Misschien dat je em nog kan repareren? Ik neem even aan dat het niet interessant is om garantie te claimen en terug te moeten sturen. kost waarschijnlijk een klein kapitaal om naar China te verzendenFloor-is schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:11:
[...]
Het scherm is gewoon stuk, backlight doet het niet en zelfs dan zijn de letters vervormd enzo. Dus de ribbon-cable zal wel beschadigd zijn of hij is net niet lekker gesoldeerd.. Jammer maar helaas!
Retour kost iets van €27 inderdaad. Dus ik hoop vooral dat ze daar bij Gearbest er iets op verzinnen.. Misschien helpt het dat ik er vaker shit heb gekocht.Undy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Misschien dat je em nog kan repareren? Ik neem even aan dat het niet interessant is om garantie te claimen en terug te moeten sturen. kost waarschijnlijk een klein kapitaal om naar China te verzenden
Overigens viel de verzendtijd mij nogal mee: 25/2 in de avond besteld, 8/3 in de ochtend bezorgd.
Bericht hierboven
Dat is inderdaad wel veel €27. Ik hoop dat ze je goed gezind zijn.Floor-is schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:49:
[...]
Retour kost iets van €27 inderdaad. Dus ik hoop vooral dat ze daar bij Gearbest er iets op verzinnen.. Misschien helpt het dat ik er vaker shit heb gekocht.
Overigens viel de verzendtijd mij nogal mee: 25/2 in de avond besteld, 8/3 in de ochtend bezorgd.
Ik heb em zelf via Aliexpress besteld, maar zo vlot als bij jou zal ie niet hier zijn verwacht ik.
Over het algemeen proberen ze de klacht 'af te kopen'. Eerst met een paar dollar waarschijnlijk.
Gewoon doorzeuren voor een volledige refund en anders via paypal een claim indienen.
Gewoon doorzeuren voor een volledige refund en anders via paypal een claim indienen.
En geen back-up gear meegenomen?Clavis schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:29:
Grr, m'n coil zojuist bij de base doorgebrand. Hele dag niet dampen tot ik thuis ben.
Ik vape al 3 jaar en het is me 1x overkomen dat er iets doorbrandde. Ik vind het de moeite van backup meesleuren niet waard. Ga ook niet op werk uitgebreid een coil zitten inbouwen (draaien doe ik sowieso niet meer, voor de kosten ga ik niet klooien)Clavis schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:05:
[...]
Nope! Binnenkort maar eens kijken of ik een backup setje op de kop kan tikken.
Nja, miss m'n AIO weer uit het stof halen.418O2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Ik vape al 3 jaar en het is me 1x overkomen dat er iets doorbrandde. Ik vind het de moeite van backup meesleuren niet waard. Ga ook niet op werk uitgebreid een coil zitten inbouwen (draaien doe ik sowieso niet meer, voor de kosten ga ik niet klooien)
Maar nee, ik ga op het werk ook niet uitgebreid een coil bouwen. Kan wel een halve dag zonder, alleen in de auto damp ik veel. Dat wordt denk ik afzien
Je bent een tweaker of je bent het niet418O2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Ik vape al 3 jaar en het is me 1x overkomen dat er iets doorbrandde. Ik vind het de moeite van backup meesleuren niet waard. Ga ook niet op werk uitgebreid een coil zitten inbouwen (draaien doe ik sowieso niet meer, voor de kosten ga ik niet klooien)
damn, er is hier in PT een wet doorgevoerd vorig jaar, welke waarschijnlijk ook NL en BE zal tijsteren. er mogen geen nicotine houdende producten verkocht worden via net. Weet iemand of voor de UK deze wet ook is doorgevoerd? ik zou namelijk graag nog een batch Alchemy liquids bestellen, maar om er 100km enkele reis voor te moeten rijden zie ik niet zo zitten. ik heb wel een site gevonden die opstuurd na een kopie ID bewijs en ik heb daar in het verleden in de fysieke winkel al producten gekocht, maar deze voeren niet de merken die ik het laatst dampte.
Kan je beter een fles 72 mg/ml nicotine bestellen en zelf gaan mixen.Meulugar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:26:
damn, er is hier in PT een wet doorgevoerd vorig jaar, welke waarschijnlijk ook NL en BE zal tijsteren. er mogen geen nicotine houdende producten verkocht worden via net. Weet iemand of voor de UK deze wet ook is doorgevoerd? ik zou namelijk graag nog een batch Alchemy liquids bestellen, maar om er 100km enkele reis voor te moeten rijden zie ik niet zo zitten. ik heb wel een site gevonden die opstuurd na een kopie ID bewijs en ik heb daar in het verleden in de fysieke winkel al producten gekocht, maar deze voeren niet de merken die ik het laatst dampte.
http://www.lucemill.com/1000ml-nicotine-72mg-vg-base.html
Geld nog niet in UK, pas nog zo'n fles besteld. Maar dit zit er denk ik wel aan te komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Clavis op 09-03-2017 16:30 ]
Dat is met de nieuwe wetgevingen wel de beste oplossing
ik zie inderdaad dat ze er hier al handig op inspelen. je kan de liquids kant en klaar kopen maar ook alleen de " essence" ik damp op 6 tot 3mg dus veel is het niet en ik heb hier nog mijn Goodlife vape om op te maken, maar mijn favo ADV (english Garden Party van Alchemy) is er net doorheen gegaan haha.Clavis schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:30:
[...]
Kan je beter een fles 72 mg/ml nicotine bestellen en zelf gaan mixen.
http://www.lucemill.com/1000ml-nicotine-72mg-vg-base.html
Geld nog niet in UK, pas nog zo'n fles besteld. Maar dit zit er denk ik wel aan te komen.
