Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 14:00
Domino schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Wetenschappelijk hard maken? Nee, niet echt. Maar er zijn zat waarschuwingen op de bekende diy websites zoals elr: http://e-liquid-recipes.com/flavor/7310

Als voorbeeld het, destijds, populaire 'yellow cake' van FW. Sindsdien nauwelijks nog in gebruik bij en in diy recepten.

Je moet het zien net als Diacetyl en Acetyl Propionyl. Mogelijk schadelijk en dus beter te vermijden.
Ok, thanks. En liquids die in de winkel liggen (Red label, three musqueteers o.i.d. op 3 mg) dan? Zijn die 'schadelijk' op 37.5 watt met een .5 coil? Dit is voor mij een redelijk grijs gebied namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:22
Hangt er helemaal vanaf wat er in zit. Dat kan ik je zo niet zeggen. het kan zomaar een 'veilige' liquid zijn met maar een paar ingredienten. Maar het kan ook een liquid zijn die bol staat van de DA/AP en zoetstoffen.

Ik koop al twee jaar geen liquids meer, ik maak alles zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
jackzonztyl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:
In mijn situatie nu hoop ik dat ik enkel maar BTW hoef te betalen (met verzend kosten koste het mij 105 euro) dus 2 tientjes daar heb ik wel vrede mee maar hopelijk niet allerlei andere kosten erbij.
Dat is 21% BTW + ongeveer 13,50 administratiekosten voor PostNL/DHL/UPS, dus een rekening van zo'n 35 Euro dan

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik zou nog een brief moeten ontvangen volgens PostNL maar ik zie al in de app dat er staat ''Klaar voor transport naar buitenland'' dus deze is gewoon geweigerd neem ik aan. Geen idee of ik er toevallig tussen uit ben gehaald of dat all mijn toekomstige bestellingen voortaan langs de douane gaan.
LessRam schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Dat is 21% BTW + ongeveer 13,50 administratiekosten voor PostNL/DHL/UPS, dus een rekening van zo'n 35 Euro dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackzonztyl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:00:
Ik zou nog een brief moeten ontvangen volgens PostNL maar ik zie al in de app dat er staat ''Klaar voor transport naar buitenland'' dus deze is gewoon geweigerd neem ik aan. Geen idee of ik er toevallig tussen uit ben gehaald of dat all mijn toekomstige bestellingen voortaan langs de douane gaan.

[...]
Het lijkt er inderdaad op dat het teruggestuurt gaat worden. Alles wat het land binnenkomt, komt automatisch langs de douane, daar kom je niet onderuit, tenzij je het zelf in een auto op gaat halen. Volgende keer zonder nicotine bestellen, dan wordt het namelijk niet in beslag genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Tweakers na wat rondneuzen in dit topic heb ik besloten om te stoppen met roken.
Ik rook nu nog vrij weinig 1 à 2 gerolde sigaretten/dag. Bij het uitgaan kan dit wel oplopen. Ik rook wel al een jaar of 15 waarbij ik vroeger makkelijk een pakje per dag rookte. Maar stoppen lukt me niet.

Na wat rond te neuzen is mijn oog gevallen op deze kit:
Joyetech eVic VTC Mini VW Full Kit
https://www.efun.top/joyetech-evic-vtc-mini-vw-full-kit.html

Wat heb ik nog nodig naast deze kit? Batterijen, eliquids and I'm good to go?
Koop ik best wat reserve onderdelen?
Welke eliquids zijn aanraders, ik veronderstel iets met een laag nicotine gehalte?

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Obscurax schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:27:
Tweakers na wat rondneuzen in dit topic heb ik besloten om te stoppen met roken.
Ik rook nu nog vrij weinig 1 à 2 gerolde sigaretten/dag. Bij het uitgaan kan dit wel oplopen. Ik rook wel al een jaar of 15 waarbij ik vroeger makkelijk een pakje per dag rookte. Maar stoppen lukt me niet.

Na wat rond te neuzen is mijn oog gevallen op deze kit:
Joyetech eVic VTC Mini VW Full Kit
https://www.efun.top/joyetech-evic-vtc-mini-vw-full-kit.html

Wat heb ik nog nodig naast deze kit? Batterijen, eliquids and I'm good to go?
Koop ik best wat reserve onderdelen?
Welke eliquids zijn aanraders, ik veronderstel iets met een laag nicotine gehalte?

Bedankt alvast.
Op zich een leuke kit, kan je veel kanten mee op, zowel op hogere Ohm's (1.0 > 1.8 Ohm) alsook Sub-Ohm (onder de 1.0 Ohm). Voor deze kit heb je nog wel een batterij nodig, maar die kan je bv. bij Nkon.nl halen voor een leuke prijs, in ieder geval goedkoper dan welke willekeurige vapeshop dan ook. Ook zou ik er wat extra coils bij bestellen, er zitten er wel 2 bij, 0.2 en 0.4 Ohm, maar daar doe je waarschijnlijk hooguit een week of 4 tot 6 mee. Een extra tankje is ook een optie, zeker als je meerdere smaakjes gaat proberen. Welke liquids aanraders zijn?, dat is een lastige, aangezien wij niet weten waarvan je houdt. Zijn dat tabaksmaakjes of toch de meer zoete Custardsmaakjes of frisse fruitsmaakjes? Met deze coils zou ik de nicotine niet hoger dan 3Mg laten komen, anders hoest je je longen er uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Op zich een leuke kit, kan je veel kanten mee op, zowel op hogere Ohm's (1.0 > 1.8 Ohm) alsook Sub-Ohm (onder de 1.0 Ohm). Voor deze kit heb je nog wel een batterij nodig, maar die kan je bv. bij Nkon.nl halen voor een leuke prijs, in ieder geval goedkoper dan welke willekeurige vapeshop dan ook. Ook zou ik er wat extra coils bij bestellen, er zitten er wel 2 bij, 0.2 en 0.4 Ohm, maar daar doe je waarschijnlijk hooguit een week of 4 tot 6 mee. Een extra tankje is ook een optie, zeker als je meerdere smaakjes gaat proberen. Welke liquids aanraders zijn?, dat is een lastige, aangezien wij niet weten waarvan je houdt. Zijn dat tabaksmaakjes of toch de meer zoete Custardsmaakjes of frisse fruitsmaakjes? Met deze coils zou ik de nicotine niet hoger dan 3Mg laten komen, anders hoest je je longen er uit... ;)
Ik adviseer altijd om extra batterijen en een 18650-batterijlader erbij te nemen, mocht de ene batterij leeg zijn kun je altijd verder met een andere en kom je niet meer in de verleiding om zo'n stinkstengel op te steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derhenno schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:01:
[...]

