Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:27:
Zo, Pico is binnen. Fijn dingetje, 6mg Pink Pulldown in gemieterd en rookt lekker weg (DL, MTL gaat inderdaad niet echt :P). Volle smaak zeg vergeleken bij die AIO en G14!
Even wennen, maar dat is zo gedaan. Smaak is anders, wil niet direct zeggen beter, wel anders. :)

Happy vaping!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
CallmeGod schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:34:
Is de joyetech cuboid trouwens een MTL vaper? Of geschikt voor beide.

Deze gebruik ik met combi cubis tank en 1.5 ohm coils
De Joyetech Cuboid : bv. https://www.vapekings.nl/nieuws/joyetech-cuboid-kopen/ kun je overal voor gebruiken.
Mtl of DL is afhankelijk welke tank c.q. coil je in de tank zet, die je op deze mod gaat gebruiken.
In de Cubis (Pro) kun je nogal wat coils kwijt, zowel DL/MTL coils, zoals je hier kunt zien
http://www.joyetech.com/product/cubis-atomizer/

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Embryo1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:44:
[...]

De Joyetech Cuboid : bv. https://www.vapekings.nl/nieuws/joyetech-cuboid-kopen/ kun je overal voor gebruiken.
Mtl of DL is afhankelijk welke tank c.q. coil je in de tank zet, die je op deze mod gaat gebruiken.
In de Cubis (Pro) kun je nogal wat coils kwijt, zowel DL/MTL coils, zoals je hier kunt zien
http://www.joyetech.com/product/cubis-atomizer/
Danku, prima informatie op de laatste link.

Vind de Cubis geweldig met makkelijke vul systeem.
En er gaat genoeg in, deze komt via buitenland.
Met deze inhoud wordt hij niet verkocht in The Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Floor-is schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Deze? http://www.joyetech.com/product/cuboid-mini-kit/

Lijkt me dat die niet in NL verkocht wordt.. En dus: welke?
https://www.zwoofs.nl/joy...ure-control-box-mod-4811/

en deze

https://www.zwoofs.nl/joy...-mini-80-watt-tc-box-mod/

Heb de broer en broertje tot mij beschikking.
Ivm dat famielid het wou proberen maar niks voor hem is/was.
Dus maar voor prikkie overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27
Nou me joyetech AIO is binnen gekomen vrijdag. Had wat smaakjes erbij besteld, two mint, coffee en apple allemaal als 12mg.

Mint en apple bevalen goed, coffee was ronduit goor. Het leek qua smaak op de koffie branderij hier in het centrum.. dacht nog dat de coil verbrand was, maar na het wisselen naar mint is die coil gewoon nog prima.

Inmiddels bij de stenenwinkel hier een mint en een watermeloen gehaald van 6mg. Verder hadden ze weinig, paar smaakjes en voor de rest 60 verschillende tabaks smaken. Maar daar willen we juist vanaf ;).

Nu ben ik nog opzoek naar mother's milk, lees er veel goede dingen over en fristi vind ik heerlijk dus wil hem graag proberen.
Iemand een goed adres? Hier in NL lijkt die overal uitverkocht, en in de states kwam ik wel iets tegen van 100ml voor 18dollar... maar is ook weer zoveel om uit te proberen.

Het vapen ansich bevalt me erg goed, tot nu toe weinig neiging naar een sigaret. Zelfs gisteren met een feestje geen behoefte gehad, waar normaal er dan bijna een pakje door gaat...

[ Voor 9% gewijzigd door TerminalNL op 07-01-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:52
Kan je wel een diy sturen. Stuur me even je adres en hoe je hem wil hebben (pg/vg en nicotine).

Voor fristi achtig iets heb ik nog wel een recept. Effe in de laptop duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Floor-is schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Even wennen, maar dat is zo gedaan. Smaak is anders, wil niet direct zeggen beter, wel anders. :)

Happy vaping!
Vergeleken met de Justfog G14 zeker beter. Kan die nu naast elkaar vergelijken, en die Pico is echt top.

Heb nu de 0.3 Ohm coil er in en zit tussen de 30-40W in. Wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27
Domino schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:16:
Kan je wel een diy sturen. Stuur me even je adres en hoe je hem wil hebben (pg/vg en nicotine).

Ja begreep dat die mother's milk aardig in de buurt kwam van fristi. Maar als je dat zou willen doen heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
TerminalNL schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:13:
[...]

Ja begreep dat die mother's milk aardig in de buurt kwam van fristi. Maar als je dat zou willen doen heel tof!
Geen enkel probleem, stuur maar een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 19:01
Domino schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:16:

Kan en wil je het fristi recept delen? ^^
Ben toch wel benieuwd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik kom graag bij de sigarenboer bij mij in de buurt, leuke kerel die ook wat vape-spulletjes heeft. Hij vertelde me dat hij nieuwe coils had voor de Melo3, of ik die niet eens wilde proberen. 2 stuks gekocht, 0,15ohm Ni coils voor TC vapen. Bevalt me absoluut niet, smaak is heel anders!

Poesmij: kijk eens naar deze http://e-liquid-recipes.c...trawberries%20and%20Cream

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb ni een paar keer gebruikt en de eerste dagen proefde ik altijd een metaalsmaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
Poesmij schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Kan en wil je het fristi recept delen? ^^
Ben toch wel benieuwd haha.
Tuurlijk:

1% Caramel (FA)
1% Madagascar (Vanilla Classic) (FA)
3% Red Touch (Strawberry) (FA)
2% Vienna Cream (FA)

Wil je een 'koude' fristi: een beetje Koolada (TFA) erbij. Echt laag beginnen voor de smaak (0.1%) en dan bijmixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Domino schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Tuurlijk:

1% Caramel (FA)
1% Madagascar (Vanilla Classic) (FA)
3% Red Touch (Strawberry) (FA)
2% Vienna Cream (FA)

Wil je een 'koude' fristi: een beetje Koolada (TFA) erbij. Echt laag beginnen voor de smaak (0.1%) en dan bijmixen.
Heb je degene van de link hierboven ook gemaakt? Zo ja, hoe verhouden ze zich? Ik heb namelijk toevallig de juiste flavors besteld voor het recept uit de link, maar ben ook wel benieuwd naar de jouwe :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Die van fizz? Ik vond er niet veel aan. VBIC is tricky, zeker die van tpa.

Er zwerft ook een v2 zonder diketones rond: http://e-liquid-recipes.c...trawberries%20and%20Cream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iemand nog goede adviezen qua e-liquid? Zit bij Zwoofs te kijken maar het zegt allemaal niet zo veel. Rook nu vrijwel uitsluitend Goodlife en soms Vaponaute, hou wel van fruitig en romig. Iets als koekjessmaak zou ik ook wel eens willen proberen, en ik vind bijv. Night Flight van Vaponaute ook erg lekker (koffie/whisky smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:26
Vraagje voor de chef koks hier.

