Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Wizardlabs, Avoria, TheChosenFew vooralsnog.

Chefsflavors ken ik, heb ik nog niet geprobeerd. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
justmike schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:16:
Een vraagje aan de DIY'ers, waar kopen jullie concentraten?

mijn vaste shop voor e- liquid richt zich niet op diy en heeft maar een klein aanbod aan aroma's voor zelf mengers.
Tot nu toe cloudhousevapor.com en thechosenfew.eu
ik denk dat ik volgende keer ook even bij wizardlabs ga kijken. Alleen staat nederland er niet tussen de internationale verzendingen
Floor-is schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:27:
[...]

Ik ga voor My Dude en Mustard Milk als bekendsten :)
Ik heb een paar dagen geleden de Mustard milk gemaakt. Damn wat is die zoet. Mn tanden kraken als ik die vape :D

[ Voor 23% gewijzigd door Undy op 30-12-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 12:28
Gisteren de eerste maal (als klassieke roker) gevamped, heerlijk gewoon!

Ondertussen een ePuffer besteld (http://epuffer.eu/magnum-snaps-e-pack-kit.html), ik laat hier nog wel weten wat m'n ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 06:14
Floor-is schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:27:
Wizardlabs, Avoria, TheChosenFew vooralsnog.
Undy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:43:
[...]

bedankt voor de tips _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door justmike op 30-12-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
jastas schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:47:
Gisteren de eerste maal (als klassieke roker) gevamped, heerlijk gewoon!

Ondertussen een ePuffer besteld (http://epuffer.eu/magnum-snaps-e-pack-kit.html), ik laat hier nog wel weten wat m'n ervaring is.
gefeliciteert, vooral niet opgeven.

Over die ePuffer heb ik mijn twijfels, volgens mij zijn die dingen al lang voorbij gestreefd op technologisch vlak.
Er zijn nu betere systemen op de markt ( met een grotere kans op succes om te stoppen met roken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Laatst online: 01-10 12:28
Over die ePuffer heb ik mijn twijfels, volgens mij zijn die dingen al lang voorbij gestreefd op technologisch vlak.
Er zijn nu betere systemen op de markt ( met een grotere kans op succes om te stoppen met roken )
Op welke manier voorbij gestreefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@ jastas

Vooral op gebied van smaak en rook damp productie. Met die "cigalikes" hang je ook vast aan die paar smaken en niet hervulbare cartridges die de fabrikant verkoopt.

Die epuffer lijkt me ook een niet standaard connector te gebruiken, als de fabrikant beslist om de productie te stoppen is je apparaat rijp voor de prullenbak.

[ Voor 38% gewijzigd door justmike op 30-12-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Ik heb ook een vraagje voor de DIY thuiskoks onder ons:
Waarvandaan halen jullie je nicotine base?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:43:
[...]

ik denk dat ik volgende keer ook even bij wizardlabs ga kijken. Alleen staat nederland er niet tussen de internationale verzendingen
Ik heb een adresje in Duitsland waar ik heen kan laten sturen. Die betaal ik dan kost+kleine vergoeding om het aan mij door te zetten. :)
Mijn eerste bestelling bij TheChosenFew is er overigens uit, 16 aroma's gekozen. Totaal €36,48 inclusief verzenden, voor 160ml.. Dat is niet bepaald veel geld :)
[...]

Ik heb een paar dagen geleden de Mustard milk gemaakt. Damn wat is die zoet. Mn tanden kraken als ik die vape :D
Oeh thanks voor de tip, ga ik eens kijken of ik die zo kan maken dat ze minder zoet is. ;) Ik ga wel voor de verbeterde versie trouwens.

[ Voor 34% gewijzigd door Floor-is op 31-12-2016 00:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Timpieturner schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:40:
Ik heb de mijne bij Wizardlabs.us gekocht. Shipping is een issue.. Voordeel: je kunt kiezen of je PG of VG gebaseerd wilt :)

100mg/ml, 120ml -> $15,99
Ze doen ook 250ml ($30) en zelfs 500ml ($57)!

Ik zou niet echt weten waarom je 500ml 100mg/ml zou willen hebben overigens, maar dat is een ander verhaal. Zelfs met 12mg/ml effectief kan je dan ruim 4150 liter maken namelijk :D Ik ga zelf voor 6mg in het begin, hoop later naar 3 en minder te zakken, op basis van 6mg/ml kan ik in theorie 2.000 liter maken; het is dat ze geen kleinere verpakking hadden. ;)

Anders kan je gewoon VG/PG base met nicotine kopen natuurlijk. Avoria is best wel cheap :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Gisteren ook m'n eerste kitje aangeschaft. Een eLeaf iStick Pico 75watt met de Milo 3 tank + Samsung batterij (wel maar eentje dus binnenkort een tweede aanschaffen)

De liquid die ik er heb bij gekocht is de blueberry frost (3mg nicotine) van Crown. Wel lekker maar iets teveel munt voor mij.

Staat nu ingesteld op 28 Watt en is nog iets te hoog denk ik. Nogal last van de throat hit...

Waarom plaatsen jullie eigenlijk andere tanks op de pico? Die nautilus mini bv?

PS: ik kom van 8-10 l&m sigaretten per dag. Ga dit topic goed in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Floor-is schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:22:
[...]

Ik heb een adresje in Duitsland waar ik heen kan laten sturen. Die betaal ik dan kost+kleine vergoeding om het aan mij door te zetten. :)
Mijn eerste bestelling bij TheChosenFew is er overigens uit, 16 aroma's gekozen. Totaal €36,48 inclusief verzenden, voor 160ml.. Dat is niet bepaald veel geld :)

[...]

Oeh thanks voor de tip, ga ik eens kijken of ik die zo kan maken dat ze minder zoet is. ;) Ik ga wel voor de verbeterde versie trouwens.
Ah ok, die versie. Ik heb de gelato niet. En ik kijk niet naar diketone free ofzo. In sigaretten zit vele malen meer van dat spul, en die rook ik niet meer. Ik snap als anderen daar wel naar kijken, maar ik ben allang blij dat ik niet meer rook na 33 jaar ;)
En ja, dat is wel handig als je iemand in Duitsland hebt
Witte_200 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:04:

Ik heb niet de kit gekocht van de pico. Ik kocht er de Kangertech Subtank mini bij
Inmiddels gebruik ik de pico meestal met een Plume Veil RDA vooral om smaakjes te testen.
De Plume Veil geeft een erg goede smaak t.o.v. vele andere drippers

[ Voor 20% gewijzigd door Undy op 31-12-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gisteren ook m'n eerste kitje aangeschaft. Een eLeaf iStick Pico 75watt met de Milo 3 tank + Samsung batterij (wel maar eentje dus binnenkort een tweede aanschaffen)

De liquid die ik er heb bij gekocht is de blueberry frost (3mg nicotine) van Crown. Wel lekker maar iets teveel munt voor mij.

Staat nu ingesteld op 28 Watt en is nog iets te hoog denk ik. Nogal last van de throat hit...

PS: ik kom van 8-10 l&m sigaretten per dag. Ga dit topic goed in de gaten houden!
1. Op zich echt een goed setje, heb hem zelf ook. Maar je gaat van roken naar 'waterpijp' om het zo maar te omschrijven. Deze combinatie is namelijk niet (echt) bedoeld om eerst in de mond te nemen en dan naar je longen te halen. Juist direct naar de longen is waar deze goed in is. :)
2. Je hebt twee coils (verdampers) gekregen bij de set, eentje van 0.6 en eentje van 0.3. Welke gebruik je? Ik zou namelijk met de 0.6 beginnen als ik jou was.
3. Je liquid is op zich goed, maar de omschrijving geeft aan dat het met name munt is en iets minder van de rest. Je gaat ongetwijfeld nog een keer of wat echt compleet misgrijpen met de smaakjes, dat hoort er helaas bij. (Ik dacht zelf dat ik fruit wel tof zou vinden, blijkt dat ik vanille/room juist heel fijn vind..)

Als je echt last van je keel krijgt, zou je kunnen overwegen om een flesje te halen met meer "VG" erin. Je hebt nu 50/50 VG/PG. Die laatste zorgt voor throat-hit, zeker in combinatie met nicotine.

