Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:09
TPD, meh. Tot nu toe geraak ik nog altijd altijd lokaal(BE, NL, FR, DE) aan mijn benodigdheden om mijn liquid te mengen, zelfs nicotine in hoge concentraties is tot nu toe geen probleem geleken.
Of het allemaal 100% legaal is zal me eerlijk gezegd worst wezen, de kans dat ik ooit tegen de lamp loop is klein tot zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@justmike

Tot op bepaalde hoogte ben ik het met je eens. De prijzen in het buitenland liggen alleen een stuk lager dan bv. in NL of DE. In NL kost een liter nicotine 100Mg € 145,20, dat is dus duurder dan het buitenland, zelfs met verzendkosten enz. Ik blijf mijn spullen dus (vooral) in het buitenland halen als het om PG/VG/nicotine of aroma's gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Het gemak van dicht bij te kunnen bestellen mag ook iets kosten, laatst een liter 50mg besteld voor +-85€. Dat vond ik gezien de tijd dat ik daar mee verder kan een aanvaardbare prijs.

Deze week heb ik ook 50ml zonder nicotine gedampt en dat beviel me beter dan verwacht, dus die liter nic. ga ik dan ook maar verdunnen naar 3mg in plaats van de gebruikelijke 6 mg denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk mag het iets kosten, maar zodra het verschil tientallen euro's wordt, ga ik daar toch anders over denken. Zal wel met Hollandse Zuunigheid te maken hebben. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Verwijderd

tientallen € ? nu maak je me wel benieuwd waar jij je Nicotine koopt. En is de kwaliteit dan wel in orde ?

Zo heb ik ooit eens in het begin de fout gemaakt om pg en vg bij een lokale apotheek te kopen ( het gene hij zelf in zijn recepten draait), spotgoedkoop, maar kan je verzekeren: ik had nog nooit zo iets goor gesmaakt, smaakte echt naar zeep.

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 20-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@justmike

Lees mijn bericht eens van 20:22 uur. ;)

De kwaliteit is zeker in orde en smaakt zeker niet naar zeep ofzo. Bestel het, naast voor mezelf, ook voor anderen en als er een smaakje aan zou zitten, had ik dat ondertussen wel gehoord. Nadat in Amerika de HazMat richtlijn inging, heb ik uitgezocht waar hun het vandaan haalde en daar bestel ik het nu direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zou me er wel druk om maken en waarom? Eerst werd de verkoop van nicotine in e-liquids aan banden gelegd en ook de hoeveelheid in 1 fles werd beperkt, vervolgens mochten NL (web)shops niet meer naar België versturen en vice versa, ook mag men geen uitgebreide omschrijving van een vapeproduct op de website plaatsen, daarnaast mag men geen kortingen meer geven in nieuwsbrieven. Met andere woorden... waar gaat dit eindigen?, want nu is het elders nog wel te bestellen, maar zou ik er niet vreemd van staan te kijken als men ook het kopen in de overige EU landen verbied en uiteindelijk de import uit China en Amerika. Door daar nu onverschillig op te reageren is het zometeen een feit en dan kan je alleen nog maar spullen in eigen land kopen, wat een grote beperking is, want dan wordt er voor je beslist wat je wel en niet mag kopen, ooit wel eens aan gedacht?
Bij Lucemill mag je nu nog maar 10 liter PG of VG kopen in 1 keer terwijl dat nog geen 3 maanden geleden per 50 of 100 liter kon en daar maak ik me dus wel druk over, want tot deze "regels" zal het niet beperkt blijven. :F :-(
Dit eindigt niet, maar is gewoon een verlengstuk van de tabakswet. Zie jij nog reclame voor sigaretten? Hoe lang heb je The Marlboro Cowboys al niet meer gezien in de voorfilmpjes bij de bioscoop? Of de reclame op de F1 auto's?

Veel mensen onderschatten de tabakswet, inclusief de thuismixers met hun compleet illegale verkoopkanalen. In de dampwereld is jouw nick ook verbonden aan een thuisbrouweres, wie weet ben jij niet Christy maar eigenlijk Diane? 8)

E-liquid met nicotine valt onder de tabakswet, dat mag jij niet zelf doorverkopen zonder het geregistreerd te hebben. Alleen de registratie van het etiket, dat verplicht is, gaat je hele "winstmarge" al opslokken voor de komende 3 jaar. Laat staan de 10ml regel, de HACCP eisen, de kindveilige sluiting, de navulverpakking en de VIB documenten. Welke thuisbrouwer heeft het op orde? Geen enkele, want het is dik illegaal. Zo is er een wildgroei aan gesloten facebook groepen, met complete prijslijsten en met de dymo printer gemaakte wannabee etiketjes. Ik ga me de ballen uit de broek lachen de komende maanden, want zelfs de webshops hebben hun zaakjes niet op orde en daar gaan dikke klappen vallen. Hadivape was zo slim om er op tijd uit te stappen, maar de rest....

De dampbank, ook zoiets:

"De Dampbank is een initiatief door dampers en voor dampers die het even minder hebben. De Dampbank is afhankelijk van donaties, deze worden geregistreerd in een Google lijst zodat we goed weten wat er aan voorraad is. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat jullie donaties goed terecht komen.

Wil je in contact komen met ons om in aanmerking te komen voor een startset of liquid stuur dan via deze pagina een bericht...."

Goed bedoeld, maar eigenlijk zeg je hier in de geest van de Wet: Ey, makker, geen geld voor peuken? Geen probleem, wij helpen je met het in standhouden van jouw verslaving! Succes ermee, ik wil niet de hoofdelijk aansprakelijke zijn voor de boete.

The Vape-Experience, lol, koopt net een nieuwe bedrijfsauto met reclame bestickering....Succes ermee:

"reclame: elke handeling in de economische sfeer met als doel de verkoop van tabaksproducten, elektronische sigaretten en navulverpakkingen te bevorderen en elke vorm van commerciële mededeling die het bekendheid geven aan of het aanprijzen van een tabaksproduct, elektronische sigaret of navulverpakking tot doel dan wel rechtstreeks of onrechtstreeks tot gevolg heeft, met inbegrip van reclame waarmee, zonder het tabaksproduct, de elektronische sigaret of de navulverpakking rechtstreeks te noemen, wordt getracht het reclameverbod te omzeilen door gebruik te maken van een naam, merk, symbool of enig ander onderscheidend teken van een tabaksproduct, elektronische sigaret of navulverpakking;"

Dat de TPD richtlijn rare eisen stelt, ben ik met gedeeltelijk met je eens, maar het moest er een keer van komen. Ik kan me een liquid herinneren waar een nieuwsoortige nicotine vervanger in zat: Geen NIC, wel de hit op de keel. Oh, wat fijn! Iedereen die simpel dacht, bestelde en wat bleek....er zat gewoon nicotine in. Het product was gemaakt door "Bikers in de UK". Iemand met een nicotine allergie had het ook gekocht en gebruikt en was erg boos, had er dood aan kunnen gaan zelfs. Maar ook hier weer:"Geen regulering, geen ingredientenlijst. Oh, oh wat was men verontwaardigd in het dampwereldje. Ik ben dan ook weer die persoon die dan ook nog stelt dat indien je toch een dusdanige Nicotine allergie hebt dat je eraan dood kunt gaan, je vast en zeker de liquid test met een teststrip of iets dergelijks alvorens je het gaat dampen....( De wereld was te klein, geloof me, ik moet nu nog achterom kijken of ze niet achter me aankomen!)

