Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Gisteren een rda besteld:
http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_484049.html

Hoe is de kwaliteit en afwerking van hcigar.?

Merk dat ik mijn troll v2 25mm rda veel vaker pak dan mijn avocado 24. Deze zal dan ook snel in de verkoop gaan..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Iemand nog tips voor good life liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 19:01
Liber8 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 05:53:
Gisteren een rda besteld:
http://m.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_484049.html

Hoe is de kwaliteit en afwerking van hcigar.?

Merk dat ik mijn troll v2 25mm rda veel vaker pak dan mijn avocado 24. Deze zal dan ook snel in de verkoop gaan..
Zelf alleen maar positieve ervaringen met hcigar.
Tot nu toe alleen maar goede kwaliteit binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heb genoeg van A roken en wil E roken gaan proberen.

Ik rook nu Marlboro Silver Blue voormalig Philip Morris Blue en wil dezelfde rook smaak beleving hebben als deze sigaretten.

Tips, voor apparaat en liquids?

[ Voor 7% gewijzigd door Speedster op 16-01-2017 14:25 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet, het is gewoon niet als roken.
Apparaten: Evic vtc mini, eleaf pico. Kanger sub of toptank. Zijn leuke setjes samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Speedster schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:21:

Ik rook nu Marlboro Silver Blue voormalig Philip Morris Blue en wil dezelfde rook smaak beleving hebben als deze sigaretten.

Je zult nooit dezelfde smaak krijgen als het roken van tabak, en wees blij.
Wat mij heeft geholpen is de eerste 2/3 weken "tabak" smaak gerookt, daarna afwisselen naar andere smaakjes.

Op het begin zal het hoesten zijn, omdat de damp anders is als rook van sigaretten. Hier wen je vanzelf aan.
Na een maandje dampen ben je blij dat je van de sigaretten af bent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45
Iemand nog een goed adres voor base 50/50 6mg? Of eventueel 12? Zag bij e-dym wat opties, maar kwam op 23euro voor 700ml op 6mg.. moet goedkoper kunnen denk ik.

Tevens, de smaken van flavourart, is dat goed aan te raden? Nadeel is via e-dym weer maar 10ml flesjes.. gaat hard als je 10~15% moet gebruiken...

Inmiddels vorige week zaterdag laatste sigaret gerookt, nouja 3 hijsen en toen smaakte het al niet meer. Bevalt erg goed, nu ook wat meer mensen in me omgeving die mee doen, dat helpt ook goed. Zeker in de kroeg voelde het in het begin best gek.

[ Voor 28% gewijzigd door TerminalNL op 16-01-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Speedster schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:21:

Zelfde beleving: dan wil je een zogenaamd Mouth To Lung apparaat. Een goede instapper is bijvoorbeeld een Joyetech eGo AIO, of een wat luxere setup die gelijk ook wat steviger in de papieren loopt.

Ik zou dan voor een Joyetech eVic VTwo Mini gaan of een The Council of Vapor Mega Volt Box Mod of een eLeaf Pico (al dan niet in kit). Dit gecombineerd met een Nautilus tankje. Kost een hoop meer, is ook een hoop mogelijkheden extra en qua beleving een stuk beter.

Wat je wilt voorkomen is dat je nu een setup koopt die gemaakt is om als een sisha te gebruiken: direct naar je longen. Misschien (waarschijnlijk) wil je dat wel op de langere termijn, maar ermee beginnen raad ik niet aan.

Qua smaakbeleving: er is niet iets dat écht op rook lijkt zoals je dat gewend bent. Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant prima: als we eerlijk zijn is dat namelijk echt smerig. Het voordeel van dampen is dat je juist smaakjes kunt kiezen en er zijn echt supertoffe smaken te vinden.
Ik ben zelf met een eGo AIO van het roken af gekomen, met smaken als zoethout en kokos (mijn guilty pleasure).

Inmiddels heb ik heel andere smaken die ik fijn vind:
- Raspberry Truffle Shuffle
- Unicorn milk
- Allerhande fruitsmaken (mijn favo is nu bosbessen met framboos, zoet en zuur en een beetje astringerend)

Smaken moet je dus vooral gaan proberen :)
TerminalNL schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:50:
Iemand nog een goed adres voor base 50/50 6mg? Of eventueel 12? Zag bij e-dym wat opties, maar kwam op 23euro voor 700ml op 6mg.. moet goedkoper kunnen denk ik.

Tevens, de smaken van flavourart, is dat goed aan te raden? Nadeel is via e-dym weer maar 10ml flesjes.. gaat hard als je 10~15% moet gebruiken...
FA is heel moeilijk in grotere flessen te vinden helaas, ja in de US, maar dan mag je je kapot betalen aan verzend- en invoerkosten enzo.

50/50 moet je eigenlijk zelf met nicotine mixen, dat is echt het goedkoopst. Bij avoria, darkstar, lubrisolve of -mijn favo- Lucemill kan je de base en/of losse VG en PG kopen. Die hebben ook allemaal nicotine-oplossing waarmee je je base kunt verrijken. Ik heb nicotine van zowel Avoria als Lucemill (en nog een Amerikaanse onderweg), merk eigenlijk weinig verschil in smaak en kwaliteit.

Mocht je willen kan ik anders wel wat voor je mengen; als daar behoefte aan is kan ik best een voorraad aanleggen zelfs. Ik heb ruimte zat met nagenoeg lege vriezer in een schuur van >100m2 ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 16-01-2017 15:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oepsie, zie hierboven..

[ Voor 190% gewijzigd door Floor-is op 16-01-2017 15:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
[...]

FA is heel moeilijk in grotere flessen te vinden helaas, ja in de US, maar dan mag je je kapot betalen aan verzend- en invoerkosten enzo.

50/50 moet je eigenlijk zelf met nicotine mixen, dat is echt het goedkoopst. Bij avoria, darkstar, lubrisolve of -mijn favo- Lucemill kan je de base en/of losse VG en PG kopen. Die hebben ook allemaal nicotine-oplossing waarmee je je base kunt verrijken. Ik heb nicotine van zowel Avoria als Lucemill (en nog een Amerikaanse onderweg), merk eigenlijk weinig verschil in smaak en kwaliteit.

Mocht je willen kan ik anders wel wat voor je mengen; als daar behoefte aan is kan ik best een voorraad aanleggen zelfs. Ik heb ruimte zat met nagenoeg lege vriezer in een schuur van >100m2 ;)
Dat was inderdaad met een basis van 36mg 50/50 en bijmengen met 0mg naar 6mg.

Ik zal je even een bericht doen want misschien is dat wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Clavis schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:44:
Op het begin zal het hoesten zijn, omdat de damp anders is als rook van sigaretten. Hier wen je vanzelf aan.
Na een maandje dampen ben je blij dat je van de sigaretten af bent. _/-\o_
Hier wil ik nog aan toevoegen dat in sigaretten hoestonderdrukkers zitten die je bij het dampen niet hebt. Dus in principe zou een sigaret ook niet zo 'soepel' zijn als die is.

Ik kwam net thuis en zag een pakketje voor mijn kamer liggen. Mijn Smok Alien is binnen 8) Eerste indrukken: een apparaatje wat fijn in de hand ligt en niet belachelijk groot is, ondanks dat er twee batterijen in passen. Fijner dan de Joyetech Cuboid die ik al een tijd kwijt ben. Het scherm is mij wel wat te vol, maar dat is ook een kwestie van 'configure and forget', dus dat is niet heel erg. Wel is de boottijd en afsluittijd wat lang naar mijn mening. Dat samen met geen hardwarematige lockknop is erg jammer. Dat dit nog een probleem zou worden bij peuken 8)7

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Krentenbol schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Hier wil ik nog aan toevoegen dat in sigaretten hoestonderdrukkers zitten die je bij het dampen niet hebt. Dus in principe zou een sigaret ook niet zo 'soepel' zijn als die is.

Ik kwam net thuis en zag een pakketje voor mijn kamer liggen. Mijn Smok Alien is binnen 8) Eerste indrukken: een apparaatje wat fijn in de hand ligt en niet belachelijk groot is, ondanks dat er twee batterijen in passen. Fijner dan de Joyetech Cuboid die ik al een tijd kwijt ben. Het scherm is mij wel wat te vol, maar dat is ook een kwestie van 'configure and forget', dus dat is niet heel erg. Wel is de boottijd en afsluittijd wat lang naar mijn mening. Dat samen met geen hardwarematige lockknop is erg jammer. Dat dit nog een probleem zou worden bij peuken 8)7
Heb eventueel nog wel een Reuleaux 2/3 als je interesse hebt ;)

Ben zelf wel tevreden met de Alien. Fijn modje. Klein, voelt degelijk aan. Heb er nu 4221 puffs mee gedampt. Welke kleur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ohja, kleur inderdaad. Zwart met goud. Erg geslaagde combi IMO. Beetje stylisch zonder dat het bling bling is. En thanks voor je aanbod, maar ik denk dat dit wel een blijvertje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:26
Heeft iemand het al eens gepresteerd om de atomizer van de Ego ONE V2 stuk te krijgen? Deze doet, met verschillende heads, niets meer in combinatie met meerdere batterijen. De atomizer van een vriend doet het wel prima op mijn batterij dus het moet iets zijn in die atomizer zelf.. Maar hoe? :P
Fysiek lijkt 'ie in orde, maar bij het indrukken van de knop gaat het lampje knipperen terwijl de spanning voldoende is.

[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 16-01-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:24
TerminalNL schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:50:

In duitsland is inmiddels een ID check verplicht voor zover ik weet. Via savevape kun je nog 'normaal' kopen.

FlavourArt aroma's heb je niet veel van nodig, 15% net als bij tpa of capella ga je niet tegenkomen.

Overigens verkoopt chefs FA in 20 mls en flavourart.co.uk en flavourart italie verkoopt het in 100 mls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Iemand beide geprobeerd of in bezit?
Aspire Nautilus
Cubis tank (pro)

Vroeg me af als er veel verschil inzit.
Heb zelf de cubis tank en doet goed zn werk voor MTL vape.

Schijnt dat de Nautilus beter zou zijn?
Vroeg me af in welke aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:56
Domino schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:21:
[...]

In duitsland is inmiddels een ID check verplicht voor zover ik weet. Via savevape kun je nog 'normaal' kopen.