Moet zeggen dat beetje bij beetje de smaak meer naar voren komt. Dit had ik de eerste keer dat ik stopte met roken ook, na 3 weken waren de liquids ipv een vaag smaakje een ware smaak explosie. Moet het nu echt vol zien te houden..
mischien maar eens de tabacco/hazelnut mix maken. heb de base en aromas toen der tijd van TFA gekocht, maar nooit wat mee gedaan

tja, wat moet je er van zeggen. werken doet het nooit. Ik begon stiekem met roken toen ik 12 was ofzo (pas echt gaan roken op mijn 24e) en haalde altijd shag voor mijn pa, nooit heb ik daar problemen mee gehad om aan te komen. Bij de kassiere die wel moeilijk deed was er altijd wel een kennis of buurman achter in de rij die zei: Hey jeroen wacht buiten maar even. en vervolgens stond ik alsnog met samson halfzwaar in de handUndy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:31:
Dat is met de nieuwe wetgevingen wel de beste oplossing
dit is vooral nadelig voor iemand die afgelegen woont, in de stad is het niet zo'n ramp. ik verkies namelijk nog steeds de betere fysieke winkel boven een webshop. maar in dit geval zou dat geintje mij dus 30E aan brandstof kosten en nog 15 euro aan tol.
het lijkt er trouwens op dat Alchemy er mee gestopt is. op hun eigen website kan ik er namelijk niets meer vinden. (truvape.co.uk) en bij zwoofs staan ze ook in de op is op.
wat dampen jullie nu zoal qua smaken? Ik zie in heel veel smaken een cream/custard in terugkomen. en laat ik daar nou net een hekel aan hebben. Herrinner je nog die half melk achtige chupachupa's doet mij een beetje daaraan denken.
[ Voor 38% gewijzigd door Meulugar op 09-03-2017 16:51 ]
Ik weet niet waarom, maar ik doe dus niks met vape-spul via Ali..Undy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:57:
[...]
Dat is inderdaad wel veel €27. Ik hoop dat ze je goed gezind zijn.
Ik heb em zelf via Aliexpress besteld, maar zo vlot als bij jou zal ie niet hier zijn verwacht ik.
Ik vind het niet erg om deze terug te sturen, ze vergoeden de kosten voor het versturen zelfs. Maar ik heb niet zo'n zin om te wachten: twee weken voor ze mijn pakketje hebben (en dan moeten ze dat weer verwerken) en dan twee weken om de nieuwe te ontvangen.Domino schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:07:
Over het algemeen proberen ze de klacht 'af te kopen'. Eerst met een paar dollar waarschijnlijk.
Wat ik wil is dat ze alvast een nieuwe toesturen. Dat zal wel lastig worden
[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 09-03-2017 18:21 ]
Bericht hierboven
Ik moet zeggen dat ik het erg coulant vind om de verzendkosten op zich te nemen.Floor-is schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:20:
[...]
Ik weet niet waarom, maar ik doe dus niks met vape-spul via Ali..
[...]
Ik vind het niet erg om deze terug te sturen, ze vergoeden de kosten voor het versturen zelfs. Maar ik heb niet zo'n zin om te wachten: twee weken voor ze mijn pakketje hebben (en dan moeten ze dat weer verwerken) en dan twee weken om de nieuwe te ontvangen.
Wat ik wil is dat ze alvast een nieuwe toesturen. Dat zal wel lastig worden
Tja er gaat inderdaad nogal wat tijd in zitten met dat heen en weer versturen.
€27 met PostNL.. Op een apparaat van €66 en dan hebben ze ook nog 2x verzendkosten naar NL. En ja dat is best wel netjes van Gearbest.Undy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:23:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het erg coulant vind om de verzendkosten op zich te nemen.
Tja er gaat inderdaad nogal wat tijd in zitten met dat heen en weer versturen.
Bericht hierboven
Ze zijn in mijn achting in ieder geval gestegen.Floor-is schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:27:
[...]
€27 met PostNL.. Op een apparaat van €66 en dan hebben ze ook nog 2x verzendkosten naar NL. En ja dat is best wel netjes van Gearbest.
Alhier is warranty & return omschreven: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.htmlUndy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:30:
[...]
Ze zijn in mijn achting in ieder geval gestegen.
3 Day Dead on Arrival (DOA) Guarantee
If your item arrives damaged or is not working, please follow the warranty process and contact our Support Center for RMA authorization within 3 days of the order being received. After returning the product to us, we can send you a new item free of charge (we will reimburse you the return shipping cost), or you can choose to receive a full refund. Enjoy total peace of mind: every single purchase is 100% risk-free each time you shop at GearBest.
Special Notes:
1. Customers must first send a clear photo or video of the damaged or defective product and the shipping packaging before we can consider issuing RMA authorization. Please use good lighting, and a close to medium distance, so we can identify and verify the issue(s). Attachment size must be under 2MB for the Support Center, please send larger attachments to: support@gearbest.com.
2. After GearBest has received the returned product and confirmed the product is faulty, the return shipping cost will be refunded based on a valid return receipt up to a maximum amount of 50 USD. For example if the return shipping fee is 30 USD, Gearbest will refund the same amount of 30 USD to the customer. However, if the return shipping is 55 USD, Gearbest will refund the maximum amount, which is 50 USD. If our technical team determine the item is not DOA , GearBest will not compensate the return shipping fee. Refund requests for a return shipping fee without a valid RMA return receipt slip will not be accepted.
3. For overweight (2kg or above) or oversize products (i.e. the sum of the length, width and height of the package size exceeds 90cm), we will only compensate the return shipping fee up to a maximum of US$50.
4. Product returns must be via one of GearBest's approved shipping methods; our Support Center can provide you with further details.
Bericht hierboven
Inmiddels zit ik aan de Kangertech Kubox Mini met de ProTank 4. Echter wat mij is opgevallen (ook met de standaard tank die wordt meegeleverd) is dat ongeveer eerste 5-6 hits na een paar uur van inactiviteit ontzettend scherp en branderig zijn. Wanneer dat ding dus eindelijk op gang komt dampt het echt lekker weg maar de eerste hits na een tijdje van inactiviteit zijn op zijn zachtst uitgedrukt uiterst onprettig. Zijn er tips en/of trucjes om dit euvel te verhelpen?
de istick pico besteld bij gearbest op 3-3 en op 9-3 al binnen en de helft goedkoper als nl.
pico wit/brons en 2 pakjes 0.5 ohm coils 46 dollar
Mijn poging tot een Sonrise ( cosmic fog ) clone begint aardig te lukken. Ben vertrokken van dit recept :
http://e-liquid-recipes.c...smic%20Fog%20Sonrise%20V1
Maar die had veel te veel kokosnoot, overheerste echt alle andere smaken.
momenteel ziet mijn mix er als volgt uit:
- coconut extra 1%
- kiwi double 3%
- passion fruit 3%
- pineapple juicy 5%
- sweetner 1%
alle smaken zijn TPA, 3 dagen steepen en dagelijks een uurtje luchten
De geur is spot on, ik ruik geen verschil met de echte Sonrise, De smaak vraagt nog een kleine aanpassing, het heeft nog een beetje een zure nasmaak. Ik denk dat ik de pineapple nog wat ga verminderen in de volgende batch.
