Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:56
justmike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Ben er vrij zeker van dat dat het probleem is. Je liquid is gewoon veel te dun. Er zit dus ook 25 % water in 8)7 . Water in e- liquid heeft als enige nut : besparen op de kost van PG/VG en de zakken van de fabrikant te vullen.

Ik zou zeggen , probeer het nog eens met een kwalitatieve liquid met minstens een 50/50 VG/PG verhouding, grote kans dat al je problemen opgelost zijn.
Is die 25% alleen water? Ik dacht voornamelijk smaakstoffen die gebaseerd zijn op pg/vg. Ik heb nu net de toch maar naar mijn mening iets minder lekkere liquid die ik nog had staan er weer in gedaan. Die is 40% PG en 60% VG. Eens kijken of dat verschil maakt. En als hij dan nog continue lekt dan de o ringen toch maar eens goed checken (dus tank uit elkaar halen)

Wat me al positief opviel, als ik de tank vul en dekseltje erop en ik schud er mee met de driptip naar beneden lekt hij daar niet! Dat was anders wel continue. Wel aan de onderzijde lektte die wat bij het vullen, maar misschien dat ik wat verkeerd deed (airflow was nochtans dicht) Maar goed ik gebruik de ''oude'' coil dus eerst dat de VG gaat overheersen kan het ff duren. Wel heb ik het tankje uitgespoeld. Ik ben benieuwd.

Edit: Toch vreemd dat door dunne liquid een tank kan lekken... Verkoper zei daar niets van, ook op YT zag i een reviewer die zei dat het BS is. Maar op bv het dampforum zie je wel degelijk dat er mensen altijd hogere VG aanraden bij dit soort tanks. Nu is 60% VG nog niet bijster hoog maar wel stukken meer als die >30%

[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 10-07-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Waar lees jij dan dat er 25% water in zit, ik kan het niet uit de tekst halen, zeker niet omdat er duidelijk staat van 45>%Pg, dus meer dan 45% Pg. Daarnaast is het Pg vervangen door water helemaal niet om te besparen op Pg en Vg, vraag dat maar eens aan iemand met een Pg-allergie.

Zelf heb ik liquids gedampt die voor 100% uit Pg bestonden, Koko White is daar een voorbeeld van en nog nooit heeft er ook maar 1 tankje bij mij gelekt om die redenen. Denk eerder dat het een "maandagochtend" product is, oftewel een miskleum.

http://vaporshop.be/nld/c...koko-white-e-liquid-100-0

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
VapingQueen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:40:
Waar lees jij dan dat er 25% water in zit, ik kan het niet uit de tekst halen, zeker niet omdat er duidelijk staat van 45>%Pg, dus meer dan 45% Pg. Daarnaast is het Pg vervangen door water helemaal niet om te besparen op Pg en Vg, vraag dat maar eens aan iemand met een Pg-allergie.

Zelf heb ik liquids gedampt die voor 100% uit Pg bestonden, Koko White is daar een voorbeeld van en nog nooit heeft er ook maar 1 tankje bij mij gelekt om die redenen. Denk eerder dat het een "maandagochtend" product is, oftewel een miskleum.

http://vaporshop.be/nld/c...koko-white-e-liquid-100-0
Ik zie het op de site van hun ook niet staan. Nja ik wist zelf ook niet dat het kon door liquid die te dun is. Maar zoals ik al zei ik lees veel wisselende reacties. Maar op het dampforum zijn er toch echt heel veel die zeggen dat het wel degelijk kan. Want ik tikte op het zoekveld termen is als lekkende tank, lekkende clearomizer etc en dan zie je regelmatig dat ze aanraden om meer VG te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Ik zie het op de site van hun ook niet staan. Nja ik wist zelf ook niet dat het kon door liquid die te dun is. Maar zoals ik al zei ik lees veel wisselende reacties. Maar op het dampforum zijn er toch echt heel veel die zeggen dat het wel degelijk kan. Want ik tikte op het zoekveld termen is als lekkende tank, lekkende clearomizer etc en dan zie je regelmatig dat ze aanraden om meer VG te pakken.
Lekken komt zeker 90% door een niet goede afsluiting van je tank, ik zou de tank eens uit elkaar halen en kijken of de O-ringen wel goed zijn. Het zou geen probleem moeten zijn om 100% Pg in je tank te gieten, zonder dat die gaat lekken. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
VapingQueen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Lekken komt zeker 90% door een niet goede afsluiting van je tank, ik zou de tank eens uit elkaar halen en kijken of de O-ringen wel goed zijn. Het zou geen probleem moeten zijn om 100% Pg in je tank te gieten, zonder dat die gaat lekken. ;)
Ben benieuwd, zal eens kijken wat hij met de vloeistof doet. (makkelijker te checken en zit er nu toch al in) mocht het niet baten ga ik idd doen wat jij zegt. Maar eerst gaatie zometeen aan de lader :p (heb momenteel ff de Eleaf GS Air 2 erop geschroefd die ik nog had liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 23:48
Ik blijf erbij, water hoort niet in een kwalitatieve e liquid. Heb je een pg alergie, dan damp je VG ( eventueel verdund met ethanol) maar geen water

de melo tank is een sub ohm tank en dus bedoeld om dikke wolken te blazen, d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Ben benieuwd, zal eens kijken wat hij met de vloeistof doet. (makkelijker te checken en zit er nu toch al in) mocht het niet baten ga ik idd doen wat jij zegt. Maar eerst gaatie zometeen aan de lader :p (heb momenteel ff de Eleaf GS Air 2 erop geschroefd die ik nog had liggen)
Als hij nog blijft lekken, zou ik toch eens langs een vapeshop gaan en kijken of zij er wat aan kunnen doen. Mijn vermoeden is, is dat de O-ringen niet goed zijn, als die niet goed de tank afsluiten, kan je er ingieten wat je wilt, maar dan blijft hij lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik blijf erbij, water hoort niet in een kwalitatieve e liquid. Heb je een pg alergie, dan damp je VG ( eventueel verdund met ethanol) maar geen water

de melo tank is een sub ohm tank en dus bedoeld om dikke wolken te blazen, dat lukt niet met een liquid die maar 30% vg bevat.

sub ohm tanks zijn gemaakt voor dikke liquid, doe je er dunne liquid in dan heb je grote kans dat ze gaan lekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

justmike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:52:

de melo tank is een sub ohm tank en dus bedoeld om dikke wolken te blazen, d
Men doet er ook geen normaal water in, maar gedemineraliseerd of gedestileerd water in. Of een tank alleen voor sub-ohmen is, ligt aan de weerstand van de coil. De Kanger Subtank is bv. voor beiden geschikt en niet alleen maar om te sub-ohmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Goed nieuws! De vloeistof erin gedaan die ik uit mocht kiezen bij de winkel. Nu lekt ie geen druppel meer langs de airflow en eronder door! Het t goed getest. Nu zit er dus 60% VG/ 40% PG in. Wist niet dat je tank kon lekken door zoiets. Als ik wat gedampt heb en als ik dan na de trek hem op zijn kop houd (driptip naar beneden) en dan schud komt er wel wat liquid uit de driptip. Wat kan ik daar aan doen? Bij mijn Q16 en C14 setjes komt er ook liquid in de driptip dit is normaal denk ik. Echter bij deze loopt het eruit. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat doordat ik op hoger wattage damp er meer vloeistof verzameld in de driptip ten opzichte van de q16's. Zolang ik thuis ben geen issue, onderweg op tijd een tissue in de driptip deppen? Maar de grootste stap is gezet in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewrx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 16:02
Ik heb een vervelend probleem. Sinds 2 week ben ik van roker damper geworden met een Alien mod kit en het bevalt me zeer!
Nu probeer ik echter de coil te vervangen en ik krijg die baby beast tank op geen enkele manier opengedraaid. Ze zit muurvast. Iemand tips? Anders morgen terug naar de vaporshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Firewrx

Warm water en rubber ( nitril ) handschoenen.

En als je daarna alles terug monteert, een beetje liquid over de o-ringen smeren.

[ Voor 52% gewijzigd door justmike op 10-07-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@Firewrx

Keukenrol in 4en gevouwen, daar je tankje met de driptip naar de linkerkant leggen, papier om het tankje vouwen en je duim en wijsvinger van je rechterhand bij de batterij-aansluiting en de duim en wijsvinger van je linkerhand het glaasje beetpakken. Vervolgens tegen de klok indraaien en het draait zich vanzelf los. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 31-03 10:52
de rekker methode!
raar maar waar, wikkel een rubberen rekker over hetgeen je moet schroeven
en probeer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
vraagje voor de diy, enige shoptips voor 1l 70/30 base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik wil een Eleaf istick pico 25 gaan aanschaffen en aangezien ik graag een grotere tank wil, is het misschien wel handig (en goedkoper) om deze via Ali te bestellen.

Ik heb weinig zin in ellende, dus als iemand een goede shop weet die snel verzend, let me know!!

Deze tank zou ik er bij willen bestellen, is dit iets: https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.267.zBVhFJ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 17:01
Mollos_ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:26:
Afgelopen weekend is mijn Wismec Predator er mee opgehouden na opladen. De PC herkent hem nog als je hem aansluit, maar het scherm gaat niet meer aan en hij fired ook niet. Ben bang dat ik toch weer op zoek moet naar iets anders. Momenteel weer met mijn Pico aan het dampen geslagen.
Je laadt de Predator op via de mod? Verbaast me dan niet dat die kapot is. Dit is nooit aan te raden.
Gebruik een externe lader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
en voor nicotine? :9

[ Voor 7% gewijzigd door kingpol op 11-07-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@kingpol

Ik heb een maand of twee terug 1 liter 50mg/ml gekocht bij
https://nieuwesigaret.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewrx
  • Laatst online: 26-02 16:02
Ben met mijn baby beast tankje dat ik niet open kreeg naar de vaping shop gereden. Daar kreeg de verkoper de tank ook niet open (die worden echt wel serieus goed vastgeschroefd). Voor degenen die hetzelfde probleem hebben: De oplossing was 5 minuutjes in de frigo die voor die reden in de shop stond. Het metaal krimpt dan een beetje en dan kan je makkelijk de tank openschroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Firewrx op 11-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:28
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:41:
Ik wil een Eleaf istick pico 25 gaan aanschaffen en aangezien ik graag een grotere tank wil, is het misschien wel handig (en goedkoper) om deze via Ali te bestellen.

