Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
DAMAGE schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 03:47:
Die laadcircuits in een écht Pico zullen vast gewoon prima zijn. Anders bieden ze die mogelijkheid niet, als het gevaarlijk blijkt. Daar wil zo'n bedrijf haar naam niet aan ten grabbel gooien. Efficiënt is het niet. Dat is zo'n externe lader wél. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het inderdaad niet doen. Heb je gelijk in.

Ik ga binnenkort ook nog maar een extra batterij en lader aanschaffen. Dan kun je gewoon een batterij in de mod stoppen en de andere laden. Als de batterij in de mod op is, wissel je ze gewoon. Wel zo makkelijk.
Laden via de mod kan natuurlijk wel, maar het is veiliger in een externe lader.
Bedenk je eens welk amperage er tegenwoordig uit een telefoonlader komt.
2A is geen uitzondering. Dat levert wel degelijk gevaarlijke situaties op. Als je het er op wil wagen om intern je batterijen op te laden, zorg dan voor een adapter die 0,5A levert.
De batterij zal hierdoor zeker niet te warm worden, maar vooral het laadcircuit wordt dan zoveel mogelijk ontzien.
Het zijn en blijven Chinese produkten waarvan we weten dat de kwaliteitsnormen anders liggen als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
DAMAGE schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 03:47:
Die laadcircuits in een écht Pico zullen vast gewoon prima zijn. Anders bieden ze die mogelijkheid niet, als het gevaarlijk blijkt. Daar wil zo'n bedrijf haar naam niet aan ten grabbel gooien. Efficiënt is het niet. Dat is zo'n externe lader wél. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het inderdaad niet doen. Heb je gelijk in.
Nou ik zie wel eens filmpjes voorbij komen waarin dat type apparaat wordt opgengehaald, maar echt onder de indruk van de laadcircruits ben ik niet. En Eleaf is niet echt een vooraanstaand merk natuurlijk. Maargoed; ik heb ook nog niet vaak gelezen dat het mis ging, dus als je in het apparaat wil laden is het niet direct een gevaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Nou ik zie wel eens filmpjes voorbij komen waarin dat type apparaat wordt opgengehaald, maar echt onder de indruk van de laadcircruits ben ik niet. En Eleaf is niet echt een vooraanstaand merk natuurlijk. Maargoed; ik heb ook nog niet vaak gelezen dat het mis ging, dus als je in het apparaat wil laden is het niet direct een gevaar ofzo.
Dat ligt aan de output van de usb-lader die wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Dat ligt aan de output van de usb-lader die wordt gebruikt.
bij een goed laadcircuit maakt het niet uit, want de laadsnelheid wordt overlegd als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
418O2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:48:
[...]

bij een goed laadcircuit maakt het niet uit, want de laadsnelheid wordt overlegd als het goed is
Dat klopt. Maar het enige bewezen goede laadcircuit is van de DNA boards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Undy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:50:
[...]

my point exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Het enige probleem is dat de mods waar het in beginsel over ging, de Pico, geen DNA board huisvesten.
Het is belangrijk om veiligheid hoog te houden met mods. Voor een paar centen veel meer veiligheid m.b.t. het laden van batterijen die meer amperes kunnen leveren dan 1 huiszekering aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:44

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Undy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Het enige probleem is dat de mods waar het in beginsel over ging, de Pico, geen DNA board huisvesten.
Het is belangrijk om veiligheid hoog te houden met mods. Voor een paar centen veel meer veiligheid m.b.t. het laden van batterijen die meer amperes kunnen leveren dan 1 huiszekering aankan.
ik maak mij er allemaal niet zo druk om, amperage word gevraagd door de verbruiker en niet door de aanbieder toch?

mijn bestelling van gearbest zou nu eindelijk onderweg zijn vanuit spanje, dit was de laatste status update of 5-05. gaan bijna de 2 maanden in nu. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meulugar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:08:
[...]

ik maak mij er allemaal niet zo druk om, amperage word gevraagd door de verbruiker en niet door de aanbieder toch?
Als het goed is wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

vDR schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:33:
[...]

klopt.. maar in mijn geval is alles op 6mg, dan is zo'n pre-mixed 70/30 toch prima? Of zie ik dat mis. Ik heb me er zelf nog niet aan gewaagd om te mixen. Maar binnenkort toch een keer proberen :-D
Concentraten erbij zorgen er dan wel voor dat je minder VG én minder nicotine in je eindproduct hebt, als jij dat OK vindt: dikke prima :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:50:
[...]

En Yihi ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Ah, die was ik even vergeten. Ja die ook! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Het prijsverschil tussen eleaf en Yihi/DNA-based mods komt natuurlijk niet alleen door marketing. Is gewoon echt een paar klasses beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:09
Het was weer vapemail dag vandaag. :9 We Kunnen weer mixen dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRK8ora.jpg

FA pineapple juicy
FA kiwi double
FA passion fruit
FA marshmallow
FA sweet cream
FA vanilla swirl
CAP juicy peach

verder nog 2 "one shots", Green lush en twillight. De eerste kan ik omschrijven als limoncello en de tweede peach/mango

Komt allemaal van bij chefsflavours.co.uk

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 11-05-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
volgens mij zijn de sony wat beter als de hg2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb vandaag 100 Chubby Gorilla flesjes binnengekregen.
Had nog een bergje 30ml's en 100ml's van een ander merk, denk dat ik nu wel even vooruit kan :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Undy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Laden via de mod kan natuurlijk wel, maar het is veiliger in een externe lader.
Bedenk je eens welk amperage er tegenwoordig uit een telefoonlader komt.
2A is geen uitzondering. Dat levert wel degelijk gevaarlijke situaties op. Als je het er op wil wagen om intern je batterijen op te laden, zorg dan voor een adapter die 0,5A levert.
De batterij zal hierdoor zeker niet te warm worden, maar vooral het laadcircuit wordt dan zoveel mogelijk ontzien.
Het zijn en blijven Chinese produkten waarvan we weten dat de kwaliteitsnormen anders liggen als hier.
Ik ben aan het laden met een adapter die 1000mA doet. Deze zat bij mijn Kangertech. Als zo'n klein batterijtje ermee geladen kan worden dan lijkt mij dat een 18650 daar ook geen probleem mee moet hebben? De mod bouwt geen enkele warmte op. Duurt langer, maar is prima te doen. Laat het gewoon 's nachts laden en de volgende dag is hij weer vol. Kan vervolgens weer prima een aantal dagen dampen tot de batterij op de helft is en dan laad ik het weer op.

Ik denk dat als ik weer wat knaken te besteden heb aan vapegear ik de Nitecore i2 ga halen met nog een extra batterij. De Nitecore UM20 lijkt mij ook wel wat :)

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 11-05-2017 15:35 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
shakespeare schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:41:
volgens mij zijn de sony wat beter als de hg2..
Ligt er aan op welk vermogen je dampt. De sony's zijn volgens mij net iets beter in hoge amps ofzo. Maar ik vraag me af of je dat uberhaupt merkt in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ander dingetje! Jullie weten inmiddels, ik heb een Pico. Nu heb ik weer wat nieuwe liquids binnen gekregen en ik doe altijd in het begin een klein beetje liquid in de tank om de verschillende smaken te checken. Nu heb ik Strawberry Fields geprobeerd, heerlijk. Top. Gister iets van perzik er in gedaan. Ook prima. Nu heb ik daarna een Liqua liquid erin gedaan, Traditional Tobacco. De Perzik was er eigenlijk helemaal uit, heb de tank uit laten lekken en toen de traditional tobacco er in gedaan maar heb het idee dat hij nog meer naar perzik smaakt.

