Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
shakespeare schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:08:
Gebruik nu de pico, bevalt wel. Op hogere wattages dan 45 zou ik een andere tank pakken hij wordt te warm. Gebruik verschillende nicotine sterktes. 18/12/6

Heb nu de smok alien tfv12 besteld en de smok alien al85 met de tfv8 tank:)
Het gaat erg mistig worden in jou omgeving :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
vDR schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Ik zou gewoon even langs de lokale shop gaan voor wat dingen te proberen. Element vind ik wel goed & the drip factory vind ik ook wel goed. ik geloof wel dat deze een 70VG/30PG verhouding hebben IPV hetgeen jij had vermeld.
Dank je wel voor je reactie.
Ik woon in een kleine stad waar ze alleen liqua liquids hebben hier ben ik al helemaal niet over te spreken. maar ik ga eens verder kijken!!

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
pr0mo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Dank je wel voor je reactie.
Ik woon in een kleine stad waar ze alleen liqua liquids hebben hier ben ik al helemaal niet over te spreken. maar ik ga eens verder kijken!!
Misschien is het wel interessant voor je om dan zelf liquid te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
Undy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Misschien is het wel interessant voor je om dan zelf liquid te maken
Ja dat lijkt mij ook wel ik krijg ook steeds meer de neiging om dat te gaan doen, moet me daar over gaan inlezen heb altijd nog standaard liquids gehaald.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
pr0mo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Ja dat lijkt mij ook wel ik krijg ook steeds meer de neiging om dat te gaan doen, moet me daar over gaan inlezen heb altijd nog standaard liquids gehaald.
Deze websites kunnen je wel wat wijzer maken.

http://e-liquid-recipes.com/
http://flavour-boss.co.uk/
https://www.chefsflavours.co.uk/
http://www.cloudhousevapor.com/
https://www.thechosenfew.eu/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
Ik moet zeggen ik maak mijn liquids ook zelf en dat bevalt me erg goed.
E-liquid-recipes is ook een site die ik gebruik.

Ik damp zelf op 6mg nicotine en damp ongeveer 360ml per maand.
Mijn verhouding is 70VG en 30PG. Monster melons clone is een van mijn favorieten.

Ik heb een Xcube II met een TFV4 dual coil build SS op temp mode.

Zelf liquids maken is voor mij zeker goedkoper.
ik koop om de zoveel tijd liter pg en vg en nicotine (niet per liter).
elke maand 5 soorten smaken en om de zoveel tijd sucralose.

Ook kan ik je een e-liquid recipe programma aanraden voor de verhoudingen.

Vroeger rookte ik een pakje marlboro/camel/stuyvesant/enz. per dag.

[ Voor 5% gewijzigd door goovy75 op 31-03-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 04:53:
Borsteltjes, flesjes, reserve glaasjes....doe je ding. Batterijen en MODS zijn een no-go voor mij via Gearbest en Fasttech. Maar ey, ieder zijn ding. Laat je ons wel weten wanneer je op SBS6 gaat klagen over ontploffende onderdelen ;-)???
Joh, de Kangertech die ik heb, en de Pico die hier naartoe komt ook al koop je het in NL, het komt allemaal en is allemaal in China gemaakt. Daarom gewoon met Paypal betalen. En op Ebay ben je opzich ook goed beschermd tegen dat soort fratsen. Er stond in de titel omschrijving dat het om een Authentic Eleaf ging, dus verwacht gewoon een echte binnen te krijgen.

Ik heb in het verleden al best wat via Ebay besteld, meestal electronica dingetjes. HDMI splitters, en switches etc. Wat schepte mijn verbazing? Op Ebay had ik ze voor een paar dollar op de mat, in Nederland kon ik exact dezelfde producten kopen voor 32 euro of zo. Je wacht dan wel wat langer op je pakketje, maar het scheelt wel aanzienlijk. Hopelijk is deze Pico gewoon goed. Ik zal het wel laten weten als hij binnen komt over een paar weken :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:01
DAMAGE schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Joh, de Kangertech die ik heb, en de Pico die hier naartoe komt ook al koop je het in NL, het komt allemaal en is allemaal in China gemaakt. Daarom gewoon met Paypal betalen. En op Ebay ben je opzich ook goed beschermd tegen dat soort fratsen. Er stond in de titel omschrijving dat het om een Authentic Eleaf ging, dus verwacht gewoon een echte binnen te krijgen.

Ik heb in het verleden al best wat via Ebay besteld, meestal electronica dingetjes. HDMI splitters, en switches etc. Wat schepte mijn verbazing? Op Ebay had ik ze voor een paar dollar op de mat, in Nederland kon ik exact dezelfde producten kopen voor 32 euro of zo. Je wacht dan wel wat langer op je pakketje, maar het scheelt wel aanzienlijk. Hopelijk is deze Pico gewoon goed. Ik zal het wel laten weten als hij binnen komt over een paar weken :)
Heb ooit een RX2/3 besteld in China, deze ging na 2 dagen al kapot. Maakt niet uit dacht ik, FT geeft garantie. Nou niet dus, ik moest de mod untracked weer opsturen voor €18,-. Natuurlijk geen zin in, want bewijs maar eens dat deze aangekomen is. Meer verzendkosten wilden ze niet vergoeden. (Apparaat van 40 euro). Uiteindelijk een claim ingediend bij PayPal, en wie kreeg er gelijk? Fasttech.

Verlies genomen en een Alien in Nederland besteld met 3 maanden garantie. Wel wat duurder maar voor mij voorlopig geen mods meer uit China.

Batterijen begin ik al helemaal niet aan. Alleen via Nkon.nl.

Daarnaast bestel ik tanks, cotton, andere gadgets wel gewoon in China hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
justmike schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 05:23:
@Yor

Waar denk je dat al die lokale shops hun spullen halen ? Die kopen ook gewoon in China hoor.

En alle gevallen van mods die fout gaan die ik ken zijn gevallen van user error, dus dan hoef je ook niet bij de verkoper te gaan aankloppen.

Er is niets mis met de door jouw genoemde site's. Ik zou zelfs durven stellen dat het zowat de meest betrouwbare handelaars zijn die je in china kan vinden.

Ikzelf heb al honderden euro's uitgegeven bij DX, FT, gearbest en 3fvape, 1 keer was er een probleem en dat is toen netjes zoals het hoorde opgelost door FT.

ivm mogelijke douane kosten, tja, je weet op voorhand dat er een kans bestaat dat ze jouw pakketje er tussen uit halen, maar in de huidige situatie is dat nog steeds een verwaarloosbaar risico.
Het grootste probleem is vooral dat je de lokale shops niet steunt naar mijn mening.
Je moet als consument prijsbewust shoppen maar dat kan je ook in eigen land.

Het zijn de lokale shops die geld pompen in procedures voor jouw 'right to vape' en rechtzaken starten tegen de overheid en geloof me vrij, die procedures kosten SLOTEN geld.

Ik vind het nogal hypocriet van de mensen die de hele tijd liggen roepen op sociale media dat de overheid enkel bezig is met geld verdienen en een slecht beleid voert terwijl je dan geen enkele bijdrage gaat leveren aan de winkels die er geld in pompen om dit aan te vechten.

De prijzen van hardware is in de Benelux best concurrentieel dus waarom zou je uitwijken naar China. Het is niet zo dat de shops schandelijke bedragen aanrekenen voor hardware. Er zit gewoon een hoop invoertaks tussen, personeelskost, belasting, ... De prijzen zijn over het algemeen meer dan fair te noemen.

Is een mes dat aan 2 kanten snijdt.
Ik bestel zelden gelijk welk product in het buitenland, puur uit principe, tenzij ik het in eigen land niet kan vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door JacobsT op 31-03-2017 14:09 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik damp 10ml per dag, ik ga echt niet lopen eikelen met 10ml flesjes die ook nog een met gemakt een factor 50 duurder zijn dan wanneer ik het zelf maak.

