Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 11:07

Plainside

I browse when I'm at work

FF dikke thumbs up richting vapekings!
Die belden mij zojuist op over het feit dat ik 11mg heb besteld bij de bestelling.
Ze gaven me gelijk aan dat dat veel te zwaar op je keel wordt.
Word nu vervangen door 3mg.
Dikke respect voor vapekings.

Ps heb klaarmaak service erbij gedaan wss komt het daar door dat zij bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Plainside op 27-07-2017 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:48
Goede service inderdaad! Zit zelf op 6mg met DL en zwaarder wil je echt niet gaan..
derhenno schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:46:
[...]

Zeker geen slechte deal ;) (hurry up)
Besteld! (cadeau voor een maat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-06 10:40
kever678 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:41:
Goede service inderdaad! Zit zelf op 6mg met DL en zwaarder wil je echt niet gaan..

[...]

Besteld! (cadeau voor een maat)
Zo af en toe wordt de laatste voorraad van een produkt door deze site verkocht tegen afbraakprijzen (1 van de weinigen die "how low can you go" echt ter harte nemen). Dus mijn advies: regelmatig (blijven) kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Zal ik doen, was erg goed geprijsd! Direct maar nieuwe coils besteld, scheelt ook weer een 10tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:03
Sinds afgelopen dinsdag ben ik van zware van nelle overgestapt naar een E-smoker.

Ik bezit nu de Justfog C14.
En begon met millers rolling tabaco en heb nu de Mild black.

Toch vind ik de smaak nog niet optimaal.
Nou overweeg ik sws de Justfog Q16 er nog bij omdat die regelbaar is in wattage en air flow.

Maar zou graag van andere willen weten wat zij voor E-liquid hebben genomen die aardig in de buurt komt van van nelle. (Ik weet dat ik die smaak niet ga evenaren en heb me daar dan ook bij neergelegd)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
the squaler1 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:11:
Sinds afgelopen dinsdag ben ik van zware van nelle overgestapt naar een E-smoker.

Nou overweeg ik sws de Justfog Q16 er nog bij omdat die regelbaar is in wattage en air flow.

Maar zou graag van andere willen weten wat zij voor E-liquid hebben genomen die aardig in de buurt komt van van nelle. (Ik weet dat ik die smaak niet ga evenaren en heb me daar dan ook bij neergelegd)
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt op een Justfog Q16, en ja, de eerste flesjes zijn echt niet top! Ik heb er ook vele geprobeerd, maar niks komt in de buurt van je verwachting. Wat ik nu gebruik is: Aramax Classic Tobacco 12mg en die mix ik met Blue Magic, voor mij perfect!

Na veel flesjes te hebben besteld kom ik toch echt terug bij deze smaken. Houdt er wel rekening mee dat je na verloop van tijd minder gaat proeven van de liquids, dat is normaal.

Als ik met de kennis van nu weer zou beginnen, zou ik iets anders dan de Q16 bestellen, iets met meer power, want deze houdt het echt geen dag vol bij normaal gebruik! Ik ga binnenkort een andere mod bestellen en ga kijken of DL voor mij iets is ipv MTL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

*Schrikt wakker....* Blue Magic?? Heb ik onlangs nog een paar 100ml van staan maken. Op zich stand alone ook wel te doen, maar heb er nu toch wat Vanilla Custard bij gedaan en nu is het scherpe randje er van af.
Ook nog wat Cabin boy's breakfast gemaakt... een zoete Custard, zeer lekker om te vapen in een Smok TFV 8 met een 0.3Ohm coil.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Deze bedoelen jullie? Gisteren binnen gekregen en vind hem erg fijn. Vind de Charlie Noble ook lekker.

Ben zelf een week geleden begonnen met dampen, mochten jullie nog aanraders hebben dan hoor ik het graag :)

Als je wilt upgraden zou ik inderdaad voor wat zwaarders gaan.. bijvoorbeeld:
Eleaf iStick Pico
SMOK AL85
Joyetech EVic VTC (in de aanbieding, langere levertijd)

[ Voor 59% gewijzigd door kever678 op 28-07-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Yups, die bedoelen we.

Hebben we nog aanraders? Ff denken hoor, persoonlijk vind ik Muffin Man en Milk man van OHW wel lekker, Cabin boy's breakfast is ook heel goed te doen. Grant's Vanilla...ook niet te versmaden, op zich zijn zo'n beetje alle Custard en Creamsmaakjes wel goed te doen, tenminste, als je een Sweet tooth hebt zoals de Engelsen zeggen :P

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
@kever678 Liquids van de US zijn meestal het lekkerst. Liquids van Good life Vapour zijn super goed en niet zo lang ook in NL te verkrijgen. Zoals Melon Boba, Deadly Sin en El Camino zijn erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
US liquids zijn vooral heel zoet, afgeladen met sucalose. Zowel GLV (wat al jaren gewoon in NL te koop is overigens) als OWH liquids zijn coil killers.

Grant's is er ook zo een, is een doodsimpel recept van custard v1 en iets zoets. Meestal sweetener (EM), dulche de leche of french vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Jullie hebben het over mixen, is dat gewoon twee verschillende smaken(pre-made) kopen en een beetje mixen?
Doe je dat in een apart flesje of direct in de tank zelf?

ps. wat zijn goede vanille smaken? heb nu ice cream vanille van vapekings besteld(geen idee of t wat is).

[ Voor 24% gewijzigd door Plainside op 28-07-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee, mixen is echt losse 'smaken' kopen als bijvoorbeeld banaan, vanille ijs, choco en slagroom om een bananensplit smaak te creeeren.

Daar zit best wat werk, tijd en geld in voordat je zover bent.

Goede vanille is Holy Vanilla, ik heb het alleen nooit in Nederland te koop gezien. Ook een goede vanille (ijs) is die van Liquid Barn. Allemaal te koop bij chefs in de UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Plainside schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:19:
Jullie hebben het over mixen, is dat gewoon twee verschillende smaken(pre-made) kopen en een beetje mixen?

ps. wat zijn goede vanille smaken? heb nu ice cream vanille van vapekings besteld(geen idee of t wat is).
Nee, onder mixen wordt verstaan : Pg, Vg, Aroma's, eventueel Nicotine en dat samenvoegen tot een liquid. Dat doe je samen in een flesje en ik steep het dan in een ultrasoon, dat scheelt weer minimaal 14 dagen wachten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Ook oud-shagroker hier, maar ik zou willen aanraden in zijn geval eens iets anders te proberen dan tabak. Iets met fruit bv. Persoonlijk vind ik alle sigaretsmaken goor en niet de moeite waard.

Ik mix zelf ook trouwens en zo moeilijk is dat niet.

Je kan hier zelf de verhoudingen een beetje uitklooien - https://makemyvape.co.uk/index.php?route=information/calc

Het komt neer op base komen en een zwik smaakaroma's en dan hou je +/- 15% smaak en de rest base aan. Vroeger schreef ik ze nog wel op maar tegenwoordig pleur ik gewoon uit de losse pols er wat in ( oooh heiligschennis! ) en dat smaakt eigenlijk ook allemaal prima.

Ik gebruik meestal in een mix 1-2 fruitsmaken in combinatie plus iets van vanille / sour / cream . Uit mijn ervaring komen dan de smaken veel beter uit. Met alleen fruit blijft het arome erg vlak. Gooi er ook niet teveel VG bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Basszje op 28-07-2017 10:25 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
VapingQueen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 05:48:
Yups, die bedoelen we.