Ik heb weinig zin in ellende, dus als iemand een goede shop weet die snel verzend, let me know!!

Deze tank zou ik er bij willen bestellen, is dit iets: https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.267.zBVhFJ ?
Genoeg verkopers van de Pico 25 op AliExpress. Gewoon het aantal bestellingen en vooral de feedback checken. Heb tot nu toe zelf nooit problemen gehad met (vaping)aankopen bij welke verkoper dan ook (omdat ik de feedback check :P )

M.b.t. de tank: deze is nog redelijk nieuw, er zijn wel enkele youtube reviews te vinden, maar zoals met alles: het kan mee- of tegenvallen.

[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 11-07-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
derhenno schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:29:
[...]

Genoeg verkopers van de Pico 25 op AliExpress. Gewoon het aantal bestellingen en vooral de feedback checken. Heb tot nu toe zelf nooit problemen gehad met (vaping)aankopen bij welke verkoper dan ook (omdat ik de feedback check :P )

M.b.t. de tank: deze is nog redelijk nieuw, er zijn wel enkele youtube reviews te vinden, maar zoals met alles: het kan mee- of tegenvallen.
Thanks, fijn dat je ff wilde antwoorden!

Ik wil overstappen van een Justfog Q16 naar iets nieuws, MTL naar DL, meer mogelijkheden, andere liquids etc etc.
Die Pico 25 lijkt me daar een mooi apparaatje voor!

Ik zit nog wel te twijfelen of ik de kit koop icnl de standaard tank en dan nog die 5ml tank er bij koop, of alleen de mod met 5 ml tank. Ik zie dat er wel dezelfde coils ingaan, dus dat is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Ik wil overstappen van een Justfog Q16 naar iets nieuws, MTL naar DL, meer mogelijkheden, andere liquids etc etc.

Ik zit nog wel te twijfelen of ik de kit koop icnl de standaard tank en dan nog die 5ml tank er bij koop, of alleen de mod met 5 ml tank. Ik zie dat er wel dezelfde coils ingaan, dus dat is wel mooi.
Damp zelf al 6,5 jaar en heb 2 jaar geleden pas deze overstap gemaakt (had ik het maar veel eerder gedaan :) )

Heb een paar dagen geleden de kit besteld, als de tank niet bevalt verkoop ik um weer (je maakt geen verlies gezien het prijsverschil tussen chinese en nederlandse shops).

De Pico serie is sowieso een homerun, zeer tevreden over al mijn pico's, you can't go wrong.

Succes met het maken van je keuze :)

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 11-07-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren (ivm vakantie over 4 weken).

Waar en welke batterij heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01:
Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren (ivm vakantie over 4 weken).

Waar en welke batterij heb je besteld?
Ik heb hier besteld. Feedback m.b.t. andere produkten van deze shop zijn goed. Verzending is met postnl welke normaliter binnen 3 weken levert (mijn ervaring, maar kan het niet garanderen).

Ik gebruik zelf Samsung 30Q batterijen. Daar de prijs in NL t.o.v. China niet veel verschilt en verzending van batterijen vanuit China problematisch KAN zijn adviseer ik je deze in nederland, bijvoorbeeld hier te bestellen.
Met deze batterijen (altijd minimaal 2 bestellen zodat je verder kunt dampen als eentje leeg is en wordt opgeladen ;) ) kun je wel ff vooruit, ook als je mocht overgaan naar mods met meerdere batterijen/hogere wattages.

Als er ondertussen betere batterijen beschikbaar zijn dan hoor ik het graag

[ Voor 12% gewijzigd door derhenno op 11-07-2017 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 17:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Heb onlangs de Pico 25 gehaald en ben er érg tevreden over! Erg fijne mod.

De meegeleverde 2ml ELLO tank dampt aardig, maar is natuurlijk veel te klein. Heb daarom zelf via Fasttech een originele Uwell Crown 1 gekocht en ben daar heel blij mee. Dampt net iets beter, smaak erg goed en natuurlijk een grotere tankinhoud.

Je kunt dus inderdaad niet missen met de Pico serie, allemaal van erg goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Heb de afgelopen dagen mijn ultrasoon uitgetest die ik had aangeschaft om liquids snel en goed te steepen en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik steep de liquids nu 2 x 30 minuten op 40 graden Celsius. De smaak van liquids vind ik nu een stuk beter dan bij de traditionele manier van steepen, simpelweg omdat het beter met elkaar gemengd wordt. Het is eigenlijk een aanrader voor iedereen die zijn/haar eigen liquids mixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@VapingQueen

Wat voor toestel heb je gekocht ? linkje naar een product pagina please. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@VapingQueen

Best wel prijzig. Is 30 liter inhoud niet wat overkill om enkel e liquids te steepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@justmike

Vond dat nog wel meevallen eerlijk gezegd. Nee, vind het geen overkill, je weet nooit hoeveel ik heb te steepen in de toekomst voor de verkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Laatst online: 17-05 15:02
Iemand nog tips voor goede aroma's, ik merk dat bij iets zoetere aroma's de gunk heel snel in de coils zit en ik om de 2 tanks al opnieuw kan wicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-05 11:29
Flavour Art.

En sowieso zuinig doen met allerhande 'pure' zoete aroma's als sweetener, double sweet, sweet cream ed. Zoetigheid is een gewenning en eigenlijk nergens voor nodig.

Ik vape rustig een week of langer voordat de wick vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb een simpel ohm apparaatje erbij gekocht, ik ben gegaan voor deze https://www.zwoofs.nl/smok-stick-v8-tfv8-baby-kit/ leuke prijs, mocht de batterij niet bevallen zet ik hem op een pico o.i.d. Wat me opvalt nu het pakketje vandaag binnenkom, beschadigingen. En daarmee bedoel ik n klein vlekje op de RVS batterij (niet hinderlijk en kan normaal fabrieksbewerking zijn) maar wat me meer zorgen baart is het tankje... De onderzijde vooral, lichte krassen op het aluminium rondom de 510 pin. Én zwarte rotzooi op de 510 pin. Dat laatste baart me het meeste zorgen. Heb Zwoofs gebeld dat ik vraag hoe dit kan, dat ik onderhand vermoed dat het tweedehands is. Ze zeiden dat een gebruiktte tank niet herverkocht wordt. Dan denk ik op mijn beurt die krassen fabrieksmontage kan nooit perfect, maar die olie op die 510 moet eraf. Keukenrol hielp niet, afgespoeld onder water en toen een uurtje in de wodka gelegd. Ik dacht eerst YES het is weg. Maar toen het gedroogd was was het weer zichtbaar. De foto die ik hierbij stuur was vóór het wodka badje maar het ziet er hetzelfde uit. Hoe krijg ik het eraf? Moet het eraf? Is het normaal? Is het gevaarlijk? Ik weet het allemaal niet. Op de foto zie je overigens niet de krassen omdat het meerdere dunne krassen zijn die slecht te zien zijn op foto's maar wel zichtbaar in real life. Ik weet wel dat bij alle tankjes die ik gehad heb nog nooit zo'n tankje gezien heb met olie en krassen.

Wie kan zeggen of het veilig is om hem zo te gebruiken of wat het kan zijn?

http://imgur.com/a/OyaU5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 13:00
Het lijkt normale verkleuring van het metaal wat geen probleem vormt. Wel vraag ik mij af of dit ontstaan is door het elektrolytisch behandelen van de hele metalen behuizing, of dat het misschien toch een gebruikte tank is. Ik ga voor het eerste, want het verende batterijcontact krijgt bij gebruik nooit een donkerblauwe gloed.
Persoonlijk zou ik het lekker zo laten, want zou je het verende contact flink met een pengum of zeer fijn waterproof schuurpapier behandelen, dan heb je kans dat het contact juist sneller slecht wordt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Theo74 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:22:
Het lijkt normale verkleuring van het metaal wat geen probleem vormt. Wel vraag ik mij af of dit ontstaan is door het elektrolytisch behandelen van de hele metalen behuizing, of dat het misschien toch een gebruikte tank is. Ik ga voor het eerste, want het verende batterijcontact krijgt bij gebruik nooit een donkerblauwe gloed.
Persoonlijk zou ik het lekker zo laten, want zou je het verende contact flink met een pengum of zeer fijn waterproof schuurpapier behandelen, dan heb je kans dat het contact juist sneller slecht wordt.
Dank voor je reactie. Verende contact? Die 510 pin van de baby beast die ik heb veert niet. Ik heb net wel met 96% alcohol van de etos de pin schoongemaakt en gewreven maar het gaat er niet af. Op het dampforum hadden ze het over 1000ste schuurpapier. Maar ze zeiden dat de werking zo ook gaat. Iemand zei dat ik de weerstand in de gaten moet houden. Ik heb gevraagd watie bedoeld, deze kit heeft enkel een vuurknop. Ik wacht nog die reactie af voor ik m gebruik denk ik.

Edit: net in mijn pico gedaan ohmage stond op 0,16 ohm. Als ik het wattage verhoogde bleef de ohm waarde gelijk. Heel apart. Ik denk als ik hem in mijn pico wil gebruiken dat ik het wattage moet verhogen tot het voltage mee verhoogt tot 3.7 volt. Heb hem daarna in mijn kit van SMOK gedaan en hij werkt meteen prima. Smaak is nog niet echt top (kan nieuwigheid van coil zijn, of ik heb hem misschien perongeluk doorgefikt omdat ik het niet gewend meer ben om met zo'n all in one in te dampen, normaal voltage/wattage verhogen)

[ Voor 19% gewijzigd door dennis_rsb op 14-07-2017 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Het kan zijn of lijken dat de 510 pin niet veert. Er zijn namelijk merken zoals Aspire waarbij de pin wel duidelijk veert. Soms is de veergang heel kort en stug waardoor je echt hard op de pin moet drukken om een heel klein beetje beweging te voelen. En er zijn inderdaad ook tanks met een base waarbij de pin niet veert.

