Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
stin00 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:26:
Hallo een E-sigaret-noob hier! Ik rook zo'n 4 pakjes per week momenteel en ben het helemaal spuugzat. Het lukt me wel om 1 week te stoppen, maar zodra er feesten aankomen of avonden met drank wordt het pakje al snel gehaald. Ik wil daarom een uiterst simpel setje halen om zsm af te bouwen en helemaal te kappen (binnen een paar maanden):

https://go-vapour.nl/prod...ngle-starterset-ce-4-wit/
https://go-vapour.nl/prod...-e-liquid-black-box-10ml/

Iemand enig idee of dit een oké aankoop is? Voor 20 euro verwacht ik niet heel veel, maar lijkt me wel een prima instap setje? :D
Wil je echt een supergoede damper voor weinig geld? Kijk dan eens naar de Justfog 1453 passthrough.
De coils geven uitstekende smaak en damp en zijn perfecte toestellen voor beginnende dampers.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Trent900 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:25:
[...]

20W-30W. whatever suits you the best.
Daar moet je dus helemaal zelf achter komen. Ik draai alrijd coils rond de 1 ohm en daar damp ik mee tussen de 8 en 12 Watt. Maar ik ken ook mensen die dat rustig op 20 Watt dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
gooddaddy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:37:
[...]

Daar moet je dus helemaal zelf achter komen. Ik draai alrijd coils rond de 1 ohm en daar damp ik mee tussen de 8 en 12 Watt. Maar ik ken ook mensen die dat rustig op 20 Watt dampen.
Ik zit dan meestal rond de 18-20 watt ja. Gewoon uitvissen :)
JacobsT schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:26:
[...]

Wil je echt een supergoede damper voor weinig geld? Kijk dan eens naar de Justfog 1453 passthrough.
De coils geven uitstekende smaak en damp en zijn perfecte toestellen voor beginnende dampers.
Die zou ik echt niet meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
[b]Catch22 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:45

Die zou ik echt niet meer aanraden.
Argumentatie?
De 1453 en 2043 clearo's zijn goedkoop en goed van smaak. Mouth-to-lung dampers gebruiken vaak deze tanks. Ook de dampproductie is uitstekend te noemen.

De coils koop je 5 stuks van voor minder dan 10 euro en het toestel heeft passthrough charging via usb.

Is een perfect kennismakingstoestel voor weinig geld. Is niet de gemiddelde ego ce4 damper.

Als je een istick icm een nautilus mini ofzo aanraadt zijn ze gelijk een pak meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JacobsT schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Argumentatie?
De 1453 en 2043 clearo's zijn goedkoop en goed van smaak. Mouth-to-lung dampers gebruiken vaak deze tanks. Ook de dampproductie is uitstekend te noemen.

De coils koop je 5 stuks van voor minder dan 10 euro en het toestel heeft passthrough charging via usb.

Is een perfect kennismakingstoestel voor weinig geld. Is niet de gemiddelde ego ce4 damper.

Als je een istick icm een nautilus mini ofzo aanraadt zijn ze gelijk een pak meer geld kwijt.
Omdat je voor niet heel veel meer veel beter presterende apparaten kan krijgen imo. Een subox is een super apparaat voor nog geen 6 tientjes en biedt imo een betere ervaring.

Fasttech is rap trouwens, 1 order binnen 10 dagen in huis :) Is wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Een modbox is toch meteen al een serieuze mentale stap voor een beginner. Je hebt toch een serieuze 'blok' in je handen.

Subtank vind ik trouwens niet zo geschikt voor mensen die net beginnen met dampen. Zelfs met de 1.5 OCC coils is die meer gericht op lung inhales. Is een te groot contrast imho met klassieke sigaretten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JacobsT schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:51:
Een modbox is toch meteen al een serieuze mentale stap voor een beginner. Je hebt toch een serieuze 'blok' in je handen.

Subtank vind ik trouwens niet zo geschikt voor mensen die net beginnen met dampen. Zelfs met de 1.5 OCC coils is die meer gericht op lung inhales. Is een te groot contrast imho met klassieke sigaretten.
De formfactor lijkt me niet echt een issue. Maargoed; dat mag iedereen zelf beslissen. Ik zou het alleen niemand meer aanraden, omdat het gewoon een mindere ervaring biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Misschien kan iemand wat tips geven.

Ik heb nu 2x geprobeert de Subox mini zelf te voorzien van katoen (1 vd 3 coils, de doe het zelf).

Echter, of ik nu .5 cm of minder gebruik en het totaal opfluff, ik krijg dat na het inweken ik soms de watten verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Darkangle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:18:
Misschien kan iemand wat tips geven.

Ik heb nu 2x geprobeert de Subox mini zelf te voorzien van katoen (1 vd 3 coils, de doe het zelf).

Echter, of ik nu .5 cm of minder gebruik en het totaal opfluff, ik krijg dat na het inweken ik soms de watten verbrand.
Ik doe er een strook katoen in die net iets breder is dan de ring die je erop schuift en zo dik is dat nog net door de coil wil. Dan de punten omhoog, ring eroverheen en het katoen naar beneden drukken zodat ze nog los zitten, maar wel de gaten afdichten. Dan even primen, vuren om te testen, alles dicht en dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Ik doe er een strook katoen in die net iets breder is dan de ring die je erop schuift en zo dik is dat nog net door de coil wil. Dan de punten omhoog, ring eroverheen en het katoen naar beneden drukken zodat ze nog los zitten, maar wel de gaten afdichten. Dan even primen, vuren om te testen, alles dicht en dan is het goed.
Dat dacht ik dus ook. Maar dus niet :s...

Ik deedt het alleen wel gisteren, zeer moe. Misschien dat ik half slapend iets gemist heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Darkangle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:32:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Maar dus niet :s...

Ik deedt het alleen wel gisteren, zeer moe. Misschien dat ik half slapend iets gemist heb dan.
Hoeveel watts jaag je er door? Je kan er weinig aan verkeerd doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Hoeveel watts jaag je er door? Je kan er weinig aan verkeerd doen eigenlijk.
Brandde al vannaf 20w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Moet ie met gemak kunnen; ik jaag er standaard 20-30 watt doorheen.

Wat ik gemerkt heb is dat ik een verbrande smaak kreeg zodra de wick niet echt strak in de coil zat; dus zoals catch22 al zei, behoorlijk dik. Als ik zo gok zou mijn strip watten ongeveer 4 a 5 mm breed zijn.

