Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuffer schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:27:
Yep, same here, na 22 jaar (pakje per dag) gerookt te hebben ook begonnen afgelopen weekend met dampen. Heb daarvoor de eGo AIO V2 van joyetech. Werkt voor mij prima en stoppen met de sigaret ging verrassend makkelijk.

Vraag me echter wel af wat een juiste dosering is qua nicotine mg/ml. Heb nu 6mg/ml . Hoeveel hebben jullie?
Tabaksmaakjes over het algemeen 3mg tot 5mg, alle andere smaakjes 0mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Tabaksmaakjes over het algemeen 3mg tot 5mg, alle andere smaakjes 0mg.
Nice, ik zit nu op 6 en vind het prima te doen nu. Aangeraden was 9 maar vind dat tot nu toe niet nodig. Doel is uiteindelijk om wel wat te minderen in hoeveelheid (stoppen is nu een ver van mn bed show).

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuffer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:28:
[...]

[...]

Nice, ik zit nu op 6 en vind het prima te doen nu. Aangeraden was 9 maar vind dat tot nu toe niet nodig. Doel is uiteindelijk om wel wat te minderen in hoeveelheid (stoppen is nu een ver van mn bed show).
Zolang je het met 6mg kan doen, hou dat dan gewoon aan. Niemand kan jou vertellen dat je hoger of lager moet met de mg's, dat is helemaal aan jou.
Toen ik stopte met roken, begon ik met 18mg, na 3 weken ging ik naar 12mg en dat lukte prima om vol te houden. Weer 3 weken later ging ik naar 6mg en ook dat leverde geen probemen op, daar heb ik een tijdje op gezeten en was ik op zich wel tevreden. Na zo'n 5 weken zakte ik naar 3mg en daar zit ik nog steeds op en af en toe maak ik een flesje 5mg. Nicotine stop ik alleen in tabaksmaakjes, op de 1 of andere manier associeer ik nicotine met tabak, als ik bv. een fruitsmaakje damp, dan is dat altijd 0mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 18:13

shicomm

<***>

Ben op m'n justfog gestart met 12mg , dat was prima maar toen ik over ging naar m'n isub tank verging ik gewoon.
Snel naar 6mg gezakt en daar zit ik nog altijd op.

Probeer wel langzaam weer wat af te bouwen , heb m'n adv nu op 5mg zitten en dat gaat prima.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
auroortje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:22:
[...]
Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in.
Maar als ik nu voor 17.95 een fles koop en wat nicotine toevoeg en aanvul met base tot 120 ml heb ik toch liquid voor €1,49 per 10 ml. Is toch niet echt duur als je het vergelijkt naar andere 10ml kant en klare flesjes.
Huh? Ben benieuwd naar jouw berekening dan.
Als ik 17,95 betaal voor 100ml, dan zit ik al op 1,79 per 10ml.... jij voegt er dan nog base en Nic aan toe, en komt dan uit op 1,49?
Domino schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Voor €1,50 mix je makkelijk een 100ml zelf. Is even een kleine investering naar daarna kijk je nooit meer naar premixed liquids.
Base, Nic en Aroma en dat voor 1,50 per 100ml?
Ik mix ook zelf, maar nic op 7mg/ml, goede VG/PG en een 5-10% aroma kom ik toch gauw uit op minstens 5 Euro per 100ml. Dus erg benieuwd hoe jij dat doet voor 1,50.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Als ik 17,95 betaal voor 100ml, dan zit ik al op 1,79 per 10ml.... jij voegt er dan nog base en Nic aan toe, en komt dan uit op 1,49?

[...]

Ik mix ook zelf, maar nic op 7mg/ml, goede VG/PG en een 5-10% aroma kom ik toch gauw uit op minstens 5 Euro per 100ml. Dus erg benieuwd hoe jij dat doet voor 1,50.
Groot inkopen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Doe eens een poging (bij voorkeur met links) daar een berekening van te maken voor een consument.
Ik heb verdomd goedkope Nic van 100mg/ml, maar die prijzen red ik niet, tenzij ik PG/VG voor de veeteelt gebruik misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Je kan via e-liquid-recipes.com op je account invullen hoe duur aroma's en base kosten en dan berekend die wat de prijs per x aantal ml is.

Ik zelf kom meestal uit op zo'n 3e voor 50ml afhankelijk hoeveel aroma's ik gebruik in een recept.

Ik koop overigens nooit echt groot in en eigenlijk altijd via Savevape. Mochten mensen nog tips hebben voor andere shops hou ik me aanbevolen want moet wel binnenkort weer gaan bestellen. :)

Zit er trouwens wel aan te denken om bij Savevape een liter base met 48mg. Ik heb een bedrijf dus kan het via wholesale bestellen. :) Ze hebben nu een mooie actie, 65e voor een liter. Of heeft iemand betere aanbiedingen gezien?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Radiance schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:43:
Je kan via e-liquid-recipes.com op je account invullen hoe duur aroma's en base kosten en dan berekend die wat de prijs per x aantal ml is.

Ik zelf kom meestal uit op zo'n 3e voor 50ml afhankelijk hoeveel aroma's ik gebruik in een recept.

Ik koop overigens nooit echt groot in en eigenlijk altijd via Savevape. Mochten mensen nog tips hebben voor andere shops hou ik me aanbevolen want moet wel binnenkort weer gaan bestellen. :)

Zit er trouwens wel aan te denken om bij Savevape een liter base met 48mg. Ik heb een bedrijf dus kan het via wholesale bestellen. :) Ze hebben nu een mooie actie, 65e voor een liter. Of heeft iemand betere aanbiedingen gezien?
Die SaveVape Nic is inderdaad goedkoop, ik weet alleen niet of ze die nog hebben. (Volgens mij ben je al te laat, en is ie verdwenen) Met een beetje zoeken vind je nog wel andere verkopers met mogelijk betere prijzen.

3 Euro voor 50ml is heel wat anders dan 1,50 voor 100ml
Die 3 Euro voor 50ml lukt mij ook nog wel.
Maar ben benieuwd of iemand kan aantonen dat 1,50 per 100ml voor een serieuze liquid te realiseren is incl. Nicotine, en aroma. Zelfs met een single aroma lukt mij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Die SaveVape Nic is inderdaad goedkoop, ik weet alleen niet of ze die nog hebben. (Volgens mij ben je al te laat, en is ie verdwenen) Met een beetje zoeken vind je nog wel andere verkopers met mogelijk betere prijzen.

