Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Nice! Als het goed is krijg ik vanmiddag een flesje binnen gemaakt door iemand van een ander forum.Liber8 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:48:
[...]
Mijn avocado wick ik altijd net tegen de wickholes, 1mm erin..
Hoe langer je wick, hoe langer de weg is die je juice moet afleggen naar je coil, hoe groter dan kans op dryhits..
Trouwens vanmiddag mijn Rhodonite binnengekregen(A sweet and tart raspberry apple flavor through out with a light crunchy almond cookie on the exhale and a sprinkle of powered sugar at the end.)
En ook de Cuprian (a creamy and rich mint ice cream with perfectly layered milk chocolate chips in the background.) Ruikt heerlijk..![]()
De Rhodonite is even wennen, maar die sprinkle of suger at the end, Wo00oow.. They nailed it..
Dit om te proberen of het wat is. Ben echt benieuwd, als het lekker is bestel ik gelijk een flesje flavor.
Jammer dat ik juist nu verkouden ben, en helemaal niks proef...
Aj dat is inderdaad minderClavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:42:
[...]
Nice! Als het goed is krijg ik vanmiddag een flesje binnen gemaakt door iemand van een ander forum.
Dit om te proberen of het wat is. Ben echt benieuwd, als het lekker is bestel ik gelijk een flesje flavor.
Jammer dat ik juist nu verkouden ben, en helemaal niks proef...

Mixjes als Bronuts, Mothers Unicorn Milk, Milk Man van One Hit Wonder

Qua smaakjes en voorkeuren ben ik ook nog aardig nieuw en nog zoekende..
Heb 50ML Rhodonite gemaakt, dus heb nog 25ML concentraat over
Ik probeer hem nog een weekje en anders zie je hem hier wel voorbijkomen..
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Stuur me maar een DM als het niks is! Je moet hem mixen op 9.3% volgens mij, op 70VG en 30PG.Liber8 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:34:
[...]
Aj dat is inderdaad minderIk weet niet of het mijn adv gaat worden. Ik hou denk ik toch meer van de vanilla/cheesecake/sweetcream/aardbei mixjes..
Mixjes als Bronuts, Mothers Unicorn Milk, Milk Man van One Hit Wonderbevallen mij tot nu toe beter.
Qua smaakjes en voorkeuren ben ik ook nog aardig nieuw en nog zoekende..
Heb 50ML Rhodonite gemaakt, dus heb nog 25ML concentraat overGenoeg voor een 250ML mix.
Ik probeer hem nog een weekje en anders zie je hem hier wel voorbijkomen..
PG/VG verhouding is naar smaak in te delen..Clavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:46:
[...]
Stuur me maar een DM als het niks is! Je moet hem mixen op 9.3% volgens mij, op 70VG en 30PG.
Ik damp hem op ~ 87/13 en vind hem wat scherp in de keel qua kriebel..
Misschien komt het omdat ik nu mijn 100MG PG nicotine potje eens goed geschut heb voor gebruik haha.
Vergat ik nog wel eens te doen bij vorige mixjes. Ik weet dat bij smaken als Appel en Raspberry de throathit sowieso meer aanwezig is.
Strength: 3 mg
PG/VG-ratio: 13/87
Flavor total: 5 ml (10%)
Had ook een potje van FA Fuji Apple gekocht bij een tankstation hier. Hij zou ready 2 vape zijn maar ik kon er niet op dampen. Een hele scherpe smaak en hoesten als een malle. Toen 70% VG erbij gedaan en het was nog amper te doen. FA is volgens mij 55PG/35VG.. Vandaar die 70% VG erbij om op een hoger VG gehalte uit te komen.
[ Voor 20% gewijzigd door Liber8 op 02-11-2016 11:06 ]
Rhodonite moet je gewoon wat laten 'ademen': potje/flesje open voor verse lucht, daarna goed schudden en wegzetten. Volgende dag rewind and repeat. Dan komt het helemaal goed.
Fuji is erg lekker, maar ik kom zelden boven de 3% in een mix. 10% is dan ook erg veel, te veel maar mijn bescheiden mening.
Die 10% is trouwens van de RhodoniteDomino schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:59:
Zure/citrus smaken geven inderdaad extra 'throathit'. Soms wenselijk, meestal niet zo. Ik heb ooit eens Capella Lemon/Lime vers weg proberen te dampen, dan ga je helemaal kapot.
Rhodonite moet je gewoon wat laten 'ademen': potje/flesje open voor verse lucht, daarna goed schudden en wegzetten. Volgende dag rewind and repeat. Dan komt het helemaal goed.
Fuji is erg lekker, maar ik kom zelden boven de 3% in een mix. 10% is dan ook erg veel, te veel maar mijn bescheiden mening.
Ik zal t flesje eens een tijdje open laten staan. Het is ook niet echt een shake & vape, cuprian daar in tegen wel, zo maar even 50ML van maken.
Nadeel is dat ik nog maar 1 RDTA heb en zo niet snel van liquid kan wisselen.
Zowel single als dual coil op te bouwen, drippen door de driptip (aha! vandaar dat woord).

Heb je Rhodonite al geprobeerd..?Clavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:46:
[...]
Stuur me maar een DM als het niks is! Je moet hem mixen op 9.3% volgens mij, op 70VG en 30PG.
Jazeker, maar vond er niet veel aan.. 😑
Had er toch wel iets meer van verwacht..