Ik ben als een malle recepten aan het verzamelen voor mijn favo combi van het moment. Allerhande sugar-bear clones, maar ook omschrijvingen van fabrikanten voor hun kaneel/room/cake/cinnamonroll smaken. Ik heb goede hoop dat ik wat fatsoenlijks kan brouwen, enige jammere is dat ik ze een minimaal een week zal moeten laten staan voor het echt een beetje serieuze smaak krijgt. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:11
Floor-is schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:28:
[...]

Ik heb de mijne bij Wizardlabs.us gekocht. Shipping is een issue.. Voordeel: je kunt kiezen of je PG of VG gebaseerd wilt :)

Ik zou niet echt weten waarom je 500ml 100mg/ml zou willen hebben overigens, maar dat is een ander verhaal. Zelfs met 12mg/ml effectief kan je dan ruim 4150 liter maken namelijk :D Ik ga zelf voor 6mg in het begin, hoop later naar 3 en minder te zakken, op basis van 6mg/ml kan ik in theorie 2.000 liter maken; het is dat ze geen kleinere verpakking hadden. ;)

Anders kan je gewoon VG/PG base met nicotine kopen natuurlijk. Avoria is best wel cheap :)
Volgens mij maak jij hier toch een reken- of eenheidsfout hoor...

120ml aan 100mg/ml even snel en ruw ;) telkens evenveel zero nic bijtellen
240 aan 50
480 aan 25
960 aan 12.5
1920 aan 6.25

Dan maak je give or take rond de 2000 mililiter aan 6mg/ml, da's dus 2 liter. Afhankelijk van je verbruik, net of niet genoeg voor een jaar?
Als je met 100mg/ml aan de gang gaat, dat is niet echt ongevaarlijk meer bij knoeien of verkeerde hoeveelheden. Ook goed beveiligen als er kinderen en huisdieren rondlopen...
Ik zou de beginnende diy-er toch eerder naar wat lagere concentratie sturen, ikzelf heb nu 5l aan 48mg/ml in kleine 100ml glazen flessen klaarstaan. 1 flesje en 700 ml vg/pg/aroma wordt 800ml 6mg liquid dan. Met 50 flesjes kom ik wel 8-10 jaar verder en meer als ik nicotine verlaag de komende tijd.
Een goeie rekenhulp is steam-engine.org, let voor nicotine wel op met % en mg/ml... 1% is 10 mg/ml, kan verwarrend werken ;)

Voor wie weet wat hij doet, kan je 100-200-250 mg/ml betaalbaar vinden bij hiliq en hsmok. Voor wie over een labo met afzuiging beschikt of graag on the edge leeft is er zelfs pure nicotine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:38
Avoria, savevape, hisvape, happyjuice, hiliq... Pick your poison.
Floor-is schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:28:
[...]

Zoals hierboven, een hele dikke rekenfout!

120 ml op 100 mg/ml bevat in totaal 12.000 mg nicotine. Als je gaat mixen op 6 mg/ml haal je hier gewoon 2000 ml uit. Met 500 ml base maak je dan 10 liter juice.

Ikzelf heb denk ik, grove schatting, een kleine twee liter 100mg base en ruim een liter 250 mg base in de vriezer. Denk niet dat ik het ooit nog nodig heb nu ik op 1mg zit, maar beter teveel als niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike

Waarom plaatsen jullie eigenlijk andere tanks op de pico?
Mijn reden was vooral het te kleine volume van de melo 3.
2ml is gewoon te weinig voor een getrainde ketting damper. ( verbruik nu +/- 10ml/dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
Vanuit china, hoge tot erg hoge concentratie: Hsmok en Hiliq.
Persoonlijk niet aangedurfd voor mijn langetermijn stock, want ik vond nergens exacte info over aan welke normen ze voldoen en de interpretatie is in het oosten wel eens "vrijer". Maar nog geen slechte ervaringen over gelezen.
US zijn er verschillende, verzendkosten zijn hoog en risico dat douane het controleert en dan in beslag neemt nu met tpd is hoog.
EU en 72 tot 100mg/ml vind je bij Pinkmule, Lucemill en nog enkele.
En dan is er een hoop duitse aanbieders van 36-48mg/ml bunker base, vaak in 10x100ml bruine glazen flesjes, met owl-dampfer op kop. Prijzen vanaf ergens rond de 45€/liter, de dure eerder 85€.
Er is veel gedoe op forums over het extractieproces voor nicotine dat de goedkope gebruiken, sterke vislucht of smeerolie-parfum in sommige batches.
Dus google bunkerbase of storage base, en informeer je over het merk waar je denkt te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wouter_va schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 03:03:
[...]

Volgens mij maak jij hier toch een reken- of eenheidsfout hoor...

120ml aan 100mg/ml even snel en ruw ;) telkens evenveel zero nic bijtellen
240 aan 50
480 aan 25
960 aan 12.5
1920 aan 6.25

Dan maak je give or take rond de 2000 mililiter aan 6mg/ml, da's dus 2 liter. Afhankelijk van je verbruik, net of niet genoeg voor een jaar?
Als je met 100mg/ml aan de gang gaat, dat is niet echt ongevaarlijk meer bij knoeien of verkeerde hoeveelheden. Ook goed beveiligen als er kinderen en huisdieren rondlopen...
Ik zou de beginnende diy-er toch eerder naar wat lagere concentratie sturen, ikzelf heb nu 5l aan 48mg/ml in kleine 100ml glazen flessen klaarstaan. 1 flesje en 700 ml vg/pg/aroma wordt 800ml 6mg liquid dan. Met 50 flesjes kom ik wel 8-10 jaar verder en meer als ik nicotine verlaag de komende tijd.
Een goeie rekenhulp is steam-engine.org, let voor nicotine wel op met % en mg/ml... 1% is 10 mg/ml, kan verwarrend werken ;)

Voor wie weet wat hij doet, kan je 100-200-250 mg/ml betaalbaar vinden bij hiliq en hsmok. Voor wie over een labo met afzuiging beschikt of graag on the edge leeft is er zelfs pure nicotine...
Hmm oeps, excuseer. Dat is een eenheidsfout inderdaad :o
Domino schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 03:52:
8< 8<

Zoals hierboven, een hele dikke rekenfout!

120 ml op 100 mg/ml bevat in totaal 12.000 mg nicotine. Als je gaat mixen op 6 mg/ml haal je hier gewoon 2000 ml uit. Met 500 ml base maak je dan 10 liter juice.
Eenheidsfout eigenlijk, maar inderdaad niet correct. :)
Ikzelf heb denk ik, grove schatting, een kleine twee liter 100mg base en ruim een liter 250 mg base in de vriezer. Denk niet dat ik het ooit nog nodig heb nu ik op 1mg zit, maar beter teveel als niet genoeg.
Hmm ik ga je even een PM sturen denk ik!

edit:

Op zich, ik was van plan om alles waar ik niet zeker van ben toch zonder nicotine te maken en dus pas nicotine toe te voegen als ik met de smaak verder gelukkig ben. Dat zal sowieso betekenen dat ik veel effectiever met m'n nicotine omga. Tegen de tijd dat ik richting 2 liter aan 'dampbare' liquid heb gemaakt en -minstens deels- verbruikt kan ik wel weer eens rondkijken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 31-12-2016 16:35 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
edit:

Op zich, ik was van plan om alles waar ik niet zeker van ben toch zonder nicotine te maken en dus pas nicotine toe te voegen als ik met de smaak verder gelukkig ben. Dat zal sowieso betekenen dat ik veel effectiever met m'n nicotine omga. Tegen de tijd dat ik richting 2 liter aan 'dampbare' liquid heb gemaakt en -minstens deels- verbruikt kan ik wel weer eens rondkijken. :)
Ik weet niet hoe in NL zal worden, maar voor België -17 januari gaat het in, inclusief verbod op online verkoop, strenger dan de EU tpd- neem ik dat risico niet.. Na die dag enkel nog max 10ml en 20mg/ml, in stenen winkel. Die booster shots gaan snel 4-5€ per flesje kosten vrees ik, in Franse webshops vind je ze al. Door VG/PG bij te voegen kan je er zo'n 35 ml aan 6mg/ml mee maken, da's nog geen week verbruik voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmm goed punt, ga ik vanavond of morgen nog even bestellen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Floor-is schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:27:
Hmm goed punt, ga ik vanavond of morgen nog even bestellen :)
Done, bij Lucemill overigens.

