Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07 21:19
Ja nee. Die verzenden dus niet naar NL. Heel jammer, want ze worden goed gereviewed. Ik heb uiteindelijk op basis van reviews gekozen voor Hiliq 100mg. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-07 11:18
auroortje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Wrom niet een externe oplader??
Die doet het werk beter en waarschijnlijk ook sneller.
Maak je 2 setjes van 3 batterijen die je paart en als de 1 rustig oplaad kan je de andere gebruiken.
Snap niet dat mensen zo bezuinigen op de verkeerde dingen.
Batterijen en oplader moeten gewoon top zijn.
En een goede oplader voor 4 batterijen hoeft niet duur te zijn. Xtar new i4 koop je al voor minder dan 30 euro. Misschien nog wel goedkoper.
Het is ook helemaal niet om te bezuinigen.
De Evolv chips zelf kosten al 70-80 euro. Deze zijn de enige die oa balanced charging hebben en dus wel geschikt zijn om via de mod opgeladen te worden. Daarvoor zijn ze zelfs gemaakt.
Verder is de mod enkel voor thuis te gebruiken en kan je hem tijdens het opladen gebruiken. Wat niet nodig is als je een andere mod hebt.
Daarbij heeft de DNA250 2 Ampère charging, dat is het dubbel van de Xtar lader die ik nu heb.

Ik zou zelfs durven stellen dat je beter af bent dan met een externe lader. In Escribe, het programma waarmee je de chip kan tweaken kan je de mod aanpassen aan je batterijen. Spelen met voltages zodat de batterijen minder belast worden.

[ Voor 10% gewijzigd door rednaz420 op 02-05-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb wel eens gelezen dat het helemaal niet zo goed is om 18650's snel te laden ivm levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
418O2 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:12:
Ik heb wel eens gelezen dat het helemaal niet zo goed is om 18650's snel te laden ivm levensduur.
Dit is correct maar vrij verwaarloosbaar. Dit is simpel te testen, de meeste laders hebben verschillende standen in ampèrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 07:42
JL Koppelle schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:24:
[...]

Ja nee. Die verzenden dus niet naar NL. Heel jammer, want ze worden goed gereviewed. Ik heb uiteindelijk op basis van reviews gekozen voor Hiliq 100mg. Ben benieuwd.
Kon er niks over vinden in delivery en returns dus dacht misschien wel naar NL. Helaas dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
rednaz420 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Dit is correct maar vrij verwaarloosbaar. Dit is simpel te testen, de meeste laders hebben verschillende standen in ampèrage.
Klopt.
Gooi jij maar eens een glas snel net vol met water of langzaam. Geldt ook voor het laden.
Als ik batterij oplaad op 1amp en lader zegt vol haal ik hem eruit. Laad ik hem een paar uur rusten en dan in lader stop kan hij vaak nog tijdje laden op een half amp voor ie pas echt vol is. Batterij word ook veel warmer op 1 amp laden.
Dus ja, rustig laden beter dan met hoge amp.
Maar ik zou toch liever laden in externe lader dan in een mod waar 3 batterijen op mekaar zitten met 2 amp. Veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
Ik maak gebruik van een setje eGo-T batterijen en CE5 clearomizers. Deze clearomizers worden uit de verkoop genomen,
Helaas wordt dit type verdamper niet meer geproduceerd door Vision. Indien uitverkocht zal dit product niet meer op voorraad komen.
Eigenlijk is dat ook niet erg, aangezien deze clearomizers binnen een week vervangen moesten worden bij mij, toen begon het nogal "branderig" te smaken.

Daar ik door de bomen het bos niet meer zie, iemand een tip welke clearomizer, of vervangend iets, ik zou kunnen aanschaffen welke op de eGo-t batterijen past?

Dank.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 09:19
Owh wauw! ... die EGO accu's beginnen nu in de dampwereld wel nostalgie te worden :)

Ik denk dat als je van plan bent lekker door te dampen moet overwegen om een next step te maken in je gear. Een goede upgrade die door vele wordt aangeprezen is een i Stick Pico mod kitje (genoeg hierover te lezen in dit topic) met een paartje 18650's erin. Je gaat dan echt een flinke stap vooruit maken in de dampbeleving en hoef je ook geen zorgen te maken over accu's die niet meer gemaakt worden aangezien die 18650's accu's een standaard is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Is het met die nieuwe TPD wetten zometeen ook in duitsland etc onmogelijk meer dan 10ml flesjes te kopen? Of kun je nog wel bijv 3mg nicotine per liter halen ? Zie bij vape base dat ze nu al niet meer boven de 12mg hebben...

Zit er aan te denken nog even snel 5 Liter te bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
GuustFlater15 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:54:
Is het met die nieuwe TPD wetten zometeen ook in duitsland etc onmogelijk meer dan 10ml flesjes te kopen? Of kun je nog wel bijv 3mg nicotine per liter halen ? Zie bij vape base dat ze nu al niet meer boven de 12mg hebben...

Zit er aan te denken nog even snel 5 Liter te bestellen.. :)
Volgens mij zijn dat de laatste restpartijen. Spul wat gemaakt is voor november vorig jaar mag nog verkocht worden en dan is het over. Dan kan je alleen grote flessen kopen zonder nic. Nicotine kan je dan alleen in 10ml flesjes kopen met max van ik meen 18mg.
Als je dan een fles hebt van 100ml en daar 1 fles10ml bij doet op 18mg kom je uit op 1.5mg nic. Voldoet voor mij prima in een goede RTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
auroortje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Volgens mij zijn dat de laatste restpartijen. Spul wat gemaakt is voor november vorig jaar mag nog verkocht worden en dan is het over. Dan kan je alleen grote flessen kopen zonder nic. Nicotine kan je dan alleen in 10ml flesjes kopen met max van ik meen 18mg.
Als je dan een fles hebt van 100ml en daar 1 fles10ml bij doet op 18mg kom je uit op 1.5mg nic. Voldoet voor mij prima in een goede RTA.
hmmm nou snel nog even 5 liter bestellen, toch makkelijker :)

http://www.juicecabin.com...102-pg_vg_ratio-50vg_50pg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:55
wie heeft er ervaring met de zamplebox ?