Ik adviseer altijd om extra batterijen en een 18650-batterijlader erbij te nemen, mocht de ene batterij leeg zijn kun je altijd verder met een andere en kom je niet meer in de verleiding om zo'n stinkstengel op te steken ;)
Zeker geen overbodige luxe om een paar batterijen per Mod te nemen. Goede batterijladers zijn, jammer genoeg, amper te vinden bij webshops. Ik heb zelf 2x de Luc4 van Efest in gebruik. Met deze lader kan je tegelijkertijd 4 batterijen opladen op 0.5A of 4 batterijen op 1.0A of 2 batterijen op 2.0A, vooral de laatste stand is lekker snel. De meeste laders halen 650Mah of 750Mah per batterij en ruim 4 uur wachten totdat je 3000Mah batterij vol is, terwijl het in zo'n 1,5 uur mogelijk is op 2.0A 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Heb zelf een intellicharger i2 (max 1A)

Bevalt prima, heb 2 batterijen: 1 in de mod de andere aan de lading of klaarliggen voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:32
Zijn er mensen die ervaring hebben met dampen en kamperen? Ik ga zelf 3 week met de tent richting Spanje. Overdag is het al snel snikheet in de tent.

Ik merk als ik in NL damp met lekker weer de mod al snel heet kan worden. Kun je je mod en batterijen gewoon in de tent bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:14:
Heb zelf een intellicharger i2 (max 1A)

Bevalt prima, heb 2 batterijen: 1 in de mod de andere aan de lading of klaarliggen voor gebruik.
Weet je zeker dat je lader met maximaal 1.0A oplaadt? Volgens de specificaties is het namelijk 2 x 500Mah. ;)

https://www.e-wolk.nl/nl/intellicharger-i2-v2.html

https://www.rookwinkel.nl/nitecore-intellicharger-i2.html

https://ea-sigaret.nl/product/nitecore-intellicharger-i2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 10:36
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:05:
Weet je zeker dat je lader met maximaal 1.0A oplaadt?
Nitecore zelf is er iig heel zeker van:
Afbeeldingslocatie: https://charger.nitecore.com/content/22.CHARGER/31.i/4.NEWi2/NEW-i2_EN_02.jpg
http://charger.nitecore.c.../#&gid=1&pid=new-i2-en-02

Dit geldt dus voor de nieuwe i2 en alleen als je maar een slot bezet hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Valentino-46 op 09-08-2017 18:25 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valentino-46 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:24:
[...]

Nitecore zelf is er iig heel zeker van:
[afbeelding]
http://charger.nitecore.c.../#&gid=1&pid=new-i2-en-02

Dit geldt dus voor de nieuwe i2 en alleen als je maar een slot bezet hebt.
Ik zie het ja. In mijn linkjes staat dat er niet bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
Ik heb zelf al ruim een jaar de Liitokala Li-100 en Li-202 in gebruik en ben er dik tevreden over. Er is er nu een mooie 4-slots lader onderweg. In de Flash Sale en na aftrek van een berg GB punten kost ie een eurootje of 13 8)

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valentino-46 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:52:
Ik heb zelf al ruim een jaar de Liitokala Li-100 en Li-202 in gebruik en ben er dik tevreden over. Er is er nu een mooie 4-slots lader onderweg. In de Flash Sale en na aftrek van een berg GB punten kost ie een eurootje of 13 8)
Toevallig de LiitoKala Engineer Lii-500? :)

Edit.... Ja dus

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.E9rFsX

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
:Y Hoe weet je dat? Heb je stiekem op de link geklikt? :P
Bij GB is incl EU plug en 12V aanstekerplug (ze verkopen ook alleen de losse lader, altijd opletten voor je bestelt) en ik heb hem nu goedkoper dan alleen de lader via Ali.

Als deze binnen is en de nieuwe lader gaat niet meteen kapot (you never know) heb ik dus mijn 2 oude ladertjes over. O-) V&A

Ik wil graag wat meer batterij capaciteit voor als ik langere tijd van huis ben, en dan neem ik liever een iets grotere mod mee dan mijn Pico + extra batterij.
Zit al een tijdje te kijken naar verschillende dual battery mods, twijfel nog een beetje tussen de Eleaf Ikonn 220, de iJoy Captain PD270 en PD1865 en Wismec Predator. Wie weet komt er nog wel wat anders moois uit binnenkort. Vooral de Eleaf is aantrekkelijk geprijsd als je een beetje rondshopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Valentino-46 op 09-08-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yups, sta altijd in de "snel scan read plain text only modus" en zag later dat het een linkje was. ;)

Bij Ali is die ook helemaal compleet en zonder dat je een berg spaarpunten in hoeft te leveren toch al ruim € 6,00 goedkoper. Daarnaast, GB heb ik er uit gegooid, niet echt tevreden over. :N

Als ik weg ga, neem ik deze altijd mee :

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.MjK1ac

8 Batterijen bij me en 2 in de Mod, daarmee red ik het altijd. Heb zelf ook een nieuwe Mod op het oog en wel de Reuleaux RX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Ik zie het ja. In mijn linkjes staat dat er niet bij. ;)
Gebruik inderdaad de V2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Net voor de 1ste keer een "eigen" liquid gemixed! Ik had een tijdje geleden al base besteld, nu een big mouth aroma skates laten komen als proef, en op 10% 30 ml gemixed. Het ruikt werkelijk heerlijk!!!

Ik ben er onderhand wel achter dat frisse zoete fruitsmaken mijn ding zijn, nu nog een andere mod, maar dat komt na onze vakantie wel. De Q16 begint wel achterop te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:30:
Yups, sta altijd in de "snel scan read plain text only modus" en zag later dat het een linkje was. ;)

Bij Ali is die ook helemaal compleet en zonder dat je een berg spaarpunten in hoeft te leveren toch al ruim € 6,00 goedkoper. Daarnaast, GB heb ik er uit gegooid, niet echt tevreden over. :N

Als ik weg ga, neem ik deze altijd mee :

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.MjK1ac

8 Batterijen bij me en 2 in de Mod, daarmee red ik het altijd. Heb zelf ook een nieuwe Mod op het oog en wel de Reuleaux RX300.
RX300 kan ik me prima bij aansluiten, heb der namelijk 2 :P. Na verloop van tijd kan het wel zo zijn dat je de contactpunten iets moet bijbuigen. De batterijcontacten regelmatig op een zachte manier zuiver maken komt de levensduur eveneens ten goede ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb er ook 1, maar het is mij te log. 3x 18650 is niet te doen man. Die ligt dus bij de grote verzameling in de kast

Verwijderd

Als je hem kwijt wilt, stuur dan maar even een pb'tje.

Btw....RX300 heeft 4 x 18650.... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 10:32 ]

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Ondertussen is de kit besteld.
Batterijen heb ik van mijn zaklampen en een Lii-500 lader dus dat is geen probleem.
Ok ik ga dus wat extra coils bij bestellen, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik momenteel geen idee heb wat ik kopen moet haha.
Ik denk dat ik van fruitsmaken zal genieten, rook dit ook graag met een shisha.
Wat is de relatie coils tov nicotinegehalte?

• kever678
Zelfde voor een maat besteld, was binnen een week binnen :)

Goede deal voor dat geld..