Gezien de verzendkosten nogal van de prijs zijn, gelijk maar wat base meebesteld. Als ik het zelf niet opmaak, vind ik er vast wel iemand voor dacht ik. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Heb zelf de cuboid en de cuboid mini.
Super makkelijk als de andere leeg is.

De cuboid heeft 2 losse batterijen maar is niet fijn voor onderweg.
De mini daarintegen een top apparaat om dagelijks mee te nemen.

De tank gebruik ik een Cubis.
Deze komt via buitenland ivm meer inhoud.

Ik ben zelf een MTL damper
dit met 1.5 sub ohm.
En de wattage op rond de 15-16.

Qua liquid gebruik ik diverse tabak soorten: RiY4,shag,darklove,usa tabak.

Waarom dit verhaal?
Nou ik ben 1 jaar geleden begonnen met vape en de fout gemaakt om niet MTL te dampen .
Maar lage ohm coils ( 0.25) en rond de 25-40 wattage.
Hier kon ik niet aan wennen en dampte ik (verkeerd).

Ik als ex roker pakje sigaretten marlboro per dag vind dit voor mij persoonlijk het lekkerst dampen .

Dit vanwege de (hit) in je longen en het gevoel als een normale sigaret.

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 01-01-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:57
Nadat ik weer eens enorm last had van me keel en luchtwegen toch maar eens besloten te gaan stoppen. Maar eerst een tussenweg om de nicotine verslaving te stoppen, vapen.

Alleen nu ben ik volledig de weg kwijt met wat ik nu moet hebben. Ben er wel uit dat het MTL moet worden, en het liefst een beetje accu capaciteit zodat ik makkelijk de dag door kan komen. Verwacht in het begin nog wel te gaan wisselen met smaakjes om uit te zoeken wat me bevalt. Maar als dat gewoon een kwestie is van coils wisselen is dat prima, die zijn de kosten niet.

Nu heb ik in china al het een en ander gevonden, maar voldoet het ook voor mij? http://s.aliexpress.com/RR3iy63m
http://s.aliexpress.com/ABRJvu2y

Waar me voorkeur naar de tweede uit gaat omdat die mooi compact is. Is dit wat? Of iemand hier een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn advies is over het algemeen een Joyetech eGo AIO. Die kan je in NL kopen, bij Zwoofs of e-wolk of een van de andere winkels voor €27,50-35. Of bij e-dym voor €16. Goedkoop genoeg om er nog een klein battery-pack bij te kopen voor als hij leeg raakt, of een tweede in een andere hippe kleur ;)
Eventueel kan je voor de grotere broer gaan: De AIO box.
Ben geen fan van de eerste die je laat zien omdat het een onbekend merk is met onbekende tank. De tweede feitelijk zelfde verhaal :) Bovendien kan het lastig zijn om nieuwe coils (waar de gloeidraad in zit) te krijgen; zeker als je wat meer dampt wil je die elke 10-20 dagen vervangen namelijk. Dat doe je overigens zodra je merkt dat de smaak minder wordt, of je bijvoorbeeld een verbrande smaak krijgt.

Zo'n AIO als ik hierboven aanraad is echt meer dan prima, ik heb er ervaring mee: hij haalde mij van het roken af. Hij kost bovendien niet veel en dat tankje krijg je echt niet aan het lekken. De smaak die ik er uit krijg is top, niet echt veel damp, maar daar doe je het ook niet voor. (En een sigaret komt ook niet zoveel rook af ;)).

Misschien kan je voor een luxere route gaan met een Nautilus tank, of een Kaifun, maar dat ga je ook flink in de portemonnaie voelen. Je zult er dan nog een zogenaamde mod (batterij) bij moeten kopen en voor je het weet ben je dan €50-60 verder in NL.

Wat minstens zo belangrijk is als de hardware: de liquids! Je zal ontdekken dat je hier iets heel anders lekker vind dan je aanvankelijk verwachtte. Wat mij betreft vermijd je de tabakssmaken compleet, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Bedenk wat je lekker vind om te snoepen, te drinken, te eten. Er zijn belachelijk veel smaken te krijgen namelijk! Wil je cola of kauwgum, misschien mango of kokos, zoethout? Of ben je van de fruitsmaken? Van de toetjes misschien? Of ben je meer een taarten-persoon, pudding, of juist frissere menthol of munt smaken? Je kunt zo ongeveer alles vinden.
Goedkoop is niet per se slechter, maar de kans is wel groter dat je het niks vinden zult. Zo vind ik Millers echt helemaal ruk, maar hun gold-line schijnt wel weer heel goed te zijn.

Als je liquids gaat kopen voor mond-naar-longen dampen (ook wel MTL genoemd), dan kan je rustig voor 12 of zelfs 18mg vloeistof gaan. Mijn tip is om hier eens te beginnen met wat proefpakketten, zoals van Liqua of Flavourtec.

Mocht je vragen hebben, stel ze. Wij zijn er om jou van de stinkies af te helpen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
Als aanvulling op Floor-is.

Als je echt voor MTL gaat, kijk dan naar iets dat rond 1 Ohm zit. 0,5 of 0,3 zoals in je eigen link is niet voor MTL. De 2200mAh batterij welke ook in een linkje van je stond zal waarschijnlijk wel voldoen om de dag mee door te komen.
Persoonlijk ben ik geen fan van AIO van joyetech. Vrijwel iedereen in mijn omgeving klaagt over het spul. snel verbrande coils en wat lekkages. Daarnaast is de AIO niet voldoende dicht te zetten om er lekker aan te trekken alsof je een sigaret rookt. Te open dus.
Verder sluit ik me volledig bij Floor-is zijn verhaal aan. liquids zijn erg persoonlijk en reken er op dat je in het begin vaak de smaak vind tegenvallen.
het kan zomaar zijn dat je na een maand of 2 diezelfde smaakjes het einde vind. Dit komt doordat je smaakpapillen weer herstellen naarmate je langer gestopt bent met roken en dus je smaak veranderd.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Floor-is schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Done, bij Lucemill overigens.

Gezien de verzendkosten nogal van de prijs zijn, gelijk maar wat base meebesteld. Als ik het zelf niet opmaak, vind ik er vast wel iemand voor dacht ik. ;)
Damn, had ik dat maar geweten. Had er gister ook willen bestellen.. Maar vond 25 nogal aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Floor-is schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:06:
[...]

1. Op zich echt een goed setje, heb hem zelf ook. Maar je gaat van roken naar 'waterpijp' om het zo maar te omschrijven. Deze combinatie is namelijk niet (echt) bedoeld om eerst in de mond te nemen en dan naar je longen te halen. Juist direct naar de longen is waar deze goed in is. :)
2. Je hebt twee coils (verdampers) gekregen bij de set, eentje van 0.6 en eentje van 0.3. Welke gebruik je? Ik zou namelijk met de 0.6 beginnen als ik jou was.
3. Je liquid is op zich goed, maar de omschrijving geeft aan dat het met name munt is en iets minder van de rest. Je gaat ongetwijfeld nog een keer of wat echt compleet misgrijpen met de smaakjes, dat hoort er helaas bij. (Ik dacht zelf dat ik fruit wel tof zou vinden, blijkt dat ik vanille/room juist heel fijn vind..)

Als je echt last van je keel krijgt, zou je kunnen overwegen om een flesje te halen met meer "VG" erin. Je hebt nu 50/50 VG/PG. Die laatste zorgt voor throat-hit, zeker in combinatie met nicotine.

Ik ben als een malle recepten aan het verzamelen voor mijn favo combi van het moment. Allerhande sugar-bear clones, maar ook omschrijvingen van fabrikanten voor hun kaneel/room/cake/cinnamonroll smaken. Ik heb goede hoop dat ik wat fatsoenlijks kan brouwen, enige jammere is dat ik ze een minimaal een week zal moeten laten staan voor het echt een beetje serieuze smaak krijgt. ;)
1. Heb hier momenteel ook niet echt een probleem mee om het zo te doen. Of verklaart dit de "zware" Throat hit?

2. Momenteel gebruik ik de 0.3. Waarom de 0.6 gebruiken?

3. Ok Dus volgende Liquid er op letten dat er meer VG in zit. Ook terug met 3mg of is dan 6mg nicotine nodig?

Alvast bedankt voor de antwoorden, Heb al wel wat gegoogeld maar de terminologie doet mij soms wat verbaast achterblijven... 8)7
justmike schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:18:
[...]