Ik ben ook voor het kopen van lokale producten, maar wel binnen alle redelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 18:13

shicomm

<***>

Hee wat leuk , ook t.net heeft een vape topique.. ;)

Inmiddels ruim een jaar aan het vapen nu , van m'n 1e stapjes met een sigalike groeide het al snel uit tot een volkomen uit de hand gelopen hobby ;)
Ik brouw m'n eigen liquids en kijk vrij regelmatig rond naar nieuwe en interessante hardware..

Momenteel m'n favo setup:

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/ogduetwpd/hcnw.jpg

De reuleaux RX300 met daarop m'n innokin isub S tank.
Lekker lompe mod met een onmogelijk lange accuduur en een vrij grote tank die absoluut lekvrij is.
I.v.m. de gebruikte clapton coil heb ik een heatsinkje tussen de tank en de mod zitten om de hitte wat beter af te voeren.. :)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
bedankt voor alle Info genoeg om me in te lezen!! ;)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

JacobsT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Het grootste probleem is vooral dat je de lokale shops niet steunt naar mijn mening.

De prijzen van hardware is in de Benelux best concurrentieel dus waarom zou je uitwijken naar China. Het is niet zo dat de shops schandelijke bedragen aanrekenen voor hardware. Er zit gewoon een hoop invoertaks tussen, personeelskost, belasting, ... De prijzen zijn over het algemeen meer dan fair te noemen.

Ik bestel zelden gelijk welk product in het buitenland, puur uit principe, tenzij ik het in eigen land niet kan vinden.
Voor wie met ieniemienie tanks toe kan is het inderdaad niet zo'n issue om lokaal te shoppen inderdaad.
De verschillen in prijs zijn dan vaak ook goed verklaarbaar.
Wie grotere tanks wil moet simpelweg in het buitenland kopen.

Bij mods word dat al wat krommer , als ik de prijsverschillen bij een vrij gangbare mod als de reuleaux rx200 al zie dan is dat in principe niet uit te leggen imho.
Toen ik voor die mod aan het shoppen was kwam ik in NL geen prijzen tegen onder de 50 euro ( met een uitschieter van een shop in het zuiden van het land die 'm voor 75 euro in de "aanbieding"had.. |:( ) ; als je dan bij de chinezen prijzen van 3 a 4 tientjes ziet gaat er toch wel iets heel erg scheef naar mijn idee..

Enige uitzondering voor mij zijn de accucellen ; die koop ik altijd bij nkon in eindhoven aangezien ik dan zekerheid heb dat ik orginelen krijg.
Ze staan ook in de internationale community zeer hoog aangeschreven wat betreft aankoop van cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
JacobsT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Het zijn de lokale shops die geld pompen in procedures voor jouw 'right to vape' en rechtzaken starten tegen de overheid en geloof me vrij, die procedures kosten SLOTEN geld.

Ik vind het nogal hypocriet van de mensen die de hele tijd liggen roepen op sociale media dat de overheid enkel bezig is met geld verdienen en een slecht beleid voert terwijl je dan geen enkele bijdrage gaat leveren aan de winkels die er geld in pompen om dit aan te vechten.

Hier in Nederland, en ik denk in de rest van europa ook, kost vapegear minstens het dubbele t.o.v. China.
Daarnaast zorgt de overheid er met de wet, TPD2, voor dat de inhoud van een tankje niet meer als 2ml mag bedragen. De bemoeizucht met wetten en regeltjes zorgt er mede voor dat mensen ergens anders kopen.
Ondertussen ben jij vrij om meer te betalen dan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Undy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Hier in Nederland, en ik denk in de rest van europa ook, kost vapegear minstens het dubbele t.o.v. China.
Daarnaast zorgt de overheid er met de wet, TPD2, voor dat de inhoud van een tankje niet meer als 2ml mag bedragen. De bemoeizucht met wetten en regeltjes zorgt er mede voor dat mensen ergens anders kopen.
Ondertussen ben jij vrij om meer te betalen dan nodig is.
Meer betalen dan nodig? Dat komt toch enigszins foutief over. Winkels vragen heus niet meer dan een normale marge hoor. Voor 40 euro kopen zij nog geen RX2/3 in.

Het is onmogelijk om de prijzen van China te hanteren. En de 2ml regel ed, deze wordt momenteel op Europees niveau aangevochten door onder andere de Franse overheid. In België wachten ze af door die rechtzaak en gaat de verkoop van +2ml tanks gewoon door. Ik vind het echt allemaal zeer kort door de bocht.

Je verfoeit de regels die ze hanteren en dan ga je je geld niet laten terechtkomen bij de winkels die het geld nodig hebben om dit aan te vechten. Is uiteraard je volste recht maar als ik geld geef doe ik het liever aan de lokale economie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

justmike schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 05:23:
@Yor

Waar denk je dat al die lokale shops hun spullen halen ? Die kopen ook gewoon in China hoor.

En alle gevallen van mods die fout gaan die ik ken zijn gevallen van user error, dus dan hoef je ook niet bij de verkoper te gaan aankloppen.

Er is niets mis met de door jouw genoemde site's. Ik zou zelfs durven stellen dat het zowat de meest betrouwbare handelaars zijn die je in china kan vinden.

Ikzelf heb al honderden euro's uitgegeven bij DX, FT, gearbest en 3fvape, 1 keer was er een probleem en dat is toen netjes zoals het hoorde opgelost door FT.

ivm mogelijke douane kosten, tja, je weet op voorhand dat er een kans bestaat dat ze jouw pakketje er tussen uit halen, maar in de huidige situatie is dat nog steeds een verwaarloosbaar risico.
Ik ken gevallen van Mods waarbij het hele PCB gewoon totaal anders is dan nok de versie van de fabrikant, gewrapte batterijen, clones die als authentic worden verkocht. Je hoort me niet zeggen dat het allemaal zo is, maar voor een apparaat war twee batterijen in gaan, waarmee je gewoon een auto kunt starten en je bij gezicht houdt, vind ik het risico voor 2 tientjes winst onaanvaardbaar. Maar goed, zoals ik zeg: Gaat het mis met je Ali mod, omdat je juist user error hebt omdat je juist geen degelijke uitleg hebt gehad....of omdat je gewoon clone nummer zoveel hebt gekocht, wat dan?

Ik zie nog het filmpje van de jankende brabo op SBS6 voor me: onplofte batterij, een Samsung. Samsung gebeld: Onze naam staat erop, leuk, maar die hebben wij niet gemaakt. Wrap deluxe, zag je ook duidelijk op beelden. Maar oh oh oh, denk je dat een webshop of een stenen winkel hier in Nederland mee wegkomt?

Het blijft een eeuwige discussie, ik haal even de iPhone laders aan... Joh, bij Ali, veel goedkoper! En wat zat erin? 2 draden, een weerstandje en een waardeloos pcb. iPhone doorgefikt, stopcontact in de hens en lader helemaal uitgebrand. Maar oh, wat hebben we via die sites uit China toch voordeel.

Zie de pagina van CoilMaster, je kent ze wel, toch? Hele serie klachten over de DIY kit die niet door de check heenkwam, tig kopers met allemaal hetzelfde serienummer/scratchcard: Fake.

Los daarvan moet je je als Tweaker afvragen, hèt forum waar we geen illegale dingen mogen bespreken, of het willens en wetens niet aangeven van importbelasting niet strafbaar is. Tuurlijk gokt iedereen hier dat de Douane het pakket boven de 23 eu niet controleert, maar volgens mij was er ook nog zoiets als een eigen plicht om dergelijke goederen aan te melden. (maar downloaden van films en software, warez etc mag hier niet...dubbel, of niet soms?)

Straks heeft China genoeg dollars binnen, de subsidie om te verzenden a 3 eu of minder verdwijnt, alles wordt duurder en elke shop hier is op zijn gat omdat niemand hier zijn eigen lokale VapeShop ondersteunt?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
JacobsT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Meer betalen dan nodig? Dat komt toch enigszins foutief over. Winkels vragen heus niet meer dan een normale marge hoor. Voor 40 euro kopen zij nog geen RX2/3 in.

