Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik had net even een WTF momentje.
Kreeg de Nitecore D2 charger binnen en doe deze in het stopcontact en daarna de batterijen erin en na een paar seconde ineens poef met een rookwolkje. Daarna deed ie niks meer.

Meteen even gebeld met Nkon en deze sturen direct een nieuwe op met een retour label om deze terug te sturen, top service dus! :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mijn Eleaf iStick is overleden :( Hij werd al een paar keer vrij warm (nog net vast te houden) waardoor ik hem een paar keer aan de kant moest leggen tijdens het gebruik omdat ik het niet vertrouwde (weinig zin in brandwonden op mijn hand door een ontploffende batterij) en de laatste keer opladen werd hij ook erg warm. Nu gaat hij niet meer aan en vuren is er ook niet meer bij. Hij was toch al gaar (afgebroken knopjes, losse 510-connector), dus ik ga hem openmaken om de batterij te salvagen en op zoek naar iets nieuws. Gelukkig heb ik mijn SMY35 nog, maar die heeft geen pass through :-( Ik ben alleen een vaper op een budget (student die net terug is van 3 weken Italië), dus dat wordt lekker rondneuzen in de tweedehandssectie of zo :P Al denk ik niet dat ik de Innokin CoolFire IV ga vinden daar die me wel heel chill lijkt :+

Over Italië gesproken: ik kwam 1 mede-vaper tegen waar ik mee gesproken heb (wel een paar meer gezien). Dat was een kelner bij het restaurant van de camping waar we een paar dagen gebivakkeerd hebben en hij vertelde me dat 20ml liquid daar een tientje kostte :o Hij verwees me ook naar een winkel in de buurt omdat mijn liquids op begonnen te raken, maar die heb ik nooit gevonden :') Wel wat liquids gevonden bij kleine tabakszaakjes, maar die hadden maar 2 smaken en alleen in 16mg. Normaal damp ik op 3, dus nee bedankt :+ Jammer, want ik ben fan van de Sumprem-e liquids en gezien die uit Italië komen, hoopte ik die goedkoop te vinden. Niet dus :/ Oh en grotere verpakkingen dan die ellendige 10ml flesjes die je hier hebt natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Krentenbol op 05-08-2015 12:48 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Nog geen 24u later heb ik een nieuwe lader in ontvangst genomen. Sterker nog, ik had de telefoon nog niet opgehangen en had al een mailtje met een nieuwe track & trace code voor de nieuwe lader.

Zo hoort de service van een webshop te zijn! Niets meer dan lof voor Nkon met deze keurige afhandeling! Ik ga nu de oude lader netjes inpakken en deze retour sturen met hun mee geleverde label.
Deze werkt trouwens so far so good, de batterijen liggen nu te laden :)

Nu nog wachten op m'n Subox dan kan ik van de analoge sigaretten af!
Die ligt nu al 2 dagen in transit...ben benieuwd wanneer ie binnen komt maar ik gok op volgende week woensdag. Dat is dan 9 werk dagen na bestelling op Banggood.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Radiance schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:09:
Nog geen 24u later heb ik een nieuwe lader in ontvangst genomen. Sterker nog, ik had de telefoon nog niet opgehangen en had al een mailtje met een nieuwe track & trace code voor de nieuwe lader.

Zo hoort de service van een webshop te zijn! Niets meer dan lof voor Nkon met deze keurige afhandeling! Ik ga nu de oude lader netjes inpakken en deze retour sturen met hun mee geleverde label.
Deze werkt trouwens so far so good, de batterijen liggen nu te laden :)

Nu nog wachten op m'n Subox dan kan ik van de analoge sigaretten af!
Die ligt nu al 2 dagen in transit...ben benieuwd wanneer ie binnen komt maar ik gok op volgende week woensdag. Dat is dan 9 werk dagen na bestelling op Banggood.
Ik denk ook te beginnen aan een Subox mini (banggood). Ben sinds vorige week zaterdag van shag over naar een CE4 (worden aangeraden in de topic start, misschien moet deze even herzien worden).
Ik krijg iig mijn nicotine binnen, maar ik ben niet tevreden over de rook ervaring zelf (is bijna hetzelfde als die kant en klare e-cigs).

Mijn vrouw gaat ook mee, dus het idee is om 2x Subox mini te bestellen, 4x batterij en dan eens rond te vragen waar iedereen zijn favo fluids besteld, want als ik zo rond kijk in de winkels hier is dat niet vergelijkbaar met prijzen die ik online zie (sommige winkels vragen 5 euro voor 10ml, te idioot voor woorden!).

- Heeft iemand goede tips/ervaringen te delen mbt fluids?
- Zijn er ook proef pakketjes aan te vragen bij vertrouwde sites (heb maar heel even gekeken en ik kon zou gauw even niets vinden)?

Oh, voor ik het vergeet. Ik gebruik nu 18mg fluid, maar ik neem aan dat ik sterretjes ga zien als ik die in een Subox doe?

[ Voor 3% gewijzigd door Darkangle op 07-08-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik zelf heb 5 liquids besteld van Zwoof.nl voor zo'm 20 euro totaal.
Die lagen de volgende dag netjes in de brievenbus.

Heb Shag en Dark Love van Zwoofs zelf, Mojito en King Leaves van Flavourtec en Blue Magic van American Star. Geen idee of er wat tussen zit want kan ze nog niet proberen maar zie wel net dat de track & trace sinds 9u vanmorgen zegt dat m'n Subox in het land is, nu nog door de douane heen. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
6mg is wel genoeg voor de 0.5ohm coils.

Ik haal zelf veel bij Goodlifevapor. Als je daar wat lekkere smaakjes hebt gevonden en ze per 100ml besteld, worden ze echt goedkoop. Kom dan rond de 2 euro per 10ml als er acties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:45:

Ik haal zelf veel bij Goodlifevapor. Als je daar wat lekkere smaakjes hebt gevonden en ze per 100ml besteld, worden ze echt goedkoop. Kom dan rond de 2 euro per 10ml als er acties zijn.
Nice. Gaan we daar nog even browsen. Mijn vrouw lijkt erg gecharmeerd te zijn van cookie dough (een collega van haar vaped, lekker makkelijk overhalen dan, gezien die CE4 niet echt overtuigt) mengsels, dus eens kijken of ze daar wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Radiance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:39:
Ik zelf heb 5 liquids besteld van Zwoof.nl voor zo'm 20 euro totaal.
Die lagen de volgende dag netjes in de brievenbus.