Ik zou een poging willen doen om mijn favoriete liquid na te maken of op zijn minst te benaderen. (€664/liter voor de real deal en dankzij het TPD nu moeilijker te krijgen)

Ik heb echter geen flauw idee waar te beginnen en welke ingrediënten ik nodig heb.

Iemand van jullie die poging/gok/suggestie voor een recept wil doen?

Officiële beschrijving:
- A selection of 4 citrus fruits as the green variety of oranges, tonic and sparkling notes brought by the cinchona bark and the mysterious fresh note created by le French Liquide without menthol nor koolada.

- Re-Animator II is een citrus e-juice met onder andere groene sinaasappel, tonic en toetsen van kinabast. De vier citrustonen die terug te vinden zijn zorgen voor een lekkere, frisse vape.

Mijn ervaring:
Bij het inhaleren een frisse mandarijn/pompelmoes smaak, vergelijkbaar met een oranje Napoleon snoepje. Vooral zoet overheerst, het zure is een ondertoon
Bij het uitademen, een licht bittere smaak zoals tonic, maar minder sterk en een prikkelend gevoel op de lippen.

edit, de liquid waar het over gaat :
http://www.artismook.be/nl/product/re-animator-2

[ Voor 4% gewijzigd door justmike op 08-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:51
Kijk eens aan: een clone gevonden! http://www.lediypourlesnu...ench-liquide-re-animator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
bedankt voor het meedenken.

Dat is de originele re- animator, de V2, die die ik damp is een compleet andere smaak.
Bij de originele zijn de zure smaken net overheersend

[ Voor 7% gewijzigd door justmike op 08-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er geen gewoon ijzer of ongelegeerd staal wordt gebruikt als draad?

Er zijn misschien toch wel wat gezondheidsrisico's verbonden aan het gloeien van je draad... oke je doet dit hoogstens maar een paar keer maar toch.
Bijvoobeeld bij RVS kan er chroom 3 ontstaan (misschien ook wel chroom IV?), bij Titaan is er weer Titaanoxide/dioxide. Zachtgloeien van RVS gebeurt al op 600/700 graden.
En wat je misschien binnen kunt krijgen zal wel minimaal wezen in verhouding tot een beroep als lasser of metaalbewerker maar desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar alternatieven.

Ik kon werkelijk niets vinden over het gebruik van ijzer of ongelegeerd staal draad voor vaping...

[ Voor 22% gewijzigd door iNSANiTi op 08-01-2017 19:28 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
iNSANiTi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:25:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er geen gewoon ijzer of ongelegeerd staal wordt gebruikt als draad?

Er zijn misschien toch wel wat gezondheidsrisico's verbonden aan het gloeien van je draad...
Dit zal wel minimaal wezen in verhouding tot een beroep als lasser of metaal bewerker maar desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar alternatieven.

Ik kon werkelijk niets vinden over het gebruik van ijzer of ongelegeerd staal draad voor vaping...
ongelegeerd ijzer en staal hebben een te lage weerstand en hittebestendigheid voor deze toepassing, je wil net een materiaal met een hoge weerstand en smelttemperatuur

[ Voor 4% gewijzigd door justmike op 08-01-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ja nu zie ik het zelfs bij een laaggelegeerd staal zoals 34CrNiMo6 bedraagt de weerstand per mm²/m maar 0.19Ω en voor SS316 is het 0,79Ω mm²/m. Nog al een verschil. :)

Misschien slaat dit nergens op, maar als je een octa coil op 0,7Ω build dan zou het wel mogelijk zijn denk ik. http://www.steam-engine.o....7&awg=36&id=1.5&ws=0.005

Kan iemand dit bevestigen of mij verbeteren? ben maar een leek op dit gebiedt, alvast bedankt voor de hulp!

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

418O2 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:30:
Ik heb ni een paar keer gebruikt en de eerste dagen proefde ik altijd een metaalsmaak
Ik heb die coil er weer uitgehaald en de oude er in gekwakt. Veel fijner.

Heb ook m'n mystery-package binnengekregen en het is nog beter dan ik had durven hopen.

Een iJoy RDTA Box in de kleur teal, 30x0,3ohm staggered pre-built coils en nog eens 10x0,3ohm 'staple staggered fused clapton'. Hoef ik niet eens zelf te gaan rommelen met het draaien van coils!
Nu had ik natuurlijk niet de juiste batterijen mee, maar wel 2x LG die beide vol waren. Gelukkig heb ik thuis nog een aantal nieuwe Samsung 30Q's!

Kan verder nog niet echt testen, behalve dat het er op lijkt dat ik minstens 75Watt moet gaan doen om tot een prettige smaak te komen. (Ben al 19 puffs onderweg :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Floor-is schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Ik heb die coil er weer uitgehaald en de oude er in gekwakt. Veel fijner.

Heb ook m'n mystery-package binnengekregen en het is nog beter dan ik had durven hopen.

Een iJoy RDTA Box in de kleur teal, 30x0,3ohm staggered pre-built coils en nog eens 10x0,3ohm 'staple staggered fused clapton'. Hoef ik niet eens zelf te gaan rommelen met het draaien van coils!
Nu had ik natuurlijk niet de juiste batterijen mee, maar wel 2x LG die beide vol waren. Gelukkig heb ik thuis nog een aantal nieuwe Samsung 30Q's!

Kan verder nog niet echt testen, behalve dat het er op lijkt dat ik minstens 75Watt moet gaan doen om tot een prettige smaak te komen. (Ben al 19 puffs onderweg :P)
Nice :) Zie net (na wekenlang zes keer per dag refreshen) dat mijn iJoy box ook eindelijk in NL is. Hoop wel dat hij lekvrij blijft, lees wel veel over lekkage helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CallmeGod
Wat is jullie ervaring met Millers liquid.
Een paar geprobeerd maar vind deze liquid van Millers uitermate slechte kwaliteit.

Oa nr 1 tabak : smerige parfum smaak.
En Millers shag ook niet te pruimen.

De basics van Zwoofs zijn nog beter.
Liqua heeft ook hele goeie liquids.

Morgen krijg ik de goodlife flesjes binnen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CallmeGod schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:55:
Een paar geprobeerd maar vind deze liquid van Millers uitermate slechte kwaliteit.

Ik ga de Liqua ook eens proberen. Dragon Vape schijnt overigens ook niet veel soeps te zijn. One Hit Wonder is wel aardig verder, heb daar de Juicebox van. Smaakt best goed naar een pakje appelsap. Oh en verder Vaponaute als je het het geld waard vindt. Ze moeten je wel liggen, in sommige smaakjes zit bijvoorbeeld anijs en dat vind ik persoonlijk smerig.

Ohja, betreft die Pico. Inmiddels denkt hij dat m'n 0.3 Ohm coil maar 0.26 Ohm is. Niet zo'n probleem verder maar toch maf. Wel geinig, via de software kun je er je eigen logo in uploaden, bv. je naam of een pixel art plaatje. Met photoshop kun je vrij makkelijk een bitmap maken met 1 bit.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 09-01-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino

Ik zou je aanraden om het zelf te gaan mixen. Zoveel beter en qua kosten een fractie van de prijs!

