Heb ik nooit last van, probeer eens gewoon de boel goed schoon te maken, coil er in en dan "gewoon" van bovenaf te vullen. Begin met een lage wattage, 20 watt, en dan omhoog werken.dennis_rsb schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:14:
[...]
De Melo 3 komt uit China, maar is origineel zover ik weet. De Melo 3 mini heb ik in NL gekochf. Coil is vast aangedraaid, ringetje op coil zit goed. Alles is vast aangedraaid. Heb diverse vulmanieren gedaan, niks helpt écht. Begin onderant te denken dat de de melo tankjes alleen goed werken met zelfbouw coils. Iemand met fabriekscoils die geen issues heeft, hoe vullen jullie? Ter vergelijking mijn SMOK V8 pen heeft nauwelijks liquid in de driptip na een tank op te dampen, de melo's zitten na een pasr trekken al aardig vol liquiddruppels in de driptip, wat ongetwijfeld naar beneden loopt en vandaar het slechte trekken.
Ik heb al zovaak alles schoon/droog gemaakt. Maar hoezo op 20 watt starten? Die standaard EC coils starten vanaf 30watt. Als je m lager zet zal er nauwelijks/geen damp uitkomen. Mag ik vragen wat jouw vulmanier is?Dr0ppFTW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:47:
[...]
Heb ik nooit last van, probeer eens gewoon de boel goed schoon te maken, coil er in en dan "gewoon" van bovenaf te vullen. Begin met een lage wattage, 20 watt, en dan omhoog werken.
Smaken je e-liquids dan niet ook naar wodka?dennis_rsb schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
Als jij je setup nog hetzelfde gebruikt als toen je hem kocht (vloeistofdikte, voltage, zelfde type coil, manier van dampen) dan kan ik nog 1 ding bedenken en dat is dat je tankje een goede wasbeurt kan gebruiken. Wat ik dan doe is de tank van de batterij schroeven. De tank zoveel mogelijk uit elkaar als mogelijk en dan de de delen van de tank in een glaasje wodka steken. (ik gebruik goedkope wodka van gall&gall met 37,5% alcohol) Zeker bij abnormale vervuiling is het verstandig om hem meerdere uren (halve dag ofzo) te laten weken. Daarna goed naspoelen. Warm water kan ook, maar mijn ervaring is dat je heftige smaken er dan nooit goed uitkrijgt.
Overigens lees ik op meerdere fora dat je de Justfog wel echt altijd rechtop moet houden. Die van mij ligt (soms) wel eens op zijn kant., Wellicht dat dat ook een oorzaak is.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Heb hem helaas te kort gehad om hier een volledig antwoord op te kunnen geven.CSB schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Smaken je e-liquids dan niet ook naar wodka?
Overigens lees ik op meerdere fora dat je de Justfog wel echt altijd rechtop moet houden. Die van mij ligt (soms) wel eens op zijn kant., Wellicht dat dat ook een oorzaak is.
Heb hem vervangen voor de Vaporesso Tarot nano kit.
Daar deze meer vermogen geeft dan de Justfog Q16 maar ook ik de tank wel redelijk normaal open kan krijgen.
Heb hier nu 2 q16's liggen met allebei een kapot glas omdat het met geen mogelijkheid uit elkaar was te krijgen. Is tevens ook een veel voorkomend probleem van de q16.
De mijn stond echter wel altijd recht op evenals met tarot. Of dit effect heeft weet ik niet maar heb ook geen zin in lekkages
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Nooit gemerkt, maar zoals ik al zei na het weken in de wodka spoel ik het goed na. Je kan ook een schoonmaaksopje gebruiken, maar ook daarbij (zeker bij dat soort dingen) geldt goed naspoelen. Persoonlijk prefereer ik eerder wodka dan schoonmaakmiddel omdat mijn ervaring is dat je schoonmaakmiddel langer blijft proeven/ruiken.CSB schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Smaken je e-liquids dan niet ook naar wodka?
Ja als je die Justfog Q16 plat legt kan het zijn dat de wick onvoldoende liquid opneemt (zeker als het tankje al wat leger is) en dan krijg je dryhits en verbrand je katoen. Ik zet hem thuis altijd rechtop. Onderweg wel in mijn jaszak, maar nooit daardoor last gehad van dryhits. Wel doe ik soms als ik in mijn jas gezeten heeft een aantal keer dat ding heen en weer bewegen voor de zekerheid.
Verwijderd
Ik geef mijn tankjes meestal 1 keer per maand een ultrasoon behandeling, half uurtje in water van zo'n 60 graden Celsius met een beetje afwasmiddel erin, vervolgens heb ik een emmer schoon water staan die op kamertemperatuur is en geef ik ze even een spoelbeurtje. Fabriekscoils geef ik ook een reinigingsbeurt, maar dan in water zonder afwasmiddel en daarna geef ik ze alsnog even een spoelbadje, vervolgens laat ik ze drogen en kan je ze weer gebruiken.
Nu heeft niet iedereen een ultrasoon in huis staan, maar de huis, tuin en keukenapparaatjes zijn niet zo duur en doen hun werk ook goed, enige nadeel is dat de timer meestal maar tot 5 a 6 minuten gaat.
Nu heeft niet iedereen een ultrasoon in huis staan, maar de huis, tuin en keukenapparaatjes zijn niet zo duur en doen hun werk ook goed, enige nadeel is dat de timer meestal maar tot 5 a 6 minuten gaat.
Wat versta jij onder fabriekscoils? Want als jij dus kant-en-klare atomizers met katoen erin bedoelt, ben ik zeer benieuwd hoe jij verbrande katoen gaat reinigen?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:57:
Ik geef mijn tankjes meestal 1 keer per maand een ultrasoon behandeling, half uurtje in water van zo'n 60 graden Celsius met een beetje afwasmiddel erin, vervolgens heb ik een emmer schoon water staan die op kamertemperatuur is en geef ik ze even een spoelbeurtje. Fabriekscoils geef ik ook een reinigingsbeurt, maar dan in water zonder afwasmiddel en daarna geef ik ze alsnog even een spoelbadje, vervolgens laat ik ze drogen en kan je ze weer gebruiken.
http://yor.minitroopers.com
Verwijderd
Ik heb het nergens over verbrand katoen, dus waar haal jij dat vandaan? Sterker nog, heb het hele woord katoen niet gebruikt. Lezen is duidelijk niet je sterkste punt en begin je een beetje op iemand te lijken, je weet wel wie ik bedoel....Yor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:40:
[...]
Wat versta jij onder fabriekscoils? Want als jij dus kant-en-klare atomizers met katoen erin bedoelt, ben ik zeer benieuwd hoe jij verbrande katoen gaat reinigen?
Nice try, maar je beantwoord mijn vraag niet. Wanneer je gebruikte kant-en-klare atomizers simpel met water meent te reingen, reinig je geen katoen. Ook los je het probleem met een eventuele verbrande katoen niet op. De tip om atomizers dus met water te reinigen, is dus een fabel. dan had je op zijn minst de video van Rip de Tripper eens moeten bekijken, hij probeert het tenminste nog met een alcohol badje..Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:45:
[...]
Ik heb het nergens over verbrand katoen, dus waar haal jij dat vandaan? Sterker nog, heb het hele woord katoen niet gebruikt. Lezen is duidelijk niet je sterkste punt en begin je een beetje op iemand te lijken, je weet wel wie ik bedoel....
Bedoel je echt coils, dus in een veervorm gedraaide wires, al dan niet zelfbouw, ga je het ook niet redden met simpel een badje in de ultrasoon.
Dus wederom, wat bedoel je met coils?
Zolang er geen sprake is van verbrand katoen kunnen al mijn coils na een ultrasone reiniging nog een tweede en soms zelfs derde ronde mee. Toegegeven, de smaak/werking is niet meer 100%, maar ik kan der prima mee levenYor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:54:
[...]
Nice try, maar je beantwoord mijn vraag niet. Wanneer je gebruikte kant-en-klare atomizers simpel met water meent te reingen, reinig je geen katoen. Ook los je het probleem met een eventuele verbrande katoen niet op. De tip om atomizers dus met water te reinigen, is dus een fabel. dan had je op zijn minst de video van Rip de Tripper eens moeten bekijken, hij probeert het tenminste nog met een alcohol badje..
Bedoel je echt coils, dus in een veervorm gedraaide wires, al dan niet zelfbouw, ga je het ook niet redden met simpel een badje in de ultrasoon.
Gaat heen en vermenigvuldigt u
Verwijderd
Niks nice try, jij haalt er dingen bij die niet gezegd zijn en inderdaad, daar ga ik verder niet op reageren. Ik weet wat ik weet, en dat is het belangrijkste, jouw mening doet er voor mij niet zo toe....eerlijk gezegd.Yor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:54:
[...]
Nice try, maar je beantwoord mijn vraag niet. Wanneer je gebruikte kant-en-klare atomizers simpel met water meent te reingen, reinig je geen katoen. Ook los je het probleem met een eventuele verbrande katoen niet op. De tip om atomizers dus met water te reinigen, is dus een fabel. dan had je op zijn minst de video van Rip de Tripper eens moeten bekijken, hij probeert het tenminste nog met een alcohol badje..