Waar men jou voor waarschuwde is om in de gaten te houden dat de 510 pin met zijn verkleuring en de nodige bewerkingen om dit weg te krijgen, misschien toch iets aan het oppervlakte beschadigd kan raken waardoor er sneller vervuiling aan het pin contact kan ontstaan. Als de pin door deze vervuiling weerstand creëert dan is er een kleine kans dat door de hoge stromen bij dapen warmte ontwikkeling op de pin ontstaat. Dus houd de pin en het contact op de mod in de gaten, dat deze zo ver mogelijk glanzend en schoon blijven.

De weestandswaarde van de coil is vast en is niet te veranderen. Het is de simpele wet van Ohm. Hoe meer vermogen jij insteld op de mod, des te hoger wordt de stroom bij een vaste spanning uit de accu.

Als jij een flinke dry hit hebt gehad dan kan deze verhitte metaalsmaak volledig in je wick zitten en nog heel lang of altijd aanwezig blijven. Soms is de beste oplossing om de atomizer maar compleet te vervangen en hier van te leren. Wick moet altijd in de liquid staan en pas altijd op met te veel vermogen op de atomizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Theo74 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:12:
Het kan zijn of lijken dat de 510 pin niet veert. Er zijn namelijk merken zoals Aspire waarbij de pin wel duidelijk veert. Soms is de veergang heel kort en stug waardoor je echt hard op de pin moet drukken om een heel klein beetje beweging te voelen. En er zijn inderdaad ook tanks met een base waarbij de pin niet veert.

Waar men jou voor waarschuwde is om in de gaten te houden dat de 510 pin met zijn verkleuring en de nodige bewerkingen om dit weg te krijgen, misschien toch iets aan het oppervlakte beschadigd kan raken waardoor er sneller vervuiling aan het pin contact kan ontstaan. Als de pin door deze vervuiling weerstand creëert dan is er een kleine kans dat door de hoge stromen bij dapen warmte ontwikkeling op de pin ontstaat. Dus houd de pin en het contact op de mod in de gaten, dat deze zo ver mogelijk glanzend en schoon blijven.

De weestandswaarde van de coil is vast en is niet te veranderen. Het is de simpele wet van Ohm. Hoe meer vermogen jij insteld op de mod, des te hoger wordt de stroom bij een vaste spanning uit de accu.

Als jij een flinke dry hit hebt gehad dan kan deze verhitte metaalsmaak volledig in je wick zitten en nog heel lang of altijd aanwezig blijven. Soms is de beste oplossing om de atomizer maar compleet te vervangen en hier van te leren. Wick moet altijd in de liquid staan en pas altijd op met te veel vermogen op de atomizer.
Ik merk dat ik dryhits krijg als ik de vuurknop langer dan een seconde of 3 ingedrukt houd (60% VG) misschien toch eens een wat dunnere liquid proberen. Maar wat jij zegt is eigenlijk dat als ik de pin niet regelmatig schoonmaak met een doekje dat er gevaar optreed? Ik vind het ook vreemd datie bij 60% VG al verbrand smaakt na 3 seconden ongeveer. Als dat met die dunnere vloeistof ook is stuur ik hem toch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267199

Hoi allen, een paar weken geleden een Eleaf power nano van het vrouwtje gekregen.
Maar het sloeg niet echt aan, weinig damp, zware TH en er zelf nog weinig over gelezen.

Nu mij de laatste weken eens goed verdiept en een Smok Baby Beast aangeschaft en moet toegeven dat het best wel aangenaam is en toch als vervanger van een analoge stick kan dienen.

Nu merk ik wel dat vele vaporshops niet echt de kennis hebben die zouden moeten hebben. Bvb bij de Eleaf PN hadden ze een 0.7 ohm coil geplaatst en aangeraden om op 40W te dampen. Terwijl die coil eigenlijk tussen de 8 & 25W best gebruikt werd. Wat dan ook de reden van de hoge TH zal geweest zijn. Voor een beginner kan de instap dus best hoog zijn als de shop niet beschik over de nodige kennis.

Wel ben ik nu wel nog op zoek naar de perfecte combinatie van juice. Ik vrees dat 6mg nic wat te weinig is, al rookte ik maar +/- 6sigs op een dag (Marlboro). En ik merk ook dat een hoge VG waarde (PG30/70VG) me wat last geeft in de darmen.

Iemand nog aanraders voor een goeie juice? wag wat fruitig / fris zijn

Daarnaast begin ik ook even te kijken naar een 2de mod, ben op zoek naar een niet te groot geval maar deze keer wel met een aparte batterij. De Eleaf PN is heel klein en fijn maar ik vrees doordat je de batterij niet kan vervangen dat het na een paar maanden wel eens wat minder kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Is het overigens geen idee om wat vapeshops in de TS op te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:11

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

de tpd wet is 1 van de weinige wetten die hier serieus genomen word in Portugal. Damn, zelfs europese shops weigeren te verzenden. wacht nu op GLV bestelling is al in PT
Portugal 07/16/2017 11:17 A.M. Package arrived at international carrier
dus verwacht deze vandaag of morgen binnen te krijgen. volgende bestelling word maar een liter base met nic. want veel merken hebben nu een concentrate om zelf te mengen.gereleased.

edit:

@Anoniem: 267199
met subohm hoest ik mij een ongeluk met 6mg. ik zelf damp het lekkerst op 3mg. en ik rook(te) een pakkie Lucky strike per dag.

zelf ben ik nu opzoek naar een frisse vape om af te wisselen, iets fruitigs of mint achtigs. maar de meeste menthols zijn te sterk. ik heb nu een muntplant hier waar ik thee van trek, eens kijken of ik daar een Extract van kan bakken. om de El kamino en 925 mee af te wisselen.

de Advogado RDTA icm een elaef pico geen idee hoeveel watt, is op dit moment mijn daily combi. Dampt prima op 30/35 watt.. Met dit weer moet ik wel oppassen om deze combi niet in de auto te laten, dat gaat geheid lekken.

mijn wiet extracten heb ik maar opgegeven, smaakt voor geen meter en je moet toch flink heisen om wat te merken.

[ Voor 59% gewijzigd door Meulugar op 17-07-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met dit weer moet ik wel oppassen om deze combi niet in de auto te laten, dat gaat geheid lekken.
Dat heb ik ook gemerkt, dacht dat het aan mijn claro lag. Maar na hem even uit elkaar te halen, te kuisen en dan opnieuw in elkaar te plaatsen was het opgelost.
Langs een kant natuurlijk logisch omdat het met rubber bandjes gedicht is die uitzetten in warm weer.

Heb net even een paar smaakjes besteld bij EBNferro, 1 van de schops die een handige filter menu hebben ipv op merk te moeten gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
dennis_rsb schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Ik merk dat ik dryhits krijg als ik de vuurknop langer dan een seconde of 3 ingedrukt houd (60% VG) misschien toch eens een wat dunnere liquid proberen. Maar wat jij zegt is eigenlijk dat als ik de pin niet regelmatig schoonmaak met een doekje dat er gevaar optreed? Ik vind het ook vreemd datie bij 60% VG al verbrand smaakt na 3 seconden ongeveer. Als dat met die dunnere vloeistof ook is stuur ik hem toch terug.
En dry hit ontstaat wanneer er niet genoeg of geen liquid meer op de coil aanwezig is. Als je MTL (Mouth-To-Lung) dampt zou ik een PG/VG 60/40 liquid nemen, die is dunner en wordt makkelijker opgenomen door de atomizer.

Ik heb het idee dat jij het vermogen van je mod misschien ook te hoog hebt staan. Kijk eens even in de gebruiksaanwijzing wat voor "Van-Tot" vermogen er voor de gebruikte atomizer wordt voorgeschreven.

Zelf zou ik de huidige atomizer weggooien en met een nieuwe beginnen en dan gelijk 60/40 liquid en op het juiste c.q. lager vermogen. Je moet de fire button makkelijk 10 seconden ingedrukt kunnen houden zonder dat je een dry hit krijgt.

De 510 contactpunt van je tank base controleer je af en toe, of wrijft hem preventief schoon na elke navul beurt. Normaal gesproken wordt dit contact niet vuil en er komt ook geen liquid op. Een klein beetje vuil of stof is echt niet gevaarlijk en de kans dat dit er op komt is klein omdat het geheel in elkaar geschroefd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Anoniem: 267199 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:23:
Hoi allen, een paar weken geleden een Eleaf power nano van het vrouwtje gekregen.
Maar het sloeg niet echt aan, weinig damp, zware TH en er zelf nog weinig over gelezen.

Nu mij de laatste weken eens goed verdiept en een Smok Baby Beast aangeschaft en moet toegeven dat het best wel aangenaam is en toch als vervanger van een analoge stick kan dienen.

Nu merk ik wel dat vele vaporshops niet echt de kennis hebben die zouden moeten hebben. Bvb bij de Eleaf PN hadden ze een 0.7 ohm coil geplaatst en aangeraden om op 40W te dampen. Terwijl die coil eigenlijk tussen de 8 & 25W best gebruikt werd. Wat dan ook de reden van de hoge TH zal geweest zijn. Voor een beginner kan de instap dus best hoog zijn als de shop niet beschik over de nodige kennis.

Wel ben ik nu wel nog op zoek naar de perfecte combinatie van juice. Ik vrees dat 6mg nic wat te weinig is, al rookte ik maar +/- 6sigs op een dag (Marlboro). En ik merk ook dat een hoge VG waarde (PG30/70VG) me wat last geeft in de darmen.

Iemand nog aanraders voor een goeie juice? wag wat fruitig / fris zijn

Daarnaast begin ik ook even te kijken naar een 2de mod, ben op zoek naar een niet te groot geval maar deze keer wel met een aparte batterij. De Eleaf PN is heel klein en fijn maar ik vrees doordat je de batterij niet kan vervangen dat het na een paar maanden wel eens wat minder kan zijn.
Er zijn gelukkig wel genoeg (web)shops waar men goed adviseert. Misschien heb jij net de verkeerde gekozen of ben je door iemand geholpen die niet genoeg kennis had.
Persoonlijk ben ik van menig dat als iemand zonder enige dampervaring gelijk aan een mod wordt gezet hierbij absoluut gedegen info benodigd is. Kijk wat je zelf heb moeten ervaren door verkeerde informatie.