Hebben we nog aanraders? Ff denken hoor, persoonlijk vind ik Muffin Man en Milk man van OHW wel lekker, Cabin boy's breakfast is ook heel goed te doen. Grant's Vanilla...ook niet te versmaden, op zich zijn zo'n beetje alle Custard en Creamsmaakjes wel goed te doen, tenminste, als je een Sweet tooth hebt zoals de Engelsen zeggen :P
zeadope schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:00:
@kever678 Liquids van de US zijn meestal het lekkerst. Liquids van Good life Vapour zijn super goed en niet zo lang ook in NL te verkrijgen. Zoals Melon Boba, Deadly Sin en El Camino zijn erg populair.
Bedankt, zal met mijn volgende bestelling eens wat zaken bestellen. Wil eerst wat favorieten hebben voordat ik zelf ga mixen :)
Basszje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Ook oud-shagroker hier, maar ik zou willen aanraden in zijn geval eens iets anders te proberen dan tabak. Iets met fruit bv. Persoonlijk vind ik alle sigaretsmaken goor en niet de moeite waard.
Eens, ben nu zelf anderhalve week aan het dampen maar de "sigaretsmaken" vind ik helemaal niks. Ben zelf ook meer van de wat zoetere smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
kever678 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:35:
[...]

[...]

Bedankt, zal met mijn volgende bestelling eens wat zaken bestellen. Wil eerst wat favorieten hebben voordat ik zelf ga mixen :)

[...]

Eens, ben nu zelf anderhalve week aan het dampen maar de "sigaretsmaken" vind ik helemaal niks. Ben zelf ook meer van de wat zoetere smaken.
Als je pre-mix koopt kom je veel duurder uit, maar het is wel makkelijk.
Ik had alweer een tijdje geleden liter flessen high-VG base en nic gekocht om te mixen.
Kan niet herinneren wanneer ik voor het laatst pre-mixed e-liquids heb besteld.
Heb ongeveer 1 jaar gedaan met 1 liter base (+- 3ml per dag, your mileage may vary).
Op een gegeven moment ben ik zonder smaakjes gaan vapen.
(VG is van zichzelf een beetje zoet. PG geeft meer throat-hit, niet zo fan van)
Ik was ooit begonnen met 12mg/ml nic mix.
In 3 jaar tijd steeds een stapje lager, 9, 6 en nu 3mg/ml.
Naar 0mg/ml kom ik ooit wel. O-)

www.avoria-liquids.de (Soms hebben ze een aanbieding met gratis verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 11:02

shicomm

<***>

Plainside schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:19:

Blends maak ik altijd in flesjes ; ik mix ready made 555 liquid van hangda met diy liquid met bijna dezelfde smaak.
Beiden gooi ik in een apart verzamelflesje.

Bij ready made vanille is de versie van liqua aan te raden , bij DIY is de vanille van flavormonks met afstand de beste ; heerlijke smaak en fantastisch mondgevoel.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Laatst online: 06-06-2024
avoria heeft ze niet meer geloof ik.. wilde laatst wat bestellen leverden ze helemaal niet meer in NL... In april nog wel een paar liter base besteld, maar tpd wetten nu he :(
zeadope schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Als je pre-mix koopt kom je veel duurder uit, maar het is wel makkelijk.
Ik had alweer een tijdje geleden liter flessen high-VG base en nic gekocht om te mixen.
Kan niet herinneren wanneer ik voor het laatst pre-mixed e-liquids heb besteld.
Heb ongeveer 1 jaar gedaan met 1 liter base (+- 3ml per dag, your mileage may vary).
Op een gegeven moment ben ik zonder smaakjes gaan vapen.
(VG is van zichzelf een beetje zoet. PG geeft meer throat-hit, niet zo fan van)
Ik was ooit begonnen met 12mg/ml nic mix.
In 3 jaar tijd steeds een stapje lager, 9, 6 en nu 3mg/ml.
Naar 0mg/ml kom ik ooit wel. O-)

www.avoria-liquids.de (Soms hebben ze een aanbieding met gratis verzenden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uname -r
@GuustFlater15 Jammer. Dan maar iets lokaal zoeken. Maar tot nu toe is dit een van de weinigen die 100% VG nic base verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267199

VapingQueen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 05:48:
Yups, die bedoelen we.

Weet je een goeie shop voor bovenstaande?
Vind er een paar van bvb Muffin Man maar 40$ zonder verzending voor een onbekende smaak vind ik wat aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
10ML flesjes zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
https://nieuwesigaret.nl/shop/eliquid-nicotine-basis/
zeadope schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:17:
@GuustFlater15 Jammer. Dan maar iets lokaal zoeken. Maar tot nu toe is dit een van de weinigen die 100% VG nic base verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
@GuustFlater15 Thanks. Alleen soms wordt er toch PG in verwerkt maar dat is niet bepaald duidelijk. Er is 1 beschrijving voor alle 3 de dropdown opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Heb zojuist mn wismec reuleaux rx2/3 binnen met baby smok tfv8.
Netjes was die al geprimed, alleen batterijen niet volledig opgeladen(jammer).
Heb al een paar hijsen kunnen nemen en god wat is t fijn.
De vanilla ice cream is zeker lekker alleen nog niet echt de vanille kunnen proeven.
Batterijen gelijk in de lader gelegd dus nu rustig wachten.... jammer dat ik geen geduld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hetzelfde hier, vandaag is men Eleaf Pico 25 binnen gekomen. Na de nodige stappen (prime, charge, upgrade firmware, ...) even getest met een Eleaf Melo en een Element Grape 80VG en MAN wat een smaak en damp. Wereld van verschil tussen de eleaf nano power met 0.6ohm coils en een 0.25ohm nu.

De grapes van de element juice waren al serieus zoet in de nano power maar nu smaak je 15 minuten later het nog in je mond.
Ook bijna geen sputter, directe fire enz. Maw serieus tevreden van deze mod, aangekocht deels op aanraden van @Embryo1 en het is zeker geen miskoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
zeadope schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:53:
@GuustFlater15 Thanks. Alleen soms wordt er toch PG in verwerkt maar dat is niet bepaald duidelijk. Er is 1 beschrijving voor alle 3 de dropdown opties.
Andere browser dan proberen.
Want de opties zijn;

Nicotine:
100 mg
50 mg
36 mg

Inhoud:
50
100
250
500
1000

PG/VG:
PG/VG 50/50
Propylene Glycol
Vegetal Glycerine

Voor deze prijs (en Nic concentratie), vind je het nergens meer. En vermoedelijk is hun voorraad ook eindig

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 28-07-2017 21:44 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Kwam er eergisteren achter dat het glas van de tank van mijn Justfog Q16 gebarsten is. Meteen nieuw glas besteld en voor de zekerheid maar een hele nieuwe clearomizer.

Nu is mijn vraag: hoe krijg ik dat ding zo gedemonteerd dat ik dat glas kan vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://www.zwoofs.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/f/jf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Uitleg staat hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dank U, maar met deze uitleg lukt het dus niet. Ik kan er niet meer kracht opzetten dan ik nu doe, anders knijp ik dat hele ding plat

Edit:
Ik heb het glas maar kapot gemaakt, daarna kon ik met veel moeite wel alles losdraaien. Nu het geheel even laten weken, dan weer in elkaar en dampen!

