Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Poesmij schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Ik heb de smok alien met baby beast bij gearbest in de aanbieding gekocht, komt hier vaker in de aanbieding. Ik betaalde hierdoor maar 40 euro voor beide bij mekaar. Heb zelf nog nooit gehad dat ik import kosten moest betalen, dus schat die kans zeer klein. Het is echt een fijn setje, en het tankje was verrassend goed, al helemaal voor de prijs :) .
Ah super! Thanks. Ze hebben hem nu in de aanbieding via alieexpress bij HeavenGifts. MIsschien dat ik daar maar 1 ga bestellen dan. Gewoon maar proberen :)
Heb jij dan de 85 Watt versie van de mod? zo ja, Bevalt die een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjunius
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-03-2017
*knip* spam

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 03-03-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36
RFdeGroot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Ah super! Thanks. Ze hebben hem nu in de aanbieding via alieexpress bij HeavenGifts. MIsschien dat ik daar maar 1 ga bestellen dan. Gewoon maar proberen :)
Heb jij dan de 85 Watt versie van de mod? zo ja, Bevalt die een beetje?
Ik heb zelf de 220 watt versie, wist niet eens dat ze tegenwoordig een van 85 watt hadden.
Maar vind degene die ik nu al heb een heerlijk apparaat, klein formaat voor zoveel vermogen.
Ben altijd tevreden geweest over smok, gebruik ook geen andere merken meer :) .
De zijkant firebutten is iets waar mensen aan moeten wennen, maar ik wil niks anders meer.
De bouwkwaliteit is bij al mijn smoks gewoon altijd goed, ook krijg je een kaartje met een serie code waarmee je kan controlleren of het een authentic is en geen clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Waar Poesmij de kwaliteit van Smok goed vind, is mijn ervaring helemaal omgekeerd: kwaliteit is werkelijk om te janken. De verf op de Alien is met een pritstift aangebracht ofzo, want het blijft voor geen meter zitten.
De tankjes zijn, vanaf de TFV8/Baby beast erg goed overigens, maar alleen als je hun coils blijft kopen. Want de build-decks t/m de TFV8 Big Beast zijn nogal matig op z'n best. (De TFV12 heb ik nog niet geprobeerd)

Dat gezegd hebbende: er zijn siliconen hoesjes te koop, dat zou ik dan doen. :)

Ik heb dan ook geen Smok producten, wel iJoy, eLeaf, Joyetech, Geekvape, Wotofo en Steam crave om er een paar te noemen.
iJoy maakt de RDTA Box mod, waarvan er veel te veel kapot werden opgeleverd.
eLeaf heeft met de pico echt een puik machientje opgeleverd, alleen die batterij zit in de weg voor alles groter dan een 22mm tank.
Joyeyech maakt de eGo AIO's, die zijn echt top. De spoeltjes kunnen geen vloeistof met meer dan 50% VG aan, maar verder niks over te klagen.
Geekvape heb ik de Ammit van, wat echt een fijn tankje is, maar hij 'zweet' een beetje vloeistof. Een paar druppels per dag hooguit, maar het ding is dus soms plakkerig.
De Wotofo Serpent Mini kan je het deck niet uit halen zonder de hele tank uit elkaar te schroeven wat ik best jammer vind.
Heb de Steam crave Aromamizer Plus die een extreem klein deck heeft als je naar die enorme 30mm tank kijkt, het 25mm ding op de RDTA Box is veel groter.

Dus ja ik heb overal wel iets over te zeuren ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 17:26
Ik ga me de eerste keer wagen aan zelf recepten mengen dus had ik wat TPA smaken besteld.
Het eerste wat me opviel aan de flesjes is dat ze allemaal een "best before date" hebben begin 2018.
vind ik vrij kort.

Vergaan die smaken echt zo snel ? Is er een ideale manier van bewaren zodat ze zo lang mogelijk optimaal blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
justmike schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:14:
Ik ga me de eerste keer wagen aan zelf recepten mengen dus had ik wat TPA smaken besteld.
Het eerste wat me opviel aan de flesjes is dat ze allemaal een "best before date" hebben begin 2018.
vind ik vrij kort.

Vergaan die smaken echt zo snel ? Is er een ideale manier van bewaren zodat ze zo lang mogelijk optimaal blijven?
Heb aroma's die in 2015 al zijn verlopen. Zijn nog prima te dampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
wat zijn de "medische" gevolgen van dry hits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
kingpol schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:51:
wat zijn de "medische" gevolgen van dry hits?
Voor zover ik weet, geen. Dry hits komen door droog katoen dat verschroeit, slechter dan een sigaret zal het vast niet zijn. Het smaakt alleen verschrikkelijk vies.

[ Voor 18% gewijzigd door justmike op 03-03-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
@Floor-is De serpent mini kan je prima ondersteboven gevuld losschroeven en het deck opnieuw builden :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Floor-is schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:00:
Waar Poesmij de kwaliteit van Smok goed vind, is mijn ervaring helemaal omgekeerd: kwaliteit is werkelijk om te janken. De verf op de Alien is met een pritstift aangebracht ofzo, want het blijft voor geen meter zitten.
De tankjes zijn, vanaf de TFV8/Baby beast erg goed overigens, maar alleen als je hun coils blijft kopen. Want de build-decks t/m de TFV8 Big Beast zijn nogal matig op z'n best. (De TFV12 heb ik nog niet geprobeerd)

Dat gezegd hebbende: er zijn siliconen hoesjes te koop, dat zou ik dan doen. :)

Ik heb dan ook geen Smok producten, wel iJoy, eLeaf, Joyetech, Geekvape, Wotofo en Steam crave om er een paar te noemen.
iJoy maakt de RDTA Box mod, waarvan er veel te veel kapot werden opgeleverd.
eLeaf heeft met de pico echt een puik machientje opgeleverd, alleen die batterij zit in de weg voor alles groter dan een 22mm tank.
Joyeyech maakt de eGo AIO's, die zijn echt top. De spoeltjes kunnen geen vloeistof met meer dan 50% VG aan, maar verder niks over te klagen.
Geekvape heb ik de Ammit van, wat echt een fijn tankje is, maar hij 'zweet' een beetje vloeistof. Een paar druppels per dag hooguit, maar het ding is dus soms plakkerig.
De Wotofo Serpent Mini kan je het deck niet uit halen zonder de hele tank uit elkaar te schroeven wat ik best jammer vind.
Heb de Steam crave Aromamizer Plus die een extreem klein deck heeft als je naar die enorme 30mm tank kijkt, het 25mm ding op de RDTA Box is veel groter.

Dus ja ik heb overal wel iets over te zeuren ;)
Haha thanks! En ook wel herkenbaar hoor. Mede daardoor heb ik het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar mijn vaporshark icm council of vapor gebruikt. Had eindelijk iets wat echt goed beviel dus ben daar op blijven hangen.
Ik loop nu echter tegen de 40 watt limiet aan, dus begint het weer te kriebelen om nu we weer een jaar verder zijn en er allerlei nieuwe devices op de markt zijn om weer eens wat anders te proberen.

Oh en nog even een vraagje voor de mensen hier die zelf liquid mengen. Ik wil hier ook mee beginnen, betaal me momenteel blauw aan al die liquids. En zelf mengen lijkt me ook wel weer leuk.
Qua base enzo weet ik wel wat ik moet hebben, aroma's beetje bij elkaar zoeken van de bekende liquid recipe sites.
Maar hoe meten jullie alles het handigst?
Spuitjes of wegen?
Spuitjes lijkt me irritant met alles steeds schoonmaken, maar wegen zit je volgens mij ermee dat niet alle aroma's even 'zwaar' zijn enzo.

Dus als iemand wat beginners tips op dat gebied heeft met wat ik het beste kan aanschaffen enzo, dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Allereerst: http://www.newamsterdamva...st/2015/02/16/DIY-ELiquid

Duidelijker word het niet.

Als tweede, een goede weegschaal. Zoals bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...34904487-9200000055175198

Als laatste: e-liquid-recipes.com. Daar staan heel veel soortelijke gewichten al ingevuld voor allerlei aroma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10
Na 25 jaar zware shag te hebben gerookt (brandaris) 2 weken terug begonnen met een zensations.....