So far (1 dag in bezig) vallen de volgende dingen op:
Wat makkelijk bouwen in vergelijking met de Atty3. Bij de Atty zit de contactpunten voor de coils op eenzelfde hoogte, wat het niet echt makkelijk was om in elkaar te zetten (voor mij
Smaak - is prima, beter dan m'n Aspire Nautilus X (al was die zeker niet slecht)
Ik moet beter leren te werken met katoen, als ik hem nu bijvul dan heb ik wat lekkage. Na kort zoeken schijnt dat te komen doordat ik het katoen niet lang genoeg heb gemaakt, moet iets dieper in de ehh liquid gaten(?!). Dat ga ik vanavond maar even proberen, steeds een doekje bij me om de lekkage op te ruimen lijkt me niets.
Als ik in astrologie zou geloven zou de gemini een goede keuze zijn
Hij is wel aardig dorstig, er gaat aardig wat meer liquid doorheen nu
Kijk wel uit met dat je katoen niet 'te' lang is. Hoe langer je katoen (wick) des te groter is de kans op een dryhit. Controleer je wick na ongeveer 10 minuten na je laatste vape en check even of je wick nog goed vochtig is met liquid. Is je wick droog en wit dan is de kans groot dat hij te lang is.jvvj schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:27:
Nickchange gehad (localjoost.nl) - heb laatste een Atty3 gekocht omdat ik wat wou gaan proberen met het zelf wicken - zat hiervoor te denken aan een RTA, toch voor de RDA gegaan. Dat zelf klooien beviel goed, alleen toch een RDA, de hele tijd klooien met liquid bijdoen. Daardoor toch weer verder gaan zoeken en de Vaporesso Gemini gekocht (waar ik hier al eens eerder wat over had geschreven).
So far (1 dag in bezig) vallen de volgende dingen op:
Wat makkelijk bouwen in vergelijking met de Atty3. Bij de Atty zit de contactpunten voor de coils op eenzelfde hoogte, wat het niet echt makkelijk was om in elkaar te zetten (voor mij). De Gemini heeft boven/onder slots - gaat echt stukken beter.
Smaak - is prima, beter dan m'n Aspire Nautilus X (al was die zeker niet slecht)
Ik moet beter leren te werken met katoen, als ik hem nu bijvul dan heb ik wat lekkage. Na kort zoeken schijnt dat te komen doordat ik het katoen niet lang genoeg heb gemaakt, moet iets dieper in de ehh liquid gaten(?!). Dat ga ik vanavond maar even proberen, steeds een doekje bij me om de lekkage op te ruimen lijkt me niets.
Als ik in astrologie zou geloven zou de gemini een goede keuze zijn
Hij is wel aardig dorstig, er gaat aardig wat meer liquid doorheen nu
Dit is in ieder geval mijn ervaring. Ik maak mijn wicks zo kort mogelijk en met een zo groot mogelijk volume (dikte) Zorg wel dat je met een puntig iets (gebruik altijd t kleine imbusje) om kleine gaatjes te maken van je wick in je liquid gaten zodat er geen vacuüm wordt gecreëerd in je tank en je liquid gaat sneller naar je coil.
Hopelijk heb je hier wat aan, of anderen hier op t forum

Heb eventueel een griffin 25 te koop mocht iemand interesse hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door Clavis op 09-11-2016 23:29 ]
Je kon beter de 25mm uitvoering pakken. Die is echt en heel stuk beterLiber8 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:09:
[...]
Oja, net nog een bestelling gedaan..€ 20,-
- Original Wotofo The Troll V2 RDA Atomizer
- PTFE Ceramic Tweezers for E Cigarette Atomizer
- Original Youde UD SS 316L 24ga Resistance Wire
- Wire Coil Winder for E-Cigs
En de damp die er uit komt is ook niet gezond (hoesten dat het niet normaal is)
Maar weet niet exact welke setup ik gebruik zal vanavond eens kijken.
En als je hem lager zet?MrGeek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:25:
Zit zelf met problemen om de juiste instellingen te vonden. M'n e sig wordt véél te warm (lees niet tegen de lippen kunnen houden)
En de damp die er uit komt is ook niet gezond (hoesten dat het niet normaal is)
Maar weet niet exact welke setup ik gebruik zal vanavond eens kijken.
Hoesten is helemaal in het begin vrij normaal
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 10-11-2016 10:26 ]
Het is de Wismec Realeayx RX200 met de Smok TFV4
Er hebben ook andere mensen al getest maar die zeggen ook dat het "te zwaar" staat.
In de shop zelf ging het wel oké maar na beetje prutswerk om zeep geholpen en geraak amper terug in de winkel zelf. Dus als mensen mij hier uit de nood kunnen helpen zou het hemels zijn.
418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:25:
[...]
En als je hem lager zet?
Hoesten is helemaal in het begin vrij normaal
Als je net begint kun je misschien beter voor wat anders kijken. In plaats van meteen een TFV4 te kopen, waar alleen 0.15 en 0.2 ohm coils voor zijnMrGeek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:32:
Op m'n coil staat 80-120 watt. Heb al verschillende wattages getest maar denk dat ik de temp ook nog kan aanpassen.
Het is de Wismec Realeayx RX200 met de Smok TFV4
Er hebben ook andere mensen al getest maar die zeggen ook dat het "te zwaar" staat.
In de shop zelf ging het wel oké maar na beetje prutswerk om zeep geholpen en geraak amper terug in de winkel zelf. Dus als mensen mij hier uit de nood kunnen helpen zou het hemels zijn.
[...]

Of je moet een RBA coil kopen, dan kun je zelf je coils draaien. Bijvoorbeeld 0.5-0.8. Dat rook je je op 30-50watt.
http://www.dampforum.nu/t...new-update-tf-r1-wicking/
dat is een prima ding, je moet alleen niet gelijk zo hoog beginnen. There's no shame in low wattagesMrGeek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:43:
Oké. Ze hebben mij dat daar aangesmeerd best kak was niet goedkoop
Wat voor liquid heb je?