Verwijderd
Ach, laat hem lekker in de waan dat hij de waarheid in pacht heeft, omdat zijn goeroe dat zegt. Wij zijn mensen die het uit hebben geprobeerd en andere resultaten hebben. Daarnaast leest hij wat hij lezen wil en niet hetgeen er echt staat, vandaar dat ik hem nu ook ga negeren, hij is mijn tijd verder niet waard.derhenno schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:15:
[...]
Zolang er geen sprake is van verbrand katoen kunnen al mijn coils na een ultrasone reiniging nog een tweede en soms zelfs derde ronde mee. Toegegeven, de smaak/werking is niet meer 100%, maar ik kan der prima mee leven![]()
Gaat heen en vermenigvuldigt u
Prima, maar nu ben ik wel weer benieuwd wat je met "heilige" en "goeroe"bedoelt? Jij maakt het een persoonlijk debacle, echter ik wil gewoon bij feiten blijven.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:37:
[...]
Ach, laat hem lekker in de waan dat hij de waarheid in pacht heeft, omdat zijn goeroe dat zegt. Wij zijn mensen die het uit hebben geprobeerd en andere resultaten hebben. Daarnaast leest hij wat hij lezen wil en niet hetgeen er echt staat, vandaar dat ik hem nu ook ga negeren, hij is mijn tijd verder niet waard.
Je draait al een stuk in de rondte door jouw verhaal steeds meer af te zwakken. "werkt niet bij elke coil".
Ik denk gewoon simpel: verontreiniging door e-liquid ga je niet simpel met wat water uit een coil krijgen, dat heeft niets met iemand anders zijn mening of een heilige te maken, puur met logica. Zelfs de met ultrasoon krijg je de deeltjes die in de katoen zijn getrokken niet eruit. Je zult moeten gaan oplossen, alcohol zou een goede eerste stap zijn. Zeker kun je een coil een opfrisbeurtje geven, maar niet eindeloos en zonder risico en het zal de smaak niet ten goede komen.
Aanslag op een draad krijg je ook niet puur met een badje weg zonder gebruik te maken van oplosmiddelen op sterkere basis dan wat afwasmiddel. Ja, max pulsen tot roodgloeiend brandt het meeste weg, maar dat zie ik je met een fabriekscoil niet doen, want---> verbrande katoen.
We gaan er op deze manier niet uitkomen klaarblijkelijk, hetgeen mij na jarenlange avonturen op de diverse Nederlandse dampfora niet verwondert.
Nogmaals: Ik stel alleen ter discussie dat jouw methode werkt, ik betwist en bestrijd dat en een paar posts later geef jezelf ook al toe. Ik hoef daar verder niet voor op de vrouw te gaan spelen, onnodig en ongewenst.
Dat hergebruiken van fabriekscoils is voor mij een no-go: Je gaat juist alle meuk die je niet wil inhaleren zo positioneren dat het juist de weg naar je longen gaat vinden. Daar heb ik geen goeroe voor nodig.
Verwijderd
Yor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:16:
[...]
Prima, maar nu ben ik wel weer benieuwd wat je met "heilige" en "goeroe"bedoelt? Jij maakt het een persoonlijk debacle, echter ik wil gewoon bij feiten blijven.
Je draait al een stuk in de rondte door jouw verhaal steeds meer af te zwakken. "werkt niet bij elke coil".
Ik denk gewoon simpel: verontreiniging door e-liquid ga je niet simpel met wat water uit een coil krijgen, dat heeft niets met iemand anders zijn mening of een heilige te maken, puur met logica. Zelfs de met ultrasoon krijg je de deeltjes die in de katoen zijn getrokken niet eruit. Je zult moeten gaan oplossen, alcohol zou een goede eerste stap zijn. Zeker kun je een coil een opfrisbeurtje geven, maar niet eindeloos en zonder risico en het zal de smaak niet ten goede komen.
Aanslag op een draad krijg je ook niet puur met een badje weg zonder gebruik te maken van oplosmiddelen op sterkere basis dan wat afwasmiddel. Ja, max pulsen tot roodgloeiend brandt het meeste weg, maar dat zie ik je met een fabriekscoil niet doen, want---> verbrande katoen.
We gaan er op deze manier niet uitkomen klaarblijkelijk, hetgeen mij na jarenlange avonturen op de diverse Nederlandse dampfora niet verwondert.
Nogmaals: Ik stel alleen ter discussie dat jouw methode werkt, ik betwist en bestrijd dat en een paar posts later geef jezelf ook al toe. Ik hoef daar verder niet voor op de vrouw te gaan spelen, onnodig en ongewenst.
Dat hergebruiken van fabriekscoils is voor mij een no-go: Je gaat juist alle meuk die je niet wil inhaleren zo positioneren dat het juist de weg naar je longen gaat vinden. Daar heb ik geen goeroe voor nodig.

voor al de genen die stilletjes op de achtergrond willen genieten van de interessante discussies hier
Verwijderd
Interessante discussie??? Waar???justmike schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:32:
[afbeelding]
voor al de genen die stilletjes op de achtergrond willen genieten van de interessante discussies hier
Een collega van mij zweert bij de Joyetech egrip 2 .
Nu wil ik daar ook naar gaan kijken, maar zijn er volgens jullie nu naast de starterset nog aanvullingen die ik ab-so-luut ook nog aan moet schaffen?
Waarom ik het vraag, is dat ik jaren geleden ooit met een e-cig ben begonnen en daar al verschillende soorten atomizers erop te plaatsen waren.
Als ik er verder uit ben, dan nog nog even naar een goeie sigaartjes-met-vanille vervanger zoeken
.
(ik twijfel overigens of dit onder V&A valt of niet, maar laat m toch maar ff hier staan)
Nu wil ik daar ook naar gaan kijken, maar zijn er volgens jullie nu naast de starterset nog aanvullingen die ik ab-so-luut ook nog aan moet schaffen?
Waarom ik het vraag, is dat ik jaren geleden ooit met een e-cig ben begonnen en daar al verschillende soorten atomizers erop te plaatsen waren.
Als ik er verder uit ben, dan nog nog even naar een goeie sigaartjes-met-vanille vervanger zoeken
(ik twijfel overigens of dit onder V&A valt of niet, maar laat m toch maar ff hier staan)
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Gast, wat maak je het moeilijk. De kwestie is toch ook niet of je je coils voor altijd zal kunnen gebruiken en of je ze weer terug naar originele staat kan brengen maar of je coils weer een beetje kan opfrissen of niet met normaal water.Yor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:16:
[...]
Geen idee wat de reden is, maar dat heb ik altijd zo geleerd. Ik vul gewoon van boven af, dat is volgens mij ook de enige manier waarop je een melo zou moeten/kan vullen.dennis_rsb schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:03:
[...]
Ik heb al zovaak alles schoon/droog gemaakt. Maar hoezo op 20 watt starten? Die standaard EC coils starten vanaf 30watt. Als je m lager zet zal er nauwelijks/geen damp uitkomen. Mag ik vragen wat jouw vulmanier is?
Het is dus niet erg dat er amper damp vanaf komt, je hoeft maar een paar trekjes te nemen op die lage wattage.
Tja ik wil het best proberen, maar ik denk niet dat het een verschil, want op 30 watt had ik ook nooit dryhits bij een nieuwe coil. Maar het is het proberen waard. Ik vul langs de bovenkant ja. Maar doe jij bv de airflow dan dichtzetten voor je vult? Ga je na het vullen meteen dampen om de onderdruk weer goed te krijgen etc?Dr0ppFTW schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Geen idee wat de reden is, maar dat heb ik altijd zo geleerd. Ik vul gewoon van boven af, dat is volgens mij ook de enige manier waarop je een melo zou moeten/kan vullen.
Het is dus niet erg dat er amper damp vanaf komt, je hoeft maar een paar trekjes te nemen op die lage wattage.
Ik kan de airflow gewoon open laten staan, en laat hem juist eerst even staan zodat de liquid een beetje in de coil kan trekken.dennis_rsb schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
Tja ik wil het best proberen, maar ik denk niet dat het een verschil, want op 30 watt had ik ook nooit dryhits bij een nieuwe coil. Maar het is het proberen waard. Ik vul langs de bovenkant ja. Maar doe jij bv de airflow dan dichtzetten voor je vult? Ga je na het vullen meteen dampen om de onderdruk weer goed te krijgen etc?
Zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer maar na dit topic goed doorgelezen te hebben ben ik van plan dit te bestellen:

Dit is de eerste keer dat ik het ga proberen, maar wil het eigenlijk wel direct goed doen en niet eerst met allerlei goedkope rotzooi beginnen waarna ik later alsnog het goede spul aan moet schaffen. Dankzij de post van @Theo74 tot deze keuze gekomen.
Ik rook ongeveer 10 jaar, op een gemiddelde dag zo'n 6-7 sigaretten (dit is wel eens meer geweest).
Iemand nog wat last-minute op- of aanmerkingen op deze keuze voordat ik het bestel?

Dit is de eerste keer dat ik het ga proberen, maar wil het eigenlijk wel direct goed doen en niet eerst met allerlei goedkope rotzooi beginnen waarna ik later alsnog het goede spul aan moet schaffen. Dankzij de post van @Theo74 tot deze keuze gekomen.
Ik rook ongeveer 10 jaar, op een gemiddelde dag zo'n 6-7 sigaretten (dit is wel eens meer geweest).
Iemand nog wat last-minute op- of aanmerkingen op deze keuze voordat ik het bestel?