Mijn reden was vooral het te kleine volume van de melo 3.
2ml is gewoon te weinig voor een getrainde ketting damper. ( verbruik nu +/- 10ml/dag)
Ha nee dit is voor mij nog geen probleem gebleken, Nieuwjaarsavond maar een halve tank van de Melo verbruikt dus ik denk niet dat een grotere tank onmiddellijk nodig is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Undy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 04:43:
Als aanvulling op Floor-is.

Persoonlijk ben ik geen fan van AIO van joyetech. Vrijwel iedereen in mijn omgeving klaagt over het spul. snel verbrande coils en wat lekkages. Daarnaast is de AIO niet voldoende dicht te zetten om er lekker aan te trekken alsof je een sigaret rookt. Te open dus.
Dat is opvallend, Albantar gebruikt er ook eentje en is er heel tevreden over, maar okay. Ik vind hem zelf eerder te dicht dan te open overigens en lekken is me nog niet gelukt. Ben ik normaal echt koning in, alles dat ik voor de AIO heb gehad lekte in meer of mindere mate.
Er zijn andere mogelijkheden natuurlijk, het beste is om naar een winkel te gaan denk ik. (En laat je daar geen ouderwetse zooi aansmeren, dus neem bij voorkeur iemand mee!)
Verder sluit ik me volledig bij Floor-is zijn verhaal aan. liquids zijn erg persoonlijk en reken er op dat je in het begin vaak de smaak vind tegenvallen.
het kan zomaar zijn dat je na een maand of 2 diezelfde smaakjes het einde vind. Dit komt doordat je smaakpapillen weer herstellen naarmate je langer gestopt bent met roken en dus je smaak veranderd.
Succes
Ik heb nu Monkey Island van Avoria in de tank, rook niet echt lekker, maar blijkt best heel goed te doen. Dus ook geur zegt niet alles..
Clavis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:23:
[...]

Damn, had ik dat maar geweten. Had er gister ook willen bestellen.. Maar vond 25 nogal aan de hoge kant.
Als je genoeg bestelt, dan valt het best te doen ;)
Ik dacht dat we hier niet echt aan "gezamenlijk kopen" doen, maar wat zocht je?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Floor-is schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Dat is opvallend, Albantar gebruikt er ook eentje en is er heel tevreden over, maar okay. Ik vind hem zelf eerder te dicht dan te open overigens en lekken is me nog niet gelukt. Ben ik normaal echt koning in, alles dat ik voor de AIO heb gehad lekte in meer of mindere mate.
Er zijn andere mogelijkheden natuurlijk, het beste is om naar een winkel te gaan denk ik. (En laat je daar geen ouderwetse zooi aansmeren, dus neem bij voorkeur iemand mee!)

[...]

Ik heb nu Monkey Island van Avoria in de tank, rook niet echt lekker, maar blijkt best heel goed te doen. Dus ook geur zegt niet alles..
[...]

Als je genoeg bestelt, dan valt het best te doen ;)
Ik dacht dat we hier niet echt aan "gezamenlijk kopen" doen, maar wat zocht je?
Wou alleen wat nicotine bestellen :P, 1 liter met 72mg/ml. Maar ik wacht wel tot ik wat base mee kan bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Clavis op 02-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Witte_200 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:00:
[...]

1. Heb hier momenteel ook niet echt een probleem mee om het zo te doen. Of verklaart dit de "zware" Throat hit?
Als je MTL doet (eerst mond, dan inhaleren), dan verklaart dat het op zich wel. Maar het is denk ik een combinatie van de VG/PG verhouding in je vloeistof, de hoeveelheid nicotine, de coil met lage weerstand én dat je een DL apparaat gebruikt voor MTL. Wat je eventueel zou kunnen doen is het wattage sterk omlaag (25-35W) en de lucht toevoer niet al te open zetten.
Maar als ik eerlijk ben, zou je denk ik beter af zijn met ofwel een ander tankje -gemaakt voor MTL- of een ander apparaat :)
2. Momenteel gebruik ik de 0.3. Waarom de 0.6 gebruiken?
Omdat de 0.3 vraagt om meer vermogen, overdreven gezegd is het doel van een lage weerstand juist om meer damp te veroorzaken, niet zozeer om voor meer smaak te zorgen. Meer damp zorgt ook voor meer throat-hit :)
3. Ok Dus volgende Liquid er op letten dat er meer VG in zit. Ook terug met 3mg of is dan 6mg nicotine nodig?
Ik doe zelf 6mg op 80VG/20VG met een 0.3ohm, ik vind veel damp fijn en direct naar de longen ook. Dat is voor ieder anders natuurlijk :)
Alvast bedankt voor de antwoorden, Heb al wel wat gegoogeld maar de terminologie doet mij soms wat verbaast achterblijven... 8)7
Heeft mij ook flink tijd gekost om het te begrijpen hoor, het is nogal wat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 02-01-2017 14:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Clavis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Wou alleen wat nicotine bestellen :P, 1 liter met 72mg/ml. Maar ik wacht wel tot ik wat base mee kan bestellen.
1liter 72mg is genoeg voor 12l op 6mg als ik het deze keer wel goed heb berekend ;)
Eventueel kan je een van de andere genoemde partijen bekijken, want Lucemill is pas de moeite als je serieuze hoeveelheden besteld, juist door die bezorgkosten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:51
Heeft iemand van jullie misschien een SMPL mech (clone)? Ik kreeg vandaag mijn clone binnen en ben er zeer tevreden mee, maar de switch is zóó licht. Vergeleken met mijn Dotmod Petri V2 voelt het alsof ik de SMPL kan indrukken door er tegenaan te blazen. De Dotmod kan je niet per ongeluk indrukken, maar de SMPL is zéker niet geschikt om in je tas te gooien. Kan het zijn dat niet alle switches hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De switches maken juist het verschil in de mech-mods!

Ik ben er verder niet erg thuis in hoor, ik houd het bij een regulated device :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Kan je hem niet locken?

Ik snap sowieso niet waarom je tegenwoordig nog een mechanische zou gebruiken, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik snap de 'appeal' van een mech mod wel. Simpele techniek en vrijwel onverwoestbaar.
Heb toevallig net ook een semi mech mod binnen. Een pico squeeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:57
Floor-is schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:33:
Mijn advies is over het algemeen een Joyetech eGo AIO. Die kan je in NL kopen, bij Zwoofs of e-wolk of een van de andere winkels voor €27,50-35. Of bij e-dym voor €16. Goedkoop genoeg om er nog een klein battery-pack bij te kopen voor als hij leeg raakt, of een tweede in een andere hippe kleur ;)
Eventueel kan je voor de grotere broer gaan: De AIO box.
Ben geen fan van de eerste die je laat zien omdat het een onbekend merk is met onbekende tank. De tweede feitelijk zelfde verhaal :) Bovendien kan het lastig zijn om nieuwe coils (waar de gloeidraad in zit) te krijgen; zeker als je wat meer dampt wil je die elke 10-20 dagen vervangen namelijk. Dat doe je overigens zodra je merkt dat de smaak minder wordt, of je bijvoorbeeld een verbrande smaak krijgt.

Zo'n AIO als ik hierboven aanraad is echt meer dan prima, ik heb er ervaring mee: hij haalde mij van het roken af. Hij kost bovendien niet veel en dat tankje krijg je echt niet aan het lekken. De smaak die ik er uit krijg is top, niet echt veel damp, maar daar doe je het ook niet voor. (En een sigaret komt ook niet zoveel rook af ;)).

Misschien kan je voor een luxere route gaan met een Nautilus tank, of een Kaifun, maar dat ga je ook flink in de portemonnaie voelen. Je zult er dan nog een zogenaamde mod (batterij) bij moeten kopen en voor je het weet ben je dan €50-60 verder in NL.