Heb er verschillende (allemaal 2mg)418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:54:
[...]
dat is een prima ding, je moet alleen niet gelijk zo hoog beginnen. There's no shame in low wattages
Wat voor liquid heb je?
Beard vape is de enige die ik uit m'n hoofd weet. En nu zit er eentje in met Aardbei Creme van de milkman.
Het zouden allemaal dikkere liquids zijn volgend de verkoper.
Moet dus andere coil gebruiken 9/10 omdat deze te hoge wattages nodig heeft?
Had hiervoor een kangertech subbox mini maar is ondertussen al dik jaar geleden.
Deze gaan bijvoorbeeld van 40-70 watt. (0.25)
Begin dan bijvoorbeeld bij 30, en ga steeds verder omhoog totdat je tevreden bent qua smaak en warmte van je rook.
https://www.elementvape.c...ple-coil-0-2ohm-pack-of-5
De 0.15 begint ook bij de 40 - 140. Zelfde verhaal, begin laag en ga langzaam omhoog totdat je tevreden bent.
Iedereen heeft natuurlijk een voorkeur voor verschillende wattages en warmte van je damp. Je moet die van jou alleen zien te vinden.
https://www.elementvape.c...-dual-coil-head-pack-of-5
Deze zitten op 0.35 en kunnen van 30-100 watt.
Welke coil gebruik je nu precies? Welke weerstand staat er?
[ Voor 14% gewijzigd door Clavis op 10-11-2016 11:01 ]
Ga hem straks nog eens op 80 proberen eerst aangezien dat in de winkel wel oké was.
Maar de temp kan ook apart ingesteld worden maar hier blijf ik dan best af en verander enkel de wattage? Kan zijn dat ik de temp perongeluk heb aangepast met al die instellingen
Wat voor coils heb je precies? Temperatuur kan je alleen met bepaalde coils aanpassen.MrGeek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:09:
Je bent geweldig dankjewel!
Ga hem straks nog eens op 80 proberen eerst aangezien dat in de winkel wel oké was.
Maar de temp kan ook apart ingesteld worden maar hier blijf ik dan best af en verander enkel de wattage? Kan zijn dat ik de temp perongeluk heb aangepast met al die instellingen
één van de standaard coils die bij de tank zaten.418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:12:
[...]
Wat voor coils heb je precies? Temperatuur kan je alleen met bepaalde coils aanpassen.
Zou je mod niet op TC zetten, maar gewoon op VW. (Variable Wattage). Hierin kun je dmv + en - knoppen zelf je wattage aanpassen.MrGeek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:15:
[...]
één van de standaard coils die bij de tank zaten.
Zou ik niet doen voordat je zeker weet dat het geen Ni en/of Ti coils zijn. Dat is een beetje de pest met alle moderne (sub-ohm) tanks, geen beginner die weet hoe en wat ie moet doen. Terwijl een beetje basis kennis toch zeer essentieel is.Clavis schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:16:
[...]
Zou je mod niet op TC zetten, maar gewoon op VW. (Variable Wattage). Hierin kun je dmv + en - knoppen zelf je wattage aanpassen.
VW is naar mijn idee het beste voor een beginner. Mits de coils idd geen Ni of Ti zijn. Dan kun je beter naar TC gaan. Maar in dit geval zijn de stock coils van SS en kanthal.Domino schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:23:
[...]
Zou ik niet doen voordat je zeker weet dat het geen Ni en/of Ti coils zijn. Dat is een beetje de pest met alle moderne (sub-ohm) tanks, geen beginner die weet hoe en wat ie moet doen. Terwijl een beetje basis kennis toch zeer essentieel is.
[ Voor 21% gewijzigd door Clavis op 10-11-2016 11:30 ]
Ik heb eerder een poging gedaan om het roken te verruilen voor vapen, dit is helaas mislukt. Ik mis op 1 of andere manier toch 'iets'. Gisteren zag ik mijn E-Go plotseling weer liggen, aangezien ik nog liquid had heb ik het maar even weer geprobeerd. De verschillende smaken zijn toch wel erg lekker.
Hebben jullie ervaring met hoe je het best het roken kan laten, en volledig over te gaan op vapen? Ligt het 'missen' van iets wellicht in het feit dat de E-Go niet genoeg damp produceert?
Ben begonnen met een Joyetech AIO. En de eerste weken alleen tabaksmaak gerookt. Ben nu inmiddels 9 maanden gestoptAmens schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:07:
Mensen,
Ik heb eerder een poging gedaan om het roken te verruilen voor vapen, dit is helaas mislukt. Ik mis op 1 of andere manier toch 'iets'. Gisteren zag ik mijn E-Go plotseling weer liggen, aangezien ik nog liquid had heb ik het maar even weer geprobeerd. De verschillende smaken zijn toch wel erg lekker.
Hebben jullie ervaring met hoe je het best het roken kan laten, en volledig over te gaan op vapen? Ligt het 'missen' van iets wellicht in het feit dat de E-Go niet genoeg damp produceert?
Ik had eerst de Joyetech D22 en al snel de Eleaf Istick pico erbij gekocht. Die laatste kan enorm dampen tov de Joyetech.Als ik alleen die Joyetech zo hebben zou die mij ook niet 100% kunnen afhouden. De Eleaf kan ik je zeker aanraden. Ik ben na jaren van roken in 1 keer overgegaan zonder problemen eigenlijk wat ik niet had gedacht.Je moet gewoon de keuze te maken door alleen nog maar te vapen.
