Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Crius 2 is binnen *O* vanavond eens opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 15:05
Wachtende op een Wismec RX Gen 3 en Wotofo Serpent SMM. Ben benieuwd hoe het builden me afgaat, wordt mijn eerste RTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Denzo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:15:
Wachtende op een Wismec RX Gen 3 en Wotofo Serpent SMM. Ben benieuwd hoe het builden me afgaat, wordt mijn eerste RTA :)
Ik doe dat al nooit meer. Gebruik alleen pre-made coils. Ik vind het zelf de moeite niet meer.

https://www.fasttech.com/...lat-coil-pre-coiled-wires

die of 1 van de varianten. 10 voor nog geen 2 euro. Daar doe ik meer dan een jaar mee. Daar ga ik niet zelf voor pielen

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 20-10-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Ik doe dat al nooit meer. Gebruik alleen pre-made coils. Ik vind het zelf de moeite niet meer.

https://www.fasttech.com/...lat-coil-pre-coiled-wires

die of 1 van de varianten. 10 voor nog geen 2 euro. Daar doe ik meer dan een jaar mee. Daar ga ik niet zelf voor pielen
Heb ook geen zin om zelf te gaan pielen, had denk ik beter wicken kunnen zeggen. Bedankt voor link naar de premades, da's echt niet duur. Eerst ff de bijgeleverde coils uitproberen, en daarna denk ik maar afzakken naar 0.5 ohm, ben inmiddels wel een beetje klaar met cloud chasen en bijna 10ml per dag aan liquid wegblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Denzo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Heb ook geen zin om zelf te gaan pielen, had denk ik beter wicken kunnen zeggen. Bedankt voor link naar de premades, da's echt niet duur. Eerst ff de bijgeleverde coils uitproberen, en daarna denk ik maar afzakken naar 0.5 ohm, ben inmiddels wel een beetje klaar met cloud chasen en bijna 10ml per dag aan liquid wegblazen :P
Ik zit nu weer met een single coil in een crius 2. 32 Watt en goede clouds. Meer hoeft ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Ik zit nu weer met een single coil in een crius 2. 32 Watt en goede clouds. Meer hoeft ook niet
Inderdaad, daar ben ik inmiddels wel achtergekomen met mijn Baby Beast. Alleen de smaak is dan gewoon niet echt top (met de X4 coils), dus vandaar de switch naar een RTA.

Ben ook benieuwd hoe de RX Gen 3 zich op gaat houden, leeg veel wisselende verhalen. Djlsb en Suck My Mod zeggen dat het een prima ding is met een goeie 510 (itt tot vorige Wismecs), maar /u/Anthony_Vapes op Reddit boort het ding helemaal de grond in. Daarom maar gewoon in Nederland besteld, geen gedoe met de garantie dan.

Overigens gebruik ik al bijna een jaar een Wismec RX Mini naar volle tevredenheid (op de batterijcapaciteit na), dus het zal wel los lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Denzo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Daarom maar gewoon in Nederland besteld, geen gedoe met de garantie dan.
vriend van me had een ijoy rdta box in NL gehaald, maar die shop wil gewoon geen garantie geven. Mijn ervaring is dat je het net zo goed in china kan halen.

anyhow; veel coils, tsja, als je logisch nadenkt, hoeveel lucht gaat er in zo'n ding, met 1 goede coil kan je dat ook wel goed vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:42:
Ik kwam onlangs dit schatje tegen en na het zien van wat reviews op youtube, ga ik die zeker aanschaffen. Het is de VandyVape Mesh RDA :

YouTube: Vaping The Mesh RDA By Vandy Vape!

Daarnaast zit ik aan de VandyVape Pulse 22BF te denken, lijkt mij een goeie rookmachine met smaaksensatie!

YouTube: The Pulse 22 BF! A Squonker's Dream! Quick Build & Wick Tuto...
De 24 mm schijnt volgens diezelfde reviewer nog beter te zijn.....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Eerste impressies van de WIsmec Reuleaux RX Gen 3, na ~500 puffs:

Ding ligt super in de hand, niet te zwaar ondanks de 3 batterijen. Scherm is wel wat minder fel dan mijn vorige RX (RX Mini), maar voldoende. Het apparaat voelt stevig in de hand en vooral de batterijdeur is echt solide. Nog geen warme mod ervaren tijdens het dampen zoals sommige anderen, maar ben dan ook nog niet hoger dan 32 watt gegaan. Tijdens het opladen via USB wordt de mod wel wat warm, maar niet warmer dan een telefoon die volle bak aan het fastchargen is. De ohmmeting is ook vrij nauwkerig, waar mijn RX mini de 0.15 Smok X4 coils uitlas op 0.17-0.18, leest de RX Gen 3 ze perfect uit op 0.15, al wijkt hij soms af naar 0.16.

Vooralsnog erg tevreden, prima mod met een trucklading aan batterijcapaciteit (3x Sony VTC6) in broekzakformaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Opladen doe je best met een external lader, als je die VTC6 gaat laden telkens via die micro usb dan is dat ongecontroleerd laden want de chipset van zo een mod laad gewoon constant op dezelfde manier wat nefast is voor de levensduur van je batterijen, een external charger laad gecontroleerd op.

Zeker die kleine additional kost voor een external charger waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Katmi schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:14:
Opladen doe je best met een external lader, als je die VTC6 gaat laden telkens via die micro usb dan is dat ongecontroleerd laden want de chipset van zo een mod laad gewoon constant op dezelfde manier wat nefast is voor de levensduur van je batterijen, een external charger laad gecontroleerd op.

Hier ben ik van op de hoogte, maar hier heb ik de mod speciaal op uitgezocht. Ik ben veel onderweg met veel bagage, en een external charger pastte er gewoon echt niet meer bij. Een redditor heeft de USB charge functie van de RX Gen 3 getest en als resultaat: het is de een van de beste en meest veilige mods om te chargen via USB (link).

\Hier is een een spreadsheet te vinden waar testdata te vinden is van de USB-oplaad functie van verscheidene mods. Vergeleken met de meeste mods dus echt een topresultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

De 24 mm schijnt volgens diezelfde reviewer nog beter te zijn.....
Klopt, die review heb ik ondertussen ook gezien en heb hem gelijk toegevoegd aan mijn wishlist. De 22 BF is single coil en de 24 BF is dual coil. Zo heb ik ook de Smok TF-RTA in mijn wishlist staan, quad coil en voor een leuke prijs.... ;)

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.WcvbzB

Tel daar nog een paar van deze bij op :

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.dyxMkP

Altijd handig om een paar kant en klaar gewicked te hebben liggen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Denzo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:29:
[...]

Hier ben ik van op de hoogte, maar hier heb ik de mod speciaal op uitgezocht. Ik ben veel onderweg met veel bagage, en een external charger pastte er gewoon echt niet meer bij. Een redditor heeft de USB charge functie van de RX Gen 3 getest en als resultaat: het is de een van de beste en meest veilige mods om te chargen via USB (link).