[ Voor 19% gewijzigd door pilskes op 29-07-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Mooi dat het alsnog gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41

D4NG3R

kiwi

:)

Goed, na 6-7 jaar ouderwets te hebben gerookt ben ik wel eens toe aan wat anders. Of ik direct wil stoppen weet ik nog niet, een groot deel van m'n vriendengroep rookt en ik vind het zelf ook nog steeds een erg prettige manier om even te pauzeren. Waar ik echter wel een keer klaar mee ben is de ouderwetse shagbek, de 'lekkere' geur die in alle kleding blijft hangen en de verkoudheden die veel langer [dan voordat ik rookte] blijven hangen.

Maar wat zijn goede startersetjes? Ik zie oprecht door de bomen het bos niet meer en zie de prijzen van 15 helemaal tot dik in de 100 euro knallen. Ik denk niet dat ik er in het begin veel meer dan €25-30 voor over heb.

Ik zat zelf te denken aan de https://www.ebnferro.com/...0-starter-set?___store=nl. Kan ik hier vervolgens ook gewoon elke generieke E-Liquid in gieten?

Edit: En hoeveel E-Liquid gebruik kan ik verwachten? Ik doe met een pakje shag van 50 gram een dag of 4-5, ik draai er ongeveer 10-15 per dag.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2017 23:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Indien je MTL gaat roken is dat een optie, batterij wellicht wat zwak..

Alternatieven:
Justfog Q16
Aspire Pockex AIO
Joy-Go 1500mAh
Joyetech eGo AIO 1500mAh

Gewoon reviews op youtube kijken om een keuze te maken.

Mocht je direct voor een mod willen gaan bijvoorbeeld een: Joyetech EVic VTC Mini VW Full Kit

Vrijwel alles is in het buitenland (goedkoper) te krijgen, ligt eraan hoe (on)geduldig je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-06 22:59
D4NG3R schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:10:

Ik zat zelf te denken aan de https://www.ebnferro.com/...0-starter-set?___store=nl. Kan ik hier vervolgens ook gewoon elke generieke E-Liquid in gieten?
Nee, Dat ding trekt geen hoge VG ( de meeste premium liquids zijn 70/30 vg/pg). voor dit type e-cigs houd je je het beste bij maximum 50% vg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

pilskes schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:34:

Edit:
Ik heb het glas maar kapot gemaakt, daarna kon ik met veel moeite wel alles losdraaien. Nu het geheel even laten weken, dan weer in elkaar en dampen!
Voor de volgende keer als iets niet lukt, dan kan je het altijd proberen met iets van rubber, zoals rubberen handschoenen. Daarmee kan je behoorlijk wat frictie op de onderdelen krijgen zonder dat je perse zoveel kracht zet dat het kapot gaat.

In elk geval daarmee krijg ik ook mijn vastzittende onderdelen van elkaar als het nodig is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit is 'em geworden. Ik had even geïnformeerd bij vrienden, en eentje had deze net een week en was er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Veel plezier ermee. Wel rekening houden met de verhouding van je liquid. (zie opmerking Basszje hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Dit is 'em geworden. Ik had even geïnformeerd bij vrienden, en eentje had deze net een week en was er erg over te spreken.
Ik heb die ook als beginner gekocht (maand of 6 geleden) maar nben nu wel op zoek naar een opvolger die wat meer kan. Leuk ding om mee te beginnen, zet hem op 4 volt en luchttoevoer niet helemaal open, dan heb je een beetje de rookervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Basszje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Voor de volgende keer als iets niet lukt, dan kan je het altijd proberen met iets van rubber, zoals rubberen handschoenen. Daarmee kan je behoorlijk wat frictie op de onderdelen krijgen zonder dat je perse zoveel kracht zet dat het kapot gaat.

In elk geval daarmee krijg ik ook mijn vastzittende onderdelen van elkaar als het nodig is.
Ik had alles al geprobeerd, vriezer, rubber handschoenen en zelfs een waterpomptang... Gelukkig hoefde ik het glas niet te sparen.

Toch bedankt voor je tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kever678 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:21:
Veel plezier ermee. Wel rekening houden met de verhouding van je liquid. (zie opmerking Basszje hierboven)
Ik heb direct een flesje 50/50 (op aanraden van de webshop) erbij gehaald.
pilskes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Ik heb die ook als beginner gekocht (maand of 6 geleden) maar nben nu wel op zoek naar een opvolger die wat meer kan. Leuk ding om mee te beginnen, zet hem op 4 volt en luchttoevoer niet helemaal open, dan heb je een beetje de rookervaring.
Ik ga het morgenmiddag merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953361

hallo ik ben een jongen van 24 jaar op mijn 12e begon ik met het roken van cannabis waarmee ik vorig jaar gestopt ben. ik ben nu al een hele lange tijd aan het dampen maar het lukt mij nog niet om mijn sigaretten achterwegen te laten. zelf heb ik verschillende modellen gehad. op dit moment heb ik de eleaf istick piko ik ben er wel content van maar ik zou een betere toestel willen hebben. ik zou eigenlijk meer damp willen hebben en meer nicotine moeten binnenkrijgen zonder dat het on aangenaam wordt om te dampen.
kan iemand mij hiermee helpen aub?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Anoniem: 953361 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:
hallo ik ben een jongen van 24 jaar op mijn 12e begon ik met het roken van cannabis waarmee ik vorig jaar gestopt ben. ik ben nu al een hele lange tijd aan het dampen maar het lukt mij nog niet om mijn sigaretten achterwegen te laten. zelf heb ik verschillende modellen gehad. op dit moment heb ik de eleaf istick piko ik ben er wel content van maar ik zou een betere toestel willen hebben. ik zou eigenlijk meer damp willen hebben en meer nicotine moeten binnenkrijgen zonder dat het on aangenaam wordt om te dampen.

mvg
Wil je ook nog steeds het zelfde gebruiks gemak van de pico, kant en klare fabrieks coils ?
Of zou je eventueel ook een zelfbouw atomizer overwegen ?

welk nicotine gehalte gebruik je nu en hoeveel liquid damp je ongeveer per dag ?

En is er een budget ?

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 02-08-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey merci voor de snell reactie graag zou ik het gebruiksgemak behouden wil er niet zelf aan beginnen prutsen want erg handig ben ik niet... tezei je zegt dat het poepsimpel is...
ik gebruik meestal 6 of 3 mg nicotine en ongeveer 5mg liquid op een dag.
budget is maximum 180 eu met alles erop en eraan...
justmike schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:44:
[...]

Wil je ook nog steeds het zelfde gebruiks gemak van de pico, kant en klare fabrieks coils ?
Of zou je eventueel ook een zelfbouw atomizer overwegen ?

welk nicotine gehalte gebruik je nu en hoeveel liquid damp je ongeveer per dag ?

En is er een budget ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Anoniem: 953361 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:59:
hey merci voor de snell reactie graag zou ik het gebruiksgemak behouden wil er niet zelf aan beginnen prutsen want erg handig ben ik niet... tezei je zegt dat het poepsimpel is...
ik gebruik meestal 6 of 3 mg nicotine en ongeveer 5mg liquid op een dag.
budget is maximum 180 eu met alles erop en eraan...

[...]
@Anoniem: 953361
Er is met zelfbouw wel een leercurve, maar het is zeker geen raketwetenschap. Ik heb het onlangs nog iemand met een mentale beperking kunnen aanleren.( En als hij het kan ....)