Als je recepten pakt van de 'bekende' mixers kan er nauwelijks wat fout gaan.

Voorbeelden hiervan zijn hic op VU, Wayne Walker van diyordie en Vurve en ID10-T op reddit (r/diy-ejuice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb overigens een proefpakketje van Dinner Lady besteld. 4x10ml voor 20 euro, dus niet belachelijk duur. Ben benieuwd, allemaal taart smaakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Domino schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Ik zou je aanraden om het zelf te gaan mixen. Zoveel beter en qua kosten een fractie van de prijs!

Voorbeelden hiervan zijn hic op VU, Wayne Walker van diyordie en Vurve en ID10-T op reddit (r/diy-ejuice).
Ik had me al redelijk verdiept in het mixen van liquid moet het alleen nog even waarmaken.

Ben niet zo heel lang gestopt met roken.
Eerste week nog beetje problemen mee gehad maar na die week nergens last van .

Gelukkig ook geen verlangen meer.

Maar bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nog een vraagje. Als ik het goed begrijp zorgt PG voor de throat hit? Al weet ik dat nicotine hier ook voor zorgt. Ik rook nu voornamelijk 50/50 PG/VG juice van 6mg en hoewel ik er niet van hoest, heb ik (vooral bij het uitblazen) soms wel wat last in mijn keel wanneer ik DL rook. Heb sowieso m'n wattage wat lager gezet dat maakt het al een stuk beter, maar hoe zit dit nou? Wel een setje juice met 70% VG besteld (ook 6mg) dus ben benieuwd of dat wat 'smoother' is. Ik heb overigens ook een flesje Alien Vape staan van 3mg en die gaat al beter, alleen kan ik niet vinden wat de verhouding in die liquid is.

Misschien op termijn maar overgaan op 3mg.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 09-01-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Thomas schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:34:
Nog een vraagje. Als ik het goed begrijp zorgt PG voor de throat hit? Al weet ik dat nicotine hier ook voor zorgt. Ik rook nu voornamelijk 50/50 PG/VG juice van 6mg en hoewel ik er niet van hoest, heb ik (vooral bij het uitblazen) soms wel wat last in mijn keel wanneer ik DL rook. Heb sowieso m'n wattage wat lager gezet dat maakt het al een stuk beter, maar hoe zit dit nou? Wel een setje juice met 70% VG besteld (ook 6mg) dus ben benieuwd of dat wat 'smoother' is. Ik heb overigens ook een flesje Alien Vape staan van 3mg en die gaat al beter, alleen kan ik niet vinden wat de verhouding in die liquid is.

PG zorgt inderdaad voor meer throat hit, maar soms is het ook gewoon de smaak die voor een gevoelige ervaring in de keel kan zorgen. Maak al mijn sapjes op 70VG/30PG, en heb met enkele van mijn mixes ook dat als ik er te lang van damp, last van mijn keel krijg. Dit ligt puur aan de smaakstoffen, het is dus niet altijd gerelateerd aan de pg vg verhouding. Mijn favoriete liquid van voordat ik zelf begon te mixen, moest ik veel links laten liggen omdat deze gewoon te heftig was voor mijn keel. Ook met mindere nicotine sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Smaakstoffen en nicotine zijn meestal pg basis trouwens, hou je daar rekening mee met mengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Poesmij schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:43:
[...]

PG zorgt inderdaad voor meer throat hit, maar soms is het ook gewoon de smaak die voor een gevoelige ervaring in de keel kan zorgen. Maak al mijn sapjes op 70VG/30PG, en heb met enkele van mijn mixes ook dat als ik er te lang van damp, last van mijn keel krijg. Dit ligt puur aan de smaakstoffen, het is dus niet altijd gerelateerd aan de pg vg verhouding. Mijn favoriete liquid van voordat ik zelf begon te mixen, moest ik veel links laten liggen omdat deze gewoon te heftig was voor mijn keel. Ook met mindere nicotine sterkte.
Merci. We gaan het zien met m'n nieuwe smaakjes. Anders even bij m'n winkel het e.e.a. uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:35:
Die van fizz? Ik vond er niet veel aan. VBIC is tricky, zeker die van tpa.

Er zwerft ook een v2 zonder diketones rond: http://e-liquid-recipes.c...trawberries%20and%20Cream
Die V2 ga ik binnenkort maken, ik wacht nog op wat concentraten ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Naast m'n gebruikelijke smaakjes een Nederlandse e-juice meegenomen vandaag;

http://dvtch.amsterdam/juices/tompoes/

Benieuwd :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Thomas schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:38:

Ik ook, zijn nogal prijzige sapjes, laat je nog weten wat het is of het de prijs waard is?

[ Voor 68% gewijzigd door NaN op 10-01-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ijoy rdta box eindelijk binnen :D nu de standaard triple coil er in, maar dat kan beter. Straks maar even velocity opbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Thomas schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:38:

Deze ben ik toevallig sinds gister aan uitproberen. Best lekker, ruikt sterker dan dat hij smaakt. Verder laat hij een klein beetje vieze nasmaak na vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:03
Na 10 jaar roken besloten om over te stappen, smok alien mod is onderweg van aliexpress.

Hopelijk wordt die niet tegen gehouden. Ik heb alvast deze week een paar liter 70/30 base gekocht omdat dat volgende week niet meer gaat in België.

Nu nog enkele simpele recepten nodig, liefst met fruit zodat ik meteen kan beginnen. Hebben jullie aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dr0ppFTW schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Deze ben ik toevallig sinds gister aan uitproberen. Best lekker, ruikt sterker dan dat hij smaakt. Verder laat hij een klein beetje vieze nasmaak na vind ik.
Ik vind 'm ook niet geweldig om eerlijk te zijn. Niet helemaal mijn ding. Op zich een aangename smaak maar niet 'fris' genoeg naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
rednaz420 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:52:
Na 10 jaar roken besloten om over te stappen, smok alien mod is onderweg van aliexpress.

Hopelijk wordt die niet tegen gehouden. Ik heb alvast deze week een paar liter 70/30 base gekocht omdat dat volgende week niet meer gaat in België.

