Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
rednaz420 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:08:
Iemand ervaring met 18650 batterijen van gearbest? Zijn ze origineel?
Haal ze alsjeblieft van Nkon.nl

Je wil echt geen risico nemen met batterijen. Je bespaart een keer twee euro, is dat het risico waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
Mijn vorige komen van nkon, het bespaart me 10 euro. Ik zou het ook enkel bij gearbest erop vertrouwen dat het originele zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door rednaz420 op 26-03-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 17:16
Weet iemand heel toevallig welk aroma het meest overeenkomt met de Zensation Angel Appel?

Een vriend van mij is laatst begonnen met vapen (dankzij Primera) en had zo'n flesje gehaald, samen met een Joyetech AIO. Toen ik het probeerde deed me dit echt denken aan een appel snoepje, een Napoleon zuurtje of iets dergelijks :P

Ikzelf heb een iStick 100w met een COV Phoenix, vape over het algemeen de VampireVape Heisenberg en Pinkman (Kool-Aid flavours :P). Maar die Zensation-liquid viel echt goed in de smaak!

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 12:03
michel1991 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:43:
Weet iemand heel toevallig welk aroma het meest overeenkomt met de Zensation Angel Appel?

Een vriend van mij is laatst begonnen met vapen (dankzij Primera) en had zo'n flesje gehaald, samen met een Joyetech AIO. Toen ik het probeerde deed me dit echt denken aan een appel snoepje, een Napoleon zuurtje of iets dergelijks :P

Ikzelf heb een iStick 100w met een COV Phoenix, vape over het algemeen de VampireVape Heisenberg en Pinkman (Kool-Aid flavours :P). Maar die Zensation-liquid viel echt goed in de smaak!

Bij voorbaat dank :)
TFA Green Apple - candy like green apple, like jolly rancher type flavor; ~3-6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
rednaz420 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:11:
Mijn vorige komen van nkon, het bespaart me 10 euro. Ik zou het ook enkel bij gearbest erop vertrouwen dat het originele zijn.
Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het risico voor 10 euro niet willen lopen.. kunnen ook rewrapped zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
dave1972 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:08:
Heeft iemand hier toevallig de Ijoy Combo RDTA ? zo ja hoe bevalt deze? heb hem net besteld :D
Ik heb hem ook. Prima dingetje. Ideaal dat de decks uitwisselbaar. Zo kun je er altijd wel mee uit de voeten.
Ik heb ook het RDA deck er bij gehaald. Maar hier ben ik niet zo weg van.
De bovenkant van je builddeck ligt op dezelfde hoogte als die van het RDA-deck. Hierdoor heb je geen juicwell wat er af en toe voor kan zorgen dat je gaat knoeien. Kan ook aan mij liggen hoor :O

Als RDTA vind ik hem zeer goed functioneren. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heb sinds vorige week de pico, uitstekend apparaat.

zit nu te kijken naar een alien mod met een tfv12 beast king, iemand ervaring mee? volgens mij is dit de beste tank tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
shakespeare schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:50:

zit nu te kijken naar een alien mod met een tfv12 beast king, iemand ervaring mee? volgens mij is dit de beste tank tot nu toe?
Wat mis je bij de pico? De tfv12 is pure overkill. Dit is de belachelijkste tank tot nu toe. Wolken zal je wel krijgen maar je juice stroomt weg en je smaak zal niet veels zijn. Daarbij zijn hun rba's meestal kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11

Welke tank gebruik je nu op je pico? En met welke coil en wattage?

[ Voor 4% gewijzigd door Undy op 27-03-2017 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
En besteld. 43 euro op fasttech nu

https://www.fasttech.com/search?ijoy%20rdta%20box%20mini

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Wat vinden jullie hier van die vapebands die je om je tank kan doen? Vind het het persoonlijk best grappig uitzien op sommige tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Dr0ppFTW schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:22:
Wat vinden jullie hier van die vapebands die je om je tank kan doen? Vind het het persoonlijk best grappig uitzien op sommige tanks.
Als je van jezelf weet dat je onvoorzichtig/lomp bent, zijn ze waarschijnlijk een uitkomst om te voorkomen dat het glas van je tank breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Undy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Als je van jezelf weet dat je onvoorzichtig/lomp bent, zijn ze waarschijnlijk een uitkomst om te voorkomen dat het glas van je tank breekt.
Ik wist niet eens dat ze daarvoor bedoelt zijn! Lijkt me best handig, heb al een glas van m'n melo laten sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Nee, is absoluut niet het geval. Dat is een beetje alsof je zegt "De Renault Scenic is de beste auto aller tijden". Ja hij is groot, hij kan vast ook harder dan je mag, de kwaliteit is best wel ok. Maar als je alleen spullen wilt verslepen is een busje beter, als je hard wilt zijn er andere auto's die voor minder veel harder kunnen en als je kwaliteit zoekt ben je met een A-klasse auto waarschijnlijk beter uit.

Aldus: wat zijn je criteria?
Het is mijn ding niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 27-03-2017 17:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

door een meevallertje heb ik rond de 30E te besteden voor een dripper./ rdta. Mag uit china komen, maar ik wil toch voor thuis gaan drippen ipv nog 30 verschillende tanks voor 30 verschillende smaken in te slaan.

zijn er aanbevelingen? max dual coil is voldoende. wil niet met 4 of 8 coils aan de slag.

[ Voor 50% gewijzigd door Meulugar op 27-03-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:55:
door een meevallertje heb ik rond de 30E te besteden voor een dripper./ rdta. Mag uit china komen, maar ik wil toch voor thuis gaan drippen ipv nog 30 verschillende tanks voor 30 verschillende smaken in te slaan.

zijn er aanbevelingen? max dual coil is voldoende. wil niet met 4 of 8 coils aan de slag.
Heb eigenlijk maar een advies; limitless rdta+
:) Vorige week €15,00 bij GearBest.
http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_391925.html

[ Voor 5% gewijzigd door Clavis op 27-03-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-10 10:55
Past niet :+

Afbeeldingslocatie: https://www2.pic-upload.de/img/32914365/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy

Ik ben heel erg te spreken over de Goon RDA. In mijn geval een clone. Het ding kost maar $7,50

https://www.fasttech.com/products/5585100

Enige is dat je secuur met de schroeven om moet springen anders is het kruis snel dol. Je kan er natuurlijk ook zelf andere, sterkere schroeven in zetten.
Je houd ook nog eens geld over voor andere goodies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Undy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Welke tank gebruik je nu op je pico? En met welke coil en wattage?
Op 30 watt 0.3 ohm. Soms 40 watt. Daarboven wordt de pico en het mondstuk bij mij te warm na een hijs van 3:4 sec, hebben jullie dit ook? Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
shakespeare schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Op 30 watt 0.3 ohm. Soms 40 watt. Daarboven wordt de pico en het mondstuk bij mij te warm na een hijs van 3:4 sec, hebben jullie dit ook? Is dit normaal?
Het is mogelijk, maar ik heb zelf geen melo, dus daar kan ik voor jou tank niets over zeggen.
Warmte is afhankelijk van de dikte van de gebruikte draad in de coil. Het wordt ook warmer als de lucht bijna dicht staat.
Als ik me niet vergis heeft de Melo een metalen driptip. Een delrin driptip blijft wel ietwat langer koel.
Het is ook maar net wat jij al warm vind. Een vriend van me probeerde mijn setup en zei dat het hem te heet was. Ik vond mijn setup nog vrij lauw en wilde het warmer hebben.

Om terug te komen op je eerdere post.
De Smok tank die jij aanhaalt is ontzettende overkill als jij nu op 30-40W dampt.
Ik kan zo 1-2-3 geen tank aanraden (ik ga er van uit dat je niet zelf je coils wil maken), omdat ik zelf vrij snel
van fabriekscoils afgestapt ben.
Als je het wel ziet zitten om zelf je coils te makken, is een Geekvape Ammit of een Geekvape Griffin RTA wel een goede keuze. Ze passen ook nog probleemloos op je Pico. Neem niet de Griffin 25, deze is 25mm en past daarom niet op je Pico.
De Ammit is voor single coils, en de Griffin RTA is voor dual coils.
Mocht je toch ook een andere mod willen, schijnt die Alien wel ok te zijn. Heb em zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 19:13
shakespeare schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Heeft volgens mij iets te maken met het design van de pico en dat het een single batterij mod is.
Bij mij werd de melo tank ook altijd snel heet .

nu ik die zelfde melo tank op mijn alien mod heb word hij amper warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Heb eigenlijk maar een advies; limitless rdta+
:) Vorige week €15,00 bij GearBest.
http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_391925.html
Thanks, wist nie tdat er sale was bij GB

ik heb uiteindelijk de geekvape advocado genomen, was 4$ duurder met de sale, maar heb er verschillende reviews over gezien en het dek is makkelijk op te bouwen
Undy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Ik ben heel erg te spreken over de Goon RDA. In mijn geval een clone. Het ding kost maar $7,50

https://www.fasttech.com/products/5585100

Enige is dat je secuur met de schroeven om moet springen anders is het kruis snel dol. Je kan er natuurlijk ook zelf andere, sterkere schroeven in zetten.
Je houd ook nog eens geld over voor andere goodies
Thanks, ik heb hem gecheckt maar er ontbreken wat dingen aan. zo zie ik geen block om in single coil te draaien en de juice well is wat fragiel. Maar jullie hebben mij al ontzettend geholpen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Meulugar op 28-03-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Thanks, wist nie tdat er sale was bij GB

ik heb uiteindelijk de geekvape advocado genomen, was 4$ duurder met de sale, maar heb er verschillende reviews over gezien en het dek is makkelijk op te bouwen

[...]

Thanks, ik heb hem gecheckt maar er ontbreken wat dingen aan. zo zie ik geen block om in single coil te draaien en de juice well is wat fragiel. Maar jullie hebben mij al ontzettend geholpen ;)
Vond de avocado maar k*t. Aangezien de centerpin losgedraaid moet worden om het glas van het dek te scheiden. Ook waren de wick holes kleiner als bij de limitless+. En was wicken net wat lastiger als bij de limitless. Verder wel een prima tankje volgens mij, heb er ooit een gehad. Maar nooit opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Vond de avocado maar k*t. Aangezien de centerpin losgedraaid moet worden om het glas van het dek te scheiden. Ook waren de wick holes kleiner als bij de limitless+. En was wicken net wat lastiger als bij de limitless. Verder wel een prima tankje volgens mij, heb er ooit een gehad. Maar nooit opgebouwd.
maar dat heb je in principe ook niet nodig, de juice holes zitten aan de zijkant. heb de goon ook maar besteld voor dat geld kan je hem niet laten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Meulugar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:07:
[...]

maar dat heb je in principe ook niet nodig, de juice holes zitten aan de zijkant. heb de goon ook maar besteld voor dat geld kan je hem niet laten liggen :P
Ik ben er vrij zeker van dat ie je zal bevallen. Deze rda heeft wel degelijk de mogelijkheid om single coil te gebruiken.
Overigens zit er bij een RDA nooit een block bij om in single coil te gebruiken. Dergelijke mogelijheden zitten
v.z.i.w. in de cap verwerkt.
Voor deze prijs eigenlijk een nobrainer als je toch een RDA wil.

[ Voor 18% gewijzigd door Undy op 28-03-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Undy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat ie je zal bevallen, ook al is het met deze clone verplicht dual coil setup.
Voor deze prijs eigenlijk een nobrainer als je toch een RDA wil.
Overigens zit er bij een RDA nooit een block bij om in single coil te gebruiken. Dergelijke mogelijheden zitten
v.z.i.w. in de cap verwerkt.
Wat ik vaak bij mijn velocity dripper doe is een single coil maken, en de wicks door de hele juicewell leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Clavis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Wat ik vaak bij mijn velocity dripper doe is een single coil maken, en de wicks door de hele juicewell leggen.
Dat werkt ook prima. De velocity is wel een dripper die eigenlijk alleen voor dual coil setup is, omdat je de lucht niet aan 1 kant kan afsluiten. Toch werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
justmike schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 02:14:
[...]

Heeft volgens mij iets te maken met het design van de pico en dat het een single batterij mod is.
Bij mij werd de melo tank ook altijd snel heet .

nu ik die zelfde melo tank op mijn alien mod heb word hij amper warm.
ik heb zojuist de fpv12 met de alien kit besteld.. rainbow kit. ben benieuwd! ik zal deze min of meer af en toe savonds eens gebruiken. voor overdag gebruik ik mijn pico. voor reserve heb ik altijd nog mijn justfog liggen.

Moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik denk dat als ik een nieuw glaasje voor mn melo 3 door dit gesprek over RDA's en RDTA's er ook maar 1 ga bestellen. :D Dat wicken en coils draaien lijkt me alleen veel te veel werk maar daar kom ik dan wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:29:
Ik denk dat als ik een nieuw glaasje voor mn melo 3 door dit gesprek over RDA's en RDTA's er ook maar 1 ga bestellen. :D Dat wicken en coils draaien lijkt me alleen veel te veel werk maar daar kom ik dan wel achter.
Op het begin wel, later valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:29:
Je kan het zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt.
Als je een coil maakt is het handig om voor jezelf te weten welke weerstand de coil uiteindelijk moet hebben.
Check deze website: http://www.steam-engine.org/
Hier kun je uitzoeken welke diameter draad je nodig hebt voor de weerstand van jou coil.
En check youtube voor meer info.
Hier vragen kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Of je bestelt een voorraad pre made coils bij onze china vrinden:
https://www.fasttech.com/...tainless-steel-pre-coiled

De keuze is reuze daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai ook niets meer zelf. Je moet alleen wel oppassen als je een wat kleinere dome hebt, want het past niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dripper? Ik heb een Peerless besteld, de Tsunami die ik nu gebruik vind ik niet prettig (wicken, herrie), smaak lijkt heel anders dan in m'n tanks. Maar een RDA is nogal een persoonlijk ding. Wil je een Velocity-deck, een postless-deck, 3 of 4 post deck misschien? En hoe groot moet je deck zijn en je juice-well en wil je hem gebruiken op een regulated, mech of hybrid? Hoeveel airflow wil je?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Floor-is schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Dripper? Ik heb een Peerless besteld, de Tsunami die ik nu gebruik vind ik niet prettig (wicken, herrie), smaak lijkt heel anders dan in m'n tanks. Maar een RDA is nogal een persoonlijk ding.
Wil je een Velocity-deck, een postless-deck, 3 of 4 post deck misschien?
dat zegt mij niets, velocity deck met maar 3 posts is voor mij meer dan genoeg
En hoe groot moet je deck zijn en je juice-well en wil je hem gebruiken op een regulated, mech of hybrid?
op een VW sigelei 30w. juice well heb ik nu voor 1 gekozen met een 2,5ml tankje. meer dan genoeg. Het gaat mij erom om snel te kunnen wisselen tussen verschillende vapes.
Hoeveel airflow wil je?
dat is relatief, DL hits is hoe ik vape. lage Nicotine. 70+ VG liquids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

418O2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:30:
Ik draai ook niets meer zelf. Je moet alleen wel oppassen als je een wat kleinere dome hebt, want het past niet altijd.
ik zelf heb deze meebeteld bij de concurent
http://www.gearbest.com/accessories/pp_483930.html lijkt mij het zelfde beestje met een ander naampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 17:34
Meulugar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:52:
[...]

ik zelf heb deze meebeteld bij de concurent
http://www.gearbest.com/accessories/pp_483930.html lijkt mij het zelfde beestje met een ander naampje
Die jij hebt besteld zijn kanthal, de fasttech link zijn ss316l (RVS). Als je niet van plan bent TC te dampen is het om het even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Domino schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:13:
Of je bestelt een voorraad pre made coils bij onze china vrinden:
https://www.fasttech.com/...tainless-steel-pre-coiled

De keuze is reuze daarzo.
Thx Domino, als het inderdaad zo "veel" kost kan ik ook beter eens kijken naar een RBA Tank! Voor die prijs kan je zelf niet gaan prullen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Meulugar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:45:
[...]

[...]

dat zegt mij niets, velocity deck met maar 3 posts is voor mij meer dan genoeg
Dit is een velocity deck:
Afbeeldingslocatie: http://www.vaporizarte.com/WebRoot/ce_pt/Shops/960509405/5681/B151/E165/9EED/81F7/C0A8/190E/56A0/received_931203963583311.jpeg
Hier een plaatje van decks met verschillende aantallen posts:
Afbeeldingslocatie: https://public-ch3301.files.1drv.com/y4pwXhWlWsMhdcODhwgpsH8JDy--3T3D43f5jTOdndjEJbjQCGxt0Rgz05hjDkqiQ0zwrXKve8pCFoa9MEBdmQ_nlBo1ihWRYjQUJO87HWeibvZjMvof9QS-isKFH35a_Aj4zgkJZN0R9pVbdNkX6iueY8UC0XCW58L_N25_nrOrAe894Sp303SUkS4jYwYp8Ed/1.jpg?psid=1&rdrts=165396688
En dit is met clamps:
Afbeeldingslocatie: https://www.elementvape.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/z/azeroth_rdta_by_coilart_-_clamp_two-post_desk.jpg
Dit is een postless deck:
Afbeeldingslocatie: http://shop.steamcrave.com/u_file/1612/photo/bd6c9f19e1.jpg

Zoals je ziet heel verschillende manieren om te bouwen, waar je dus ook rekening mee moet houden. De een vind een Velocity-deck geniaal, de andere een postless en de volgende wil een 5-post deck omdat ze verticaal willen werken met hun coils bijvoorbeeld.
Ik heb in de RDTA Box mod een velocity-deck, in mijn Aromamizer een postless.. Het is echt een serieus verschil hoe je die op moet bouwen.
[...]

op een VW sigelei 30w. juice well heb ik nu voor 1 gekozen met een 2,5ml tankje. meer dan genoeg. Het gaat mij erom om snel te kunnen wisselen tussen verschillende vapes.
Als je een 30W device gaat gebruiken zou ik écht niet met meer dan een spoel gaan werken. Dus je zoekt een single-coil oplossing lijkt me dan.
Ik begrijp dat je inmiddels voor een RDTA bent gegaan, een Avocado. Echt een prima ding, wel listig om te wicken en als je die fill-port niet goed gebruikt wordt het een grote kliederboel. Doe jezelf een plezier en doe er een relatief hoog-weerstand spoeltje/coil in en block één kant af. Anders wordt de boel gewoonweg niet snel genoeg warm om er plezier van te hebben.
[...]

dat is relatief, DL hits is hoe ik vape. lage Nicotine. 70+ VG liquids.
Hier begrijp ik niks van.