Zo ook de hardware en batterijen: Dit jaar nog een fabriekswerker uit regio Brabant meen ik, waarvan de batterij in zijn zak ontplofte. Mijnheer had de batterij los in zijn zak gestoken na een wissel. Samsung was de boosdoener! Maar mijnheer had helemaal geen Samsung batterij, maar een re-wrap. Mijnheer had niet uitgelegd gekregen dat je met 2 van de batterijen een auto kunt starten en je die nooit los en onbeschermd moet vervoeren.

Het is goed dat er regulering komt, REACH registratie en indexering van de liquids bij het Nationaal Vergiftiging Informatie Centrum. Het is goed dat juist alle hardware aan eisen moet voldoen, komt alleen de veiligheid maar ten goede. Dat ze zijn doorgeslagen met driptips en glaasjes hieronder te noemen, zeker. Maar beter te veel dan te weinig.

En die Chinese prijzen? Die stijgen nu al. Dat hele segment wordt elke maand duurder. Neem erbij dat het in de toekomst niet geheel ondenkbaar is dat alles gecontroleerd gaat worden en je dus geen goedkope mod van Ali meer kunt halen zonder de verplichte belastingen te betalen ( die je nu ook eigenlijk zelf al aan dient te geven, maar niemand die het doet? ).

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:35:
[...]

Dit eindigt niet, maar is gewoon een verlengstuk van de tabakswet. Zie jij nog reclame voor sigaretten? Hoe lang heb je The Marlboro Cowboys al niet meer gezien in de voorfilmpjes bij de bioscoop? Of de reclame op de F1 auto's?

Veel mensen onderschatten de tabakswet, inclusief de thuismixers met hun compleet illegale verkoopkanalen. In de dampwereld is jouw nick ook verbonden aan een thuisbrouweres, wie weet ben jij niet Christy maar eigenlijk Diane? 8)

E-liquid met nicotine valt onder de tabakswet, dat mag jij niet zelf doorverkopen zonder het geregistreerd te hebben. Alleen de registratie van het etiket, dat verplicht is, gaat je hele "winstmarge" al opslokken voor de komende 3 jaar. Laat staan de 10ml regel, de HACCP eisen, de kindveilige sluiting, de navulverpakking en de VIB documenten. Welke thuisbrouwer heeft het op orde? Geen enkele, want het is dik illegaal. Zo is er een wildgroei aan gesloten facebook groepen, met complete prijslijsten en met de dymo printer gemaakte wannabee etiketjes. Ik ga me de ballen uit de broek lachen de komende maanden, want zelfs de webshops hebben hun zaakjes niet op orde en daar gaan dikke klappen vallen. Hadivape was zo slim om er op tijd uit te stappen, maar de rest....

De dampbank, ook zoiets:

"De Dampbank is een initiatief door dampers en voor dampers die het even minder hebben. De Dampbank is afhankelijk van donaties, deze worden geregistreerd in een Google lijst zodat we goed weten wat er aan voorraad is. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat jullie donaties goed terecht komen.

Wil je in contact komen met ons om in aanmerking te komen voor een startset of liquid stuur dan via deze pagina een bericht...."

Goed bedoeld, maar eigenlijk zeg je hier in de geest van de Wet: Ey, makker, geen geld voor peuken? Geen probleem, wij helpen je met het in standhouden van jouw verslaving! Succes ermee, ik wil niet de hoofdelijk aansprakelijke zijn voor de boete.

The Vape-Experience, lol, koopt net een nieuwe bedrijfsauto met reclame bestickering....Succes ermee:

"reclame: elke handeling in de economische sfeer met als doel de verkoop van tabaksproducten, elektronische sigaretten en navulverpakkingen te bevorderen en elke vorm van commerciële mededeling die het bekendheid geven aan of het aanprijzen van een tabaksproduct, elektronische sigaret of navulverpakking tot doel dan wel rechtstreeks of onrechtstreeks tot gevolg heeft, met inbegrip van reclame waarmee, zonder het tabaksproduct, de elektronische sigaret of de navulverpakking rechtstreeks te noemen, wordt getracht het reclameverbod te omzeilen door gebruik te maken van een naam, merk, symbool of enig ander onderscheidend teken van een tabaksproduct, elektronische sigaret of navulverpakking;"

Dat de TPD richtlijn rare eisen stelt, ben ik met gedeeltelijk met je eens, maar het moest er een keer van komen. Ik kan me een liquid herinneren waar een nieuwsoortige nicotine vervanger in zat: Geen NIC, wel de hit op de keel. Oh, wat fijn! Iedereen die simpel dacht, bestelde en wat bleek....er zat gewoon nicotine in. Het product was gemaakt door "Bikers in de UK". Iemand met een nicotine allergie had het ook gekocht en gebruikt en was erg boos, had er dood aan kunnen gaan zelfs. Maar ook hier weer:"Geen regulering, geen ingredientenlijst. Oh, oh wat was men verontwaardigd in het dampwereldje. Ik ben dan ook weer die persoon die dan ook nog stelt dat indien je toch een dusdanige Nicotine allergie hebt dat je eraan dood kunt gaan, je vast en zeker de liquid test met een teststrip of iets dergelijks alvorens je het gaat dampen....( De wereld was te klein, geloof me, ik moet nu nog achterom kijken of ze niet achter me aankomen!)

Zo ook de hardware en batterijen: Dit jaar nog een fabriekswerker uit regio Brabant meen ik, waarvan de batterij in zijn zak ontplofte. Mijnheer had de batterij los in zijn zak gestoken na een wissel. Samsung was de boosdoener! Maar mijnheer had helemaal geen Samsung batterij, maar een re-wrap. Mijnheer had niet uitgelegd gekregen dat je met 2 van de batterijen een auto kunt starten en je die nooit los en onbeschermd moet vervoeren.

Het is goed dat er regulering komt, REACH registratie en indexering van de liquids bij het Nationaal Vergiftiging Informatie Centrum. Het is goed dat juist alle hardware aan eisen moet voldoen, komt alleen de veiligheid maar ten goede. Dat ze zijn doorgeslagen met driptips en glaasjes hieronder te noemen, zeker. Maar beter te veel dan te weinig.