Wat kan ik het beste doen om de smaak uit de tank te krijgen? Spoelen met water? Er blijft ook altijd wel wat liquid achter in de wick van de coil natuurlijk. Ik had gehoopt dat dit wel zou oplossen na een paar puffs maar ik blijf perzik proeven. Eigenlijk ruikt mijn hele Pico nog naar perzik. Best indringend. Iemand tips om die reuk/smaak eruit te krijgen?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@DAMAGE

Je kan melo coils spoelen met water. Je moet ze dan wel goed laten uitdrogen voor je ze weer gebruikt, anders gaat het knetteren en spatten als gek. ( water heeft een veel lager kookpunt dan vg/pg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
DAMAGE schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:12:
Wat kan ik het beste doen om de smaak uit de tank te krijgen? Spoelen met water? Er blijft ook altijd wel wat liquid achter in de wick van de coil natuurlijk. Ik had gehoopt dat dit wel zou oplossen na een paar puffs maar ik blijf perzik proeven. Eigenlijk ruikt mijn hele Pico nog naar perzik. Best indringend. Iemand tips om die reuk/smaak eruit te krijgen?
Haha herkenbaar, hier kan ik ook niet tegen.
Nu heb ik dit doosje hier liggen 8)7 :X Voor elke liquid een aparte coil.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KjIM2Gx.jpg

Maar eigenlijk had ik ook nooit zin om een 'vies' coiltje te gebruiken :P en wil ik steeds maar nieuwe smaken uitproberen, niet degenen die ik al gehad heb. Dus heb ik een rebuildable tankje gehaald, vers katoen erin en gaan.
Als je de Melo tank goed afspoelt onder water en droog dept met een keukenpapiertje ruikt ie misschien nog een beetje naar de liquid maar daar merk je niks meer als je je nieuwe coil/liquid erin hebt. De smaak uit een coiltje halen... Tja dat gaat bij sommige smaakjes (zoals perzik blijkbaar en bij menthol/mint zeker) erg lastig. Als je meerdere smaken met 1 coiltje wil gebruiken moet je proberen om bijvoorbeeld fruitsmaken bij fruit te houden, tabak bij tabak, room bij room etc. Dat is nog wel te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebastiaannn op 11-05-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Goede tips! Daar kan ik wel wat mee. Inderdaad, ik heb al een extra tankje onderweg. Dan inderdaad de ene maar voor fruit/zoet gebruiken en de andere voor wat meer tabak achtige smaken. Dan kan het bijna niet meer mis gaan. Zo blijf je leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:03:
Sinds 3 maanden ben ik gestopt met sigaretten en begonnen met dampen, erg blij natuurlijk dat ik die stink stokken niet meer nodig heb!
Nu gebruik ik een Justfog Q16 met Aramax classic tobacco gemixed met Blue Magic dit bevalt me tot nu toe het beste. Ik zit wel steeds meer te zoeken naar een opvolger, want de damp hoeveelheid en smaak laat te wensen over. De coils gaan ook niet erg lang mee.
Wat wil ik:
(nog) Geen coils zelf maken (geen verstand van), niet al te duur (+/- €50), meer damp en smaak en het liefst een grotere tank!

Ik snap ook geen bal van de watt/ohm gedoe, dus daar kan ik niks over zeggen.

Wie kan mij wat tips geven??
Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@pilskes

Meer smaak, damp, inhoud, niet te duur en fabrieks coils?
denk dat een SMOK Alien Baby-AL85 kit wel iets is dat aan je wensen voldoet.

In nederland/ belgie zit hij net iets boven je budget, in china vind je hem voor +- 45€.

je kan ook voor de originele 220 watt alien gaan, iets groter, zwaarder en duurder, maar ook beter geschikt voor latere experimenten met verschillende tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Een Sense Blazer gecombineerd met een RXmini. Gaat wel over je budget heen, maar je hebt niet echt veel beschikbaar..

Ondanks wat velen zeggen zou ik SMOK echt links laten liggen. Veel te veel klachten over gebrek aan smaak van de TFV-tanks, siliconen sluitingen die stuk gaan, coils die veel te kort meegaan om de prijs te rechtvaardigen, gebrek aan smaak.. En de mods, daar ben ik al negatief genoeg over geweest in het verleden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 11-05-2017 22:19 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
OBS engine is met stock coils ook een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
418O2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:28:
OBS engine is met stock coils ook een aanrader
ik heb een engine en dat is RTA only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Al naar een Eleaf iStick Pico 75watt gekeken? Is sub ohm en meer dan genoeg damp op 0.3 en 0.5 ohm. Coils gaan best lang mee ook! Is ook erg simpel in te stellen en als je wilt kun je zelfs TC dampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@Floor-is

Zijn er betere mods en tanks dan smok ? Absoluut.

Voor goedkoop massa geproduceerd product is de prijs/kwaliteit wat je er van mag verwachten. Elke winkel heeft ze in hun assortiment en kan je helpen met problemen en spare parts, dat kan je van de meer onbekende/exotische merken niet zeggen.

Niet iedereen heeft +- 300 € over voor een DNA setup over. Heb je een kleiner budget, dan kom je al gouw bij dingen zoals Smok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pico met een smok tfv4 of een melo3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
justmike schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:43:
@Floor-is

Voor goedkoop massa geproduceerd product is de prijs/kwaliteit wat je er van mag verwachten. Elke winkel heeft ze in hun assortiment en kan je helpen met problemen en spare parts, dat kan je van de meer onbekende/exotische merken niet zeggen.

Niet iedereen heeft +- 300 € over voor een DNA setup over. Heb je een kleiner budget, dan kom je al gouw bij dingen zoals Smok uit.
Heb zelf nu een smok nano one met een micro tfv4 tank erop maar ben er erg tevreden over hoor.

Als je wilt beginnen met dampen begrijp ik zeker dat je niet meteen een berg geld er tegenaan wilt smijten..
Dan zou ik misschien voor het eleaf pico spul gaan 31,03 euro heb je de dual http://www.gearbest.com/mod-kits/pp_600230.html :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
@Floor-is

Dat is wel heel erg overdreven wat je daar zegt. 300 € voor een DNA mod.

http://www.gearbest.com/d...?odr=low2high&odr_value=1

Van ongeveer 60 tot 80 euro heb je al een prima DNA mod.
Natuurlijk is het wat duurder met deze kwaliteits chip.
Neemt niet weg dat goedkopere non-DNA mods ook prima kunnen werken.
En Smok is echt niet de enige aanbieder van betaalbare mods.
Als je uit bent op de kleine form factor van de AL85, blijft er inderdaad niet veel over buiten een Pico 75W of de Pico Mega met 80W. Er schijnt nu ook een vernieuwde Pico te zijn met 85W waar je ook een 25mm RDA of tank op kwijt kan. De naam weet ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

@Floor-is

Er zijn echt zat andere merken:
- Sigelei met de Kaos en de Fuchai
- Asmodus met de Minikins
- eLeaf heeft naast de Pico nog andere mods zoals de iPower en de iStick
- Wismec (gare 510's)
- Tarot (TC is af te raden echter)
- Council of Vapor met de Minivolt en Megavolt om maar wat te noemen
- Pioneer4U met uitermate puike chipsets
Ik zeg ook nergens dat dat moet, er wordt gevraagd om meningen toch? Ik geef de mijne en probeer die bovendien goed te onderbouwen.
Smok is groot en doet absoluut massa rammen, je krijgt redelijk waar voor je geld. Maar voor hetzelfde of een klein beetje meer kan je zoveel beter krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 12-05-2017 17:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Floor-is schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Er zijn echt zat andere merken:
- Sigelei met de Kaos en de Fuchai
- Asmodus met de Minikins
- eLeaf heeft naast de Pico nog andere mods zoals de iPower en de iStick
- Wismec (gare 510's)
- Tarot (TC is af te raden echter)
- Council of Vapor met de Minivolt en Megavolt om maar wat te noemen
- Pioneer4U met uitermate puike chipsets

[...]