Ik maak trouwens een vouw in de watten.. wicks door de ring laten vallen, dan duw ik de "bunny ears" plat met mn vingers, dan kan ik met een tandenstoker of pincet vanuit de onderkant de wick omhoog duwen. De vouw zorgt er dan voor dat over het randje het deck in valt. Aan de randjes een beetje erin duwen langs de base.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
gooddaddy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:37:
[...]

0.7Ohm op dat soort wattages vind ik dus gewoon geen porum.Op bijv. 12W zit je dan op 2.9V.

Ga dan gewoon niet subohmen op dat soort wattages. Als je op 0.7ohm dampt, wil je gewoon goeie wolken hebben, anders heeft het gewoon simpelweg geen nut/zin. Dan is het ook nog de vraag om wat voor device het gaat. Als je een cheap-ass ding hebt, kan je zo laag gaan als je wilt, ding zal gewoon ~4.2V uitspugen als je geen step-down hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Trent900 op 24-08-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Trent900 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:40:
[...]

0.7Ohm op dat soort wattages vind ik dus gewoon geen porum.Op bijv. 12W zit je dan op 2.9V.

Ga dan gewoon niet subohmen op dat soort wattages.

Als je op 0.7ohm dampt, wil je gewoon goeie wolken hebben, anders heeft het gewoon simpelweg geen nut/zin. Dan is het ook nog de vraag om wat voor device het gaat. Als je een cheap-ass ding hebt, kan je zo laag gaan als je wilt, ding zal gewoon ~4.2V uitspugen als je geen step-down hebt.
Tsja, voor jou heeft het misschien geen nut of zin, maar ik vindt de smaak fijner met een coil rond de 1 ohm en wattage ergens tussen de 8 en 12 Watt dan met een coil van 1.5 ohm. En ik vindt het ook niet fijn dat ik na drie keer hijsen de TV niet meer kan zien in de huiskamer.
Dat jij en een groep cloudchasers alleen maar dikke wolken willen hebben met sub-ohm, betekent nog niet dat de hele wereld dat wil. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
Trent900 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:40:
[...]

Ga dan gewoon niet subohmen op dat soort wattages. Als je op 0.7ohm dampt, wil je gewoon goeie wolken hebben, anders heeft het gewoon simpelweg geen nut/zin. Dan is het ook nog de vraag om wat voor device het gaat. Als je een cheap-ass ding hebt, kan je zo laag gaan als je wilt, ding zal gewoon ~4.2V uitspugen als je geen step-down hebt.
0,7 Ω is heel wat anders als 1,0 Ω natuurlijk.

Ik zit ook vrijwel altijd rond de 1 Ω, en afhankelijk van de liquid staat de mod dan op 14 W tot 20 W.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Krypt schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:38:
Moet ie met gemak kunnen; ik jaag er standaard 20-30 watt doorheen.

Wat ik gemerkt heb is dat ik een verbrande smaak kreeg zodra de wick niet echt strak in de coil zat; dus zoals catch22 al zei, behoorlijk dik. Als ik zo gok zou mijn strip watten ongeveer 4 a 5 mm breed zijn.

Ik maak trouwens een vouw in de watten.. wicks door de ring laten vallen, dan duw ik de "bunny ears" plat met mn vingers, dan kan ik met een tandenstoker of pincet vanuit de onderkant de wick omhoog duwen. De vouw zorgt er dan voor dat over het randje het deck in valt. Aan de randjes een beetje erin duwen langs de base.
Erm, die zie ik even niet voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Krypt heeft denk ik de oude rba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
gooddaddy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:29:
[...]

Tsja, voor jou heeft het misschien geen nut of zin, maar ik vindt de smaak fijner met een coil rond de 1 ohm en wattage ergens tussen de 8 en 12 Watt dan met een coil van 1.5 ohm. En ik vindt het ook niet fijn dat ik na drie keer hijsen de TV niet meer kan zien in de huiskamer.
Dat jij en een groep cloudchasers alleen maar dikke wolken willen hebben met sub-ohm, betekent nog niet dat de hele wereld dat wil. :w
Kan je begrijpend lezen of niet?

De hele discussie gaat niet over jouw coiltje van 1ohm, maar over 0.7ohm van de vraagsteller. Het verschil lijkt heel klein, maar dat is dus niet zo.

3.8V, wat schappelijk is, door een 0.7ohm coil, praat je al over 20W.

[ Voor 4% gewijzigd door Trent900 op 25-08-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
RBA die bij de Subtank V2 zit; naar mijn weten zou die hetzelfde moeten zijn die in de Subtank V2 Mini zou zitten. Maar t maakt eigenlijk niet uit, de manier is hetzelfde..

Bunny ears bedoel ik dit mee: YouTube: A PBusardo Review - The Kanger SubTank
Niet afknippen, maar door de chimney ring heen halen, dan pas afknippen.

En ik doe het dus niet zo: YouTube: A PBusardo Review - The Kanger SubTank
Ik prak het katoen dus niet in t deck. Ik laat t katoen iets langer en druk t katoen wat plat op de rand van de ring zodat ik er een vouw in maak. Als ik dan met een tandenstoker tegen t uiteinde van t katoen druk (van onder naar boven) dan ontstaat er een boogje door de vouw. Dat zorgt ervoor dat de wick als t ware in t deck valt en dat de plat afgeknipte wick plat op de base komt te liggen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij is die anders. De nieuwe heeft 2 grote gaten in de zijkant en zuigt dus niet meer vanaf onderen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ah. De subox mini komt blijkbaar met de subtank mini v3; wist niet dat die er was en dat ie gewoon met de v2 werd geleverd, en die heeft geen gaten in de rba

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Trent900 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

Kan je begrijpend lezen of niet?

De hele discussie gaat niet over jouw coiltje van 1ohm, maar over 0.7ohm van de vraagsteller. Het verschil lijkt heel klein, maar dat is dus niet zo.

3.8V, wat schappelijk is, door een 0.7ohm coil, praat je al over 20W.
Dan had je de post van de vraagsteller moeten quoten en niet de mijne |:(

Maar ook dan geld: Niet iedereen wil alleen maar dikke wolken blazen met sub-ohm., Er zijn er ook die sub-ohm gaan zonder voor alleen de smaak, en helemaal niet op dikke wolken zitten te wachten.