• Valentino-46
Obscurax schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:03:
Batterijen heb ik van mijn zaklampen en een Lii-500 lader dus dat is geen probleem.
Batterijen voor zaklampen zijn niet per definitie geschikt om mee te dampen, ook al hebben ze dezelfde vorm. Hou je rekening met de CDR (Continuous Discharge Rating) van de batterijen?
Veilige batterijen zijn o.a:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B41m0uR.jpg

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Valentino-46 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Batterijen voor zaklampen zijn niet per definitie geschikt om mee te dampen, ook al hebben ze dezelfde vorm. Hou je rekening met de CDR (Continuous Discharge Rating) van de batterijen?
Veilige batterijen zijn o.a:

[afbeelding]
Daar was ik zojuist achtergekomen en had ondertussen Sony VTC6 aangekocht. Toch bedankt voor de waarschuwing _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
Obscurax schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:03:
Wat is de relatie coils tov nicotinegehalte?
Hoe lager de weerstand van de coil, hoe lager je beter kunt gaan met het nicotinegehalte. Helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke nicotinebehoefte natuurlijk, maar over het algemeen gebruikt men 6 mg/ml of minder bij sub-ohm coils en 9, 12, 15 of zelfs 18 mg/ml bij coils die boven de 1 Ohm zitten. Dit zijn natuurlijk geen regels die in steen gebeiteld staan en je zult er zelf achter moeten zien te komen wat jou het beste bevalt.

• derhenno
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:18:

Mijn tweede zit nog in de folie en is eveneens eventueel beschikbaar ;)

Verwijderd

derhenno schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Mijn tweede zit nog in de folie en is eveneens eventueel beschikbaar ;)
Aangezien Catch niet reageert, stuur maar even een pb'tje. Kunnen we kijken of we er uit kunnen komen ;)

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:18:

Ja inderdaad, ik heb de 200. Maar die is wel goed gebruikt (althans; zo ziet hij er uit)

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 10-08-2017 16:52 ]

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Ja inderdaad, ik heb de 200. Maar die is wel goed gebruikt (althans; zo ziet hij er uit)
Ok, dan klopt het, heb de 200 namelijk ook. Als je hem kwijt wilt, stuur even een pb'tje ;)

• derhenno
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:45:
[...]
Aangezien Catch niet reageert, stuur maar even een pb'tje. Kunnen we kijken of we er uit kunnen komen ;)
Check PB ;)

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Even een vraagje over de RX200. De 3 batterijen zijn na een dag helemaal leeg, terwijl dezelve batterij (maar dan 1 exemplaar) het net zolang uithoudt in m'n pico. Is m'n RX200 defect, of ligt het aan de instellingen?

Verwijderd

Op hoeveel Watt staat je RX200? Denk dat daar wel de verklaring zit ;)

• emiel74
  • Nu online
Dat is juist het vreemde - ik had m'n vraag moeten verduidelijken ;) - Ik heb ze beide ingesteld op hetzelfde wattage (40W)

[ Voor 3% gewijzigd door emiel74 op 10-08-2017 19:49 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad vreemd ja, want dan moeten 3 batterijen het toch langer uithouden lijkt mij. Misschien dat een andere Vaper hier een antwoord op weet, want ik kan zo 1, 2, 3 niets bedenken. Misschien even de TC instellingen nakijken?

• emiel74
  • Nu online
Dat leek mij ook. iig bedankt voor je reactie :). Ik zal morgen eens de instellingen nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
Kan ook niet bedenken waar het aan ligt, maar ik heb hetzelfde meegemaakt met de Eleaf iStick TC200W t.o.v. m'n Pico. Ik verwachtte daar ook een aanzienlijk langere batterylife van dan van de Pico, maar allebei met identieke RTA's met daarin identieke dual coil setup op 40-45W en de TC200W ging met zijn 3x18650 maar 2 à 3 minuten langer mee dan de 1x18650 Pico...

Op allebei had ik de ArcticFox firmware geïnstalleerd, dus op beide een puff/sec counter.

Zou het iets te maken hebben met hoe de batterijen in de mod zitten? 3x18650 parallel dan moet de capaciteit x3 zijn, maar geldt dat ook als de batterijen in serie staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
In serie leveren ze meer vermogen maar blijft de capaciteit gelijk aan 1 batterij. Dit is zo te lezen nu ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik ben inmiddels ook weer aan het denken over overstappen. Een paar jaar geleden een E-go setje gehad maar dat was meer een e-nogo voor mij op een gegeven moment. Tegenwoordig zit ik aan de mini sigaartjes met filter en vanilla smaak, maar goed ,ik wil die dingen niet meer en ben me weer aan het oriënteren op verdampers.
Dank voor dit topic trouwens want hier kan ik een hoop uithalen.
Waar ik nog niet uitkom, is of er in die sigaartjes ook nicotine zit en hoeveel dan. Het staat niet op de verpakking en de importeur laat ook maar niks weten.
Hoe kan ik daar nou verder achter komen zodat ik ook straks de goeie liquids kan bestellen?
Sigaartjes zijn trouwens Neos mini vanilla ... Iemand een tip?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PaulZ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:58:
Ik ben inmiddels ook weer aan het denken over overstappen. Een paar jaar geleden een E-go setje gehad maar dat was meer een e-nogo voor mij op een gegeven moment. Tegenwoordig zit ik aan de mini sigaartjes met filter en vanilla smaak, maar goed ,ik wil die dingen niet meer en ben me weer aan het oriënteren op verdampers.
Dank voor dit topic trouwens want hier kan ik een hoop uithalen.
Waar ik nog niet uitkom, is of er in die sigaartjes ook nicotine zit en hoeveel dan. Het staat niet op de verpakking en de importeur laat ook maar niks weten.
Hoe kan ik daar nou verder achter komen zodat ik ook straks de goeie liquids kan bestellen?
Sigaartjes zijn trouwens Neos mini vanilla ... Iemand een tip?
Ja, die sigaartjes bevatten nicotine, alleen zal niemand je kunnen vertellen hoeveel. Waar het bij tabak verplicht is dat het op de verpakking staat, is dat bij sigaren en pijptabak niet zo. Wat ik je echter aan kan raden is om met een liquid te beginnen die 12Mg Nicotine bevat, van daar af kan je dan of hoger of lager gaan. Als je gaat zoeken naar de perfecte tabak of sigaar liquid, geef het dan maar gelijk op, die bestaat niet. Dat is niet alleen mijn ervaring, maar ook van veel dampers die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Als je gaat zoeken naar de perfecte tabak of sigaar liquid, geef het dan maar gelijk op, die bestaat niet. Dat is niet alleen mijn ervaring, maar ook van veel dampers die ik ken.
Daar was ik na de vorige poging ook achter gekomen idd. Toen van de Marlboro's over, maar niet zo veel kunnen vinden. Dus dat wordt voor mij gewoon straks overstappen op en wennen aan een nieuwe smaak :) ...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PaulZ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Daar was ik na de vorige poging ook achter gekomen idd. Toen van de Marlboro's over, maar niet zo veel kunnen vinden. Dus dat wordt voor mij gewoon straks overstappen op en wennen aan een nieuwe smaak :) ...
Ik hoor een hoop positieve dingen over USA Red tabacco, dus die kan je proberen. Verder kan ik je de N.E.T. (Naturraly Extracted Tabacco) liquids aanraden. Deze liquid wordt gewonnen uit tabaksbladeren en komen dicht in de buurt van "normale" tabak. Het is iets minder gezond dan de chemische variatie's, maar wel een stuk lekkerder. ;)

http://ecigarettereviewed...quid-flavor-vs-added-risk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
Na 8 weken wachten eindelijk mn mod ontvangen :*) Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/etxyeu.jpg

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:45
dave1972 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:00:
Na 8 weken wachten eindelijk mn mod ontvangen :*) [afbeelding]
he bah joh wat een mooie mod zeg ;-)

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ahhhhh, daar zijn mijn Jenga blokken gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Mijn nieuwe kit helaas terug moeten binnen brengen na 8 dagen, onderkant vd tank waar de pin zit lekte constant in mijn mod waar de 510 spring loaded pin zit, rubber rond die pin in de mod was volgezogen met liquid en als je de 510 pin indrukte van de mod met iets kwam al de vloeistof boven uit die rubber.