Het is onmogelijk om de prijzen van China te hanteren. En de 2ml regel ed, deze wordt momenteel op Europees niveau aangevochten door onder andere de Franse overheid. In België wachten ze af door die rechtzaak en gaat de verkoop van +2ml tanks gewoon door. Ik vind het echt allemaal zeer kort door de bocht.
Dat is je goed recht, maar leg mij eens uit dat complete kit hier bijna twee keer duurder is als in china?

Voorbeeldje, een pico kit. In Nederland te verkrijgen net onder de €60 bij de bekende webshops. In China zie je prijzen van $35. Een beetje marge mag van mij, maar dat is overdreven.

Tel daarbij op een vervelende ervaring met een webshop. Die wilde geen garantie honoreren na drie maanden, terwijl dat zeer duidelijk wel verplicht is in Nederland en Europa.

Als je een gezonde marge hanteert (onder het mom van: steunen van de locale retailer) moet je ook dat soort bepalingen gewoon volgen. Garantie is garantie. En de betreffende webshop is echt geen uitzondering, je ziet steeds meer dat ze de verplichtingen ten aanzien van de garantie inperken (of proberen in te perken).

Wat betreft de wetgeving van 2ml tanks. Dat kun je in Nederland op je buik schrijven, die regel heeft de Nederlandse overheid (als braafste jongetje van de europa klas) verankert in de Nederlandse wetgeving, zonder dat hiervoor een verplichting bestond vanuit de EU destijds (in de vorm van de TPD/TPD2).

Doe wat je wil, maar kopen in het buitenland is én beter voor je financieën én geeft net zo veel (on)zekerheid als lokaal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Ik ken gevallen van Mods waarbij het hele PCB gewoon totaal anders is dan nok de versie van de fabrikant, gewrapte batterijen, clones die als authentic worden verkocht. Je hoort me niet zeggen dat het allemaal zo is, maar voor een apparaat war twee batterijen in gaan, waarmee je gewoon een auto kunt starten en je bij gezicht houdt, vind ik het risico voor 2 tientjes winst onaanvaardbaar. Maar goed, zoals ik zeg: Gaat het mis met je Ali mod, omdat je juist user error hebt omdat je juist geen degelijke uitleg hebt gehad....of omdat je gewoon clone nummer zoveel hebt gekocht, wat dan?

Ik zie nog het filmpje van de jankende brabo op SBS6 voor me: onplofte batterij, een Samsung. Samsung gebeld: Onze naam staat erop, leuk, maar die hebben wij niet gemaakt. Wrap deluxe, zag je ook duidelijk op beelden. Maar oh oh oh, denk je dat een webshop of een stenen winkel hier in Nederland mee wegkomt?

Het blijft een eeuwige discussie, ik haal even de iPhone laders aan... Joh, bij Ali, veel goedkoper! En wat zat erin? 2 draden, een weerstandje en een waardeloos pcb. iPhone doorgefikt, stopcontact in de hens en lader helemaal uitgebrand. Maar oh, wat hebben we via die sites uit China toch voordeel.

Zie de pagina van CoilMaster, je kent ze wel, toch? Hele serie klachten over de DIY kit die niet door de check heenkwam, tig kopers met allemaal hetzelfde serienummer/scratchcard: Fake.

Los daarvan moet je je als Tweaker afvragen, hèt forum waar we geen illegale dingen mogen bespreken, of het willens en wetens niet aangeven van importbelasting niet strafbaar is. Tuurlijk gokt iedereen hier dat de Douane het pakket boven de 23 eu niet controleert, maar volgens mij was er ook nog zoiets als een eigen plicht om dergelijke goederen aan te melden. (maar downloaden van films en software, warez etc mag hier niet...dubbel, of niet soms?)

Straks heeft China genoeg dollars binnen, de subsidie om te verzenden a 3 eu of minder verdwijnt, alles wordt duurder en elke shop hier is op zijn gat omdat niemand hier zijn eigen lokale VapeShop ondersteunt?
Rijdt jij ook wel eens naar het politiebureau om een bekeuring op te halen omdat je vergeten bent richting aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Domino schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Dat is je goed recht, maar leg mij eens uit dat complete kit hier bijna twee keer duurder is als in china?

Voorbeeldje, een pico kit. In Nederland te verkrijgen net onder de €60 bij de bekende webshops. In China zie je prijzen van $35. Een beetje marge mag van mij, maar dat is overdreven.

Tel daarbij op een vervelende ervaring met een webshop. Die wilde geen garantie honoreren na drie maanden, terwijl dat zeer duidelijk wel verplicht is in Nederland en Europa.

Als je een gezonde marge hanteert (onder het mom van: steunen van de locale retailer) moet je ook dat soort bepalingen gewoon volgen. Garantie is garantie. En de betreffende webshop is echt geen uitzondering, je ziet steeds meer dat ze de verplichtingen ten aanzien van de garantie inperken (of proberen in te perken).

Wat betreft de wetgeving van 2ml tanks. Dat kun je in Nederland op je buik schrijven, die regel heeft de Nederlandse overheid (als braafste jongetje van de europa klas) verankert in de Nederlandse wetgeving, zonder dat hiervoor een verplichting bestond vanuit de EU destijds (in de vorm van de TPD/TPD2).

Doe wat je wil, maar kopen in het buitenland is én beter voor je financieën én geeft net zo veel (on)zekerheid als lokaal kopen.
Denk (lees: ik weet) dat je die marges echt wel verkeerd inschat. Een Europese (web)shop moet al best wat volume inkopen om een Pico full kit nog maar aan 35 dollar in te kopen, en dat is EXLCUSIEF BTW en los van eventuele invoerrechten.

Het grootste probleem is dat de distributiekanalen binnen Europa doorgaans duur personeel hebben. Voor de prijs van 1 personeelslid, heb je een half team voor in China. Buiten Europa importeren brengt ook aardig wat kosten met zich mee, mede door TPD, omdat toestellen onderworpen zijn aan registratie ten laste van de invoerder. Dus als je bij een Europese invoerder inkoopt zijn zij degene die hier verantwoordelijk voor zijn voor de kosten en de papierhandel, als je als individuele shop rechtstreeks inkoopt bij de fabrikant, dan ben je onderhevig aan die papierhandel en kosten omdat je dan officieel gezien wordt als invoerder en jij dan ook hoofdelijk aansprakelijk bent voor het product.

Wat garanties betreft, klopt. Het grootste probleem zit er in dat de producten van bij de fabrikanten zelf ook maar 3 tot soms 6 maand garantie krijgen, de kosten voor retourneren niet goedkoop zijn als je rechtstreeks moet gaan en je alles moet documenteren met aankoopfactuur, verkoopfactuur en met foto en video documenteren wat het defect is. Sommige vereisen zelf dat je zou moeten kunnen aantonen dat elk toestel dat geretourneerd wordt zelfs overeenkomt met de verkoopfactuur die je meestuurt.

Als ze dan met een absurd kleine marge moeten verkopen (en vergis je niet, de marges zijn nu ook niet groot, kijk maar naar het voorbeeld van de pico), waar ze ten eerste niet mee uit de kosten geraken, als ze dan 1 toestel defect terugkrijgen en ze door de wettelijke garantie 1 of 2 jaar moeten geven. Dan is elk toestel dat je verkoopt een verlieslatende actie. Moet je er 15 verkopen om eentje te kunnen vervangen.

Je hele comment is toch wel eningszins kort door de bocht. Je staat echt niet stil bij welke kosten er allemaal bij komen kijken om producten hier te krijgen door bijkomende taxen, invoerrechten, personeelskosten, transport, ...