Ik kom ook wel eens lager uit (0.8 ohm) met een coil, want zo precies draai ik mijn coils niet. Maar dan ga ik nog niet hoger dan 12 Watt. En dat bevalt me prima

[ Voor 10% gewijzigd door gooddaddy op 26-08-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
gooddaddy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Dan had je de post van de vraagsteller moeten quoten en niet de mijne |:(

Maar ook dan geld: Niet iedereen wil alleen maar dikke wolken blazen met sub-ohm., Er zijn er ook die sub-ohm gaan zonder voor alleen de smaak, en helemaal niet op dikke wolken zitten te wachten.

Ik kom ook wel eens lager uit (0.8 ohm) met een coil, want zo precies draai ik mijn coils niet. Maar dan ga ik nog niet hoger dan 12 Watt. En dat bevalt me prima
Je spreekt jezelf tegen. "sub-ohm gaan zonder voor alleen de smaak"? Je bedoelt waarschijnlijk subohmen voor de smaak.

Nou verrassing, bij een lagere weerstand heb je een hogere wattage nodig om de benodigde voltage te krijgen voor een goede smaak. Jij jaagt 3.45V door je coil heen, niets mis mee, maar bij 0.7ohm heb je daar al 17W voor nodig! Je gaat mij niet vertellen dat de meeste liquids beter gaan smaken bij een lagere voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Waar zeg ik dat ik 3.45 Volt door mijn coil heen jaag? Ik heb werkelijk geen idee hoeveel Volt ik er doorheen jaag. Ik kijk alleen maar naar het vermogen.
En ik zeg niet dat de meeste liquids beter smaken bij een lager voltage. Ik zeg dat ik mijn liquids beter vindt smaken bij een wattage tussen de 8 en 12 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik heb geleerd dat iedereen anders dampt. Ik heb mensen gezien die een Atlantis dampen op 15w op de 0.5 ohm coils. Ik kan mij dat niet voorstellen maar toch gebeurd het. Ik zou zeggen: damp zoals jij het fijn vind. Ik damp mijn atlantis op 35w en mijn subtank mini v2 op 40w en ben inmiddels zo tevreden met de fabriekscoils dat ik steeds minder zelf coils draai. Zo erg zelfs dat mijn rta's niets doen. Als er iemand een echte Squape R met nano kit voor een nette prijs, pm mij maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Nu ik tijdelijk even zonder El Kamino zit snel wat Millers Gold Line besteld, namelijk de Peachy Coconut Dream en de Caribbean Rum Sauce. Moet zeggen dat deze Nederlandse 100%VG liquid goed te pruimen is. Goede smaak en lekker veel damp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
dubbeldekkert schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:45:
Nu ik tijdelijk even zonder El Kamino zit snel wat Millers Gold Line besteld, namelijk de Peachy Coconut Dream en de Caribbean Rum Sauce. Moet zeggen dat deze Nederlandse 100%VG liquid goed te pruimen is. Goede smaak en lekker veel damp :)
Welke nicotine sterkte zit je? Ik heb nog twee flesjes (50ml) welke per ongeluk verkeerd gelabeld waren en dus verkeerd geleverd. Zijn naar mijn idee 12 mg/ml.

Mag je tegen porto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Domino schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

Welke nicotine sterkte zit je? Ik heb nog twee flesjes (50ml) welke per ongeluk verkeerd gelabeld waren en dus verkeerd geleverd. Zijn naar mijn idee 12 mg/ml.

Mag je tegen porto hebben.
PM gestuurd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
gooddaddy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:29:
Waar zeg ik dat ik 3.45 Volt door mijn coil heen jaag?
Dat zegt mijn neefje op de middelbare school. Wortel van 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik ben ook maar eens aan het kijken naar dampers. Ik ben nog aan het twijfelen over een Joyetech eGo One Mini en een Kanger eMow.
Vooral airflow control lijkt mij wel handig. Voor de rest is de prijs niet echt belangrijk.
Als beginner gaat mijn voorkeur wel uit naar een rond model.

Zijn er nog noemenswaardige voor of nadelen tussen deze twee of is er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

kippy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:58:
Ik ben ook maar eens aan het kijken naar dampers. Ik ben nog aan het twijfelen over een Joyetech eGo One Mini en een Kanger eMow.
Vooral airflow control lijkt mij wel handig. Voor de rest is de prijs niet echt belangrijk.
Als beginner gaat mijn voorkeur wel uit naar een rond model.

Zijn er nog noemenswaardige voor of nadelen tussen deze twee of is er een beter alternatief?
Ik heb ze hier allebei liggen en in gebruik. De Ego One heeft voor mij het voordeel dat het een compact formaat is. De EMOW is erg lang wat mij betreft. Mijn voorkeur gaat naar de Ego

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Mach schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:10:
[...]

Ik heb ze hier allebei liggen en in gebruik. De Ego One heeft voor mij het voordeel dat het een compact formaat is. De EMOW is erg lang wat mij betreft. Mijn voorkeur gaat naar de Ego
kleiner is zeker een voordeel. Zijn er nog andere wezenlijke verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Emow is een ouder model en gebruikt een ego aansluiting. Dit in tegenstelling tot een ego one, die gebruikt de bekende 510. (Verwarrend genoeg)

Verder is de emow wat langer maar ook dunner.

Ik zou de emow adviseren als je dampt zonder rechtstreeks over je longen te inhaleren. Anders de ego one.

Ik heb hier overigens nog wel een emow liggen met extra tank en coils, die mag weg voor een zacht prijsje. Stuur maar een pm bij interesse.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb nu ongeveer één week m'n eerste damper gebruikt, de Ego One. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief :) Klein en handzaam dingetje, komt behoorlijk wat damp uit! Ik heb nu zojuist voor de 3e keer de tank gevuld met e-liquid en de batterij nog 0x hoeven opladen.

In vergelijking met normale sigaretten roken rook ik nu echt stukken minder, ik 'damp' zo nu en dan eventjes. Inmiddels 10 dagen geen sigaret meer aangeraakt; zelfs niet op feestjes waar ik compleet bezopen was. Binnenkort ook maar eens wat verschillende e-liquids aanschaffen met verschillende smaken.