\Hier is een een spreadsheet te vinden waar testdata te vinden is van de USB-oplaad functie van verscheidene mods. Vergeleken met de meeste mods dus echt een topresultaat.
Als je veel onderweg bent is dat idd moeilijker, al raad ik dan nog steeds aan om heel af en toe eens je batterijen op te laden via een external charger als je thuis bent die dag, zelfs al eens af en toe opladen in zo een ding is beter voor de batterijen dan iedere keer via de micro USB.

Al ben ik akkoord dat de meeste mods wel deftig opladen via de usb poort, ik moet niet veel zeggen want heb het ook 6 maanden gedaan met mn Vaporesso en een Q30 batterij, al merkte ik dat het wel altijd lang duurde en de levensduur begon al af te nemen na een half jaar.
Uiteindelijk toch op de kogel gebeten en een simpele lader gekocht ( Listman F2 ) , 12 euro voor 2 batterijen correct te laden vond ik geen geld, zeker niet als je in vapeshops al vlot 12 euro betaald voor een 1 VTC6 ( kan goedkoper op NKON maar als Belg nog de verzendkost erbij en kwam bijna even duur uit als 2 uit de vapeshop )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:14:

Als in onderweg ben, neem ik gewoon een extra setje batterijen mee. Opladen lukt overal wel, zeker als je een lader meeneemt, zoveel ruimte nemen die dingen niet in beslag. Opladen doe ik, over het algemeen altijd via een externe lader. Alleen de Eleaf Istick 50 en de Pioneer4U IPV2X laadt ik via een kabeltje, maar die gebruik ik eigenlijk nog zelden.

Zelf heb ik 2x de Efest Luc4 lader. 4 batterijen laden op 0.5 of 1A of 2 batterijen op 2A en dat maal 2 dus. Altijd handig als je meerdere RX300's hebt staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik doe eigenlijk belachelijk lang met 2x VTC6 in mn Smok Procolor dat ik eigenlijk nog geen extra batterijen heb :p kom er vlot de hele dag mee toe rond 50-60 watt al heb ik soms wel de drang om er 2 extra te kopen terwijl dat mijn 2 in de external lader steken, want van leeg naar full is toch ook vlot een uur of 3 en dan zit je daar :p

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 21-10-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de VTC5A die in zowel de RX300's en de GX350's zitten doe ik over het algemeen een hele dag. Maar heb toch nog een setje van 4 extra batterijen liggen, wissel ze gewoon om, handiger kan het niet. Moet echter binnenkort weer even een setje van 10 VTC5A's erbij bestellen, beter wat teveel batterijen dan te weinig, zeker nu er binnenkort nog 2 Wismec Noisy Crickets dual battery MechMod's erbij komen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Denzo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:29:
[...]

Als je daar echt je mod op had uitgezocht was je bij een DNA mod uitgekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Yihi chipset....

Yihi SX550J chipset :

Bluetooth 4.0 (iOS currently, Android coming soon)
Built in 5V / 2A on board balance charger
SXi-Q Customizable taste curves (5 saved to memory) customizable from phone with bluetooth
5 way joystick controller
Extremely accurate temperature control technology
Temperature control customizable in joules and degrees of temperature
Several customizable screens for displaying setting information
Customizable clock display on lock screen (both analog/digital display)
Robust Micro-USB Type C connector (reversible connector)
Uses 16 bit analog/digital converter to sample resistance
Supports 0.0001Ω coil resistance resolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Undy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Als je daar echt je mod op had uitgezocht was je bij een DNA mod uitgekomen
Heb ik ook overwogen maar als je de gelinkte spreadsheet bekijkt ontlopen ze elkaar niet veel. Daarnaast is prijs een factor, een Lost Vape Therion kost gewoon 100 euro meer... en dan kan ik nog niet eens 3 batterijen gebruiken.

Wel echt mooi spul hoor, maar het is me echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Denzo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Heb ik ook overwogen maar als je de gelinkte spreadsheet bekijkt ontlopen ze elkaar niet veel. Daarnaast is prijs een factor, een Lost Vape Therion kost gewoon 100 euro meer... en dan kan ik nog niet eens 3 batterijen gebruiken.

Wel echt mooi spul hoor, maar het is me echt te duur.
Ik begrijp wat je bedoelt qua prijs al moet ik zeggen dat het wat mag kosten om van de stinkies af te blijven.
En vergeet niet dat er meer merken zijn dan Lost Vape. Een mod met DNA 250 erin, met 2 of 3 batterijen of LiPo, hoeft niet meer dan 75 a 80 euro te kosten

[ Voor 13% gewijzigd door Undy op 22-10-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Undy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt qua prijs al moet ik zeggen dat het wat mag kosten om van de stinkies af te blijven.
En vergeet niet dat er meer merken zijn dan Lost Vape. Een mod met DNA 250 erin, met 2 of 3 batterijen of LiPo, hoeft niet meer dan 75 a 80 euro te kosten
Van de stinkies blijf ik sowieso wel af hoor, was ook goed tevreden met mijn RX Mini. De Serpent SMM die ik besteld heb past er echter niet op en was op zoek naar meer batterijduur en veilige USB charging. Daar voldoet de RX Gen 3 even goed aan als een DNA imo. Thanks voor de tip though, wist niet dat er zulke goedkope DNA's waren. Is namelijk wel een leuke optie mocht ik verslaafd raken aan temp control met de Serpent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Denzo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Van de stinkies blijf ik sowieso wel af hoor, was ook goed tevreden met mijn RX Mini. De Serpent SMM die ik besteld heb past er echter niet op en was op zoek naar meer batterijduur en veilige USB charging. Daar voldoet de RX Gen 3 even goed aan als een DNA imo. Thanks voor de tip though, wist niet dat er zulke goedkope DNA's waren. Is namelijk wel een leuke optie mocht ik verslaafd raken aan temp control met de Serpent.
Ja als je echt voor TC gaat is de DNA echt de beste optie. YiHi kan ook maar dan heb je serieus diepere zakken nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zat even de OP te lezen, kom ik dat lijstje tegen van wanneer Tweakers gestopt zijn met roken en begonnen met vapen.. Ik vape dus al meer dan 5 jaar. Ik heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

Wel een leuke evolutie doorgemaakt, begonnen met die Joyetech ego en dat soort spul en tegenwoordig pico's met RBA's tot 100++ Watt Mods met Griffins.

Belangrijkste is, nooit meer last gehad van rokershoest en mijn longen zijn volgens mij behoorlijk schoon (hoop ik).

Ik hou het voor de rest best simpel, alhoewel ik af en toe mijn eigen clapton coils draai.

Ik ben trouwens nog op zoek naar een nieuwe MOD voor de grotere Griffins, ik zat te denken aan een iStick tc200W.. Iemand een ander advies, Behalve de Releaux 200RX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Arsenius schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:43:
Ik zat even de OP te lezen, kom ik dat lijstje tegen van wanneer Tweakers gestopt zijn met roken en begonnen met vapen.. Ik vape dus al meer dan 5 jaar. Ik heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

Wel een leuke evolutie doorgemaakt, begonnen met die Joyetech ego en dat soort spul en tegenwoordig pico's met RBA's tot 100++ Watt Mods met Griffins.