Heb Shag en Dark Love van Zwoofs zelf, Mojito en King Leaves van Flavourtec en Blue Magic van American Star. Geen idee of er wat tussen zit want kan ze nog niet proberen maar zie wel net dat de track & trace sinds 9u vanmorgen zegt dat m'n Subox in het land is, nu nog door de douane heen. :)
zwoof.nl lijk een persoonlijke pagina te zijn van een kind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Haha zwoofs.nl bedoelde ik.
Ik tik met 1 hand want zit in het gips en het is ook nog eens m'n slechte hand dus tsja, foutje is snel gemaakt :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Darkangle schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Nice. Gaan we daar nog even browsen. Mijn vrouw lijkt erg gecharmeerd te zijn van cookie dough (een collega van haar vaped, lekker makkelijk overhalen dan, gezien die CE4 niet echt overtuigt) mengsels, dus eens kijken of ze daar wat hebben.
Dan zou ik zeker Deadly Sin van Goodlife eens proberen. Een heerlijke koekjes vape. Maar wel heftig om de hele dag door te vapen. De liquids die ik van Goodlife de hele dag door kan vapen zijn El Kamino (Tabak met een zoetje) en 9 2 5 (Tabak met een lichte koffiesmaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dubbeldekkert schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Dan zou ik zeker Deadly Sin van Goodlife eens proberen. Een heerlijke koekjes vape. Maar wel heftig om de hele dag door te vapen. De liquids die ik van Goodlife de hele dag door kan vapen zijn El Kamino (Tabak met een zoetje) en 9 2 5 (Tabak met een lichte koffiesmaak)
Even practisch bekeken; gebruik je dan gewoon meerdere tankjes om te switchen op een dag?

En btw bedankt voor de tips, we gaan ze even bestellen. Vrouwlief vroeg ook om koffie smaak, en karamel om met de koffie te mengen (en met de cookie dough).

[ Voor 14% gewijzigd door Darkangle op 07-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik krijg net tot mijn stomme verbazing een berichtje dat m'n Subox vandaag geleverd is maar was helaas niet thuis.
Het pakketje is ook nooit bij de douane geweest volgens de track & trace... Was van woensdag uit gegaan maar dat zou dus betekenen dat er maar 5 werk dagen overheen zijn gegaan vanaf de zending tot levering. Nu kan ik helemaal niet wachten haha.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Darkangle schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

Even practisch bekeken; gebruik je dan gewoon meerdere tankjes om te switchen op een dag?

En btw bedankt voor de tips, we gaan ze even bestellen. Vrouwlief vroeg ook om koffie smaak, en karamel om met de koffie te mengen (en met de cookie dough).
Ik heb inderdaad meerdere atomizers, al moet ik zeggen dat ik sinds de Subtank mini eigenlijk niet meer switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:45:

Ik heb even gekeken, maar www.goodlifevapor.nl komt uit op www.ecigsmart.nl (heeft een winkeltje in den haag). Is deze die je bedoelde of het .com domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ah, ok.

Welke levertijden moet ik bij hun aan denken?

Dat Den Haag winkeltje (is erg klein) ziet er ook wel degelijk uit tbh. Ze bieden de Subox mini daar ook aan, en voor een schappelijke prijs. Ik zit te overwegen om het online bij dat denhaag winkeltje te bestellen zodat ik hem morgen of overmorgen al heb ipv 6 weken wachten op banggood o.i.d.. Bij hun kom ik op 100,29 euro uit voor een Subox, deadly sin efluid (cookie dough) en een 18650 batterij.

Bij bangood, is het handig om de "Drop Shipping Order (Remove Banggood logo from the package.)" optie te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
Goodlife is er meestal na een dag of 5. USPS is best snel met verzenden, al hadden ze een tijd terug wat problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik kon mijn Subox net ophalen op het postkantoor.
M'n eerste indruk is...wennen. Ik was iets te enthousiast aan het begin dus moest zowat aan de beademing :P
Heb hem nu even laten rusten en wat gespeeld met de wattage en het gaat nu al wat beter al vind ik de smaak wel tegenvallen van Dark Love liquid van Zwoofs maar dat zal wel aan de liquid liggen of aan het feit dat ik vlak daarvoor nog gerookt had (pakje is bijna leeg)

Het apparaat zelf voelt vrij zwaar en degelijk aan.
Het batterij klepje blijft keurig zitten en de display is prima af te lezen.
Ik vape nu met een 0.5 ohm coil die er standaard in zit maar ben ook wel benieuwd naar de 1.5 coil voor MTL vapen. De RBA laat ik nog even voor wat het is, m'n hand zit momenteel in het gips en heb er geen ervaring mee dus dat lijkt me nog niet handig :P

De echtheid code op de doos bevestigde trouwens dat het om een authentiek exemplaar gaat.
Ik heb hem bij Banggood besteld voor in totaal 57 euro en hij is na verzenden 5 werkdagen onderweg geweest, erg snel dus vind ik.

Ik kan eigenlijk nu niet wachten om ook de andere liquids te gaan proberen die ik besteld heb maar daar wacht ik toch maar ff mee totdat mn tank leeg is, moet die Dark Love natuurlijk wel een kans geven :P
En natuurlijk kijken of ik van de normale sigaretten af kan blijven... :)
Darkangle schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Bij bangood, is het handig om de "Drop Shipping Order (Remove Banggood logo from the package.)" optie te gebruiken?
Ik heb dit niet gedaan en de doos zat in schuimfolie met een zwarte plastic zak eromheen waar geen logo od van Banggood op stond.
M'n pakketje is verder ook nooit bij de douane geweest volgens de track & trace. Vrijdag aangekomen in Nederland, zaterdag bezorgd maar omdat ik niet thuis was vandaag zelf afgehaald bij een post agentschap in de buurt.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Ik heb een Taifun GT-T v2 overgenomen van iemand. Is dat wat voor op een Vamo V5 of Sigelei SX200 ?
En welke watten cq lont tbv tussen de homemade coil kan ik het beste kopen en waar ? Kruidvat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dark love eenmaal geprobeerd en die was echt goor. Heb de coil moeten vervangen omdat het zo verrot was ingetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik vind de smaak nog steeds vrij flauw maar op 33 watt is ie wel aardig.
Hij heeft een wat scherpe nasmaak vind ik (6mg nicotine) maar tijdens het dampen lichtzoet met karamel en koffie tinten.

