Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Even mijn ervaring met www.EA-sigaret.nl

Eergisteren een bestelling gedaan bij EA-sigaret. Vandaag binnen gekregen maar wat een slordigheden zeg. Op de website vermelden ze bij de DEKANG eerst 30PG/ 70VG. Vervolgens staat er in een ander stukje tekst 70PG / 30 VG. Na wat zoeken concludeerde ik dat ik van 70VG uit kon gaan.

Kwam vandaag onderstaande binnen.

Donkey Bong Berry Bush
nicotinesterkte: 6 mg / ml
inhoud: 10 ml 1 €3.49
Donkey Bong Bosvruchten Rood
Dekang Cloud Range Mothers Delight
inhoud: 10 ml
nicotinesterkte: 6 mg / ml 1 €3.49
Dekang Cloud Range Steve's Job
Dekang Cloud Range Lady Pink

Kijk ik op de bijsluiter staat er doodleuk 47/47. Dus ik stuur een mailtje, redelijk geiiriteerd ondertussen (maar wel netjes) om alles uit te leggen en toelichting te vragen krijg je dit terug:

"beste,

helaas is dit dezelfde bijsluiter als bij de gewone Dekang eliquids.

Er zit 70 VG en 30 PG in.

m vr gr
Erwin

EA scoort hiermee bij mij absoluut geen punten. Ik hoop dat de liquids wel lekker zijn, ze staan nu te steepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 27-09 12:18
Dr0ppFTW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:43:
Even mijn ervaring met www.EA-sigaret.nl

Eergisteren een bestelling gedaan bij EA-sigaret. Vandaag binnen gekregen maar wat een slordigheden zeg. Op de website vermelden ze bij de DEKANG eerst 30PG/ 70VG. Vervolgens staat er in een ander stukje tekst 70PG / 30 VG. Na wat zoeken concludeerde ik dat ik van 70VG uit kon gaan.

Kwam vandaag onderstaande binnen.

Donkey Bong Berry Bush
Donkey Bong Bosvruchten Rood
Dekang Cloud Range Mothers Delight
Dekang Cloud Range Steve's Job
Dekang Cloud Range Lady Pink

Kijk ik op de bijsluiter staat er doodleuk 47/47. Dus ik stuur een mailtje, redelijk geiiriteerd ondertussen (maar wel netjes) om alles uit te leggen en toelichting te vragen krijg je dit terug:

"beste,

helaas is dit dezelfde bijsluiter als bij de gewone Dekang eliquids.

Er zit 70 VG en 30 PG in.

m vr gr
Erwin

EA scoort hiermee bij mij absoluut geen punten. Ik hoop dat de liquids wel lekker zijn, ze staan nu te steepen.
Brr. Dekang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Liber8 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:10:
Ben weer door mijn vg heen, iemand een goedkope site voor 5L 100%VG (niet duurder dan ~20€) en 30ml aroma's van capella en tpa/tfa.? Graag samen te bestellen ivm verzendkosten.

Oja, en wat lege eppies en 50ml flesjes met pipet. Heeft GB dit?
VG bestel ik altijd bij Owl-Dampfer. Met de nico base, en PG.
Aroma's bij Chefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Clavis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:54:
[...]

VG bestel ik altijd bij Owl-Dampfer. Met de nico base, en PG.
Aroma's bij Chefs
VG heb ik via ebay, 25 liter voor £70.
Nicotine overal en nergens eigenlijk: avoria, hisvape, happyjuice, hiliq en smok.

Aroma's via chefs, cloudhousevapor of via e-dym. E-dym is favoriet, verstuurt iig mijn favoriete aroma's (flavour art) in de originele flesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een nieuwe Joyetech AIO gescoord, ben niet van de mods en boxen en weet ik het wat. En voor amper €30 kan je je er ook niet echt een buil aan vallen.

Waar ik wel bekant mal van wordt is de prijzen voor liquids. Ik vind er namelijk maar drie lekker en dat is niet altijd handig.
1. Zoethout van Liqua
2. Cocos van Flavourtec
3. Nutz van Cosmic Fog
(4. Iets met een kikker oid die ik een keer van Bas heb gedampt, maar ik weet echt niet meer wat dat was)

Ik lees dat mensen zelf liquids maken voor veel betaalbaarder prijzen. Iemand die mij toevallig aan zoethout kan helpen? :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heeft iemand nog tips voor een wat meer high-end damper? Ik heb een Justfog G14 en een Joyetech AIO gehad, maar wil eigenlijk wel eens wat beters. Prijsrange maakt me even niet heel veel uit maar meer dan 100 euro moet het niet gaan kosten, al vind ik 100 euro eigenlijk ook al best veel. Zoek iets dat niet al te ingewikkeld is, en ook niet al te groot (al is een beetje een aardige tank wel aardig).

Iemand tips :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:02:
Heeft iemand nog tips voor een wat meer high-end damper? Ik heb een Justfog G14 en een Joyetech AIO gehad, maar wil eigenlijk wel eens wat beters. Prijsrange maakt me even niet heel veel uit maar meer dan 100 euro moet het niet gaan kosten, al vind ik 100 euro eigenlijk ook al best veel. Zoek iets dat niet al te ingewikkeld is, en ook niet al te groot (al is een beetje een aardige tank wel aardig).

Iemand tips :) ?
Eleaf Istick Pico is een goed keuze en kost maar een euro of 30 uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Floor-is schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:51:
Ik heb een nieuwe Joyetech AIO gescoord, ben niet van de mods en boxen en weet ik het wat. En voor amper €30 kan je je er ook niet echt een buil aan vallen.

Waar ik wel bekant mal van wordt is de prijzen voor liquids. Ik vind er namelijk maar drie lekker en dat is niet altijd handig.
1. Zoethout van Liqua
2. Cocos van Flavourtec
3. Nutz van Cosmic Fog
(4. Iets met een kikker oid die ik een keer van Bas heb gedampt, maar ik weet echt niet meer wat dat was)

Ik lees dat mensen zelf liquids maken voor veel betaalbaarder prijzen. Iemand die mij toevallig aan zoethout kan helpen? :P
Zoethout moet haast wel copsa zijn: http://www.e-sigaretneder...nu=search&search=Zoethout

Voor Nutz kun je de volgende 'clones' bekijken: http://e-liquid-recipes.com/list?q=Nutz+cosmic

Het is allemaal geen hogere wiskunde, maar je moet er wel een beetje in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ikdedinges schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:14:
[...]

Eleaf Istick Pico is een goed keuze en kost maar een euro of 30 uit china.
Zal er eens naar kijken, merci! Na het topic wat door te spitten sprak deze me ook wel aan. Hoe zit het met die batterijen? Kun je die gewoon in het apparaatje laten zitten en hem zo opladen of moet je die in echt in een lader opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:33:
[...]

Zal er eens naar kijken, merci! Na het topic wat door te spitten sprak deze me ook wel aan. Hoe zit het met die batterijen? Kun je die gewoon in het apparaatje laten zitten en hem zo opladen of moet je die in echt in een lader opladen?
Is een reguliere 18650. Je kan hem in het apparaat opladen maar ook los als je wil. Voordeel is dus dat je meerdere batterijen kan gebruiken en dus zo kan switchen als je batterij leeg is.

Heb er drie besteld voor mijn buurman, die gaan naar rokers die hij wil helpen met stoppen. Ik doe er dan nog een flesje liquid bij om te helpen. Elke roker minder is er 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

418O2 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:20:
[...]

Is een reguliere 18650. Je kan hem in het apparaat opladen maar ook los als je wil. Voordeel is dus dat je meerdere batterijen kan gebruiken en dus zo kan switchen als je batterij leeg is.

Heb er drie besteld voor mijn buurman, die gaan naar rokers die hij wil helpen met stoppen. Ik doe er dan nog een flesje liquid bij om te helpen. Elke roker minder is er 1 :)
Bedankt voor de info, lijkt me een mooie. Nog eens verder kijken naar andere setjes maar deze lijkt me een goede stap voorwaarts, in ieder geval voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor de info, lijkt me een mooie. Nog eens verder kijken naar andere setjes maar deze lijkt me een goede stap voorwaarts, in ieder geval voor thuis.
Ik gebruik normaliter wat jij geavanceerde apparatuur zou noemen. Ik heb die pico geprobeerd en dat viel me echt niet tegen, daar zou ik het wel mee kunnen redden.

https://m.fasttech.com/p/4468203 dit setje. Is ook in Nederland te krijgen, maar dan betaal je volgens mij 60-70 euro. Reken op maximaal 2 weken voor bezorging.