Ik zou al zeker 2 batterijen nemen en die lekker bij dampaccu.nl kopen, zijn ze veel goedkoper.
Heb je ook gedacht aan een lader?
jmxd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:40:
Zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer maar na dit topic goed doorgelezen te hebben ben ik van plan dit te bestellen:
[afbeelding]
Jup, en dan niet de slecht leverbare, dus dure LG's, maar deze samsungs. Twee stuks incl. verzenden nog goedkoper dan 1 stuk bij zwoofsfivepack schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:01:
Ik zou al zeker 2 batterijen nemen en die lekker bij dampaccu.nl kopen, zijn ze veel goedkoper.
edit: Btw, Dampaccu == nkon, dus beide zijn betrouwbaar
Aeque, je had al 1 reactie gekregen over de keuzes in dampijzers en een reactie hoe verschillende smaakjes te proberen, maar ik dacht dit nog even dunnetjes over te doen. Goede en extra info is nooit weg als je nog nooit een e-sigaret hebt gebruikt.Aeque schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:07:
Hallo mede-tweakers,
Na al meerdere keren het een en ander gegoogled te hebben kwam ik onder andere hier uit om eens even te kijken wat nu goed spul is om te gaan beginnen dampen/vapen. Net de openingspost doorgelezen en de conclusie is eigenlijk: ik heb nog steeds geen idee.
Ik rook inmiddels alweer zo'n 11 jaar en momenteel een pakje per dag. De voornaamste reden dat ik wil overstappen is toch wel het mogelijke gezondere alternatief en de goedkopere oplossing. Maar zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Vandaar dus deze post in de hoop dat jullie als toch wel inmiddels ervaren gebruikers mij van wat advies of eventueel suggesties kunnen voorzien.
Ten eerste wil ik het woord e-sigaret eigenlijk gelijk de ban in doen omdat dit doet vermoeden dat het ook een sigaret is, al dan niet elektrisch, waardoor ook het vermoeden kan bestaan dat de beleving het zelfde is.
Dampen of vapen is een betere en eigenlijk de enig echte term. Dit is grotendeels een compleet ander verhaal dan analoog gifstoffen roken uit je sigaret.
Als eerste zal de keuze komen wat voor hardware je wilt. Hierin kun je kiezen tussen de kleine en de grote modellen, in penmodel en blokmodel en tegenwoordig ook modellen die hier tussen hangen.
Kleine modellen hebben een kleinere accu, kleinere e-liquid tank en kleinere atomizer, de verdamper. Dit resulteert in een milde manier van vapen met weinig damp en een tank die sneller leeg is. Grotere modellen is hierdoor vanzelfsprekend.
De meeste starters beginnen ergens onderaan of halverwege, het is maar net wat je wilt. Niet iedereen wil zo'n opzichtige dampmachine en blijft liever bij de sigaret beleving, klein en milde damp, zoals het was. Anderen gaan juist wel voor meer en groot, die maken het allemaal niet uit, als er maar flink gedampt kan worden met zo veel mogelijk rook. Meer damp geeft in sommige gevallen ook flink meer smaakbeleving.
Wat je met dampen wel eerst moet weten zijn de termen Mouth-To-Lung (MTL) en Direct-Lung (DL). Dit zijn de manieren van dampen die door de hardware worden bepaald.
MTL dampen lijkt nog het meeste op analoog roken, je neemt een teug van 2-4 seconden en inhaleert die.
DL dampen is het direct in de longen opzuigen van de damp, alsof je door een dun pijpje lucht naar binnen zuigt.
MTL geeft meestal milde damp en DL juist de grote wolken, iets wat niet iedereen wil, zeker niet tijdens autorijden. En sommige mensen houden ook niet van DL dampen, die willen de MTL sigaret beleving.
Hierna komt de keuze voor het smaakje e-liquid en dat is misschien nog wel lastiger dan de keuze voor goede hardware. Niet alleen omdat je compleet kunt verdwalen in alle soort smaken, maar ook omdat je als eerste het idee opzij zal moeten zetten dat je een e-liquid gaat vinden die precies zo smaakt tabak roken.
De geadviseerde proefpakketjes is een goede start en meest mogelijk zul je als eerste toch de tabakssmaken willen proberen. Ik adviseer hier om met simpele smaken als American varianten of RY4 te beginnen. De een kan wat scherp smaken, de andere misschien iets te zoet, dat moet je allemaal ervaren.
En het leuke is, je kunt smaken ook mengen, dus het scherpe iets verzachten met het te zoete, etc.
Je kunt ook gelijk aan de fruitsmaken of andere materie, maar ik denk dat je dit als startende ex analoge roker niets zal vinden.
Als je een stugge sigaretten roker bent geweest adviseer ik altijd om met e-liquids te starten waar 12mg nicotine in zit. Vanaf hier kun je bepalen of dit al prima is, of dat je misschien meer of minder nicotine wilt.
De nicotine zorgt voor de zgn. throat-hit, ofwel de gier achter in de keel. Die zul je in het begin zeker terug willen vinden met dampen, anders is er mogelijk weinig aan en val je al snel terug naar analoog roken.
Wel is het zo dat als je toch gelijk zou gaan DL dampen ik dan juist niet adviseer om dit met 12mg nicotine te doen. De hoeveelheid damp die hierbij vrij komt is zo enorm dat je een overkill aan nicotine per teug krijgt. In het geval van DL dampen wordt dan ook meestal geadviseerd om met je e-liquid ergens rond de 3mg nicotine te starten.
Als meest belangrijkste punt is het onderhoud van je hardware, met name de atomizer waarin de e-liquid wordt verdampt tot damp. Dit is per merk en type hardware specifiek dus hierover uitweiden dekt niet altijd alle lading. Dat er regelmatig onderhoud op je dampijzer nodig is dat is een feit.
Ik raad je aan om eens een fysieke winkel met vaping hardware te bezoeken en je goed te laten informeren. Op deze manier krijg je ook de kans om de verschillende materialen eens in de hand te hebben en te kijken of het je ligt. Zonder kennis starten en zomaar iets van internet kopen omdat 'iemand' dit ook heeft zal bijna altijd resulteren in een tegenvaller. Je rookt waarschijnlijk nu ook geen Belinda Menthol omdat iemand ooit zei dat dit lekker was.
In ieder geval succes en voel je nooit bezwaard om hier meer vragen te stellen, daar zitten we hier voor. Wat de een (nog) niet weet kan de ander wel weer weten, of soms beter weten, het moet allemaal kunnen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Dit dus, beste advies tot nu toe! 100 punten voor @Theo74 !Theo74 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:15:
[...]
Ik raad je aan om eens een fysieke winkel met vaping hardware te bezoeken en je goed te laten informeren. Op deze manier krijg je ook de kans om de verschillende materialen eens in de hand te hebben en te kijken of het je ligt. Zonder kennis starten en zomaar iets van internet kopen omdat 'iemand' dit ook heeft zal bijna altijd resulteren in een tegenvaller. Je rookt waarschijnlijk nu ook geen Belinda Menthol omdat iemand ooit zei dat dit lekker was.
In ieder geval succes en voel je nooit bezwaard om hier meer vragen te stellen, daar zitten we hier voor. Wat de een (nog) niet weet kan de ander wel weer weten, of soms beter weten, het moet allemaal kunnen.
fivepack schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:01:
Bedankt voor de tips, heb de batterijen hierboven besteld. Ook bedankt voor de oplader tip, was in de veronderstelling dat het apparaat oplaadbaar was via usb maar dat blijkt dus niet zo te zijn.jordje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
[...]
Jup, en dan niet de slecht leverbare, dus dure LG's, maar deze samsungs. Twee stuks incl. verzenden nog goedkoper dan 1 stuk bij zwoofs
edit: Btw, Dampaccu == nkon, dus beide zijn betrouwbaar
Bestel deze er nu nog niet bij maar dan word ik in ieder geval niet verrast, enig idee hoe lang zo'n batterij ongeveer mee gaat? (een lading bedoel ik)
Op de Cherry smaak e-liquid na (over smaak valt niet te twisten) ook mijn keuze, hiervan krijg je geen spijt.jmxd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:40:
[afbeelding]
Je kunt ook nog een flesje RY4 meebestellen voor als de tobacco smaak iets scherp zou zijn, beetje bijmengen. Ik denk dat als je deze Mod op 15 Watt zet met de Nautilus dat je dan prima zit.
En volgens mij heeft de Mod gewoon een USB poort waar je ook mee kunt opladen. Het gaat minder snel en efficiënt dan een losse lader maar it does the trick. Ik doe al jaren niet anders met zulke kleine mods.
Ik heb een vergelijkbare Pico 75W mod met LG accu en die houdt het bijna twee dagen vol met heel de dag door af en toe wat dampen. Daarom toen bij Ali een 5mL Nautilus tank gekocht, hoef ik naast weinig opladen ook niet zo vaak bij te vullen.
