenstander van alle betutteling van tegenwoordig, maar ik ben er wel een voorstander van dat de werkvloer een plek voor productiviteit is waar iedereen recht heeft op een fatsoenlijk leefklimaat. Hence dat de meesten zich dan ook niet onderspuiten met luchtjes, dagelijks broodjes doner met een laag knoflook naar binnen werken en dat roken er niet mag. Doen we hier her en der concessies (Geven en nemen)? Ja absoluut, maar wat jij doet gaat de hele dag door en het valt niet te ontwijjken door de mensen die het, om wat voor reden dan ook, niet prettig vinden.

En zelfs al zou het wel mogen, het blijft vrij asociaal om op werk te doen. Ik heb zelf baat bij nicotine vanwege darmproblemen (Maar zou in principe prima zonder kunnen doen), maar zou nimmer m'n dampkanon opzetten als men zich daar niet prettig bij voelt. Waarom zou ik de overgrote meerderheid met mijn probleem moeten opzadelen?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:54:
Inb4 'Maar vapen is niet slecht dus onderbuikgevoel', er is nog niks bekends over langdurige blootstelling. Ooit dacht men ook dat roken niet slecht was totdat men ging kijken naar de blootstelling aan rook over een lange tijd.
Dat is zo'n drogreden hè. Wat de wetenschap erover te vertellen heeft is: er is geen enkele reden om aan te nemen dat er op de lange termijn gezondheidsrisico's zijn.
Een beetje inlevingsvermogen wil helpen.
Precies, dat vind ik ook. ;)
En zelfs al zou het wel mogen, het blijft vrij asociaal om op werk te doen. Ik heb zelf baat bij nicotine vanwege darmproblemen, maar zou nimmer m'n dampkanon opzetten als men zich daar niet prettig bij voelt. Waarom zou ik de overgrote meerderheid met mijn probleem moeten opzadelen?
Tja, ik vind het asociaal om over zoiets te zeuren. En zoals gezegd, ik gebruik geen dampkanon, maar een bescheiden Nautilus met 1,6ω coils op 13W. Ik blaas uit en binnen 10 seconden is alles vervlogen.

De mensen die zeuren zijn over het algemeen trouwens rokers die gewoon jaloers zijn. Daar is een heel goede oplossing voor: stap ook over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mx. Alba schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:20:
[...]

Dat is zo'n drogreden hè. Wat de wetenschap erover te vertellen heeft is: er is geen enkele reden om aan te nemen dat er op de lange termijn gezondheidsrisico's zijn.
Vanwaar is het een drogreden? Er is niks bekend over langdurige blootstelling, zowel positief als negatief niet. Om er maar direct van uit te gaan dat er geen enkel risico is is net zo kort door de bocht dan om aan te nemen dat die er wel zijn.

Wat hier echter wel op gaat, en al helemaal omdat anderen in jouw damp (kunnen) hangen; better safe than sorry.
Precies, dat vind ik ook. ;)
Rokers/vapers/whatever vergelijkbaars zijn een steeds verder krimpende minderheid. Als minderheid dien met onnodige luxeproducten simpelweg rekening te houden met de meerderheid. Dat is met roken gebeurt, en dat zal met vapen ook steeds vaker gebeuren.
Tja, ik vind het asociaal om over zoiets te zeuren.
Maar op welk punt is het zeuren en op welk punt is het oprecht een probleem?
En zoals gezegd, ik gebruik geen dampkanon, maar een bescheiden Nautilus met 1,6ω coils op 13W.
Ik noem elke ecig een dampkannon. :P
De mensen die zeuren zijn over het algemeen trouwens rokers die gewoon jaloers zijn. Daar is een heel goede oplossing voor: stap ook over!
Hij of zij is het oneens dus is het maar jaloezie? Een gevaarlijke aanname.

Toen ik zelf nog rookte en vapen de nieuwe hype begon te worden werd er bij mij op kantoor ook redelijk snel vastgesteld dat vapen niet buiten de rookhokken om op de werkvloer mocht worden gedaan. En dat is opgesteld door mensen uit elke groep. (Rokers/Niet rokers/Vapers)

Men kan er last van hebben, de groep gebruikers is niets vergeleken met de groep die het niet gebruikt en het blijft voor 99/100 gebruikers een onnodig en verslavend luxeproduct, dus waarom zou je het op de werkvloer toestaan?

Probeer wat minder op de fijnere details te letten en wat meer op het totaalplaatje.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2017 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Is dit topic wel echt de plek voor deze discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:45:
Vanwaar is het een drogreden? Er is niks bekend over langdurige blootstelling, zowel positief als negatief niet. Om er maar direct van uit te gaan dat er geen enkel risico is is net zo kort door de bocht dan om aan te nemen dat die er wel zijn.

Wat hier echter wel op gaat, en al helemaal omdat anderen in jouw damp (kunnen) hangen; better safe than sorry.
Dit topic is wel de plek voor deze discussie. Want dit is dus wel degelijk een drogreden.