3 Euro voor 50ml is heel wat anders dan 1,50 voor 100ml
Die 3 Euro voor 50ml lukt mij ook nog wel.
Maar ben benieuwd of iemand kan aantonen dat 1,50 per 100ml voor een serieuze liquid te realiseren is incl. Nicotine, en aroma. Zelfs met een single aroma lukt mij dit niet.
Op de site staat dat het nog op voorraad is maar denk dat ik nu maar direct ga bestellen haha.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Radiance schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Op de site staat dat het nog op voorraad is maar denk dat ik nu maar direct ga bestellen haha.
Zeker doen!!
Maar waar zie jij op die site nog die liter (10x100ml) van 48 mg/ml base staan?
Niet dat ik nog wil kopen, heb genoeg tot mijn pensioen, maar ik dacht dat zelfs SaveVape er al mee gestopt was een paar dagen na 20 mei.

[ Voor 18% gewijzigd door LessRam op 12-06-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Zeker doen!!
Maar waar zie jij op die site nog die liter (10x100ml) van 48 mg/ml base staan?
Wholesale 10x100 actie.
Je moet dus wel een bedrijfsnaam op kunnen geven als ik het goed begrijp.

[ Voor 10% gewijzigd door Radiance op 12-06-2017 11:54 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Inderdaad, die pagina kreeg ik niet meer in beeld, zo wel. (Niet bedacht om wholesale aan te klikken)
Ik zou dan inderdaad gaan bestellen, want sinds 20 mei zou dit niet meer zo mogen voor gewone consumenten.

[ Voor 11% gewijzigd door LessRam op 12-06-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:17
[...]
Bitte:

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/ror5bd3af/image.jpg

Toegegeven, minimaal nicotine. Ik zit nu eenmaal op 1.5mg. Mixen op 6mg levert een prijs op van €1.70.

Allemaal normale ingredienten, nic van chemnovatic, VG in het groot (25kg) ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:56:
Inderdaad, die pagina kreeg ik niet meer in beeld, zo wel.
Ik zou dan inderdaad gaan bestellen, want sinds 20 mei zou dit niet meer zo mogen voor gewone consumenten.
Ja daarom, ik zag het ineens op hun Facebook pagina voorbij komen dat ze niet meer aan consumenten mogen versturen en ik heb niet zo gek veel meer op voorraad thuis. Maar moet er dan wellicht snel bij zijn voordat ze uitverkocht zijn. Acht de kans niet heel groot dat ze het daarna nog groot gaan inkopen omdat ze het minder snel kunnen slijten.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Domino schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:59:
[...]
Bitte:
Toegegeven, minimaal nicotine. Ik zit nu eenmaal op 1.5mg. Mixen op 6mg levert een prijs op van €1.70.
Allemaal normale ingredienten, nic van chemnovatic, VG in het groot (25kg) ingekocht.
Serieus, netjes d:)b zeker omdat je meerdere aroma's hebt gebruikt.
Inderdaad laag in Nic. Maar zelfs op 6mg maak je hem goedkoop!

Aroma's op 100ml ingekocht?
Die 25 kg VG is mij persoonlijk iets teveel. Maar maakt je totaal inderdaad goedkoper.
(Aannemende dat je Farmaceutische VG hebt en geen Foodquality of erger?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aroma's kan je zelfs per 500ml of per liter inkopen...als je maar naar het juiste adres gaat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:21:
Aroma's kan je zelfs per 500ml of per liter inkopen...als je maar naar het juiste adres gaat... :P
I know, maar ik vraag me af hoeveel "thuismengers" het in die volumes aanschaffen. :)
(Er vanuitgaan dat je laten we zeggen gemiddeld 3 ml aroma per 100 ml liquid nodig hebt. En dus 900 ml aroma voor 30L liquid.) Dan mag je 4 jaar lang allleen die ene smaak weg dampen.

Aroma's per 500ml / 1000ml is een volume die alleen verkopers inkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meng wel thuis, maar puur voor mezelf. ;) Ik koop in voor een grote groep vapers en bestel dus meerdere liters per keer, waardoor de prijs dus naar beneden gaat. Dus nee...een halve of hele liter aroma wordt niet alleen gekocht door verkopers.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:31:
[...]

I know, maar ik vraag me af hoeveel "thuismengers" het in die volumes aanschaffen. :)
(Er vanuitgaan dat je laten we zeggen gemiddeld 3 ml aroma per 100 ml liquid nodig hebt. En dus 900 ml aroma voor 30L liquid.) Dan mag je 4 jaar lang allleen die ene smaak weg dampen.

Aroma's per 500ml / 1000ml is een volume die alleen verkopers inkopen
Natuurlijk zijn er recepten waar je maar 3% aroma voor nodig hebt. De meeste recepten liggen volgens mij tussen de 10% en 15%. Daarnaast zijn er ook genoeg recepten die 20% of meer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flavor West raadt idd 20% aroma aan, dus dan heb je het met een halve of hele liter wel snel gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:43:
Flavor West raadt idd 20% aroma aan, dus dan heb je het met een halve of hele liter wel snel gehad. :P
Ja en zo zijn er wel meer. Flavourart daarentegen raad tussen 2% en 5% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Ja en zo zijn er wel meer. Flavourart daarentegen raad tussen 2% en 5% aan.
Klopt en FlavorMonks weer 10%. Zo zal je dus altijd verschillen blijven houden tussen de merken onderling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Undy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Natuurlijk zijn er recepten waar je maar 3% aroma voor nodig hebt. De meeste recepten liggen volgens mij tussen de 10% en 15%. Daarnaast zijn er ook genoeg recepten die 20% of meer vragen
Maar dat maakt het qua prijs zeker niet goedkoper.

Maar maak je zelf wat meer complexe liquids dan gebruik je toch wat minder per aroma.
Daarnaast zit er nogal wat verschil qu merkt. Gebruik je bijv. CdD dan is 2% vergelijkbaar met 10% TPA.
CdD is dan iets duurder, maar zeker geen 5x (zelfs geen 2x)

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 12-06-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
[...]

[...]
Omdat ik nog 20 ml toevoeg wat base en nic is kom je iets hoger uit dan 1.49. Centen kwestie.

Liter VG is 11 euro, daarvoeg ik 15 ml van toe.
Liter 36mg nic koste 16 euro, daar voeg ik 5 ml van toe.
KOm ik uit op 120 ml liquid met 1.5 mg nic. Mijn standaard.
Kan je het zelf uitrekenen maar tis maar een centen kwestie.
Blijft een goedkoper alternatief voor mensen die niet met allerlei aroma's willen stoeien en dan steepen.
Dit is kant en klaar en goed op smaak. Kopen en Dampen maar.