Ik zou me verder houden bij 6mg, als je een nieuwe (zwaardere) tank koopt ga je toch meer damp en dus nicotine binnenkrijgen.

Over naar de tanks:

Er is de Smok tfv8. Ondertussen al een klassieker, verkrijgbaar met een hele range aan fabrieks coils voor elk type damper. Net zo simpel in gebruik als het melo tankje dat je nu gebruikt
http://www.3fvape.com/cle...&results=314#.WYJEE8dJaUk

Mijn persoonlijke favoriet ( ik heb aardig wat vergelijkings materiaal) :
De OBS Engine : http://www.3fvape.com/reb...iameter.html#.WYJLxsdJaUk
Dit is een zelfbouw tank, maar dankzij het ruime builddeck en 100% lekvrij design absoluut "noobproof" , ideaal voor een beginner. ( deze is wel moeilijk te vinden in Belgische/ Nederlandse winkels)

Voor mods heb ik niet echt een suggestie, zowat iedere dual battery VW mod voldoet wel zolang je niet met temp control gaat klooien. Het hangt er helemaal van af wat je mooi vind en hoeveel geld je er voor wil geven.

Zelf gebruik ik een goedkope ( en door velen verguisde) smok alien 220watt. Ja de verf sprong er van de eerste dag al af, maar ondertussen is hij al tig keer tegen de grond gekletst en doet hij nog steeds wat hij moet doen

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 03-08-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
justmike schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:55:
[...]

Er is met zelfbouw wel een leercurve, maar het is zeker geen raketwetenschap. Ik heb het onlangs nog iemand met een mentale beperking kunnen aanleren.( En als hij het kan ....)

Ik zou me verder houden bij 6mg, als je een nieuwe (zwaardere) tank koopt ga je toch meer damp en dus nicotine binnenkrijgen.

Over naar de tanks:

Er is de Smok tfv8. Ondertussen al een klassieker, verkrijgbaar met een hele range aan fabrieks coils voor elk type damper. Net zo simpel in gebruik als het melo tankje dat je nu gebruikt

Dit is een zelfbouw tank, maar dankzij het ruime builddeck en 100% lekvrij design absoluut "noobproof" , ideaal voor een beginner. ( deze is wel moeilijk te vinden in Belgische/ Nederlandse winkels)

Voor mods heb ik niet echt een suggestie, zowat iedere dual battery VW mod voldoet wel zolang je niet met temp control gaat klooien. Het hangt er helemaal van af wat je mooi vind en hoeveel geld je er voor wil geven.

Zelf gebruik ik een goedkope ( en door velen verguisde) smok alien 220watt. Ja de verf sprong er van de eerste dag al af, maar ondertussen is hij al tig keer tegen de grond gekletst en doet hij nog steeds wat hij moet doen
Heb nu zelf ook de obs engine, geniaal tankje en iderdaad erg makkelijk om coils in te maken! Heb zelf de nano (22 mm diameter) 15 euro op gearbest:
http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_574968.html

Coils kun je al gedraaid kopen bij zwoofs als je geen zin hebt om zelf te draaien, maar dit is erg simpel, ik gebruik hier wel een coil master voor, echt een handig ding om nette coils te draaien voor +/- 7 dollar. Kan het iedereen aanraden :9
Zoiets als deze: https://www.fasttech.com/...igarette-wire-coil-winder

10 meter staal draad en katoen nu op zwoofs aangeschaft, maar katoen moet nog wel goedkoper kunnen denk ik.. als iemand een adresje heeft? ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
Anoniem: 953361 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:

mvg
De SMOK TFV12 Cloud Beast King als je daarna nog moet roken.... 8)

http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_607801.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

pilskes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Hoort de accu tijdens het laden een teken van leven te vertonen? Ik krijg geen enkele indicatie, en na een goed half uur is zowel de accu als adapter niet warm geworden.

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Hoort de accu tijdens het laden een teken van leven te vertonen? Ik krijg geen enkele indicatie, en na een goed half uur is zowel de accu als adapter niet warm geworden.
Als die van mij aan de lader hangt, dan zie je de streepjes knipperen. Dus ik ben bang dat er iets niet goed is! Gaat hij wel aan (5x op knop drukken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

pilskes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Als die van mij aan de lader hangt, dan zie je de streepjes knipperen. Dus ik ben bang dat er iets niet goed is! Gaat hij wel aan (5x op knop drukken)?
Helemaal niks. Ik gooi direct een mailtje de deur uit richting de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merci!! Heb een nieuwe tank gehaald en hij doet het al stukken beter...

ben zelf ook begonnen met het maken van eigen eliquids gaat ook heel goed...

vraag mij alleen nog al als je grenadine of teissaire mag gebruiken als aroma..

zag dit op youtube maar durf het niet te testen voor ik meer info heb...
justmike schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:55:
[...]

Over naar de tanks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Anoniem: 953361 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:13:
vraag mij alleen nog al als je grenadine of teissaire mag gebruiken als aroma..
[...]
De smaakstoffen die e liquid mixers gebruiken worden ook gewoon in de voedings industrie gebruikt.

Het ergste wat ik kan bedenken dat er gebeurd is dat het nergens naar smaakt en dat de bindingsmiddelen en suikers je coils zeer snel om zeep helpen

Probeer het eens met een kleine batch en post je ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:03
Sinds kort de Justfog Q16 als upgrade gekocht tov de C14 en moet zeggen dat het al beter te pruimen is als daarvoor.
Tevens al een ruim 1,5 week niet naar zware van nelle geneigd.

Inmiddels de volgende smaken gehad:

- Millers Rolling tobacco (bah)
- Milds black (Bah)
- Millers USR (redelijk goed te roken en licht zoetjes)
- Gentleman (wat neutraler qua smaak)

Echter zat ik wat rond te neuzen op het internet en stuitte mijn interesse op de Joyetech Cuboid Tap.
Deze is in NL (nog) niet leverbaar. Echter gaat hij dan ongeveer 80 euro kosten.
Bij Alieexpress is hij wel al te koop en zit hij rond de 55 euro voor de kit.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met een E-sigaret vanuit China? (uiteindelijk komt het allemaal daar vandaan?)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
the squaler1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:16:

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met een E-sigaret vanuit China? (uiteindelijk komt het allemaal daar vandaan?)
Alieexpress is hit and miss ivm met namaak. Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met Gearbest en vooral met 3fvape.

Fasttech is ook een mogelijkheid. Zeer goedkoop, maar zeker met nieuwe producten kan het soms heel lang duren voor er geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Wordt iemand anders ook misselijk van vapen? Ik had laatst om het te proberen eens zo'n starterset gehaald, maar bij de eerste haal wordt ik steevast kotsmisselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
461943 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:59:
Wordt iemand anders ook misselijk van vapen? Ik had laatst om het te proberen eens zo'n starterset gehaald, maar bij de eerste haal wordt ik steevast kotsmisselijk.
Met welk aparaat en en liquid? hoeveel nicotine ?

Ik had zelf last van hoesten in het begin en heb dit bij anderen ook gemerkt. Maar van misselijk worden heb ik eigenlijk nog niet echt gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Een E-XY EGO MT3 met vloeistoffen van fastcardtech, 18mg/ml. Heb verschillende vloeistoffen geprobeerd, maar zelfs de menthol heeft dat effect. Zou het gewoon de glycol zijn?

