Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Reflector schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:45:
[...]

Deze zijn ook erg fijn:

https://www.fasttech.com/p/1614002
https://www.fasttech.com/p/1583201

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat harde PET plastic.
Ik ben zelf van het glaswerk en pipetten ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:27
Reflector schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:45:
[...]

Deze zijn ook erg fijn:

https://www.fasttech.com/p/1614002
https://www.fasttech.com/p/1583201

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat harde PET plastic.
helemaal mee eens, als je hoog vg gehalte dampt knijp je je de kramp op die PET flesjes
Floor-is schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:56:
[...]

Ik ben zelf van het glaswerk en pipetten ;)
glazen pipetten zijn ook alleen maar handig bij drippers, ik heb tanks met een klein vulgat en dan word het al snel een smeerboeltje.

[ Voor 28% gewijzigd door justmike op 19-04-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
ideale "wegwerp" flesjes. Voor die prijs ga je ze niet spoelen IMHO
https://www.aliexpress.co...les-10ml/32453572098.html

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
justmike schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:41:
[...]

Ja ikke, heb alle types minstens één keer geprobeerd ;)

Persoonlijk vind ik toch die 0.4 Ohm ( Q2) de beste. Die andere coils verbruiken niet meer of minder liquid.
En het rba deck ga ik je al helemaal niet aanraden, das een ware nachtmerrie om (goed) te bouwen.
die T8 coils kunnen hogere wattages aan.. denk dat ik deze toch maar ga gebruiken. zit met de Q2 op 45/50 watt.. op hogere wattages werkt het ook echter bij 3sec drags krijg je dry hits blijkbaar.

De smaak van de TFV8 Baby is vele vele vele malen beter als de melo3, wat een bagger ding is dat vergeleken bij de smok.

Heb nog een aantal coils liggen dus gebruik de pico voor op het werk nog omdat het zonde is maar anders zou ik continu de baby beast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

groxgrox schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:29:
Yes! Mijn wismec Predator is in Nederland vanuit China! Was alleen vandaag niet thuis om hem in ontvangst te nemen...Sinds kort laat ik alles vanuit gearbest verzenden met postnl. Zaterdag verzonden, vandaag (woensdag aangeboden)....Niet slecht!

Kon me vandaag toch maar niet bedwingen....Heb de Ijoy 5 toch maar besteld in zwart, wat ziet die er mooi uit! Bij Gearbest hebben ze nog een andere sale met o.a. de wismec Predator erbij. Wordt mijn opvolger van mijn meest favoriete mod; de Alien van Smok! De actuele sale vind je hier; https://goo.gl/K4t4fK
Kan je op de wismec site ook even checken of het een authentieke Predator is ? Ik zou hem ook nog bij willen halen. Scheelt hem toch vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ijoy RDTA Box mini is 2 weken vertraagd, Ah wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Mijn mod is helaas overleden van Eleaf... Dit was nog de 20 watt versie.

Nu ben ik aan het kijken naar de Eleaf iPower 80W Box Mod.
Is dit met mijn Aspire triton mini een goede keuze? Ik zou graag weer een mod willen waar een vaste batterij in gaat en het liefst met zo'n hoog mogelijke batterij inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
vDR schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:11:
[...]

Kan je op de wismec site ook even checken of het een authentieke Predator is ? Ik zou hem ook nog bij willen halen. Scheelt hem toch vanuit China.
Heb de postbode gemist, als het goed is kan ik hem vanavond ophalen. Laat wel ff weten of ie origineel is.

Edit; I got him! Gecheckt en hij is origineel!

The validation is successful. The product you bought is authentic.

[ Voor 15% gewijzigd door groxgrox op 20-04-2017 18:49 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:57:
[...]

helemaal mee eens, als je hoog vg gehalte dampt knijp je je de kramp op die PET flesjes
Geen last van :)
[...]

glazen pipetten zijn ook alleen maar handig bij drippers, ik heb tanks met een klein vulgat en dan word het al snel een smeerboeltje.
Wat is klein he? M'n Serpent mini heeft de kleinste vulgaten van al m'n tankjes, gaat prima. Is ook maar 2ml, dus zo gedaan. Ik vind het machtig irritant als ik m'n 10ml tanks ga vullen :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
heb net 10ml gemixt pinkman.. smaakt nergens naar. kleur is ook niet pink.. nog even oefenen denk ik ? hoe lang shaken jullie ? bij deze mixjes kan je toch bijna direct dampen ?

Verder heb ik tfv12 aan de praat.. aardige damp komt daar vanaf. zit nu op 120 Watt.

ik heb bij savevape 100ml 48mg 50/50 base nicotine gehaald.. dit is toch 48mg/ml?

[ Voor 14% gewijzigd door shakespeare op 20-04-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

shakespeare schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:55:
heb net 10ml gemixt pinkman.. smaakt nergens naar. kleur is ook niet pink.. nog even oefenen denk ik ? hoe lang shaken jullie ? bij deze mixjes kan je toch bijna direct dampen ?

Verder heb ik tfv12 aan de praat.. aardige damp komt daar vanaf. zit nu op 120 Watt.

ik heb bij savevape 100ml 48mg 50/50 base nicotine gehaald.. dit is toch 48mg/ml?
Ik heb pinkman als concentraat gekocht, is oranje-rood (wel goed doorzichtig) en smaakt naar Grenadine :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Floor-is schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:18:
[...]

Ik heb pinkman als concentraat gekocht, is oranje-rood (wel goed doorzichtig) en smaakt naar Grenadine :)
heb ik ook.