En die Chinese prijzen? Die stijgen nu al. Dat hele segment wordt elke maand duurder. Neem erbij dat het in de toekomst niet geheel ondenkbaar is dat alles gecontroleerd gaat worden en je dus geen goedkope mod van Ali meer kunt halen zonder de verplichte belastingen te betalen ( die je nu ook eigenlijk zelf al aan dient te geven, maar niemand die het doet? ).
Beste Yor,

Ik weet natuurlijk niet waar jij "mijn" naam zogezegd gezien hebt, maar geloof het of niet, ik zit niet op Facebook, Whatsapp of welke sociale media dan ook. Ik zit alleen hier, daarvan kan je natuurlijk zeggen dat je het niet geloofd, maar dat laat ik aan jou over. Daarnaast zeg je dat ik een thuisbrouwster ben en dat ga ik ook ontkrachten. Het enige wat ik doe is voor mezelf en mijn vrienden PG, VG, nicotine en aroma bestellen, aangezien het in grote hoeveelheden goedkoper is dan ieder individueel. Verder verkoop ik geen e-liquids met nicotine, dat doet men zelf maar. Voor zover ik weet is er niets strafbaars aan het inkopen van voorgenoemde artikelen, anders bieden bedrijven dat niet aan lijkt me. Nogmaals, of je het geloofd of niet, dat laat ik aan jou over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:51:
[...]

Beste Yor,

Ik weet natuurlijk niet waar jij "mijn" naam zogezegd gezien hebt, maar geloof het of niet, ik zit niet op Facebook, Whatsapp of welke sociale media dan ook. Ik zit alleen hier, daarvan kan je natuurlijk zeggen dat je het niet geloofd, maar dat laat ik aan jou over. Daarnaast zeg je dat ik een thuisbrouwster ben en dat ga ik ook ontkrachten. Het enige wat ik doe is voor mezelf en mijn vrienden PG, VG, nicotine en aroma bestellen, aangezien het in grote hoeveelheden goedkoper is dan ieder individueel. Verder verkoop ik geen e-liquids met nicotine, dat doet men zelf maar. Voor zover ik weet is er niets strafbaars aan het inkopen van voorgenoemde artikelen, anders bieden bedrijven dat niet aan lijkt me. Nogmaals, of je het geloofd of niet, dat laat ik aan jou over. ;)
Ik stel nergens dat jij juist die Vaping Queen bent, ik wijs alleen op de overeenkomst. Verder benoem ik jou niet als een verkopende thuisbrouwer, dat lees jij denk ik verkeerd!

Tussen het te koop aanbieden van stoffen door bedrijven en het al dan niet importeren ervan, zit wel een groot verschil, of niet soms? Ali mag ook een nepartikel verkopen, wil nog niet zeggen dat jij het hier vrijelijk mag importeren?

https://www.facebook.com/groups/Vapingqueenshomebrews/ is toch een vrije bekend persoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Die ijoy 5 is echt de beste tank die ik heb gehad. Erg mooi, makkelijk op te bouwen, veel, heel veel smaak en damp!

Hierbij enkele foto's

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWHmvNI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qSsd7nE.jpg

Makkelijk te vullen via het midden. Geen enkele lekkage gehad!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QQ525HG.jpg

De laatste sale van Gearbest vind je hier; *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:07 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Ik stel nergens dat jij juist die Vaping Queen bent, ik wijs alleen op de overeenkomst. Verder benoem ik jou niet als een verkopende thuisbrouwer, dat lees jij denk ik verkeerd!

Tussen het te koop aanbieden van stoffen door bedrijven en het al dan niet importeren ervan, zit wel een groot verschil, of niet soms? Ali mag ook een nepartikel verkopen, wil nog niet zeggen dat jij het hier vrijelijk mag importeren?

https://www.facebook.com/groups/Vapingqueenshomebrews/ is toch een vrije bekend persoontje!
Dan dank ik je dat je het mij duidelijk hebt gemaakt, alleen kan ik er niet zoveel mee. Als ik iets fout heb gelezen, dan bied ik bij deze mijn excuses aan, maar voor mij kwam het wel zo over.

Waarom zou ik niet mogen importeren? Omdat ik er geld voor vraag? Dat is niet meer dan dat het kost en maak ik daar geen winst op. Eenieder betaalt zijn deel en niets meer. Maar misschien kan je mij duidelijk maken waarom het niet zou mogen. Lees hier vaak genoeg dat men PG, VG, nicotine en liquids uit het buitenland haalt, dus ik zie het probleem niet zo.

Ennuh...leuk dat je mij die link stuurt, maar nogmaals, zit niet op Faceboek en kan het dus ook niet lezen. Eigenlijk dus een beetje tevergeefse moeite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:07:
Die ijoy 5 is echt de beste tank die ik heb gehad. Erg mooi, makkelijk op te bouwen, veel, heel veel smaak en damp!

Hierbij enkele foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

Makkelijk te vullen via het midden. Geen enkele lekkage gehad!

[afbeelding]

De laatste sale van Gearbest vind je hier; https://goo.gl/fUPJaj
Ziet er inderdaad mooi uit, misschien toch maar weer eens beginnen met zelf coils draaen en zelf wicken, alweer een tijd geleden dat ik dat gedaan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Yor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:35:
[...]

Dat er bepaalde zaken verplicht worden zoals een registratie vindt ik wel goed, daar is niet zoveel mis mee. Dat de winstmarge de eerstkomende 3 jaar verdwenen is.....dat lijkt me dan weer stug aangezien het maken van 30ml liquid misschien 1.50 kost qua materiaal, de meeste gaan toch voor 10 euro over de toonbank.....maar goed ik kan het mis hebben, ik ben er niet zo heel erg in thuis.
De kindveilige sluiting... is dat omdat het om een liquid gaat ? want op een pakje peuken of shag is er niet veel kindveilig aan |:(

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:19:
[...]

Dat er bepaalde zaken verplicht worden zoals een registratie vindt ik wel goed, daar is niet zoveel mis mee. Dat de winstmarge de eerstkomende 3 jaar verdwenen is.....dat lijkt me dan weer stug aangezien het maken van 30ml liquid misschien 1.50 kost qua materiaal, de meeste gaan toch voor 10 euro over de toonbank.....maar goed ik kan het mis hebben, ik ben er niet zo heel erg in thuis.
De kindveilige sluiting... is dat omdat het om een liquid gaat ? want op een pakje peuken of shag is er niet veel kindveilig aan |:(
Jawel, de meeste pakjes shag zijn gesealed en moet je dus eerst opentrekken, sigaretten zit zowiezo plastic omheen... _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:22:
[...]

Jawel, de meeste pakjes shag zijn gesealed en moet je dus eerst opentrekken, sigaretten zit zowiezo plastic omheen... _O- _O- _O-
Ohw en dat is kindveilig 8)7 .

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enigzins... maar meer ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Maar weer eens een concentraat geprobeerd, ditmaal Nana Cream van One Shot Wonder en dit is voor mij een schot in de roos. Een hele lekkere banaan met iets van ongeïdentificeerd fruit. Gelijk nog maar eens 100ml besteld. Dat is genoeg voor bijna 600ml vloeistof, kan ik wel even mee toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Heb vorige week flavormonks raspberry en white monks geprobeerd.. ik vindt de smaak van deze aroma's snel verdwijnen waardoor je de smaak niet meer proeft.

ben er niet over te spreken, mijn volgende aroma's ga ik eerst testen voordat ik per 100ml aan ga maken.
Er zit heel veel verschil in merk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
http://www.gearbest.com/p...l-collec-special-274.html

Top aanbiedingen bij Gearbest! Twijfel nu nog om voor 23 dollar een ijoy 5 erbij te nemen. Niet omdat het moet, maar ...
Misschien staat er voor jullie nog iets tussen?