Ik adviseer momenteel de volgende opties:
- Tarot Pro €37,15 met ofwel de iJoy Limitless RDTA Classic €21,80 of bijvoorbeeld een Aspire Cleito 120 €17,09 als je gewoon coils wilt kopen.
- Tarot nano €36,78 met de Geekvape Ammit €19,07

Die mods zijn echt heel goed, de omni-chip die er in zit is namelijk heel goed.
Qua tanks: de Limitless classic is een van de beste tanks van het afgelopen jaar, tenzij je >€80 wilt uitgeven dan. De Cleito is gewoon een goede tank voor als je pre-built coils wilt gebruiken en de Ammit is serieus eenvoudig om op te bouwen en geeft heel veel smaak.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 00:38

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje over TC vapen. Ik heb nu zo'n Smok Alien waar ik een RBA voor heb gekocht en SS coils om met TC te kunnen vapen. Alleen snap ik iets niet helemaal eraan.

Instellingen:
Temp: 250gr Celcius
Ohms: 0.5
Wattage: 50W
Coil: TC-SS
TC-SS: 0.00160

Wanneer ik een hit neem zie ik dat de temp constant op 25gr Celcius blijft. Is dit ok? Waarom stel ik hem anders in op 250gr Celcius? Het is mij een beetje vaag namelijk. En ik vind de smaak en dikte van de cloud niet zo sterk als wanneer ik met een normale coil op TC vape (wat me werd afgeraden omdat deze de temp niet kan vasthouden).

Iemand een simpele uitleg voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je de weerstand gelocked?

Ik heb het nog nooit, met zowel ni als ss, als op een niveau gekregen dat ik er blij mee was. Doe nu titanium op power mode en dat is prima. Ik snap het nut van TC ook niet.

[ Voor 75% gewijzigd door 418O2 op 29-03-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Yzord schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:59:
Ik heb een vraagje over TC vapen. Ik heb nu zo'n Smok Alien waar ik een RBA voor heb gekocht en SS coils om met TC te kunnen vapen. Alleen snap ik iets niet helemaal eraan.

Instellingen:
Temp: 250gr Celcius
Ohms: 0.5
Wattage: 50W
Coil: TC-SS
TC-SS: 0.00160

Wanneer ik een hit neem zie ik dat de temp constant op 25gr Celcius blijft. Is dit ok? Waarom stel ik hem anders in op 250gr Celcius? Het is mij een beetje vaag namelijk. En ik vind de smaak en dikte van de cloud niet zo sterk als wanneer ik met een normale coil op TC vape (wat me werd afgeraden omdat deze de temp niet kan vasthouden).

Iemand een simpele uitleg voor mij?
TCR van SS is 0.00094 gaat het daar beter mee?

TC is ook niet echt bedoeld voor flinke clouds, maar voor een constant dezelfde vape qua smaak en warmte.
Kanthal in VW mode vind ik toch prettiger :P

[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 29-03-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Clavis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:09:
[...]

TC is ook niet echt bedoeld voor flinke clouds, maar voor een constant dezelfde vape qua smaak en warmte.
Daar heb ik dus nooit echt last van gehad. Bij mij is zowel kanthal als ti stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik doe TC met 316SS, 220ºC bij 65-80J en dat gaat echt dikke prima. Smaak én wolkproductie :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

@Floor-is zijn er ook MODS op vervangbare batterijen die je aanraadt? Ik ben aan het kijken voor een 2de toestel waar vervangbare batterijen in kunnen. Er is veel info te vinden maar ik heb de indruk dat deze vaak "gesponsord" zijn waardoor ze een hoge rating krijgen of mogelijk al outdated zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:47

duderuud

Sliden is koel

Sinds gisteren heb ik deze:

Afbeeldingslocatie: https://smoketastic-zxyyhdttoe8zlvd.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/03/Smok-AL85-Size.jpg

Bevalt me veel beter dan de Kanger Subox Mini die ik hiervoor gebruikte. Meer smaak, meer wolken en minder gespetter.
Nog nog wachten op mijn bestelling Liqua vloeistof, die smaakt beter dan die ik nu heb...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Clavis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Iemand gaf het advies dat juist te verhogen naar 0.00160 voor een betere smaak (wat ook zo is).
418O2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:05:
Heb je de weerstand gelocked?

Ik heb het nog nooit, met zowel ni als ss, als op een niveau gekregen dat ik er blij mee was. Doe nu titanium op power mode en dat is prima. Ik snap het nut van TC ook niet.
Ja ik heb zelfs een originele coil gebruikt op TC en dat was een vollere smaak en dikkere cloud dan wat ik nu heb. Misschien toch maar beetje gaan experimenteren ermee. En hoe lock ik de weerstand? Zover ik weet is alles gelocked namelijk.
Floor-is schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:52:
Ik doe TC met 316SS, 220ºC bij 65-80J en dat gaat echt dikke prima. Smaak én wolkproductie :)
65-80J? Waar staat de J voor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yzord schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:29:
[...]

Iemand gaf het advies dat juist te verhogen naar 0.00160 voor een betere smaak (wat ook zo is).

[...]

Ja ik heb zelfs een originele coil gebruikt op TC en dat was een vollere smaak en dikkere cloud dan wat ik nu heb. Misschien toch maar beetje gaan experimenteren ermee. En hoe lock ik de weerstand? Zover ik weet is alles gelocked namelijk.
Dat moet je in de manual opzoeken. Hij gebruikt de weerstand om de temperatuur te bepalen. Als je dus op kamertemperatuur de weerstand locked, kan hij aan de hand van de veranderende weerstand bepalen hoe warm je coil is. Die setting is de delta tussen temperatuur en weerstand
Joule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Yzord schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:29:
[...]

[...]

[...]

Ga je dan maar eerst eens inlezen over TCR.
https://www.reddit.com/r/...guide-temperature-control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 15:28
Hey allen.