Ik zeg ook nergens dat dat moet, er wordt gevraagd om meningen toch? Ik geef de mijne en probeer die bovendien goed te onderbouwen.
Smok is groot en doet absoluut massa rammen, je krijgt redelijk waar voor je geld. Maar voor hetzelfde of een klein beetje meer kan je zoveel beter krijgen :)
Toch nog even een vraagje, waarom zo'n dna mod? Wat kan die meer eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@GuustFlater15

Een DNA chip is vooral Die Hard Tweaker materiaal, ontelbare mogelijk heden om alles tot in het kleinste detail te regelen en te loggen. Als je weet wat je doet kan je een superieure damp ervaring krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

GuustFlater15 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:49:
[...]

Toch nog even een vraagje, waarom zo'n dna mod? Wat kan die meer eigenlijk?
Wat @justmike zegt, maar ook: DNA en Yihi maken chips met garantie. Chips die betrouwbaar zijn, die het daadwerkelijke wattage of de daadwerkelijke temperatuur afleveren die je instelt. Ze zijn accurater en betrouwbaarder dus :)

Er zijn tal van voorbeelden van mods waar je bijvoorbeeld 200Watt instelt, maar die niet meer dan 155 leveren, of waar je een temperatuur instelt die gewoon niet geleverd wordt. De oude firmware op de Omniboards in de Tarot mods en die dure van Revenant bijvoorbeeld doen echt maar wat.
Bijkomend voordeel is bovendien dat, omdat de chipset al aardig aan de prijs is, de mods zelf vaak ook veel beter zijn afgewerkt, er betere materialen zijn gebruikt en daardoor robuuster zijn. Dat helpt natuurlijk niet in de prijs: als de chipset op zichzelf al duurder is dan een Smok Alien, dan wordt de mod in totaal natuurlijk nog duurder..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Sebastiaannn schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Haha herkenbaar, hier kan ik ook niet tegen.
Nu heb ik dit doosje hier liggen 8)7 :X Voor elke liquid een aparte coil.
[afbeelding]

Maar eigenlijk had ik ook nooit zin om een 'vies' coiltje te gebruiken :P en wil ik steeds maar nieuwe smaken uitproberen, niet degenen die ik al gehad heb. Dus heb ik een rebuildable tankje gehaald, vers katoen erin en gaan.
Als je de Melo tank goed afspoelt onder water en droog dept met een keukenpapiertje ruikt ie misschien nog een beetje naar de liquid maar daar merk je niks meer als je je nieuwe coil/liquid erin hebt. De smaak uit een coiltje halen... Tja dat gaat bij sommige smaakjes (zoals perzik blijkbaar en bij menthol/mint zeker) erg lastig. Als je meerdere smaken met 1 coiltje wil gebruiken moet je proberen om bijvoorbeeld fruitsmaken bij fruit te houden, tabak bij tabak, room bij room etc. Dat is nog wel te doen.
Verse coil erin en de boel uitgespoelt. Weg perzik. Damn wat is dat een hardnekkig smaakje. Heb de coil ook gespoelt die ligt nu in wat keukenpapier te drogen. Kan die er later wel weer in doen. En ach, wat eleaf coils van Gearbest is ook prima te betalen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb gewoon één tank, fuck it. Vape toch alleen fruit smaakjes dus vind het allemaal niet zo erg :P. Ga misschien wel een keer zo'n 4ml Melo 3 bestellen want 2ml is erg weinig. Misschien ook eens kijken naar een tankje wat beter voor MTL geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb de Alien 220w en de AL85 (=kleine Alien) van smok en vind ze top! Vooral de vuurbalk, ipv vuurknop vind ik echt top!

Daarnaast heb ik de wismec Predator, deze is vergelijkbaar met de smok, alleen de smok heeft een supermooi display.
De wismec en de AL85 zijn in de aanbieding bij Gearbest; *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

Ik heb verschillende mods geprobeerd en val toch telkens terug op de Alien. Die werkt bij mij al ruim een half jaar en -over kwaliteit gesproken- meestal doe ik er minder lang mee en heb dan weer wat nieuws gevonden....

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:08 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik hoop dat smok met een kleine variant van de skyhook komt. Die zou ik wel kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

groxgrox schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:02:
8< 8<
Ik heb verschillende mods geprobeerd en val toch telkens terug op de Alien. Die werkt bij mij al ruim een half jaar en -over kwaliteit gesproken- meestal doe ik er minder lang mee en heb dan weer wat nieuws gevonden....
Iets dat een half jaar werkt, dat is toch wel ongeveer het minste dat je verwachten mag? Het is dat ik grote opruiming heb gehouden en daardoor enkel nog 2 AIO's heb die ouder zijn, maar ik had mods die het gewoon zonder problemen 2 jaar deden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Floor-is eens. Heb zelf ook diverse mods staan die de 1,5 jaar gepasseerd zijn en nog steeds goed werken, alleen een I-stick die de 2 jaar al gepasseerd is, begint nu gebreken te vertonen.
Gebruik nu 2 Pioneer4U IPV4's, maar wordt het ook wel weer eens tijd om wat nieuws aan te schaffen. Hierbij zat ik te denken aan de Ijoy Maxo Quad, deze is nu in de aanbieding bij E-wolk voor slechts € 60,-. Met deze zou ik het toch wel een paar dagen uit moeten kunnen houden, aangezien er 4 batterijen in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:51:
Met Floor-is eens. Heb zelf ook diverse mods staan die de 1,5 jaar gepasseerd zijn en nog steeds goed werken, alleen een I-stick die de 2 jaar al gepasseerd is, begint nu gebreken te vertonen.
Gebruik nu 2 Pioneer4U IPV4's, maar wordt het ook wel weer eens tijd om wat nieuws aan te schaffen. Hierbij zat ik te denken aan de Ijoy Maxo Quad, deze is nu in de aanbieding bij E-wolk voor slechts € 60,-. Met deze zou ik het toch wel een paar dagen uit moeten kunnen houden, aangezien er 4 batterijen in moeten.
Of je kijkt hier even.

http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_446530.html

En als de kleur niet uitmaakt.
Deze via de app nog ruim 8 euro goedkoper: http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_460161.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Of je kijkt hier even.

http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_446530.html

En als de kleur niet uitmaakt.
Deze via de app nog ruim 8 euro goedkoper: http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_460161.html
De eerste link had ik al via een andere tweaker in een DM gehad en zag er zeer interessant uit. Maar waar ik bang voor ben, en misschien ten onrechte, is als het apparaat niet werkt als het hier aankomt dat het terugsturen redelijk wat gaat kosten. Dan bestel ik het liever, weliswaar wat duurder in NL. Toch bedankt dat jullie beiden dit opgesnord hebben voor me en zal het zeker in gedachten houden. Wat de kleur betreft, dat heeft verder niets met de werking te maken, dus dat maakt me ook niet zoveel uit, daarnaast is het weer eens wat anders dan het standaard zwart, zilver of grijs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:16:
[...]

De eerste link had ik al via een andere tweaker in een DM gehad en zag er zeer interessant uit. Maar waar ik bang voor ben, en misschien ten onrechte, is als het apparaat niet werkt als het hier aankomt dat het terugsturen redelijk wat gaat kosten. Dan bestel ik het liever, weliswaar wat duurder in NL. Toch bedankt dat jullie beiden dit opgesnord hebben voor me en zal het zeker in gedachten houden. Wat de kleur betreft, dat heeft verder niets met de werking te maken, dus dat maakt me ook niet zoveel uit, daarnaast is het weer eens wat anders dan het standaard zwart, zilver of grijs. :*)
De voorwaarden van Gearbest zijn best goed. @Floor-is kan je daar meer over vertellen. Hij heeft ook last gehad van een mod met een probleem. Is goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:25:
[...]