Referrals achter URL-shorteners zijn niet de bedoeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2017 20:44 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik ben op dit moment nog aan het switchen tussen mijn pico met een troll v2, smok met baby beast en een predator met een kylin rtda.

Waar ik nog steeds mijn vingers niet achter heb is het feit dat uit zowel de rtda/rda een soort van smaak meekomt ( miss van het katoen ) dat ik bij de smok absoluut niet heb. Hierdoor blijf ik telkens terugvallen op mijn smok.
Heb verschillende builds wicking methodes geprobeerd, volgens mij hoort dit wel zo maar ik blijf de smaak die uit mijn smok komt superieur vinden boven de rda/rdta die ik heb geprobeerd.

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 23:43
Heren,

Na 2 jaar is mijn subtank mini stuk tijdens een ongelukje.
Wat raden jullie mij aan , alweer een stubtank mini nemen of zijn er tegenwoordig betere alternatieven op markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:14:
Heren,

Na 2 jaar is mijn subtank mini stuk tijdens een ongelukje.
Wat raden jullie mij aan , alweer een stubtank mini nemen of zijn er tegenwoordig betere alternatieven op markt ?
Wat is er precies stuk aan? Het glaasje of erger?
Ikzelf ben zeer tevreden over zowel de Subtank Plus als de Mini en dat bepaalt bij mij of ik ze wel of niet opnieuw koop. Zo heb ik onlangs een aardig setje Subtanks Mini aangeschaft, omdat ik er zo tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-04-2021
Kan iemand mij een goede Rda aanraden?

Ik ben begonnen met een Eleaf pico met melo 3 mini tank. Heb nu een Alien 220mod met tfv8 cloud beast erop. Het is al een hele grote verbetering kwa smaak tov de melo 3.

Toch wil ik nu een stapje verder gaan voor meer smaak, aangezien ik zelf ook eigen eliquid's aan het mengen ben, heb nog een paar liter 30/70 mix en aroma's, en drippen lijkt me wel tof !

Alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Rocky28 op 24-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel positieve dingen over de I-joy 5, zie ook het bericht van Groxgrox hierboven. Niet te duur in China.

http://www.gearbest.com/r...ers/pp_621575.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Van tijd tot tijd doe ik diverse grote bestellingen ja, maar dat is niet altijd alleen voor mezelf eerlijk gezegd 8). Zo betaal ik op dit moment € 6,- voor een liter PG of VG (in welke verhouding dan ook) en 100 euro voor een liter nicotine á 100Mg (PG of VG). Ook andere percentage's nicotine zijn mogelijk, zo kost een liter PG of VG (in welke verhouding dan ook) met 3Mg of 6Mg nicotine € 10,- en voor deze prijzen kan ik het eigenlijk niet laten staan. De vraag is alleen hoelang dit nog mogelijk is, aangezien de regels steeds beperkender worden.

Eerst bestelde ik nicotine in Amerika, maar vanwege de HazMat (Hazardous Material) richtlijn wordt er boven een bepaalde sterkte, ik dacht 36 of 48Mg, niet meer per luchtpost verstuurd, dus week ik naar uit naar de UK, maar dat werd te duur vanwege de verzendkosten. Afijn, het wordt dus steeds moeilijker om het tegen een redelijke prijs te krijgen. :/
Maar waar kun je op dit moment in europa dan nog >48mg krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 22:36
Rocky28 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:06:
Kan iemand mij een goede Rda aanraden?
Ik heb een BOEL rda's, maar blijf altijd terugkomen op de SXK Kennedy 24. Makkelijk te bouwen, oer degelijk en smaak is fantastisch. Heb ook een GOON, maar daar ben ik geen fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwesigaret.nl.... maar daar betaal je 145,20 per liter.....

https://nieuwesigaret.nl/shop/eliquid-nicotine-basis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
JL Koppelle schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb een BOEL rda's, maar blijf altijd terugkomen op de SXK Kennedy 24. Makkelijk te bouwen, oer degelijk en smaak is fantastisch. Heb ook een GOON, maar daar ben ik geen fan van.
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:13:
Ik hoor veel positieve dingen over de I-joy 5, zie ook het bericht van Groxgrox hierboven. Niet te duur in China.

Thanks! , d:)b zien er beide goed uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Rocky28 op 24-05-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
shakespeare schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:26:
ik ben op dit moment nog aan het switchen tussen mijn pico met een troll v2, smok met baby beast en een predator met een kylin rtda.

Waar ik nog steeds mijn vingers niet achter heb is het feit dat uit zowel de rtda/rda een soort van smaak meekomt ( miss van het katoen ) dat ik bij de smok absoluut niet heb. Hierdoor blijf ik telkens terugvallen op mijn smok.
Heb verschillende builds wicking methodes geprobeerd, volgens mij hoort dit wel zo maar ik blijf de smaak die uit mijn smok komt superieur vinden boven de rda/rdta die ik heb geprobeerd.

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik ?
Ik ken de Troll V2 en de Kylin zelf niet, dus over de smaak van deze items kan ik niet oordelen.
Wel ben ik benieuwd naar welk wicking materiaal je gebruikt (link) en of je voor het wicken eerst je handen heel goed wast. Uiteraard om het vervuilen van de wick te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
ja dat bedoel ik.. wel voor een redelijke prijs.. anders op hiliq stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuustFlater15 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:06:
[...]

ja dat bedoel ik.. wel voor een redelijke prijs.. anders op hiliq stuk goedkoper
Vanuit Amerika kan je geen base met hoge nicotine meer halen, want het mag namelijk niet meer per vliegtuig vervoerd worden (HazMat richtlijn), boven de 36 of 48Mg mag het alleen via de grond vervoerd worden en dan wordt het naar NL versturen nogal moeilijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:13:

Dat is wel een RTA, geen RDA ;)

Ik zeg: Geekvape Peerless, niet duur, puike posts en diepe wells. Wel even bedenken dat je die eigenlijk niet importeren mag.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Ik zeg: Geekvape Peerless, niet duur, puike posts en diepe wells. Wel even bedenken dat je die eigenlijk niet importeren mag.
Sorry, sorry, sorry.... my wrong.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Undy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Ik ken de Troll V2 en de Kylin zelf niet, dus over de smaak van deze items kan ik niet oordelen.
Wel ben ik benieuwd naar welk wicking materiaal je gebruikt (link) en of je voor het wicken eerst je handen heel goed wast. Uiteraard om het vervuilen van de wick te voorkomen.
Heb net nog 2 nieuwe builds op 3 verschillende rdta's gemaakt en een nieuwe smok coil in de baby beast. . Smok heeft betere smaak period. Heb verschillende katoen en coils gebruikt etc...

Ik verkoop alle zelfbouw rommel.. gewoon premade smok coils ga ik vanaf nu alleen maar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 00:03

Zillion01

Obey your screen!

