Dan heb je dus een tangetje nodig, en die had ik helaasch niet rondslingerenrenzo4000 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:12:
[...]
Ja die Melo's kunnen een b*tch zijn om open te maken als je de coils wil vervangen. Ik heb daar een trucje voor door het binnenwerk vast te klemmen(via de bovenkant) met een tangetje en dan de onderkant los te maken ... works like a charm.
als je bij safe2vape 1l vg 1l pg haalt en je Meng dit op 50/50 hoeveel nicotine 48mg moet je hier dan op toevoegen wil je op 12mg uitkomen ?
Kopen jullie je flavors ook daar en mengen dit zelf ?
Met een kleine schaar lukt het ook, de twee schaarpunten in de fill holes doen en dan de onderkant losdraaien...Thomas schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:33:
[...]
Dan heb je dus een tangetje nodig, en die had ik helaasch niet rondslingeren. Glas er af halen en met wat keukenrol grip krijgen op het metaal was hier genoeg, + even een paar minuten in de vriezer gooien. Probleem is een beetje dat dat onderdeel steeds strakker komt te zitten iedere keer als je het dopje er op draait na het bijvullen. Ik draai 'm toch altijd betrekkelijk strak om te voorkomen dat hij gaat lekken, maar dan draai je de rest er ook strakker in. Achja, zolang 'ie maar weer los komt vind ik het niet zo heel erg.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Keuze voor clapton is eigenlijk gebaseerd op dat dat er origineel bij geleverd word. Verder niet over nagedacht.Domino schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:29:
[...]
Ik snap die drang naar waanzinnige coils niet zo: clapton, aliens, stapled mohawk enz.
Die hebben toch veel te veel massa om nog normaal gebruikt te worden?
Betreffende je vraag over batterijen: Mooch heeft een hele chart over welke batterijen aangeraden worden.
Al een tijdje zijn dat de Samsungs (25R en 30Q) en de Sony's (VTC5/6). Als lader kun je een gerenomeerd merk kopen bij nkon, bijvoorbeeld deze. Met €20 niet eens zo heel duur.
Ik gebruik zelf een LiitoKala (wattuh?). Prima ding tegen een weggeef prijs. Maar wel een paar weken wachten tot het hier is.
De cellen van sony stonden al in het winkelwagentje, de lader er maar bij toevoegen.
Rest van de spulletjes komen via gearbest dus heb nog even de tijd om het compleet te maken.
Edenaar!shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:38:
[...]
hey ik zie dat jij ook uit ede komt, ik zit aan dezelfde combinatie als jou te denken. ik. damp nu nog met een justfog q16. waar heb jij de batterijen gekocht voor de smok alien?
Ik heb de meeste spullen nog gekocht bij Zwoofs.nl. Prima winkel, altijd netjes geholpen. De batterijen komen daar ook vandaan: Sony VTC 6.
De Smok Alien heb ik trouwens gekocht bij Esigaretshop.nl. Dit omdat die toen niet leverbaar was bij Zwoofs. Geen aanrader die winkel! De mod zat los in een envelop. De doos was dus al open. En volgens mij hoort er een screenprotector bij te zitten maar deze mist. Ook geen handleiding e.d.
De Alien zelf doet het super verder, dus ach..
ik bestel hem denk ik op aliexpress.. maak jij je eigen liquids? gebruikt de smok veel ? ik zou graag wat meer informatie van je willen als het mogelijk is hahastefanroelofs schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:11:
[...]
Edenaar!
Ik heb de meeste spullen nog gekocht bij Zwoofs.nl. Prima winkel, altijd netjes geholpen. De batterijen komen daar ook vandaan: Sony VTC 6.
De Smok Alien heb ik trouwens gekocht bij Esigaretshop.nl. Dit omdat die toen niet leverbaar was bij Zwoofs. Geen aanrader die winkel! De mod zat los in een envelop. De doos was dus al open. En volgens mij hoort er een screenprotector bij te zitten maar deze mist. Ook geen handleiding e.d.
De Alien zelf doet het super verder, dus ach..
Ik ga nu beginnen met zelfgemaakte juice. De eerste bestelling bij SaveVape is gedaan. Dit weekend eens ff kijken of ik wat brouwen kan!shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:02:
als je bij safe2vape 1l vg 1l pg haalt en je Meng dit op 50/50 hoeveel nicotine 48mg moet je hier dan op toevoegen wil je op 12mg uitkomen ?
Gebruikt hier iemand het programma Juice Grinder? Is dat handig?
Antwoord op jouw vraag: als je nicotine ook 50%vg / 50%pg is. En je wil 30 mL juice maken, zou je dit moeten mengen:

Dit houd nog geen rekening met evt. aroma's.
Als ik dit weekend een Heisenberg juice wil maken, weet iemand hoelang dit ong. moet steepen?
Als one shot laat ik hem 2/3 dagen staan, merk erna weinig smaak verschil nog.stefanroelofs schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:36:
Als ik dit weekend een Heisenberg juice wil maken, weet iemand hoelang dit ong. moet steepen?
O.a. op basis van de suggesties van Frandroid en Clavis (beide nogmaals bedankt!) de volgende oneshots besteld bij chefsflavours:
Was trouwens snel binnen, dinsdag besteld en vanmorgen al bezorgd!
- Sugar Bear
- Uni Milk
- Funfetti
- Rosky
- Misty
- Claire's Bilberry Cheesecake
- Chris' Spiffing Cookies & Cream
- The Doughnut King
Ik was me bewust van het probleem voor de aankoop en had daarom ook een siliconen hoesje gekocht.
Maar dat het zelfs met die extra bescherming zo snel zou gebeuren had ik echt niet verwacht

Zo, dat is inderdaad snel! Welke optie had je gekozen?Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:54:
O.a. op basis van de suggesties van Frandroid en Clavis (beide nogmaals bedankt!) de volgende oneshots besteld bij chefsflavours:Van de week mixen en als m'n geduld het toelaat ook nog even laten steepen. Zal mijn bevindingen t.z.t. posten.
- Sugar Bear
- Uni Milk
- Funfetti
- Rosky
- Misty
- Claire's Bilberry Cheesecake
- Chris' Spiffing Cookies & Cream
- The Doughnut King
Da's balen. Ik wist niet dat die verf zo slecht was.
Straks maar eens op aliexpress oid. een hoesje bestellen dan!
Eigenlijk snap ik dat gedoe over loslatende verf niet echt. Ja, het is wat duur speelgoed, maar het levert veel bang voor zijn buck. Aan het eind van de dag zijn het gewoon gebruiksvoorwerpen en die moeten naar mijn mening gewoon fijn werken. Meer niet. Een beetje zoals 80% van Nederland ook met zijn auto omgaat eigenlijk
Bovendien heb ik dat apparaat toch vooral in mijn hand, dus zie je er niks van
Dat jij zo'n lage standaard voor kwaliteit heb wil niet zeggen dat voor anderen ook geld.Krentenbol schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:40:
Eigenlijk snap ik dat gedoe over loslatende verf niet echt. Ja, het is wat duur speelgoed, maar het levert veel bang voor zijn buck. Aan het eind van de dag zijn het gewoon gebruiksvoorwerpen en die moeten naar mijn mening gewoon fijn werken. Meer niet. Een beetje zoals 80% van Nederland ook met zijn auto omgaat eigenlijkBovendien heb ik dat apparaat toch vooral in mijn hand, dus zie je er niks van
En het toont ook aan dat kwaliteit niet hoog op de lijst staat bij smok.Bij de eerste de beste kwaliteits controle zou dit probleem boven water moeten komen en zou een degelijke fabrikant zijn productie proces hierop aanpassen.
Anyways, in dit geval heb ik geen recht om er over te zeuren, zoals ik hierboven al vernoemde, ik was op de hoogte van het probleem voor de aankoop en heb het risico toch genomen. Ik kan dus enkel mezelf verwijten.