FlavourArt aroma's heb je niet veel van nodig, 15% net als bij tpa of capella ga je niet tegenkomen.

Overigens verkoopt chefs FA in 20 mls en flavourart.co.uk en flavourart italie verkoopt het in 100 mls.
Die ID check is ook een grap trouwens, een tijd geleden bij clubderdampfer wat besteld en die hadden het toen ook al. Ze willen maar delen hebben van de getallen combinaties die op een ID staan, Dus een google image search op "ausweis" is voldoende zolang je maar niet mevrouw Musterman gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Floor-is schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Zelfde beleving: dan wil je een zogenaamd Mouth To Lung apparaat. Een goede instapper is bijvoorbeeld een Joyetech eGo AIO, of een wat luxere setup die gelijk ook wat steviger in de papieren loopt.

Ik zou dan voor een Joyetech eVic VTwo Mini gaan of een The Council of Vapor Mega Volt Box Mod of een eLeaf Pico (al dan niet in kit). Dit gecombineerd met een Nautilus tankje. Kost een hoop meer, is ook een hoop mogelijkheden extra en qua beleving een stuk beter.

Wat je wilt voorkomen is dat je nu een setup koopt die gemaakt is om als een sisha te gebruiken: direct naar je longen. Misschien (waarschijnlijk) wil je dat wel op de langere termijn, maar ermee beginnen raad ik niet aan.

Qua smaakbeleving: er is niet iets dat écht op rook lijkt zoals je dat gewend bent. Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant prima: als we eerlijk zijn is dat namelijk echt smerig. Het voordeel van dampen is dat je juist smaakjes kunt kiezen en er zijn echt supertoffe smaken te vinden.
Ik ben zelf met een eGo AIO van het roken af gekomen, met smaken als zoethout en kokos (mijn guilty pleasure).

Inmiddels heb ik heel andere smaken die ik fijn vind:
- Raspberry Truffle Shuffle
- Unicorn milk
- Allerhande fruitsmaken (mijn favo is nu bosbessen met framboos, zoet en zuur en een beetje astringerend)

Smaken moet je dus vooral gaan proberen :)
Dank je wel voor de Tips. Ik ga ermee aan de gang en zal verslag doen hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:21
Ha mede-dampers!

Ik damp ook al enige tijd als vervanging voor het roken van sigaretten. Ik was geen hele heftige roker dus ben ook geen heftige damper (verbruik ongeveer 2 ml per dag).
Om het allemaal toch een beetje levendig te houden heb ik wat nieuwe damp hardware besteld en ben ik van plan wat te gaan experimenteren met smaken.
Als hardware ben ik uitgekomen op 2x de eleaf istick pico 75w, 1x een melo 3 tank voor DL en 1x Kabuki tank voor MTL. Ben vooral een DL damper maar vind MTL op zijn tijd ook wel lekker, dus beetje afwisselen zeg maar.
In de tussentijd ga ik eens een beetje op zoek naar wat er allemaal te doen is op het gebied van liquids, ik ben van plan mijn eigen liquids te gaan mengen dus zal hier nog wel eens met wat vragen komen!

In ieder geval leuk om te zien dat er zo'n actieve thread is hier op tweakers rondom het dampen!
Ik ga eens zien wat er hier reeds al over liquids geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
Hulp gevraagd met wicken :'(

Het plakje dat bij de Serpent Mini zat is op, dus had ik Kendo Cotton gekocht.
Maar alle wick pogingen tot nu toe smaken alsof er een vis in de tank zit :'( :'(

Na wat meer tutorial op te zoeken verwees iemand naar de instructies (oeps) om 2 seconden met liquid te vuren om het voordruppelen te versnellen.
Dus na redelijke wick (scottish roll, niet te los niet te vast door 2,5mm ID van 26g SS draad) probeerde ik net dat.
Met onderstaand vuurwerk tot gevolg:

[Video: https://drive.google.com/file/d/0B6Fx7g1Lq0wmd09IOFVmV0dqX0E/view?usp=sharing]

De liquid is Beard no 5, 60/40 3mg. Op bijgeleverde katoen heerlijke custard, nu pladijs met aardbijen.
Ik doe duidelijk iets serieus verkeerd, weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kendo vind ik zelf niks. Eentje met weinig bijsmaak (eerste 5 a 10 trekjes) is cotton baconV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Zie zojuist dit bericht langskomen op m'n Facebook feed: http://www.dailydot.com/debug/e-cig-vape-pen-explosion

Kan uit de foto's niet opmaken welke mod hij gebruikte, maar z'n batterij was een LG HG2 INR18650 LiMn 3000mAh. Vreemd, lijkt mij dat dit niet zomaar kan gebeuren? Weet natuurlijk ook niet of hij in de buurt kwam van de Ampere limiet van zijn batterij..

Edit: Backstory gevonden, hij gebruikte een ongereguleerde Mech. Verklaard een hoop.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977375_10155688821901679_4378046388607372480_n.jpg?oh=0a7d818e6bf0e39c22085167f4b1a04a&oe=5914AAC7

edit2: Lees hier dat hij zelf zijn coils bouwde. De coil die hij op het moment van de explosie gebruikte was er een met een weerstand van 0.06Ohm, dat plus een volle batterij op een ongereguleerde Mech is bijna 300Watt power en 70 Ampere terwijl de limiet van zijn batterij op 20 Amp zit. Eigen schuld dus.

[ Voor 40% gewijzigd door dubbeldekkert op 17-01-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:11
CallmeGod schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:15:
Iemand beide geprobeerd of in bezit?
Aspire Nautilus
Cubis tank (pro)

Vroeg me af als er veel verschil inzit.
Heb zelf de cubis tank en doet goed zn werk voor MTL vape.

Schijnt dat de Nautilus beter zou zijn?
Vroeg me af in welke aspect.
Met de gewone Cubis alvast, de Pro lijkt dit beter op te vangen maar die heb ik niet... Diens grootste nadeel vind ik de airflow instelling, doet eigenlijk niets tussen dicht en open. Nautilus heeft duidelijk verschillende standen.
Extra voordelen: vervangtankjes (in rvs of hollowed out), voor mijn gevoel minder "bad coils" recht uit het doosje. Ik vind hem ook meer smaak geven met de BVC organic cotton, YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
sobbereng schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:04:
Hulp gevraagd met wicken :'(

Het plakje dat bij de Serpent Mini zat is op, dus had ik Kendo Cotton gekocht.
Maar alle wick pogingen tot nu toe smaken alsof er een vis in de tank zit :'( :'(

Na wat meer tutorial op te zoeken verwees iemand naar de instructies (oeps) om 2 seconden met liquid te vuren om het voordruppelen te versnellen.
Dus na redelijke wick (scottish roll, niet te los niet te vast door 2,5mm ID van 26g SS draad) probeerde ik net dat.
Met onderstaand vuurwerk tot gevolg:

[video]

De liquid is Beard no 5, 60/40 3mg. Op bijgeleverde katoen heerlijke custard, nu pladijs met aardbijen.
Ik doe duidelijk iets serieus verkeerd, weet iemand wat?
Heb je de wick aan de bovenkant schuin afgeknipt ? Ik denk aan teveem wick of te hoge watt. Voor de wick staan er een aantal filmpjes op YT waar deze schuin word afgeknipt en dat heeft mij goed geholpen. Niet teveel niet te weinig inderdaad :) Je gebruikt 26g SS, hoeveel wendingen en op hoeveel ohm kom je uit ? En niet onbelangrijk op hoeveel watt ? Ik gebruik altijd een tool zoals bijv steam engine. Daar kan je goed zien wat de juiste watt instellingen zijn. Ik krijg zelf goede smaak uit de serpent met 24g kanthal 6 wendingen 0,5 ohm op 20-25 watt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
wouter_va schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:06:
[...]

Met de gewone Cubis alvast, de Pro lijkt dit beter op te vangen maar die heb ik niet... Diens grootste nadeel vind ik de airflow instelling, doet eigenlijk niets tussen dicht en open. Nautilus heeft duidelijk verschillende standen.
Extra voordelen: vervangtankjes (in rvs of hollowed out), voor mijn gevoel minder "bad coils" recht uit het doosje. Ik vind hem ook meer smaak geven met de BVC organic cotton, YMMV
Bedankt voor je bericht.
Ik heb zelf ook de normale Cubis versie ( Pro versie komt via buitenland binnenkort binnen).
Ik ga eerst de Pro versie testen en daarna eens kijken als ik een andere tank pak.

De Coils Claptom 1.5 ohm van joyetech zijn echt verschillend hoelang ik er mee doe.
Merk wel dat de dampproductie afneemt na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Gearloose schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:56:
Ha mede-dampers!

Ik damp ook al enige tijd als vervanging voor het roken van sigaretten. Ik was geen hele heftige roker dus ben ook geen heftige damper (verbruik ongeveer 2 ml per dag).
Om het allemaal toch een beetje levendig te houden heb ik wat nieuwe damp hardware besteld en ben ik van plan wat te gaan experimenteren met smaken.
Als hardware ben ik uitgekomen op 2x de eleaf istick pico 75w, 1x een melo 3 tank voor DL en 1x Kabuki tank voor MTL. Ben vooral een DL damper maar vind MTL op zijn tijd ook wel lekker, dus beetje afwisselen zeg maar.
In de tussentijd ga ik eens een beetje op zoek naar wat er allemaal te doen is op het gebied van liquids, ik ben van plan mijn eigen liquids te gaan mengen dus zal hier nog wel eens met wat vragen komen!

In ieder geval leuk om te zien dat er zo'n actieve thread is hier op tweakers rondom het dampen!
Ik ga eens zien wat er hier reeds al over liquids geschreven is.
Met de pico's heb je top modjes ! Ik heb er zelf ook 2 die ik super fijn vind.
Mocht je ooit klaar zijn met standaard coils kopen en ze zelf willen gaan maken kan ik je de augvape merlin aanraden. De merlin RTA past wel op de pico maar is niet in NL te krijgen. De merlin mini is net iets te groot voor de pico helaas, dus daarvoor zou je een andere mod moeten hebben. Maar buiten dat dit tankje een van de beste smaken geeft zitten er airflow plugjes bij. Zo kan je zowel MTL als DL dampen met deze tank.
En zelf DIY Liquid gaan maken is niet super moeilijk maar lees je wel goed in! En gebruik tools zoals e-liquid-recipes.com
En nog een tip: Chefs Flavours
Hier zijn veel lekkere one shot concentraties te vinden. Daar hoef je alleen nog PG VG en nic bij toe te voegen. Succes ermee !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:26
:( mijn smok treebox raakt maar niet verzonden. FT blijft de shipping date maar wijzigen. Staat nu op restocking.