Belangrijkste is, nooit meer last gehad van rokershoest en mijn longen zijn volgens mij behoorlijk schoon (hoop ik).

Ik hou het voor de rest best simpel, alhoewel ik af en toe mijn eigen clapton coils draai.

Ik ben trouwens nog op zoek naar een nieuwe MOD voor de grotere Griffins, ik zat te denken aan een iStick tc200W.. Iemand een ander advies, Behalve de Releaux 200RX?
De RX200 is wat outdated en heeft problemen met o.a. de 510 pin. Heb sinds kort de nieuwe RX Gen 3 en deze heeft deze problemen niet. Atomizers tot 25mm passen erop, dus zou moeten passen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:43:

Reuleaux RX300 misschien? Slechts enkele euro's duurder dan de RX200, maar wel een batterij meer, dus meer uithoudingsvermogen. Anders wel de Smok GX350, net als de RX300 4 batterijen, maar ligt wat lekkerder in de hand en kan tot 350watt. Als laatste zou ik de Geekvape Aegis willen aanraden, "slechts" 100watt, maar wel waterdicht (zie review Rip Trippers), dus geschikt om mee te douchen en te zwemmen! Op deze Mod passen 30+ mm tanks, zonder dat ze overhangen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

De RX200 is wat outdated en heeft problemen met o.a. de 510 pin. Heb sinds kort de nieuwe RX Gen 3 en deze heeft deze problemen niet. Atomizers tot 25mm passen erop, dus zou moeten passen als het goed is.
Welke problemen ervaar je? Heb zelf ook de RX200 staan, maar totaal no problemo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Laatst online: 05-10 00:20
Smoant Charon? 25mm zonder overhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:16:
[...]

Welke problemen ervaar je? Heb zelf ook de RX200 staan, maar totaal no problemo's.
Ongelijke ontlading van de cellen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Ongelijke ontlading van de cellen bijvoorbeeld
Is mij nog nooit opgevallen, dat wil niet zeggen dat het niet waar is, maar iedere keer als ik de batterijen in de lader stop, geven ze alledrie nog 3.2V aan. Misschien heb ik geluk gehad..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:16:
[...]

Van horen zeggen van een aantal reddit users/YouTubers, heb zelf geen RX200. Wel twee andere prima functionerende Wismecs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Is mij nog nooit opgevallen, dat wil niet zeggen dat het niet waar is, maar iedere keer als ik de batterijen in de lader stop, geven ze alledrie nog 3.2V aan. Misschien heb ik geluk gehad..... ;)
Bij mijne kan er zomaar 0.4v verschil tussen zitten. Getrouwd trio LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Dit kan ook aan de batterij zelf liggen.
De LG HG2, ik vermoed dat je deze hebt, is de meest vervalste batterij van de afgelopen anderhalf jaar.
Misschien heb je er 1 tussen zitten.
Vergelijk de positieve kant eens met elkaar. Hebben ze allemaal evenveel 'pootjes' aan de positieve button?
Zijn de ringetjes die onder de wrap uitkomen allemaal hetzelfde, allemaal dezelfde glans?

https://www.e-cigarette-f...great-20a-battery.714112/

Check de pics in het artikel voor overeenkomsten.

Zet volgende keer eens een merkje op de afwijkende batterij en kijk of het telkens bij dezelfde batterij voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bedankt voor de adviezen, Ik heb nu voor het grote werk een istick 100W TC met een grote Griffin, het enige nadeel hiervan is dat er een gap tussen de tank en de body van de istick is. (vage 510 pin)

De reden dat ik naar een nieuwe mod opzoek ben is dat de istick totaal onder de krassen zit, verf bladert af en de fire button werkt niet meer zoals het moet. Dus tijd voor vervanging.

Ik vape trouwens nooit boven de 50W dus mods met 3 of 4 batterijen hoeven van mij niet zo, is ook meer risico natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 23-10-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Ik gebruik de Sony VTC5 in de RX200 en heb nooit een verschil gehad eerlijk gezegd. In mijn 3 RX300 en 2 GX350's (Smok) heb ik 4 Sony VTC5A zitten en tot volle tevredenheid. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:45:
[...]

Dit kan ook aan de batterij zelf liggen.
De LG HG2, ik vermoed dat je deze hebt, is de meest vervalste batterij van de afgelopen anderhalf jaar.
Misschien heb je er 1 tussen zitten.
Vergelijk de positieve kant eens met elkaar. Hebben ze allemaal evenveel 'pootjes' aan de positieve button?
Zijn de ringetjes die onder de wrap uitkomen allemaal hetzelfde, allemaal dezelfde glans?

https://www.e-cigarette-f...great-20a-battery.714112/

Check de pics in het artikel voor overeenkomsten.

Zet volgende keer eens een merkje op de afwijkende batterij en kijk of het telkens bij dezelfde batterij voorkomt.
Komen van Nkon, ze wisselen wel van plek, is niet elke keer dezelfde. Zijn wel meer mensen die het hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:41:
[...]

Komen van Nkon, ze wisselen wel van plek, is niet elke keer dezelfde. Zijn wel meer mensen die het hebben
Dat is wel heel erg vervelend dan. Nkon en dampaccu zijn de enige 2 betrouwbare leveranciers van dit soort batterijen. Dit wil niet zeggen dat er bij hen nooit een fake tussen kan zitten. mocht dit zo zijn lossen ze dit vziw goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
Undy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:45:
[...]

Dat is wel heel erg vervelend dan. Nkon en dampaccu zijn de enige 2 betrouwbare leveranciers van dit soort batterijen. Dit wil niet zeggen dat er bij hen nooit een fake tussen kan zitten. mocht dit zo zijn lossen ze dit vziw goed op
Nkon en dampaccu zijn van dezelfde eigenaar (Arjan) voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Arsenius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:20:
Bedankt voor de adviezen, Ik heb nu voor het grote werk een istick 100W TC met een grote Griffin, het enige nadeel hiervan is dat er een gap tussen de tank en de body van de istick is. (vage 510 pin)

De reden dat ik naar een nieuwe mod opzoek ben is dat de istick totaal onder de krassen zit, verf bladert af en de fire button werkt niet meer zoals het moet. Dus tijd voor vervanging.

Ik vape trouwens nooit boven de 50W dus mods met 3 of 4 batterijen hoeven van mij niet zo, is ook meer risico natuurlijk.
https://www.fasttech.com/search?insulation%20gasket

helaas niet in 25mm. Let op de dikte van de gasket.
Ook is het zo dat de zwarte(POM) behoorlijk slijten met het op- en afdraaien van de atomizer.
De gele gaskets(PEI of Ultem) zijn veel slijtvaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:48
Na jaren en jaren roken en stop pogingen wil ik van de a-sigaret af.
Heb een aantal vragen aangezien ik er 0 verstand van heb.
Met wat voor apparaat moet ik beginnen?
Wat heb ik er voor nodig?
Tips?

