Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik vape nu een half jaar en dat bevalt me prima. Maar af en toe rook ik in het weekend nog wel eens een sigaret (daar ging de discussie hierboven overLessRam schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Dan gewoon lekker verder roken toch?
Niemand verplicht je dit forum te bezoeken, of te beginnen met dampen.
Als ik de eerste berichten op internet mag geloven dan is deze IQOS variant op roken net zo slecht als normaal roken. Het zou eerder een spastische manier zijn om de teruglopende omzet van sigaretten te verhogen, dan om de bevolking iets gezonder te maken.arnold_m schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:35:
[...]
Daarnaast probeert nu ook Philip Morris een deel van de markt van nicotinegebruikers die iets minder schadelijke stoffen binnen willen krijgen, te veroveren met de IQOS, waar het RIVM een onderzoek naar gaat doen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Om niet alle honderden pagina's van dit inmiddels derde topic deel door te hoeven lezen en om mede te voorkomen dat ik hierdoor mogelijk gedateerde informatie vergaar, een vrij simpele vraag:
Als ik een fles van 500mL base koop en ik wil hier nicotine aan toevoegen, ben ik Nederland dan verplicht om dit te doen middels kleine flesjes neutrale vloeistof met 20mg nicotine en lastige mengtabellen, of kan dit anders?
En wat zijn op dit moment de meest geraadpleegde sites voor goede recepten? Ik damp altijd tabak smaken en doordat zelf maken goedkoper en prettiger is dan de dure 10mL flesjes onderzoek ik deze mogelijkheid.
Als ik een fles van 500mL base koop en ik wil hier nicotine aan toevoegen, ben ik Nederland dan verplicht om dit te doen middels kleine flesjes neutrale vloeistof met 20mg nicotine en lastige mengtabellen, of kan dit anders?
En wat zijn op dit moment de meest geraadpleegde sites voor goede recepten? Ik damp altijd tabak smaken en doordat zelf maken goedkoper en prettiger is dan de dure 10mL flesjes onderzoek ik deze mogelijkheid.
Nee, dat ben je niet verplicht.
Je zult echer je best moeten doen om nog iets sterkers te kunnen kopen als 20mg/ml in Nederland. Dat is namelijk wel verboden, maar het is nog wel te vinden.
Waarom koop je je base niet gewoon in Duitsland? Zijn verschillende adressen die nog tot 18 mg/ml verkopen. Desnoods in grootverpakkingen tot aan 5 liter.
Wat betreft recepten: elr, atf of de diy e-juice reddit.
Je zult echer je best moeten doen om nog iets sterkers te kunnen kopen als 20mg/ml in Nederland. Dat is namelijk wel verboden, maar het is nog wel te vinden.
Waarom koop je je base niet gewoon in Duitsland? Zijn verschillende adressen die nog tot 18 mg/ml verkopen. Desnoods in grootverpakkingen tot aan 5 liter.
Verwijderd
Klopt, de enige website die ik kende die hoge Mg'en nicotine in NL verkocht, verkoopt nu alleen nog maar aan wederverkopers met KVK nummer.Domino schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:12:

Als je effe doorvraagt merk je dat er genoeg handelaars zijn die sch**t hebben aan die hele TPD. Ik kan in Nederland nog steeds aan 100mg/ml geraken.
@Verwijderd
Als je doorklikt bij die handelaar zie je dat hij bij het afrekenen plots niet meer om kvk gegevens vraagt.
@Verwijderd
Als je doorklikt bij die handelaar zie je dat hij bij het afrekenen plots niet meer om kvk gegevens vraagt.
[ Voor 30% gewijzigd door justmike op 23-06-2017 11:28 ]
Als je de Franse taal machtig bent ( of genoegen neemt met google translate )Domino schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:12:
https://www.lediypourlesnuls.com/
Heel veel clone recepten van populaire ( franse) merken
Door ook wat grote wederverkopers te benaderen merkte ik een opvallend brave houding op. Alles wordt achter de regelgeving geschaart en zelfs geen enkele informatiebron of aanrader wordt gecommuniceerd.Domino schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:12:
Nederland heeft het dampen communicatief nog verder lam gelegd dan roken lijkt het wel. En op basis van wat..? Dat de nicotine houdende varianten verslavend zijn? Prima, maar laat de rest van de vaping materie dan vrij. Nee, zelfs aroma's en USB laders mogen niet openbaar geadverteerd of wat dan ook. Haal dan de sigaretten dan ook maar achter de balies van pompstations en krantenwinkels weg. Of wordt dit misschien gedoogd door toedoen van een slinkse tabakslobby die de schatkist in Den Haag met accijnzen vult?
Het advies voor adressen in Duitsland is een goede tip. Mijn 5mL clearomizers haalde ik ook al over de grens.
Wat betreft Base ben ik persoonlijk voorzichtiger en bestel dit bij voorkeur in Europa van een Europees merk.
Of het waar is of niet, maar ik heb een aantal malen gelezen dat bijvoorbeeld liquids uit Azie niet altijd even zuiver zijn.
Verwijderd
Goed, mijn nieuwe rookmachine is vandaag compleet geworden (Steam Crave Aromamizer Plus 10ml was binnengekomen). Dit tesamen met een RX300 en 2 quad Claptons geeft toch wel een een indrukwekkende hoeveelheid damp.
Jammer is wel dat de SC toch nog oversteekt op de RX300. Eigenlijk past hij perfect op mijn Preza, maar dan merk je het verschil in power van 4 x18550 tegen 1 x 26650 (zeker met die quad's).
Jammer is wel dat de SC toch nog oversteekt op de RX300. Eigenlijk past hij perfect op mijn Preza, maar dan merk je het verschil in power van 4 x18550 tegen 1 x 26650 (zeker met die quad's).
Als iemand mij zou willen helpen aan duitse shops die nog steeds base met nic verkopen/verzenden (via privebericht ofzo) dan zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn! Damp nu 6,5 jaar en ga never nooit niet meer terug naar the old way
Is toch geen geheim?
Avoria verkoopt nog nicotine base tot 36 mg/ml. Geen idee hoe het zit met een eventuele leeftijd check.
Pinkmule verkoopt zelfs nog 100 mg/ml. Zelf geen ervaring met hun base overigens, maar hoor daar ook goede verhalen over.
Avoria verkoopt nog nicotine base tot 36 mg/ml. Geen idee hoe het zit met een eventuele leeftijd check.
Pinkmule verkoopt zelfs nog 100 mg/ml. Zelf geen ervaring met hun base overigens, maar hoor daar ook goede verhalen over.
Philip Morris zet de IQOS alleen op de markt in landen waar het dampen al redelijk populair is geworden. Daaruit kun je inderdaad wel opmaken dat PM meer begaan is met zijn eigen financiële gezondheid dan met de gezondheid van haar klanten.Theo74 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:05:
[...]
Als ik de eerste berichten op internet mag geloven dan is deze IQOS variant op roken net zo slecht als normaal roken. Het zou eerder een spastische manier zijn om de teruglopende omzet van sigaretten te verhogen, dan om de bevolking iets gezonder te maken.
Als de verborgen agenda is om twijfel te zaaien over de schadelijkheid van roken en om via de IQOS juist replacement smokers (vervangende rokers) te strikken, dan is het verschil in smaak en samenstelling waarschijnlijk niet al te groot en zou de schadelijkheid inderdaad wel eens groter kunnen zijn wanneer de gebruiker meer en dieper inhaleert.