Nu nog enkele simpele recepten nodig, liefst met fruit zodat ik meteen kan beginnen. Hebben jullie aanraders?
Mijn advies, probeer eerst wat DIYOrDie en andere oneshots van chefs flavours (10% korting met DealsandComps op een aantal artikelen).

kan je daarna echt zelf mengen.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 11-01-2017 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino

Snel effe wat recepten uit de lijst, met minimale aantallen aroma's:

Peach & cream
-------------
Cotton Candy (10% EM/Ethyl Maltol) (TPA) 0.25
Cream Fresh (FA) 1
Vienna Cream (FA) 0.25
White Peach (FA) 4

Time Bomb
---------
Fuji Apple (FA) 1
Oba Oba (FA) 1
Peach (Juicy) (TPA) 5
RF Sweet Strawberry (CAP) 3

Sakura 52
---------
Cream Whipped (FA) 2
Marshmallow (TPA) 2
Raspberry (Sweet) (TPA) 2
Strawberry (Ripe) (TPA) 2
White Peach (FA) 2

Katy Pearry
-----------
Honeydew II (TPA) 2
Honeysuckle (TPA) 1
Peach (Juicy) (TPA) 3
Pear (TPA) 6

Sunrise
-------
Bavarian Cream (TPA) 3
Dragonfruit (TPA) 0.5
Sweet Mango (CAP) 1.5
Vanilla Swirl (TPA) 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Domino schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Snel effe wat recepten uit de lijst, met minimale aantallen aroma's:

Peach & cream
-------------
Cotton Candy (10% EM/Ethyl Maltol) (TPA) 0.25
Cream Fresh (FA) 1
Vienna Cream (FA) 0.25
White Peach (FA) 4
deze pik ik mee :9
Sunrise
-------
Bavarian Cream (TPA) 3
Dragonfruit (TPA) 0.5
Sweet Mango (CAP) 1.5
Vanilla Swirl (TPA) 5
dit doet me denken aan Sonrise van cosmic fog. is het een clone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Super! Bedankt. Nu nog een hoop aroma's inslaan.

Van waar heb je deze lijst met recepten?

[ Voor 31% gewijzigd door rednaz420 op 11-01-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
justmike schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:51:
dit doet me denken aan Sonrise van cosmic fog. is het een clone ?
Geen enkel idee. Ik heb zoveel recepten dat ik de draad van sommige kwijt ben. Maar lijkt me redelijk aan te nemen.
rednaz420 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:05:
Super! Bedankt. Nu nog een hoop aroma's inslaan.

Van waar heb je deze lijst met recepten?
Van mijn eigen elr account :D . In de loop der tijd verzamelde recepten van elr, atf, reddit en fora.
Meeste moet ik zelf nog maken en proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Vorige week een liter vg besteld met een aantal 30ml clones waar je alleen nic en vg aan toe hoeft te voegen..

Pinkman
Neapolitan Icecream
Doughnuts

Hopelijk komt 't morgen binnen :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
CallmeGod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Net 4 flesjes gekocht via vaperlounge online.
Wel 6,50 per flesje maar kan niet wachten om te proberen :-D

Heb al een aantal maanden de liquids van zwoofs basic en millers enzovoorts.

Ik ben niet zo van de fruitsmaken.
Mischien veranderd dit nu.
Maar meer van de tabaksmaken.
Maar heb nu het volgende besteld.

El kamino
Deadly sin
Atom bomb
Zombie blood
Eerste 2 weten te testen.

El Kamino: Best lekker (nootsmaak?) die ik nu 2 dagen heb gevaped.
Deadly Sin: Nu net in me tank gestopt: Wat een verassing ,lekker zoet vleugje op het einde.
Throat hit is wel wat minder bij Deadly Sin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Liber8 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:32:
Vorige week een liter vg besteld met een aantal 30ml clones waar je alleen nic en vg aan toe hoeft te voegen..

Pinkman
Neapolitan Icecream
Doughnuts

Hopelijk komt 't morgen binnen :)
oeh, pinkman is lekker :).

Man, ben verkouden, elke keer dat ik probeer te vapen hoest ik me kapot ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Thomas schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Ik vind 'm ook niet geweldig om eerlijk te zijn. Niet helemaal mijn ding. Op zich een aangename smaak maar niet 'fris' genoeg naar mijn mening.
Ja, dat vind ik dus ook. Opzich wel fijne hoeveelheid damp, op de een of andere manier lijkt het meer dan mijn andere liquids die volgens mij bijna dezelfde verhouding heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
@Topic start, zonder alle reactie's door te lezen want dat is vrijwel onmogelijk, er staat:
opgesomd:
Er is geen verbranding, dus er komen geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
Waarop baseer je dit? Doordat vapen vrij recent is, is er vrij weinig onderzoek naar gedaan.
De eerste onderzoeksresultaten die binnenstromen concluderen dat er wel degelijk gezondsheidsrisico's aan te pas komen en het niet risico vrij is. Hier een voorbeeld:

http://info-electronic-ci...n-my-e-liquid-flavorings/

Ik vape overigens trouwens ook dus en ik geloof van harte dat het (qua gezondsheidrisico's) minder slecht is dan normaal roken, maar om te claimen dat er geen gifitige stoffen vrij komen vind ik misleidende informatie.

Ik zou zeggen, weet wat je vaped :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Er is best veel onderzoek gedaan en mits je op de juiste manier vaped (dus niet te heet > verbranding, geen diacetyl liquids gebruikt) is het 95-99% minder slecht dan roken en ongevaarlijk voor omstanders. De site die je aanhaalt (welke me niet echt betrouwbaar lijkt) noemt alleen dat het mogelijk ongezond zou kunnen zijn, zonder gemeten claims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

418O2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Nice :) Zie net (na wekenlang zes keer per dag refreshen) dat mijn iJoy box ook eindelijk in NL is. Hoop wel dat hij lekvrij blijft, lees wel veel over lekkage helaas...
De mijne was dus lek, alles zat onder de liquid. Batterijen, printplaat, knoppen, de hele bende.

Waar je op YouTube ziet dat mensen de gehele tank er uit halen, de seals voorzien van silicone kit en het dan weer in elkaar zetten.. Kan ik je vertellen dat 99,9% van de lekken allemaal uit hetzelfde euvel voortkomen.

De 510 connector zit op een soort paal in de tank. De o-ringen daar sluiten niet goed af. Dat is heel eenvoudig te verhelpen, je wil het alleen niet moeten doen. Je moet namelijk je hele apparaat uit elkaar halen:
• Batterijcover eraf
• Aan de onderkant de 6 schroefjes eruit
• Aan de binnenkant de 4 schroefjes eruit
• Binnengedeelte eruit halen
• Printplaatje hoef je als het goed is niet los te maken (2 schroefjes)
• Tankje losmaken, 2 schroefjes

Dan kan je de opening van het tankje, waar die connector doorheen gaat voorzien van een laagje kit. Schuif het tankje weer over die connector en met een doekje om een tandenstoker of de punt van een schroevendraaier maak je het netjes aan de binnenkant van het tankje.
In principe is de kit na 5 minuten al voorzien van een droog laagje, voor de zekerheid zou ik echter een paar uur wachten; over het algemeen is het 'echt droog' met 12-24u.

Nu de boel dus weer in elkaar schroeven, batterijen erin en wachten. Je kunt in de tussentijd wel het apparaat instellen, de coils maken en monteren, maar ik zou nog even wachten met het wicken. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Millers heeft twee lijnen. De standaard en de goldline. Die standaard trek ik niet. De goldline lijkt max-VG en zou veel beter moeten zijn, maar ik heb het eerlijk gezegd de kans niet eens gegeven.
Liqua is wel veel fijner qua smaak, hoewel ik me daar moet beroepen op slechts twee smaken. (Zoethout en kokos).