De voorwaarden van Gearbest zijn best goed. @Floor-is kan je daar meer over vertellen. Hij heeft ook last gehad van een mod met een probleem. Is goed opgelost.
Ok, dat is natuurlijk alleen maar goed om te horen, want in China is het toch stukken goedkoper dan hier en als echte Nederlandse ben ik daar natuurlijk niet vies van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 12:31
Uit ervaring kan ik zeggen dat de garantie afhandeling bij e-wolk dramatisch is, dus laat dat geen reden zijn om hem in NL te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 07:55
Ik heb hier nu al een aantal maanden een Smok Alien in gebruik en ben er wél zeer over te spreken. Geen chippende verf, sterker nog, verf blijft beter zitten dan menig van mijn andere mods (IPV Mini2, Subbox Mini, VTC Mini 2). Fijn apparaat, heerlijk display en hun vuurknop is briljant.
De TFV4 Baby Beast die er bij kwam heb ik na één keer vullen aan de kant gegooid. Smerige smaak van de coil en ben toch meer van het zelf bouwen (Serpent mini, Limitless Plus en OBS Engine FTW)

En heb zelf een slechte ervaring gehad met Gearbest en daarna nooit meer wat bij ze besteld. Een aantal jaren geleden een 'authentic' Nautilus bij ze besteld. Kreeg een fake versie met gebroken glas geleverd en kreeg nul reactie van hun klantenservice.

Zo zie je maar weer, ervaring is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
dubbeldekkert schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:42:
Ik heb hier nu al een aantal maanden een Smok Alien in gebruik en ben er wél zeer over te spreken. Geen chippende verf, sterker nog, verf blijft beter zitten dan menig van mijn andere mods (IPV Mini2, Subbox Mini, VTC Mini 2). Fijn apparaat, heerlijk display en hun vuurknop is briljant.
De TFV4 Baby Beast die er bij kwam heb ik na één keer vullen aan de kant gegooid. Smerige smaak van de coil en ben toch meer van het zelf bouwen (Serpent mini, Limitless Plus en OBS Engine FTW)

En heb zelf een slechte ervaring gehad met Gearbest en daarna nooit meer wat bij ze besteld. Een aantal jaren geleden een 'authentic' Nautilus bij ze besteld. Kreeg een fake versie met gebroken glas geleverd en kreeg nul reactie van hun klantenservice.

Zo zie je maar weer, ervaring is voor iedereen anders.
Wel vervelend als je zo bent behandeld door gearbest.
Toch heb ik het vermoeden dat ze tegenwoordig de zaken beter aanpakken als een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Nu online
Floor-is schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Iets dat een half jaar werkt, dat is toch wel ongeveer het minste dat je verwachten mag? Het is dat ik grote opruiming heb gehouden en daardoor enkel nog 2 AIO's heb die ouder zijn, maar ik had mods die het gewoon zonder problemen 2 jaar deden.
Al m'n mods zijn jonger, mijn probleem is dat ik vaak weer een mooiere zie en die dan aanschaf. Maar merk toch dat ik de Alien vaak toch weer terugpak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Ik had een Limitless Lux gekocht, voor nogal een goede flash-sale prijs. Die bleek stuk.
Gearbest stelde voor terug te sturen, waarbij je de kosten voor het verzenden (tot een max van €30 meen ik) terugkrijgt. Of ik kon een nieuwe bestellen met korting. Dat laatste is veel sneller en heb ik voor gekozen. Moest nog wel stevig onderhandelen trouwens, maar uiteindelijk heb ik voor de nieuwe ongeveer betaald wat de batterijen (2x26650) los zouden kosten. :)

Heb nog een keer een ander akkefietje gehad met ze: een iPad hoes die ik had besteld past niet om een iPad. Heb toen m'n geld terug gehad ;)
groxgrox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 06:38:
[...]

Al m'n mods zijn jonger, mijn probleem is dat ik vaak weer een mooiere zie en die dan aanschaf. Maar merk toch dat ik de Alien vaak toch weer terugpak
Mooier, dan zal je het wel lastig hebben. :D

Er zijn best wat mooie mods, ik noem een Limitless Arms Race, een Vicious Ant Knight (evt stabwood), de Yihi G-Class, een Revenant en zo kan ik echt nog wel even doorgaan vrees ik.
Heb je datzelfde met RDA's en RTA's? Want dan kan je écht failliet :D

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 15-05-2017 09:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Als je bij Gearbest (of andere china shops) besteld moet je alleen natuurlijk geen haast hebben. Duurt sowieso een maandje voor je je spul in huis hebt. Als het tegenzit (in die situatie zit ik momenteel zelf) duurt het langer dan 2 maanden, moet je dispute openen met een hoop bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kennis van mij bestelde laatst een ijoy rdta box bij een nl shop. Dat ding lekte als de ziekte, maar hij moet inmiddels dreigen met rechtsbijstand om garantie te krijgen.

Dat gaat met toko's als Fasttech toch echt wel makkelijker. En dan betaal je maar de helft.

niet dat alle NL shops slecht zijn en alle chinese shops goed, maar in NL kopen geeft geen garantie op garantie zonder gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dr0ppFTW schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:46:
Als je bij Gearbest (of andere china shops) besteld moet je alleen natuurlijk geen haast hebben. Duurt sowieso een maandje voor je je spul in huis hebt. Als het tegenzit (in die situatie zit ik momenteel zelf) duurt het langer dan 2 maanden, moet je dispute openen met een hoop bla bla.
Behalve m'n laatste bestelling duurt het eigenlijk nooit langer dan 3 weken, waarvan de eerste nodig is om het ding überhaupt binnen te krijgen en opnieuw in te pakken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik heb mijn bestellingen van bij Gearbest zo goed als altijd binnen de 2 weken in huis, en als je de tracker geschiedenis er op naslaat slaat merk je op dat ze dan de meeste tijd doorbrengen bij de lokale douane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
418O2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:53:
Kennis van mij bestelde laatst een ijoy rdta box bij een nl shop. Dat ding lekte als de ziekte, maar hij moet inmiddels dreigen met rechtsbijstand om garantie te krijgen.

Dat gaat met toko's als Fasttech toch echt wel makkelijker. En dan betaal je maar de helft.

niet dat alle NL shops slecht zijn en alle chinese shops goed, maar in NL kopen geeft geen garantie op garantie zonder gezever.
Om welke shop gaat het ???
De meeste die ik ken handelen het netjes af als er wat is.
Mijn vaste vape adres is http://www.vapexperience.nl/ en als je een probleem hebt word dat super netjes opgelost. Langsgaan is nog leuker want eigenaar zet zich voor 110% in om je tevreden te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
auroortje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:16:
[...]

Om welke shop gaat het ???
De meeste die ik ken handelen het netjes af als er wat is.
Mijn vaste vape adres is http://www.vapexperience.nl/ en als je een probleem hebt word dat super netjes opgelost. Langsgaan is nog leuker want eigenaar zet zich voor 110% in om je tevreden te stellen.
Ja dat is een baas, weet zo niet welke shop het is en als ik het wist zou ik het niet noemen want dat is beyond the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Beetje overdreven hoor. Als je bijvoorbeeld bij fasttech besteld en als bezorgoptie POSTNL kiest heb je het binnen twee weken in huis. Heeft Gearbest ook niet zo'n optie?

En ja, je betaald een euro meer, maar dan is het nog steeds spotgoedkoop

Het enige uit china waar ik langer dan twee weken op heb moeten wachten is iets wat ik bij Banggood heb besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

gooddaddy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:43:
[...]

Beetje overdreven hoor. Als je bijvoorbeeld bij fasttech besteld en als bezorgoptie POSTNL kiest heb je het binnen twee weken in huis. Heeft Gearbest ook niet zo'n optie?