Recipe
ingredient ml drops* % of total
PG or VG with nicotine 1.3 ml 26 drops 13.0%
PG or VG (no nicotine) 7.2 ml 144 drops 72.0%
Water 0.0 ml 0 drops 0.0%
Flavoring(s) 1.5 ml 30 drops 15.0%

deze verhouding heb ik aangehouden voor 10ml. met de base 50/50 48mg 100ml nicotine van savevape

[ Voor 5% gewijzigd door shakespeare op 20-04-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

27.5% PG, raar getal. Maar los daarvan: op 15% moet je dat écht wel proeven!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Heb recent glazen apothekers flesjes en pipetjes geprobeerd. Werk reuze fijn qua mixen en steepen. Dus was er erg blij mee. Totdat ik het in mijn tank wilde gooien. Dan opeens is een plastic knijp druppelflesje toch wel tig keer handiger.
Glazen flesjes meteen overgegoten naar plastic knijpflesje, en glazenflesjes (10/30/50ml met pipetjes "afgeschreven") Jammer leuk geprobeerd. meteen besteld; 10/50/100ml plastic flesjes.
Overblijvend knoei probleem; aroma's uit kleine 10ml flesjes afmeten op 1ml en toevoegen aan VG/PG/Nic. Spuit+naald of spuit+rietje of afwegen, het blijft een "kliederzooi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Heb nu 3x100ml aangemaakt. Pinkman / heisenberg / chefsflavour. Ik weet nu al dat ik de eerste 2 geen all day vape vindt.. te veel menthol in de heisenberg en de pinkman te fruitig.

Wel leuk dat mixen... binnen een paar minuten heb je weer een fles vol haha:-)

Het hele vape gebeuren heeft me aardig geld gekost maar denk dat ik er nu voorlopig wel klaar mee ben en uiteindelijk gestopt met roken hierdoor. Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Steepen jullie een aantal weken? Proberen jullie ook tussendoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
shakespeare schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:23:
Ligt aan de smaak. Sommige na een dag, sommige na drie weken.

Fruit meestal snel, cookie ed hebben langer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ok maar als je tussendoor wat ervan dampt maakt toch niet uit. Hij steept toch gewoon door.. wellicht domme vraag maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Als iemand nog 100ml heisenberg over wil nemen, pm maar. Heb ook nog half flesje aroma over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
shakespeare schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:23:
Gewoon ff laten staan voor een week of zo. Elke dag ff dopje eraf, frisse lucht erin, schudden en weer wegzetten. Smaken veranderen, worden vaak wat zachter, na zeker een week of langer steepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Is er ergens al een recept te krijgen voor Dekang Blend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
shakespeare schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:23:
Heb nu 3x100ml aangemaakt. Pinkman / heisenberg / chefsflavour. Ik weet nu al dat ik de eerste 2 geen all day vape vindt.. te veel menthol in de heisenberg en de pinkman te fruitig.

Wel leuk dat mixen... binnen een paar minuten heb je weer een fles vol haha:-)

Het hele vape gebeuren heeft me aardig geld gekost maar denk dat ik er nu voorlopig wel klaar mee ben en uiteindelijk gestopt met roken hierdoor. Briljant.
Klopt Heisenberg is behoorlijk heftig, .....maar.....ik kan je verzekeren dat als je een week of 2 drie verder bent ( stepen ) de menthol een stuk minder wordt. Om het proces te versnellen zou je bv een ultrasoon reiniger kunnen kopen en je flesjes daar een nachtje in laten liggen. Door de warmte en de trilling wordt het dan al zeer goed gemixed.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Tfv 12 smaak is minder als de tfv8 baby.. komt dit door de grootte van de tank? Wel meer damp.. heb het idee dat de smaak anders wordt bij 100 watt plus dampen. Heb ook chefsvapour blue lush gemengd lekkere mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@shakespeare

Ik heb zelf geen tfv12, maar van wat ik er al van gehoord en gelezen heb is hij gemaakt om je medemensen te irriteren met grote wolken en ook niet meer dan dat. Dat de smaak "gene vette" is heb ik al meerdere keren zien terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-10 17:36
Wil je puur gaan voor een goede smaak, en zijn wolken bijzaak, kies dan voor een tank met een zo klein mogelijke kamer en korte chimney.

Juist daarom zijn rda's en rdta's zo populair voor flavour chasers. Je zit met je lippen zowat op de coil(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
groxgrox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:38:
[...]

Heb de postbode gemist, als het goed is kan ik hem vanavond ophalen. Laat wel ff weten of ie origineel is.

Edit; I got him! Gecheckt en hij is origineel!

The validation is successful. The product you bought is authentic.
Heb hem dit weekend geprobeerd en hij is redelijk hetzelfde als de Alien....Omdat ik die echt top vind heb ik zijn baby gistermiddag in de sale besteld voor 34,57 dollar.
Je vind de sale via ;
*knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.
Kreeg vanmorgen de mail al dat ie verzonden was, ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Domino schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:42:
Wil je puur gaan voor een goede smaak, en zijn wolken bijzaak, kies dan voor een tank met een zo klein mogelijke kamer en korte chimney.

Juist daarom zijn rda's en rdta's zo populair voor flavour chasers. Je zit met je lippen zowat op de coil(s).
Vreemd allemaal. dit lees je dus nergens op internet daar zijn de reviews omtrent de tfv12 positief op flavour als zowel productie damp.
Is er een tank dit je me zou aanraden ? ik zit ook te te kijken naar de tesla nano mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Reviews moet je altijd met een flinke korrel zout nemen. Zeker de populaire reviewers op youtube.

Een van de weinige die ik nog redelijk vertrouw in zijn beoordelingen is Phil Busardo. Maar die heeft niet de meest prettige manier van presenteren. Nogal lang en diepgaand.

Qua tank kan ik je niet zoveel aanraden. Ik gebruik al meer als een jaar exclusief rda's. Ik ben ook overtuigd power damper, TC is niet voor mij weggelegd, ik heb mijn ideale setup inmiddels gevonden (single coil derringer, twisted 0,6 Ω op 35 watt).