Het heeft ontzettend veel 'voordelen' ten opzichte van normaal roken :) De enige twee nadelen die ik kan ontdekken zijn het feit dat het uiteraard nooit dezelfde rookervaring geeft als een sigaret, maar dat lijkt me vrij duidelijk en went vanzelf. Verder krijg ik soms een behoorlijk droge bek van het dampen.

Maar al met al zeer tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
Droge bek inderdaad; VP/PG onttrekt vocht (PG blijkbaar meer dan VG) waardoor je strot behoorlijk droog kan worden. Extra drinken helpt wel daarbij ;)

Blijkbaar mensen sommige mensen ook wat gedestileerd water bij de eliquid; schijnt ook te helpen tegen n erg droge mond. Maar daar begin ik zelf niet aan.

Goed dat je geen sigaret meer aangeraakt hebt; ik rookte eerst er nog wel bij, maar sinds begin mei als geen sigaret meer aangeraakt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb de Ego One besteld met extra battery en een paar liquids. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik heb ook een Ego One voor on the go, prima setje met goede smaak en damp. Ik gebruik hem alleen bijna niet meer omdat ik toch met enige regelmaat wat liquid in mijn mond kreeg en daar knap ik direct op af. Daarnaast is het tankje wel erg klein en lastig te zien hoeveel er nog in zit ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb dat mn ego one begint te lekken; meestal als ie nog maar voor 1/3 vol zit. Dan stroomt t gewoon via de airflow eruit.
Probleem heb ik met mn beide ego one tankje.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik gebruik de mijne nu dus 1 week en 3 keer gevuld, maar heb nog geen lekkende vloeistof gehad.
Zal wel mazzel hebben dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op die manier lekken is meestal een defecte coil (wicks niet goed). Probeer die eens te vervangen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Is het misschien een leuk idee om e-liquid ervaringen samen te vatten voor de TS? Ik zou hier graag een handje bij helpen als dit gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@Albantar; is de originele ni200 coil die er in zat. Is dus een vertical non-rebuildable coil en heb er ook last van met de ti coil en dat met mn beide ego one mega tankjes.

Ik wacht wel totdat mn clr coils er zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

na wat positieve verhalen heb ik wat alchemy liquids besteld om te proberen. tevens een subtank mini besteld zodat ik kan wisselen tussen 2 smaken want dat mis ik wel. ben nog niet echt een all day vape tegengekomen.

Alchemy Wild Bramble 10ml - Wild Bramble 6mg Wild Bramble 6mg 1 Incl. VAT: £6.00
Alchemy Blue Monday 10ml - Blue Monday 6mg Blue Monday 6mg 1 Incl. VAT: £6.00
Alchemy English Garden Party 10ml - English Garden Party 6mg 1 Incl. VAT: £6.00
Alchemy Perchance to Dream 10ml - Perchance to Dream 6mg 1 Incl. VAT: £6.00

Zwoofs heeft ze ook geloof ik, en nog goedkoper ook. maar aangezien ik in Portugal zit en er geen pt webshop is die alchemy heeft heb ik ze direct bij hun vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Meulugar schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:51:ben nog niet echt een all day vape tegengekomen.
- The muffin man
- Deadly Sin

Vooral de muffin man verveelt me totaal niet om dagen achter elkaar te puffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Wil ik nog even El Kamino aan toevoegen, ook van GoodLifeVapor.
Minder zoet en heftig dan Deadly Sin, al ruim een half jaar mijn ADV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Darkangle schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:32:
[...]

- The muffin man
- Deadly Sin

dubbeldekkert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:34:
Wil ik nog even El Kamino aan toevoegen, ook van GoodLifeVapor.
Minder zoet en heftig dan Deadly Sin, al ruim een half jaar mijn ADV.
eind van de maand maar eens een samplepack halen daar met:

el kamino
the keys
deadly sin
icewater

beetje jammer dat ik net te laat was voor de back2school coupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Meulugar schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:50:
[...]

[...]

el kamino
the keys
deadly sin
icewater

Ze hebben daar regelmatig kortingscodes op of rond amerikaanse feestdagen.
Sowieso is vapetv altijd goed voor 10%.

Hier vind je ze. Ik denk dat er rond patriot day of colubus day wel iets met coupons te krijgen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Domino op 02-09-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Darkangle schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:32:
[...]

- The muffin man
- Deadly Sin

Waar kan je deze halen? Heb ook wel eens behoefte om een liquid te proberen die ik wat langer kan vapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yzord schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:42:
[...]

Waar kan je deze halen? Heb ook wel eens behoefte om een liquid te proberen die ik wat langer kan vapen :)
www.goodlifevapor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
M'n nieuwste aanwinst, de SBody Macro DNA40. Kleiner dan dit kan volgens mij niet. Het is ook een heel licht dingetje want de behuizing is van aluminium gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DbCLYlz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DOEGmIB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GWFoBVS.jpg

• Darkangle
Yzord schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:42:
[...]

Catch22 beantwoorde deadly sin, en voor the muffin man; http://onehitwondereliquid.com/the-muffin-man/ .

Ik heb zelf eindelijk een zaakje gevonden waar ik gewoon Muffin man kan ophalen, wel zo makkelijk.

• Meulugar

Meulugar

ik heb gister een subtank mini gehaald. damn dat is weer wat ik gewend ben om te vapen. *O* de eleaf melo haalt het er bij lange na niet bij qua smaak.
ik heb in het verleden al verschillende protank mini´s gesloopt en was er een beetje klaar mee. nu met de sigelei 30w staat hij toch altijd rechtop en ik heb het idee dat deze tank wat steviger is en er zit een reserve glaasje bij! ga er nog even een subtank nano bijhalen voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:36
zooooo, na lange tijd hier ook weer even terug.
ben hier als een van de eerste meegegaan in de trend, echter heb het niet volgehouden en rook nu gewoon weer :9
maar daar wil ik nu dus weer mee stoppen, echter wil ik als vervanging weer aan de damper.
nu ben ik de laatste 1,5 jaar niet meer op de hoogte van de ontwikkelingen. de laatste x dat ik nog meelas was toen de dna 40 net klaar was voor uitlevering naar fabrikanten van mods.
het principe van temperatuur regeling klonk toen heel goed.