On another note: vandaag de limitless Classic opgehaald. Eigenlijk gewoon een dripper met tank. Dus vrije luchttoevoer en dikke wolken. Moet wel wennen aan het kantelen om de wicks nat te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 10-12-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:14
heb een tijdje geleden een lemo 3 aangeschaft. met de pre made coils presteert hij net zo goed als zijn kleine broertje pico, maar als rta blijft dat ding maar lekken.
Hoe ik hem ook wick, slaag er niet in om het goed te krijgen.

zitten er hier gebruikers van die tank die het wel goed hebben? tips zijn dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:25:
[...]

Zoethout moet haast wel copsa zijn: http://www.e-sigaretneder...nu=search&search=Zoethout

Voor Nutz kun je de volgende 'clones' bekijken: http://e-liquid-recipes.com/list?q=Nutz+cosmic

Het is allemaal geen hogere wiskunde, maar je moet er wel een beetje in investeren.
Thanks!

Nu eens kijken of ik ergens base liquid kan vinden die niet gelijk 1 liter of 500ml is.

Als ik 10ml aroma pak, kan ik 200ml vloeistof maken als ik het zo lees, dus eens zoeken naar 100ml base. (En wat voor verhouding ik die base dan in moet zien te krijgen.)

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 11-12-2016 00:07 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Floor-is schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:01:
[...]

Thanks!

Nu eens kijken of ik ergens base liquid kan vinden die niet gelijk 1 liter of 500ml is.

Als ik 10ml aroma pak, kan ik 200ml vloeistof maken als ik het zo lees, dus eens zoeken naar 100ml base. (En wat voor verhouding ik die base dan in moet zien te krijgen.)
Ehhh nee. Volgens mij staat er 9.5 ml per 50 ml. Wat dus neerkomt op 19%.

Voor base met nicotine moet je uitwijken naar Duitsland. Savevape, vapebase, avoria zijn enkele webwinkels waar je base in 100 ml (met nicotine) kan kopen.

Voor een AIO zou ik zeker naar een 30/70, of liever een 20/80 (PG/VG) kijken (of zelfs 100% VG). Onder de 50/50 verzuipt de coil is mijn ervaring. En je gaat, zoals eerder aangegeven, 19% PG toevoegen in de vorm van aroma.

Wat is de verhouding pg/vg die je nu dampt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 21:46
Helaas mijn oude esmoker stuk gegaan dus nu een nieuwe set aangeschaft.

Original Eleaf iStick TC100W Box Mod
Samen met weer Aspire nautilus mini en grote broer.
Die bevielen mijn het beste eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:20:
[...]

Ehhh nee. Volgens mij staat er 9.5 ml per 50 ml. Wat dus neerkomt op 19%.

Voor base met nicotine moet je uitwijken naar Duitsland. Savevape, vapebase, avoria zijn enkele webwinkels waar je base in 100 ml (met nicotine) kan kopen.

Voor een AIO zou ik zeker naar een 30/70, of liever een 20/80 (PG/VG) kijken (of zelfs 100% VG). Onder de 50/50 verzuipt de coil is mijn ervaring. En je gaat, zoals eerder aangegeven, 19% PG toevoegen in de vorm van aroma.

Wat is de verhouding pg/vg die je nu dampt?
Ik ga bij e-dym kijken denk ik. Zit nu 45% PG in de AIO :)

Met het zelf maken van m'n liquids heb ik nog niet bijzonder haast moet ik bekennen. Heeft er ook wel een beetje mee te maken dat ik nog herstellende ben van een longontsteking en daardoor niet echt kan vapen. En als ik dan wel weer wil gaan vapen, ga ik dan voor liquid met of zonder nicotine? Allemaal nog onbekend :)

[ Voor 19% gewijzigd door Floor-is op 12-12-2016 16:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Heeft iemand ooit getracht om Cold Rush van Zwoofs na te maken en is dit gelukt ? Ik zoek een recept, geen idee waar te beginnen, ik heb allerlei mintsmaken maar ze komen niet in de buurt qua mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
z1rconium schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:17:
Heeft iemand ooit getracht om Cold Rush van Zwoofs na te maken en is dit gelukt ? Ik zoek een recept, geen idee waar te beginnen, ik heb allerlei mintsmaken maar ze komen niet in de buurt qua mixen.
Is dit geen muntsmaak ipv mint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Deze cloudrange vallen me nog mee. Had laatst wat Millers geprobeerd maar vond dat ook niet te best. Ben opzoek naar een lekkere ADV voor maximaal ~3,50 / 10 ml. Heb eigenlijk geen zin om zelf te gaan brouwen. Hoewel ik ondertussen na zo'n 8 smaken net nietjes het toch steeds sterker in overweging neem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:49:
[...]

Deze cloudrange vallen me nog mee. Had laatst wat Millers geprobeerd maar vond dat ook niet te best. Ben opzoek naar een lekkere ADV voor maximaal ~3,50 / 10 ml. Heb eigenlijk geen zin om zelf te gaan brouwen. Hoewel ik ondertussen na zo'n 8 smaken net nietjes het toch steeds sterker in overweging neem
Kijk eens op cloudhousevapor.com, die hebben wel een een divers aanbod liquids. Gremlin, coval (crunchberry!), lenola cream en adirondack zijn allemaal merken die aan te raden zijn. Daarnaast mount baker vaper als je op zoek bent naar iets goedkopers. Niet mijn merk maar veel mensen zijn er content mee. Code pov15 geeft je 15% korting en boven 50 euro gratis verzenden. Eigenaar is trouwens ook een toffe peer.

Daarnaast kan ik good life vapor ook aanraden. Hebben regelmatig sale (25-30%) en als je een 4x100ml pack besteld heb je voor ongeveer 90 euro 400ml liquid. Zou eerst in wat nl shops een paar smaakjes bestellen om te kijken wat je lekker vindt, voordat je 100 ml van 1 smaak besteld. Ik ben in ieder geval verslaafd aan deadly sin.

Succes en blijf alsjeblieft uit de buurt van dekang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Laatst online: 15:43
Vaper to be hier!

Ik was even in de sferen van bomen, het bos en het niet meer zien maar zojuist het een en ander besteld.
Aardig wat pagina's uit dit topic doorgenomen en een naam die ik vaak positief terug zag komen was de Pico.
Met deze berichten en het feit dat ik geen sigaret look-a-like wou, voor de Pico gegaan.
Volgens mij kan ik hiermee goed het uitproberen en niet direct tegen beperkingen aanlopen.
Natuurlijk ook direct wat smaken, coils, et cetera mee besteld.

Rookgedrag van ergens tussen 0.5 tot 1 pakje per dag.. En hier wil ik vanaf :+
Ik zat al een tijdje in me hoofd met een aanschaf maar nooit van gekomen doordat ik me te weinig inlas.
Dit toch even opgepakt, en besloten gewoon iets te bestellen.
Vind ik het toch niets? Jammer dan.. Bevalt het goed heb ik de investering er snel genoeg uit!
Het zal best even zoeken zijn naar de juiste afstelling in het begin maar daar moeten we maar even doorbijten.

Cant wait to taste the Apple Pie van Flavourtec ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Sinds woensdag bezig met de Vapestick XL en mis de sigaretten totaal niet. Gister de stap genomen om een wat geavanceerder apparaatje te kopen (grotendeels omdat het kan) namelijk de : Joyetech eGrip 2 Kit 80w 2100mah

Nadeel van de vapestick vind ik dat de batterij en cartomisers vrij snel op zijn. Hoop dat ik met een 2100mah batterij en e-liquid er wat langer mee door kan :)

Heb trouwens besteld op www.vapekings.nl waar ik goed ben geholpen met mijn keus door de klantenservice.

Edit; Rookte gemiddeld 15 tot 20 sigaretten per dag |:(

[ Voor 5% gewijzigd door rednol op 16-12-2016 01:45 . Reden: toevoeging ex roken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Niet te hoog beginnen en steeds iets hoger gaan zo lang je het trekt is het devies. In het begin ga je hoe dan ook moeten hoesten, daar door je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

renzo4000 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:55:
Deze besteld ... ben erg benieuwd, moet alleen nog 2-4 weken wachten maar voor 47 euro kon ik de kit niet laten liggen:

[afbeelding]

Smok Alien + tfv8 baby beast :)
Ben benieuwd, heb je al iets dat je delen kunt?

Met name die tank interesseert me moet ik zeggen trouwens. Hij is relatief groot :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Bevalt goed! Het is mijn "thuis damper". De Alien mod is gewoonweg een beest van een unit maar gezien zijn dual battery capaciteit is hij best compact te noemen. Hij ligt lekker in de hand en de fire button/trigger vind ik erg fijn werken. In deze prijsklasse kan je denk ik weinig beters vinden...

Dan de FT8 baby beast tank ... tot nu toe mijn beste tankje die ik heb gehad. De smaak en dampproductie is subliem te noemen en het topfill systeem die je kan open schuiven is erg fijn. Enige nadeel wat je zou kunnen noemen is het verbruik van de liquid maar dat is in lijn met de smaak/damp productie. Daarnaast is de kwaliteit van de lak en het display niet geweldig, het krast erg snel allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z0WCwvm.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 16-12-2016 13:27 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Leuk om hier op Tweakers een vape draad te zienm hier even wat bevindingen van mij!

