Limitless RDTA+dubbeldekkert schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
Is die Aromamizer de beste RDTA die er momenteel te krijgen is? Heb hier momenteel een Subbox Mini en een IPV Mini 2, beide met een Subtank Mini in gebruik. Is de smaak echt zoveel beter met een RDTA?
Neem aan dat de build decks gewoon groter zijn en idem grotere juice kanalen, maar welke raden jullie aan?
Ik draai nu vertical coils van 0,5Ohm, qua smaak het beste wat ik uit de Subtank haal, en zit ergens tussen de 30-40Watt.
Ik ben bang dat ik daar dan meteen een Smok Alien bij ga bestellen ivm de 22mm diameter van zowel de Subbox als de IPVMini 2.

RDTA smaakt wel een stuk beter dan een subtankje ja. Ik heb een limitless classic, die is ook fijn (ligt wel in de la, maargoed, the fact remains)
och ik heb ook gewone tanks die prima smaak leveren, dus of een rdta nou per definitie echt beter is dan een rta, dat niet. Ligt gewoon per geval anders
[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 27-01-2017 13:22 ]
Zo na een aantal rondje Polen na bijna een maand toch eindelijk mijn E-dym bestelling gehad
Je zou denken dat ze wel weten waar hun oosterbuur ligt maar kennelijk niet.
10 aroma's en een halve liter PG / VG .Nou maar 's gaan kijken wat we er precies mee moeten
.
Pakket ruikt trouwens wel zeg, verbaast me nog dat niet een of andere drugshond er niet op aanslaat
10 aroma's en een halve liter PG / VG .Nou maar 's gaan kijken wat we er precies mee moeten
Pakket ruikt trouwens wel zeg, verbaast me nog dat niet een of andere drugshond er niet op aanslaat

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Clavis haalt de limitless RDTA aan. deze geeft ook een prima smaak. Ik heb beide, de limetless rdta en de aromamizer supreme. ze zijn allebei 25mm. De aromamizer heeft een betere smaak en je hoeft de wicks niet zelf te voeden door iedere keer te kantelen om de liquid bij de wicks te laten komen. Wel is het builddeck van de Limitless RDTA groter.dubbeldekkert schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
Is die Aromamizer de beste RDTA die er momenteel te krijgen is? Heb hier momenteel een Subbox Mini en een IPV Mini 2, beide met een Subtank Mini in gebruik. Is de smaak echt zoveel beter met een RDTA?
Neem aan dat de build decks gewoon groter zijn en idem grotere juice kanalen, maar welke raden jullie aan?
Ik draai nu vertical coils van 0,5Ohm, qua smaak het beste wat ik uit de Subtank haal, en zit ergens tussen de 30-40Watt.
Ik heb inmiddels ook de 30mm en ik moet zeggen dat de smaak ook bij deze tank weer geweldig is.
Daarnaast heb ik nog een Smok TFV8. Deze doet het geweldig als je enorme wolken wil blazen, maar de smaak is muted t.o.v de voorgaande tanks/rdta's
Geen ervaring mee. Ik bouw mijn eigen coils. Oook fused claptons, aliens en staggered fused claptons waardoor er toch ook erg veel smaak vrijkomt.
Sja, en daar heb ik geen ervaring mee. Tot nu toe vind ik, van de kant en klare coils, die keramische (van Vaporesso) de beste smaak geven.
Overigens claimen ze "No more dry-hits" of iets dergelijks, geloof daar maar niets van. Geen liquid, bam! dry-hit. Met bijbehorende verbrande watten-smaak, want er zit nog wel iets van watjes in.
Overigens claimen ze "No more dry-hits" of iets dergelijks, geloof daar maar niets van. Geen liquid, bam! dry-hit. Met bijbehorende verbrande watten-smaak, want er zit nog wel iets van watjes in.
Deze meen je?Sangroid schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:38:
Geen liquid en dan een dryhit krijgen, hoe zou het kunnen
Als je de 25mm aromizer van de hand doet heb ik wellicht interesse.Undy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:18:
[...]
Clavis haalt de limitless RDTA aan. deze geeft ook een prima smaak. Ik heb beide, de limetless rdta en de aromamizer supreme. ze zijn allebei 25mm. De aromamizer heeft een betere smaak en je hoeft de wicks niet zelf te voeden door iedere keer te kantelen om de liquid bij de wicks te laten komen. Wel is het builddeck van de Limitless RDTA groter.
Ik heb inmiddels ook de 30mm en ik moet zeggen dat de smaak ook bij deze tank weer geweldig is.
Daarnaast heb ik nog een Smok TFV8. Deze doet het geweldig als je enorme wolken wil blazen, maar de smaak is muted t.o.v de voorgaande tanks/rdta's
Hmmm, sja, als je het zo schrijft (zoals ik) is het wel een vreemde stelling... Hehe...Poesmij schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 02:57:
[...]
Deze meen je?
Geen liquid en dan een dryhit krijgen, hoe zou het kunnen.
Ik doelde op deze pagina:
http://www.vaporesso.com/...-tanks-guardian-vape-tank
En dan staat daar: "No dry hits" en "No burnt cotton". En als jij dan denkt: "Er zit nog wel een beetje liquid in, moet genoeg zijn..", bam.
Zo beter uitgelegd?

[ Voor 32% gewijzigd door NaN op 28-01-2017 12:42 ]
Dat begrijp ik volkomenClavis schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Als je de 25mm aromizer van de hand doet heb ik wellicht interesse.
Wil je per se de supreme? Ik heb nog een v1 liggen. Volgens mij nog in de shrinkwrap.Clavis schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Als je de 25mm aromizer van de hand doet heb ik wellicht interesse.
Deze uitvoering is de beste van de 25mm.
http://www.gearbest.com/r...ers/pp_341316.html?wid=21
of deze als je een extra deck wil. Dit extra deck is postless, zoals in de nieuwe 30mm
http://www.gearbest.com/r...ers/pp_549964.html?wid=21
De airflow van deze uitvoeringen is beter, en de juicefeed is beter
of deze als je een extra deck wil. Dit extra deck is postless, zoals in de nieuwe 30mm
[ Voor 11% gewijzigd door Undy op 28-01-2017 16:07 ]
Denk dat dat wel de beste setup is, ofwel de Aromamizer 30mm of een Limitless plus. De dumptank vind ik gewoon te leukbreagor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:33:
Als je voor een 30mm gaat zeker de Aromamizer kiezen, heb zojuist mijn 3e besteld, echt hele goede tank, geen lekkage of spitback, gurgling of wat dan ook.......ik wacht echter ook nog op de release van mijn mod waar ze goed op passen (Yihi G class), dus tot die tijd ziet het er een beetje suf uit op de Sigelei 213.....
[afbeelding]
Bericht hierboven
Koop gewoon de limited edition: https://www.fasttech.com/...e-aromamizer-supreme-rdta (code REDPACKET geeft nu nog 10% korting). Dan heb je meteen de conversie kit naar 4ml en het postless deck erbij.Undy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:04:
Deze uitvoering is de beste van de 25mm.
Ben zeer aangenaam verrast door de Supreme serie, zowel de lite , de gewone, als de plus zijn echt top tanks, zijn nu mijn favoriet (en ik heb al heel wat tanks versleten LOL)
Van het weekend mijn nieuwe dampspulletjes mogen ontvangen!

Na eerst zeer blij te zijn met mijn nieuwe speeltjes ben ik nu toch een beetje teleurgesteld, en eigenlijk omdat ik de smaak helemaal mis.