De TPD richtlijnen zijn geen wet maar richtlijnen. Nederland heeft deze zeer streng geinterpreteerd en was één van de 'pioniers' op basis van deze richtlijnen om ze van kracht te maken. Het was heel duidelijk nog voor de finale publicatie van de TPD wat er precies ging in staan en daar heeft jullie 'tabaksminister' heel gretig gebruik van gemaakt. Dat wil niet zeggen dat indien de richtlijnen aangepast worden dat Nederland dan niet kan volgen onder druk van de andere Europese lidstaten. Als er een bepaalde regel opgelegd wordt, moeten ze dat ook kunnen verantwoorden voor een rechtbank. Het hele argument van "wij doen het omdat wij dat willen" is dan ook iets waar een rechter graag eens mee zal lachen. Kijk maar naar het voorbeeld van het schrappen van het Koninklijk Besluit in België door de Raad van State.

[ Voor 10% gewijzigd door JacobsT op 31-03-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Undy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Rijdt jij ook wel eens naar het politiebureau om een bekeuring op te halen omdat je vergeten bent richting aan te geven?
Natuurlijk, maar ik pretendeer ook niet dat ik een website run waar alleen maar legale dingen besproken mogen worden, ik users ban die warez vragen of aanbieden of het simlockvrij maken van een telefoon bespreken.

Je post met klok en klepel deed mij lachen. Ik mag zeggen dat ik toch heel wat high-end vapers tot mijn vrienden club mag rekenen, dinsdag nog de kwartaalcijfers van één van de beter lopende vapeshops heb mogen inzien en wel degelijk weet wat er te koop is, waar het te koop is, wat het inkoop kost en wat er boven op gaat of waar er, in bepaalde gevallen, zelfs verlies op gemaakt wordt. Je vergist je.
Maar je wil niet weten hoevaak ik mensen hoor die niet eens wisten dat een 18650 niet zonder bescherming vervoerd dient te worden. Uitleg. Kwaliteit. Veiligheid.Verantwoordelijkheid.

Maar dat maakt niet uit, we leven in een vrij land, zoals ik al zeg: Kom niet klagen als het goed fout gaat.

Over garantie gesproken: Al eens erbij stil gestaan dat zowat elk product in een Vapeshop onder tabaksproduct geschaard wordt? Al eens garantie op sigaretten gezien? Zie jij ergens garanties van 6 maanden? DOA en een maand op de batterij, thats it. Je mod gaat kapot na 2 weken? Dikke pech voor je....of service van de Shop, maar garantie? Nope, nope and Nope.

http://www.vapexperience.nl/garantie

http://www.e-wolk.nl/nl/service/general-terms-conditions/

Zoek maar, garantie zul je niet snel vinden of is echt per product aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Natuurlijk, maar ik pretendeer ook niet dat ik een website run waar alleen maar legale dingen besproken mogen worden, ik users ban die warez vragen of aanbieden of het simlockvrij maken van een telefoon bespreken.

Je post met klok en klepel deed mij lachen. Ik mag zeggen dat ik toch heel wat high-end vapers tot mijn vrienden club mag rekenen, dinsdag nog de kwartaalcijfers van één van de beter lopende vapeshops heb mogen inzien en wel degelijk weet wat er te koop is, waar het te koop is, wat het inkoop kost en wat er boven op gaat of waar er, in bepaalde gevallen, zelfs verlies op gemaakt wordt. Je vergist je.
Maar je wil niet weten hoevaak ik mensen hoor die niet eens wisten dat een 18650 niet zonder bescherming vervoerd dient te worden. Uitleg. Kwaliteit. Veiligheid.Verantwoordelijkheid.

Maar dat maakt niet uit, we leven in een vrij land, zoals ik al zeg: Kom niet klagen als het goed fout gaat.

Over garantie gesproken: Al eens erbij stil gestaan dat zowat elk product in een Vapeshop onder tabaksproduct geschaard wordt? Al eens garantie op sigaretten gezien? Zie jij ergens garanties van 6 maanden? DOA en een maand op de batterij, thats it. Je mod gaat kapot na 2 weken? Dikke pech voor je....of service van de Shop, maar garantie? Nope, nope and Nope.

Nou, waar ik mijn Alien gekocht had gaf gewoon 3 maanden garantie.
(www.dampstarter.nl)

Garantie 3 maanden:
Alle e-sigaret mods met een externe batterij.

Als u een e-sigaret startset koopt gelden de zelfde garantie bepalingen als hierboven voor de artikelen die in de starterset zitten.

Let op: Op val, kras en water/vloeistofschade zit geen garantie!

[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 31-03-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Clavis schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Nou, waar ik mijn Alien gekocht had gaf gewoon 3 maanden garantie.
(www.dampstarter.nl)

Garantie 3 maanden:
Alle e-sigaret mods met een externe batterij.

Als u een e-sigaret startset koopt gelden de zelfde garantie bepalingen als hierboven voor de artikelen die in de starterset zitten.

Let op: Op val, kras en water/vloeistofschade zit geen garantie!
En daarna? Wat ga je doen als hij na 3 maanden stuk gaat? Denk je dat je aanspraak kunt maken op consumenten recht? Deugdelijk product, niet conform en dat soort termen? Gaat je niet lukken. Die 3 maanden zijn service van jouw shop, geen garantie. Ze hebben de plicht niet en gunnen je iets. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:22:
[...]

En daarna? Wat ga je doen als hij na 3 maanden stuk gaat? Denk je dat je aanspraak kunt maken op consumenten recht? Deugdelijk product, niet conform en dat soort termen? Gaat je niet lukken. Die 3 maanden zijn service van jouw shop, geen garantie. Ze hebben de plicht niet en gunnen je iets. Niets meer, niets minder.
Niks? Dan koop ik wel een nieuwe :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Yor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Met klok en klepel doelde ik op het feit dat dat niet aan het aparaat zal liggen, maar aan de gebruiker i.c.m. de gebruikte batterijen.
Het is gewoon van de zotte als mensen zich niet beschermen door informatie in te winnen omtrent het gevaar van batterijen die vaak 20A of meer moeten kunnen verdragen.

Het is belachelijk dat een boxmod onder een tabaks produkt wordt verstaan. Als daar ooit accijns over geheven wordt, zullen aanstekers ook wel achterlijk duur moeten worden

Ik ben blij dat ik je heb kunnen laten lachen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Undy op 31-03-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik begrijp jullie allemaal heren. Maar iedereen is vrij om te kopen waar hij/zij wil. Die mogelijkheid hebben wij dankzij het internet en dat is prachtig toch?

Ik denk dat heel veel van deze mods in China gemaakt worden net zoals dat bijna al het vuurwerk dat wij kennen allemaal uit China komt. Daar is toch niets mis mee? Kangertech, gewoon gemaakt in China. Net als de Eleaf iStick Pico. Gewoon in China gemaakt. Als je een Authentic bestelt mag je er toch gewoon vanuit gaan dat je dat ook krijgt. En als dan blijkt dat je dat niet krijgt je ook bij Ebay kunt aankloppen. Niks mis mee toch?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Domino schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:45:
Ik zal het even voor je uitrekenen.

Eerst gaat de BTW er af. Houden we nog 49,59 over.

Dan zijn Nederlanders verwend met gratis verzendkosten. Hebben we nog 44,59 over.

Dan betaald de ondernemer nog importheffing en verzendkosten. Hoeveel dit precies is weet ik niet maar electronica is iets van 3% heffing en verzendkosten zal ook wel een paar Euro zijn.

Dan is er nog iets van 40 Euro over.

Dan moet dus van een euro of 5 a 6 de huur betaald worden, er iemand alles inpakken, de telefoon openemen, het licht aan gaan en de verwarming branden.

Die prijs is echt zo gek nog niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik bestel ook wel eens wat in China. Gewoon als het hier niet te krijgen is. Maar ik hou er wel rekening mee dat als het stuk is ik pech heb. Terugsturen naar China is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ho, begrijp mij niet verkeerd. Ik weet wat waar blijft plakken qua kosten en waarom. Feit blijft dat zo een kit jier gewoon het dubbele kost.