En ja, je betaald een euro meer, maar dan is het nog steeds spotgoedkoop

Het enige uit china waar ik langer dan twee weken op heb moeten wachten is iets wat ik bij Banggood heb besteld
Dat is helemaal niet overdreven. Doe maar eens wat naslagwerk in het shoppingforum in het draadje over shoppen in china. Het product komt van ver, gaat door velen handen en dus is er meer kans dat er fouten worden gemaakt. Ik zeg niet dat GearBest slecht is of dat je er niet moet bestellen maar er zijn wel degelijk haken en ogen aan het bestellen uit China en voordelen bij het bestellen in Nederland.

Edit: Momenteel heb ik dus een ook daadwerkelijk een geschil lopen met GearBest. Ik heb ze 57 euro betaald voor een setje en nog een doosje coils. Nooit binnen gehad, vervelend. Wat ze me bieden is 31 dollar refund of dat ik ze nog eens 31 dollar overmaak (waar ze die bedragen op baseren geen idee) en dat zij dan de hele bestelling nog eens versturen.

Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik schakel verder paypal in. Dat terzijde lijkt me dat mijn punt duidelijk is.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr0ppFTW op 16-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Dat is helemaal niet overdreven. Doe maar eens wat naslagwerk in het shoppingforum in het draadje over shoppen in china. Het product komt van ver, gaat door velen handen en dus is er meer kans dat er fouten worden gemaakt. Ik zeg niet dat GearBest slecht is of dat je er niet moet bestellen maar er zijn wel degelijk haken en ogen aan het bestellen uit China en voordelen bij het bestellen in Nederland.
Mijn ervaring met chinashopping voor vaping is dat het allemaal gewoon goed is zoals anders, vermits je bij goede shops koopt (3fvape, fasttech). Ik heb 1x iets gehad dat niet werkte en dat werd ook netjes opgelost na wat aandringen.

als je bij louche AliExpress sellers koopt zal dat wellicht anders zijn

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 16-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

418O2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Mijn ervaring met chinashopping voor vaping is dat het allemaal gewoon goed is zoals anders, vermits je bij goede shops koopt (3fvape, fasttech). Ik heb 1x iets gehad dat niet werkte en dat werd ook netjes opgelost na wat aandringen.

als je bij louche AliExpress sellers koopt zal dat wellicht anders zijn
Als je gewoon mijn post leest zie je dat ik GearBest noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Als je gewoon mijn post leest zie je dat ik GearBest noem.
Daar had ik een issue mee en dat is opgelost.

Ik zie weinig reden om niet in china te bestellen. Als zou 1 op de 3 producten stuk zijn en niet gecrediteerd worden, ben ik alsnog goedkoper uit.

En voorals nog heb ik zeker wel 15+ producten uit china gehaald zonder een enkel probleem. Het bedrag dat ik heb uitgespaard door niet in NL te bestellen is gigantisch. Prijsverschil is meestal meer dan 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:36
Heb nu al héél veel besteld in China en nog niet één keer is het fout gegaan. Één keer 3 maanden moeten wachten op een pakketje van Gearbest, maar verder nooit langer dan 2 weken (als op voorraad). Goede clones geven mij de kans te vapen op mechs/rda's die onbereikbaar zijn. Als je weet wat je bestelt (sxk/sjmy/kindbright/SER) is de kwaliteit meestal 100%.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZAKDHeE.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 14:22
Mijn, na één week defect geraakte, eVic Primo is van het weekend opnieuw verstuurd door GearBest. Ze boden inderdaad in eerste instantie aan om een bedrag van 20 dollar vergoeden, maar na wat verder leuren hebben ze toch een nieuwe opgestuurd. Ik vind het alleen wat zonde om de oude (die nog wel door m'n laptop herkend wordt, dus niet helemaal stuk is) weg te gooien. Maar ja, tot nu toe ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Edit: Momenteel heb ik dus een ook daadwerkelijk een geschil lopen met GearBest. Ik heb ze 57 euro betaald voor een setje en nog een doosje coils. Nooit binnen gehad, vervelend. Wat ze me bieden is 31 dollar refund of dat ik ze nog eens 31 dollar overmaak (waar ze die bedragen op baseren geen idee) en dat zij dan de hele bestelling nog eens versturen.

Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik schakel verder paypal in. Dat terzijde lijkt me dat mijn punt duidelijk is.
De voordelen van het bestellen in Nederland wegen niet op tegen de haken en ogen van het (met verstand) bestellen in China. Je zou trouwens eens op internet moeten zoeken hoeveel zendingen PostNL kwijtraakt. Dan kies je direct voor een andere verzendmethode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gooddaddy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:54:
[...]

De voordelen van het bestellen in Nederland wegen niet op tegen de haken en ogen van het (met verstand) bestellen in China. Je zou trouwens eens op internet moeten zoeken hoeveel zendingen PostNL kwijtraakt. Dan kies je direct voor een andere verzendmethode
Dat is niet alleen met bestellingen die uit het buitenland moeten komen hoor, ze raken zelfs zendingen die lokaal verzonden worden kwijt.

Zelf inmiddels 3x meegemaakt het afgelopen jaar, en ze stellen nu een onderzoek in (er zijn 2 controleurs langs geweest, dus ik ga er van uit dat het serieus is).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Klopt, ook PostNL raakt zendingen kwijt.

Verder heb ik natuurlijk geen cijfers maar ik denk dat het safe to say is dat:
- Bestellingen in Nederland sneller binnenkomen
- Minder vaak problemen opdoen
- De problemen sneller worden opgelost

Daarvoor betaal je dan wel meer maar dat is een keuze. Persoonlijk bestel ik mijn vapespul vooral uit china want de prijsverschillen zijn in dit segment voor veel producten te groot.Maar voor sommige gebruikers met hogere inkomens/beginnende vapers is het denk ik veel aantrekkelijker om gewoon in Nederland te bestellen of een stenen winkel te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Nu online
Ik heb echt al veel besteld bij gearbest en heb nog geen zending gehad die niet aangekomen is. Qua service vind ik ze ook echt top, snelle reacties op mails/tickets.

Heb vandaag de ijoy 5 ontvangen van ze.
Zonet opgebouwd en wat een topding, veel smaak, dampproductie top! De gebruikte materialen zijn ook van dikker materiaal lijkt wel, het ziet er allemaal echt stevig en goed ontworpen uit. Vullen gaat door het midden, topcap eraf en vullen maar, er zit een soort van stop op in het midden, waardoor ie niet zal lekken! Ga hem een paar dagen gebruiken en ga hem dan vergelijken met mijn meest favo tankje, de ijoy combo.

Vorige week maandag was ie verzonden, de woensdag erop binnen met postnl. 9 dagen....ik vind het netjes!
Kreeg per mail ook een nieuwe actie van Gearbest, verdeeld over merken (de ijoy 5 staat er ook bij)!

Je vind deze sale via; *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
heb de laatste maanden regelmatig bij gearbest besteld , meestal tussen de 10/12 dagen binnen,

denk jou bestellingen bij douane lig of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ik heb sinds gisteren een Kylin RTA en een Troll V2.

Ik heb een dual 0.4 tiger coil in mijn al85 zitten, ik kom dan uit op 0.170/01.80 ohm ? klopt dit ?
Ik moet zeggen dat ik nog moet wennen aan de manier van dampen uit een rta, het duurt wat langer voordat je een hit krijgt.. er zit een seconde tussen.

Ook met de troll krijg ik gigantisch spitback, het lekt allemaal wat.. ik weet het niet...

Toch blijf ik erbij dat de smok tfv8 baby beast nog steeds het beste dampt.. bij vuren heb je gelijk damp etc.. ik denk dat ik maar helemaal ophoud met van alles te bestellen en blijf bij wat het beste voor mij werkt. de baby beast dus.. de overige tanks zal ik af en toe gaan gebruiken en gaan afwisselen.