Hiervoor gebruikte ik een joyetech ego AIO en had toch wel verwacht dat de nieuwe spullen een upgrade zouden zijn, helaas proef ik eigenlijk helemaal niks van de liquid. De damp productie is wel meer dan goed maar een goede smaak zou ook wel prettig zijn.
De melo 3 damp ik DL met een 0,3 ohm coil, bereik van 35 tot 55 watt geprobeerd zonder smaak. Luchttoevoer van helemaal open tot vrijwel niet geprobeerd zonder resultaat.
De kabuki damp ik MTL met een 1,8 ohm nautilus coil, bereik van 10 tot 18 watt geprobeerd en luchttoevoer open en dicht gehad. Geen smaak.....
De liquid die ik damp is een vanille 50/50 liquid die in mijn AIO altijd prima smaak geeft.
Zie ik iets over het hoofd? Iemand tips om de smaak te bevorderen?

Na eerst zeer blij te zijn met mijn nieuwe speeltjes ben ik nu toch een beetje teleurgesteld, en eigenlijk omdat ik de smaak helemaal mis.
Hiervoor gebruikte ik een joyetech ego AIO en had toch wel verwacht dat de nieuwe spullen een upgrade zouden zijn, helaas proef ik eigenlijk helemaal niks van de liquid. De damp productie is wel meer dan goed maar een goede smaak zou ook wel prettig zijn.
De melo 3 damp ik DL met een 0,3 ohm coil, bereik van 35 tot 55 watt geprobeerd zonder smaak. Luchttoevoer van helemaal open tot vrijwel niet geprobeerd zonder resultaat.
De kabuki damp ik MTL met een 1,8 ohm nautilus coil, bereik van 10 tot 18 watt geprobeerd en luchttoevoer open en dicht gehad. Geen smaak.....
De liquid die ik damp is een vanille 50/50 liquid die in mijn AIO altijd prima smaak geeft.
Lastig om direct te zeggen waar het aan ligt, maar mogelijk ligt het aan je liquid. Ik weet dat sommige merken beter smaken op de zwakkere tanks (wattage) en ook specifiek met dat soort tanks in het achterhoofd ontwikkeld zijn. Mogelijk zitten er teveel smaakstoffen in je liquid en zorgt dat voor het 'muten' van je smaak. Weet iig uit diy ervaring dat er een optimaal percentage voor bepaalde smaakstoffen is en dat als je daarboven zit de smaak verdwijnt. Daarom bevatten sommige liquids 10% aan smaakstoffen en andere 20%, hangt van de smaken en de kunde van de mixer af.Gearloose schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:38:
Van het weekend mijn nieuwe dampspulletjes mogen ontvangen!
[afbeelding]
Je zou je liquid kunnen verdunnen met vg of pg, maar ik zou gewoon eens een ander smaakje proberen
Maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing.
Helemaal geen smaak of aleen zoet? (VG-smaak)
Ik heb zelf nu dat ik alleen nog VG proef, terwijl ik echt wel smaakvolle liquids heb geprobeerd (Rhodonite en Mustard Milk). Verse wicks, coils schoongebrand.. Hielp niks.
Zodadelijk eens vogelen
Ik heb zelf nu dat ik alleen nog VG proef, terwijl ik echt wel smaakvolle liquids heb geprobeerd (Rhodonite en Mustard Milk). Verse wicks, coils schoongebrand.. Hielp niks.
Zodadelijk eens vogelen
Bericht hierboven
Ik vermoed dat het ligt aan de zogenaamde "smaakblok". Daar heb ik het eerste jaar ook veel last van gehad. Je smaakpapillen zijn door het roken niet erg goed meer. Daardoor heb je snel dat je went aan een smaak. Ik heb zelf een aantal keer een periode van een paar weken gehad dat ik echt helemaal niks meer proefde. Het enige wat dan nog wel werkt is menthol.Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:08:
[...]
Lastig om direct te zeggen waar het aan ligt, maar mogelijk ligt het aan je liquid. Ik weet dat sommige merken beter smaken op de zwakkere tanks (wattage) en ook specifiek met dat soort tanks in het achterhoofd ontwikkeld zijn. Mogelijk zitten er teveel smaakstoffen in je liquid en zorgt dat voor het 'muten' van je smaak. Weet iig uit diy ervaring dat er een optimaal percentage voor bepaalde smaakstoffen is en dat als je daarboven zit de smaak verdwijnt. Daarom bevatten sommige liquids 10% aan smaakstoffen en andere 20%, hangt van de smaken en de kunde van de mixer af.
Je zou je liquid kunnen verdunnen met vg of pg, maar ik zou gewoon eens een ander smaakje proberen![]()
Maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing.
Uiteindelijk komt de smaak weer terug maar het kan even duren. Ik ben toen ook veel verschillende smaken gaan gebruiken naast elkaar.
Er is genoeg over te vinden https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=smaakblok+dampen
Vraagje aan de zelfmixers. Ik ben nu bezig met een eerste lading vape's met Inawera's basis ( VG 70 / PG 30, 6mg nicotine ). Op zich is dat niet al te ingewikkeld en een aantal flesjes staan al een paar dagen in mijn kast.
De vraag is hoe lang je gemiddeld doet over steepen? Ik heb voornamelijk fruitsmaken met een beetje 'cream' toegevoegd. Op de internets wordt alles gezegd tussen 5 uur en 2 weken. Op dit moment is het een dag of vijf, maar echt smakelijk is het nog niet. Een klein beetje fruitsmaak en een vooral 'doffe' smaak verder als de coil niet helemaal goed is ( edoch die is nieuw en smaakt prima met gekochte vape's ). Is dat de pure basis die ik dan proef?
Kortom steep ik niet genoeg of is mijn combinatie gewoon kut?
De vraag is hoe lang je gemiddeld doet over steepen? Ik heb voornamelijk fruitsmaken met een beetje 'cream' toegevoegd. Op de internets wordt alles gezegd tussen 5 uur en 2 weken. Op dit moment is het een dag of vijf, maar echt smakelijk is het nog niet. Een klein beetje fruitsmaak en een vooral 'doffe' smaak verder als de coil niet helemaal goed is ( edoch die is nieuw en smaakt prima met gekochte vape's ). Is dat de pure basis die ik dan proef?
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Misschien te weinig aroma % gebruilkt? Fruit hoeft niet tot nauwelijks te steepen. Cream/custard daar integen toch wel minimaal een week of 2/3.Basszje schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:22:
Vraagje aan de zelfmixers. Ik ben nu bezig met een eerste lading vape's met Inawera's basis ( VG 70 / PG 30, 6mg nicotine ). Op zich is dat niet al te ingewikkeld en een aantal flesjes staan al een paar dagen in mijn kast.
Geen idee, volgens het boekje. Ik hou ze rond de 13-15% voor de eersten, gezien tussen 10-20% als normaal wordt geacht.Clavis schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Misschien te weinig aroma % gebruilkt? Fruit hoeft niet tot nauwelijks te steepen. Cream/custard daar integen toch wel minimaal een week of 2/3.
Hoe lang is 'nauwelijks'? Ik had al begrepen dat VG het geheel wat langzamer opneemt dan meer 50/50 combinaties.
De cream in kwestie is trouwens 'banana cream', lijkt mij op zich niet de allerzwaarste van de romen.