Ik heb een vraag en ik denk dat dit de juiste plek is om hem te stellen. O-)
ik heb zelf de iStick basic met 0,75 ohm coil. Ik gebruik al ruim een jaar de flavourtec liquids 70PG/30VG. dit bevalt erg goed alleen ben ik ook wel toe aan iets nieuws qua e-liquid.
Ik heb al meerdere merken geprobeerd zoals T-juice en liqua aramax etc. maar deze kwamen op mij toch niet zo goed over. Hebben jullie nog tips? voor 10ml max €4,50 a €5,-

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Integer
0620

CRINGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dat heb ik dus ook gedaan en ik gebruik een Clapton coil waarbij er geadviseerd werd om op 0.00162 te gaan zitten

https://www.reddit.com/r/...th_smok_alien_tc_ss_316l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Yzord schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Dat heb ik dus ook gedaan en ik gebruik een Clapton coil waarbij er geadviseerd werd om op 0.00162 te gaan zitten

https://www.reddit.com/r/...th_smok_alien_tc_ss_316l/
FYI the tcr doesn't change just because you are using multiple wires. If changing it gives you a better vape then that's great but tcr is constant for a given material.

Someone else said they upgraded their firmware and it improved ss316l tc. I would recommend you try that and see if that helps. Using a different tcr for stainless isn't unsafe but it's a weird way to fix the issue you're having

I was having similar issues with mine until I upgraded to the v1.2.2 firmware. That fixed it for me.

Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb laatste firmware van de Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gisteren wat 50% VG eliquids binnen gekregen. Bevallen mij wel, want veel meer vape. Krijg er wel een veel drogere mond van. Is dit iets waar je aan moet wennen en gaat dat op een gegeven moment weg? Anders toch maar weer over op 70 PG 30 VG denk ik.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Droge mond komt van PG iirc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

418O2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:41:
Droge mond komt van PG iirc...
klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ah ok thanks for clearing that up. Toch apart dat ik dan van een 50/50 mix een drogere mond krijg dan van een 70/30 mix. Kan dus nog verschillen per liquid fabrikant? De betreffende liquids zijn van Liqua trouwens.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Is dat zo? VG is voor zever ik weet hygroscopisch (wiki). Dat wil dus zeggen dat het vocht aan de omgeving onttrekt.

En dus kun je daar best een droog gevoel aan over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Domino schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:59:
Is dat zo? VG is voor zever ik weet hygroscopisch (wiki). Dat wil dus zeggen dat het vocht aan de omgeving onttrekt.

En dus kun je daar best een droog gevoel aan over houden.
Ik heb het van volgende URL gehaald: http://www.ecigalternative.com/vaping-side-effects.htm maar of dit wetenschappelijk onderbouwd is kan ik niet garanderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
De meningen hierover lopen uiteen.
http://vanrokennaardampen.nl/de-bijwerkingen/

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Even gespeeld met de label maker :) Alleen even een ander formaat labels kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r1ZuGu5KtrSLznBH9efSqWGf/full.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Welke labelmaker heb je?

Die minikin is ook echt mooi compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
rednaz420 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:53:
Welke labelmaker heb je?

Die minikin is ook echt mooi compact.
Een dymo 450. Redelijk makkelijk te maken :) Heb de minikin nu bijna 1 week. En gebruik niks anders meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
DAMAGE schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:19:
Gisteren wat 50% VG eliquids binnen gekregen. Bevallen mij wel, want veel meer vape. Krijg er wel een veel drogere mond van. Is dit iets waar je aan moet wennen en gaat dat op een gegeven moment weg? Anders toch maar weer over op 70 PG 30 VG denk ik.
Ligt ook heel erg aan de smaak(stoffen) volgens mij. Heb zelf zonder problemen meerdere 50/50 liquids gehad, waarbij enkel sterke mintsmaken en een specifieke tabakssmaak een droge mond (of minstens droog mondgevoel) gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

vDR schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:00:
@Floor-is zijn er ook MODS op vervangbare batterijen die je aanraadt? Ik ben aan het kijken voor een 2de toestel waar vervangbare batterijen in kunnen. Er is veel info te vinden maar ik heb de indruk dat deze vaak "gesponsord" zijn waardoor ze een hoge rating krijgen of mogelijk al outdated zijn.
Die Tarot pro heeft gewoon 18650's :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Net lekker gehobbyed met dual coil setup.
2x SS316 op 1 ohm. Komt op 0.5 neer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MQDzaj6HlH3TNKVPhXR16oop/thumb.jpg

Smaak is prima op 50w tot 280c tcr op 0.00094

[ Voor 9% gewijzigd door Clavis op 29-03-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Clavis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:36:
Net lekker gehobbyed met dual coil setup.
2x SS316 op 1 ohm. Komt op 0.5 neer.

[afbeelding]

Smaak is prima op 50w tot 280c tcr op 0.00094
Je moet je coil wel even goed spacen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Floor-is schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Die Tarot pro heeft gewoon 18650's :)
Ziet er idd goed uit. Wat verder onderzoeken thx!

Ik lees dat er toch aardig wat problemen zouden zijn met die tarrot pro. Uit zichzelf de wattage verhogen door bugs etc. Toch maar weer verder zoeken. Leek me een goed testel.

[ Voor 29% gewijzigd door vDR op 30-03-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:57
Tony schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:26:
Even gespeeld met de label maker :) Alleen even een ander formaat labels kopen.
[afbeelding]
Mag ik vragen welk kanzi recept jij gebruikt? Mijn huidige batch komt dicht in de buurt, maar ik vind hem toch iets te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
jordje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Mag ik vragen welk kanzi recept jij gebruikt? Mijn huidige batch komt dicht in de buurt, maar ik vind hem toch iets te scherp.
Ik gebruik de boss shot van flavour boss. Dat recept staat ook op hun site.
Ik heb nooit de orginele gehad dus weet niet of hij in de buurt komt. Maar ik ben al zoeen 100ml verder in 1 week. Kan er niet vanaf blijven :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tony op 30-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Nooit gedacht dat ik zonder die stink sigaretten kan.

Denk dat het grote deels ook tussen je oren zit ( gewoonte ).

Nu 4 maanden verder en al lange tijd geen enkele gedachten of snak naar gehad.

Krijg vragen van de omgeving wanneer ik ga stoppen met vapen , maar vindt het wel goed zo er is immers nooit iemand dood aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
CallmeGod schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:05:

Ik heb drie keer een sigaret gerookt de laatste 3.5jaar dat ik vape. Drie keer op het terras met een aantal pilsjes, zonnetje, vrienden en een roker. Verder heb ik nooit meer behoefte aan een sigaret

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Ik heb ook nooit meer de behoefte gevoeld om een peuk op te steken, nu al 2,5 jaar tabak vrij. Vind sigaretten nu ook vreselijk stinken.