FF wat anders
vroeger werden de peuken ook steeds duurder en betaalde je het ook want je wilde nu eenmaal roken.
S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Aroma's op 100ml ingekocht?
Die 25 kg VG is mij persoonlijk iets teveel. Maar maakt je totaal inderdaad goedkoper.
(Aannemende dat je Farmaceutische VG hebt en geen Foodquality of erger?)
25 kilo pharma VG uit de UK voor destijds iets van €80 (inc verzenden):

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/duy5qvpy7/image.jpg

Met een ipv D2 erop voor de vergelijking ;)

Zijn nu ongeveer een fles of 8 uit, dus is genoeg voor ruim twee jaar in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Domino op 12-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
auroortje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Omdat ik nog 20 ml toevoeg wat base en nic is kom je iets hoger uit dan 1.49. Centen kwestie.

Liter VG is 11 euro, daarvoeg ik 15 ml van toe.
Liter 36mg nic koste 16 euro, daar voeg ik 5 ml van toe.
KOm ik uit op 120 ml liquid met 1.5 mg nic. Mijn standaard.
Kan je het zelf uitrekenen maar tis maar een centen kwestie.
Blijft een goedkoper alternatief voor mensen die niet met allerlei aroma's willen stoeien en dan steepen.
Dit is kant en klaar en goed op smaak. Kopen en Dampen maar.

FF wat anders
vroeger werden de peuken ook steeds duurder en betaalde je het ook want je wilde nu eenmaal roken.
S
In je 2e regel zit een groot deel van de reden waarom je zo goedkoop uit bent.
De Nic was zelfs voor 20 mei al duurder, dus jouw Nic is vermoed ik al wat langer geleden aangekocht. Vreemd trouwens dat je wel PG/VG hebt voor de "hoofdprijs".

Nogsteeds:
Een gewone consument, kan volgens mij nu niet meer inkopen en daarmee 1,50 per 100ml kwijt zijn. Aroma's per liter, VG/PG per 25 liter en Nicotine met prijzen van (ver) voor 20 mei zijn niet voor jan-met-de-pet die vandaag begint met DIY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:22:
[...]

In je 2e regel zit een groot deel van de reden waarom je zo goedkoop uit bent.
De Nic was zelfs voor 20 mei al duurder, dus jouw Nic is vermoed ik al wat langer geleden aangekocht.
Er zijn vorig jaar flink wat aanbiedingen geweest en als je had opgelet kan je slim inkopen op die manier. Vandaaar mijn prijs.
Vreemd trouwens dat je wel PG/VG hebt voor de "hoofdprijs".
Voor de hoofdprijs?? leg mij eens uit. Liter VG kost nu bijv. 12 euro.

Nogsteeds:
Een gewone consument, kan volgens mij nu niet meer inkopen en daarmee 1,50 per 100ml kwijt zijn. Aroma's per liter, VG/PG per 25 liter en Nicotine met prijzen van (ver) voor 20 mei zijn niet voor jan-met-de-pet die vandaag begint met DIY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
En snap nog steeds niet wrom je zo moeilijk doet over dat liquid te duur is.
Kijk eens om je heen en je ziet liquid die per 10ml zowat vloeibaar goud is. En ja, ook dat word goed verkocht.

Tis net als met mods. Je kan voor 30 euro wat kopen maar ook voor 1200 euro.
Je kan op allebei dampen. Dus ja, dit kan een eindeloze discussie worden.

Klein voorbeeldje:
Tis net als met whiskey. goedkope en dure. Tis maar net wat JIJ er aan uit wil geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
Oeps.... blijkbaar geef ik de verkeerde impressie af. Sorry

Ik zit me gewoon te informeren en lees graag van anderen.
Ik maak het ook zelf, en dan is het erg goedkoop, ik damp per dag hooguit 15-20ml voor 60-70 cent weg. Mijn Nic. was ook goedkoop 100mg/ml 1 liter voor onder de 80 Euro. En mijn VG/PG is dezelfde prijs als wat jij betaald. En dat vind ik persoonlijk de "hoofdprijs". Als ik rondkijk, zie ik dat het in grotere hoeveelheid vanuit engeland een stuk goedkoper is. Zelf ben ik verknocht aan VG/PG van savevape, dus kijk niet naar een paar euro. Het blijft goedkoper (zeker vergeleken met de boosters na 20mei) en vooral veel lekkerder dan de ouderwetse tabak.

Ik vond het gewoon even interessant om wat te "brainstormen" hier qua prijs/mogelijkheden.
En euhmmm... ipv Whiskey....mag een cognacje ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auroortje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:27:
En snap nog steeds niet wrom je zo moeilijk doet over dat liquid te duur is.
Kijk eens om je heen en je ziet liquid die per 10ml zowat vloeibaar goud is. En ja, ook dat word goed verkocht.
Omdat hij misschien teveel betaald? Bij de meeste webshops gaat zowel de Pg als Vg minstens 2 a 3 keer over de kop. Toch zijn er ook in NL adressen waar je tegen redelijke prijzen Pg en Vg kan kopen, maar dan is het nog steeds duurder dan strikt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:45:
[...]
Omdat hij misschien teveel betaald?
Nope. Ik betaal zeker gezien de huidige prijzen niet teveel. Het kan qua aroma's goedkoper, maar ik kan nog steeds mijn juist ADV niet vinden, dus koop aroma's in kleine hoeveelheden. (eppy's en 10ml) Maar qua Nicotine en PG/VG zijn mijn kosten prima.
zoals eerder gezegd; ik vond het effe leuk te brainstormen, en kijken of het anders kan, de leercurve omhoog halen. ;)

Excuses als dat negatief over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Nope. Ik betaal zeker gezien de huidige prijzen niet teveel. Het kan qua aroma's goedkoper, maar ik kan nog steeds mijn juist ADV niet vinden, dus koop aroma's in kleine hoeveelheden. (eppy's en 10ml) Maar qua Nicotine en PG/VG zijn mijn kosten prima.
zoals eerder gezegd; ik vond het effe leuk te brainstormen, en kijken of het anders kan, de leercurve omhoog halen. ;)