[ Voor 19% gewijzigd door Theo74 op 30-08-2017 16:39 ]
Een dag ongeveer? Misschien twee als je rustig aan doet.jmxd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:29:
Bestel deze er nu nog niet bij maar dan word ik in ieder geval niet verrast, enig idee hoe lang zo'n batterij ongeveer mee gaat? (een lading bedoel ik)
Heb het spul inmiddels binnen (behalve de batterijen helaas...), tankje gevuld etc (ging trouwens erg moeilijk open, moest er een rubberen pannenlap bij pakken
maar nou zie ik dat er wel een drupje vloeistof uit het luchtgaatje van de nautlis komt

dat gaatje onderop
Lijkt me niet de bedoeling?
las dat het zou kunnen dat hij niet strak genoeg dicht zit maar hij kan echt niet strakker en ben bang dat hij de volgende keer weer niet open wil
de vloeistof komt er trouwens niet uit, maar het gaatje zit wel vol zeg maar
edit
inmiddels dat ding ondersteboven gehouden en de bodem losgemaakt en goed schoongemaakt met een doekje en hij lijkt nu lek-vrij te zijn. Hopelijk worden de batterijen snel bezorgd want wil hem graag uittesten
maar nou zie ik dat er wel een drupje vloeistof uit het luchtgaatje van de nautlis komt

dat gaatje onderop
las dat het zou kunnen dat hij niet strak genoeg dicht zit maar hij kan echt niet strakker en ben bang dat hij de volgende keer weer niet open wil
edit
inmiddels dat ding ondersteboven gehouden en de bodem losgemaakt en goed schoongemaakt met een doekje en hij lijkt nu lek-vrij te zijn. Hopelijk worden de batterijen snel bezorgd want wil hem graag uittesten
[ Voor 21% gewijzigd door jmxd op 31-08-2017 15:36 ]
Verwijderd
Dat de Nautilus soms moeilijk open te draaien is, is mij niet onbekend. Heb ze ook wel eens met een theedoek ofzo open moeten draaien, omdat ze zo vast zaten, terwijl ik ze gewoon met de hand had dichtgedraaid. Ik heb hier dan 2 "volwassen" (5ml) Nautilussen staan, maar bij de mini is alles alleen maar kleiner uitgevoerd (op de coil na).jmxd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:09:
Heb het spul inmiddels binnen (behalve de batterijen helaas...), tankje gevuld etc (ging trouwens erg moeilijk open, moest er een rubberen pannenlap bij pakken
[afbeelding]
dat gaatje onderop
edit
Wat ik al tig jaar geleden geleerd heb, is het volgende. Voordat je de tank voor de eerste keer gaat vullen, haal je hem helemaal uit elkaar en weer in elkaar, op deze manier controleer je of alles wel goed vastzit. Wat mij opviel toen ik de 2 Nautilussen demonteerde, was dat de coil enigzins losjes zat en dat is volgens mij bij jou ook het probleem. Via de zijkanten van de coil kan er namelijk liquid ontsnappen naar de luchtgaatjes toe. Ook kan het bij het deel liggen wat je in de schoorsteen draait liggen, als 1 van beide kanten niet goed aansluit, krijg je een probleem. Aan de onderkant is dat lekken via 1 van de luchtgaatjes, boven kan er liquid de coil in lopen, waardoor die gaat sputteren, omdat er teveel liquid in de coil zit om goed te verdampen. Ik zou je aanraden om de tank eens helemaal uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, zodat als er iets niet goed vast zit, je het dan kan corrigeren. Het lijkt mij dat het probleem in de base zit, waar je de coil in draait, alleen via die weg kan er liquid bij de luchtgaatjes komen.
Heb hem voordat ik hem vulde ook al helemaal uit elkaar gehad en weer in elkaar (vooral omdat ik niet wist hoe het werkte).
Nadat ik hem ondersteboven heb gehouden en de onderkant los heb gemaakt zat er inderdaad wat liquid in de gaatjes van de coil, nadat ik deze goed schoongemaakt en weer vastgedraaid heb lekt hij tot dusver niet meer.
Helaas wel slecht nieuws, namelijk dat de batterijen die ik apart had besteld en die vandaag zouden komen niet zijn gekomen, en de reguliere brievenpost is al geweest. Ben even de stad in geweest maar die batterijen zijn natuurlijk nergens verkrijgbaar
Nog een dagje wachten dus, beetje jammer met alles al in huis
Nadat ik hem ondersteboven heb gehouden en de onderkant los heb gemaakt zat er inderdaad wat liquid in de gaatjes van de coil, nadat ik deze goed schoongemaakt en weer vastgedraaid heb lekt hij tot dusver niet meer.
Helaas wel slecht nieuws, namelijk dat de batterijen die ik apart had besteld en die vandaag zouden komen niet zijn gekomen, en de reguliere brievenpost is al geweest. Ben even de stad in geweest maar die batterijen zijn natuurlijk nergens verkrijgbaar
Verwijderd
Ok, dan heb je dat goed gedaan, naast dat je ieder onderdeel controleert, leer je inderdaad ook hoe de tank in elkaar zitjmxd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:35:
Heb hem voordat ik hem vulde ook al helemaal uit elkaar gehad en weer in elkaar (vooral omdat ik niet wist hoe het werkte).
Batterijen zijn inderdaad wat moeilijker aan te komen, een doorsnee tabakswinkel die toevallig ook wat Vapegear heeft liggen, heeft ze over het algemeen niet. De specifieke vapeshop heeft ze meestal wel, maar die moet ook maar in de buurt zitten. Batterijen bestel ik over het algemeen bij Nkon, niet te duur, goede kwaliteit en goedkoper dan de gemiddelde vape-webshop.
Geduld is een schone zaak, maar als ze eenmaal binnen zijn, staat de rest al startklaar!
Mijn ervaring is dat wanneer het afsluitrubber om de base van de tank iets vettig wordt door de liquid, deze ook makkelijker sluit. Het lastig openen kan komen door het te stevig vast draaien, zeker als de tank in elkaar zit en je nog even aan het Pirex glas draait, dan zit alles muur vast. Op zich is dit dus niet nodig.jmxd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:35:
De atomizer welke je in de base moet draaien kun je met een punttangetje op het schroefdraad van de atomizer beetpakken en een klein beetje extra aandraaien. Dan sluit het rubberen ringetje van de atmomizer goed aan op de base zodat hij niet doorlekt door de luchtgaatjes.
Als er liquid uit de luchtgaatjes komt dan is het zoals @Verwijderd al melde, zaak om de tank helemaal uit elkaar te halen zodat je ook een losse base in je handen hebt, zonder de atomizer er in. het gat in de base waar de atomizer op komt dien je dan goed uit te spoelen met heet water en droog te maken met de punt van een doekje of een oorstokje. Roesten doet de tank niet, maar water in je tank wil je ook niet.
Heb nu de "Joyetech eVic VTC Mini VW Full Kit" een tijdje in gebruik. Ben er echt tevreden mee, het is een topding. Al bijna 2 weken geen sigaret meer aangeraakt.
Heb wel alleen maar de VW modus gebruikt. Omdat de China coils nog niet toegekomen waren had ik een pakje 0.5 CL coils in de brickstore gekocht dat was wel een tegenvaller en best duur, een echte miskoop dus. Gelukkig zijn de volgende dag de CLR 1.0 Ohm coils aangekomen, die een pak beter werken.
Ben er ook achter gekomen dat MTL meer mijn ding is, wat toch redelijk goed gaat als ik de airflow helemaal sluit van de EGO One Mega tank.
Nu zou ik graag een tweede tank aanschaffen om wat andere smaakjes te proberen.
Graag zou ik ook de tank van boven bij kunnne vullen.
Wat is een goede tank voor MTL die past op de eVic VTC Mini?
Heb wel alleen maar de VW modus gebruikt. Omdat de China coils nog niet toegekomen waren had ik een pakje 0.5 CL coils in de brickstore gekocht dat was wel een tegenvaller en best duur, een echte miskoop dus. Gelukkig zijn de volgende dag de CLR 1.0 Ohm coils aangekomen, die een pak beter werken.
Ben er ook achter gekomen dat MTL meer mijn ding is, wat toch redelijk goed gaat als ik de airflow helemaal sluit van de EGO One Mega tank.
Ego one mega tankjes vind ik zwaar klote, vind ik echt te veel airflow hebben; die liggen lekker te verstoffen bij mij. Op een of andere manier lekten die altijd bij mij, en kreek ik dryhits.
Voor mtl zweer ik nu echt bij mijn Siren, voor dlh mijn oude vertrouwde subtankjes.
Voor mtl zweer ik nu echt bij mijn Siren, voor dlh mijn oude vertrouwde subtankjes.
Als je MTL dampen prettiger vind zou ik op coils van 1.0-1.5 Ohm blijven zitten. Meer heb je niet nodig.Obscurax schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:52:
Heb nu de "Joyetech eVic VTC Mini VW Full Kit" een tijdje in gebruik. Ben er echt tevreden mee, het is een topding. Al bijna 2 weken geen sigaret meer aangeraakt.
En inderdaad de airflow zo veel mogelijk sluiten zodat je echt aan de tank moet zuigen als een sigaret.
Onder andere de eLEAF Melo en SMOK TFV tanks zijn top fill, alleen zijn deze hoofdzakelijk voor DL dampen waardoor de airflow ook op de meest geknepen stand nog te veel lucht doorlaten om goed MTL te kunnen dampen. Onze @Verwijderd heeft een redelijke collectie dampijzers, mogelijk dat zij ook nog goede tips heeft.
Verwijderd
*knip* Hou eens op met V&A op het forum.