Als er tweakers zijn die de ingrediënten in huis hebben, dan ben ik benieuwd naar jullie mening.
- coconut extra 1%
- kiwi double 3%
- passion fruit 3%
- pineapple juicy 5%
- sweetner 1%
De geur is spot on, ik ruik geen verschil met de echte Sonrise, De smaak vraagt nog een kleine aanpassing, het heeft nog een beetje een zure nasmaak. Ik denk dat ik de pineapple nog wat ga verminderen in de volgende batch.
Als er tweakers zijn die de ingrediënten in huis hebben, dan ben ik benieuwd naar jullie mening.
[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 10-03-2017 15:27 ]
Ik trek kiwi echt compleet niet, dus dat gaat hem voor mij niet wordenjustmike schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:26:
Mijn poging tot een Sonrise ( cosmic fog ) clone begint aardig te lukken. Ben vertrokken van dit recept :
- coconut extra 1%
- kiwi double 3%
- passion fruit 3%
- pineapple juicy 5%
- sweetner 1%
Ga binnenkort wel wat kokosnoot-receptjes maken, ik vind kokos namelijk
Bericht hierboven
kokosnoot is lekker, volledig mee eens.Floor-is schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:05:
[...]
Ik trek kiwi echt compleet niet, dus dat gaat hem voor mij niet worden
Ga binnenkort wel wat kokosnoot-receptjes maken, ik vind kokos namelijk
Maar die coconut extra van tpa is een heel sterk concentraat, veel krachtiger dan mijn andere smaken.
ik was ook zo dom om er eens een druppeltje van te proeven, dat kan ik dus echt niet aanraden

Aan het flesje ruiken is al voldoende om de tranen in je ogen te krijgen.
die Kiwi double valt wel mee, zit er meer in om de andere smaken te ondersteunen. Vooral de koko en ananas komen het meest naar voor .
[ Voor 16% gewijzigd door justmike op 10-03-2017 21:19 ]
Ik heb drie verschillende kokos concentraten staan, waaronder Coconut extra
Bericht hierboven
Ik ben nog op zoek naar een Kinabast concentraat voor een ander recept waar ik op zit te broeden. jammer genoeg nog niets kunnen vinden
kinabast is de schors van de Cinchona officinalis plant, waar ook kinine uit word gewonnen voor malaria medicijn en tonic drank
Als iemand een gouden tip heeft krijgt die mijn eeuwige dankbaarheid
kinabast is de schors van de Cinchona officinalis plant, waar ook kinine uit word gewonnen voor malaria medicijn en tonic drank
Als iemand een gouden tip heeft krijgt die mijn eeuwige dankbaarheid
Vraag voor alle mededampers.
Sinds oud op nieuw geen sigaret meer aangeraakt.
Ik ben een MTL vaper.
Damp op 16 wattage en 6 mg nicotine.
Heb nu 2 setjes
Cuboid mini + cubis tank
Cuboid + cubis pro tank.
Is er 1 leeg aan de lader en pak ik de andere.
Wil eens even andere tank proberen , iemand een aanrader?
Tevens opzoek naar iemand die liquid kan maken.( Verschillende smaken).
Kosten zijn best hoog ( GoodLife) deadly Sin a 6euro a 10ml.
Kan natuurlijk zelf maken , maar dat zie ik Niet zo zitten.
Sinds oud op nieuw geen sigaret meer aangeraakt.
Ik ben een MTL vaper.
Damp op 16 wattage en 6 mg nicotine.
Heb nu 2 setjes
Cuboid mini + cubis tank
Cuboid + cubis pro tank.
Is er 1 leeg aan de lader en pak ik de andere.
Wil eens even andere tank proberen , iemand een aanrader?
Tevens opzoek naar iemand die liquid kan maken.( Verschillende smaken).
Kosten zijn best hoog ( GoodLife) deadly Sin a 6euro a 10ml.
Kan natuurlijk zelf maken , maar dat zie ik Niet zo zitten.
Qua tank, als je zelf coils kan en wil draaien: kayfun 3 of 5.
Qua liquid, alles is te maken.... als er recepten voor zijn. Of als je zelf een idee hebt welke kant je op wil.
Qua liquid, alles is te maken.... als er recepten voor zijn. Of als je zelf een idee hebt welke kant je op wil.
Nee ik draai geen coils ( Lui).Domino schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:26:
Qua tank, als je zelf coils kan en wil draaien: kayfun 3 of 5.
Is deze tank echt een MTL tank?
Zijn hier tweakers die liquid maken voor andere tweakers?( Pm)
Zelf maken is echt de moeite niet , lekker 50%/50% base kopen met je nic gehalte aroma aan toevoegen en klaar johCallmeGod schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:30:
[...]
Nee ik draai geen coils ( Lui).
Carpe scrotum
Dus toch zelf makenfoxtrot81 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:09:
[...]
Zelf maken is echt de moeite niet , lekker 50%/50% base kopen met je nic gehalte aroma aan toevoegen en klaar joh

Beter georganiseerd als bij mij.
Ik zie LorAnn maar ik herken de andere merken aroma's niet.
Welke merken heb je/gebruik je?
Zelf gebruik ik The Flavor Apprentice, FlavourArt, Capella en 1 aroma van LorAnn. Banana Cream
Zelf gebruik ik The Flavor Apprentice, FlavourArt, Capella en 1 aroma van LorAnn. Banana Cream
Heb vanalles, vooral van Chef.Undy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:09:
Beter georganiseerd als bij mij.
Cap, tpa, lorann, cdc, real flavors, paar van flavor monks, aantal oneshots, flavor west en flavor art..
Verwijderd
Hoe bevallen die one shots?Clavis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:16:
[...]
Heb vanalles, vooral van Chef.
Cap, tpa, lorann, cdc, real flavors, paar van flavor monks, aantal oneshots, flavor west en flavor art..
Hoe bevalt de divine ? Circus cookie en lemon tart zie ik staan
:)
Ja zijn goed te doen! Heb de circus cookies, BAM cakes en de lemon tart. Niet bijzonder, maar wel lekker.