Wetenschappers zeggen niet voor niets dat er geen reden is om aan te nemen dat blootstelling op de lange termijn schadelijk zou zijn. Alle stoffen die in de damp zitten, daar zijn namelijk al lange-termijn-gegevens van bekend. Alleen van de samenstelling ervan niet.

"Better safe than sorry" klinkt heel leuk, maar wordt in 99,99% van de gevallen niet toegepast - ook in gevallen waar wel een duidelijk risico zichtbaar is. Waarom dat principe dan wel toepassen op dampen, terwijl er geen enkel risico zichtbaar is?

Het grootste risico van e-sigaretten zit 'm in de lithium-accu's. Maar die zitten ook in de telefoons die iedereen in hun zak heeft zitten en tegen hun oor aanhoudt - om nog maar niet te spreken van elektrische auto's.

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 25-09-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mx. Alba schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:11:
"Better safe than sorry" klinkt heel leuk, maar wordt in 99,99% van de gevallen niet toegepast - ook in gevallen waar wel een duidelijk risico zichtbaar is. Waarom dat principe dan wel toepassen op dampen, terwijl er geen enkel risico zichtbaar is?
Kan je een concreet voorbeeld noemen van zoiets op de werkvloer? Vapen op de werkvloer bied voor verreweg de grootste groep gebruikers geen voordeel, maar de mensen die er geen gebruik van (willen) maken kunnen er wel last van hebben. Er is dus wel een concreet nadeel.

Houd er rekening mee dat jij niet representatief bent voor het gros van de vapers, jouw situatie is een enkele lastige uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
418O2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:49:
Is dit topic wel echt de plek voor deze discussie?
@Mx. Alba en @D4NG3R, mij is nog niet helemaal duidelijk wie van jullie gelijk heeft. :)
Ik ervaar het als jammer dat een zo mooi en goed opgezet topic "Elektronisch roken / dampen / vapen" , zoveel ruimte biedt aan een dergelijke discussie over enkele bladzijden, waarvan het einde nog niet in zicht is.
Tip: Reacties op mijn bericht graag per PB.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Embryo1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:51:
[...]

@Mx. Alba en @D4NG3R, mij is nog niet helemaal duidelijk wie van jullie gelijk heeft. :)
Ik ervaar het als jammer dat een zo mooi en goed opgezet topic "Elektronisch roken / dampen / vapen" , zoveel ruimte biedt aan een dergelijke discussie over enkele bladzijden, waarvan het einde nog niet in zicht is.
Tip: Reacties op mijn bericht graag per PB.
Ik heb de discussie gevolgd die inmiddels op een wel/niet wedstrijd begint te lijken en al de nodige pagina's heeft volgemaakt. Mogelijk is het een idee dat @Albantar en @D4NG3R hierover verder bomen in een PM?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Theo74 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:07:
[...]
en al de nodige pagina's heeft volgemaakt.
Embryo1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:51:
zoveel ruimte biedt aan een dergelijke discussie over enkele bladzijden, waarvan het einde nog niet in zicht is.
offtopic:
Pssst, je kan het aantal posts per pagina gewoon verhogen, de discussie is nog geen halve pagina lang voor mij.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Bestelling geplaatst bij chefs flavours, zit ook wat spul tussen voor anderen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k3hXcg7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik ga waarschijnlijk definitief afscheid nemen van mijn Melo 3 tankjes (2x 4 ml versie en 1x 2 ml versie) zeer wisselende ervaringen vanaf het begin. Altijd veel liquid in driptip, maar wat ook irritant is vaak dryhits, mindere smaak of niet door trekken. Vaak is dat te verhelpen door de topcap open te draaien en weer vast dit werkt voor een paar trekkies. Google het maar zijn veel mensen die last hebben van deze vacuum-lock hebben. Heb de 0.3 en 0,5 ohm eleaf EC kanthal coils geprobeerd, ook de Aspire Atlantis 0.5 ohm kanthal coils. Vloeistof 50/50 of 60 vg/40 pg. Helpt allemaal geen klote. En zelf een fabriekscoil opnieuw wicken zal ook niet dit probleem verhelpen lijkt me. Ok ik geef toe ik heb dit zelf nooit gedaan, maar als ik dacht dat dat het issue was had ik allang aan mijn collega gevraagd of ie er een keer een coil wil herbouwen als test voor de melo.

Ik heb ook 2 baby beast tankjes die gelukkig wel goed werken. Wel regelmatig maak ik de driptip en schoorsteen droog anders gaat het langzaam na een tijdje uit de airflow komen. Maar al met al zijn bij mij iig die baby beast tankjes veel beter dan melo’s. Ook heel makkelijk te vullen, vooral handig voor als je van huis bent.

Dus zo ga ik het doen, misschien dat er eentje nog tijdelijk gebruik, ik wil nog een baby beast. Handig voor andere smaakjes en gewoon handig. Heb altijd onderweg 2 apparaten bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
Even sparren met mijn medevapers. Ik ben op zoek naar een regulated dual battery squonk mod. De Lost Vape Drone spring er echt uit (http://lostvape.com/drone-bf-250/) maar de verkrijgbaarheid is matig en hij is ook behoorlijk prijzig. Ik vroeg mij af of iemand misschien een alternatief weet? Prijs max 150 euro als het echt niet anders kan. Liefst wil ik onder de 100 euro blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Virtuosity1974

Dripbox 160 van kangertech ?