IQOS vorige week geprobeerd maar kan blijkbaar na 22 jaar gerookt te hebben en net over op het dampen toch niet zo goed tegen de tabak. Ik werd er misselijk van
En dan ook nog eens de prijs

En dan ook nog eens de prijs

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Thank you very much! Heb me lange tijd niet meer verdiept in alle materie omdat ik tevreden was met de base van vapebase.de (geen keelirritatie). Ook deze vraag had ik misschien al moeten weten maaruh: kun je ergens pure nicotine bestellen om zelf te mengen? Is het makkelijk/aan te raden dit zelf te doen? Zit al jaren op 3mg. Alvast bedankt voor eventuele infoDomino schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:28:
Is toch geen geheim?
Is een geweldige tank. Daar ga je veel plezier van hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:04:
Goed, mijn nieuwe rookmachine is vandaag compleet geworden (Steam Crave Aromamizer Plus 10ml was binnengekomen). Dit tesamen met een RX300 en 2 quad Claptons geeft toch wel een een indrukwekkende hoeveelheid damp.
Wat zijn quad claptons? fotootje misschien mogelijk?
ik zou je geen pure nicotine (990/999 mg) aanraden. Dat kan gemeen spul zijn, een nicotine vergiftiging heb je zo te pakken. Bovendien is het heel moeilijk te verwerken zonder dat het (erg snel) gaat oxideren. En als laatste, de pure nicotine komt 9 van de 10 keer uit het verre oosten. Dat kost een flinke duit aan transport (mits ze zich aan de veiligheid standaarden houden) dn je loopt een risico wbt verontreiniging van de vloeistof.derhenno schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:13:
[...]
Thank you very much! Heb me lange tijd niet meer verdiept in alle materie omdat ik tevreden was met de base van vapebase.de (geen keelirritatie). Ook deze vraag had ik misschien al moeten weten maaruh: kun je ergens pure nicotine bestellen om zelf te mengen? Is het makkelijk/aan te raden dit zelf te doen? Zit al jaren op 3mg. Alvast bedankt voor eventuele info.
100 mg is wat dat betreft wel een max voor mij. Per ongeluk iets knoeien levert dan niet direct een mogelijk gevaarlijke situatie op.
Mocht je desondanks toch aan de slag willen gaan met pure of hoge concentratie (100+ mg) nicotine: hiliq.com
Maar wees er alsjeblieft voorzichtig mee. Lees je goed in en zorg voor beschermende maatregelen (handschoenen, mondkapje, schone werkruimte zonder toegang voor kinderen en/of huisdieren).
Je bevestigt wat ik al dacht: buy readymade, ga niet zelf lopen klooien tenzij je echt weet wat je doet.Domino schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:40:
[...]
ik zou je geen pure nicotine (990/999 mg) aanraden. Dat kan gemeen spul zijn, een nicotine vergiftiging heb je zo te pakken. Bovendien is het heel moeilijk te verwerken zonder dat het (erg snel) gaat oxideren. En als laatste, de pure nicotine komt 9 van de 10 keer uit het verre oosten. Dat kost een flinke duit aan transport (mits ze zich aan de veiligheid standaarden houden) dn je loopt een risico wbt verontreiniging van de vloeistof.
100 mg is wat dat betreft wel een max voor mij. Per ongeluk iets knoeien levert dan niet direct een mogelijk gevaarlijke situatie op.
Mocht je desondanks toch aan de slag willen gaan met pure of hoge concentratie (100+ mg) nicotine: hiliq.com
Maar wees er alsjeblieft voorzichtig mee. Lees je goed in en zorg voor beschermende maatregelen (handschoenen, mondkapje, schone werkruimte zonder toegang voor kinderen en/of huisdieren).
Thanks!
Verwijderd
Yeah, ik ben wel fan van de Steam Crave RTDA's, ik heb ze vanaf de eerste versie en gebruik ze nog allemaal.Undy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:18:
[...]
Is een geweldige tank. Daar ga je veel plezier van hebben.
Wat zijn quad claptons? fotootje misschien mogelijk?
Quad Clapton is niet zo heel spannend, het is een gewone Clapton maar dan met 4 draden ipv de gebruikelijke 2 (ik bouw ze soms ook zelf). Je wordt er ondertussen naar van, zooo veel verschillende coils (Clapton, Fused, Tiger, Alien, Quad). Ze zaten in een doosje van 10x8 verschillende Claptons, die ik ooit voor een prikkie heb gekocht om eens wat te experimenteren met die dingen en vooral om eens te zien wat al die verschillende termen nu inhielden.
Ik had al een vermoeden maar wilde het toch ff zeker weten van die quadcoilVerwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:40:
[...]
Yeah, ik ben wel fan van de Steam Crave RTDA's, ik heb ze vanaf de eerste versie en gebruik ze nog allemaal.
Quad Clapton is niet zo heel spannend, het is een gewone Clapton maar dan met 4 draden ipv de gebruikelijke 2 (ik bouw ze soms ook zelf). Je wordt er ondertussen naar van, zooo veel verschillende coils (Clapton, Fused, Tiger, Alien, Quad). Ze zaten in een doosje van 10x8 verschillende Claptons, die ik ooit voor een prikkie heb gekocht om eens wat te experimenteren met die dingen en vooral om eens te zien wat al die verschillende termen nu inhielden.
Ik maak mijn coils ook altijd zelf. Ik damp nu op quad aliens. 4x28KA1 met alienwrap 36KA1 die van een AWG 26 afkomt. Erg veel flavour van deze coils
Misschien een gekke vraag tussendoor...
Ik ben nu inmiddels een half jaar overgestapt van normale sigaretten naar een e-smoker en rook op mijn MTL nog 6mg, op mijn DL 3mg (vanwege het verschil in hoeveelheid vloeistof die verbrand wordt, heb ik begrepen dat dit ongeveer op eenzelfde hoeveelheid nic. uitkomt per inhalatie).
Nu wil ik eigenlijk over op 0-nic., ten eerste, omdat dit een stuk goedkoper is (geen nic. base meer hoeven aanschaffen), ten tweede, omdat ik gewoon van mijn verslaving af wil en de keus wil hebben een hele dag niet te vapen zonder ernaar te verlangen. Ik vind het echter best "eng" om in een keer helemaal te stoppen, maar heb het gevoel dat het ook weinig zin heeft als ik eerst nog lager in nic. zal gaan.
Hoe is het jullie gelukt om echt helemaal te stoppen met de nicotine?
(Betekent overigens niet dat ik wil stoppen met vapen, enkel met de nicotine
)
Ik ben nu inmiddels een half jaar overgestapt van normale sigaretten naar een e-smoker en rook op mijn MTL nog 6mg, op mijn DL 3mg (vanwege het verschil in hoeveelheid vloeistof die verbrand wordt, heb ik begrepen dat dit ongeveer op eenzelfde hoeveelheid nic. uitkomt per inhalatie).
Nu wil ik eigenlijk over op 0-nic., ten eerste, omdat dit een stuk goedkoper is (geen nic. base meer hoeven aanschaffen), ten tweede, omdat ik gewoon van mijn verslaving af wil en de keus wil hebben een hele dag niet te vapen zonder ernaar te verlangen. Ik vind het echter best "eng" om in een keer helemaal te stoppen, maar heb het gevoel dat het ook weinig zin heeft als ik eerst nog lager in nic. zal gaan.
(Betekent overigens niet dat ik wil stoppen met vapen, enkel met de nicotine
Verwijderd
Ik ben enkele jaren geleden "gestopt" met roken, dat wil zeggen, in normale tabak dan wel sigaretten zit gemiddeld 12mg nicotine. In tijd van iets meer dan 3 maanden heb ik het roken toen afgebouwd, maar toch was er nog een lichamelijke vraag naar nicotine. Ik rook nu dus mijn tabaksmaakjes met 3mg en alle andere smaakjes compleet zonder. Dit werkt voor mij bijzonder goed en is misschien een idee voor jou. Damp uiteindelijk toch 9mg nicotine minder dan normaal.