ik ga binnenkort starten met de pharaoh rta en de ammit mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 07:43
JL Koppelle schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:11:
Heeft iemand nog een goede tip voor 72mg nicotine? Ik kocht altijd 72mg bij Totally Wicked UK, maar dat is mij toch te duur met 60 pond voor 500ml. Lucemill verkoopt geen nicotine meer en Savevape heeft alleen 48mg en dat is mij teveel gedoe met die kleine flesjes.
Of hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
die TPD wet gaat binnenkort in engeland, iemand tips waar je nog goedkoope grotere bottles kan scoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
hoe lang kan je de kale base trouwens bewaren met nicotine ? als ik 5 liter haal doe ik daar jaren mee denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
shakespeare schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:22:
hoe lang kan je de kale base trouwens bewaren met nicotine ? als ik 5 liter haal doe ik daar jaren mee denk ik...
heb gelezen dat het spul ook makkelijk jaren lang meegaat als je het een beetje koel bewaard. Als je dan een smok haalt ben je er zo doorheen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
auroortje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Klopt.
Gooi jij maar eens een glas snel net vol met water of langzaam. Geldt ook voor het laden.
Als ik batterij oplaad op 1amp en lader zegt vol haal ik hem eruit. Laad ik hem een paar uur rusten en dan in lader stop kan hij vaak nog tijdje laden op een half amp voor ie pas echt vol is. Batterij word ook veel warmer op 1 amp laden.
Dus ja, rustig laden beter dan met hoge amp.
Maar ik zou toch liever laden in externe lader dan in een mod waar 3 batterijen op mekaar zitten met 2 amp. Veiligheid?
Veiligheid? Ik vertrouw de DNA chip meer op vlak van veiligheid dan een externe lader. Daarbij kan je het laden volledig configureren naar de type batterijen zoals je zelf wilt.
Natuurlijk is traag laden beter voor je batterij, maar dat is verwaarloosbaar tegenover het voordeel dat je haalt met snel laden.
Als je batterijen altijd traag gaat laden heb je in het beste geval enkele laadcyclussen extra behaalt op de 300 recharges. Dan haal je een voor minder dan een euro per jaar voordeel, een setje 3 bruine LG's kost 12 euro bij nkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
rednaz420 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Veiligheid? Ik vertrouw de DNA chip meer op vlak van veiligheid dan een externe lader. Daarbij kan je het laden volledig configureren naar de type batterijen zoals je zelf wilt.
Natuurlijk is traag laden beter voor je batterij, maar dat is verwaarloosbaar tegenover het voordeel dat je haalt met snel laden.
Als je batterijen altijd traag gaat laden heb je in het beste geval enkele laadcyclussen extra behaalt op de 300 recharges. Dan haal je een voor minder dan een euro per jaar voordeel, een setje 3 bruine LG's kost 12 euro bij nkon.
Als jij denkt dat laden met 2 amp door een mini usb kabeltje veilig is, ga je gang.
Ik weet zeker dat een goede externe lader het werk beter doet. Via de mod laden is meer een noodoplossing.
Ga eens lezen bij Mooch, de batterij kenner/tester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
auroortje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Als jij denkt dat laden met 2 amp door een mini usb kabeltje veilig is, ga je gang.
Ik weet zeker dat een goede externe lader het werk beter doet. Via de mod laden is meer een noodoplossing.
Ga eens lezen bij Mooch, de batterij kenner/tester.
Het is micro usb. Mooch met zijn battery charts ken ik goed genoeg. Dit is wat hij te zeggen heeft over usb charging bij mods:

Use an external charger if you have an RX200 as USB charging has been problematic for a lot of people. The DNA200 version can be charged via USB.

https://www.facebook.com/...89608&id=1636157550007158

Ik denk dat jij je even moet inlezen in Evolv chips. Deze zijn gemaakt voor het laden van de batterijen omdat de eerste dna mods nog vaste lipo's hadden.

Het is goed om voorzichtig te zijn met batterijen en alles daar rond, zeker bij mechs. Maar bij gereguleerde mods zijn de batterijen niet gevaarlijker dan powerbanks of smartphones, tenzij je vuurknop vast zit. Hoe warm kan een smartphone niet worden en heeft die dan geen fast charging?
Mooch laadt zelf zijn batterijen op tegen 1,5 tot 2 ampère.
Bruine LG's kunnen veilig tegen 4A geladen worden:

Afbeeldingslocatie: https://www.dampforum.nu/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://s21.postimg.org/htcrau34n/Mooch_-_18650_Battery_Charge_Ratings.jpg&key=fdb6128382d9f82b2031244eba6d2ad0a9eb64d3fb3c0bf79e774f2d93f5ea2f

[ Voor 25% gewijzigd door rednaz420 op 04-05-2017 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
heb de troll v2 en de kylin rta besteld.. ben benieuwd of de flavor op rda/rta veel beter is dat een tank als de tfv etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kreeg vandaag het pakketje van Gearbest binnen. Twee doosjes Eleaf 0.5 ohm coils. En wa denkte? Gewoon valid jonguh! Mooi man. Scheelt toch in prijs. En ongeveer twee weekjes levertijd. Best tevreden!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

auroortje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:47:
[...]

In principe wordt 20mg de max, verkopende partijen zullen een veiligheidsmarge aanhouden en daarom voor 18mg kiezen.
50/50 betekent dat je dadelijk met max 40/60 VG/PG zit, lijkt mij geen aanrader. Die shit is uitverkocht ook trouwens. :)
Vanaf $21 voor het verzenden, dan komt 250ml 100mg neer op $38,67 en dat is best aan de prijs. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik bestel gewoon een liter bij e-wolk, 5 liter is veelste veel. ik damp behoorlijk door en merk dat ik prima een aantal weken met 300ml doe.. dan ben ik die smaak ook weer zat.