[ Voor 132% gewijzigd door naitsoezn op 01-09-2017 15:45 ]
Inmiddels de batterijen ook binnen en het spul bevalt me prima, moet wel zeggen dat het me redelijk zwaar op de longen valt ondanks dat ik hiervoor gewoon normale sigaretten rookte 
De "smaak" van de liquid is ook niet heel erg intens wat ik wel verwacht had, het is meer dat ik het ruik dan dat ik het echt proef zeg maar.
De "smaak" van de liquid is ook niet heel erg intens wat ik wel verwacht had, het is meer dat ik het ruik dan dat ik het echt proef zeg maar.
Even een smaak vraagje: Ik ben wel fan van de Apple of Eden en Caribbean Rum Sauce, de Gold line van Millers. Ik zoek eigenlijk wel iets anders. Maar niet te chemisch, geen overdreven "rook" smaak en ook niet te zoet. (ik weet het, moeilijk
)
Ik heb RY4 en Americans geprobeerd en in het begin was het wel te doen, maar ik rook nu al een jaar niet meer en de smaak valt me nu gewoon tegen. Watermeloen heb ik ook ooit eens gedampd en die was best lekker, alleen gaat die smaak me vrij snel tegen staan en grijp ik toch snel terug naar de AoE of CRS.
Hebben jullie nog een tip voor mij?
edit: ik vape met een Justfog Q16 MTL.
Ik heb RY4 en Americans geprobeerd en in het begin was het wel te doen, maar ik rook nu al een jaar niet meer en de smaak valt me nu gewoon tegen. Watermeloen heb ik ook ooit eens gedampd en die was best lekker, alleen gaat die smaak me vrij snel tegen staan en grijp ik toch snel terug naar de AoE of CRS.
[ Voor 3% gewijzigd door CSB op 01-09-2017 15:41 ]
Ik neem even aan dat je nog maar net gestopt bent .Roken "dood" je smaak papillen, maar dat hersteld zich na een tijdje. Als je het dampen volhoud, ga je een heleboel subtiele nieuwe smaken (her) ontdekken.jmxd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:32:
Inmiddels de batterijen ook binnen en het spul bevalt me prima, moet wel zeggen dat het me redelijk zwaar op de longen valt ondanks dat ik hiervoor gewoon normale sigaretten rookte
Nouja gestoptjustmike schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:52:
[...]
Ik neem even aan dat je nog maar net gestopt bent .Roken "dood" je smaak papillen, maar dat hersteld zich na een tijdje. Als je het dampen volhoud, ga je een heleboel subtiele nieuwe smaken (her) ontdekken.
Heb liquids met 12mg nicotine gekocht
@jmxd
Alvast veel succes gewenst
Naast dat het je gezondheid er op vooruit helpt kan dampen ook een leuke "hobby"" zijn. je kan experimenteren met ontelbare verschillende apparaten en set ups, zelf liquid gaan mixen, ...
Er is een grote en levendige community rondom het hele dampen waar altijd wel wat nieuws is te ontdekken.
Alvast veel succes gewenst
Naast dat het je gezondheid er op vooruit helpt kan dampen ook een leuke "hobby"" zijn. je kan experimenteren met ontelbare verschillende apparaten en set ups, zelf liquid gaan mixen, ...
Er is een grote en levendige community rondom het hele dampen waar altijd wel wat nieuws is te ontdekken.
Zo, eindelijk een keuze gemaakt voor een opvolger voor mijn Q16. Het wordt een Eleaf ikonn 220 met een 4ml Melo tank en HW2 coils.
Ook maar meteen een lader besteld, dit wordt de Lii500.
Nu maar wachten, en wachten, en wachten... en natuurlijk Liquids bestellen, aangezien ik nu 50/50 12mg gebruik en die niet echt geschikt zijn voor de Ikonn 220.
Ook maar meteen een lader besteld, dit wordt de Lii500.
Nu maar wachten, en wachten, en wachten... en natuurlijk Liquids bestellen, aangezien ik nu 50/50 12mg gebruik en die niet echt geschikt zijn voor de Ikonn 220.
Naar wat voor iets ben je dan precies op zoek?CSB schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:40:
Even een smaak vraagje: Ik ben wel fan van de Apple of Eden en Caribbean Rum Sauce, de Gold line van Millers. Ik zoek eigenlijk wel iets anders. Maar niet te chemisch, geen overdreven "rook" smaak en ook niet te zoet. (ik weet het, moeilijk)
Veronderstel dat je iets meer 'premium' wil opzoeken?
Millers Goldline is eigenlijk ook niets meer dan basic juice en je hebt nog heel leuke dingen te ontdekken hoor
Geef ff op wat voor tank/coils je gebruikt en wat voor iets je zoekt en ik kan je wss wel wat leuke tips geven. Laat ons zeggen dat ik nogal wat ervaring heb haha
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ja, wat ik eigenlijk al eerder postte, ik heb een Justfog Q16, dus geen pro gear ofzo. Gewoon de standaard coils (1,6 ohm geloof ik) en standaard clearomizer. Nothing fancy.JacobsT schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:27:
[...]
Naar wat voor iets ben je dan precies op zoek?
Veronderstel dat je iets meer 'premium' wil opzoeken?
Millers Goldline is eigenlijk ook niets meer dan basic juice en je hebt nog heel leuke dingen te ontdekken hoor
Geef ff op wat voor tank/coils je gebruikt en wat voor iets je zoekt en ik kan je wss wel wat leuke tips geven. Laat ons zeggen dat ik nogal wat ervaring heb haha
Het gaat mij nu puur om de smaakjes, want ik heb de afgelopen tijd wat dingetjes besteld die me lekker leken, maar achteraf was het toch niks. En als ik dan de wat meer "premium" smaken random ga bestellen ben ik bang dat het gewoon geld in de sloot gooien wordt en dat vind ik zonde.
Vandaar dus mij vraag.
Ik kan me voorstellen dat je voor bepaalde momenten ook een andere smaak hebt, zoals bij een bakkie koffie, of bij het natafelen, of tijdens een stevig avondje pilsen.
Wellicht koop ik er dan nog een extra clearomizer bij zodat ik snel van smaak kan wisselen.
Met dergelijk tankje is het aan te raden om niet lager dan 50PG te gaan, uitzonderlijk 40PG mits je geen chainvaper bent.
Een paar leuke smaken in je 'range' zoals bij Carribean Rum Sauce:
Eliquidfrance Relax
Eliquidfrance Supreme (zeer aangenaam in high resistance MTL tanks)
Crown Rainbow Explosion (wat zoet/fruitig zonder te overdrijven)
Crown Caramel Latte
Crown Hazelnut Coffee
Craft Vapes Tropical Breeze (fris, fruitig, waanzinnige liquid en heel populaire ADV, wel rasechte premium)
Craft Vapes Foggy Dew (deze zou ik zeker kopen, lijkt me right up your alley, erg zacht en geen uitgesproken tabak. Niet de goedkoopste maar echt de moeite)
Craft Vapes Pipe Tobacco
Evt is kijken in de stal van Halo, die hebben nog 70PG juices. Iets zoals Tribeca ligt ook vast in je smaakprofiel.
Heb nu trouwens de PERFECTE liquid voor bij een biertje, Houblon N°1 L'original.
Belgisch en gebaseerd op hop. Heb ik nog nooit gezien. Erg speciaal maar te high VG voor je tankje en dan zou je gewoon door de coils heen sleuren.
Eliquidfrance Relax
Crown Caramel Latte
Crown Hazelnut Coffee
Craft Vapes Tropical Breeze (fris, fruitig, waanzinnige liquid en heel populaire ADV, wel rasechte premium)
Craft Vapes Foggy Dew (deze zou ik zeker kopen, lijkt me right up your alley, erg zacht en geen uitgesproken tabak. Niet de goedkoopste maar echt de moeite)
Craft Vapes Pipe Tobacco
Evt is kijken in de stal van Halo, die hebben nog 70PG juices. Iets zoals Tribeca ligt ook vast in je smaakprofiel.
Heb nu trouwens de PERFECTE liquid voor bij een biertje, Houblon N°1 L'original.
Belgisch en gebaseerd op hop. Heb ik nog nooit gezien. Erg speciaal maar te high VG voor je tankje en dan zou je gewoon door de coils heen sleuren.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ik zit aan min. 50 eur (vaporesso revenger), enig idee hoeveel de import kosten bedragen?wouter_va schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:54:
[...]
Ja, dat kan nog steeds. Er wordt wel meer gecheckt door douane, dus probeer onder de 22€ te blijven per bestelling incl shipping. Liquids zou ik niet meer doen, toch niet met nic.
Heb al gehoord van vape gear waarop importkost gevraagd wordt, nog niet dat het geweigerd wordt na betaling kosten. Liquid met nic ben je wel kwijt als ze controleren
Verwijderd
Hier kan je het berekenen voor NL :nazimv schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:00:
[...]
Ik zit aan min. 50 eur (vaporesso revenger), enig idee hoeveel de import kosten bedragen?
http://www.invoercalculator.nl
En hier voor BE :
http://invoercalculator.be
Thanks! Daar kan ik wat mee!JacobsT schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:50:
Met dergelijk tankje is het aan te raden om niet lager dan 50PG te gaan, uitzonderlijk 40PG mits je geen chainvaper bent.
Eliquidfrance Relax
Crown Caramel Latte
Crown Hazelnut Coffee
Craft Vapes Pipe Tobacco
In de hoger gegeven link kan je vast exactere info vinden, maar voor een snelle benadering:nazimv schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:00:
[...]