Een kennis van mij is daar heel tevreden over. Hij had eerst een Drone maar die lekte langs de 510 connector in het batterij compartiment ( gekend probleem )

Er zijn echt niet veel dual battery sqounkers te vinden. enkele batterij ( en mechanisch) is zowat de standaard.

edit:

Gbox S100 van geekvape is ook een mogelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 26-09-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Virtuosity1974 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:23:
Even sparren met mijn medevapers. Ik ben op zoek naar een regulated dual battery squonk mod. De Lost Vape Drone spring er echt uit (http://lostvape.com/drone-bf-250/) maar de verkrijgbaarheid is matig en hij is ook behoorlijk prijzig. Ik vroeg mij af of iemand misschien een alternatief weet? Prijs max 150 euro als het echt niet anders kan. Liefst wil ik onder de 100 euro blijven.
Er zijn maar heel erg weinig dual battery squonkmods. Meestal worden deze zelf gemaakt.
Toch heb ik er gevonden.

http://www.3fvape.com/sea...&search_query=dripbox+160

of bij de officiele kangertech store:

https://www.aliexpress.co...31-482d-8151-7762fe54b9a6

edit: hah zelfde gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
@justmike en @Undy De kangertech had ik inderdaad ook gevonden, maar ik wilde in kwaliteit iets hogers zoals een lost vape.
Ik kende trouwens de leaking issue niet. Dank daarvoor. Misschien moet ik dan maar nog even wachten. Iets zegt mij dat er wel meer dual battery squonk mods gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
kever678 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:18:
Bestelling geplaatst bij chefs flavours, zit ook wat spul tussen voor anderen :)
Kan me tegenwoordig niet meer bezig houden met single aroma's, er is altijd wel iets ''net op'' als je besluit van weer eens iets te mixen en dan zit je daar tot je dat specifiek aroma bijbesteld.

Tegenwoordig gewoon boss shots van flavour boss d:)b geen gedoe mee, zij mixen de aroma's voor in een 500ml of 1l fles en jij vult gewoon aan met VG/PG en indien gewenst nic, alle verhoudingen staan op het etiket van de fles :Y of deze calculator van hun : https://flavour-boss.co.uk/calc/calc.php?lang=nl

Geen geklooi met single aroma's die bijna op zijn als je iets wilt mixen en komt in een handige fles die je gewoon vult met base supplies en klaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O4GodrpesJBtSxFzLcFNYVV3/medium.jpg
https://m.fasttech.com/p/8303405
4600mAh, 2A fastcharge.

Net opgehaald van het postkantoor, ben gelijk wel fan. Lekker licht, hele zijkant is de firebutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Katmi

Ik bestel zodra een bepaalde smaak half opgebruikt is, zit eigenlijk nooit zonder.

Ik houd ook een lijstje bij op http://e-liquid-recipes.com/ van alle smaken die ik heb. Ze hebben een functie die je laat zien wat je allemaal kan maken met de smaken die je in huis hebt. Je staat er van versteld welke recepten en combo's er mogelijk zijn waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.
418O2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:41:
[afbeelding]
https://m.fasttech.com/p/8303405
4600mAh, 2A fastcharge.

Net opgehaald van het postkantoor, ben gelijk wel fan. Lekker licht, hele zijkant is de firebutton.
Netjes, al moet ik zeggen dat het wel heel erg op een smok alien lijkt :P

Die OBS engine is volgens mij een van de beste tanks ooit. Is het de dual of single coil versie ?

[ Voor 40% gewijzigd door justmike op 26-09-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
justmike schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:30:
[...]

Netjes, al moet ik zeggen dat het wel heel erg op een smok alien lijkt :P

Die OBS engine is volgens mij een van de beste tanks ooit. Is het de dual of single coil versie ?
Lijkt hij ook, alleen dan een interne accu van 4600mAh en dat vind ik wel chill. Morgen even kijken hoe lang hij het echt doet.

Dit is de engine nano, de single. Prima ding en geen lekkage of condensatie, ik ben wel fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
justmike schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:30:
@Katmi

Ik bestel zodra een bepaalde smaak half opgebruikt is, zit eigenlijk nooit zonder.
Kan natuurlijk perfect :) ik vind het gewoon vaak kut want dan zit ik bv zonder 1 aroma wat ik nodig heb en om daarop dan weer verzendkost te betalen die vaak hoger ligt dan het flesje aroma is imo ook maar dom, dan kan ik alweer direct meer bestellen dan nodig zodat de verzendkost de moeite is.

Nu is het gewoon 1 fles boss shot klaarmaken en als de fles leeg is is de liquid leeg, net zoals een 10 of 30ml flesje uit de shop maar dan in 500ml :9
Nuja beide methodes werken uiteraard en op de oldschool losse aroma methode kan je idd veel meer maken, met boss shots zit je vast aan de combo's die zij maken, al zijn dit er wel een hele hoop imo.
Pagina: 1 ... 59 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.