5 liter man.. veelste veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
shakespeare schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:07:
ik bestel gewoon een liter bij e-wolk, 5 liter is veelste veel. ik damp behoorlijk door en merk dat ik prima een aantal weken met 300ml doe.. dan ben ik die smaak ook weer zat.

5 liter man.. veelste veel.
Is alleen base he. Dus je doet er zelf smaak bij.

nu valt wel op te merken dat sommige aromas op 20-30% moeten en je nicotine dan eerder 2.5% is en als ze PG based zijn, je verhoudingen ook niet meer kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bovendien: over 15 dagen mag er geen nicotine meer verhandeld worden in flesjes groter dan 10ml (en met sterkte boven 20mg). Daarom zie ik best wat mensen toch nog even snel wat kopen én zie ik bepaalde verkopers nu hun producten nog snel een beetje duurder maken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustFlater15
418O2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Is alleen base he. Dus je doet er zelf smaak bij.

nu valt wel op te merken dat sommige aromas op 20-30% moeten en je nicotine dan eerder 2.5% is en als ze PG based zijn, je verhoudingen ook niet meer kloppen
Als je 300ml in een paar weken dampt valt het wel mee hoeveel 5 liter is. Over een x aantal dagen kun je het idd niet meer kopen in flessen van meer dan 10ml... Dus vandaar nog even inslaan nu het nog redelijk goedkoop kan :9

Heb nu 50/50 vg/pg en aroma's van avoria-liquid op 5% aangemengd maar moet zeggen is prima te doen in mijn smok micro hoor! Tenzij je niet tegen pg kan of wild cloud chasen tenminste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Net nog een liter nicotine 48mg van savevape gekocht, ze gaan hard nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:18
Net ook een liter PG met 5% (50 mg/ml) nicotine besteld nu het nog kan. Daar kan ik ongeveer 8,5 liter dampbare liquid mee maken, voldoende om effe verder te kunnen.

besteld bij https://nieuwesigaret.nl,

edit: 50% =>5% 8)7 :P

[ Voor 23% gewijzigd door justmike op 05-05-2017 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 22:21
justmike schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:54:
Net ook een liter PG met 50% nicotine besteld nu het nog kan. Daar kan ik ongeveer 8,5 liter dampbare liquid mee maken, voldoende om effe verder te kunnen.

besteld bij https://nieuwesigaret.nl,
Ik denk dat je 5% bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Zal 5% zijn. Die website verkoopt maximaal 100mg/ml.

@justmike Pure nicotine is 1000 mg/ml. 50mg/ml is dan ook een 5% concentratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nieuw merk ontdekt; Juicy Burst. Frans geloof ik.

http://www.ecigsmart.nl/685-juicy-burst

Hier vandaan, erg tevreden over. Lekkere frisse smaakjes, heb peach/lemon, mango/blackcurrant en watermelon/strawberry, allemaal dikke aanraders :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Thomas schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:52:
Nieuw merk ontdekt; Juicy Burst. Frans geloof ik.

http://www.ecigsmart.nl/685-juicy-burst

Hier vandaan, erg tevreden over. Lekkere frisse smaakjes, heb peach/lemon, mango/blackcurrant en watermelon/strawberry, allemaal dikke aanraders :) .
Gelukkig niet zo duur ook :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Undy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Gelukkig niet zo duur ook :F
Tenzij je zelf gaat mixen of uit het buitenland bestelt is het geen gekke prijs nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Thomas schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Tenzij je zelf gaat mixen of uit het buitenland bestelt is het geen gekke prijs nee.
Ja ik mix zelf. Als ik liquid zou kopen ben ik duurder uit als roken. Ik verbruik rond de 25ml per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Undy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:45:
[...]

. Ik verbruik rond de 25ml per dag
:o stoomboot/trein, fabrieks schoorsteen,... ??? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

€6 per 10ml gaat wel hard, dat is €600 per liter!

Als ik dat in m'n Aromamizers stop, dan gaat er ook rustig 15-20ml/dag doorheen. Nee ik blijf wel zelf mixen :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
15 tot 20 ml haal ik ook wel in mijn derringer. Wel maar met 1 mg nicotine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
via via heb ik de kans om een deel van een grote partij liquids van Dekang en Koko black ( niet TPD conform ) over te nemen voor een paar cent per flesje.
Ik zit echter nog te twijfelen of het wel de moeite is? Ik heb geen intentie om ze verder door te verkopen en ik wil ook niet blijven zitten met grote hoeveelheid smaken die me achteraf gezien niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien later eens kijken of dat zelf maken wat is. Ik zie nu dat het blijkbaar moeilijker wordt om bepaalde ingredienten te vinden :/. Gelukkig heb ik wel een adresje voor een aantal merken met 100ml flessen (gewoon kant en klaar) voor ongeveer 50% van de prijs van 10x10ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

justmike schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:51:
via via heb ik de kans om een deel van een grote partij liquids van Dekang en Koko black ( niet TPD conform ) over te nemen voor een paar cent per flesje.
Ik zit echter nog te twijfelen of het wel de moeite is? Ik heb geen intentie om ze verder door te verkopen en ik wil ook niet blijven zitten met grote hoeveelheid smaken die me achteraf gezien niet bevallen.
Heb je wel eens Dekang geproberd? Ik heb een paar smaken van dekang gehad, vond ze niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
justmike schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:51:
Ik wil er wel wat overnemen evt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Heb vanmiddag mijn eerste rda build gemaakt op de pharaoh dripper tank van rip trippers. Dual coil op 0.5 ohm. Wat me opvalt is dat een seconde duurt voordat de coils warm worden, ook de smaak is heel anders dan de tfv8 baby die ik gebruikte. De liquid gaat er doorheen als een malle... moet nog even mijn draai vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
shakespeare schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:20:
Heb vanmiddag mijn eerste rda build gemaakt op de pharaoh dripper tank van rip trippers. Dual coil op 0.5 ohm. Wat me opvalt is dat een seconde duurt voordat de coils warm worden, ook de smaak is heel anders dan de tfv8 baby die ik gebruikte. De liquid gaat er doorheen als een malle... moet nog even mijn draai vinden denk ik.
De snelheid waarmee coils warm worden is afhankelijk van de massa van de coil en het wattage.
Je bent je er wel van bewust dat die RDA in principe een single coil RDA is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ja heb er nu een single coil in. 0.4 ohm Gaat beter echter vindt ik de smaak niet echt super.. smok tfv8 heeft meer smaak maar mischien ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 01:54
Bij mezelf gemerkt dat PG = catastrofe. Ik kreeg druk op de oren en mijn gehoor werd minder, zere keel etc.