Excuses als dat negatief over kwam.
Dan zijn we het toch oneens met elkaar qua prijs van Pg en Vg. Zelfs in NL kan ik Pg en Vg voor beduidend minder kopen dan de € 11,- of € 12,- die ik hier lees. Heb eens bij een oude leverancier gekeken en prijs zit onder de € 10,- per liter. Ik haalde het eerst in Amerika, maar daar is de prijs ook flink gestegen en dan heb ik het niet over de Pg en Vg zelf, maar over de verzendkosten. Ik haal het nu nog steeds buiten Europa, maar niet meer in Amerika en de prijzen liggen stukken lager dan in NL, BE of DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:08:
[...]
Dan zijn we het toch oneens met elkaar qua prijs van Pg en Vg. Zelfs in NL kan ik Pg en Vg voor beduidend minder kopen dan de € 11,- of € 12,- die ik hier lees. Heb eens bij een oude leverancier gekeken en prijs zit onder de € 10,- per liter. Ik haalde het eerst in Amerika, maar daar is de prijs ook flink gestegen en dan heb ik het niet over de Pg en Vg zelf, maar over de verzendkosten. Ik haal het nu nog steeds buiten Europa, maar niet meer in Amerika en de prijzen liggen stukken lager dan in NL, BE of DE.
Prijzen in Polen en Spanje liggen inderdaad lager, en iets vertrouwder in de UK is de prijs ook een stuk lager. Ik ga daar dan ook zeker een keer kopen wanneer ik door mijn huidige PG/VG heen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
Heeft iemand linkjes naar die webshops in Polen en Spanje?

Ik heb weer aroma's nodig en zit nu te kijken op Dark Star Vapour waar ik op 8 penny per ml aroma kom.
11x 90ml flessen voor 79 pond inclusief verzending.

Ik zat eerst te kijken op Chef's Flavours maar die hebben 1 smaak die ik wil niet op voorraad (TPA Ripe Strawberry) en daar kom ik op 11 penny per ml uit. Plus dan zou ik die strawberry nog elders moeten bestellen waardoor het nog duurder wordt. Ik heb geen ervaring met beiden shops trouwens maar ken wel mensen die bekend zijn met Chef's maar niemand met Dark Star. Hier wellicht iemand? Ze verzenden pas sinds kort buiten de UK dus misschien vandaar dat niemand die ik ken ervaring met hun heeft.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Radiance schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:13:

Ik heb weer aroma's nodig en zit nu te kijken op Dark Star Vapour waar ik op 8 penny per ml aroma kom.

Ik zat eerst te kijken op Chef's Flavours maar die hebben 1 smaak die ik wil niet op voorraad (TPA Ripe Strawberry) en daar kom ik op 11 penny per ml uit. Plus dan zou ik die strawberry nog elders moeten bestellen waardoor het nog duurder wordt. Ik heb geen ervaring met beiden shops trouwens maar ken wel mensen die bekend zijn met Chef's maar niemand met Dark Star. Hier wellicht iemand? Ze verzenden pas sinds kort buiten de UK dus misschien vandaar dat niemand die ik ken ervaring met hun heeft.
Vrij goede prijzen, maar wel een teleurstelling dat ze geen Flavourart hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bestel je toch gewoon bij FlavourArt zelf?

https://flavourart.com/en/store/flavors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Dat kan ook, maar ik vind het vaak fijner als alles van 1 plek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:12:
[...]

Dat kan ook, maar ik vind het vaak fijner als alles van 1 plek komt.
Dat wil ik ook, maar dat lukt niet altijd :)
Daarnaast weet ik niet welke merken je bij elkaar wilt hebben ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 20:09
en kies dan vooral voor de betalende, duurdere verzend opties, (gratis) verzending met Poste Italiane is een absolute ramp. Je weet wanneer het verzonden word, maar wanneer het aankomt is voor iedereen een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Radiance schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:13:

Zo veel goedkoper is darkstar toch niet ?

Als ik puur kijk naar een enkel aroma van capella ( cake batter ) dan is de prijs gelijk maar het verzenden duurder ( ups ipv royal mail maar toch.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
shicomm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Zo veel goedkoper is darkstar toch niet ?

Als ik puur kijk naar een enkel aroma van capella ( cake batter ) dan is de prijs gelijk maar het verzenden duurder ( ups ipv royal mail maar toch.. )
Ik heb net een bestelling geplaatst boven de 65 pond, dan is verzenden buiten de UK gratis en krijg je 10% korting op je order. Ik kom op 11,30 uit inc. wisselkoers van PayPal voor 90ml Capella en 8e voor TPA 90 ml.

Het was sowieso goedkoper dan Chef's. Heb ook met PayPal betaald dus ga er vanuit dat het wel goed komt en anders kan ik altijd nog proberen iets te regelen met PayPal als de order niet aankomt o.d.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Radiance schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:43:
[..]

Als je een bedrijf hebt dat nicotine mag verwerken, maar iets zegt me dat dat niet zo is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Floor-is schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Als je een bedrijf hebt dat nicotine mag verwerken, maar iets zegt me dat dat niet zo is :)
Dat klopt inderdaad, maar dat haal ik niet van hun site af en controleren ze dat? Het is trouwens ook niet meer nodig dankzij een aantal tips die ik gekregen heb. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb gewoon op tijd een boel gekocht :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:11:
Ik heb gewoon op tijd een boel gekocht :D
Zelf mixen is vooruitkijken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Na maanden met pre-made coils te hebben gewerkt voor het eerst een eigen coil gebouwd *O*

Met wat 32/26 clapton draad een lekkere grote coil gemaakt met 6 wikkelingen die tot m'n verbazing op 1,4 ohm uit kwam.
Gaat als de brandweer in m'n limitless ! :*)

Binnenkort ook maar eens zo'n grote maken voor in m'n aromamizer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

In België willen ze het al helemaal morsdood slaan. http://www.hln.be/hln/nl/...aret-doven.dhtml?show=art

Just great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@vDR

Bij de nva willen ze heiliger dan de paus zijn en het begrotings- tekort moet ook dringend aangevuld worden. >:)

Als hun plannen er door komen zal dat voor mij alleen maar tot gevolg hebben dat ik nog meer in het buitenland zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

justmike schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:28:
@vDR

Bij de nva willen ze heiliger dan de paus zijn en het begrotings- tekort moet ook dringend aangevuld worden. >:)

Als hun plannen er door komen zal dat voor mij alleen maar tot gevolg hebben dat ik nog meer in het buitenland zal kopen.
Ja klopt. Hier hetzelfde. Helaas zit ik niet op een grote voorraad Nicotine :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:56
Sinds eergisteren heb ik geprobeerd om te stoppen met roken. Dat ging aardig goed tot nu. Toen had ik het idee om te gaan beginnen met een e sigaret omdat ik het roken enorm mis en dit al een verlangen is sinds kleins af aan (ja, is behoorlijk triest) om dit te doen.