In mijn mening is een rda/rta dus zeker niet beter als een subohm tank zoals de tfv met prebuilt coils, dit werkt toch naar mijn idee het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 14:22
firebird1562 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:58:
[...]

heb de laatste maanden regelmatig bij gearbest besteld , meestal tussen de 10/12 dagen binnen,

denk jou bestellingen bij douane lig of zo
Ik zag gisteravond dat mijn opnieuw verstuurde eVic vanavond wordt bezorgd. Verstuurd op de 12e, binnen op de 18e. Dat is voor mij in ieder geval een record!

Hoewel dit topic de laatste tijd een beetje op een Gearbest-discussietopic begint te lijken, moet ik toch nog zeggen dat ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met hun support heb. Dat ze eerst een beetje gaan leuren met gedeeltelijke refunds... ach, dat zijn gewoon Chinese onderhandelingen, daar moet je gewoon een beetje in meegaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

shakespeare schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:03:
Ik heb sinds gisteren een Kylin RTA en een Troll V2.

Ik heb een dual 0.4 tiger coil in mijn al85 zitten, ik kom dan uit op 0.170/01.80 ohm ? klopt dit ?
Ja, klopt wel. Je verwacht dat ze de coils zo maken dat je uiteindelijk op 0,2ohm uitkomt, maar dat lukt niet echt. Je maakt de leads korter, er komt liquid in dat ook de weerstand veranderen zal etc :)
Ik moet zeggen dat ik nog moet wennen aan de manier van dampen uit een rta, het duurt wat langer voordat je een hit krijgt.. er zit een seconde tussen.
Je hebt een flinke ramp-up dus, wat niet gek is gezien voor tiger-coils over het algemeen toch dikker draad wordt gebruikt.
Ook met de troll krijg ik gigantisch spitback, het lekt allemaal wat.. ik weet het niet...
Dat is inherent aan het type coil dat je gebruikt, gedraaid draad gaat spitten en daar ga je last van krijgen. Draai gewoon eens een simpel spoeltje: 4wraps Kanthal A1, 3.0mm ID, komt neer op ±0,3ohm bij een dual-coil setup.

Lekken kan ik niks nuttigs over zeggen.
Toch blijf ik erbij dat de smok tfv8 baby beast nog steeds het beste dampt.. bij vuren heb je gelijk damp etc.. ik denk dat ik maar helemaal ophoud met van alles te bestellen en blijf bij wat het beste voor mij werkt. de baby beast dus.. de overige tanks zal ik af en toe gaan gebruiken en gaan afwisselen.

In mijn mening is een rda/rta dus zeker niet beter als een subohm tank zoals de tfv met prebuilt coils, dit werkt toch naar mijn idee het beste.
In mijn optiek heb je geen eerlijk vergelijk gemaakt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Floor-is schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Je hebt een flinke ramp-up dus, wat niet gek is gezien voor tiger-coils over het algemeen toch dikker draad wordt gebruikt. .
Daarom mods met pre-heat d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Floor-is schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Ja, klopt wel. Je verwacht dat ze de coils zo maken dat je uiteindelijk op 0,2ohm uitkomt, maar dat lukt niet echt. Je maakt de leads korter, er komt liquid in dat ook de weerstand veranderen zal etc :)

[...]

Je hebt een flinke ramp-up dus, wat niet gek is gezien voor tiger-coils over het algemeen toch dikker draad wordt gebruikt.

[...]

Dat is inherent aan het type coil dat je gebruikt, gedraaid draad gaat spitten en daar ga je last van krijgen. Draai gewoon eens een simpel spoeltje: 4wraps Kanthal A1, 3.0mm ID, komt neer op ±0,3ohm bij een dual-coil setup.

Lekken kan ik niks nuttigs over zeggen.

[...]

In mijn optiek heb je geen eerlijk vergelijk gemaakt.
waarom niet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Ik snap je enthousiasme wel, maar je hebt een beetje te weinig kennis om al die devices juist te gebruiken. Je moet net even wat meer onderzoek doen naar wattages, coils en type RTA/RDA's en hoe die samenwerken. Iedereen hier die advanced meuk gebruikt heeft talloze coils gebouwd in talloze atomizers op verschillende apparaten met allemaal hun eigen features en eigenschappen. Je moet gewoon veel pielen en klooien om erachter te komen wat je fijn vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

eindelijk mijn vapemail binnen 27/03/2017 besteld via gearbest.
de advocado lekte als een gek, bleek er 1 o ring niet gemonteerd te zijn. na alles goed schoon gemaakt te hebben en de ringen geplaatst ben ik er toch wel blij mee hoor. voorlopig damp ik met 1 coil. geen idee wat ik er nu in heb gepropt, iets twisted 0.3 geloof ik. ben vooral blij met de coils. dat betekend dat ik nu vrijwel onafhankelijk kan vapen. nu nog een berg base inslaan.

ik moet even opzoek naar de tpd.wet als het max 12mg nic is dan is er nog niets aan de hand want ik damp op 3.mg. alleen die achterlijke tax op de nicotine ampullen, maken de ampullen duurder dan de liquid!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Ik snap je enthousiasme wel, maar je hebt een beetje te weinig kennis om al die devices juist te gebruiken. Je moet net even wat meer onderzoek doen naar wattages, coils en type RTA/RDA's en hoe die samenwerken. Iedereen hier die advanced meuk gebruikt heeft talloze coils gebouwd in talloze atomizers op verschillende apparaten met allemaal hun eigen features en eigenschappen. Je moet gewoon veel pielen en klooien om erachter te komen wat je fijn vindt
en soms blijkt dat dat geklooi niets voor jou is en blijf je bij tanks, 2 jaar later blijken er prebuild coils, goede vw mods etc...

tegenwoordig heb je een starterssetje met goede vw box mod voor 60E en als je voor jou de goede tank heb, zul je daar wss niet meer af stappen. heb 3 vrienden die zo'n grote voorraad nautilus coils hebben dat ze nog 2 jaar er meer door kunnen dampen. puur omdat ze zweren bij de aspire tank. een man hier in het dorp heeft zelfs 3 tanks op het alleerlaatst ingeslagen omdat ze uit de handel gingen.

toen ik begon waren er de e-joy sticks met een draai schijfje onderin en van die dunne tankjes met silica wick. verder was er eigenlijk niets. langzaam aan kwam kanger met mooie tanks en werden de vw mods betaalbaarder. nu zie je haast door de bomen het bos niet meer.

ik damp toch min of meer stealth en daarvoor heb ik nu een pico en wat ben ik daar blij mee. ik geloof dat hij tot 75 watt gaat maar 40 is zat voor mij. de TC optie heb ik nog niet eens gebruikt. Mijn vloeistoffen ben ik aan het opmaken en ik weet nu min of meer wat ik wil dampen. maar het is een flinke zoektocht geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Meulugar op 18-05-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meulugar schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:56:
[...]

en soms blijkt dat dat geklooi niets voor jou is en blijf je bij tanks, 2 jaar later blijken er prebuild coils, goede vw mods etc...

tegenwoordig heb je een starterssetje met goede vw box mod voor 60E en als je voor jou de goede tank heb, zul je daar wss niet meer af stappen. heb 3 vrienden die zo'n grote voorraad nautilus coils hebben dat ze nog 2 jaar er meer door kunnen dampen. puur omdat ze zweren bij de aspire tank. een man hier in het dorp heeft zelfs 3 tanks op het alleerlaatst ingeslagen omdat ze uit de handel gingen.
Absoluut, maar als je moet niet verwachten dat je alles kan kopen en dat de eerste coil gelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Absoluut, maar als je moet niet verwachten dat je alles kan kopen en dat de eerste coil gelijk goed is.
zeker niet, mijn AGA T2 heb ik toen van elende maar in de hoek gepleurd. Heb nog steeds een vel mesh liggen :P

toen was ook de opinie dat een topcoil alleen met mesh zou werken, nu zien we de fenomeen RDTA :P er zit echt wel inovatie en vooruitgang in. Maar ik vraag mij af voor hoelang wij nog vrij zijn van de BT klauwen. het word steeds moeilijker en lastiger gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:19:
[...]