Bij 40 PG wordt dat minder en bij 30 PG verdwijnen al die nare bijwerkingen. Dus doe nu 30 PG 70 VG.

Naar de huisarts geweest, die zegt dat het kan zijn dat bij een bepaalde grens het lichaam reageert en geïrriteerd raakt. Dus advies is 100% VG twee weken doen en daarna PG introduceren in het lichaam. Maar ik weet gewoon al zeker dat het PG is.

Heb 100% VG geprobeerd, maar dat smaakt nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
shakespeare schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:21:
Ja heb er nu een single coil in. 0.4 ohm Gaat beter echter vindt ik de smaak niet echt super.. smok tfv8 heeft meer smaak maar mischien ligt dat aan mij.
Jou RDA is vooral geschikt voor een exotische coil en dan met een binnen diameter van 3,5 - 5mm.
Alien coil, fused clapton, staggered fused clapton of staple staggered fused clapton.
Je build deck is vrij groot.
Op welk wattage vape jij het liefst?

[ Voor 3% gewijzigd door Undy op 06-05-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FreakerTweaker schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:05:
Bij mezelf gemerkt dat PG = catastrofe. Ik kreeg druk op de oren en mijn gehoor werd minder, zere keel etc.

Bij 40 PG wordt dat minder en bij 30 PG verdwijnen al die nare bijwerkingen. Dus doe nu 30 PG 70 VG.

Naar de huisarts geweest, die zegt dat het kan zijn dat bij een bepaalde grens het lichaam reageert en geïrriteerd raakt. Dus advies is 100% VG twee weken doen en daarna PG introduceren in het lichaam. Maar ik weet gewoon al zeker dat het PG is.

Heb 100% VG geprobeerd, maar dat smaakt nergens naar.
Nee, pure base smaakt naar niks.. Ik weet trouwens niet of je nicotine gebruikt, maar ook dat is in 90% van de gevallen natuurlijk PG-based.

Er zijn overigens wel concentraten die VG-based zijn, maar die zijn slecht te vinden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Rond de 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

In mijn ervaring moet je een RDA op een veel hoger wattage zetten, zeker 80Watt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Wat Floor-is al schreef. Vanaf 80W zijn de meeste RDA's pas nuttig. Met name de 24mm en grotere versies.
Lager wattage is met een RDA wel mogelijk, maar dan gaat het meer om 22mm versies met een kleine binnen ruimte.
Welke soorten wire heb je in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07 22:23
Gisteren de AL85 opgehaald bij het postkantoor. Dit is de kleine versie van de Alien van Smok.
Was al een tijdje in NL, maar kon hem nog niet ophalen.

Makkelijk te bedienen, ligt lekker in de hand. In combinatie met een combo erg klein en voldoende krachtig op 75 watt.
Nu in de sale voor 34.99 dollar bij gearbest;
*knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

De grote jongen naast z'n kleinere broer;

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kzPxWQ/IMG_20170507_095334.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:13 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Als iemand interesse heeft in de pharaoh rda van riptrippers hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
shakespeare schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:56:
Als iemand interesse heeft in de pharaoh rda van riptrippers hoor ik het wel.
Ik zou wat meer experimenteren met coils. Als je wat hogere weerstand gebruikt heb je genoeg aan wat minder watts en dan is de smaak waarschijnlijk ook gewoon goed. Ook wicking kan een hoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Hogere weerstand, dus hogere ohms? Heb nu een nieuwe q4 coil in de tfv8 gaat als een trein. Veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Vreemd.. met de pharaoh krijg ik op 60 watt low battery met de tfv niet allebei op 0.4 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
shakespeare schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:21:
Vreemd.. met de pharaoh krijg ik op 60 watt low battery met de tfv niet allebei op 0.4 ohm
Dat is inderdaad wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet iemand of je ergens (in het buitenland) smaakloze e-liquid in grote hoeveelheden kunt bestellen? Dus 100ml of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 17:48
Dit zal vast een vraag zijn die al vaker is gesteld maar neem toch de gok.

Ik rook al jaren zware shag zo rond de 5 tot 7 per dag. Ik rook uiteraard uit verslaving maar vind de smaak ook belangrijk, zo vind ik persoonlijk sigaretten niet lekker.

Wat zou ik heb beste kunnen aanschaffen?

Ik snap dat er een zoekfunctie is maar sommige van jullie hebben al jaren ervaring en daar hecht ik meer waarde aan, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Thomas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:59:
Weet iemand of je ergens (in het buitenland) smaakloze e-liquid in grote hoeveelheden kunt bestellen? Dus 100ml of meer?
Gewone base? Kijk eens bij avoria in Duitsland, die verkopen nog gewoon literflessen.
Bijvoorbeeld deze, 25/75 6 mg/ml voor €19,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Domino schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Gewone base? Kijk eens bij avoria in Duitsland, die verkopen nog gewoon literflessen.
Ik vraag mij af of deze gewoon naar BE levert. Ik kan gewoon gezellig doorklikken. Zou ik het riskeren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Domino schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Ah wat top! Dat is wel even goedkoper dan 5-6 euro per 10ml :'). Geen flauw idee of smaakloos me zou bevallen, maar ben smaakjes eigenlijk wel een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Thomas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Geen flauw idee of smaakloos me zou bevallen, maar ben smaakjes eigenlijk wel een beetje zat.
Vg zonder toegevoegde smaakstoffen smaakt : droog, zoet, en redelijk meh, dat gaat je nog sneller vervelen denk ik.