Betreffende garantie, producten in de de EU dienen gewoon twee jaar garantie te hebben. In Nederland zelfs voor de verwachte levensduur van het product en minimaal 24 maanden.

TPD zijn inderdaad richtijnen vanuit de EU. Maar in Nederland al in de wetten verwerkt. En daarmee is de discussie al gelijk doodgebloed. Het kan en mag niet, basta.

Of je het er nu mee eens bent of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:26
Mooie sale met veel aanbiedingen bij gearbest! Heb net de wismec Predator besteld.
Je vindt de sale via: *knip* Probeer het eens zonder verborgen referral.

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:15 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je kunt trouwens in het geval van een Pico vrij snel merken of hij fake is of niet. Als je de firmware niet kunt upgraden dan weet je eigenlijk wel zeker dat 'ie fake is. En inderdaad. Als hij fake is nou ja jammer. Dan is het jammer van de 26 euro die ik er voor betaald heb. Koop ik wel een echte in NL en dan heb ik iig nog een extra Melo 3 tankje. En twee coils als het goed is. Prima toch? Die kost hier ook minimaal 30 euro geloof ik (de Melo 3 tank). Dus ik zal er niet zo snel een buil aan vallen.

[ Voor 49% gewijzigd door DAMAGE op 31-03-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:12
groxgrox schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:53:
Mooie sale met veel aanbiedingen bij gearbest! Heb net de wismec Predator besteld.
Je vindt de sale via: https://goo.gl/MSh18M
Bedankt voor de tip. ;)

Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat tools en Q2 (0.4ohm) coils voor mijn tfv8 baby te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

vDR schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:00:
@Floor-is zijn er ook MODS op vervangbare batterijen die je aanraadt? Ik ben aan het kijken voor een 2de toestel waar vervangbare batterijen in kunnen. Er is veel info te vinden maar ik heb de indruk dat deze vaak "gesponsord" zijn waardoor ze een hoge rating krijgen of mogelijk al outdated zijn.
Wismec predator :)
Kost bijna niks en is sinds lange tijd weer uitgerust met een goede connector voor de tank. Dat was langs tijd het zwakke punt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Web-Brielle schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:02:
Vandaag mijn IJOY RDTA binnengekregen :)
Wat een mooi apparaat, direct een dubbele Zipper coil erin gezet, zit stabiel op 0,09 ohm :)
Ook op 130watt dampt die super!
Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding]
Heb de mijne toevallig vandaag verkocht.. Nu de Yihi er is gebruik ik hem niet meer. Iemand anders blij mee kunnen maken is ook fijn :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Clavis schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Heb ooit een RX2/3 besteld in China, deze ging na 2 dagen al kapot. Maakt niet uit dacht ik, FT geeft garantie. Nou niet dus, ik moest de mod untracked weer opsturen voor €18,-. Natuurlijk geen zin in, want bewijs maar eens dat deze aangekomen is. Meer verzendkosten wilden ze niet vergoeden. (Apparaat van 40 euro). Uiteindelijk een claim ingediend bij PayPal, en wie kreeg er gelijk? Fasttech.

Verlies genomen en een Alien in Nederland besteld met 3 maanden garantie. Wel wat duurder maar voor mij voorlopig geen mods meer uit China.

Batterijen begin ik al helemaal niet aan. Alleen via Nkon.nl.

Daarnaast bestel ik tanks, cotton, andere gadgets wel gewoon in China hoor :)
3 maanden mag niet volgens de Nederlandse wet :)
Geen enkele garantie mag wel in China ;)

Ik kreeg een iJoy Limitless Lux binnen die stuk was. Prima opgelost met Gearbest hoor, al is de nieuwe nog niet binnen :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Floor-is schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:16:
[...]

Wismec predator :)
Kost bijna niks en is sinds lange tijd weer uitgerust met een goede connector voor de tank. Dat was langs tijd het zwakke punt :)
Heb er al gehad waar de schroefdraad mee aan de 510 van de tank bleef hangen. Dus het eigenlijke schroefdraad omhulsel in de mod zelf.

Hopelijk waren het wat alleenstaande gevallen want de bouwkwaliteit van de internals is bij Wismec er sinds de RX200 enkel op achteruit gegaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Vind die naam wel leuk gekozen. je ziet duidelijk waar ze de inspiratie gehaald hebben en met welke mod hij moet concureren.

Smok vs. Wismec
Afbeeldingslocatie: https://nerdist.com/wp-content/uploads/2014/08/halloween-horror-nights-avp-970x545.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 31-03-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Floor-is schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Heb de mijne toevallig vandaag verkocht.. Nu de Yihi er is gebruik ik hem niet meer. Iemand anders blij mee kunnen maken is ook fijn :)
Heb zelf geen yihi tank (alleen sx mini mod).
Wel nu een paar mods en tankjes, maar dit vind ik wel een fijne(re) ervaring :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Web-Brielle schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:48:
[...]

Heb zelf geen yihi tank (alleen sx mini mod).
Wel nu een paar mods en tankjes, maar dit vind ik wel een fijne(re) ervaring :)
Ik heb ook geen Yihi tankjes. Wel een Aromamizer plus van Steam Crave erop zitten ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Welke mods gebruiken de Tweakers hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik heb nog een oude ipv D2 als dagelijkse mod.

Daarnaast een pico en een pico squeeze. En voor de grap een rx200s, maar die is te lomp om mee te sjouwen.

Allemaal met een derringer of cheetah rda. Behalve de squeeze, daar zit een halady BF op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
Iemand al ervaring met Kings Dew aromas ? Zo ja, wat zijn de ervaringen er mee wat betreft smaak etc ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
JacobsT schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:58:
Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a556/daveensannie/Mobile%20Uploads/IMG_20170331_153526_zpsxsgbtm66.jpg

Is trouwens een smok X Cube 2 😊

[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 01-04-2017 14:13 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JacobsT schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:58:
Ijoy rdta box. De mini variant komt komende maand (15 april zou de eerste batch verzonden moeten worden )

Verder heb ik nog 2 IPV d2s, rx200 en wat ander grut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 15:50
Frankenskull & Timekeep Revolver met beide een Kryten bovenop. Driptips zijn van The Mod Factory op Facebook.
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q435/jlkoppelle/IMG_20170401_180408_zps65fzrgen.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door JL Koppelle op 01-04-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Mijn sigelei heeft het begeven, althans het schroefdraad. Ik dacht eerst dat het mijn subtank was omdat de AGA wel nog goed aansluit. Dus maar snel een dripper gekocht hier in de buurt. Uiteraard niet getest. Toen bedacht ik mij dat ik nog een mech mod had. De blackwiddow opgebouwd met single coil en bam! Klap in mijn gezicht. Wat een smaak explosie. Nu snap ik waarom mensen verzot zijn op Deadly sin! Doet mij denken aan hopjesvla. Als het goed is komt mijn advocado deze week binnen. Aangezien ik toch voorgedraaide coils heb besteld, blijf ik voorlopig even vapen met de mech maar eind van de maand toch ook kijken voor de Alien, heb deze eergisteren in het echt mogen bewonderen en het is een mooi dingetje. Dan ook gelijk maar 2 goede 18650. Bestellen, want na wat inlezen blijkt dat ik rewraps heb (efest) welke merken raden jullie aan? (Wil deze bestellen bij nkon.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Samsung 25r of 30q.
Sony vtc 5 of 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Meulugar schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:52:
Mijn sigelei heeft het begeven, althans het schroefdraad. Ik dacht eerst dat het mijn subtank was omdat de AGA wel nog goed aansluit. Dus maar snel een dripper gekocht hier in de buurt. Uiteraard niet getest. Toen bedacht ik mij dat ik nog een mech mod had. De blackwiddow opgebouwd met single coil en bam! Klap in mijn gezicht. Wat een smaak explosie. Nu snap ik waarom mensen verzot zijn op Deadly sin! Doet mij denken aan hopjesvla. Als het goed is komt mijn advocado deze week binnen. Aangezien ik toch voorgedraaide coils heb besteld, blijf ik voorlopig even vapen met de mech maar eind van de maand toch ook kijken voor de Alien, heb deze eergisteren in het echt mogen bewonderen en het is een mooi dingetje. Dan ook gelijk maar 2 goede 18650. Bestellen, want na wat inlezen blijkt dat ik rewraps heb (efest) welke merken raden jullie aan? (Wil deze bestellen bij nkon.nl)
Ik ben helemaal weg van de VTC5A van Sony.
Op dit moment best of both worlds. 2500mAh en 25A continuous discharge.
Check deze link van Mooch. Ook wel bekend als batterijgod voor vapers

https://www.e-cigarette-f...astic-25a-battery.746719/

https://www.e-cigarette-f...hments/image-jpeg.642417/

In de tweede link kun je zien dat de Sony VTC5 20A continous discharge heeft.
De VTC6 heeft 19A, de Samsung 25R heeft 20A en de 30Q ook 20A