Het is een buikgevoel, maar als ik door de cataloog blader lijkt het wel alsof ze momenteel niets in voorraad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:03:
:( mijn smok treebox raakt maar niet verzonden. FT blijft de shipping date maar wijzigen. Staat nu op restocking.

Het is een buikgevoel, maar als ik door de cataloog blader lijkt het wel alsof ze momenteel niets in voorraad hebben
Gisteren nog een stapeltje prefab coils verzonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:03:

Ik had dat met een Geekvape Avocado. Na ruim een maand wachten waarin de datum 3x werd vooruitgeschoven heb ik de bestelling geannuleerd en er wat anders voor in de plaats besteld. Aan orderpicken zijn ze ook nu nog niet toegekomen zo blijkt. Nee haast kunnen we ze niet van betichten, of het hebben van voorraad wellicht, dat kan ook inderdaad.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:09
Chinees nieuwjaar komt er ook aan, helpt vast ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Vorige week een Goon RDA bij FT besteld, en die is voor het weekend verzonden. Het kan natuurlijk zijn dat ze zelf elke keer niet geleverd krijgen op de afgesproken data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Deze week de Smok TFV4 Micro binnengekregen. Dampt heerlijk, wicken is wat lastiger als de toptank of subtank. Maar jezus, wat zuipt dat ding liquid zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nou, denk dat we in Nederland hetzelfde kunnen verwachten als in België, ze willen een online verkoop verbod en ook een verbod op zoete smaakjes. Vraag me af of ze wel een degelijk onderzoek hebben gedaan voordat ze dit echt gaan handhaven.

http://www.telegraaf.nl/b...shishapen_voor_18___.html

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Wel raar deze hetze tegen de vapingcommunity. Alcohol kan ook online worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zijn ze van de pot gerukt of omgekocht ?!
Wtf man gewoon alle credible onderzoeken negeren... Tuurlijk laat iedereen gewoon weer cigaretten dampen, want dat is veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Het gaat al lang niet meer over gezondheid.
Accijnzen is het keyword in dit geval.

Door het aan banden te leggen kunnen er makkelijk financiële restricties aan gekoppeld worden. Alles on het mom van een ontmoedigingsbeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
Net de eGo AIO aangeschaft en ermee aan de gang. Eerste indruk van damp gebeuren, een sigaret steek je op en als de sigaret op is dan ben je klaar. Dit is nooit klaar ...

Sapje meegekocht, boca dry, komt op mij over als hele dikke Gauloises.

Kijken wat mijn ega er van vindt. (die rookt shag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Domino schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:50:

Door het aan banden te leggen kunnen er makkelijk financiële restricties aan gekoppeld worden. Alles on het mom van een ontmoedigingsbeleid.
Inderdaad.. 18+ snap ik volkomen, geen reclame snap ik ook.. alleen alles maar aan banden leggen gaat echt niet helpen hoor.

Kids van 15/16 zijn nu tenslotte geheel gestopt met drinken, roken of softdrugs gebruiken. Oh wacht... gaat dus echt niks helpen.

Maargoed lang leven vrij verkeer in de eu zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Het hoeft ook niet 100% sluitend te zijn. Als 90% van de gebruikers netjes accijnzen op gaan hoesten is het doel bereikt.

Vergeet niet dat de meeste dampers (vrijwel alle) ex-rokers zijn waarvan ze nu erg veel belasting mislopen.

Ik pak mezelf maar even als voorbeeld. Damper sinds november '14, niet gerookte sigaretten volgens de stoppen app: 15000.

Da's een behoorlijke bak belastinggeld, volgens jellinek zelfs €0,23 per sigaret (peildatum 1-1-2015). In, wederom, mijn persoonlijke geval 15000x €0,23 = €3450.

Enig idee hoeveel mensen er roken in Nederland? Het schommelt een beetje rond de 20~25%, met een dalende trent. Gemiddeld roken ze een 14 sigaretten per dag. Dat is geen kattepis.

Geld regeert de wereld, het blijkt steeds maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Speedster schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:20:
Net de eGo AIO aangeschaft en ermee aan de gang. Eerste indruk van damp gebeuren, een sigaret steek je op en als de sigaret op is dan ben je klaar. Dit is nooit klaar ...
Bwah, ik was met sigaretten ook nooit klaar, als getraind kettingroker stak ik mijn sigaret aan met met de peuk van de vorige 8)7 .

Ik was zwaar verslaafd, werd 's nachts wakker voor een nicotine fix, en rookte op stressvolle momenten meer dan 2 pakjes per dag.

Wat alle wetgevers en mainstream media ook mogen beweren, ik ben er zeker van dat de e cig mijn leven drastisch verbeterd heeft.

mijn nicotine verslaving is niet weg, maar ik ervaar dagelijks de positieve gevolgen van een verbeterde algemene conditie dankzij mijn dampertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Domino schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:50:

Klopt zeker. Zie ook dit deel:
SP’er Van Gerven ziet het liefst dat Van Rijn in de nieuwe spelregels opneemt dat er een verbod komt op de online verkoop van e-sigaretten, omdat minderjarigen via deze weg vaak alsnog aan de voor hun verboden rookwaar kunnen komen.
Je kunt nu als minderjarige gewoon een tabakszaak in lopen en een pijp of vloeitjes zonder tabak kopen. Je kunt die pijp zelf toch niet roken? Of ja, wel. Maar als je het zo gaat bekijken kun je alles roken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens

Sapje meegekocht, boca dry, komt op mij over als hele dikke Gauloises.

Kijken wat mijn ega er van vindt. (die rookt shag)
Betrapte mezelf hier ook op... Wat op kantoor in ieder geval helpt, is meedampen met een roker, om in ieder geval een tijdsindicatie te hebben. En anders vertelt je keel het vanzelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20
Beste mede Tweakers,

Na alle jaren gerookt te hebben met de bijbehorende pogingen om te stoppen zit ik nu in een fase om te stoppen met roken dmv elektronisch roken. Waarom? Omdat ik op de momenten waarop ik niks te doen heb toch een pakje koop wanneer ik een poging tot stoppen doe. Zodoende begin ik weer met roken.

Aangezien elektronisch roken velen malen gezonder is dan een echte sigaret wil ik op deze manier proberen te voorkomen dat ik toch een pakje koop. Ik wil beginnen met het vapen van eliquid met een lage nicotine gehalte en uiteindelijk vapen zonder nicotine en hopen dat ik dan kan stoppen zonder drang naar een sigaret (in het meeste ideale geval). Dan heb ik altijd nog de elektronische sigaret die veel minder schadelijk is voor mij en mijn omgeving.

Met mijn eigen onderzoek op internet word ik niet echt bepaald wijzer hoe ik zou kunnen beginnen met vapen en welke e-sigaret ik moet aanschaffen. Ik heb geen budget voor een elektronische sigaret, maar ik wil hier niet overdreven veel voor gaan betalen. Ik zit er zelfs aan te denken om een naar een elektronische sigaretten zaak te gaan in het centrum van Den Haag om daar om advies te vragen, maar ik heb het gevoel dat ze me geen onafhankelijk advies gaan geven omdat ze toch hun zooi proberen te verkopen. Vandaar dat ik het hier wil proberen.

Welke elektronische sigaretten zijn jullie tevreden over? Welke geeft een goede hoeveelheid damp af? Welke smaken zijn jullie favoriet, op tabak na natuurlijk? Wat is een goed budget?

Ik weet natuurlijk dat het helemaal stoppen zonder elektronische sigaretten beter is, maar na de vele pogingen wil ik het toch op deze manier gaan proberen. Ik hoop dat ik hierdoor minder drang ga krijgen om een pakje te gaan kopen.

Ik ben serieus met mijn vraag en mijn poging tot minderen en stoppen dmv elektronisch roken. Ik verwacht dan ook een serieus antwoord. Ik ben niet thuis in de wereld van vapen, dat is wel te merken aan mijn bericht. Ik sta open voor tips/suggesties van lotgenoten. Ik hoop uiteindelijk gewoon te kunnen stoppen met roken.

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
LostInNight schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:02:
Beste mede Tweakers,

Na alle jaren gerookt te hebben met de bijbehorende pogingen om te stoppen zit ik nu in een fase om te stoppen met roken dmv elektronisch roken. Waarom? Omdat ik op de momenten waarop ik niks te doen heb toch een pakje koop wanneer ik een poging tot stoppen doe. Zodoende begin ik weer met roken.

Aangezien elektronisch roken velen malen gezonder is dan een echte sigaret wil ik op deze manier proberen te voorkomen dat ik toch een pakje koop. Ik wil beginnen met het vapen van eliquid met een lage nicotine gehalte en uiteindelijk vapen zonder nicotine en hopen dat ik dan kan stoppen zonder drang naar een sigaret (in het meeste ideale geval). Dan heb ik altijd nog de elektronische sigaret die veel minder schadelijk is voor mij en mijn omgeving.

Met mijn eigen onderzoek op internet word ik niet echt bepaald wijzer hoe ik zou kunnen beginnen met vapen en welke e-sigaret ik moet aanschaffen. Ik heb geen budget voor een elektronische sigaret, maar ik wil hier niet overdreven veel voor gaan betalen. Ik zit er zelfs aan te denken om een naar een elektronische sigaretten zaak te gaan in het centrum van Den Haag om daar om advies te vragen, maar ik heb het gevoel dat ze me geen onafhankelijk advies gaan geven omdat ze toch hun zooi proberen te verkopen. Vandaar dat ik het hier wil proberen.

Welke elektronische sigaretten zijn jullie tevreden over? Welke geeft een goede hoeveelheid damp af? Welke smaken zijn jullie favoriet, op tabak na natuurlijk? Wat is een goed budget?