Ja kayfuns zijn echte MTL tanks. De 5 is ook bruikbaar al een DL (zei het met forse restrictie). Anders kom je snel weer bij nautilus tanks. Ik ken niet zoveel tanks meer die zowel MTL doen als fabriekscoils.CallmeGod schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:30:
[...]
Nee ik draai geen coils ( Lui).
Maar het is echt eenvoudig, zeker bij een kayfun 5 kan er gewoon niks fout gaan, ideale tank om zelf te gaan bouwen en prutsen. Wel is het een behoorlijk forse tank.
Ik stuur je een pm.
Dankje voor de tips.Domino schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:47:
[...]
Ja kayfuns zijn echte MTL tanks. De 5 is ook bruikbaar al een DL (zei het met forse restrictie). Anders kom je snel weer bij nautilus tanks. Ik ken niet zoveel tanks meer die zowel MTL doen als fabriekscoils.
Maar het is echt eenvoudig, zeker bij een kayfun 5 kan er gewoon niks fout gaan, ideale tank om zelf te gaan bouwen en prutsen. Wel is het een behoorlijk forse tank.
Ik stuur je een pm.
Ik ga er eens in verdiepen.
Welke spullen moet ik aanschaffen naast de kayfun 5?
Laat ik me eerst verdiepen in wicken van coils met deze tank.
Beginnend bij de tank (RTA), een SKX clone: https://www.fasttech.com/p/4984600
Daarbij wat premade coils, afhankelijk van wat je nu gebruikt 0.8 Ohm of 1.2 Ohm.
0.8: https://www.fasttech.com/...-a1-pre-coiled-resistance
1.2: https://www.fasttech.com/...1-pre-coiled-heating-wire
En wat wick materiaal: https://www.fasttech.com/...angle-cotton-wick-for-rba
Zoals je ziet moet je van de coils nog een halve wikkeling 'afwikkelen' en het katoen op maat knippen en erdoor halen. Hier heb je een goede video.
Daarbij wat premade coils, afhankelijk van wat je nu gebruikt 0.8 Ohm of 1.2 Ohm.
0.8: https://www.fasttech.com/...-a1-pre-coiled-resistance
1.2: https://www.fasttech.com/...1-pre-coiled-heating-wire
En wat wick materiaal: https://www.fasttech.com/...angle-cotton-wick-for-rba
Zoals je ziet moet je van de coils nog een halve wikkeling 'afwikkelen' en het katoen op maat knippen en erdoor halen. Hier heb je een goede video.
Wow top.
Bedankt voor de links.
Prijs valt nu wel mee.
Vandaag direct alles bestellen.
1.4 ohm 50 stuks.
https://m.fasttech.com/p/4239409
Bedankt voor de links.
Prijs valt nu wel mee.
Vandaag direct alles bestellen.
1.4 ohm 50 stuks.
https://m.fasttech.com/p/4239409
Waar je even op moet letten is het coil oppervlak. De coils die jij linkt zijn van 28awg draad gemaakt (leipe amerikaanse maatvoeringen, is ongeveer 0,36 mm doorsnede).
Het kan prima, maar je coil is wat 'korter'.
Zal straks eens een foto van het build deck van de kayfun plaatsen, als de vrouw terug is met de set.
Edit: mocht je actief zijn op dampforum, daar staat een v3 te koop, met wick materiaal. Wat coils kan ik je wel mee helpen dan. https://www.dampforum.nu/topic/36673-kayfun-mini-v3-katoen/
Zal straks eens een foto van het build deck van de kayfun plaatsen, als de vrouw terug is met de set.
Edit: mocht je actief zijn op dampforum, daar staat een v3 te koop, met wick materiaal. Wat coils kan ik je wel mee helpen dan. https://www.dampforum.nu/topic/36673-kayfun-mini-v3-katoen/
[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 11-03-2017 11:04 ]
Goed dat je het zegt (leek incoming).Domino schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:57:
Waar je even op moet letten is het coil oppervlak. De coils die jij linkt zijn van 28awg draad gemaakt (leipe amerikaanse maatvoeringen, is ongeveer 0,36 mm doorsnede).
Bestel wel wat je stuurde.
Waar zijn die ringen voor die worden bijgeleverd? O-ringen?
PS : alles besteld ,25 euro totaal.
[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 11-03-2017 11:18 ]
Even een vraagje. Volgende week donderdag ga ik vliegen en sinds kort maak ik mijn vloeistof zelf. Zullen die knijpflesjes goed genoeg tegen de druk kunnen? Als dat niet zo is loopt alles er uit en daar heb ik natuurlijk niet zo'n zin in en zou ik een kleine voorraad aan vloeistof moeten kopen.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Zijn inderdaad o-ringen. Reserve onderdelen, net als een extra paar schroeven voor het deck en een stalen tank voor als het glas ooit scheurt/breekt.CallmeGod schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:03:
[...]
Goed dat je het zegt (leek incoming).
Bestel wel wat je stuurde.
Waar zijn die ringen voor die worden bijgeleverd? O-ringen?
PS : alles besteld ,25 euro totaal.
Overigens altijd proberen om onder de €22 te blijven ivm importkosten. Gewoon splitsen over twee zendingen, ze hebben goch geen verzendkosten.
Het drukverschil valt wel mee, alleen tanks hebben er last van omdat ze met een vacuum werken bovenin de vloeistof kamer. Het spuit er echt niet zomaar uit. Desnoods wikkel je wat isolatietape rond de dop en fles.Chaos-Zero schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:17:
Even een vraagje. Volgende week donderdag ga ik vliegen en sinds kort maak ik mijn vloeistof zelf. Zullen die knijpflesjes goed genoeg tegen de druk kunnen? Als dat niet zo is loopt alles er uit en daar heb ik natuurlijk niet zo'n zin in en zou ik een kleine voorraad aan vloeistof moeten kopen.
Heb je trouwens unicorn flessen, druppel flessen of naaldflessen?
Unicorn- en druppelflessen hebben een soort puntje aan de binnenkant van de dop die het vloeistof kanaal van het flesje afsluit. Naaldflessen hebben alleen zo'n rubbertje om op de naald te plaatsen. Hoe het zit met druppelflessen met kindersluiting weet ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 11-03-2017 13:09 ]
Ik hoop dat de 0.5 Ohm coils je bevallen, ben zelf weer op 0.3 (ECL variant voor betere toevoer). Vond 0.5 het toch net niet. Overigens zijn de coils niet echt duur.firebird1562 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:25:
de istick pico besteld bij gearbest op 3-3 en op 9-3 al binnen en de helft goedkoper als nl.