Wat minstens zo belangrijk is als de hardware: de liquids! Je zal ontdekken dat je hier iets heel anders lekker vind dan je aanvankelijk verwachtte. Wat mij betreft vermijd je de tabakssmaken compleet, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Bedenk wat je lekker vind om te snoepen, te drinken, te eten. Er zijn belachelijk veel smaken te krijgen namelijk! Wil je cola of kauwgum, misschien mango of kokos, zoethout? Of ben je van de fruitsmaken? Van de toetjes misschien? Of ben je meer een taarten-persoon, pudding, of juist frissere menthol of munt smaken? Je kunt zo ongeveer alles vinden.
Goedkoop is niet per se slechter, maar de kans is wel groter dat je het niks vinden zult. Zo vind ik Millers echt helemaal ruk, maar hun gold-line schijnt wel weer heel goed te zijn.

Als je liquids gaat kopen voor mond-naar-longen dampen (ook wel MTL genoemd), dan kan je rustig voor 12 of zelfs 18mg vloeistof gaan. Mijn tip is om hier eens te beginnen met wat proefpakketten, zoals van Liqua of Flavourtec.

Mocht je vragen hebben, stel ze. Wij zijn er om jou van de stinkies af te helpen :)
Dankjewel voor dit uitgebreide antwoord!
Inmiddels is er een AIO onderweg vanuit polen inclusief nieuwe coils en wat liquids.

Ben erg benieuwd wanneer het binnenkomt met die overschrijving per bank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat weet ik ook niet, maar het wachten is altijd te lang ;)
Wel supertof dat ik he heb kunnen helpen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Domino schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:19:
Ik snap de 'appeal' van een mech mod wel. Simpele techniek en vrijwel onverwoestbaar.
En als je niet goed oplet ontploffen ze in je hand/zak.
Geef mij maar gereguleerde mods, die zijn veel veiliger.

[ Voor 9% gewijzigd door justmike op 02-01-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Domino schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:19:
Heb toevallig net ook een semi mech mod binnen. Een pico squeeze.
Fatsoenlijke box gaat ook niet zo snel stuk. Daarbij is die constante voltdrop gewoon storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
justmike schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:35:
[...]

En als je niet goed oplet ontploffen ze in je hand/zak.
Geef mij maar gereguleerde mods, die zijn veel veiliger.
Sja. Stop een hoop energie in een stuk metaal en je hebt in principe een 'pijpbom'. Maar als je het met een beetje respect behandeld is het prima te doen.

En een fatsoenlijke box gaat ook lang mee. Maar vooral in het prijsbewuste segment zit er nogal wat brol tussen. Herinner je bijvoorbeeld de cloupor mini nog? Vloog spontaan in brand tijdens het laden. Wismec heeft last van/gebruikt brakke 510 connectors. Ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hebben jullie ook een overzicht gemaakt met al je aroma's, bases, nicotine en recepten?

Ik wel, best een klus, maar ook wel handig. Kan zo bijvoorbeeld zien hoevaak ik een bepaald recept kan maken met de hoeveelheid spullen die ik (nog) heb. Maar ook wat ik er voor betaald heb en per recept berekenen wat het kost om te maken. :) Ook heb ik ruimte voor notities gemaakt: kan ik per recept aangeven wat ik er van vind, hoe lang het moet steepen etc.

Op de flesjes schrijf ik de naam van het recept, wanneer het gemaakt is en de hoeveelheid nicotine. (En soms welke base, bij one-shots bovendien de mengverhoudingen).

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 02-01-2017 21:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
http://e-liquid-recipes.com/

Ik heb het op deze website allemaal ingevuld en bijgehouden. Is echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Floor-is schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:46:
[...]
Ik doe zelf 6mg op 80VG/20VG met een 0.3ohm, ik vind veel damp fijn en direct naar de longen ook. Dat is voor ieder anders natuurlijk :)
Ok. Dan zal ik straks eens bij mijn lokale vapor shop langs gaan om eens te kijken wat voor Liquids ze daar hebben die aan deze beschrijving voldoen :)

Als dit nog niet goed werkt eens kijken naar een andere tank ofzo. (maar ik vind het direct naar de longen zeker niet onaangenaam... Dus lijkt me niet nodig.)

Nogmaals bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Witte_200 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Ok. Dan zal ik straks eens bij mijn lokale vapor shop langs gaan om eens te kijken wat voor Liquids ze daar hebben die aan deze beschrijving voldoen :)

Als dit nog niet goed werkt eens kijken naar een andere tank ofzo. (maar ik vind het direct naar de longen zeker niet onaangenaam... Dus lijkt me niet nodig.)

Nogmaals bedankt voor de info!
70/30 op 3 of 6mg zou ik dan naar vragen, 80/20 heeft nagenoeg niemand :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Vaporshop houd uitverkoop van alle liquids die na 17/01 niet meer conform zijn met de belgische wetgeving.
http://vaporshop.be/nld/category/555/uitverkoop

mooie kans om "premium" liquids voor een leuk prijsje te scoren

[ Voor 17% gewijzigd door justmike op 03-01-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:18:
Vaporshop houd uitverkoop van alle liquids die na 17/01 niet meer conform zijn met de belgische wetgeving.
http://vaporshop.be/nld/category/555/uitverkoop

mooie kans om "premium" liquids voor een leuk prijsje te scoren
Is misschien wel een goede deal, maar €140 voor 160ml en een RDA is ook wel erg veel geld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
tja, persoonlijk ga ik ook geen 140€ neerleggen voor een pakket waarvan je de inhoud niet precies kent.
Maar er zijn vast genoeg mensen die "avontuurlijker" zijn dan ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:18
Zijn hier geen Belgen die zin hebben in een groepsaankoop bij lucemill? :)B

Zonder die verzendkosten is een liter smakeloos zelfgemengd goedkoper dan 10ml in de shop
Sweet Jezus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
sobbereng schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:07:

Zonder die verzendkosten is een liter smakeloos zelfgemengd goedkoper dan 10ml in de shop
Jammer, te laat gelezen. :/ Misschien een volgende keer.

Ik heb net besteld bij Vapebase.de. Zij hanteren nog redelijke verzendingskosten, €7.99 voor bestellingen onder €155.

Het is de tweede keer dat ik er koop, hun bases zijn best wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 04-01-2017 02:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 17:10
heb voor de liefhebber kortings code voor Novus Fumus !
W2HP-L0FV-KB6X 10 euro korting bij welke bestelling dan ook.

ik heb genoeg nog thuis voor 5 maanden dus je kunt hem gebruiken die er ooit iets besteld en vandaag is het sowieso 10% korting op je bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 02:48:
[...]

Jammer, te laat gelezen. :/ Misschien een volgende keer.

Ik heb net besteld bij Vapebase.de. Zij hanteren nog redelijke verzendingskosten, €7.99 voor bestellingen onder €155.

Het is de tweede keer dat ik er koop, hun bases zijn best wel goed.
Verstuurt Avoria niet naar België dan? Want die zijn goedkoper in verzenden volgens mij en hun bases, daar heb ik echt helemaal niks over te klagen. (Behalve dan dat hun velvet-base best prijzig is met €4,90/500ml, maar wel echt heel fijn dampt!)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Vraag over batterijen
ik heb van gearbestkadotje gekregen, Aspire icr 18650 20a/40a batterijen :o

Zijn 2500mAh wat die ook aangeeft nu ze vol zitten bij de oplader :P
Maar zijn die goed genoeg of zou ik naar 2 uur dampen met de istick eleaf tc100w `gewoon leeg trekken ?

Zitten nu al 2 weken een lg batterij in en die heb ik nu met max 40 watt dampen 2 keer op moeten laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan damp je echt weinig. Mijn 3000mahs doen ongeveer 2/3e dag op 45 watt. Die lg is 3000mah? Dan zal t weinig uitmaken

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 04-01-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ook ik zit op 45W (0,24ohm), red absoluut geen dag met een batterij.. En ik damp hooguit 4-5ml weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 04-01-2017 22:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va

Waarschijnlijk heb je meer kans op succes op het belgische forum met zo'n vraag. Vapen.be
Ikzelf heb bij Savevape gekocht, er zweeft op fora een kortingcode rond waarmee de liter 48 mg in 100ml flesjes op 65€ uitkomt. Jammer genoeg voor slechts 1 liter tegelijk. Als je er nog fles vg of een paar aroma's bijdoet is verzending wel gratis :)
Niet de goedkoopste, maar ook goede base, géén slechte ervaringen op het net gevonden. Ook niet over Avoria of Lucemill trouwens...
72 mg neemt minder ruimte natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis

Waar woon je in Belgie? Woon zelf in omg. Eindhoven. Wil wel samen (of met meer) bestellen. Dan kom ik het wel oppikken in een weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Floor-is schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:14:
[...]