Hoi,

Kan iemand mij misschien op weg helpen. Ik probeer de overstap te maken van een oudewetse Kanger Evod naar een Smok QBOX TFV8 Baby Kit. Als beginner kom ik echter niet zo goed wijs uit welke basis settings nu aan te raden zijn om mee te beginnen. Ik krijg de smaak maar niet goed en hij wordt nogal heet.

De coils zijn 0,25ohm / 30 tot 50watt. Nu kan ik kiezen op de batterij tussen modes TEMP en WATT.

1. Als ik TEMP kiest, vraagt ie om de STRENGTH (bijv. 30 watt?).

2. Vervolgens vraagt ie om de soort COIL (steel, ni200 en ti). Dit is me dan onduidelijk. Ik kan hier niets over vinden van welke soort de bijgeleverde coils zijn.

3. Dan vraagt ie om een getal, bijv. 0.00105?

4. Als dat allemaal ingesteld is kan ik vervolgens met de volume knop de fahrenheit instellen op het hoofddisplay. Bijv. 300?

5. Als ik voor WATT kies kan ik alleen de strength instellen (soft, normal, hard).
Met de harder en zachter knop kan vervolgens watt veranderd worden (bijv. 30 watt). PCB(?) staat dan op 89 graden fahrenheit.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Je heb standaard wattage coils erbij gekregen.. dus op wattage zetten en dan dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 00:03

Zillion01

Obey your screen!

shakespeare schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:56:
Je heb standaard wattage coils erbij gekregen.. dus op wattage zetten en dan dampen.
Ah ok thx, en andere coil hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
Floor-is schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Tegen welke problemen kun je aanlopen bij het importeren?

Heb een tijdje terug de Tfv8 6ml geïmporteerd zonder issue. Heb nu de Peerless besteld even kijken of het gaat bevallen.

Wat is het eigenlijk voor een onzin, 2ml limit in Europa... Ik damp ongeveer 40ml op een dag als niet meer... ben meer aan het vullen dan wat anders in 2ml tanks :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03
Rocky28 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Heb een tijdje terug de Tfv8 6ml geïmporteerd zonder issue. Heb nu de Peerless besteld even kijken of het gaat bevallen.

Wat is het eigenlijk voor een onzin, 2ml limit in Europa... Ik damp ongeveer 40ml op een dag als niet meer... ben meer aan het vullen dan wat anders in 2ml tanks :+
40ml??? Christus, ik dacht dat ik al veel dampte met 15ml.

Wel eens aan gedacht om wat meer nicotine te mengen? Of is het spielerei en cloudchasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
Domino schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:07:
[...]

40ml??? Christus, ik dacht dat ik al veel dampte met 15ml.

Wel eens aan gedacht om wat meer nicotine te mengen? Of is het spielerei en cloudchasen?
Cloudchasen idd.. En nee geen nicotine meer voor mij.. Soms een smaakje met 3mg maar sinds ik zelf mix en de tfv8 heb gekocht, wil ik echt geen nicotine meer gebruiken. 3mg is al te heftig met chainvapen. Knal ook 3x2 lg hg2 / Vtc5-A set's batterijen er doorheen op een dag 8)7

Vinger op de trigger om een Aromizer plus rdta 30mm tank te kopen met 20ml tankje 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Rocky28 op 24-05-2017 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Rocky28 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Je spul wordt in beslag genomen, je moet wel de douanekosten betalen. Verder volgens mij (nog) geen boete, wel grotere kans dat dezelfde afzender vaker gecontroleerd zal worden.
Peerless is fijn, ook al kan dat ding echt ontiegelijk warm worden.
Dat ligt meer aan jou he ;)
Rocky28 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:37:
[...]

Cloudchasen idd.. En nee geen nicotine meer voor mij.. Soms een smaakje met 3mg maar sinds ik zelf mix en de tfv8 heb gekocht, wil ik echt geen nicotine meer gebruiken. 3mg is al te heftig met chainvapen. Knal ook 3x2 lg hg2 / Vtc5-A set's batterijen er doorheen op een dag 8)7

Vinger op de trigger om een Aromizer plus rdta 30mm tank te kopen met 20ml tankje 8)
De 20ml is echt niet aan te raden op de Aromamizer plus. Ik heb twee van die RTA's en gebruik beide juist op 5ml, omdat ze dan de meeste smaak geven (en niet zo absurd groot zijn).

Ding is wel dat je dan ook weer een mod wil waar de 30mm tank niet als een of ander balkon op uitsteekt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 25-05-2017 01:00 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
Floor-is schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:58:
[...]

Je spul wordt in beslag genomen, je moet wel de douanekosten betalen. Verder volgens mij (nog) geen boete, wel grotere kans dat dezelfde afzender vaker gecontroleerd zal worden.

[...]

[...]

Dat ligt meer aan jou he ;)

[...]

De 20ml is echt niet aan te raden op de Aromamizer plus. Ik heb twee van die RTA's en gebruik beide juist op 5ml, omdat ze dan de meeste smaak geven (en niet zo absurd groot zijn).

Ding is wel dat je dan ook weer een mod wil waar de 30mm tank niet als een of ander balkon op uitsteekt ;)
Ik wil niet meteen al m'n vakantie geld uitgeven aan vapemateriaal :+
Misschien toch maar de gx350 erbij nemen ? Volgens mij gaat dat prima zonder te veel overhang.

[ Voor 3% gewijzigd door Rocky28 op 25-05-2017 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Rocky28 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:34:
[...]

Ik wil niet meteen al m'n vakantie geld uitgeven aan vapemateriaal :+
Misschien toch maar de gx350 erbij nemen ? Volgens mij gaat dat prima zonder te veel overhang.
Tenzij je wilt horen dat ik Smok meuk vind, moet je mij niet vragen of je Smok moet kopen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike

Er is nu ook een rvs special edition, dat warmt niet zo snel op als aluminium ;)
http://www.geekvape.com/p...less-rda-special-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
[...]

Kun je een link naar de passage van deze info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Kun je een link naar de passage van deze info geven?
Die heb ik niet opgeslagen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Ah, dat is jammer.. Ik had destijds begrepen dat het particulier invoeren van dergelijke items niet zou wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Maar dat kan je best toch nog wel vinden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Zojuist de knoop doorgehakt en een Ijoy RDTA Box mini besteld bij Gearbest voor 48,99 dollar.

Dit wordt mijn eerste vape apparaat, ik wil voornamelijk de overstap maken van ouderwetse tabak naar elektronisch roken.

Iemand starter tips voor smaken en mods? Ik lees her en der dat out of the box de smaak nogal katoenachtig is en je dit het beste wat bij kunt knippen, iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:26:
Zojuist de knoop doorgehakt en een Ijoy RDTA Box mini besteld bij Gearbest voor 48,99 dollar.

Dit wordt mijn eerste vape apparaat, ik wil voornamelijk de overstap maken van ouderwetse tabak naar elektronisch roken.