Ik heb niet per se een lage standaard voor kwaliteit hoor. Maar als je een goedkoop apparaat met veel functionaliteit koopt zoals een Smok Alien dan kun je verwachten dat er ergens op beknibbeld wordt, niet waar? Bovendien is het, zoals ik al zei, een apparaat wat je de hele dag in je hand of in je broekzak hebt. Dan is het vrij logisch dat zoiets snel beschadigd en IMO maakt dat weinig uit. Geeft karakterjustmike schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:31:
[...]
Dat jij zo'n lage standaard voor kwaliteit heb wil niet zeggen dat voor anderen ook geld.
En het toont ook aan dat kwaliteit niet hoog op de lijst staat bij smok.Bij de eerste de beste kwaliteits controle zou dit probleem boven water moeten komen en zou een degelijke fabrikant zijn productie proces hierop aanpassen.
Anyways, in dit geval heb ik geen recht om er over te zeuren, zoals ik hierboven al vernoemde, ik was op de hoogte van het probleem voor de aankoop en heb het risico toch genomen. Ik kan dus enkel mezelf verwijten.
Dan ziet mijn pico uit 07/2016 er nog zo goed als nieuw uit. De nikkellaag slijt "egaal" af, maar meer dan dat is het niet.stefanroelofs schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:09:
HIer mijn Eleaf Power Nano. In gebruik vanaf september 2016.
[afbeelding]
Goed gebruikt, zullen we maar zeggen...

de krassen op de body zijn onder normaal licht niet zichtbaar.
Het is niet dat ik extra mijn best doe om die dingen mooi te houden, ik vind het gewoon jammer dat een nieuw product na 2 dagen al gebreken begint te vertonen. Als het na 2 maanden had geweest zou ik ook gedacht hebben" who cares". Nu is het gewoon te snel.
Hoeveel ML mag er eigenlijk verkocht worden in Nederland? Was daar nu regelgeving voor of zijn bedrijven ook vrij meer dan 10ml te verkopen? Kreeg namelijk vandaag een fles van 100ml (voor 38 euro i.p.v. 6.50 per 10ml) aangeboden maar die kwam wel van onder de toonbank
.
@ hierboven;

De mijne (uit december 2016) ziet er nog als nieuw uit
. Paar krasjes maar geen echte beschadigingen, daarom ook voor RVS gegaan i.p.v. een kleurtje, hierop zie je het eigenlijk niet, de box is ook geborsteld dus krassen vallen niet zo op.

@ hierboven;

De mijne (uit december 2016) ziet er nog als nieuw uit
[ Voor 43% gewijzigd door Thomas op 23-02-2017 19:19 ]
Bekend verhaal, precies hetzelfde gehad maar dan met liqued. Snap het ook wel eigenlijk, de regelgeving slaat kant noch wal..Thomas schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:15:
Hoeveel ML mag er eigenlijk verkocht worden in Nederland? Was daar nu regelgeving voor of zijn bedrijven ook vrij meer dan 10ml te verkopen? Kreeg namelijk vandaag een fles van 100ml (voor 38 euro i.p.v. 6.50 per 10ml) aangeboden maar die kwam wel van onder de toonbank.

Ook omdat zeker niet alle merken in 10ml te verkrijgen is..
Had ook nog wat lege 100 ml flesjes erbij besteld, kon volgens mij daarom alleen voor "Royal Mail Europe Tracked" kiezen (£10,15).Clavis schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:24:
[...]
Zo, dat is inderdaad snel! Welke optie had je gekozen?
Inmiddels al Funfetti, Rosky en Misty gemixt. Eerste twee laat ik nog even steepen, maar misty smaakt nu al erg lekker. Smaakt naar zoete, chemische bessensnoepjes, en dat laatste op een goede manier! Krijgt van mij een 7 als rapportcijfer. Voor de mensen die van een zoete vape houden..
Had nog een vraagje over Chris' Spiffing Cookies & Cream: moet je deze echt op 29% mixen
Als ik de site mag geloven op 20%Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:32:
[...]
Had ook nog wat lege 100 ml flesjes erbij besteld, kon volgens mij daarom alleen voor "Royal Mail Europe Tracked" kiezen (£10,15).
Inmiddels al Funfetti, Rosky en Misty gemixt. Eerste twee laat ik nog even steepen, maar misty smaakt nu al erg lekker. Smaakt naar zoete, chemische bessensnoepjes, en dat laatste op een goede manier! Krijgt van mij een 7 als rapportcijfer. Voor de mensen die van een zoete vape houden..
Had nog een vraagje over Chris' Spiffing Cookies & Cream: moet je deze echt op 29% mixenNog nooit eerdfer iets gemixt op zo een hoog percentage...
Chris' Spiffing Cookies & Cream
Butter Cookie with Cream
30ml Bottle
Mix at 20%
Hmm, misschien is het dan tijd voor een bezoekje aan de opticienClavis schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Als ik de site mag geloven op 20%
Chris' Spiffing Cookies & Cream
Butter Cookie with Cream
30ml Bottle
Mix at 20%
Zitten er nog caps op die flesjes? Las bij een review dat je tegenwoordig ook die caps los bij moet bestellen.Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:41:
[...]
Hmm, misschien is het dan tijd voor een bezoekje aan de opticienDacht dat er 29% op het flesje stond... Vanavond ff checken
Zijn wel fijne flesjes anders.
Straks ook nog maar een bestelling vesturen, ze komen met nieuwe oneshots vanavond om 19:00
'T slaat inderdaad nergens op, je kunt ook gewoon 100ml in 10x10ml kopenTerminalNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 01:22:
[...]
Bekend verhaal, precies hetzelfde gehad maar dan met liqued. Snap het ook wel eigenlijk, de regelgeving slaat kant noch wal..![]()
Ook omdat zeker niet alle merken in 10ml te verkrijgen is..