Geen shag meer aangeraakt sindsdien maar nu toch toe aan meer en vanmiddag een just fog gekocht bij de bruna met liquid dark vapure van bookwill

De just fog heeft een coil van 1,6 ohm en is instelbaar van 3,4 tot 4,8 volt.

De liquid vind ik scherp, voor ik me blauw ga betalen aan juiste liquids iemand een sugestie ?

Console Guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Throat hit (scherp gevoel in de keel) is afhankelijk van drie dingen:

- nicotine, meer nicotine geeft meer th.
- pg/vg verhouding, meer pg geeft meer th.
- sommige aroma's zoals bijvoorbeeld citrus smaken.

Verder zul je een beetje rond moeten shoppen, smaak is heel subjectief.
Weet je al in welke richting je wilt gaan? Tabak, fruit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Domino schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:39:

Als tweede, een goede weegschaal. Zoals bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...34904487-9200000055175198

Als laatste: e-liquid-recipes.com. Daar staan heel veel soortelijke gewichten al ingevuld voor allerlei aroma's.
Super! Thanks! Gelijk dat weegschaalje maar even bestellen dan.
En met die andere info moet het verder lukken denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
RFdeGroot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Super! Thanks! Gelijk dat weegschaalje maar even bestellen dan.
En met die andere info moet het verder lukken denk ik zo :)
Je kan ook oneshots nemen. Dat doe ik altijd. Hoef je niet zelf aroma's te mengen dus kan dat niet verkeerd gaan. Wel iets duurder, maar je houdt ook niet allemaal losse aroma's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
418O2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:30:
[...]

Je kan ook oneshots nemen. Dat doe ik altijd. Hoef je niet zelf aroma's te mengen dus kan dat niet verkeerd gaan. Wel iets duurder, maar je houdt ook niet allemaal losse aroma's over.
Dat lijkt me ook een prima plan, zeker in het begin lekker makkelijk.
Heb je aanraders?
Vape zelf meestal van Goodlife de laatste tijd, die bevalt erg goed.

Favoriet zijn El Kamino, Newminster No23, Pop's Pipe, Cozmic Berries en nog wat andere.
Over het algemeen dus beetje tabaks basis, maar dan wel met zoete of fruitige toevoegingen.
Veel bakery liquids vind ik ook altijd lekker, vooral in de winter.
Verder laatst Night Flight van Vaponaute ontdekt, die is ook heel erg fijn. Beetje koffie, likeur, whiskey achtig.
Dat soort smaken vind ik altijd lekker, menthol vind ik vaak zonde van de smaak. Veel te overheersend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Heb er sinds vandaag één, zoals het een goede tweaker betaamd heb ik dat natuurlijk direct aan een diepgaand onderzoek onderworpen. :P

Accuraat is deze zeker niet. Minimum registratie is gemiddeld 4 druppels. Met ijkgewichten heb ik een afwijking van 0.04 gram vastgesteld.
De algemene bouwkwaliteit is ondermaats,bij mij zat de display los en zit de weegtafel scheef gemonteerd.

al bij al, voor die prijs mag je eigenlijk ook niet meer verwachten en is het nauwkeurig genoeg voor e liquid mengen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
RFdeGroot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:48:
[...]

Dat lijkt me ook een prima plan, zeker in het begin lekker makkelijk.
Heb je aanraders?
Vape zelf meestal van Goodlife de laatste tijd, die bevalt erg goed.

Favoriet zijn El Kamino, Newminster No23, Pop's Pipe, Cozmic Berries en nog wat andere.
Over het algemeen dus beetje tabaks basis, maar dan wel met zoete of fruitige toevoegingen.
Veel bakery liquids vind ik ook altijd lekker, vooral in de winter.
Verder laatst Night Flight van Vaponaute ontdekt, die is ook heel erg fijn. Beetje koffie, likeur, whiskey achtig.
Dat soort smaken vind ik altijd lekker, menthol vind ik vaak zonde van de smaak. Veel te overheersend.
https://www.chefsflavours.co.uk

Daar haal ik alles. Hebben veel lekkers. Mexican fried ice cream (of zoiets) is nu heel populair. Met de smaken met veel reviews zit je altijd goed.

DealsandComps geeft 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36
Floor-is schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:00:
Hmm, dit heb ik totaal niet opgemerkt, mijn 2 maanden oude smok alien ziet er nog zeer goed uit. Kan geen plekjes ontdekken waar de verf aan het loslaten is. Zat juist te denken dat deze verf een keer wel goed is, want dit is bij enorm veel mods dat de verf snel loslaat. Had tijden geleden een ipv van 100 euro, binnen een maand was de verf er vanaf en had ik nooit meer zin om zoveel geld er aan uit te geven.

Maargoed, mijn verf zit er nog als nieuw op, lucky me i guess.
Toch blijft een laagje verf, al zou deze loslaten zou ik nog steeds blij zijn met men alien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tony schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:47:
@Floor-is De serpent mini kan je prima ondersteboven gevuld losschroeven en het deck opnieuw builden :)
Dan moet je wel bidden dat het glaasje aan de top-section blijft zitten, want die onderkant komt er (bij mij althans, ik heb het nog niet uitgebreid bekeken) altijd als één geheel af. ;)
RFdeGroot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Haha thanks! En ook wel herkenbaar hoor. Mede daardoor heb ik het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar mijn vaporshark icm council of vapor gebruikt. Had eindelijk iets wat echt goed beviel dus ben daar op blijven hangen.
Ik loop nu echter tegen de 40 watt limiet aan, dus begint het weer te kriebelen om nu we weer een jaar verder zijn en er allerlei nieuwe devices op de markt zijn om weer eens wat anders te proberen.
Wat dacht je van de Sigelei met 213W of van de Tarot met 200W? Beide echt hele goede mods :)
Oh en nog even een vraagje voor de mensen hier die zelf liquid mengen. Ik wil hier ook mee beginnen, betaal me momenteel blauw aan al die liquids. En zelf mengen lijkt me ook wel weer leuk.
Qua base enzo weet ik wel wat ik moet hebben, aroma's beetje bij elkaar zoeken van de bekende liquid recipe sites.
Maar hoe meten jullie alles het handigst?
Spuitjes of wegen?
Spuitjes lijkt me irritant met alles steeds schoonmaken, maar wegen zit je volgens mij ermee dat niet alle aroma's even 'zwaar' zijn enzo.

Dus als iemand wat beginners tips op dat gebied heeft met wat ik het beste kan aanschaffen enzo, dan houd ik me aanbevolen :)
Ik heb een enorm verhaal hierover, wel in het Engels :)

Komtie:
If you’re looking to start mixing your own liquid, there’s a few things you need to know, then a few things you need to do.

The things to know
First off, a little list.
1. Your mixes aren’t always going to be good. You best start with small testers, 10/15/20ml.
2. You might think you’ll not like some flavours and you’ll be wrong. And vice versa..
3. You will have to invest some money, I’d say keep in mind that you’ll be through $100 (or €100) in no time. You will save money in time, loads of it if you keep it relatively simple.
4. One-shots are pre-mixed flavours where you’ll only need to add base and nicotine.
5. Recipes need concentrates (flavouring), multiple concentrates, sometimes up to 10! (And base and nicotine.)
6. Coming up with your own recipes is hard, advanced stuff. Might not want to start there just yet.
7. Steeping is leaving the mix be for a while in a dark and not too warm place. The time you’ll need them leave be can go from ‘shake and vape’ to >12 weeks, depending on what you’ve mixed.

Bases, or: PG, VG and AVG
There are three different base liquids.
PG, or Propylene Glycol has almost the viscosity and weight of water. It carries flavours very well, but gives quite a bit of throat-hit. Some people have allergic reactions to PG, if you are one of them, you should know already as it is widely used in the food industry.
VG, or Vegetable Glycerin has less viscosity (thus is much heavier then water and) then PG. It carries flavours less well and is quite sweet off itself, it produces far more vapour then PG and gives less throat-hit.
AVG, or Aqueous Vegetable Glycerin is essentially VG mixed with distilled water. It carries flavours a little better then VG, is a little less sweet and produces a little less vapour then VG. But biggest advantage is that gives almost no throat-hit at all, sometimes it is called ‘Velvet’ because of this.