Zou het in een afgesloten zakje zoals een ziplock stoppen. Verder heb je met shampoo e.d. ook nooit veel problemen dus lijkt me met e-liquid flesjes ook niet het geval.Chaos-Zero schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:17:
[ Voor 40% gewijzigd door Thomas op 11-03-2017 13:12 ]
[quote]Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:11:
[...]
Ik hoop dat de 0.5 Ohm coils je bevallen, ben zelf weer op 0.3 (ECL variant voor betere toevoer). Vond 0.5 het toch net niet. Overigens zijn de coils niet echt duur
pico €60 en 2 pakjes coils €25 in NL 46 dollar gearbest scheel toch €40
0.5 bevallen goed
[...]
Ik hoop dat de 0.5 Ohm coils je bevallen, ben zelf weer op 0.3 (ECL variant voor betere toevoer). Vond 0.5 het toch net niet. Overigens zijn de coils niet echt duur
pico €60 en 2 pakjes coils €25 in NL 46 dollar gearbest scheel toch €40
0.5 bevallen goed
[quote]Domino schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:07:
[...]
Zijn inderdaad o-ringen. Reserve onderdelen, net als een extra paar schroeven voor het deck en een stalen tank voor als het glas ooit scheurt/breekt.
Overigens altijd proberen om onder de €22 te blijven ivm importkosten. Gewoon splitsen over twee zendingen, ze hebben goch geen verzendkosten.
Had al besteld, hopen dat ik geen importkosten moet betalen.
Zijn die hoog imo?
[...]
Zijn inderdaad o-ringen. Reserve onderdelen, net als een extra paar schroeven voor het deck en een stalen tank voor als het glas ooit scheurt/breekt.
Had al besteld, hopen dat ik geen importkosten moet betalen.
Zijn die hoog imo?
Import is btw over de waarde, als de totale waarde de €22 overschrijd. De echte naaistreek is de behandelkosten die PostNL rekent op import: €13,50 volgens mij.
Je kunt je order nog annuleren en resistutie kiezen in de vorm van certificaten. En dan opnieuw bestellen. Da's meestal in een uurtje geregeld.
Je kunt je order nog annuleren en resistutie kiezen in de vorm van certificaten. En dan opnieuw bestellen. Da's meestal in een uurtje geregeld.
Shipped via Registered Airmail via PostNL.Domino schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:20:
Import is btw over de waarde, als de totale waarde de €22 overschrijd. De echte naaistreek is de behandelkosten die PostNL rekent op import: €13,50 volgens mij.
*tracking results may not be displayed until 24 to 48 hours later.
Hij is al verzonden zo snel

Nou dan zien we wel als we import kosten moeten betalen.
Met barcode etc. Nooit eerder gezien Btw
[ Voor 8% gewijzigd door CallmeGod op 11-03-2017 19:17 ]
Als de foto duidelijk genoeg is kan je ook de waarde zien welke zij hebben ingevuldCallmeGod schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:14:
[...]
Shipped via Registered Airmail via PostNL.
*tracking results may not be displayed until 24 to 48 hours later.
Hij is al verzonden zo snel![]()
Nou dan zien we wel als we import kosten moeten betalen.
Als ik inlog op Fasttech dan zie ik foto een pakketje met mij naam erop.
Met barcode etc. Nooit eerder gezien Btw
Duidelijk is het niet.Undy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:46:
[...]
Als de foto duidelijk genoeg is kan je ook de waarde zien welke zij hebben ingevuld
Total value : 20 USD (volgens mij).
Dan zal het wel goed komen verwacht ik. Mijn zendingen met een dergelijke aanduiding onder 22 USD zijn altijd zonder problemen bezorgdCallmeGod schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:02:
[...]
Duidelijk is het niet.
Total value : 20 USD (volgens mij).
Zijn de echte tweakers al in ArticFox gedoken ? http://nfeteam.org
Net de pico geflasht en je kan echt alles instellen.
:)
@Tony
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker eens van dichterbij bekijken
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker eens van dichterbij bekijken
Ik heb het meteen op mijn Pico en 2 rx200's gezet. Heerlijk dat je álles kunt instellen!Tony schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:25:
Zijn de echte tweakers al in ArticFox gedoken ? http://nfeteam.org
Ik heb het bekeken en ook gedownload, maar ben hier niet zo een held in.JL Koppelle schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:59:
[...]
Ik heb het meteen op mijn Pico en 2 rx200's gezet. Heerlijk dat je álles kunt instellen!
Kun je een beschrijving maken van de te nemen stappen voor de Pico en de RX200S?
Uitgebreide handleiding en review (in het Duits):
YouTube: NFE Toolbox & ArcticFox Firmware
En in het Engels:
YouTube: WISMEC Reuleaux RX300 review & updated video of custom firmware ...
En in het Engels:
[ Voor 52% gewijzigd door AttiX op 12-03-2017 01:42 ]
Bedankt, maar ik vroeg me af hoe hij het zelf had gedaanAttiX schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:39:
Uitgebreide handleiding en review (in het Duits):
En in het Engels:
Toch ook maar even een post maken om mijn eerste week dampen te delen. Ik rook nog niet heel erg lang, zo'n 5 ~ 6 jaar gok ik maar wilde eigenlijk al langere tijd stoppen. Nu sinds afgelopen maandag een pico gekocht met Melo III mini en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt! Ik kan het haast niet geloven hoe makkelijk het (tot nu toe) is gegaan.
Ik begon op 6 mg/mL maar ben eigenlijk heel erg snel overgestapt naar 3 omdat ik maar bleef hoesten en proesten
.
Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat je wat kleverige vingers krijgt. De pico lekt niet, maar toch voelen mijn vingers wel alsof dat zo is. Nu is dit niet een heel groot probleem en ik denk zelf dat het vooral komt doordat je vingers eigenlijk gewend zijn een ranzige sigaret vast te houden en dat dat verschil dat kleverige gevoel geeft. Andere mensen toevallig ervaring hiermee?
Verder ben ik net als elke beginnende damper hier opzoek naar wat "bekende" lekkere smaakjes om te proberen. Ik heb nu een tabaksmaak, omdat ik overal las dat je daar het beste mee kon beginnen maar heb die na de eerste refill van de tank niet meer gebruikt. Verder een bananen smaakje en een appel kersen smaakje die ik nu alleen nog maar damp. Echter zie ik op het forum allemaal (zelfgemaakte) mixjes voorbijkomen waarvan ik al direct begin te watertanden
.