[ Voor 24% gewijzigd door Trisjin op 25-10-2017 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Mijn vader rookte zijn hele leven ontzettend veel zware shag en is vorige week in een keer gestopt zonder hulpmiddelen. Kwestie van de knop omzetten en ervoor gaan. Zoeken naar alternatieven is geen oplossing. En afvragen of vapen 'gezonder is' is de verkeerde mentaliteit denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Begin met een starterset (compleet met batterij etc) en koop daar wat verschillende E-liquids bij en enkele reserve coils.Begin met 12 mg nicotine en bouw pas later af.
Kijk eens bij zoofs.nl of rookwinkel.nl.
Ik ben begonnen met de Joyetech serie maar misschien spreekt een ander apparaat je meer aan.
Meer heb je niet nodig.Gewoon dampen en niet meer roken! succes
Trisjin schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:53:
Tips?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 06:15
Tips?
Om je te kunnen helpen eerst een paar vragen die je zelf mag beantwoorden ?
-Hoeveel rook je ?
-Hoe rook je ? direct op de longen of eerst in de mond en dan inhaleren ?
-Wat Is het budget ?
glnk schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 01:04:
Mijn vader rookte zijn hele leven ontzettend veel zware shag en is vorige week in een keer gestopt zonder hulpmiddelen. Kwestie van de knop omzetten en ervoor gaan. Zoeken naar alternatieven is geen oplossing. En afvragen of vapen 'gezonder is' is de verkeerde mentaliteit denk ik :P
Proficiat voor je vader. Maar na een week kan je nog niet met zekerheid zeggen dat hij echt gestopt is, pas als hij het enkele maanden vol houd kan je gaan vertellen dat hij gestopt is.

Stoppen met roken is echt niet zo simpel als "de knop omzetten", er zijn slechts weinigen die daar in slagen zonder hulp( middelen)

Je kan van de E-sigaret denken wat je wil maar het is echt wel een veel gezonder alternatief voor roken.
Ook als hulpmiddel bij het stoppen scoort het veel beter dan de producten en technieken die tot voor de e-cig op de markt waren.

[ Voor 47% gewijzigd door justmike op 25-10-2017 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Tips?
Zoek een goede vapeshop op en laat je adviseren. Er is een hoop bagger te koop op het internet, een hoop hype ( Aegis is zoiets, lullig apparaatje dat waterdicht zou moeten zijn, my ass...) en er zijn verschillende manieren van inhaleren.

Bij de betere shop kun je wat dingen uittesten en zo uitvinden wat jij als prettig ervaart, dan pas ga je kijken naar wat je zou willen kopen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe waterdicht is de GeekVape Aegis? Zie onderstaande video.

YouTube: TOUGHEST 100 Watt Mod! Best For Construction Workers Who Vape! Vapin...

Uiteraard zullen er figuren zijn die schreeuwen dat het niet zo is, maar deze video geeft het onomstotelijke bewijs, figuren die het tegendeel roepen, komen nooit met bewijs, alleen een bewering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
ionicdog schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 01:46:
Begin met een starterset (compleet met batterij etc) en koop daar wat verschillende E-liquids bij en enkele reserve coils.Begin met 12 mg nicotine en bouw pas later af.
Kijk eens bij zoofs.nl of rookwinkel.nl.
Ik ben begonnen met de Joyetech serie maar misschien spreekt een ander apparaat je meer aan.
Meer heb je niet nodig.Gewoon dampen en niet meer roken! succes

[...]
Neem aan dat je zwoofs.nl bedoelt i.p.v. zoofs.nl :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
justmike schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 02:25:
Om je te kunnen helpen eerst een paar vragen die je zelf mag beantwoorden ?
-Hoeveel rook je ?
-Hoe rook je ? direct op de longen of eerst in de mond en dan inhaleren ?
-Wat Is het budget ?
Afgelopen dagen helemaal niks maar normaal iets van 20 sigaretten per dag.
Ik denk mond > longen.
Niet te duur maar ook geen flut dingetje.
Wel een leuk stoom machinetje

[ Voor 3% gewijzigd door Trisjin op 25-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Afgelopen dagen helemaal niks maar normaal iets van 20 sigaretten per dag.
Ik denk mond > longen.
Niet te duur maar ook geen flut dingetje.
Dan zou ik inderdaad met 12mg liquid beginnen, dan zit je wel ongeveer op wat je gewend bent. De volgende startsetjes kan ik je aanraden :

https://www.zwoofs.nl/joyetech-pinguin-starter-kit/

Voordeel van deze Mod : ingebouwde 2000mAh batterij, de tankjes zijn heel makkelijk te wisselen en de coils die ook verwisselbaar zijn, zitten in de tank. Voor ieder smaakje kan je dus een andere tank en coil gebruiken, zonder teveel poespas.

https://www.zwoofs.nl/eleaf-istick-75-watt-pico-kit/

Voordelen van deze tank : losse batterij (zou er de Sony VTC5 bij bestellen), krachtige mod, je kan er dus meerdere kanten mee op, bijgeleverde tank.

Lees voor de zekerheid even de reviews die lager op de pagina staan even door, zodat je weet wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Laatst online: 05-10 00:20
Mocht je geen haast hebben dan zou je het ook via bv AliExpress kunnen bestellen, scheelt je 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar dat had mijn volgende stukje advies geweest.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:02
*knip* Nee, geen V&A in het topic, zoals ook in de topic-warning te lezen valt.

[ Voor 124% gewijzigd door naitsoezn op 25-10-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:08:
Hoe waterdicht is de GeekVape Aegis? Zie onderstaande video.

YouTube: TOUGHEST 100 Watt Mod! Best For Construction Workers Who Vape! Vapin...

Uiteraard zullen er figuren zijn die schreeuwen dat het niet zo is, maar deze video geeft het onomstotelijke bewijs, figuren die het tegendeel roepen, komen nooit met bewijs, alleen een bewering. ;)
Yup, maar damp je daarna nog? En waarom zet Geekvape dan zelf op haar pagina dat het niet de bedoeling is om ermee te gaan zwemmen? Waarom geven ze geen garantie bij waterschade? Beetje Apple iphone verhaal: Waterdicht, maar waterschade vergoeden we niet onder fabrieksgarantie.....

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je de video had bekeken, had je dat gezien, daarnaast is Rip niet de enige die het test en daarna dampt.
Dat is op zich vreemd, want ze zetten het wel op de doos (dat die water en stofdicht is), oftewel ze adverteren ermee in de hoop dat iedereen hem aanschaft (net als met de Iphone), maar er dan geen verantwoording voor nemen als men het uit test, dat is gewoon de kluit belazeren, maar dat is blijkbaar wat mensen toestaan.