70/30 op 3 of 6mg zou ik dan naar vragen, 80/20 heeft nagenoeg niemand :)
Even een update (voor mensen die misschien een gelijkaardig "probleem" hebben):

Gisteren bij Vaporshop geweest. En hij heeft nog een andere tip gegeven wat voor mij een goede oplossing bied merk ik vandaag.

Ik gebruikte de Melo 3 met zo goed als volledig afgesloten lucht toevoer. De verkoper bij vaporshop raadde mij aan om de luchttoevoer wat verder open te zetten. Dit, in combinatie met een andere liquid (pinkman van Vampire vape 50/50 3mg), doet mij heel wat minder last hebben van m'n keel :)

Dus ik vape nu met wat meer lucht toevoer op de Melo 3 op 31W. En dit gaat perfect.

PS: Die Pinkman word mijn ADV denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wouter_va schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:29:
[...]

Waarschijnlijk heb je meer kans op succes op het belgische forum met zo'n vraag. Vapen.be
Ikzelf heb bij Savevape gekocht, er zweeft op fora een kortingcode rond waarmee de liter 48 mg in 100ml flesjes op 65€ uitkomt.
€66 voor 2 liter 72mg bij Lucemill :X Ja die vragen GBP25 voor verzenden, maar alleen hierop maak je het al meer dan goed ;)
Jammer genoeg voor slechts 1 liter tegelijk. Als je er nog fles vg of een paar aroma's bijdoet is verzending wel gratis :)
Niet de goedkoopste, maar ook goede base, géén slechte ervaringen op het net gevonden. Ook niet over Avoria of Lucemill trouwens...
72 mg neemt minder ruimte natuurlijk :)
Avoria's eigen smaken moet je wel mee oppassen, ik had er best een paar besteld (7-8?), eentje is redelijk, eentje okay en eentje goed. De anderen heb ik inmiddels weggegooid omdat ik het anderen niet eens aan zou willen doen. Maar hun base (met en zonder nicotine) is prima, hun bunkerbase heb ik geen ervaring mee.
Lucemill heeft een bestelling naar me onderweg, daar kan ik dus nog weinig over zeggen behalve dat ik erg positieve ervaringen op het net heb gezien (en eigenlijk geen slechte).

Krijg net een SMS van FedEx dat ze een pakketje voor me hebben. Whoohoo!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
woohoo, kadootjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Hier ook kadotjes *O*
31-1 besteld vandaag in huis vanuit polen
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/16c0yl1.jpg
13 flavours en heb nog een doos vol glazen vul flessen van 30ml 7 stuks en 50ml 5 stuks en 6 van 100ml
nog geen 40 euro

Als dat maar goed is kwa flavours ?
Iemand ervaring met de flavours uit E-dym.pl en het merken dan
flavour west ?
perfumers apprentice ?
flavours art

Ivm met rijpen met het mengen zometeen

[ Voor 5% gewijzigd door ibothead op 05-01-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Is gewoon 'rebottled' aroma van tpa, fa en fw. Nooit ook maar één enkel probleem gehad met e-dym aroma's.

Kijk even op elr voor info over de de individuele aroma's: http://e-liquid-recipes.com/flavors

Bijvoorbeeld de Razzleberry: http://e-liquid-recipes.com/flavor/10157

[ Voor 11% gewijzigd door Domino op 05-01-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Domino schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:43:
Is gewoon 'rebottled' aroma van tpa, fa en fw. Nooit ook maar één enkel probleem gehad met e-dym aroma's.

Kijk even op elr voor info over de de individuele aroma's: http://e-liquid-recipes.com/flavors

Bijvoorbeeld de Razzleberry: http://e-liquid-recipes.com/flavor/10157
Ben nieuw er in en ga ze alleen met de base 70vg/27pg en 3% nicotine mengen. Die heb ik al de base in 5 liter flessen :P
dus ga ze niet onderling mengen maar alleen met de base.

Ging vooral of het merkgerelateerd is of het goede aroma's zijn en hoelang zou ik laten staan om goede smaak er uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zie je in de tweede link. Razzleberry krijgt vier sterren (5 is max). En wordt tussen de 16 en 20 % gemixt door de personen die de moeite hebben genomen het aroma te beoordelen.

Onder 'notes' staat nog wat meet info. Alleen niks over steeptijden zo te zien.

Meestal een paar dagen (fruit) tot een paar weken (custard achtige smaken). Maar tussentijds een keer proberen kan echt geen kwaad, wellicht vind je het vers gemixt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

Basszje

Reisvaap!]

ibothead schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:48:
[...]
Ben nieuw er in en ga ze alleen met de base 70vg/27pg en 3% nicotine mengen. Die heb ik al de base in 5 liter flessen :P
dus ga ze niet onderling mengen maar alleen met de base.
Laat maar weten hoe het e.e.a. gaat. Ik heb base + aroma's ook eergister bij E-dym bestelt dus, en ook nieuw in dit. Benieuwd hoe lang je het laat staan + resultaat. Ik ben voor TPA aroma's gegaan en eentje van een ander merk ( mint ).

Overigens las ik op de e-dym site dat ze zelf vaak 5% meng aanraden ipv de hogere 10% die ik elders online lees ( en hierboven ) . Weet iemand wat wijsheid is hier?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Basszje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Laat maar weten hoe het e.e.a. gaat. Ik heb base + aroma's ook eergister bij E-dym bestelt dus, en ook nieuw in dit. Benieuwd hoe lang je het laat staan + resultaat. Ik ben voor TPA aroma's gegaan en eentje van een ander merk ( mint ).

Overigens las ik op de e-dym site dat ze zelf vaak 5% meng aanraden ipv de hogere 10% die ik elders online lees ( en hierboven ) . Weet iemand wat wijsheid is hier?
hahaha dan zulde hem zeker maandag ontvangen als je meteen betaald hebt :P
Wel beetje vreemd geen paypall of creditkaart maar ja ging gelukkig goed met bank overschrijving :P 8)

En ja meng verhoudingen zal wel goed komen maar had zo iets hoelang te laten staan vooral met deze merkjes :P

Hoop dat het met en week al lekker is ivm bijna alles op door irritante lekkende Smok TF-RTA G2 :'( |:(
Die gaat ook weg als die ook met dikkere liquid blijft lekker :F
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
Floor-is schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:00:
€66 voor 2 liter 72mg bij Lucemill :X Ja die vragen GBP25 voor verzenden, maar alleen hierop maak je het al meer dan goed ;)
Da's veel goedkoper ja. Ik zie op tegen de "onhandigheid" ervan. Ga je overgieten in kleine bruine glazen flesjes? Op 72 mg zal 50 of zelfs 30 ml al groot genoeg zijn per af te mengen batch 6 mg... Een literfles, als ze leger raakt en er dus lucht bijkomt kan de nicotine sneller oxideren/degraderen. En voor het deel 5-10 jaar en langer bewaring vertrouw ik plastic ook minder dan glas. Waarmee ik niet beweer dat het misgaat als je dat niet doet, er is gewoon geen kennis over zo lang bewaren van nic base...
Voor mezelf zijn de handigere 100 ml porties de meerprijs wel waard, de stikstof afvulling is een leuke extra maar hecht ik minder aan. Glazen flesjes bij kamertemperatuur tot 1-2mm onder de rand vullen lijkt me even degelijk voor wie literflessen in plastic toch gaat overgieten. Bruin glas en goede stevige plastic doppen (als flesjes rechtop staan is er geen contact met inhoud) zonder alu inlay is de consensus voor zover ik juist inschat wat ik op internationale fora gelezen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
ibothead schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:05:
[...]

Hoop dat het met en week al lekker is ivm bijna alles op door irritante lekkende Smok TF-RTA G2 :'( |:(
Die gaat ook weg als die ook met dikkere liquid blijft lekker :F
:F
Het lekken van een RTA tank ligt vaak aan de manier van wicken. Als je tank dat blijft doen, wil ik er wel een keer naar kijken voor je. Ik woon in de buurt van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Gisteren een nieuwe mod besteld bij Fasttech.
https://www.fasttech.com/p/5467301

Ben er nu ondertussen achter gekomen dat Brazilian Rosewood/Dalbergia nigra een ernstig bedreigde soort is en dat de kap/handel en export zwaar aan banden ligt.

