Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik ga hem volgen, even eerste reviews afwachten. Ik las dat hij vanaf 14 april wordt uitgeleverd.

Ben zelf nog steeds erg blij met mijn ijoy box. Vind het echt een fijn ding. Maar een compacte voor avondjes uit is wel relaxt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Domino schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:24:
Die airflow knop moet je schuiven naar boven of beneden en dan draaien.
Je ziet puntjes (1 tot 4) onder de ring staan als je deze verschuift. dat geeft de airflow aan.

Deze:

[afbeelding]
Ja dit werkt,maar ik kreeg na paar keer hijsen een verbrande coil smaak.
Dus toen ik deze wou controleren, krijg ik deze niet meer open |:(
Zit al 10 minuten te draaien etc maar zit muurvast.
Telkens als ik ga draaien, gaat het glaasje los wat niet de bedoeling is.

[ Voor 5% gewijzigd door CallmeGod op 20-03-2017 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De eerste twee dagen vapen zitten er op en ik heb nog geen peuk aangeraakt. In dat opzicht kan ik al wel zeggen dat het werkt :) Dampertje bevalt goed!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-10 10:55
CallmeGod schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Ja dit werkt,maar ik kreeg na paar keer hijsen een verbrande coil smaak.
Dus toen ik deze wou controleren, krijg ik deze niet meer open |:(
Zit al 10 minuten te draaien etc maar zit muurvast.
Telkens als ik ga draaien, gaat het glaasje los wat niet de bedoeling is.
Dat is de liquid control die je losdraait. Je kan het ook ondersteboven doen, heel voorzichtig want dan zit het glas los.

Je weet ook dat je tijdens het dampen de liquid control een slag open moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 20:15
Waar haalt iedereen hier eigenlijk zijn nicotine?

Darkstar is helaas niet mogelijk begreep ik, vanuit Nederland, en Pinkmule krijgt ook goede recensies maar lijkt uiteindelijk best duur te zijn door de verzendkosten. Dan heb je bijvoorbeeld nog Savevape en Vapebase, maar ik zou graag 250ml 7.2% nic halen en dat is bij beiden niet mogelijk.

Tips, ook ivm kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Frandroid schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:44:

Darkstar is helaas niet mogelijk begreep ik, vanuit Nederland, en Pinkmule krijgt ook goede recensies maar lijkt uiteindelijk best duur te zijn door de verzendkosten. Dan heb je bijvoorbeeld nog Savevape en Vapebase, maar ik zou graag 250ml 7.2% nic halen en dat is bij beiden niet mogelijk.

Tips, ook ivm kwaliteit?
Lucemill. Maar die hebben vrij hoge verzendkosten waardoor kleine hoeveelheden niet uit kunnen. Daarbij gaat het vanaf 500ml, maar dat weet ik niet zeker.

http://www.lucemill.com/chemical/nicotine-pgase.html

vanaf een liter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Iemand nog een NL adres waar ik goedkoop een schroevendraaiertje voor m'n serpent mini kan bestellen? Heb 5 weken geleden al bij fasttech een order geplaatst maar die komt maar niet binnen... Zit nu op m'n 1 na laatste crown coil en moet binnenkort echt weer zelf gaan bouwen...

Mocht goedkoop lastig zijn, dan sta ik voor duurder natuurlijk ook open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Domino schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Dat is de liquid control die je losdraait. Je kan het ook ondersteboven doen, heel voorzichtig want dan zit het glas los.

Je weet ook dat je tijdens het dampen de liquid control een slag open moet zetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wXLFMjXL2HANV5Yv9gHdwMrv/thumb.jpg
Dit onderdeel bedoel ik, en ik krijg dit niet uit elkaar.
Hier zit de coil in, waar ik dus bij moet kunnen

[ Voor 19% gewijzigd door CallmeGod op 20-03-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:13
Mr_Tomatohead schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:26:
Iemand nog een NL adres waar ik goedkoop een schroevendraaiertje voor m'n serpent mini kan bestellen? Heb 5 weken geleden al bij fasttech een order geplaatst maar die komt maar niet binnen... Zit nu op m'n 1 na laatste crown coil en moet binnenkort echt weer zelf gaan bouwen...

http://www.conrad.be/ce/n...&searchType=mainSearchBar

zit vast wel iets in hun assortiment dat voldoet aan jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

418O2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
[...]

Ik ga hem volgen, even eerste reviews afwachten. Ik las dat hij vanaf 14 april wordt uitgeleverd.

Ben zelf nog steeds erg blij met mijn ijoy box. Vind het echt een fijn ding. Maar een compacte voor avondjes uit is wel relaxt
Ben ook wel happy met de RDTA Box, mede daarom de kleine aangehaald hier.

Ik merk echter dat ik m'n Ammit het meeste gebruik, die zit op de Tarot nano. Daarna de RDTA en dan de Serpent Mini die ik op een Minivolt heb geschroefd.

Omdat m'n Limitless Lux een kapot scherm heeft gebruik ik die niet echt. Ik weet dat hij op 90W in Wattage staat ingesteld, maar met een kapot scherm kan je gewoon erg weinig. Het is teveel voor de build die ik nu heb (dual 26G, 3mm ID, ik meen 0.18ohm) en te weinig voor wat ik hiervoor had (fused clapton 26/32G, 4,75mm ID, 0.12ohm meen ik). Dit in de Aromamizer plus overigens, die met 10ml echt een heel stuk minder smaak geeft dan in de "shorty" (5ml) setup. :)

Anyway: er komt een nieuwe Limitless aan als het goed is. Best goed weten op te lossen met Gearbest (ik betaal feitelijk alleen de batterijen uit de eerste levering.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mr_Tomatohead schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:26:

Ik heb een Geekvape setje met allemaal handige dingen, heb er per ongeluk twee besteld.. Wil je er eentje?
Is deze: https://m.fasttech.com/pr...aster-kit-v2-tools-kit-11

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Ik heb zelf een TFV8 gehad en wolken maken doet ie als de beste, maar de smaak van de SMOK tanks is op z'n zachts gezegd niet toereikend. zelfs niet met alien coils in de RBA.
Zoals @Floor-is al zei, de beschikbare ruimte op het deck is echt enorm, en de smaak is ook dik in orde van wat ik begrepen heb van gebruikers. De Griffin 25 tank staat ook nog ergens op m'n lijstje ;)
Heb afgelopen week eerst een Uwell Rafale X RDA en een Seminole G24 RDA besteld.

Voor mensen die geen 25mm tank kwijt kunnen. Bijvoorbeeld in geval van de iStick Pico 75W, is er ook een variant in 22mm.

http://www.gearbest.com/r...ers/pp_280434.html?wid=21
Voor 22mm raad ik de single coil Ammit aan, superfijn tankje!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Frandroid schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:44:

Tips, ook ivm kwaliteit?
Happyjuice verkoopt nog 100 mg van chemnovatic. Niet erg goedkoop, maar wel top kwaliteit. Anders nog Hiliq.