Ben een maand of twee geleden ook met vapen begonnen, was het wel een beetje zat na ruim 25 jaar roken. Op het laatst jaagde ik er ongeveer dagelijks een pakje Camel doorheen, plus tussendoor af en toe nog wat Van Nelle half zware. !

Ben in Eindhoven naar een vape-shop gegaan, en heb daar in eerste instantie een Eleaf iStick 20W gekocht, met een Justfog Q16:

Afbeeldingslocatie: https://www.easysigaret.nl/image/cache/data/Eleaf/iLeaf-20w-kit-500x500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ea-sigaret.nl/wp-content/uploads/2016/05/Justfog-Q16.jpg

Keuze liquid als start was: Exclucig Silver label - Dessert 12mg (wordt verkocht als zijnde Camel smaak)

Dit beviel me erg goed, had eigenlijk al vrij snel geen behoefte meer aan sigaretten, rook af en toe nog een sjekkie maar moet zeggen dat ik daar nog maar weinig plezier aan beleef.

Wel had ik na een week of twee de behoefte om eens iets anders te proberen wat smaak betreft, en heb een andere liquid gekocht: Pulp Alabama.

Ondertussen had ik na wat lezen op internet ook al een Nautilus Mini in bestelling staan via Gearbest, omdat iedereen daar zo over te spreken is.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/pnhwe.bmygz/v/vspfiles/photos/AP-MNA-K-2.jpg

Maar omdat ik wist dat dat even kom duren, en ik toch graag wat andere smaken wilde gaan proberen heb ik nog een Joyetech ego one v2 gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://vaporshop.be/img/productgroup/1472/1_joyetech_ego_one_v2-800x800.jpg

Deze bevalt ook erg goed, maar heeft als nadeel dat het een beetje lekt als het op de zijkant ligt. Jammer want vind het ondanks de wat kleine batterij een erg fijn apparaat.

Ondertussen kwam ik ook steeds de Eleaf Pico tegen op internet, en daar ik al 18650 batterijen had leek het mij een ideaal ding. Het steeds laden van de iStick en de Ego One zat me al snel tegen.

Dus ook deze in de kleur grijs besteld bij Gearbest, kosten waren slechts 29 Euro inclusief verzenden. Had het met een weekje al in huis, dus erg snel!

http://www.gearbest.com/mod-kits/pp_341145.html

Afbeeldingslocatie: https://www.vapourchoice.ca/wp-content/uploads/2016/04/eleaf-istick-pico.jpg

De Pico dus ontvangen, en was tot mijn verbazing in eerste instantie toch wel wat groter dan ik verwacht had. Maar verder wel een erg fijn apparaat om in te stellen, en de 18650 batterijen zijn simpelweg ideaal.

Waar ik wel meteen tegen aan liep is de Melo III tank die bij de Pico zit. Deze is absoluut niet te gebruiken voor een beginner, ik was er dus snel achter dat ik echt een Mouth To Lung (MTL) tank nodig heb.

Mijn Q16, Nautilus en Ego One tankjes werkte ondertussen wel prima op de Pico, maar na wat zoeken had ik ondertussen de Melo 3 Nano maar besteld om de Pico mee uit te rusten:

http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_425919.html

Afbeeldingslocatie: https://ea-sigaret.nl/wp-content/uploads/2016/09/eleaf-melo3-nano.png

Deze gisteren binnen gekregen, en ondertussen vape ik daar tevreden mee op een rustige 20 Watt.

De juiste coils overigens via Fasttech: https://www.fasttech.com/p/5487600

Al met al toch wel erg enthousiast over het vapen, heb gisteren dus nog maar een extra zwarte Pico Kit gekocht bij Gearbest, en een Nautilus X en 2 setjes coils via e-dym.pl/

Hoop dat het wel vertrouwd is daar betaling niet via paypall kon, maar ben de site al wat vaker tegen gekomen in de forums. De Nautilus X was nog steeds in de Black Friday sale voor € 6,64:

https://e-dym.pl/en/black...lus-x-cartomizer-2ml.html

Afbeeldingslocatie: https://www.3fvape.com/77764-thickbox_default/authentic-aspire-nautilus-x-clearomizer-black-stainless-steel-2ml-15-ohm-22mm-diameter.jpg

Heb dus ondertussen nog al wat geld uit gegeven aan harde waren, en was goedkoper uit geweest als ik gewoon meteen de 2 Pico's had gekocht met een goede tank. Maar goed, de verschillende dingen uit proberen is wel leuk, en op den duur zullen we toch een stukje goedkoper uit zijn in het vergelijk met het oude rook gedrag.

Met liquids ben ik nog wat aan het experimenteren, heb wat goedkope dingen laten komen via Gearbest en fasttech, of dat allemaal iets gaat worden laat ik nog wel weten.

Hoop in ieder geval dat deze info wat van nut is, vooral voor anderen die starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
h4ns schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:32:

Waar ik wel meteen tegen aan liep is de Melo III tank die bij de Pico zit. Deze is absoluut niet te gebruiken voor een beginner, ik was er dus snel achter dat ik echt een Mouth To Lung (MTL) tank nodig heb.
MTL met een melo 3 kan wel, maar niet met de coils die er standaard bij zitten.

Met deze kan het wel:
https://www.fasttech.com/...eaf-ecml-coil-head-5-pack

Voor wie hoog VG gehalte wil dampen moet kijken naar de ECL heads, die hebben grotere "inlaten" voor de dikkere liquid.

edit :

deze zouden ook passen in de melo 3, maar dat heb ik zelf nog niet getest.
https://www.fasttech.com/...n-replacement-coil-head-5

[ Voor 12% gewijzigd door justmike op 16-12-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
E-dym is okee. Koop daar altijd Flavor Art aroma's.

Heb gisteren ook een pico besteld bij gearbest, als reserve modje (heb ik altijd in de auto liggen). Gelijk ook maar een pico squeeze bijgekocht, eens kijken of dat sqonken een beetje relaxed is. De queeze was domweg te goedkoop om te laten, kostte me €12. Zie bij gearbest wel vaker prijzen wat gewoon niet kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:31:
[...]

Ik heb zelf al diverse Basic dampers gehad en ben toen overgestapt op de pico.
Ik was sceptisch*, maar jemig wat een ding. :)
Ik gebruik hem nu al een goed half jaar en heb 0% leaks gehad en de coils gaan Super lang mee. 3 batterijen erbij plus een losse lader en je wil snel niet meer anders
Kortom beste aankoop ever. :P

* Waarom meer dan €30 uitgeven aan een damper?

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
justmike schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:56:
[...]

MTL met een melo 3 kan wel, maar niet met de coils die er standaard bij zitten.
Daar was ik dus achter ja. Misschien ook omdat ik de 0.3ohm er in had gezet, de 0.5ohm zou misschien iets minder sterk zijn? Heb ondertussen een 3mg Orange / Fanta smaakje van Seven (gearbest) er in zitten, dat is nog wel te doen.

Ik had ondertussen ook wat ECL coils besteld maar nog niet binnen. De 0.18ohm versie

https://www.fasttech.com/p/5364900

De ECML 0.75 zijn dezelfde als bij de Nano zit:

https://www.fasttech.com/...eaf-ecml-coil-head-5-pack

Zal het later toch nog eens gaan proberen met de Melo III. Maar vind de Nano toch al wat prettiger door de kleinere drip-tip die er op zit, en omdat het geheel gewoon wat kleiner is. Vullen is wel erg prettig.

Verder ook benieuwd hoe de Nautilus X gaat bevallen. De Nautilus mini vind ik erg fijn, maar wat vullen betreft toch wat minder. En wat looks betreft vind ik het ook niet alles op een Pico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Beetje rigoureuze acties vandaag van mijn kant.

Vanmiddag naar het dampwinkeltje in Purmerend. Hoewel het aanbod aan hardware mij tegenviel, heb ik een PICO met een Melo3 meegenomen. Die box vond ik sowieso wel top, de tank ben ik nog niet helemaal over uit, hij doet wat hij moet doen en oogt (en voelt) stevig, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om maar coils te moeten blijven kopen.

Heb vanavond GaMeOvEr flink wat vragen kunnen stellen: erg handig, kostbaar ook ;)

Twee dingen die daar uit kwamen:
1. Ik heb bij avoria inmiddels base en aroma's gekocht
2. Ik heb bij fasttech inmiddels een andere tank gekocht, met de goodies om te kunnen rebuilden

Ad.1. 500ml 80/20 velvet en 2x12ml aroma (Crazy Jamaica en Monkey Island) en nog een stuk of 7 2ml testers. In totaal was ik €58 kwijt inclusief verzenden
Ad.2. Geekvape Avocado 24RDTA, Youde UD316L SS Clapton draad, Organic cotton wicks. En om mezelf extra te verwennen: Geekvape 521 Master Kit (helaas de V2, de V1 kon ik nergens meer vinden) Totaal €77 voor de hele bende.