Ze hadden al eens die pin uit de tank gehaald onderaan en terug gezet de maandag maar helaas, kerel vd shop bevestigde ook dat er geen liquid hoort te lekken op de rubber rond de spring loaded 510 in de mod en ik moet ook geen problemen hebben dat er liquid in de mod zou binnen dringen en het circuit board verpest want dan trokken ze al hun handen af van enige vorm van garantie zei hij, dus beter voorkomen dan weg gooien.

Hij gaat em nu zelf proberen over het weekend en wss het lekken vaststellen maar 9 vd 10 keer kreeg ik gewoon een nieuwe kit in de week zei em, verkopers mochten niet zomaar mods terug pakken en omwisselen ter plekke van het hoofdkantoor zonder te testen, blijkbaar veel mensen die snel proberen een nieuwe mod te krijgen net voor de garantie verloopt etc dus moest hij het zelf ff testen, mij allemaal best als ik een nieuwe krijg in de week, al bij al nog goede service al moest ik er wel 2x voor terug, en nu dus nog een 3de keer en die vape shop ligt toch op 25km afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 13-08-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Volledig nieuwe kit gekregen vandaag :) eerst hadden ze een andere tank gegeven tegen het lekken maar ik was nog niet de stad uit of de mod ging niet meer aan :') batterij eruit en weer er in, ook niets dus maar meteen terug gegaan een een heel nieuwe kit gehad, weer een gratis coil :P

Pluim voor de shop, al vind ik het niet meer dan normaal als je zulke problemen hebt na een 1 week, achja weer wat Element pink lemonade erin en we zijn weer vertrokken, knock on wood dat deze wel langer dan 1000 puffs werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
*knip* off-topic.

[ Voor 121% gewijzigd door naitsoezn op 01-09-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben opzoek naar een goede passende vaper voor mijzelf, enige help is gewaardeerd!

Rook nu voor 9 jaar, ongeveer 25 stuks per dag.
in het begin shag gerookt, maar de laatste 7 jaar sigaretten.
voornamelijk Pall Mall Rood.
Rook vooral vanwege de smaak, en vanwege de nicotine verslaving die ik toch echt wel opgebouwd moet hebben in die 9 jaar tijd.

Ben vooral aan het kijken om over te stappen naar een vaper vanwege de kostenbesparing, ben net verhuist en kan me geld beter besteden dan sigaretten aan te blijven slepen.

Wat is een goede starter set voor onder de 50 euro max?
een paar wensen die ik heb m.b.t. de vaper:

minimaal 2ml tank, groter als het mogelijk is.
Langdurige batterij, ik ben soms tot 9 uur van huis af, en moet deze periode kunnen overbruggen.
Formaat, heb me zakken al vol genoeg zitten, hoeft niet ini mini te zijn, maar zeker niet langer dan 15 tot 20 cm zolang mogelijk.
Als voor de damp zelf, enige damp mag, wel graag minder of vergelijkbaar met een normale sigaret

Ik weet niet of het uitmaakt of niet, maar ik rook over de longen.

Zelf coils maken zou op termijn iets kunnen zijn, maar voor nu zou ik graag een "kant en klare" willen waarbij ik alleen eens in de zoveel tijd de batterij en coil zou moeten vervangen.

Ik sta ook open om verschillende onderdelen los te kopen en te "mix en matchen" zodat ik een optimale vaper kan creëren.

Welke "smaak" zou ik mee beginnen?

Zelf vind ik de smaak van Pall Mall Rood erg lekker, en hoop iets te vinden wat hetzelfde dan wel er dichtbij zit. De smaak moet nicotine bevatten ( 12 tot 18 mg).

Hopelijk wil ik niet teveel en is er iemand met genoeg kennis aanwezig om mij te helpen bij de aanschaf, ben zelf een beetje overdonderend bij de hoeveel opties.

Alvast hartelijk bedankt!

Amon_Ra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:15
@Verwijderd

Je rookt ongeveer 25 sigaretten per dag over de longen ? Dan zou ik je een je een van de vele sub ohm kitjes aanraden. 12 tot 18 mg Nic. is wel vrij hoog ik zou eerder beginnen met 6 mg en dan naar wens verhogen /verlagen.

Als batterij capaciteit belangrijk is zou ik ook kiezen voor een dual batterij mod.

Merken als smoktech, joytech,Ijoy hebben allemaal aparaten die gemakkelijk te verkrijgen zijn in nederland/belgie.

@Verwijderd had per ongeluk gepost voor mijn bericht af was ;)

[ Voor 90% gewijzigd door justmike op 16-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:10:
@Verwijderd

Je rookt over de longen. D
Dat is in NL de standaard zegswijze ja. :| Een variant daarop is inhaleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Mike....tis je vergeven...deze keer dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

Je rookt ongeveer 25 sigaretten per dag over de longen ? Dan zou ik je een je een van de vele sub ohm kitjes aanraden. 12 tot 18 mg Nic. is wel vrij hoog ik zou eerder beginnen met 6 mg en dan naar wens verhogen /verlagen.

Als batterij capaciteit belangrijk is zou ik ook kiezen voor een dual batterij mod.

Merken als smoktech, joytech,Ijoy hebben allemaal aparaten die gemakkelijk te verkrijgen zijn in nederland/belgie.

Zoiets als deze: https://dampstarter.nl/winkel/smok-brit-one-mini-kit/ ?
Schijnt beide een 1.2 Ohm and 0.6 Ohm batterij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk de coils, die kunnen verschillen in Ohmwaarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk de coils, die kunnen verschillen in Ohmwaarde. ;)
denk ik, ben echt een leek op dit gebied.
Wat is het voordeel van een lagere Ohm accu?
En kwa coils, waar moet ik me op richten?

Heb nu weer iets gevonden: https://roken.nl/product/justfog-1453/
of deze: https://roken.nl/product/joyetech-ego-aio/
Maar deze schijnt veel damp te geven, wat ik liever niet heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

denk ik, ben echt een leek op dit gebied.
Wat is het voordeel van een lagere Ohm accu?
En kwa coils, waar moet ik me op richten?