Ben de rest van de middag op onderzoek geweest naar de RBA coil en denk dat ik toch maar zelf coils ga maken. Zo moeilijk ziet het er allemaal niet uit, zeker niet met een kit als deze: Coil Master DIY Kit
Ik kan ook wel gaan klooien met een schroevendraaier maar moet dan ook nog steeds een tang en ohm meter aanschaffen en dit tooltje lijkt me gewoon handig en is los ook 25 euro geloof ik dus al met al niet zo achterlijk duur.

Wat draad kopen, katoen kopen en proberen maar. Ook al zou ik 10m draad verkloten plus een zak katoen is dat nog steeds goedkoper dan fabriek coils en neem aan dat het me binnen die tijd toch wel moet lukken :P Zat er ook aan te denken die coils pre made aan te schaffen van Kanger met katoen erbij voor 10 euro 20 stuks maar na wat filmpjes ben ik toch wat minder afgeschrikt om het helemaal zelf te doen.
Denk zelfs dat het met een half bruikbare hand wel te doen is. :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die pre mades zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ja dat zal inderdaad best maar het lijkt me ook wel leuk het zelf te maken en een stuk goedkoper.
Zit nu even op FastTech te kijken en daar is zo'n coil jigger maar 5 dollar voor een setje van 3 (2, 2,5 en 3mm diameter).
Het etuitje van die Coil Master set is dan wel weer erg nice en de andere tools die erbij zitten ook maar of dat nou echt 45e waard is allemaal...wel handig voor op reis in ieder geval. Ik ga dr nog eens over nadenken en in de tussentijd vrolijk verder dampen :)
Heb in ieder geval nog geen trek gehad in een normale sigaret dus dat is een goed begin zou ik zeggen! :D

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
418O2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb dark love eenmaal geprobeerd en die was echt goor. Heb de coil moeten vervangen omdat het zo verrot was ingetrokken
De Dark Love is een tijdje mijn ADV geweest, maar op een gegeven moment kon ik hem ook niet meer hebben. Hij smaakte gewoon echt goor.
Tegenwoordig mix ik mijn eigen ADV (zwarte koffie/caramel van CdD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben sinds twee dagen ook compleet over gestapt (pakje Lucky Strike per dag) naar vapen. Nu heb ik in een winkel in Rotterdam gewoon een start setje gehaald. Volgens mij allemaal van het merk Puff. Het bevalt me echt prima en ik heb zeker geen zin in normaal roken, maar nu ik de webshops voor vapen eens aan het afstruinen ben kom ik wel heel veel verschillende dingen tegen.

Ik wil bijvoorbeeld graag een tweede set, voor als de ander op/stuk of welke andere manier dan ook niet functioneert. Nu hoef ik geen tweede van dit merk, want het is natuurlijk leuk om wat uit te proberen. Zoals ik al zei, te veel bomen in een bos op de webwinkels, dus wie kan mij van advies dienen voor een tweede starters set?

- Pakje per dag roker
- Altijd peppermint/spearmint smaakjes gerookt
- Zal niet veel van smaak wisselen
- Prijs tussen de 0 en 80 euro
- Het liefst een merk waar ik bij kan uitbreiden (of zijn de aansluitingen van deze dingen universeel?)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kanger subox. 55 euro op banggood.com.

Back2school op goodlifevapor.com geeft je nu 25% korting, wel creditcard nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Is banggood net zo'n drama als gearbest met verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Banggood is geen probleem met verzenden. Duurt net zolang als Fasttech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Week of drie dus. Gearbest loopt vaak richting de vijf a zes weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mjn subox was 9 dagen onderweg met banggood, net als de meeste banggood bestellingen

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Na een jaar ofzo niet gedampt te hebben door veel problemen toch weer interesse gekregen dankzij luckyjan.
Afgelopen week 2 units geprobeerd (uit onderstaande foto) en dat dampte echt heel lekker en smooth en ik ben weer over :)
Vandaag de Innokin iTaste Cool Fire IV besteld op aanraden van jan.
Afbeeldingslocatie: http://innokin.com/media/com_hikashop/upload/cf4p32.jpg
icm Aspire Nautilus tanks

De startpost is nooit meer bijgewerkt zie ik, zal ik de oude hardware maar weghalen? wat er nu staat kan echt niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Gman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:45:
Na een jaar ofzo niet gedampt te hebben door veel problemen toch weer interesse gekregen dankzij luckyjan.
Afgelopen week 2 units geprobeerd (uit onderstaande foto) en dat dampte echt heel lekker en smooth en ik ben weer over :)

[...]

[afbeelding]

De startpost is nooit meer bijgewerkt zie ik, zal ik de oude hardware maar weghalen? wat er nu staat kan echt niet meer :X
Ben nu een paar dagen bezig met het testen van de Cool Fire IV en ik kan nu al zeggen dat het kwalitatief de beste mod is die ik bezit. Hij ziet eruit en voelt als een top product en de aan en uit schakelaar aan de onderkant, waarmee je hem analoog kan uit zetten, is ook briljant. Geeft een veilig gevoel als ie in je broekzak zit ;)
Hopelijk lukt het deze keer wel Gman. Tijdens ons gesprek op Campzone besefte ik pas dat het toch best wel lastig is om iemand die niet zo ver in het dampen zit uitleg te geven over recoilen en zelf liquid mixen haha.
Als ik het niet vergeet (kom terug van vakantie en meteen naar een lanparty) zal ik over 3 weken op de X-life lanparty ook mijn recoil spullen meenemen om dat een keer te laten zien.
Zoals jullie op deze foto kunnen zien was ik goed voorzien met dampspullen (koffertje zit vol liquid) in de bouwkeet op Campzone :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LRdtods.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:15
Lol...Aspire fan?

[ Voor 33% gewijzigd door breagor op 12-08-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yeah big Fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb nu een Taifun GT II op een Sigelei SX200 ( 20 Watt ).
Maar als ik die vul met zeg 3 ml dan lekt hij kortstondig via de air-intake gaatjes ?
Zit er iets verkeerd ? Doe ik iets verkeerd ? Is hier iets aparts mee....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Kwestie van overdruk in de tank denk ik. Vaak als ik mijn Nautilus tank vul dan moet ik in het begin ook even vuren en tegelijkertijd blazen (damp wolk uit het airflow gaatje) totdat ie goed voelt en dus de druk in de tank goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik ben net begonnen met ecigs, en ging gedeeltelijk ook op de startpost af. Het is inderdaad wenselijk deze iets te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Darn, de Subox is uit de reclame bij banggood voordat ik hem kon bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter

[...]