De vragen of je dan toch ook niet stopt met dampen herken ik ook wel, maar die negeer ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
418O2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Ik heb drie keer een sigaret gerookt de laatste 3.5jaar dat ik vape. Drie keer op het terras met een aantal pilsjes, zonnetje, vrienden en een roker. Verder heb ik nooit meer behoefte aan een sigaret
Ben altijd zo bang als ik met vrienden een sigaret opsteek dat ik weer ga beginnen.
Dus daarom doe ik het helemaal niet.

Maar 3,5 jaar rookvrij , dat is al een poosje tevens goed voor je centjes en gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Moet zeggen dat ik ondanks het vapen een sigaretje op zijn tijd nog steeds erg kan waarderen, vooral na een goede maaltijd of met een drankje erbij.

Bang om te beginnen ben ik niet, ben inmiddels 2 keer gestopt met roken en geswitched naar vapen. Dat ging me beide keren eigenlijk best makkelijk af, alleen de eerste 2 dagen was het doorbikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

CallmeGod schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:05:

Krijg vragen van de omgeving wanneer ik ga stoppen met vapen , maar vindt het wel goed zo er is immers nooit iemand dood aangegaan.
ik vape nu zelfs zonder nicotine.
het is nu ook een stuk makkelijker om kwalitatief goed te vapen zonder troep.
coils kun je kopen, er zijn betere deks verkrijgbaar, geen gerommel met een AGA t2 en mesh. Goede VW mods beschikbaar voor een prikkie.

nee stoppen met vapen zie ik mij ook niet doen. nu op smaken tocht voor een lekker vape op zijn tijd.

net mijn pakketje binnen met de extract van de liquid tugasauce Lisboa.
net even aangemaakt en nu laten steepen, wel even geproefd en beloofd wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CallmeGod schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Ben altijd zo bang als ik met vrienden een sigaret opsteek dat ik weer ga beginnen.
Dus daarom doe ik het helemaal niet.

Maar 3,5 jaar rookvrij , dat is al een poosje tevens goed voor je centjes en gezondheid.
Ik ben dan kats bezopen en al, dat is niet na 3 biertjes. Dus dan komt er weinig meer binnen. Maargoed; beter van niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Men zegt altijd dat nicotine schadelijk is en zeer verslavend. Maar dat blijkt ook allemaal wel mee te vallen. Het is meer nicotine in combinatie met andere chemicalien in tabak dat het verslavend maakt. Je bent meer verslaafd aan de gewoonte van het roken. Daar had ik ook altijd moeite mee. Nu ik aan het dampen ben heb ik de gewoonte nog en ik mis de peuken niet meer. Nicotine zit in tomaten, paprika en pepers, in aubergines, in bloemkool en de lijst gaat verder en verder. Nicotine is rijk aan vitamine B3 wat ik begrepen heb. Vapen kan echt niet zo veel kwaad. Roken daarin tegen wel.

Ik heb laatst nog een peukje gerookt maar was daar snel van genezen. Vind het niets meer aan. Lurk liever aan een dampertje. Heb nu een korte tijd dus mijn Kangertech Evod 2 en dat bevalt mij prima, maar kijk nu al naar een Eleaf iStick Pico 75 watt. Zodra ik door mijn coils voor de Kangertech heen ben (heb daar nog een beste bult van) of zodra ik weer wat geld over heb denk ik maar eens bestellen. Zijn er mensen met ervaringen met de Pico hier en hoe bevalt dat? Heb gezien dat hij behoorlijk wat vape kan produceren mocht je dat willen. Interessant ding!

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 30-03-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
[b][message=50755489,noline] maar kijk nu al naar een Eleaf iStick Pico 75 watt. Zodra ik door mijn coils voor de Kangertech heen ben (heb daar nog een beste bult van) of zodra ik weer wat geld over heb denk ik maar eens bestellen. Zijn er mensen met ervaringen met de Pico hier en hoe bevalt dat? Heb gezien dat hij behoorlijk wat vape kan produceren mocht je dat willen. Interessant ding!
in zijn klasse is er volgens mij geen beter apparaat dan de pico in combo met de melo3.
Ik heb hem ongeveer 6 maand in gebruik gehad en het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat het tankje voor een ketting damper wat aan de kleine kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

justmike schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:18:
[...]

in zijn klasse is er volgens mij geen beter apparaat dan de pico in combo met de melo3.
Ik heb hem ongeveer 6 maand in gebruik gehad en het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat het tankje voor een ketting damper wat aan de kleine kant is.
2ml tankje is de max in NL geloof ik toch? Wat ze mogen verkopen? Ja hoorde al zoiets in een review. Als je op hoog wattage zit dan ga je sowieso rap door je liquid heen had ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@DAMAGE

Yep, 2ml is de europese max. voor tankjes. Maar "who gives a f*ck", we kopen onze spullen toch allemaal in china :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CallmeGod
Mooi dat jullie ook van die stinkies kunnen afblijven , en vooral jullie verhalen/ meningen te lezen.

Komt er ook op neer dat we de gewoonte aanhouden en gezonder bezig zijn.

Vindt trouwens dit ook meer een hobby wordt door jullie tweakers ervaren te lezen over producten, mods, tanken, wicken, liquid etc.

Nu 4 maanden verder 3 tanken en 2 mods in bezit en ben nu al aan het kijken voor de pico en melo tank.

Me vriendin vindt het wel prima zo, geen stinkies en geen vieze asbak mond :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vandaag mijn IJOY RDTA binnengekregen :)
Wat een mooi apparaat, direct een dubbele Zipper coil erin gezet, zit stabiel op 0,09 ohm :)
Ook op 130watt dampt die super!
Public
Publieke map
Vape 2Vape 1

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Web-Brielle schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:02:
Vandaag mijn IJOY RDTA binnengekregen :)
Wat een mooi apparaat, direct een dubbele Zipper coil erin gezet, zit stabiel op 0,09 ohm :)
Ook op 130watt dampt die super!
Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding]
Hij is veel te log, maar ik ben er zeer content mee.

De mini is er met een week of drie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Effe een hulplijn inroepen.