Ik weet natuurlijk dat het helemaal stoppen zonder elektronische sigaretten beter is, maar na de vele pogingen wil ik het toch op deze manier gaan proberen. Ik hoop dat ik hierdoor minder drang ga krijgen om een pakje te gaan kopen.

Ik ben serieus met mijn vraag en mijn poging tot minderen en stoppen dmv elektronisch roken. Ik verwacht dan ook een serieus antwoord. Ik ben niet thuis in de wereld van vapen, dat is wel te merken aan mijn bericht. Ik sta open voor tips/suggesties van lotgenoten. Ik hoop uiteindelijk gewoon te kunnen stoppen met roken.

Alvast bedankt! ;)
Hallo iiMS0Raw,

Welkom in ons dampwerreldje.

Ik mag mijzelf een ervaren damper noemen, damp nu zo'n 3jaar en heb heel veel verschillende setjes/mods/atomizers(tankjes) geprobeerd van verschillend merken.
Ik heb momenteel zelf verschillende elektronische sigaretten, welke ik afwissel.
Ik heb een eleaf 60watt TC boxmod, Eleaf Pico 75 watt TC boxmodd, en een Smok Alien 220watt TC Boxmod.
Ook heb ik verschillende tankjes en RDA's en een RDTA :
* Eleaf Melo
* COV Vengeance
* Smok TFV8 Baby Beast
* Goon RDA
* Mad Dog RDA
* IJOY Limitless Plus RDTA

Als beginnende damper zal ik een Eleaf Pico ism melo 3 tankje adviseren. Deze bevalt mij voor alledaags gebruik heel erg goed en is makkelijk in gebruik.
Damp productie is prima (Hangt ook af in welke verhouding je liquid gemengd is, maar daar kom ik zo nog even op terug).

Ik zou de EGO setjes overslaan, dit is leuk voor een week, maar daarna begint vaak te ellende qua lekken en smaak/damp is niet optimaal. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is geweest. Daarnaast kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
De pico eleaf ism melo 3 kost ongeveer €60,- op internet, met een losse batterij erbij ben je ongeveer €70,- kwijt. Hier zul je zeker geen miskoop aan doen.

Smaakjes zijn een persoonlijke kwestie, als overstap van sigaretten naar dampen heb ik eerst tabakssmaken geprobeerd. Deze bevielen mij allemaal niet. In het begin zoek je iets wat te vergelijken is met een sigaret, maar dat is het gewoon niet. Dit kun je dus ook beter gelijk vergeten. Een tip is om direct te stoppen met sigaretten als je begint met dampen.

Persoonlijk ben ik gek op de fruitige smaken, maar ook donut van dragon vape heb ik altijd als erg lekker beschouwd.
Tegenwoordig maak ik mijn liquid zelf waarmee je eindeloos kunt variëren.

Ik noemde net ook al de verhouding van je liquid.
Deze wordt weergegeven als PG/VG

PG is dunner qua densiteit. Deze stof zorgt voor de prikkel (throathit) in de keel.
VG is dikker, en is erg zacht voor de keel. VG zorgt ook voor de dikkere wolken.

Het is ook persoonlijk wat je zelf fijn vindt en wat je zoekt in het dampen.
Zelf maak ik mijn liquids nu standaard op 30/70 PG/VG.
Om te beginnen zal ik 50/50 aanraden.

Mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een PM of stel ze hier. Wij zijn er om je te helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook een beginnend damper met de bedoeling te stoppen met het roken van gewone sigaretten (22 jaar gerookt).

Drie dagen geleden (17/02/17) toestel aangeschaft (Eleaf iStick Pico 75W) samen met Heisenberg van Vampire Vape.

Woensdagmorgen toch nog maar een gewone sigaret gerookt (Pallmall menthol), vooral uit gewoonte. De rest van de voormiddag enkel gevaped. Na het middageten opnieuw een gewone sigaret gerookt, echter ervaarde ik dit plots als degoutant. Dit was dan ook de laatste sigaret die ik gerookt heb (18/02/17).

Het is in het begin even zoeken naar het juiste nicotinegehalte in de liquid (ben een paar moeten teruggaan naar de winkel). Sinds vandaag meng ik 12mg met 6mg, dit lijkt voldoende te zijn om mij voldoening te geven na enkele pufjes en zodoende niet de ene tank na de andere te dampen in tegenstelling tot de eerste twee volle dagen.

De inhoud van het standaard tankje (Melo III) dat bij het toestel geleverd word viel mij wel wat tegen. Ook het vullen ervan ervoer ik als lastig en met een hoop gesmos.
Gisteren dan ook een ander tankje gekocht (Cleito van Aspire) en dit bevalt prima. Inhoud van 3,5ml en gewoon langs boven te vullen.

Binnenkort eens experimenteren met andere smaakjes. Aanbevelingen welkom (geen tabaksmaak aub want ook dat vond ik vies smaken) alhoewel ik denk in de fruitige/munt smaken te blijven.

Al bij al zeer tevreden van mijn aankoop en na die laatste sigaret ook helemaal geen zin meer in gewone sigaretten, meer nog, nu vind IK zelf dat het stinkt. Ideaal dus :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Timpieturner schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:26:
8< 8<

[i]Ik mag mijzelf een ervaren damper noemen, damp nu zo'n 3jaar en heb heel veel verschillende setjes/mods/atomizers(tankjes) geprobeerd van verschillend merken.
Ik heb momenteel zelf verschillende elektronische sigaretten, welke ik afwissel.
Ik heb een eleaf 60watt TC boxmod, Eleaf Pico 75 watt TC boxmodd, en een Smok Alien 220watt TC Boxmod.
* Eleaf Melo
* COV Vengeance
* Smok TFV8 Baby Beast
* Goon RDA
* Mad Dog RDA
Bovenstaande lijst is wel een boel spul die voor een beginner niet echt zal werken. ;)
Als beginnende damper zal ik een Eleaf Pico ism melo 3 tankje adviseren. Deze bevalt mij voor alledaags gebruik heel erg goed en is makkelijk in gebruik.
Damp productie is prima (Hangt ook af in welke verhouding je liquid gemengd is, maar daar kom ik zo nog even op terug).
Let wel: met deze setup moet je direct de damp naar je longen inhaleren.. Dat is, zeker in het begin, niet voor iedereen weggelegd. :)
Ik zou de EGO setjes overslaan, dit is leuk voor een week, maar daarna begint vaak te ellende qua lekken en smaak/damp is niet optimaal. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is geweest. Daarnaast kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
De pico eleaf ism melo 3 kost ongeveer €60,- op internet, met een losse batterij erbij ben je ongeveer €70,- kwijt. Hier zul je zeker geen miskoop aan doen.
Ik zou absoluut wel een eGo AIO kopen, die dingen kosten bijna niks (rond €20 in China, rond €30 in NL). En op Timpie na heb ik nog niemand gehoord over lekken..
Die PICO is in China overigens relatief duur met €45-55. De batterijen kan je het beste bij nkon.nl kopen, en dan de Samsung 30Q, LG HG2, Sony VTC5 of VTC6.
Smaakjes zijn een persoonlijke kwestie, als overstap van sigaretten naar dampen heb ik eerst tabakssmaken geprobeerd. Deze bevielen mij allemaal niet. In het begin zoek je iets wat te vergelijken is met een sigaret, maar dat is het gewoon niet. Dit kun je dus ook beter gelijk vergeten. Een tip is om direct te stoppen met sigaretten als je begint met dampen.

Persoonlijk ben ik gek op de fruitige smaken, maar ook donut van dragon vape heb ik altijd als erg lekker beschouwd.
Ook ik maak zelf m'n liquids, er zijn zo belachelijk veel smaken dat je absoluut de weg kwijt kunt raken. Aan nieuwe dampers geef ik meestal de tip om één goed merk uit te kiezen en van hen uit verschillende groepen wat smaken, of een starterpack oid. Je gaat in het begin absoluut liquid weggooien, doe je niks aan.

PG is dunner qua densiteit. Deze stof zorgt voor de prikkel (throathit) in de keel.
VG is dikker, en is erg zacht voor de keel. VG zorgt ook voor de dikkere wolken.

Mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een PM of stel ze hier. Wij zijn er om je te helpen! :)
[/i]
Als je begint met een setje als een eGo, dan zou ik niet meer VG dan 50% doen. De coils kunnen dat moeilijk aan namelijk. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bruiser schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:13:
Hier ook een beginnend damper met de bedoeling te stoppen met het roken van gewone sigaretten (22 jaar gerookt).
Top! Ik heb er 21 jaar op zitten, toen ik eenmaal de juiste setup had was ik in een kwestie van een paar dagen van de stinkies af! Blijf doorzetten, het gaat je lukken.
Drie dagen geleden (17/02/17) toestel aangeschaft (Eleaf iStick Pico 75W) samen met Heisenberg van Vampire Vape.

Woensdagmorgen toch nog maar een gewone sigaret gerookt (Pallmall menthol), vooral uit gewoonte. De rest van de voormiddag enkel gevaped. Na het middageten opnieuw een gewone sigaret gerookt, echter ervaarde ik dit plots als degoutant. Dit was dan ook de laatste sigaret die ik gerookt heb (18/02/17).
Volgende maand? :P Maar je merkt inderdaad al snel dat je de smaak weerzinwekkend vind, dat is absoluut goed!
De Pico heb ik zelf ook, er zit wel echt heftig verschil in die machines hoor.. Ik had een AIO, die echt fijn is voor als je via de mond inhaleert (MTL), de Melo3 mini is wel fijner voor direct naar de longen (DL), maar nu ik een apparaat met een andere opbouw en veel meer airflow heb.. Is dat weer veel fijner.
Het is in het begin even zoeken naar het juiste nicotinegehalte in de liquid (ben een paar moeten teruggaan naar de winkel). Sinds vandaag meng ik 12mg met 6mg, dit lijkt voldoende te zijn om mij voldoening te geven na enkele pufjes en zodoende niet de ene tank na de andere te dampen in tegenstelling tot de eerste twee volle dagen.
9mg dus, dat is op zich nog best stevig voor een DL-setup zoals je gebruikt. Probeer over een paar weken naar 6mg te gaan zou ik je willen adviseren. (Ik damp nu op 3mg, na de stappen 12-9-6 te hebben gedaan in zéér korte tijd)
De inhoud van het standaard tankje (Melo III) dat bij het toestel geleverd word viel mij wel wat tegen. Ook het vullen ervan ervoer ik als lastig en met een hoop gesmos.
Gisteren dan ook een ander tankje gekocht (Cleito van Aspire) en dit bevalt prima. Inhoud van 3,5ml en gewoon langs boven te vullen.
Top, zolang jij blij bent is het goed. Zo simpel is het :)
Binnenkort eens experimenteren met andere smaakjes. Aanbevelingen welkom (geen tabaksmaak aub want ook dat vond ik vies smaken) alhoewel ik denk in de fruitige/munt smaken te blijven.