Overigens kan ik klassiek roken als een ketter zonder problemen ( 20 cigarillos over de longen per dag is geen probleem) dus ik kan me niet voorstellen dat het de nicotine is.

[ Voor 33% gewijzigd door 461943 op 03-08-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
justmike schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Alieexpress is hit and miss ivm met namaak.
Valt mee, als je gewoon een store opzoekt die geen namaak verkoopt.

Lees de feedback vooral goed door, bij deze bv. meerdere mensen die aangeven dat het een echte is.. dan kan je daar ook wel vanuit gaan.

Ohja: indien je bij Aliexpress wil bestellen altijd via de mobiele app doen. (iets goedkopere prijzen)

[ Voor 4% gewijzigd door kever678 op 03-08-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
[quote]461943 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:08:
Een E-XY EGO MT3 met vloeistoffen van fastcardtech, 18mg/ml. Heb verschillende vloeistoffen geprobeerd, maar zelfs de menthol heeft dat effect. Zou het gewoon de glycol zijn?

Pg allergie is mogelijk. Je zou eens een 100% vg juice kunnen proberen, enige probleem dat je dan gaat hebben is dat je huidige aparaat dat niet gaat trekken, zuivere vg is daar veel te dik voor.

Neem eens contact op met je huisarts, die kunnen eenvoudig een test uitvoeren op pg en/of vg allergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 09:08
the squaler1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:16:
Ik koop al mijn spul uit China, meestal bij fasttech, 3fvape of gearbest...zeer goede ervaringen mee.....scheelt aardig wat in de portemonnee, (als de douane je niet snapt, maar dit is mij uit zo'n 100 bestellingen nog maar 1 keer gebeurt) (of onder de 22 euro blijven natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:27
derhenno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:38:
Ik kan geen topic vinden waar ik specifiek geweldige damp/vape-aanbiedingen kan plaatsen (misschien een idee?): de Joyetech EVic VTC Mini Box Mod 75W (nieuwe versie, willekeurige kleur) is nu hier verkrijgbaar voor 13,50 (inc verzending). Sale duurt nog 2 dagen.

Ook zekerheidshalve in het "centrale aanbiedingen" - topic geplaatst
Hier een noob en allereerst mijn excuses. Normaal ben ik niet zo van het vragen stellen, aangezien ik zelf vaak dingen tot op de puntjes uitzoek voordat ik dingen vraag, maar in dit geval zie ik door de bomen het bos niet.

Ik heb bovenstaande gekocht en batterij is inmiddels ook besteld. Nu moet ik een atomizer en coil bestellen, maar wat moet ik dan hebben? Ik kom er maar niet over uit of de atomizer en coil afhankelijk is van elkaar of van de damper zelf en alles wat ik hier vind blijkt uitverkocht te zijn of niet op voorraad.

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Er_Damn schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Hier een noob en allereerst mijn excuses. Normaal ben ik niet zo van het vragen stellen, aangezien ik zelf vaak dingen tot op de puntjes uitzoek voordat ik dingen vraag, maar in dit geval zie ik door de bomen het bos niet.

Ik heb bovenstaande gekocht en batterij is inmiddels ook besteld. Nu moet ik een atomizer en coil bestellen, maar wat moet ik dan hebben? Ik kom er maar niet over uit of de atomizer en coil afhankelijk is van elkaar of van de damper zelf en alles wat ik hier vind blijkt uitverkocht te zijn of niet op voorraad.

Thanks alvast!
Mijn Evic is inmiddels binnen...werkt perfect :)

Atomizers en coils horen bij elkaar.

Belangrijk is wel ff te checken wat een coil "verbruikt". De Evic gaat tot 75 watt, dus een tank met coils die meer dan 75 watt nodig hebben gaat niet goed werken/smaken.

Ik ben zelf nog steeds zeer tevreden over de kangertech toptank mini, maar of dit de beste tank is voor een beginneling weet ik niet, misschien dat de overige forumgebruikers je van goed advies kunnen voorzien (ben zelf geen beginneling meer, weet niet wat tegenwoordig allemaal te krijgen is).

Succes, met de bestelling ben je al op de goede weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
En wil je kant en klare coils gaan gebruiken (makkelijker maar duurder) of zelf coils gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook meteen wezen googlen naar de kangertech toptank mini, ziet er goed uit! Welke coil gebruik je hierbij dan?

Ik zou willen beginnen met kant en klare coils. Het zelf maken van coils zou ik na enige kennis nog altijd wel kunnen proberen. Dus welke combinatie zou ik mee kunnen beginnen om de noobperiode te doorstaan? Na enige tijd zou de kennis en kunde vanzelf wel komen geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Er_Damn op 04-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Er_Damn schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:34:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook meteen wezen googlen naar de kangertech toptank mini, ziet er goed uit! Welke coil gebruik je hierbij dan?

Ik zou willen beginnen met kant en klare coils. Het zelf maken van coils zou ik na enige kennis nog altijd wel kunnen proberen. Dus welke combinatie zou ik mee kunnen beginnen om de noobperiode te doorstaan? Na enige tijd zou de kennis en kunde vanzelf wel komen geloof ik.
Ik gebruik altijd de Authentic KangerTech Clapton Coil Head 0.5 ohm, zeer tevreden: kost niet veel, gaat lang lang en nog langer mee, prima smaak ook:

https://www.fasttech.com/p/4321600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Top, bedankt. Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

461943 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:08:

Overigens kan ik klassiek roken als een ketter zonder problemen ( 20 cigarillos over de longen per dag is geen probleem) dus ik kan me niet voorstellen dat het de nicotine is.
Klinkt alsof je teveel nicotine in je liquids hebt, probeer eens 12 of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke thanks! ga het binnekort zeker eens proberen.
justmike schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:12:
[...]

De smaakstoffen die e liquid mixers gebruiken worden ook gewoon in de voedings industrie gebruikt.

Het ergste wat ik kan bedenken dat er gebeurd is dat het nergens naar smaakt en dat de bindingsmiddelen en suikers je coils zeer snel om zeep helpen

Probeer het eens met een kleine batch en post je ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr0ppFTW schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Klinkt alsof je teveel nicotine in je liquids hebt, probeer eens 12 of 6.
Ja daar vrees ik ook voor, ik heb ook even een test gedaan met 12mg maar dat was zelfs te veel voor mij.
Zelfs 6mg bij het veel dampen verteert men lichaam niet 100%, daarom nu naar 3mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Nicotine maakt een groot verschil of je MTL of DL rookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 13:10

Chaos-Zero

Sega fan!

Sinds 1 a 2 maanden gebruik ik op mijn tfv8 big baby een rda deck die er bij zat. Na het gebruik van de standaard coils die er in zaten vond ik het gisteren tijd voor nieuwe. Ik heb ze beide vervangen voor clapton wire (0.2mm 24+32 Ga, 0.6ohm per coil).
Echter knetter hij niet zo lekker meer na het vervangen. Het klinkt meer als een ontbranding eigenlijk. Een beetje lastig uit te leggen. In ieder geval wat je altijd hoort maar dan zonder het geknetter.
De smaak is eigenlijk ook niet zo goed. Eigenlijk proef ik niks.
Overigens duurt het ook even voordat ie überhaupt wat doet. Voorheen kon ik gelijk dampen maar nu pas na 2 seconden na het indrukken van de fire knop.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Chaos-Zero op 04-08-2017 20:45 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:27
Ik heb net een Alien AL85 gekocht gisteren als vervanging van mijn vaporesso en zag dat je bv op Gearbest zo baby beast coils kan kopen voor minder dan 10 euro / pack.