[afbeelding]

Nooit meer is nogal overdreven, ik heb hem destijds (deel 2) een flinke overhaul gegeven, maar sindsdien is er veel gebeurd. Vooral de ready to go hardware kan wel een upgrade gebruiken ja. Al die ego meuk kan er onderhand ook wel uit. :P (Veel betere betaalbare instaphardware)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yes gevonden om de 2 contactpunten waar de homebuild coil komt zit een hulsje deze is axiaal te verschuiven waardoor hij beter aansluit op de "schoorsteen" bij de Taifun GT II. Die zat net iets te laag...

Verder zoek ik nog cappuccino e-liquid in 4..5..6 mg nicotine weet iemand daar een betaalbaar ( buitenlands ) adres voor. Liefst in wat grotere flesjes van 30 of 50ml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

GaMeOvEr schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Nooit meer is nogal overdreven, ik heb hem destijds (deel 2) een flinke overhaul gegeven, maar sindsdien is er veel gebeurd. Vooral de ready to go hardware kan wel een upgrade gebruiken ja. Al die ego meuk kan er onderhand ook wel uit. :P (Veel betere betaalbare instaphardware)
Misschien tot die tijd even in de TS aangeven dat de info outdated is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Mijn review van de Cool fire IV (de opvolger van de 3 zou je zeggen maar die is er nooit geweest haha).

http://www.dampforum.nu/t...in-cool-fire-iv/?p=650201

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YSbcd89.jpg

• Darkangle
luckyjan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:42:
Mijn review van de Cool fire IV (de opvolger van de 3 zou je zeggen maar die is er nooit geweest haha).

[afbeelding]
Leuke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hulp nodig. Ik had een e-smoker, maar die ben ik verloren vorige week. Vier dagen niet gerookt, gister begonnen met echte sigaretten. Ik ben daarom opzoek naar een online locale leverancier (geen 3 weken wachten op een China levering)

Bovendien geen zin om weer 45 euro uit te geven.

Weet iemand een locale leverancier en daarom dus snelle levertijden voordat alles weer uit de hand gaat lopen met echte sigaretten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:44:
Ik heb hulp nodig. Ik had een e-smoker, maar die ben ik verloren vorige week. Vier dagen niet gerookt, gister begonnen met echte sigaretten. Ik ben daarom opzoek naar een online locale leverancier (geen 3 weken wachten op een China levering)

Weet iemand een locale leverancier en daarom dus snelle levertijden voordat alles weer uit de hand gaat lopen met echte sigaretten?
Doe jezelf een lol en neem iets goeds. Die goedkope prullen zijn niet echt duurzaam en bieden niet de juiste ervaring die je zoekt.

Ik zou een subox regelen. In nl 80-90 euro, China 60 (duurt ongeveer 10 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
luckyjan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:42:

Nice, ik heb 'm in de startpost gezet (tevens oude modellen weg en enkele plaatjes gefixt)
Die heb ik trouwens nog goedkoper gespot op aliexpress
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:44:

Kijk bijvoorbeeld hier even als je iets in NL wil bestellen.
https://www.zwoofs.nl/mods/boxmods/

Ik zie trouwens een trend naar meer wattage tov een jaar terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 15-08-2015 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Gman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:24:
[...]

Ik zie trouwens een trend naar meer wattage tov een jaar terug.
Mensen zeggen dat PC ontwikkelingen hard gaan, maar de ontwikkelingen in de dampscene gaan in turbo-modus in het kwadraat.

Ik damp nu een jaar en weet nog heel goed wat er toen beschikbaar was. Begonnen met een Ego-C'tje en de Nautilus was de bomb! :+ Ik hoef jullie niet uit te leggen wat er nu allemaal voor moois beschikbaar is :)
Ik ben zo ontzettend benieuwd waar we over een jaar weer staan.

Wat verwachten jullie aan nieuwe features? Ik denk dat TC volwassener wordt en de standaard wordt. De wattage race is denk ik al gelopen met 150-200W devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Temp control maakt imo hoge wattages onnodig. Je stelt straks gewoon een temperatuur in en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zelf denk ik ook dat Temperatur Controlled het nieuwe wordt. Als het goed geïmplementeerd wordt heb je geen verbrande coils/dry-hits meer, en je hoeft je ook niet druk te maken over wattages en dergelijke. Het device zelf zal denk ik wel ergens in de tot 100 Watt categorie vallen, maar dat reguleert zichzelf dan wel.

Moet het natuurlijk wel een beetje volwassen worden en bij voorkeur niet met materialen zoals nikkel werken. (wat nu het meest gangbaar is, al komt titanium eraan)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik heb dus zojuist de smok x cube 2 ontvangen, is het hierin een must om er 2 nieuwe batterijen in te doen of kan ik er gewoon 2 vers opgeladen batterijen in doen?(allebei samsung 25r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
2 nieuwe batterijen die je altijd samen blijft gebruiken en laden.

Voor zo'n device die met meerdere batterijen werkt, moet je altijd met matched sets werken, om issues te voorkomen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GaMeOvEr schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:49:
2 nieuwe batterijen die je altijd samen blijft gebruiken en laden.

Voor zo'n device die met meerdere batterijen werkt, moet je altijd met matched sets werken, om issues te voorkomen.
I second that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Ok, gelijk maar even bestellen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38

mymind*

A Beautiful Mind

Momenteel heb ik een subtank mini maar dat sub-ohmen is niet echt mijn ding. Dus ik wil nu eens een Nautilus (of eigenlijk een Beyond Vape Silo) proberen.

Heeft iemand een adresje waar ik de Beyond Vape Silo kan bestellen? Ik heb al gezocht maar buiten provapes.co.uk kan ik zo snel niets vinden. Misschien kennen jullie goede webwinkels in Duitsland o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
mymind* schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:54:
Momenteel heb ik een subtank mini maar dat sub-ohmen is niet echt mijn ding. Dus ik wil nu eens een Nautilus (of eigenlijk een Beyond Vape Silo) proberen.