Je merkt echt wel dat premium-liquids beter zijn. Wat mij alleen enorm tegenstaat bij nagenoeg alles dat ik heb geprobeerd: het is mierzoet. Ook de Vaponaute, ook de Cosmic Fog, ook de Liquid State. Alleen Dragon Vape niet, maar die was zo chemisch dat ik die werkelijk niemand aan zal raden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:02:
[...]

De mijne was dus lek, alles zat onder de liquid. Batterijen, printplaat, knoppen, de hele bende.

Waar je op YouTube ziet dat mensen de gehele tank er uit halen, de seals voorzien van silicone kit en het dan weer in elkaar zetten.. Kan ik je vertellen dat 99,9% van de lekken allemaal uit hetzelfde euvel voortkomen.

De 510 connector zit op een soort paal in de tank. De o-ringen daar sluiten niet goed af. Dat is heel eenvoudig te verhelpen, je wil het alleen niet moeten doen. Je moet namelijk je hele apparaat uit elkaar halen:
• Batterijcover eraf
• Aan de onderkant de 6 schroefjes eruit
• Aan de binnenkant de 4 schroefjes eruit
• Binnengedeelte eruit halen
• Printplaatje hoef je als het goed is niet los te maken (2 schroefjes)
• Tankje losmaken, 2 schroefjes

Dan kan je de opening van het tankje, waar die connector doorheen gaat voorzien van een laagje kit. Schuif het tankje weer over die connector en met een doekje om een tandenstoker of de punt van een schroevendraaier maak je het netjes aan de binnenkant van het tankje.
In principe is de kit na 5 minuten al voorzien van een droog laagje, voor de zekerheid zou ik echter een paar uur wachten; over het algemeen is het 'echt droog' met 12-24u.

Nu de boel dus weer in elkaar schroeven, batterijen erin en wachten. Je kunt in de tussentijd wel het apparaat instellen, de coils maken en monteren, maar ik zou nog even wachten met het wicken. :)
Sorry hoor, maar ik zou niet met kit aan de slag gaan.

Maak gewoon gebruik van WKOA (indien aangekocht in NL) of dien een claim by paypal in dat het product niet voldoet aan de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Lijkt me een beetje vroeg, laten we proberen om de mensen die net zijn gaan Vapen niet te overstelpen met 'dit moet je doen, dat moet je doen'. Eerst zorgen dat ze 4-6-8 weken van de stinkies af zijn en als ze dan merken dat bepaalde zaken toch beginnen op te vallen, dan kunnen we ze een stapje verder helpen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
418O2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:18:
Er is best veel onderzoek gedaan en mits je op de juiste manier vaped (dus niet te heet > verbranding, geen diacetyl liquids gebruikt) is het 95-99% minder slecht dan roken en ongevaarlijk voor omstanders. De site die je aanhaalt (welke me niet echt betrouwbaar lijkt) noemt alleen dat het mogelijk ongezond zou kunnen zijn, zonder gemeten claims.
Ik geloof best dat zoveel minder slecht is dan roken, maar wat wordt beweert in topic start is dat er geen giftige stoffen vrijkomen, wat best een claim is. Wat zijn die onderzoeken dan waarop je je percentages beweerd? Zeggen deze ook dat er geen giftige stoffen vrijkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Lijkt me een beetje vroeg, laten we proberen om de mensen die net zijn gaan Vapen niet te overstelpen met 'dit moet je doen, dat moet je doen'. Eerst zorgen dat ze 4-6-8 weken van de stinkies af zijn en als ze dan merken dat bepaalde zaken toch beginnen op te vallen, dan kunnen we ze een stapje verder helpen. :)
CallMeGod dampt al ruim een jaar getuige zijn post van 1 Januari:
CallmeGod schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:07:
Waarom dit verhaal?
Nou ik ben 1 jaar geleden begonnen met vape en de fout gemaakt om niet MTL te dampen .
BSOD baby schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Ik geloof best dat zoveel minder slecht is dan roken, maar wat wordt beweert in topic start is dat er geen giftige stoffen vrijkomen, wat best een claim is. Wat zijn die onderzoeken dan waarop je je percentages beweerd? Zeggen deze ook dat er geen giftige stoffen vrijkomen?
Sja, wat is giftig? Zuurstof is in bepaalde gevallen ook giftig (Bron).
Er zijn bepaalde stoffen, de zogenaamde diketones, waarvan aanneemt dat ze schadelijk zijn. Maar het is nog geenszins bewezen dat dit ook zo is.

Nicotine heeft ook heel lang een slechte naam gehad, en nog steeds. Toch blijkt het allemaal wel mee te vallen en heeft het ook positieve uitwerkingen in bepaalde gevallen zoals bijvoorbeeld parkinson of altzheimer (Bron).

[ Voor 40% gewijzigd door Domino op 12-01-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thomas schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:34:

Alien Vape is 70% VG :)

Throat hit heeft verschillende oorzaken, de meest voor de hand liggenden zijn PG en nicotine. Maar er is ook een voeistof die je liquid 'harsh' maakt, geeft throat-hit. Daarnaast zijn er bepaalde smaken/concentraten die voor throat-hit kunnen zorgen, met name suikers.. Omdat de coils dan eenvoudigweg vies worden.
En dan is er nog het feit dat je veel meer damp binnenkrijgt als je van MTL naar DL overstapt, dat heeft ook effect :)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 12-01-2017 14:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Heb je base met nicotine of zonder? Want als je overstapt van roken naar vapen, dan heb je alsnog nicotine nodig op zich :)

Er zijn veel eenvoudige recepten. Wat nu belangrijk is, is welke smaken je lekker vind.
Ik houd niet van banaan bijvoorbeeld en liquids met een sterke menthol of koolade (voelt koud in je keel) neiging vind ik ook niet te hachelen..

Banaan, dragonfruit en aardbei:
http://e-liquid-recipes.c...Bombies%20%27nana%20cream
Aardbei en creme:
http://e-liquid-recipes.c...trawberries%20and%20Cream

Custard:
http://e-liquid-recipes.c...2/Third%20World%20Custard
Net andere custard (schijnt nog beter te zijn):
http://e-liquid-recipes.c...29399/Kreed%27s%20Kustard

Kaneelkoekjes met custard:
http://e-liquid-recipes.c...n%20Cookie%20Kustard%20V2

Sugar bear clone van Cuttwood (suikerkoekjes):
http://e-liquid-recipes.c...20%5B%20ENYAWREKLAW%20%5D

Sinaasappel en vanille:
http://e-liquid-recipes.c...s%20queenside%20spot%20on

Caramel-appel-creme:
http://e-liquid-recipes.com/recipe/969560/snowy%20fuji

Als je concentraten nodig hebt, dan verwijs ik je het liefst naar TheChosenFew.eu gezien die én goedkoop zijn én snel én naar België versturen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Banaan valt al af, vieze smaak die nog eens blijft hangen bij het wisselen van liquid heb ik gemerkt bij een vriendin.