Ik zit nu met de volgende vragen:
-Hoe groot is de kans dat het gewoon fake is en om een andere soort hout gaat ?
-Als het wel om illegaal hout gaat, kan de douane daar dan moeilijk over gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het zou mij verbazen als het niet gewoon een laag fineer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Meh, m'n Ego AIO is kapot gevallen :/ . Maar een Eleaf Pico dingetje bestellen, tot dan heb ik m'n ouwe G14 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:50:
Meh, m'n Ego AIO is kapot gevallen :/ . Maar een Eleaf Pico dingetje bestellen, tot dan heb ik m'n ouwe G14 nog.
Zijn héél verschillende apparaten he! :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
418O2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:24:
Het zou mij verbazen als het niet gewoon een laag fineer is
Hier kun je veel info over de Smok Treebox lezen.
http://www.gearbest.com/t...ods/pp_425055.html?wid=21

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Weinig info over of het duurzaam hout is, maar fineer is het blijkbaar niet:
For using 100 percent natural wood, we can't guarantee the wood grains of all products are same. Thanks for your kind understanding.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Floor-is schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:04:
[...]

Zijn héél verschillende apparaten he! :)
Ik weet 't, maar wel eens tijd voor wat 'meer' om het zo maar te zeggen. Zo lang het maar een beetje handzaam is. Heb er nog even geen coils bij besteld (doe het wel even met de coils die er bij zitten), geen flauw idee wat me ligt. Denk dat ik eerder voor 0.6 Ohm zal gaan dan 0.3.

Heb 'm overigens gewoon met Melo 3 clearomizer besteld.

Heb wel zin om 'm morgen (:D ) te ontvangen. Ben benieuwd of m'n huidige liquid echt veel beter smaakt, heb als standaard smaakjes Atom Bomb en Pink Pulldown van Goodlife (6mg), misschien moet ik voor wat minder nicotine gaan met dit apparaatje. Heb ook nog wat Vaponaute zooi liggen die in de G14 en AIO al heel sterk smaakten, dus dat zal nóg meer genieten zijn in deze denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomas op 06-01-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Ik weet 't, maar wel eens tijd voor wat 'meer' om het zo maar te zeggen. Zo lang het maar een beetje handzaam is. Heb er nog even geen coils bij besteld (doe het wel even met de coils die er bij zitten), geen flauw idee wat me ligt. Denk dat ik eerder voor 0.6 Ohm zal gaan dan 0.3.

Heb wel zin om 'm morgen (:D ) te ontvangen. Ben benieuwd of m'n huidige liquid echt veel beter smaakt, heb als standaard smaakjes Atom Bomb en Pink Pulldown van Goodlife (6mg), misschien moet ik voor wat minder nicotine gaan met dit apparaatje. Heb ook nog wat Vaponaute zooi liggen die in de G14 en AIO al heel sterk smaakten, dus dat zal nóg meer genieten zijn in deze denk ik.
Waar bestel je de liquids van goodlife?
Ik ben zeer benieuwd naar deze liquids omdat ik overal lees dat deze liquids heel erg goed zijn.

Via de usa wel te bestellen zie ik.
Nog korting codes die beschikbaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 06-01-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
@Thomas.
Ik raad je in ieder geval aan om max 6mg nic liquid te dampen met de bijgeleverde coils van 0,3 en 0,5 ohm.
Anders even een nautilus x tank erbij bestellen voor meer MTL ervaring, met 1,8 ohm coils.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CallmeGod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Waar bestel je de liquids van goodlife?
Ik ben zeer benieuwd naar deze liquids omdat ik overal lees dat deze liquids heel erg goed zijn.

Via de usa wel te bestellen zie ik.
Nog korting codes die beschikbaar zijn?
Ik heb een winkel in de buurt die ze verkoopt. Bestellen kan inderdaad uit de VS. De winkel heet e-cigsmart en zit vlak naast Den Haag CS. Fijn winkeltje met vriendelijke lui achter de toonbank. Natuurlijk wel aan de prijs maar niet overpriced. Zit ook een andere toko in Den Haag, Puff Store, en ondanks de aardige verkopers smeren ze je rommel aan voor te veel geld.
Tony schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:23:
@Thomas.
Ik raad je in ieder geval aan om max 6mg nic liquid te dampen met de bijgeleverde coils van 0,3 en 0,5 ohm.
Anders even een nautilus x tank erbij bestellen voor meer MTL ervaring, met 1,8 ohm coils.
Zo, wel aan de prijs zo'n nautilus X. Op die AIO had ik ook 0.6 Ohm trouwens en vond dat best aardig voor MTL en direct naar long ging er ook wel mee. We gaan het zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 06-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Ik heb een winkel in de buurt die ze verkoopt. Bestellen kan inderdaad uit de VS. De winkel heet e-cigsmart en zit vlak naast Den Haag CS. Fijn winkeltje met vriendelijke lui achter de toonbank. Natuurlijk wel aan de prijs maar niet overpriced. Zit ook een andere toko in Den Haag, Puff Store, en ondanks de aardige verkopers smeren ze je rommel aan voor te veel geld.
Thnxs... ik woon zelf vlak bij Eindhoven.
Den Haag is geen optie.

Ik zal hier eens een paar vape winkels bellen als deze goodlife liquid verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CallmeGod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Thnxs... ik woon zelf vlak bij Eindhoven.
Den Haag is geen optie.

Ik zal hier eens een paar vape winkels bellen als deze goodlife liquid verkoopt.
Bij die winkel in Den Haag kun je ook online bestellen overigens! Ik geloof dat Goodlife op wel meer webshops te vinden is. Ik vind het een erg fijn merk net als Vaponaute. Je betaalt wat maar het zijn goede smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Bij die winkel in Den Haag kun je ook online bestellen overigens! Ik geloof dat Goodlife op wel meer webshops te vinden is. Ik vind het een erg fijn merk net als Vaponaute. Je betaalt wat maar het zijn goede smaken.
Net 4 flesjes gekocht via vaperlounge online.
Wel 6,50 per flesje maar kan niet wachten om te proberen :-D

Heb al een aantal maanden de liquids van zwoofs basic en millers enzovoorts.

Ik ben niet zo van de fruitsmaken.
Mischien veranderd dit nu.
Maar meer van de tabaksmaken.
Maar heb nu het volgende besteld.

El kamino
Deadly sin
Atom bomb
Zombie blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
@Thomas.

Ben zelf ook vanaf roken overgestapt op de pico icm melo3. Dus het kan wel en zal even wennen zijn. Daarna heb ik een mtl tank gekocht maar tog weer overgestapt naar lagere ohm en meer damp tankjes. Ik vond de smaak gewoon zoveel beter dan een mtl tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb enkel Deadly Sin en Atom Bomb geprobeerd uit dat rijtje. Atom Bomb kan allicht tegenvallen, al is het echt een hele aparte smaak (lijkt op Pure Morning van Vaponaute, die is nog duurder) dus ik hoop dat hij bevalt. Deadly Sin is als ik het me goed herinner tabakachtig en heeft een volle smaak. Ik vond 'm niet zo lekker, maar vies is 'ie ook niet.

@Tony, ik vape al een tijd maar wel met MTL dingen, al was mijn vorige dus ook sub-Ohm. Ook wel eens met wat geavanceerdere apparaten gerookt in een winkeltje dus ben er wel bekend mee. Denk/hoop dat dit me zal bevallen. Gelukkig is er veel aan in te stellen dus het zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
Vandaag een mailtje van smoktech ontvangen, checm deze eens even!
Pico lookalike met ruimte voor een max 27mm tank!
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/0_9iZe3SQwI/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
[quote]Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:45:
Ik heb enkel Deadly Sin en Atom Bomb geprobeerd uit dat rijtje. Atom Bomb kan allicht tegenvallen, al is het echt een hele aparte smaak (lijkt op Pure Morning van Vaponaute, die is nog duurder) dus ik hoop dat hij bevalt. Deadly Sin is als ik het me goed herinner tabakachtig en heeft een volle smaak. Ik vond 'm niet zo lekker, maar vies is 'ie ook niet.

Nog aanraders als ik volgende keer bestel.
Zie dat het winkel in den haag online ook voor 6,50 per flesje verkoopt.