Iemand starter tips voor smaken en mods? Ik lees her en der dat out of the box de smaak nogal katoenachtig is en je dit het beste wat bij kunt knippen, iemand dit ook ervaren?
Sommige wickmaterialen hebben een bijsmaak. Bij pre made coils kun je daar weinig aan doen.
Zelf gebruik ik alleen zelfbouw coils en mijn wickmateriaal is Cotton Bacon. Deze heeft geen bijsmaak.
Er zullen vast meer merken zijn die geen bijsmaak hebben, maar nadat ik deze had geprobeerd hoefde ik niet verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Lang geleden toen "vape katoen" nog niet zo'n ding was gebruikte ik katoenen make up bolletjes uit de lokale supermarkt. Die kookte ik eerst om de nare smaak ( en chemicaliën ) er uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Goede tips, bedankt!

Ik wil eerst gewoon starten met de pre-built spulletjes, later zelf iets bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:26:

'
Ik zou gewoon wat verschillende smaken bestellen op http://www.eliquidmania.nl/ overzichtelijk en goede ervaringen mee, tevens snelle levering.

Veel plezier met je Ijoy!

[ Voor 18% gewijzigd door Rocky28 op 25-05-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:19:
Goede tips, bedankt!

Ik wil eerst gewoon starten met de pre-built spulletjes, later zelf iets bouwen :)
Kom gewoon een keer langs tobbert.
😁

Heb zoveel staan dat er echt wel iets tussen zit voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Domino schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:43:
[...]

Kom gewoon een keer langs tobbert.
😁

Heb zoveel staan dat er echt wel iets tussen zit voor je.
Hahahaha, weet je hoelang het rijden is vanaf onze nieuwe stek ;)

Goed plan, dan neem ik de vrouw mee om die van jou bezig te houden. Kun je meteen laten zien hoe ik iets deftigs bouw en hoe je goed moet mengen.

Apparaat is vandaag verzonden, nog een week of 2 geduld hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Maar dat kan je best toch nog wel vinden? :D
Gezien de hoeveelheid die ik lees: niet echt. Ik heb ergens in de afgelopen weken dit gelezen, misschien ergens in een van de Facebook groepen, misschien op een van de andere sites waar ik kom. Dat zijn duizenden en duizenden pagina's die ik zou moeten nalopen..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Gezien de hoeveelheid die ik lees: niet echt. Ik heb ergens in de afgelopen weken dit gelezen, misschien ergens in een van de Facebook groepen, misschien op een van de andere sites waar ik kom. Dat zijn duizenden en duizenden pagina's die ik zou moeten nalopen..
Maar het komt dus op het volgende neer, als ik een RTA, RDA of RBA bestel en die is bv. boven de 5 of 10ml, dan kan het in beslag genomen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Ja en nee.

Het is voor buitenlandse shops verboden om dat soort artikelen te verkopen/verzenden naar Nederland.

Echter is het voor Nederlandse burgers niet verboden om het in te voeren/te kopen in het buitenland.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar in principe mag je het gewoon bestellen. Controle is minimaal en dus de kans op in beslagname (als het al in heslag genomen word) evenredig.

Dit alles 'naar zover ik weet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat maakt het al wat duidelijker. ;) Er is dus een risico, maar die is niet groot als ik het geloven mag. 8) Dan misschien toch maar die 12ml RTA bestellen in China... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Domino schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:50:
Ja en nee.

.

Echter is het voor Nederlandse burgers niet verboden om het in te voeren/te kopen in het buitenland.
mochten er Belgen zijn die dit lezen, onze regels verschillen een beetje. Hier mag je het ook niet invoeren. :(

Belgie heeft bovenop de Europese TPD nog enkele regels toegevoegd:

-Aanmeldingsplicht in België (165eur/producttype) tegen 17 juli 2017
-waarschuwingen op de flesjes moeten in 3 talen
-online aankopen/verkopen is verboden
-online aankopen vanuit het buitenland kunnen in beslag worden genomen door de douane
-flesjes moeten in een verpakking met bijsluiter, of moeten voorzien worden van een boekje
-Drippers (RDA) zijn verboden
-Proeven in shops is verboden

die extra regels maken het voor Belgische handelaars extra moeilijk.Vooral de extra bijsluiter en aanmeldingsplicht.

Die aanmeldings plicht per product geld per winkel, dus een handelaar met meerdere winkels moet als hij een nieuw product in zijn gamma opneemt het hele proces en bijhorende kosten doorlopen voor elke winkel die hij heeft 8)7
( het gaat zo ver dat zelfs een los verkochte driptip geregistreerd moet worden )

Die bijsluiter en de info in 3 talen ( NL, FR, D ) zorgt er voor dat TPD regulier product nog niet perse op de Belgische markt is toegelaten. fabrikanten moeten speciaal voor België hun verpakking aanpassen.

Je mag ook niet aan je klanten vermelden dat dampen minder schadelijk is dan roken ( wetgeving rond medicijnen verbied dat )

[ Voor 6% gewijzigd door justmike op 26-05-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ut mot nie gekkurrrr worduh.... :'( :F
Ook hier zover ik weet een meldingsplicht voor e-liquids, maar dan per merk volgens mij (correct me if I'm wrong...) en geen (online) verkopen meer naar België. Hoe het staat met de overige regels, is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:08:
Ut mot nie gekkurrrr worduh.... :'( :F
Ook hier zover ik weet een meldingsplicht voor e-liquids, maar dan per merk volgens mij (correct me if I'm wrong...) en geen (online) verkopen meer naar België. Hoe het staat met de overige regels, is mij onbekend.
Per artikel met nicotine.

Voorbeeld:

Ik heb een lijn smaken. Één ervan heet Vaping Queen Vanilla Valley, die heb ik in 0mg, 3mg, 6mg, 9mg en 12 mg variant.

Dan moet ik voor elke variant een aanmelding doen bij de REACH/ECHA, ik moet voor elke variant een etiket hebben met, ik geloof zo uit mijn hoofd 33 verschillende eisen en VIB documenten per variant.

De 0mg staat nergens beschreven in de Tabakswet. Er wordt gesproken over nicotinehoudende vloeistof :

nicotinehoudende vloeistof: nicotinehoudende vloeistof in een elektronische sigaret of navulverpakking;

en navulverpakking:

navulverpakking: een recipiënt die een nicotinehoudende vloeistof bevat die gebruikt kan worden voor het navullen van een elektronische sigaret;

Vooralsnog omvat de wet dus geen vloeistof waarin geen nicotine zit. Die zul je dus ook vrij kunnen kopen, in flesjes groter dan 10ml.

Verder gaat het heel ver met etikettering cq waarschuwingen. Elk product dat onder de noemer electronische sigaret valt:

elektronische sigaret: een product dat gebruikt kan worden voor de consumptie van nicotinehoudende damp via een mondstuk, of een onderdeel van dat product, waaronder een patroon, een reservoir en het apparaat zonder patroon of reservoir;

moet straks volgens de wet een bijsluiter hebben, een waarschuwing op de buitenverpakking etc.
Het is geen kattenpis, ze gaan erg ver, lettertype Helvetica, minimaal 33% van het oppervlak en ga door..
Koop je dus een driptip, een simpel stukje plastic van een euro, hoort daar een bijsluiter en waarschuwing op de verpakking bij.