Ik zit aan min. 50 eur (vaporesso revenger), enig idee hoeveel de import kosten bedragen?
21% van de prijs inclusief verzendkosten plus een administratieve kost van ongeveer 16 Euro
dus voor jouw geval ruwweg 26.5 Euro (indicatief, don't shoot me als het scheelt)
Opgelet, sommige verzenders zoals DHL rekenen hogere kosten, een soort forfait. Het teveel kan je achteraf blijkbaar terug eisen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee..
Ik heb een justfog q16 en twee proefpakketten met juice besteld.
Echter is deze juice 100% VG. Ik lees gemixte reacties dat dit niet wil in combinatie met de q16.
Klopt dit?
Echter is deze juice 100% VG. Ik lees gemixte reacties dat dit niet wil in combinatie met de q16.
Klopt dit?
[ Voor 3% gewijzigd door hindrikv op 03-09-2017 22:36 ]
Ik moest stiekem toch een beetje lachen 
FOD Financiën verkoopt e-sigaret online, wat verboden is in Belgie
http://www.hln.be/hln/nl/...ine-wat-verboden-is.dhtml
FOD Financiën verkoopt e-sigaret online, wat verboden is in Belgie
http://www.hln.be/hln/nl/...ine-wat-verboden-is.dhtml
Verwijderd
100% VG voor een q16? Denk dat je beter met 50 tot 60% VG kan beginnen. Zelfs in mijn Steam Crave met een dual 0.3Ohm opstelling gooi ik nog geen 100% VG. Dit soort hoge waarde's VG is net dikke stroop.hindrikv schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:35:
Ik heb een justfog q16 en twee proefpakketten met juice besteld.
Klopt dit?
Er zijn wel 100% VG liquids die dunner zijn (Virgin Vapor bijvoorbeeld) maar de kans is groter dat het inderdaad niet gaat lukken.
Je kan ze nog proberen verdunnen als het niet werkt, maar dan ga je de smaak natuurlijk meeverdunnen...
Misschien kan je ze ergens ruilen met iemand - check bijvoorbeeld op dampforum?
Verdunnen kan met vodka of met demi water (of met een 100%PG base)
Je kan ze nog proberen verdunnen als het niet werkt, maar dan ga je de smaak natuurlijk meeverdunnen...
Heb sinds deze week een Joytech Egrip 2, gevuld enzo. In het begin kon ik redelijk vapen, maar was relatief zwaar. Wattage teruggedraaid en al beter, maar heb het gevoel dat ik vloeistof invape.
De handleiding laat weinig nuttigs zien en volgens mij heb ik hem goed in elkaar. Kreeg er meerdere coils bij, maar snap niet zo goed wat ik daarmee moet. De smaak is echt niet lekker terwijl die in mijn 11 euro vaper wel lekker was.
Heb de vloeistof in de tank gegooit, coil vastgemaakt aan het mondstuk, dat eringestopt en vastgedraaid, wat mis ik
?
De handleiding laat weinig nuttigs zien en volgens mij heb ik hem goed in elkaar. Kreeg er meerdere coils bij, maar snap niet zo goed wat ik daarmee moet. De smaak is echt niet lekker terwijl die in mijn 11 euro vaper wel lekker was.
Heb de vloeistof in de tank gegooit, coil vastgemaakt aan het mondstuk, dat eringestopt en vastgedraaid, wat mis ik
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Dan zijn het geen 100% VG liquids, maar inderdaad verdund met vodka of water. 100% VG door een q16 tank heen trekken, lijkt mij een vrij onmogelijke taak.wouter_va schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:45:
Er zijn wel 100% VG liquids die dunner zijn (Virgin Vapor bijvoorbeeld) maar de kans is groter dat het inderdaad niet gaat lukken.
Verwijderd
Denk dat je liquid dan iets te dik is om door de toevoergaatjes heen te trekken. Probeer het eens met een dunnere liquid, bv. 50VG/50PG of 60VG/40PG.Kecin schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:59:
Heb sinds deze week een Joytech Egrip 2, gevuld enzo. In het begin kon ik redelijk vapen, maar was relatief zwaar. Wattage teruggedraaid en al beter, maar heb het gevoel dat ik vloeistof invape.
Heb de vloeistof in de tank gegooit, coil vastgemaakt aan het mondstuk, dat eringestopt en vastgedraaid, wat mis ik?
BTW...staat je luchttoevoer wel open, want als die dicht staat, krijg je ook problemen met dampen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2017 01:15 ]
Inmiddels nieuwe coil erin gedaan, wattage anders ingesteld, pijpje schoongemaakt en al een stuk betere ervaring. Thanks! Heb ook een video gekeken nog op YT die ermee hielp: YouTube: eGrip 2 by JoyeTech - All-in-One Device! | TiaVapesVerwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:10:
[...]
Denk dat je liquid dan iets te dik is om door de toevoergaatjes heen te trekken. Probeer het eens met een dunnere liquid, bv. 50VG/50PG of 60VG/40PG.
BTW...staat je luchttoevoer wel open, want als die dicht staat, krijg je ook problemen met dampen.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Graag gedaan! Als er nog meer vragen zijn.....gooi het in de groepKecin schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:32:
[...]
Inmiddels nieuwe coil erin gedaan, wattage anders ingesteld, pijpje schoongemaakt en al een stuk betere ervaring. Thanks! Heb ook een video gekeken nog op YT die ermee hielp: YouTube: eGrip 2 by JoyeTech - All-in-One Device! | TiaVapes
Luchttoevoer ook nagekeken? Want als die dichtstaat, dan kan je trekken als een paard, zonder resultaat

wouter_va schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:45:
Ik heb nog even gebeld met de webshop aangezien het pakketje nog moet worden verstuurd.Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:38:
[...]
100% VG voor een q16? Denk dat je beter met 50 tot 60% VG kan beginnen. Zelfs in mijn Steam Crave met een dual 0.3Ohm opstelling gooi ik nog geen 100% VG. Dit soort hoge waarde's VG is net dikke stroop.
Mevrouw aan de lijn zei dit geen enkel probleem moet zijn. "De 100% van vroeger zou idd niet passen, maar deze zou geweldig zijn..."
We zien wel! En anders even langs de plaatselijke rookboer voor een vloeistof wat "past".
Dan is nog de vraag of je voor 100 VG wil gaan. VG zorgt voor dikke damp en PG is de smaakdrager. Tenzij je niet streeft naar een beetje smaak maar puur voor big clouds, zou ik zelf nooit meer dan een 50/50 verdeling gebruiken. Mooie combi van smaakdrager en cloudproductiehindrikv schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:09:
[...]
[...]
Ik heb nog even gebeld met de webshop aangezien het pakketje nog moet worden verstuurd.
Mevrouw aan de lijn zei dit geen enkel probleem moet zijn. "De 100% van vroeger zou idd niet passen, maar deze zou geweldig zijn..."
We zien wel! En anders even langs de plaatselijke rookboer voor een vloeistof wat "past".
DUGG
Verwijderd
Dan lijkt het mij geen 100% Vg te zijn, want als je dat ziet, weet je ook dat stroop ongeveer net zo snel vooruit kruipt. Het zal wel verdund zijn met PGA (Pure Grain alcohol) of gedistilleerd water.hindrikv schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:09:
[...]
[...]
Ik heb nog even gebeld met de webshop aangezien het pakketje nog moet worden verstuurd.
Verwijderd
Mee eens, je kan het smaakverlies wel opvangen door er meer aroma in te doen, maar of de fabrikant dat ook doet, is nog maar de vraag. Het draait uiteindelijk toch om de knikkers.Mach schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:57:
[...]
Dan is nog de vraag of je voor 100 VG wil gaan. VG zorgt voor dikke damp en PG is de smaakdrager. Tenzij je niet streeft naar een beetje smaak maar puur voor big clouds, zou ik zelf nooit meer dan een 50/50 verdeling gebruiken. Mooie combi van smaakdrager en cloudproductie
Meeste high end liquid is toch allemaal 70/30 of zelfs 80/20 ( VG/PG ) en, ook wel mede dankzij de idiote hoeveelheid suiker in die liquids, heb ik aan smaak geen gebrek als ik iets damp als Twelve Monkeys of Element of Cosmic Fog, etc etc..
50/50 zou ik zelfs niet in mn baby beast of cleito krijgen, eenmaal geprobeerd met zo een millers liquid of dergelijke van een 4 tal euro en dat was niets anders dan lekken en spetteren en constant hete druppels op mn tong.
PG draagt inderdaad de smaak maar dat je absoluut minstens 50 PG in je liquid moet hebben daarvoor is een fabeltje, al veel 70/30 of 80/20 spul gevaped wat perfect smaakt, en zelf mixen als ik het al doe af en toe is ook steevast op 70vg/30pg.
50/50 zou ik zelfs niet in mn baby beast of cleito krijgen, eenmaal geprobeerd met zo een millers liquid of dergelijke van een 4 tal euro en dat was niets anders dan lekken en spetteren en constant hete druppels op mn tong.
PG draagt inderdaad de smaak maar dat je absoluut minstens 50 PG in je liquid moet hebben daarvoor is een fabeltje, al veel 70/30 of 80/20 spul gevaped wat perfect smaakt, en zelf mixen als ik het al doe af en toe is ook steevast op 70vg/30pg.