Verder nog steeds geen bewijs dat die niet waterdicht zou zijn van jouw kant, terwijl diverse video's laten zien dat die dat wel is. Maar dat passeer je weer....duidelijk. Hoop geblaat....totaal geen wol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 17:56
Yor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Yup, maar damp je daarna nog? En waarom zet Geekvape dan zelf op haar pagina dat het niet de bedoeling is om ermee te gaan zwemmen? Waarom geven ze geen garantie bij waterschade? Beetje Apple iphone verhaal: Waterdicht, maar waterschade vergoeden we niet onder fabrieksgarantie.....
Waarom zou je ermee willen zwemmen? Atomizers, die je er toch ook bij nodig hebt, kúnnen niet eens waterdicht gemaakt worden, die hebben namelijk airflow nodig. Dat een mod zoals de Aegis tegen een stootje kan en waterdicht/-bestendig is (handig als er een hele tankinhoud eliquid overheen lekt) wil niet zeggen dat het gemáákt is om mee te zwemmen of mee te dribbelen.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
ik ben best wel tevreden over mijn Aegis, het is met zekerheid de stevigste mod die ik al gehad heb.
Ik werk vaak buiten en meestal zit mijn mod samen met een hoop rotzooi en materiaal in mijn gereedschapsriem. Dan is een apparaat als de Aegis wel leuk, die overleeft dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 12:00
Beste Tweakers,

ik heb wat problemen met mijn KangerTech subox mini (https://kangeronline.com/...er-subox-mini-starter-kit) waardoor die niet meer bruikbaar is. Hij wil op de een of andere manier niet meer firen. Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Opladen
- Coils vervangen (door kangertech certified coils 0.5ohm)
- Schoonmaken
- Harder zachter aandraaien van de coils
- RBA opnieuw vastgedraait (misschien beschadigt of vies?)

Wat er gebeurt als ik hem aanzet op bijv 20watt:
druk hem in, display geeft aan 20watt en 0.5ohm en begint te knipperen en fired niet.

Foto's om het te verduidelijken:
https://imgur.com/a/GGxQQ

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Doordat ik geen garantie heb en het ding vrij goedkoop was, zie ik het niet zitten om er al te veel aan uit te geven. Wellicht een nieuwe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@BSOD baby

Neem er eens een multimeter bij ? dan kan je uitsluiten of het probleem in de mod of tank zit .

Het is moeilijk te beoordelen op die wazige foto's, maar het lijkt me dat dat ding al lang zijn levensduur overschreden heeft.
Persoonlijk zou ik de mod gewoon vervangen als hij dienst weigert . Voor een paar tientjes heb je wat anders

[ Voor 51% gewijzigd door justmike op 25-10-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Heb zojuist mijn Serpent SMM ontvangen (mijn eerste RTA :)) en gebuild met de meegeleverde coils en wick. De build lijkt prima te zijn (geen lekken, geen dryburns en prima smaak). Echter heb ik daarnaast wel beetje een rare bijsmaak, die overigens wel lijkt weg te ebben. Het smaakt niet droog of katoenerig, en de smaak van de eliquid komt er verder ook prima doorheen.

Is dit dan wellicht machineolie/vuil die nog op de tank en/of de coil zat, of wellicht olie/vet van mijn vingers vanwege het wicken, of heb ik wellicht te strak gewickt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Denzo schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:40:
Heb zojuist mijn Serpent SMM ontvangen (mijn eerste RTA :)) en gebuild met de meegeleverde coils en wick. De build lijkt prima te zijn (geen lekken, geen dryburns en prima smaak). Echter heb ik daarnaast wel beetje een rare bijsmaak, die overigens wel lijkt weg te ebben. Het smaakt niet droog of katoenerig, en de smaak van de eliquid komt er verder ook prima doorheen.

Is dit dan wellicht machineolie/vuil die nog op de tank en/of de coil zat, of wellicht olie/vet van mijn vingers vanwege het wicken, of heb ik wellicht te strak gewickt?
Als je de tank bij ontvangst niet goed schoonmaakt kun je een bijsmaak krijgen.
Als de tank wel goed schoon was, al dan niet zelf gedaan, kan het zijn dat de wick een bijsmaak afgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
justmike schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:24:
ik ben best wel tevreden over mijn Aegis, het is met zekerheid de stevigste mod die ik al gehad heb.
Ik werk vaak buiten en meestal zit mijn mod samen met een hoop rotzooi en materiaal in mijn gereedschapsriem. Dan is een apparaat als de Aegis wel leuk, die overleeft dat gewoon.
Nieuwe Aegis firmware 1.23a https://www.geekvape.com/download/ ( 18 oktober 2017) , maar mogelijk heb je deze er al op staan.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik spoel altijd alle tanks even met lauwwarm water door. Heb je de coup goed verhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 03:11

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Kwestie van de knop omzetten en ervoor gaan. Zoeken naar alternatieven is geen oplossing. En afvragen of vapen 'gezonder is' is de verkeerde mentaliteit denk ik :P
Maar wel beter dan helemaal geen mentaliteit. Het lukt lang niet iedereen om zomaar te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:44:
Ik spoel altijd alle tanks even met lauwwarm water door. Heb je de coup goed verhit?
Soms zit er nog machine-olie aan de onderdelen. Dit wordt wel steeds minder met de chinese produkten.
Met alleen water krijg je machine-olie niet weg. Wat wel werkt is met wat afwasmiddel schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Thanks voor de reacties! Het lijkt bijna helemaal weggeëbt, maar voor de zekerheid zal ik 'm bij de volgende rewick even helemaal schoonmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Ik heb een Joyetech eGo AIO aangeschaft als vervanging van de normale sigaret.
Schijnt veel positieve beoordelingen te krijgen. Nu nog even wachten tot hij binnen is.

Ondertussen ben ik me wat aan het verdiepen.
Welke liquids zijn goed om mee te beginnen. Ben zelf niet echt van de smaak/mintsigaretten.
Rook nu Chesterfield 10/15 sigaretten per dag.
iemand tips waar ik het beste mee kan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Purehz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:27:
Ik heb een Joyetech eGo AIO aangeschaft als vervanging van de normale sigaret.
Schijnt veel positieve beoordelingen te krijgen. Nu nog even wachten tot hij binnen is.

Ondertussen ben ik me wat aan het verdiepen.
Welke liquids zijn goed om mee te beginnen. Ben zelf niet echt van de smaak/mintsigaretten.
Rook nu Chesterfield 10/15 sigaretten per dag.
iemand tips waar ik het beste mee kan beginnen?
Starten met de verschillende smaken is trial & error. Verwacht niet dat je een echte tabaksmaak vind maar meer iets wat je eraan doet denken.
Ga naar een vapeshop waar je smaken kan proberen dan heb je minder kans op iets waar je niet van houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:28:
[...]

