Ik heb even wat dingen gegroepeerd.
Daarom damp ik dus met een Nautilus met een 1,6Ω coil op 13W en niet met een zelf gedraaide subohm dripper op 100W, en gebruik ik PG/VG mix liquids die geen sterke geur afgeven ipv super smaakvolle pure VG liquids.

De damp geurt, zelfs zeer neutrale PG/VG mixen.
Andere manieren om nicotine binnen te krijgen heb ik zeker ook geprobeerd maar werken allemaal suboptimaal. Alleen met dampen ben ik in staat om mijn nicotine-inname zo natuurlijk mogelijk op het ideale peil te houden.
Jij noemt het verslaving. Ik noem het zelfmedicatie.
En zoals gezegd, andere innamemethodes heb ik al geprobeerd maar die zijn duurder en veel minder effectief.
Zonder krabbel van de dokter blijft het een verslaving ja. Zelfdiagnose is een best wel groot probleem in onze huidige samenleving.
Daarnaast 'zo natuurlijk mogelijk', van nature is het lichaam geen nicotine nodig, en vapen is letterlijk pas iets van de laatste 10 jaar.
Die reden is wel degelijk relevant. Want je moet hun reden om dampen te willen verbieden tegen mijn reden om dampen te willen toestaan kunnen afwegen.
Wat maakt jouw reden belangrijker dan hun reden? Het blijft een mening (Zelfdiagnose) tegenover een mening.
Dan zegt hij tegen jou "ik moet nu insuline gaan spuiten" en dan kijk jij de andere kant op? Probleem opgelost.
Jammergenoeg niet, het hele idee zet mij al zwaar aan het malen. Ik ben bij m'n laatste vakantiebaan ook opgestapt omdat ik op een gegeven moment zelfs bij het zien van said collega al een domper kreeg in m'n bloeddruk.
Nogmaals, hoe "dring ik het op"? En wat is jouw definitie van "aanstootgevend"? Er zijn zoveel dingen die gewoon wel mogen waar mensen aanstoot aan (kunnen) nemen. Moslims, Joden en veganisten vinden het vast niet fijn als jij een broodje katenspek zit te verorberen. Maar dat mag wel gewoon.
Wettelijk mogen =/= sociaal mogen. Zolang het overgrote deel het er over eens is dat roken, en alles wat daar van afgeleid is niet goed is, zal je dit soort wijzigingen blijven houden. En om goede redenen; voor velen stinkt het, doet het ze denken aan ouderwets roken, of ze zijn bang voor de gevolgen over langdurige blootstelling.
Van mijn dampen hebben mijn collega's ook geen last. Wat voor last zouden ze ervan kunnen hebben dan?
Jij weet dus van elke collega 100% zeker dat ze er geen last van hebben, er niet negatief over denken en het niet voor zich houden omdat ze weten dat we leven in een wereld van geven en nemen?
En het enige waar ik aanstoot aan neem is een compleet onzinnig verbod op dampen terwijl ik vier jaar lang zonder enig commentaar en vooraf in samenspraak met HR op kantoor heb kunnen dampen.
Er zijn altijd mensen die het oneens zijn met (wets)wijzigingen, en er zijn genoeg wetten die puur en alleen gebaseerd zijn op normen en waarden. Zolang het overgrote deel van NL het er over eens is dat roken, en alles wat daar op lijkt slecht is blijft het bij het oude.
Inb4 'Maar vapen is niet slecht dus onderbuikgevoel', er is nog niks bekends over langdurige blootstelling. Ooit dacht men ook dat roken niet slecht was totdat men ging kijken naar de blootstelling aan rook over een lange tijd.
Een beetje inlevingsvermogen wil helpen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Even een fyi; Ik ben fel tegenstander van alle betutteling van tegenwoordig, maar ik ben er wel een voorstander van dat de werkvloer een plek voor productiviteit is waar iedereen recht heeft op een fatsoenlijk leefklimaat. Hence dat de meesten zich dan ook niet onderspuiten met luchtjes, dagelijks broodjes doner met een laag knoflook naar binnen werken en dat roken er niet mag. Doen we hier her en der concessies (Geven en nemen)? Ja absoluut, maar wat jij doet gaat de hele dag door en het valt niet te ontwijjken door de mensen die het,
om wat voor reden dan ook, niet prettig vinden.
En zelfs al zou het wel mogen, het blijft vrij asociaal om op werk te doen. Ik heb zelf baat bij nicotine vanwege darmproblemen (Maar zou in principe prima zonder kunnen doen), maar zou nimmer m'n dampkanon opzetten als men zich daar niet prettig bij voelt. Waarom zou ik de overgrote meerderheid met mijn probleem moeten opzadelen?
[
Voor 10% gewijzigd door
D4NG3R op 25-09-2017 15:12
]