Heeft iemand een adresje waar ik de Beyond Vape Silo kan bestellen? Ik heb al gezocht maar buiten provapes.co.uk kan ik zo snel niets vinden. Misschien kennen jullie goede webwinkels in Duitsland o.i.d.?
Subohmen is niet verplicht op de Subtank natuurlijk :) Je kunt ook de 1.5ohm coils aanschaffen of zelfs coils draaien met hogere ohm-waarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mymind* schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:54:

Al eens de 1.5ohm coils geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38

mymind*

A Beautiful Mind

Trent900 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Subohmen is niet verplicht op de Subtank natuurlijk :) Je kunt ook de 1.5ohm coils aanschaffen of zelfs coils draaien met hogere ohm-waarden. :)
Met de 1.2 ohm coils vond ik het ook niet geweldig. zal 1.5 zo'n groot verschil maken? Had begrepen dat ik het voor mouth to lung vaping toch het beste in de Nautilus hoek moet zoeken.

edit: Daarnet m'n Taifun GT nog maar eens een keer van een coil voorzien. 1.8 Ohm. Dat vaped toch een stuk 'rustiger'. Het draaien van die coils vind ik altijd zo'n gedoe :) Misschien eens kijken naar prebuild coils. Iemand daar goede ervaringen mee?

[ Voor 34% gewijzigd door mymind* op 16-08-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:59
Heeft iemand ervaring met dampen in Zweden? Ik zit vanaf volgende week in Zweden, en ik zocht net wat op het internet over dampen daarzo. Blijkt dat in Zweden alleen nicotine-vrije vloeistof verkocht mag worden. Ik neem aan dat ik wel gewoon zo'n 100ml mag meenemen in mijn koffer?

//edit
Op internet enkele Zweedse webshops gevonden waar ze gewoon liquids verkopen met nicotine. En flesjes groter dan 10ml. Zal dus vast geen problemen opleveren.

Ik blijf er een jaar overigens, dus wel handig om te weten of ik het daar gewoon kan kopen. :+

[ Voor 32% gewijzigd door WernerL op 16-08-2015 18:16 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Zaterdag met de vrouw lekker op stap gegaan, en 2x Subox Mini gekocht en wat 100ml liquids (de deadly sin, en melon boba).

Wat een wereld van verschil! Ik zat eerst met zo'n pen model te hasslen, maar dat is echt niets in vergelijking...

Nu vind ik de deadly sin nogal zwaar smaken voor een alledaagse puf, en de mellon is wat zoet (heb mijn vrouw laten kiezen, die zat nog op shag). Ze zijn wel lekker hoor.

Zijn er aanraders die wat rustiger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoeveel mg nicotine heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Voor de Subox gebruiken we 6mg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Darkangle schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Voor de Subox gebruiken we 6mg
Dan ligt het daar niet aan. Je moet ook wennen aan zwaardere apparaten.

Ik vind pink pulldown en black blue en Bloody erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Dan ligt het daar niet aan. Je moet ook wennen aan zwaardere apparaten.

Ik vind pink pulldown en black blue en Bloody erg lekker :)
Pink pulldown (pink pany droppers heete die geloof ik) heb ik geprobeert, die was wel lekker. Die andere 2 zal ik even bestellen.

Nog een vraag; banggood heeft vrij goedkoop die Hangsen 50 ml flesjes. Is dat nog wat, of is dat echt zonde van de 5 euro? Ik zat zelf te denken aan de banana, redbull en Apple Cinnamon Cranberry (is bijelkaar 12,50 voor de 50ml versies).

Vieze troep, of leuk voor eens te kunnen afwissellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind die goedkope meuk vaak niets, anderen vinden het prima.

Ik heb voornamelijk goodlife. Tijdens kortingsacties zit ik dan meestal rond de 2eu per 10ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
418O2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:20:
Ik vind die goedkope meuk vaak niets, anderen vinden het prima.

Ik heb voornamelijk goodlife. Tijdens kortingsacties zit ik dan meestal rond de 2eu per 10ml.
Aanbiedingen op http://www.goodlifevapor.com/ neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja. Die hebben regelmatig 20-30% korting. En anders sowieso 10% met de code vapetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hangsen Red Bull(Red Energy) Flavor Electronic Cigarette E-liquid 50ml (SKU192177)
Capacity: 50ml 6mg
× Remove ♥ Add to wish list ≡ Save for later
€4.57
€6.18
€-1.61 -+ €4.57

Hangsen Banana Flavor Electronic Cigarette E-liquid 50ml (SKU147262)
€4.57 -+ €4.57

Hangsen Apple Cinnamon Cranberry Flavor E-Cigarette Tobacco Tar Oil (SKU110255)
€4.76 -+€4.76

Hangsen Coca Cola(Red Cola) Flavor Electronic Cigarette E-liquid 50ml (SKU192174)
€4.57 -+ €4.57

Meh, het klinkt alsof ze niet de beste zijn, maar op die manier staan er weer een paar fluids op de plank, zodat we iig niet ooit zonder zitten. En wie weet, misschien zit er wel iets tussen wat ik daadwerkelijk lekker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Yes, we hadden wat random efluids gehaald, en we hebben een winnaar (niet lachen als het al bekend is;) ) The Muffin Man. Appel kaneel taart achtige smaak, lekker vol van smaak, en word alleen maar beter hoe meer W.

Aangenaam verrast.

[edit] Is het misschien leuk om in de TS aanbevelingen te doen voor bepaalde Eliquids (kan ik misschien wel bij helpen)? Ik kon hier niet echt iets terug vinden in de TS, en heb een uur in een zaak van alles staan testen (met alle gevolgen van teveel nicotine binnen van dien) op slechte vapes om een beetje een idee te kunnen krijgen van wat lekker was en wat niet.

En dan nog is het weer geheel anders als je het in je eigen damper stopt (die zoete smaken worden nogal intensief bv, ten opzichte van de E4 tankjes in de shops).

Het is maar een gedachte.

[ Voor 54% gewijzigd door Darkangle op 18-08-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan iemand mij een goede tank aanbevelen, ik gebruik zelf al jaren de Vivi Nova 3.5 ml. Mijn tanks zijn rap aan het verslijten en op buitenlandse sites zie ik wel een aantal grote tanks zoals de SMOK. En misschien een goede shop die niet te duur is, in Duitsland bijvoorbeeld. China hoeft van mij niet, duurt te lang..