Heb nu weer iets gevonden: https://roken.nl/product/justfog-1453/

Maar deze schijnt veel damp te geven, wat ik liever niet heb.
Nope, batterijen hebben een Mah en Ampere waarde, die is vast per batterij. Een lage Ohm batterij bestaat dus niet ;)
Hoe lager de Ohmwaarde van de coil, des te meer damp het zal veroorzaken, coils boven de 1 Ohm lijken mij voor jou het beste. Heb je via Pb een ideaal setje aangeboden, waarbij rekening is gehouden met jouw wensen/eisen 8) Normale damp, lang uithoudingsvermogen en grotere tank, zoals je aan de linkjes hebt kunnen zien, een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

dit aparaatje ken ik niet echt. Zelf geef ik ,de voorkeur aan losse batterijen. een extra batterij is makkelijk meegenomen. Als de levensduur van je batterij ten einde is hoef je niet meteen je hele aparaat te vervangen.
En een enkele 18650 batterij heeft al gouw het dubbele aan capaciteit in een vergelijkbare form factor.

edit: over die justfog/joytech pen vapes, het zijn geen slechte aparaten. Echter als je een stevige roker bent acht ik de kans groot dat het al snel gaat tegenvallen. ze zijn meer geschikt voor de lichte/ocasionele roker.

[ Voor 15% gewijzigd door justmike op 16-08-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

dit aparaatje ken ik niet echt. Zelf geef ik ,de voorkeur aan losse batterijen. een extra batterij is makkelijk meegenomen. Als de levensduur van je batterij ten einde is hoef je niet meteen je hele aparaat te vervangen.
En een enkele 18650 batterij heeft al gouw het dubbele aan capaciteit in een vergelijkbare form factor.
Zie, daar had ik dus niet aan gedacht!

dan blijven er nog 2 opties over, buiten het mooie aanbod van Vaping Queen om:

https://roken.nl/product/justfog-1453/
of deze: https://roken.nl/product/joyetech-ego-aio/

maar dan met een 1.2 Ohm coil of zoiets.

Als voor de smaak, USA Mix schijnt redelijk dicht bij een normale sigaret te liggen, is dat spul pre mixed, of moet ik zelf nog toevoegen? zo ja, wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Voor mij ook losse batterijen. Zit je halverwege de dag zonder stroom, dan is het een kwestie van batterijen vervangen en weer doordampen :P Ingebouwde batterijen zijn leuk, maar een batterij is gemiddeld 300x op te laden, daarna heb je niets meer aan het apparaat. Ik hoef dus alleen de batterijen te vervangen, een stuk goedkoper dan iedere keer een nieuwe Mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Om te starten een confronterende opmerking;
Je rookt een pakje sigaretten van zo'n 7 Euro per dag maar een damp toestel van 50 Euro vind je de max. Na een week heb je hem al "terug verdiend". O-)
Maar dat terzijde. Heb je de Joyetech Penguin al bekeken? Via AliExpress kun je die kopen voor zo'n 18-20 Euro.

Coils zijn kant en klaar, en heb je op 0.25 Ohm DL (meteen inhaleren) en MTL 0.6 Ohm (eerst in mond dan inhaleren). Damp bij 0.25 Ohm is vergelijkbaar met sigaret, dampwolk op 0.6 Ohm is mega groot....
[EDIT: gecorrigeerd]

Qua tank bestaat die als 2.0ML versie, en als 8.8 ML versie. Beiden zelfde formaat, en even duur. De 2.0ML versie is speciaal gemaakt voor de Europese markt (regelgeving) maar via AliExpress kun je gewoon de 8.8ML versie kopen. En is ook niet verboden om te kopen. (Alleen het verkopen is verboden voor Europese verkopers....)

Batterij gaat wel een dagje mee, ik gebruik de Penguin bijna vol continue en hal daar op een normale werkdag een volle dag mee (in weekenden thuis moet ik hem tussendoor wel een keer aan de lader hangen). Het is een USB3 item, dus opladen gaat erg snel. Binnen 1,5 uur is ie helemaal opgeladen. Dus in de auto bijladen of desnoods op het werk is zo gedaan met een simpele micro-USB lader/kabel.

De grootte is inclusief tank zo'n 12 cm

Qua smaak... je zoekt iets dat in de buurt komt van Pall Mall Red.....
Dat ga je niet vinden, niets komt in de buurt van PallMall Red, er is zelfs niets dat echt lijkt op sigaret qua smaak. Sigaret smaak bestaat namelijk uit verbrande tabak (aangevuld met smaakstoffen en meer giffen dan alleen nicotine), dampen is het verdampen van smaakstoffen.
Je zult echt van het idee af moeten dat je iets gaat vinden dat qua smaak in de buurt komt van PallMall/Sigaretten. Gewoon een (veel lekkerdere) smaak zoeken dan iets dat verbrand is. En toch de handeling, wolk en nicotine die je gewend was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
LessRam schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Coils zijn kant en klaar, en heb je op 0.6 Ohm DL (meteen inhaleren) en MTL 0.25 Ohm (eerst in mond dan inhaleren). Damp bij 0.6 Ohm is vergelijkbaar met sigaret, dampwolk op 0.25 Ohm is mega groot....
Precies andersom; 0.6 voor MTL en 0.25 DL.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Om te starten een confronterende opmerking;
Je rookt een pakje sigaretten van zo'n 7 Euro per dag maar een damp toestel van 50 Euro vind je de max. Na een week heb je hem al "terug verdiend". O-)
Maar dat terzijde. Heb je de Joyetech Penguin al bekeken? Via AliExpress kun je die kopen voor zo'n 18-20 Euro.
In theorie heb je gelijk, dat is, zolang ik ermee blijf doorgaan, maar ik wil graag eerst kijken of dit iets voor mij is ter vervanging van.
Mocht dit niks zijn dan ben ik maar 50 euro kwijt ipv een veel groter bedrag.

Mocht ik dit wel wat vinden, dan kan ik altijd een betere ter vervanging kopen.

Als voor de smaak, klinkt logisch, ik denk dat ik dan voor USA mix ga om te beginnen, met 6 mg nicotine? that lijkt ongeveer hetzelfde als een sigaret.

Heb al van meerdere mensen begrepen dat ik waarschijnlijk een 1.2 coil het prettigste ga vinden.

De atopack ziet er mooi uit, heb jij toevallig enige ervaring met het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 07:55
Toch raad ik je dan aan om op zoek te gaan naar een tabak smaak die gemixt is met andere smaakjes. Puur alleen tabak is gewoonweg niet lekker en geloof me, iedereen probeert dat in het begin maar stapt al snel over.

Een smaakje dat ik vaak mensen aanraad om mee te beginnen is El Kamino van Good Life. Kan je eerst in NL bestellen in kleine flesjes om te kijken of het wat is, daarna bestel je hem gewoon direct bij Good Life zelf. (Gebruik code "THEGOODLIFE" voor 15% korting)

In mijn laatste Sample Box zaten ook enkele pure tabakssmaken en ik heb ze allemaal weg gegeven, niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door dubbeldekkert op 16-08-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Als voor de smaak, klinkt logisch, ik denk dat ik dan voor USA mix ga om te beginnen, met 6 mg nicotine? that lijkt ongeveer hetzelfde als een sigaret.