Anders zit je snel aan 48 mg.
CallmeGod schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:34:
[...]

[afbeelding]
Dit onderdeel bedoel ik, en ik krijg dit niet uit elkaar.
Hier zit de coil in, waar ik dus bij moet kunnen
Dafuq. Ik moet effe de 5 uit de kast trekken, kijken wat er precies mis is bij je. Maar wellicht effe in de vriezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Dafuq. Ik moet effe de 5 uit de kast trekken, kijken wat er precies mis is bij je. Maar wellicht effe in de vriezer?
[/quote]
Vriezer al gedaan.Not working.
Lees op forums dat ik hem moest insmeren voordat ik hem weer dicht draaide.
Nu kom ik met geen mogelijkheid bij de coil.
Zeer frustrated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
CallmeGod schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:38:
[/quote]
Vriezer al gedaan.Not working.
Lees op forums dat ik hem moest insmeren voordat ik hem weer dicht draaide.
Nu kom ik met geen mogelijkheid bij de coil.
Zeer frustrated..
Als je rubber keukenhandschoenen in huis hebt kan het ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Undy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:45:
[...]

Als je rubber keukenhandschoenen in huis hebt kan het ook lukken.
Ja deze optie ook al gelezen.
Had alleen latex handschoenen.
Maar werkt ook niet.

Morgen maar proberen tussen de schroefbank te leggen en vastzetten.
Anders Ben ik bang dat ik opnieuw moet bestellen of alleen de onderdelen mits deze te zijn bestellen bij fasttech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je hem al onder de hete kraan gehad en daarna onder de koude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
418O2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:29:
Heb je hem al onder de hete kraan gehad en daarna onder de koude?
Yup muurvast |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:32:
[...]

knip..
Dit in de Aromamizer plus overigens, die met 10ml echt een heel stuk minder smaak geeft dan in de "shorty" (5ml) setup. :)
Vreemd, blijft op hetzelfde principe werken.
Maar misschien dat door de hogere vloeistofkolom bij 10ml je de juicecontrol iets meer moet knijpen. Je kunt teveel juice krijgen waardoor de verdamping niet zo optimaal is.

Ik heb toch een IJOY RTDA besteld (is in de aanbieding bij Gearbest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik denk dat het ligt aan het continue warm maken van de liquid in de tank, minder aan de lengte van de chimney ofzo, maar zodra ik er tijd voor heb ga ik de boel weer naar 5ml ombouwen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:16:
Ik denk dat het ligt aan het continue warm maken van de liquid in de tank, minder aan de lengte van de chimney ofzo, maar zodra ik er tijd voor heb ga ik de boel weer naar 5ml ombouwen :)
Smaak komt ook van de build zelf. Als je nu een vrij simpele dual AWG26 in de tank gebruikt. In 10ml uitvoering is het niet raar dat je dan veel minder smaak krijgt. Het verdampings oppervlak van de coil is van ~1100mm² naar minder als ~100mm² per coil gegaan.
Het is een vaststaand feit dat de smaak ietwat minder wordt in de 10ml t.o.v. de 5ml, maar als je er ook bij 10ml fused claptons in hebt, wordt dat verschil wel veel kleiner t.o.v. nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 08:48
Hoezo wordt het verdampingsoppervlak van de coil ineens kleiner als de coil niet verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
fivepack schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:57:
Hoezo wordt het verdampingsoppervlak van de coil ineens kleiner als de coil niet verandert?
Als je ver genoeg terug leest, zie je dat er wel andere coils in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Domino schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Happyjuice verkoopt nog 100 mg van chemnovatic. Niet erg goedkoop, maar wel top kwaliteit. Anders nog Hiliq.

[...]
Enig idee of dit ook tot in België te krijgen is?Ik zou graag bij Happyjuice bestellen & Als ik naar de checkout ga geeft hij ook aan dat ze verzenden naar België maar wat is het risico dat dit tegengehouden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
vDR schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Enig idee of dit ook tot in België te krijgen is?Ik zou graag bij Happyjuice bestellen & Als ik naar de checkout ga geeft hij ook aan dat ze verzenden naar België maar wat is het risico dat dit tegengehouden wordt?
Geen idee hoe het zit in België, sorry.
In principe hebben we in Europa vrij verkeer van goederen, maar daar zijn een hoop uitzonderingen op.
Met name het online aankopen van damp gerelateerde goederen is natuurlijk heel treffend in dit geval.

Misschien kun je hier meer info vinden:

https://www.dampforum.nu/topic/36393-is-het-beleid-in-belgië-slecht/
https://www.dampforum.nu/topic/35998-douane-in-belgië-na-17-1/

Overigens staat er (de keren dat ik bij happyjuice besteld heb iig) geen vermelding op het pakket dat het nicotine betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
418O2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Lucemill. Maar die hebben vrij hoge verzendkosten waardoor kleine hoeveelheden niet uit kunnen. Daarbij gaat het vanaf 500ml, maar dat weet ik niet zeker.

http://www.lucemill.com/chemical/nicotine-pgase.html

vanaf een liter zelfs.
Thanks voor de tip! Helaas zit ik op 3-6mg en wil nog voor het eind van het jaar naar 0, dus heb niet meer nodig dan 250ml maximaal.
[...]

Thanks, ga even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Domino schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Geen idee hoe het zit in België, sorry.
In principe hebben we in Europa vrij verkeer van goederen, maar daar zijn een hoop uitzonderingen op.
Met name het online aankopen van damp gerelateerde goederen is natuurlijk heel treffend in dit geval.