[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 02-02-2017 09:28 ]
Zou je wat van de recepten die je hebt gebruikt kunnen posten? Als je bijv inawera flavours gebruikt, die zijn in de regel erg potent en worden per flavour meestal tussen de 1-5% gebruikt.Basszje schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:27:
[...]
Geen idee, volgens het boekje. Ik hou ze rond de 13-15% voor de eersten, gezien tussen 10-20% als normaal wordt geacht.
Hoe lang is 'nauwelijks'? Ik had al begrepen dat VG het geheel wat langzamer opneemt dan meer 50/50 combinaties.
De cream in kwestie is trouwens 'banana cream', lijkt mij op zich niet de allerzwaarste van de romen.
Ik gebruik flavor van TPA op het moment. Zijn die van inawera alleen sterker, of ook beter? Of is dat smaakafhankelijk? Ik sta open voor tips.Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 06:46:
[...]
Zou je wat van de recepten die je hebt gebruikt kunnen posten? Als je bijv inawera flavours gebruikt, die zijn in de regel erg potent en worden per flavour meestal tussen de 1-5% gebruikt.
Als basis gebruik ik nu flesjes 70 VG / 30 PG met 6mg nic. van Inawera, als gezegd. Dus met dat mixen kan ik al niet de mist in gaan
Dit is de eerste :
Het ruikt fantastisch, maar zoals mijn klacht ging bleek daar smaakgewijs weinig van over. Zal het zo nog 's proberen een paar dagen later, maar ik had het vermoeden dat die langer moest staan.7% (42 drop) Strawberry Ripe
4% (24 drop) Peach
2% (12 drop) Banana Cream
2% (12 drop) Greek Yoghurt
Tweede :
Deze smaakt in principe goed, alleen is de groene thee zo overheersend dat ik er na een tijdje een beetje stoned van wordt9% (54) Green Tea
2% (12) Cool Mint ( little )
4% (24) Passion Fruit

Ik heb van de 10 aroma's maar drie niet-fruit nu :
Ik denk dat ik bij volgende bestelling eens wat meer zoet / romig ga bestellen als 'achtergrond' voor de fruiten. Ik heb een paar favoriete smaken ( Dillon's uit Polen / Boneshaker uit Oekraine ) die echt geweldig smaken, volgens mij zijn het fruitcombinaties met overige ( die laatste Boneshaker 'Pink Slips' is fruit + marshmellow bijvoorbeeld ).Banana Cream
Cool Mint
Greek Yoghurt
[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 03-02-2017 10:04 ]
Inawera zijn zeker niet per definitie beter. Alle merken (TPF, FA, CAP etc.) hebben goede en slechte flavours. TPA heb je vaak wel relatief meer van nodig in vergelijking met bijvoorbeeld inawera.Basszje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:02:
[...]
Ik gebruik flavor van TPA op het moment. Zijn die van inawera alleen sterker, of ook beter? Of is dat smaakafhankelijk? Ik sta open voor tips.
Als basis gebruik ik nu flesjes 70 VG / 30 PG met 6mg nic. van Inawera, als gezegd. Dus met dat mixen kan ik al niet de mist in gaan![]()
Dit is de eerste :
[...]
Het ruikt fantastisch, maar zoals mijn klacht ging bleek daar smaakgewijs weinig van over. Zal het zo nog 's proberen een paar dagen later, maar ik had het vermoeden dat die langer moest staan.
Tweede :
[...]
Deze smaakt in principe goed, alleen is de groene thee zo overheersend dat ik er na een tijdje een beetje stoned van wordt(en misselijk). Deze laat ik nu een paar uurtje open staan en dan nog 's een goede schud.
Ik heb van de 10 aroma's maar drie niet-fruit nu :
[...]
Ik denk dat ik bij volgende bestelling eens wat meer zoet / romig ga bestellen als 'achtergrond' voor de fruiten. Ik heb een paar favoriete smaken ( Dillon's uit Polen / Boneshaker uit Oekraine ) die echt geweldig smaken, volgens mij zijn het fruitcombinaties met overige ( die laatste Boneshaker 'Pink Slips' is fruit + marshmellow bijvoorbeeld ).
Ik ben zelf echt geen pro-mixer dus durf niet direct feedback op je recepten te geven, maar als je wat meer wilt weten kan ik je in ieder geval https://www.reddit.com/r/DIY_eJuice/ aanraden, staan zowel recepten als reviews van flavours en andere handige info. Andere bron is http://diyordievaping.com/, dit is de site van een bekend redditor in de DIY scene die een paar hele populaire recepten gepubliceerd heeft.
Op https://www.chefsflavours.co.uk/177-diy-or-die kan je een paar van zijn recepten pre-mixed kopen, hoeft alleen nic en VG/PG bij en je bent klaar! Hebben daarnaast ook een shitload aan losse flavours en andere one shot mixen.
Je zou eens de EGOIST flavours moeten proberen. Je koopt flesje met 20ml gesteepte flavours, ongeveer 90ml base toevoegen en voila. Fruitsmaken zijn met een dag of 3 heerlijk andere moeten soms iets meer tijd hebben.
http://www.vapexperience....-flavor-concentrates.html
Ik hoor daar meer goede verhalen over, maar ze zijn eigenlijk gewoon te duur.auroortje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:05:
Je zou eens de EGOIST flavours moeten proberen. Je koopt flesje met 20ml gesteepte flavours, ongeveer 90ml base toevoegen en voila. Fruitsmaken zijn met een dag of 3 heerlijk andere moeten soms iets meer tijd hebben.
Pak een willekeurig HIC recept en je maakt met 15 tot 20 euro aan Flavour Art flavours een minimaal een halve liter sap.
Het is maar wat je wil. Nu maak ik voor 14 euro 120ml liquid die heerlijk smaakt.Domino schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:19:
[...]
Ik hoor daar meer goede verhalen over, maar ze zijn eigenlijk gewoon te duur.
Pak een willekeurig HIC recept en je maakt met 15 tot 20 euro aan Flavour Art flavours een minimaal een halve liter sap.
Anders is het met recepten waar je meerdere flavours voor moet kopen om tot een recept te komen.
En voor 1,17 per 10ml vind ik nog niet duur als je kijkt naar kant en klare flesjes van10 ml gemiddelde kwaliteit die je koopt voor 3,50 euro.
Tuurlijk, ik koop ook van Vampire de "Heisenburg' als mijn sapje voor op mijn werk. met flesje van 30ml maak ik ongeveer 400ml. Tuurlijk is dat nog goedkoper.
Vroeger toen je nog rookte pafte je zo 4 euro op een dag weg. Daar deed je ook niet moeilijk over.
Dus ik wil best wel iets meer betalen voor een goede flavour of kant en klare vanwege de fijne smaak.
[ Voor 11% gewijzigd door auroortje op 04-02-2017 09:33 ]
Niet duur, wat is niet duur. Vergeleken met het pakje peuken is vrijwel alles goedkoper.
Plaatje ipv duizend woorden, mijn adv:

€2,31 per 100 ml. En ik kan het geheel naar mijn eigen behoefte en smaak mixen. Vind ik het te zoet? Minder sweetener. Enz.
Plaatje ipv duizend woorden, mijn adv:

€2,31 per 100 ml. En ik kan het geheel naar mijn eigen behoefte en smaak mixen. Vind ik het te zoet? Minder sweetener. Enz.
[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 04-02-2017 08:33 ]
Ik vind het ook te gortig. Voor dat geld heb je ook 100ml oneshot bij chefs. En die hebben echt goede smaken.