Eng is het zeker niet, stoppen met nicotine doe je simpel door het niet meer te gebruiken. De eerste twee weken zal je misschien op een houtje bijten maar als je er niet te erg mee bezig blijft en je focus probeert te verleggen dan ben je na twee maanden de primaire drang naar nicotine wel kwijt. Het is en blijft een verslaving opgewekt vanuit de hersenen, dus dat is af te leren, het is geen primaire lichamelijke behoefte.Frandroid schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
Misschien een gekke vraag tussendoor...
(Betekent overigens niet dat ik wil stoppen met vapen, enkel met de nicotine)
Je kunt cold-turkey stoppen met dampen of alleen stoppen met nicotine gebruik in je e-sig, of je kunt de 6mg nicotine in zelf te bepalen stappen gaan verdunnen met nicotine vrije base zodat je onder de 6mg nicotine komt en steeds lager gaat tot je uiteindelijk op 0mg komt. Deze afbouwtijd bepaal je altijd zelf.
Er zijn mensen die de extreem frisse menthol e-liquids nemen met 0mg, omdat deze toch een soort van troat-hit geven wat normaal de nicotine geeft. Daarnaast kun je ook een 0mg liquid nemen met een hoog PG gehalte omdat deze wat scherper is en meer damp geeft wat het gemis van nicotine iets compenseert.
Er zijn mensen welke 0mg nicotine blijven dampen omdat zij de handeling bourgondisch gezien prettig vinden en het dampen/roken als ontspannend ritueel missen, vooral bij een drankje of een ontspanningsmoment.
Of DL dampers welke allerlei 'lekkere' smaken op 0mg dampen zoals meloen of aardbeien met slagroom smaken. Gewoon voor de fun en buiten de aangeleerde handeling in zoverre niet verslavend of echt slecht.
PG geeft minder damp, wel meer throathit.Theo74 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:07:
[...]
Eng is het zeker niet, stoppen met nicotine doe je simpel door het niet meer te gebruiken. De eerste twee weken zal je misschien op een houtje bijten maar als je er niet te erg mee bezig blijft en je focus probeert te verleggen dan ben je na twee maanden de primaire drang naar nicotine wel kwijt. Het is en blijft een verslaving opgewekt vanuit de hersenen, dus dat is af te leren, het is geen primaire lichamelijke behoefte.
Je kunt cold-turkey stoppen met dampen of alleen stoppen met nicotine gebruik in je e-sig, of je kunt de 6mg nicotine in zelf te bepalen stappen gaan verdunnen met nicotine vrije base zodat je onder de 6mg nicotine komt en steeds lager gaat tot je uiteindelijk op 0mg komt. Deze afbouwtijd bepaal je altijd zelf.
Er zijn mensen die de extreem frisse menthol e-liquids nemen met 0mg, omdat deze toch een soort van troat-hit geven wat normaal de nicotine geeft. Daarnaast kun je ook een 0mg liquid nemen met een hoog PG gehalte omdat deze wat scherper is en meer damp geeft wat het gemis van nicotine iets compenseert.
Er zijn mensen welke 0mg nicotine blijven dampen omdat zij de handeling bourgondisch gezien prettig vinden en het dampen/roken als ontspannend ritueel missen, vooral bij een drankje of een ontspanningsmoment.
Of DL dampers welke allerlei 'lekkere' smaken op 0mg dampen zoals meloen of aardbeien met slagroom smaken. Gewoon voor de fun en buiten de aangeleerde handeling in zoverre niet verslavend of echt slecht.
Zelf blijf ik dampen op 2mg. Ik vind het volledig onnodig om het gebruik van nicotine verder terug te dringen.
Ik ben gaan dampen om niet meer te roken, niet om geen nicotine te gebruiken.
Nicotine is wel giftig, maar lang niet zo ernstig als algemeen gedacht wordt.
Daarnaast is het zo dat van alle nicotine die je met dampen binnen krijgt, er ongeveer 20% tot 25% opgenomen wordt t.o.v. de nicotine in tabaksrook.
Heb een vraagje, heb een j-easy-9 accu laten vallen een maand of 3 of 4 geleden. Ik heb hem na die tijd niet meer durven gebruiken. Is dat terecht? Hij viel van een redelijke hoogte op de tegels buiten. Ik denk van een 1,50 metee. Laten we uitgaan van het ergste dat het meer was 2 meter bv. Hoe goed is zon ding beveiligd na een val? Hij heeft alleen qua uiterlijk wat lakschade. En het stuk waar je je clearo opschroeft die zwarte rand heeft een paar scheurtjes maar volgens mij was dit al (door de vaak en miss te strak een af te schroeven) hoe goed is zon ding beveiligd tegen zoiets? En stel dattie volledig nu diep ontladen isbisnher verstandiger om hem eerst een half uurtje via de pc te laden ipv normale usb adapter? Ik heb nog 2 mods maar zou leuk zijn als deze nog veilig te gebruiken is.
Verwijderd
Gewoon geen risico nemen, schakel hem helemaal uit en zet hem in je walk of mods. Als je niet weet waarmee je bezig bent, is het alleen maar gevaarlijk voor jezelf en anderen in je buurt, dus koop desnoods een nieuwe en neem je verlies.
Wat bedoel je met ''zet hem in je walk of mods'' ?Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:22:
Gewoon geen risico nemen, schakel hem helemaal uit en zet hem in je walk of mods. Als je niet weet waarmee je bezig bent, is het alleen maar gevaarlijk voor jezelf en anderen in je buurt, dus koop desnoods een nieuwe en neem je verlies.
mhhh ik zou hem gewoon ff proberen, desnoods zonder tank erop, als hij het gewoon doet zonder rare dingen zie ik geen probleem. Als ik al mijn mods die weleens zijn gevallen zou moeten weg doen houd ik er niet veel over :-)
ja gewoon proberen, in heel veel apparaten zitten batterijen. bangmakerij is het.
[ Voor 3% gewijzigd door shakespeare op 28-06-2017 12:55 ]
Net mijn nieuwe Griffin 25 plus aan het uitproberen. Mijn hele bureau zit onder de liquid.
Ben tanks met juice flow control niet gewend en had niet door dat je die moet dichtdraaien tijdens het vullen.
Al doende leert men
Ben tanks met juice flow control niet gewend en had niet door dat je die moet dichtdraaien tijdens het vullen.

Al doende leert men
Sowieso altijd even een paar reviews checken als je iets nieuws hebt. Vaak wel handigjustmike schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:06:
Net mijn nieuwe Griffin 25 plus aan het uitproberen. Mijn hele bureau zit onder de liquid.
Ben tanks met juice flow control niet gewend en had niet door dat je die moet dichtdraaien tijdens het vullen.![]()
Al doende leert men
Ik ben tweaker, weet het altijd beter en handleidingen zijn voor NOOBS418O2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:14:
[...]
Sowieso altijd even een paar reviews checken als je iets nieuws hebt. Vaak wel handig
Zelf wetenjustmike schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:15:
[...]
Ik ben tweaker, weet het altijd beter en handleidingen zijn voor NOOBS
Heb hem eerst aangesloten voor iets meer zekerheid via usb poort en daarna getest. En... ik ben nog heelhuids hahaa!