Denk dat je last hebt van smaakblok, dat krijg je door langdurig de zelfde smaken te dampen. afwisseling is de sleutel om het voor je smaakpapillen interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Hebben jullie enig idee waarom mijn al85 op 80 watt low battery geeft met dual coil 0.4 watt rda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:43
shakespeare schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:50:
Hebben jullie enig idee waarom mijn al85 op 80 watt low battery geeft met dual coil 0.4 watt rda?
Dat heb ik ook wel eens gehad met een mod waar één batterij in zit; Het wattage verlagen naar 40-60 helpt vaak.

Ik denk dat dit komt omdat je op 80 watt tegen de 20 Ampère uit je batterij trekt. Zeker als je batterij niet helemaal vol is kan je hierboven komen. Bij het trekken van hoge stroom zakt de spanning van de batterij waardoor de mod in beveiliging schiet. *Dit is slechts mijn vermoeden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Heb een andere batterij geprobeerd geen problemen. Hoe lang gaan batterijen ong mee?

Nog een vraag, op 80 watt kreeg ik net dry hits op internet dampt iemand met deze rda de hele dag op 100.

Ligt dat nu aan het type draad? Type coil? Fused clapton coil? Hoe zit dit precies?

Of ligt het eraan dat ik op 0.4 ohm zit en max 75 watt kan trekken?

[ Voor 11% gewijzigd door shakespeare op 08-05-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:43
shakespeare schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:07:
Heb een andere batterij geprobeerd geen problemen. Hoe lang gaan batterijen ong mee?
volgens mij iets van 300 laadcycli. Mijn Samsung 30Q's uit december vorig jaar zijn 's avonds merkbaar eerder leeg dan een verse van vorige maand. Niet schokkend, want ze zijn nog wel een (lange) werkdag te gebruiken.
shakespeare schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:07:
Nog een vraag, op 80 watt kreeg ik net dry hits op internet dampt iemand met deze rda de hele dag op 100.

Ligt dat nu aan het type draad? Type coil? Fused clapton coil? Hoe zit dit precies?
Zowel draad, wick als liquid. Het belangrijkste aspect is de opname van liquid. Je katoen niet te strak erin proppen kan al veel schelen. Sommige RDA's houden niet zo van hoge VG, omdat dat dikker is dan PG. Ook hier komt je wick weer om de hoek kijken: te strak en hoge VG = dry hits, te los en hoge PG = lekkage.

Daarna zou ik eigenlijk pas kijken naar je coils. Het klopt dat al die speciale draadjes zoals alien of clapton meer liquid absorberen, waardoor het draad als het ware zelf een soort wick is. Maar laat je niet gek maken door al die moeilijke builds; Ik gebuik altijd coils van slechts een enkel draadje SS316 of titanium en heb nog nooit een dry hit gehad. Wick is het magische woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zojuist een pakketje met allemaal eliquids binnen gekregen. Voor zo'n 40 euro besteld weer. Kan ik weer even vooruit :) Deze keer heb ik allemaal 6mg nico versies besteld. Zit nu aan de Strawberry fields forever van American Stars. Dat is wel écht aarbei zeg :)

Vraagje tussendoor. Ik heb nu dus een 0.5 ohm coil in mijn Pico zitten. Nu heb ik daar laatst een berekening op los gelaten en ik vraag mij af of die klopt. De Pico kan tot 75W. Maar ik had uitgerekend dat ik tot max 36 watt zou kunnen dampen. Anders trekt de Pico te veel Ampere voor de batterij. Ik heb een Sony VTC6 in mijn Pico zitten. Klopt mijn berekening of kan ik hoger dan 36 watt gaan? Heb al op internet lopen zoeken en kom daar wel topics tegen dat mensen zeggen van blijf maar in de buurt van 30, maar ik wil het graag zeker weten.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:16:
Zojuist een pakketje met allemaal eliquids binnen gekregen. Voor zo'n 40 euro besteld weer. Kan ik weer even vooruit :) Deze keer heb ik allemaal 6mg nico versies besteld. Zit nu aan de Strawberry fields forever van American Stars. Dat is wel écht aarbei zeg :)

Vraagje tussendoor. Ik heb nu dus een 0.5 ohm coil in mijn Pico zitten. Nu heb ik daar laatst een berekening op los gelaten en ik vraag mij af of die klopt. De Pico kan tot 75W. Maar ik had uitgerekend dat ik tot max 36 watt zou kunnen dampen. Anders trekt de Pico te veel Ampere voor de batterij. Ik heb een Sony VTC6 in mijn Pico zitten. Klopt mijn berekening of kan ik hoger dan 36 watt gaan? Heb al op internet lopen zoeken en kom daar wel topics tegen dat mensen zeggen van blijf maar in de buurt van 30, maar ik wil het graag zeker weten.
Voor regulated mods zoals jou Pico is de belastbaarheid van jou batterij afhankelijk van het voltage waarop jou mod zegt dat de batterij leeg is.
Ik ga er even van uit dat dat bij 3,2 volt is. Jou batterij, VTC6, heeft een max continuous discharge current van 19A. De rekensom is nu 19A x 3,2v = 60,8W
Het echt veilige wattage voor jou batterij bij een "leeg" spanning van 3,2 volt is 60,8W
De weerstand van de coil zelf heeft geen belang in de berekening voor gereguleerde mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat is een heel duidelijk verhaal Undy, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Undy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Voor regulated mods zoals jou Pico is de belastbaarheid van jou batterij afhankelijk van het voltage waarop jou mod zegt dat de batterij leeg is.
Ik ga er even van uit dat dat bij 3,2 volt is. Jou batterij, VTC6, heeft een max continuous discharge current van 19A. De rekensom is nu 19A x 3,2v = 60,8W
Het echt veilige wattage voor jou batterij bij een "leeg" spanning van 3,2 volt is 60,8W
De weerstand van de coil zelf heeft geen belang in de berekening voor gereguleerde mods.
Wat kan er allemaal gebeuren wanneer je dan boven die wattage gaat? Ik probeer mezelf hier wel in te verdiepen maar dit soort technische praat ligt mij echt totaal niet en vind het dan ook lastig om te begrijpen soms.