Recepten mengen is mij teveel moeite. Je houdt veel losse aroma's over en bijsturen kost me teveel tijd.
Gelukkig hebben we overal keus in
Recepten mengen is mij teveel moeite. Je houdt veel losse aroma's over en bijsturen kost me teveel tijd.
Gelukkig hebben we overal keus in
Mededampers ik heb een vraag: Mijn moeder is eindelijk overstag en wilt gaan dampen, in ieder geval proberen. Ze is alleen al 30 jaar verslaafd en rookt altijd al ruim een pakje per dag en tijdens stressvolle dagen 2 pakjes. Het zit er diep in en vroeg me af wat jullie kijk hierop is. Kan je het beste cold turkey overstappen op dampen en geen sigaret meer aanraken of gelijdelijk switchen?
Persoonlijk was ik meer weekendroker dus ben nooit zo verslaafd geweest als zij is. Vandaar deze vraag.
Persoonlijk was ik meer weekendroker dus ben nooit zo verslaafd geweest als zij is. Vandaar deze vraag.
Cold turkey en nooit meer omkijken, last van nicotine ontwenning gaat ze alvast niet hebben.Dr0ppFTW schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:25:
Mededampers ik heb een vraag: Mijn moeder is eindelijk overstag en wilt gaan dampen, in ieder geval proberen. Ze is alleen al 30 jaar verslaafd en rookt altijd al ruim een pakje per dag en tijdens stressvolle dagen 2 pakjes. Het zit er diep in en vroeg me af wat jullie kijk hierop is. Kan je het beste cold turkey overstappen op dampen en geen sigaret meer aanraken of gelijdelijk switchen?
De eerste dagen zijn vooral moeilijk omdat je een nieuw "ritueel" moet aanleren.
Het zit vooral tussen je oren, je moet er "klaar" voor zijn om de overstap te maken
Geleidelijk aan zou kunnen, maar uit eigen ervaring sprekende... Binnen no-time vond ik m'n Camels echt goor
Sterker nog, toen ik even pech had op vakantie - totaal protesterende batterij en geen reserve mee - heb ik echt met tegenzin een pakje gerookt.
Maar voor de echte overtap had ik ineens zoiets van "okee kappen hiermee, en gaan dampen". Dat heeft heel erg geholpen om die overstap te maken. Inderdaad het "ritueel" kan nog wel even voor wat verandering zorgen. Ik rookte m'n analoge nooit aan m'n bureau, dus de eerste week dampen ben ik toen alsnog opgestaan om dat elders te doen
Het was dus de gewenning aan het opstaan en weglopen van m'n bureau dat er 'in gesleten was', nog niet eens het roken op zich.
Sidenote: weer eens een smaak te pakken die 'k echt niet lekker vind - en ook niet gewaardeerd wordt door m'n omgeving - de Colinss Magic Morning.
Maar voor de echte overtap had ik ineens zoiets van "okee kappen hiermee, en gaan dampen". Dat heeft heel erg geholpen om die overstap te maken. Inderdaad het "ritueel" kan nog wel even voor wat verandering zorgen. Ik rookte m'n analoge nooit aan m'n bureau, dus de eerste week dampen ben ik toen alsnog opgestaan om dat elders te doen
Sidenote: weer eens een smaak te pakken die 'k echt niet lekker vind - en ook niet gewaardeerd wordt door m'n omgeving - de Colinss Magic Morning.
Dat moet ze zelf uitzoeken
Ik heb op zich nergens last van als ex-roker indien alles goed werkt ( pak shag per dag vroeger ), maar zo af en toe koop ik nog wel eens een pakje, omdat het toch anders is en zo af en toe daar zin in heb. Overigens word ik tegenwoordig al duizelig van een light sigaret omdat ik aardig heb afgebouwd, dus dat is allemaal niet zo heel lastig (imo) . Wat je in elk geval niet moet doen is tabaksmaak gaan vapen, dat vind ik dus echt goor, wegh. En begin rustig. Een simpel apparaat met een simpele smaak.
Overigens zijn mijn mixen ( dank voor de tips ) nu aardig op smaak. Een was 'te' groene thee dus die heb ik een paar uur open gelaten en nu is die prima, de andere room nog wat langer laten staan, alhoewel ik voor volgende ronde denk ik de verhoudingen nog iets aanpas ( en nieuwe flavor bestel
) .
Ik vind het leuk om te koken en dit kutten met smaken en lijkt er eigenlijk wel op. Volgende keer, als het nog niet smaakt dus nog een beetje laten steepen en volgens mij moet ik ook iets langer schudden volgende keer
Overigens zijn mijn mixen ( dank voor de tips ) nu aardig op smaak. Een was 'te' groene thee dus die heb ik een paar uur open gelaten en nu is die prima, de andere room nog wat langer laten staan, alhoewel ik voor volgende ronde denk ik de verhoudingen nog iets aanpas ( en nieuwe flavor bestel
Ik vind het leuk om te koken en dit kutten met smaken en lijkt er eigenlijk wel op. Volgende keer, als het nog niet smaakt dus nog een beetje laten steepen en volgens mij moet ik ook iets langer schudden volgende keer
[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 05-02-2017 22:31 ]
Bestelling van lucemill is deels binnen. Het pakket met de 20 liter 80/20 base had gelekt en is opnieuw verpakt. Morgen maar even zien wat de schade is.
GLS
GLS
Bedankt voor de reacties, ik zal het eens voorleggen. Binnenkort ga ik met haar naar vapr in Amsterdam om smaakjes te testen, het meeste wat ze tot nu toe heeft beproeft van mij vind ze niks dus dat zal ook nog een dingetje worden.
In other news..
Bij Gearbest is de iJoy Limitless Lux (215W, 2x26650) momenteel in een flash sales te krijgen voor €65,90
En dat is spotgoedkoop, dus mocht je d'r eentje willen: hier.
Sowieso loopt hun Chinese Nieuwjaar sale vandaag af en zitten daar echt pareltjes tussen.
Bij Gearbest is de iJoy Limitless Lux (215W, 2x26650) momenteel in een flash sales te krijgen voor €65,90
Sowieso loopt hun Chinese Nieuwjaar sale vandaag af en zitten daar echt pareltjes tussen.
Bericht hierboven
Het kan nog goedkoper : https://www.efun.top/ijoy...x-dual-26650-box-mod.html met verzendkostenFloor-is schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:18:
In other news..
$ 62,00 dus ong. € 60,00
en wat te denken van deze aanbieding: Ijoy Asolo 200w https://www.efun.top/ijoy-asolo-200w-box-mod.html
ong. € 25,50 incl. verzending.
[ Voor 10% gewijzigd door Embryo1 op 07-02-2017 12:43 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Vandaag ook maar eens begonnen om te proberen van de echte sigaretten af te komen. Aangezien ik er nog nooit 1 gebruikt heb en dus er dus ook niks van weet, een bestelling gedaan bij Smooxx, een setje voor beginners. Het is de Justfoq Q16 geworden, met als smaak de Aramax USA tobacco.
De eerste indrukken zijn goed, het apparaat werkt goed, veel damp, voldoende smaak. Ik merk wel meteen dat ik een ander smaakje had moeten bestellen, hier zit een "hoestdrank" achtige smaak aan, en dat bevalt me niet echt.
Tips over liquids die geen vreemde nasmaak hebben en toch de tabaksmaak (rookte Lucky Strike) hebben, graag!!