Soms zit er nog machine-olie aan de onderdelen. Dit wordt wel steeds minder met de chinese produkten.
Met alleen water krijg je machine-olie niet weg. Wat wel werkt is met wat afwasmiddel schoonmaken
Afwerking is wel steeds beter. Met goed doorspoelen proef ik nooit meer wat. Met zeep kan ook, maar dan loop je weer het risico dat er zeep in blijft zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Afwerking is wel steeds beter. Met goed doorspoelen proef ik nooit meer wat. Met zeep kan ook, maar dan loop je weer het risico dat er zeep in blijft zitten natuurlijk.
Als je niet goed genoeg naspoelt kan er wat achter blijven.
Je kan eventueel ook in een pannetje zachtjes aan de kook brengen en dan vuur uitzetten.
Het spul kan er tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
https://www.fasttech.com/...leaners-digital-timer-for

ideaal om al je tanks te reinigen. Beetje warm water erin en een paar minuutjes laten "draaien".
Ik zou het niet meer willen missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:53:

ideaal om al je tanks te reinigen. Beetje warm water erin en een paar minuutjes laten "draaien".
Ik weet wat je bedoeld.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:53:

Daarom heb ik er ook 1 aangeschaft, wel met verwarming.
Ik gebruik em om tanks en rda's te reinigen, maar ook om mijn exotische coils te reinigen
en het is handig als je het steepingsproces van je diy liquid wil versnellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik zit bijna door mijn VG heen, Iemand nog tips waar ik aan 5 liter van goede kwaliteit kan geraken.( met verzending naar belgie)
Ik bestelde tot nu toe altijd bij savevape, maar die hebben geen flessen van meer dan 1 liter

[ Voor 6% gewijzigd door justmike op 26-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb sinds enkele dagen de Joyetech eGo ONE V2. Dit omdat ik vanwege stress weer begon te roken en dat vanwege gezondheidsredenen beter niet kan doen.
Ik merk echter dat deze af en toe neiging heeft te sputteren/spettren bij eerste gebruik na enige tijd.
Iemand soortgelijke ervaring? Is er wat aan te doen?
Heb Collins Royal Gold 12 mg nu als liquid.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
evilution schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:21:
Ik heb sinds enkele dagen de Joyetech eGo ONE V2. Dit omdat ik vanwege stress weer begon te roken en dat vanwege gezondheidsredenen beter niet kan doen.
Ik merk echter dat deze af en toe neiging heeft te sputteren/spettren bij eerste gebruik na enige tijd.
bij eerste gebruik of na enige tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

evilution schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:21:
Hoeveel Ohm is je brander? Sinds mei overgestapt op dampen na 22 jaar en ben na veel omwegen met de zelfde damper Joyetech eGo ONE V2 bezig en had het probleem dat ie behoorlijk lekte en spetterde. Tot ik met 0.5Ohm branders verder ging eigenlijk nooit meer problemen meer gehad met een verhouding van PG/VG: 30% PG, 70% VG. (Exclucig red label)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Undy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:01:
[...]

bij eerste gebruik of na enige tijd?
Na enige tijd.
stuffer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Hoeveel Ohm is je brander? Sinds mei overgestapt op dampen na 22 jaar en ben na veel omwegen met de zelfde damper Joyetech eGo ONE V2 bezig en had het probleem dat ie behoorlijk lekte en spetterde. Tot ik met 0.5Ohm branders verder ging eigenlijk nooit meer problemen meer gehad met een verhouding van PG/VG: 30% PG, 70% VG. (Exclucig red label)
Ik gebruik nu de 1.0 Ohm coil. Eerst de 0,5 Ohm geprobeerd maar de 1,0 Ohm bevalt beter.

Ik overwerg ook om een liquid met hoger gehalte VG te proberen. De Royal Gold die ik nu gebruik is 80% VG en vind ik teveel glycol smaak hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door evilution op 26-10-2017 20:46 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
evilution schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Na enige tijd.
[...]

Ik gebruik nu de 1.0 Ohm coil. Eerst de 0,5 Ohm geprobeerd maar de 1,0 Ohm bevalt beter.

Ik overwerg ook om een liquid met hoger gehalte VG te proberen. De Royal Gold die ik nu gebruik is 80% VG en vind ik teveel glycol smaak hebben.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er ergens iets niet voldoende is vastgedraaid of een soort van designflaw.
Het komt namelijk bij heel veel Ego AIO apparaten van Joyetech voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapebros.nl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11-2020
Het spetter van atomizers komt vaak voor als je hem lang niet gebruikt. De coil bevat dan zoveel vloeistof dat de vloeistof spetters als je hem gebruikt. Hij is verzopen om het maar een naam te geven.

Gewoon vaker gebruiken of als je weet dag je hem lang weg legt even van te voren tank leeg gieten terug je flesje in.

*spam*

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 29-10-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Vapebros.nl schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:53:
Het spetter van atomizers komt vaak voor als je hem lang niet gebruikt. De coil bevat dan zoveel vloeistof dat de vloeistof spetters als je hem gebruikt. Hij is verzopen om het maar een naam te geven.

Gewoon vaker gebruiken of als je weet dag je hem lang weg legt even van te voren tank leeg gieten terug je flesje in.

*spam*
Met een dergelijk antwoord doe je net alsof het normaal is dat zoiets gebeurt.
Het is in geen geval normaal en wat mij betreft een gebruikersfout of ontwerpfout.
Joyetech produkten staan er om bekend dat de coils verzuipen.
Dit kan aan 2 dingen liggen.
Of de tank/coil/clearomizer is niet goed genoeg vastgezet of in elkaar gezet.
Of Joyetech tanks/clearomizers trekken van nature ergens valse lucht waardoor de coil vol kan lopen, een ontwerpfout dus.

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 29-10-2017 15:00 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
*knip* Maak liever een TR aan.

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 29-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vapebros.nl schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:53:

*spam*
Onzin, heb hier 2 Aspire Nautilussen V1 van 5ml staan en die bevatten al minstens een jaar liquid. Onlangs heb ik ze weer eens gebruikt met de liquid die er dus al een tijd in zat, maar totaal geen spit back what so ever, verder ook geen lekkage of wat dan ook.
Verder is er nog mijn ervaring met de Aspire Cleito. Had de tank binnen gehad, even uit elkaar gehaald voor controle en weer in elkaar gezet met de 0.4 coil en gevuld met een neutrale 70Vg/30Pg liquid, even laten staan en vervolgens gaan dampen. Een spit back van hier tot Tokio.....en terug, pas toen er nog maar een bodempje in de tank zat, was de spit back voorbij. Heb de tank weer gevuld en daarmee was de spit back ook weer terug, zal maar niet vertellen wat ik toen met de Cleito heb gedaan, maar het komt erop neer dat het glaasje vervangen moest worden. Vervolgens de 0.2 coil erin gedraaid en de tank weer gevuld. Met deze coil was het niet veel beter, een spit back waar je U (met een hoofdletter) tegen zei. In dit geval was de tank dus pas in gebruik, maar was mijn conclusie dat het gewoon een "maandagochtenproduct" was. De tank ligt nu ergens in de hoek met jawel, weer een gebroken glaasje. Dit geeft dus duidelijk aan dat tijdsduur er niets mee te maken heeft, tenzij 5 minuten in gebruik al omschreven wordt als "lang niet in gebruik". Het zal eerder aan de coil liggen of een ontwerpfout zijn.

Leuke shop btw, maar vrees dat het toch zo'n 13 in een dozijn webshop is...