Wil je een tank met fabriek coils? Of is er een mogelijkheid dat je zelf coils gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik denk in eerste instantie fabriek coils. heb nu ook een melo 3 met 0.3 ohms erin, op zich aardig maar te weinig airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

shakespeare schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:05:
ik denk in eerste instantie fabriek coils. heb nu ook een melo 3 met 0.3 ohms erin, op zich aardig maar te weinig airflow.
Ik gebruik al ruimte tijd de Aspire Cleito met de 0.4 Ohm coil. Prima airflow & relatief veel smaak voor een fabriekscoil. Een vriend van mezelf had eerst ook de Melo & is nu ook overgeschakeld naar deze. Zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
mischien toch starten met een greekvape griffin? zelf coils draaien ? is daar de smaak/airflow etc beter van als een standaard setje.. ? hoe moet ik dit vergelijken kwa. performance ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

shakespeare schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:03:
mischien toch starten met een greekvape griffin? zelf coils draaien ? is daar de smaak/airflow etc beter van als een standaard setje.. ? hoe moet ik dit vergelijken kwa. performance ?
Met de Griffen heb ik geen ervaring. Maar airflow + smaak is in ieder geval wel beter met een RDA/RDTA tankje. Dit hangt ook nog eens samen met de samenstelling van je coil ( draad )die je gebruikt. Zelf ben ik ook nog maar net aan het werken met een RDTA tank. Het valt me wel op dat dit toch een heel andere smaakbeleving is. Ikzelf heb de Avocado 24 met fused clapton coil.

Ik denk dat het een beetje kiezen is tussen het gemak & goede smaak of een hoop geprul ( zeker in het begin ) & zeer goede smaak.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
shakespeare schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:35:
[...]
Is er een tank dit je me zou aanraden ?
Ik kan je de OBS Engine wel aanraden. Ik heb hier een hele collectie rda/rta/rdta's maar de engine is de gene waar ik tot nu toe steeds naar terug grijp.

100% lekvrij in alle omstandigheden
groot en simpel builddeck ( ideaal voor beginners)
groot reservoir - 5.2 ml

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=10_uSctdynQ]

[ Voor 22% gewijzigd door justmike op 24-04-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Domino schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:42:

ok maar zoals hierboven heeft deze engine ook een 5ml tank, je zit dus niet kort je coil ?

heeft een RTA per definitie een betere flavor als een melo3/tfv8 bijv... ?

denk dat ik een engine ga proberen, echter heb ik wel een toolkit nodig voor het bouwen en wicken, waar halen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee niet per definitie.

Een rta geeft je wel complete vrijheid over wat voor coil je erin plaatst. Wil je een single 2 Ω coil of een 0,2 Ω stapled alien. Of iets ertussen in? Kan allemaal.

Wat betreft de afstand tot je coil, een foto van mijn derringer:

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/ez8s5tulz/image.jpg

Zo dicht zit je op de coil dus. Sowieso is de derringer maar 3 cm hoog, je kan er dus niet ver vanaf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Domino schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:24:
Nee niet per definitie.

Een rta geeft je wel complete vrijheid over wat voor coil je erin plaatst. Wil je een single 2 Ω coil of een 0,2 Ω stapled alien. Of iets ertussen in? Kan allemaal.

Wat betreft de afstand tot je coil, een foto van mijn derringer:

[afbeelding]

Zo dicht zit je op de coil dus. Sowieso is de derringer maar 3 cm hoog, je kan er dus niet ver vanaf zitten.
ok maar een rtda heb je wel een juice vat waar liquid in gaat.. loopt de liquid er bij jou niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
voor de mensen die mijn tfv12 tank over willen nemen.. pm maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee. Loopt er alleen uit als ik hem gevuld op zijn kant houd. Er gaat ongeveer een milliliter in schat ik. Genoeg voor een hijs of zeven a acht. Dan moet je weer bijdrippen.

Het is een geheel andere manier van dampen, en ik weet dat het niet voor iedereen een tevreden resultaat zal geven. Daarvoor zitten er gewoonweg teveel beperkingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik gebruik drippers enkel thuis, zodra ik de deur uit ga draai ik een tank op mijn mod. Je haalt de beste damp ervaring uit een rda, maar ze zijn ook het minst praktisch in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
moet zeggen nu mijn liquids een aantal dagen staan ze beter smaken.. heisenberg en pinkman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 07:18
Voor thuis mechs met rda's (Kryten), voor onderweg een Frankenskull met Kryten bf erop. Ik denk niet dat ik nog snel terug zal gaan naar tanks. Soms ga ik nog terug naar mijn Petri rta op een mech, maar ben het bijvullen van het tankje een beetje zat geworden (drippen op een rda is anders, voor mij). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lospeed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-08 19:14
Ik heb een vraagje, ik vape sinds kort en heb een iStick Pico met Melo III tank.
Nu is het zo dat ik nogal snel door mijn coils heen brand, en ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhinderen...
In het begin ging mijn coil gemakkelijk minstens 1 week mee, maar de laatste tijd vliegen ze erdoor alsof het niks is en ik damp nochtans niet meer dan toen.
Ik ben zelf liquids beginnen maken, en deze dampten heel lekker. In het begin althans, ik merkte dat mijn coils toen heel snel verbrandden (of althans een verbrandde smaak produceerden.)
Ik dacht dat het ofwel aan het grotere gehalte VG lag, ofwel aan het gebruikte aroma.
Dan heb ik eens coils met grotere openingen gekocht, om te zorgen dat de liquid sneller/beter in de wick kan trekken, maar nog steeds hetzelfde probleem, al is het al iets minder snel dat het gebeurt.
Ook damp ik maar op 20-30W dus daar zou het ook niet aan mogen liggen, toch?
Ik prime ook telkens goed, laat enkele minuten staan, prime opnieuw,...

Iemand een idee waar het nog aan zou kunnen liggen? Of wat ik zou kunnen doen om het te verhinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Welke ohm gebruik je? De 0.3 van mij gaan op de melo3 gaan ruim een week mee. Zijn niet de beste coils van eleaf. Airflow open dicht? Mischien iets meer open zetten. Ik zit op 35 watt.