Ik gok dat er maar weinig "grote jongens"overeind blijven met die regels en zeker de liquids zal een sterke afname van soorten gaan worden. Die aanmeldingen zijn niet mis, kosten een beste pruim geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50
Vapefuel en een paar anderen doen het nu wel slim. 2 producten, flessen nicotineloze base van 20 of 100ml en 10ml flesjes met veel nicotine die je er bij 'krijgt'

Scheelt een hoop papierwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
418O2 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 04:44:
Vapefuel en een paar anderen doen het nu wel slim. 2 producten, flessen nicotineloze base van 20 of 100ml en 10ml flesjes met veel nicotine die je er bij 'krijgt'

Scheelt een hoop papierwerk
dat doen ze zo goed als allemaal wel nu. De meeste winkeliers zien nu ook de kans om voor die "nicotine
boostershots" hoge prijzen te vragen.

ik weet winkels waar ze 6.95€ vragen voor 10ml (20mg/ml) nic. De meeste klanten trappen er ook nog in 8)7

Jammer voor hen, maar ik kom steeds minder vaak in de stenen winkels en mijn zelf mix collectie word steeds groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij safevape hebben ze nog wel een goede aanbieding.
https://www.savevape.nl/n...ase-pg-48mg-25432378.html

Zij hebben hun nicotine houdende base in Duitsland laten registreren als een halffabrikaat (of zoiets) waardoor ze het gewoon kunnen blijven verkopen in hogere percentages en grotere flessen.

Safevape is een Duitse webshop, zit direct aan de grens met NL. Leveringen zijn 24 uurs normaliter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:15:
Safevape is een Duitse webshop, zit direct aan de grens met NL. Leveringen zijn 24 uurs normaliter
Sterker nog, het is een Nederlandse webshop. Ze zijn naar Duitsland verhuisd vanwege het 'vriendelijkere' vape klimaat tov Nederland.

Frank is een toffe peer, nooit geen klachten over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:19:
Ok, dat maakt het al wat duidelijker. ;) Er is dus een risico, maar die is niet groot als ik het geloven mag. 8) Dan misschien toch maar die 12ml RTA bestellen in China... >:)
Over welke RTA heb je het hier? linkje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Ziet er niet verkeerd uit, maar lijkt me wel voor MTL vapen. Is niks voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:22:
[...]

Ziet er niet verkeerd uit, maar lijkt me wel voor MTL vapen. Is niks voor mijzelf.
Volgens mij kan je hier ook perfect DL mee vapen, met bv de Subtank Plus is ook beide mogelijk :Y , maar misschien dat deze dan wat meer voor je is :

http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_613080.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Prima tanks die Subtanks maar te weinig luchttoevoer voor mij. Daarom heb ik mijn mini aan mijn vader gegeven.
De Aromamizer Plus van je link heb ik continue in gebruik. Geweldige tank. Ik heb er nu staple claptons in zitten. 12 stuks 0.1*0.45 ribbon KA1 met 38 clapton N80, 5 wraps en 3,5mm binnen diameter.
Dampt lekker door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dan hebben we daar een punt waar het niet eens zijn, ik vind de Subtank geweldig. Maar je weet, smaak is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. ;)
Heb nu 6x de Subtank Plus en 9x de Subtank Mini en die zou ik niet hebben als ik er ontevreden over zou zijn. De Mini's zitten nog steeds in hun doos en moet ik binnenkort testen, maar als ze hetzelfde resultaat geven als hun iets grotere broer, dan ben ik een tevreden meid! :P

Heb ooit eens een mechmodje (squonker), de Terminator gekocht, met een interne 10ml tank, daar bovenop zat een RTA met bottomfeed. Heb het een korte tijd uitgeprobeerd, maar was niet echt tevreden. Aan de andere kant, dat was ook de eerste keer dat ik met zo'n systeem werkte en was ik nog een groentje als het om coils draaien ging. Na een paar weken dus aan de kant gegooit en zal ik binnenkort weer eens een poging doen om het op te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:14:
Jammer, dan hebben we daar een punt waar het niet eens zijn, ik vind de Subtank geweldig. Maar je weet, smaak is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. ;)
Heb nu 6x de Subtank Plus en 9x de Subtank Mini en die zou ik niet hebben als ik er ontevreden over zou zijn. De Mini's zitten nog steeds in hun doos en moet ik binnenkort testen, maar als ze hetzelfde resultaat geven als hun iets grotere broer, dan ben ik een tevreden meid! :P

Heb ooit eens een mechmodje (squonker), de Terminator gekocht, met een interne 10ml tank, daar bovenop zat een RTA met bottomfeed. Heb het een korte tijd uitgeprobeerd, maar was niet echt tevreden. Aan de andere kant, dat was ook de eerste keer dat ik met zo'n systeem werkte en was ik nog een groentje als het om coils draaien ging. Na een paar weken dus aan de kant gegooit en zal ik binnenkort weer eens een poging doen om het op te pakken. :)
Ik vind de Subtank ook geweldig, alleen voldoet de tank niet meer voor mijn vaping stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Ik vind de Subtank ook geweldig, alleen voldoet de tank niet meer voor mijn vaping stijl
Ok, dat kan. Eenieder zijn of haar meug zeg ik altijd maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:31:
[...]

Volgens mij kan je hier ook perfect DL mee vapen, met bv de Subtank Plus is ook beide mogelijk :Y , maar misschien dat deze dan wat meer voor je is :

http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_613080.html
10 ml ............... 8)7 _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb twee Aromamizers, wat ik je mee kan geven is dat die erg veel airflow heeft. Maar door het postless deck is het wel wat lastiger dan gemiddeld om op te bouwen en het wicken luistert ook vrij nauw.

De Aromamizer kan je in RDA, 5ml, 10ml en 20ml gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://media-pro.barabrume.fr/187-thickbox_default/aromamizer-plus-rda-rdta-5-10-20ml.jpg

Mocht je meer instap zoeken, dan zou ik de Geekvape Ammit (eventueel de dual-coil) aanraden :)
Of de Wotofo Serpent Mini, hoewel die wel weer erg klein is (2ml) en niet bepaald veel airflow biedt.

27ml 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:11:
[...]

Jeetje ..... wordt ie niet erg lang dan ? :?
11.8cm volgens de omschrijving en 32mm diameter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Zijn er mensen die een squonk gebruiken hier ? zo ja wat zijn de voordelen hiervan t.o.v een rta zoals bv de KYLIN ( die ik dan toevallig op t moment gebruik.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:08:
Ik heb twee Aromamizers, wat ik je mee kan geven is dat die erg veel airflow heeft. Maar door het postless deck is het wel wat lastiger dan gemiddeld om op te bouwen en het wicken luistert ook vrij nauw.