Al bij al zeer tevreden van mijn aankoop en na die laatste sigaret ook helemaal geen zin meer in gewone sigaretten, meer nog, nu vind IK zelf dat het stinkt. Ideaal dus :)
Andere smaken:
My man van One hit wonder of een goede clone, zoals de beste van Wayne Walker (DIYorDIE).

Mustard Milk van Fizzmustard, feitelijk aarbei+room en dat is een van de meer verkochte smaken.

Misschien wel de beste custard-smaak die je krijgen kunt.

Cinnamon Cream, ik ben zelf nogal gek van kaneel en creme-combi's. Eigenlijk vind ik appeltaart zonder de appel het lekkerst dat er is, vooral omdat ik nog geen lekkere appel heb gevonden :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:55:
Aanbevelingen welkom (geen tabaksmaak aub want ook dat vond ik vies smaken) alhoewel ik denk in de fruitige/munt smaken te blijven.
[url=://diyordievaping.com/2015/11/20/lets-mix-misty-a-mixed-berry-juice-candy-recipe/ ]Misty[/url], verrassend goed. Ik heb alleen de boysenberry vervangen door forest fruit van flavour art.

Wat betreft je appel: fuji met amber (beide fa), heb er ooit eentje gemaakt:

Apple Pie (FA) 1.5%
Cinnamon Ceylon (FA) 0.5%
Custard (FA) 1%
Fuji Apple (FA) 1%
Liquid Amber (FA) 0.5%
Vienna Cream (FA) 0.5%

En ja, ik ben fan van Flavour Art ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik van TFA en CAP :P
En ik had de quote-tag stuk gemaakt, dus je bent eigenlijk de vraag van een ander aan het beantwoorden ;)

Ik vind zelf de My Man clone van Wayne Walker erg fijn, iets fijner nog dan Mustard Milk die ik nu ook veel damp. (Zo fijn dat ik genoeg concentraten onderweg heb om er liters van te maken ;))
Heb nog een aantal dingen die aan het steepen zijn, wat exotischer met smaken als mango, ananas, kokos, chocolade en ik heb een peer-smaak die heel goed ruikt maar een vrij zwak smaakprofiel heeft. :)
Dan heb ik nog een bergje one-shots in bestelling staan om te kijken of dat iets is dat ik wil gaan vapen of dat ik voor anderen maken kan.

Als iemand trouwens nog behoefte heeft aan VG/PG/Nicotine, eventueel pre-mixed.. Laat het even weten, ik ben van plan voor eind komende week een bestelling te gaan doen. De verzendkosten zijn vast, maar vrij hoog. Dus het maakt niet uit of ik 1l PG koop, of 2x50l :P

[ Voor 35% gewijzigd door Floor-is op 21-01-2017 13:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Ik draai de afgelopen dagen vertical coils voor mijn Subtank Mini RBA deck. 24 Gauge Kanthal met 5,5 wraps op 3mm komt hij uit op 0,5/0,6 Ohm. Stripje katoen eromheen wikkelen, juice channels opvullen met een dotje katoen en hij gaat als een malle. De smaak is nog beter dan de OCC Vertical coils van Kanger zelf, 35Watt en gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door dubbeldekkert op 21-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:54
Ik denk dat ik mijn laatste mech gekocht heb voor een tijdje. (haha) Een AV Timekeeper clone met een Avid Lyfe Wide Bore Captain Cap II . Wát een ding. Lekker zwaar, maar niet té. Airflow is perfect, makkelijk te bouwen en een top-switch. Met $36 de beste investering in vapen tot nu toe voor mij. Met Tickle Me Pink er in, 3MG, van Chefs Vapour. Héérlijk. De eenvoud van een mech is zó fijn: coil er in en gáán.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

JL Koppelle schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:34:
Ik denk dat ik mijn laatste mech gekocht heb voor een tijdje. (haha) Een AV Timekeeper clone met een Avid Lyfe Wide Bore Captain Cap II . Wát een ding. Lekker zwaar, maar niet té. Airflow is perfect, makkelijk te bouwen en een top-switch. Met $36 de beste investering in vapen tot nu toe voor mij. Met Tickle Me Pink er in, 3MG, van Chefs Vapour. Héérlijk. De eenvoud van een mech is zó fijn: coil er in en gáán.
En toch ben ik van mening dat een mech geen enkel noodzaak meer heeft. Een mod kan meer power leveren bovendien. (En TC op basis van de door jou gekozen draad etc.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:54
Floor-is schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:23:
[...]

En toch ben ik van mening dat een mech geen enkel noodzaak meer heeft. Een mod kan meer power leveren bovendien. (En TC op basis van de door jou gekozen draad etc.)
Kijk: en dat is dus wat vapen zo vet maakt! Voor iedereen is er iets! Zolang je niet gewoon meer rookt is het win-win voor mij. Het is goedkoper, beter voor je en waar je als Luckies/Marlboro/etc roker altijd hetzelfde rookt, kan je soms een mech, soms tc, soms vw, soms drippen, soms rta, etc doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Je kan natuurlijk ook je verantwoordelijkheid nemen :F . Met een beetje logisch denkwerk moet het je vast lukken een aantal trekjes of tijdslimiet per dampsessie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Bruiser schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:13:
Euh, een melo en een cleito hebben toch beide de zelfde manier van vullen ? Het design van beide is op de afmeting na, exact het zelfde. (voor zover ik weet hebben ze beiden het basis design van de kanger subtank gepikt )

Ik ben zelf een melo gebruiker en kan me niet voorstellen hoe je er in slaagt om er een boeltje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 08:35
Domino schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:16:
Het hoeft ook niet 100% sluitend te zijn. Als 90% van de gebruikers netjes accijnzen op gaan hoesten is het doel bereikt.

Vergeet niet dat de meeste dampers (vrijwel alle) ex-rokers zijn waarvan ze nu erg veel belasting mislopen.

Ik pak mezelf maar even als voorbeeld. Damper sinds november '14, niet gerookte sigaretten volgens de stoppen app: 15000.

Da's een behoorlijke bak belastinggeld, volgens jellinek zelfs €0,23 per sigaret (peildatum 1-1-2015). In, wederom, mijn persoonlijke geval 15000x €0,23 = €3450.

Enig idee hoeveel mensen er roken in Nederland? Het schommelt een beetje rond de 20~25%, met een dalende trent. Gemiddeld roken ze een 14 sigaretten per dag. Dat is geen kattepis.

Geld regeert de wereld, het blijkt steeds maar weer.
Quote for truth.
kijk naar de verhoogde accijnzen die dienden betaald te worden op alcohol.
Gevolg: iedere belg ging z'n sterke drank gaan kopen net over de grens (Frankrijk/Duitsland/Nederland).
Een maatregel die zoveel miljoenen euro's zouden moeten opbrengen, bleek hen zoveel miljoenen euro's aan verlies te kosten.

En dan na een paar maanden stelt de minister het volgende voor: de accijnzen voor alcohol opnieuw verlagen.
:F En dan nog durven beweren dat die verhoogde accijnzen indertijd geen platte belastingverhoging was, maar voor een goede gezondheid moesten zorgen.

Ivm accijnzen op vapers.
De populariteit onder de jeugd voor het vapen.
Waar vroeger sigaretten 'cool' waren, is nu vapen 'cool' onder de jeugd. Gevolg: tientallen scholieren lopen te pronken met hun vape toestellen. Denken dat zoete rook inademen niet ongezond is.
Het is wel degelijk ongezond. (wel minder ongezond dan sigaretten roken).
+ Er is geen economie gebouwd rond het vapen. Dus nu is het gemakkelijk wetten in te stellen, die voor regulatie zorgen, zonder dat dit een grote binnenlandse economie zal treffen.

Terwijl de alcohol economie in België gigantisch is. Ontzettend veel brouwerijen, mensen die werken bij AB inbev. Dat zijn 10 000'en jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Afgelopen dagen nogal vaak last van dryhits met me Ego AIO :/ Doe eigenlijk niks anders, maar gaat aardig hard zo met de coils.
Heb de standaard 0.6ohm coils, netjes van te voren in druppelen, erna 5minuten laten staan in elkaar en tankje niet te leeg.

Liqued is 50/50 met zowel zoetere smaken alsook mint/menthol.

Edit; correctie, de huidige die er in zit is op 80%PG basis en die ik verder gebruikte ook op 2 na. Fijn een stenen winkel die maar gewoon ja zegt als je vraagt of het 50/50 is :X

En even inlezen leerde me dat het vaker voorkomt omdat de PG te snel verdampt als de coil warmer word.
Ook een "verbrande" coil opengehaald waarvan dus inderdaad de wick niet verbrand van was maar alleen zwarte aanslag op de gloeispiraal.

Gelukkig komen morgen wat nieuwe liqueds binnen die wel 50/50 zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door TerminalNL op 22-01-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20
Qinshi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Quote for truth.
kijk naar de verhoogde accijnzen die dienden betaald te worden op alcohol.
Gevolg: iedere belg ging z'n sterke drank gaan kopen net over de grens (Frankrijk/Duitsland/Nederland).
Een maatregel die zoveel miljoenen euro's zouden moeten opbrengen, bleek hen zoveel miljoenen euro's aan verlies te kosten.

En dan na een paar maanden stelt de minister het volgende voor: de accijnzen voor alcohol opnieuw verlagen.
:F En dan nog durven beweren dat die verhoogde accijnzen indertijd geen platte belastingverhoging was, maar voor een goede gezondheid moesten zorgen.