Flavours or concentrates
There are many producers of concentrates, the most well known being Capella (CAP), Flavour Art (FA), Flavour West (FW), The Flavour Apprentice (TFA or TPA). LorAnn (LA) and Inawera (IN or INW).
Nearly all of the concentrates are PG-based as PG carries flavours really well.

Savoury flavours: avoid these like the plague. It’s just not something that’s done well at this point, apart from some dairy and tobacco maybe.
Sweet is what we’re looking for, and there is much to choose from:
* Drinks: soda, energy drinks, tea, coffee, chocolate-milk, alcoholic beverages..
* Fruits: oh so many fruits, from strawberry to acaii berries, to peach to grape, banana, so many.
* Cream: whipped cream, custards, butter and many more
* Desserts: from gelato’s to milk-shake there’s much to choose from
* Breakfast: cereals and milks, yoghurt et cetera
* Pies: apple, red velvet, even batter-flavours!
* Sweets like candy, sugars, caramel, marshmallows, honey, butterscotch, liquorice
* Nuts including pistachio, almonds, coconut
* So much more to choose from

Things to know about mixing
There’s three ways to mix:
* By volume, where we work with milliliters
* By weight, where we work with milligrams
* By guesstimating, where we take serious risks and at least will lay our tastebuds to die, maybe more.

Volume or weight it is then ;)

Buying labware
You will probably need to buy measuring and mixing labware. Let’s start with the basics:
1.a Bottles and containers for storage
Okay I’ll be blunt here to save valuable letters: buy glass. Just get some pharmaceutical grade glassware. Buy 100ml bottles and 1000ml bottles to start with. At a later point you might want 250 and 500ml ones to, but you don’t really need them right away.
If you’re in Europe: Praxisdienst is great, iBottles is good, there’s always Amazon if you’re lucky (not in my country!). Just google “100ml glass bottle lab” and you’ll have a great start. One little piece of advice: boil the bottles before use, you want clean bottles.

1.b Bottles and containers for mixing
You will be mixing, so you’ll need bottles to put the mixes into. There’s two ways to go: plastics or glass.
Plastics with the obvious side-effect that they’re not really meant to last and they’re not exactly friendly for the environment. They can be harder to clean and there are certain concentrates that could possibly deteriorate the bottle. Also: I’d only use LDPE and HDPE as used in the baby-industry, we’re not fabricating soda’s so no PET.
Glass has the side-effect that they can break -though not easily-, they are easier to clean, but are often more expensive and need a pipette-dripper-thing (as driptops often don’t really work well with glass bottles). Also: you can buy some really classy bottles, looking good is part of the experience ;-)

Looking at sizes of available bottles there’s a lot to choose from. I recommend buying a lot of 30ml bottles, you’ll be mixing and steeping in these in the beginning. So it’s very possible you will have a batch of bottles you won’t be able to use for weeks.
Once you’ve found a couple recipes you really like you can either mix them in the bottle you want to use to fill your tank with, or in a container bottle. I’ll leave that up to you as some don’t want a bulky 60/120ml bottle and others don’t want anything smaller then 120ml. Some want a bottle that can hold a pipette, others don’t.

1.c Bekers, flasks, graduated cylinders, funnels and the likes
It doesn’t matter if you’ve chosen to go volume or weight for the two basic necessities: funnels and either a measuring beaker, graduated cylinder or griffin beaker. The funnels you will need to pour from the relatively large containers you get your base (and maybe nicotine) in: especially VG is hard to pour.
Now in the beginning I wouldn’t buy much more then that, unless your budget allows and you’re planning on big bottles of mixes.

2.a Mixing by volume
Allright, you’ve chosen to be mixing by volume. So what to buy to be able to do so? Depending on the budget and the volumes, you will either buy disposable pipettes or syringes. Always buy multiple sizes as you will work with multiple quantities of concentrates, buy multiple of each as you don’t want to mix your concentrates (or nicotine) with each other.
If you buy syringes, you might want to buy some blunt-tip needles with them as you’ll be pulling liquid from the concentrate-bottles.

2.b Mixing by weight
Might seem a little more advanced, but has certain advantages.
1. You will need a seriously good scale, like the American Weigh Scales LB-501 Digital Kitchen Scale (about $40 on Amazon). It needs to weigh with a 0.01 resolution, in grams, with tare-function and no auto turn-off.
2. You will need a couple of funnels.
3. You will probably not need syringes, needles or anything making cleanup easy as pie.
4. This is more accurate then by volume, especially if you’re mixing (very) large bottles.
5. If you’re going large bottles, you can weigh the concentrates and nicotine in an Erlenmeyer or Griffin beaker on your scale before putting it into a bottle and adding base to the mix. (500 grams, even including a flask will make for big bottles!) Also: every concentrate has it’s own unique weight, you might need to take that into account.
6. If budget allows, buy pyrex glasswork.

Tips for when you are mixing
1. Use gloves!
2. Take your time
3. Make notes (Shake and vape a bottle, take notes and let it steep.)
4. Use labels on your bottles (name of the recipe, date of mixing, amount of nicotine if any)
5. Your workplace can not be clean enough, neither can your tools

Recipes
Recipes can be found in Facebook groups, on e-liquid-recipes.com, alltheflavors.com and sites alike. Be sure to sort by rating, you will want to have a good recipe that’s been tried and found good by others. Sites like these let you search in the recipes, you’ll need to as you probably wouldn’t have guessed that “Flawless - Aftermath” contains Berry cereal, blueberry, glazed doughnut and vanilla ice cream concentrates..

Okay fine, where do I buy all of this?
Well I’m located in The Netherlands so where I buy is probably very different from say someone in the US or Australia. I’m afraid you will have to google a bit to find a reputable and affordable supplier, and you’ll probably need multiple suppliers.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:39:

Dat weegschaaltje heb ik, ik gebruik hem alleen niet meer nu ik deze in huis heb.

Naast ELR is er nog All the Flavors die ik erg goed vind. En er is nog een Franse (en een Russische) site die erg goed is, maar die ik vanwege de taalbarriere echt niet bevatten kan :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Dat weegschaaltje heb ik, ik gebruik hem alleen niet meer nu ik deze in huis heb.
Waar heb je die vandaan? E-bay ofzo?
Mooie weegschaal, maar dankzij verzendkosten en eventueel importkosten aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Waar heb je die vandaan? E-bay ofzo?
Mooie weegschaal, maar dankzij verzendkosten en eventueel importkosten aardig aan de prijs.
eBay en die shop waar ik hem kocht deed een drop-shipment van Amazon :X
Uiteindelijk had ik hem voor €41 in huis meen ik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Heads-up voor clearomizers die niet open willen. Had per ongeluk vorige week mijn Cubis naar zijn grootje geholpen, dus snel een Melo 3 mini gehaald ( was wat ze in de buurt voorhanden hadden ). Die zat naar een dag al muurvast op de bovenste ring, dus bijvullen ging niet meer.

Van alles geprobeerd, van normaal draaien tot onder het warme water tot invriezen en niets hielp. Totdat ik ergens de tip zag over rubberen handschoenen en *plop* .

Dus, ergens pakje rubberen handschoenen achter de hand houden ( hoefde ze niet eens aan te trekken ) in dergelijke gevallen ;)

Maar eens kijken wat er verder nog te krijgen is, want 2 ml is wel erg weinig om de dag door te komen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Als je iets wilt waar meer in kan, zul je op chinese sites moeten kijken.
Aliexpress, Gearbest, Fasttech of 3fvape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 21:54
https://shenxingkang.en.a...=a2700.8304367.0.0.iJndrT

Dat is even interessant! De Billet Box is mijn unicorn: veel te duur voor mij, maar wil hem wel graag hebben. Nu SXK hem maakt (en Fasttech hem wil gaan verkopen) wordt hij eindelijk bereikbaar.