Misschien kun je hier meer info vinden:

https://www.dampforum.nu/topic/36393-is-het-beleid-in-belgië-slecht/
https://www.dampforum.nu/topic/35998-douane-in-belgië-na-17-1/

Overigens staat er (de keren dat ik bij happyjuice besteld heb iig) geen vermelding op het pakket dat het nicotine betreft.
Bedankt voor de info !
Ik zie dat er sommigen toch online bestellen bij bepaalde shops. Dus misschien eens proberen. Indien de afzenders niet echt bekend zijn zullen er altijd wel door de mazen van het net glippen denk ik dan. Ik vraag me alleen af wat nu effectief de risico's zijn. Boetes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Hiliq is niet echt heel tof uit het nieuws gekomen bij het testen van hun NTN, ik koop mede daarom niks meer van ze :)
Undy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Smaak komt ook van de build zelf. Als je nu een vrij simpele dual AWG26 in de tank gebruikt. In 10ml uitvoering is het niet raar dat je dan veel minder smaak krijgt. Het verdampings oppervlak van de coil is van ~1100mm² naar minder als ~100mm² per coil gegaan.
Het is een vaststaand feit dat de smaak ietwat minder wordt in de 10ml t.o.v. de 5ml, maar als je er ook bij 10ml fused claptons in hebt, wordt dat verschil wel veel kleiner t.o.v. nu
Ik vergelijk natuurlijk wel appels met appels: het enige verschil is 5ml versus 10ml. De gebruikte build is hetzelfde, erger nog: ik heb zelfs de wicks niet veranderd :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

vDR schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Bedankt voor de info !
Ik zie dat er sommigen toch online bestellen bij bepaalde shops. Dus misschien eens proberen. Indien de afzenders niet echt bekend zijn zullen er altijd wel door de mazen van het net glippen denk ik dan. Ik vraag me alleen af wat nu effectief de risico's zijn. Boetes?
Boete voor de verzendende partij vooral, voor jou is het nadeel dat het pakket wordt tegengehouden en je je geld wellicht kwijt bent. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
justmike schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:52:
[...]

http://www.conrad.be/ce/n...&searchType=mainSearchBar

zit vast wel iets in hun assortiment dat voldoet aan jouw wensen.
Je hebt me aan het denken gezet, zat teveel in de vape hoek te zoeken. Heb inmiddels bij toolstation een setje besteld waar ik (hopelijk) mee vooruit kan. Bedankt!
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:39:
[...]

Ik heb een Geekvape setje met allemaal handige dingen, heb er per ongeluk twee besteld.. Wil je er eentje?
Is deze: https://m.fasttech.com/pr...aster-kit-v2-tools-kit-11
Die is beetje boven m'n budget, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Ben ook wel happy met de RDTA Box, mede daarom de kleine aangehaald hier.

Ik merk echter dat ik m'n Ammit het meeste gebruik, die zit op de Tarot nano. Daarna de RDTA en dan de Serpent Mini die ik op een Minivolt heb geschroefd.

Omdat m'n Limitless Lux een kapot scherm heeft gebruik ik die niet echt. Ik weet dat hij op 90W in Wattage staat ingesteld, maar met een kapot scherm kan je gewoon erg weinig. Het is teveel voor de build die ik nu heb (dual 26G, 3mm ID, ik meen 0.18ohm) en te weinig voor wat ik hiervoor had (fused clapton 26/32G, 4,75mm ID, 0.12ohm meen ik). Dit in de Aromamizer plus overigens, die met 10ml echt een heel stuk minder smaak geeft dan in de "shorty" (5ml) setup. :)

Anyway: er komt een nieuwe Limitless aan als het goed is. Best goed weten op te lossen met Gearbest (ik betaal feitelijk alleen de batterijen uit de eerste levering.)
Floor-is schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Hiliq is niet echt heel tof uit het nieuws gekomen bij het testen van hun NTN, ik koop mede daarom niks meer van ze :)

[...]

Ik vergelijk natuurlijk wel appels met appels: het enige verschil is 5ml versus 10ml. De gebruikte build is hetzelfde, erger nog: ik heb zelfs de wicks niet veranderd :D
Ik meende uit de eerste quote te halen dat je met de 5ml de 26/32G fused claptons gebruikte, en met de 10ml de 26G single wire coils. Vandaar mijn comment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Hiliq is niet echt heel tof uit het nieuws gekomen bij het testen van hun NTN, ik koop mede daarom niks meer van ze.
Heb je daar een link van? Enige die ik kan vinden is nextgenerationlabs. Daar staat dat de hiliq NTN (synthetische non tobacco nicotine) toch niet synthetisch zou zijn, en de nicotine die door hun wordt verkocht juist wel. Beetje 'wij van wc eend'

Een 'onafhankelijke' test: http://forums.aussievaper...n-synthetic-nicotine.html

Puur objectief uiteraard, maar persoonlijk zal het me een worst zijn of nicotine NTN is of NET.

De meest geprezen nicotine of de diverse fora is carolina xtract, en dat is juist een NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:22:
8< 8<

[...]

Die is beetje boven m'n budget, toch bedankt!
Geen probleem!!
Undy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:27:
[...]

[...]

Ik meende uit de eerste quote te halen dat je met de 5ml de 26/32G fused claptons gebruikte, en met de 10ml de 26G single wire coils. Vandaar mijn comment ;)
Ja teruglezend begrijp ik dat je die conclusie trok, maar:
1. Ik had al eerder gewisseld :P (Twee tankjes ofzo)
2. Ik heb een dual coil, dual wire 26G op (ik meen) 7 wraps zitten.

Groot verschil is wel de hoeveelheid katoen, met 3mm ID spoeltjes is het echt listig om de boel goed genoeg vol te bouwen om niet als een malle te gaan lekken :)
Domino schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:02:
[...]

Heb je daar een link van? Enige die ik kan vinden is nextgenerationlabs. Daar staat dat de hiliq NTN (synthetische non tobacco nicotine) toch niet synthetisch zou zijn, en de nicotine die door hun wordt verkocht juist wel. Beetje 'wij van wc eend'

Een 'onafhankelijke' test: http://forums.aussievaper...n-synthetic-nicotine.html

Puur objectief uiteraard, maar persoonlijk zal het me een worst zijn of nicotine NTN is of NET.

De meest geprezen nicotine of de diverse fora is carolina xtract, en dat is juist een NET.
Nee die link heb ik niet, want ik heb het stuk al een tijd terug gelezen. Ik heb zelf wel FTN van NGL en het is op zich goed spul, maar echt bizar duur.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Nou uiteindelijk is de gedeelte van de Kayfun V5 los.
Dit met gebruik van schroefbank en tang.

Alleen wat enkele vragen.
Ik kan de liquid control niet meer draaien.
Met deze draaie mechanisme kan ik de liquid airflow regelen en de liquid control dicht/open draaien.
Iemand ervaring met deze tank?

Update gevonden:Om staat zijn om de AFC ring op te heffen moet u stroom open een minimum van twee slagen voor de afc ring dan zal opheffen om de juiste hoogte in staat zijn om deze in te schakelen

Vraag 2 :

Ik heb de katoen veranderd en opeens is de Ohm veel hoger kan dit?
Mijn cubis leest de waarde uit maar zodra ik de coil verander met katoen kom ik telkens op hoge of lage waardes.

Heb verschil gezien van meer dan 1.6 Ohm en nu staat hij op 1.35 Ohm.
Ik heb de set gekocht van Kanthal 1.2 Ohm.

Gevonden Think so: Als ik de liquid control draai verschilt dit per Ohm waarde van 1.3 Ohm tot 2.40 Ohm
Raar want ik dacht altijd dat dit alleen de draad het verschil maakt hij je de coil wickt klopt dit?