Ik heb base met nicotine, omdat die enkel deze week nog te verkrijgen is. Ik denk er aan om nog een paar liters in te slaan nu het nog gaat.

Bedankt voor de site! De aroma's zijn een pak goedkoper dan elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rednaz420 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:09:
Banaan valt al af, vieze smaak die nog eens blijft hangen bij het wisselen van liquid heb ik gemerkt bij een vriendin.

Ik heb base met nicotine, omdat die enkel deze week nog te verkrijgen is. Ik denk er aan om nog een paar liters in te slaan nu het nog gaat.
Nicotine wordt moeilijk met de nieuwe wetgeving, maar base liquids mag je gewoon blijven kopen. Mijn tip zou dan ook zijn om enkel de nicotine te kopen.
Nu ben ik nogal fan van Lucemill, maar die vragen nogal voor het verzenden. Andere goede opties zijn wat mij betreft: Darkstar of Avoria, owldampfer en zo nog een paar. :) Als je het in de vriezer bewaart, kan het echt jaren mee :)
Bedankt voor de site! De aroma's zijn een pak goedkoper dan elders.
Ja die lui zijn niet al te prijzig, daarom ook. Stond nog een handgeschreven berichtje op mijn pakbon ook, iets van 'we wish you and your family a prosperous and loving time during the holidays'. Vond ik wel een mooi gebaar.

Was wel wat dingetjes bij ze vergeten te bestellen, dus ik moet er binnenkort nog maar een order droppen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Floor-is op 12-01-2017 15:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Geen zin om met aparte nicotine te gaan kloten, gewoon direct gemixt gekocht. Kan je de nicotine concentraat ook invriezen of moet je dan eerst met PG/VG mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Juist de concentraat heeft zin om in te vriezen. Nicotine-houdende base ook hoor, maar ik voel er weinig voor om meerdere jerrycans van 5l in m'n vriezer te bewaren. Zeker niet als ik maar 2l nicotine concentraat (72mg) nodig heb voor 30 liter :D

Concentraat koop je overigens ook op VG of PG basis, afhankelijk van wat je zelf prettig vind om mee te werken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Floor-is op 12-01-2017 15:45 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Oke super handig, dan heb ik nog één vraag: Waar kan men nu nog nicotineconcentraat kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Lucemill, Darkstar, Avoria, owldampfer.

Engeland, Duitsland, Polen, Bulgarije, Spanje, USA..

Ik zou niet (veel) meer dan €30-35 betalen voor 1 liter 72mg.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
ik ben pas kort aan het dampen, en het bevalt prima. nu heb ik de joytech egrip 2 aangschaft. deze gebruik ik met de bijgeleverde coil ss316 05 ohm. nu staat er op de bijsluiter dat deze het beste gebruikt kan worden op max 20 watt. nu vroeg ik mij af of ik het wattage hoger kan zetten zonder mijn coil op te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

L1800 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:52:
ik ben pas kort aan het dampen, en het bevalt prima. nu heb ik de joytech egrip 2 aangschaft. deze gebruik ik met de bijgeleverde coil ss316 05 ohm. nu staat er op de bijsluiter dat deze het beste gebruikt kan worden op max 20 watt. nu vroeg ik mij af of ik het wattage hoger kan zetten zonder mijn coil op te blazen?
Dat kan zeker. Maar of het lekker is, is een tweede ;) Je blaast je coil sowieso niet op, maar het katoen (de wick) kan gaan verbranden als er geen juice meer in zit wat nog verdampt kan worden (en dus de temperatuur gaat stijgen). Je krijgt dan een dry hit en dat is erg smerig. Als je het te lang/heet doet, zal je wick verbrand blijven smaken en moet je hem vervangen.

Ik heb mijn 18 flesjes aroma van e-dym binnen :D Ik heb er ook gelijk een paar 20ml spuiten bij besteld (grootste die ze hadden), zodat ik wat makkelijker grotere batches kan gaan maken. Ook heb ik er 50ml flesjes bij, maar die hebben een iets afwijkende vorm van de flesjes die ik gewend ben. Bovenaan is er geen vloeiend ronde vorm, maar een harde knik. Ik ben benieuwd of ik daar iets van ga merken in gebruik. Al met al kan ik weer even vooruit voor 4 tientjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:40

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ik smoke al enige jaartjes en ben gestopt met inkopen nadat ik de Kangertech Subox Mini binnen kreeg. Maar na 14 maandjes ben ik wel weer toe aan iets nieuws/beters. Maar na een beetje surfen op fasttech en youtube zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een kleine mod waarin ik een losse 18650 batterij in kan doen. Temp controlled mag, maar is ook niet noodzakelijk. Wil er mijn eigen Uwell Crown op doen.

Wat is tegenwoordig de bom en handelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Yzord schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:36:
ik smoke al enige jaartjes en ben gestopt met inkopen nadat ik de Kangertech Subox Mini binnen kreeg. Maar na 14 maandjes ben ik wel weer toe aan iets nieuws/beters. Maar na een beetje surfen op fasttech en youtube zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een kleine mod waarin ik een losse 18650 batterij in kan doen. Temp controlled mag, maar is ook niet noodzakelijk. Wil er mijn eigen Uwell Crown op doen.

Wat is tegenwoordig de bom en handelbaar?
ive said it before and i will say i again

Eleaf Pico :) als je crown niet te groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De Uwell Crown past niet op een Pico. Althans, niet zonder heatsink eronder. Op de Pico kan je niet groter dan 22mm kwijt. Dan moet je toch eerder naar een Joyetech EVIC gaan kijken bijvoorbeeld, wel een stapje prijziger ook.

Nu moet ik zeggen dat de Melo3 Mini best een goede tank is, geen rebuildable alleen.

Ik wil mijn Pico verkopen trouwens, dus mocht je er eentje zoeken gooi even een PM op.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
evic vtc mini 2 is ook een leuk ding. nauwelijks groter en geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

418O2 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:00:
evic vtc mini 2 is ook een leuk ding. nauwelijks groter en geen beperkingen.
Wel flink duurder dan de Pico, vaak dan de Pico kit zelfs (dus met de Melo3 mini). Dat is wel jammer.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Floor-is schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:04:
[...]

Wel flink duurder dan de Pico, vaak dan de Pico kit zelfs (dus met de Melo3 mini). Dat is wel jammer.
https://m.fasttech.com/p/4865201
Drie tientjes in China valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Floor-is schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:40:
De Uwell Crown past niet op een Pico. Althans, niet zonder heatsink eronder. Op de Pico kan je niet groter dan 22mm kwijt. Dan moet je toch eerder naar een Joyetech EVIC gaan kijken bijvoorbeeld, wel een stapje prijziger ook.

Nu moet ik zeggen dat de Melo3 Mini best een goede tank is, geen rebuildable alleen.

Ik wil mijn Pico verkopen trouwens, dus mocht je er eentje zoeken gooi even een PM op.
Een Uwell Crown is 22mm onderaan. Denk alleen dat het batterijkapje op de Pico hoger is dan de 'onderkant' van die tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thomas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:39:
[...]