Volgende stap, al mijn vrienden zo ver krijgen om ook over te stappen naar elektrisch roken. Echter heb ik ze het allemaal laten proberen maar ze zijn allemaal niet zo enthousiast. Ze moesten allemaal, net als ik en volgens mij iedereen die begint met dampen, hoesten en vonden het niet chill.
Ik begon op 6 mg/mL maar ben eigenlijk heel erg snel overgestapt naar 3 omdat ik maar bleef hoesten en proesten
Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat je wat kleverige vingers krijgt. De pico lekt niet, maar toch voelen mijn vingers wel alsof dat zo is. Nu is dit niet een heel groot probleem en ik denk zelf dat het vooral komt doordat je vingers eigenlijk gewend zijn een ranzige sigaret vast te houden en dat dat verschil dat kleverige gevoel geeft. Andere mensen toevallig ervaring hiermee?
Verder ben ik net als elke beginnende damper hier opzoek naar wat "bekende" lekkere smaakjes om te proberen. Ik heb nu een tabaksmaak, omdat ik overal las dat je daar het beste mee kon beginnen maar heb die na de eerste refill van de tank niet meer gebruikt. Verder een bananen smaakje en een appel kersen smaakje die ik nu alleen nog maar damp. Echter zie ik op het forum allemaal (zelfgemaakte) mixjes voorbijkomen waarvan ik al direct begin te watertanden
Volgende stap, al mijn vrienden zo ver krijgen om ook over te stappen naar elektrisch roken. Echter heb ik ze het allemaal laten proberen maar ze zijn allemaal niet zo enthousiast. Ze moesten allemaal, net als ik en volgens mij iedereen die begint met dampen, hoesten en vonden het niet chill.
Heel simpel: Download NFE ToolboxUndy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:30:
[...]
Ik heb het bekeken en ook gedownload, maar ben hier niet zo een held in.
Kun je een beschrijving maken van de te nemen stappen voor de Pico en de RX200S?
https://github.com/TBXin/...FirmwareEditor-v6.5.0.zip
en Arctic Fox https://github.com/maelst...load/170201/af_170201.bin
Start NFE Toolbox, sluit je mod aan met usb, druk op Firmware Updater, NFE Toolbox heeft dan je mod herkend.
Klik "Update from file" en selecteer dan de firmware die je eerder hebt gedownload.
Als je wilt klooien met de opties, doe dan eerst bovenstaande en dan Kies je vanuit het hoofdmenu de bovenste optie: Arcticfox Configuration. Daar kan je instellen wat je wilt.
Veel succes!
Bedankt voor je reactie. Inmiddels de Pico 75W en de Pico 200W gedaan. Ik ga nu de RX200S doenJL Koppelle schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Heel simpel: Download NFE Toolbox
https://github.com/TBXin/...FirmwareEditor-v6.5.0.zip
en Arctic Fox https://github.com/maelst...load/170201/af_170201.bin
Start NFE Toolbox, sluit je mod aan met usb, druk op Firmware Updater, NFE Toolbox heeft dan je mod herkend.
Klik "Update from file" en selecteer dan de firmware die je eerder hebt gedownload.![]()
Als je wilt klooien met de opties, doe dan eerst bovenstaande en dan Kies je vanuit het hoofdmenu de bovenste optie: Arcticfox Configuration. Daar kan je instellen wat je wilt.
Veel succes!
Ik heb sterk het idee dat de Melo III makkelijk aan de onderkant lekt ( daar zitten namelijk ook gaatjes ) . Probeer het geheel eens droog te WC-papieren en de onderkant goed aan te draaien volgende keer. Het is een leuke tank, maar het dicht/ open draaien is een crime imo ( zie vorige post, rubberen handschoenen voor de win ) .GnrlSchnavy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:17:
Toch ook maar even een post maken om mijn eerste week dampen te delen. Ik rook nog niet heel erg lang, zo'n 5 ~ 6 jaar gok ik maar wilde eigenlijk al langere tijd stoppen. Nu sinds afgelopen maandag een pico gekocht met Melo III mini en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt! Ik kan het haast niet geloven hoe makkelijk het (tot nu toe) is gegaan.
Ik begon op 6 mg/mL maar ben eigenlijk heel erg snel overgestapt naar 3 omdat ik maar bleef hoesten en proesten.
Verder ben ik net als elke beginnende damper hier opzoek naar wat "bekende" lekkere smaakjes om te proberen. Ik heb nu een tabaksmaak, omdat ik overal las dat je daar het beste mee kon beginnen maar heb die na de eerste refill van de tank niet meer gebruikt. Verder een bananen smaakje en een appel kersen smaakje die ik nu alleen nog maar damp. Echter zie ik op het forum allemaal (zelfgemaakte) mixjes voorbijkomen waarvan ik al direct begin te watertanden.
Ik maak zelf mixjes voor smaken, heb er nu een twaalftal aroma's op voorraad. Persoonlijk vind ik tabaksmaak echt niets met vapen, terwijl ik zelf nog wel 's een shaggie opsteek af en toe. Volgens mij is de truc ( correct me if wrong ) met die premium vapes dat je een base aroma pakt op basis van creme, suiker, of iets dergelijks en daar wat fruitsmaken bij mikt. Fruitaroma's op zichzelf lijken niet zo sterk te verspreiden ( zwakke smaak ) maar mix dat met genoemde creme / vanilla en de aroma's worden veel euh genuanceerder en beter waarneembaar.
Als je begint met vapen moet je niet doen alsof je een sigaret aan het lurken bent. Dus niet hard slurpen, niet direct naar long als je begint etc. Je kan ook kijken naar je verhoudingen en meer VG dan PG in de mix hebben ( en naar je voltages / ohms etc ).
Na een paar mixen heb ik er nu twee waar ik best tevreden over ben qua smaak en verhoudingen. De base die ik gebruik nu is 70/30 VG/PG
8% Vanilla
6% Banana Cream
6% Blueberry Wild
4% Watermelon
4% Apple
4% Peach
4% Mango
4% Blueberry Wild
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Weet iemand waar ik deadly Sin liquid goedkoper dan 6 euro per 10ml flesjes kan krijgen?