Heb nu in mijn tfv8 baby al 2 week een coil inzitten doet het nog prima. Ligt anders gewoon aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

lospeed schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:27:
Ik heb een vraagje, ik vape sinds kort en heb een iStick Pico met Melo III tank.
Nu is het zo dat ik nogal snel door mijn coils heen brand, en ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhinderen...
In het begin ging mijn coil gemakkelijk minstens 1 week mee, maar de laatste tijd vliegen ze erdoor alsof het niks is en ik damp nochtans niet meer dan toen.
Ik ben zelf liquids beginnen maken, en deze dampten heel lekker. In het begin althans, ik merkte dat mijn coils toen heel snel verbrandden (of althans een verbrandde smaak produceerden.)
Ik dacht dat het ofwel aan het grotere gehalte VG lag, ofwel aan het gebruikte aroma.
Dan heb ik eens coils met grotere openingen gekocht, om te zorgen dat de liquid sneller/beter in de wick kan trekken, maar nog steeds hetzelfde probleem, al is het al iets minder snel dat het gebeurt.
Ook damp ik maar op 20-30W dus daar zou het ook niet aan mogen liggen, toch?
Ik prime ook telkens goed, laat enkele minuten staan, prime opnieuw,...

Iemand een idee waar het nog aan zou kunnen liggen? Of wat ik zou kunnen doen om het te verhinderen?
Wat voor verhouding VG/PG gebruik je? Die coils kunnen wellicht toch de hoeveelheid VG niet aan, tegelijkertijd zou dat het niet mogen zijn met jouw wattage..
Welke coils gebruik je? Er zijn speciale voor als je TC wilt gebruiken die echt heel naar zijn als je op wattage dampt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

lospeed schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:27:
Probeer eens je tank niet minder dan halfvol te vapen. Ik heb hem zelf ook en vape met 75-100vg liquids makkelijk twee weken (meestal wel tot 3 weken). De hoeveelheid liquid die je vaped is dan natuurlijk wel ook nog een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Dr0ppFTW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:25:
[...]

Probeer eens je tank niet minder dan halfvol te vapen. Ik heb hem zelf ook en vape met 75-100vg liquids makkelijk twee weken (meestal wel tot 3 weken). De hoeveelheid liquid die je vaped is dan natuurlijk wel ook nog een belangrijke factor.
Inderdaad, met mijn Aspire Cleito probeer ik ook niet onder de katoenopening te komen. In het begin deed ik dit wel & was mijn coil na 3dagen rot. Nu hou ik hem altijd zo goed als vol & kom ik makkelijk een week toe.

Bij enkele e-liquids heb je een combinatie van high VG gehalte & toegevoegde suikers wat ook een zeer nadelig effect heeft op je coils.

[ Voor 12% gewijzigd door vDR op 25-04-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lospeed
Ik gebruik Eleaf EC L coils, 0,3 ohm.
Hoog VG icm met suikers heb ik ook al zitten denken, dat ze daardoor gemakkelijk verstopt kunnen geraken. De meeste van mijn liquids zijn namelijk 70/30 en fruitig / zoet.
Ook probeer ik nu voldoende tijd tussen puffs te laten en ik vul mijn tank zo goed als mogelijk aan zodat het niveau zeker niet onder de katoenopeningen komt.
Wat ik nu probeer is eens op een hoger wattage te dampen (40-50W) omdat ik ergens gelezen heb dat misschien niet alles even efficiënt zou verdampen bij te lage wattages waardoor resten in de coil kunnen opstapelen, momenteel lijkt het op die manier al iets beter te zijn maar ik ga pas na een week of 2 kunnen zeggen of dit effectief geholpen zal hebben of niet. Ook met de airflow zit ik nog wat te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@lospeed

Voor veel mensen is een pico+melo3 hun eerste ervaring met dampen, of ze komen van een penvape/cigalike en onderschatten dan dat een sub ohm tank iets totaal anders is dan ze gewend zijn en meer vermogen nodig heeft.

Ik heb zelf lang een melo3 gebruikt ( en haal hem af en toe nog boven), met een 0.3 ohm coils zit de sweetspot naar mijn mening op 55 watt.

De standaard coils zijn niet geschikt voor voor meer VG dan 50/50, met de ECL coils kan je naar 70/30 gaan zolang je niet gaat ketting dampen, anders trek je die gegarandeerd ook droog.

De melo is een top tankje, maar laat snel zijn beperkingen zien zodra je er wat steviger tegenaan wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Vandaag een bijzondere tank ontvangen van Gearbest. De Fumytech Dragon Ball RDTA.

Bijzondere look maar ik heb hem net opgebouwd in z'n velocity deck en hij dampt als een malle en de smaak is echt bijzonder goed. Had ik niet verwacht van een relatief onbekend merk. Weet alleen niet of ik hem wel mooi vind, haha.

Het is deze;

*knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/8FtdcRVvI.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik weet wel of ik hem mooi vind of niet... Mi gado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

groxgrox schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:30:
Vandaag een bijzondere tank ontvangen van Gearbest. De Fumytech Dragon Ball RDTA.

Bijzondere look maar ik heb hem net opgebouwd in z'n velocity deck en hij dampt als een malle en de smaak is echt bijzonder goed. Had ik niet verwacht van een relatief onbekend merk. Weet alleen niet of ik hem wel mooi vind, haha.

Het is deze;

https://goo.gl/Heqxth

[afbeelding]
Het is anders, dat absoluut en daarmee heb je het wel gezegd ook ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
De coils van eleaf zijn niet zo best.. je kan beter een babuly beast kopen doen al 2 weken met een coil plus airflow damp en smaak is veel beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Iemand ervaring met die Goon LP ? (https://www.528custom.com...ofile?variant=19503652933) Ik ben aan het denken om deze te halen maar hij is wel zeer prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
vDR schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:40:
Iemand ervaring met die Goon LP ? (https://www.528custom.com...ofile?variant=19503652933) Ik ben aan het denken om deze te halen maar hij is wel zeer prijzig.
Ook te koop in NL

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lospeed
shakespeare schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:50:
De coils van eleaf zijn niet zo best.. je kan beter een babuly beast kopen doen al 2 weken met een coil plus airflow damp en smaak is veel beter!!!
Aangezien ik redelijk nieuw ben met het dampen misschien een domme vraag: Kan ik zomaar een tank van een ander merk (zoals bvb de baby beast van Smok die je noemt) op mijn iStick Pico zetten? Of gaat dit niet? :?