Nu ligt in Belgie de douane cap op 22 euro als import ( dus tot 22 euro vrijgesteld van kosten ) als ik zo 2 packs bestel voor +- 18.50 euro is er dan kans dat dit nog door de douane eruit gepikt gaat worden of is dit redelijk safe omdat ik onder die 22 euro grens blijf ?

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 04-08-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Katmi

Ik heb al heel veel bestellingen in china gedaan, vaak voor grote bedragen. Ik heb nog nooit controle gehad of iets extra moeten betalen.

De kans bestaat dat je er uit gepikt word, maar die is zo goed als verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

Helemaal niks. Ik gooi direct een mailtje de deur uit richting de webwinkel.
Om hier even op terug te komen, prima afhandeling van de webwinkel. Een nieuwe batterij is onderweg naar mij en het defecte model onderweg terug naar hun. :)

Edit: En de nieuwe werkt prima!

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14
Katmi schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:20:
Ik heb net een Alien AL85 gekocht gisteren als vervanging van mijn vaporesso en zag dat je bv op Gearbest zo baby beast coils kan kopen voor minder dan 10 euro / pack.

Nu ligt in Belgie de douane cap op 22 euro als import ( dus tot 22 euro vrijgesteld van kosten ) als ik zo 2 packs bestel voor +- 18.50 euro is er dan kans dat dit nog door de douane eruit gepikt gaat worden of is dit redelijk safe omdat ik onder die 22 euro grens blijf ?
Als het free shipping is Kan je gewoon 1 pack per pakket doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag een liquid gemaakt met teisseire grenadine perzik 0% suiker smaak als aroma het werkt even goed kan wel niet zeggen dat je de echte perzik smaak proeft gelijk bij een andere eliquid van perzik... maar je proeft het wel... dus hoeveelheid en prijs zit je goed maar smaak iets minder... misschien toch eerder aroma gebruiken als je meer smaak wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Anoniem: 953361 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:50:
Heb vandaag een liquid gemaakt met teisseire grenadine perzik 0% suiker smaak als aroma het werkt even goed kan wel niet zeggen dat je de echte perzik smaak proeft gelijk bij een andere eliquid van perzik... maar je proeft het wel... dus hoeveelheid en prijs zit je goed maar smaak iets minder... misschien toch eerder aroma gebruiken als je meer smaak wil...
in welke verhouding heb je dat gemixt ? Ben benieuwd hoe je coil er na een paar dagen gaat uitzien.

En dat opschrift op de fles "0% suiker", dat mag je met een serieuze korrel zout nemen ;)
http://moniquevandervloed...eire-zero-limonadesiroop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
justmike schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:54:
[...]
En dat opschrift op de fles "0% suiker", dat mag je met een serieuze korrel zout nemen ;)
http://moniquevandervloed...eire-zero-limonadesiroop/
Gelezen, maar vreemd artikel.
0% suiker is 0% suiker, dat is een feit

En dat er dan suikervervangers inzitten dat is toch niet meer dan logisch? Maar dat is nogsteeds 0% suiker.
Iemand in deze tijd weet dat, net als wanneer er op staat "0% vet, 0% kleur, geur en smaakstoffen" Dit echt niet betekend dat het gezond is; want ze vermelden de hoeveelheid vet niet, de nep-suikers niet etc...
De meest ongelooflijke producten bevatten (nep)suiker, onze wereld weet niet meer beter.

Ik herinner me nog de drop zonder suiker, heeeeerlijk dat was echte drop.
Probeer het al jaren in een supermarkt te vinden; suikervrij is geen probleem je betaald 3x zoveel voor 10 dropjes in een minizakje; maar het kan. Maar echt ongezoet? nee dat is nergens meer te vinden. Er zit altijd aspartaam of zoiets in.

Augurken, ketchup, uitjes, brood, bedenk het maar.... gezoet. Maar voor de freaks; SUIKERvrij. koop spaghettikruiden....suiker; Thaise curry....suiker; whatever....suiker.

Hetzelfde met zout trouwens, de westerse mens is verslaafd aan zoet en zout.

Maar nogmaals; 0% suiker is nog steeds 0% suiker. (eigenlijk lezen we; geen zoete caloriën)

Vandaag zijn de gluten aan de beurt..... oh wat dachten de freaks gezond bezig te zijn.
Volgende week is de beurt aan "speld" (was al maar ontgaat nog velen)

Vreet, drink en damp gewoon wt je lekker vindt. En lees wat vaker het etiket. Je smaak zal er onbewust door veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 05-08-2017 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Pas je wel een beetje op met suikers? Niet per se voor je lijn, maar wel voor je gezondheid?

Suikers (glucose, fructose ed) kunnen namelijk kankerverwekkende dampen afgeven als deze verhit worden. En dat is precies wat wij doen met onze e-liquid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
Chaos-Zero schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:43:
Sinds 1 a 2 maanden gebruik ik op mijn tfv8 big baby een rda deck die er bij zat. Na het gebruik van de standaard coils die er in zaten vond ik het gisteren tijd voor nieuwe. Ik heb ze beide vervangen voor clapton wire (0.2mm 24+32 Ga, 0.6ohm per coil).
Echter knetter hij niet zo lekker meer na het vervangen. Het klinkt meer als een ontbranding eigenlijk. Een beetje lastig uit te leggen. In ieder geval wat je altijd hoort maar dan zonder het geknetter.
De smaak is eigenlijk ook niet zo goed. Eigenlijk proef ik niks.
Overigens duurt het ook even voordat ie überhaupt wat doet. Voorheen kon ik gelijk dampen maar nu pas na 2 seconden na het indrukken van de fire knop.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?
De door jou gemonteerde coils hebben een te hoge massa voor het vermogen waar je op dampt.
Dit is vooral te wijten aan de te dikke clapton-wrap van 32. Als deze wrap 36 of hoger zou zijn, lees dunner, dan wordt de massa kleiner en de opwarmtijd korter.
Op welk vermogen wilde je deze coils gebruiken en met welke mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 13:10

Chaos-Zero

Sega fan!

Undy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

De door jou gemonteerde coils hebben een te hoge massa voor het vermogen waar je op dampt.
Dit is vooral te wijten aan de te dikke clapton-wrap van 32. Als deze wrap 36 of hoger zou zijn, lees dunner, dan wordt de massa kleiner en de opwarmtijd korter.
Op welk vermogen wilde je deze coils gebruiken en met welke mod?
Ah oke dat verhelderend het wel. Ik heb een rx200s. Normaal dampte ik rond de 50 tot 70 watt, en staat nu ook op 50. Al gaat het nu wel al wat beter.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katmi schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:20:

Ik ben een vrij grote China shopper en nog nooit problemen met de douane gehad. Meeste shops sturen het pakket op als gift met een heel lage aangegeven waarde. Mocht je pakket dan tegengehouden worden dan voorzien ook veel shops een terug betaling van de kosten.
De meeste van men gekochte coils komen ook van uit China shops en buiten soms een lange levertermijn (+/- 3 a 4 weken) komen deze netjes in de brievenbus terecht
PS controleer wel de reviews om zeker te zijn dat het om een officieel product gaat. Het blijft China en men is daar niet vies van namaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 267199 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Ik ben een vrij grote China shopper en nog nooit problemen met de douane gehad. Meeste shops sturen het pakket op als gift met een heel lage aangegeven waarde. Mocht je pakket dan tegengehouden worden dan voorzien ook veel shops een terug betaling van de kosten.
De meeste van men gekochte coils komen ook van uit China shops en buiten soms een lange levertermijn (+/- 3 a 4 weken) komen deze netjes in de brievenbus terecht
PS controleer wel de reviews om zeker te zijn dat het om een officieel product gaat. Het blijft China en men is daar niet vies van namaak
Huh??? We leven blijkbaar in een andere wereld van elkaar.....
Ik koop al meer dan 10 jaar online vooral via AliExpress, maar voorheen ook DealExtreme e.d. Doordat mijn kinderen intussen ook AliExpress hebben ontdekt worden er wekelijks minstens 5 pakketjes bezorgd. Dus naar mijn idee ook erg ervaren. Daarom sta ik verwonderd te kijken naar jouw ervaringen.