418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:00:
[...]

hoezo niet ? ik heb meerdere rdta getest, ik weet echt wel hoe ik een prebuilt coil moet plaatsen in een rdta inclusief wicks.
Het is geen rocket science haha... sommige mensen doen net of het heel bijzonder is allemaal. het is gewoon een tank met een deck een draadje en een wick en power, that's it.

en mod's zijn bijna allemaal hetzelfde kwa. features tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

shakespeare schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:35:
[...]

[...]

hoezo niet ? ik heb meerdere rdta getest, ik weet echt wel hoe ik een prebuilt coil moet plaatsen in een rdta inclusief wicks.
Het is geen rocket science haha... sommige mensen doen net of het heel bijzonder is allemaal. het is gewoon een tank met een deck een draadje en een wick en power, that's it.

Het is zeker geen rocket-science, je hoeft helemaal geen pre-built te doen omdat het zelf maken zo ontiegelijk gemakkelijk is bovendien. Voor €5 aan draad en een coilwrapper van €5 kan jij zelf spoeltjes maken; 10m draad moet je toch iets van 650 spoeltjes uit kunnen halen lijkt me. Dan kan je bijna een jaar lang, elke dag, een nieuw deck bouwen voor grofweg een tientje :D

Mods lijken allemaal hetzelfde, maar dat zijn ze niet. Zeker de goedkopere mods halen de specs niet die worden opgegeven, niet in wattage en niet in TC-mode. Ook de bouw-kwaliteit is niet best, kijk maar naar de enorme hoeveelheid 510's die de Wismecs verliezen en de verf op de Aliens, naar de afbrekende klepjes van allerhande mods en schermpjes die en masse sterven.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

shakespeare schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:35:
[...]

[...]

MAAR dat was 3 jaar geleden wel anders. en Catch22 is een van de oude garde, Dus hij weet waar hij over praat. met de voorgedraaide coils is het inderdaad kinderspel, maar met een beetje achtergrond kennis weet je ook wat de verschillende coils doen bijv.

ik heb nu coils waarvan ik nog nooit gehoord had. tiger, clapton, mixed twisted fused clapton, tank track, hive en quad coils.

ik heb dus nooit zelf deze coils gedraaid en heb geen flauw idee wat de verschillen zijn.
Wat Catch22 en Floor-is proberen te zeggen is: Omdat zij nog uit het tijdperk komen van voor de voorgedraaide coils, weten zij donders goed de verschillen tussen de coils, impact op batterij, spitback etc..

Zoals eerder al gezegd, een beginnersetje van 60E is tegenwoordig all you need.
DAMAGE schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:12:
Ander dingetje! Jullie weten inmiddels, ik heb een Pico. Nu heb ik weer wat nieuwe liquids binnen gekregen en ik doe altijd in het begin een klein beetje liquid in de tank om de verschillende smaken te checken. Nu heb ik Strawberry Fields geprobeerd, heerlijk. Top. Gister iets van perzik er in gedaan. Ook prima. Nu heb ik daarna een Liqua liquid erin gedaan, Traditional Tobacco. De Perzik was er eigenlijk helemaal uit, heb de tank uit laten lekken en toen de traditional tobacco er in gedaan maar heb het idee dat hij nog meer naar perzik smaakt.

ik "spoel" altijd met een heldere liquid na dat ik donkere gebruikt heb. Paar puffs en coil en wick zijn als nieuw.

[ Voor 30% gewijzigd door Meulugar op 18-05-2017 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Do you remember when you had to twist a wire with a screwdriver, make it fit in your kayfun and hope your mech doesn't shortcircuit?

Catch and Floor-is remember

;)

je kan met coils echt veel varieren en spelen. Als je alleen voorgedraaide gebruikt kom je daar wat minder snel achter.

60e is al duur. Ik kan me niet voorstellen dat je meer nodig hebt dan een ijoy rdta box (mini). Je kan hem op alle manieren opbouwen (MTL, DL, heavy clouds, taste). Die heb je al voor 45 euro.

Wat floor-is en ik bedoelen is dat jij tanks afschrijft omdat ze toevallig met de pre-built wires die jij hebt niet zo smaken/werken als jij fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik wissel nu af met de smok en de kylin.. ga weer terug grijpen naar de smok baby denk ik.. zo makkelijk en perfecte combi damp en flavor.

Het zal wel voordeliger zijn zelfbouw.. maar toch blijven de prebuilt coils van smok superieur.

Heb trouwens liquid gemaakt van flavormonks.. super aroma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03
418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:45:
Do you remember when you had to twist a wire with a screwdriver, make it fit in your kayfun and hope your mech doesn't shortcircuit?

En dat je bij het weglopen op je blote poten net in dat weggesprongen stukje kanthal trapt? Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
418O2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:45:

;)

je kan met coils echt veel varieren en spelen. Als je alleen voorgedraaide gebruikt kom je daar wat minder snel achter.

60e is al duur. Ik kan me niet voorstellen dat je meer nodig hebt dan een ijoy rdta box (mini). Je kan hem op alle manieren opbouwen (MTL, DL, heavy clouds, taste). Die heb je al voor 45 euro.

Wat floor-is en ik bedoelen is dat jij tanks afschrijft omdat ze toevallig met de pre-built wires die jij hebt niet zo smaken/werken als jij fijn vindt.
er zit op de al85 een preset op voor de preheat.. echter heb je met een rdta nog steeds vertraging van 1 sec ongeveer.. ook is de airflow minder etc.. van alle rdta/rda die ik getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gearbest levert nu ook met PostNL rechtstreeks uit China. Mooi man! 10 Mei een Melo III Mini tank besteld en vandaag al binnen gekregen. Aardig rap en mooi goedkoop! Mij hoor je niet klagen :) Nu heb ik een Melo III mini voor tabak en een Melo III mini voor fruit. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door DAMAGE op 18-05-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Heb nu de kylin op een predator met pre heat gezet dit gaat al stukken beter! Toch maar aanhouden deze rtda. Heb ook juggernaut wire besteld, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Hi allen,

Welke internationale websites raden jullie aan om liquids te bestellen? Welke zijn bijvoorbeeld betrouwbaar en hebben een ruim assortiment?

Merk toch dat het over de grens allemaal een stuk goedkoper is dan hier in NL.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
shakespeare schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:09:
Heb nu de kylin op een predator met pre heat gezet dit gaat al stukken beter! Toch maar aanhouden deze rtda. Heb ook juggernaut wire besteld, iemand hier ervaring mee?
Welke maten heeft die juggernaut wire? Een linkje er naartoe misschien?
Mijn ervaring met de samengestelde wires, dat ze nogal dikke wires voor de buitenkant (wrap) gebruiken. Hierdoor duurt het erg lang voordat je coil opgewarmd is. Denk aan minimaal 100W om een beetje vlot te kunnen dampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 22:36
fetix1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:12:
Hi allen,

Welke internationale websites raden jullie aan om liquids te bestellen? Welke zijn bijvoorbeeld betrouwbaar en hebben een ruim assortiment?
Alvast dank!
Ik bestel bij Knuckleheadvapes.com de basis en voeg er dan nictotine, VG en PG bij. Met de komst van de tpd zal het moeilijker worden liquids te kopen groter dan 10ML. Je kunt ook bij Duitse shops kijken. Natuurlijk heb je altijd sites als Fasttech, maar ik heb nog niemand gezien die daar zijn liquids besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
fetix1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:12:
...
..
http://www.eliquidmania.nl/ gratis verzending vanaf €10 (zelf nog geen ervaring mee)

of uit china merk: Dekang (ergens gelezen grootste eliquids maker vd wereld, dus betrouwbaar? maar wel goedkoop)

https://www.fasttech.com/...uid?f=Nz1EZWthbmc&sort=p&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
JL Koppelle schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Ik bestel bij Knuckleheadvapes.com de basis en voeg er dan nictotine, VG en PG bij. Met de komst van de tpd zal het moeilijker worden liquids te kopen groter dan 10ML. Je kunt ook bij Duitse shops kijken. Natuurlijk heb je altijd sites als Fasttech, maar ik heb nog niemand gezien die daar zijn liquids besteld.
Ik heb liquids bij fasttech besteld, prima te dampen. Let wel goed op de pg vg verhouding die kloppen niet altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag (eindelijk) een bestelling uit de UK binnengekregen. 9 x de Kanger Subtank Mini en 1 x de Kanger Subtank plus (waarvan ik er al 5 had). Kan denk ik nu wel een tijdje vooruit qua tankjes. :P