[ Voor 28% gewijzigd door CallmeGod op 21-03-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
@CallmeGod
Als jij aan je tank draait om je liquid control open te draaien en daardoor je weerstand gaat veranderen is er iets niet goed met je coil. Hij zit waarschijnlijk niet goed vast, slecht contact, waardoor je weerstand op en neer gaat..
Zorg er ook voor dar je o-ringen beetje nat gemaakt worden met liquid. Daardoor loopt het soepel en gaan je o-ringen langer mee.
Ben al gebruiker van de V5 vanaf het begin en nooit problemen mee gehad. Heb dan wel een orginele en geen clone. Clone's heb je in goede en slechte kwaliteit. Die discussie ga ik niet aan.
Maar kan je wel zeggen dat de V5 een goed ontwerp is waar ik van alles mee kan, van 0.5 tot 2. ohm, werkt allemaal. Net als Full VG. geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
auroortje schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:18:
@CallmeGod
Als jij aan je tank draait om je liquid control open te draaien en daardoor je weerstand gaat veranderen is er iets niet goed met je coil. Hij zit waarschijnlijk niet goed vast, slecht contact, waardoor je weerstand op en neer gaat..
Zorg er ook voor dar je o-ringen beetje nat gemaakt worden met liquid. Daardoor loopt het soepel en gaan je o-ringen langer mee.
Ben al gebruiker van de V5 vanaf het begin en nooit problemen mee gehad. Heb dan wel een orginele en geen clone. Clone's heb je in goede en slechte kwaliteit. Die discussie ga ik niet aan.
Maar kan je wel zeggen dat de V5 een goed ontwerp is waar ik van alles mee kan, van 0.5 tot 2. ohm, werkt allemaal. Net als Full VG. geen probleem.
Dankjewel voor je reactie.
Dat me coil niet goed contact maakt had ik nog niet aan gedacht.
Zal deze eens opnieuw monteren.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

mijn favo shop hier in PT, werkt hard om het TPD gedoe heen. Zo was er tot vorige week maar 1 concentraat te bestellen zo hebben zij nu de concentraten van Molinberry en grumpy juice toegevoegd. ik verwacht dat er snel meer zullen volgen. dit is een makkelijke manier om toch goedkoop te vapen, zonder eerst te investeren in 30 verschillende aroma's.
Volgende week dan toch maar een tripje Lissabon doen om e.e.a te proeven.
@Floor-is ik wacht nog even op antwoord van mijn oom wanneer deze hier naar toe komt. maar laat je tzt even per PB weten ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Meulugar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:16:
mijn favo shop hier in PT, werkt hard om het TPD gedoe heen. Zo was er tot vorige week maar 1 concentraat te bestellen zo hebben zij nu de concentraten van Molinberry en grumpy juice toegevoegd. ik verwacht dat er snel meer zullen volgen. dit is een makkelijke manier om toch goedkoop te vapen, zonder eerst te investeren in 30 verschillende aroma's.
Volgende week dan toch maar een tripje Lissabon doen om e.e.a te proeven.
Lokaal kopen is op zich echt het beste, niet alleen om de brick&mortar winkels te ondersteunen trouwens :)
@Floor-is ik wacht nog even op antwoord van mijn oom wanneer deze hier naar toe komt. maar laat je tzt even per PB weten ok?
Sure :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vanavond Red Astaire gemixt, een concentraat van T-Juice. Hoewel er een beetje munt/menthol in zit is het echt veel lekkerder dan ik had gedacht of gehoopt zelfs. Het is namelijk nogal een prijzig goedje :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:34:
Vanavond Red Astaire gemixt, een concentraat van T-Juice. Hoewel er een beetje munt/menthol in zit is het echt veel lekkerder dan ik had gedacht of gehoopt zelfs. Het is namelijk nogal een prijzig goedje :D
10 Pond voor 30ml is niet echt goedkoop nee. Op hoeveel % heb je em gemixt?
Ik twijfel nog of ik deze wel zal bestellen. Ik heb iets tegen menthol in mijn vapes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:06:
[...]

10 Pond voor 30ml is niet echt goedkoop nee. Op hoeveel % heb je em gemixt?
Ik twijfel nog of ik deze wel zal bestellen. Ik heb iets tegen menthol in mijn vapes
Hij moet dus op 20% Dus die £10 (ex verzendkosten trouwens) is slechts goed voor 150ml. Heb één tester gekocht van 30ml en ben nu al aan het rekenen hoeveel ik nodig heb voor een liter: 7 stuks dus!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:26:
[...]

Hij moet dus op 20% Dus die £10 (ex verzendkosten trouwens) is slechts goed voor 150ml. Heb één tester gekocht van 30ml en ben nu al aan het rekenen hoeveel ik nodig heb voor een liter: 7 stuks dus!
Voor dat geld moet het wel absurd lekkere liquid zijn.
Ik denk dat ik deze niet ga proberen. Ben niet echt een fan van liquids waar zoveel aroma in moet en dan nog het menthol verhaal. Daarnaast vind ik em te duur in gebruik. Gelukkig zijn er heel veel alternatieven :*)
Helaas word ik nogal snel misselijk van menthol. Met de aantekening dat als het heel erg weinig is het wel te hebben is misschien

[ Voor 6% gewijzigd door Undy op 23-03-2017 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:52

ZenTex

Doet maar wat.

Red astaire is m'n ADV en haal het altijd bij save vape, bijna 5 euro per 10 ml, maar naar de prijs kijk ik toch amper meer sinds ik zelf meng.
De menthol overheerst zeker niet in mijn beleving, al had het van mij nog ietsje minder gemogen. Verder gewoon zeer fruitig, zeker het proberen waard.
Wat betreft de mengverhouding, de smaak is dusdanig sterk (fruitexplosie) dat je het makkelijk op 15 of zelfs 10 procent kunt mixen. Sterker nog, op de site van savevape staat 15 % als aanbevolen dosering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Vraag.

ik heb sinds eergisteren een Ileaf Pico met een melo 3 tank erop, de coils die erin zitten zijn 0.3ohm. Op het apparaat geeft hij 0.25 aan. Hij staat op wattage 30-40 watt gemiddeld, heb verschillende wattages geprobeerd.
Ik gebruikte altijd een Justfog q16.

Echter, de smaak valt sinds gister nagenoeg compleet weg.. of tenminste nagenoeg helemaal. ik weet niet waar het aan ligt, heb alles al nagekeken. coils/nieuwe flavour/schoongemaakt..