Voordelen:
A- Als het een beetje meezit heb ik zo dadelijk dus liquid die bijna niks kost. Moet natuurlijk wel meer aroma's bestellen op een gegeven moment, maar eerst deze maar eens testen. Ik hoop met de base wel een maand of 4-5 te kunnen doen.
B- Als het een beetje meezit heb ik zo dadelijk een RDTA waarin ik én meer liquid kwijt kan én die me voor een jaar ±€32 kost. Dat DYI-setje van Geekvape is herbruikbaar en zie ik als 'gereedschap' en je kunt bijna niet genoeg gereedschap hebben ;)

Als ik mijn huidige verbruik had doorgezet, dan had ik aan liquid iets van €425 kwijt geweest en aan coils voor de melo richting €80. Denk dat ik ruim €350 moet gaan besparen op een jaar tijd :) (Aan roken was ik trouwens dik €1.500/jr kwijt, dus ik ben absoluut spekkoper ;))

Heb nu wel een eGo AIO als reserve, voor in de auto bijvoorbeeld ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 17-12-2016 02:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Trouwens, mocht iemand zo'n prachtige Geekvape Avocado zoeken... Ik vind ze net een stuk goedkoper: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356751.html

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Floor-is schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 02:29:
Trouwens, mocht iemand zo'n prachtige Geekvape Avocado zoeken... Ik vind ze net een stuk goedkoper: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356751.html
Die avocado gaat niet passen op de pico. Wist je dat al? Door de uitstekende batterijdop past er maximaal een 23mm atomizer op.

En een maand of 4-5 doen met 500ml in een avocado? Succes. Ding zuipt liquid als een oude amerikaanse musclecar.

[ Voor 12% gewijzigd door Domino op 17-12-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Heb pas m'n avocado binnen gekregen. 1x gewicked en meteen geruild tegen nog een limitless rdta plus. Nog nooit zoveel plezier gehad met een tankje. Heb er nu 2😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik heb ze ook (limitless en ijoy combo). Maar blijf toch teruggaan naar de derringer met een single coil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Bij Avoria hebben ze redelijk de base die ik zoek ( 3ml / VG -PG 1 liter ), dus ik had gedacht door ook gelijk de aroma's te proberen. Ik zou liever de aroma's bij e-dym.pl halen, maar daar hebben ze weer alleen van die kleine flesjes basis.

Alles aangeklikt, gecheckt of ze in de voorwaarden versturen naar Oekraine ( ja ). Kan ik Oekraine alleen niet selecteren als verzendland :'( . Kan ik weer opnieuw beginnen met zoeken :|

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:06:
[...]

Die avocado gaat niet passen op de pico. Wist je dat al? Door de uitstekende batterijdop past er maximaal een 23mm atomizer op.

En een maand of 4-5 doen met 500ml in een avocado? Succes. Ding zuipt liquid als een oude amerikaanse musclecar.
Niet passen? :'(

Misschien kan ik m'n order nog aanpassen naar de RDTA22, dadelijk eens uitzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 17-12-2016 13:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Basszje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:09:
Bij Avoria hebben ze redelijk de base die ik zoek ( 3ml / VG -PG 1 liter ), dus ik had gedacht door ook gelijk de aroma's te proberen. Ik zou liever de aroma's bij e-dym.pl halen, maar daar hebben ze weer alleen van die kleine flesjes basis.

Alles aangeklikt, gecheckt of ze in de voorwaarden versturen naar Oekraine ( ja ). Kan ik Oekraine alleen niet selecteren als verzendland :'( . Kan ik weer opnieuw beginnen met zoeken :|
Bij wie? Avoria of E-dym? E-dym heeft ook goeie base, die is van inawera.
Floor-is schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:27:
[...]

Niet passen? :'(

Misschien kan ik m'n order nog aanpassen naar de RDTA22, dadelijk eens uitzoeken.
Nope. Alleen met exotische constructies als een heatsink eronder, maar dat is echt geen porem.

Zoiets: https://m.fasttech.com/pr...10-heat-sink-for-atomizer. Dan komt de rdta net boven de batterijdop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:37:
[...]

[...]

Nope. Alleen met exotische constructies als een heatsink eronder, maar dat is echt geen porem.

Zoiets: https://m.fasttech.com/pr...10-heat-sink-for-atomizer. Dan komt de rdta net boven de batterijdop.
Ik heb de 24mm kunnen cancellen en een 22mm versie van de Geekvape avocado besteld. De melo3 is 22mm, dus dat moet passen :)

Oh en gezien de snelheid waarmee ik nu liquid aan het verbruiken ben, verwacht ik met die 500ml inderdaad iets korter te doen.. De helft hoop ik :X

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 17-12-2016 15:45 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik help het je hopen, ik doe nu 15 ml per dag met een single coil. Dat is dus net een goeie maand met 500 ml.

Aan de andere kant, sinds ik zelf mix kost 100 ml tussen de €2 en €3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik damp met nicotine. Als ik 15ml/dag met 12mg/ml naar binnen werk dan is dat 180mg, vergelijkbaar met 225 sigaretten. Denk dat dat euhm 'niet helemaal goed voor je' is ;)

Ja er is heus 'waste' en weet ik wat, maar zoveel nicotine, dan hebben we het over een vergiftiging denk ik.

Zelf mixen, zeker als je grotere hoeveelheden base en niet al te ingewikkelde recepten hebt, dat is echt heel goedkoop. Daar was ik al wel achter. :)

80/20 VG/PG liquid zie ik bijvoorbeeld voor:
5 Litre – £15
Dat zijn wel prijzen ja

[ Voor 54% gewijzigd door Floor-is op 17-12-2016 22:19 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Oeps ik heb weer zooi gekocht :o
Original Wotofo Serpent Mini 25mm RTA Atomizer with Dual Airflow
http://www.gearbest.com/r...ers/pp_426462.html?wid=21

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/08/10/goods-img/1470881586736636064.jpg

Original Smok TF-RTA Rebuildable Tank Atomizer
http://www.gearbest.com/r...ers/pp_343506.html?wid=21

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/04/06/source-img/20160406104413_36641.jpg

Echt waarom is deze site zo goedkoop :P
Je blijft maar dingen kopen 8)7 |:(
Zou nog 3 pakketten komen dus dit wordt nr 4 8)
Hoop dat snel de ELEAF ISTICK TC100W binnen heb met de eerste 2 tankjes van aspire kan ik weer dampen :P

[ Voor 13% gewijzigd door ibothead op 17-12-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gearbest is echt van de flash-sales ook, de knetters. Die ijoy RDTA box die Catch22 heeft gekocht is nu maar $40,52 :o

Linkje alhier

[ Voor 26% gewijzigd door Floor-is op 18-12-2016 01:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Clavis schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:38:
Heb pas m'n avocado binnen gekregen. 1x gewicked en meteen geruild tegen nog een limitless rdta plus. Nog nooit zoveel plezier gehad met een tankje. Heb er nu 2😅
Zeg dat nu niet. Ik heb mezelf voorgenomen voorlopig niks meer te kopen en ben echt blij met mijn Avocado 24 ;) Ik doe ongeveer 2 tankjes per dag (soms meer) a 4ml per stuk.

Ik heb van Flavormonks de speculaas en kaneel gemixt in verschillende verhoudingen omdat ik dacht dat dat leuk zou zijn voor de feestdagen. Helaas vond ik ook nu de kaneelsmaak te sterk en is dat niet echt mijn ding. Zelfs met 2% kaneel en 8% speculaas. Die moet ik nog eens opnieuw maken zonder kaneel dus :+ Wel zonde van mijn 3 weken steeptijd die volgens sommigen nodig is voor FM. Ik heb deze feedback teruggekoppeld naar de dampwinkel in Nijmegen en kreeg een gratis epje Forest Fruit ter compensatie. Ik weet het, die krijgen zij ook voor niks, maar het is een mooi gebaar. Deze een weekje laten staan (vooral op de verwarming. Dat schijnt het steepproces te versnellen) en nu net erin gedaan. Ik moet zeggen dat het een lekkere smaak is, maar al die verschillende vruchtjes die iedereen eruit haalt, proef ik nog niet direct terug. Misschien stel ik mijn mening bij na meer dan 4 hijsjes ;) Ik moet ook zeggen dat ik sowieso wat minder fijnproever ben in het algemeen. Veel verder dan 'lekker' of 'niet lekker' kom ik vaak ook niet :+