Ontploft het apparaatje (of is er dan kans op)? Of mol je de batterij oid?

Zelf heb ik dezelfde setup met een vtc 5, had gelezen dat dit een goed geschikte batterij is maar heb dus niet echt een idee waarom dan precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Dr0ppFTW schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Wat kan er allemaal gebeuren wanneer je dan boven die wattage gaat? Ik probeer mezelf hier wel in te verdiepen maar dit soort technische praat ligt mij echt totaal niet en vind het dan ook lastig om te begrijpen soms.

Zelf heb ik dezelfde setup met een vtc 5, had gelezen dat dit een goed geschikte batterij is maar heb dus niet echt een idee waarom dan precies.
Zelf weet ik er ook niet 100% alles van. Maar als ik het goed begrijp is het als volgende:

Indien je boven die wattage gaat moet je batterij een hogere Amperage opwekken. de Sony's zijn veilig tot een continuous discharge van 20-25 Ampere. Dit wil zeggen als je langdurig de fire knop inhoudt kan hij veilig 20-25 Ampere leveren.

Indien je een hogere wattage gaat gebruiken is het mogelijk dat je een te hoge Amperage bekomt & deze dus hoger uitkomt dan de veilige waardes van je batterij. Indien je dan in de problemen komt krijg je te maken met Battery Venting (filmpje: YouTube: Best 18650 battery Vent and Explosion. Daarom is het juiste gebruik van batterijen belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
[...]

Ik reken zelf altijd met de max continuous discharge van een batterij. Dit betekent dat wanneer je vuurknop zou blijven hangen, de batterij geen probleem op zal leveren omdat deze dan zeker niet te heet zal worden om te venten.
Met vapen doe je eigenlijk pulse discharge en de max pulse discharge van een batterij ligt in de regel hoger dan de max continuous discharge. Als je meer dan max continuous discharge van je batterij vraagt en je vuurknop blijft hangen, wordt de batterij te warm en kan de batterij gaan venten of erger. afhankelijk van de gebruikte chemische interne samenstelling van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:48

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik ben ondertussen een kleine maand aan het dampen, met een goedkoop ding waarvan de coils na 3-4 dagen verbranden.

Nu wil ik iets beter, mijn vereisten zijn, redelijk klein maar moet 1 dag meekunnen (1 batterij moet meer dan genoeg zijn)

Nu heb ik gelezen en gehoord dat je die coils beter zelf kunt maken, veel goedkoper en gaan langer mee, dus na wat opzoekwerk kwam ik hieruit:

https://www.fasttech.com/...rebuildable-tank-atomizer

https://www.fasttech.com/products/3039/10015540/7374101

Iemand nog betere voorstellen? :)

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Uy1kNB_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=highNiet anders dan de grote qua vape. Wel lekker handzaam :)

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 09-05-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Voor regulated mods zoals jou Pico is de belastbaarheid van jouw batterij afhankelijk van het voltage waarop jouw mod zegt dat de batterij leeg is.
Ik ga er even van uit dat dat bij 3,2 volt is. Jouw batterij, VTC6, heeft een max continuous discharge current van 19A. De rekensom is nu 19A x 3,2v = 60,8W
Het echt veilige wattage voor jouw batterij bij een "leeg" spanning van 3,2 volt is 60,8W
3,2V is wel onder het cut-off point dat ik zelf aan zou houden; eerder 3,4-3,5V. En dan kom je uit op 66,5W zelfs. :)
[...]

Wat er gebeurt, is wat hier op 1min10 langskomt:
De VTC-serie van SONY kan goed veel stroom leveren, waardoor het een fijne batterij is als je hogere wattages nastreeft. :)

Overigens, zelfs al heb je een regulated mod: als de fabrikant beweert meer dan 30A of 105W per batterij te kunnen leveren, dan moet je je toch even achter de oren krabben. Dat is feitelijk met slechts een enkel type batterij, voor hele korte periodes, als de batterij absoluut vol is, haalbaar en zelfs dan is het niet veilig te noemen.

[edit]Ik zie dat ik spuit11 uithang hier, was nog niet bijgelezen. Een verstandige opmerking hierboven is dat je voor je eigen veiligheid eigenlijk uit moet gaan van de continuous discharge rate (CDR), die ligt meestal zo'n 40-50% lager dan de pulse-discharge rate. Een VTC5a heeft een CDR van 25A en dat is absurd hoog :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 09-05-2017 21:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

418O2 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:15:
[afbeelding]Niet anders dan de grote qua vape. Wel lekker handzaam :)
Het deck is wel een stuk kleiner toch? (Ik dacht dat het 3mm scheelt oid?)
Je hebt hem denk ik nog niet lang genoeg om iets over de batterij te kunnen zeggen, maar daar ben ik wel het meest benieuwd naar. Mijn Tarot nano heeft een 2500mah LiPo, jouw RDTA Mini 2600mah. Dat scheelt op zich niks, maar ik gebruik de mijne op 33W en ik denk dat dat bij jou niet het geval is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Floor-is schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Het deck is wel een stuk kleiner toch? (Ik dacht dat het 3mm scheelt oid?)
Je hebt hem denk ik nog niet lang genoeg om iets over de batterij te kunnen zeggen, maar daar ben ik wel het meest benieuwd naar. Mijn Tarot nano heeft een 2500mah LiPo, jouw RDTA Mini 2600mah. Dat scheelt op zich niks, maar ik gebruik de mijne op 33W en ik denk dat dat bij jou niet het geval is :)
Deck is iets kleiner.