[ Voor 7% gewijzigd door Undy op 02-04-2017 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Meulugar schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:52:
Dan ook gelijk maar 2 goede 18650. Bestellen, want na wat inlezen blijkt dat ik rewraps heb (efest) welke merken raden jullie aan? (Wil deze bestellen bij nkon.nl)
Houd je bij de bij de "grote 3", Samsung, Sony en LG, al de rest zijn re-wraps, b-bin's van voorgaande of minderwaardige batterijen. En koop bij een betrouwbare bron zodat je zeker weet dat je krijgt wat er op de verpakking staat.

zelf gebruik ik LG HG2 batterijen.3000mAh, 20A continue en 30A max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Wat me opvalt is dat de prefab coils die bij hardware meegeleverd is vaak beter is dan degene die je hierna gebruikt.. heb nu 0.3 gisteren coil vervangen heb het idee dat het toch weer wat anders dampt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

justmike schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:54:
[...]

Houd je bij de bij de "grote 3", Samsung, Sony en LG, al de rest zijn re-wraps, b-bin's van voorgaande of minderwaardige batterijen. En koop bij een betrouwbare bron zodat je zeker weet dat je krijgt wat er op de verpakking staat.

zelf gebruik ik LG HG2 batterijen.3000mAh, 20A continue en 30A max.
Mijn HG2's zijn beter lading-vast als mijn Samsung's. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:09:
[...]

Mijn HG2's zijn beter lading-vast als mijn Samsung's. Aanrader.
Welke samsungs?

Valt mij op dat de 30Q's serieus langer meegaan gedurende de dag dan de HG2's.
Nou is die vergelijking niet helemaal eerlijk omdat mijn HG's een paar maanden ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij ook 30Q, die zijn bij mij eerder `lui` geworden als de HG2´s. Tevens is het opvallend dat bij Batt-low de Samsungs meteen leeg zijn en je de HG2's nog even kunt gebruiken, waarbij ze steeds zwakker worden, de Samsungs die doen echt aan een cut-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Ik ben op zoek naar een tank met voldoende smaak en normaal verbruik van Liquid. Zit nu met de TFV12 en ja... is een beetje overkill.

Momenteel vliegt de juice erdoor en voor all day vaping is dat een beetje prijzig aan het worden.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Serpent Mini 25 of de Limitless RDTA+

Ligt er ook een beetje aan of je DL of MTL dampt, maar met een TFV12 denk ik DL.
Gebruik je nu fabriekscoils? Of maak je ze zelf?

[ Voor 64% gewijzigd door Clavis op 03-04-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
De limitless RDTA is een hoop, maar zeker niet zuinig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
418O2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:09:
De limitless RDTA is een hoop, maar zeker niet zuinig :X
Mwaaah, ligt er ook aan welke build. En natuurlijk wat je definitie van zuinig is. Bij mij gaat er max 10ML per dag door heen, dus vind hem relatief zuinig.

Heb het idee dat de serpent mini 25 veel erger slurpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 03-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:16:
[...]

Mwaaah, ligt er ook aan welke build. En natuurlijk wat je definitie van zuinig is. Bij mij gaat er max 10ML per dag door heen, dus vind hem relatief zuinig.

Heb het idee dat de serpent mini 25 veel erger slurpt.
Ja, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die dat als zuinig bestempelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

418O2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:19:
[...]

Ja, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die dat als zuinig bestempelen :)
Inderdaad.. 10ML :o
als je je liquid zelf maakt is het nog geen ramp. Maar zoals mij met gekochte liquids wordt dat al bijna duurder als roken. hier in België de shop waar ik ga betaal je 6-7euro voor 10ML ( hangt van het merk af )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Tja, wat is veel ejuice verbruik ?

Ik damp met mijn OBS engine gemiddeld 15ml/dag weg. vind dat wel meevallen.
Ik meng wel zelf, met kant en klaar word het snel duur.
Vroeger rookte ik 2 pakken per dag en dat was nog duurder.

[ Voor 34% gewijzigd door justmike op 03-04-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik damp ook tussen de 15 en 20 ml per dag weg.
En dat is nog op een simpele, single coil rda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Liquid verbruik is van een aantal factoren afhankelijk.
Weerstand van de coil, wattage, hoeveelheid lucht en natuurlijk de frequentie van het vapen.
Veel kan/is ook afhankelijk van het nicotine gehalte in je liquid.
Als deze lager is kun je op een hoger wattage dampen omdat de aanslag op je keel zo veel minder wordt.
En waarschijnlijk zijn er ook nog andere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

kan iemand bevestigen of ik mijn natuurkundekennis nog niet helemaal weggestopt heb?

paralel ohm berekenen Rt=(R1*R2) / (R1+R2) dus met 0,5ohm coils dual coil kom ik dan op 0.25 ohm uit

U=I*R

dus U/R=I
dus 3.7/0.25=14,8 Amp ?

volgens de chart die @Undy poste zit ik dus zelfs met mijn Efest batterijen safe op dual coil?

trouwens een hele stomme fout gemaakt.Toen ik de mod kocht was ik bang met al die horror verhalen over ploffende batterijen enzo, dat ik de 7A ring gebruikte. nu met mijn dual coil, werkte dat niet. ik alles nog een keer opbouwen ets. Batterij vervangen en toen viel het kwartje :+ nu met de unlimited ring vape ik als een ouderwetse stoomtrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:11:
kan iemand bevestigen of ik mijn natuurkundekennis nog niet helemaal weggestopt heb?

paralel ohm berekenen Rt=(R1*R2) / (R1+R2) dus met 0,5ohm coils dual coil kom ik dan op 0.25 ohm uit

U=I*R

dus U/R=I
dus 3.7/0.25=14,8 Amp ?

volgens de chart die @Undy poste zit ik dus zelfs met mijn Efest batterijen safe op dual coil?

trouwens een hele stomme fout gemaakt.Toen ik de mod kocht was ik bang met al die horror verhalen over ploffende batterijen enzo, dat ik de 7A ring gebruikte. nu met mijn dual coil, werkte dat niet. ik alles nog een keer opbouwen ets. Batterij vervangen en toen viel het kwartje :+ nu met de unlimited ring vape ik als een ouderwetse stoomtrein.
http://www.steam-engine.org/ohm.html

Daar zijn makkelijkere manieren voor tegenwoordig >:)

Wat bedoel je met de 7A ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:21:
[...]

http://www.steam-engine.org/ohm.html

Daar zijn makkelijkere manieren voor tegenwoordig >:)

Wat bedoel je met de 7A ring?
met de smok fury kwamen 2 van deze witte dingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hawkvape.com/image/cache/data/Smok/fury-s%20mod/smok_fury-s_mod-1200x1200.jpg

1tje staat op 7A en de andere niets. ging er vanuit dat het een weerstand oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:26:
[...]

met de smok fury kwamen 2 van deze witte dingen.