Enig idee hoe dit komt ? is de smaak van de melo minder als de MTL van justfog ? ligt het aan de sub-ohm coils.. ?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

shakespeare schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:57:
Vraag.

ik heb sinds eergisteren een Ileaf Pico met een melo 3 tank erop, de coils die erin zitten zijn 0.3ohm. Op het apparaat geeft hij 0.25 aan. Hij staat op wattage 30-40 watt gemiddeld, heb verschillende wattages geprobeerd.

Echter, de smaak valt sinds gister nagenoeg compleet weg.. of tenminste nagenoeg helemaal. ik weet niet waar het aan ligt, heb alles al nagekeken. coils/nieuwe flavour/schoongemaakt..

Enig idee hoe dit komt ? is de smaak van de melo minder als de MTL van justfog ? ligt het aan de sub-ohm coils.. ?

Iemand een idee?
Maf. Klopt dat de Ohms die hij aangeeft wat kunnen verschillen, bij mij komt een 0.3 coil altijd zo rond de 0.25-0.30 uit. Wat betreft smaak, dat is gek. Misschien het wennen? Ik heb ook een Justfog gehad (ander model, dat wel) en vind de smaak op de Pico een stuk beter. Ik geloof alleen wel dat sommige smaakjes wat minder werken wanneer je DL rookt.

Je zou ook 0.3 ECL coils kunnen kopen, die hebben een betere doorloop van vloeistof en zijn aangenamer vind ik. Schijnen ook net wat anders in elkaar te zitten dan de gewone 0.3 coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
shakespeare schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:57:
Vraag.

Iemand een idee?
De tolerantie op de weerstand van de coils is nogal wisselvallig bij eleaf coils voor de melo. het is "vervelend" maar maakt weinig uit.

Sweetspot voor de 0.3 coil zit ergens tussen 50 en 60 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

justmike schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:05:
[...]

De tolerantie op de weerstand van de coils is nogal wisselvallig bij eleaf coils voor de melo. het is "vervelend" maar maakt weinig uit.

Sweetspot voor de 0.3 coil zit ergens tussen 50 en 60 watt.
Is afhankelijk van wat jezelf prettig vindt, ik zit altijd tussen de 30-50 watt. Soms voor de fun wat hoger.

E: Overigens zijn sommige smaakjes ook domweg niet zo geschikt voor MTL DL heb ik het gevoel.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 23-03-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Thomas schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Is afhankelijk van wat jezelf prettig vindt, ik zit altijd tussen de 30-50 watt. Soms voor de fun wat hoger.

E: Overigens zijn sommige smaakjes ook domweg niet zo geschikt voor MTL heb ik het gevoel.
De melo 3 is eigenlijk ook niet gemaakt voor mtl. Wijd open en rustig direct to lung is hij op z'n best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

justmike schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:12:
[...]

De melo 3 is eigenlijk ook niet gemaakt voor mtl. Wijd open en rustig direct to lung is hij op z'n best.
Poeh, domme ik, ik bedoelde natuurlijk DL. Het is nog vroeg :p. MTL moet je niet proberen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik vraag me af of deze coils:
http://www.3fvape.com/coi...w-5-pcs.html#.WNODucDhCUk
ook in een melo 3 zouden passen ? Op het eerste zicht lijken ze er wel op.

die dual parallel draad met een grote binnen diameter zou veel smaak moeten geven.

[ Voor 15% gewijzigd door justmike op 23-03-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

justmike schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:17:
Ik vraag me af of deze coils:
http://www.3fvape.com/coi...w-5-pcs.html#.WNODucDhCUk
ook in een melo 3 zouden passen ? Op het eerste zicht lijken ze er wel op.

die dual parallel draad met een grote binnen diameter zou veel smaak moeten geven.
Lijken me wat te kort eigenlijk, weet niet of deze goed aan sluit op het mondstuk. Denk dat ze qua aansluiting wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Als de afmetingen die ik kan terug vinden enigszins correct zijn dat gaat het niet passen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

MTL met Melo 3 is wel te doen hoor, doe ik zelf ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Thomas schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Maf. Klopt dat de Ohms die hij aangeeft wat kunnen verschillen, bij mij komt een 0.3 coil altijd zo rond de 0.25-0.30 uit. Wat betreft smaak, dat is gek. Misschien het wennen? Ik heb ook een Justfog gehad (ander model, dat wel) en vind de smaak op de Pico een stuk beter. Ik geloof alleen wel dat sommige smaakjes wat minder werken wanneer je DL rookt.

Je zou ook 0.3 ECL coils kunnen kopen, die hebben een betere doorloop van vloeistof en zijn aangenamer vind ik. Schijnen ook net wat anders in elkaar te zitten dan de gewone 0.3 coils.
mischien de air pipe wat dichter zetten? snap er niks van.. :) heb verschillende liquids geprobeerd.
op het moment dat ik exhaleer met de pico proef ik een fractie van een seconde de smaak. bij de mtl van justfog proef ik hem veel langer..

vreemd.. dacht dat sub-ohm veel beter kwa smaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

shakespeare schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:03:
[...]

mischien de air pipe wat dichter zetten? snap er niks van.. :) heb verschillende liquids geprobeerd.
op het moment dat ik exhaleer met de pico proef ik een fractie van een seconde de smaak. bij de mtl van justfog proef ik hem veel langer..

vreemd.. dacht dat sub-ohm veel beter kwa smaak was.
Ik vond met de Justfog wel dat bij het inhaleren de smaak meer aanwezig was, maar dat is waarschijnlijk puur omdat ik m'n tong bij de airpipe hield bij het inhaleren (a la waterpijp). Dit doe ik wanneer ik direct op de long inhaleer met de pico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Had hem nog niet voorbij zien komen maar in Mei is weer de Hall of Vapes in Stuttgart.

Wordt voor mij weer een beurs lekker om de hoek (25km) :)

http://the-hall-of-vape.de/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Ik heb op dit moment ook de Pico met Melo 3 mini en gebruik hem MTL. Kan prima, zowel met de 0.75 ohm ECML coils als met de 1.8 ohm Aspire Triton coils.

Veel smaak vind ik hem niet hebben hoor, die Melo 3 mini... Had ook het idee meer smaak te krijgen met de Justfog Q16 kit, vooral ook duidelijk meer subtiele tonen in de liquid. Komt overigens waarschijnlijk gewoon door het hogere wattage, want met de MTL coils heb ik het minder. Oh en een smallere drip tip wil nog wel eens helpen!

[ Voor 25% gewijzigd door Frandroid op 23-03-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Frandroid schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:51:
Ik heb op dit moment ook de Pico met Melo 3 mini en gebruik hem MTL. Kan prima, zowel met de 0.75 ohm ECML coils als met de 1.8 ohm Aspire Triton coils.