Ivm accijnzen op vapers.
De populariteit onder de jeugd voor het vapen.
Waar vroeger sigaretten 'cool' waren, is nu vapen 'cool' onder de jeugd. Gevolg: tientallen scholieren lopen te pronken met hun vape toestellen. Denken dat zoete rook inademen niet ongezond is.
Het is wel degelijk ongezond. (wel minder ongezond dan sigaretten roken).
+ Er is geen economie gebouwd rond het vapen. Dus nu is het gemakkelijk wetten in te stellen, die voor regulatie zorgen, zonder dat dit een grote binnenlandse economie zal treffen.

Terwijl de alcohol economie in België gigantisch is. Ontzettend veel brouwerijen, mensen die werken bij AB inbev. Dat zijn 10 000'en jobs.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Mocht het in Nederland te duur worden, dan zou ik ook in het buitenland mijn aankopen doen.
Timpieturner schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Hallo iiMS0Raw,

Welkom in ons dampwerreldje.

Ik mag mijzelf een ervaren damper noemen, damp nu zo'n 3jaar en heb heel veel verschillende setjes/mods/atomizers(tankjes) geprobeerd van verschillend merken.
* Eleaf Melo
* COV Vengeance
* Smok TFV8 Baby Beast
* Goon RDA
* Mad Dog RDA

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb er super veel aan gehad! Ik heb wel online lopen zoeken naar lekkere liquids, maar over PG/VG waardes staat niet altijd veel beschreven en anders bevatten ze veel PG en weinig VG. Ik heb begrepen uit mijn onderzoek dat ook hoe meer nicotine er in de liquid zit, des te meer je die throathit voelt door de PG. Klopt dit?

Als laatste, waar halen jullie allemaal je liquids vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Het is eigenlijk een combinatie van die 2, heb ik gemerkt. Dezelfde liquid maar dan met en zonder nicotine voelen anders aan, maar ook vloeistoffen met hogere PG waardes dan lagere. 50/50 is de gulden middenweg en dan veelal ongeacht nicotine. Ik zou zelf aanbevelen om eerst op zoek te gaan naar het juiste nicotinegehalte (het heeft mij best wat flesjes 12 gekost om erachter te komen dat 18 of mix 12/18 voor mij het beste is) en vervolgens met smaken te experimenteren. En dat kan dan ook op allerlei manieren, handigst is een proefpakketje met 5ml flesjes, dan zijn miskopen nog meer te overzien. Vervolgens heb je een beetje in de gaten welke smaken je het beste liggen, om vanuit daar weer verder te gaan.
Wat ook nog een wereld van verschil maakt, is de weerstand van de coil. Heb hier een aantal vloeistoffen die met de 0.5ohm beter gaan, en andere met de 1.0ohm.
Toegegeven, de eerste tijd experimenteren heeft even wat hogere kosten, en soms zelfs miskopen... Maar daarna zal t in alle opzichten dik winnen van de stinkies.

Tot nu toe heb ik al m'n liquids gehaald bij rookwinkel.nl (gebruik actiecode AP35HZ97 voor 5% korting - algemene code dus geen referral). Echter lijken zij op liquid gebied - op de huismerken na - vrij vlot van assortiment te wisselen. Maar er zijn nog veel meer winkels, zie ook startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoi hoi, vraagje.

Gebruik nu al een paar weken de Eleaf Pico i.c.m. Melo 3. Zit nu een 0.5 (om en nabij, leest 0.46) Ohm coil in. Op de één of andere manier heb ik het idee dat hij wat 'laat' op gang komt; natuurlijk heeft hij heel kort nodig om goed te verhitten, maar na het drukken duurt het voor mijn gevoel langer dan toen 'ie nieuw was voordat ik echt kan dampen. Verder heb ik het idee dat een 0.3 Ohm coil me toch wat meer power gaf op een lager wattage, gek genoeg.

Welk wattage gebruiken jullie op 0.5 Ohm? Zit zelf eigenlijk net als met 0.3 tussen de 30-40.

E: Oh en om even in te haken op de discussie hierboven; welke juice je prettig vindt is inderdaad een kwestie van proberen. Ik heb altijd 6mg nicotine gerookt, nu ik de Pico heb waarmee je makkelijk direct op de long kan roken vind ik 3mg ook prettig, met 6mg merkte ik snel dat ik wat teveel nicotine binnen kreeg, al is het ook best prima omdat je dan wat minder rookt :P. Zelf vaak zat missers gekocht (recentelijk nog), maar zo weet je wel wat je lekker vindt en kun je smaken bij voorbaat al afschrijven hier en daar. Zo hou ik vooral van frisse smaken, het liefst wat zoetig, terwijl er ook heel veel 'zwaardere' smaken op de markt zijn; vaak tabak/gebak-smaakjes (niet allemaal natuurlijk).

Ik koop m'n liquids bij e-cigsmart in Den Haag. Goed personeel die ook nog eens van allerlei merken coils verkopen (o.a. voor Joyetech, Eleaf, Justfog) en een fijn aanbod hebben. Sommige smaken die niet goed ontvangen worden gooien ze er uit, maar ze hebben vaak zat nieuws. Bestel ook wel eens wat via internet maar dat valt me vaak toch tegen, ik proef liever van te voren (als ik iets nieuws probeer).

[ Voor 50% gewijzigd door Thomas op 22-01-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Thomas schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:56:
Hoi hoi, vraagje.

Gebruik nu al een paar weken de Eleaf Pico i.c.m. Melo 3. Zit nu een 0.5 (om en nabij, leest 0.46) Ohm coil in. Op de één of andere manier heb ik het idee dat hij wat 'laat' op gang komt; natuurlijk heeft hij heel kort nodig om goed te verhitten, maar na het drukken duurt het voor mijn gevoel langer dan toen 'ie nieuw was voordat ik echt kan dampen. Verder heb ik het idee dat een 0.3 Ohm coil me toch wat meer power gaf op een lager wattage, gek genoeg.

Welk wattage gebruiken jullie op 0.5 Ohm? Zit zelf eigenlijk net als met 0.3 tussen de 30-40.

E: Oh en om even in te haken op de discussie hierboven; welke juice je prettig vindt is inderdaad een kwestie van proberen. Ik heb altijd 6mg nicotine gerookt, nu ik de Pico heb waarmee je makkelijk direct op de long kan roken vind ik 3mg ook prettig, met 6mg merkte ik snel dat ik wat teveel nicotine binnen kreeg, al is het ook best prima omdat je dan wat minder rookt :P. Zelf vaak zat missers gekocht (recentelijk nog), maar zo weet je wel wat je lekker vindt en kun je smaken bij voorbaat al afschrijven hier en daar. Zo hou ik vooral van frisse smaken, het liefst wat zoetig, terwijl er ook heel veel 'zwaardere' smaken op de markt zijn; vaak tabak/gebak-smaakjes (niet allemaal natuurlijk).

Ik koop m'n liquids bij e-cigsmart in Den Haag. Goed personeel die ook nog eens van allerlei merken coils verkopen (o.a. voor Joyetech, Eleaf, Justfog) en een fijn aanbod hebben. Sommige smaken die niet goed ontvangen worden gooien ze er uit, maar ze hebben vaak zat nieuws. Bestel ook wel eens wat via internet maar dat valt me vaak toch tegen, ik proef liever van te voren (als ik iets nieuws probeer).
Heb je in al die tijd al eens een coil vervangen ? Die dingen verslijten.
residu bouwt op, op de coil, katoen verbrand,...
Zelf plaats ik ongeveer elke week een andere coil.

Ivm het wattage, dat hangt af van welke liquid ik gebruik. meestal ergens tussen 30 en 55 watt ( 0.3 ohm)

Qua tegenvallers, ik heb hier een hele tupperware box vol. Na een tijdje probeer ik ze nog eens, zelfs pre made liquids moeten soms nog een tijdje steepen
Als het me dan nog niet bevalt geef ik ze weg of ruil ik ze met andere dampers in mijn vriendekring

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 22-01-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

justmike schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Heb je in al die tijd al eens een coil vervangen ? Die dingen verslijten.
residu bouwt op, op de coil, katoen verbrand,...
Zelf plaats ik ongeveer elke week een andere coil.

Ivm het wattage, dat hangt af van welke liquid ik gebruik. meestal ergens tussen 30 en 55 watt ( 0.3 ohm)
Jep. Heb 'm 2 weken en de 0.3 Ohm enkele dagen terug vervangen voor de 0.5 waarmee het 'probleem' begon. Misschien een slechte coil of misschien valt het me gewoon net pas op dat hij wat trager is dan m'n oude ego aio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Thomas schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Jep. Heb 'm 2 weken en de 0.3 Ohm enkele dagen terug vervangen voor de 0.5 waarmee het 'probleem' begon. Misschien een slechte coil of misschien valt het me gewoon net pas op dat hij wat trager is dan m'n oude ego aio.
die 0.5 heeft natuurlijk wel meer tijd nodig om op te warmen door de hogere weerstand, misschien zit daar het "probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er is wel degelijk een verschil tussen het vullen van een melo3 en een cleito. De melo moet ik van de batterijhouder (mod?) afhalen, omdraaien, openen, vullen en dan alles in omgekeerde volgorde. De cleito draai ik gewoon van boven open, vullen en terug dicht.

Maar... m'n cleito lekt enorm heb ik gemerkt, langs de gaten waar de lucht wordt aangezogen. Eerst dacht ik dat ik iets mis had gedaan maar het blijft gebeuren, zeer hatelijk :(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bruiser schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:46:
Er is wel degelijk een verschil tussen het vullen van een melo3 en een cleito. De melo moet ik van de batterijhouder (mod?) afhalen, omdraaien, openen, vullen en dan alles in omgekeerde volgorde. De cleito draai ik gewoon van boven open, vullen en terug dicht.

Maar... m'n cleito lekt enorm heb ik gemerkt, langs de gaten waar de lucht wordt aangezogen. Eerst dacht ik dat ik iets mis had gedaan maar het blijft gebeuren, zeer hatelijk :(
Mijn Melo3 kan ik gewoon van boven af vullen.

Afbeeldingslocatie: https://ea-sigaret.nl/wp-content/uploads/2016/04/eLeaf-iStick-Pico-Full-Kit-inkl-Melo-3-75W-TC_b4-e1462606126870.gif

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
LostInNight schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb er super veel aan gehad! Ik heb wel online lopen zoeken naar lekkere liquids, maar over PG/VG waardes staat niet altijd veel beschreven en anders bevatten ze veel PG en weinig VG. Ik heb begrepen uit mijn onderzoek dat ook hoe meer nicotine er in de liquid zit, des te meer je die throathit voelt door de PG. Klopt dit?