Als je voor het eerst e-liquid dampt dan is het normaal dat je soms wat last van je darmen kunt krijgen. Normaal mag dit niet te lang aanhouden en kan soms misschien nog terug komen, maar over het algemeen is het gewenning. Blijft het continue dan zou ik een liquid zoeken met een andere PG/VG verhouding. Of soms een compleet andere merk e-liquid omdat niet elk merk 100% zuivere PG/VG gebruikt.

Als je een normale sigaretten roker bent (geweest) dan is liquid met 12mg denk ik de beste overstap. De 6mg kan net te weinig zijn waardoor je heel de dag aan je mod zit te lurken en 18mg of hoger kan weer net iets te veel zijn, wat vaak wel meer bevalt bij verstokte zware shag rokers.

Over liquid smaken valt lastig te twisten, dat is erg persoonlijk. Fris en fruitige smaken zijn er te over, al moet je je zelf afvragen of deze smaken jouw ADV (All-Day-Vape) gaan worden als je normaal altijd tabak hebt gerookt. Zelf subohm ik af en toe fruitsmaken maar val voor ADV altijd terug op tabaksmaken.
Als sigaretten roker bevallen de simpele American Red c.q. USA Tobacco's mij het beste. Niet te veel opsmuk, een klein beetje zoetig en een goede throat hit.
Wat je kunt doen is op sites van bijvoorbeeld Rookwinkel of Zwoofs bij de verschillende smaken de reviews lezen. Daarin krijg je al veel inzicht door wat de klanten ervaren. Of een advies in de winkel op basis van wat je zoekt. En weet je het nog niet echt dan zijn er ook vaak proefpakketjes met 5-10 verschillende smaken te koop.

Als je een MTL damper bent is een Eleaf Pico in combinatie met een Aspire Nautilus Mini een goede set. Stop hier 1.2 Ohm coils in op 15 Watt en je hebt een perfect MTL dampijzer welke nooit lekt, nooit sputtert en ook niet te groot is. Persoonlijk mijn (en vele anderen) hun favoriete tank. Ik heb er enige tijd geleden ook een 5mL tank variant van gekocht, dan hoef je niet zo vaak bij te vullen.
Daarnaast heb je met deze 75 Watt mod ook de mogelijkheid om er een subohm tank op te schroeven die de Pico met zijn 75 Watt makkelijk aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Meulugar schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:27:
de tpd wet is 1 van de weinige wetten die hier serieus genomen word in Portugal. Damn, zelfs europese shops weigeren te verzenden. wacht nu op GLV bestelling is al in PT
Portugal 07/16/2017 11:17 A.M. Package arrived at international carrier
dus verwacht deze vandaag of morgen binnen te krijgen. volgende bestelling word maar een liter base met nic. want veel merken hebben nu een concentrate om zelf te mengen.gereleased.

edit:

@Anoniem: 267199
met subohm hoest ik mij een ongeluk met 6mg. ik zelf damp het lekkerst op 3mg. en ik rook(te) een pakkie Lucky strike per dag.

zelf ben ik nu opzoek naar een frisse vape om af te wisselen, iets fruitigs of mint achtigs. maar de meeste menthols zijn te sterk. ik heb nu een muntplant hier waar ik thee van trek, eens kijken of ik daar een Extract van kan bakken. om de El kamino en 925 mee af te wisselen.

de Advogado RDTA icm een elaef pico geen idee hoeveel watt, is op dit moment mijn daily combi. Dampt prima op 30/35 watt.. Met dit weer moet ik wel oppassen om deze combi niet in de auto te laten, dat gaat geheid lekken.

mijn wiet extracten heb ik maar opgegeven, smaakt voor geen meter en je moet toch flink heisen om wat te merken.
Misschien heb je familie of kennissen in Nederland wonen waar je de bestellingen naar toe laat sturen. Dan kunnen zijn alles in een blanco doos doorsturen naar Portugal en heb jij via een vertrouwd tussen adres alsnog wat je wilt hebben.

Waarschijnlijk ben jij met niet heel veel kennis en ervaring op subohmen overgestapt, anders was je nooit met 6mg nicotine begonnen. Dit is voor subohmen ronduit veel te veel.
Kies bij subohmen voor 0 tot maximaal 3mg nicotine, meer is echt niet te doen.

Zelf heb ik momenteel Naked 100 - All Melon in mijn subohm tank, een ronduit zeer natuurlijke smaak van 3 soorten meloen die erg prettig wegdampt en een fijne geur in de omgeving afgeeft. In tegenstelling tot de vele "Meloen" smaken welke uiteindelijk meer een te zoete "Candy" smaak blijken te hebben.
Misschien moet je eens op jacht naar een proefpakket met fruitsmaken in 3mg, dan kun je een beetje proberen en ook mixen. In de hoop dat je dit een volgende keer wel thuis gestuurd kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Anoniem: 267199 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Dat heb ik ook gemerkt, dacht dat het aan mijn claro lag. Maar na hem even uit elkaar te halen, te kuisen en dan opnieuw in elkaar te plaatsen was het opgelost.
Langs een kant natuurlijk logisch omdat het met rubber bandjes gedicht is die uitzetten in warm weer.

Heb net even een paar smaakjes besteld bij EBNferro, 1 van de schops die een handige filter menu hebben ipv op merk te moeten gaan zoeken.
Ik denk dat het probleem in warm weer eerder ontstaat door het dunner worden van de e-liquid.
Zet je e-sig in een warme omgeving daarom altijd rechtop dan is de kans kleiner dat je lekkages krijgt.
Persoonlijk heb ik met mijn Kanger Subtank en Aspire Nautilus tank nooit lekkage en ook geen vollopende schoorsteen. Misschien zijn deze tanks simpelweg meer lekkage proof, ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Theo74 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Misschien heb je familie of kennissen in Nederland wonen waar je de bestellingen naar toe laat sturen. Dan kunnen zijn alles in een blanco doos doorsturen naar Portugal en heb jij via een vertrouwd tussen adres alsnog wat je wilt hebben.
dat is niet te doen, de verzend kosten zijn ronduit te hoog. dit los ik nu op door vanuit de states te bestellen omdat de UK bijv ook alleen maar nic vrij levert. ze hebben het over ampullen maar die kan ik vervolgens nergens vinden op hun site, nu kan ik die wel weer lokaal kopen dus dat is ook geen probleem. moet er gewoon nog even omheen werken.
Waarschijnlijk ben jij met niet heel veel kennis en ervaring op subohmen overgestapt, anders was je nooit met 6mg nicotine begonnen. Dit is voor subohmen ronduit veel te veel.
Kies bij subohmen voor 0 tot maximaal 3mg nicotine, meer is echt niet te doen.
ik zat al op 3 voordat ik ging subohmen, maar Alchemy bijv had alleen maar 6mg liquids, nou dat was toch wel effe schrikken :+
Zelf heb ik momenteel Naked 100 - All Melon in mijn subohm tank, een ronduit zeer natuurlijke smaak van 3 soorten meloen die erg prettig wegdampt en een fijne geur in de omgeving afgeeft. In tegenstelling tot de vele "Meloen" smaken welke uiteindelijk meer een te zoete "Candy" smaak blijken te hebben.
Misschien moet je eens op jacht naar een proefpakket met fruitsmaken in 3mg, dan kun je een beetje proberen en ook mixen. In de hoop dat je dit een volgende keer wel thuis gestuurd kan krijgen.
dat is het probleem niet, ik kan niet bestellen vanuit the uk bijvoorbeeld :P vanuit de VS komt het vrolijk binnen. ik zat al naar sampleboxen te kijken. ik moet de 27e in Lissabon zijn, dus dan zal ik even de stenen winkel instappen om mij te laten informeren.
Theo74 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat het probleem in warm weer eerder ontstaat door het dunner worden van de e-liquid.
Zet je e-sig in een warme omgeving daarom altijd rechtop dan is de kans kleiner dat je lekkages krijgt.
Persoonlijk heb ik met mijn Kanger Subtank en Aspire Nautilus tank nooit lekkage en ook geen vollopende schoorsteen. Misschien zijn deze tanks simpelweg meer lekkage proof, ik heb geen idee.
dat en het feit dat ik hier in Portugal dus niet sporadisch 20 graden heb, maar het in de auto toch wel 40+ kan worden en ik niet 9 meter onder zee niveau zit maar tussen de 100 en 500 meter boven zee niveau afhanlkelijk waar ik naar toe rij, ik had een subtank btw, heb hem nog steeds, maar is aan vevanging toe :P

[ Voor 17% gewijzigd door Meulugar op 17-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Theo74 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:00:
[...]

En dry hit ontstaat wanneer er niet genoeg of geen liquid meer op de coil aanwezig is. Als je MTL (Mouth-To-Lung) dampt zou ik een PG/VG 60/40 liquid nemen, die is dunner en wordt makkelijker opgenomen door de atomizer.

Ik heb het idee dat jij het vermogen van je mod misschien ook te hoog hebt staan. Kijk eens even in de gebruiksaanwijzing wat voor "Van-Tot" vermogen er voor de gebruikte atomizer wordt voorgeschreven.

Zelf zou ik de huidige atomizer weggooien en met een nieuwe beginnen en dan gelijk 60/40 liquid en op het juiste c.q. lager vermogen. Je moet de fire button makkelijk 10 seconden ingedrukt kunnen houden zonder dat je een dry hit krijgt.