Voor wie het niet weet: SXK maakt zeer goede clones. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Voor mij is dat de Dropbox van Amber Mods, waar dan wel een DNA75 in zou moeten ipv de DNA40 overigens. Maar die prijzen, daar ga ik echt niet aan beginnen.. €600+ 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y9YTeoO.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 21:54
Op de Culture of Clouds podcast hadden ze het over Hemo's (High end mods). Wát een werk om alleen al in aanmerking te kunnen komen om er misschien ééntje te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Undy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:37:
Als je iets wilt waar meer in kan, zul je op chinese sites moeten kijken.
Aliexpress, Gearbest, Fasttech of 3fvape
Jap ik ken de locaties wel ;) . Vraag is alleen of ik nog een nieuwe cubis wil voor ernaast of een grotere melo. De Cubis icm met 1 ohm vond ik wel fijn maar ik geloof dat de melo meer voor de subs zijn.

Daarnaast is het meest irritant dat elke coil uniek is voor de tank, dan heb je op een gegeven moment rijen aan coils die wel of niet bruikbaar zijn ( en nee zelf draaien zie ik nog niet zitten / te lui ) . Nou ja, we zien wel. Ik kan iig weer vapen dat is het belangrijkste ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Basszje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Jap ik ken de locaties wel ;) . Vraag is alleen of ik nog een nieuwe cubis wil voor ernaast of een grotere melo. De Cubis icm met 1 ohm vond ik wel fijn maar ik geloof dat de melo meer voor de subs zijn.

Daarnaast is het meest irritant dat elke coil uniek is voor de tank, dan heb je op een gegeven moment rijen aan coils die wel of niet bruikbaar zijn ( en nee zelf draaien zie ik nog niet zitten / te lui ) . Nou ja, we zien wel. Ik kan iig weer vapen dat is het belangrijkste ;)
Het ligt er een beetje aan wat je voorkeur heeft.
MTL of DL. Als je meer voor MTL voelt is de Cubis met de 1 ohm een goede keuze. De Melo wordt standaard met een 0.3 en een 0.5 ohm coil geleverd en vereist dan ook behoorlijk wat meer wattage om er damp uit te krijgen.
Ik heb wel begrepen dat er ook een Melo mini is waarbij er een 0.75 ohm coil geleverd wordt. Deze coils werken ook in de standaard melo en ik vermoed dat MTL hiermee ook mogelijk is.
De Cubis is ook in een 3.5 of 4ml uitvoering verkrijgbaar. weet de inhoudsmaat niet zeker. Ik heb em zelf.
Ik geloof dat deze de Cubis pro heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Basszje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Je kunt ook doosjes met 10 of meer voorgemaakte spoeltjes kopen. Dan moet je alleen leren om het katoen te doen. Maar als je ook dat onder de knie hebt.. Dan koop je 180 pads Muji en kan je rustig een jaar verder voor <€10 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ik heb nu een justfog q16, ik wil overstappen naar een wat geadvanceerder apparaat, istick pico. Is het dampen hiermee ook zwaarder ? heb het idee dat de justfog niet krachtig genoeg meer is voor mij..

Wat zijn de voordelen als ik overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
shakespeare schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:40:
ik heb nu een justfog q16, ik wil overstappen naar een wat geadvanceerder apparaat, istick pico. Is het dampen hiermee ook zwaarder ? heb het idee dat de justfog niet krachtig genoeg meer is voor mij..

De pico is een uitstekende mod! Deze kan tot 75watt maar dat zal je niet gebruiken. Of het dampen zwaarder is hangt er helemaal vanaf wat voor tabk je erop plaatst! Hoe damp je ? MTL of DL ? En wil je fabrieks coils plaatsen of zelf coils draaien en wicken? Vanuit daar kunnen we je misschien wat tankjes aanbevelen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Zelf een tijdje geleden ook begonnen met dampen. Allereerst met een istick pico wat prima beviel.
Nu ben ik echter overgestapt op een smok alien met big baby beast tank, bevalt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike

Is dat de pico in combinatie met een melo 3 tank ? Veel voordelen ten opzichte q16 zie ik dan niet.

Het grootste verschil is wel dat de melo 3 een sub ohm tank is, dat is een totaal andere ervaring tijdens het dampen. Dat ding produceert een pak meer damp en is bedoeld als Direct to lung tegenover de q16 die een mouth to lung apparaat is.

mocht je overstappen, dan alvast de volgende tip: Halveer het nicotine gehalte in je liquid. Met meer damp ga je anders ook meer nicotine binnen halen. Een nicotine rush is meestal geen prettig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De apparaten zijn heftig verschillend, de pico is gemaakt om de damp direct je longen in te zuigen, als een waterpijp zegmaar; dat noemen we Direct Lung (DL), waar je nu Mouth To Lung (MTL) gewend bent. Voor een DL machine heeft de pico nog een vrij restrictieve airflow overigens.

De tip die hierboven al staat: je zult de nicotine in je liquid echt moeten verlagen, halveren is absoluut aan te raden. Van 12 naar 6 dus of van 9 naar 4.5. Met DL verdamp je veel meer vloeistof en dus inhaleer je ook meer vloeistof :)

Wat jij aangeeft is dat de Q16 niet 'zwaar' genoeg is voor je: wat ik me afvraag is wat je daarmee bedoelt. Krijg je te weinig nicotine, te weinig damp, gaat hij niet lang genoeg mee? Te klein tankje, gaat de batterij niet lang genoeg mee?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Ik denk dat Floor-is de Melo tank bedoelt. De Pico is alleen de aansturing oftewel boxmod.
Je kan namelijk het tankje van de Q16 kit ook op de pico schroeven en op laag wattage instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:28:
Ik denk dat Floor-is de Melo tank bedoelt. De Pico is alleen de aansturing oftewel boxmod.
Je kan namelijk het tankje van de Q16 kit ook op de pico schroeven en op laag wattage instellen.
Ja sorry, de pico vind je in Nederland eigenlijk zo ongeveer alleen in combinatie met de Melo tank.

Als je de batterij wilt vervangen denk ik dat er betere opties zijn dan de pico als ik eerlijk ben, tenzij je echt verknocht bent aan de 18650 batterijen die er in moeten én je zo'n tankje erbij wilt dan.
Anders zou ik eerder voor de RX mini, Mini Volt of Tarot Nano gaan, laatstgenoemde heb ik zelf overigens gekocht.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Floor-is schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:31:
[...]

Als je de batterij wilt vervangen denk ik dat er betere opties zijn dan de pico als ik eerlijk ben, tenzij je echt verknocht bent aan de 18650 batterijen die er in moeten én je zo'n tankje erbij wilt dan.
Anders zou ik eerder voor de RX mini, Mini Volt of Tarot Nano gaan, laatstgenoemde heb ik zelf overigens gekocht.
Het grootste voordeel van een pico ten opzichte van de door jouw genoemde modellen is net die verwisselbare (18650) batterij.
Ingebouwde batterijen zijn voor mij een absolute "no go", ik zou er echt niet mee kunnen leven dat ik mijn damper enige tijd moet missen omdat hij aan de lader hangt.

Een set reserve batterijen ( in een veilig doosje !!!) en een flesje liquid zijn ondertussen onderdeel geworden van mijn EDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:31:
[...]

Ja sorry, de pico vind je in Nederland eigenlijk zo ongeveer alleen in combinatie met de Melo tank.

Naar wat ik uit reviews begrepen heb is die Tarot nano de betere keuze van de modellen met interne batterij.
En hij ziet er ook nog eens geweldig uit ;)
Zelf ben ik ook meer van het verwisselbare, vanwege de eenvoud van het meenemen van een enkele batterij bij de mods tot 75 a 80 Watt. Maar als ik er 1 zou moeten kiezen met ingebouwde batterij dan zeker de tarot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Floor-is schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:41:
[...]

De apparaten zijn heftig verschillend, de pico is gemaakt om de damp direct je longen in te zuigen, als een waterpijp zegmaar; dat noemen we Direct Lung (DL), waar je nu Mouth To Lung (MTL) gewend bent. Voor een DL machine heeft de pico nog een vrij restrictieve airflow overigens.

De tip die hierboven al staat: je zult de nicotine in je liquid echt moeten verlagen, halveren is absoluut aan te raden. Van 12 naar 6 dus of van 9 naar 4.5. Met DL verdamp je veel meer vloeistof en dus inhaleer je ook meer vloeistof :)

Wat jij aangeeft is dat de Q16 niet 'zwaar' genoeg is voor je: wat ik me afvraag is wat je daarmee bedoelt. Krijg je te weinig nicotine, te weinig damp, gaat hij niet lang genoeg mee? Te klein tankje, gaat de batterij niet lang genoeg mee?
Ik bedoel de throathit lijkt minder te worden, heb liever een hardere hit zeg maar.. zit nu op 12mg. ik denk dat ik een pico aanschaf. verbruikt een pico altijd meer vloeistof ?
ik kan op een zondag de hele dag wel aan een justfog zitten te lurken zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:05
shakespeare schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:36:
[...]