Ik vape zelf MTL op 18 watt met een cuboid en cubis tank heb ook geprobeerd op lagere ohm coils maar dat is niet mij ding.
Gewoon vape als een normale sigaret.

Ik laat je weten wat ik van deze liquids vindt als deze op de deurmat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
CallmeGod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:40:
[...]

El kamino
Deadly sin
Atom bomb
Zombie blood
Kamino is een tabak, een sigaar met een wat notige en cacao smaak.
Deadly Sin zou een tabak moeten zijn, ik kreeg er alleen zoete pastry smaken van, de zogenaamde 'cinnamon buns'.
Atom Bomb is heel fris en fruitig.
Zombie Blood heb ik nooit gehad.
Tony schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:47:
[afbeelding]
Jammer maar nee, er zit een babybeast in de kit. Op de afbeelding zie je dus een 22mm tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wouter_va schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:17:
[...]

Da's veel goedkoper ja. Ik zie op tegen de "onhandigheid" ervan. Ga je overgieten in kleine bruine glazen flesjes? Op 72 mg zal 50 of zelfs 30 ml al groot genoeg zijn per af te mengen batch 6 mg... Een literfles, als ze leger raakt en er dus lucht bijkomt kan de nicotine sneller oxideren/degraderen. En voor het deel 5-10 jaar en langer bewaring vertrouw ik plastic ook minder dan glas. Waarmee ik niet beweer dat het misgaat als je dat niet doet, er is gewoon geen kennis over zo lang bewaren van nic base...

Voor mezelf zijn de handigere 100 ml porties de meerprijs wel waard, de stikstof afvulling is een leuke extra maar hecht ik minder aan. Glazen flesjes bij kamertemperatuur tot 1-2mm onder de rand vullen lijkt me even degelijk voor wie literflessen in plastic toch gaat overgieten. Bruin glas en goede stevige plastic doppen (als flesjes rechtop staan is er geen contact met inhoud) zonder alu inlay is de consensus voor zover ik juist inschat wat ik op internationale fora gelezen heb :)
De 1l flessen deel ik zelf op in 500/250/100ml, amberkleurige glazen, flessen voor in de vriezer, die leg ik gewoon neer hoor, ze gaan in een lade. Mijn VG/PG base bewaar ik niet in de vriezer, vind ik niet nodig. Als ik een nieuwe jerrycan openmaak, dan verdeel ik die in 5x1l flessen, werkt prima.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Het is zeker meer én het is echt een prima apparaatje bovendien. Ik wil alleen aangeven dat het niet een 'druk op de knop en klaar' apparaat is én dat het tankje absoluut niet geschikt is voor MTL. Het juist krijgen van de instellingen is echt niet zo heel veel werk, maar het is prima te overzien als je niet bedenkt dat je 'het wattage precies goed wil hebben als je op TC gaat vapen'.
Lijkt me dat hij nu wel binnen is of niet? Hoe zijn je eerste indrukken?

Het gebruik van je MTL liquids in een DL machine is misschien wel een tikje heftig. De rule of thumb is dat je je nicotine halveert als je van MTL naar DL gaat als ik zo op het net lees.
Vaponaute vond ik ook te sterk trouwens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CallmeGod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:40:
[...]

El kamino
Deadly sin
Atom bomb
Zombie blood
€6,50 per flesje? Van 10ml? OMGWTFBBQ
Tony schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:47:
[afbeelding]
Heb je de skyhook ook gezien en de G320 en de nieuwe H-Priv? :P Ze komen met veel nieuwe mods, maar ook met veel nieuwe tanks en systemen. Ik heb tot nu toe twee systemen vastgehad van ze en vond het toch vrij flimsy aanvoelen. Ik hoop dat ze daar iets aan gaan doen.
(Dat je er >25mm tanks op kwijt kunt is wel echt een enorm voordeel!)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Floor-is schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Het is zeker meer én het is echt een prima apparaatje bovendien. Ik wil alleen aangeven dat het niet een 'druk op de knop en klaar' apparaat is én dat het tankje absoluut niet geschikt is voor MTL. Het juist krijgen van de instellingen is echt niet zo heel veel werk, maar het is prima te overzien als je niet bedenkt dat je 'het wattage precies goed wil hebben als je op TC gaat vapen'.

[...]

Lijkt me dat hij nu wel binnen is of niet? Hoe zijn je eerste indrukken?

Het gebruik van je MTL liquids in een DL machine is misschien wel een tikje heftig. De rule of thumb is dat je je nicotine halveert als je van MTL naar DL gaat als ik zo op het net lees.
Vaponaute vond ik ook te sterk trouwens :)
Ik denk dat ik 'm eind deze middag ontvang, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik las overigens hier en daar dat dit setje op zich ook wel MTL kan, maar ik neem aan dat dat ook erg aan de coil ligt. We gaan het zien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb er hier eentje voor me staan, dit tankje is er eigenlijk niet voor gemaakt.

Je zou kunnen overwegen om een combinatie van de volgende drie dingen te doen:
- Lucht toevoer bijna dicht
- Wattage erg laag
- Coil met relatief hoge weerstand (1.3-1.8 ohm denk ik dan)
Maar dan alsnog: de luchttoevoer is echt gemaakt om DL te doen, ik zou dat dan ook eerder doen op een relatief laag wattage.

De AIO heeft echt een sterk gereduceerde airflow ten op zichte van de Pico, dat ga je vanmiddag wel merken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Is de joyetech cuboid trouwens een MTL vaper? Of geschikt voor beide.

Deze gebruik ik met combi cubis tank en 1.5 ohm coils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
[quote]Domino schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 07:06:
[...]

Kamino is een tabak, een sigaar met een wat notige en cacao smaak.
Deadly Sin zou een tabak moeten zijn, ik kreeg er alleen zoete pastry smaken van, de zogenaamde 'cinnamon buns'.
Atom Bomb is heel fris en fruitig.
Zombie Blood heb ik nooit gehad.

Nog aanraders van goodlife liquid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Poeh. Is al een tijd geleden dat ik glv heb gehad. Panty dropper (nu pink pulldown ofzo), Red Headed Slut (nu red head). Maar smaak is erg persoonlijk, ik zat toen wat meer in de fruit vapes zoals je ziet.

Sindsdien maak ik het allemaal zelf en doe ik vrijwel uitsluitend nog creme en koekjes. Cheesecake, yogurts dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pink Pulldown is lekker IMO, wel erg zoet maar niet té, ik vind het persoonlijk best een frisse, neutrale smaak maar wel zoetig. Had ook ooit een vanille-fruit achtige smaak maar ben de naam kwijt :'). Moet ergens nog wel een flesje hebben liggen. Was een erg romige en niet te zoete smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:07:
Pink Pulldown is lekker IMO, wel erg zoet maar niet té, ik vind het persoonlijk best een frisse, neutrale smaak maar wel zoetig. Had ook ooit een vanille-fruit achtige smaak maar ben de naam kwijt :'). Moet ergens nog wel een flesje hebben liggen. Was een erg romige en niet te zoete smaak.
Voor de volgende bestelling eens proberen bedankt.

Vape nu meestal tabak smaken.
Maar een keer iets anders kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet iemand trouwens hoe snel de briefpost van Zwoofs is? Coils e.d. kunnen gewoon door de brievenbus dus het lijkt me dan nogal onzinnig om het in een pakket te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:13:
Weet iemand trouwens hoe snel de briefpost van Zwoofs is? Coils e.d. kunnen gewoon door de brievenbus dus het lijkt me dan nogal onzinnig om het in een pakket te laten komen.
Vaak via zwoofs besteld volgende dag in huis.
Gewoon brievenbus pakketje tot 500 gram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, Pico is binnen. Fijn dingetje, 6mg Pink Pulldown in gemieterd en rookt lekker weg (DL, MTL gaat inderdaad niet echt :P). Volle smaak zeg vergeleken bij die AIO en G14!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CallmeGod schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:34:
Is de joyetech cuboid trouwens een MTL vaper? Of geschikt voor beide.

Deze gebruik ik met combi cubis tank en 1.5 ohm coils
Deze? http://www.joyetech.com/product/cuboid-mini-kit/

Lijkt me dat die niet in NL verkocht wordt.. En dus: welke?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:13:
Volgende (werk)dag gemiddeld :)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 34 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.