Heb al van meerdere mensen begrepen dat ik waarschijnlijk een 1.2 coil het prettigste ga vinden.

De atopack ziet er mooi uit, heb jij toevallig enige ervaring met het?
Ohmwaarde van de coil zegt niet heel veel als je niet weet welk toestel erbij wordt gebruikt.
Zelf Heb ik een aantal weken gezworen bij de "Joyetech eGo AIO" maar sinds ik de Penguin heb gekocht liggen die letterlijk te verstoffen. Penguin is namelijk super simpel, geen gehannes met batterijen, instellen van Wattage, Volts etc.... penguin is zelfs nog gemakkelijker dan de AIO, want je hebt veel minder gerommel/geknoei met de liquid, en wanneer je de 8.8ML versie neemt.... 1x of 2x per dag vullen en je hebt er geen omkijken meer aan zelfs een stevige full time damper.
Enige nadeel van de Penguin is dat je aan de buitenkant niet ziet hoeveel liquid er nog inzet, maar daarvoor is 2 weken geleden een oplossing gekomen met de "Penguin SE". (door een uitgefreesd venstertje)

Beginnen met 6 mg/ml lijkt mij persoonlijk iets te voorzichtig, en zal vermoedelijk geen voldoening geven waardoor je terug gaat grijpen naar de tabak. 9 mg/ml of zelfs 12mg/ml lijkt mij een beter startpunt.

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Gisteren maar eens een squonker besteld. Een Pico Queeze met een Wasp Nano RDA. Ben erg blij met de normale Pico waar ik op het moment een Avocado 24 op heb zitten (beetje gemodificeerd zodat het past). Het is gewoon heerlijk compact en draagbaar, alleen kan het nog wel eens lekken in de broekzak.

Met de squeeze kan ik gewoon vloeistof toevoegen wanneer ik wil en deze in mijn broekzak stoppen wanneer er niet veel vloeistof in de RDA zit. En dan heb ik toch de hoeveelheid smaak van een RDA.

Als het goed is moet het setje er zo uit zien straks:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s320x320/sh0.08/e35/c88.0.903.903/18723479_215792852267165_7975899782163988480_n.jpg

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Voor mij ook losse batterijen. Zit je halverwege de dag zonder stroom, dan is het een kwestie van batterijen vervangen en weer doordampen :P Ingebouwde batterijen zijn leuk, maar een batterij is gemiddeld 300x op te laden, daarna heb je niets meer aan het apparaat. Ik hoef dus alleen de batterijen te vervangen, een stuk goedkoper dan iedere keer een nieuwe Mod ;)
We zijn toch tweakers? Wat is er mis met een Power Bank van 100.000.000 mah die jezelf in elkaar knutselt en permanent vastzet op je rug? :+

cybergamers.nl

Verwijderd

Ja......en? Probeerde alleen maar het verschil duidelijk te maken van het voordeel van een Mod met verwisselbare batterijen en het nadeel van een Mod met ingebouwde batterijen, maar dat zie je blijkbaar over het hoofd...

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand toevallig een shop waar je een stuk rubber (ring) die je om je clearomizer kan doen ter bescherming ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Waterkoker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:51:
Weet iemand toevallig een shop waar je een stuk rubber (ring) die je om je clearomizer kan doen ter bescherming ?
Vape bands noemen ze het
https://www.fasttech.com/search?vape%20bands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 15:27

Lagune

Its time for warp

helpt dat veel zo'n ring?

Na ruim 10 glaasjes te hebben vervangen gebruik ik nu een stalen tank

Verwijderd

Lagune schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:36:

Geen idee, heb ze wel liggen, maar gebruik ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Zomaar een vraag tussendoor die misschien @418O2 kan beantwoorden.

Mijn base is op en heb nu voor nog een kleine week staan.. Vapebase.de verkoopt nu alleen nog zonder nic tegen een prijs die veel hoger is dan toen..
Waar kan ik nu goede base liquid kopen, liefst 80+% VG? Heb nu 86.5%VG, 13.5% PG en dit is een perfecte combo :)

Pure nic heb ik eventueel staan, mengen is het probleem niet.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Web-Brielle schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:44:
Zomaar een vraag tussendoor die misschien @418O2 kan beantwoorden.

Mijn base is op en heb nu voor nog een kleine week staan.. Vapebase.de verkoopt nu alleen nog zonder nic tegen een prijs die veel hoger is dan toen..
Waar kan ik nu goede base liquid kopen, liefst 80+% VG? Heb nu 86.5%VG, 13.5% PG en dit is een perfecte combo :)

Pure nic heb ik eventueel staan, mengen is het probleem niet.
misschien hier

https://www.avoria-liquids.de/vpg-75/25

vraag me eigen af of het nog wel nut heeft om zelf te mengen (met de nicotine prijzen)

voor 6 mg nicotine op 1 L base heb ik 300 ml nicotine nodig dat is €9.90 base 50/50 + €59.40 aan nicotine

paar mnd geleden kocht ik een liter base 50/50 met 6 mg nicotine voor €19.95 scheel even €50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
firebird1562 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

misschien hier

vraag me eigen af of het nog wel nut heeft om zelf te mengen (met de nicotine prijzen)

voor 6 mg nicotine op 1 L base heb ik 300 ml nicotine nodig dat is €9.90 base 50/50 + €59.40 aan nicotine

paar mnd geleden kocht ik een liter base 50/50 met 6 mg nicotine voor €19.95 scheel even €50
Ik heb zelf nog een halve liter 990mg staan (ik weet het, is gevaarlijk). en 2x 50ml met 500mg.
En dan heb ik maar 6ml nodig om op de 6mg te komen (ik mix dan op 5ml).

En thanks voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-10 17:57
Iemand ervaring met het bestellen van vapor kits in Belgie via aliexpress/gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 13:27
firebird1562 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

misschien hier

Kijk even op savevape, 100ml 48mg voor 11 euro plus een liter pg/vg voor 13 euro, ff mixen en heb je het nog voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breagor schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Kijk even op savevape, 100ml 48mg voor 11 euro plus een liter pg/vg voor 13 euro, ff mixen enheb je het nog voor ongevver hetzelfde bedrag.
Beetje duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 13:27
Wellicht, maar vertrouwd en snelle levering.....ik kan met de prijs leven..(maar heb het niet echt meer nodig, de vriezer ligt vol :) )
Mar als je goedkopere adressen weet maak je er vast mensen blij mee...( heb zelf ook wat via hiliq bestelt, maar dat is mijn backup reserve als er echt niets meer te krijgen is....weet het niet zo met chineze vloeistoffen, maar wellicht ben ik daarin wat overdreven paranoide :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Ik ben eruit, thanks @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

SkyStreaker

Move on up!

Overtuigd door een collega, dat mijn vriendin veel goedkoper kan roken (en uiteindelijk liquids te gaan kopen waar steeds minder nicotine in zit) gaan wij voor deze: https://roken.nl/product/...io/?attribute_kleur=Zwart met deze coils erbij: BF SS316 1.0ohm coils (5 stuks) (€12.95)

Rest mij alleen de volgende vragen:

welke liquids moet ik hiervoor hebben en dan liever ook liquids zonder zoetstoffen e.d. erin. Ik heb mij hier geen idee van.