Succes met Li-Ion accu's... Misschien moet je eens op Youtube kijken wat deze accu's bij kortsluiting doen.shakespeare schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:55:
ja gewoon proberen, in heel veel apparaten zitten batterijen. bangmakerij is het.
Ik ben het wel met je eens, maar goed het gaat goed gelukkig. Enige waar ik over twijfel nav mijn vraag op n vapeforum is of je echt je accu moet wegpleuren als de capaciteit afneemt. Ze hadden het over het amperage. Ik snap t niet precies. Anyhow, veel YT van ontplofte e-sisg was door losse batterijen re vervoeren die mortsluiting maakte met bv muntjes of sleutels. Of dat ze een mod verkeerd gebruiktte. Maar ook als je alles goed dpet kan het als je echt pech heb misgaan, zoals met alle accu'sTheo74 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:16:
[...]
Succes met Li-Ion accu's... Misschien moet je eens op Youtube kijken wat deze accu's bij kortsluiting doen.
Op zich een goed advies om "geen risico te nemen".Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:22:
Maar zet hem dan ook niet in een Walk of Mods. Het ding heeft een vaste interne batterij, en ook die kan gaan opspelen, ook al is hij "leeg". Afstand van doen en netjes naar het milieupark.
http://yor.minitroopers.com
Net als met eigenlijk alle typen accu's zorgt o.a. het vele laden en ontladen voor het teruglopen van de capaciteit. Ook jouw smartphone zal na een langere tijd van gebruik sneller leeg raken dan nieuw uit doos.dennis_rsb schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:31:
[...]
Ik ben het wel met je eens, maar goed het gaat goed gelukkig. Enige waar ik over twijfel nav mijn vraag op n vapeforum is of je echt je accu moet wegpleuren als de capaciteit afneemt. Ze hadden het over het amperage. Ik snap t niet precies. Anyhow, veel YT van ontplofte e-sisg was door losse batterijen re vervoeren die mortsluiting maakte met bv muntjes of sleutels. Of dat ze een mod verkeerd gebruiktte. Maar ook als je alles goed dpet kan het als je echt pech heb misgaan, zoals met alle accu's
Accu's welke voor dampen worden gebruikt hebben het zwaarder omdat ze bij elke teug damp of wel volle belasting nog net niet compleet worden kortgesloten door de erg lage weerstand van de coils. Hierdoor zal de accu sneller slijten dan bij gebruik waar langere tijd minder stroom loopt.
Je merkt op een gegeven moment dat de accu in je e-sig sneller leeg raakt en/of minder vermogen geeft. Dan is het tijd voor een nieuwe.
Van alle filmpjes en berichten in de media over ontpoffende accu's ben ik benieuwd hoeveel e-sig hier van een goed merk waren en of de accu's juist werden gebruikt. Ik durf het antwoord wel te raden...
Dus als ik bijv met een goede accu 3 tankjes haal op een volle accu en na een poos bijv nog maar 1 tankje dan kan ik zeggen van ik vind het te vaak laden dan maar een nieuwe kopen? Maar qua veiligheid maakt het weinig uit dat de capaciteit lager wordt?Theo74 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:47:
[...]
Net als met eigenlijk alle typen accu's zorgt o.a. het vele laden en ontladen voor het teruglopen van de capaciteit. Ook jouw smartphone zal na een langere tijd van gebruik sneller leeg raken dan nieuw uit doos.
Accu's welke voor dampen worden gebruikt hebben het zwaarder omdat ze bij elke teug damp of wel volle belasting nog net niet compleet worden kortgesloten door de erg lage weerstand van de coils. Hierdoor zal de accu sneller slijten dan bij gebruik waar langere tijd minder stroom loopt.
Je merkt op een gegeven moment dat de accu in je e-sig sneller leeg raakt en/of minder vermogen geeft. Dan is het tijd voor een nieuwe.
Van alle filmpjes en berichten in de media over ontpoffende accu's ben ik benieuwd hoeveel e-sig hier van een goed merk waren en of de accu's juist werden gebruikt. Ik durf het antwoord wel te raden...
Jouw laatste alinea is ook wel zo. Of wat te denken van verkeerde mix tussen clearomizers/coils/mods. Tuurlijk kan er wel eens een pechgeval tussen zitten maar dat geldt met alles zo.
Als je een Li-Ion cel van een goed merk koopt en deze in een goede mod gebruikt dan kan er in principe niet veel fout gaan. In de mod zit een stukje techniek wat de accu beschermd tegen overbelasting, oververhitting en verkeerd laden.
Als je op de mod een tank zet waarvan een slechte of foute atomizer kortsluiting geeft, dan vuurt de mod simpel niet. Als er een display op je mod zit dan komt hier "Short Circuit" op te staan.
En ja, als je accu merkbaar minder lang meegaat dan kun je dit accepteren en gewoon vaker bijladen tot het vervelend wordt, of tot dat de mod zelf aangeeft dat de accu niet meer ok is en niet meer wil laden. Of je koopt voor een tientje een nieuwe accu en alles is opgelost.
Als je op de mod een tank zet waarvan een slechte of foute atomizer kortsluiting geeft, dan vuurt de mod simpel niet. Als er een display op je mod zit dan komt hier "Short Circuit" op te staan.
En ja, als je accu merkbaar minder lang meegaat dan kun je dit accepteren en gewoon vaker bijladen tot het vervelend wordt, of tot dat de mod zelf aangeeft dat de accu niet meer ok is en niet meer wil laden. Of je koopt voor een tientje een nieuwe accu en alles is opgelost.
Mijn eerste batterij was een Samsung INR18650-30Q 3000mAh - 15A die heeft het een half jaar lang goed volgehouden maar op het einde haalde ik er amper een dag mee. Toen een Sony Konion US18650VTC5 2600mAh - 30A gekocht. Welke opzich prima is en veel wordt aangeraden maar merk zelf niet veel verschil en doe er ongeveer anderhalve dag mee.
Geen idee of je hier ook verschil in zou moeten merken trouwens?
Geen idee of je hier ook verschil in zou moeten merken trouwens?
Fuck. Clearomizer glas van mijn justfog q16 is nu al kapot. Is per ongeluk uit mijn broek gevallen.
Ik zie dus dat ze apart een nieuwe glas verkopen op het internet. Denken jullie dat ze in de vape winkel dit ook voor me kunnen doen of gaan ze nou juist een nieuwe clearomizer aansmeren?
Ik zie dus dat ze apart een nieuwe glas verkopen op het internet. Denken jullie dat ze in de vape winkel dit ook voor me kunnen doen of gaan ze nou juist een nieuwe clearomizer aansmeren?
Verwijderd
Dat kan je makkelijk zelf vervangen, heb je geen vapewinkel voor nodig. Kwestie van goed kijken en dan doen en niet andersom... Daarnaast...hoe moeten wij nou weten of ze jou een nieuwe clearomizer proberen aan te smeren? Kan je wel zeggen dat de meeste winkels zich niet verdiept hebben in glaasjes vervangen. Misschien als je naar een puur op vapen gerichte winkel gaat, dat ze het kunnen en willen doen.
Met gebruiksaanwijzing; lijkt mij niet moeilijkpolopolo150 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:48:
Fuck. Clearomizer glas van mijn justfog q16 is nu al kapot. Is per ongeluk uit mijn broek gevallen.
http://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16-pyrex-glas.html € 2,50
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Heb mijn reguliere vape winkel gebeld en ze hebben de glazen en doen ook de vervangingVerwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:56:
Dat kan je makkelijk zelf vervangen, heb je geen vapewinkel voor nodig. Kwestie van goed kijken en dan doen en niet andersom... Daarnaast...hoe moeten wij nou weten of ze jou een nieuwe clearomizer proberen aan te smeren? Kan je wel zeggen dat de meeste winkels zich niet verdiept hebben in glaasjes vervangen. Misschien als je naar een puur op vapen gerichte winkel gaat, dat ze het kunnen en willen doen.