Ik bedoel de throathit lijkt minder te worden, heb liever een hardere hit zeg maar.. zit nu op 12mg. ik denk dat ik een pico aanschaf. verbruikt een pico altijd meer vloeistof ?
ik kan op een zondag de hele dag wel aan een justfog zitten te lurken zeg maar..
Ik ben van een justfrog q16 naar een Joyetech eGrip 2 Kit met een d19 tank gegaan, geen moment spijt van.
Er gaat een hele wereld aan optie,s weer voor je open.
En de justfrog gebruik ik voor onderweg, prima geschikt nog steeds.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het dampen bevalt na 3 weken nog steeds goed, maar ik erger me wel aan de beperkte inhoud van de tank. Zijn er ook grotere te bestellen voor de Justfog Q16? Waar moet ik dan zoeken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:05
pilskes schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:52:
Het dampen bevalt na 3 weken nog steeds goed, maar ik erger me wel aan de beperkte inhoud van de tank. Zijn er ook grotere te bestellen voor de Justfog Q16? Waar moet ik dan zoeken???
Fasttech ;-) weet alleen niet of het er ook voor de q16 is.

[ Voor 7% gewijzigd door foxtrot81 op 06-03-2017 19:13 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik kreeg daarnet de vraag of ik een tabaks (marlboro red ) e liquid kon aanraden, maar ik heb zelf nog nooit tabak smaken gedampt, dus kon er ook geen antwoord op geven .

Iemand die er een kan aanraden ? iets simpel en niet te complex qua smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet er iemand een NL webshop die kant en klare pinkman (6mg) verkoopt?
Ik kom voornamelijk het aroma tegen of webshops waar ik geen betrouwbare indruk krijg.

Ik had een paar flesjes besteld bij een bestelling uit de UK, en ik ben hooked :-) want more need more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
koesie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:13:
Ik kom voornamelijk het aroma tegen of webshops waar ik geen betrouwbare indruk krijg.

Ik had een paar flesjes besteld bij een bestelling uit de UK, en ik ben hooked :-) want more need more
Tot nu toe ook alleen maar de aroma's gezien.
Kun je me de smaak van Pinkman omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 20:04

https://esigwereld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Undy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Vindt ik moeilijk om te omschrijven, kom niet verder dan erg fruitig.
Je had vroeger van dubbelfris de smaak witte druif, daar vindt ik het het meest op lijken.
Die had ik ook gevonden , ze zijn dicht tot 20 maart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike

Pinkman in al zijn variëteiten :

http://www.lepetitvapoteu...che?search_query=pinkman+

Persoonlijk koop ik al mijn kant en klare liquids hier. Groot assortiment, snelle levering en normale prijzen

Edit: 't is wel een Franse webshop.

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 06-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
koesie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Vindt ik moeilijk om te omschrijven, kom niet verder dan erg fruitig.
Je had vroeger van dubbelfris de smaak witte druif, daar vindt ik het het meest op lijken.

[...]

Die had ik ook gevonden , ze zijn dicht tot 20 maart :'(
Ah de dubbelfris witte druif ken ik wel. erg lekker. Tnx much _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:30
Als het goed is komen morgen me Sony VTC6 cellen binnen met lader via nkon.
Gelukkig toch nog optijd op voorraad voor me Smoant Knight v2 binnenkomt.

Inmiddels in de Ego AiO 0.5ohm coils, enorme verbetering tegenover de 0.6. Veel meer open, betere smaak en me coils verbranden niet meer om de haverklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Het grootste voordeel van een pico ten opzichte van de door jouw genoemde modellen is net die verwisselbare (18650) batterij.
Ingebouwde batterijen zijn voor mij een absolute "no go", ik zou er echt niet mee kunnen leven dat ik mijn damper enige tijd moet missen omdat hij aan de lader hangt.

Een set reserve batterijen ( in een veilig doosje !!!) en een flesje liquid zijn ondertussen onderdeel geworden van mijn EDC.
Ik heb gemiddeld iets meer mee ;)
Nu twee mods, 3 tanks, 4 extra batterijen en dan wick en liquid enzo nog.

Nu heb ik een pico en een RDTA Box mod mee. De 'ingebouwde tank' van de RDTA, een Serpent Mini en een Ammit.
Dadelijk heb ik een Tarot nano (voor de Ammit), een Minivolt (Serpent Mini) en een Limitless Lux voor de Aromamizer plus. :)
Undy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Naar wat ik uit reviews begrepen heb is die Tarot nano de betere keuze van de modellen met interne batterij.
En hij ziet er ook nog eens geweldig uit ;)
Zelf ben ik ook meer van het verwisselbare, vanwege de eenvoud van het meenemen van een enkele batterij bij de mods tot 75 a 80 Watt. Maar als ik er 1 zou moeten kiezen met ingebouwde batterij dan zeker de tarot
Ik hoef minder batterijen mee te slepen en heb toch genoeg mods mee ;)
Denk wel dat ik de Minivolt vaker in de auto laat, of ergens in de tas minstens.
shakespeare schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:36:
[...]

De throathit kan ook wennen zijn, maar 12mg en heel de dag lurken.. Da's niet best.
Mocht je zo'n pico overwegen, zou ik alsnog voor een lager nicotine-gehalte gaan. En ja die gebruikt zéker meer vloeistof!
pilskes schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:52:
Ding is dat het tankje 2ml is en dat dat de maximale grootte is die in Nederland verkocht mag worden. Je zult dus naar Engeland of nog verder moeten uitwijken..
Wat je zoekt is een tankje met een '510-connector' en dat is ongeveer elke tank die je vinden kunt.

Ik zou je adviseren om in plaats daarvan toch te kijken naar een andere setup: een andere batterij(houder, mod) en tank. Laat je goed voorlichten :)

Ik kan wel wat voor je maken binnenkort als je wilt. Enige nadeel: vanaf 500ml, stuur maar een PM als je interesse hebt :)
Undy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Grapefruit, Key lime, lemon, watermelon, sour :) Is een prima clone op ELR te vinden :)
Undy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:29:
[...]

Ah de dubbelfris witte druif ken ik wel. erg lekker. Tnx much _/-\o_
Die is het dus niet..
TerminalNL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:37:
Als het goed is komen morgen me Sony VTC6 cellen binnen met lader via nkon.
Gelukkig toch nog optijd op voorraad voor me Smoant Knight v2 binnenkomt.

Inmiddels in de Ego AiO 0.5ohm coils, enorme verbetering tegenover de 0.6. Veel meer open, betere smaak en me coils verbranden niet meer om de haverklap.
Prima coils voor MTL, Mii-One gebruikt ze ook :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:44:

[...]

Grapefruit, Key lime, lemon, watermelon, sour :) Is een prima clone op ELR te vinden :)
Heb je een directe link voor me? Tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande vraag:

Afgelopen weekend heb ik van m'n lokale vape winkel eLeaf ECL 0.18 coils meegekregen ipv de standaard EC 0.3 Coils die ik tot nu toe gebruikte. Met tip dat deze veel meer smaak zouden produceren.

Nu heb ik deze gisteren in m'n Melo 3 tank geplaatst en ik vind de smaak echt helemaal niet zo goed als bij de EC 0.3 Coils die standaard bij de Melo 3 zitten. Heb al verschillende wattages geprobeerd op de Pico (30-55W) maar ik krijg de smaak niet zoals voorheen.

Doe ik misschien iets fout? Is het een persoonlijk iets?