Amens schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:07:
Mensen,
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Thanks! Ik zal eens kijken naar de Eleaf!ionicdog schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:18:
Gewoon niet meer kopen en niet aan denken! Ik denk gewoon alleen aan al die voordelen die je hebt met vapen tov roken. En ja het is anders maar voor mij voldoening genoeg.
Ik had eerst de Joyetech D22 en al snel de Eleaf Istick pico erbij gekocht. Die laatste kan enorm dampen tov de Joyetech.Als ik alleen die Joyetech zo hebben zou die mij ook niet 100% kunnen afhouden. De Eleaf kan ik je zeker aanraden. Ik ben na jaren van roken in 1 keer overgegaan zonder problemen eigenlijk wat ik niet had gedacht.Je moet gewoon de keuze te maken door alleen nog maar te vapen.
[...]
Volgens mij raden veel huisartsen ook aan om een datum voor jezelf te zetten om te stoppen met roken. Daar leef je dan naartoe en vervolgens kan je naar mijn mening heel goed het roken vervangen door dampen. Neem bijvoorbeeld zondag over 1/2 weken, je hebt net je weekend achter de rug, het roken was lekker maar je gaat vanaf dat moment pertinent over op dampen. Persoonlijk vond ik de sigaretten één of twee weken later (ja, uitglijer) al smerig.Amens schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:07:
Mensen,
Voor mij waren vooral de eerste dagen lastig, dacht echt dat ik dood ging... bleek echter ene "normale" reactie te zijn omdat mijn lichaam (longen) zich aan het reinigen waren.
Na 2 weken werd het echt zwaar maar dit werd daarna snel minder, doel stellen en er volledig voor gaan!
Voel me lichamelijk zo veel beter en ik slaap ook veel beter
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik heb ook meer als 20 jaar gerookt, nu bijna twee jaar tabak vrij (yay!). Maar nooit last gehad van de overstap, geen neigingen gehad om weer naar de peuk te grijpen. Alleen een beetje uitdrogingsverschijnselen, lichte spierpijn.fast-server schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:24:
Ik heb iets van 22 jaar gerookt en ben sinds eind april 2015 totaal over op de ecig, is toch al weer meer als 1,5 jaar
Voor mij waren vooral de eerste dagen lastig, dacht echt dat ik dood ging... bleek echter ene "normale" reactie te zijn omdat mijn lichaam (longen) zich aan het reinigen waren.
Na 2 weken werd het echt zwaar maar dit werd daarna snel minder, doel stellen en er volledig voor gaan!
Voel me lichamelijk zo veel beter en ik slaap ook veel beter
Nooit ook nog maar een neiging gehad te willen roken, al vind ik de lucht van sigaretten en shag nog steeds lekker ruiken.
Voor mij was in ieder geval het systeem wat werkte, gelijk van die peuken afblijven. Er zit meer verslavende shit in dan alleen de nicotine. (Die je afvangt met je damper, maar de rest dus niet)
Ik rookte overigens ongeveer 3 pakjes 55gram zware shag per week. (En losse peuken in de auto, dus zeg nog een pakje lucky strike per week)
[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-11-2016 12:27 ]
Aannames zijn fataal.
Gelukkig dat je dus niet meteen een hele fles in de UK gekocht hebt :-)Clavis schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:59:
[...]
Jazeker, maar vond er niet veel aan.. 😑
Had er toch wel iets meer van verwacht..
Mach(2k)
DUGG
Ik vind dat dus echt goor. Als ik achter iemand fiets die aan het roken is ga ik er voorbij.GaMeOvEr schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:24:
Nooit ook nog maar een neiging gehad te willen roken, al vind ik de lucht van sigaretten en shag nog steeds lekker ruiken.
De rokende sigaret vind ik niet echt goor, de oude-peuken lucht aan kleding wel. (Maarja, wie niet denk ik dan.418O2 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:02:
[...]
Ik vind dat dus echt goor. Als ik achter iemand fiets die aan het roken is ga ik er voorbij.
Aannames zijn fataal.
Toen ik eindelijk een fatsoenlijke tank en device had en een lekkere smaak liquid (zna30+subtank+red astaire) ben ik ook cold turkey overgestapt. 1,5 jaar van de sigaretten af.
Denk dat een goede combi device+liquid veel verschil maakt om over te stappen,naast de wil. Maar dat is hoe ik 't voel;kan voor ieder anders zijn.
Neemt nog een hijs van mn ancient device e-vic vt met subtank mini rda met nog steeds red astaire als primary liquid.
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Joyetech AiOMr Double B schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:27:
Wil mijn moeder eens van het roken afhelpen, wat kan ik het beste aanschaffen als starterset? Ik zie zoveel dingen voorbij komen hier.
Primen, flooden, af en toe een dry-hit gehad, af en toe niet vuren (dan moet je hem even opnieuw los en vast draaien).
Allemaal niet onoplosbare zaken, maar het kan iemand hierdoor toch wel eens tegenvallen.
Een eGO-C is dan misschien wat minder technisch? En zorg ervoor dat de liquid niet te sterk is.
Helaas is het bij mijn schoonmoeder helemaal mislukt, ik had 3mg liquid en nog begint ze ongelofelijk te hoesten na een trekje. Hierdoor heeft ze er geen zin meer in.
[ Voor 22% gewijzigd door NaN op 13-11-2016 19:45 ]
Een istick basic.Mr Double B schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:27:
Wil mijn moeder eens van het roken afhelpen, wat kan ik het beste aanschaffen als starterset? Ik zie zoveel dingen voorbij komen hier.