[ Voor 3% gewijzigd door lospeed op 26-04-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ja, zolang je erop let dat het een 510 aansluiting heeft. En dat heeft 99% van alle moderne tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Klopt, was gewoon de link naar de maker ervan :-). Ik kom van België dus zal toch langs de brickstore moeten gaan. Ik las net dat hij lastig is om op te builden. Dus ik ga waarschijnlijk toch voor iets anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

lospeed schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:32:
[...]

Aangezien ik redelijk nieuw ben met het dampen misschien een domme vraag: Kan ik zomaar een tank van een ander merk (zoals bvb de baby beast van Smok die je noemt) op mijn iStick Pico zetten? Of gaat dit niet? :?
Domino schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:19:
Ja, zolang je erop let dat het een 510 aansluiting heeft. En dat heeft 99% van alle moderne tanks.
Niet helemaal waar, bepaalde tanks passen niet op de pico door het dopje van de batery slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

vDR schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:40:
Ik vind de LP zelf niet de prettige van de twee, maar de 'originele' Goon lijkt niet echt meer actief te worden aangeboden.
lospeed schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:32:
[...]

Twee dingen om rekening mee te houden:
1. De tank moet een 510-connector hebben. (99% van de tanks hebben dat overigens)
2. De tank kan niet meer dan 22mm zijn, anders past hij niet.

Wat de Baby beast betreft: wees je ervan bewust dat de kwaliteit van de coils soms echt om te huilen is. Je kunt een pakje goede hebben en een pakje waarvan er 2-3 binnen een dag 'bijzonder teleurstellend' zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Floor-is op 26-04-2017 18:07 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lospeed
Van Smok lees ik ook wel dat er vrij veel problemen zijn met lekken...?
Zijn er nog andere tanks die jullie kunnen aanraden om op een iStick Pico te steken? (Dus om hogere VG en iets vlotter te kunnen dampen dan momenteel met mijn Melo III)

EDIT: Iemand raadt me de Aspire Cleito aan, zou gelijkaardige prestaties hebben als die Baby Beast maar dan minder problemen met lekken en goedkopere coils.

[ Voor 24% gewijzigd door lospeed op 26-04-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

lospeed schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:25:
Van Smok lees ik ook wel dat er vrij veel problemen zijn met lekken...?
Zijn er nog andere tanks die jullie kunnen aanraden om op een iStick Pico te steken? (Dus om hogere VG en iets vlotter te kunnen dampen dan momenteel met mijn Melo III)

EDIT: Iemand raadt me de Aspire Cleito aan, zou gelijkaardige prestaties hebben als die Baby Beast maar dan minder problemen met lekken en goedkopere coils.
De Cleito 120 is erg goed :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Floor-is schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:14:
[...]

De Cleito 120 is erg goed :)
Ik heb de gewone Cleito & kan zeggen deze heeft nog nooit gelekt & smaak is vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Heb gisteren mijn Aspire Zelos 50W gekregen. Rook minstens een pak sigaretten per dag, vandaag geen enkele sigaret gehad nog. Gebruik 12 mg nicotine juice.

De Zelos wordt geleverd met 0.7 ohm en 1.8 ohm coil. De 1.8 ohm coil is kaput, kreeg gisteren een vlaag ejuice in mijn mond, waarschijnlijk doordat de coil meedraait wanneer je het bovenste deel eraf haalt om bij te vullen.

1.8 ohm bevalt me veel meer dan 0.7 ohm, het lijkt veel meer op normale sigaretten.

Jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 18:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

dave1972 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:58:
[...]

Klopt Heisenberg is behoorlijk heftig, .....maar.....ik kan je verzekeren dat als je een week of 2 drie verder bent ( stepen ) de menthol een stuk minder wordt. Om het proces te versnellen zou je bv een ultrasoon reiniger kunnen kopen en je flesjes daar een nachtje in laten liggen. Door de warmte en de trilling wordt het dan al zeer goed gemixed.
Ik mix Heisenberg(2/3) met Pinkman(1/3), dan is het een prima all day vape :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ok.. ik ga iig andere smaken proberen. geen vampire vape meer voor mij.. smaken zijn te..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Ik snap iets niet. ik heb nu de Recoil RDA & Avocado 24. In beide heb ik 2 fused clapton coils op 0.3Ohm setup gemaakt op 2 Efest 18650 (I know deze zijn niet de beste) batterijen. In beide gevallen heb ik geen tot bijna geen damp. ik heb ze allebei eerst droog getest & "gelijk" gezet. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kom van de Cleito & daar was het druk op de knop en onmiddellijk inhaleren. Als ik nu de knop 5seconden indruk & dan inhaleer dan komt er wel iets uit. Maar nog niet zoveel als ik bij de Cleito had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
vDR schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:06:
Ik snap iets niet. ik heb nu de Recoil RDA & Avocado 24. In beide heb ik 2 fused clapton coils op 0.3Ohm setup gemaakt op 2 Efest 18650 (I know deze zijn niet de beste) batterijen. In beide gevallen heb ik geen tot bijna geen damp. ik heb ze allebei eerst droog getest & "gelijk" gezet. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kom van de Cleito & daar was het druk op de knop en onmiddellijk inhaleren. Als ik nu de knop 5seconden indruk & dan inhaleer dan komt er wel iets uit. Maar nog niet zoveel als ik bij de Cleito had..
Op welke mod en op welk wattage?
Welke maten hebben de wires van de coils en hoeveel wraps?
Van welk materiaal zijn de coils gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Undy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:08:
[...]