- Meeste shops sturen op als gift met lage aangegeven waarde?
Dit is al lang niet meer zo, en heeft ook helemaal geen nut. Als de douane jouw pakket er uithaalt en vermoeden dat de waarde hoger is dan 22 Euro , dan krijg je een brief thuis en mag je bewijzen met rekeningen hoe veel je betaald hebt. En vermoeden ze dat je de boel flest.... ze hebben zelf ook toegang tot internet en dus AliExpress. Dat kruisje voor "gift" kijken ze allang niet meer na.

De kans dat je er uit wordt gehaald in inderdaad vrij klein, zelf is me dat in al die jaren een keer of 4 gebeurd. Dan neem je je verlies; stuurt de officiele rekening en evt. betalingsbewijs en betaald de daarna ontvangen rekening van BTW/Invoer/Administratiekosten. Alles met opgeheven hoofd, want het is al tig keer goed gegaan. Dus die enkele rekening.... jammer dan.

Mocht je pakket dan tegengehouden worden dan voorzien ook veel shops een terug betaling van de kosten.
Ha.... dat heb ik nog nooit gehoord. Dus als jij BTW moet betalen, is de verkoper op AliExpress zo aardig om dat voor jou te doen/verrekenen?
Het enige wat een goede verkoper wel eens wil doen is wanneer jouw pakketje verdwenen is in de post, dan vergoeden ze dat. (En dat moet ook want volgens de wet is verzender verantwoordelijk voor het pakket tot en met de bezorging, en zelfs dan nog is recht hebben en recht krijgen een verschil.)

Dit gebeurd steeds minder "netjes in de brievenbus" over het algemeen is het tegenwoordig of pakketdienst die aan de deur aflevert, of je krijgt een kaartje van PostNL dat je je pakketje kunt ophalen bij een ophaalpunt. Chinese pakketjes door de brievenbus doen ze zo goed als nooit meer. (Vanwege kosten besparing, te weinig marge om ook die kleine pakketjes aan de postbezorger mee te geven)

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 05-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is e liquid nu kankerverwekkend of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike

Ik durf het eerlijk gezegd niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet kankerverwekkend zou zijn.

De gebruikte ingredienten worden al decenia lang gebruik in voeding, pharma en cosmetica en zijn daar ook door allerhande instanties voor goedgekeurd.
Echter iets inslikken of op je gezicht smeren is niet het zelfde als inhaleren en er zijn nog niet voldoende lange termijn onderzoeken gedaan naar de effecten daarvan op je longen.

Korte termijn onderzoeken hebben aangetoond dat e liquid damp tot 97% minder schadelijk is dan tabaksrook.

In het begin van de "damp rage" was er wel wat ophef over eventueel schadelijke stoffen in e liquids zoals diacetyl e.d., maar op vraag van de consument zie je dat fabrikanten deze producten zijn beginnen weren in hun smaakstoffen.

Persoonlijk ( gebaseerd op eigen ervaring ) ben ik er helemaal van overtuigd dat ik nu veel beter af ben dan toen ik nog rookte. Ik was een zeer verslaafde kettingroker, had minstens 1 keer per jaar een zware longontsteking en constant last van maag en darm problemen.

Sinds de 2 jaar dat ik damp zijn die problemen volledig verdwenen, het laatste jaar zelfs geen enkele keer ziek geweest. Ik voel me merkbaar fitter en gezonder.

Is Eliquid 100% gezond en veilig ? waarschijnlijk niet. Maar het is zeer zeker een beter alternatief dan tabak. ( niet roken of dampen is natuurlijk nog altijd het beste )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 953361 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:36:
is e liquid nu kankerverwekkend of niet?
er is nog niet 1 onderzoek geweest dat dat heeft aangetoond. Alle oorzaken van kanker door analoog roken zijn niet aanwezig bij het dampen en de specifieke eigenschappen van damp hebben nog niet aangetoond kanker te verwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:27
Al een probleem met mijn Baby Beast op mn AL85 :( de pin onderaan de tank die zo gezegd ''aansluit'' op de 510 pin in de mod zit los op de tank, kan het alle kanten op bewegen en via daar lekt er vloeistof in de 510 pin vd mod zelf.

Mn 510 thread in de mod zelf is altijd nat als ik de tank eraf schroef na wat te staan of te vapen en het komt wel degelijk vanuit heel onderaan de tank waar dat rond ijzer dingetje zit.
Gevraagd aan een paar mensen met een baby beast en dit zit bij hun muurvast, op mijn Cleito zit dit ook vast ( is ook geen logische reden dat dit los zou zitten want dit is gewoon de bodem vd tank die dan aansluiting maakt met de pin in de mod en zo de stroom doorgeeft )

Morgen maar terug naar de shop en een andere eisen want ga niet elke keer liquid uit de thread van mn mod vegen als ik de tank af schroef ( en het hoort gewoon vast te zijn zoals bij elke tank )
Wel altijd balen als je terug moet om te klagen na een paar dagen, voel me altijd de vervelende klant :P maar vaping hardware is hier duur genoeg dus moet gewoon juist zijn imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Eindelijk eens Mexican Fried Ice Cream besteld bij Chefs flavours. Verder deze nog

Mango Tango - Size : 30ml
Blue Lush - Size : 100ml
Lemonese Whirl Concentrate - Size : 30ml
Spotted Dick and Custard Concentrate - Size : 30ml
Raspberry Ripple Ice Cream - ICM - Size : 30ml
Currant Affairs - Size : 30ml
Water Colors - Size : 30ml

was wel weer toe aan nieuwe smaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
418O2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:09:
Eindelijk eens Mexican Fried Ice Cream besteld bij Chefs flavours. Verder deze nog

Mango Tango - Size : 30ml
Blue Lush - Size : 100ml
Lemonese Whirl Concentrate - Size : 30ml
Spotted Dick and Custard Concentrate - Size : 30ml
Raspberry Ripple Ice Cream - ICM - Size : 30ml
Currant Affairs - Size : 30ml
Water Colors - Size : 30ml

was wel weer toe aan nieuwe smaken
Bedankt voor de tip, meteen ook eens wat concentrates besteld voor de nodige smaakafwisseling.