Maar veel smaak vind ik hem niet hebben hoor, die Melo 3 mini...
ik heb mijn melo (2???) ook weer nieuw leven ingeblazen. mijn subtank met een schroevendraaiertje via de airholes toch los kunnen krijgen, Sigelei goed schoongemaakt en de melo opnieuw gewicked. Het valt mij op dat de Melo een stuk koeler is dan de subtank en ik dan ook hoger in de wattage ga.

Hoe kan ik zien wat voor versie melo ik heb? Of zijn de coils voor allemaal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Meulugar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Hoe kan ik zien wat voor versie melo ik heb? Of zijn de coils voor allemaal hetzelfde?
Bij mij staat er op de Melo 3 mini heel duidelijk dat het dit model betreft op het bandje waarmee je de luchttoevoer instelt (foto).

Van de andere Melo modellen heb ik geen idee. Je zou even op Google afbeeldingen kunnen zoeken en de plaatje vergelijken met degene die jij hebt :)

Wat coils betreft: zodra je het type tank hebt gevonden, gewoon Googlen naar 'coils for [...]' of 'will Aspire coils fit on [...]' o.i.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Frandroid op 23-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Frandroid schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Bij mij staat er op de Melo 3 mini heel duidelijk dat het dit model betreft op het bandje waarmee je de luchttoevoer instelt (foto).

Van de andere Melo modellen heb ik geen idee. Je zou even op Google afbeeldingen kunnen zoeken en de plaatje vergelijken met degene die jij hebt :)

Wat coils betreft: zodra je het type tank hebt gevonden, gewoon Googlen naar 'coils for [...]' of 'will Aspire coils fit on [...]' o.i.d.
ik heb het gevonden, de melo die ik heb is de eerste versie. Versie 2 heeft mogelijkheid om liquid via de top bij te vullen

qua coils zijn dat de originele of aspire atlantis coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Weet iemand waar ik een andere clone van een Kayfun V5 kan vinden?
Deze nu in bezit (blijkt een clone van een clone SXK te zijn).
https://www.fasttech.com/p/4984600

Dat is niet de reden hoor, maar continue krijg ik de base niet los.
Alleen met grof geweld, moet deze ook veel te ver opendraaien (bijna los) om de liquid control aan te zetten.
Ook wiemelt hij heel erg op me Cuboid mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
CallmeGod schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:58:
Weet iemand waar ik een andere clone van een Kayfun V5 kan vinden?
Deze nu in bezit (blijkt een clone van een clone SXK te zijn).
https://www.fasttech.com/p/4984600

Dat is niet de reden hoor, maar continue krijg ik de base niet los.
Alleen met grof geweld, moet deze ook veel te ver opendraaien (bijna los) om de liquid control aan te zetten.
Ook wiemelt hij heel erg op me Cuboid mini.
Genoeg smaken :)

https://www.fasttech.com/...sort=r&keywords=kayfun+v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48
Ik heb deze gekocht. http://www.3fvape.com/hom...n&results=94#.WNQGeWjhCUk

Werkt perfect. Voor mij nu te weinig airflow en ben overgestapt naar rda's. Maar voor mijn vrouw die nu aan het stoppen is met roken werkt het beter dan een eleaf icare. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
JL Koppelle schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:33:
Ik heb deze gekocht. http://www.3fvape.com/hom...n&results=94#.WNQGeWjhCUk

Werkt perfect. Voor mij nu te weinig airflow en ben overgestapt naar rda's. Maar voor mijn vrouw die nu aan het stoppen is met roken werkt het beter dan een eleaf icare. :)
Net al deze besteld.

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.rLErt2

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 23-03-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 03-10 12:03
Vandaag de serpent mini 25 binnengekregen. Wat een top ding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B228PguexHPzb6ESmw8AAlcI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:01
FWIW, ik heb deze anderhalve week geleden besteld en gisteren ontvangen:

https://nl.aliexpress.com...uildable/32687467839.html

[ Voor 41% gewijzigd door emiel74 op 23-03-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
wat zijn goede RBA/RTA met de airflow aan de bovenkant ? Is dat alleen de OBS ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
emiel74 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:07:
[...]

FWIW, ik heb deze anderhalve week geleden besteld en gisteren ontvangen:

https://nl.aliexpress.com...uildable/32687467839.html
Lijkt exact hetzelfde, alleen 2 dollar goedkoper.
Ik laat hem gewoon binnen komen.

Hoe is trouwens de draai mechanisme van deze?
Kan je makkelijk alles draaien en open maken?

Ik heb dus een clone van de Kayfun V5 die compleet aan de onderkant vast komt te zitten.
Ik raadt je aan om direct na het wicken alle 0-ringen te druppelen met bijv liquid.

Ook moet ik compleet het glaasje bijna los draaien om de liquid control open te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Clavis schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:56:

[afbeelding]
Ik ben wel benieuwd naar de performance van die single coil deck?
dave1972 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:18:
wat zijn goede RBA/RTA met de airflow aan de bovenkant ? Is dat alleen de OBS ?
Er zullen vast wel andere zijn die ook goed zijn, maar momenteel zou ik mijn OBS Engine niet willen missen :P

[ Voor 32% gewijzigd door justmike op 23-03-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 03-10 12:03
justmike schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de performance van die single coil deck?

[...]

Er zullen vast wel andere zijn die ook goed zijn, maar momenteel zou ik mijn OBS Engine niet willen missen :P
Ja supergoed, damp alleen maar single coil. Builden is wel wennen, maar verder tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CallmeGod schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Lijkt exact hetzelfde, alleen 2 dollar goedkoper.
Ik laat hem gewoon binnen komen.

Hoe is trouwens de draai mechanisme van deze?
Kan je makkelijk alles draaien en open maken?

Ik heb dus een clone van de Kayfun V5 die compleet aan de onderkant vast komt te zitten.
Ik raadt je aan om direct na het wicken alle 0-ringen te druppelen met bijv liquid.

Ook moet ik compleet het glaasje bijna los draaien om de liquid control open te zetten.
Heb je toch vaak met clones.

Ik snap het ook niet zo. Voor 20-30 euro heb je ook een originele tank van hogere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
418O2 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:34:
[...]

Heb je toch vaak met clones.

Ik snap het ook niet zo. Voor 20-30 euro heb je ook een originele tank van hogere kwaliteit
Noem eens een origele tank die ook zo makkelijk kan wicken?
En ook erg goed is met MTL vape.

Ben namelijk zeer benieuwd welke tanken er zo worden aangeprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ookmaar begonnen met het zelf maken van liquids......scheelt een bak geld zeg :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CallmeGod schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Noem eens een origele tank die ook zo makkelijk kan wicken?
En ook erg goed is met MTL vape.