Misschien deze website wat? http://www.e-smokey24.de/...ub-Ohm-Tank:::75_635.html

By the way, die 10 ml flesjes restrictie, geldt dat ook in Duitsland en andere Europese landen of alleen in Nederland.

btw, dit mag wel geupdate worden in de OP.
Arsenius 6 september 2012
Joyetech eVic + Vivi Nova
eCab
Joyetech eVic+Vivi Nova
Nu
Arsenius 6 september 2012
Innokin iTaste MVP V2.0 + Vivi Nova
eCab
Kanger Evod + iClear 16 A en D
Mijn eVic is al een tijdje dood, en vrij erg beschadigd. Hier en daar laten vallen. Maar toch wel bijna 1.5 jaar dagelijks in gebruik geweest.

Nu is de MVP mijn main vapert, en daar komt binnenkort een Eleaf iStick 40 watt TC Box Mod bij.

Nu dus nog op zoek naar nieuwe grote tanks (3.5ml >) en flesjes van dekang die groter zijn dan 10 ml.. :/

[ Voor 36% gewijzigd door Arsenius op 18-08-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een nieuwe dampmachine gekocht. Een Joyetech Ego One, met name vanwege het formaat en omdat ik dan mijn huidige Innokin iTaste vv als backup kan gebruiken. Paar vaatjes vloeistof erbij en ik kan weer even verder :)

(Bij zwoofs, ik hoop hem eigenlijk morgen al in huis te hebben :))

[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 18-08-2015 13:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Arsenius schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:39:
Kan iemand mij een goede tank aanbevelen, ik gebruik zelf al jaren de Vivi Nova 3.5 ml. Mijn tanks zijn rap aan het verslijten en op buitenlandse sites zie ik wel een aantal grote tanks zoals de SMOK. En misschien een goede shop die niet te duur is, in Duitsland bijvoorbeeld. China hoeft van mij niet, duurt te lang..

Misschien deze website wat? http://www.e-smokey24.de/...ub-Ohm-Tank:::75_635.html

By the way, die 10 ml flesjes restrictie, geldt dat ook in Duitsland en andere Europese landen of alleen in Nederland.

btw, dit mag wel geupdate worden in de OP.

[...]

Nu

[...]

Mijn eVic is al een tijdje dood, en vrij erg beschadigd. Hier en daar laten vallen. Maar toch wel bijna 1.5 jaar dagelijks in gebruik geweest.

Nu is de MVP mijn main vapert, en daar komt binnenkort een Eleaf iStick 40 watt TC Box Mod bij.

Nu dus nog op zoek naar nieuwe grote tanks (3.5ml >) en flesjes van dekang die groter zijn dan 10 ml.. :/
Zaterdag een Kangertech Subox mini x2 gescoord, en ben er zeer over te spreken (tanks zijn 4.5ml). Opgehaald in een winkel in Den Haag, prima te doen :). Gelijk 2 50ml flesjes bij gehaald en een paar kleintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Subox is voor zowel beginners als geavanceerde dampers erg geschikt. De occ verticale coils dampen als een kanon en zelf bouwen is erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24
het schroefdraad van mijn itaste mvp is versleten :S (de schroefdraad de nautalus mini is perfect in orde). is dit normaal dat dit bijna helemaal wegslijt binnen een jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Innokin CoolFire IV besteld via aliexpress. Over een maand of twee maar eens een Billow v2 bestellen denk ik. Dat ding ziet er erg goed uit voor de prijs :)
fuqua schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:40:
het schroefdraad van mijn itaste mvp is versleten :S (de schroefdraad de nautalus mini is perfect in orde). is dit normaal dat dit bijna helemaal wegslijt binnen een jaar ?
Ik weet niet hoe dat bij de MVP zit, maar de eerste generatie Eleaf iStick had hier ook heel erg last van.

[ Voor 48% gewijzigd door Krentenbol op 18-08-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Krentenbol schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:02:
Innokin CoolFire IV besteld via aliexpress. Over een maand of twee maar eens een Billow v2 bestellen denk ik. Dat ding ziet er erg goed uit voor de prijs :)

[...]
Ik weet niet hoe dat bij de MVP zit, maar de eerste generatie Eleaf iStick had hier ook heel erg last van.
toch spijtig, men legt er best wel wat centen voor neer en dan binnen een jaar dit. 8)7 blijkt er ook maar 3 maanden garantie op te zitten en deze vorm van slijtage valt er niet eens onder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:59:
[...]
toch spijtig, men legt er best wel wat centen voor neer en dan binnen een jaar dit. 8)7 blijkt er ook maar 3 maanden garantie op te zitten en deze vorm van slijtage valt er niet eens onder :?
Mwoah, volgens de winkelier valt het er niet onder... Als je op je strepen gaat staan zal de winkelier gewoon garantie moeten geven, óók buiten die drie maanden en óók voor deze vorm van slijtage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:21:
[...]

Mwoah, volgens de winkelier valt het er niet onder... Als je op je strepen gaat staan zal de winkelier gewoon garantie moeten geven, óók buiten die drie maanden en óók voor deze vorm van slijtage...
nahja ik heb bij zwoofs de innokin cool fire 4 besteld, schijnt erg populair te zijn met goede recenties. Ga ik een groot verschil merken btw ? mn itaste doet 11w en de coolfire 40w :>

• gooddaddy
Deze week de Pioneer4You IPV D2 binnengekregen. 75 Watt/50 Joule Temperature control. Ni200 coil gedraaid in mijn Kayfun en dampen maar. Echt een fantastische MOD met alle goede dingen gecombineerd (verende pool, magneetsluiting op batterij-kap, lekker klein).

• Floor-is

Floor-is

5.2

Floor-is schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:05:
Ik heb een nieuwe dampmachine gekocht. Een Joyetech Ego One, met name vanwege het formaat en omdat ik dan mijn huidige Innokin iTaste vv als backup kan gebruiken. Paar vaatjes vloeistof erbij en ik kan weer even verder :)

(Bij zwoofs, ik hoop hem eigenlijk morgen al in huis te hebben :))
Tot op heden elke keer dat ik een nieuw tankje koop is de beleving weer heel anders. Nu met de Ego One is dit wederom het geval.

