Anoniem: 267199 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:23:
Hoi allen, een paar weken geleden een Eleaf power nano van het vrouwtje gekregen.
Maar het sloeg niet echt aan, weinig damp, zware TH en er zelf nog weinig over gelezen.
Nu mij de laatste weken eens goed verdiept en een Smok Baby Beast aangeschaft en moet toegeven dat het best wel aangenaam is en toch als vervanger van een analoge stick kan dienen.
Nu merk ik wel dat vele vaporshops niet echt de kennis hebben die zouden moeten hebben. Bvb bij de Eleaf PN hadden ze een 0.7 ohm coil geplaatst en aangeraden om op 40W te dampen. Terwijl die coil eigenlijk tussen de 8 & 25W best gebruikt werd. Wat dan ook de reden van de hoge TH zal geweest zijn. Voor een beginner kan de instap dus best hoog zijn als de shop niet beschik over de nodige kennis.
Wel ben ik nu wel nog op zoek naar de perfecte combinatie van juice. Ik vrees dat 6mg nic wat te weinig is, al rookte ik maar +/- 6sigs op een dag (Marlboro). En ik merk ook dat een hoge VG waarde (PG30/70VG) me wat last geeft in de darmen.
Iemand nog aanraders voor een goeie juice? wag wat fruitig / fris zijn
Daarnaast begin ik ook even te kijken naar een 2de mod, ben op zoek naar een niet te groot geval maar deze keer wel met een aparte batterij. De Eleaf PN is heel klein en fijn maar ik vrees doordat je de batterij niet kan vervangen dat het na een paar maanden wel eens wat minder kan zijn.
Er zijn gelukkig wel genoeg (web)shops waar men goed adviseert. Misschien heb jij net de verkeerde gekozen of ben je door iemand geholpen die niet genoeg kennis had.
Persoonlijk ben ik van menig dat als iemand zonder enige dampervaring gelijk aan een mod wordt gezet hierbij absoluut gedegen info benodigd is. Kijk wat je zelf heb moeten ervaren door verkeerde informatie.
Als je voor het eerst e-liquid dampt dan is het normaal dat je soms wat last van je darmen kunt krijgen. Normaal mag dit niet te lang aanhouden en kan soms misschien nog terug komen, maar over het algemeen is het gewenning. Blijft het continue dan zou ik een liquid zoeken met een andere PG/VG verhouding. Of soms een compleet andere merk e-liquid omdat niet elk merk 100% zuivere PG/VG gebruikt.
Als je een normale sigaretten roker bent (geweest) dan is liquid met 12mg denk ik de beste overstap. De 6mg kan net te weinig zijn waardoor je heel de dag aan je mod zit te lurken en 18mg of hoger kan weer net iets te veel zijn, wat vaak wel meer bevalt bij verstokte zware shag rokers.
Over liquid smaken valt lastig te twisten, dat is erg persoonlijk. Fris en fruitige smaken zijn er te over, al moet je je zelf afvragen of deze smaken jouw ADV (All-Day-Vape) gaan worden als je normaal altijd tabak hebt gerookt. Zelf subohm ik af en toe fruitsmaken maar val voor ADV altijd terug op tabaksmaken.
Als sigaretten roker bevallen de simpele American Red c.q. USA Tobacco's mij het beste. Niet te veel opsmuk, een klein beetje zoetig en een goede throat hit.
Wat je kunt doen is op sites van bijvoorbeeld Rookwinkel of Zwoofs bij de verschillende smaken de reviews lezen. Daarin krijg je al veel inzicht door wat de klanten ervaren. Of een advies in de winkel op basis van wat je zoekt. En weet je het nog niet echt dan zijn er ook vaak proefpakketjes met 5-10 verschillende smaken te koop.
Als je een MTL damper bent is een
Eleaf Pico in combinatie met een
Aspire Nautilus Mini een goede set. Stop hier
1.2 Ohm coils in op 15 Watt en je hebt een perfect MTL dampijzer welke nooit lekt, nooit sputtert en ook niet te groot is. Persoonlijk mijn (en vele anderen) hun favoriete tank. Ik heb er enige tijd geleden ook een 5mL tank variant van gekocht, dan hoef je niet zo vaak bij te vullen.
Daarnaast heb je met deze 75 Watt mod ook de mogelijkheid om er een subohm tank op te schroeven die de Pico met zijn 75 Watt makkelijk aan kan.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.