De eerste indrukken zijn goed, het apparaat werkt goed, veel damp, voldoende smaak. Ik merk wel meteen dat ik een ander smaakje had moeten bestellen, hier zit een "hoestdrank" achtige smaak aan, en dat bevalt me niet echt.
Tips over liquids die geen vreemde nasmaak hebben en toch de tabaksmaak (rookte Lucky Strike) hebben, graag!!
Flavour Art smaken, met name Burley, Dessert Ship en/of Virginia.
Ik ben (gelukkig) al lang vergeten hoe een echte sigaret smaakt, heb bovendien altijd Marlboro gerookt.
Het is dus even pionieren welke smaak je prettig vind, ze zijn premixed te krijgen bij oa esigaretshop.nl.
Als het goed bevalt kun je de aroma's los kopen en zelf ontzettend goedkoop mixen.
Ik ben (gelukkig) al lang vergeten hoe een echte sigaret smaakt, heb bovendien altijd Marlboro gerookt.
Het is dus even pionieren welke smaak je prettig vind, ze zijn premixed te krijgen bij oa esigaretshop.nl.
Als het goed bevalt kun je de aroma's los kopen en zelf ontzettend goedkoop mixen.
Ik heb vandaag ook meteen een nieuwe bestelling de deur uit gedaan met wat nieuwe smaken. Ik heb dus geen idee wat ik prettig vind, daar zal ik door uitproberen achter moeten komen.
Net weer een lading liquids binnen gekregen.
Zijn er meer mensen die er "last" van hebben dat die flesjes zo vreselijk sticky aanvoelen ? ( luxe probleem ???)
Ik werk zelf in de industrie van verpakkings machines en bij de meeste fabrieken die ik ken zou zoiets absoluut de deur niet uitgaan
edit:
de liquids in kwestie zijn
Agrum shake - revolute
Re-animator II - le french liquid
Lowrider - the fuu
Bell clap - the fuu
Death driver - the fuu
Zijn er meer mensen die er "last" van hebben dat die flesjes zo vreselijk sticky aanvoelen ? ( luxe probleem ???)
Ik werk zelf in de industrie van verpakkings machines en bij de meeste fabrieken die ik ken zou zoiets absoluut de deur niet uitgaan
edit:
de liquids in kwestie zijn
Agrum shake - revolute
Re-animator II - le french liquid
Lowrider - the fuu
Bell clap - the fuu
Death driver - the fuu
[ Voor 21% gewijzigd door justmike op 07-02-2017 17:29 ]
Vieze flesjes zou ik zelf acuut allergische reacties van krijgen.. Dat kan echt niet.
Bericht hierboven
Ik heb wel eens gehad dag het etiket wat kleverig aanvoelde, is een kwestie van cheap ass etiketen denk ik. Maar lekken nog nooit.
Lekken doen de flesjes niet, denk eerder dat het vullen bij de fabrikant niet zo netjes gebeurd.Domino schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:10:
Ik heb wel eens gehad dag het etiket wat kleverig aanvoelde, is een kwestie van cheap ass etiketen denk ik. Maar lekken nog nooit.
Kant en klaar of mix?
Hangt een beetje van je voorkeur af. Ik bestelde destijds veel rechtstreeks bij goodlife en nicoticket. Maar ik bestel ondertussen al meer als een jaar geen commerciele juice meer.
Mix aroma's haal ik bij chefs, e-dym of cloudhouse.
Hangt een beetje van je voorkeur af. Ik bestelde destijds veel rechtstreeks bij goodlife en nicoticket. Maar ik bestel ondertussen al meer als een jaar geen commerciele juice meer.
Mix aroma's haal ik bij chefs, e-dym of cloudhouse.
Ik bestel hoofdzakelijk bij een franse webshop
lepetitvapoteur.com
groot assortiment aan kant en klaar, en geconcentreerde mixen
edit: en bij elke bestelling zit er leuke koelkast magneet met '50s pinup artwork + snoepje bij.
extra bij de laatste levering was een gepersonaliseerde kaart met nieuwjaars wensen.
Niet dat dat belangrijk is, maar het is wel een leuke attentie.
lepetitvapoteur.com
groot assortiment aan kant en klaar, en geconcentreerde mixen
edit: en bij elke bestelling zit er leuke koelkast magneet met '50s pinup artwork + snoepje bij.
extra bij de laatste levering was een gepersonaliseerde kaart met nieuwjaars wensen.
Niet dat dat belangrijk is, maar het is wel een leuke attentie.
[ Voor 80% gewijzigd door justmike op 07-02-2017 18:32 ]
Voor degenen die toch nog twijfelen..
Toch prettig te zien dat er meer onderzoeken uitwijzen dat het een heel stuk beter voor je is.
Ruim een maand verder en geen sigaret meer aangeraakt, en de drang ernaar is er ook niet meer. Inmiddels een 2e ego aio erbij voor af te wisselen met smaken en als back up. Maar toch als ik hier ook al die mods voorbij zie komen begint het toch te kriebelen
toch me eens innverdiepen, prijzen varieren enorm evenals de ervaringen en technieken.
Ergens deze week komen ook de spullen om zelf te mixen binnen met dank aan Floor-is.
Begin te begrijpen dat ze zeggen dat ik een nieuwe hobby heb
Ruim een maand verder en geen sigaret meer aangeraakt, en de drang ernaar is er ook niet meer. Inmiddels een 2e ego aio erbij voor af te wisselen met smaken en als back up. Maar toch als ik hier ook al die mods voorbij zie komen begint het toch te kriebelen
Ergens deze week komen ook de spullen om zelf te mixen binnen met dank aan Floor-is.
Begin te begrijpen dat ze zeggen dat ik een nieuwe hobby heb
Net 32 flesjes van 100ml gemaakt voor de buurman en zijn maat. Die is helemaal hooked, maar toen ik hem voorrekende wat het kost als je het zelf mengt wou hij dat ook wel
ik en vele anderen rondom mij twijfelen al lang niet meer. De politici die de regels maken zijn jammer genoeg nog zo ver niet.
de huidige wetgeving lijkt naar mijn gevoel enkel als doel te hebben om deze revolutie zo snel mogelijk de kop in te drukken ten voordele van de tabaks industrie ( en de winst die de staatskas hierop pakt)
Heb nu de "double mint" van Rookwinkel erin zitten op 0.5ohm... Maar jeetje, alsof je tandpasta aan 't dampen bent, met dito mondgevoel achteraf
Een beetje frisje is niet erg maar dit gaat te ver. Eens kijken of er wat op te snorren valt om 'm te verdunnen oid, tot de bestelling morgen binnen is.
* ShitHappens wandelt maar op goed geluk naar de Primera
* ShitHappens wandelt maar op goed geluk naar de Primera
Wat had je precies verwacht?
Mint krijg je nauwelijks verdund. Ik deed wel eens een paar druppels mint bij een flesje in en het nam gelijk de hele smaak over.
Mint krijg je nauwelijks verdund. Ik deed wel eens een paar druppels mint bij een flesje in en het nam gelijk de hele smaak over.
Vooral had ik de smaak subtieler verwacht. En dit is de enige liquid/smaak tot nu toe waar ik een erg droge mond aan overhoud - vergelijkbaar met het stramme mondgevoel van veel tandpasta's.