Ik had ook aan AIO werd er helemaal gek van.
Hoor er goede verhalen over.
Misschien iets van chefs flavours wat net zo lekker is, of misschien lekkerder?
Smaakt naar aarbei custard en vanille.
Heb toen gekozen voor een JOYETECH EGO AIO.
Ben er erg blij mee lekker simpel geen gedoe.
Maar sinds een paar dagen krijg ik een verbrande smaak.
Dus de coil vervangen, hoppa we gaan weer, maar na korte tijd weer een licht verbrande smaak.
Nu maak ik het ding regelmatig schoon, maar veel kan je er nou niet aan schoon maken.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ding kan eigenlijk gewoon de vuilnisbak in, ze heeft er geen plezier van en ergert zich kapot. Niet echt een succesvol damp starterset.
Gelukkig staat er genoeg gear in de kast.
Sinds oktober heb ik een Justfog Q16. Hij heeft het goed gedaan voor ongeveer een week, maar toen deed hij nog erger. Symptomen die hij vaak: Borrelen/pruttelen, lijkt valse lucht aan te zuigen, je proeft soms zelfs de vloeistof (smaakt zoet), en bovenal hij hijst dan zeer slecht. (stopt dan ook vaak na 1 a 2 sec met trekken en dan krijg je een chemische smaak (geen verbrande coil)
Wat ik heb geprobeerd:
* Nieuwe coil (meerdere zelfs om zeker te weten, uit twee verschillende winkels)
* Nieuwe clearomizer, dezelfde als die ik had maar nu van een andere winkel. Dit gaf eigenlijk zeer snel (die dag al dacht ik) dezelfde problemen. Dus de clearomizer is schoon genoeg, hij is gewoon nieuw.
* De lucht pijp / schoorsteen heb ik ook droog gemaakt (als er al vloeistof inzat)
Wat tijdelijk werkt:
Als ik een paar keer blaas door de driptip, dan kan ik wel 1 trekje goed nemen.an ik dan goed an doen om een trekje te nemen. Die eigenschap is kwalitatief ook prima. Lijkt er dan toch op dat er vloeistof in het de schoorsteen zit? Wel raar natuurlijk aangezien ik hem vlak daarvoor nog heb droogemaakt met keukenrol. Luchtregelaar is ongeveer half open, dat vind ik het meest comfortabel, maar ik heb hem ook op andere standen geprobeerd, ook helemaal open. Ik heb een nieuwe coiltje laat hem rustig inwerken (liquid goed laten intrekken, te beginnen bij een laag voltage, etc.) De batterij lijkt nog perfect, is ook pas nieuw en het feit dat de e-sigaret meestal / altijd werkt goed wanneer ik eerst blaas in de driptip. Dat is een goed teken dat de batterij gewoon goed is. Ik damp altijd hetzelfde merk vloeistof (50% VG 50% pg) eerste Menthol, nu Strawberry-Menthol.
Jullie nog ideetjes?
ik denk dat ik een rotte coil had, ik heb hem opnieuw vervangen en heb nu geen problemen meer.koesie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:49:
Ik ben sinds eind Augustus ook overgestapt op vapen.
Heb toen gekozen voor een JOYETECH EGO AIO.
Ben er erg blij mee lekker simpel geen gedoe.
Maar sinds een paar dagen krijg ik een verbrande smaak.
Dus de coil vervangen, hoppa we gaan weer, maar na korte tijd weer een licht verbrande smaak.
Nu maak ik het ding regelmatig schoon, maar veel kan je er nou niet aan schoon maken.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Wat??? Moeten we tegenwoordig op kurketrekkers ook een sticker "Alcohol schaadt de gezondheid" doen dan? En zo niet, waarom niet? En ik kan anders nog steeds flessen wijn online kopen, lijkt me dat alcohol meer schade toebrengt aan gezondheid en samenleving dan e-smokes... wat een totale onzin. En ik mag blijkbaar tegenwoordig een boete met eem max van ruim 100 Euro verwachten als ik ergens vape waar je niet mag roken... ben bijna geneigd om er 1 uit te lokken en dan te gaan procederen. Wat een bullshit mensen...
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD
Eén woord: accijnzen.Webdoc schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:16:
Zo mensen wat een gezeik weer. Mijn Cuboid gaf de geest na 9 maanden trouwe dienst... dus ik nieuwe zoeken... Wat zie ik daar??? Geen e-smoke spullen meer op de local ebay-equivalent... alle 20.000 listings gezapped. Ultra-verbaasd ga ik naar mijn toko hier in het winkelcentrum... wat blijkt - gekke Polen hebben besloten dat internet verkoop van e-smoke shit niet meer mag. En niet alleen de liquids, want dat zou nog ietwat logisch zijn... nee... alles. Boete als je het wel doet? Bijna 50.000 EUR. JE mag zelf geen etui voor een e-smoke online verkopen... What the fuck? Enfin... dus ik zoeken bij 'normale' winkels, vond een Cuboid, staat er op de doos dat het een product met nicotine is.
Wat??? Moeten we tegenwoordig op kurketrekkers ook een sticker "Alcohol schaadt de gezondheid" doen dan? En zo niet, waarom niet? En ik kan anders nog steeds flessen wijn online kopen, lijkt me dat alcohol meer schade toebrengt aan gezondheid en samenleving dan e-smokes... wat een totale onzin. En ik mag blijkbaar tegenwoordig een boete met eem max van ruim 100 Euro verwachten als ik ergens vape waar je niet mag roken... ben bijna geneigd om er 1 uit te lokken en dan te gaan procederen. Wat een bullshit mensen...