[afbeelding]

1tje staat op 7A en de andere niets. ging er vanuit dat het een weerstand oid is.
Schijnt idd een zekering te zijn:
Maakt gebruikt van een magnetische 7 amp safetyfuse, 1 x geinstalleerd, 1 x extra bijgeleverd (let op: plaats deze met de "up" zijde tegen de onderkant van de batterij)

Nog nooit gezien.

Is dat nou zoveel prettiger, een mech mod?

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 03-04-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:29:
[...]

Schijnt idd een zekering te zijn:
Maakt gebruikt van een magnetische 7 amp safetyfuse, 1 x geinstalleerd, 1 x extra bijgeleverd (let op: plaats deze met de "up" zijde tegen de onderkant van de batterij)

Nog nooit gezien. Maar voelt "veilig".
de hele mod heb ik toen der tijd voor een prikkie gekocht en is een fijn dingetje.

en met een prikkie bedoel ik 15E ofzo. heb het nooit echt gebruikt omdat ik vlak daarna weer begon met roken. ik een p hekel had om de coils te draaien op de AGA T2. nu met de voorgedraaide coils en drippers en katoen etc.. Kan ik mijzelf eigenlijk wel voor mijn kop slaan. het dampt zo fijn..

ik zag RDA altijd als onhandige cloudchasing dingen voor hipsters

maar Elk voordeel heeft zo zijn nadeel.
Floor-is mag eind van de maand een doos deze kant op sturen, want ik stook Deadly sin als een Malle hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Meulugar schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:11:

U=I*R

dus U/R=I
dus 3.7/0.25=14,8 Amp ?

Het probleem met Efest batterijen is, dat dit per dag een andere batterij onder de wrap kan zijn.
Het schijnt zelfs te zijn voorgekomen dat er een batterij onder de wrap zat van minder dan 10A
continuous discharge en de wrap was nog steeds hetzelfde.
Pas hier dus mee op. Persoonlijk zou ik een dergelijke batterij alleen nog maar gebruuiken in een zaklamp of een ohmmeter zonder de voorgloeifunctie te gebruiken.

In je berekening heb je 3.7v gebruikt. De batterij wordt tot 4.2v opgeladen.
Het wordt dus: 4.2/0.25= 16.8A

[ Voor 4% gewijzigd door Undy op 03-04-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Undy schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:49:
[...]

Het probleem met Efest batterijen is, dat dit per dag een andere batterij onder de wrap kan zijn.
Het schijnt zelfs te zijn voorgekomen dat er een batterij onder de wrap zat van minder dan 10A
continuous discharge en de wrap was nog steeds hetzelfde.
Pas hier dus mee op. Persoonlijk zou ik een dergelijke batterij alleen nog maar gebruuiken in een zaklamp of een ohmmeter zonder de voorgloeifunctie te gebruiken
Ja, Efest zou ik inderdaad ook afraden.
Gebruik al een tijd HG2. Kom toch niet hoger als 14A.

Voorheen de VTC5A gehad, voor een mech mod lijken me die wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:51:
[...]

Ja, Efest zou ik inderdaad ook afraden.
Gebruik al een tijd HG2. Kom toch niet hoger als 14A.

Voorheen de VTC5A gehad, voor een mech mod lijken me die wel veilig.
VTC5A is op een veilige manier zwaarder te belasten dan de HG2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Undy schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:55:
[...]

VTC5A is op een veilige manier zwaarder te belasten dan de HG2
Ja, HG2 tot 20A volgens mij, en de VTC5A tot 25A. Vandaar dat ik deze veilig acht voor een mech mod :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

ik kijk op Nkon.nl en heb gelijk 2 sonys besteld! damn voor dat geld ga je toch niet zitten kutten met rewraps en meuk uit china. 6 euro, een pakkie peuken kost zelfs meer in Nederland geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:56:
[...]

Ja, HG2 tot 20A volgens mij, en de VTC5A tot 25A. Vandaar dat ik deze veilig acht voor een mech mod :D
HG2 kan ook veilig gebruikt worden. Ligt aan de weerstand van de coil.

Ga bij het maken van de coil uit van de continuous discharge en bereken van daaruit de weerstand.
Daar blijf je gelijk aan of boven.

Dus voor (U/I=R) LG HG2: wordt 4.2/20= 0.21 ohm of hoger is veilig
Sony VTC5A: wordt 4.2/25= 0.168 ohm of hoger is veilig
LG HB6: wordt 4.2/32= 0.13125 ohm of hoger is veilig

Deze berekening zijn alleen op mechanical mods van toepassing.

Op mods waar elektronica de boel regelt zoals bijvoorbeeld een Smok Alien of iStick Pico of
Wismec RX200S is de berekening anders.
In deze link kun je kijken wat voor jou van toepassing is. Belangrijk in die berekening, is dat je weet bij welk voltage jou mod niets meer doet. Oftewel, welk voltage geeft je batterijlader aan op het moment dat je deze in de lader doet. Als je dit niet uit kunt lezen gebruik je een voltmeter om dit te weten te komen.

https://www.e-cigarette-f...for-a-regulated-mod.7532/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
Meulugar schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:02:
ik kijk op Nkon.nl en heb gelijk 2 sonys besteld! damn voor dat geld ga je toch niet zitten kutten met rewraps en meuk uit china. 6 euro, een pakkie peuken kost zelfs meer in Nederland geloof ik :P
Het aparte aan de eerder genoemde 3 echte fabrikanten en de rewrappers, is dat de batterijen van de echte 3 goedkoper zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Kort samengevat, je gebruikt best volgende batterijen : https://www.nkon.nl/recha...s18650vtc5a-flat-top.html als ik het goed heb?

De shop waar ik zaterdag was verkocht me van die Efest dingen.. nu voel ik me wel redelijk in het zak gezet met z'n 10euro het stuk -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:55:
Kort samengevat, je gebruikt best volgende batterijen : https://www.nkon.nl/recha...s18650vtc5a-flat-top.html als ik het goed heb?

De shop waar ik zaterdag was verkocht me van die Efest dingen.. nu voel ik me wel redelijk in het zak gezet met z'n 10euro het stuk -_-
Het best is misschien niet de juisteterm, maar met deze batterijen kun je je geen buil vallen.
Zijn ze voor mechanical mod of regulated mod? Welke mod heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Undy schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:58:
[...]

Het best is misschien niet de juisteterm, maar met deze batterijen kun je je geen buil vallen.
Zijn ze voor mechanical mod of regulated mod? Welke mod heb je?
Ik ben toch maar voor de Vaparesso Tarot PRO gegaan. ( tot op dit moment wel tevreden van de mod) is een regulated mod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:00:
[...]

Ik ben toch maar voor de Vaparesso Tarot PRO gegaan. ( tot op dit moment wel tevreden van de mod) is een regulated mod dus.
Voor zover ik weet is dat een 160W mod.
Elke batterij moet 80W kunnen leveren.
Ik ga er even vanuit dat de minimale batterijspanning 6.4v is(3.2v per stuk)
P/U=I 80/3.2=25A

De VTC5A is dan een hele goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Undy schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:08:
[...]