High end heeft als het goed is helemaal niks te maken met de PG/VG verhouding, maar alles met de kwaliteit van de ingrediënten en de populariteit van het smaakje.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Er bestaat ook een kwaliteitsverschil in VG en PG vloeistof welke soms merkbaar minder lekker dampen.Valentino-46 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:38:
High end heeft als het goed is helemaal niks te maken met de PG/VG verhouding, maar alles met de kwaliteit van de ingrediënten en de populariteit van het smaakje.
Bijvoorbeeld de 'Made in China' Aramax - Classic Tobacco welke een stuk scherper is dan een duurdere 50/50 liquid.
Een vaak gebruikte uiteenzetting:
Pharma Grade liquid is voor de farmacie (drogisterijen), de voedingsindustrie, de cosmeticawereld en kan ook gedampt worden.
Food Grade liquid is Pharma Grade met een lagere zuiverheid door toedoen van (onbekende) externe invloeden en wordt daardoor bij voorkeur niet gedampt.
Agricultural (Farm) Grade liquid is voor dieren.
Industrial Grade liquid is voor gebruik in anti-vries, koelkasten, machines, etc.
Er zijn dampers die eigen e-liquids maken omdat men alleen op deze manier zeker zou weten dat de gebruikte (synthetische) liquids 100% zuiver en Pharma Grade zijn. Een e-liquid fabrikant kan op zijn etiketten zetten dat er Pharma Grade liquids gebruikt worden maar het proces tot het maken van de uiteindelijke e-liquid kan vervuiling met zich meegebracht hebben. Met name in productielanden zoals China zijn deze verdenkingen hoog.
Hier komt geen VG of PG in huis die niet minstens 99.8 % zuiver is. Bij de serieuze fabrikanten en verdelers kan je ook zonder probleem de keuringsattesten en certificaten inzien/opvragen om jezelf er van te vergewissen dat je geen troep dampt
Goedkope chinese sapjes waarvan je niet weet wat er in zit! de gedachte alleen al doet me koude rillingen krijgen. ( kan je net zo goed blijven roken, das waarschijnlijk even gezond
)
Goedkope chinese sapjes waarvan je niet weet wat er in zit! de gedachte alleen al doet me koude rillingen krijgen. ( kan je net zo goed blijven roken, das waarschijnlijk even gezond
Ik maak mijn eigen sapjes op 50/50 basis en never nooit last van spetteren, spatten of vloeistof in mijn mond in mijn Baby Beast.Katmi schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:30:
Meeste high end liquid is toch allemaal 70/30 of zelfs 80/20 ( VG/PG ) en, ook wel mede dankzij de idiote hoeveelheid suiker in die liquids, heb ik aan smaak geen gebrek als ik iets damp als Twelve Monkeys of Element of Cosmic Fog, etc etc..
Overigens zeg ik niet dat het persé 50/50 moet zijn maar 100% VG lijkt mij ook weer het andere uiterste
DUGG
Er is niets mis met een 50/50 liquid, maar in sommige atomizers werkt dat gewoon niet . net zoals Hoge VG dan weer niet in andere atty's werkt.
Ik heb een geekvape griffin en als je daar 50/50 indoet zeikt het er langs alle kanten uit. Doe ik 80/20 in mijn melo 3, dan trek je hem droog en is de coil klaar om weg te gooien.
Ik heb een geekvape griffin en als je daar 50/50 indoet zeikt het er langs alle kanten uit. Doe ik 80/20 in mijn melo 3, dan trek je hem droog en is de coil klaar om weg te gooien.
De meeste (high resistance) MTL devices hebben een te kleine atomizer om hier de dikke 50/50 liquid doorheen te krijgen, wat al snel in een dry-hit kan resulteren.justmike schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:57:
Er is niets mis met een 50/50 liquid, maar in sommige atomizers werkt dat gewoon niet . net zoals Hoge VG dan weer niet in andere atty's werkt.
50/50 of zelfs 100% VG gaat in een DL device met grotere coils en toevoergaten meestal probleemloos.
Uiteraard heeft het ook te maken met de smaak en het merk maar ik bedoelde gewoon dat zo goed als elk ''high end'' merk in de vaping wereld minstens 70VG is, sommige zelfs 80.Valentino-46 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:38:
Dingen als Millers van 3.50 euro ofzo beschouw ik ook niet als high end, ook al is het niet in China gemengd, ik spreek eerder over die liquids wat +-20 euro zijn voor 30ml.
VG op zich is al heel licht zoet als je het puur vaped en hogere VG helpt hun gewoon met heel de suiker wat ze nog eens in hun liquids mengen, daarmee dat al die high end liquids ook zo smooth dampen zonder bijna enige vorm van throat hit, zelfs op 3mg nic.
Ik had ook last van leaks in mn Cleito met een 50/50 liquid, en af en toe een heet druppeltje op mn tong dus voor mij persoonlijk is 50/50 niet geschikt, andere mensen vinden het wel leuk, of als je hoge nic moet hebben van 12 of 18mg in pennetjes.
Overgestapt op elektronisch roken. Kunnen jullie mij wat tips geven voor smaken? Ik snap dat het persoonlijk is, maar er moet wel een favoriet zijn, toch? Wellicht andere tips?
@Untouchablezz20
Cheese & Onion - Big Juice UK
https://www.bigjuiceuk.co...2boit0s09ddg8us2pqoi6kf17
Bacon - hangsen
https://roken.nl/product/bacon-met-nicotine/
Dog shit ejuice - nola vape
https://nolavape.com/shop/dog-shit-ejuice/
Iemand een bepaalde smaak aanraden is zo goed als onbegonnen werk. Zoals je zelf al aanhaalde is smaak heel persoonlijk. Er zijn echt ontelbare merken en smaken.
Ik zou zeggen probeer wat uiteen lopende dingen, experimenteer een beetje.
Zoek wat vrienden die ook dampen, dan kan je smaken ruilen.
je kan meeste e liquids indelen in 5 groepen;
Tabak
fruit
gourmet/dessert
(alchoholische ) dranken
munt
probeer er eens eentje uit elke groep. (persoonlijk vind ik tabak en munt smaken verschrikkelijk vies
)
Cheese & Onion - Big Juice UK
https://www.bigjuiceuk.co...2boit0s09ddg8us2pqoi6kf17
Bacon - hangsen
https://roken.nl/product/bacon-met-nicotine/
Dog shit ejuice - nola vape
https://nolavape.com/shop/dog-shit-ejuice/
Iemand een bepaalde smaak aanraden is zo goed als onbegonnen werk. Zoals je zelf al aanhaalde is smaak heel persoonlijk. Er zijn echt ontelbare merken en smaken.
Ik zou zeggen probeer wat uiteen lopende dingen, experimenteer een beetje.
Zoek wat vrienden die ook dampen, dan kan je smaken ruilen.
je kan meeste e liquids indelen in 5 groepen;
Tabak
fruit
gourmet/dessert
(alchoholische ) dranken
munt
probeer er eens eentje uit elke groep. (persoonlijk vind ik tabak en munt smaken verschrikkelijk vies
[ Voor 32% gewijzigd door justmike op 05-09-2017 23:30 ]
@jmxd
das pech hebben
http://www.smokesmarter.nl/nautilus-mini-tube-rvs-glas.html
of deze chinese knockoff
https://www.fasttech.com/...or-mini-nautilus-atomizer
das pech hebben
http://www.smokesmarter.nl/nautilus-mini-tube-rvs-glas.html
of deze chinese knockoff
https://www.fasttech.com/...or-mini-nautilus-atomizer
[ Voor 38% gewijzigd door justmike op 06-09-2017 03:19 ]
Doe er gelijk een vape bandje bij, dat voorkomt vaak een hoop schade.
Jawadde €1.99 voor 1 stukje siliconenTheo74 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:47:
Doe er gelijk een vape bandje bij, dat voorkomt vaak een hoop schade.

In veel shops krijg je ze gratis als je wat koopt
Of, als je een beetje geduld hebt, 50 voor $5,50.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Verwijderd
Dit kan ik alleen maar bevestigen, onlangs een paar testers aangekocht bij VapeWild (USA) en bij elke van hun liquids had ik heel zware zure oprispingen.Theo74 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:20:
[...]
Er bestaat ook een kwaliteitsverschil in VG en PG vloeistof welke soms merkbaar minder lekker dampen.
Bijvoorbeeld de 'Made in China' Aramax - Classic Tobacco welke een stuk scherper is dan een duurdere 50/50 liquid.
Een vaak gebruikte uiteenzetting:
Pharma Grade liquid is voor de farmacie (drogisterijen), de voedingsindustrie, de cosmeticawereld en kan ook gedampt worden.
Food Grade liquid is Pharma Grade met een lagere zuiverheid door toedoen van (onbekende) externe invloeden en wordt daardoor bij voorkeur niet gedampt.
Agricultural (Farm) Grade liquid is voor dieren.
Industrial Grade liquid is voor gebruik in anti-vries, koelkasten, machines, etc.
Met VapingQueen wat zitten mailen en na wat nazoek werk bleek het over food grade liquids te gaan.
Direct terug naar de kwalitatieve stoffen die ik voorheen gebruikt en de problemen waren direct verdwenen.
PS: VapingQueen bedankt !!