Ik ben ook net terug van een paar dagen Budapest (aanradert btw! Als student voelde ik me echt een rijke koning _O- ) en daar ook 2 kant en klare juices gekocht omdat ik niet voldoende bij had. Een damper op straat aangesproken en die zei dat de kwaliteit wisselend was, dus eentje kopen zag ik überhaupt niet zitten. Anyway: ik had dus VIVO Orange gekocht welke ik erg goed te pruimen vindt en een flesje Silver Cig Exotic. Die is ook wel lekker, maar minder gedefinieerd. Hij had ook nog een leuk trucje toen ik hem ergens buiten probeerde bij te vullen. De dop schoot eraf waardoor er allemaal liquid langs spoot en mijn handschoenen doorweekt en plakkerig waren :X Verder weinig op aan te merken voor de 4,50 die ze me samen kostten :)

One last note: Mijn Evic Mini 2 vindt het vallen wat ik hem regelmatig laat doen niet heel fijn. Ik heb in mijn beide batterijtjes een iets ingedeukte bovenkant en het onderste magneetje is losgekomen. Dat is nu meer een nokje zeg maar :+ Ook begint de behuizing daaromheen nu iets af te brokkelen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 18-12-2016 02:11 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Floor-is schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:12:
Ik damp met nicotine. Als ik 15ml/dag met 12mg/ml naar binnen werk dan is dat 180mg, vergelijkbaar met 225 sigaretten. Denk dat dat euhm 'niet helemaal goed voor je' is ;)

Ja er is heus 'waste' en weet ik wat, maar zoveel nicotine, dan hebben we het over een vergiftiging denk ik.

Zelf mixen, zeker als je grotere hoeveelheden base en niet al te ingewikkelde recepten hebt, dat is echt heel goedkoop. Daar was ik al wel achter. :)

80/20 VG/PG liquid zie ik bijvoorbeeld voor:
5 Litre – £15
Dat zijn wel prijzen ja
Ik damp ook nog met, 1 mg/ml. Blijft een psychische barriere.

12 mg is wel erg veel in een rdta, daar voorzie ik nog wel dat je snel gaat zakken met je nicotine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Domino schreef op zondag 18 december 2016 @ 07:28:
[...]

Ik damp ook nog met, 1 mg/ml. Blijft een psychische barriere.

12 mg is wel erg veel in een rdta, daar voorzie ik nog wel dat je snel gaat zakken met je nicotine.
True, dat geeft meer throat-hit dan ik aankan denk ik. Met de RD(T)A moet ik m'n vloeistoffen toch opnieuw gaan maken en overdenken, de VG/PG verhouding wordt sowieso ook anders dan in m'n AIO en nu in de Melo3. De hoeveelheid nicotine moet dan ook zwaar omlaag. :)

Zit nu sowieso met een uitdaging wat liquids betreft: het is zo goed als op.. Heb nog 5ml 0mg kokos, 5ml 0mg zoethout, 6-7ml 12mg zoethout en misschien 11ml van m'n eigen mix (~4.5mg, ~50/50 VG/PG).

M'n 30ml flesje eigen mix dat ik nog overtuigd was te hebben is leeg en m'n reserve 15ml is gesneuveld toen het viel.. Misschien moet ik voor de tussentijd daarom maar wat gaan kopen..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Hier ook maar weer even geinvesteerd. 10x100ml 48mg pg besteld voor 65e. 1L VG. Een serpent mini, voor op de istick pico + wick toebehoren. Ik damp nu nog met de melo3 tank dus dat zal een hele verbetering worden hoop ik.

Oja en ook wat oneshots besteld bij chefs flavour. Van Diyordie en chef zelf. Ben zeer benieuwd naar de bronuts.

[ Voor 20% gewijzigd door Tony op 18-12-2016 14:51 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bronuts is lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Domino schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:37:
[...]
Bij Avoria. Ik heb ze gemaild dus even afwachten wat ze terugzeggen, wellicht is het een foutje bij het verzendformulier. Zoveel klanten van deze kant zullen we wel niet hebben :P

De flesjes bij edym zijn maar 100 ML en ik wilde juist een beetje hoeveelheid hebben. Het is nu al een flesjeskermis hier met al die vapes, dat wil ik een beetje beperken

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik had nog maatbekers, spuitjes, flesjes en dergelijke nodig, dus die heb ik net maar besteld.
Gelijk gezien dat deze shop heel veel aroma's heeft voor relatief weinig, heb gekozen voor The Flavour Apprentice: 8ml voor $1,49 en 30ml voor $3,95. In totaal 13 smaken gekozen :D

Oh en gelijk ook nicotine: 120ml 100mg/ml oplossing (100% VG), voor $15,99 (kleinere flesjes hadden ze niet).

Dan kan ik dadelijk weer base gaan kopen bij avoria, omdat ik genoeg aroma's heb om alle base die ik bij avoria heb besteld weg te werken, en dan nog eens 2 liter :P

Heb gekocht bij wizardlabs.us.

[edit]Mocht je exact willen weten wat ik heb gekocht:
• 30ml Cobalt Blue Glass Bottle w/ Glass Dropper Top (5)
• 60ml Clear Boston Round Bottle w/Dropper (5)
• 120ml Amber Glass Bottle w/ Glass Dropper Top (3)
• Erlenmeyer Flask Bomex Glass - 250ml (1)
• Erlenmeyer Flask Bomex Glass - 150ml (1)
• Erlenmeyer Flask Bomex Glass - 50ml (1)
• Funnel 100mm Long Stem Polypropylene (3)
• 1ml Luer Lock Syringe (5)
• 5ml Luer Lock Syringe (3)
• 14ga Blunt Tip Luer-Lock Needle 1.5 (5)
• 100mg Nicotine Solution - 120ml (100% VG base)
• Coconut Extra Flavor Concentrate by TFA (1oz)
• Apple Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Bittersweet Chocolate Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Butterscotch Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Caramel Candy Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Chocolate Coconut Almond Candy Bar Flavor Concentrate by TFA (0.27oz) - schijnt bounty te zijn
• Coconut Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• DX Hazelnut Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Lemon Lime Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Mango Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Organic Strawberry Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Pistachio Clear Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)
• Pineapple Flavor Concentrate by TFA (0.27oz)

[ Voor 57% gewijzigd door Floor-is op 18-12-2016 22:01 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Eleaf iStick Power Nano gekocht en een paar tabaksmaken.

Wordt dinsdag geleverd. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Geen van de tabakssmaken die ik heb geprobeerd vond ik ook maar in de buurt komen. Daarna heb ik gekeken wat ik nu gewoon lekker vind: zoethout-thee, ik vind kokos lekker en chocolade en noten. Toen gaan kijken wat voor liquids er zijn met dat soort smaken erin en op YouTube onder andere reviews van die liquids opgezocht. Degenen die werden aanbevolen een flesje van besteld en zo begonnen.

Inmiddels bedacht dat ik die pre-made liquids weliswaar lekker vind, maar ook heel erg duur. Bovendien wil ik een wat 'zachtere' vape hebben dan ik uit de meeste liquids krijg die ik nu gebruik; omdat de verhouding van de gebruikte basis-stoffen hiervoor zorgt.
En voor je het weet besluit je om zelf te gaan mengen :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Floor-is schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:51:
Geen van de tabakssmaken die ik heb geprobeerd vond ik ook maar in de buurt komen. Daarna heb ik gekeken wat ik nu gewoon lekker vind: zoethout-thee, ik vind kokos lekker en chocolade en noten. Toen gaan kijken wat voor liquids er zijn met dat soort smaken erin en op YouTube onder andere reviews van die liquids opgezocht. Degenen die werden aanbevolen een flesje van besteld en zo begonnen.

Inmiddels bedacht dat ik die pre-made liquids weliswaar lekker vind, maar ook heel erg duur. Bovendien wil ik een wat 'zachtere' vape hebben dan ik uit de meeste liquids krijg die ik nu gebruik; omdat de verhouding van de gebruikte basis-stoffen hiervoor zorgt.
En voor je het weet besluit je om zelf te gaan mengen :X
En ben je weer 100 euro kwijt 8) :+
Echt ik ben nu overgestapt naar zelf wikkelen enzo en whoow wat zalig roken dit met een rta vape tank vergeleken zo standaart ding :9
Daardoor gaat wel sneller de vloeistof er doorheen.

Ik vindt de smaakjes wel oke kwa sigaretten en sigaar alleen om dat zelf te mixen hoe beginde er mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ibothead schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:04:
[...]

En ben je weer 100 euro kwijt 8) :+
Echt ik ben nu overgestapt naar zelf wikkelen enzo en whoow wat zalig roken dit met een rta vape tank vergeleken zo standaart ding :9
Daardoor gaat wel sneller de vloeistof er doorheen.