Dus toch een grote pak sigaretten gehaald en besloten om dit voor het laatst te doen. Morgen ga ik een e sigaret halen! Echter, ik heb de topic start gelezen en gezien dat het toch verstandig is om te roken met nicotine vanwege de throat hit. Ik vind dit zelf wel jammer als het waar is omdat het mij juist ideaal leek om zonder nicotine door het leven te gaan.

Ik rook ondertussen vijf jaar dat met de jaren is uitgegroeid tot een ketting roker. Ik kocht potten tabak en rookte zoveel dat ik er regelmatig ziek van werd. Denk aan kotsen of flink last van maag.

Morgen ga ik naar een winkel in Rotterdam en dan ga ik het eens proberen en kijken of ik iets kan kopen wat me bevalt. Is dit ook aan te raden om naar een winkel te gaan of kan ik beter online kopen? En is het met een e sigaret ook mogelijk om me misselijk te roken? En is het ook mogelijk om toch nicotine vrij te roken als dat bevalt? Ik heb een paar jaar geleden een wegwerp nicotine vrij e sigaret geprobeerd en het beviel me wel. Alleen zat ik constant aan dat ding te zuigen waardoor het in een dag op is. Betekent dat ook dat mijn e sigaret ook zo snel op zou gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik gedaan heb, toen ik aan de e-sigaret begon, is afbouwen. Begonnen met 18mg liquid en na zo'n 4 weken ben ik gezakt naar 12mg liquid. Vervolgens ben ik iedere 4 weken een stap lager gegaan, dus van 18 naar 12, toen naar 6 en vervolgens naar 3mg, in tijd van zeg 4 maanden zat ik op 0mg en daar zit ik, hoofdzakelijk, nog steeds. Tabaksmaakjes rook ik vaak nog met 3mg, maar fruitsmaakjes en andere smaakjes zonder nicotine. Dit bevalt me nog steeds prima, verder vond ik het opvallend dat het zo makkelijk ging, desondanks dat ik toch meer dan 25 jaar had gerookt (4 pakjes a 50gram per week).

Het is altijd aan te raden om naar een stenen winkel te gaan, je krijgt daar zowiezo beter advies dan online en met een beetje geluk, mag je de e-sigaret uitproberen om te zien wat je bevalt, dit is echter niet overal zo. Uiteraard kan je je ook met een e-sigaret misselijk te roken, al is het, in mijn optiek, een stuk moeilijker, mede waarschijnlijk omdat er een hoop stoffen, die in normale tabak/sigaretten wel zitten, ontbreken. Ik zou je aanraden om met 12mg liquid te beginnen en dan om de 3 a 4 weken een stap lager te gaan. In het begin zit je inderdaad constant met je e-sigaret in je mond, maar na enige gewenning zal dit afnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justmike
@polopolo150

Laat je vooral niet afschrikken door de nicotine in e liquids. In tegenstelling tot wat iedereen je wil doen geloven is nicotine echt niet zo'n boosdoener. Qua schadelijkheid zit het ongeveer op het zelfde niveau als cafeïne.
Nicotine heeft zijn slechte reputatie te danken aan het feit dat het al decennia lang geassocieerd word met het roken van tabak. Het is echter het verbranden van tabak en de stoffen die daar bij vrij komen waar je aan kapot gaat, en niet van de nicotine. Meer en en meer onderzoeken tonen zelfs aan dat nicotine een therapeutische werking kan hebben. Zo is het al aangetoond dat nicotine de kans op ontwikkeling van ziektes als alzheimer en parkinson verlaagd en dat het kan helpen bij de behandeling van ADHD en epilepsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik ben dan daarom toch voor een liquid gegaan met nicotine erin. 4,5 mg erin.

Toch heb ik er wel een beetje spijt van. Het liefst paf ik door terwijl ik door de nicotine er helemaal geen zin in heb.

Wel merk ik dat dit minder tyfus zooi is dan analoog roken. Dus spijt heb ik zeker niet.

Ik heb een justfog j-easy 9 gekocht met een q16 coal als ik het goed begrijp. Ik snap het nog niet helemaal met het coal vervangen maar daarvoor zal ik wel als dat nodig is terug naar de winkel.

Voor de rest wel geinig ding. Ik vind het al waard omdat je dan zonder problemen binnen kan roken :)

Wat ik me wel afvraag. Hoe erg is het als je zo'n ding aan een snel oplader van een telefoon gebruikt? De verpakking raad aan ten alle tijden alleen 5v te gebruiken maar ben eigenlijk alleen omsingeld door snel laders.

[ Voor 49% gewijzigd door polopolo150 op 17-06-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
In onze voeding zit ook nicotine ..... Zeer gering maar het zit er in.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:31:

Toch heb ik er wel een beetje spijt van. Het liefst paf ik door terwijl ik door de nicotine er helemaal geen zin in heb.

Wel merk ik dat dit minder tyfus zooi is dan analoog roken. Dus spijt heb ik zeker niet.

Ik heb een justfog j-easy 9 gekocht met een q16 coal als ik het goed begrijp. Ik snap het nog niet helemaal met het coal vervangen maar daarvoor zal ik wel als dat nodig is terug naar de winkel.

Voor de rest wel geinig ding. Ik vind het al waard omdat je dan zonder problemen binnen kan roken :)

Wat ik me wel afvraag. Hoe erg is het als je zo'n ding aan een snel oplader van een telefoon gebruikt? De verpakking raad aan ten alle tijden alleen 5v te gebruiken maar ben eigenlijk alleen omsingeld door snel laders.
Bekijk eens wat filmpjes op YouTube van de just-fog .... Van YouTube leer je best veel, vaak is het duidelijker dan dat je enkel platte tekst leest.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:31:

Ik begrijp werkelijk niet dat er winkels zijn die dat soort shit nog verkopen. Verkoop alsjeblieft een eGo AIO, kost misschien €30-35 maar is zo ontzettend veel beter.