Als laatste, waar halen jullie allemaal je liquids vandaan?
Graag gedaan, de throathit wordt idd veroorzaakt door de PG in combinatie met uiteraard de nicotine. Ook je weestand(Coil) speelt hierbij een rol. Bij het sub-ohmen (weerstand <1.0), zal de throatit sterker zijn dan bij een weerstand van bijvoorbeeld 1.6ohm, met dezelfde liquid.

Het is erg persoonlijk wat je fijn vind, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een verhouding van 30/70 pg/vg met 3mg of 6mg nicotine. In het begin is het gewoon een beetje experimenteren.

Soms kun je bij vapeshops liquid 'proeven' en uitproberen voordat je daadwerkelijk een flesje koopt.
Misschien kun je hier eens langsgaan om uit te proberen wat je echt fijn vind. Qua verhouding en sterkte in nicotine.

Mijn liquids haalde ik eerder bij zwoofs.nl, of in de lokale vapeshop hier.
Tegenwoordig maak ik mijn liquid zelf, en haal ik de aroma's ook bij verschillende webwinkels.

Zoals anderen ook al hebben gezegd, het is in het begin even zoeken welke smaken je echt lekker vind. Wanneer je hier achter bent zal je zoektocht naar nieuwe liquid makkelijker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Bruiser schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:46:
sorry, maar dan doe je het verkeerd, bij de melo 3 hoef je enkel de top cap los te draaien om bij te vullen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1KYpMKZ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UWIADz5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 23-01-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:49:
[...]

sorry, maar dan doe je het verkeerd, bij de melo 3 hoef je enkel de top cap los te draaien om bij te vullen

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat bovenste plaatje klopt niet helaas, hier is de tank eigenlijk uit elkaar gehaald. Het plaatje eerder in het topic, van Barfman klopt wel.

Bij mij is het helemaal makkelijk, ik heb een dopje en een gapend gat om te vullen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ijoycig.com/upload/201610/26/201610261953331842.png
Dat nog grotere gat is voor je build-deck, zoals je op dit plaatje kunt zien: (beetje scheve build wel)
Afbeeldingslocatie: http://www.ijoycig.com/upload/201610/27/201610271724116083.png
En als het in elkaar zit, dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ijoycig.com/upload/201610/27/201610271724034918.png

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Floor-is schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Dat bovenste plaatje klopt niet helaas, hier is de tank eigenlijk uit elkaar gehaald.
klopt, maar het plaatje nochtans wel van bij eleaf. Als zij het al niet weten, hoe moet een nieuwe gebruiker het dan weten :9

Daarom heb ik achteraf nog een eigen plaatje toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door justmike op 23-01-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben eens aan het opruimen geslagen en kwam erachter dat ik 3 RDA's en een Kanger Subtank met SOCC coils over heb. Iemand van hier die ik daar blij mee kan maken? :) Eigenlijk moet ik dit ook nog doen voor aroma's en dan wordt de verzameling misschien weer een beetje overzichtelijk :+
EDIT: Oh en een kapotte Subtank Nano. Iemand die nog eentje wil voor onderdelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Krentenbol op 24-01-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Floor-is schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Dat bovenste plaatje klopt niet helaas, hier is de tank eigenlijk uit elkaar gehaald. Het plaatje eerder in het topic, van Barfman klopt wel.

Bij mij is het helemaal makkelijk, ik heb een dopje en een gapend gat om te vullen ;)
[afbeelding]
Dat nog grotere gat is voor je build-deck, zoals je op dit plaatje kunt zien: (beetje scheve build wel)
[afbeelding]
En als het in elkaar zit, dan ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Hoe bevalt je RDTA-Box ? Deze staat momenteel bovenaan mijn wensenlijstje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Timpieturner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Ik heb hem ook en ben tevreden. Zou alleen wel liever de Skyhook hebben denk ik. Er zingen wat problemen rond mbt lekkage bij de RDTA box. Heb er zelf geen last van, maar dat komt door mijn hoge VG denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:03
Bedankt Floor voor de tip van thechosenfew.eu, levering is vrij snel (enkele dagen) en spotgoedkope aroma's. Er was zelfs een gratis flesje bij :)

Mijn Smok Alien van Ali ligt wel bij de douane :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Timpieturner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Het build-deck is fijn en best groot, het wicken is makkelijk, de tank is HUGE, 2x18650 is fijn. Ik vind de fire-button prettig, de battery-cover goed -hoewel ik me afvraag hoe dat op de lange termijn zal zijn-, het vullen is gemakkelijk, dat je zelf de ramp-up in kunt stellen is top ook.

Maar ik heb ook een lekkende tank gehad, dat is in 20min op te lossen, maar het is gewoon niet wat je verwacht van een gloednieuw apparaat. Niet voor €45 en ook niet voor €90 zogezegd.

Ik gebruik overigens drie soorten bases:
- 80/20 AVG (80% VG, 20% 'water')
- 80/20 VG/PG
- 75/25 VG/PG
Je zou dus zeggen dat dat op zich dik genoeg moet zijn om de boel niet zomaar te laten lekken. :P

De Smok RDTA is kleiner, houdt prettiger vast en ik heb geen verhalen over lekken gelezen. Het deck is prima ook. Persoonlijk ben ik geen fan van het batterij-deurtje en de Alien -waarop deze gebaseerd is- staat niet bepaald bekend om de kwaliteit van de verf. De tank is groot zat met 9ml ook trouwens :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rednaz420 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:05:
Bedankt Floor voor de tip van thechosenfew.eu, levering is vrij snel (enkele dagen) en spotgoedkope aroma's. Er was zelfs een gratis flesje bij :)

Mijn Smok Alien van Ali ligt wel bij de douane :(
Graag gedaan, hoewel ik zelf inmiddels ergens anders bestel :P Maar dat is omdat ik daar een persoonlijke kortingscode heb, heb er al flink gebruik van gemaakt ook. >:)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
Floor-is schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Het build-deck is fijn en best groot, het wicken is makkelijk, de tank is HUGE, 2x18650 is fijn. Ik vind de fire-button prettig, de battery-cover goed -hoewel ik me afvraag hoe dat op de lange termijn zal zijn-, het vullen is gemakkelijk, dat je zelf de ramp-up in kunt stellen is top ook.

Maar ik heb ook een lekkende tank gehad, dat is in 20min op te lossen, maar het is gewoon niet wat je verwacht van een gloednieuw apparaat. Niet voor €45 en ook niet voor €90 zogezegd.

Ik gebruik overigens drie soorten bases:
- 80/20 AVG (80% VG, 20% 'water')
- 80/20 VG/PG
- 75/25 VG/PG
Je zou dus zeggen dat dat op zich dik genoeg moet zijn om de boel niet zomaar te laten lekken. :P

De Smok RDTA is kleiner, houdt prettiger vast en ik heb geen verhalen over lekken gelezen. Het deck is prima ook. Persoonlijk ben ik geen fan van het batterij-deurtje en de Alien -waarop deze gebaseerd is- staat niet bepaald bekend om de kwaliteit van de verf. De tank is groot zat met 9ml ook trouwens :P
Super, thnx! Heb nu zelf de Smok Alien, ben wel fan van het formaat en de looks.

Maar die RDTA box van iJoy vind ik ook gruwelijk. Zal nog wat informatie winnen op internet voordat ik een beslissing ga maken.

Momenteel build ik zelf op een Goon of Mad Dog of iJoy Limitless Plus.
Maar die grote juice cappaciteit van een RDTA box spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
Nog even een vraag van mijn kant.
Tot nu toe gebruik ik uitsluitend kant en klare coils, die vervang ik dan preventief 1x per week.
Ik haal ze dan altijd wel even uit elkaar om te zien hoe ze eruit zien, het valt mij op dat alhoewel ik niet heel veel damp op een dag dat het katoen vaak toch een beetje zwart is geworden.
Is dit normaal? Of ben ik toch bezig mijn e-cig een beetje te mengen met een a-cig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat ligt heeel erg aan je juice en de power die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
Juice is meestal rond de 50/50 met een 0,6 ohm coil en rond de 25 Watt.
Verbruik is vaak niet eens 2ml per dag...

Maar goed, ik hoop dat mijn nieuwe spulletjes er over niet al te lang zijn. Dan kan ik beoordelen of het met andere coils hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Gearloose schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:57:
Nog even een vraag van mijn kant.
Tot nu toe gebruik ik uitsluitend kant en klare coils, die vervang ik dan preventief 1x per week.
Ik haal ze dan altijd wel even uit elkaar om te zien hoe ze eruit zien, het valt mij op dat alhoewel ik niet heel veel damp op een dag dat het katoen vaak toch een beetje zwart is geworden.
Is dit normaal? Of ben ik toch bezig mijn e-cig een beetje te mengen met een a-cig :P
Dat zwarte is in ieder geval geen teer he, zoals bij een normale sigaret. Ik weet niet zeker wat het wel is, er is misschien wel iemand hier die dat wel weet. Maar ik maak me er zelf nooit zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gearloose schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:49:
Juice is meestal rond de 50/50 met een 0,6 ohm coil en rond de 25 Watt.
Verbruik is vaak niet eens 2ml per dag...