Een Uwell Crown is 22mm onderaan. Denk alleen dat het batterijkapje op de Pico hoger is dan de 'onderkant' van die tank.
Ja, de tank krijg je er nèt niet op..

Heb trouwens net m'n order voor de Geekvape Avocado omgezet in
• 1x Wotofo Freakshow Mini RDA ($5.07)
• 1x Wotofo Freakshow Mini Broadcap ($1.95)
• 1x Wotofo Serpent Mini RTA ($17.91)
De Avocado was $28,50, dus ik houd geld over :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Atom bomb van goodlife valt goed tegen.
Deze smaak blijft ook na verwisselen van liquid nog lang in de tank zitten.

Nee deze ga ik niet meer bestellen.
Deadly sin is daarin tegen wel een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:01:
[...]

Ja, de tank krijg je er nèt niet op..

Heb trouwens net m'n order voor de Geekvape Avocado omgezet in
• 1x Wotofo Freakshow Mini RDA ($5.07)
• 1x Wotofo Freakshow Mini Broadcap ($1.95)
• 1x Wotofo Serpent Mini RTA ($17.91)
De Avocado was $28,50, dus ik houd geld over :P
Heb je ook echt de groene freakshow? Dat ding chipt als een dolle, ik zou een rvs of zwart/wit kopen als ik jou was.

Ik heb hem hier liggen en durf hem niet te gebruiken. Aan de binnenkant is ie namelijk ook geverfd, en laat het ook los!

De mijne mag je tegen porto zo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:21
Net weer een partij binnen gekregen van verschillende (kant-en-klare) liquids in diverse smaken en van verschillende merken. Nadat van Liqua de koffiesmaak goed beviel, dacht ik eens Turkish Tobacco uit te proberen. Maar jemig die is echt niet lekker. Smaakt niet naar tabak, meer naar zand en zweet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:40

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Belangrijk nieuws voor onze Belgische klanten

De wetgeving in België heeft bepaald dat vanaf 17 januari 2017 er geen verkoop op afstand meer plaats mag vinden. Dit betekent dat vanaf die datum België niet meer als bestemmingsland gekozen kan worden, wanneer je een bestelling bij ons plaatst.

Heb je nog e-liquids, aroma's of base nodig?
Zorg dan dat jouw bestelling vanuit België vóór 17 januari bij ons binnen is.
Bestellingen vanuit België kunnen wij vanaf 17 januari niet meer in behandeling nemen.

Wij betreuren dit nieuws uiteraard ten zeerste en willen al onze Belgische klanten bij deze dan ook een hart onder de riem steken. Bedankt voor jullie support!

Groet, van het hele team van Eliquidmania

PS. Voor onze Nederlandse klanten blijft alles hetzelfde en is het gewoon nog blijvend mogelijk om een bestelling bij ons te plaatsen.
Gaat goed daar in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ShitHappens schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:21:
Net weer een partij binnen gekregen van verschillende (kant-en-klare) liquids in diverse smaken en van verschillende merken. Nadat van Liqua de koffiesmaak goed beviel, dacht ik eens Turkish Tobacco uit te proberen. Maar jemig die is echt niet lekker. Smaakt niet naar tabak, meer naar zand en zweet :X
Ik vind die wel weer goed wegdampen van Liqua Turkish Tobacco.
Zo zie je maar weer dat het voor iedereen zo verschilt welke liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Zojuist mijn Smok TFV8 binnengekregen. Nu de RBA in gebruik met de meegeleverde fused claptons. Mijn god wat een wolken komen uit dat ding :D
Wel eerst lekkage gehad. niet goed genoeg gewickt, maar nu blijft alles netjes droog en dampt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Krentenbol schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:57:
[...]

Dat kan zeker. Maar of het lekker is, is een tweede ;) Je blaast je coil sowieso niet op, maar het katoen (de wick) kan gaan verbranden als er geen juice meer in zit wat nog verdampt kan worden (en dus de temperatuur gaat stijgen). Je krijgt dan een dry hit en dat is erg smerig. Als je het te lang/heet doet, zal je wick verbrand blijven smaken en moet je hem vervangen.
Eigenlijk is het zo dat met een te hoog wattage de kans groter wordt dat de coil, bij steviger gebruik, niet genoeg kan verdampen. Dan krijg je een dry-hit, dat is smerig en dan gaat er shit verbranden: dat wat je ab-so-luut wilt voorkomen. Vervolgens moet je de coil gaan vervangen.
Ik heb mijn 18 flesjes aroma van e-dym binnen :D Ik heb er ook gelijk een paar 20ml spuiten bij besteld (grootste die ze hadden), zodat ik wat makkelijker grotere batches kan gaan maken. Ook heb ik er 50ml flesjes bij, maar die hebben een iets afwijkende vorm van de flesjes die ik gewend ben. Bovenaan is er geen vloeiend ronde vorm, maar een harde knik. Ik ben benieuwd of ik daar iets van ga merken in gebruik. Al met al kan ik weer even vooruit voor 4 tientjes :*)
Ik heb toevallig vandaag mijn bestelling van TheChosenFew mogen ontvangen. Dat waren 16 concentraten, baal een beetje dat ik er twee vergeten was en er nog een paar waren uitverkocht.
Nu zoeken naar de rest :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:05:
[...]

Heb je ook echt de groene freakshow? Dat ding chipt als een dolle, ik zou een rvs of zwart/wit kopen als ik jou was.

Ik heb hem hier liggen en durf hem niet te gebruiken. Aan de binnenkant is ie namelijk ook geverfd, en laat het ook los!

De mijne mag je tegen porto zo hebben.
Ja zo'n verschrikkelijke groene, wist niet van de verf.. Hmm da's niet zo tof. Maar ik wil er feitelijk niet veel meer mee dan proeven, dan de smaken die ik heb gemixt testen; daarom ook single-coil: makkelijker wicken :D

Voor porto ben ik echt je man, ga je zo een DM sturen :) Die gaat dan sowieso sneller binnen zijn.Supertof!
Undy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:35:
Zojuist mijn Smok TFV8 binnengekregen. Nu de RBA in gebruik met de meegeleverde fused claptons. Mijn god wat een wolken komen uit dat ding :D
Wel eerst lekkage gehad. niet goed genoeg gewickt, maar nu blijft alles netjes droog en dampt als een malle.
Mijn RDTA box levert ook echt nogal wolken op. M'n collega's zeggen al dat ik mistbankjes maak. Eentje zegt dat ik er uit zie als een stoomtrein en ruik naar suikerspin. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Floor-is op 13-01-2017 19:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:02:

Mijn RDTA box levert ook echt nogal wolken op. M'n collega's zeggen al dat ik mistbankjes maak. Eentje zegt dat ik er uit zie als een stoomtrein en ruik naar suikerspin. :D
Hahaha ja dat geloof ik best. ben je iets met strawberry en EM aan het dampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Ja zo'n verschrikkelijke groene, wist niet van de verf.. Hmm da's niet zo tof. Maar ik wil er feitelijk niet veel meer mee dan proeven, dan de smaken die ik heb gemixt testen; daarom ook single-coil: makkelijker wicken :D