Alles draait om geld.
Herkenbaar... ik heb de laatste tijd steeds vaker een slechte coil, soms wel twee á drie van de vijf in de verpakking. Ik gebruik de Kanger upgraded V2 Sub Ohm dual coils in combinatie met mijn Vamo V6 en Kanger Protank 3 al jaren zonder enige problemen. Maar de laatste tijd vaak een lekke coil of één die heel snel 'op' is. Best wel balen omdat ik er altijd erg tevreden over was.koesie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:23:
ik denk dat ik een rotte coil had, ik heb hem opnieuw vervangen en heb nu geen problemen meer.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik kan helaas het onderzoek zelf nog nergens vinden maar als ik hun aanbeveling lees kan ik die alleen maar onderschrijven, producenten maak de gebruikte materialen en chemische stoffen openbaar.
Is hier te vinden. Valt wel het één en ander op aan te merken: Geen vergelijking met sigarettenrook, slechts twee liquids getest, geen informatie over de samenstelling van de 'controle-lucht' (Stadslucht? Lucht in een cleanroom?).TheJuul schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:40:
Nieuw onderzoek naar de gevolgen van dampen op je gebit zijn vandaag gepubliceerd door de Universiteit van Rochester Medical Center linkje
Ik kan helaas het onderzoek zelf nog nergens vinden maar als ik hun aanbeveling lees kan ik die alleen maar onderschrijven, producenten maak de gebruikte materialen en chemische stoffen openbaar.
Thanks!jordje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:00:
[...]
Is hier te vinden. Valt wel het één en ander op aan te merken: Geen vergelijking met sigarettenrook, slechts twee liquids getest, geen informatie over de samenstelling van de 'controle-lucht' (Stadslucht? Lucht in een cleanroom?).
Die meuk kost bovendien geen cent; 100ml voor 2,50 euro.
Betaal voor mijn VG 6€ per kilo, en 22€ voor 5 kilo.. 1 kilo is ongeveer 800ML..Bas_zip schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:49:
Ben helemaal gestopt met smaakjes; damp sinds 5 maanden alleen nog maar pure VG base met 3mg nicotine. Kan het iedereen aanraden! Ik heb weet-ik-het hoeveel euro's uitgegeven aan proefpakketten en smaakjes die het allemaal net niet waren. VG is van nature al iets wat zoetig dus het is ook weer niet volledig smaakloos.
Die meuk kost bovendien geen cent; 100ml voor 2,50 euro.
Voor €2,50 meng ik inclusief nicotine en aroma.
:)
Meestal begin ik rond de 25 watt en werk omhoog tot max 40 op 0.5 ohm. Ligt ook aan de tijd van de dag etc. Misschien dat je daar wat aan hebt.Tony schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:48:
Een paar jaar geleden eens een ego c geprobeerd en rook nog steeds. Net maar de istick pico besteld! Na vele positieve verhalen. Ik heb nog even om mij te verdiepen in alle termen die op je afkomen en hoe ik de pico het beste in kan stellen. En om smaakjes uit te kiezen. Maar kan in ieder geval niet wachten om over te stappen op Dampen!
Hun zustersite chefs vapours doet ook mee.
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 22-11-2016 23:18 ]
maar wel ondertussen de prijzen omhoog gooien418O2 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:18:
Heads up, chefs flavours doet Black Friday. Hebben veel aromas. Ook voorgemengde recepten
heb vorige week bvb strawberry shortcake besteld voor 2.50 en die kost nu 5 pond
laatmaar ze hebben meerdere strawberry shortcakes

[ Voor 8% gewijzigd door ikdedinges op 23-11-2016 12:55 ]
Nog een code voor nodig of?418O2 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:18:
Heads up, chefs flavours doet Black Friday. Hebben veel aromas. Ook voorgemengde recepten
Bij het testen met een nieuwe coil (1.8ohm), ruik en proef ik een brandigere geur/smaak. Ik heb wel onmiddellijk na de nieuwe coil erin te steken al eens getest of hij werkte zonder vloeistof in + na de vloeistof erin te doen ook onmiddellijk gebruikt. Na wat research te doen was dit dus geen slimme zet aangezien men aanraad om de vloeistof 5a10 minuten te laten intrekken.
Na 10minuten te laten intrekken, is de branderigheid vermindert maar nog steeds aanwezig.
Momenteel heb ik door die branderige smaak/geur weinig vertrouwen in het apparaat. Kan een nieuwe coil dit oplossen, of zou ik toch beter een volledige nieuwe nautilus mini aanschaffen?
De coils kunnen idd nogal wat verschillen. Komt bij mij nog wel eens voor dat ondanks dat er zat liquid in zit hij toch een branderige smaak geeft, heb het idee dat er soms wat fout gaat in dat ding en gek genoeg helpt even losschroeven en en er weer indraaien (niet de coil, maar gewoon het hele bovenste gedeelte) prima. Zie dan vaak wat luchtbelletjes naar boven komen dus zal dan wel lucht o.i.d. in de coil zijn gekomen wat er niet uit kan als dat ding er op zit.koesie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:23:
[...]
ik denk dat ik een rotte coil had, ik heb hem opnieuw vervangen en heb nu geen problemen meer.
Gebruik ook de EGO AIO, sterke verbetering wel vanaf een Justfog G14 (vooral qua damp en gemak, die G14 gaf ook echt een heleboel spitback en vaak lekte de fluid zo het mondstukje in), maar misschien binnenkort toch voor iets mooiers kijken. Wil eigenlijk wel iets simpels, hoef ook niet zo'n gigantische unit te hebben, doe mij maar 'pen vorm' om het zo maar te noemen. Heb alleen geen flauw idee wat ik dan moet hebben.