Voor zover ik weet is dat een 160W mod.
Elke batterij moet 80W kunnen leveren.
Ik ga er even vanuit dat de minimale batterijspanning 6.4v is(3.2v per stuk)
P/U=I 80/3.2=25A

De VTC5A is dan een hele goede keuze
ja klopt. Ik kom zelf op dit moment niet boven de 50 watt. Dus als ik het begrijp kan ik op "dit moment" no wel verder met die Efest rewraps? Voor de zekerheid toch maar vanavond een setje aanschaffen. Beter safe then sorry denk ik dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undy
vDR schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:11:
[...]

ja klopt. Ik kom zelf op dit moment niet boven de 50 watt. Dus als ik het begrijp kan ik op "dit moment" no wel verder met die Efest rewraps? Voor de zekerheid toch maar vanavond een setje aanschaffen. Beter safe then sorry denk ik dan..
Ja op 50W zou ik dat ook wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Ik heb nu ook een setje van de Sony VTC6 voor mijn Envii en die werken ook prima. Damp hele dag door op 20watt en geen probleem.
Me andere setje is een samsung 30Q en doen het ook prima. Hebben max rate van 15 amp continue dus meer dan voldoende.
Ben toch geen lage ohm/highwatt's damper dus met deze batterijen heb je een lange adem in je mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met (0mg) VG en PG basen van owl dampfer?
prijzen zijn wel extreem laag.
5liter Horsefluid VG (?) 15 euro
5 liter PG 25 euro .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ben erover aan het nadenken om mijn dripper ( plume veil) te gaan vervangen. Dat ding heeft zijn beste tijd gehad. schroefdraad versleten, sluit amper nog af, zelfs met nieuwe o ringen.

iemand een aanrader voor een dripper met ruim build deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
Owl dampfer heeft niet echt een goede naam. Zijn batche's geweest die rare geur hadden en bijsmaak.
Lees op dampforum.
En waarom zou je vg kopen voor dieren? Is die vg wel goed behandeld bij inpakken? hygiëne ??
Ik koop altijd met base bij vapebase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
justmike schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:53:
Ben erover aan het nadenken om mijn dripper ( plume veil) te gaan vervangen. Dat ding heeft zijn beste tijd gehad. schroefdraad versleten, sluit amper nog af, zelfs met nieuwe o ringen.

Deze is super. Smaakbommetje. Hadaly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
auroortje schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:05:
[...]

Deze is super. Smaakbommetje. Hadaly
90 € :o

Word die geleverd door een supermodel op een fluwelen kussentje ???

Wat is daar zo speciaal aan om die prijs te rechtvaardigen?

Had het niet vernoemd, maar ik dacht meer ergens aan de 20/30 € pricerange.

[ Voor 9% gewijzigd door justmike op 03-04-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

justmike schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:13:
[...]

avocado by geekvape
blackwiddow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
[...]

Gesmeed door elfen in maanlicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
[...]

Kloontje bij fasttech: https://www.fasttech.com/...-rda-rebuildable-dripping

Bij GB was het laatst in de flash voor nog geen €10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Clavis schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:24:
[...]

Gesmeed door elfen in maanlicht....
Gemaakt in relatief kleine batches ook.

Veruit beste single coil flavor rda die ik in LANG gehad heb.
En trust me, I've got MANY ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

info33 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:42:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met (0mg) VG en PG basen van owl dampfer?
prijzen zijn wel extreem laag.
5liter Horsefluid VG (?) 15 euro
5 liter PG 25 euro .......
Ik heb beide gekocht bij owl en inmiddels m'n 1e fles blend gemaakt.
Heb niets van enige rare smaak kunnen ontdekken aan de "blanco" base.
Houd er wel rekening mee dat hun VG wel heel erg dik kan zijn , veel dikker dan de VG van vapebase iig.

De horrorverhalen over hun spul komen met name uit een rel omtrend hun nicotine.
Hun 'concentraat' flesjes hebben / hadden nogal last van een nare geur / smaak.
Daar stond tegenover dat een hoop mensen niets konden merken en uit een aantal labtestjes toen ook bleek dat er met de diverse monsters ook niets aan de hand was.
Gezien de certificeringen kan het ook haast niet anders dat het verpakken ( kleine flesjes met stikstof ) de oorzaak moet zijn geweest van de rellen.

Omdat 1 of meerdere mensen van owl het nodig vond om een forummember van dampforum te bedreigen doe ik inmiddels geen zaken meer met ze maar ik heb geen problemen bemerkt met hun pg en vg.

Ik kan bevestigen dat de base van vapebase ook goed is ( heb er herhaaldelijk gekocht ) maar het prijsverschil is vrij fors..

[ Voor 5% gewijzigd door shicomm op 04-04-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Heb nu 3 liter VG gemixed en gedampt (van Owl). Niets qua smaak oid kunnen ontdekken.
Begin nu aan mijn 2.5 liter van LuceMill. Ben benieuwd.
Hebben lage prijzen voor nicotine, VG en PG. Alleen €25,- verzendkosten.
Maar als je veel besteld is dat ook wel te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Clavis op 04-04-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
[...]

Door de maker te steunen voor het goede ontwerp??
Door de gebruikte materialen ??
Door de goede afwerking ??

Je hebt mensen die orgineel kopen en mensen die alleen clone kopen.
Moet ieder voor zich weten, die discussie voer ik hier niet.
Weet wel dat van meerdere clone's van Kayfun en Taifun ik eerst de dremel mocht pakken omdat het ontwerp niet klopte. Denk aan lekkage en dikke bramen. Maar ook slechte 510 aansluitingen vanwege slecht gesneden draad.

Maar iedereen moet het zelf weten. Ieders portemonnee is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
JacobsT schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:05:
[...]

Gemaakt in relatief kleine batches ook.

Veruit beste single coil flavor rda die ik in LANG gehad heb.
En trust me, I've got MANY ;)
Heb je de O-atty al eens geprobeerd? Vindt ik zelf nog net wat fijner dan de Hadaly. Fluit minder, airflow meer "smooth" wordt minder warm en lekt veel minder snel. Bouwen op de Hadaly is dan wel weer fijner maar qua smaak en dampervaring vindt ik de Hadaly toch net wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:53:

Ik heb net de Peerless binnen van Geekvape. Kost rond €20 in China, is van Aluminium (da's geen voordeel).
25mm RDA met plenty ruimte om te bouwen :)
Smaak is prima!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@Floor-is

Die peerless had ik ook al zitten bekijken. maar waarom is alu geen voordeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:28:
@Floor-is

Die peerless had ik ook al zitten bekijken. maar waarom is alu geen voordeel ?
Aluminium warmt relatief snel op en dat is niet pre se goed voor de smaak. (Noch voor de levensduur van de RDA ;))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Heb die peerless dan ook maar besteld. En nog een RDTA ook, dat type atomizer heb ik nog nooit geprobeerd.
http://www.3fvape.com/reb...iameter.html#.WOQG1cCLSUk

http://www.3fvape.com/reb...iameter.html#.WOQG1sCLSUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:52:
Heb die peerless dan ook maar besteld. En nog een RDTA ook, dat type atomizer heb ik nog nooit geprobeerd.
http://www.3fvape.com/reb...iameter.html#.WOQG1cCLSUk

http://www.3fvape.com/reb...iameter.html#.WOQG1sCLSUk
Die ADVKEN had ik zelf niet zo snel besteld, niet dat het per se een verkeerde keuze is! Ik zou denk ik voor een 24mm Avocado of een iJoy Limitless Classic zijn gegaan (25mm).

Nu heb ik voorlopig wel genoeg tanks, mods en liquids maar toch ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Gisteren de Wismec Predator (klik) en de Avocado 24 (klik) besteld. Ben benieuwd hoe die het doet t.o.v. mijn huidige Pico met Wotofo Serpent Mini. Ben ik overigens ook erg tevreden over, wilde een keer wat anders. Wil ook minder het apparaat aan de lader hangen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Ik heb mezelf ook een vroegtijdig cadeau gedaan & de Avocado 24 besteld. Ik ben zelf wel nog helemaal niet bekend met dat coilen & wicken maar dan kunnen we gelijk van start :-).

Hopelijk komt het wel aan. Eerste keer dat ik iets dergelijk naar België laat komen.

[ Voor 19% gewijzigd door vDR op 05-04-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Yeah, het was vandaag weer vapemail dag :9

De vriendelijke man van postNL heeft wat nieuwe smaakjes van TFA aan de deur gedropt.

- Key lime
- Cheesecake ( graham's crust)
- Pie crust
- Vanilla custard

Nu nog wachten op de ingredienten van FA die nog onderweg zijn, Custard en tahity lime( cold pressed), en dan kan ik een Key Lime Pie recept gaan uit proberen.
Pagina: 1 ... 45 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.