Maar goed, ik hoop dat mijn nieuwe spulletjes er over niet al te lang zijn. Dan kan ik beoordelen of het met andere coils hetzelfde is.
Ik doelde meer op het type juice. Fruitsmaken laten weinig achter, tabakssmaken en chocolade bijvoorbeeld weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
Ah ok, wel voornamelijk wat zoetere smaken zoals vanille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Dr0ppFTW schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Dat zwarte is in ieder geval geen teer he, zoals bij een normale sigaret. Ik weet niet zeker wat het wel is, er is misschien wel iemand hier die dat wel weet. Maar ik maak me er zelf nooit zorgen over.
Door o.a. suiker wordt je coil zwart. En daarmee ook je katoen.
Stook mijne roodgloeiend, dan kan die weer een weekje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Clavis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Moet je wel doen als het katoen eruit is en daarna natuurlijk nieuwe katoen erin ;) Weet jij ongetwijfeld, maar voor de volledigheid

Ik had zelf een geniaal moment van de week. NOT :') Mijn Alien zat in de binnenzak van mijn jas en ik moest even snel wat flessen drank de trap op dragen. Gelukkig passen die ook in de binnenzak van mijn alcoholistenjas, met als gevolg dat ik ineens een enorme stank rook. Blijkbaar had die fles ervoor gezorgd dat de knop was ingedrukt tot de 15 second cut-off. Toen ik het katoen ging vervangen, kon ik beide kanten los van elkaar uit de coil halen :X En schoonstoken van de coil was er ook niet meer bij. Het bleef naar natte kont smaken :r Oh en mijn Avocado was ook goed heet geworden. Moest eerst even blazen voor ik de cap eraf kon pakken O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 25-01-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Krentenbol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Moet je wel doen als het katoen eruit is en daarna natuurlijk nieuwe katoen erin ;) Weet jij ongetwijfeld, maar voor de volledigheid

Ik had zelf een geniaal moment van de week. NOT :') Mijn Alien zat in de binnenzak van mijn jas en ik moest even snel wat flessen drank de trap op dragen. Gelukkig passen die ook in de binnenzak van mijn alcoholistenjas, met als gevolg dat ik ineens een enorme stank rook. Blijkbaar had die fles ervoor gezorgd dat de knop was ingedrukt tot de 15 second cut-off. Toen ik het katoen ging vervangen, kon ik beide kanten los van elkaar uit de coil halen :X En schoonstoken van de coil was er ook niet meer bij. Het bleef naar natte kont smaken :r Oh en mijn Avocado was ook goed heet geworden. Moest eerst even blazen voor ik de cap eraf kon pakken O-)
7(8)7 mij gelukkig nog niet overkomen. Maar wat een top mod die alien! Lekker compact in de hand.

En ja, ik weet dat het katoen er eerst uit moet. Gebruik zelf een limitless plus. De avocado kon mij niet bekoren omdat ik de center pin steeds moest los draaien om opnieuw te wicken. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Timpieturner schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Super, thnx! Heb nu zelf de Smok Alien, ben wel fan van het formaat en de looks.

Maar die RDTA box van iJoy vind ik ook gruwelijk. Zal nog wat informatie winnen op internet voordat ik een beslissing ga maken.

Momenteel build ik zelf op een Goon of Mad Dog of iJoy Limitless Plus.
Maar die grote juice cappaciteit van een RDTA box spreekt me erg aan.
De iJoy Limitless plus is wat ze op de Solo zouden moeten gebruiken. De Limitless plus is namelijk bijna hetzelfde als voor de RDTA Box is gebruikt. De cap is iets groter wel en de tank een stuk kleiner ;) Maar de decks zijn gelijk, het wicken is hetzelfde en dus zal het absoluut bekend terrein voor je zijn.
Ik vind de RDTA Box echt heel solide aanvoelen, flink dik staal gebruikt (al zal het wel pisbakkenstaal zijn ;)).

Nogmaals: De RDTA Box heeft twee nadelen:
1. Hij is groter en vierkanter dan de Skyhook
2. Hij lekt in sommige gevallen (en dat is redelijk eenvoudig te fixen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Mijn huidige favo is een aarbei-en-room receptje. Die is niet heel gunstig voor m'n katoen, dat is al vrij vlot wat bruinig. Maar in de coil, daar verkleurt het niet en dus dikke prima. Ik wissel gewoon de wick eens in de zoveel dagen, even de coil stevig laten gloeien en m'n stapled staggered fused claptons kunnen weer een tijdje mee.

Ziet er wel stoer uit zo'n coil, maar 't is wel spitback galore :D
Plaatje van het net want geen zin om zelf een foto te maken.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/3a/e6/d8/3ae6d88fae6ab354ed9ec6121db56401.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 25-01-2017 21:12 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Buiten dat zo'n coil er cool uitziet, heb je er ook nog echt wat aan? Want ik wil gewoon een bepaalde hoeveelheid damp (veel in single coil mode, voor dual ben ik te lui :+ ) en ben geen fijnproever. Overigens, maak je deze kunstwerkjes zelf, of koop je ze premade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Krentenbol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:17:
Buiten dat zo'n coil er cool uitziet, heb je er ook nog echt wat aan? Want ik wil gewoon een bepaalde hoeveelheid damp (veel in single coil mode, voor dual ben ik te lui :+ ) en ben geen fijnproever. Overigens, maak je deze kunstwerkjes zelf, of koop je ze premade?
Ze dampen meer omdat er meer contact is met de juice.dit zelf maken is haast niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

418O2 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Ze dampen meer omdat er meer contact is met de juice.dit zelf maken is haast niet te doen.
Ah, dat klinkt best logisch eigenlijk. Zo ben ik zelf eens aan de slag gegaan met flat kanthal, maar nadat dat me onmogelijk lukte, ben ik terug gerend naar premade coils :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb een doosje met 10 van die coils voor iets van €2-3 gekocht, juist voor als ik zelf even niet zou willen werken aan een nieuwe. En als je die een beetje netjes houden kunt dan kan je er echt onwijs lang mee doen blijkt. Ik heb er althans al iets van 100ml mee weggewerkt en merk niks van achteruitgang, alleen de wicks vervangen en de coils dan opgloeien is blijkbaar genoeg :)

Aanvankelijk vond ik ze er eigenlijk vooral cool uitzien, niet dat je daar verder iets aan hebt ;) Maar ze produceren ook best wat damp en smaak, maar ik heb op dit deck dus nog niet echt kunnen vergelijken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 25-01-2017 21:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Krentenbol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Dit had ik inderdaad niet geweten haha.
[...]

Ik spoel ze wel eens helemaal uit, dan denk ik: ik doe er nu een nieuwe in en over een tijdje spoel ik deze weer uit, gebruik ik die oude weer. Op die manier ben ik 2 coils kwijtgeraakt :+

Maar dan vergelijk ik de kosten met roken en dan valt het allemaal wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Floor-is schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:25:
Ik heb een doosje met 10 van die coils voor iets van €2-3 gekocht, juist voor als ik zelf even niet zou willen werken aan een nieuwe. En als je die een beetje netjes houden kunt dan kan je er echt onwijs lang mee doen blijkt. Ik heb er althans al iets van 100ml mee weggewerkt en merk niks van achteruitgang, alleen de wicks vervangen en de coils dan opgloeien is blijkbaar genoeg :)

Aanvankelijk vond ik ze er eigenlijk vooral cool uitzien, niet dat je daar verder iets aan hebt ;) Maar ze produceren ook best wat damp en smaak, maar ik heb op dit deck dus nog niet echt kunnen vergelijken :)
Bestel meestal deze kit. Kan ik wel een half jaartje mee voor uit.
https://www.fasttech.com/p/5962600

Wat is je recept voor de aardbeien en room? Ben al een hele tijd op zoek naar een goed recept.

Heb een paar dagen terug deze gemaakt. Prima recept, maar toch net niet mijn smaak.
Smaakt alsof je een blik aardbeien siroop open trekt en opdrinkt. Dus wat kunstmatige aardbeien smaak.

https://www.reddit.com/r/.../?st=ixhe8nvw&sh=16dbd52c

Voor een wat realistische aardbeien smaak;

3% TFA Strawberry Ripe
2% CAP Sweet Strawberry
1% FA Strawberry (Red Touch)
3% TFA Vanilla Swirl
2% CAP Vanilla Custard v1
0.5% FW Hazelnut
1% FA Vienna Cream
0.5% FA Fresh Cream
2% FA Meringue

[ Voor 9% gewijzigd door Clavis op 26-01-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dat monster past toch helemaal niet op de pico dual? Of ga je die ergens anders op gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
nee dat klopt, ik gebruik em in eeste instantie op de rx200s.

Ik ben aan het kijken om zelf een houten mod te maken. Daar gaat ie perfect op passen. en dan dual 26650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Clavis schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Bestel meestal deze kit. Kan ik wel een half jaartje mee voor uit.
https://www.fasttech.com/p/5962600

Wat is je recept voor de aardbeien en room? Ben al een hele tijd op zoek naar een goed recept.

Heb een paar dagen terug deze gemaakt. Prima recept, maar toch net niet mijn smaak.
Smaakt alsof je een blik aardbeien siroop open trekt en opdrinkt. Dus wat kunstmatige aardbeien smaak.

https://www.reddit.com/r/.../?st=ixhe8nvw&sh=16dbd52c

Voor een wat realistische aardbeien smaak;

3% TFA Strawberry Ripe
2% CAP Sweet Strawberry
1% FA Strawberry (Red Touch)
3% TFA Vanilla Swirl
2% CAP Vanilla Custard v1
0.5% FW Hazelnut
1% FA Vienna Cream
0.5% FA Fresh Cream
2% FA Meringue
Mothers milk, heel eenvoudig recept op zich. En anders, als ik iets minder romig wil.. Mustard Milk.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Woah, 30mm Aromamizer pack. Damn!

Ik speel nog steeds met het idee om een dumptank te kopen, maar ik heb niks waar die op zou passen.. Dus dan moet ik ook een nieuwe mod. En dat is me te duur, dus ik laat het lekker ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:52
Als je voor een 30mm gaat zeker de Aromamizer kiezen, heb zojuist mijn 3e besteld, echt hele goede tank, geen lekkage of spitback, gurgling of wat dan ook.......ik wacht echter ook nog op de release van mijn mod waar ze goed op passen (Yihi G class), dus tot die tijd ziet het er een beetje suf uit op de Sigelei 213.....

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/59lfpy5xn/WP_20170115_09_17_13_Pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Is die Aromamizer de beste RDTA die er momenteel te krijgen is? Heb hier momenteel een Subbox Mini en een IPV Mini 2, beide met een Subtank Mini in gebruik. Is de smaak echt zoveel beter met een RDTA?

Neem aan dat de build decks gewoon groter zijn en idem grotere juice kanalen, maar welke raden jullie aan?

Ik draai nu vertical coils van 0,5Ohm, qua smaak het beste wat ik uit de Subtank haal, en zit ergens tussen de 30-40Watt.
Pagina: 1 ... 36 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.