Verwijderd
Graag gedaan en mocht je nog meer vragen hebben, je hebt mijn emailadres, dus je kan mij bereiken!Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:55:
[...]
Dit kan ik alleen maar bevestigen, onlangs een paar testers aangekocht bij VapeWild (USA) en bij elke van hun liquids had ik heel zware zure oprispingen.
Met VapingQueen wat zitten mailen en na wat nazoek werk bleek het over food grade liquids te gaan.
Direct terug naar de kwalitatieve stoffen die ik voorheen gebruikt en de problemen waren direct verdwenen.
PS: VapingQueen bedankt !!
Ik denk aan een nieuw setje. Ijoy rdta mini accu begint minder te worden. Denk aan een eleaf ikuun (4500mah intern met 2a charge via USB) en een obs crius 2
de originele crius was een van de betere tankjes die ik gehad heb, er gaat echter niets boven de OBS engine (nano)418O2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:11:
Ik denk aan een nieuw setje. Ijoy rdta mini accu begint minder te worden. Denk aan een eleaf ikuun (4500mah intern met 2a charge via USB) en een obs crius 2
ik heb een hele reeks atty's en koop regelmatig iets nieuw, maar grijp steeds terug naar de engine.
Ik heb 2 crius en een plus. Lang te tevreden geweest, daarom neig ik naar de 2.justmike schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:55:
[...]
de originele crius was een van de betere tankjes die ik gehad heb, er gaat echter niets boven de OBS engine (nano)
ik heb een hele reeks atty's en koop regelmatig iets nieuw, maar grijp steeds terug naar de engine.
Erg grote kans dat het om een usererror gaat. Of een mod met interne accu waarbij het volstrekt onduidelijk is
wat de kwaliteit van de ingebouwde accu is.
Persoonlijk raad ik iedereen aan om mods met 18650 batterijen tegeruiken welke alleen van
Samsung, LG of Sony komen.
ook raad ik aan om dergelijke batterijen bij betroubare leveranciers te bestellen zoals
www.nkon.nl of www.dampaccu.nl
Ook zijn de batterijen daar vaak de helft van de prijs t.o.v. de vape(web)shops
Ik gok een batterij los in de zak met een sleutelbos, zoals altijd.
Ik heb net een eLeaf iKonn i200 besteld (4600mAh interne accu, 200 watt, 2A laden) en een obs engine nano en een obs crius 2. Kunnen de rdta boxen met pensioen
Ik heb net een eLeaf iKonn i200 besteld (4600mAh interne accu, 200 watt, 2A laden) en een obs engine nano en een obs crius 2. Kunnen de rdta boxen met pensioen
Ik wil graag een extra clearomizer gaan aanschaffen (als reserve). Momenteel vape ik al een hele lange tijd tevreden met een iStick Pico en melo 3 en mijn vriendin gebruikt ook een melo 3. Dat vinden we fijn want dan kunnen we ook gewoon dezelfde coils gebruiken.
Mijn eerste gedachte is om gewoon nog een melo 3 erbij te halen maar ik wilde toch nog even hier vragen of iemand misschien een hele goede suggestie heeft als vervanger, waar dan dus wel dezelfde coils in passen (en ook nog 22mm want anders past hij niet op mn iStick.
Mijn eerste gedachte is om gewoon nog een melo 3 erbij te halen maar ik wilde toch nog even hier vragen of iemand misschien een hele goede suggestie heeft als vervanger, waar dan dus wel dezelfde coils in passen (en ook nog 22mm want anders past hij niet op mn iStick.
Verwijderd
Een aanrader is 1 van volgende clearomizers :Dr0ppFTW schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:31:
Ik wil graag een extra clearomizer gaan aanschaffen (als reserve). Momenteel vape ik al een hele lange tijd tevreden met een iStick Pico en melo 3 en mijn vriendin gebruikt ook een melo 3. Dat vinden we fijn want dan kunnen we ook gewoon dezelfde coils gebruiken.
Eleaf Ello HW
GeekVape Illusion Mini
iJoy EXO S XS
Joyetech ProC
Smok TFV8 Baby Beast
Tesla H8
Vaporesso NRG GT
Wotofo Flow
Zij hebben als plus punt dat hun coils compatible zijn met elkaar. Ik gebruik momenteel een Smok baby beast met de HW2 coils van eleaf erin. Coils zijn van goede kwaliteit en gaan langer mee dan de smok coils.
De coils zijn ook allemaal onder de 70W dus zou met de pico geen probleem mogen zijn.
Meer info kan je hier terug vinden : https://www.e-cigarette-f...-compatible.802513/page-2
Bedankt voor de tips en vooral de link, had hier al eens naar gezocht maar nooit echt iets gevonden!Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:05:
[...]
Meer info kan je hier terug vinden : https://www.e-cigarette-f...-compatible.802513/page-2
Waarom een met ingebouwde accu? Zelf meer fan van losse batterijen, zonde om je mod weg te gooien als de accu 'op' is.418O2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:04:
Ik gok een batterij los in de zak met een sleutelbos, zoals altijd.
Ben wel benieuwd naar de obs engine nano, wil deze zelf binnenkort ook aanschaffen.
Juist omdat ik niet zo'n fan ben van batterijen meenemen en wisselen. En USB laders zijn overal.kever678 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:52:
[...]
Waarom een met ingebouwde accu? Zelf meer fan van losse batterijen, zonde om je mod weg te gooien als de accu 'op' is.
Ben wel benieuwd naar de obs engine nano, wil deze zelf binnenkort ook aanschaffen.
Obs engine nano is sowieso goed volgens @NaLiN
Verwijderd
Zou niet anders willen, zo'n probleem is het niet om een doosje met batterijen mee te nemen. Wisselen is een peuleschilletje en zoals Kever678 al zegt, zonde om je Mod weg te gooien als de batterijen op zijn.418O2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:54:
[...]
Juist omdat ik niet zo'n fan ben van batterijen meenemen en wisselen. En USB laders zijn overal.
Obs engine nano is sowieso goed volgens @NaLiN
Smaken verschillenVerwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:13:
[...]
Zou niet anders willen, zo'n probleem is het niet om een doosje met batterijen mee te nemen. Wisselen is een peuleschilletje en zoals Kever678 al zegt, zonde om je Mod weg te gooien als de batterijen op zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 10-09-2017 20:15 ]
Verwijderd
Helemaal waar, ieder zijn meug418O2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:15:
[...]
Smaken verschillenheb dat ook lang genoeg gedaan.
Ik laad ze in principe elke dag op. Hoef dan geen extra batterij mee voor onderweg. En interne accu scheelt veel gewicht en ruimte
Verwijderd
Dat doe ik ook, maar het komt ook voor dat ik ze 2x moet laden. Maar dat is ook niet gek als je een Steam Crave, een TFV4 of 8 gebruikt, zeker op wattage's die kunnen oplopen tot 80 watt of meer...418O2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:22:
[...]
Ik laad ze in principe elke dag op. Hoef dan geen extra batterij mee voor onderweg. En interne accu scheelt veel gewicht en ruimte
Wat betreft ruimte en gewicht, dat vind ik wel meevallen, maar dat is natuurlijk mijn mening
Mijn eLeaf mod houdt het meer dan een dag uit met een Nautilus tank en 1.2Ohm coils, daarom is 's nachts bijladen via de USB port van de mod voldoende om heel de dag door te komen.
Mijn SMOK Alien Baby 85W met Subtank en 0,2Ohm coils loopt wel snel leeg als je die heel de dag gebruikt. Nu doe ik dit toevallig niet met deze mod, daar is de eLeaf plus Nautilus voor, maar zou het zo zijn dan is een losse volle accu meenemen in dit geval wel handig.
Of je moet op allerlei stops een USB poort met 1-2 ampère voor handen hebben om bij te laden. maar dan moet je weer altijd je micro USB laadkabeltje bij je hebben.
Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen om een grotere mod met meerdere accu's te nemen waardoor je meer capaciteit in je handen hebt. Hierdoor lukt het mogelijk wel om de dag door te komen en 's nachts alles weer bij te laden.
Mijn SMOK Alien Baby 85W met Subtank en 0,2Ohm coils loopt wel snel leeg als je die heel de dag gebruikt. Nu doe ik dit toevallig niet met deze mod, daar is de eLeaf plus Nautilus voor, maar zou het zo zijn dan is een losse volle accu meenemen in dit geval wel handig.
Of je moet op allerlei stops een USB poort met 1-2 ampère voor handen hebben om bij te laden. maar dan moet je weer altijd je micro USB laadkabeltje bij je hebben.
Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen om een grotere mod met meerdere accu's te nemen waardoor je meer capaciteit in je handen hebt. Hierdoor lukt het mogelijk wel om de dag door te komen en 's nachts alles weer bij te laden.
Ik heb nu Aspire Atlantis coils van 0.5 ohm gekocht voor in de Melo 3/mini. Wattage op de coil staat 20-30 watt. Nu vind ik op 30 w de dampopbrengst mager. Terwijl deze naar het schijnt meer damp zou moeten opleveren dan de 1.0 ohm coils van de atlantis ondanks het hogere wattage. Nu heb ik hem voorzicht op 36 w en het betert al iets. Maar tot hoever gaan/zouden jullie gaan met deze 0.5 atlantis coils? Ik gebruik 60% VG/40% PG juice.
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.