Ik vindt de smaakjes wel oke kwa sigaretten en sigaar alleen om dat zelf te mixen hoe beginde er mee 8)7
Zo:
http://e-liquid-recipes.com/recipe/384494/Marlboro%20plain

En deze intro:
YouTube: Complete Beginner's Guide To Making E-Liquid - DIY Tutorial&

Dan heb je én een recept én de uitleg. (Hoewel ik, zeker voor nu, gewoon in ml's zou werken.)

Als je de smaken zoekt, ik vind Wizardlabs.nu super uitgebreid aanbod hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 19-12-2016 21:18 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:53
Of als je zo lui bent als ik, koop 1ml eppys op https://www.clubderdampfer.de/fluessigkeiten/aromen/clubaroma-ca-1ml/ en gooi dat in een 30ml flesje, 29ml pre-made base erbij, ff schudden en paar weekjes laten steepen :+

or rather, 1 eppy in 30ml flesje en dan gewoon volmaken met base :P wat nou meten.

[ Voor 32% gewijzigd door Eeruku op 20-12-2016 03:37 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:10
Ik heb een aantal producten besteld bij e-dym en per bank overgemaakt. Nu zie ik in mijn profiel dat de betaling is ontvangen, maar ik heb nooit een bestel- of betaalbevestiging per mail ontvangen (ook niet in mijn spam).

Nu had ik ergens gelezen dat zij per november stoppen met versturen buiten Polen, heeft er iemand ervaring met het bestellen bij e-dym? En of je uberhaupt per mail op de hoogte wordt gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
MrBabiSpangang schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:12:
Ik heb een aantal producten besteld bij e-dym en per bank overgemaakt. Nu zie ik in mijn profiel dat de betaling is ontvangen, maar ik heb nooit een bestel- of betaalbevestiging per mail ontvangen (ook niet in mijn spam).

Nu had ik ergens gelezen dat zij per november stoppen met versturen buiten Polen, heeft er iemand ervaring met het bestellen bij e-dym? En of je uberhaupt per mail op de hoogte wordt gehouden?
Ooit 1x besteld bij Edym. Netjes op de hoogte gehouden. Wel betaald met m'n creditcard. Binnen een kleine week alles geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Zal vast wel goedkomen! Nog nooit een negatieve ervaring gelezen over e dym.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ik ben een beginner so please don't shoot me :)

Vraag mij af welke batterij in het algemeen gebruikt wordt voor een mod, is dat een flat of een button top batterij? en hoe maak je onderscheidt tussen de plus/min pool?

Ga waarschijnlijk een Koopor Plus 200W aanschaffen.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Flat tops, altijd flat tops. En vrijwel altijd (90~95%) 18650.
Altijd kopen bij een erkende shop als nkon.nl.

De plus en min zijn er makkelijk te herkennen:

Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images/upload/2015/06/SKU232544_1.jpg

Links is de pluspool, rechts de min: eigenlijk is de gehele behuizing onder het isolatiemateriaal een min, dus ook altijd goed opletten dat dat niet scheurt oid.

Koop ook gewoon gelijk een fatsoenlijke batterij, of liever twee:
*Samsung 25R of 30Q
*Sony VTC 5 of VTC 6

Ik zie dat de koopor een dual 18650 mod is, dan heb je ook twee batterijen die je bij elkaar houdt, samen in de mod of samen opladen. Maar niet onafhankelijk van elkaar gebruiken.

Waarom niet een bescheidener setje zoals een pico of vtc2? Denk je dat je die 200W gaat gebruiken?
Ik damp al twee jaar en de momenten dat ik boven de 50W uitkom zijn op twee handen te tellen geweest.

Welke tank ben je van plan te gaan gebruiken? Dat is veel bepalender voor je damp (smaak en wolken) dan de mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Of de lg hg2.

Ik ga ook niet boven de 50 watt, maar dual of triple is wel fijn omdat je minder hoeft te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Bedankt voor de uitgebreide uitleg Domino, ik was al van het een en ander op de hoogte zoals nkon.nl (mooie prijzen en betrouwbaar)

Ik zat zelf nog te twijfelen over de 20A ontlaad capaciteit van de batterij ivm met de 200W, en degelijk spul daar hou ik wel van (ik heb alleen een redelijk goedkope misschien niet zo een degelijke mod op het oog)

Ik denk dat ik ik wel 100/120W gaat gebruiken, want ik hou van wolken en ben ook een stevig roker (16 jaar) Heb in mijn jeugd ook genoeg ander spul gerookt dus mijn keel is al aardig wat gewent.
Ook wil ik graag RDA proberen (Vaporesso Transformer) en een Aspire Cleito om het te vergelijken met een RDA (ben benieuwd wat ik fijner ga vinden). Dus ik denk dat die 200W wel ten goede gaat komen voor het geval dat.

Ik heb in 2011 al wel eens gedampt, maar dat stelde niet heel veel voor een dual coil met toch wel wat gier op een ego-t. :)

Ik lees wel van meer mensen dat ze niet vaak boven de 50/60W uitkomen. Is de rook dan te warm of zijn dat geen (ex) rokers? ben benieuwd naar je mening.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Omdat anders je batterij in no-time leeg is ;)

En met 50 watt en de juiste coil (ik heb dual clapton @ 0.34ohm op een limitless) komt er echt wel een bak damp af hoor.

Ik zou je overigens de Limitless zeker aanraden. Feitelijk is dat een dripper met een tank. Je kan hem zelfs als echte dripper gebruiken als je dat wil (zit een conversiekit bij)

https://www.fasttech.com/...imitless-rdta-rebuildable

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 21-12-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
iNSANiTi schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:10:

Ik denk dat ik ik wel 100/120W gaat gebruiken, want ik hou van wolken en ben ook een stevig roker (16 jaar) Heb in mijn jeugd ook genoeg ander spul gerookt dus mijn keel is al aardig wat gewent.

Ik lees wel van meer mensen dat ze niet vaak boven de 50/60W uitkomen. Is de rook dan te warm of zijn dat geen (ex) rokers? ben benieuwd naar je mening.
Je hebt echt geen 50+ W nodig voor wolken, ik zit meestal ''bescheiden'' 35W te stoken op een 0.6 ohm single coil. Ik heb 25 jaar lang gerookt, een pakje per dag. Maar ik ben dan ook begonnen met een simpele EMOW en 18 mg/ml, dat komt toch wel binnen. Warme damp en wolken waren destijds voorbehouden aan de mech mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ja ik zie het nu pas dat het wel krap is met zoveel Watt op een dual batterij setupje... :(
Amp limit headroom van -26% in het ergste geval en niet veel puf tijd.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ai7utpo8wdjia.07.25.png

Maw 0,16/0.2 ohm coils zijn dan ook overdreven om het zomaar even te noemen.
Bovendien zal je liquid als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Hmmmm ik ga er toch nog eens even goed over nadenken.

Thanks!

Trouwens; ik ben niet van plan om 18mg/ml te gebruiken zat eerder aan 3 of max 6 te denken.
Was in oktober ook makkelijk gestopt dus kan opzich wel met weinig nicotine. Ik moet alleen wat in mijn handen hebben en rook blazen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door iNSANiTi op 21-12-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat valt echt wel mee hoor. Die 20A is continous drain, puls kan het wel tot 30A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
iNSANiTi schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:20:
Trouwens; ik ben niet van plan om 18mg/ml te gebruiken zat eerder aan 3 of 6 max te denken.
Was in oktober ook makkelijk gestopt dus kan opzich wel met weinig nicotine. Ik moet alleen wat in mijn handen heb en rook blazen. :+
Sja... 18 mg/ml, andere tijden. Dat was dus in een emow met een 1.8 ohm coil. Zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: https://vaporhq.com/media/catalog/product/cache/1/image/512x512/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/i/kit-kangertech-emow-silver-exploded-view.jpg

Toen was 18 mg/ml gewoon nodig voor de nicotine fix. Beetje hetzelfde als nu de pods van Juul, daat zit 5% in (oftewel 50 mg/ml).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
https://www.e-cigarette-f...hments/image-jpeg.620867/

Check deze tabel even om zeker te weten welke max continue belasting je batterijen aankunnen.

in een 200W apparaat met dual 18650 zou ik minimaal sony vtc5a doen.
Op 200W heb je dan wel minimaal een coil nodig met een weerstand van 0.22 ohm of meer.

Zelf zit ik op dit moment met dual staggered fused claptons die samen uitkomen op 0.13 ohm.
Ik zit te dampen op 90W en is lekker warm en volle damp

[ Voor 18% gewijzigd door Undy op 21-12-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Domino schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:31:
[...]

Sja... 18 mg/ml, andere tijden. Dat was dus in een emow met een 1.8 ohm coil. Zo'n ding:

[afbeelding]

Toen was 18 mg/ml gewoon nodig voor de nicotine fix. Beetje hetzelfde als nu de pods van Juul, daat zit 5% in (oftewel 50 mg/ml).
Waar zit je nu op?
En de verhouding PG/VG?