Waar de Mini Viva Nova van Aspire me meer smaak bracht, krijg ik met deze combinatie veel meer lucht én veel meer damp. Een heel andere gewaarwording dus :)
Wat is hij bovendien heerlijk klein! De batterij mét tankje is kleiner dan alleen de batterij van m'n Innokin iTaste. Ja hij is dikker, maar dat wist ik wel.

Bericht hierboven

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hallo een E-sigaret-noob hier! Ik rook zo'n 4 pakjes per week momenteel en ben het helemaal spuugzat. Het lukt me wel om 1 week te stoppen, maar zodra er feesten aankomen of avonden met drank wordt het pakje al snel gehaald. Ik wil daarom een uiterst simpel setje halen om zsm af te bouwen en helemaal te kappen (binnen een paar maanden):

https://go-vapour.nl/prod...ngle-starterset-ce-4-wit/
https://go-vapour.nl/prod...-e-liquid-black-box-10ml/

Iemand enig idee of dit een oké aankoop is? Voor 20 euro verwacht ik niet heel veel, maar lijkt me wel een prima instap setje? :D

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

stin00 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:26:
Hallo een E-sigaret-noob hier! Ik rook zo'n 4 pakjes per week momenteel en ben het helemaal spuugzat. Het lukt me wel om 1 week te stoppen, maar zodra er feesten aankomen of avonden met drank wordt het pakje al snel gehaald. Ik wil daarom een uiterst simpel setje halen om zsm af te bouwen en helemaal te kappen (binnen een paar maanden):

https://go-vapour.nl/prod...ngle-starterset-ce-4-wit/
https://go-vapour.nl/prod...-e-liquid-black-box-10ml/

Iemand enig idee of dit een oké aankoop is? Voor 20 euro verwacht ik niet heel veel, maar lijkt me wel een prima instap setje? :D
Nee, dat is het niet. Ik ben bang dat je heel snel spijt hiervan gaat krijgen en beter een paar tientjes extra kunt investeren. De eGo-T CE4 is al flink verouderd en intussen is er veel beter spul te krijgen. Anders loop je het risico dat het dampen niet voldoet voor je en je toch weer gaat/blijft roken. Ik kan je van harte aanraden om voor iets anders te gaan, zoals een eGo One: https://www.zwoofs.nl/joyetech-ego-one/ ja, het is inderdaad een stukje duurder, maar als je dat afzet tegen hoeveel je bespaart aan sigaretten als je inderdaad gestopt bent, valt dat hartstikke mee ;) Voor wat betreft liquids is er maar één goed advies: koop veel verschillende soorten en probeer ze uit. Staar je niet blind op tabakssmaken omdat je altijd tabak gerookt hebt. Veel mensen vinden andere smaken uiteindelijk toch lekkerder, dus geef ook die een kans. Als je elke keer 5 soorten liquids bestelt, zitten er vaak 1 of 2 bij die je oké vindt, 1 of 2 die je niks vindt en 1 of 2 die je echt lekker vindt. Zoek en gij zult vinden ;)

• stin00
  • Niet online
Krentenbol schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:15:
[...]

Nee, dat is het niet. Ik ben bang dat je heel snel spijt hiervan gaat krijgen en beter een paar tientjes extra kunt investeren.
Wel verdorie, daar was ik al bang voor.. Goedkoop is duurkoop :+
De door jou gelinkte ziet er wel fancy uit, al moet ik wel zeggen dat ik hoop met maximaal 4-6 maanden e-roken helemaal van het roken af te zijn. Maar dan nog is het de investering meer dan waard, aangezien ik momenteel maandelijks voor €100,- oprook (4 x 6 euro per week).

Deze leek me ook wel interessant: https://www.zwoofs.nl/sta...assthrough-single-zwoofs/ maar is zo te zien ook van stuk mindere kwaliteit gezien het design.

Ik zal er direct een aantal smaken bij bestellen :) Is het aan te raden direct allerlei Coils van 0.5 Ohm erbij te bestellen of is dat niet echt nodig nog direct? Want dan kan ik deze eventueel in de toekomst bestellen als ik weer een batch liquids nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
om eerlijk te zijn zou ik niet meteen gaan sub-ohmen (coils gebruiken met een weerstand beneden de 1 ohm) dat kan nogal heftig zijn. Dus als je voor de ego-one gaat zou ik de 1ohm coils erbij bestellen en niet de 0.5ohms (maar ze worden beiden meegeleverd, dus je kunt ook eerst even testen welke beter bevalt).

Ik zelf vind dit een goede starter kit: http://www.smokesmarter.nl/istick-nautilusmini-set.html

de mod (modifiable device, wat betekent dat je wattage/voltage kunt instellen) is wel een iets ouder model, maar voldoet nog prima. De tank die erbij zit is nog steeds een van de betere tanks voor MTL (mouth to lung, de rook damp eerst in de mond dan in de longen, net als bij roken).

Wel nog weer iets duurder, maar je hebt dan ook meteen een stapeltje coils erbij zodat je even vooruit kunt.

Wil je liever een mod die iets meer op de toekomst is gericht zodat je later meer mogelijkheden hebt kun je ook de volgende set overwegen:

- Istick 40W TC: 45,-
- nautilus mini: 28,-
- extra coils: 14,-

Is in principe dezelfde set, alleen dan met een Mod waarmee je later ook nog kunt sub-ohmen of gebruik kunt maken van TC (temparature control, je stelt dan de temperatuur in ipv wattage/voltage).
Maar ja dan ben je nog weer iets duurder uit.

Ik zou beginnen met een liquid met 12mg nicotine...

[ Voor 7% gewijzigd door breagor op 21-08-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sub-ohm hoeft natuurlijk niet, dat gezegd hebbende.. Ik vind de Ego One met een 1ohm weerstand juist erg prettig, prettiger dan ik voorheen met de mouth-to-lung setup had. (iTaste vv icm Mini Viva Nova. Een mod met een goede tank.)

Er zijn een paar dingen die je wel moet bedenken:
1. Met de Ego One ga je gelijk naar de longen, het is niet bedacht voor mouth-to-lung :)
2. Vloeistoffen zijn de grootste uitdaging. Bestel daarom proefsetjes als je die vinden kunt, proef verschillende smaken, probeer eens wat gekke dingen. Momenteel is mijn favoriet zoethout van Liqua, of kokos van flavourtec.
3. Bespaar bij voorkeur niet op de kwaliteit van je vloeistof. Je hoeft ook weer niet gelijk €8 per 10ml uit te gaan geven aan Vaponaute bijvoorbeeld, maar goedkope vloeistof is vaak wel vaak inherent aan mindere smaakbeleving.