dus is er iemand die praktijkervaring heeft met de temp regelbare mods? werkt dit net zo goed als dat ze toen deden overkomen?
en heeft er iemand toevallig een tip voor een goedkope mod met temp regeling? (lang wachten via fasstech o.i.d. is geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Denniz0229 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:46:
ben hier als een van de eerste meegegaan in de trend, echter heb het niet volgehouden en rook nu gewoon weer :9
maar daar wil ik nu dus weer mee stoppen, echter wil ik als vervanging weer aan de damper.
nu ben ik de laatste 1,5 jaar niet meer op de hoogte van de ontwikkelingen. de laatste x dat ik nog meelas was toen de dna 40 net klaar was voor uitlevering naar fabrikanten van mods.

dus is er iemand die praktijkervaring heeft met de temp regelbare mods? werkt dit net zo goed als dat ze toen deden overkomen?
en heeft er iemand toevallig een tip voor een goedkope mod met temp regeling? (lang wachten via fasstech o.i.d. is geen probleem)
tempcontrol kan ik niets over zeggen, maar een kanger subox of subtank icm een sigelei mini 30w is een leuk setje. Met deze temperaturen moet ik alleen al mijn tankjes op de kop bewaren anders lopen ze leeg -O- gelukkig word het nu al wat frisser hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:36
Meulugar schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:44:
[...]

tempcontrol kan ik niets over zeggen, maar een kanger subox of subtank icm een sigelei mini 30w is een leuk setje.
setjes zonder temp control heb ik genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Meulugar schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:10:
ik heb gister een subtank mini gehaald. damn dat is weer wat ik gewend ben om te vapen. *O* de eleaf melo haalt het er bij lange na niet bij qua smaak.
ik heb in het verleden al verschillende protank mini´s gesloopt en was er een beetje klaar mee. nu met de sigelei 30w staat hij toch altijd rechtop en ik heb het idee dat deze tank wat steviger is en er zit een reserve glaasje bij! ga er nog even een subtank nano bijhalen voor onderweg.
Let er wel op dat een Subtank Nano op hogere wattage's snel heet wordt aan de driptip. Daar heb ik nu last van.

Mijn Innokin CoolFire IV van AliExpress is binnen. Wat een fijn apparaatje :D Ligt heel prettig in de hand en is compacter dan mijn SMY35. Ik heb ook het vermoeden dat hij langer meegaat op een accu, ook al damp ik op iets hogere wattages nu. Je kunt het verschil in grootte hier goed zien: Met een Subtank erop is de Innokin nog steeds kleiner dan de SMY met een Subtank Nano erop :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IVuykNEl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNJpJ41l.jpg
En met de tanks omgewisseld is het verschil al helemaal groot natuurlijk :X Het enige nadeel van de Innokin wat ik tot nu heb ontdekt, is dat je de vuurknop en de plusknop ingedrukt moet houden voordat je het wattage kan veranderen. Verder vind ik het ook opvallend dat mijn Subtank aan de ene kant van de mod flush is en aan de andere kant iets uitsteekt |:( Heel raar, maar voor mij verder niet storend of zo :) Wat wel heel relaxed is, is de fysieke aan/uit schuifknop aan de onderkant. Je loopt op straat te dampen, gaat een winkel in, *switch* en hij zal gegarandeerd niet afgaan in je zak :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hm. Killswitch lijkt me inderdaad wel handig ja.

Ik heb 2 eVic VTs, een ZNA30 en wat mechmods; damp maar af en toe met termparature control maar dat komt omdat ik de eGo ONE Mega tankjes echt niet prettig vind. Tijd om een eigen TI coil te zetten in mijn Subtank mini clone en wat meer ermee te dampen.

eVics hebben een Subtank Plus (25Watt 0,5 Red Astaire) en een Subtank mini (20Watt 0,5 Deadly Sin) erop zitten, op de ZNA30 zit nu een Marquis dripper (11Watt 1,2 Menthol 9%). Mechmods en eGo ONE Mega tankjes lopen nu even te verstoffen ;)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Denniz0229 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:46:

Goede en redelijk betaalbare tc mods zijn onder andere de ipv D2 en de istick tc.
Ik heb zelf de D2 en die doet het gewoon naar behoren, zowel met nikkel als titanium coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:15
heb ook leuke vape mail in het voorzicht:

Mijn huidige collectie: (waarvan eigelijk alleen de Sx nog wordt gebruikt):

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1430s45.jpg

wordt uitgebreid met:

De XVo stick met Merkava RTA van mini ecig:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10p60xz.jpg

Met verwisselbare 18650 en DNA40.

En nog een tankje voor erbij omdat hij er precies goed inpast en voor als ik even geen zin heb in coils draaien, de Kabuki van House of Hybrids:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/21aied2.jpg

En nu is de portemonnee weer leeg en kan het wachten beginnen :-)

En dit is dan echt het laatste wat ik voorlopig koop >:) dan is de collectie wel compleet...alhoewel..een waterdichte Mod is wellicht ook wel handig met de herfst in opkomst :o

[ Voor 27% gewijzigd door breagor op 04-09-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/g22CxycPy1xulILt
Mijn nieuwe beestje _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Da's een best ding, of heb je zulke kleine handjes? :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:21:
Volgens fasttech:
Depth 24.5 mm
Height 100 mm
Width 60mm
Da's een best apparaat ja. Dual 16850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Meulugar schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:50:

el kamino
the keys
deadly sin
icewater

Nog geen eind van de maand maar: LABORDAY25 is goed voor 25% korting. Tot maandag middernacht EST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Krentenbol schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:54:
[...]

Let er wel op dat een Subtank Nano op hogere wattage's snel heet wordt aan de driptip. Daar heb ik nu last van.