Voor porto ben ik echt je man, ga je zo een DM sturen :) Die gaat dan sowieso sneller binnen zijn.Supertof!
Ik zie dat ik een iets andere heb: https://www.fasttech.com/p/2213103
Die heeft een vaste driptip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Je kan misschien de lak geheel verwijderen van de RDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Floor-is schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Eigenlijk is het zo dat met een te hoog wattage de kans groter wordt dat de coil, bij steviger gebruik, niet genoeg kan verdampen.
Omdat er geen juice meer is om te verdampen want dat is allemaal al weg ;)

Ken je de edit-knop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Hahaha ja dat geloof ik best. ben je iets met strawberry en EM aan het dampen?
Ik had Mustard Milk erin zitten, maar die moest echt nog steepen. Die is nog te rauw, super chemische aardbei.
Krentenbol schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Omdat er geen juice meer is om te verdampen want dat is allemaal al weg ;)
Ja dat.
Ken je de edit-knop? ;)
Ja vrij goed zelfs, ik vind het soms een beetje teveel werk :)

Ik ben maar een jaar of 7-8 crew geweest hier. Check m'n profiel maar een keer ;)
Domino schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Ik zie dat ik een iets andere heb: https://www.fasttech.com/p/2213103
Die heeft een vaste driptip.
Ik ben heel simpel: ik wil hem voor proeven gebruiken, ga er niet buiten mee rondlopen :P
Ik zocht eigenlijk een clone, maar deze was zo vreselijk goedkoop dat er geen clone tegenop kon :D

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 14-01-2017 01:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Vaporshop wil echt van hun producten af die ze vanaf 17/01 niet meer mogen verkopen.
Dit lijkt me wel een mooie deal, 10 liter base liquid voor 80€

http://vaporshop.be/nld/p...-liter-base-e-liquid-sale

nicotine en pg/vg in verschillende verhoudingen verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Euhm nee, dat is een redelijke prijs. En met nicotine erin is het zelfs erg duur.

Avoria vraagt hetzelfde voor 10 liter.
Lucemill vraagt 15 pond voor 5 liter pre-mixed, 19 pond voor 20l VG, 28 pond voor 20l PG.
Owldampfer vraagt €20 voor 10 liter VG (€25 per 5 liter gemixt, waarbij de AVG echt een topdeal is)
Darkstar schijnt ook goedkoop te zijn, maar ik kan de 5/10 liter jerrycans zo niet vinden.

Vergeleken met de prijzen die ze hanteerden is het misschien een goede deal, maar het is nog steeds stevig aan de prijs. Zeker als je bedenkt dat grote winkels per kuub inkopen.. Ik zag ergens al ±€1.250 voor 1000 liter VG :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
justmike schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:44:
Vaporshop wil echt van hun producten af die ze vanaf 17/01 niet meer mogen verkopen.
Dit lijkt me wel een mooie deal, 10 liter base liquid voor 80€

http://vaporshop.be/nld/p...-liter-base-e-liquid-sale

nicotine en pg/vg in verschillende verhoudingen verkrijgbaar
Met 6mg is het 155 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Floor-is schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:28:

Darkstar schijnt ook goedkoop te zijn, maar ik kan de 5/10 liter jerrycans zo niet vinden.
Rob verstuurt helaas niks buiten de UK. Jammer want die is heel goedkoop met bulk aroma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:43:
[...]

Rob verstuurt helaas niks buiten de UK. Jammer want die is heel goedkoop met bulk aroma's.
Ja da's jammer, maar er zijn anderen die niet echt veel duurder zijn gelukkig.

http://www.cloudhousevapor.com/ (Duitsland), gratis verzenden boven €50 is wel fijn
https://www.thechosenfew.eu/ (Bularije), service is hier top

Laatstgenoemde krijgt maandag weer een lading TFA binnen, ze hopen gedurende de week CAP weer aan te vullen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 14-01-2017 18:59 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Floor-is schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:25:
[...]

Ik had Mustard Milk erin zitten, maar die moest echt nog steepen. Die is nog te rauw, super chemische aardbei.
Ik heb die ook gemaakt met ripe strawberry en VBIC. Ik vond hem ongesteept niet chemisch, maar ben erg benieuwd naar het gesteepte resultaat. Hij is zo al erg lekker namelijk :Y
Ik ben maar een jaar of 7-8 crew geweest hier. Check m'n profiel maar een keer ;)
Aha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Krentenbol schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:32:
[...]
Ik heb die ook gemaakt met ripe strawberry en VBIC. Ik vond hem ongesteept niet chemisch, maar ben erg benieuwd naar het gesteepte resultaat. Hij is zo al erg lekker namelijk :Y
Dan moet ik iets verkeerd gedaan hebben, want hij is echt harsh en chemisch bij mij..
Mijn My Dude is ook nog niet bepaald klaar denk ik. Wayne zegt zelf ook een week steepen, ben pas 3 dagen onderweg, maar heb nogal gebrek aan geduld :P

Ik zag bij Flavour boss een receptje met 12 weken steep-tijd, daar zou ik dus echt het geduld niet voor kunnen opbrengen ben ik bang :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb daar ook het geduld niet voor. Ik heb het een keer gedaan met FM speculaas/kaneel, maar dat was na 2 weken ook wel klaar. Vond die ook veel te kruidig, dus dat viel extra tegen :+ Ik maak mijn liquids ook vaak pas als de rest op is. Niet ideaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dan even wat anders: ramen! De autoruiten heb ik zojuist (geprobeerd) schoon te maken met heet 9:1 water:spiritus. Ik stoom daar regelmatig behoorlijk in weg (voortaan uitsluitend met raam stukje open) met 80% vg. Morgen kijken of het effect heeft, maar damn wat een VG aanslag zit er op die ruiten.

Dat zette me aan het denken: Ik damp vaak in mijn kantoor thuis van 3 x 3 meter ongeveer. De ene grote heeft ook een flinke VG-aanslag, maar mijn grote zorg zijn nu de wanden. Heeft iemand ervaring met het verven van een flink doorgedampte kamer?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Je brengt ook mij aan het denken, een dun laagje VG helpt niet echt als je wilt gaan latexen natuurlijk.

Ik vind de autoruiten en de ramen thuis al moeilijk zat eigenlijk, die moet ik namelijk ook meerdere keren doen voordat het weer een beetje op orde is.

Nog steeds beter dan bij roken, want naast vies en verkleuren meurt die shit ook nog!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik damp uitsluitend met het raam open in de auto. Thuis ventileer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thuis damp ik vooral in de schuur, soms wel in huis, maar dan zorg ik wel voor ventilatie in principe.
In de auto met het raam open, maar dan alsnog: soms met de zon recht of bijna recht tegen wordt het licht toch extra verstrooid; best irritant. :|

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.