Ik probeer een build te bouwen met 2 notch coils ( 2 x 0.2 Ohm) , maar mijn alien mod zegt steeds "too low ohm"

Volgens de specs zou hij tot minimaal 0.06 ohm moeten kunnen gaan.

zie ik iets over het hoofd ???

edit:
bij nadere controle zijn de coils in tegenstelling tot wat op de verpakking staat 0.17 ohm. in dual setup zou dat dus op 0.085 ohm moeten komen. samen met de weerstand van het build deck misschien toch net over de limiet ?

[ Voor 31% gewijzigd door justmike op 31-03-2017 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

justmike schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:49:
@DAMAGE

Yep, 2ml is de europese max. voor tankjes. Maar "who gives a f*ck", we kopen onze spullen toch allemaal in china :9
Speaking of which, die Eleaf iStick Pico kan ik natuurlijk ook uit China bestellen op ebay. Heb m daar al gevonden. dan issie de helft goedkoper (25 eu) maar dan moet ik wel even wachten. Dat ding wordt gewoon in China gemaakt natuurlijk. Maar hoe ben ik er dan zeker van dat ik geen faker koop? Ik weet dat er authenticity codes op die devices zitten normaal gesproken om te checken maar dan heb je hem al in huis. Weet jij hier meer van toevallig?

Als ik heb daar voor 25 eu ex batterij kan bestellen dan bestel ik hem morgen nog. Koop ik hier wel ergens een Sony batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@DAMAGE

Ik heb laatst bij 3fvape besteld, ik had mijn spullen na 9 12 dagen in belgie
een pico met melo 3kost daar momenteel $ 37.99 en zonder tank $27.19
https://www.3fvape.com/se...search_query=pico+75+watt

ze maken netjes onderscheid tussen authentiek en namaak ( = styled ) en voor zover ik weet zijn ze wel betrouwbaar daarin.

[ Voor 20% gewijzigd door justmike op 31-03-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

justmike schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:52:
@DAMAGE

Ik heb laatst bij 3fvape besteld, ik had mijn spullen na 9 12 dagen in belgie
een pico met melo 3kost daar momenteel $ 37.99 en zonder tank $27.19
https://www.3fvape.com/se...search_query=pico+75+watt

ze maken netjes onderscheid tussen authentiek en namaak ( = styled ) en voor zover ik weet zijn ze wel betrouwbaar daarin.
Ik heb de gok maar gewaagd uit China (Hongkong). Stond ook authentic bij. 26 eu Pico 75w met Melo tankje. Niet gek toch? Free shipping ook nog. 30 dagen niet goed geld terug en betaald met Paypal. Moet wel goed komen denk ik! Dan in NL maar ergens een fatsoenlijke accu kopen. Voor 26 eu kan ik dat ding niet laten liggen hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Komt vast wel goed.

volgens mij komen die namaak mods en atomizers ook gewoon van de zelfde band gerold als de originele en zit er waarschijnlijk geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
justmike schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:19:
Effe een hulplijn inroepen.

Ik probeer een build te bouwen met 2 notch coils ( 2 x 0.2 Ohm) , maar mijn alien mod zegt steeds "too low ohm"

Volgens de specs zou hij tot minimaal 0.06 ohm moeten kunnen gaan.

zie ik iets over het hoofd ???

edit:
bij nadere controle zijn de coils in tegenstelling tot wat op de verpakking staat 0.17 ohm. in dual setup zou dat dus op 0.085 ohm moeten komen. samen met de weerstand van het build deck misschien toch net over de limiet ?
Volgens mij kan de Alien mod minimaal 0,1 ohm in powermode. Die 0,06 ohm is volgens mij alleen in
TC mode, met SS of NI of Ti.
Wat je met de Alien volgens mij wel kan doen is de weerstand in de settings zelf instellen. Naar 0,1 ohm bijvoorbeeld. Zo kun je het systeem een beetje om de tuin leiden.

[ Voor 10% gewijzigd door Undy op 31-03-2017 02:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
DAMAGE schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:47:
[...]

Speaking of which, die Eleaf iStick Pico kan ik natuurlijk ook uit China bestellen op ebay. Heb m daar al gevonden. dan issie de helft goedkoper (25 eu) maar dan moet ik wel even wachten. Dat ding wordt gewoon in China gemaakt natuurlijk. Maar hoe ben ik er dan zeker van dat ik geen faker koop? Ik weet dat er authenticity codes op die devices zitten normaal gesproken om te checken maar dan heb je hem al in huis. Weet jij hier meer van toevallig?

Als ik heb daar voor 25 eu ex batterij kan bestellen dan bestel ik hem morgen nog. Koop ik hier wel ergens een Sony batterij.
Check hier even.
http://www.gearbest.com/pico-75w-_gear/
Origineel apparaat. Click op je gewenste uitvoering voor de echte prijs.
Als je een 4ml tank wil, ook Melo 3, dan is deze link goed.
http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_344709.html?wid=21
Je besteld dan de mod en de tank apart. De kit is met 2ml namelijk.
Vraag me niet waarom, maar de getoonde prijzen bij Gearbest kloppen nooit. Alleen op de pagina van het apparaat zelf heb je de juiste prijs.

Oops, niet gezien dat je je bestelling al hebt gedaan.
Ach dan is het bij deze info voor anderen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Undy op 31-03-2017 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Undy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 02:33:
[...]

Volgens mij kan de Alien mod minimaal 0,1 ohm in powermode. Die 0,06 ohm is volgens mij alleen in
TC mode, met SS of NI of Ti.
Wat je met de Alien volgens mij wel kan doen is de weerstand in de settings zelf instellen. Naar 0,1 ohm bijvoorbeeld. Zo kun je het systeem een beetje om de tuin leiden.
Ik had hem op tc ss mode staan, aan de mogelijkheid om het via de settings te regelen had ik niet gedacht.
Maar het zal voor de volgende keer zijn om dat te proberen. Uit frustratie heb ik er terug simpele claptons ingezet.