Op welke mod en op welk wattage?
Welke maten hebben de wires van de coils en hoeveel wraps?
Van welk materiaal zijn de coils gemaakt?
46watt
Kanthal A1 26 ga (2x binnendraad) 32ga buitendraad. Is van het merk UD op een rolletje.
binnendiameter van 3mm & ongeveer 6 wikkels. dit op een Vaparesso Tarot PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:23:
[...]

46watt
Kanthal A1 26 ga (2x binnendraad) 32ga buitendraad. Is van het merk UD op een rolletje.
binnendiameter van 3mm & ongeveer 6 wikkels. dit op een Vaparesso Tarot PRO
Dan is je wattage te laag voor een vlotte reactie.
De massa van de coil is erg hoog voor dat wattage. Met dergelijke coils ga ik zelf naar rond de 100W.
Verkijk je niet op de weerstand. Ik denk dat je meer plezier aan die coils hebt als je er 5 wraps van maakt, en misschien ook nog 2,5mm binnen diameter. Maar dat kan altijd nog.
Probeer de 'legs' ook kort te houden.
Je komt met beide ingrepen rond de 0,2 ohm uit, maar dat is geen probleem met de Tarot Pro
Het is ook zo dat de 32Ga draad erg dik is en de reactietijd nadelig beinvloed. Zelf gebruik ik maximaal 36Ga als clapton wire, maar bij voorkeur 38 of 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Undy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:42:
[...]

Dan is je wattage te laag voor een vlotte reactie.
De massa van de coil is erg hoog voor dat wattage. Met dergelijke coils ga ik zelf naar rond de 100W.
Verkijk je niet op de weerstand. Ik denk dat je meer plezier aan die coils hebt als je er 5 wraps van maakt, en misschien ook nog 2,5mm binnen diameter. Maar dat kan altijd nog.
Probeer de 'legs' ook kort te houden.
Je komt met beide ingrepen rond de 0,2 ohm uit, maar dat is geen probleem met de Tarot Pro
Het is ook zo dat de 32Ga draad erg dik is en de reactietijd nadelig beinvloed. Zelf gebruik ik maximaal 36Ga als clapton wire, maar bij voorkeur 38 of 40.
wow 100 watt, niet gedacht dat dat zoveel was.. Die draad had ik gewoon in de winkel gehaald. Ik ken er eigelijk ook bitter weinig van moet ik eerlijk toegeven. enig idee op hoeveel Ampere dat dan uitkomt? Niet dat ik straks met een paar tanden minder zit.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:46:
[...]

wow 100 watt, niet gedacht dat dat zoveel was.. Die draad had ik gewoon in de winkel gehaald. Ik ken er eigelijk ook bitter weinig van moet ik eerlijk toegeven. enig idee op hoeveel Ampere dat dan uitkomt? Niet dat ik straks met een paar tanden minder zit.. :D
Weet jij het voltage van je batterijen als je mod zegt dat ze leeg zijn?
Als dit 3,4 volt is betekent dat dat elke batterij 50W moet leveren.
50W : 3,4v = 14,7A per batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Undy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:55:
[...]

Weet jij het voltage van je batterijen als je mod zegt dat ze leeg zijn?
Als dit 3,4 volt is betekent dat dat elke batterij 50W moet leveren.
50W : 3,4v = 14,7A per batterij
denk 3.2 -3.3. Maar opzich lijkt met 15Ampere nog binnen de safe zone van de batterij als ik het goed begrijp allemaal. Ik heb ook nog sony's VTC5A liggen zijn pas binnen. Als die vol zijn voor de zekerheid toch maar beginnen met die.

Alvast bedankt voor de uitleg !! Kort samengevat. Draad met een hogere GA zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:59:
[...]

denk 3.2 -3.3. Maar opzich lijkt met 15Ampere nog binnen de safe zone van de batterij als ik het goed begrijp allemaal. Ik heb ook nog sony's VTC5A liggen zijn pas binnen. Als die vol zijn voor de zekerheid toch maar beginnen met die.

Alvast bedankt voor de uitleg !! Kort samengevat. Draad met een hogere GA zorgen.
De hogere Ga is voor de buitenste om de 2 kernen heen.
Als je liever op lager wattage dampt is 2*28Ga met 36 of 38Ga clapton draad erg fijn.
Ik ben kant en klaar fused clapton met 36 of 38 buiten draad nog niet tegen gekomen. Die zal je dan zelf moeten maken.
Heb je misschien 30Ga KA1 liggen? Als dat zo is kun je 2 draden linksom twisten en 2 draden rechtsom twisten. Daarna deze parallel 6 wraps met 3mm binnen diameter. Bijna 0,3 ohm in dual coil setup.
Door het linksom en rechtsom naast elkaar, krijg je een 'zipper'-coil.
Veel kleine kiertjes voor goede smaak.
Het kan ook met 28Ga maar dan kom je wat lager uit in ohms. Rond de 0,2 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

nog steeds mijn rdta niet binnen van fasttech, wel een pico 75w gehaald voor onderweg.Vond de mechmod echt onhandig en in de auto drippen is kut :P Ik moet zeggen hij bevalt me wel. moest wel wennen aan de melo3 maar de dripper voelt zich er prima op. Kan ook door de batterij komen trouwens, heb een Sony VTC6 gescored.

de TPD wet is echt ruk hier. Zelfs in de winkels hebben ze geen liquids met nicotine meer. Wat je moet doen is een nicotine ampull erbij kopen en daar betaal je dus gewoon even 38% over. dus ik snap wel dat ze de nicovrije verkopen en de ampulen los, want anders zou je dus 38% accijnzen over je liquid moeten betalen en dan word het bijna goedkoper om weer te gaan roken.. en het word nog erger. vanaf mei dit jaar mag er alleen nog nicotine verkocht worden met een max van 20mg/L dat zou dus betekenen dat om op 6mg uit te komen je 3,20E boven op je 5ml liquid prijs mag bijtellen. dus ik heb toch maar besloten om base met nicotine te kopen. zit op 3mg en wil eigenlijk afbouwen, maar merk dat dat nog lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Meulugar schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:01:
nog steeds mijn rdta niet binnen van fasttech, wel een pico 75w gehaald voor onderweg.Vond de mechmod echt onhandig en in de auto drippen is kut :P Ik moet zeggen hij bevalt me wel. moest wel wennen aan de melo3 maar de dripper voelt zich er prima op. Kan ook door de batterij komen trouwens, heb een Sony VTC6 gescored.
http://www.lakraft.com/di...per-pack-ezc-company.html