Gelukkig tankje nu leeg, resterende 5ml gaat maar weg. In 2 maanden tijd pas de 2e smaak die erg tegenvalt dus da's nog best een mooie score
Gelukkig tankje nu leeg, resterende 5ml gaat maar weg. In 2 maanden tijd pas de 2e smaak die erg tegenvalt dus da's nog best een mooie score
Mint is altijd veel te scherp imo. Enige lekkere smaak die ik heb geproefd was kringles curse van Halo, hoewel dat meer pepermunt dan mint was
Ik heb dan uiteindelijk de smok 220w treebox die ik bij FT had besteld geannuleerd, het lijkt er niet op dat ze hem ooit nog gaan kunnen leveren. ( jammer want ik vond hem zo mooi )
Ben nu wel op zoek naar een andere dubbel batterij mod, weet nog niet goed wat het gaat worden.
Ik heb al zitten kijken naar de smok alien, wismec rx2/3 en joytech evic primo, maar die lijken allemaal wel een probleem te hebben. Ik geraak er nog niet uit
tips zijn welkom
Ben nu wel op zoek naar een andere dubbel batterij mod, weet nog niet goed wat het gaat worden.
Ik heb al zitten kijken naar de smok alien, wismec rx2/3 en joytech evic primo, maar die lijken allemaal wel een probleem te hebben. Ik geraak er nog niet uit
tips zijn welkom
[ Voor 22% gewijzigd door justmike op 08-02-2017 16:07 ]
Alien.justmike schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:02:
Ik heb dan uiteindelijk de smok 220w treebox die ik bij FT had besteld geannuleerd, het lijkt er niet op dat ze hem ooit nog gaan kunnen leveren. ( jammer want ik vond hem zo mooi )
tips zijn welkom
Blijf ver weg van Joytech/Wismec (mijn mening). Baggere troep is het.
Ben je zelf een Alien gebruiker ? Een kennis van me heeft er eentje, hij is over de werking zeer tevreden, maar na 2 weken gebruik hing er amper nog verf aan de modClavis schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:15:
[...]
Alien.
Yup, daar heb ik geen last van. Mijne is nu een maand oud. En zit nog alle verf opjustmike schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Ben je zelf een Alien gebruiker ? Een kennis van me heeft er eentje, hij is over de werking zeer tevreden, maar na 2 weken gebruik hing er amper nog verf aan de mod
Dat is ook wel heftig gesteld. Mijn Wismec RX200 doet het prima en ik ken een aantal mensen die probleemloos met een Evic VTC werken.Clavis schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:15:
[...]
Alien.
uiteraard zijn er betere mods, maar die zijn vaak ook duurder. Ik koop die duurdere persoonlijk niet meer. Koop liever wat vaker een mod met de laatste snufjes, dan af en toe een dure.
Komt ook door mijn rDNA, die was lang niet zo betrouwbaar als de prijs beloofde (180 euro, knopjes gingen gauw raar doen, laadpoort werkte niet meer en de verf viel er af als je er al naar keek)
geen probleem met mijn RX2/3 hier hoor.....
Ook niet met een falende 510 connector ? daar zijn heel veel klachten over te vinden op het net.fivepack schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:55:
geen probleem met mijn RX2/3 hier hoor.....
Smok is wel tof hoor, daar niet van. Wil stiekem wel een skyhook naast de ijoy
https://www.fasttech.com/...k-rdta-220w-tc-vw-apv-box
ik heb die skyhook en die 13ml van ijoy ook bekeken. Vooral de omvang schrikt me een beetje af.418O2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:12:
Smok is wel tof hoor, daar niet van. Wil stiekem wel een skyhook naast de ijoy
Ik gebruik nu nog een pico en weet niet of ik zou kunnen wennen aan zo'n grote aparaten. Thuis op de bank kan nog wel, maar dat de hele dag in mijn broekzak meesleuren ... ?
ja het is wat log. Maarja, anders moet ik losse batterijen en juice meenemen en de netto-ruimte is dan hetzelfde.justmike schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:21:
[...]
ik heb die skyhook en die 13ml van ijoy ook bekeken. Vooral de omvang schrikt me een beetje af.
Ik gebruik nu nog een pico en weet niet of ik zou kunnen wennen aan zo'n grote aparaten. Thuis op de bank kan nog wel, maar dat de hele dag in mijn broekzak meesleuren ... ?
Ik denk dat het een Smok alien gaat worden, voor het verf probleem neem ik er wel een siliconen sleeve bij.
Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan, vandaag kreeg ik opeens de vloeistof in mijn mond!! Erg vies natuurlijk en heb alles meteen schoongemaakt. Daarna ging het even goed, maar uiteindelijk weer het probleem dat de vloeistof in mijn mond kwam!
Enig idee hoe dit kan? Alles is net een dag oud..Justfogg Q16.
Ik ken het apparaat zelf niet maar van de video' s die ik gezien heb begrijp ik dat je hem maar tot een bepaald niveau mag vullen. Misschien doe je er te veel liquid in ?pilskes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:16:
Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan, vandaag kreeg ik opeens de vloeistof in mijn mond!! Erg vies natuurlijk en heb alles meteen schoongemaakt. Daarna ging het even goed, maar uiteindelijk weer het probleem dat de vloeistof in mijn mond kwam!
Ik heb hem de rest van de dag gewoon kunnen gebruiken, dus niet meer nagevuld. Ik heb net helemaal schoongemaakt net, hopelijk is het nu klaar.
Ik heb vanaf het begin ook dat ik de smaak van de liquid bij gebruik erg op mijn lippen proef, is dit normaal?
Hij knettert trouwens ook als ik de knop indruk... volgens mij is dat ook niet helemaal normaal.
Misschien moet ik een nieuwe coil erin zetten, of lost dit niks op?
Ik heb vanaf het begin ook dat ik de smaak van de liquid bij gebruik erg op mijn lippen proef, is dit normaal?
Hij knettert trouwens ook als ik de knop indruk... volgens mij is dat ook niet helemaal normaal.
[ Voor 24% gewijzigd door pilskes op 08-02-2017 20:09 ]
Een van de gepromote features is net een anti spitback, dus er is zeker iets niet goed. En het knetteren is volgens mij ook niet normaal.pilskes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:02:
Ik heb hem de rest van de dag gewoon kunnen gebruiken, dus niet meer nagevuld. Ik heb net helemaal schoongemaakt net, hopelijk is het nu klaar.
Als je hem in een "stenen winkel" hebt gekocht raad ik je aan om daar eens wat advies te gaan vragen
Als ik het zo lees @Pilskes dan trek je te hard. Je moet niet doen zoals je bij een sigaret deed. Je hoeft niet hard te trekken. Nu zuig je doordat je zo hard trekt meer vloeistof in je coil dan ie kan verdampen, daardoor zuig je vloeistof omhoog.
Wat voor Liquid gebruik je?? Misschien een liquid gebruiken die dikker is, dus meer VG.
Wat voor Liquid gebruik je?? Misschien een liquid gebruiken die dikker is, dus meer VG.
Ik wil elektronisch roken ook eens proberen, ik rook inmiddels nu zo'n 10 jaar (gauloises blauw). Wellicht eerst om te proberen en later om te gaan minderen, mocht dat lukken.
Ik zit nu een beetje de eerste post door te lezen, en diverse webshops, maar ik vind het nogal lastig allemaal. Iemand tips wat een goede starter set is en welke liquid?
In principe als ik zo'n starter set koop, met een liquid is dat voldoende om eerst te proberen? Dan kan ik daarna later pas nieuwe coils en de verdamper kopen toch? Aangezien die een tijd mee gaan?