E: Ben overigens nog steeds van mening dat Goodlife de beste liquid maakt. Inmiddels al zat geprobeerd, en blijf hier bij terugkomen. Vaponaute heeft erg goede smaken, als in, je proeft het echt, maar ze kunnen mij allemaal niet echt bekoren, en kost een vermogen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 24-11-2016 17:37 ]
Heb je geluk, ze geven nu 40% korting met 'BLACKFRIDAY40'.Thomas schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:33:
[...]
E: Ben overigens nog steeds van mening dat Goodlife de beste liquid maakt. Inmiddels al zat geprobeerd, en blijf hier bij terugkomen. Vaponaute heeft erg goede smaken, als in, je proeft het echt, maar ze kunnen mij allemaal niet echt bekoren, en kost een vermogen.
Overigens zijn er, erg subjectief, echt wel betere. Oa nicoticket en de diy recepten van Wanye vind ik veel beter.
Maar er zijn er ook heel veel die minder scoren, dat dan wel.
Maar je kan beter zelf mengen imo. Retesimpel en 3-4x zo goedkoop
Dat is nog een zeer voorzichtige uitspraak. Ik schat dat de kostprijs van mijn eigen vloeistof zo'n beetje tussen de 0,20 en 0,25 eu per 10 ml uitkomt. Dat is dan op 5mg nicotine per mg en diverse smaakjes. Dat loont dus best de moeite.418O2 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:30:
Goodlife is gewoon goed. En als je met 40% korting zon pack van 4*100ml koopt, heb je voor 85 euro 400ml goede liquid.
Maar je kan beter zelf mengen imo. Retesimpel en 3-4x zo goedkoop
Leuke lamp, overigens !!
Ik koop wat duurdere premixed aromas. Die zitten rond de 10 euro per 30ml ofzo, maak ik dan 100+30ml mee. Maar dat kan wel een stuk goedkoper idd
Daar vanaf 17 januari het gedaan is met damp-internetaankopen in België, ben ik aan het uitkijken om de opvolger van mijn AIO box te bestellen.
Mijn oog is gevallen op een eleaf pico met een serpent mini rta.
Een single 18650 volstaat toch voor me snel ik (de AIO is dagelijks opladen maar niet leeg 's avonds), en de serpent omdat dit op lange termijn beter uitkomt.
Iemand hier al ervaring mee?
Ik ben wel wat huiverachtig dat de 3ml tank later alsnog wordt aangeslaan door duane, misschien toch een melo kit kopen voor de zekerheid?
Verder is dit echt een droom setup voor mij! Super compact, en de serpent mini is heel gemakkelijk te builden. Single coils vind ik echt veel prettiger (SS316, 24AWG 6 wraps spaced rond een 3mm staafje, komt uit op 0.3 Ohm), en er komt meer dan genoeg rook uit op 220°C/25W.
http://www.smokesmarter.n...nen-ringen.html?sqr=ring&
Zie hier het resultaat:

Helaas heb ik nog maar 1 tankje dus zal even door moeten dampen om alles te proeven 😁
:)
Op de achtergrond zie ik qua smaak iets van Perfumers Apprentice? Ik zie dat ook Capella veel wordt gebruikt. Iemand daar een mening over
Ik zit ook te kijken om zelf te gaan mixen. Hier poppen de vapeshops op als paddestoelen ( in de trant van 7 per week ofzo ) maar een shop is nog niet direct verkooptalent of kennis van assortiment
Kon alleen nog geen verkopers vinden die VG / PG verkopen onder de metrische ton
[ Voor 14% gewijzigd door Basszje op 26-11-2016 14:22 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verder heb ik mijn 4e (!) SXK Petri RTA binnen. Ik moet echt beter gaan opletten wat ik bestel... Voor nu heb ik eigenlijk alleen de SXK Kennedy 24, de SXK Kennedy 24 Trickster en de Petri V3 in gebruik. Alle drie zijn heerlijke RDA's. Ik denk niet dat ik nog snel terug ga naar RTA's.
TPA/TFA en Capella worden redelijk veel gebruikt. Ik ben fan van Flavour Art, goede sterke smaken en daardaar minder nodig bij het mixen.Basszje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:20:
Leuk![]()
Op de achtergrond zie ik qua smaak iets van Perfumers Apprentice? Ik zie dat ook Capella veel wordt gebruikt. Iemand daar een mening over![]()
Ik zit ook te kijken om zelf te gaan mixen. Hier poppen de vapeshops op als paddestoelen ( in de trant van 7 per week ofzo ) maar een shop is nog niet direct verkooptalent of kennis van assortimentIk zie door de bomen het bos niet meer, en aangezien ik toch wel redelijk weet welke smaken ik lekker vind binnenkort maar 's op zoek.
Kon alleen nog geen verkopers vinden die VG / PG verkopen onder de metrische ton
Hier een post op het forum van elr met meest gebruikte aroma's: http://forum.e-liquid-rec...0-top-rated-recipes/83979
Voor PG en VG kun je het beste net over de grens kijken: savevape, cdd of avoria.
http://www.ijoycig.com/product/item-324.html
YouTube: IJoy RDTA Boxmod Review Unboxing & Build Tutorial 0.33 & 0.2...
YouTube: iJoy RDTA 200W Box Mod - Mike Vapes
Besteld dus
Vraag me gelijk af hoe lang die coils meegaan? En kan of moet je die zelf maken?Of koop je pre built?