Ben namelijk zeer benieuwd welke tanken er zo worden aangeprezen.
Engine kan dat wel toch? Vind de bouwkwaliteit van obs erg goed voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Clavis schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:56:

[afbeelding]
Ik heb hem in 22mm, op een Minivolt. Lekker kleine combo!
Toch ben ik het meest blij met de Tarot nano, normaal met de Ammit erop. Nu even met de Aromamizer (30mm, veeel te groot), 0.168ohm build bij 62.5Watt: heerlijk veel smaak :)
418O2 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Engine kan dat wel toch? Vind de bouwkwaliteit van obs erg goed voor de prijs
Serpent (Mini) is heerlijk restricted, anders een Ammit op 1/4-1/2 open wellicht. De Serpent is ook echt easypeasy, de Ammit heel ietsjes lastiger maar nog steeds erg gemakkelijk vind ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 23-03-2017 22:09 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:57:
[...]

Voor dat geld moet het wel absurd lekkere liquid zijn.
Ik denk dat ik deze niet ga proberen. Ben niet echt een fan van liquids waar zoveel aroma in moet en dan nog het menthol verhaal. Daarnaast vind ik em te duur in gebruik. Gelukkig zijn er heel veel alternatieven :*)
Helaas word ik nogal snel misselijk van menthol. Met de aantekening dat als het heel erg weinig is het wel te hebben is misschien
Hij is echt heel goed, erg zoet, met een zuurtje, maar ook eucalyptus en wat menthol.. Als je niet van menthol bent is hij echt niet te chainvapen :)

Ik heb nog 6 andere mixjes gemaakt gisteren. Over een week of wat kan ik gaan proeven :)
Heb ook een concentraat dat een broodsmaak zou moeten hebben, hoop zo dat het wat is! Kan ik leuk "broodje met X" gaan maken: pindakaas, Nutella, hagelslag, gestampte muisjes, jam!

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 23-03-2017 22:12 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Hij is echt heel goed, erg zoet, met een zuurtje, maar ook eucalyptus en wat menthol.. Als je niet van menthol bent is hij echt niet te chainvapen :)

Ik heb nog 6 andere mixjes gemaakt gisteren. Over een week of wat kan ik gaan proeven :)
Heb ook een concentraat dat een broodsmaak zou moeten hebben, hoop zo dat het wat is! Kan ik leuk "broodje met X" gaan maken: pindakaas, Nutella, hagelslag, gestampte muisjes, jam!
Bedoel je Acetyl Pyrazine?
Doe mij maar een broodje frikandel dan 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Bedoel je Acetyl Pyrazine?
Doe mij maar een broodje frikandel dan 8) :D
Nee, "bread" van Real Flavours :)
Acetyl Pyrazine heeft voor mij vrij veel noten, wat ook lekker kan zijn trouwens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:48:
[...]

Nee, "bread" van Real Flavours :)
Acetyl Pyrazine heeft voor mij vrij veel noten, wat ook lekker kan zijn trouwens :)
Ik ben erg benieuwd wat je bevindingen zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00

Zym0tiC

^_^

Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Ik heb hem in 22mm, op een Minivolt. Lekker kleine combo!
Toch ben ik het meest blij met de Tarot nano, normaal met de Ammit erop. Nu even met de Aromamizer (30mm, veeel te groot), 0.168ohm build bij 62.5Watt: heerlijk veel smaak :)

[...]

Serpent (Mini) is heerlijk restricted, anders een Ammit op 1/4-1/2 open wellicht. De Serpent is ook echt easypeasy, de Ammit heel ietsjes lastiger maar nog steeds erg gemakkelijk vind ik.
Doet de Ammit het een beetje goed met hoge VG vloeistoffen? Heb deze nu op het oog maar lees dat vanwege de weinige ruimte tussen het glas en de coil dat 70-80 VG niet zo wil.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zym0tiC schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Doet de Ammit het een beetje goed met hoge VG vloeistoffen? Heb deze nu op het oog maar lees dat vanwege de weinige ruimte tussen het glas en de coil dat 70-80 VG niet zo wil.
Nergens last van, ik damp nu een 85/15 mix. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Zym0tiC schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Vaak ligt het aan de hoeveelheid en manier van wicken. Dat kan per tank verschillend zijn.
Bij hogere VG (80-90) kam ik de uiteinden van de wick een beetje uit met een scherpe pincet.
Wel erg voorzichtig, je kan er ook te veel uitkammen. Geeft een grote kliederboel af en toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00

Zym0tiC

^_^

Floor-is schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Nergens last van, ik damp nu een 85/15 mix. :)
Bedankt! Goed om te horen. Dan gaan we voor deze.
Undy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Vaak ligt het aan de hoeveelheid en manier van wicken. Dat kan per tank verschillend zijn.
Bij hogere VG (80-90) kam ik de uiteinden van de wick een beetje uit met een scherpe pincet.
Wel erg voorzichtig, je kan er ook te veel uitkammen. Geeft een grote kliederboel af en toe :D
ik pas die kam techniek zelf ook toe normaal gesproken bij hoge VG :). Was nu vooral aan het twijfelen over de beperkte ruimte die een tweetal reviewers als minpunt bij hoge VG aanstipte. Blij om te horen dat het in de praktijk allemaal wel meevalt.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Heeft iemand hier toevallig de Ijoy Combo RDTA ? zo ja hoe bevalt deze? heb hem net besteld :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

dave1972 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:08:
Heeft iemand hier toevallig de Ijoy Combo RDTA ? zo ja hoe bevalt deze? heb hem net besteld :D
Ik heb ongeveer dat deck op de RDTA Box mod, Puik spul :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Fijne RDTA. Lekker veel ruimte op het deck en als ie goed gewickt is werkt het geweldig.
Ben er voor mezelf wel achter gekomen dat ik meer voel voor RTA tanks.
Een RDTA moet je regelmatig even halfom houden om de wicks nat te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:18:
[...]

Fijne RDTA. Lekker veel ruimte op het deck en als ie goed gewickt is werkt het geweldig.
Ben er voor mezelf wel achter gekomen dat ik meer voel voor RTA tanks.
Een RDTA moet je regelmatig even halfom houden om de wicks nat te houden
Bij de iJoy kan je ook gewoon de wicks erg lang houden. Tenzij je 100+Watt gaat doen dan misschien, dat heb ik nooit getest, was al een mistbankgenerator op 90Watt :P
Daarbij: bij het nemen van een teug houdt je je mod al schuin mag ik hopen ;)

In other news ;)

Yihi G-class met Aromamizer
M'n G-class is er. De bouwkwaliteit is echt het beste dat ik tot nu toe heb gezien. En ik heb ook de Lost Vape Therion aandachtig bekeken en gebruikt ja. Hij is wel vrij zwaar, maar hij werkt echt geniaal!