De 510 contactpunt van je tank base controleer je af en toe, of wrijft hem preventief schoon na elke navul beurt. Normaal gesproken wordt dit contact niet vuil en er komt ook geen liquid op. Een klein beetje vuil of stof is echt niet gevaarlijk en de kans dat dit er op komt is klein omdat het geheel in elkaar geschroefd zit.
Vandaag contact gehad met Zwoofs en ze prijsde mij dat ik veel er voor gedaan hebt, en hun sturen mij een nieuwe kit op en de oude gaat retour. Hun zeiden dat 50/50 wel t minimale is. minder VG zouden hun niet doen ivm lekken. Wattage is niet instelbaar op die mod. Het is een all in one kit, vergelijkbaar met bijv die EGO AIO. Die coils die er bij zitten werken alleen goed op 3.7 volt, wat die batterij ook is. Als die ik die baby beast in bv mijn pico wil steken moet ik andere coils erin doen eigenlijk wil je hem echt goed kunnen regelen. Bij die kit van SMOK zitten dus 3.7 v coils de M2 Dual coils van 0.15 en 0.25 ohm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
dennis_rsb schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:50:
[...]

Vandaag contact gehad met Zwoofs en ze prijsde mij dat ik veel er voor gedaan hebt, en hun sturen mij een nieuwe kit op en de oude gaat retour. Hun zeiden dat 50/50 wel t minimale is. minder VG zouden hun niet doen ivm lekken. Wattage is niet instelbaar op die mod. Het is een all in one kit, vergelijkbaar met bijv die EGO AIO. Die coils die er bij zitten werken alleen goed op 3.7 volt, wat die batterij ook is. Als die ik die baby beast in bv mijn pico wil steken moet ik andere coils erin doen eigenlijk wil je hem echt goed kunnen regelen. Bij die kit van SMOK zitten dus 3.7 v coils de M2 Dual coils van 0.15 en 0.25 ohm.
Je hebt er duidelijk subohm coils bij, dus je dampt ook DL. In dit geval is PG/VG 50/50 inderdaad het minimale omdat een hogere PG variant de liquid dunner maakt wat bij subohm coils inderdaad tot lekken kan leiden.

De Smok Stick V8 accu is inderdaad een vast model, dat had ik niet gezien. Evengoed een 3000mA model, dus an zich heb je voldoende vermogen om redelijk te kunnen subohmen.
Heel misschien staat er in de handleiding dat je de accu toch in twee standen kunt gebruiken, met vaste spanning of vast vermogen. Bijvoorbeeld bij Joyetech wissel je tussen deze twee standen door met 5 korte klikken de accu uit te zetten, vervolgens de fire button 5 seconden ingedrukt houden en daarna met 5 korte klikken de accu weer aanzetten. En visa versa om weer naar de eerste stand terug te keren. De accu licht hiervoor in twee verschillende kleuren op zodat je kunt zien in welk stand je accu staat.
Jouw accu knippert sowieso 4 keer nadat je de fire button hebt ingedrukt, als bevestiging dat de accu goed werkt. Knippert de accu na het indrukken van de firebutton een groter aantal keren snel achter elkaar dan zit je onder het gewenste spanningsniveau en moet je de accu bijladen.

Wanneer je de Smok Stick V8 tank op een mod zoals jouw Pico wilt gebruiken dan hoef je in principe geen coils te wisselen. Het enige wat je moet doen is het vermogen van je mod terug regelen. Ik schat dat je de mod dan niet hoger moet zetten dan 10 hooguit 15 Watt. Je kunt bij 5 Watt beginnen en steeds het vermogen iets opvoeren tot er een lichte dry-hit smaak doorheen komt, dan zit je te hoog en regel je ca. 2 tot 5 Watt terug.

Mogelijk te over, maar als je je nieuwe Smok Stick V8 binnen hebt, druppel dan wel eerst de nieuwe atomizer goed in de e-liquid, vul de tank af en laat alles even 5 minuten rusten. Dan weet je zeker dat je ongebruikte droge wick goed vol e-liquid zit en je geen dry-hits krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Theo74 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Je hebt er duidelijk subohm coils bij, dus je dampt ook DL. In dit geval is PG/VG 50/50 inderdaad het minimale omdat een hogere VG variant de liquid dunner maakt wat bij subohm coils inderdaad tot lekken kan leiden.

De Smok Stick V8 accu is inderdaad een vast model, dat had ik niet gezien. Evengoed een 3000mA model, dus an zich heb je voldoende vermogen om redelijk te kunnen subohmen.
Heel misschien staat er in de handleiding dat je de accu toch in twee standen kunt gebruiken, met vaste spanning of vast vermogen. Bijvoorbeeld bij Joyetech wissel je tussen deze twee standen door met 5 korte klikken de accu uit te zetten, vervolgens de fire button 5 seconden ingedrukt houden en daarna met 5 korte klikken de accu weer aanzetten. En visa versa om weer naar de eerste stand terug te keren. De accu licht hiervoor in twee verschillende kleuren op zodat je kunt zien in welk stand je accu staat.
Jouw accu knippert sowieso 4 keer nadat je de fire button hebt ingedrukt, als bevestiging dat de accu goed werkt. Knippert de accu na het indrukken van de firebutton een groter aantal keren snel achter elkaar dan zit je onder het gewenste spanningsniveau en moet je de accu bijladen.

Wanneer je de Smok Stick V8 tank op een mod zoals jouw Pico wilt gebruiken dan hoef je in principe geen coils te wisselen. Het enige wat je moet doen is het vermogen van je mod terug regelen. Ik schat dat je de mod dan niet hoger moet zetten dan 10 hooguit 15 Watt. Je kunt bij 5 Watt beginnen en steeds het vermogen iets opvoeren tot er een lichte dry-hit smaak doorheen komt, dan zit je te hoog en regel je ca. 2 tot 5 Watt terug.

Mogelijk te over, maar als je je nieuwe Smok Stick V8 binnen hebt, druppel dan wel eerst de nieuwe atomizer goed in de e-liquid, vul de tank af en laat alles even 5 minuten rusten. Dan weet je zeker dat je ongebruikte droge wick goed vol e-liquid zit en je geen dry-hits krijgt.
Bedankt voor de tips. Volgens mij is de stick 2000mah ff uit mn hoofd. Voordruppelen hadden ze t bij Zwoofs ook over. Ik dacht dat dat altijd onzin was als je hem lang liet staan dat dat ook goed was. Maar t kan bij dit soort coils wel degelijk uitmaken dus. Maar als ik die baby beast met deze coils in de pico steek moet in denk ik het wattage zo hoog zetten tot het voltage meeverandert tot 3.7v. Ik heb t paar dagen terug getest, als ik m op 25w zet komt er amper damp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
Theo74 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Je hebt er duidelijk subohm coils bij, dus je dampt ook DL. In dit geval is PG/VG 50/50 inderdaad het minimale omdat een hogere VG variant de liquid dunner Stroperiger maakt. wat bij subohm coils inderdaad tot lekken kan leiden.
FTFY :)

Hoger in VG zorgt voor meer densiteit in de damp en voor een dikkere vloeistof. Ik damp altijd max VG aangezien ik meer dan 10-15%PG niet kan hebben. Nadeel van meer VG kan zijn dat de wick het niet aangevoerd kan krijgen juist door de stroperigheid van de vloeistof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
fivepack schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:43:
[...]

FTFY :)

Hoger in VG zorgt voor meer densiteit in de damp en voor een dikkere vloeistof. Ik damp altijd max VG aangezien ik meer dan 10-15%PG niet kan hebben. Nadeel van meer VG kan zijn dat de wick het niet aangevoerd kan krijgen juist door de stroperigheid van de vloeistof
Je hebt mij, klopt helemaal, VG is juist dikker. (foutje bedankt)

Evengoed is bij subohmen PGVG 50/50 wel het advies, meer PG dus een dunnere e-liquid geeft kans op lekkage.

Mensen die door PG last van hun keel krijgen, of misschien ook last van de darmen, zakken vaak in PG gehalte en gaan naar PG/VG 40/60 of hogere VG verhoudingen. Wat minder throat hit met meer VG, maar daardoor wel minder of geen klachten.

Echter is een dikkere e-liquid met normale atomizers en MTL dampen niet geadviseerd omdat zoals gezegd de dikke vloeistof maar lastig in de coil gezogen wordt. Hiervoor heb je eventueel een oplossing middels aanlengen met 5-10% gedemineraliseerd water, of zuivere wodka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

oh fuck :X
Portugal 07/18/2017 3:12 A.M. Package arrived at foreign customs office
duimen dat het er doorheen komt..

edit: storm in een glas water
07/18/2017 9:25 A.M. Package cleared by foreign customs office

[ Voor 45% gewijzigd door Meulugar op 18-07-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ben ook maar eens begonnen met zelf maken.Met weegschaal, en spullen van savevape.
Gisteren 4 flesjes van 30ml gemaakt, 50/50 en 15% aroma (heisenberg,pinkman,vapefuel en strawberry van mom and pops). Kijken hoe dit bevalt.
Toch lastig om even 1/2 weken te wachten, denk wel even testen over een paar dagen.Ben erg benieuwd.
Ga denk ik wel de verhouding veranderen naar 40PG 60VG omdat mijn huidige gekochte liquids zo gemaakt zijn meestal.

Hopelijk blijft de nicotine nog even beschikbaar in grotere flessen..

Ik heb van die liter flessen Vg/Pg maar werkt een beetje lastig om het eruit te halen met een spuit.
Hoe doen jullie dat?

[ Voor 10% gewijzigd door ionicdog op 19-07-2017 13:55 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

ionicdog schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:19:
Ben ook maar eens begonnen met zelf maken.Met weegschaal, en spullen van savevape.
Gisteren 4 flesjes van 30ml gemaakt, 50/50 en 15% aroma (heisenberg,pinkman,vapefuel en strawberry van mom and pops). Kijken hoe dit bevalt.
Toch lastig om even 1/2 weken te wachten, denk wel even testen over een paar dagen.Ben erg benieuwd.
Ga denk ik wel de verhouding veranderen naar 40PG 60VG omdat mijn huidige gekochte liquids zo gemaakt zijn meestal.

Hopelijk blijft de nicotine nog even beschikbaar in grotere flessen..