Ik zit zelf te denken aan 30/70 icm met 0/3/6 mg/ml.

Wat ik niet kan begrijpen, ik heb nu 3 verschillende bedrijven gemaild maar nog maar van 1tje antwoord gekregen (dampfer-taxi.de) en hun verzenden wel buiten de EU maar niet binnen de EU. 8)7

En ik hoor dat er nog strengere regelgeving aankomt? Zo ja, dan wordt het wel heel lastig om de spullen te bestellen die je wilt. Altijd hetzelfde gezanik in NL en EU, met bijvoorbeeld car hifi/audio ook. Het mooiste spul kan je hier niet krijgen of is 3x zo duur. (zeik mode /off)

Thanks voor de tabel Undy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik zit nu op 1 mg/ml, beetje psychologische grens. Wel nicotine, maar zo weinig mogelijk. Damp alles op max VG, drip uitsluitend nog.

Wat zoek je dan? Nicotine base?
Die is in Duitsland nog volop te krijgen. Kijk eens bij avoria (avoria-liquids.de) of vapebase.de.

Of je koop een hoge nicotinemix (48mg/ml) bij bijvoorbeeld savevape of hisvape. Maar dan moet je terug gaan mixen met VG en/of PG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Nicotine base heb ik al gevonden van Revolute.
Ben nu weer opzoek naar de Vaporesso Transformer RDA en ik zoek nog een dripper bottle in de vorm van een skull. Ik weet het, het zijn verwende luxe problemen, maar dat is toch wat ik graag wil aanschaffen :)

Ik heb al dat zoeken wel een beetje gehad momenteel, maar dat ligt ook aan mijzelf, want wanneer ik iets in mijn hoofd heb, dan wil ik het ook zo snel mogelijk. Ik ben het roken ook zat en ik heb mijzelf al beloond met een damper alleen ik moet nog even wachten op de kerstman. ;)

Fijne avond!

Grrrr zie net dat de Koopor Plus 200W ook niet meer beschikbaar is. Pffff

:O

[ Voor 7% gewijzigd door iNSANiTi op 21-12-2016 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
iNSANiTi schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:35:

Ben nu weer opzoek naar de Vaporesso Transformer RDA en ik zoek nog een dripper bottle in de vorm van een skull. Ik weet het, het zijn verwende luxe problemen, maar dat is toch wat ik graag wil aanschaffen :)

Grrrr zie net dat de Koopor Plus 200W ook niet meer beschikbaar is. Pffff

:O
Sommigen hebben altijd geluk : Vaporesso € 19,51 incl verzending http://www.gearbest.com/r...ers/pp_443098.html?wid=21
Koopor Plus 200W : € 33,61 http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_269813.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Daar moet je misschien wel even bijzeggen dat er gemengde ervaringen zijn met Gearbest.

Ik heb een paar liquids binnen die ik had besteld, weet nog niet echt wat ik er van vinden moet :P

- Cosmic Fog - NUTZ -> Vind ik top, heb ik al eerder gehad
- Dragonvape - Go nuts -> Die ruikt echt naar anus, hopen dat het beter smaakt
- Liquid State - Orange dream -> Zou sinaasappel sorbet/vanille sorbet moeten zijn

Heb die laatste nu in m'n AIO zitten en ik kom niet verder dan aarbeisnoepjes en iets van room of melk, later maar eens in de Melo3 proberen, misschien is de smaakbeleving dan heel anders. Sowieso lastig overigens, want allemaal hoog-VG mixen en ik denk dat de AIO daar niet helemaal voor bedoeld is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Zie nu een top site denk ik om pre made mixen te kopen!
https://www.juicecabin.com/

heb daar op internet nog niet veel slechte revieuws op gelezen.
Hier mensen mee bekend ?
Zo duur is die niet, alleen die verzendkosten :X

Iemand die een nederlands premade shopje weet online of rond eindhoven ?

[ Voor 20% gewijzigd door ibothead op 21-12-2016 23:32 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Helaas is de Koopor daar ook out of stock, maar bedankt voor het meezoeken! Misschien dat ik wel de Vaporesso daar bestel.

Heb nog een Duitse webshop gevonden (Dampfplanet) ,maar ook hun sturen niets naar EU lidstaten, wat is dit toch?
Het gaat elke om wat gauge, een RDA en nog wat accessoires....

Trouwens, is het niet riskant om nu nog een order te plaatsen bij GB ivm de nieuwe regelgeving die 17 januari in werking zal treden?

En mocht ik bij GB bestellen, wat raden jullie aan ideal of paypal? ivm met de discount die in een paar uur verloopt.

[ Voor 16% gewijzigd door iNSANiTi op 22-12-2016 01:57 ]

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
ibothead schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:09:

Iemand die een nederlands premade shopje weet online of rond eindhoven ?
Ik woon in geldrop en bij mij is ook niet bekend of er iets dergelijks in de regio te vinden is.
Je bedoelt toch kant en klare aromamixen van bekende liquids om zelf de liquids uit te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
iNSANiTi schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:25:
[...]

Helaas is de Koopor daar ook out of stock, maar bedankt voor het meezoeken! Misschien dat ik wel de Vaporesso daar bestel.

Trouwens, is het niet riskant om nu nog een order te plaatsen bij GB ivm de nieuwe regelgeving die 17 januari in werking zal treden?

En mocht ik bij GB bestellen, wat raden jullie aan ideal of paypal? ivm met de discount die in een paar uur verloopt.
Paypal geeft een betere bescherming dan Ideal.
https://www.zwoofs.nl/koopor-plus-kp200-tc/

Koopor PLus: https://www.fasttech.com/products/3032/10016399/3668402

Met wat geluk is de bestelling nog voor 17 jan. binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Embryo1 op 22-12-2016 06:13 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ik wil graag de metalen look, maar als het goed is heb ik de laatste kunnen bemachtigen in Engeland.

En alles wat voor 17 januari besteld wordt mag nog vrij passeren naam ik aan.

• ibothead
Undy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 01:57:
[...]

Ik woon in geldrop en bij mij is ook niet bekend of er iets dergelijks in de regio te vinden is.
Je bedoelt toch kant en klare aromamixen van bekende liquids om zelf de liquids uit te maken?
Gewoon inderdaad flessen voor gemixt met pg/vg en beetje nicotine in 500 of 250 ml O-)
Kut regels in nederland mag je niet meer dan 10ml hebben |:(
Ben al op zoek naar fysieke winkels in duitsland net over de grens

• Domino
  • Nu online
ibothead schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:45:
[...]

Gewoon inderdaad flessen voor gemixt met pg/vg en beetje nicotine in 500 of 250 ml O-)
Kut regels in nederland mag je niet meer dan 10ml hebben |:(
Ben al op zoek naar fysieke winkels in duitsland net over de grens
Dus je wilt een complete ready-to-vape liquid in grote flessen?
Heb je een recept? Ik kan best voor je mixen

Anders kom je snel op een webshop a la flavour boss. Maar daar moet je ook nog nic, PG en VG toevoegen.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Toch even een vraag naar de wellicht bekende weg. Ik heb het heel druk (wie niet) en zoek nog snel even een grab&go setje. Mijn Joytech eVic VTC is prima, maar erg groot. Daarnaast lekt het kreng nog weleens, maar dat terzijde.

Ik zoek dus een klein handzaam apparaatje voor in de broekzak.
Belangrijkste is: klein (!) een goede smaak en het gebrek aan lekken ;-)
Minder belangrijk is de prijs, formaat tank en batterijduur.

Iemand een goede tip? Excuus voor mijn luiheid. Mijn dank is aanzienlijk!

• Clavis
Domino schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:00:
[...]

Dus je wilt een complete ready-to-vape liquid in grote flessen?
Heb je een recept? Ik kan best voor je mixen

Anders kom je snel op een webshop a la flavour boss. Maar daar moet je ook nog nic, PG en VG toevoegen.
Bij Owl-Dampfer hebben ze wat je zoekt.
http://www.owl-dampfer.de/Cloud-Basen

• Domino
  • Nu online
Ahh, ik las het verkeerd. Hij zoekt gewoon een lage nicotine base.

Owl zou ik persoonlijk niet bij kopen, daar zijn al wat problemen met de nicotine geweest in het verleden.
Beter kiezen voor avoria of vapebase.
Pierre Sec schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:04:
Toch even een vraag naar de wellicht bekende weg. Ik heb het heel druk (wie niet) en zoek nog snel even een grab&go setje. Mijn Joytech eVic VTC is prima, maar erg groot. Daarnaast lekt het kreng nog weleens, maar dat terzijde.

Je VTC lekt niet, dat doet je tank. Wat heb je erop zitten, de kit tank?

Een kleine mod is bijvoorbeeld een pico. Veel kleiner worden ze niet, iig niet met verwisselbare batterij.