Ik had die notch coils gekregen van een vriend die ze miskocht had. Grootste probleem is dat ze gigantisch zijn en bijna nergens in passen, 9.5mm lang en 5mm ID. In mijn obs engine passen ze met een beetje gepuzzel net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Gearbest en Fasttech mods zou ik persoonlijk afraden. Je weet het maar nooit, je kunt niemand aansprakelijk stellen als het fout gaat en dat ding in je hand skyhigh gaat. Plus, als je de Douane kosten erbij krijgt, ben je vaak net zo duur en in sommige gevallen vaak duurder uit dan bij een NL Shop. Die NL Shop die aan de wetgeving moet voldoen, verzekert is, je een degelijke uitleg kan geven en vaak ook nog eens een vorm van garantie geeft.

Borsteltjes, flesjes, reserve glaasjes....doe je ding. Batterijen en MODS zijn een no-go voor mij via Gearbest en Fasttech. Maar ey, ieder zijn ding. Laat je ons wel weten wanneer je op SBS6 gaat klagen over ontploffende onderdelen ;-)???

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• justmike
@Yor

Waar denk je dat al die lokale shops hun spullen halen ? Die kopen ook gewoon in China hoor.

En alle gevallen van mods die fout gaan die ik ken zijn gevallen van user error, dus dan hoef je ook niet bij de verkoper te gaan aankloppen.

Er is niets mis met de door jouw genoemde site's. Ik zou zelfs durven stellen dat het zowat de meest betrouwbare handelaars zijn die je in china kan vinden.

Ikzelf heb al honderden euro's uitgegeven bij DX, FT, gearbest en 3fvape, 1 keer was er een probleem en dat is toen netjes zoals het hoorde opgelost door FT.

ivm mogelijke douane kosten, tja, je weet op voorhand dat er een kans bestaat dat ze jouw pakketje er tussen uit halen, maar in de huidige situatie is dat nog steeds een verwaarloosbaar risico.

[ Voor 14% gewijzigd door justmike op 31-03-2017 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
justmike schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 05:23:
@Yor

Waar denk je dat al die lokale shops hun spullen halen ? Die kopen ook gewoon in China hoor.

En alle gevallen van mods die fout gaan die ik ken zijn gevallen van user error, dus dan hoef je ook niet bij de verkoper te gaan aankloppen.

Er is niets mis met de door jouw genoemde site's. Ik zou zelfs durven stellen dat het zowat de meest betrouwbare handelaars zijn die je in china kan vinden.

Ikzelf heb al honderden euro's uitgegeven bij DX, FT, gearbest en 3fvape, 1 keer was er een probleem en dat is toen netjes zoals het hoorde opgelost door FT.

ivm mogelijke douane kosten, tja, je weet op voorhand dat er een kans bestaat dat ze jouw pakketje er tussen uit halen, maar in de huidige situatie is dat nog steeds een verwaarloosbaar risico.
+3 voor bovenstaande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Gebruik nu de pico, bevalt wel. Op hogere wattages dan 45 zou ik een andere tank pakken hij wordt te warm. Gebruik verschillende nicotine sterktes. 18/12/6

Heb nu de smok alien tfv12 besteld en de smok alien al85 met de tfv8 tank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 15:28
Ik had deze vraag al een keer eerder gesteld maar daar heb ik geen reactie op gekregen wellicht dat jullie me uit de brand kunnen helpen O-) ;)

ik heb zelf de iStick basic met 0,75 ohm coil. Ik gebruik al ruim een jaar de flavourtec liquids 70PG/30VG. dit bevalt erg goed alleen ben ik ook wel toe aan iets nieuws qua e-liquid.
Ik heb al meerdere merken geprobeerd zoals T-juice en liqua aramax etc. maar deze kwamen op mij toch niet zo goed over. Hebben jullie nog tips? voor 10ml max €4,50 a €5,-

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

pr0mo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:57:
Ik had deze vraag al een keer eerder gesteld maar daar heb ik geen reactie op gekregen wellicht dat jullie me uit de brand kunnen helpen O-) ;)

Ik zou gewoon even langs de lokale shop gaan voor wat dingen te proberen. Element vind ik wel goed & the drip factory vind ik ook wel goed. ik geloof wel dat deze een 70VG/30PG verhouding hebben IPV hetgeen jij had vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 04:53:
Gearbest en Fasttech mods zou ik persoonlijk afraden. Je weet het maar nooit, je kunt niemand aansprakelijk stellen als het fout gaat en dat ding in je hand skyhigh gaat. Plus, als je de Douane kosten erbij krijgt, ben je vaak net zo duur en in sommige gevallen vaak duurder uit dan bij een NL Shop. Die NL Shop die aan de wetgeving moet voldoen, verzekert is, je een degelijke uitleg kan geven en vaak ook nog eens een vorm van garantie geeft.

Borsteltjes, flesjes, reserve glaasjes....doe je ding. Batterijen en MODS zijn een no-go voor mij via Gearbest en Fasttech. Maar ey, ieder zijn ding. Laat je ons wel weten wanneer je op SBS6 gaat klagen over ontploffende onderdelen ;-)???
Wel jammer dat mensen de klok wel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Natuurlijk is het zo dat je vapegear met zorg behandeld moet worden, maar de zogenaamde ontploffingen waar jij het over hebt zijn van mensen die de verkeerde batterij in een mech-mod doen. Of de reserve batterij onbeschermd in de broekzak meenemen met alle gevolgen van dien.
En dan vaak ook nog een keer met batterijen die zonder blikken of blozen aangeven dat je wel tot continue 35A ontlading kan gaan.

Er zijn maar 3 geschikte fabrikanten van 18650 batterijen, die betroubaar zijn om te vapen.
Samsung, Sony en LG. Alle andere merken zijn rewrappers, en het risico is erg groot dat de aangegeven ontlading niet deugt. Het grappige is ook nog dat de rewrappers meestal duurder zijn dan de batterijen van gerenommeerde merken.
Er worden ook in Nederland batterijen verkocht waarvan je nooit zeker weet wat er nou werkelijk onder de wrapper zit. Dat wisselt vaak omdat ze de afgekeurde batterijen van 1 van de 3 grote fabrikanten gebruiken. Het is maar wat ze op dat moment kunnen bemachtigen, en de wrapper blijft hetzelfde. Hier zit een groot gevaar in.
Ook is het van groot belang dat mensen zich een beetje verdiepen in de wet van Ohm.
Voor de mensen die iets willen weten over de diverse batterijen is hier een link.
De tester is zo ongeveer de batterijgod van de vapers. Doe er je voordeel mee.

https://www.e-cigarette-forum.com/forum/blogs/mooch.256958/
Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.