Zit hier even tussen te kijken voor liquids: https://www.rookwinkel.nl/e-liquids/proefpakketten.html

Het is uiteindelijk dit geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qBIqLJktDGAVMYKN13jHlyGo/medium.png

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 21-08-2017 19:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Lagune schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:36:

Zelfde probleem hier ooit gehad met de 5mL tanks van de Nautilus, een beetje val en een barst.
Toen een zelfde tank gekocht met decoratief metalen mesh er omheen, glas barst net zo goed.

Een vape band werkt prima, al een paar keer gevallen en niets aan de hand, breekt echt de val.
Je moet alleen wel opletten dat je tank niet vettig is na bijvullen want dan schuift het bandje er af.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:06
Fuck. Heb net een dry hit gekregen in bed. Nu durf ik m'n vape niet meer aan te raken. Moet ik nu gelijk een nieuwe Coil in zetten of kan ik zonder problemen ermee doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
polopolo150 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 02:09:
Fuck. Heb net een dry hit gekregen in bed. Nu durf ik m'n vape niet meer aan te raken. Moet ik nu gelijk een nieuwe Coil in zetten of kan ik zonder problemen ermee doorgaan?
Als de smaak die er vanaf nu vanaf komt erg is veranderd zou ik het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Op zich is er niet veel meer aan de hand dan dat je een droge teug uit je e-sig hebt genomen.
Die is altijd lekker scherp en je neus is ook gelijk open. ;)

Vul de tank weer goed bij, laat deze een minuutje staan en probeer dan of de smaak weer ok is.
De eerste 2-3 pufs kunnen misschien nog slecht smaken maar daarna moet het beter worden.
Is dit niet zo, vervang dan de atomizer voor een nieuwe, indruppelen en rustig verder dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 12:58
nazimv schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:52:
Iemand ervaring met het bestellen van vapor kits in Belgie via aliexpress/gearbest?
Ja, dat kan nog steeds. Er wordt wel meer gecheckt door douane, dus probeer onder de 22€ te blijven per bestelling incl shipping. Liquids zou ik niet meer doen, toch niet met nic.
Heb al gehoord van vape gear waarop importkost gevraagd wordt, nog niet dat het geweigerd wordt na betaling kosten. Liquid met nic ben je wel kwijt als ze controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:49
Ik zit nog steeds met het vervelende probleem met 2 lekkende melo 3's (1 normale en 1 mini) elke keer zeer veel liquid in de driptip (ja ik weet dat een beetje condens-liquid normaal is maar dit is zeer veel itt bijv mijn baby beast) ook trekt de normale melo 3 gewoon niet meer door. Komt amper damp af. Na een nieuwe coil gaat het kort goed qua dampafgifte. Ik denk dat er teveel liquud in de coil zit.

Heb zowel de 0.3 ohm als de 0.5 ohm EC fabriekscoils geprobeerd. Die coils gaan van 30 tot 80 w (0.3) en van 30 tot 100 w (0.5) meestal heb ik het rond de 45-55 w met de lucht helemaal open. 60%vg/40% PG sappies zitten er in.

Vaak zit er in de base (waar je coil indoet) ook veel liquid. Dat spreekt eigenlijk al boekdelen.

Vullen: eerst deed ik altijd vullen dmv airflow dicht, vullen. 2 minuten op zijn kop zetten en daarna wat slaande bewegingen om overtollige liquid eruit te slaan. Maar dat vond ik teveel gedoe elke keer.

Nu laat ik de tank op de mod, ik houd de tank naar beneden (driptip naar tafel gericht) airflow zet ik dicht. Dan vul ik hem tot 90% ofzo. Dan houd ik m ff 10 sec op zijn kop en doe dan de airflow helemaal open en dan zet ik m rechtop en ga meteen wat dampen tot ik luchtbellen zie omhoog komen.

Maar beide vulmethodes helpen niet. O ringeb van tank en coil zijn in orde. Wie heeft tips? Het is heel vervelend dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
dennis_rsb schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:50:
Ik zit nog steeds met het vervelende probleem met 2 lekkende melo 3's (1 normale en 1 mini) elke keer zeer veel liquid in de driptip (ja ik weet dat een beetje condens-liquid normaal is maar dit is zeer veel itt bijv mijn baby beast) ook trekt de normale melo 3 gewoon niet meer door. Komt amper damp af. Na een nieuwe coil gaat het kort goed qua dampafgifte. Ik denk dat er teveel liquud in de coil zit.

Heb zowel de 0.3 ohm als de 0.5 ohm EC fabriekscoils geprobeerd. Die coils gaan van 30 tot 80 w (0.3) en van 30 tot 100 w (0.5) meestal heb ik het rond de 45-55 w met de lucht helemaal open. 60%vg/40% PG sappies zitten er in.

Vaak zit er in de base (waar je coil indoet) ook veel liquid. Dat spreekt eigenlijk al boekdelen.

Vullen: eerst deed ik altijd vullen dmv airflow dicht, vullen. 2 minuten op zijn kop zetten en daarna wat slaande bewegingen om overtollige liquid eruit te slaan. Maar dat vond ik teveel gedoe elke keer.

Nu laat ik de tank op de mod, ik houd de tank naar beneden (driptip naar tafel gericht) airflow zet ik dicht. Dan vul ik hem tot 90% ofzo. Dan houd ik m ff 10 sec op zijn kop en doe dan de airflow helemaal open en dan zet ik m rechtop en ga meteen wat dampen tot ik luchtbellen zie omhoog komen.

Maar beide vulmethodes helpen niet. O ringeb van tank en coil zijn in orde. Wie heeft tips? Het is heel vervelend dit:
Ik heb zelf lang geleden een melo 3 gehad en herken je problemen echt niet. Ook je methodes van vullen kan ik me niets bij voorstellen .

Ik vulde hem als volgt: mod/tank gewoon rechtop in de hand, dopje waar de driptip in zit (topcap) losdraaien, vullen ( in de buitenste sleuven, niet de centrale schacht), terug dicht draaien en dampen maar.

Schudden, slaan en ondersteboven houden is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
justmike schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:28:
[...]

Ik heb zelf lang geleden een melo 3 gehad en herken je problemen echt niet. Ook je methodes van vullen kan ik me niets bij voorstellen .

Ik vulde hem als volgt: mod/tank gewoon rechtop in de hand, dopje waar de driptip in zit (topcap) losdraaien, vullen ( in de buitenste sleuven, niet de centrale schacht), terug dicht draaien en dampen maar.