Ik heb van die liter flessen Vg/Pg maar werkt een beetje lastig om het eruit te halen met een spuit.
Hoe doen jullie dat?
Als je niet wilt wachten tot het steepen klaar is, zou je een ultrasoon reiniger moeten aanschaffen, dan ben je in zo'n anderhalf uur klaar ( 2 rondjes van een half uur op 40 graden Celsius). Een kleintje is niet zo duur (tussen de € 40,00 en € 50,00), en zal je veel plezier van hebben. ;)

Nicotine zou niet meer in grote hoeveelheden verkocht mogen worden per 20 mei j.l. Valt nog mee dat je geen flesjes van 10ml hebt moeten bestellen met maximaal 20mg erin. :/

Om makkelijk te werken met je flessen Pg en Vg, zou je het in weckpotten van 500ml kunnen doen, dan heb je een grotere opening waar je makkelijk bij de vloeistof kan. Heb er hier 4 voor je staan, ben zelf op vaten overgestapt en heb ze niet meer nodig. Ook is het handig om een stompe naald op je spuitje te zetten, dan heb je zo'n 5 tot 7 cm verlenging van je spuitje, deze kan ik je ook eventueel toesturen. Het zal het werken een stuk makkelijker maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Thanks, heb nu even genoeg uitgegeven dus die ultrasoon komt mss nog wel eens.
Ik heb een aantal 100ml flesjes Nicotine 48Mg, voor nu even genoeg. Zag bij nieuwesigaret.nl ook liter flessen nicotine, is dat wat?
En ga nog wel even iets proberen met de Vg/Pg, mss overgieten in kleinere flesjes met een threchter dan krijg ik het erook makkelijker uit, of de base voor mixen.

Igg bedankt voor je aanbod
VapingQueen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Als je niet wilt wachten tot het steepen klaar is, zou je een ultrasoon reiniger moeten aanschaffen, dan ben je in zo'n anderhalf uur klaar ( 2 rondjes van een half uur op 40 graden Celsius). Een kleintje is niet zo duur (tussen de € 40,00 en € 50,00), en zal je veel plezier van hebben. ;)

Nicotine zou niet meer in grote hoeveelheden verkocht mogen worden per 20 mei j.l. Valt nog mee dat je geen flesjes van 10ml hebt moeten bestellen met maximaal 20mg erin. :/

Om makkelijk te werken met je flessen Pg en Vg, zou je het in weckpotten van 500ml kunnen doen, dan heb je een grotere opening waar je makkelijk bij de vloeistof kan. Heb er hier 4 voor je staan, ben zelf op vaten overgestapt en heb ze niet meer nodig. Ook is het handig om een stompe naald op je spuitje te zetten, dan heb je zo'n 5 tot 7 cm verlenging van je spuitje, deze kan ik je ook eventueel toesturen. Het zal het werken een stuk makkelijker maken. 8)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

whoohoo *O* vapemail is binnen!
we kunnen weer even vooruit, ben benieuwd naar de 925 van GLV. weet alleen niet waar ik die verdomde dripper heb gelaten :+ dus maak eerst even de advocado leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Lekker , echt lekker :9~

Pacha Mama Peach,Papaya en coconut cream van Charlie's Chalk Dust
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AtOCCGK.jpg

Heerlijk zoete perziken en een subtiele ondertoon van papaja bij de "inhale", romige kokosnoot bij de "exhale".
Ideaal voor zwoele zomer avonden als vandaag.

Vandaag ontdekt bij Belgacig in Blankenberge ( € 25,95 voor 50 ml)
http://www.belgacig.com/

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 19-07-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
ionicdog schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:30:
Ik heb een aantal 100ml flesjes Nicotine 48Mg, voor nu even genoeg. Zag bij nieuwesigaret.nl ook liter flessen nicotine, is dat wat?
[...]
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een Base met hierin het gewenste percentage nicotine voorgemixt.
Pure nicotine is echt een smerig en gevaarlijk goedje wat je ook niet op je huid wilt krijgen en waarmee je sowieso heel goed moet oppassen als je geen ervaring hebt. Ik blijft er in ieder geval vandaan en koop base gemixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nieuwesigaret verkoopt ook geen pure nicotine. Max 100mg dacht ik.

Nog hoog genoeg om er mee op te passen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Domino schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:50:
Nieuwesigaret verkoopt ook geen pure nicotine. Max 100mg dacht ik.

Nog hoog genoeg om er mee op te passen overigens.
Klopt, als ik ermee bezig ben, zorg ik altijd ervoor dat de ruimte voldoende geventileerd wordt en ik handschoenen en een masker draag. Voorkomen is beter dan genezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Theo74

Bwa, de toxiciteit van nicotine is zwaar overroepen, ( met dank aan allerlei anti rook lobby's die de misvattingen en mythes instant houden)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3880486/

inhaleren van dodelijke hoeveelheden nicotine is praktisch onmogelijk, bij ingestie heb je al lang de ziel uit je lijf gekotst voor het echt gevaarlijk word.

Zolang je geen hoge dosissen gaat injecteren in je bloedbaan is er weinig risico.

[ Voor 48% gewijzigd door justmike op 20-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Vandaag een pakketje binnen gehad met een liter fles aan base. Nu blijkt ie echter 0mg te zijn en ik wil toch echt 6mg hebben. Ik heb even rond zitten kijken maar kan niet zo snel een liter fles met 6mg vinden in Nederland.
Heeft iemand van jullie een site waar ik deze kan bestellen met Vg/pg van 50/50?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaos-Zero op 20-07-2017 23:31 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
*knip* V&A gaat niet via het forum. Laat dit soort verwijzingen voortaan.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2017 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
VapingQueen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:05:
[...]
Klopt, als ik ermee bezig ben, zorg ik altijd ervoor dat de ruimte voldoende geventileerd wordt en ik handschoenen en een masker draag. Voorkomen is beter dan genezen. ;)
Geloof je jezelf, of ben je aan het zorgen dat mensen niet zelf gaan mixen?
100 mg/ml met masker, handschoenen en voldoende ventileren?
Het is geen 1000 mg/ml.....

100mg/ml en dan over je handen heen krijgen; afspoelen en weer verder gaan.
Een verkoper zoals jij weet dat echt wel, je maakt het spannender dan het is.

De nicotine van Nieuwesigaret is prima, gewoon kopen, VG/PG kopen en aroma's kopen. Lekker goedkoop je eigen liquid maken. Zo'n fles 100 mg/ml doe je (afhankelijk van je verbruik) zo'n 2-4 jaar mee. Snel terugverdiend dus.

[ Voor 18% gewijzigd door LessRam op 22-07-2017 21:11 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

*knip* Laat dit soort posts achterwege. Als je iets dergelijks te melden hebt, kun je een TR aanmaken.

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Heb vandaag een streng rayon ( viscose, kunstzijde ) gekregen van een vriend. Zijn er hier mensen die dat al gebruikt hebben als wicking materiaal ?

Heb al eens snel gegoogeld maar vind alleen zeer oude topics uit het begin van het hele vape gebeuren hierover. Heeft het nog nut om dat in hedendaagse atomizers te gebruiken?
Zijn er er speciale dingen waar je op moet letten bij het gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik ken rayon alleen van de top coil atomizers, zoals de CE5. Daar hingen de strengen als het ware in de tank. Die kwamen met silica als wick, en werden opnieuw gewickt met rayon.

Denk eerlijk gezegd niet dat er nog een plek voor dat soort wicking is met hedendaagse rta's, rda's en rdta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik heb die rayon ondertussen eens uitgeprobeerd in een dripper en merk niet echt voor of nadelen tegenover katoen.

Doordat het een "gefabriceerde" vezel is is het wel makkelijker om een mooie wick te maken, alle individuele vezels zijn even dik en lopen perfect parallel.
Het lijkt er ook op dat het beter bestand is tegen de hoge temperaturen bij een dryhit. Ik had de wick met opzet volledig droog getrokken en daar kwam die geheel ongeschonden uit, niet verkleurd of verbrand.

Morgen eens in mijn R(D)TA's uitproberen. (OBS Engine en Ijoy Combo )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
Ik kan geen topic vinden waar ik specifiek geweldige damp/vape-aanbiedingen kan plaatsen (misschien een idee?): de Joyetech EVic VTC Mini Box Mod 75W (nieuwe versie, willekeurige kleur) is nu hier verkrijgbaar voor 13,50 (inc verzending). Sale duurt nog 2 dagen.

Ook zekerheidshalve in het "centrale aanbiedingen" - topic geplaatst

[ Voor 18% gewijzigd door derhenno op 26-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15

shicomm

<***>

Voor het eerst in lange tijd weer eens vapemail gehad ;)

2 potjes en 2 flesjes liquid via FT.
220 ml liquid voor 18 dollar was wederom geen geld.. ;)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Dampen poging 2.0 (voor mij).
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar ik dacht het is toch weer een keer tijd om terug te gaan naar dampen.
Nu is het al bijna meer dan een jaar gelden dat ik mijn Kangertech box mod naar de hemel heb verholpen en ben daarna terug gegaan naar shag.
Nu wil ik hier toch weer vanaf komen dus wat zijn tegenwoordig goede sets/mods om te kopen.
Wat ik vooral zoek is een goede throath hit(ivm zware shag roker) en toch ook wel grote clouds(altijd vermakelijk).
Ik zit al een beetje te kijken op Zwoofs wat kwa prijzen in NL tegenwoordig normaal is dat lijkt rond de 80-100 te vallen voor de goedkopere dingetjes.

Nu heb ik wel een aardige budgets verhoging sinds vorig jaar dus mag het ook wat meer gaan kosten.
Het liefst wil ik gewoon binnen nederland bestellen ivm lever tijden(hekel aan wachten) ook voor de liquids.
Wat zijn de adviezen van vandaag voor box mods?

Excuus als dit onder V&A valt(volgens mij niet vraag om advies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Plainside schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:28:
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar ik dacht het is toch weer een keer tijd om terug te gaan naar dampen.
Nu is het al bijna meer dan een jaar gelden dat ik mijn Kangertech box mod naar de hemel heb verholpen en ben daarna terug gegaan naar shag.
Nu wil ik hier toch weer vanaf komen dus wat zijn tegenwoordig goede sets/mods om te kopen.
Wat ik vooral zoek is een goede throath hit(ivm zware shag roker) en toch ook wel grote clouds(altijd vermakelijk).
Ik zit al een beetje te kijken op Zwoofs wat kwa prijzen in NL tegenwoordig normaal is dat lijkt rond de 80-100 te vallen voor de goedkopere dingetjes.