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 29-10-2017 15:01 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
Volgens mij klopt het wel wat Vapebros zegt. Als je de tank te weinig gebruikt krijg je oververzadiging. Ik heb zelfs een keer gehad dat de tank na een week ofzo ging lekken daardoor. (week niet gebruikt dus)

Bij rookwinkel raden ze aan om elke dag wel eventjes er mee te dampen. Dit doe ik dus nu ook, ook bij setjes die ik normaal minder gebruik zoals de Justfog Q16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik heb een "probleempje" waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.

Ik gebruik hier verschillende tanks in huis, waaronder een geekvape griffin 25. Lekker grote tank die dikke wolken kan maken.

Als ik deze tank gebruik heb ik echter na gebruik altijd last van een droge keel terwijl ik dat bij mijn andere atomizers niet ervaar.

Bij wijze van experiment heb ik al eens in de griffin en een andere tank( obs engine) exact de zelfde setup gebouwd, op het zelfde wattage en met de zelfde liquid. Ik blijf echter die droge keel ervaren. Aan de coils of de liquid kan het dus niet liggen.

Iemand die weet hoe dat komt en wat er aan te doen valt?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Verwijderd

Gewoon uit nieuwsgierigheid? Hoe goor smaakt een liquid die al een jaar staat te oxideren in een tank ?

[ Voor 17% gewijzigd door justmike op 29-10-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:21:
Ik heb een "probleempje" waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.

Ik gebruik hier verschillende tanks in huis, waaronder een geekvape griffin 25. Lekker grote tank die dikke wolken kan maken.

Als ik deze tank gebruik heb ik echter na gebruik altijd last van een droge keel terwijl ik dat bij mijn andere atomizers niet ervaar.

Bij wijze van experiment heb ik al eens in de griffin en een andere tank( obs engine) exact de zelfde setup gebouwd, op het zelfde wattage en met de zelfde liquid. Ik blijf echter die droge keel ervaren. Aan de coils of de liquid kan het dus niet liggen.

Iemand die weet hoe dat komt en wat er aan te doen valt?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Verwijderd

Gewoon uit nieuwsgierigheid? Hoe goor smaakt een liquid die al een jaar staat te oxideren in een tank ?
Meestal als je een droge keel krijgt, ligt dat toch aan de liquid. Meestal is Food Grade Pg of Vg de schuldige, maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Probeer eens een andere liquid die je al vaker gedampt hebt en dus kent in de tank. Grote kans dat je er dan geen of minder last van hebt.

Hoe goor dat smaakt? Het smaakte net alsof ik mijn eerste joint rookte, niet te dampen dus. Muffig enzo en heel in de verte nog een beetje smaak. Heb beide tanken dan ook gelijk in de ultrasoon gegooid en even een rondje van 30 minuten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Verwijderd
ik gebruik enkel 99% + pg en vg en heb het met elke liquid, zelf gemaakt en/of gekocht
Als het aan de base zou liggen, zou ik ook een droge keel moeten ervaren bij mijn andere atomizers volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:08:
@Verwijderd
ik gebruik enkel 99% + pg en vg en heb het met elke liquid, zelf gemaakt en/of gekocht
Als het aan de base zou liggen, zou ik ook een droge keel moeten ervaren bij mijn andere atomizers volgens mij?
Pharmaceutische Pg en Vg dus, maar weet je zeker dat het Pharmaceutical Grade is? Pharmaceutical Grade heb je namelijk in verschillende soorten, de beste is dus Pharmaceutical Grade, daarna krijg je Pharmaceutical Grade - Food Grade en Pharmaceutical Grade - Cosmetic Grade. De 2 laatste wil je absoluut niet gebruiken, dat kan ik je wel vertellen. Aan echte Pharmaceutical Grade kom je niet zomaar, er zijn zat webshops/winkels die Food Grade verkopen alsof het het beste was, maar dat merk je pas als je last krijgt van een droge of zere keel. In 99% van de gevallen is het de VG die niet van de hoogste kwaliteit is en waardoor je dus problemen krijgt. Pg is namelijk maar in 1 Grade te verkrijgen en dat is Pharmaceutical Grade. Dat iets >99% is, wil nog niet zeggen dat het goed is. Cosmetic Grade Vg is bv. 99.1% zuiver, Food Grade Vg 99.3% en de echte Pharmaceutical Grade Vg zit daarboven met 99.6 tot 99.9% zuiver. Zelf werk ik met Pharmaceutical Grade Vg met een zuiverheid van 99.8%, het is duurder dan de 2 andere Grade's, maar ook beter voor je gezondheid. Had je misschien al last van een geïrriteerde keel, dat kan verklaren waarom je er last van hebt met elke liquid. En ja, als het aan de base zou liggen, zou je het met iedere Atomizer moeten hebben, daar geef ik je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
dennis_rsb schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:08:
Volgens mij klopt het wel wat Vapebros zegt. Als je de tank te weinig gebruikt krijg je oververzadiging. Ik heb zelfs een keer gehad dat de tank na een week ofzo ging lekken daardoor. (week niet gebruikt dus)

Bij rookwinkel raden ze aan om elke dag wel eventjes er mee te dampen. Dit doe ik dus nu ook, ook bij setjes die ik normaal minder gebruik zoals de Justfog Q16.
Als dat waar zou zijn zou elke tank/clearomizer er last van moeten hebben.
Dat is dus niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
Undy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Als dat waar zou zijn zou elke tank/clearomizer er last van moeten hebben.
Dat is dus niet het geval
Misschien wisselt het per tank of coil dan. Ik weet het niet, ik doe het voor de zekerheid in elk geval wel elke dag even dampen met iedere tank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:41
dennis_rsb schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:08:

Volgens mij komt het niet door oververzadiging maar druk; normaal gezien ontstaat er in de tank door het verdampen onderdruk t.o.v. de buitenwereld waardoor het niet snel door de kleinste gaatjes naar buiten zal sijpelen maar bij het openen van de tank verdwijnt dat. Een tank gaat in mijn ervaring ook heel snel lekken wanneer er net liquid is bijgevuld en vervolgens niet is gebruikt. Direct na het bijvullen van een tank een paar trekjes nemen verhelpt al een boel.

Perfect gesealde tankjes zullen zeldzaam zijn dus het drukverschil neemt over tijd vanzelf af. Af en toe een paar trekjes zou dat dus ook verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Dan zou ik inderdaad met 12mg liquid beginnen, dan zit je wel ongeveer op wat je gewend bent. De volgende startsetjes kan ik je aanraden :

https://www.zwoofs.nl/joyetech-pinguin-starter-kit/

Voordeel van deze Mod : ingebouwde 2000mAh batterij, de tankjes zijn heel makkelijk te wisselen en de coils die ook verwisselbaar zijn, zitten in de tank. Voor ieder smaakje kan je dus een andere tank en coil gebruiken, zonder teveel poespas.

https://www.zwoofs.nl/eleaf-istick-75-watt-pico-kit/

Voordelen van deze tank : losse batterij (zou er de Sony VTC5 bij bestellen), krachtige mod, je kan er dus meerdere kanten mee op, bijgeleverde tank.