Schudden, slaan en ondersteboven houden is niet nodig.
Ik snap er ook geen hout van, gisteren had ik de normale melo 3 een nieuwe coil gedaan, maar al snel bizar veel liquid in de driptip. Ik dacht ik moet nu iets doen voordat deze coil weer verzuipt. Ik heb hem nu toch maar hele tijd op 55watt en dan kortere haaltjes nemen. (normaal op 45 watt ofzo en dan best lange hijsen) en het lijkt dat er nu minder liquid in de driptip zit! Alleen merk ik nu al dat ie minder doortrekt dan gisterenavond. Maar goed airflow zet jij wel dicht tijdens het vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Dit soort lekkages kunnen ontstaan door een niet goed aangedraaide atomizer, of een atomizer van slechte kwaliteit. Op de atomizer zit een rubber afdichtringetje wat er voor moet zorgen dat liquid niet in de schoorsteen loopt, is de atomizer niet goed aangedraaid in de base of namaak/slechte serie, dan kan dit lekken gebeuren. Ooit heb ik dit gehad met Joyetech atomizers, alle 5 in de verpakking lekte door.

Mijn Melo lekt absoluut niet en ligt ook vaak genoeg plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Theo74 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:01:
Dit soort lekkages kunnen ontstaan door een niet goed aangedraaide atomizer, of een atomizer van slechte kwaliteit. Op de atomizer zit een rubber afdichtringetje wat er voor moet zorgen dat liquid niet in de schoorsteen loopt, is de atomizer niet goed aangedraaid in de base of namaak/slechte serie, dan kan dit lekken gebeuren. Ooit heb ik dit gehad met Joyetech atomizers, alle 5 in de verpakking lekte door.

Mijn Melo lekt absoluut niet en ligt ook vaak genoeg plat.
De Melo 3 komt uit China, maar is origineel zover ik weet. De Melo 3 mini heb ik in NL gekochf. Coil is vast aangedraaid, ringetje op coil zit goed. Alles is vast aangedraaid. Heb diverse vulmanieren gedaan, niks helpt écht. Begin onderant te denken dat de de melo tankjes alleen goed werken met zelfbouw coils. Iemand met fabriekscoils die geen issues heeft, hoe vullen jullie? Ter vergelijking mijn SMOK V8 pen heeft nauwelijks liquid in de driptip na een tank op te dampen, de melo's zitten na een pasr trekken al aardig vol liquiddruppels in de driptip, wat ongetwijfeld naar beneden loopt en vandaar het slechte trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 16:19

Aeque

PSN: aeque88

Hallo mede-tweakers,

Na al meerdere keren het een en ander gegoogled te hebben kwam ik onder andere hier uit om eens even te kijken wat nu goed spul is om te gaan beginnen dampen/vapen. Net de openingspost doorgelezen en de conclusie is eigenlijk: ik heb nog steeds geen idee. :P

Ik rook inmiddels alweer zo'n 11 jaar en momenteel een pakje per dag. De voornaamste reden dat ik wil overstappen is toch wel het mogelijke gezondere alternatief en de goedkopere oplossing. Maar zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Vandaar dus deze post in de hoop dat jullie als toch wel inmiddels ervaren gebruikers mij van wat advies of eventueel suggesties kunnen voorzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Aeque schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:07:
Hallo mede-tweakers,

Na al meerdere keren het een en ander gegoogled te hebben kwam ik onder andere hier uit om eens even te kijken wat nu goed spul is om te gaan beginnen dampen/vapen. Net de openingspost doorgelezen en de conclusie is eigenlijk: ik heb nog steeds geen idee. :P

Ik rook inmiddels alweer zo'n 11 jaar en momenteel een pakje per dag. De voornaamste reden dat ik wil overstappen is toch wel het mogelijke gezondere alternatief en de goedkopere oplossing. Maar zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Vandaar dus deze post in de hoop dat jullie als toch wel inmiddels ervaren gebruikers mij van wat advies of eventueel suggesties kunnen voorzien. :)
Misschien dat je aan mijn advies iets hebt, aangezien ik nog niet heel lang geleden ben overgestapt.

Ik heb een Justfoq Q16 gekocht, met in het begin tabaksmaken als liquid. Ik kan je nu al zeggen: verwacht GEEN smaken die ook maar lijken op je sigaret! Die zijn er gewoon niet!
De Q16 is een MTL (Mouth To Lung), veel mods zijn DL (Direct Lung). MTL is dus de manier waarop je ook je sigaret rookt.

Ik ben overgestapt naar fruitsmaken, en dan vooral fruimixen. Kijk of je ergens een proefpakket kan bestellen, dan heb je veel soorten die je kan proberen.

Ik zit nu wel te denken aan een opvolger, maar weet nog iet precies wat ik nu wil. De Q16 doet het nog goed, maar het kriebelt toch wel!

En goedkoper, tja, als je net as veel vapers een hoop mods gaat bestellen, ben je niet echt goedkoper uit. Als je zelf je liquid gaat mixen, bv met een base bestellen en wat aroma's, dan scheelt dit wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:02

CSB

:D

Even een vraagje hier: Ik heb sinds een maand of 6 een Justfog Q16 en was (tot voorkort) erg tevreden met het apparaatje. Echter merk ik dat de smaak niet meer is wat het was in het begin. Het lijkt wel of de coils na een dag of 5 al "verbrand" zijn, terwijl ik alleen 's avonds en in het weekend gebruik maak van de Justfog. (ik vape niet op het werk)

Nu heeft een collega een ELeaf Pico en die zegt dat hij nooit last heeft van een "verbrande smaak", zoals ik die ervaar met mijn Justfog. Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? Of is dit "normaal" bij dit model en kan ik beter zo'n Eleaf aanschaffen? Ik vind het namelijk wel zonde dat ik om de week een coil moet weggooien. Dan ben ik vele malen duurder uit dan gewoon roken en dat wil ik niet meer.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
CSB schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:56:
Even een vraagje hier: Ik heb sinds een maand of 6 een Justfog Q16 en was (tot voorkort) erg tevreden met het apparaatje. Echter merk ik dat de smaak niet meer is wat het was in het begin. Het lijkt wel of de coils na een dag of 5 al "verbrand" zijn, terwijl ik alleen 's avonds en in het weekend gebruik maak van de Justfog. (ik vape niet op het werk)

Nu heeft een collega een ELeaf Pico en die zegt dat hij nooit last heeft van een "verbrande smaak", zoals ik die ervaar met mijn Justfog. Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? Of is dit "normaal" bij dit model en kan ik beter zo'n Eleaf aanschaffen? Ik vind het namelijk wel zonde dat ik om de week een coil moet weggooien. Dan ben ik vele malen duurder uit dan gewoon roken en dat wil ik niet meer.
Als jij je setup nog hetzelfde gebruikt als toen je hem kocht (vloeistofdikte, voltage, zelfde type coil, manier van dampen) dan kan ik nog 1 ding bedenken en dat is dat je tankje een goede wasbeurt kan gebruiken. Wat ik dan doe is de tank van de batterij schroeven. De tank zoveel mogelijk uit elkaar als mogelijk en dan de de delen van de tank in een glaasje wodka steken. (ik gebruik goedkope wodka van gall&gall met 37,5% alcohol) Zeker bij abnormale vervuiling is het verstandig om hem meerdere uren (halve dag ofzo) te laten weken. Daarna goed naspoelen. Warm water kan ook, maar mijn ervaring is dat je heftige smaken er dan nooit goed uitkrijgt.
Pagina: 1 ... 57 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.