Denk dat ik uit paniek het plaatste hierzo. Sorry daarvoor.
Iemand een goede tip voor een sterke mint/menthol smaakstof die ook in 30 of 100ml te verkrijgen is? Heb nu artic mint van Vincent en dat is qua smaak top, maar alleen in 10ml te verkrijgen helaas.
Verwijderd
Kijk hier eens, tot 500ml verkrijgbaar.TerminalNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:34:
Iemand een goede tip voor een sterke mint/menthol smaakstof die ook in 30 of 100ml te verkrijgen is? Heb nu artic mint van Vincent en dat is qua smaak top, maar alleen in 10ml te verkrijgen helaas.
https://nieuwesigaret.nl/shop/tpa-e-liquid-smaken/
En hier ook nog 1. Deze zou ik op 10% doen.
https://nieuwesigaret.nl/shop/flavour-art-grootverpakkingen/
Even de menthol opzoeken en dan de gewenste hoeveelheid.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 20:44 ]
Als je een sterke wil gemaakt van kristallenTerminalNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:34:
of zelf maken met kristallen
En deze van CDD is ook goed. Mijn vrouw gebruikt die en je hoeft niet veel te gebruiken voor een goede menthol hit
Van de week bij een vriend van me een Digiflavor Siren gebruikt met m'n daily vape. Jeetje wat een bulk favour kwam daar vanaf!
Iemand daar al ervaring mee?
Heb m maar gewoon besteld
Probeer deze maar pas op: onverdund veeeeeel te sterk, lekker mixen en dan...ontzettend lekkerTerminalNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:34:
http://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285078.html
P.S. omdat het zo sterk is kun je heel lang doen met 1 flesje
[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 05-07-2017 11:17 ]
Jup, heb er 1 waar ik super tevreden over ben, maar toen waren ze letterlijk overal uitverkocht. 3 weken geleden weer voorraad gevonden en gelijk 2 nieuwe siren's erbij gekocht!Krypt schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:51:
Van de week bij een vriend van me een Digiflavor Siren gebruikt met m'n daily vape. Jeetje wat een bulk favour kwam daar vanaf!
succes om dit ding lekvrij te krijgen...justmike schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:06:
Ben tanks met juice flow control niet gewend en had niet door dat je die moet dichtdraaien tijdens het vullen.![]()
Al doende leert men
heb werkelijk alles geprobeerd en ook anderen er builds in laten zetten maar het wil maar niet lukken..

ding staat hier nu stof te happen ; m'n limitless plus en aromamizer plus pissen tenminste niet...
I live in darkness , i exist in the shadow
Voor Mattata (Twelve Monkeys) clone te maken heb je grape candy van TPA nodig. thechosenfew.eu had deze in hun aanbod maar nu niet meer. Hun reply n anavraag waarom niet:
Dear Customer,
We are waiting on TFA to release a non-flammable version of it.
Regards,
Customer service
Ik moest toch even fronsen.
Dear Customer,
Regards,
Customer service
Heb na mijn 2de build eigenlijk geen last meer van lekken. Ik prop aardig wat katoen in de gaatjes en heb de flow control 3/4 dicht staan. De damp prestaties lijken er niet onder te lijden.shicomm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:47:
[...]
succes om dit ding lekvrij te krijgen...
heb werkelijk alles geprobeerd en ook anderen er builds in laten zetten maar het wil maar niet lukken..![]()
ding staat hier nu stof te happen ; m'n limitless plus en aromamizer plus pissen tenminste niet...
Ben er wel tevreden over
Ik heb uit frustratie door het lekken 2 OBS engines gekocht. Super tank, top airflow, altijd lekvrij.shicomm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:47:
[...]
succes om dit ding lekvrij te krijgen...
heb werkelijk alles geprobeerd en ook anderen er builds in laten zetten maar het wil maar niet lukken..![]()
De griffin 25 plus smaakt uiteindelijk wel beter. Het lekken beperk je tot een minimum door de juiceflow dicht te draaien bij niet-gebruik en door deze open te draaien op zijn kop en 5 seconden lucht in de holes te laten.
Voor de smaak gebruik ik toch drippers.
@rednaz420
Volledig mee eens. Heb ook een OBS Engine en qua gebruiksgemak heb ik nog geen betere tank gevonden ( en heb er al heel wat geprobeerd )
Volledig mee eens. Heb ook een OBS Engine en qua gebruiksgemak heb ik nog geen betere tank gevonden ( en heb er al heel wat geprobeerd )
@justmike
Inderdaad, je kan ermee doen wat je wilt. Het wicken is gemakkelijk, en er gaat een hoop juice in (5.2ml).
Ze staan perfect op koperen mods:
https://pasteboard.co/GzGRiSt.jpg
Ik gebruik ze in de auto en op festivals, je hoeft er niet naar te kijken. Vullen en dampen maar!
Inderdaad, je kan ermee doen wat je wilt. Het wicken is gemakkelijk, en er gaat een hoop juice in (5.2ml).
Ze staan perfect op koperen mods:
https://pasteboard.co/GzGRiSt.jpg
Ik gebruik ze in de auto en op festivals, je hoeft er niet naar te kijken. Vullen en dampen maar!
Nonde, ik wil wolken en smaak!!!! De Justfog Q16 voldoet eigenlijk niet meer aan mijn eisen, maar ik wil geen coils bouwen etc.
Is een Smok Alien AL85 een optie, of een Eleaf Pico? Ik wil dus gewoon coils kopen, maak zelf geen liquids, maar wil wel eens andere liquids proberen die 70/30 vg/pg zijn zonder dat de coils er aan gaan.
Zijn bovengenoemde opties voor MTL of DL? Zijn meegeleverde tanks goed?
Is een Smok Alien AL85 een optie, of een Eleaf Pico? Ik wil dus gewoon coils kopen, maak zelf geen liquids, maar wil wel eens andere liquids proberen die 70/30 vg/pg zijn zonder dat de coils er aan gaan.
Alien en pico kitjes zijn eigenlijk alleen DL. MTL met een melo (icm de pico) kan wel maar daar is het eigenlijk niet voor gemaakt. Teveel airflow in die tanks.
MTL tanks zijn sowieso erg dun gezaaid tegenwoordig.
Als mod is de pico wel erg fijn en klein. Helemaal icm met de alternatieve arctic fox firmware: https://nfeteam.org/forum/
MTL tanks zijn sowieso erg dun gezaaid tegenwoordig.
Als mod is de pico wel erg fijn en klein. Helemaal icm met de alternatieve arctic fox firmware: https://nfeteam.org/forum/
welk recept gebruik je voor matata?rednaz420 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:58:
Voor Mattata (Twelve Monkeys) clone te maken heb je grape candy van TPA nodig. thechosenfew.eu had deze in hun aanbod maar nu niet meer. Hun reply n anavraag waarom niet:
Dear Customer,
Regards,
Customer service
Verwijderd
Moet het speciaal bij thechosenfew vandaan komen, anders staan hieronder nog een paar adresjes waar je het gewoon kan krijgen, vooral die van Savevape is interessant.rednaz420 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:58:
Dear Customer,
Regards,
Customer service
https://www.savevape.nl/nl/tpa-grape-candy.html
en
https://www.aroma-company...tfa-grape-candy-15ml.html
als je voor een pico gaat, kies dan het vernieuwde Pico 25 model met de nieuwe Ello tank. Als je in de toekomst een nieuwe (rebuildable) tank wil heb je veel meer keuze doordat er een 25mm tank op past. Op het oude model passen enkel 22 mm tanks en dan is de keuze voor een goede tank veel beperkter.pilskes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:24:
Nonde, ik wil wolken en smaak!!!! De Justfog Q16 voldoet eigenlijk niet meer aan mijn eisen, maar ik wil geen coils bouwen etc.
http://www.eleafworld.com/istick-pico-25-with-ello/
Was nog niet op de hoogte van de nieuwe Pico 25 (Nog steeds zeer tevreden over mijn oude pico's en 25mm is verrekte handig): meteen besteld. Thanks voor de info
Neem er gelijk zo'n rubber clearomizer bandje bij wat je om de tank doet.polopolo150 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:02:
[...]