Raden jullie het aan om eerst bij de tabakswinkel zo'n wegwerp e-sigaret te kopen, zo'n ding van €10 om te testen of het überhaupt iets is voor mij?
Alvast dank
Ik zit nu een beetje de eerste post door te lezen, en diverse webshops, maar ik vind het nogal lastig allemaal. Iemand tips wat een goede starter set is en welke liquid?
In principe als ik zo'n starter set koop, met een liquid is dat voldoende om eerst te proberen? Dan kan ik daarna later pas nieuwe coils en de verdamper kopen toch? Aangezien die een tijd mee gaan?
Raden jullie het aan om eerst bij de tabakswinkel zo'n wegwerp e-sigaret te kopen, zo'n ding van €10 om te testen of het überhaupt iets is voor mij?
Alvast dank
Dat is altijd een goed idee, maar je kan ook naar een goede dampwinkel gaan. Geven ze goed advies, kan je spullen testen en smaakjes proberen.co2301 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:14:
Alvast dank
BEn zelf ook met zo'n starterssetje begonnen 3 jaar geleden maar je gaat snel andere spullen kopen. Aangezien er nu meer is, ook winkels, zou ik die zeker met een bezoekje vereeren. Die zullen je zeker goed kunnen adviseren.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik heb wat flesjes OneHit Wonder e-liquids 20%PG / 80%VG besteld, welke coils zijn daar het beste voor. Ik heb de eVic VTwo Mini met een Eleaf MELO III Mini clearomize, maar het borrelt zo af en toe, waarschijnlijk door de dikte van de e-liquid. Gebruik nu Eleaf MELO III Mini EC coils van 0.5 Ohm.
[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 08-02-2017 23:19 ]
voor high vg zou ik kiezen voor een ECL coil, die hebben grotere juice holes die de liquid beter/sneller opnemenBarfman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:17:
Ik heb wat flesjes OneHit Wonder e-liquids 20%PG / 80%VG besteld, welke coils zijn daar het beste voor. Ik heb de eVic VTwo Mini met een Eleaf MELO III Mini clearomize, maar het borrelt zo af en toe, waarschijnlijk door de dikte van de e-liquid. Gebruik nu Eleaf MELO III Mini EC coils van 0.5 Ohm.
https://www.fasttech.com/...leaf-ecl-coil-head-5-pack
of
https://www.fasttech.com/...ment-ecl-coil-head-5-pack
maar persoonlijk vind ik dat high vg het best tot zijn recht komt in een dripper
[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 09-02-2017 00:12 ]
Nee.co2301 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:14:
Alvast dank
persoonlijk zou ik in een grote boog rond die goedkope troep uit de tabaks en nachtwinkels heen lopen. voor een paar tientjes meer heb je in een echte speciaalzaak een degelijke starterkit die je gegarandeerd beter zal bevallen
Oke bedankt, zal eens wat van die ECL bestellen, en later eens kijken naar een dripper.
Oke, dat betreft dan gespecialiseerde winkels, en niet de gemiddelde sigarenboer? Zal even zoeken of er hier wat in de buurt zit.MrMarcie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:02:
[...]
Dat is altijd een goed idee, maar je kan ook naar een goede dampwinkel gaan. Geven ze goed advies, kan je spullen testen en smaakjes proberen.
BEn zelf ook met zo'n starterssetje begonnen 3 jaar geleden maar je gaat snel andere spullen kopen. Aangezien er nu meer is, ook winkels, zou ik die zeker met een bezoekje vereeren. Die zullen je zeker goed kunnen adviseren.
Eventueel tips qua winkels? Woon tussen Amsterdam en Utrecht in.justmike schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:27:
[...]
Nee.
persoonlijk zou ik in een grote boog rond die goedkope troep uit de tabaks en nachtwinkels heen lopen. voor een paar tientjes meer heb je in een echte speciaalzaak een degelijke starterkit die je gegarandeerd beter zal bevallen
Edit:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze? https://www.primera.nl/as...igaret/vloeistof-vulling/
[ Voor 5% gewijzigd door co2301 op 09-02-2017 14:19 ]
Nope nergens last van. Maar als je gaat zoeken op het net vind je van alle mods wel klachten. Meeste mensen die er tevreden over zijn hoor je niet.justmike schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:03:
[...]
Ook niet met een falende 510 connector ? daar zijn heel veel klachten over te vinden op het net.
Ik persoonlijk zou beginnen als starter met een Joyetech Ego AIO http://www.smokesmarter.nl/joyetech-ego-aio.html Voor dat geld (zijn goedkoper via china) is het een goed setje. De primera troep is meestal niets, ooit ook begonnen met een e-sigaret van de primera, maar moest echt heel hard inhaleren om enigszins een goede throat hit te krijgen.co2301 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:24:
[...]
Oke, dat betreft dan gespecialiseerde winkels, en niet de gemiddelde sigarenboer? Zal even zoeken of er hier wat in de buurt zit.
[...]
Eventueel tips qua winkels? Woon tussen Amsterdam en Utrecht in.
Edit:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze? https://www.primera.nl/as...igaret/vloeistof-vulling/
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 09-02-2017 15:29 ]
Ik heb echt heel erg pech tot nu toe qua liquids die ik geprobeerd heb. Welke smaken en merken raden jullie aan? De enigste smaken die ik tot nu toe goed vond waren aardbei en druif, maar beide wel van een merk. De anderen waren smerig. Aardbei van cloud nine, maar die laat wel smurrie achter helaas, purple stuff(druif) van goodlife vapor was erg lekker. Ik vind het wel jammer van al die kleine 10ml flesjes. Ik wil graag een groter flesje aardbei... Ik wil niet terug gaan op het roken van sigaretten, iemand nog advies voor smaakjes dus? (met merk)
Oke thanks, nog tips qua liquids? Ik denk zelf aan een tabak smaak, aangezien ik met eten e.d. ook niet zo ben van de aparte smaakjes.Barfman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:17:
[...]
Ik persoonlijk zou beginnen als starter met een Joyetech Ego AIO http://www.smokesmarter.nl/joyetech-ego-aio.html Voor dat geld (zijn goedkoper via china) is het een goed setje. De primera troep is meestal niets, ooit ook begonnen met een e-sigaret van de primera, maar moest echt heel hard inhaleren om enigszins een goede throat hit te krijgen.
Ik kan nu eerst deze set kopen en iig paar weken vooruit tot ik de coil en atomizer moet vervangen?
Vampier Vape Pinkman is erg lekker!LostInNight schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:34:
Ik heb echt heel erg pech tot nu toe qua liquids die ik geprobeerd heb. Welke smaken en merken raden jullie aan? De enigste smaken die ik tot nu toe goed vond waren aardbei en druif, maar beide wel van een merk. De anderen waren smerig. Aardbei van cloud nine, maar die laat wel smurrie achter helaas, purple stuff(druif) van goodlife vapor was erg lekker. Ik vind het wel jammer van al die kleine 10ml flesjes. Ik wil graag een groter flesje aardbei... Ik wil niet terug gaan op het roken van sigaretten, iemand nog advies voor smaakjes dus? (met merk)
Je hoeft alleen maar de coils te vervangen, dat is afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt. Tabak smaak is lastig te zeggen, dat moet je echt testen wat je zelf het lekkerste vind. Ik zelf ben begonnen met Cfield - Dekang en USA Mix - Dekangco2301 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:37:
[...]