Mijn Innokin CoolFire IV van AliExpress is binnen. Wat een fijn apparaatje :D Ligt heel prettig in de hand en is compacter dan mijn SMY35. Ik heb ook het vermoeden dat hij langer meegaat op een accu, ook al damp ik op iets hogere wattages nu. Je kunt het verschil in grootte hier goed zien: Met een Subtank erop is de Innokin nog steeds kleiner dan de SMY met een Subtank Nano erop :)
[afbeelding]
[afbeelding]
En met de tanks omgewisseld is het verschil al helemaal groot natuurlijk :X Het enige nadeel van de Innokin wat ik tot nu heb ontdekt, is dat je de vuurknop en de plusknop ingedrukt moet houden voordat je het wattage kan veranderen. Verder vind ik het ook opvallend dat mijn Subtank aan de ene kant van de mod flush is en aan de andere kant iets uitsteekt |:( Heel raar, maar voor mij verder niet storend of zo :) Wat wel heel relaxed is, is de fysieke aan/uit schuifknop aan de onderkant. Je loopt op straat te dampen, gaat een winkel in, *switch* en hij zal gegarandeerd niet afgaan in je zak :)
Je hoeft de vuurknop en de plusknop niet tegelijk in te drukken om het wattage aan te passen. Als ie op wattage mode staat is het alleen een seconde ofzo de plus of de min inhouden waarna je de waarde kan veranderen. Dit zorgt ervoor dat je niet per ongeluk het wattage kan aanpassen en je hem ook niet hoeft te locken. Imo juist een voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

luckyjan schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:42:
[...]

Je hoeft de vuurknop en de plusknop niet tegelijk in te drukken om het wattage aan te passen. Als ie op wattage mode staat is het alleen een seconde ofzo de plus of de min inhouden waarna je de waarde kan veranderen. Dit zorgt ervoor dat je niet per ongeluk het wattage kan aanpassen en je hem ook niet hoeft te locken. Imo juist een voordeel ;)
Ah, op die manier. Ik heb het net even uitgeprobeerd en dat is al een stuk makkelijker en sneller. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Knoop doorgehakt en op basis van goede reviews de Muffin Man van Onehitwonder besteld. Mocht hij niet bevallen raak ik die ook wel weer kwijt.

Ook meteen een tweede Subtank mini V2, Derailed van Suicide Bunny en Yosi van Epic Juice bij Lepetitvapoteur.com besteld. Ze hebben daar best leuke liquids én Frans, dus hopelijk vrij snel binnen.

Ben nu 1,5 maand volledig van de sigaretten af, dus vond dat we dat wel verdiend hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:21:
Geen hele grote handen, maar klein ook weer niet.
Het is een best lomp apparaat :p.

De tank is ook enorm voor een 5 ml inhoud, wat wel fijn is is dat de rba base bijna een dripper formaat is dus ook makkelijk op te bouwen is met mijn trilhandjes :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dubbeldekkert schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:35:
Knoop doorgehakt en op basis van goede reviews de Muffin Man van Onehitwonder besteld. Mocht hij niet bevallen raak ik die ook wel weer kwijt.

Ook meteen een tweede Subtank mini V2, Derailed van Suicide Bunny en Yosi van Epic Juice bij Lepetitvapoteur.com besteld. Ze hebben daar best leuke liquids én Frans, dus hopelijk vrij snel binnen.

Ben nu 1,5 maand volledig van de sigaretten af, dus vond dat we dat wel verdiend hebben :)
Als je muffin man weer kwijt moet, geef maar een gilletje. Mijn vrouw is er helemaal gek van (ze gaat ook milkman en rocket man bestellen omdat ze de muffinman zo veel beter dan welk andere dan ook vond)!

hoveel mg btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
6mg aangezien de Muffin Man niet zwaarder te krijgen is. Ik schommel momenteel tussen de 12 en 6mg, dus Muffin Man zou een goede duw in de rug zijn om definitief naar 6mg te gaan. Ook kan ik dan een beetje gaan experimenteren met Sub Ohm, want dat is op 12mg gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:07

Als je liquids wilt gebruiken waar geen diacetyl inzit, zou ik Suicide Bunny mijden. Haar test rapporten wijzen erop dat er wat van inzit.

http://thesuicidebunny.ne...2014/09/SB-Lab-Report.pdf
http://thesuicidebunny.ne...2014/09/SB-AP-Results.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 09-09-2015 20:26 ]

BlaBlaBla

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Eerlijk is eerlijk, vapen is goedkoper dan roken, maar dat geld pomp je al gauw weer in gadgets voor het vapen haha.

• dubbeldekkert
Strider schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:18:
[...]

Als je liquids wilt gebruiken waar geen diacetyl inzit, zou ik Suicide Bunny mijden. Haar test rapporten wijzen erop dat er wat van inzit.

http://thesuicidebunny.ne...2014/09/SB-Lab-Report.pdf
http://thesuicidebunny.ne...2014/09/SB-AP-Results.pdf
Dat had ik toentertijd inderdaad gelezen. Maar daarna heeft Pip van Suicide Bunny meteen weer gereageerd met andere testresultaten die aantonen dat er weinig tot geen Diacetyl in zit (https://www.facebook.com/...408368508/?type=1&theater)
Ook zit er in een sigaret veel meer diacetyl dan in de Eliquid en daar heeft ook nog nooit iemand popcorn lung van gekregen. Denk dat de lange termijn moet uitwijzen wat er schadelijk aan de vloeistoffen is.

• Strider
dubbeldekkert schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]

Dat had ik toentertijd inderdaad gelezen. Maar daarna heeft Pip van Suicide Bunny meteen weer gereageerd met andere testresultaten die aantonen dat er weinig tot geen Diacetyl in zit (https://www.facebook.com/...408368508/?type=1&theater)
Ook zit er in een sigaret veel meer diacetyl dan in de Eliquid en daar heeft ook nog nooit iemand popcorn lung van gekregen. Denk dat de lange termijn moet uitwijzen wat er schadelijk aan de vloeistoffen is.
Dat zijn de rapporten die ook op haar site staan, zie de links in mijn vorige post.

Waarschijnlijk is een lage hoeveelheid niet schadelijk, maar ik zou het niet gaan opzoeken als er genoeg keuze in liquid is :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

arggg. ik kan niet wachten tot de postbode komt met mijn liquids uit engeland... heb nu nog maar 1 liquid en die begint na een week alldayvape te vervelen :9

• Strider
Meulugar schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:23:
arggg. ik kan niet wachten tot de postbode komt met mijn liquids uit engeland... heb nu nog maar 1 liquid en die begint na een week alldayvape te vervelen :9
Welke heb je besteld :)

BlaBlaBla

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 14:54
Ik zou graag beginnen vapen en ben dus op zoek naar een eerste setje.
Na wat opzoekwerk merk ik dat een Eleaf Istick icm een Aspire Nautilus Mini dikwijls aangeraden wordt voor een beginner. Nu had ik zelf gedacht aan een Innokin Cool Fire IV/4 in plaats van een Eleaf Istick omdat ik lees dat de bouwkwaliteit beter is en de Innokin heel goed in de hand ligt.
Ik zou graag beginnen met mouth to lung vapen. Lijkt de Innokin CF 4 met een Nautilus Mini geschikt voor hetgeen ik naar op zoek ben volgens jullie? Of toch maar de Eleaf of iets anders?