Er ging net 1 van de 5 streepjes af bij de 96e puff op 45 watt. Zal hem morgenvroeg even resetten en goed testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik damp nu cbd olie die je normaal in je mond druppelt, beetje e-liquid erbij gemend.
Tot nu toe leef ik nog.
Ik twijfel nu om hiermee door te gaan of gewoon de echte cbd e-liquids te kopen, heb gelezen dat PG niet zo gezond is bij oververhitting.
Wel prijzig die cbd, een 600 mg 10 ml flesje kost 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07 22:23
Vandaag de verzendemail ontvangen van m'n ijoy 5! Ben benieuwd hoe snel ie er is vanuit China!
Kreeg vandaag weer een nieuwe sale door van Gearbest; *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

Daarnaast enkele smaakjes besteld uit Engeland, bij flavorboss. Je krijgt dan een 500ml of 1000ml fles met flavour die je alleen nog hoeft aan te vullen met base en nicotine. Ik heb de kanzi besteld en had deze al eens geprobeerd, erg lekker!
Je vind de Boss Shots, zoals ze genoemd worden, hier; https://goo.gl/09ayav

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:12 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jellabie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:19:
Ik ben ondertussen een kleine maand aan het dampen, met een goedkoop ding waarvan de coils na 3-4 dagen verbranden.

Nu wil ik iets beter, mijn vereisten zijn, redelijk klein maar moet 1 dag meekunnen (1 batterij moet meer dan genoeg zijn)

Nu heb ik gelezen en gehoord dat je die coils beter zelf kunt maken, veel goedkoper en gaan langer mee, dus na wat opzoekwerk kwam ik hieruit:

OBS Engine RTA met de Therion DNA166.

Of, wat ik eerder zou doen in jouw schoenen..
Lost Vape Drone of een Therion Squonker met bijvoorbeeld een Geekvape Peerless squonk RDA of een Vandyvape Icon squonk RDA.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

418O2 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:03:
[...]

Deck is iets kleiner.

Er ging net 1 van de 5 streepjes af bij de 96e puff op 45 watt. Zal hem morgenvroeg even resetten en goed testen
45Watt is op zich dikke prima, zoals gezegd zit ik op 33,3W met de Tarot. Maar die gebruik ik op zich niet heel veel, hangt niet eens om de dag aan de lader :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Soldaatje schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:03:
Ik damp nu cbd olie die je normaal in je mond druppelt, beetje e-liquid erbij gemend.
Tot nu toe leef ik nog.
Ik twijfel nu om hiermee door te gaan of gewoon de echte cbd e-liquids te kopen, heb gelezen dat PG niet zo gezond is bij oververhitting.
Wel prijzig die cbd, een 600 mg 10 ml flesje kost 70 euro.
Oververhitting: je bedoelt verbranden, combustion zogezegd. Zoals een sigaret of een joint tabak (en andere meuk) cq wiet verbrand :)

Duur spul, moeilijk te maken ook.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
de beste persoon is net een maand aan het dampen, en dan meteen aan de DNA (met e-scribe) en een squonker? Dat lijkt me niet handig.........
Ik zou gewoon beginnen met een wat simpeler apparaat.

Bijv. de nieuwe Pico 25 (of de smok al85) met een Aromamizer Supreme.....super combo.
Of eventueel de gewone pico met bijv. de Goblin mini v3.
Beide tanks zijn zowel single als dual coil, en kunnen zowel in groot formaat als klein formaat geconfigureerd worden, en zijn niet al te lastig te bouwen, en geven prima smaak en damp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

breagor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:48:
[...]

de beste persoon is net een maand aan het dampen, en dan meteen aan de DNA (met e-scribe) en een squonker? Dat lijkt me niet handig.........
Ik zou gewoon beginnen met een wat simpeler apparaat.

Bijv. de nieuwe Pico 25 (of de smok al85) met een Aromamizer Supreme.....super combo.
Of eventueel de gewone pico met bijv. de Goblin mini v3.
Beide tanks zijn zowel single als dual coil, en kunnen zowel in groot formaat als klein formaat geconfigureerd worden, en zijn niet al te lastig te bouwen, en geven prima smaak en damp.
oh dat had ik een beetje gemist, sorry :)

In dat geval, Tarot nano kit, RX Mini kit, of iets dat daar op lijkt :) Gewoon coils kopen, tegen de tijd dat je een stap wilt maken kan je grotere tanks en RTA's kopen.
De Aromamizer supreme is mooi hoor, maar ook al overkill dan lijkt,mij. Eerder een Serpent Mini of een Ammit als je RTA wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 10-05-2017 08:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustFlater15
Jellabie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:19:

Weet niet op hoeveel watt zo'n Crius het lekker doet, maar ik heb gemerkt dat > 50 watt je batterij toch sneller leeg raakt dan verwacht, en je toch een paar batterijen en oplader nodig hebt. Volgens mij wordt hier vaak nkon.nl aangeraden voor batterijen, zelf geen ervaring mee, maar daar zijn 18650 batterijen 6 euro per stuk

Nog belangrijker.... Verschillende vape "technieken", namelijk mouth to lung & direct lung... Je zou nog even goed moeten bekijken of die Crius een goede mouth to lung tank is (Of wil je een direct lung?). Zit nog wel een verschil in zeg maar.
Heb zelf voor mouth to lung nu een kayfun 3 mini besteld ( https://www.fasttech.com/p/4591800 ). Nog niet binnen gekregen dus ook geen idee of het wat is.
Gebruik voor direct lung nu een smok micro (http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_331967.html) , geweldig ding (Tenzij je mount to lung wilt) alleen die tanks slurpen eliquid, geen idee hoe dat bij de Crius is maar denk dat het harder gaat dan je denkt, dus ook nog even op avoria liquids een litertje base bestellen nu het nog kan ;)

Ow ja.. en met sub ohm gebruik je dus meer liquid wat ook inhoud dat je nicotine niveau omlaag moet, max 6mg wordt aanbevolen met die dingen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ik heb nu deze besteld;

http://m.gearbest.com/tem...ntrol-mods/pp_364272.html

http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_257254.html

Ik zie nu net dat die tank wat aan de grote kant is, maarja... Eens kijken of het wat is :)

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Jellabie schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:29:
Ik heb nu deze besteld;

Ik zie nu net dat die tank wat aan de grote kant is, maarja... Eens kijken of het wat is :)
Crius is wel relaxt hoor. Heb hem zelf lang gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustFlater15
Jellabie schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:29:
Ik heb nu deze besteld;

Ziet er goed uit! 4,2 ml is wel ok toch? Heb nu ook 5ml tank, niet bizar groot en nu hoef ik tenminste minder bij te vullen.