Je moet dat ding absoluut alleen laden met de lader die erbij zat, of in ieder geval géén snellader! Een snellader kan de batterij doen venten of erger..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Een primera winkel smeert je t maar wat graag aan hoor 😁

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja....Primera...die denken dat ze overal verstand van hebben...die verkopen net zo makkelijk een pak condooms als een e-sigaret... ;)
Voor een gedegen advies moet je echt naar een echte vapeshop gaan, maar die hebben weer geen verstand van condooms... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:50:
Tja....Primera...die denken dat ze overal verstand van hebben...die verkopen net zo makkelijk een pak condooms als een e-sigaret... ;)
Voor een gedegen advies moet je echt naar een echte vapeshop gaan, maar die hebben weer geen verstand van condooms... :P
Dat zit er dik in :P :9 Een echte vapeshop is idd het best, goed advies is het halve werk
:)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mijn eerste was een cuboid mini, met melo mini III tankje :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:04:
Mijn eerste was een cuboid mini, met melo mini III tankje :D
Mijn eerste echte "modje" was een Istick 50watt. 8) Daarvoor had ik de eerste Ego One met een Nautilus 5ml tankje, daarvoor nog de penbatterijtjes met een Ce4 tankje en daarvoor nog van die cartridgegevallen (krijgt een gevoel van nostalgie... :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Oh ja ! zo een pen heb ik ook nog gehad.....dat ging hem niet worden, met die lontjes in die tankjes ...volgens mij zat ik toen op 18mg nic, en maar lurken aan dat ding....vervolgens lag ik te trippen in bed ...dat was mijn eerste ervaring met vapen, wist toen ook totaal niet van hoe en wat. Gelukkig is het in de loop der jaren met een factor 100 verbeterd :D

Zoals jij het al beschreef een Ce4 tankje was het dus _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door dave1972 op 17-06-2017 17:35 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:34:
Oh ja ! zo een pen heb ik ook nog gehad.....dat ging hem niet worden, met die lontjes in die tankjes ...volgens mij zat ik toen op 18mg nic, en maar lurken aan dat ding....vervolgens lag ik te trippen in bed ...dat was mijn eerste ervaring met vapen, wist toen ook totaal niet van hoe en wat. Gelukkig is het in de loop der jaren met een factor 100 verbeterd :D
Juist ja...met die lontjes in de tank oftewel de Ce4 wegwerptankjes, de Ce5 daarvan kon je de coil vervangen ;), weerstand van 2.2 tot 2.4 Ohm, daar kom ik nu in geen velden of wegen meer in de buurt :P
Enkele jaren later kwam Sub-Ohmen om de hoek kijken en het zelf draaien van coiltjes, wat inderdaad een hele verbetering was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:40:
[...]

Juist ja...met die lontjes in de tank oftewel de Ce4 wegwerptankjes, de Ce5 daarvan kon je de coil vervangen ;), weerstand van 2.2 tot 2.4 Ohm, daar kom ik nu in geen velden of wegen meer in de buurt :P
Enkele jaren later kwam Sub-Ohmen om de hoek kijken en het zelf draaien van coiltjes, wat inderdaad een hele verbetering was :)
Ik was er eigenlijk gelijk van genezen en het daarna ook niet meer gevolgd. Kwam pas sinds nov 2016 weer om de hoek kijken.....en dat was f andere koek *O*

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:43:
[...]

Ik was er eigenlijk gelijk van genezen en het daarna ook niet meer gevolgd. Kwam pas sinds nov 2016 weer om de hoek kijken.....en dat was f andere koek *O*
Dan heb je er inderdaad een aardig gat tussenzitten ;) Heb net nog even aan zo'n penbatterijtje met een Ce5 tankje zitten sucken....maar dat gaat um toch echt niet meer worden, tijd om dat ding bij de overige spulletjes in mijn "museum" te zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Dan heb je er inderdaad een aardig gat tussenzitten ;) Heb net nog even aan zo'n penbatterijtje met een Ce5 tankje zitten sucken....maar dat gaat um toch echt niet meer worden, tijd om dat ding bij de overige spulletjes in mijn "museum" te zetten... :P
Hahaha serieus ? Kan idd nooit meer iets zijn vergeleken nu 😄 wel gaaf dat je die nog steeds hebt ...een aardig gat idd ....wat zou het zijn ? Een jaar of drie a vier ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:49:
[...]

Hahaha serieus ? Kan idd nooit meer iets zijn vergeleken nu 😄 wel gaaf dat je die nog steeds hebt ...een aardig gat idd ....wat zou het zijn ? Een jaar of drie a vier ?
Yups, zereneus _O- , heb hier nog een korte en een lange penbatterij liggen, de eerste Ego One uitvoering, de Nautilus en Aerotank Turbo (de eerste quad-coil) tankjes, heb zelfs al 1 Istick 50watt in mijn museum staan ;) , en nee, dat is niet meer te vergelijken met de huidige atomizers, die smaken een stuk beter! 8)
Ongeveer die tijd ja, daarvoor had je van die cartridgegevallen, die kon je zelf niet vullen zo ver ik weet... Eens kijken waar we over 5 jaar mee zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Yups, zereneus _O- , heb hier nog een korte en een lange penbatterij liggen, de eerste Ego One uitvoering, de Nautilus en Aerotank Turbo (de eerste quad-coil) tankjes, heb zelfs al 1 Istick 50watt in mijn museum staan ;) , en nee, dat is niet meer te vergelijken met de huidige atomizers, die smaken een stuk beter! 8)
Ongeveer die tijd ja, daarvoor had je van die cartridgegevallen, die kon je zelf niet vullen zo ver ik weet... Eens kijken waar we over 5 jaar mee zitten :P
Over 5 jaar, dacht precies t zelfde, alleen niet te hopen dat het ons dan erg moeilijk wordt gemaakt om uberhaupt nog te kunnen vapen |:(

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Floor-is schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Ik begrijp werkelijk niet dat er winkels zijn die dat soort shit nog verkopen. Verkoop alsjeblieft een eGo AIO, kost misschien €30-35 maar is zo ontzettend veel beter.

Je moet dat ding absoluut alleen laden met de lader die erbij zat, of in ieder geval géén snellader! Een snellader kan de batterij doen venten of erger..
Dit heb ik dus juist in een vape winkel gekocht. Ben ik genaaid?

[ Voor 36% gewijzigd door polopolo150 op 17-06-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Over 5 jaar, dacht precies t zelfde, alleen niet te hopen dat het ons dan erg moeilijk wordt gemaakt om uberhaupt nog te kunnen vapen |:(
Tja...kan nu nog steeds de dingen doen die ik 2 of 3 jaar geleden ook al deed, je moet alleen naar exotische oorden uitwijken tegenwoordig. Voordat de regels die wij al 2 jaar geleden hebben ingevoerd, in Engeland van kracht werden, haalde ik daar mijn +2ml tankjes vandaan. Nu zal ik moeten uitwijken naar Amerika of China om dat te kopen, maar dat is nog niet het grootste obstakel....gelukkig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:02:
[...]