Ik ben net 2 maanden aan het vapen met een Eleaf pico maar op lange termijn is dit wel interessant
418O2 schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:24:
Kwam een device tegen dat precies was wat ik zocht
http://www.ijoycig.com/product/item-324.html
YouTube: IJoy RDTA Boxmod Review Unboxing & Build Tutorial 0.33 & 0.2...
YouTube: iJoy RDTA 200W Box Mod - Mike Vapes
Besteld dus
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik maak ze zelf. De coils gaan wel een tijd mee. De wicks doe ik elke week of anderhalve week vervangen (ligt aan de vloeistof hoe lang die meegaan). Als ik die vervang brand ik de coils ook schoon.ionicdog schreef op maandag 28 november 2016 @ 04:29:
Zo.. beste unit![]()
Vraag me gelijk af hoe lang die coils meegaan? En kan of moet je die zelf maken?Of koop je pre built?
Ik ben net 2 maanden aan het vapen met een Eleaf pico maar op lange termijn is dit wel interessant
[...]
Voor de Joyetech fans onder ons. 15% korting met de code: joyetech
Deelnemende producten vind je hier.
Daarnaast is vandaag de laatste dag van the big sale; Cyber Monday! Natuurlijk met couponcodes!
Deze vind je hier.
[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 13:16 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Thanks voor het aanwijzen van de facebook groep
Dank voor de links. Probleem is dat ik nog een paar grensjes verderop zit en veel e-shops niet geneigd zijn om te verzendenDomino schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:27:
[...]
TPA/TFA en Capella worden redelijk veel gebruikt. Ik ben fan van Flavour Art, goede sterke smaken en daardaar minder nodig bij het mixen.
Hier een post op het forum van elr met meest gebruikte aroma's: http://forum.e-liquid-rec...0-top-rated-recipes/83979
Voor PG en VG kun je het beste net over de grens kijken: savevape, cdd of avoria.
Die lijst met smaken bevestigd overigens mijn idee al dat er veel te veel zoete melkachtige vapes zijn ( ben ik persoonlijk geen fan van ). Wel mooi lijstje ter inspiratie in elk geval.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ahh was jij datBasszje schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:49:
[...]
Dank voor de links. Probleem is dat ik nog een paar grensjes verderop zit en veel e-shops niet geneigd zijn om te verzenden. Het moet ook goed mogelijk zijn zoiets in Kyiv te vinden, maar kennelijk moet ik nog even wat harder doorzoeken.
Die lijst met smaken bevestigd overigens mijn idee al dat er veel te veel zoete melkachtige vapes zijn ( ben ik persoonlijk geen fan van ). Wel mooi lijstje ter inspiratie in elk geval.
Je kunt proberen of e-dym.pl naar de Oekraïne verstuurd. Dat is maar één grens
En dat zoete melk (vrijwel altijd met aardbei of bessen) is niet verwonderlijk. Ben nog nooit iemand tegengekomen die geen aardbeien lust, en het is een heel makkelijk aroma: beetje meer of minder maakt bijzonder weinig uit.
Anders moet je op elr zoeken naar een aroma/smaak welke je wel lekker vind, en vanuit daar recepten doorklikken.
Jij nog een goed recept voor iets met aardbeien en cream/melk smaak? Heb nu al vanalles geprobeerd, maar het is het allemaal net niet..Domino schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:12:
[...]
Ahh was jij dat
Je kunt proberen of e-dym.pl naar de Oekraïne verstuurd. Dat is maar één grens.
En dat zoete melk (vrijwel altijd met aardbei of bessen) is niet verwonderlijk. Ben nog nooit iemand tegengekomen die geen aardbeien lust, en het is een heel makkelijk aroma: beetje meer of minder maakt bijzonder weinig uit.
Anders moet je op elr zoeken naar een aroma/smaak welke je wel lekker vind, en vanuit daar recepten doorklikken.
Heb nu als referentie deze:
3% TPA Bavarian Cream
3% TPA Graham Crust
1% TPA Dragonfruit
4% TPA Strawberry (Ripe)
4% TPA Strawberry
Iemand ideeen om het net wat meer "Milky en creamy" te maken?
https://alltheflavors.com...#god_milk_by_skiddlzninja
Dit is trouwens het recept.
[ Voor 17% gewijzigd door Clavis op 28-11-2016 15:59 ]
Polen uit HongkongDomino schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:12:
[...]
Ahh was jij dat
Je kunt proberen of e-dym.pl naar de Oekraïne verstuurd. Dat is maar één grens.
Probleem met die melksmaken is dat ze vrij zoet zijn. Dat is in het begin wel even lekker maar na een tijdje word ik er 'misselijk' van. Ik heb liever wat lichtere fruitsmaken ( meloen, appel ). Een van mijn huidige favorieten is een liquid uit Dnipro (Boneshaker) die wat scherper is en wat weg heeft van salmiak ergens. Of volgens hunzelf:
Daarnaast dacht ik eens te experimenteren van mintsmaken. Dat is ook een hit-n-mis. Ik hou wel van de frisheid maar soms ook wat te zoetig ( als in, combinatie tussen mint en zoete rommelWe squeezed everything to the last drop of joy from fresh peaches, balanced the sour taste of wild strawberries and complemented the soft marshmallow. The best that can offer the summer.
Maar goed, eerst maar 's uitzoeken wat je allemaal nodig hebt en dat hier zien te krijgen
Oja, en wat lege eppies en 50ml flesjes met pipet. Heeft GB dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Liber8 op 29-11-2016 19:13 ]
Sowieso is chefs de enige waarvan ik weet dat ze naar nederland sturen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.