EZ-dripper lost al je autodrip issues op!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Voor hen die een RDTA Mini op het oog hebben of hebben besteld: https://www.reddit.com/r/..._100w_fire_button_defect/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Vooralsnog vooral door de betreffende persoon overal verspreid als een big failure maar lijkt berust op een incident en faulty device. Ik heb nog nergens anders vernomen dat de fire button blijft hangen. Ik verwacht de mijne over twee weken en zal het zeker in de gaten houden maar ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 21:42
Aan TS: het juridische luik van België klopt voor geen meter meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zal het zelf gelijk even testen. Best kut als je dit hebt.

Mijne is pre-advised, die verwacht ik met 1.5 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
is Banggood gestopt met verkoop van eliquid en hardware?? waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Op vakantie nu op Terschelling en voldoende vape-spul mee. Kreeg ik gisteren de melding dat postnl m'n pakketje met de Alien AL85 op het postkantoor heeft neergelegd.
Naast m'n reeds ontvangen wismec Predator en de normale Alien ben ik erg benieuwd naar deze!
Gekocht bij gearbest in de sale; *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
icegodd schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:38:
is Banggood gestopt met verkoop van eliquid en hardware?? waarom?
Dat hebben ze toch nooit echt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:18
Nou lekker weer. Na slechts een week in bezit is mijn eVic Primo ermee gekapt; Scherm blijft zwart en hij wil niet meer vuren, terwijl m'n laptop hem nog wel herkent en de firmware kan updaten. Lijkt dus op een hardware issue. Maar eens kijken of Joyetech die RMA zelf wil afhandelen en of ik eventuele retourkosten dan via paypal terug kan krijgen.

Was helaas een prima apparaatje waar niks op aan te merken viel. Dan maar voorlopig weer even terugvallen op de (inmiddels hevig versleten :9 ) VTC Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
418O2 schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:28:
[...]

Dat hebben ze toch nooit echt verkocht?
Jawel vooral Hangsen maar het lijkt erop dat ze er inderdaad mee gestopt zijn.

Je kan bijv. nog wel deze vinden https://www.banggood.com/...liquid-10ml-p-908561.html

Maar als je vervolgens e-liquid aanklikt krijg je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ben nu bijna een maand aan het dampen met mijn Pico 75W en ik merk dat ik af en toe ook nog gewoon mijn Kangertechje erbij pak. Handig voor in de auto of op momenten dat ik de Pico even beu ben. Is toch heel anders dampen met sub ohm dan met above ohm natuurlijk. Met de Pico eigenlijk alleen direct lung hits en met de Kangertech kan ik mooi Mouth to Lung doen. Zo merk je dat verschillende dampertjes hebben toch wel fijn is!

Ik merk trouwens nog iets anders, en vraag mij af of jullie dat ook zo ervaren. In het begin had ik met mijn Pico moeite om 12mg nico te dampen. Ik kreeg vrij snel een nicotine rush en dacht dat ik beter op 6mg over kon gaan dus dat een tijdje gedaan en nu weer geswitcht naar 12mg. Ik merk dat ik na een paar weken dat te dampen daar veel minder last van heb. Daar waar ik eerder een nicotine rush kreeg of wat last van mijn buik, heb ik daar nu gelukkig geen last meer van. Schijnbaar moet je dus erg wennen aan een nieuwe damper en de hoeveelheid nico? Meer mensen deze ervaring gehad?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

@DAMAGE nee heb ik niet, ik ben namelijk telkens omlaag gegaan in nicotine. :)

Toen ik de AIO gebruikte zat ik eerst op 12mg, toen ging ik al vrij vlot naar 9. Toen ik mijn PICO kocht, werd dat al heel snel 6mg. Toen stapte ik over naar de RDTA Box mod en 3mg. Inmiddels heb ik verschillende setups, waarvan één met nicotine (3mg) en de rest allemaal zonder.

De enige nicotine-houdende liquid zit in de Serpent Mini RTA op m'n Minivolt overigens. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 02-05-2017 00:22 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
iemand al ervaring met de Joyetech eVic Primo Mini, of de Joyetech Penguin?
Zijn beiden vrij recent op de markt gekomen, en ik vind ze beiden om verschillende redenen interessant. Dus lees graag ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Noem even twee enorm verschillende apparaten anders ook :D

In plaats van de Penguin, misschien een Mi One overwegen? Gebruikt dezelfde coils als de eGo AiO :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Juist vanwege de enorme verschillen lijken ze me interessant. De Penguin vanwege de prijs en het gemak.(8.8 ml in een tank...) en de Primo Mini vanwege zijn design (ik vind hem mooooi). De eGo AIO gebruik ik nu in verschillende versie (favoriet de D22-XL) maar wil wat anders proberen, vooral om te ondervinden of er qua smaak echt verschil is door het apparaat dat je gebruikt. (Dus dezelfde liquid in verschillende mods)
"Blokken" als de door jou genoemde Mi One vind ik momenteel (nog) niet mooi, al zal dat vast veranderen want een maand geleden zou ik ook niet aan de eVic Pimo Mini gedacht hebben. Dergelijke dingen moeten "groeien". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
DAMAGE schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:47:
Ben nu bijna een maand aan het dampen met mijn Pico 75W en ik merk dat ik af en toe ook nog gewoon mijn Kangertechje erbij pak. Handig voor in de auto of op momenten dat ik de Pico even beu ben. Is toch heel anders dampen met sub ohm dan met above ohm natuurlijk. Met de Pico eigenlijk alleen direct lung hits en met de Kangertech kan ik mooi Mouth to Lung doen. Zo merk je dat verschillende dampertjes hebben toch wel fijn is!