Oke thanks, nog tips qua liquids? Ik denk zelf aan een tabak smaak, aangezien ik met eten e.d. ook niet zo ben van de aparte smaakjes.
Ik kan nu eerst deze set kopen en iig paar weken vooruit tot ik de coil en atomizer moet vervangen?
Nagenoeg niemand waar ik contact mee heb dampt iets dat richting (pure) tabak(smaak) gaat. Bedenk daarom eens wat je lekker vind qua toetje, qua drinken, qua zoet eten. En koop dan iets dat in die richting beweegt, niet de goedkoopste (shit) die je vinden kunt, maar iets met een beetje serieuzere prijs, richting €5 voor 10ml oid.co2301 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:37:
[...]
Oke thanks, nog tips qua liquids? Ik denk zelf aan een tabak smaak, aangezien ik met eten e.d. ook niet zo ben van de aparte smaakjes.
Ik zelf vind kokos lekker en aardbei en vanille en drop (zoethout dus), aardbei kon ik niks lekkers in vinden, maar die anderen heb ik inmiddels echt wel iets voor gevonden. Dampt heerlijk weg hoor!
Bericht hierboven
Idd. Tabak is inderdaad een beginnerssmaak . Alleen ry4 wordt volgens mij nog wel eens gedampt. Dat is ook een tabakssmaak
Verwijderd
Probeer laatste tijd maar weer meer te dampen gebruik een ecoliquid ( heb al 2 andere gehad van andere merken en 1 daarvan had je vaak de vloeistof op je lippen en de andere kon je inhaleren wat je wou maar kwam er zogoed als niks uit >.< )
Deze bevalt me toch wel redelijk maar wil eigenlijk toch wel een wat '' sterkere '' dus meer damp
Iemand goede tips weinig zin om een miskoop te doen want die 2 hiervoor hadden er eigenlijk voor gezorgdt dat ik het vapen erg links liet liggen.
En welke sites gebruiken jullie meestal voor smaakjes te halen of zelf te mengen? Hier in twente heb je zogezegd geen vape store's meestal her en der wat winkels die iets hebben en het altijd maar de vraag is of het goed is >.< ( kan ook op sites natuurlijk daarom vraag ik het
)
Gebruik nu van xtreme vapor e-liquid '' coffee arabica '' erg lekker, ergste wat ik ooit had was iets met druif/bes+mint die was niet te vapen
Floor-is welk merk heb je de kokos van?
Deze bevalt me toch wel redelijk maar wil eigenlijk toch wel een wat '' sterkere '' dus meer damp
Iemand goede tips weinig zin om een miskoop te doen want die 2 hiervoor hadden er eigenlijk voor gezorgdt dat ik het vapen erg links liet liggen.
En welke sites gebruiken jullie meestal voor smaakjes te halen of zelf te mengen? Hier in twente heb je zogezegd geen vape store's meestal her en der wat winkels die iets hebben en het altijd maar de vraag is of het goed is >.< ( kan ook op sites natuurlijk daarom vraag ik het
Gebruik nu van xtreme vapor e-liquid '' coffee arabica '' erg lekker, ergste wat ik ooit had was iets met druif/bes+mint die was niet te vapen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 23:19 ]
Als je een nieuwe mod zoekt die meer damp maakt en niet te veel kost, waarbij je bovendien direct naar je longen inhaleert: eLeaf PICO met de standaard melo3. Kost weinig, prima machine.
Ik meng m'n eigen liquids, dat maakt het een beetje anders
Kokos had ik van Flavourtec, maar die is echt alleen geschikt voor mond-naar-longen. Veel te veel PG anders. Nu heb ik een aantal verschillende kokos-concentraten die ik dan als ondertoon gebruik.
Kokos had ik van Flavourtec, maar die is echt alleen geschikt voor mond-naar-longen. Veel te veel PG anders. Nu heb ik een aantal verschillende kokos-concentraten die ik dan als ondertoon gebruik.
Bericht hierboven
Ik heb onlangs zowel de skyhook en de alien besteld bij vapenology, een dropshipper in de UK (GBP 55 en GBP 50). Super service en zaterdag besteld, donderdag in huis, levering vanuit de UK dus geen invoerrechten en invoerBTW. Skyhook is vooral zwaarder dan de Alien, Alien is iets hoger (met de baby beast) ondanks de 9ml tank van de skyhook en maar 3 ml met de Alien en Skyhook is iets breder. Geen probleem om ze in je zak te stoppen en de hele dag mee rond te zeulen. De Alien slurpt bij het leven (50 - 70 watt) tov de Subox en Nebox die ik eerst had. Smaak en damp zijn echter vele malen beter en aangezien ik zelf mix maakt die extra liquid niet zoveel uit.justmike schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:21:
[...]
ik heb die skyhook en die 13ml van ijoy ook bekeken. Vooral de omvang schrikt me een beetje af.
Echte aanraders en vapenology is gewoon een "engelse chinees" met lage prijzen en zonder invoer problemen en veel snellere levering dan FT of andere Shengzen leveranciers.
Link met alle Stenen shops in nederland. LinkjeVerwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:16:
Probeer laatste tijd maar weer meer te dampen gebruik een ecoliquid ( heb al 2 andere gehad van andere merken en 1 daarvan had je vaak de vloeistof op je lippen en de andere kon je inhaleren wat je wou maar kwam er zogoed als niks uit >.< )
En welke sites gebruiken jullie meestal voor smaakjes te halen of zelf te mengen? Hier in twente heb je zogezegd geen vape store's meestal her en der wat winkels die iets hebben en het altijd maar de vraag is of het goed is >.< ( kan ook op sites natuurlijk daarom vraag ik het)
Gebruik nu van xtreme vapor e-liquid '' coffee arabica '' erg lekker, ergste wat ik ooit had was iets met druif/bes+mint die was niet te vapen![]()
Goede online shops voor liquid zijn:
Zwoofs, E-wolk, Vapexperience of Vapefuel.
[ Voor 7% gewijzigd door auroortje op 10-02-2017 16:01 ]
Dat mengen wil ik ook graag doen, maar vindt het allemaal een beetje lastig, ik wil het vrij simpel houden, gewoon een aroma met een base 3mg nicotine.....maar hoe kom ik aan die base met 3 Mg nicotine en dan PG 30 en VG 70 🤔Floor-is schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:22:
Als je een nieuwe mod zoekt die meer damp maakt en niet te veel kost, waarbij je bovendien direct naar je longen inhaleert: eLeaf PICO met de standaard melo3. Kost weinig, prima machine.
Samsung Flip 7
Andere smaakjes van Goodlife dan. Het is ook het merk waar ik blijf terugkomen, ik maak wel eens uitstapjes maar daar ben ik eigenlijk nooit erg tevreden mee.LostInNight schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:34:
check je inboxdave1972 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:59:
[...]
Dat mengen wil ik ook graag doen, maar vindt het allemaal een beetje lastig, ik wil het vrij simpel houden, gewoon een aroma met een base 3mg nicotine.....maar hoe kom ik aan die base met 3 Mg nicotine en dan PG 30 en VG 70 🤔
Je kunt zelf base kopen en nicotine (of vooraf gemixt). Dan kan je de concentraten of een zogenaamd bottle-shot kopen die je dan aanlengt met base.
Heb je op zich niet heel veel voor nodig: wat flesjes, een of meer spuiten, de base, de concentraten, een trechtertje wellicht, een recept dat je maken wilt, wat geduld en een paar handschoenen
Bericht hierboven
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.