Zijn van die twisted sprout caps, die je open/dicht draait. Deze zaten erbij. Weet niet of je dat precies bedoelt.Clavis schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:49:
[...]
Zitten er nog caps op die flesjes? Las bij een review dat je tegenwoordig ook die caps los bij moet bestellen.
Zijn wel fijne flesjes anders.
Straks ook nog maar een bestelling vesturen, ze komen met nieuwe oneshots vanavond om 19:00
En laat het weten als je wat van de nieuwe smaken getest hebt
Ja klopt, die bedoel ik inderdaad haha, zag een review staan dat ze er niet meer bij zaten.Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:01:
[...]
Zijn van die twisted sprout caps, die je open/dicht draait. Deze zaten erbij. Weet niet of je dat precies bedoelt.
En laat het weten als je wat van de nieuwe smaken getest hebt
https://divine-shots.com/
Gaat om deze, wil ze alle 4 bestellen mits de prijzen meevallen.
Daarnaast nog kreeds custard, key lime pie en claire's bilberry cheescake.
En als de voorraad aangevuld is misschien de Mexican Fried ice cream.
[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 24-02-2017 12:12 ]
Als we het over verf gaan hebben

Is ook hopeloos verouderd ding, maar ben te lui om een fatsoenlijke te bestellen

Is ook hopeloos verouderd ding, maar ben te lui om een fatsoenlijke te bestellen
[ Voor 28% gewijzigd door Yzord op 24-02-2017 13:07 ]
Nou bereid je dan maar vast voor... Paar maanden oud en gebruik hem alleen thuis, doe er niks bijzonders mee:justmike schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:21:
Ik heb mijn alien mod nu 2 dagen in huis en de eerste sporen van loslatende verf zijn al zichtbaar.
Ik was me bewust van het probleem voor de aankoop en had daarom ook een siliconen hoesje gekocht.
Maar dat het zelfs met die extra bescherming zo snel zou gebeuren had ik echt niet verwacht
[afbeelding]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Hmm, ik gebruik mijne nu bijna 2,5 maand. Eigenlijk overal en is puntgaaf..

[ Voor 25% gewijzigd door Clavis op 24-02-2017 16:57 ]
Ik heb de eerste lichting... Daar zitten een boel slechte tussen. Niet zo best eigenlijk maar vind het niet zo spannend, hou het maar op een ruig design 😎
Vind het toch wel slecht hoor dat die dingen zo erg schilferen. Verder lijkt het me wel een mooi ding, dual battery is iets dat ik wel een beetje mis op de pico, na een dagje moet je wel opladen/batterij switchen... Daarover gesproken, zijn er ergens betrouwbare cheapo 18650 opladers te vinden?
Dragon Vape - Grape Passion! Goddelijk!pilskes schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:37:
Sinds een week een damper, en ik heb nog steeds niet "mijn" smaak gevonden. Welke heb ik al geprobeerd:
-USA Tobacco- te sterke naschaak
-Original tobacco- wel oke
-Strawberry- gaat snel overheersen en dus na een tijdje niet meer zo lekker
-Mint- alleen als toevoeging bij andere smaken
-Cola/Berry- veel te scherpe smaak
-Millers Shaq- ieuw!!!!
Ik heb nog drop staan die ik nog niet gebruikt heb, maar tot nu toe is het geen succes wat ik besteld heb!
Omdat ik ondertussen knettergek begon te worden van m'n Ego ONE V2, heb ik gisteren bij Rookwinkel de Eleaf iStick Pico besteld. Net binnengekomen dus tijd om mee aan de slag te gaan 
En geen idee of dit nieuw is, maar kreeg er ook nog 2 "speciaal voor jou" producten bij: een battery case en een extra Fifty Shades liquid (nougat, 6mg) - terwijl de standaard liquid van henzelf er ook al bij zit. Leuk!
En geen idee of dit nieuw is, maar kreeg er ook nog 2 "speciaal voor jou" producten bij: een battery case en een extra Fifty Shades liquid (nougat, 6mg) - terwijl de standaard liquid van henzelf er ook al bij zit. Leuk!
Ik gebruik zelf een LiitoKala, namelijk http://www.gearbest.com/chargers/pp_424662.html [TEST/Review]Thomas schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:46:
Vind het toch wel slecht hoor dat die dingen zo erg schilferen. Verder lijkt het me wel een mooi ding, dual battery is iets dat ik wel een beetje mis op de pico, na een dagje moet je wel opladen/batterij switchen... Daarover gesproken, zijn er ergens betrouwbare cheapo 18650 opladers te vinden?
Werkt gewoon prima!
Heb de smok alien maar besteld na het wederzien van mijn foto hierboven lol. Dat kan echt niet meer.
Waar heb je dat gekocht als ik vragen mag?AtomicShockwave schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:04:
Ik ben na het advies van een andere poster ook over gestapt op het dampen van kale base liquid.
Gaat echt prima!
75 euro voor 5 liter 6mg/ml
Was even wennen tijdens het overstappen en nu is het gewoon prima dampen.
Eerst: 5ml/d @ 2,00 E
Nu: 5ml/d @ 0.08 E
Scheelt me bijna 700 euro per jaar.
KloptDomino schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:59:
Kan er maar een zijn: Owl.
https://www.owl-dampfer.d...Base-6-mg-Nikotin-5-Liter
Ik heb een vraagje,
Heb net de volgende starterset gekocht Aspire EVO75 Kit. Ik gebruik de standaard Coil die er in zit (0.4ohm Kanthal Clapton coil). Volgens mij kan ik met deze coil alleen op wattage dampen, toch?
Gebruik dit met een liquid met 6 MG nicotine en een >45%PG, >30%VG (Flavourtec)
Ik heb nu verschillende wattage geprobeerd. Vanaf 25 Watt tot 50 Watt, airflow ook regelmatig aangepast.
Loop tegen het feit aan dat ik de damp ontwikkeling minimaal vind en dat de drip tip (mond stuk) naar mijn gevoel snel warm wordt op hogere wattage.
Heb hem nu staan op gesloten airflow (heb dan het gevoel dat ik iets meer moet 'zuigen') op een wattage van 35 Watt.
Weet iemand hoe ik deze starterset het beste kan instellen?
Gebruik ook nog een Joyetech Vtwo mini met een kanger top tank op 25 Wattage en 1,5 Ohm coils. Dit is veel meer een long-hit naar mijn mening met veel meer damp ontwikkeling.
Heb net de volgende starterset gekocht Aspire EVO75 Kit. Ik gebruik de standaard Coil die er in zit (0.4ohm Kanthal Clapton coil). Volgens mij kan ik met deze coil alleen op wattage dampen, toch?
Ik heb nu verschillende wattage geprobeerd. Vanaf 25 Watt tot 50 Watt, airflow ook regelmatig aangepast.
Loop tegen het feit aan dat ik de damp ontwikkeling minimaal vind en dat de drip tip (mond stuk) naar mijn gevoel snel warm wordt op hogere wattage.
Heb hem nu staan op gesloten airflow (heb dan het gevoel dat ik iets meer moet 'zuigen') op een wattage van 35 Watt.
Gebruik ook nog een Joyetech Vtwo mini met een kanger top tank op 25 Wattage en 1,5 Ohm coils. Dit is veel meer een long-hit naar mijn mening met veel meer damp ontwikkeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Vecodo op 26-02-2017 13:13 ]
Uit wat bestaat de resterende 25% van je liquid ? De zichtbare damp word vooral bepaald door het vg gehalte, die is in jouw geval gewoon veel te laag.Vecodo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:11:
Ik heb een vraagje,
Voor de coils die jij gebruikt zou ik eerder naar iets tussen 50/50 en 70/30 ( vg/pg) gaan.
Ivm die warme driptip. Ik heb er geen verklaring voor , maar volgens mij komt dat door het gebruikte materiaal ( delrin). Heb onlangs een nieuwe atomizer gekocht die ook een delrin tip had. Werd ook zeer snel heel warm. Nadat ik die vervangen had door een rvs tip was het probleem weg.
Qua instellingen, de coils in je kit worden ook gebruikt in de eleaf pico ( die ik had), ik vond dat de sweetspot, afhankelijk van de liquid, ergens tussen de 45 en 55 watt zat (airflow volledig open ).
>45%PG, >30%VG, gedestilleerd water, aroma, nicotinejustmike schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Uit wat bestaat de resterende 25% van je liquid ? De zichtbare damp word vooral bepaald door het vg gehalte, die is in jouw geval gewoon veel te laag.
Voor de coils die jij gebruikt zou ik eerder naar iets tussen 50/50 en 70/30 ( vg/pg) gaan.
Ivm die warme driptip. Ik heb er geen verklaring voor , maar volgens mij komt dat door het gebruikte materiaal ( delrin). Heb onlangs een nieuwe atomizer gekocht die ook een delrin tip had. Werd ook zeer snel heel warm. Nadat ik die vervangen had door een rvs tip was het probleem weg.
Qua instellingen, de coils in je kit worden ook gebruikt in de eleaf pico ( die ik had), ik vond dat de sweetspot, afhankelijk van de liquid, ergens tussen de 45 en 55 watt zat (airflow volledig open ).
heb ook nog een 50/50 vloeistof liggen, probeer ik zo even!
50/50 vloeistof is inderdaad veel beter!
Dus 25% water ( want aroma en nicotine zitten al in de 45% pg)Vecodo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:15:
[...]
>45%PG, >30%VG, gedestilleerd water, aroma, nicotine
heb ook nog een 50/50 vloeistof liggen, probeer ik zo even!

Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom je water in een e liquid wil hebben, behalve dat het goedkoper is voor de fabrikant.
Ik had geen idee man, gewoon proefpakketje besteld bij Zwoofs.justmike schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:38:
[...]
Dus 25% water ( want aroma en nicotine zitten al in de 45% pg)![]()
Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom je water in een e liquid wil hebben, behalve dat het goedkoper is voor de fabrikant.
Ben nu even aan het kijken naar een 50/50 proefpakket (inmiddels gevonden). nu nog wat tabak smaken met 70/30 verhouding.
Nu ook de mod op C2 programma gezet.. Begint al stuk beter te worden zo, haha!
[ Voor 7% gewijzigd door Vecodo op 26-02-2017 15:43 ]
Is dat ook daadwerkelijk te roken? En wat kan ik doen om er een (bijv.) Dekang Blend smaak aan te geven?Domino schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:59:
Kan er maar een zijn: Owl.
https://www.owl-dampfer.d...Base-6-mg-Nikotin-5-Liter
[quote]Yzord schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:47:
[...]
Is dat ook daadwerkelijk te roken? En wat kan ik doen om er een (bijv.) Dekang Blend smaak aan te geven?
[/quote
Prima te mixen. Zeker in lage nicotine percentages
[...]
Is dat ook daadwerkelijk te roken? En wat kan ik doen om er een (bijv.) Dekang Blend smaak aan te geven?
[/quote
Prima te mixen. Zeker in lage nicotine percentages
Ik ben dit weekend eens aan de slag geweest met m'n savevape bestelling. Er zat trouwens een gratis liquid, en een pakje koekjes (???) bij de bestelling. Toch aardig van die jongens..
Een paar opmerkingen:
* Ik had geen spuiten gekocht. Deze heb je toch wel nodig!
* Die vul flesjes. Zijn die voor eenmalig gebruik, of kan je ze hergebruiken? Volgens mij als je de dop de eerste keer erop schroeft, dan blijft dat vul-staafje in het flesje zitten.
* Ik heb nog een precisie weegschaal nodig om de hoeveelheden af te wegen. Weet iemand een goedkoop ding?
Een paar opmerkingen:
* Die vul flesjes. Zijn die voor eenmalig gebruik, of kan je ze hergebruiken? Volgens mij als je de dop de eerste keer erop schroeft, dan blijft dat vul-staafje in het flesje zitten.
* Ik heb nog een precisie weegschaal nodig om de hoeveelheden af te wegen. Weet iemand een goedkoop ding?
deze ? nauwkeurig op 0.1 gram, max 200gramstefanroelofs schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:18:
Ik ben dit weekend eens aan de slag geweest met m'n savevape bestelling. Er zat trouwens een gratis liquid, en een pakje koekjes (???) bij de bestelling. Toch aardig van die jongens..
Een paar opmerkingen:
https://www.weegschaalsto...msj1HPeRczXQGtRoCdx3w_wcB
Ik zou er een nemen die op 0,01 nauwkeurig is
Dit is een veel gebruikte : https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Dit is een veel gebruikte : https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
:)
Potver, als ik dat een jaar eerder had gewetenTony schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:38:
Ik zou er een nemen die op 0,01 nauwkeurig is![]()
Hoe doen jullie het eigenlijk met de VG toevoegen als je mixt? Doe dit zelf nog met een grote spuit, gezien ik nog geen flesjes ben tegengekomen die en een redelijke inhoud hebben en in een 100ml flesje kunnnen spuiten.
Gewoon uit de literfles schenken tot vlak aan het gewenste gewicht.
De rest nadruppelen uit een 100ml fles zoals deze
De rest nadruppelen uit een 100ml fles zoals deze
Ongeveer de beste prijs/kwaliteit weegschaal die je kunt kopen is deze: http://www.awscales.com/c...lb-501-compact-bowl-scale
500gram met 0.01 resolutie
tare-knop
eiken van de weegschaal
auto-off uit te zetten (nogal een dingetje)
Maar dan heb je wel een US->EU reisstekker oid nodig, of 4xAA
Die van Bol.com lijkt op de weegschaal van Domo. Op papier een puik ding, maar soms 'pakt hij niet'. Dan ben je al even aan het druppelen, maar de weegschaal blijft 0.00 aangeven en springt dan ineens naar 0.27 bijvoorbeeld. Zo kan je natuurlijk niet precies werken.
Met de LB-501 heb ik dat dus niet
500gram met 0.01 resolutie
tare-knop
eiken van de weegschaal
auto-off uit te zetten (nogal een dingetje)
Maar dan heb je wel een US->EU reisstekker oid nodig, of 4xAA
Die van Bol.com lijkt op de weegschaal van Domo. Op papier een puik ding, maar soms 'pakt hij niet'. Dan ben je al even aan het druppelen, maar de weegschaal blijft 0.00 aangeven en springt dan ineens naar 0.27 bijvoorbeeld. Zo kan je natuurlijk niet precies werken.
Met de LB-501 heb ik dat dus niet
[ Voor 52% gewijzigd door Floor-is op 27-02-2017 16:17 ]
Bericht hierboven
Nice, momenteel is exact dezelfde combo naar mij onderweg. Ziet er goed uit!Clavis schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:56:
Hmm, ik gebruik mijne nu bijna 2,5 maand. Eigenlijk overal en is puntgaaf..
[afbeelding]
Nog niet zo erg als de Subbox Mini van Yzord, maar die van mij is na twee jaar wel aan vervanging toe:

Ik had een nieuwe mod gekocht, de winkel waar ik hem kocht wilde nog een bewijs dat ik 18+ ben. In de tussentijd hebben ze hem aan iemand anders verkocht
Godnonde balen, was al een enorme zoektocht om precies die mod te vinden. Had de tank voor erop na de bevestiging al ergens anders gekocht ook. En toen kwam de mod dus niet.. Zit je dan met een 30mm tank 
Tussenoplossing is een iJoy Limitless Lux geworden, volgens Dean (the vaping biker) is de bouwkwaliteit echt compleet ruk, dus ik verwacht er weinig van. Maar ik wilde geen mod met meer dan 2 batterijen en hij moet wel flush de 30mm kunnen hebben..
Nu dus enorm lang wachten, want komt natuurlijk uit China
Die andere zou ik in 3-4 dagen in huis hebben

Tussenoplossing is een iJoy Limitless Lux geworden, volgens Dean (the vaping biker) is de bouwkwaliteit echt compleet ruk, dus ik verwacht er weinig van. Maar ik wilde geen mod met meer dan 2 batterijen en hij moet wel flush de 30mm kunnen hebben..
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 27-02-2017 19:46 ]
Bericht hierboven
Hmmm, er net achter gekomen dat 100% pg in een tank met bottom airflow geen goed idee is. Hoe goed ik de juiceholes ook dichtstop met katoen, het zeikt er gewoon uit.
[ Voor 18% gewijzigd door justmike op 27-02-2017 23:28 ]
100% PGjustmike schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:28:
Hmmm, er net achter gekomen dat 100% pg in een tank met bottom airflow geen goed idee is. Hoe goed ik de juiceholes ook dichtstop met katoen, het zeikt er gewoon uit.

Ik heb een ingredient dat niet goed mengt met vg. Het gaat in dit geval niet om de zichtbare damp, maar om het effect op mijn lichaam ervan
[ Voor 7% gewijzigd door justmike op 28-02-2017 00:01 ]
Ik heb eeb vraagje voor de ervaren builders.
heb nu mijn obs engine iets meer dan een week en hij bevalt me goed. 1 klein probleempje is dat ik nogal vrij snel dry hits krijg na een paar trekken. ik neem geen lange hijsen 2/3 sec. max.
ik heb er 2x 2.5mm flat twisted coils ( (0.2*0.8)*2 ) inzitten. 0.2ohm op 55 watt.
iemand een idee wat ik moet veranderen om die dry hits te vermijden.
heb nu mijn obs engine iets meer dan een week en hij bevalt me goed. 1 klein probleempje is dat ik nogal vrij snel dry hits krijg na een paar trekken. ik neem geen lange hijsen 2/3 sec. max.
ik heb er 2x 2.5mm flat twisted coils ( (0.2*0.8)*2 ) inzitten. 0.2ohm op 55 watt.
iemand een idee wat ik moet veranderen om die dry hits te vermijden.
@Domino
Het heeft wat moeite gekost, maar dit is het beste resultaat dat ik kon bekomen

hopelijk kun je er wat mee.
Het heeft wat moeite gekost, maar dit is het beste resultaat dat ik kon bekomen