Ik merk trouwens nog iets anders, en vraag mij af of jullie dat ook zo ervaren. In het begin had ik met mijn Pico moeite om 12mg nico te dampen. Ik kreeg vrij snel een nicotine rush en dacht dat ik beter op 6mg over kon gaan dus dat een tijdje gedaan en nu weer geswitcht naar 12mg. Ik merk dat ik na een paar weken dat te dampen daar veel minder last van heb. Daar waar ik eerder een nicotine rush kreeg of wat last van mijn buik, heb ik daar nu gelukkig geen last meer van. Schijnbaar moet je dus erg wennen aan een nieuwe damper en de hoeveelheid nico? Meer mensen deze ervaring gehad?
klopt. ben overgestapt van pico naar al85 alien.. gaat ook harder.. nu ook weer aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Vandaag even naar lokaal Vapeshop geweest, ik ben al 6 maanden MTL aan het vape.
Nu toch maar een set gekocht voor DL en dat is geworden de Smok Spirals.
Ben zeer benieuwd als ik hier aan gaan wennen.

Ik ga beginnen met de standaard coils die erbij zitten ( 0.6 Ohm en 0.3 Ohm).
Ook maar nieuwe liquid erbij gekocht

Sweet Jezus Juice : The Holy Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Vraag heren.

ik merk dat ik toch liever op 70vg/30pg damp, dit wil ik dus binnenkort gaan aanmaken.
Heb nu gemixt met 50/50 en nico op 50/50 daarbij komt de aroma die ook op basis van pg dus ik kom op iets van 60pg/40vg uit ?.

Welke base kan ik nu het beste kopen ? losse flessen met pg en vg lijkt mij ? op het moment dat ik 70/30 kant en klaar koop en er aroma bij doe wordt dit automatisch 60/40 verhouding op 10% mengen.

Hoe regelen jullie dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hangt van je nicotine basis en recept af.
Als je per se op 30/70 uit wil komen moet je individueel PG en VG toe gaan voegen.

Ik meng alleen extra VG bij een recept en kom vrijwel altijd tussen de 70 en 80 VG uit.

Voorbeeldje (lekker ook!):

6% OSDIY Lucky Shot
6% OSDIY Lotta Latte
25% nicotine basis (6mg 50/50)
Aanvullen met VG

Kom ik uit op 1.5 mg 24.5/75.5.

Omdat ik 99% met een dripper damp maakt het percentage VG niets uit. In een tank kan dat anders uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
Gisteren een Wismec DNA250 gekocht, voor 113 euro op Aliexpress te vinden. Dit is mijn 2de mod na de Alien en ik ga ze gebruiken voor thuis, opladen via de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Heeft iemand nog een goede tip voor 72mg nicotine? Ik kocht altijd 72mg bij Totally Wicked UK, maar dat is mij toch te duur met 60 pond voor 500ml. Lucemill verkoopt geen nicotine meer en Savevape heeft alleen 48mg en dat is mij teveel gedoe met die kleine flesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
rednaz420 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:41:
Gisteren een Wismec DNA250 gekocht, voor 113 euro op Aliexpress te vinden. Dit is mijn 2de mod na de Alien en ik ga ze gebruiken voor thuis, opladen via de mod.
Wrom niet een externe oplader??
Die doet het werk beter en waarschijnlijk ook sneller.
Maak je 2 setjes van 3 batterijen die je paart en als de 1 rustig oplaad kan je de andere gebruiken.
Snap niet dat mensen zo bezuinigen op de verkeerde dingen.
Batterijen en oplader moeten gewoon top zijn.
En een goede oplader voor 4 batterijen hoeft niet duur te zijn. Xtar new i4 koop je al voor minder dan 30 euro. Misschien nog wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
JL Koppelle schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:11:
Heeft iemand nog een goede tip voor 72mg nicotine? Ik kocht altijd 72mg bij Totally Wicked UK, maar dat is mij toch te duur met 60 pond voor 500ml. Lucemill verkoopt geen nicotine meer en Savevape heeft alleen 48mg en dat is mij teveel gedoe met die kleine flesjes.
Ik google het wel ff voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Ja nee. Die verzenden dus niet naar NL. Heel jammer, want ze worden goed gereviewed. Ik heb uiteindelijk op basis van reviews gekozen voor Hiliq 100mg. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
auroortje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Wrom niet een externe oplader??
Die doet het werk beter en waarschijnlijk ook sneller.
Maak je 2 setjes van 3 batterijen die je paart en als de 1 rustig oplaad kan je de andere gebruiken.
Snap niet dat mensen zo bezuinigen op de verkeerde dingen.
Batterijen en oplader moeten gewoon top zijn.
En een goede oplader voor 4 batterijen hoeft niet duur te zijn. Xtar new i4 koop je al voor minder dan 30 euro. Misschien nog wel goedkoper.
Het is ook helemaal niet om te bezuinigen.
De Evolv chips zelf kosten al 70-80 euro. Deze zijn de enige die oa balanced charging hebben en dus wel geschikt zijn om via de mod opgeladen te worden. Daarvoor zijn ze zelfs gemaakt.
Verder is de mod enkel voor thuis te gebruiken en kan je hem tijdens het opladen gebruiken. Wat niet nodig is als je een andere mod hebt.
Daarbij heeft de DNA250 2 Ampère charging, dat is het dubbel van de Xtar lader die ik nu heb.

Ik zou zelfs durven stellen dat je beter af bent dan met een externe lader. In Escribe, het programma waarmee je de chip kan tweaken kan je de mod aanpassen aan je batterijen. Spelen met voltages zodat de batterijen minder belast worden.

[ Voor 10% gewijzigd door rednaz420 op 02-05-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb wel eens gelezen dat het helemaal niet zo goed is om 18650's snel te laden ivm levensduur.
Pagina: 1 ... 48 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.