Zelf mixen? Als ik dit recipt mag geloven zitten er maar 3 flavors in.CallmeGod schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:42:
Weet iemand waar ik deadly Sin liquid goedkoper dan 6 euro per 10ml flesjes kan krijgen?
http://e-liquid-recipes.com/recipe/46553/Deadly+Sin+clone
Merci. deze sla ik opClavis schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Zelf mixen? Als ik dit recipt mag geloven zitten er maar 3 flavors in.
http://e-liquid-recipes.com/recipe/46553/Deadly+Sin+clone
Goedkoopste optie is rechtstreeks bij goodlifevapor.com.CallmeGod schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:42:
4 x 60 ml sample pack is $75, 4 x 120 ml sample pack is $130.
Komt dan op respectievelijk €2,90 en €2,55 per 10 ml.
Wel een cc nodig en een beetje geluk met de douane.

Zomaar een fotootje van mijn gear.
Er ontbreekt nog een melo3 tank en de RDA Base voor de ijoy rdta combo zie ik net.
Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk een vervangings glas voor mijn melo 3 (3ml) kan vinden?
Kijk hier even.Dr0ppFTW schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:55:
Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk een vervangings glas voor mijn melo 3 (3ml) kan vinden?
https://www.fasttech.com/...=-&sort=r&keywords=melo+3
Voor zover ik weet zijn er Melo 3 tanks van 2ml en 4ml.
[ Voor 6% gewijzigd door Undy op 14-03-2017 12:23 ]
zwoofs € 3.99 en een dag erna binnenDr0ppFTW schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:55:
https://www.zwoofs.nl/eleaf-melo-3-mini-glas/
Die had ik ook gezien, maar was niet de goedkoopstefirebird1562 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
[...]
zwoofs € 3.99 en een dag erna binnen
https://www.zwoofs.nl/eleaf-melo-3-mini-glas/
misschien niet maar als je hem gelijk nodig heb ??Undy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:18:
[...]
Die had ik ook gezien, maar was niet de goedkoopste
Dan is het de beste optiefirebird1562 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:53:
[...]
misschien niet maar als je hem gelijk nodig heb ??
Beter! De Aromamizer zit mooi flush he?Undy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:46:
Vapemail vandaag. De Ijoy Limitless Lux is binnen gekomen
Hij is erg fors, maar werkt prima. door de 26650 batterijen gaat ie waarschijnlijk ook nog lang mee op 1 lading
Bericht hierboven
Echt de perfecte combo sizewise. De 510 komt heel lichtjes boven de mod uit, maar de tank zit er lekker op
Zijn jullie al een chinees tegengekomen die herb vaporize atomizers verkoopt?
Ja dat is voor bottom-bottom airflow tanksUndy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:38:
[...]
Echt de perfecte combo sizewise. De 510 komt heel lichtjes boven de mod uit, maar de tank zit er lekker op
3FVape.comYzord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:47:
Bericht hierboven
Ook op Aliexpress zij ze verkrijgbaarYzord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:47:
Thanks, alleen op 3FVapes.com zie ik geen vaporize atomizer (zo ver ik kan zien) ik wil er eentje die ik op mijn eigen mod kan gebruiken. Zal AliX eens checken
Zoek je niet gewoon een Cloupor Cloutank? Lijkt mij een slechte oplossing overigens, zou zelf echt voor een Pax3 gaanYzord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:10:
Thanks, alleen op 3FVapes.com zie ik geen vaporize atomizer (zo ver ik kan zien) ik wil er eentje die ik op mijn eigen mod kan gebruiken. Zal AliX eens checken
Bericht hierboven
black sub-herb tank. zoek daar maar eens opYzord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:47:
dat kan toch niet waar zijn? een pax3 voor meer dan 200$ goedkoper dan op de rest van het net.Aspire tanks ook veel en veel cheaper. heeft er iemand ervaring met de tanks van 3fvape?Floor-is schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:20:
[...]
Zoek je niet gewoon een Cloupor Cloutank? Lijkt mij een slechte oplossing overigens, zou zelf echt voor een Pax3 gaan
[ Voor 47% gewijzigd door Meulugar op 15-03-2017 08:10 ]
Je moet even goed opletten op dit soort sites. Als er 'authentic' staat, dan is het gewoon het echte apparaat. Maar als er 'like' of 'styled' of iets van die strekking staat, dan niet echtMeulugar schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:42:
[...]
black sub-herb tank. zoek daar maar eens op
[...]
dat kan toch niet waar zijn? een pax3 voor meer dan 200$ goedkoper dan op de rest van het net.Aspire tanks ook veel en veel cheaper. heeft er iemand ervaring met de tanks van 3fvape?
3FVape is op zich echt prima namelijk, net als Heavengifts, Gearbest, Fasttech en zelfs efun.top
Bericht hierboven
De nieuwe iJoy RDTA Box mini wat een lief dingetje!
Bericht hierboven
ziet er leuk uit,Floor-is schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:
heb net een dk tobacco / hazelnut beide 5% van de tfa op 70/30 gemixed. ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Meulugar op 15-03-2017 14:07 ]
Serieus, DK? Ik dacht dat dat nu wel verleden tijd zou zijn.
Dat gezegd hebbende: ik heb net RY4 van FA besteld... Dacht dat ik nooit meer RY zou bestellen
Dat gezegd hebbende: ik heb net RY4 van FA besteld... Dacht dat ik nooit meer RY zou bestellen
Bericht hierboven
Ziet er erg goed uit. Als die 100mm inclusief de rda is, is dat een mooi formaat.Floor-is schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:
Kan ook, ik bedoel in ieder geval de kleine ( ik dacht dat het 3ml en 6ml is)Undy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:16:
[...]
Kijk hier even.
https://www.fasttech.com/...=-&sort=r&keywords=melo+3
Voor zover ik weet zijn er Melo 3 tanks van 2ml en 4ml.
Zojuist nog een http://www.gearbest.com/vv-vw-mods/pp_426578.html?wid=21 besteld. Had er al 1, maar wilde er nog 1 om in parallel te houden. Mijn huidige gebruik ik meestal in volt geregelde modus.
ik heb deze (2??) jaar geleden gekocht ,aar in de tussentijd weer terug gevallen naar analoogFloor-is schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:50:
Serieus, DK? Ik dacht dat dat nu wel verleden tijd zou zijn.
Zijn er mensen die er iets voor voelen om gezamelijk nicotine en VG en PG te kopen?