Ik vape Pinkman van Vampire Vape, Gemengd op 18% met een Base liquid van 70/30 VG/PG met 3mg nicotine. En met de Standaard EC 0.3 Coil werkte dit prima in de Melo 3 op 37W.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:44:
Ik kan wel wat voor je maken binnenkort als je wilt. Enige nadeel: vanaf 500ml, stuur maar een PM als je interesse hebt :)
Ik denk dat ik gewoon maar een zelf ga proberen te mengen, moet er ooit eens van komen.
Maar bedankt voor het aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
heren, vraag ik wil binnenkort eens diy proberen.

klopt het als ik dit koop
http://www.vapebase.de/Va...2mg-ml::24.html#a-reviews

dat ik 1000mg aan base heb om directe te kunnen dampen en evt zelf aroma's kan toevoegen ? dus 100 flesjes van 10ml heb ?

als dit zo is is dit wel heel goedkoop dampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:22
In 2015 begonnen met dampen, Vision CE4 V3 (CE5) met standaard batterij. Beviel toen echt goed, helaas weer teruggevallen op analoog roken.
Nu wil ik het weer gaan proberen om van het analoge roken af te komen.(Zware shag, 120 gram per week)
Zwoofs heeft ontzettend positieve recensies lees ik in dit topic, dus daar wil ik e/a gaan bestellen.
Zij raden mij de Justfog Q16 aan, of de Aspire Premium kit.
Mijn wensen zijn dat het in ieder geval niet lekt, en een goede hees heef, het liefst 2 batterijen omdat dat in de topic start staat, maar weet niet of dat echt moet of niet.

Wat raden jullie mij aan in deze?

In 2015 gebruikte ik Dekang e liquid PG VG - DK Blend (DK Tab) (Oliespuitje), ik denk dat ik bij Zwoofs maar een proefpakket van tabbak meebestel. Of is er iemand die zo kan zeggen welke tabak bij Zwoofs erg goed is? Niet te zoet vind ik belangrijk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
shakespeare schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:46:
heren, vraag ik wil binnenkort eens diy proberen.

klopt het als ik dit koop
http://www.vapebase.de/Va...2mg-ml::24.html#a-reviews

dat ik 1000mg aan base heb om directe te kunnen dampen en evt zelf aroma's kan toevoegen ? dus 100 flesjes van 10ml heb ?

als dit zo is is dit wel heel goedkoop dampen ?
Je hebt dan 1000ml, oftewel 1 liter base. Daar kan je idd 100 flesjes van 10 ml mee vullen. Inclusief aroma's damp je dan ongeveer op 10mg/ml nicotinesterkte.

En ja, dat is idd goedkoop, daarom doen zoveel mensen het ;) je grootste kostenpost zullen de aroma's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Je hebt dan 1000ml, oftewel 1 liter base. Daar kan je idd 100 flesjes van 10 ml mee vullen. Inclusief aroma's damp je dan ongeveer op 10mg/ml nicotinesterkte.

En ja, dat is idd goedkoop, daarom doen zoveel mensen het ;) je grootste kostenpost zullen de aroma's zijn.
haha briljant.. ik kan gewoon op die duitse site bestellen ? no problems? ik verwacht dat dit geen jaren meer gaat duren voordat er accijnzen op komen?

Dat wordt diy dus voor mij:) ga eerst een nieuwe mod kopen. ik denk een pico naast mijn justfog q16. ik vindt de alien een kiddy look hebben, is deze wel veel beter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Undy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Heb je een directe link voor me? Tnx ;)
Moet haast deze zijn: http://e-liquid-recipes.c...%20Vape%20Pinkman%20cLoNe

code:
1
2
3
4
5
Grapefruit (CAP) 7%
Key Lime (TPA) 2%
Lemon (TPA) 3%
Sour (TPA) 1%
Watermelon (TPA) 5%
shakespeare schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:33:
[...]

haha briljant.. ik kan gewoon op die duitse site bestellen ? no problems? ik verwacht dat dit geen jaren meer gaat duren voordat er accijnzen op komen?
Nee, (nog) geen enkel probleem. Maar dat duurt niet lang meer. Ook onze vriendelijke oosterburen moeten aan de TPD2. Daarna is het net zo'n drama als hier, max 10ml met max 20 mg/ml.

[ Voor 39% gewijzigd door Domino op 07-03-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Domino schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Moet haast deze zijn: http://e-liquid-recipes.c...%20Vape%20Pinkman%20cLoNe

code:
1
2
3
4
5
Grapefruit (CAP) 7%
Key Lime (TPA) 2%
Lemon (TPA) 3%
Sour (TPA) 1%
Watermelon (TPA) 5%
Tnx much _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14
Witte_200 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:05:

Afgelopen weekend heb ik van m'n lokale vape winkel eLeaf ECL 0.18 coils meegekregen ipv de standaard EC 0.3 Coils die ik tot nu toe gebruikte. Met tip dat deze veel meer smaak zouden produceren.

Nu heb ik deze gisteren in m'n Melo 3 tank geplaatst en ik vind de smaak echt helemaal niet zo goed als bij de EC 0.3 Coils die standaard bij de Melo 3 zitten. Heb al verschillende wattages geprobeerd op de Pico (30-55W) maar ik krijg de smaak niet zoals voorheen.

Ik vape Pinkman van Vampire Vape, Gemengd op 18% met een Base liquid van 70/30 VG/PG met 3mg nicotine. En met de Standaard EC 0.3 Coil werkte dit prima in de Melo 3 op 37W.

Ik zou nog hoger in wattage gaan zitten, probeer hem eens verder dan 55Watt te pushen en kijken wanneer de damp wel genoeg voldoening geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Witte_200 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:05:

ik heb ze ook gehad, naar mijn mening zit de sweetspot rond de 65 watt. Maar chain vapen kan dan zo goed als niet meer, na een paar trekken kan je "een ei bakken" op je atomizer

edit: tc mode op 210° c vond ik ook wel lekker werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik heb nu wat pre-mixed base bij vampire vape gekocht, samen met Pinkman aroma en een beetje Heisenberg.
Scheelt toch een heleboel geld, en nu kan ik hiermee ook een tijdje vooruit.
Nu nog snel mijn coils van fasstech ontvangen anders moet ik weer een spoedbestelling in NL doen.

Ik rook niet meer maar drama heb je nog wel, alleen anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
waar smaakt heisenberg naar ? heb ook pinkman besteld...

2x 30ml hoeveel kan je daarmee maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
shakespeare schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:21:

Dat kun je toch zelf ook uitrekenen?
V.V. beveelt een mengverhouding van 10% aan. Dus 600ml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

Ik heb geen idee. Er zit menthol/fruit in, ik heb een flesje van 10ml aroma gekocht om het te proberen.
Clavis schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Dat kun je toch zelf ook uitrekenen?
V.V. beveelt een mengverhouding van 10% aan. Dus 600ml
Toen ik ze vanochtend belde met VampireVape werd mij verteld 15-20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Naar munt/menthol. er zitten nog een paar fruitige ondertonen in maar die worden compleet overheerst.
Ik vind het maar een vies goedje, zowel qua smaak als geur.
Het heeft net zoals red bull een herkenbare doordringende geur die je meteen ruikt als je in de buurt komt van iemand die het dampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik dampte vroeger ook menthol, maar man wat ben ik daar van terug gekomen. Dat is echt smerig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Dat wordt diy dus voor mij:) ga eerst een nieuwe mod kopen. ik denk een pico naast mijn justfog q16. ik vindt de alien een kiddy look hebben, is deze wel veel beter ?
De pico en de Alien zijn vrij verschillende machines. De Alien heeft meer airflow en meer damp, maar wel iets minder smaak. In de pico gaat één batterij en de mod gaat tot 75Watt, de Alien wil 2 batterijen en kan veel meer Watt leveren (220). Voordeel van 2 batterijen is dat het langer meegaat, nadeel is natuurlijk het formaat ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

koesie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Toen ik ze vanochtend belde met VampireVape werd mij verteld 15-20%
Deze is inderdaad 15-20% met nadruk op die laatste. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Floor-is op 07-03-2017 17:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Floor-is schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:26:
[...]

De pico en de Alien zijn vrij verschillende machines. De Alien heeft meer airflow en meer damp, maar wel iets minder smaak. In de pico gaat één batterij en de mod gaat tot 75Watt, de Alien wil 2 batterijen en kan veel meer Watt leveren (220). Voordeel van 2 batterijen is dat het langer meegaat, nadeel is natuurlijk het formaat ;)
Niet helemaal mee eens. Naar mijn mening geeft de Alien meer smaak, maar dat kan komen door de t8 coil die ik erin heb zitten. (Nog geen andere coils gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
dubbeldekkert schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:42:
[...]