Genaaid is miss niet het juiste woord, maar misschien geen goede keuze gemaakt, weten natuurlijk ook niet met wat voor vragen etc je daar naar binnen stapt :*)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:02:
[...]

Genaaid wil ik het niet echt noemen, het is wat je er van verwacht. Ik noem dit een starterssetje en op zich is daar niets fouts aan, denk alleen dat je over enkele maanden wat anders wilt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:03:
[...]

Tja...kan nu nog steeds de dingen doen die ik 2 of 3 jaar geleden ook al deed, je moet alleen naar exotische oorden uitwijken tegenwoordig. Voordat de regels die wij al 2 jaar geleden hebben ingevoerd, in Engeland van kracht werden, haalde ik daar mijn +2ml tankjes vandaan. Nu zal ik moeten uitwijken naar Amerika of China om dat te kopen, maar dat is nog niet het grootste obstakel....gelukkig. 8)
Dat is dan ook weer zo, maar het wordt er iig niet beter op, maarrrrrrrr jij als een slimme meid, die is op haar toekomst voorbereid *O* je hebt ook mensen zoals ik .... Die wachten het wel af of wordt afhankelijk van een slimme meid :Y oOo

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Meh. Goedkoop is dan dus blijkbaar duurkoop.

Ik ben halverwege de liquid die ik vandaag heb besteld. Nog even en het lijkt alsof ik elke dag zo'n liquid moet kopen. Dit is zeer zeker niet de bedoeling hiervan want ik wil juist geld besparen. Moet ik mijn nicotine verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Dat is dan ook weer zo, maar het wordt er iig niet beter op, maarrrrrrrr jij als een slimme meid, die is op haar toekomst voorbereid *O* je hebt ook mensen zoals ik .... Die wachten het wel af of wordt afhankelijk van een slimme meid :Y oOo
Daar heb je zeker gelijk, maar ik heb me, naar mijn mening, al aardig ingedekt als het gaat om de vloeistoffen ;) . Jij bent de vraag en ik ben het aanbod.... _O- , maar heb het idee, dat je dat helemaal niet erg vind! :P
Btw...heb vannacht een nieuwe lijst gemaakt...ff toesturen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Miss even naar de tekst kijken bij @Verwijderd ...je weet wel, waar bij mij iPhone 7 plus staat 👍🏼

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Daar heb je zeker gelijk, maar ik heb me, naar mijn mening, al aardig ingedekt als het gaat om de vloeistoffen ;) . Jij bent de vraag en ik ben het aanbod.... _O- , maar heb het idee, dat je dat helemaal niet erg vind! :P
Btw...heb vannacht een nieuwe lijst gemaakt...ff toesturen? :9
Klopt ..... Zeker geen moeite mee oOo stuur maar door _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:10:
Meh. Goedkoop is dan dus blijkbaar duurkoop.

Ik ben halverwege de liquid die ik vandaag heb besteld. Nog even en het lijkt alsof ik elke dag zo'n liquid moet kopen. Dit is zeer zeker niet de bedoeling hiervan want ik wil juist geld besparen. Moet ik mijn nicotine verhogen?
Duurkoop had het geweest als ze je een penbatterij met een Ce4 tank hadden verkocht, dan zou ik me in ieder geval flink genaaid voelen... ;)
Ik had je al aangeraden om met 12mg te beginnen, dan is je "nicotinebehoefte" eerder bevredigd :/
Als je echt geld wilt besparen, dan moet je zelf je e-liquid gaan maken, dat is pas goedkoop... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:14:
[...]
Ik had je al aangeraden om met 12mg te beginnen, dan is je "nicotinebehoefte" eerder bevredigd :/
Ja klopt sorry. Ik werd een beetje overrompeld omdat de demo die ik had ook met 4,5 mg was. Ik deed eigenlijk maar wat toen ik het kocht en vertrouwde de verkoper helemaal. Slechte eigenschap van me.

Morgen maar 12 mg halen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Ja klopt sorry. Ik werd een beetje overrompeld omdat de demo die ik had ook met 4,5 mg was. Ik deed eigenlijk maar wat toen ik het kocht en vertrouwde de verkoper helemaal. Slechte eigenschap van me.

Je hoeft geen sorry te zeggen ;) Maar je zal merken, dat als je aan de 12mg zit, dat ik gelijk heb 8)
Neem voor zekerheid naast de 12mg smaakje, ook een 0mg van hetzelfde smaakje mee, als je dat dan bij elkaar gooit, zit je op gemiddeld 6mg, mocht de 12mg te sterk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Volgens mij is het wel zo ( zelfs in een primera winkel ) dat er altijd gevraagd wordt hoeveel je hebt gerookt of rookt ...want vaak aan de hand daarvan wordt de nicotine bepaald. Vandaar ik ook zei, wat eventueel je eigen vragen geweest zijn. 8)7

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Eigenlijk had ik zelf niet echt vragen gesteld behalve over de accu. Omdat ik de topic start staat dat je nooit een single accu moet bestellen. De verkoper zei dat dat niet zo erg is met deze want kan gewoon een jaar of twee meegaan zei hij.

Ik voel me echt zo dom nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:00:
Eigenlijk had ik zelf niet echt vragen gesteld behalve over de accu. Omdat ik de topic start staat dat je nooit een single accu moet bestellen. De verkoper zei dat dat niet zo erg is met deze want kan gewoon een jaar of twee meegaan zei hij.

Neeuuuh dom is niet nodig ....maar lees je eens in over het vapen op zich, er zijn zoveel mods zoveel tankjes, wil je vapen zoals je een sigaret rookt ...( mouth to lung ) of gelijk door naar de longen ( direct lung ) lezen en filmpjes bekijken is gewoon belangrijk, zodat je iig de juiste vragen kan stellen 😃

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:00:

Mijn oma zei altijd "er is maar 1 domme vraag....en dat is de vraag die niet gesteld wordt..." ;)

Tja, de verkoper kan zoveel zeggen, het beste wat je kan doen, is je huiswerk van tevoren maken, zodat je niet geheel onbeslagen ten ijs gaat. Je mag de verkoper best uitdagen met je vragen, want dan weet je ook wat zijn/haar kennis is :P
Een accu kan je gemiddeld 300 keer opladen, dus als je iedere dag aan het opladen bent, komt die 2 jaar niet echt uit, aangezien een jaar 365 dagen heeft 8) . Alles wat je boven die 300 keer kan opladen is meegenomen, daarom raad ik mensen altijd aan om een houder met losse batterij aan te schaffen. Batterij vervangen als die op is en dampen maar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Fuck @Verwijderd wat zijn we eensgezind 😄😄

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eng hè? Krijg er gewoon kippevel van... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
😜😜

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Kan dat overmatig roken van vapen zoals ik dat vandaag heb gedaan ook leiden tot een paniekaanval? Deze heb ik net namelijk gehad. Kan ook toeval zijn omdat ik me letterlijk echt niet goed voelde sinds mijn laatste post (door mijn aankoop).