Nu heb ik wel een aardige budgets verhoging sinds vorig jaar dus mag het ook wat meer gaan kosten.
Het liefst wil ik gewoon binnen nederland bestellen ivm lever tijden(hekel aan wachten) ook voor de liquids.

Qua mods kun je een heleboel kanten op..
Wil je iets compacts of toch liever wat groters ?
Qua tank kun je ook een heleboel kanten op..

Als mini mod kan ik de coolfire van innokin warm aanbevelen.
Degelijk , simpel , doet wat het moet doen.
Er zijn een hoop versies van te krijgen ; de kits met isub tank zijn ook interessant alleen moet je dan met hun coils werken ( de isub coil bouwkit is zeer lastig te krijgen helaas... )

Bij de wat grotere mods zweer ik bij de RX serie van wismec.
Er zijn een hoop versies te krijgen die met 2 , 3 of zelfs 4 cellen ( accu's ) overweg kunnen.
Allen zijn zeer degelijk gemaakt en bieden een hoop waar voor je geld.

Qua tanks is de isub serie van innokin een aanrader als je zelf geen coils wil maken , de limitless plus van ijoy is een hele goede tank die werkt volgens het genisys principe ( reservoir zit onder , coil boven ) .
Een eervolle vermelding gaat naar de aromamizer plus van steamcrave ; dit bakbeest is met een extender kit tot krankzinnige groottes te maken ( max 20 ml liquid ! 8)7 ) , daarnaast zit ie goed in elkaar en is het coilen in vergelijk met andere tanks vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476061

Chaos-Zero schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:29:
Vandaag een pakketje binnen gehad met een liter fles aan base. Nu blijkt ie echter 0mg te zijn en ik wil toch echt 6mg hebben. Ik heb even rond zitten kijken maar kan niet zo snel een liter fles met 6mg vinden in Nederland.
Heeft iemand van jullie een site waar ik deze kan bestellen met Vg/pg van 50/50?
Ben ik nog nooit tegengekomen. Kan je beter een 100% PG 48% nic base kopen (zoals op Savevape), dan kan je alle combinaties die je je ooit kunt wensen zelf mixen. Als je nu alleen een fles VG zonder nic hebt, ook een fles PG zonder nic kopen. Kan je ook nog spelen met verschillende verhoudingen van PG/VG.

Waar halen jullie overigens je base? Ik zoek zoveel mogelijk VG voor zo goedkoop mogelijk. :9

[ Voor 156% gewijzigd door Anoniem: 476061 op 26-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Anoniem: 476061 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:51:
[...]

Ben ik nog nooit tegengekomen. Kan je beter een 100% PG 48% nic base kopen (zoals op Savevape), dan kan je alle combinaties die je je ooit kunt wensen zelf mixen. Als je nu alleen een fles VG zonder nic hebt, ook een fles PG zonder nic kopen. Kan je ook nog spelen met verschillende verhoudingen van PG/VG.

Waar halen jullie overigens je base? Ik zoek zoveel mogelijk VG voor zo goedkoop mogelijk. :9
Zo wordt in Duitsland ook nicotine houdende base verkocht.
Een grote fles 0mg base met gewenste PG/VG verhouding en daar los 10mL flesjes PG base met bijv. 20mg nicotine.
Deze 10mL flesjes noemen ze shots, om bij de base zonder nicotine te voegen tot de gewenste hoeveelheid nicotine in de hele fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Plainside schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:28:

Qua dampijzer kun je alle kanten op en vind je veel reviews op Youtube. Langs een dampwinkel is vaak het prettigste om geinformeerd te worden en de hardware meteen in handen te kunnen hebben.

Als je liquids wilt met een goede throat hit dit kun je in de basis kiezen voor een hoger PG gehalte in de PG/VG verhouding van de liquid. Persoonlijk krijg ik met 80% PG na langere tijd dampen last van een schrale keel, dus ik zak liever naar 50/50. Maar goed, dit is nogmaals persoonlijk.
Als je zware shag gewend bent te roken zou ik niet lager dan 12mg nicotine nemen, anders wordt de throat hit mogelijk te laag en de nicotine behoefte misschien niet genoeg voldaan. Beter wat hoger in nicotine beginnen en eventueel met de tijd afbouwen naar een lager percentage.
Je kunt ook de N.E.T. (Natural Extracted Tobacco) gebaseerde liquids eens proberen. Dit zijn liquids met natuurlijke aroma van getrokken tabaksbladeren. Iets minder 'gezond' om te dampen dan liquids met chemische aroma's, maar een aantal verstokte rokers blijven door N.E.T. liquids wel van de echte sigaret af wat ze met andere liquids niet lukte. Helaas zijn deze liquids wel iets duurder maar de smaak maakt een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

shicomm schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:20:
[...]

Qua mods kun je een heleboel kanten op..
Wil je iets compacts of toch liever wat groters ?
Qua tank kun je ook een heleboel kanten op..

Als mini mod kan ik de coolfire van innokin warm aanbevelen.
Degelijk , simpel , doet wat het moet doen.
Er zijn een hoop versies van te krijgen ; de kits met isub tank zijn ook interessant alleen moet je dan met hun coils werken ( de isub coil bouwkit is zeer lastig te krijgen helaas... )

Bij de wat grotere mods zweer ik bij de RX serie van wismec.
Er zijn een hoop versies te krijgen die met 2 , 3 of zelfs 4 cellen ( accu's ) overweg kunnen.
Allen zijn zeer degelijk gemaakt en bieden een hoop waar voor je geld.

Qua tanks is de isub serie van innokin een aanrader als je zelf geen coils wil maken , de limitless plus van ijoy is een hele goede tank die werkt volgens het genisys principe ( reservoir zit onder , coil boven ) .
Een eervolle vermelding gaat naar de aromamizer plus van steamcrave ; dit bakbeest is met een extender kit tot krankzinnige groottes te maken ( max 20 ml liquid ! 8)7 ) , daarnaast zit ie goed in elkaar en is het coilen in vergelijk met andere tanks vrij simpel.
Wismec Reuleaux RX2/3 is mijn keuze ziet er idd goed uit.
Ga zelf geen coils maken totaal geen interesse in helaas.
Dus word wss de Innokin isub, kan hem alleen lastig vinden in nederlandse winkels.
Bestel wss by zwoofs zijn daar nog verdampers die aan te raden zijn?

Een die er naar mijn weten interessant uit ziet.
Eleaf Ello

Graag zou ik toch ook wel iets meer dan 2ml kunnen vullen.

Huidig winkelmandje(twee batterijen trouwens)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cw3Af4n.png

Edit3/4?? Vapekings goedkoper en meer opties in kleur :D

[ Voor 8% gewijzigd door Plainside op 26-07-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476061

Theo74 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:01:
[...]

Zo wordt in Duitsland ook nicotine houdende base verkocht.
Een grote fles 0mg base met gewenste PG/VG verhouding en daar los 10mL flesjes PG base met bijv. 20mg nicotine.
Deze 10mL flesjes noemen ze shots, om bij de base zonder nicotine te voegen tot de gewenste hoeveelheid nicotine in de hele fles.
Zijn die 10 mL flesjes niet enorm zonde van je geld? Je beschrijft overigens precies wat ik zei. Ik haal deze: https://www.savevape.nl/e...ase-fifty-fifty-48mg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

[...]

Ik haf hiervoor ook gewoon 1l 6mg 50/50 kunnen kopen maar weet niet meer waar. Nu echter via een user 2 liter gekocht en vandaag binnen gekregen. Ik kan weer een klein jaartje vooruit :p

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 381395

derhenno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:38:
Ik kan geen topic vinden waar ik specifiek geweldige damp/vape-aanbiedingen kan plaatsen (misschien een idee?): de Joyetech EVic VTC Mini Box Mod 75W (nieuwe versie, willekeurige kleur) is nu hier verkrijgbaar voor 13,50 (inc verzending). Sale duurt nog 2 dagen.

Bedankt heb er 3 besteld. Eentje voor mij zelf, en die andere twee voor vrienden,
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Mensen, zou ik nog op één stukje wat ondersteuning kunnen krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4P5yOW8.png

Dit zit in mijn huidige winkel mandje, alleen weet ik niet of de SMOK TFV8 een Rebuildable is of dat je er gewoon coils in kan droppen.
Graag ook nog wat advies of het een goede keuze is.
En natuurlijk welke coils er bij aangeschaft moeten worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Bij de Smok zit een RBA of kan anders los gekocht worden, voor zover ik weet zitten er een paar fabriekscoils bij, meestal de 0.15Ohm en 0.3Ohm, dus dampen kan je altijd.
De batterijen zijn op zich goed, al ga ik voor de Sony VTC5, 5A of 6, die hebben mijn voorkeur. Samsung is zeker niet slecht, net als LG. De top 3, voor mij dan, bestaat uit Sony, Samsung en LG, die kan je dus altijd wel bestellen.
Wat de coils betreft, die kan je op genoeg plaatsen kopen, gewoon de rechttoe rechtaan versies of de meer exotische Clapton, Hive, Staircasecoils etc et. Welke je kiest, dat is geheel aan jou.
Van deze combi zal je zeker geen spijt krijgen, goede batterijen, een MOD die krachtig genoeg is en een tank waar je toch wel grote wolken mee kan blazen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

fd
VapingQueen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:04:
Bij de Smok zit een RBA of kan anders los gekocht worden, voor zover ik weet zitten er een paar fabriekscoils bij, meestal de 0.15Ohm en 0.3Ohm, dus dampen kan je altijd.
De batterijen zijn op zich goed, al ga ik voor de Sony VTC5, 5A of 6, die hebben mijn voorkeur. Samsung is zeker niet slecht, net als LG. De top 3, voor mij dan, bestaat uit Sony, Samsung en LG, die kan je dus altijd wel bestellen.
Wat de coils betreft, die kan je op genoeg plaatsen kopen, gewoon de rechttoe rechtaan versies of de meer exotische Clapton, Hive, Staircasecoils etc et. Welke je kiest, dat is geheel aan jou.
Van deze combi zal je zeker geen spijt krijgen, goede batterijen, een MOD die krachtig genoeg is en een tank waar je toch wel grote wolken mee kan blazen. ;)
Heb sinds het posten van mijn vorige bericht veel onderzocht en gekeken op google en ben gewoon met staandaard coils gegaan van Smok zelf(0.2ohm).
Heb zojuist besteld als het goed is heb ik het of vanavond of morgen(kom in aanmerking voor same-day delivery had alleen de optie niet ;-; ).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GVDz0lk.png

Prijs valt me nog mee om eerlijk te zijn, thuis heb ik nog een nitecore oplader die compatible moet zijn(zo'n smart ding).