Ik zou nog hoger in wattage gaan zitten, probeer hem eens verder dan 55Watt te pushen en kijken wanneer de damp wel genoeg voldoening geeft.
justmike schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:51:
[...]

ik heb ze ook gehad, naar mijn mening zit de sweetspot rond de 65 watt. Maar chain vapen kan dan zo goed als niet meer, na een paar trekken kan je "een ei bakken" op je atomizer

edit: tc mode op 210° c vond ik ook wel lekker werken
Bedankt beide voor jullie antwoord. Heb hem op jullie aanraden naar 65W geduwd en inderdaad de smaak is wel beter maar word wel heel warm. Hij jaagt ook veel sneller door z'n batterij nu.

Nee, ik ga zo meteen gewoon weer een standaard 0.3 coil steken. Deze deed het naar mijn mening beter.

Wat denken jullie van de Aspire Cleito, reviews zijn wel positief? Deze werd mij ook aangeraden door de verkoper, maar ik vertrouw hem nu niet echt meer :) (Smaak is voor mij belangrijk, de hoeveelheid damp niet echt.)

Ik mix Pinkman op 18% Dit geeft naar mijn mening de beste smaak. 20% vond ik té en 15% dan weer te weining. Maar is persoonlijk natuurlijk.

Heisenberg mix ik dan weer op 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Vapebase is solid, heb ik al meerdere keren besteld en altijd goed gegaan. Let wel, als ik het me goed herinner is vanaf (of tot en met) mei het ook in Duitsland verboden hrote hoeveelheden base met nic te verkopen. Vanaf dan ook de achterlijke 10ml regel. Voor die tijd dus inslaan!

Heb zelf bij owldampfer laatste keer besteld, heette volgens mij bunkerbase (?). Zijn 10x100 ml flesjes base met 48mg nic. Grootte voordeel hiervan is dat de flesjes worden afgetopt met stikstof, wat een positief effect zou moeten hebben op de houdbaarheidsdatum van je nic. Daarnaast zijn de kleine flesjes weer handig omdat je dan niet steeds een grote fles open en dicht hoeft te maken, de zuurstof die er elke keer bijkomt zorgt ervoor dat je nic kan oxideren, wat resulteert in een uitermate smerige en waardeloze base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Kijk, dat is een goede tip. Zal ook even inslaan voordat het niet meer verkocht mag worden. Hoe lang zou je deze base theoretisch kunnen bewaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@dubbeldekkert

De mening over het opslaan variëren van koel en donker, tot in de vriezer. er staat sowieso een houdbaarheidsdatum op van een jaar of 2 maar wat ik er over lees is dat 5-10 jaar best haalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Mooi, 10x100ml op 48mg wordt het dus. Daar kom ik de aankomende jaren wel even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

justmike schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Voor zover ik weet, geen. Dry hits komen door droog katoen dat verschroeit, slechter dan een sigaret zal het vast niet zijn. Het smaakt alleen verschrikkelijk vies.
Fout! Het is wel degelijk slechter dan een sigaret. De eerste onderzoeken, welke nog steeds wel eens aangehaald worden helaas, die zeiden:"zOMG e-ciggies zijn slecht!!1!" maten continu op dry hits en dan zijn ze idd slechter dan gewone sigaretten. Dus goed is het niet, maar omdat het zo intens kut is om te dampen zal het enorm meevallen met schade in de praktijk.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Krentenbol schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:12:
[...]

Fout! Het is wel degelijk slechter dan een sigaret. De eerste onderzoeken, welke nog steeds wel eens aangehaald worden helaas, die zeiden:"zOMG e-ciggies zijn slecht!!1!" maten continu op dry hits en dan zijn ze idd slechter dan gewone sigaretten. Dus goed is het niet, maar omdat het zo intens kut is om te dampen zal het enorm meevallen met schade in de praktijk.
Dat beweer je wel heel stellig en ik ben het 100% met je eens dat het verre van gezond is, maar...
In tabaksrook zitten ook duizenden verschillende chemische stoffen, waarvan een groot deel schadelijk is voor je gezondheid:

Afbeeldingslocatie: https://picload.org/image/rlopadli/img-stock-cigarette-infographi.jpg

Meer informatie

Dat er in een dry hit schadelijke stoffen zitten is evident, maar naar mijn idee is tabak nog steeds schadelijker door de cocktail van chemische verbindingen die je inhaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:37

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

poging 2534534534. subtankje schoongemaakt, nieuwe watten in de rebuildable coil. Blue monday van Alchamy erin, en damn.. dan weet je wel weer wat je mist als je gewoon rookt. nu voorlopig gewoon goed opletten dat deze niet lekt en eind van de maand een 2e setje halen. Wat zijn nu tegenwoordig gangbare boxmods? heb nu een sigelei 30w zonder TC geloof ik. de technologie gaat zo snel in deze branch dat je er snel uit groeit....

ik kan het voornamelijk niet volhouden omdat de tank altijd lekt met temperaturen boven de 30 graden. zat daarom te denken een nautilus op de kop te tikken voor ADV en nog een subtank om af te wisselen. aangezien ik de bodem met geen mogelijkheid van mijn sigelei afkrijg denk ik daarom om maar een 2e box erbij te halen. ik zie dat de istisck nog steeds niet verdwenen zijn. wat is nu een goed simpel no nonsense adv setje van minimaal 30w (wil namelijk nog experimenteren met andere tanks welke een hoger wattage nodig hebben)

voorlopig mijn liquids van Alchamy en goodlife opmaken en dan ben ik over 2 maanden wel weer toe om de nieuwe rage van liquids te proberen ::P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:20:
poging 2534534534. subtankje schoongemaakt, nieuwe watten in de rebuildable coil. Blue monday van Alchamy erin, en damn.. dan weet je wel weer wat je mist als je gewoon rookt. nu voorlopig gewoon goed opletten dat deze niet lekt en eind van de maand een 2e setje halen. Wat zijn nu tegenwoordig gangbare boxmods? heb nu een sigelei 30w zonder TC geloof ik. de technologie gaat zo snel in deze branch dat je er snel uit groeit....

ik kan het voornamelijk niet volhouden omdat de tank altijd lekt met temperaturen boven de 30 graden. zat daarom te denken een nautilus op de kop te tikken voor ADV en nog een subtank om af te wisselen. aangezien ik de bodem met geen mogelijkheid van mijn sigelei afkrijg denk ik daarom om maar een 2e box erbij te halen. ik zie dat de istisck nog steeds niet verdwenen zijn. wat is nu een goed simpel no nonsense adv setje van minimaal 30w (wil namelijk nog experimenteren met andere tanks welke een hoger wattage nodig hebben)

voorlopig mijn liquids van Alchamy en goodlife opmaken en dan ben ik over 2 maanden wel weer toe om de nieuwe rage van liquids te proberen ::P
Alien _/-\o_
Als je een tank wil proberen met goede smaak, en makkelijk te wicken kijk dan eens naar de Serpent Mini 25mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Alien _/-\o_
Als je een tank wil proberen met goede smaak, en makkelijk te wicken kijk dan eens naar de Serpent Mini 25mm
ik wil mij voorlopig niet wagen aan zelf wikken en pielen, puur om weer in de vipe te komen van no nonse dampen

Alien, is dat de batterypack? ik ga even googlen

edit: gevonden, ben zelf niet zo'n fan van Smok. maar deze ziet er wel nice uit

[ Voor 9% gewijzigd door Meulugar op 08-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Meulugar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:20:

Als je problemen hebt met een lekkende subtank doe je waarschijnlijk zelf iets verkeerd met wicken en/of dichtdraaien. Ik heb er zelf ook 1 en kan em gewoon in mijn broekzak meenemen zonder dat deze lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Meulugar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:25:
[...]

ik wil mij voorlopig niet wagen aan zelf wikken en pielen, puur om weer in de vipe te komen van no nonse dampen