Heb mijn reguliere vape winkel gebeld en ze hebben de glazen en doen ook de vervanging
Denk dat ik uit paniek het plaatste hierzo. Sorry daarvoor.
Als hij dan valt is de kans groot dat het rubberbandje de klap opvangt.
Gisteren de Pico met melo 3 mini tank gekocht, ik kreeg er een flesje liquid bij ik koos sinaasappel van pinky vape (be cool) maar ik vind die smaak niet lekker. Ik heb het tankje omgespoeld en nieuwe liquid erin gedaan banaan van flavourtec. Echter na meer als 1 tankje gedampt te hebben proef ik nog helemaal geen banaan maar nog wel die sinaasappel. Ik heb nu het tankje heel even in de wodka gelegd (alles behalve de coil en mod) maar zelfs dan proef je het nog steeds hardnekkig. Nu heb ik het maar 10 minuten ofzo in de wodka gedaan (geen geduld enzo) , zou het misschien in de coil zitten? Zou het er vanzelf nog uitgaan? Wil eigenlijk niet meteen weer een nieuwe coil onnodig er in steken als deze er nog geen dag inzit.
@dennis_rsb
Je kan de coils gewoon spoelen met water, laten drogen en daarna weer gebruiken.
Ze direct gebruiken na het spoelen kan ook, maar dan verdun je de liquid en smaak en gaat het door het lagere kookpunt van water wel eerst een tijdje als gek spetteren.
Je kan de coils gewoon spoelen met water, laten drogen en daarna weer gebruiken.
Ze direct gebruiken na het spoelen kan ook, maar dan verdun je de liquid en smaak en gaat het door het lagere kookpunt van water wel eerst een tijdje als gek spetteren.
Coils onder water uitspoelen heb ik slechte ervaringen mee. De wick gaat los zitten ofja in elk geval is ie niet meer intact. Dan misschien nog beter nachtje in de wodka en goed laten drogen?justmike schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
@dennis_rsb
Over spetteren gesproken, deze set heeft soms spitback, met de q16's nooit. Ik denk dat dit normaal is door de lage weerstand. De ego aio en eleaf gs air 2 had er bij mij ook last van.
Ik had dit laatst ook met een mexican fried ice smaak. Vond de smaak erg goed maar toen ik wilde switchen was de smaak er niet uit te krijgen, uiteindelijk zelfs na het spoelen van de coil niet. Je kan ze geloof ik ook in kokend water doen (kan iemand dat bevestigen?). Anders gewoon een nieuwe coil er in.dennis_rsb schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:28:
Zou het er vanzelf nog uitgaan? Wil eigenlijk niet meteen weer een nieuwe coil onnodig er in steken als deze er nog geen dag inzit.
Ik zou dan denken dat de ethanol in wodka nog agressiever in werkt op de onderdelen van de coil dan kraantjes waterdennis_rsb schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Coils onder water uitspoelen heb ik slechte ervaringen mee. De wick gaat los zitten ofja in elk geval is ie niet meer intact. Dan misschien nog beter nachtje in de wodka en goed laten drogen?
( vraagje voor de chemici hier: Breekt ethanol cellulose af ???)
Ik "spoelde" mijn melo coils altijd met een beetje citroensmaak liquid, dat is vrij overheersend en en smaakt goed in combinatie met zo goed als alle andere smaken.
[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 07-07-2017 13:55 ]
Verwijderd
Je kan de coils wel uitspoelen met water, maar dan moet het wel gedeminiraliseerd of gedestileerd water zijn, anders wordt het inderdaad een ramp.dennis_rsb schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Coils onder water uitspoelen heb ik slechte ervaringen mee. De wick gaat los zitten ofja in elk geval is ie niet meer intact. Dan misschien nog beter nachtje in de wodka en goed laten drogen?
Over spetteren gesproken, deze set heeft soms spitback, met de q16's nooit. Ik denk dat dit normaal is door de lage weerstand. De ego aio en eleaf gs air 2 had er bij mij ook last van.
Je kan ook je tankje met VG vullen en dan gaan dampen tot je tankje leeg is, door dit zonder verdere aroma te doen, reinigt de VG als het ware de coil. In het uiterste geval kan je een dry hit veroorzaken, maar hier dien je voorzichtig mee te zijn.
Kraanwater heb ik dus geen goede ervaringen mee. In wodka leggen veel mensen hem, of dat negatief werkt op de coil weet ik niet. Maar vrijwel iedereen doet het daarmee.justmike schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Ik zou dan denken dat de ethanol in wodka nog agressiever in werkt op de onderdelen van de coil dan kraantjes water![]()
( vraagje voor de chemici hier: Breekt ethanol cellulose af ???)
Ik "spoelde" mijn melo coils altijd met een beetje citroensmaak liquid, dat is vrij overheersend en en smaakt goed in combinatie met zo goed als alle andere smaken.
Ben overigens naar de dampwinkel gegaan meteen nieuwe coils gekocht. Hun raadde aan als ik de nieuwe coil er in doe meteen het tankje een kwartier in heet water te doen. Dat kan ik doen en daarna in de wodka en naspoelen. Dan zit ik 100% safe. De mod moet toch zo aan de lader. Maar heet water, ik doe denk gewoon lauw met name ivm die O ringen.
Ik gebruik enkel wodka om mijn mix spullen te spoelen. Na het mixen heb ik dan een multi flavor wodka shot om achterover te kappen.
Verwijderd
O-ringen kan je er beter afhalen, ook met lauw water. De beste manier om een tank te reinigen, is nog altijd een ultrasoon reiniger, maar dan wel zonder de coil en zonder de O-ringen.

Ik laat de ringen er op altijd. Die q16's heb ik wel eens uit elkaar gehaald. Maar dit is makkelijker en gaat goed genoeg schoonVerwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:48:
O-ringen kan je er beter afhalen, ook met lauw water. De beste manier om een tank te reinigen, is nog altijd een ultrasoon reiniger, maar dan wel zonder de coil en zonder de O-ringen.
Waarom is het dan een ramp? Ik doe het wel vaker en nooit problemen mee gehad?Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Je kan de coils wel uitspoelen met water, maar dan moet het wel gedeminiraliseerd of gedestileerd water zijn, anders wordt het inderdaad een ramp.
Verwijderd
Ik haal ze er altijd af en wel om de redenen, dat tussen de O-ring en de tank er ook altijd wel een beetje liquid zit en dat wil ik ook weghalen. De O-ringen laat ik even in lauw-warm water liggen en droog ze dan met een velletje keukenpapier. Vervolgens weer in elkaar zetten en dampen maar!dennis_rsb schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:51:
[...]
