De mijne was dus lek, alles zat onder de liquid. Batterijen, printplaat, knoppen, de hele bende.
Waar je op YouTube ziet dat mensen de gehele tank er uit halen, de seals voorzien van silicone kit en het dan weer in elkaar zetten.. Kan ik je vertellen dat 99,9% van de lekken allemaal uit hetzelfde euvel voortkomen.
De 510 connector zit op een soort paal in de tank. De o-ringen daar sluiten niet goed af. Dat is heel eenvoudig te verhelpen, je wil het alleen niet moeten doen. Je moet namelijk je hele apparaat uit elkaar halen:
• Batterijcover eraf
• Aan de onderkant de 6 schroefjes eruit
• Aan de binnenkant de 4 schroefjes eruit
• Binnengedeelte eruit halen
• Printplaatje hoef je als het goed is niet los te maken (2 schroefjes)
• Tankje losmaken, 2 schroefjes
Dan kan je de opening van het tankje, waar die connector doorheen gaat voorzien van een laagje kit. Schuif het tankje weer over die connector en met een doekje om een tandenstoker of de punt van een schroevendraaier maak je het netjes aan de binnenkant van het tankje.
In principe is de kit na 5 minuten al voorzien van een droog laagje, voor de zekerheid zou ik echter een paar uur wachten; over het algemeen is het 'echt droog' met 12-24u.
Nu de boel dus weer in elkaar schroeven, batterijen erin en wachten. Je kunt in de tussentijd wel het apparaat instellen, de coils maken en monteren, maar ik zou nog even wachten met het wicken.