Alien, is dat de batterypack? ik ga even googlen
Ah, dacht dat je daarmee bezig was aangezien je watten in de RBA stopt.
Ik zweer bij de Smok Alien. Klein, handzaam en 220w output.
Lekken kan ook te maken hebben met je VG/PG verhouding. Probeer eens een verhouding van 80VG/20PG of 70VG/30PG

[ Voor 11% gewijzigd door Clavis op 08-03-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Ja ik zag het ook. Vreemde stelling dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Clavis schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Ah, dacht dat je daarmee bezig was aangezien je watten in de RBA stopt.
Ik zweer bij de Smok Alien. Klein, handzaam en 220w output.
Lekken kan ook te maken hebben met je VG/PG verhouding. Probeer eens een verhouding van 80VG/20PG of 70VG/30PG
klopt, met de subtank is het ook kinderwerk. helemaal met de voorgewikkelde coils. de AGA was een hell om te wikken. in principe ben ik wel fan van subohmen. zou echt niet meer terug kunnen naar de ego-t gevallen of coils met silicum wicks.

het zijn hoge vg liquids die ik gebruik. nue al een hele ochtend aan het vapen en hij lekt niet. lekken deed hij ook met de standaard occ coils van kanger btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Meulugar op 08-03-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Is die base van vapebase eigenlijk dezelfde als van savevape?
Voorgemixte base vg/pg/nic 6mg per liter kopen lijkt me ideaal natuurljk. Maar hoor ook dat er wel kwaliteitsverschil in zit.
Ik wil graag Europese of Amerikaanse nicotine. Blijf toch beetje wantrouwig naar die chinezen enzo als het op dat soort dingen aankomt.
De belangrijkste redenen om te stoppen met roken is toch zeker mijn gezondheid en wil geen risico op dat gebied lopen om die paar euro die ik dan bespaar tov chinees spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

justmike schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:56:
[...]

Ik heb een ingredient dat niet goed mengt met vg. Het gaat in dit geval niet om de zichtbare damp, maar om het effect op mijn lichaam ervan :P
ik neem aan dat dat ingredient vrij verkrijgbaar is voor iedere nederlandse ingeschrevene van 18 jaar of ouder :+

zoja, is het je gelukt daar een succesvolle liquid van de maken? if so, waarom niet de PG wat sterker maken en daarna met VG mixen om tot een dampbare vloeistof te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Domino schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Dat beweer je wel heel stellig en ik ben het 100% met je eens dat het verre van gezond is, maar...
In tabaksrook zitten ook duizenden verschillende chemische stoffen, waarvan een groot deel schadelijk is voor je gezondheid:

[afbeelding]

Meer informatie

Dat er in een dry hit schadelijke stoffen zitten is evident, maar naar mijn idee is tabak nog steeds schadelijker door de cocktail van chemische verbindingen die je inhaleert.
Ik heb het niet 100% in mijn hoofd nu, maar het meest aangehaalde onderzoek naar dampen zo ongeveer heb ik het hier over. Is ook al een paar jaar oud en uitgebreid bekritiseerd vanwege de enorm beperkte kennis van het product bij de onderzoekers. Hun conclusie was, door continu dryhits te trekken, dat roken iets van 5-80 keer zo schadelijk was als normaal roken op de door hun onderzochte stoffen. Ik ben alleen te lui om het onderzoek erbij te pakken. Gezien je in de praktijk zo goed als direct stopt bij een dry hit, is dit ook niet heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Meulugar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:58:
[...]

ik neem aan dat dat ingredient vrij verkrijgbaar is voor iedere nederlandse ingeschrevene van 18 jaar of ouder :+

zoja, is het je gelukt daar een succesvolle liquid van de maken? if so, waarom niet de PG wat sterker maken en daarna met VG mixen om tot een dampbare vloeistof te komen?
Door wat het precies veroorzaakt word weet ik (nog) niet, maar zodra VG in de mix komt gaat het na een tijdje schiften.

De liquid doet wat het moet doen, het smaakt alleen redelijk smerig. In mijn geval heb ik de smaak gecamoufleerd door er nog een citrus smaakje aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik ken het onderzoek, tenminste ik denk dat dat het onderzoek is wat je in gedachte hebt. Het daar aangehaalde, schadelijke, component is/was formaldehyde.

Dat was in het onderzoek inderdaad een x aantal malen hoger als in tabaksrook, en dus evenredig veel schadelijker. Wat ze er dan creatief uitlaten is dat tabaksrook zoveel meer is als formaldehyde, en dat er chemische componenten inzitten die net zo schadelijk, zo niet meer schadelijk, zijn als dat formaldehyde.

Wat is er schadelijker: 2mg formaldehyde of 1mg formaldehyde met 1mg benzeen (of aceton, of cyanide)?

Ik weet het niet, zo goed ben ik niet thuis in de materie. Maar je moet wel het complete plaatje vergelijken, en dan doe ik een onderbouwde gok dat tabaksrook nog steeds erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Zijn er hier mensen die er ooit al over nagedacht hebben om zelf hun nicotine concentraat te maken ?
voor zover ik het proces begrijp is het niet zo heel moeilijk om nicotine uit tabak(splant) te extraheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

justmike schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Door wat het precies veroorzaakt word weet ik (nog) niet, maar zodra VG in de mix komt gaat het na een tijdje schiften.

De liquid doet wat het moet doen, het smaakt alleen redelijk smerig. In mijn geval heb ik de smaak gecamoufleerd door er nog een citrus smaakje aan toe te voegen.
ik zal er niet verder over gaan hier. maar doe je het als volgt"
ingredient in de oven voor x tijd
daarna au bain marie in de pg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vapemail vandaag! *O*

Een Vaporesso Tarot Nano. Lief klein dingetje
Een Limitless Lux. Stuk groter, bouwkwaliteit valt mij mee. Jammer dat het scherm stuk is :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Meulugar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:21:
[...]

ik zal er niet verder over gaan hier. maar doe je het als volgt"
ingredient in de oven voor x tijd
daarna au bain marie in de pg?
mijn ingredient werd verkregen door alcohol extractie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

justmike schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:27:
[...]

mijn ingredient werd verkregen door alcohol extractie
ik denk dat daar je probleem zit. dan hou je olie over en als je geen concentrate atomizer hebt. dan damp je de olie en dat schijnt niet zo goed te werken.
ik heb veel gelezen over dit onderwerp maar heb geen oven en het is mij nog niet gelukt om er werkende liquid van te krijgen. daarom dat ik het maar uit mijn hoofd heb gezet en aan het kijken ben voor een dryherb ato.

maar puur uit nieuwschierigheid, zou je mij misschien meer info over je techniek kunnen pm'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Domino schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:56:
Ik weet het niet, zo goed ben ik niet thuis in de materie. Maar je moet wel het complete plaatje vergelijken, en dan doe ik een onderbouwde gok dat tabaksrook nog steeds erger is.
En precies daarom zeg ik dat het in de praktijk bijzonder weinig uit zal maken ;)
justmike schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:03:
Zijn er hier mensen die er ooit al over nagedacht hebben om zelf hun nicotine concentraat te maken ?
voor zover ik het proces begrijp is het niet zo heel moeilijk om nicotine uit tabak(splant) te extraheren.
Dat zou op zich kunnen, maar het lijkt me nogal tricky om dan de concentratie vast te stellen. Bovendien is pure nicotine nogal giftig, dus het lijkt me de moeite niet waard om zelf mee te gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:25:
Vapemail vandaag! *O*

Een Vaporesso Tarot Nano. Lief klein dingetje
Een Limitless Lux. Stuk groter, bouwkwaliteit valt mij mee. Jammer dat het scherm stuk is :(
Oh nee, niet het scherm :( . Is het gebarsten of is het iets anders?
Ik hoop maar dat mijn Lux wel in goede orde aankomt.
Die Tarot nano is echt behoorlijk klein ja. Zag em laatst in een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Oh nee, niet het scherm :( . Is het gebarsten of is het iets anders?
Ik hoop maar dat mijn Lux wel in goede orde aankomt.
Die Tarot nano is echt behoorlijk klein ja. Zag em laatst in een review
Het scherm is gewoon stuk, backlight doet het niet en zelfs dan zijn de letters vervormd enzo. Dus de ribbon-cable zal wel beschadigd zijn of hij is net niet lekker gesoldeerd.. Jammer maar helaas!

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.