hopelijk kun je er wat mee.
de wick kan heen en weer bewegen zonder op te stroppen in de coil. het zit zeker niet in de juiceholes gepropt, als ik ze zou samen drukken zou er een opening zijn.418O2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:35:
Hoe strak zit de wick in je coil? Hoe strak zit de wick in de juice holes?
Ik deed ze in mijn crius altijd zo dat de juice gaten een beetje volgestopt waren. Had nooit dryhits. Maar ik had er nooit zoveel watts opjustmike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:42:
[...]
de wick kan heen en weer bewegen zonder op te stroppen in de coil. het zit zeker niet in de juiceholes gepropt, als ik ze zou samen drukken zou er een opening zijn.
Ik overweeg zelf ook een Ijoy Lux te bestellen vanwege die 30mm.Floor-is schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:44:
Ik had een nieuwe mod gekocht, de winkel waar ik hem kocht wilde nog een bewijs dat ik 18+ ben. In de tussentijd hebben ze hem aan iemand anders verkochtGodnonde balen, was al een enorme zoektocht om precies die mod te vinden. Had de tank voor erop na de bevestiging al ergens anders gekocht ook. En toen kwam de mod dus niet.. Zit je dan met een 30mm tank
Welke mod had je eerst in bestelling en welke tank of rda van 30mm heb je?
als hij leeg is zal ik eens wat meer katoen proberen.418O2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:43:
[...]
Ik deed ze in mijn crius altijd zo dat de juice gaten een beetje volgestopt waren. Had nooit dryhits. Maar ik had er nooit zoveel watts op
die 55 watt bevalt me wel, pas op 80 watt gaat de liquid verbrand smaken
Ik had een Yihi SXmini G-class besteld, de tank is de Steam Crave Aromamizer Plus (10ml en de 5ml shorty-kit).Undy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:45:
[...]
Ik overweeg zelf ook een Ijoy Lux te bestellen vanwege die 30mm.
Welke mod had je eerst in bestelling en welke tank of rda van 30mm heb je?
Bericht hierboven
Ziet er erg goed uit die mod. Wel een achterlijk dure mod naar mijn mening, maar voor elk wat wils zeg maar.Floor-is schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:26:
[...]
Ik had een Yihi SXmini G-class besteld, de tank is de Steam Crave Aromamizer Plus (10ml en de 5ml shorty-kit).
Ik heb dezelfde tank nu een tijdje. Full package met ook de 20ml uitbreiding. Erg fijne tank.
Verwijderd
Ik heb ook een Steam Crave Aromamizer maar dan de Supreme. Dampt als een malle maar heeft wel als nadeel dat 'ie een beetje een fluittoon afgeeft. Telefoneren en een hijs nemen veroorzaakt al snel klachten van de ander kantFloor-is schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:26:
[...]
Ik had een Yihi SXmini G-class besteld, de tank is de Steam Crave Aromamizer Plus (10ml en de 5ml shorty-kit).
Maandag keek ik nog op Lucemill voor VG en Nic base (niet dat ik het nodig heb op dit moment).
Nu kijk ik net weer... niks meer... zou het uitverkocht zijn of zijn ze er mee gestopt?
Nu kijk ik net weer... niks meer... zou het uitverkocht zijn of zijn ze er mee gestopt?
Sja, ik vind het weer achterlijk dat mensen akkoord gaan met de absoluut belabberde kwaliteit van hun Smok mods of zich kapot betalen aan liquid.. Ieder z'n dingUndy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:52:
[...]
Ziet er erg goed uit die mod. Wel een achterlijk dure mod naar mijn mening, maar voor elk wat wils zeg maar.
Ik heb dezelfde tank nu een tijdje. Full package met ook de 20ml uitbreiding. Erg fijne tank.
Bericht hierboven
http://www.lucemill.com/chemical.html?limit=allReflector schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:40:
Maandag keek ik nog op Lucemill voor VG en Nic base (niet dat ik het nodig heb op dit moment).
het is weer terug. Lijkt er op dat ze op een ander type flessen zijn overgestapt, waarschijnlijk was het even verdwenen om de foto's up te daten
Ik heb het even gevraagd aan Chris. Hij gaf aan dat er wel voorraad is, maar dat ze even wat ademruimte nemen om het grote aantal orders dat er is te verwerken. Hij gaf ongeveer 45 minuten terug aan dat in ieder geval de nicotine 'snel weer beschikbaar' gemaakt zou worden.Reflector schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:40:
Bericht hierboven
Ik heb op 18/02 een bestelling geplaatst bij Fasttech voor de Smoktech SMOK TFV12 en Smoktech SMOK TFV12 Replacement Q4 Coil Head echter kreeg ik vandaag te horen dat beide producten op 15/03(ETA) weer op voorraad is. Heeft iemand enige idee waar ik de voorraad nog meer kan controleren voor de bovenstaande onderdelen?
daarom heb ik ook geen smok xDFloor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:58:
[...]
Sja, ik vind het weer achterlijk dat mensen akkoord gaan met de absoluut belabberde kwaliteit van hun Smok mods of zich kapot betalen aan liquid.. Ieder z'n ding
Gearbest, 3FVape, Heavengifts, allemaal betrouwbare Chinese partijen. (Hoewel niet iedereen over Gearbest te spreken is, ze zijn uit-zon-der-lijk t-r-a-a-a-a-a-g..)
Ik ben hier thuis aan het mixen ondertussen.
Half litertje aardbei & room, zonder nicotine, zonder zoetstoffen.
Half litertje aardbei & room met de normale zoetstof.
Half litertje framboos & bosbes.
Kan ik weer even vooruit
Ik ben hier thuis aan het mixen ondertussen.
Half litertje aardbei & room, zonder nicotine, zonder zoetstoffen.
Half litertje aardbei & room met de normale zoetstof.
Half litertje framboos & bosbes.
Kan ik weer even vooruit
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 01-03-2017 22:59 ]
Bericht hierboven
De voorraad status van fasttech is een van de grootste raadsels in de geschiedenis van de mensheid. Het zal nog jaren van bestuderen vergen voor we daar iets van begrijpenbeezjeh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:50:
Ik heb op 18/02 een bestelling geplaatst bij Fasttech voor de Smoktech SMOK TFV12 en Smoktech SMOK TFV12 Replacement Q4 Coil Head echter kreeg ik vandaag te horen dat beide producten op 15/03(ETA) weer op voorraad is. Heeft iemand enige idee waar ik de voorraad nog meer kan controleren voor de bovenstaande onderdelen?
Qua mods heb ik nu (nog)
- Innokin
- eLeaf
- iJoy
- Joyetech
En er is nog een iJoy onderweg, en zelfs als de -toegegeven, nogal prijzige- Yihi komt heb ik alleen maar Chinese mods.. En ook alleen maar Chinese tanks trouwens, wow dat besefte ik me niet.
Bericht hierboven
Ik maak de laatste tijd voor mezelf Rhodonite en Cinapple Fritter
Daarnaast af en toe wat uitproberen, maar kom toch altijd weer bij eerstgenoemden terug
Daarnaast af en toe wat uitproberen, maar kom toch altijd weer bij eerstgenoemden terug
Rhodonite vind ik zoals Ryan Walker die heeft gemaakt niet zo lekker. Moet echt nog wat framboos bij en wat zoetstof afUndy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:58:
Ik maak de laatste tijd voor mezelf Rhodonite en Cinapple Fritter
Cinapple: cinnamon vind ik top, appel durf ik niet zo aan.. Zo gek ben ik er ook niet op
Bericht hierboven
Ach, de meeste mods en vapegear is van chinese makelij, en daar is ook vaak niets mis mee.Floor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:58:
[...]
Qua mods heb ik nu (nog)
- Innokin
- eLeaf
- iJoy
- Joyetech
En er is nog een iJoy onderweg, en zelfs als de -toegegeven, nogal prijzige- Yihi komt heb ik alleen maar Chinese mods.. En ook alleen maar Chinese tanks trouwens, wow dat besefte ik me niet.
Ik heb momenteel de:
-istick pico 75W
-istick pico 200W
-reuleaux RX200S
-Noisy Cricket II25
-Justfog Q16 kit
En de Ijoy Lux onderweg. verder zou ik graag een Hohm Wrecker G2 hebben
ik moet zeggen dat de appel helemaal niet prominent aanwezig is in de cinapple fritter. Ik zou de smaak missen als die er niet in zit, maar de cinnamon voert toch wel de boventoon.Floor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:02:
[...]
Rhodonite vind ik zoals Ryan Walker die heeft gemaakt niet zo lekker. Moet echt nog wat framboos bij en wat zoetstof af
Cinapple: cinnamon vind ik top, appel durf ik niet zo aan.. Zo gek ben ik er ook niet op
Ik heb in het recept het laatste aroma, FLV Rich cinnamon, vervangen voor 1ml van de cinnamon danish zoals voorgesteld in de tekst van de maker.
Flavorah, dat bestel ik nooit eigenlijk. Net als LorAnn. CAP, TFA/TPA, INW en FA (sweet cream) voor mijUndy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:09:
[...]
ik moet zeggen dat de appel helemaal niet prominent aanwezig is in de cinapple fritter. Ik zou de smaak missen als die er niet in zit, maar de cinnamon voert toch wel de boventoon.
Ik heb in het recept het laatste aroma, FLV Rich cinnamon, vervangen voor 1ml van de cinnamon danish zoals voorgesteld in de tekst van de maker.
Ik heb nog een stuk of 20 recepten steepen, ben er wel achter dat de Dragonfruit die ik zo bij ijs wel lekker vind, in een vape niet te pruimen lijkt