• Pierre Sec
Domino schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:14:

Een kleine mod is bijvoorbeeld een pico. Veel kleiner worden ze niet, iig niet met verwisselbare batterij.
Klopt, de tank lekt. Ik heb de kit tank erop zitten. Die ga ik sowieso vervangen.
Die pico ziet er prima uit. Ik ga kijken. Thanks!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Pierre Sec schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:04:

http://thecouncilofvapor.com/v2/minivolt-40w/
met een tankje naar keuze. Ik weet niet of je DL/MTL doet, wat je budget er voor is etc :)

In other news: m'n eerste batch aroma's en base is binnen. Allemaal avoria spulletjes.

Begin lekker simpel met één aroma + base
Zojuist gemaakt
• 25ml Crazy Jamaica (4%) met 80/20 Velvet base (6mg, 80VG)
• 25ml Monkey Island (4%) met 80/20 Velvet base (6mg, 80VG)•
• 10ml Hot Napalm (4%) met 80/20 Velvet base (6mg, 80VG)
• 10ml Granny's Vanilla dreams (4%) met 80/20 Velvet base (6mg, 80VG)
• 10ml Birne (peer) (4%) met 80/20 Velvet base (6mg, 80VG)

Die laatste heb ik gegokt wel een shake-and-vape mee te kunnen doen, dus die ben ik al aan het dampen. Niet heel veel smaak helaas, maar shake-and-vape en maar 4% ;)
M'n coil had nog een beetje teveel water van het schoonmaken denk ik. Smaakt inmiddels echt dikke prima namelijk! Maken we gelijk een 50ml flesje van :P

Gebruik een eLeaf PICO met Melo3, 0,26ohm @ 35Watt op het moment.

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 22-12-2016 13:06 ]

Bericht hierboven

• Embryo1
iNSANiTi schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:37:
Ik wil graag de metalen look, maar als het goed is heb ik de laatste kunnen bemachtigen in Engeland.

En alles wat voor 17 januari besteld wordt mag nog vrij passeren naam ik aan.
Voor de Belgen is dat inderdaad het geval, gelet op de datum van plaatsing van het Koninklijk Besluit.
"Vrij" passeren, tot € 22,00 incl. verzendkosten, om zonder risico (kosten) het pakketje door de douane te krijgen.
Het risico is overigens erg klein, zeker nu met de kerstdrukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre Sec
Merci! Ziet er prima uit.
Verwisselbare batterij is overigens geen voorwaarde. En prijs is ook niet belangrijk, niet-roken levert dusdanig geld op... ;-)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Pierre Sec schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:33:
[...]

Merci! Ziet er prima uit.
Verwisselbare batterij is overigens geen voorwaarde. En prijs is ook niet belangrijk, niet-roken levert dusdanig geld op... ;-)
Je zocht klein, dit is echt heul klein :)

Wat voor tankje heb je in gedachten?

Bericht hierboven

• Clavis
Domino schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:14:
Ahh, ik las het verkeerd. Hij zoekt gewoon een lage nicotine base.

Owl zou ik persoonlijk niet bij kopen, daar zijn al wat problemen met de nicotine geweest in het verleden.
Beter kiezen voor avoria of vapebase.

[...]

Wat voor problemen dan? Heb de VG en Nicotine base van Owl. Kan niet zeggen dat ik iets vreemds ruik of proef.

• Ligone
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Vandaag kreeg ik iets raar te horen over E-sigs: Volgens sommigen is het nu zover gekomen dat je er "niet bij hoort" als je niet vaped. Ze vergeleken het met hoe vroeger de eerste gsm's in het straatbeeld kwamen en je scheef bekeken werd als je dat nog niet had. Vapen is dus "in" en je moet het doen als je er bij wil horen.

Ervaren jullie dit ook zo of total BS?

Ondanks dat het in het straatbeeld nu erg zichtbaar begint te worden voel ik me toch nog altijd "apart" met mijn electronische.

(oja: dit kwam van gewone tabaksrokers)

[ Voor 4% gewijzigd door Ligone op 22-12-2016 17:52 ]

• justmike
Floor-is schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:31:

Ik heb een paar liquids binnen die ik had besteld, weet nog niet echt wat ik er van vinden moet :P

- Cosmic Fog - NUTZ -> Vind ik top, heb ik al eerder gehad
- Dragonvape - Go nuts -> Die ruikt echt naar anus, hopen dat het beter smaakt
- Liquid State - Orange dream -> Zou sinaasappel sorbet/vanille sorbet moeten zijn
cosmic fog heeft best wel een paar lleuke liquids, Sonrise is mijn persoonlijke favoriet.
De smaak zit heel dicht bij Hawaian Punch van Dr.Pepper, tropisch en fruitig .

Als je sinaas lekker vind kan ik je Re-Animator II van Le French Liquid aanraden, de smaak is gebaseerd op Vietnamese groene sinaasappelen ( Cam sành )

En hoe weet jij hoe anus ruikt/smaakt? Ik kan me er persoonlijk niets bij voorstellen. :9

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 22-12-2016 18:07 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

justmike schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:05:
[...]

cosmic fog heeft best wel een paar lleuke liquids, Sonrise is mijn persoonlijke favoriet.
De smaak zit heel dicht bij Hawaian Punch van Dr.Pepper, tropisch en fruitig .

Als je sinaas lekker vind kan ik je Re-Animator II van Le French Liquid aanraden, de smaak is gebaseerd op Vietnamese groene sinaasappelen ( Cam sành )
Cosmic fog is wel fijn ja. Die orange dream vind ik nog wat chemisch, zou met melk zijn en dat proef ik niet (ben hem toevallig nu aan het dampen).
En hoe weet jij hoe anus ruikt/smaakt? Ik kan me er persoonlijk niets bij voorstellen. :9
Oh jij mist dingen in het leven, maar dat is best wel een discussie die we hier niet echt moeten voeren ;)

Bericht hierboven

• Domino
  • Nu online
Clavis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:38:
[...]

Wat voor problemen dan? Heb de VG en Nicotine base van Owl. Kan niet zeggen dat ik iets vreemds ruik of proef.
http://www.dampforum.nu/topic/30955-owl-dampfer-base/

Kan het persoonlijk niet onderschrijven, heb geen base van owl.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Heeft iemand ervaring met echt ongebleekt katoen? en zo ja welke is dat dan?
Want ik zie zoveel katoen wat ongebleekt, maar wel spier wit is. Echt katoen is toch een beetje gelig/bruin?

Wil ook is proberen om zonder wick te vapen, maar ik las ergens dat het weer gevaarlijk kon zijn ivm met spattend liquid. Any thoughts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

iNSANiTi schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:10:
Want ik zie zoveel katoen wat ongebleekt, maar wel spier wit is. Echt katoen is toch een beetje gelig/bruin?
Ik vind het vrij wit ;)

Afbeeldingslocatie: http://previews.123rf.com/images/krisckam/krisckam1108/krisckam110800436/10346562-closeup-of-ripe-cotton-plant-Stock-Photo-flower.jpg
Wil ook is proberen om zonder wick te vapen, maar ik las ergens dat het weer gevaarlijk kon zijn ivm met spattend liquid. Any thoughts?
Enige wat ik denk is "da's niet verstandig en ik hoop maar dat hij een lange driptip heeft, of beter nog: een rietje". Je hebt geen controle over de hoeveelheid vloeistof, niet over hoeveel er op de coil komt en het gaat denk ik dus echt spetteren als een motherf*cker.

Bericht hierboven

• Domino
  • Nu online
Floor-is schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:12:

[...]

Enige wat ik denk is "da's niet verstandig en ik hoop maar dat hij een lange driptip heeft, of beter nog: een rietje". Je hebt geen controle over de hoeveelheid vloeistof, niet over hoeveel er op de coil komt en het gaat denk ik dus echt spetteren als een motherf*cker.
Vroeger hadden we bridgeless atomizers. Zat een soort staalwol in, geen katoen of rayon.

• 418O2
  • Nu online
iNSANiTi schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:10:

Ik gebruik muji pads. Destijds een hype en toen werden ze duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
418O2 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:31:
[...]

Ik gebruik muji pads. Destijds een hype en toen werden ze duur.
http://www.ebay.com/itm/M...23896d:g:BzIAAOSw8-tWXxJz
Valt toch wel mee, ong. € 6,30 voor 180 stuks Muji met gratis verzending. Werken perfect en levenslang genoeg.

• 418O2
  • Nu online
Embryo1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:03:
[...]

http://www.ebay.com/itm/M...23896d:g:BzIAAOSw8-tWXxJz
Valt toch wel mee, ong. € 6,30 voor 180 stuks Muji met gratis verzending. Werken perfect en levenslang genoeg.
Exact die ja. Is al even geleden. Toen vapers het ontdekte schoten de prijzen ineens naar 30$
Pagina: 1 ... 32 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.