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 17-06-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:43:
Kan dat overmatig roken van vapen zoals ik dat vandaag heb gedaan ook leiden tot een paniekaanval? Deze heb ik net namelijk gehad. Kan ook toeval zijn omdat ik me letterlijk echt niet goed voelde sinds mijn laatste post (door mijn aankoop).
Bij mij niets over bekend, maar ik ben dan ook een gifmengster en geen arts.... :/

Maak je je daar nou niet druk over, op zich heb je een goed startsetje gekocht en je moet toch ergens beginnen...toch? Over enige tijd, ben je wat meer beleerd en koop je iets wat meer bij je past. Relax dus...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Snap ik. Heb gewoon een kut dag. Of ik had dit niet onder deze omstandigheden moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

vDR schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:15:
In België willen ze het al helemaal morsdood slaan. http://www.hln.be/hln/nl/...aret-doven.dhtml?show=art

Just great.
Uit het artikel:
Daarnaast wil ze dat de e-sigaret zich niet profileert als gezond alternatief en dat de overheid ook sensibiliseert.
En dat is in mijn ogen dus echt niet okay. Het is een gezonder alternatief, hoezo moet je dat ontkennen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, er wordt van alles uit de kast getrokken om de vapingscene te beschadigen, want ze verdienen er niets aan, aangezien er geen accijnzen op zitten. Vind het nog meevallen dat dat niet allang gebeurt is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:08:
Tja, er wordt van alles uit de kast getrokken om de vapingscene te beschadigen, want ze verdienen er niets aan, aangezien er geen accijnzen op zitten. Vind het nog meevallen dat dat niet allang gebeurt is. :|
Ik weet het niet, hoor, maar wat gebeurt er met die 21% BTW? Of de 10% Importheffing? Loonbelasting? Omzetbelasting?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 09:24
Domino schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:37:
[...]

Dit slaat natuurlijk alles. Ga je echt met droge ogen zitten beweren dat dampen mogelijk net zo schadelikk is als tabak roken?

Er zijn legio onderzoeken die aantonen dat de kankerverwekkende combinaties uit tabaksrook (Benzeen, Nitrosamine, Formaldehyde, Waterstofcyanide en Arsenicum) niet voorkomen in damp.

Ook teer en andere ongezonde componenten (oa Aceton, Ammoniak, Azijn, DDT, Polonium, Zwavelstofsulfide en Methaan) zijn niet aanwezig in damp.

Mogelijk zitten er toch schadelijke stoffen in damp (bijvoorbeeld Diacetyl en AP) maar de concentraties zijn nauwelijks te meten en het effect op de gezondheid van de damper zal dus ook veel kleiner zijn als bij tabak. Als er al een nadelig effect optreed!
Dit is allemaal waar. Ik zat echter te denken aan de mogelijkheid dat iemand die overstapt van tabak roken naar dampen de vermindering van het risico weer compenseert, waardoor de gezondheidswinst toch kleiner wordt dan verwacht.
Zaken die het risico van dampen kunnen verhogen zijn:
  • Meer dampen,
  • dieper inhaleren,
  • schadelijke stoffen bijmengen, bijvoorbeeld wodka (ethanol) voor "throat hit", en
  • verwarmingselement te heet laten worden.
Met alleen meer en dieper inhaleren, zul je waarschijnlijk nog niet de schadelijkheid van roken inhalen. Als het hele lijstje van toepassing is, dan ben ik daar niet meer zo zeker van.

Een veel groter probleem is dat dampen zo erg op roken lijkt; vrijwel dezelfde en tenzij je nicotinevrij dampt dezelfde verslavende stof. De stap van dampen (terug) naar roken is dus vrij gemakkelijk gezet.
Voor bepaalde medische behandelingen is het vereist dat de patiënt niet rookt, en vanwege het risico op terugval wordt ook dampen niet toegestaan.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
arnold_m schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Een veel groter probleem is dat dampen zo erg op roken lijkt; vrijwel dezelfde en tenzij je nicotinevrij dampt dezelfde verslavende stof. De stap van dampen (terug) naar roken is dus vrij gemakkelijk gezet.
Voor bepaalde medische behandelingen is het vereist dat de patiënt niet rookt, en vanwege het risico op terugval wordt ook dampen niet toegestaan.
Ik kan alleen voor mezelf praten maar goed:

Na een maand of drie dampen heb ik ooit eens een 'echte' sigaret staan paffen. Nieuwjaar, beetje vuurwerk, wat meer alcohol, je kent het wel. Maar dat was me toch een partij ranzigheid ineens. Nooit meer een sigaret aangeraakt, ik vind het tegenwoordig ook echt stinken als er iemand een saffie opsteekt.

Maar goed, dat ben ik. Ik was sowieso wel klaar met tabak. Ik heb de eerste weken nog met een vol pakkie marlboro op zak gelopen, puur om aan mezelf te bewijzen dat ik sterk genoeg was om te stoppen.

Ik ken meer van dat succesverhalen, maar ook genoeg personen die na een paar weken weer terugvallen op de tabak. Het meest gehoorde excuus daarbij is dat de apparatuur te lastig is (bijvullen, lekken ed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik rook soms in het weekend nog wel eens een sigaret en ik vind het ook zeker wel nog steeds lekker. Ik zie er alleen verder niet zo'n probleem in aangezien 3/4 sigaretten per maand beter is dan hele pakjes roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Dr0ppFTW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:35:
Ik rook soms in het weekend nog wel eens een sigaret en ik vind het ook zeker wel nog steeds lekker. Ik zie er alleen verder niet zo'n probleem in aangezien 3/4 sigaretten per maand beter is dan hele pakjes roken.
Dan gewoon lekker verder roken toch?
Niemand verplicht je dit forum te bezoeken, of te beginnen met dampen.

Pagina: 1 ... 53 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.