Ik laat de ringen er op altijd. Die q16's heb ik wel eens uit elkaar gehaald. Maar dit is makkelijker en gaat goed genoeg schoon
Ervaringen wisselen blijkbaar. Zal ook van het type wick afhangen en water is een woord. Gebruikt die persoon koud water, lauw, warm, heet of gekookt water.Dr0ppFTW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:02:
[...]
Waarom is het dan een ramp? Ik doe het wel vaker en nooit problemen mee gehad?
Verwijderd
Omdat er een kans is, dat de coil de liquid slecht opneemt en omdat ie nat gaat sputteren. Gedemineraliseerd water of gedistileerd water zal dat niet doen. Als iemand een PG-allergie heeft, dan vervang je de Pg door eerder genoemde soorten water, zonder het risico dat je coil vastloopt.Dr0ppFTW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:02:
[...]
Waarom is het dan een ramp? Ik doe het wel vaker en nooit problemen mee gehad?
Toch een probleem met de melo 3 mini. Hij lekt merk ik langs de driptip als ik hem op z'n kop houdt. Ik snap het niet, ik maak de driptip na elke vulbeurt droog! Ook aan de onderkant van de clearo lijkt het of ie wat lekt soms. Ik las net op internet dat je bij een topfill atlijd de luchtregeling dicht moet zetten als je hem vult? En miss heb ik hem iets te vol gedaan waardoor het langs de driptip eruit kwam? Dus als ik hem volgende keer niet te vol doe en ff driptip schoonmaak zou het oke moeten zijN?
Verwijderd
Is er misschien wat liquid in het buisje gekomen? Dat zou namelijk het lekken via de driptip verklaren. Werk zelf niet met de Melo 3, dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.dennis_rsb schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:16:
Toch een probleem met de melo 3 mini. Hij lekt merk ik langs de driptip als ik hem op z'n kop houdt. Ik snap het niet, ik maak de driptip na elke vulbeurt droog! Ook aan de onderkant van de clearo lijkt het of ie wat lekt soms. Ik las net op internet dat je bij een topfill atlijd de luchtregeling dicht moet zetten als je hem vult? En miss heb ik hem iets te vol gedaan waardoor het langs de driptip eruit kwam? Dus als ik hem volgende keer niet te vol doe en ff driptip schoonmaak zou het oke moeten zijN?
Bij de Smok TFV 4 en TFV 8 die ik gebruik, draai ik nooit de luchtregeling dicht, maar het kan zijn dat het met de Melo wel nodig is. Als je hem vult moet je de glasmaat aanhouden en dan 2mm onder het randje blijven, zo heb ik tenminste gemerkt met de Kanger Subtanks, als je die te vol doet, dan gaat die via de driptip idd lekken. Hoop dat je aan deze info wat hebt, al gaat het om totaal verschillende tankjes...

Ik heb ff de coil eruit gehaald. En de base drooggedept. Mondstukje weer drooggedept en ook het afsluitringetje. Er zit zover ik zie niet echt een schoorsteen in. Wat als ik het afsluitringetje (wat je dus opent als je hem wil vullen) daaronder zie bijna meteen de wick van de coil al zitten. En daar tussen in lijkt het me niet slim om droog te maken zover dat al nodig is. Eergisteren toen ik dat wou doen bleef er een stuk keukenpapier in de coil zitten zag ik later xD In het boekje staat dat je je niet onder de 10% moet komen en niet verder dan max 90% vullen.Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:31:
[...]
Is er misschien wat liquid in het buisje gekomen? Dat zou namelijk het lekken via de driptip verklaren. Werk zelf niet met de Melo 3, dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
Bij de Smok TFV 4 en TFV 8 die ik gebruik, draai ik nooit de luchtregeling dicht, maar het kan zijn dat het met de Melo wel nodig is. Als je hem vult moet je de glasmaat aanhouden en dan 2mm onder het randje blijven, zo heb ik tenminste gemerkt met de Kanger Subtanks, als je die te vol doet, dan gaat die via de driptip idd lekken. Hoop dat je aan deze info wat hebt, al gaat het om totaal verschillende tankjes...
Verwijderd
Dan lijkt het mij dat je al het mogelijke hebt gedaan om lekkage te voorkomen. Zoals al eerder gezegd heb ik totaal geen ervaring met de Melo, maar max. 90% vullen geldt eigenlijk wel voor elk tankje.dennis_rsb schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:54:
[...]
Ik heb ff de coil eruit gehaald. En de base drooggedept. Mondstukje weer drooggedept en ook het afsluitringetje. Er zit zover ik zie niet echt een schoorsteen in. Wat als ik het afsluitringetje (wat je dus opent als je hem wil vullen) daaronder zie bijna meteen de wick van de coil al zitten. En daar tussen in lijkt het me niet slim om droog te maken zover dat al nodig is. Eergisteren toen ik dat wou doen bleef er een stuk keukenpapier in de coil zitten zag ik later xD In het boekje staat dat je je niet onder de 10% moet komen en niet verder dan max 90% vullen.
Het minimum hou ik me eigenlijk nooit aan, damp net zolang door totdat ik een licht verbrand smaakje krijg. Hou het ondertussen natuurlijk wel in de gaten, zodat ik er op voorbereid ben. Vervolgens kan je je tankje dan weer vullen met dezelfde liquid of een ander smaakje, voordeel is dan wel dat er geen oude liquid in je coil is achtergebleven en dus ook geen invloed heeft op een eventueel nieuw smaakje.
Thanks wederom voor je reactie. Nja kijk het zou me niks verbazen dat die vloeistof uit de driptip inherent is aan het feit dat je er veel meer vermogen doorjaagt. Die driptips in die justfog Q16 zitten na 1 tankje dampen al helemaal vol met liquid. En bij deze op 35/40 watt is dat natuurlijk dan nog meer. Anyhow net dus gevuld met de luchtregeling dicht. En hij lekt in elk geval niet meer op de bodem. Als het vaak langs de driptip blijft lekken neem ik gewoon papieren zakdoekjes mee onderweg en maak ik regelmatig ff schoon.Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:08:
[...]
Dan lijkt het mij dat je al het mogelijke hebt gedaan om lekkage te voorkomen. Zoals al eerder gezegd heb ik totaal geen ervaring met de Melo, maar max. 90% vullen geldt eigenlijk wel voor elk tankje.
Het minimum hou ik me eigenlijk nooit aan, damp net zolang door totdat ik een licht verbrand smaakje krijg. Hou het ondertussen natuurlijk wel in de gaten, zodat ik er op voorbereid ben. Vervolgens kan je je tankje dan weer vullen met dezelfde liquid of een ander smaakje, voordeel is dan wel dat er geen oude liquid in je coil is achtergebleven en dus ook geen invloed heeft op een eventueel nieuw smaakje.
Verwijderd
En wederom graag gedaandennis_rsb schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Thanks wederom voor je reactie. Nja kijk het zou me niks verbazen dat die vloeistof uit de driptip inherent is aan het feit dat je er veel meer vermogen doorjaagt. Die driptips in die justfog Q16 zitten na 1 tankje dampen al helemaal vol met liquid. En bij deze op 35/40 watt is dat natuurlijk dan nog meer. Anyhow net dus gevuld met de luchtregeling dicht. En hij lekt in elk geval niet meer op de bodem. Als het vaak langs de driptip blijft lekken neem ik gewoon papieren zakdoekjes mee onderweg en maak ik regelmatig ff schoon.

Natuurlijk is een papieren zakdoekje wel een (nood) oplossing, maar hoort het volgens mij niet. Misschien is er een andere dampert die hier een antwoord op kan geven.

Hoop idd dat iemand hier meer over weet. Of ik moet heel voorZichtig door de wick heen deppen (want een echte schoorsteen zit er niet, of ik zie m niet doordat de coil daar misschien inzit)Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:49:
[...]