Alvast bedankt! :)

• breagor
Ja dat lijkt me een prima instap combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Cooni schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:39:
Ik zou graag beginnen vapen en ben dus op zoek naar een eerste setje.
Na wat opzoekwerk merk ik dat een Eleaf Istick icm een Aspire Nautilus Mini dikwijls aangeraden wordt voor een beginner. Nu had ik zelf gedacht aan een Innokin Cool Fire IV/4 in plaats van een Eleaf Istick omdat ik lees dat de bouwkwaliteit beter is en de Innokin heel goed in de hand ligt.
Ik zou graag beginnen met mouth to lung vapen. Lijkt de Innokin CF 4 met een Nautilus Mini geschikt voor hetgeen ik naar op zoek ben volgens jullie? Of toch maar de Eleaf of iets anders?

Alvast bedankt! :)
Zeker de Cloupor Mini eens overwegen. Bouwkwaliteit is superieur aan de Cool Fire en ligt beter in de hand.
Ook heb je dan verwisselbare batterijen.

Als je iets meer budget hebt en meer toekomstgericht wil zijn: Joyetech eVic VTC express kit (zonder de tank) of de Pioneer IPV D2. Dat is ook een klein formaat met verwisselbare batterij, meer vermogen en temperatuur dampen voor als je dat wil proberen in de toekomst.

Nautilus Mini veruit de beste MTL tank die je kan vinden dus goede keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind de bouwkwaliteit van de cloupor wel meevallen.

Ik zou je een subox kit aanraden. 55 dollar en vaped als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
De mini zou ik nu niemand meer aanraden. Met iets meer budget koop je een D2.

En wat betreft de nautilus, prima tankje voor de beginner. Maar beste MTL is wat overdreven. De erl staat wat dat betreft nog eenzaam bovenaan, maar dat is een RTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Domino schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:46:

En wat betreft de nautilus, prima tankje voor de beginner. Maar beste MTL is wat overdreven. De erl staat wat dat betreft nog eenzaam bovenaan, maar dat is een RTA.
Dus is geen vergelijking toch?

Het probleem is vooral dat sub-ohm de hype is en nu het TC dampen.
Echte gewone clearomizers (dus geen RTA's) met premade coils (goed voor beginners) die zich richten op vooral smaak. Als je eentje kan zeggen die in de buurt komt van de Nautilus, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
JacobsT schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:05:
[...]

Het probleem is vooral dat sub-ohm de hype is en nu het TC dampen.
Echte gewone clearomizers (dus geen RTA's) met premade coils (goed voor beginners) die zich richten op vooral smaak. Als je eentje kan zeggen die in de buurt komt van de Nautilus, hoor ik het graag.
Even denken..... Nope kan er geen zeggen ;)
Idd TC is een hype op dit moment. Coils van nikkel en titanium zijn nog nodig voor TC waarvan het zeer twijfelachtig is of dat nu wel zo gezond is.
En sub-ohm ook een hype waarvan al lang is aangetoond dat het onzinnig is met gereguleerde mods.
Zolang de standaard coils alleen met grote coils en wick gaten als sub-ohm versie worden gemaakt kunnen ze het lang volhouden die hype. Bijv. de 1.8 coil voor de Triton is er alleen met kleine airfow onderop. Ik wed als je die wisselt met die van de sub-ohm coil hij 't net zo goed doet.
De hype die alweer bijna verdwenen is zijn de dual/triple coils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
luckyjan schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:18:
[...]

Even denken..... Nope kan er geen zeggen ;)
Idd TC is een hype op dit moment. Coils van nikkel en titanium zijn nog nodig voor TC waarvan het zeer twijfelachtig is of dat nu wel zo gezond is.
En sub-ohm ook een hype waarvan al lang is aangetoond dat het onzinnig is met gereguleerde mods.
Zolang de standaard coils alleen met grote coils en wick gaten als sub-ohm versie worden gemaakt kunnen ze het lang volhouden die hype. Bijv. de 1.8 coil voor de Triton is er alleen met kleine airfow onderop. Ik wed als je die wisselt met die van de sub-ohm coil hij 't net zo goed doet.
De hype die alweer bijna verdwenen is zijn de dual/triple coils :)
Triton heeft dan wel 1,8 ohm coils maar geeft je geen echte MTL ervaring imho. Is duidelijk dat die tank toch vooral gericht is op de sub-ohmers.
Zelfde met de 1.5 ohm OCC coils van de subtank. De 'draw' / luchtweerstand voelt gewoon niet goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

JacobsT schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:04:
[...]

Zeker de Cloupor Mini eens overwegen. Bouwkwaliteit is superieur aan de Cool Fire en ligt beter in de hand.
Ook heb je dan verwisselbare batterijen.

Als je iets meer budget hebt en meer toekomstgericht wil zijn: Joyetech eVic VTC express kit (zonder de tank) of de Pioneer IPV D2. Dat is ook een klein formaat met verwisselbare batterij, meer vermogen en temperatuur dampen voor als je dat wil proberen in de toekomst.

Nautilus Mini veruit de beste MTL tank die je kan vinden dus goede keuze.
Ik heb geen ervaring met de Cloupor, maar ik ben erg tevreden over de vorm van de CoolFire IV :) Alleen het aluminium wordt snel kaal, ook al ben ik (iets) zuiniger op deze dan mijn eerdere mods. Eén keer in dezelfde broekzak stoppen als je sleutels en je kunt al stukjes blank metaal zien :/ Maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp ;) Verder hoeven verwisselbare batterijen niet voor iedereen een voordeel te zijn. Ik heb altijd mods gehad met een ingebouwde batterij en als je mod pass through heeft, kun je laden tijdens het vapen. Goed genoeg voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
JacobsT schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:26:
[...]

Triton heeft dan wel 1,8 ohm coils maar geeft je geen echte MTL ervaring imho. Is duidelijk dat die tank toch vooral gericht is op de sub-ohmers.
Zelfde met de 1.5 ohm OCC coils van de subtank. De 'draw' / luchtweerstand voelt gewoon niet goed aan.
Dat ben ik helemaal met je eens. Vandaar dat ik ook bij de Nautilus blijf.