Waar bestellen jullie je liquids verder nog (readymade/smaakstoffen) waar de prijzen nog meevallen ook? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Enige idee wat er gebeurd met eliquid als de douane het onderschept? ik heb 12 flesjes (55ml per fles op 3mg nic) uit Malaysie laten invliegen. Ik zag dat deze in Nederland was aangekomen en de volgende dag opgehaald kon worden maar ieder dag na 15:00 staat er ''Morgen''

Na contact met PostNL werd mij verteld dat ik een brief van de douane krijg met daarin meer info. Ik ben wel benieuwd of ik het nu kwijt ben? ze het terug sturen of een factuur met BTW of vragen naar factuur zodat ze kunnen berekenen hoeveel ik moet betalen. Iemand hier die er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Ach ja...TPD...helemaal vergeten 8)7

Kan ik nog problemen krijgen met de zojuist door mij bestelde liquids uit de UK (ook al bevatten deze geen nicotine)? Vermoed van niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

derhenno schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:54:
Ach ja...TPD...helemaal vergeten 8)7

Kan ik nog problemen krijgen met de zojuist door mij bestelde liquids uit de UK (ook al bevatten deze geen nicotine)? Vermoed van niet toch?
Nope, UK hoort, ondanks de Brexit, nog voor de komende jaren bij de EU. Totdat de Brexit echt een feit is, dan kan het veranderen, maar dat is ook nog niet zeker, dat ligt aan de onderhandelingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

jackzonztyl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:44:
Enige idee wat er gebeurd met eliquid als de douane het onderschept? ik heb 12 flesjes (55ml per fles op 3mg nic) uit Malaysie laten invliegen. Ik zag dat deze in Nederland was aangekomen en de volgende dag opgehaald kon worden maar ieder dag na 15:00 staat er ''Morgen''

Na contact met PostNL werd mij verteld dat ik een brief van de douane krijg met daarin meer info. Ik ben wel benieuwd of ik het nu kwijt ben? ze het terug sturen of een factuur met BTW of vragen naar factuur zodat ze kunnen berekenen hoeveel ik moet betalen. Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Volgens de TPD zou je dit niet mogen invoeren, maar met een beetje geluk hoef je alleen de BTW te betalen. De TPD bepaalt dat de flesjes niet meer dan 10ml liquid mogen bevatten indien er nicotine inzit, dat is hier het geval, de flesjes zijn 55ml, maar misschien heb je geluk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

VapingQueen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Volgens de TPD zou je dit niet mogen invoeren, maar met een beetje geluk hoef je alleen de BTW te betalen.
Plus de zogenaamde 'voorschot kosten' die ze erbij berekenen. hou daar ook rekening mee! Zelf nog nooit meegemaakt met liquid, maar wel met een ander pakketje (waardoor het effectief goedkoper had geweest als ik het gewoon in NL had gekocht). En een keer meegemaakt met ram geheugen die onder garantie terug verzonden werden naar mij (kreeg import en voorschotkosten voor me rekening van ~50,- Euro voor 16GB geheugen)j, maar dat is goed opgelost door Corsair waardoor ik niet heb hoeven te betalen.

Maar goed, het houd mij er niet van om toch te blijven bestellen in het buitenland :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 07-08-2017 12:19 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Cybergamer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Plus de zogenaamde 'voorschot kosten' die ze erbij berekenen. hou daar ook rekening mee! Zelf nog nooit meegemaakt met liquid, maar wel met een ander pakketje (waardoor het effectief goedkoper had geweest als ik het gewoon in NL had gekocht). En een keer meegemaakt met ram geheugen die onder garantie terug verzonden werden naar mi (kreeg import en voorschotkosten voor me rekening van ~50,- Euro voor 16GB geheugen)j, maar dat is goed opgelost door Corsair waardoor ik niet heb hoeven te betalen.

Maar goed, het houd mij er niet van om toch te blijven bestellen in het buitenland :)
Klopt, afhankelijk van de bestelwaarde, kan je er ook nog invoerrechten en inklaringskosten bij krijgen, maar dat is pas bij een waarde van meer dan € 150,00, BTW geldt vanaf € 22,00, daaronder is het vrij van kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

VapingQueen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Klopt, afhankelijk van de bestelwaarde, kan je er ook nog invoerrechten en inklaringskosten bij krijgen, maar dat is pas bij een waarde van meer dan € 150,00, BTW geldt vanaf € 22,00, daaronder is het vrij van kosten.
Vreemd dat ik dat dan wel voor me kiezen kreeg. Maar misschien dat DHL een andere regel hanteert?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Cybergamer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Vreemd dat ik dat dan wel voor me kiezen kreeg. Maar misschien dat DHL een andere regel hanteert?
Hieronder een linkje hoe het wettelijk geregeld is :

http://www.invoercalculator.nl

Het staat aan de rechterkant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

VapingQueen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Hieronder een linkje hoe het wettelijk geregeld is :

http://www.invoercalculator.nl

Het staat aan de rechterkant :/
JA, ik ben bekend met die regels, maar ze proberen het toch soms zo te verdraaien dat je alsnog bij moet leggen. Daarom ook altijd ff opletten, weigeren en mailen!

De laatste keer (bij DHL) zeiden ze ook dat ik gewoon me geld zou terugkrijgen als ik had betaald, maar persoonlijk ben ik geen fan van vooruit betalen. En met het geheugen was denk ik eerder een fout van Corsair zijn kant dan van DHL.

Beide keren wel prima opgelost hoor met een paar dagen!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Cybergamer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

JA, ik ben bekend met die regels, maar ze proberen het toch soms zo te verdraaien dat je alsnog bij moet leggen. Daarom ook altijd ff opletten, weigeren en mailen!

De laatste keer (bij DHL) zeiden ze ook dat ik gewoon me geld zou terugkrijgen als ik had betaald, maar persoonlijk ben ik geen fan van vooruit betalen. En met het geheugen was denk ik eerder een fout van Corsair zijn kant dan van DHL.

Beide keren wel prima opgelost hoor met een paar dagen!
Het linkje wat ik net gaf, is voor B2C, voor B2B is er nog een ander namelijk, ook hier verschillen de regels tussen consument en bedrijf. ;)
Met verdraaien heb ik nog nooit te maken gehad, moet ik eerlijk toegeven. Opletten moet je natuurlijk altijd doen, in welke situatie dan ook, ze kunnen het namelijk altijd proberen... :o

Vooruit betalen heb ik op zich geen moeite mee, zeker niet als ik weet dat ik het toch terug krijg. Maar je hebt gelijk, het is een overbodige handeling in dat geval.
Mooi dat het beide keren is opgelost, hoor ook wel eens andere verhalen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
In mijn situatie nu hoop ik dat ik enkel maar BTW hoef te betalen (met verzend kosten koste het mij 105 euro) dus 2 tientjes daar heb ik wel vrede mee maar hopelijk niet allerlei andere kosten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

jackzonztyl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:
In mijn situatie nu hoop ik dat ik enkel maar BTW hoef te betalen (met verzend kosten koste het mij 105 euro) dus 2 tientjes daar heb ik wel vrede mee maar hopelijk niet allerlei andere kosten erbij.
Tja, er is een kans dat ze het terugsturen, danwel vernietigen. Je overtreed nu eenmaal de TPD. Als je het nu zonder nicotine had besteld en het zelf had toegevoegd, had er niets aan de hand geweest, misschien een tip voor de volgende keer. Zoals je in het linkje had kunnen lezen, komen er pas invoerrechten en inklaringskosten bij vanaf € 150,00, dat is dus bestelbedrag en verzendkosten bij elkaar opgeteld. 8)

Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.