Op de foto nog in Wattage mode. Build:316SS claptons op 0,1335ohm. Instellingen nu: 235ºC bij 66.6J

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 25-03-2017 01:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Ziet er goed uit @Floor-is ! Heb je lang op moeten wachten maar is wel extra genieten nu haha. Hier vandaag ook een nieuw speeltje binnen gekregen. De Asmodus Minikin V2. Had er al een tijdje een oogje op. Bevalt tot nu toe super goed! Morgen ook maar eens een SS draadje erin knallen en de TC optie testen.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De Minikin V2 is een geniaal apparaat @Tony

Ik heb er iets van 7 weken over gedaan om deze Yihi op de kop te tikken. Vooralsnog vind ik het de moeite ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 13:11
Floor-is schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:41:
[...]
In other news ;)
M'n G-class is er. De bouwkwaliteit is echt het beste dat ik tot nu toe heb gezien. En ik heb ook de Lost Vape Therion aandachtig bekeken en gebruikt ja. Hij is wel vrij zwaar, maar hij werkt echt geniaal!

Op de foto al vrolijk in TC mode, met 316SS claptons. Instellingen: 235ºC bij 66.6Watt op 0.13ohm..
Mooi ding!! Zelf nog geen Yihi mods van dichtbij gezien, hoe verhoudt bouwkwaliteit zich tot Dicodes? Als je die nog niet kent, of de Pipeline Pro varianten, opzoeken op eigen risico >:) . Ik heb een Pipeline Pro en een Pipeline Pro 2+. Minimalistisch, oerdegelijk en perfect afgewerkt. De vape is zeer smooth en stabiel, ook in TC. Het enige dat in de buurt komt is een DNA200 na wat spelen met eScribe. (maar nog geen ervaring met Yihi dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:41:
[...]

Bij de iJoy kan je ook gewoon de wicks erg lang houden. Tenzij je 100+Watt gaat doen dan misschien, dat heb ik nooit getest, was al een mistbankgenerator op 90Watt :P
Daarbij: bij het nemen van een teug houdt je je mod al schuin mag ik hopen ;)

In other news ;)

[afbeelding]

Op de foto nog in Wattage mode. Build:316SS claptons op 0,1335ohm. Instellingen nu: 235ºC bij 66.6J
Ziet er erg gelikt uit. Mooi scherm ook. Mooi dat je em eindelijk binnen hebt. Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wouter_va schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 02:26:
[...]

Mooi ding!! Zelf nog geen Yihi mods van dichtbij gezien, hoe verhoudt bouwkwaliteit zich tot Dicodes? Als je die nog niet kent, of de Pipeline Pro varianten, opzoeken op eigen risico >:) . Ik heb een Pipeline Pro en een Pipeline Pro 2+. Minimalistisch, oerdegelijk en perfect afgewerkt. De vape is zeer smooth en stabiel, ook in TC. Het enige dat in de buurt komt is een DNA200 na wat spelen met eScribe. (maar nog geen ervaring met Yihi dus)
Ik heb alleen die flask-vorm van de Dicodes vastgehad, een C6? Ook echt goede kwaliteit, maar die was echt al 100x gevallen.. Butsen, deuken, krassen en het sloot allemaal net niet meer lekker aan. Dus inhoudelijk kan ik daar weinig over zeggen vrees ik. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Beetje een tegenvaller:

De bijgeleverde clamppost is van baggerkwaliteit, de prebuilt coil, dus dat complete deck en coils erin, was dusdanig slecht dat er al onder delen loskwamen bij het erop schroeven.

Ook jammer dat er standaard geen rda deck bij zit, en losse decks a 10 to 12 eu zijn imho te duur.

Tevens vind ik de airflow toch iets off. De standaard limitless is juist spot on, de combo heeft net iets teveel.

Zelf nu een Paradigm Magma Tank gehaald. Kost een paar centen, heb je wel wat.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Yor schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Beetje een tegenvaller:

De bijgeleverde clamppost is van baggerkwaliteit, de prebuilt coil, dus dat complete deck en coils erin, was dusdanig slecht dat er al onder delen loskwamen bij het erop schroeven.

Ook jammer dat er standaard geen rda deck bij zit, en losse decks a 10 to 12 eu zijn imho te duur.

Tevens vind ik de airflow toch iets off. De standaard limitless is juist spot on, de combo heeft net iets teveel.

Nou t zal mij benieuwen dan, heb nu de Big Baby Beast met RBA maar dat ding lekt altijd no matter what ik doe. En heb echt alles al geprobeerd wat men zegt, maar geen succes.
Bovendien vind ik de smaak ook erg flauw, heb ook de Baby Beast, en daar was de smaak beter van met dezelfde RBA :+ . Dus ik hoop dat iig qua smaak de Combo beter is |:(

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Yor schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Beetje een tegenvaller:

Ik weet niet welke Ijoy Combo jij hebt, volgens mij is er maar 1, maar de lucht is erg eenvoudig in te stellen.
Het clampstyle deck heb ik zelf maar even gebruikt dus kan ik weinig zinnigs over zeggen. Ik ben zelf meer een fan van het velocity style deck.
Ik ben wel met je eens dat het jammer is dat er geen RDA base bij zit.
Deze zijn verkrijgbaar voor ongeveer 7 euro.

https://www.fasttech.com/...rdta-atomizer-replacement

[ Voor 3% gewijzigd door Undy op 25-03-2017 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
dave1972 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Nou t zal mij benieuwen dan, heb nu de Big Baby Beast met RBA maar dat ding lekt altijd no matter what ik doe. En heb echt alles al geprobeerd wat men zegt, maar geen succes.
Bovendien vind ik de smaak ook erg flauw, heb ook de Baby Beast, en daar was de smaak beter van met dezelfde RBA :+ . Dus ik hoop dat iig qua smaak de Combo beter is |:(
Ik ben wel te spreken over de smaak met de Combo. Vooral als je de grote chuffcap vervangt door de meegeleverde 510 driptip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony
Vandaag de Serpent RDTA ontvangen. Wat een smaakbom! Als de serpent mini een van je favoriete tankjes is kan ik deze zeker aanraden !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KPawD44oLJujfcHxkrXOMle3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Tony schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:23:
Vandaag de Serpent RDTA ontvangen. Wat een smaakbom! Als de serpent mini een van je favoriete tankjes is kan ik deze zeker aanraden !
[afbeelding]
Ziet er goed uit ook.
Welke mod heb je daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony
Undy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Ziet er goed uit ook.
Welke mod heb je daar?
Dat is een rottweiler! Uhhh haha een Asmodus Minikin v2. Lekker klein voor 2 batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
Iemand ervaring met 18650 batterijen van gearbest? Zijn ze origineel?

Die minikin is inderdaad mooi compact. Zit ook een dure chip in.

[ Voor 33% gewijzigd door rednaz420 op 26-03-2017 16:10 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.