Heb nog mango, ananas, perzik en wat anderen waar ik ook helemaal niks van verwacht. Net als pistache trouwens en vraag me dan ook niet waarom ik dat besteld heb
Bericht hierboven
Limitless Lux ook? Gearbest in de flash sale per ongeluk? Voor ~$66 met 2x26650 erbij vond ik het niet echt duur namelijkUndy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:04:
[...]
Ach, de meeste mods en vapegear is van chinese makelij, en daar is ook vaak niets mis mee.
Ik heb momenteel de:
-istick pico 75W
-istick pico 200W
-reuleaux RX200S
-Noisy Cricket II25
-Justfog Q16 kit
En de Ijoy Lux onderweg. verder zou ik graag een Hohm Wrecker G2 hebben
Bericht hierboven
Ik zag em bij gearbest inderdaadFloor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:53:
[...]
Limitless Lux ook? Gearbest in de flash sale per ongeluk? Voor ~$66 met 2x26650 erbij vond ik het niet echt duur namelijk
Als ik geen 30mm tank zou hebben had ik em niet besteld denk ik. Hoewel het natuurlijk altijd zo is dat de vapetijd met 26650 batterijen wel meer wordt ongeacht de diameter van je tank.
Ik heb die 30mm aromamizer in gebruikl op mijn RX200S nu.
Dat gaat op zich prima, daar niet van, maar op de Lux ziet het er toch wat meer gelikt uit
De Hohm Wrecker G2 welke ik ook op de korrel heb zal ik ergens uit de VS moeten halen.
Die mod is vooral interessant vanwege de mogelijkheid om TC te dampen met Kanthal en NiChrome,
maar ook de mogelijkheid om overdreven laagohmige coils aan te kunnen sturen en voor te gloeien, om daarna op een serieuze zelfbouw paralllel mod te gebruiken.
Ik heb 2 mooie stukken eiken en 2 mooie stukken kersenhout welke liggen te drogen.
Deze wil ik dan machinaal uitfrezen tot een unregulated parallel mod met mosfet bouwen. Liefst met voltmeter. Ook een seriebox met voltregeling zit in mijn gedachte. beetje zoals de noisycricket II25, maar dan met 26650 batterijen.
Ik heb de laatste maanden betere ervaringen met GB als met slowtech moet ik zeggen. Alles uit de flash sales is binnen twee weken binnen.Floor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:54:
Gearbest, 3FVape, Heavengifts, allemaal betrouwbare Chinese partijen. (Hoewel niet iedereen over Gearbest te spreken is, ze zijn uit-zon-der-lijk t-r-a-a-a-a-a-g
Oh en de beste kerel heet Wanye, niet Ryan.
En moch je ooit in de verleiding komen om buiten cap/tpa/fa en inw te kopen: Rich Cinnamon!
Hebben ze het compleet werkend dan? Was afgelopen jaar een hele hype om dat TC dampen op Kanthal. Maar vrijwel elke review was 'meh', het werkte niet naar behoren of zoals geadverteerd.Undy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 02:25:
[...]
De Hohm Wrecker G2 welke ik ook op de korrel heb zal ik ergens uit de VS moeten halen.
Die mod is vooral interessant vanwege de mogelijkheid om TC te dampen met Kanthal en NiChrome,
maar ook de mogelijkheid om overdreven laagohmige coils aan te kunnen sturen en voor te gloeien, om daarna op een serieuze zelfbouw paralllel mod te gebruiken.
Dan moet ik daar nog eens wat dieper induiken.Domino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:12:
[...]
Ik heb de laatste maanden betere ervaringen met GB als met slowtech moet ik zeggen. Alles uit de flash sales is binnen twee weken binnen.
Oh en de beste kerel heet Wanye, niet Ryan.
En moch je ooit in de verleiding komen om buiten cap/tpa/fa en inw te kopen: Rich Cinnamon!
[...]
Hebben ze het compleet werkend dan? Was afgelopen jaar een hele hype om dat TC dampen op Kanthal. Maar vrijwel elke review was 'meh', het werkte niet naar behoren of zoals geadverteerd.
Mocht dat niet lekker werken, dan is het nog steeds een interessante mod vanwege de ontzettend lage ohms die het kan handelen
0,007 Ω zie ik. Wat ik me dan oprecht afvraag: wat is het practisch nut daarvan?
Pak een willekeurige china mod (bijvoorbeeld een pico) en die doen ook 0,05 Ω in TC.
Misschien ben ik een beetje een luie vaper aan het worden, heb m'n sweetspot ontdekt met een single twisted op 0,6 Ω in een derringer. Gebruik ik voor vrijwel alle liquids.
Pak een willekeurige china mod (bijvoorbeeld een pico) en die doen ook 0,05 Ω in TC.
Misschien ben ik een beetje een luie vaper aan het worden, heb m'n sweetspot ontdekt met een single twisted op 0,6 Ω in een derringer. Gebruik ik voor vrijwel alle liquids.
Vraag ik me ook af. Snap eigenlijk het nut al niet van lager als 0.3 ohm, tenzij je alleen voor clouds wil gaan..Domino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:21:
0,007 Ω zie ik. Wat ik me dan oprecht afvraag: wat is het practisch nut daarvan?
Ik heb net m'n Aromamizer binnengekregen die ik op 19/2 bij Fasttech heb besteld.Domino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:12:
[...]
Ik heb de laatste maanden betere ervaringen met GB als met slowtech moet ik zeggen. Alles uit de flash sales is binnen twee weken binnen.
Mijn order bij Gearbest van de 25e moet nog worden ingepakt..
Niet handig dat ik met een Ryan zat te chatten. Sorry Mr. WalkerOh en de beste kerel heet Wanye, niet Ryan.
En mocht je ooit in de verleiding komen om buiten cap/tpa/fa en inw te kopen: Rich Cinnamon!
Ik wil juist naar 316SS omdat ik TC wil gaan doen, vertrouw het niet met Kanthal[...]
Hebben ze het compleet werkend dan? Was afgelopen jaar een hele hype om dat TC dampen op Kanthal. Maar vrijwel elke review was 'meh', het werkte niet naar behoren of zoals geadverteerd.
Bericht hierboven
Ik heb in de RDTA Box een 0.148ohm build.Domino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:21:
In de Serpent Mini ±0.6ohm en de Ammit zit nèt onder de 0.5ohm. En op de een of andere manier hang ik heel de dag aan de Ammit te lurken.
Heb m'n RDTA overigens verkocht, moet alleen nog soort van een afspraak maken dat ik hem ook daadwerkelijk uitlever.
Bericht hierboven
heb ik nu in mijn ijoy. kreeg de temp control niet aan de praat dus nu maar op power modeFloor-is schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Ik wil juist naar 316SS omdat ik TC wil gaan doen, vertrouw het niet met Kanthal
Heb je nu 316SS of juist Kanthal? Nu gaat m'n iJoy RDTA sowieso fietsen, maar als je issues met 316SS hebt zou me dat wel verbazen..
In de Aromamizer wil ik dus juist vanwege TC 316SS steken, ga ik een beetje spelen met builds.. Moet toch uit gaan vinden wat ik daarin prettig vind. In de 5ml 'shorty' setup vind ik hem wel tof trouwens! In 10ml vind ik hem te groot.
In de Aromamizer wil ik dus juist vanwege TC 316SS steken, ga ik een beetje spelen met builds.. Moet toch uit gaan vinden wat ik daarin prettig vind. In de 5ml 'shorty' setup vind ik hem wel tof trouwens! In 10ml vind ik hem te groot.
Bericht hierboven
Dragonfruit werkt prima bij een aardbeien vape, dit is echt een positieve toevoeging naar mijn idee.Floor-is schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:52:
[...]
Flavorah, dat bestel ik nooit eigenlijk. Net als LorAnn. CAP, TFA/TPA, INW en FA (sweet cream) voor mij
Ik heb nog een stuk of 20 recepten steepen, ben er wel achter dat de Dragonfruit die ik zo bij ijs wel lekker vind, in een vape niet te pruimen lijkt
Heb nog mango, ananas, perzik en wat anderen waar ik ook helemaal niks van verwacht. Net als pistache trouwens en vraag me dan ook niet waarom ik dat besteld heb
0,5 / 1% ofzo.
Anders raad ik je aan om dit recept eens te brouwen;
http://e-liquid-recipes.com/recipe/250705
Wat is er eigenlijk mis met Smok? Heb diverse mods gehad, maar Smok komt bij mij nog over als het meest degelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Clavis op 02-03-2017 14:29 ]
316L. Hij kwam niet op gang, kapte hem af voor er damp kwam. Boeide me te weinig om iets mee te doen ook. TC is overratedFloor-is schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:16:
Heb je nu 316SS of juist Kanthal? Nu gaat m'n iJoy RDTA sowieso fietsen, maar als je issues met 316SS hebt zou me dat wel verbazen..
Ik had een recept met veel meer dragonfruit, drie ervan zelfs. Leek me echt wel wat, maar 't is niks voor mij in ieder geval.Clavis schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:21:
[...]
Dragonfruit werkt prima bij een aardbeien vape, dit is echt een positieve toevoeging naar mijn idee.
0,5 / 1% ofzo.
Anders raad ik je aan om dit recept eens te brouwen;
http://e-liquid-recipes.com/recipe/250705
Wat is er eigenlijk mis met Smok? Heb diverse mods gehad, maar Smok komt bij mij nog over als het meest degelijk.
Ik heb een ietwat irrationele afkeur versus Smok, heeft met name met kwaliteit te maken. Verf, chips, schermen, skyhook die van lijm aan elkaar hangt, belabberde RBA-decks, dat soort dingen. Wat ze absoluut geniaal doen is marketing en die fire-bar, die laatste ben ik welhaast jaloers op zelfs: top bedacht, top uitgevoerd.
Karig wel dat het niet werkt418O2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:23:
[...]
316L. Hij kwam niet op gang, kapte hem af voor er damp kwam. Boeide me te weinig om iets mee te doen ook. TC is overrated