En als laatste, mijn mening: ik heb nog geen vloeistof gevonden die de behoefte aan nicotine weet te stillen. Op zich is een nicotineverslaving ook niet echt een erge. Het probleem zit hem er meer in dat je een gewenning hebt. Juist daarbij helpt dampen enorm.

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 21-08-2015 09:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
je hebt gelijk bij de ego-one zitten ook 1 ohm coils, post iets aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh voor wat betreft coils: juist als je voor de Ego One gaat krijg je er twee bij. Een 1 en een 0.5ohm versie. Probeer eerst welke je het beste bevalt.

Ik heb zelf nog een beetje moeite met wanneer het nu precies tijd is om een coil te vervangen en of er een methode is om je coil schoon te maken. Telkens als ik van smaak wil wisselen zit ik met een coil die eerst beide smaken mengt en dan langzaam lijkt over te gaan naar de nieuwe smaak. Iets zegt me dat ik dat nog verkeerd doe, maar ik wil ook weer niet 15 coils hebben omdat ik 13 smaken heb bij wijze van. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
@Floor-is: Koop dan een paar CLR coils. Als je een ander smaakje wilt, schroef je m open, haal je de watten eruit, spoel je m af en (als het een kanthal coil is) fik je m even droog en duw je er nieuwe watten in. Ben je zo mee klaar en watten kosten echt een drol.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb nu nog 5 coils liggen voor de Ego en nog 5 voor de Mini Viva Nova, zodra het er op lijkt dat ik daar doorheen ben ga ik CLR's bekijken.
Bedenk me trouwens dat ik wel een 2e tankje had willen kopen, zit nu 'vast' aan één smaak en dat gaat me toch een tikkie tegenstaan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Ik damp al een tijdje, maar wat zijn CLR's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Is een type coil voor een Joyetech atomiser die herbouwbaar is. Dus eigenlijk hetzelfde als een RBA of RDA.

Afbeeldingslocatie: http://www.joyetech.com/wp-content/uploads/2015/05/CLR_head_03.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 21-08-2015 14:14 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou ik ben door dit topic en de wil om geen ranzige pakjes Gauloise blauw meer te halen overtuigd van een aankoop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UlIaCVth.png

Zou morgen al moeten aankomen met PostNL :D
Inmiddels 48 uur geen peuk meer aangeraakt, dit moet goedkomen zo!

Bedankt voor alle adviezen heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wat is het minimale vermogen om met een home-made coil van 0.7 Ohm goed ( = verstandig ) te kunnen dampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:38:
Wat is het minimale vermogen om met een home-made coil van 0.7 Ohm goed ( = verstandig ) te kunnen dampen ?
20W-30W. whatever suits you the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik damp hier momenteel een 0,5 Ohm op 14 Watt, werkt ook prima hoor. Gewoon instellen wat je bevalt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

stin00 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:53:
Ik zal er direct een aantal smaken bij bestellen :) Is het aan te raden direct allerlei Coils van 0.5 Ohm erbij te bestellen of is dat niet echt nodig nog direct? Want dan kan ik deze eventueel in de toekomst bestellen als ik weer een batch liquids nodig heb!
Zwoofs rekent geen verzendkosten, dus je kan elke dag wat bestellen en als je dat op tijd doet, heb je het morgen nog in huis ook. Wachten met dingen bestellen omdat je later van plan bent meer te bestellen is niet nodig ;) Maar ik zie dat je idd geen extra coils besteld hebt :) Ik kan je trouwens echt aanraden om een liquid met een andere smaak dan tabak te kopen op een gegeven moment. Je zult er versteld staan van hoe lekker sommige zijn ;) In ieder geval veel dampplezier gewenst. Ik hoop dat je kunt stoppen zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Krentenbol schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:32:
[...]
Je zult er versteld staan van hoe lekker sommige zijn ;) In ieder geval veel dampplezier gewenst. Ik hoop dat je kunt stoppen zo :D
Zal binnenkort eens variëren maar blijf eerst even bij de tabakssmaak! Heb hem zojuist ontvangen en direct even gebruikt. Zeer handzaam apparaatje, wel redelijk wat gewicht maar dat is puur even wennen; hij voelt wel zeer degelijk en stevig aan. Ik snapte eerst niet hoe hij volledig uit elkaar moest, maar een youtube review bood uitkomst :) Het bijvullen ging overigens heel makkelijk, ik had veel erger verwacht zoals ik in sommige reviews las.. Peace of cake!

Ik ga hem straks even goed testen maar ik ben er nu al blij mee, zeer handzaam dingetje.
Nog bedankt voor de tips en het advies! Tot ziens sigaretten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 18:11
Na ruim 9 maanden mijn Kanger eMow te hebben versleten, toch een keer een upgrade gaan uitvoeren. Heb eigenlijk altijd gebruik gemaakt van de kant-en-klare coils, maar zoals me al eerder duidelijk is gemaakt, bespaar je een hoop met zelfwikkelen.

Een paar maanden terug waren er veel te spreken over de eLeaf iStick (50W). De Kanger Subox heeft (of had) nog een fixed 510 aansluiting, waar menig damper al van weg ging. Zijn er nog andere boxmods die jullie aanbevelen? Ik wil namelijk wel wat hoger gaan in mijn wattage. Nu hoor ik ook veel positieve reacties over de Joyetech eGo one. Is dat leuk om erbij te hebben zodat je niet altijd met zo'n grote boxmod naar festivals en feestjes moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De nieuwe kbox mini heeft een verende pin. Subox is een leuke kit. Met goede rba en goede stock coils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mini update: m'n Ego One vind ik echt een geniaal ding, op één ding na. De fire knop zit net even niet handig genoeg. Juist omdat hij zo klein is lijkt de enige beetje prettige manier om de knop de bedienen met de duim en dat wil ik eigenlijk niet. Luxeprobleem ;)

Wat een boel damp komt er vanaf, erg tof. Ik rook er nog wel bij, maar dat is in een paar dagen al terug van ~20 sigaretten naar 3-4 per dag. En de stap om die niet meer te doen lijkt eigenlijk wel te nemen, dus dat ga ik vanaf vandaag maar eens proberen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben ook niet gelijk overgegaan hoor :) geef het wat tijd
Pagina: 1 ... 5 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.