De Aromamizer kan je in RDA, 5ml, 10ml en 20ml gebruiken.
[afbeelding]

Mocht je meer instap zoeken, dan zou ik de Geekvape Ammit (eventueel de dual-coil) aanraden :)
Of de Wotofo Serpent Mini, hoewel die wel weer erg klein is (2ml) en niet bepaald veel airflow biedt.

27ml 8)7
20ml? :9~ , dan moet het wel lukken om een dagje ongestoort te vapen... _O-
Heb bij Gearbest wel de 10ml gezien, maar de 20ml niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:14:
[...]

11.8cm volgens de omschrijving en 32mm diameter :P
Wordt een aardig torentje met de mod mee :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:17:
Zijn er mensen die een squonk gebruiken hier ? zo ja wat zijn de voordelen hiervan t.o.v een rta zoals bv de KYLIN ( die ik dan toevallig op t moment gebruik.
Een squonker heeft zover ik weet een ingebouwd flesje. Door middel van bottomfeed kan je de tank voorzien van liquid. Ik heb er hier 1 liggen met een 10ml flesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:18:
[...]

Wordt een aardig torentje met de mod mee :D
Dan zit je zo aan de 20cm.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Een squonker heeft zover ik weet een ingebouwd flesje. Door middel van bottomfeed kan je de tank voorzien van liquid. Ik heb er hier 1 liggen met een 10ml flesje.
Das het enige voordeel ? :?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Dan zit je zo aan de 20cm.... :P
Das groter dan die van mij ;w

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Zover ik weet wel, maar moet ook toegeven dat ik er geen raketgeleerde in ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:24:
[...]

Zover ik weet wel, maar moet ook toegeven dat ik er geen raketgeleerde in ben. ;)
Dan hoef ik er ook geen te hebben _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:23:
[...]

In principe is het voordeel dat je een RDA kunt gebruiken (mits voorzien van squonkpin) die normaliter nog meer smaak en clouds-bro-clouds maken. De setup is daardoor ook kleiner, aan de andere kant ben je wel minstens een batterij kwijt omdat je je squonkbottle ergens kwijt moet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
iemand die een single coil rta kan aanraden, liefst met een "easy acces build deck".
Zelf had ik de OBS engine mini in gedachten maar ik zoek nog alternatieven.

het moet vooral gemakkelijk te bouwen zijn. Het is voor iemand met een verstandelijke beperking en zijn moeder is de gene die voor hem zal bouwen. Tot nu toe gebruiken ze fabrieks coils maar vanwege zijn beperking trekt hij nogal regelmatig zijn coils droog en het begint een dure grap te worden om ze meerdere keren per week te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:34:
iemand die een single coil rta kan aanraden, liefst met een "easy acces build deck".
Zelf had ik de OBS engine mini in gedachten maar ik zoek nog alternatieven.

het moet vooral gemakkelijk te bouwen zijn. Het is voor iemand met een verstandelijke beperking en zijn moeder is de gene die voor hem zal bouwen. Tot nu toe gebruiken ze fabrieks coils maar vanwege zijn beperking trekt hij nogal regelmatig zijn coils droog en het begint een dure grap te worden om ze meerdere keren per week te vervangen
een Geekvape Ammit lijkt me dan een goede tank. Single coil, lekker eenvoudig.
Weet zijn moeder hoe je een zelfbouw moet wicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:18:
[...]

20ml? :9~ , dan moet het wel lukken om een dagje ongestoort te vapen... _O-
Heb bij Gearbest wel de 10ml gezien, maar de 20ml niet.
De 20ml is voor zover ik weet alleen bij Steam crave zelf te bestellen.
Anders kun je de 10ml bij gearbest bestellen.
En dan deze: http://shop.steamcrave.com/20ml-glass_p0956.html
Vraag eerst even aan Steam crave of het 20ml glas inclusief metalen verlenging komt.
Dit is namelijk niet duidelijk op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Top airflow vind je bijna nergens meer helaas logischerwijs. Het is veel logischer om de airflow vanaf de zijkant of onderkant van de coils te laten komen. Anders krijg je 'valse lucht', lucht die niet langs de coils is geweest en dat maakt de smaak eigenlijk alleen maar minder. :)

Voor de Ammit, eigenlijk zo'n beetje elke RDA/RTA kan je gewoon pre-built coils kopen.

Hier een paar voorbeelden:
http://www.gearbest.com/accessories/pp_425084.html
http://www.gearbest.com/accessories/pp_469334.html
http://www.gearbest.com/accessories/pp_230465.html (50 stuks)

[ Voor 26% gewijzigd door Floor-is op 28-05-2017 22:33 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:27:
[...]

De 20ml is voor zover ik weet alleen bij Steam crave zelf te bestellen.
Anders kun je de 10ml bij gearbest bestellen.
En dan deze: http://shop.steamcrave.com/20ml-glass_p0956.html
Vraag eerst even aan Steam crave of het 20ml glas inclusief metalen verlenging komt.
Dit is namelijk niet duidelijk op de website.
20ml: https://www.fasttech.com/...-aromamizer-plus-optional
5ml: https://www.fasttech.com/...-aromamizer-plus-optional

Voor die $5-6 kan je je geen buil vallen dacht ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 28-05-2017 22:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u, beide heren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als iemand trouwens nog een 30mm Mason Dumptank tegenkomt, of de 30mm Mason RDA. Dan houd ik me aanbevolen, ik weet dat ze nog nieuw te krijgen zijn, maar ik heb het geld niet over voor een nieuwe :P (Ik heb een tijdje terug besloten dat ik eigenlijk alles nu wel heb dat ik nodig heb, dus dit is puur een luxe-ding, waar ik feitelijk geen budget voor heb gemaakt, noch zal maken.)

[ Voor 31% gewijzigd door Floor-is op 28-05-2017 22:35 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Undy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:20:
[...]

een Geekvape Ammit lijkt me dan een goede tank. Single coil, lekker eenvoudig.
bedankt voor de suggestie ;)
Weet zijn moeder hoe je een zelfbouw moet wicken?
Ik fungeer nu al als hun "pc tech support" :P , dus hen leren wicken kan ik er nog wel bijnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Ik wist niet dat deze kitjes bij Fasttech te koop waren. Maakt het allemaal wat eenvoudiger voor de mensen met interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:34:
Als iemand trouwens nog een 30mm Mason Dumptank tegenkomt, of de 30mm Mason RDA. Dan houd ik me aanbevolen, ik weet dat ze nog nieuw te krijgen zijn, maar ik heb het geld niet over voor een nieuwe :P (Ik heb een tijdje terug besloten dat ik eigenlijk alles nu wel heb dat ik nodig heb, dus dit is puur een luxe-ding, waar ik feitelijk geen budget voor heb gemaakt, noch zal maken.)
Ik heb begrepen dat de dumptank nogal last heeft van lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:11:
[...]

Ik heb begrepen dat de dumptank nogal last heeft van lekken.
Dean the vaping biker had daar geen last van. Hij is in mijn ogen wel ongeveer de eerlijkste reviewer, die ook gewoon zegt dat hij een product niet goed vind, (Limitless Lux bijvoorbeeld)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.