Zou nog wel even op vape base of avoria-liquids kijken om liquid base te bestellen, scheelt je een hoop geld en volgens mij kan het volgende week niet meer vanwege de tpd wetgeving in de eu

Veel plezier met de damp set iig ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Even een update op de neppe Pico die ik een tijdje geleden had aangeschaft:

Ik had de nep Pico aan de kant gezet zonder batterij er in. De tank zat er nog wel op met nog wat liquid er in. Niet super veel liquid of zo. Ik kijk gister naar de Pico, draai de tank er af en zie dat de tank aan de onderkant lekt. Nu kijk ik net weer en wat blijkt? De knopjes aan de onderkant om de instellingen te wijzigen laten ook liquid zien. Wat betekent dat de nep Pico na een paar weken al begint te lekken, zelfs door de device heen. Bizar. Koop dus nooit vape gear van Ebay. De meesten weten het al hier, maar nu weet je ook wat voor kwaliteit je dan krijgt.

De echte Pico is een stuk beter qua bouwkwaliteit. Heb zojuist nog een extra Melo III Mini tank van Gearbest besteld. Zit er niet om te springen, dus maakt niet uit dat hij wat langer onderweg is. Maar altijd wel handig om een extra tankje erbij te hebben om snel een andere liquid in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sinds 3 maanden ben ik gestopt met sigaretten en begonnen met dampen, erg blij natuurlijk dat ik die stink stokken niet meer nodig heb!
Nu gebruik ik een Justfog Q16 met Aramax classic tobacco gemixed met Blue Magic dit bevalt me tot nu toe het beste. Ik zit wel steeds meer te zoeken naar een opvolger, want de damp hoeveelheid en smaak laat te wensen over. De coils gaan ook niet erg lang mee.
Wat wil ik:
(nog) Geen coils zelf maken (geen verstand van), niet al te duur (+/- €50), meer damp en smaak en het liefst een grotere tank!

Ik snap ook geen bal van de watt/ohm gedoe, dus daar kan ik niks over zeggen.

Wie kan mij wat tips geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
pilskes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:03:
Sinds 3 maanden ben ik gestopt met sigaretten en begonnen met dampen, erg blij natuurlijk dat ik die stink stokken niet meer nodig heb!
Nu gebruik ik een Justfog Q16 met Aramax classic tobacco gemixed met Blue Magic dit bevalt me tot nu toe het beste. Ik zit wel steeds meer te zoeken naar een opvolger, want de damp hoeveelheid en smaak laat te wensen over. De coils gaan ook niet erg lang mee.
Wat wil ik:
(nog) Geen coils zelf maken (geen verstand van), niet al te duur (+/- €50), meer damp en smaak en het liefst een grotere tank!

Ik snap ook geen bal van de watt/ohm gedoe, dus daar kan ik niks over zeggen.

Wie kan mij wat tips geven??
https://m.fasttech.com/pr...stick-pico-kit-w-melo-iii

Zou 2x 18650 en een lader op Nkon.nl halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ik heb dus net deze besteld

Maar ik ging in de veronderstelling dat ik de batterij via het toestel zelf kan opladen, dit is dus niet het geval?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ben je ook te porren voor een korte, Nederlandse, samenvatting voor de DIY mixers onder ons wiens Duits wat roestig is?

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDR

vDR

Schrammetje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Ben je ook te porren voor een korte, Nederlandse, samenvatting voor de DIY mixers onder ons wiens Duits wat roestig is?
ZEER korte samenvatting: Volgens de duitse wetgeving valt "base vloeistof inclusief nicotine" niet onder de tabacco wetgeving van Europa die 20 mei in voege gaat maar onder de chemicaliën wetgeving & mogen ze dus verder base met nicotine verkopen in grote hoeveelheden aan particulieren. Ik had google translate erover gegooid & dat gaf een goede engelstalige vertaling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jellabie schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Ik heb dus net deze besteld

Maar ik ging in de veronderstelling dat ik de batterij via het toestel zelf kan opladen, dit is dus niet het geval?
Kan wel, maar de elektronica in dat apparaat is er niet bepaald goed in. Niet alleen is dat slecht voor de levensduur, maar vooral je eigen veiligheid :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

vDR schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:24:
[...]

ZEER korte samenvatting: Volgens de duitse wetgeving valt "base vloeistof inclusief nicotine" niet onder de tabacco wetgeving van Europa die 20 mei in voege gaat maar onder de chemicaliën wetgeving & mogen ze dus verder base met nicotine verkopen in grote hoeveelheden aan particulieren. Ik had google translate erover gegooid & dat gaf een goede engelstalige vertaling :*)
Met als kanttekening dat ze geen base verkopen met >12mg nicotine trouwens ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Floor-is schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:31:
[...]

Kan wel, maar de elektronica in dat apparaat is er niet bepaald goed in. Niet alleen is dat slecht voor de levensduur, maar vooral je eigen veiligheid :)
* Jellabie bestelt een lader en een extra batterij

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Floor-is schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:32:
[...]

Met als kanttekening dat ze geen base verkopen met >12mg nicotine trouwens ;)
klopt.. maar in mijn geval is alles op 6mg, dan is zo'n pre-mixed 70/30 toch prima? Of zie ik dat mis. Ik heb me er zelf nog niet aan gewaagd om te mixen. Maar binnenkort toch een keer proberen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een goeie tip, maar er zit wel een 2ml tank op dit model zo te zien? Een iets grotere zou wel heel fijn zijn!
Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.