Lees voor de zekerheid even de reviews die lager op de pagina staan even door, zodat je weet wat je kan verwachten.
Thanks voor de info. Heb inmiddels de eleaf istick pico kit gekocht bij aliexpress. Dus helaas nog even wachten.
Er staat op de eerste pagina dat je het best met tabak smaak kan beginnen. Is er een tabak smaak liquid die er bovenuit springt?
Welke waardes van pg/vg zijn het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapebros.nl
All, wij geven aan dat het verzuipen van de coil een mogelijke oorzaak is van het gespetter.

Het ene merk is daar gevoeliger voor dan een ander merk. Het flooden van een coil kan ook nog eens meerdere oorzaken hebben.

- te weinig lucht flow instelling waardoor je de eliquid geforceerd erdoor heen zuigt.
- te veel liquid in de coil na langdurig ongebruik.
- te dunne liquid, misschien hoger VG liquid gebruiken.
- overdrippen als je een RDA gebruikt.
- andere ohm coil proberen, heb je gelijk coil vervangen mocht je hem verkeerd hebben geplaatst de eerste keer.
-defect product is ook mogelijk.

*knip* spam

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trisjin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Thanks voor de info. Heb inmiddels de eleaf istick pico kit gekocht bij aliexpress. Dus helaas nog even wachten.
Er staat op de eerste pagina dat je het best met tabak smaak kan beginnen. Is er een tabak smaak liquid die er bovenuit springt?
Welke waardes van pg/vg zijn het best?
Graag gedaan en hoop dat je wat met de info aankan.
Dat is, naar mijn mening, onzin. Als jij liever met bananenmilkshake wilt beginnen, dan doe je dat. Alleen doen tabaksmaken je wel het meest denken aan het "ouwe roken". Dus dan kan de overgang wat makkelijker zijn.
Goeie tabakliquid....tja...smaak is persoonlijk, al hoor ik wel positieve geluiden over USA Red Mix aka USA Cowboy Mix.
Welke Vg/Pg mix het beste is, is afhankelijk van de toevoergaten, hoe groter die zijn, des te hoger je Vg percentage kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapebros.nl
Hoi Trisjin,

Over smaak valt niet te twisten. De ene vind een bepaalde smaak eliquid fantastisch een ander vind diezelfde smaak uilenzeik.

Het is vooral uitproberen welke smaak je bevalt. Verschillende merken en verschillende pg/vg verhoudingen proberen. Reviews op internet bekijken.

De referentie/vraag die ik vaak bij nieuwe vapers stel is.

Welke 3 smaken schepijs bestel je als je bij de ijscoboer een hoorntje besteld?

Als je in die smaakhoek je eliquid zoekt vind je vind snel een liquid die je lekker vind.

Ik weet uit eigen ervaring, dat het best lastig is kiezen uit die 7000+ smaakjes die er in de wereld zijn, maar geef niet op. Liquid die al 3 maanden mijn ADV is is die van Big Mouth Yeah Dude.
Tabak/honing/kaneel😁 erg lekker....

*knip* spam

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Trisjin
Een smaakje vinden dat je bevalt is gewoon trial en error. Houd er ook rekening mee dat je smaakervaring nog zal veranderen wanneer je net gestopt bent met roken en overstapt op dampen.

Mijn advies: begin met simpele single flavour smaken, Als je smaakpapillen zich hersteld hebben kan je gaan experimenten met complexere smaken en recepten.

Als je een pico kit hebt besteld zou ik 50/50 pg/vg gaan gebruiken, meer vg kan wel kan wel maar dan moet je tussen trekjes voldoende tijd laten om de coil terug te laten verzadigen

[ Voor 20% gewijzigd door justmike op 30-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 10:55
Als er iets lastig te bepalen is en zeker voor een ander, smaakjes!!! Trial and error is het enige dat je kunt doen.
Wat betreft de schepijs vergelijking? Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar ik pak altijd pistachio, chocolade en mokka. Of varianten op chocolade, en als ik iets te smerig en niet te hachelen vind in dampsmaken, zijn die het wel!!!!!
Daarentegen pak ik nooit fruitijs, maar damp eigenlijk niks anders dan fruitsmaakjes!

Oh en van mij mag je die sluikreclame wel weglaten.

[ Voor 5% gewijzigd door fivepack op 30-10-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
fivepack schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:06:

Oh en van mij mag je die sluikreclame wel weglaten.
I'll second that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
I know dat smaken verschillen, daarom vroeg ik alleen over de tabak smaak aangezien er veel overgestapt zijn van roken naar dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:02
Trisjin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:23:
I know dat smaken verschillen, daarom vroeg ik alleen over de tabak smaak aangezien er veel overgestapt zijn van roken naar dampen.
Als je op zoekt bent naar tabaksmaak dan zou ik de Black Notes lijn aanraden. Heb na 2 ml de liquid opzij gezet omdat ik serieus weer naar sigaretten zat te neigen.

Zehebben een nederlandse webshop en is de volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapebros.nl
All,

Ben nieuw op deze forum, niet op de hoogte dat het niet op prijs wordt gesteld dat reclame niet op prijs wordt gesteld. Hoewel ik vele verwijzingen naar winkels en andere links zie in andere reacties.

Wil graag onze ervaringen delen met mensen die bepaalde problemen hebben mbt vapen.

Het kan natuurlijk zijn dat bepaalde smaken die je eet niet bevalt als je het vaped. Onze ervaring is dat het vaak wel werkt, dus ontneem iemand die begint niet die mogelijkheid in zijn zoektocht.

Tabak smaken zijn er volop en het werkt wel vaak de overgang van roken naar vapen makkelijker te maken.

Charlie Noble heeft goede tabak smaken. Premium liquid voor budget prijs. Black Note ook mooi tabak smaak, maar wel stuk duurder. Millers ook genoeg tabak smaken.

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vapebros.nl
justmike schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:08:
@Verwijderd
De griffin is een attie die grote wolken kan produceren. PG is hygroscopisch en zal vocht intrekken uit je speeksel en het weefsel mond/keel. Dat veroorzaakt denk ik de droge mond.

Mogelijk dag je andere atomizers minder damp produceren en daardoor minder droge mond effect dan met de griffin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Vapebros.nl schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:33:
All,

Ben nieuw op deze forum, niet op de hoogte dat het niet op prijs wordt gesteld dat reclame niet op prijs wordt gesteld. Hoewel ik vele verwijzingen naar winkels en andere links zie in andere reacties.
Er is natuurlijk een verschil tussen linken naar een product/shop waar je zelf geen profijt uit haalt om iemand anders te helpen en het ongevraagd en schaamteloos pluggen van je eigen handeltje.
Vapebros.nl schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:00:
[...]

De griffin is een attie die grote wolken kan produceren. PG is hygroscopisch en zal vocht intrekken uit je speeksel en het weefsel mond/keel. Dat veroorzaakt denk ik de droge mond.

Mogelijk dag je andere atomizers minder damp produceren en daardoor minder droge mond effect dan met de griffin.
Dat klinkt als een aannemelijke uitleg, de griffin is wel degelijk de grootste "schoorsteen" uit mijn collectie.

[ Voor 34% gewijzigd door justmike op 30-10-2017 14:31 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.