Vanaf morgen gaan ook in de UK de beperkende regels in als het gaat om liquid met nicotine en de inhoud van tankjes. Soms krijg ik het gevoel dat men het vapen in Europa onmogelijk wil maken, want wie houdt mij tegen om bv. 10 flesjes liquid met 18Mg in huis te halen, terwijl 1 fles van 100ml een probleem is? Hetzelfde met tankjes, waarom zouden wij vapers 3, 4, 5x ons tankje moeten vullen terwijl we ook een tank kunnen gebruiken met een grotere inhoud dan 2ml? Volgens mij weten die lui in Brussel van narigheid niet meer waar ze ons nu weer in willen beperken. Gelukkig kunnen we het nog elders bestellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Verwijderd

Waarom zoveel tankjes van het van het zelfde ( verouderd) model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@justmike
Ten eerste ben ik zeer tevreden over de Subtank plus, maar aangezien er, op het moment van bestellen nog maar enkele aanwezig waren, heb ik de Subtank mini erbij besteld, ervan uitgaande dat deze dezelfde kwaliteit zouden zijn als de Plus, of ze dat ook daadwerkelijk zijn, ga ik binnenkort uittesten.
Ten tweede, waarom zou ik niet iets bestellen waar ik tevreden over ben? Geen van de 5 Subtanks plus die ik nu in gebruik heb, geven mij problemen. Daarom had ik in de eerste instantie er nog 3 bijbesteld, helaas bleek er nog maar 1 te zijn en de andere 2 heeft de webshop vervangen door 2 mini's.
Als laatste damp ik veel verschillende smaakjes en om niet de coil iedere keer hoeven te vervangen, heb ik er dus meerdere van besteld, dat het er uiteindelijk iets meer zijn geworden, dat is een bijkomstigheid. ;)
De mini's en plus tanks vervangen nu de GS Air 1 en K1 tankjes waar ik er dus ook een redelijk aantal van had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:23:
Vanmiddag (eindelijk) een bestelling uit de UK binnengekregen. 9 x de Kanger Subtank Mini en 1 x de Kanger Subtank plus (waarvan ik er al 5 had). Kan denk ik nu wel een tijdje vooruit qua tankjes. :P

Vanaf morgen gaan ook in de UK de beperkende regels in als het gaat om liquid met nicotine en de inhoud van tankjes. Soms krijg ik het gevoel dat men het vapen in Europa onmogelijk wil maken, want wie houdt mij tegen om bv. 10 flesjes liquid met 18Mg in huis te halen, terwijl 1 fles van 100ml een probleem is? Hetzelfde met tankjes, waarom zouden wij vapers 3, 4, 5x ons tankje moeten vullen terwijl we ook een tank kunnen gebruiken met een grotere inhoud dan 2ml? Volgens mij weten die lui in Brussel van narigheid niet meer waar ze ons nu weer in willen beperken. Gelukkig kunnen we het nog elders bestellen. 8)
Klopt, allemaal kolder, het gaat nergens meer over, maar goed ik kan me er niet zo druk om maken. Alles is gewoon nog makkelijk te verkrijgen, en is het niet hier, dan is het wel daar :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Klopt, allemaal kolder, het gaat nergens meer over, maar goed ik kan me er niet zo druk om maken. Alles is gewoon nog makkelijk te verkrijgen, en is het niet hier, dan is het wel daar :+
Ik zou me er wel druk om maken en waarom? Eerst werd de verkoop van nicotine in e-liquids aan banden gelegd en ook de hoeveelheid in 1 fles werd beperkt, vervolgens mochten NL (web)shops niet meer naar België versturen en vice versa, ook mag men geen uitgebreide omschrijving van een vapeproduct op de website plaatsen, daarnaast mag men geen kortingen meer geven in nieuwsbrieven. Met andere woorden... waar gaat dit eindigen?, want nu is het elders nog wel te bestellen, maar zou ik er niet vreemd van staan te kijken als men ook het kopen in de overige EU landen verbied en uiteindelijk de import uit China en Amerika. Door daar nu onverschillig op te reageren is het zometeen een feit en dan kan je alleen nog maar spullen in eigen land kopen, wat een grote beperking is, want dan wordt er voor je beslist wat je wel en niet mag kopen, ooit wel eens aan gedacht?
Bij Lucemill mag je nu nog maar 10 liter PG of VG kopen in 1 keer terwijl dat nog geen 3 maanden geleden per 50 of 100 liter kon en daar maak ik me dus wel druk over, want tot deze "regels" zal het niet beperkt blijven. :F :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zou me er wel druk om maken en waarom? Eerst werd de verkoop van nicotine in e-liquids aan banden gelegd en ook de hoeveelheid in 1 fles werd beperkt, vervolgens mochten NL (web)shops niet meer naar België versturen en vice versa, ook mag men geen uitgebreide omschrijving van een vapeproduct op de website plaatsen, daarnaast mag men geen kortingen meer geven in nieuwsbrieven. Met andere woorden... waar gaat dit eindigen?, want nu is het elders nog wel te bestellen, maar zou ik er niet vreemd van staan te kijken als men ook het kopen in de overige EU landen verbied en uiteindelijk de import uit China en Amerika. Door daar nu onverschillig op te reageren is het zometeen een feit en dan kan je alleen nog maar spullen in eigen land kopen, wat een grote beperking is, want dan wordt er voor je beslist wat je wel en niet mag kopen, ooit wel eens aan gedacht?
Bij Lucemill mag je nu nog maar 10 liter PG of VG kopen in 1 keer terwijl dat nog geen 3 maanden geleden per 50 of 100 liter kon en daar maak ik me dus wel druk over, want tot deze "regels" zal het niet beperkt blijven. :F :-(
Zo te lezen heb jij al aardig wat ingeslagen O-) .....Ik ben het met je eens hoor zo is het niet, maar ik persoonlijk maak me er niet zo druk om.
_/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Zo te lezen heb jij al aardig wat ingeslagen O-) .....Ik ben het met je eens hoor zo is het niet, maar ik persoonlijk maak me er niet zo druk om.
_/-\o_
Van tijd tot tijd doe ik diverse grote bestellingen ja, maar dat is niet altijd alleen voor mezelf eerlijk gezegd 8). Zo betaal ik op dit moment € 6,- voor een liter PG of VG (in welke verhouding dan ook) en 100 euro voor een liter nicotine á 100Mg (PG of VG). Ook andere percentage's nicotine zijn mogelijk, zo kost een liter PG of VG (in welke verhouding dan ook) met 3Mg of 6Mg nicotine € 10,- en voor deze prijzen kan ik het eigenlijk niet laten staan. De vraag is alleen hoelang dit nog mogelijk is, aangezien de regels steeds beperkender worden.

Eerst bestelde ik nicotine in Amerika, maar vanwege de HazMat (Hazardous Material) richtlijn wordt er boven een bepaalde sterkte, ik dacht 36 of 48Mg, niet meer per luchtpost verstuurd, dus week ik naar uit naar de UK, maar dat werd te duur vanwege de verzendkosten. Afijn, het wordt dus steeds moeilijker om het tegen een redelijke prijs te krijgen. :/
Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.