En wederom graag gedaanAls dat zo zou zijn, waarom heb ik er dan nooit last van als ik de Smok TFV4, TFV8 of de Kanger Subtank Plus of Mini gebruik? Door de beide Smoktankjes jaag ik met regelmaat 60 tot 70watt heen en geen druppel via de driptip, ook bij de Subtank Plus en Mini waar ik toch ook geregeld 45watt jaag, komt dit niet voor. Bij de laatste alleen als ik ze te vol doe...
![]()
Natuurlijk is een papieren zakdoekje wel een (nood) oplossing, maar hoort het volgens mij niet. Misschien is er een andere dampert die hier een antwoord op kan geven.
Verwijderd
Heb net even een plaatje bekeken van de Melo 3 Mini. Het deel waar je coil in zit, is tegelijkertijd de schoorsteen
Hmm oke dan kan ik wel met een heel dun stukje keukenrol het eens deppen. Thanks!Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:45:
Heb net even een plaatje bekeken van de Melo 3 Mini. Het deel waar je coil in zit, is tegelijkertijd de schoorsteen
Verwijderd
Ik denk dat het beter is om even de shop waar je hem gekocht hebt te bellen danwel langs te gaan, want zover ik weet is dit niet hoe het zou moeten werken. Maak eventueel met je phone een filmpje waarop het duidelijk te zien is, dan sta je altijd sterker in je bewering.

Snap ik maar ik bedoel meer eenmalig deppen omdat t best kan dat in de schoorsteen liquid zit omdat de tank vanochtend wat te vol was😜Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:21:
Ik denk dat het beter is om even de shop waar je hem gekocht hebt te bellen danwel langs te gaan, want zover ik weet is dit niet hoe het zou moeten werken. Maak eventueel met je phone een filmpje waarop het duidelijk te zien is, dan sta je altijd sterker in je bewering.
Verwijderd
Test het even uit en kijk wat het resultaat is. Zoals men zegt : "Meten is weten en gissen is missen..."dennis_rsb schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:25:
[...]
Snap ik maar ik bedoel meer eenmalig deppen omdat t best kan dat in de schoorsteen liquid zit omdat de tank vanochtend wat te vol was😜
Net Sugar Lips van flavour Boss ( 12 Monkeys - Kanzi clone ) geproefd bij een vriend. Leek wel een feestje in mijn mond. Vind hem zelfs beter dan de originele kanzi ( lees: minder suiker bom )
heb dus maar meteen een fles besteld voor mezelf:
https://flavour-boss.co.uk/product/sugar-lips-boss-shot/
heb dus maar meteen een fles besteld voor mezelf:
https://flavour-boss.co.uk/product/sugar-lips-boss-shot/
Hij blijft lekken. Heb al n hoop geprobeerd zoals o ringen gechecked, andere coil, coil aangedraaid, manier van vullen (spelen met airflow) etc
Zit te denken zou het vloeistof kunnen zijn? 45>%Pg & 30%VG. Op de ene site lees ik dat te dunne vloeistof in dit soort tankjes kan lekken en de andere site zegt weer dat dat bullshit is.
Zit te denken zou het vloeistof kunnen zijn? 45>%Pg & 30%VG. Op de ene site lees ik dat te dunne vloeistof in dit soort tankjes kan lekken en de andere site zegt weer dat dat bullshit is.
Afgelopen weekend is mijn Wismec Predator er mee opgehouden na opladen. De PC herkent hem nog als je hem aansluit, maar het scherm gaat niet meer aan en hij fired ook niet. Ben bang dat ik toch weer op zoek moet naar iets anders. Momenteel weer met mijn Pico aan het dampen geslagen.
Ben er vrij zeker van dat dat het probleem is. Je liquid is gewoon veel te dun. Er zit dus ook 25 % water indennis_rsb schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:55:

Ik zou zeggen , probeer het nog eens met een kwalitatieve liquid met minstens een 50/50 VG/PG verhouding, grote kans dat al je problemen opgelost zijn.
Is die 25% alleen water? Ik dacht voornamelijk smaakstoffen die gebaseerd zijn op pg/vg. Ik heb nu net de toch maar naar mijn mening iets minder lekkere liquid die ik nog had staan er weer in gedaan. Die is 40% PG en 60% VG. Eens kijken of dat verschil maakt. En als hij dan nog continue lekt dan de o ringen toch maar eens goed checken (dus tank uit elkaar halen)justmike schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:27:
[...]
Ben er vrij zeker van dat dat het probleem is. Je liquid is gewoon veel te dun. Er zit dus ook 25 % water in. Water in e- liquid heeft als enige nut : besparen op de kost van PG/VG en de zakken van de fabrikant te vullen.
Ik zou zeggen , probeer het nog eens met een kwalitatieve liquid met minstens een 50/50 VG/PG verhouding, grote kans dat al je problemen opgelost zijn.
Wat me al positief opviel, als ik de tank vul en dekseltje erop en ik schud er mee met de driptip naar beneden lekt hij daar niet! Dat was anders wel continue. Wel aan de onderzijde lektte die wat bij het vullen, maar misschien dat ik wat verkeerd deed (airflow was nochtans dicht) Maar goed ik gebruik de ''oude'' coil dus eerst dat de VG gaat overheersen kan het ff duren. Wel heb ik het tankje uitgespoeld. Ik ben benieuwd.
Edit: Toch vreemd dat door dunne liquid een tank kan lekken... Verkoper zei daar niets van, ook op YT zag i een reviewer die zei dat het BS is. Maar op bv het dampforum zie je wel degelijk dat er mensen altijd hogere VG aanraden bij dit soort tanks. Nu is 60% VG nog niet bijster hoog maar wel stukken meer als die >30%
[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 10-07-2017 14:38 ]
Verwijderd
Waar lees jij dan dat er 25% water in zit, ik kan het niet uit de tekst halen, zeker niet omdat er duidelijk staat van 45>%Pg, dus meer dan 45% Pg. Daarnaast is het Pg vervangen door water helemaal niet om te besparen op Pg en Vg, vraag dat maar eens aan iemand met een Pg-allergie.
Zelf heb ik liquids gedampt die voor 100% uit Pg bestonden, Koko White is daar een voorbeeld van en nog nooit heeft er ook maar 1 tankje bij mij gelekt om die redenen. Denk eerder dat het een "maandagochtend" product is, oftewel een miskleum.
http://vaporshop.be/nld/c...koko-white-e-liquid-100-0
Zelf heb ik liquids gedampt die voor 100% uit Pg bestonden, Koko White is daar een voorbeeld van en nog nooit heeft er ook maar 1 tankje bij mij gelekt om die redenen. Denk eerder dat het een "maandagochtend" product is, oftewel een miskleum.
Ik zie het op de site van hun ook niet staan. Nja ik wist zelf ook niet dat het kon door liquid die te dun is. Maar zoals ik al zei ik lees veel wisselende reacties. Maar op het dampforum zijn er toch echt heel veel die zeggen dat het wel degelijk kan. Want ik tikte op het zoekveld termen is als lekkende tank, lekkende clearomizer etc en dan zie je regelmatig dat ze aanraden om meer VG te pakken.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:40:
Waar lees jij dan dat er 25% water in zit, ik kan het niet uit de tekst halen, zeker niet omdat er duidelijk staat van 45>%Pg, dus meer dan 45% Pg. Daarnaast is het Pg vervangen door water helemaal niet om te besparen op Pg en Vg, vraag dat maar eens aan iemand met een Pg-allergie.
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.