De smaken zijn ook lekker standaard had ooit ook Milkman van een tweaker ontvangen een jaar terug lekker spul dacht waarom niet weer proberen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Plainside schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:23:
Mensen, zou ik nog op één stukje wat ondersteuning kunnen krijgen?
[afbeelding]

Dit zit in mijn huidige winkel mandje, alleen weet ik niet of de SMOK TFV8 een Rebuildable is of dat je er gewoon coils in kan droppen.
Graag ook nog wat advies of het een goede keuze is.
En natuurlijk welke coils er bij aangeschaft moeten worden haha.
De 25R is een goeie cel maar er is beter te krijgen ; zeker voor dat geld... :/
Bij samsung is de 30Q een hele goede , van LG is de HG2 een goeie keuze ( vrijwel gelijk aan de 30Q ) en natuurlijk de vtc5 en 6 van sony.
NKON doet die dingen trouwens voor aanzienlijk minder dat de vapeshops en je bent zeker dat het geen rewraps zijn...

Mogelijk dat prebuild coils iets voor je is ?
Je kunt dan meerdere kanten op qua tanks.
Ik heb ook langere tijd voorgedraaide coils gekocht , gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

[...]

Ik heb een liter VG/ PG base met 6mg nic hier gehaald - https://www.avoria-liquids.de/

Mijn nieuwe voorraad VG komt bij Glaconchemie vandaan waaien zo te zien. en PG bij Ineos. Misschien heb je daar wat aan. Beiden zijn trouwens wel zonder nicotine ( afkicken :P ) .

Overigens heb ik die Samsung batterij recentelijk nieuw gehaald voor rond de 4 euro. Lijkt mij stug dat het niet goedkoper te vinden is ergens. Ik ben er verder wel tevreden over. Mijn oude setje doet het al 2 jaar maar de capaciteit begint nu toch wat te laag te worden ( aka als ik een paar uur het huis uitga met ik opletten dat ik extra meeneem ) .

Ik heb trouwens ook die LG H2, maar ik heb toch het idee dat die Samsungs wat langer meegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 27-07-2017 09:54 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

shicomm schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:41:
[...]

De 25R is een goeie cel maar er is beter te krijgen ; zeker voor dat geld... :/
Bij samsung is de 30Q een hele goede , van LG is de HG2 een goeie keuze ( vrijwel gelijk aan de 30Q ) en natuurlijk de vtc5 en 6 van sony.
NKON doet die dingen trouwens voor aanzienlijk minder dat de vapeshops en je bent zeker dat het geen rewraps zijn...

Mogelijk dat prebuild coils iets voor je is ?
Je kunt dan meerdere kanten op qua tanks.
Ik heb ook langere tijd voorgedraaide coils gekocht , gaat prima :)
Het is inmiddels al besteld.
Mochten ze niet goed zijn kan ik ze altijd terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
de samsung 25r is een uitstekende batterij, er zijn inmiddels betere (de genoemde sony's bijv.) maar er is niets mis met de samsung....heb er laatst ook weer een tiental gekocht, prima batterij......alleen 9 euro per stuk is vette afzetterij, bij dampaccu.nl zijn ze minder dan 4 euro/stuk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen men eerste weken achter de rug en na wat zoeken en uitproberen eindelijk een ADV gevonden. De TF8 met Element WC 6mg. Prachtige combinatie, nu klopt het wel dat je vrij wat liquids en clearomizers moet kopen voor je de ideale combo vindt.

Wat ik wel mis is een soort pricewatch voor e-liquids. Want de prijzen kunnen serieus verschillen tussen verschillende (web)shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Anoniem: 267199 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:48:

Wat ik wel mis is een soort pricewatch voor e-liquids. Want de prijzen kunnen serieus verschillen tussen verschillende (web)shops.
Dat is nogal ruime materie natuurlijk ;)
Al was het maar omdat je over de grens soms goed spul kunt vinden voor veel minder.
Ben bijvoorbeeld zelf nogal van van de hangda liquids van Fasttech , voor 7,50 per 100 ml kun je bijna niets eens DIY'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
derhenno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:38:

Deze ook de moeite waard?

10tje meer zodat er een atomizer bij zit is een prima koop lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Anoniem: 476061 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:46:
[...]

Zijn die 10 mL flesjes niet enorm zonde van je geld? Je beschrijft overigens precies wat ik zei. Ik haal deze: https://www.savevape.nl/e...ase-fifty-fifty-48mg.html
Natuurlijk is dit een dure manier van base kopen, maar wel de hele echte officiële zoals de regering het wil zien.
Gelukkig zijn er tal van kanalen waar je goedkoper aan nicotine houdende base kan komen, want die prijzen van 10mL flesjes gaat werkelijk nergens over en is vaak nog in China geproduceerd ook. Wat een base krijg je dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Plainside schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:19:
fd
[...]

Heb sinds het posten van mijn vorige bericht veel onderzocht en gekeken op google en ben gewoon met staandaard coils gegaan van Smok zelf(0.2ohm).
Heb zojuist besteld als het goed is heb ik het of vanavond of morgen(kom in aanmerking voor same-day delivery had alleen de optie niet ;-; ).
[afbeelding]

Prijs valt me nog mee om eerlijk te zijn, thuis heb ik nog een nitecore oplader die compatible moet zijn(zo'n smart ding).

De smaken zijn ook lekker standaard had ooit ook Milkman van een tweaker ontvangen een jaar terug lekker spul dacht waarom niet weer proberen hé.
Ik zie tussen jouw bestelling liquids met 11mg staan. Dan neem ik aan dat hiermee niet gaat subohmen, want dan hoest je volgens mij de longen uit je broek. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
shicomm schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:33:
[...]

Ben bijvoorbeeld zelf nogal van van de hangda liquids van Fasttech , voor 7,50 per 100 ml kun je bijna niets eens DIY'en ;)
Effe advocaat van de duivel spelen.

Het is goedkoop, maar heb je met die chinese liquids ook de zelfde garanties ivm de kwaliteit van de gebruikte grondstoffen ?

Met Europese en Amerikaanse liquids heb je de zekerheid dat de ingrediënten aan zeer strenge voedselveiligheid regels moeten voldoen.

Met enkele chinese schandalen in de voeding in het achterhoofd, zou ik me toch niet echt op mijn gemak voelen als ik dat goedkoop chinees brouwsel zit weg te dampen.

Verder ter vergelijking, de zelf gemixte kanzi clone die ik nu momenteel damp kost me € 6.93 per 100ml. Dat is een complexer recept dan de "single flavour" chinese liquids en zou zelfs nog goedkoper kunnen als ik de ingrediënten in grotere hoeveelheden kocht ( 100ml smaakstof flesjes ipv 30ml en 10ml )

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 27-07-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

justmike schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Effe advocaat van de duivel spelen.

Het is goedkoop, maar heb je met die chinese liquids ook de zelfde garanties ivm de kwaliteit van de gebruikte grondstoffen ?

Met Europese en Amerikaanse liquids heb je de zekerheid dat de ingrediënten aan zeer strenge voedselveiligheid regels moeten voldoen.

Met enkele chinese schandalen in de voeding in het achterhoofd, zou ik me toch niet echt op mijn gemak voelen als ik dat goedkoop chinees brouwsel zit weg te dampen.

Verder ter vergelijking, de zelf gemixte kanzi clone die ik nu momenteel damp kost me € 6.93 per 100ml. Dat is een complexer recept dan de "single flavour" chinese liquids en zou zelfs nog goedkoper kunnen als ik de ingrediënten in grotere hoeveelheden kocht ( 100ml smaakstof flesjes ipv 30ml en 10ml )
Je hebt een goed punt hoor maar aan de andere kant is dit ook bij de premiums het geval.
Dingen als diacetyl komen nog steeds voor ondanks de bekende risico's die er aan vast zitten.
Als ik alleen al kijk wat er op voedingsgebied in de VS door 'de keuring' komt dan verbaas ik me daar eerder over dan de gemiddelde superchinees die het misschien wat minder nauw neemt met de regels.
Feit dat ik dan 'in het westen' van enkele euro's tot zelfs een paar tientjes mag neertellen voor een sapje wat men in azië slaafs namaakt is dan een vrij makkelijke keuze voor mij.

Tot nu toe heb ik met de hangsen / hangda liquids geen enkel probleem gehad.
Heb wel eens mis geschoten met een clone liquid vanuit china maar die ging dan ook al na een korte smaakcheck het ronde archief in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Theo74 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Ik zie tussen jouw bestelling liquids met 11mg staan. Dan neem ik aan dat hiermee niet gaat subohmen, want dan hoest je volgens mij de longen uit je broek. :O
Nee, dat was ik niet van plan.
Zal wss nog andere coils moeten kopen of ander liquids haha.
Achja ik zie wel of ik er aan dood ga haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Theo74 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Dan neem ik aan dat hiermee niet gaat subohmen, want dan hoest je volgens mij de longen uit je broek. :O
Das enkel maar voor de eerste paar dagen, het mooie aan nicotine is dat de gewenning aan hogere dosissen zeer snel optreed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
kever678 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:36:
[...]

Deze ook de moeite waard?

10tje meer zodat er een atomizer bij zit is een prima koop lijkt me?
Zeker geen slechte deal ;) (hurry up)
Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.