Ik wil TC wel doen, lijkt mij eenvoudiger te reguleren dan wattage op de een of andere manier. En als dat het niet is: sjah dan niet
Bericht hierboven
Klopt dat de meeste mods 0,05ohm in TC doen.Domino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:21:
Maar deze doet het in powermode. Dat betekent dus dat ik dit met Kanthal en Nichrome kan doen.
Dit is voor mij vooral handig omdat ik af en toe exotische coils maak. als ik ze in Nichrome80 maak,
komt het vaak voor dat de weerstand voor het voorgloeien de helft lager uitvalt als na het voorgloeien.
Met coils op 0.1ohm begin ik dus op 0.05ohm. deze mod kan dat dus gewoom gereguleerd handelen.
Het nut van laagohmige coils is vaak de oppervlakte van het metaal van de coil. Meer oppervlakte is meer smaak. Als ik daarnaast aliencoils maak heb ik ook nog kleine pockets waar de liquid zich kan nestelen, ook weer om meer smaak te genereren.
Als ik wolken had willen hebben zou ik een Smok TFV8 gebruiken en de TFV12 overwegen.
Ik heb de TFV8 en het is een vreselijke tank voor smaak. Wolken geweldig en smaak niet aanwezig, daarom heb ik de Aromamizer Supreme 25mm en de plus 30mm.
Ahh, duidelijk een extremere vaper als ik ben.Undy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:43:
[...]
Klopt dat de meeste mods 0,05ohm in TC doen.
Maar deze doet het in powermode.
Ik heb ooit een zelf claptons en braided gemaakt maar vond het in mijn setup weinig extra's brengen. En om er weer speciaal wat nieuws voor te kopen gaat mij tever. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Het heeft er voor mij ook mee te maken dat ik van een warme tot hete vape houd. Een lagere weerstand betekent meer amperes en dus vaak een warmere vape. Ook is een hoger vermogen vaak nuttig voor meer smaak. Mijn sweetspot is 100 tot 120 watt afhankelijk van de tank/rda.
Na 2 jaar trouwe dienst van mijn Vaporshark RDNA40 vind ik het wel weer eens tijd voor wat nieuws. Hij doet het nog steeds prima maar omdat ik de laatste tijd voornamelijk met subohm coils damp begint 40 Watt toch wat aan de krappe kant te worden.
Nu is mijn oog gevallen op een Smok Alien Kitje, ik gebruik momenteel eigenlijk vooral mijn Council of Vapor tanks, maar denk dat het wel weer eens tijd word voor iets nieuws, en dan het liefst iets waar ik zowel zelf coils voor kan maken als waar ook kant en klare in kunnen voor de momenten dat ik gewoon even makkelijk en snel wil.
Is zo'n smok dan een goede keuze?
En aangezien het al weer een tijdje geleden is dat ik vape hardware heb aangeschaft, nog tips waar te bestellen?
China is nog altijd veel goedkoper als NL natuurlijk, maar zo'n kitje gaat ook daar voor tussen 50 en 60 euro en heb geen zin in 'gedoe' met douane ivm de 22 euro regel... Dan bestel ik het liever in NL, gezien je dan door douane kosten je winst weer kwijt bent en toch nog steeds lang moet wachten.
Nu is mijn oog gevallen op een Smok Alien Kitje, ik gebruik momenteel eigenlijk vooral mijn Council of Vapor tanks, maar denk dat het wel weer eens tijd word voor iets nieuws, en dan het liefst iets waar ik zowel zelf coils voor kan maken als waar ook kant en klare in kunnen voor de momenten dat ik gewoon even makkelijk en snel wil.
En aangezien het al weer een tijdje geleden is dat ik vape hardware heb aangeschaft, nog tips waar te bestellen?
China is nog altijd veel goedkoper als NL natuurlijk, maar zo'n kitje gaat ook daar voor tussen 50 en 60 euro en heb geen zin in 'gedoe' met douane ivm de 22 euro regel... Dan bestel ik het liever in NL, gezien je dan door douane kosten je winst weer kwijt bent en toch nog steeds lang moet wachten.
Ik heb de smok alien met baby beast bij gearbest in de aanbieding gekocht, komt hier vaker in de aanbieding. Ik betaalde hierdoor maar 40 euro voor beide bij mekaar. Heb zelf nog nooit gehad dat ik import kosten moest betalen, dus schat die kans zeer klein. Het is echt een fijn setje, en het tankje was verrassend goed, al helemaal voor de prijsRFdeGroot schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:42:
Na 2 jaar trouwe dienst van mijn Vaporshark RDNA40 vind ik het wel weer eens tijd voor wat nieuws. Hij doet het nog steeds prima maar omdat ik de laatste tijd voornamelijk met subohm coils damp begint 40 Watt toch wat aan de krappe kant te worden.
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.