De bouwkwaliteit van de Innokin Coolfire IV is trouwens superieur aan die van de Cloupor mini (ik heb ze beiden). De lak slijt dan misschien wat sneller (die van de Cloupor slijt ook) maar de algehele bouwkwaliteit is veel beter. Bijv. de 510 connectie van de Coolfire is volledig roestvrij staal en er zijn nog geen smeltende Coolfires bekend zoals bij de Cloupor mini (die ik nooit in mijn broekzak zou durven mee te nemen).
Innokin staat bekend om zijn veiligheid dat kan je van Cloupor niet zeggen ;)
De Evic VTC mini lijkt me ook wel een mooi ding.
https://www.fasttech.com/...h-evic-vtc-mini-60w-tc-vw
[YouTube: https://youtu.be/OkvFT7x5NQw]]

[ Voor 44% gewijzigd door luckyjan op 13-09-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

wild bramble,
blue monday
perchance to dream
english garden party

ze zijn binnen, althans, maandag mag ik ze ophalen op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
JacobsT schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:05:
[...]

Is/was een prima vergelijking. Je had het over MTL tanks, niet alleen clearo's, daar horen RTA's ook gewoon bij. Alleen niet direct voor beginners, hoewel een coil draaien nou ook geen hogere wiskunde is.

Ik vind de nautilus mini veel te strak, ook als MTL tank. Maar ik kan er ook niet een snel bedenken die dan beter geschikt zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 13-09-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Domino schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:36:
[...]

Is/was een prima vergelijking. Je had het over MTL tanks, niet alleen clearo's, daar horen RTA's ook gewoon bij. Alleen niet direct voor beginners, hoewel een coil draaien nou ook geen hogere wiskunde is.

Ik vind de nautilus mini veel te strak, ook als MTL tank. Maar ik kan er ook niet een snel bedenken die dan beter geschikt zal zijn.
Je hebt deze nog

http://vaporjoe.blogspot....-tank-kabuki-tank-by.html

Maar die is toch een beetje te duur voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
die Kabuki is echt super...heb al een tweede in bestelling (een custom made zwarte 510 :-)....net iets betere smaak dan de Nautilus en veel grotere range in airflow. Tevens vind ik hem er veel beter uitzien (lekker kort) en ook de build quality is uitmuntend.
Ben er zeer tevreden over...maar inderdaad wel prijzig

[ Voor 10% gewijzigd door breagor op 13-09-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Domino schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:46:
Huh, vertel eens, wat is er mis met de Subox mini? Ik heb deze al enige tijd, maand of twee, en ben er juist tevreden over, dus ik snap deze mening even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Yzord schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:07:
[...]

Huh, vertel eens, wat is er mis met de Subox mini? Ik heb deze al enige tijd, maand of twee, en ben er juist tevreden over, dus ik snap deze mening even niet.
We hadden het over de cloupor mini, niet de subox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ow sorry, misread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 14:54
Bedankt voor alle antwoorden!
Ik twijfel nu tussen de Cool Fire IV en de eVIC VTC Mini.
Heeft er verder iemand ervaring met de Aspire Premium kit? In deze kit zit een Aspire Nautilus Mini, 5 reserve coils en een VV batterij. Als ik deze voor een prijsje kan vinden dacht ik dat dit een leuke set kon zijn zodat je ook een batterij hebt voor als je eens uitgaat? Of zijn er andere pen-style batterijen die jullie aanraden voor op de Nautilus Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Domino schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:03:
[...]

We hadden het over de cloupor mini, niet de subox.
Cloupor Mini is niets mis mee, een bepaalde batch was idd niet goed. Maar mensen blijven maar hangen op negativiteit (en het zijn allemaal non-Cloupor gebruikers die het hards schreeuwen!)

Never mind, de mijne is goed en durf ik zonder problemen in mijn broekzak te stoppen (als ik dat zou willen).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Cybergamer schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:45:
[...]

Cloupor Mini is niets mis mee, een bepaalde batch was idd niet goed. Maar mensen blijven maar hangen op negativiteit (en het zijn allemaal non-Cloupor gebruikers die het hards schreeuwen!)

Never mind, de mijne is goed en durf ik zonder problemen in mijn broekzak te stoppen (als ik dat zou willen).
Sja, dan quote je precies de verkeerde, ik er zelf ook twee. Bij beide is de 510 connector naar zijn grootje, en sluit de batterijklep voor geen meter.

Qua kwaliteit kan het echt niet tippen aan een subox of D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Domino schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:01:
[...]

Sja, dan quote je precies de verkeerde, ik er zelf ook twee. Bij beide is de 510 connector naar zijn grootje, en sluit de batterijklep voor geen meter.

Qua kwaliteit kan het echt niet tippen aan een subox of D2.
Geen idee of de subox of D2 beter zijn. Ik heb slechtere boxjes meegemaakt hoor. :) De Mini is naar mijn idee superieur vergeleken met de andere goedkope meuk die verkrijgbaar zijn. de subox vind ik ronduit lelijk, maar de D2 lijkt me wel leuk om te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 14-09-2015 21:18 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Cybergamer schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:16:
[...]

Geen idee of de subox of D2 beter zijn. Ik heb slechtere boxjes meegemaakt hoor. :) De Mini is naar mijn idee superieur vergeleken met de andere goedkope meuk die verkrijgbaar zijn. de subox vind ik ronduit lelijk, maar de D2 lijkt me wel leuk om te hebben.
Idd ik heb er ook 2. Het is de manier waarop Cloupor daarmee omgaat. Geen recall actie van Cloupor en vage redenen waarom het gebeurt. en dat is niet de eerste keer met een Cloupor product. Ik heb ze daarom nooit via de ingebouwde usb geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik gebruik mijn cloupor mini niet meer omdat de bizar lange 510 van de subtank niet flush zit. Daardoor komt er frictie op de 510 van de mini en is die bij 1 afgebroken. Die ander ligt nu werkloos in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Ik gebruik hem nog dagelijks, naast mijn Pionieer4You D2. Eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat de base van mijn Kayfun er eigenlijk nooit af komt, dus ook geen probleem met versleten schroefdraad
Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.