Bij www.lucemill.com bijvoorbeeld.
Als iemand nog andere websites weet hoor ik het graag
dat komt voor mij niet goed uit. de port kosten naar portugal vanuit NL zijn absurdUndy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:56:
Zijn er mensen die er iets voor voelen om gezamelijk nicotine en VG en PG te kopen?
Wat is de hype met de Ceramic coils? word dat de toekomst? en wat zijn de voordelen hiervan? kan mij alleen indenken dat het wellicht voordelen bied bij dikkere liquids.
Nu heb ik dus een Smok baby beast en een Smok Alien gekocht en nu probeer ik dat TC vapen onder de knie te krijgen, maar ik kan werkelijk nergens een fatosenlijke uitleg vinden wat nu de goede instellingen zijn.
Ik zet hem bijv. op TC en dan vraag hij welke strength (55W) en dan welke coil (nickel of stainless steel) en dan krijg ik iets van 0.00100 te zien. Paar vraagjes dus:
- De coil is het beste te gebruiken tussen 55 en 85W, dus ik zet de instelling dan even op 55W. Dan vraagt hij welke coil, maar het is mij niet duidelijk of Smok nu SS gebruikt of nickel. Wat ik vervolgens met 0.00100 moet??
Kan iemand mij hierin begeleiden?
Ik zet hem bijv. op TC en dan vraag hij welke strength (55W) en dan welke coil (nickel of stainless steel) en dan krijg ik iets van 0.00100 te zien. Paar vraagjes dus:
- De coil is het beste te gebruiken tussen 55 en 85W, dus ik zet de instelling dan even op 55W. Dan vraagt hij welke coil, maar het is mij niet duidelijk of Smok nu SS gebruikt of nickel. Wat ik vervolgens met 0.00100 moet??
Denk allebei niet.Yzord schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:14:
Nu heb ik dus een Smok baby beast en een Smok Alien gekocht en nu probeer ik dat TC vapen onder de knie te krijgen, maar ik kan werkelijk nergens een fatosenlijke uitleg vinden wat nu de goede instellingen zijn.
Die 0.00100 is de "Temp coefficient"
https://spinfuel.com/temperature-coefficients-coil-wires
Titanium (Gr1) [Temp coefficient: 0.0035]
Nickel (Ni200) [Temp Coefficient: 0.006]
Stainless Steel (SS316L / 317L / 316Ti / etc) [TC: 0.00094]
Stainless steel / SS 304: 0.00105 0.00104 ~
Stainless steel / SS 316: 0.00094 0.00091 ~
Stainless steel / SS 317: 0.00088
Als je TC gaat dampen vul je het wattage in waarmee de coil verwarmd wordt.
Vervolgens stel je de max temperatuur in. Als je de temperatuur bereikt met het opwarmen stopt de mod. Zo heb je altijd dezelfde warmte, smaak en damp productie.
[ Voor 11% gewijzigd door Clavis op 16-03-2017 12:25 ]
Maar wat gebruik Smok dan wel voor zijn coils? Want de baby beast wordt geleverd met de alien als kit, dus ik ga er vanuit dat ik deze samen kan gebruiken op TC niveau.
Welke temp pakken jullie? Ik heb hem dus op 50W staan op 100gr C. met een SS coil op 0.00106 dan maar
Ik heb maar een RBA besteld met SS coils, want na goed zoeken hebben de Smok beasts allemaal kanthal er in zitten
en maar weer afbesteld want er bestaan geen baby beast rba replacement glass lol. Dus nu maar de big baby besteld met extra glasses.
Welke temp pakken jullie? Ik heb hem dus op 50W staan op 100gr C. met een SS coil op 0.00106 dan maar
Ik heb maar een RBA besteld met SS coils, want na goed zoeken hebben de Smok beasts allemaal kanthal er in zitten
en maar weer afbesteld want er bestaan geen baby beast rba replacement glass lol. Dus nu maar de big baby besteld met extra glasses.
[ Voor 31% gewijzigd door Yzord op 16-03-2017 13:51 ]
Ik heb nog ±50 liter base en meer dan genoeg nicotine (3.5 liter ofzo) in de vriezer. Het lijkt erg lastig om gezamenlijk in te kopen, dus ik regel het telkens maar zelf..Undy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:56:
Bericht hierboven
Ja die eerste aanname is dus niet correct. Bovendien is de Alien niet superbest in TC-mode overigens.Yzord schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:
Maar wat gebruik Smok dan wel voor zijn coils? Want de baby beast wordt geleverd met de alien als kit, dus ik ga er vanuit dat ik deze samen kan gebruiken op TC niveau.
Welke coils heb je? Hier onderaan de pagina staan ze allemaal aangegeven: http://www.smoktech.com/atomizer/tfv8-baby
Zoals je zult zien, is er geen enkele geschikt voor TC-modes. (Daarvoor moet je Ni80, 316/317SS of Titanium spoeltjes hebben en ze lijken allemaal Kanthal te zijn.)
Het RBA-deck lijkt de enige uitkomst inderdaad. Dan zijn er écht véél betere tankjes dan die van Smok, zeker als je naar de RBA-decks kijkt.
Mijn advies: ook die andere Smok tank afbestellen en een Griffin 25 kopen. Of een Ammit, of een Serpent Mini, of een Aromamizer Plus of een van de vele andere goede tanks die bedacht zijn om zelf op te bouwen
Ik zit zelf in TC rond 230ºC bij 80W, maar ik heb een 0,14-0.15ohm dualcoil setup met 316SS
[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 16-03-2017 14:33 ]
Bericht hierboven
Mokka/hazelnoot heb ik niet echt gevonden. Ja NUTZ van Justfog, maar dat is echt wel heul zoet en niet echt mokka.Meulugar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:34:
[...]
ik heb deze (2??) jaar geleden gekocht ,aar in de tussentijd weer terug gevallen naar analoog. ik ben nu opzoek naar wat lekkere mokka/hazelnoot recepten en wat frisse vapes voor de lente zomer. ik ben er al achter dat kant en klaar kopen hier in PT nu verleden tijd is, of ik moet er een T eind voor rijden. de nic base kan ik via de link die een van de members tijdje terug hier poste wel halen, maar om eerlijk te zijn vape ik op 3mg en denk ik best zonder de nic te kunnen vapen.
Fris heb ik wel iets leuks voor je met blueberry en raspberry, moet je maar even een DM sturen
Bericht hierboven
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.