Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Sjongejonge zeg. Gisteren mijn Cuboid en GeekVape Griffin verloren op Appelpop :( Maar eens aan de organisatie vragen of ze iets gevonden hebben, maar ik vrees het ergste. Gelukkig had ik nog een eVic VTC Mini 2 liggen en was mijn GeekVape Advocado 24 ook binnen, dus ik zit in ieder geval niet zonder :) En voor de buurman van mijn moeder een iStick Nanokit besteld. Wat een verschil met mijn Cuboid + RTA zeg :D Klein, maar leuk dingetje. Zeker met houtprint. Hij is er ook erg blij mee. Van het ene shaggie na het andere is hij nu op de eerste dag al terug naar 3 shaggies. Spread the word en zo :Y)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:40:
Koopt men hier wel eens tweedehandse gear? Ik ben inmiddels volledig gestopt met roken/dampen, en heb onder andere nog een joyetech egrip met RBA base liggen, alsmede materiaal voor coils, wicks, draaien van coils, een 20W iStick en nautilus mini, en de nodige hoeveelheid liquids).
Wat voor materiaal voor coils, wicks draaien van coils heb je liggen (en wat wil je er voor hebben) PB is OK ;-)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb nou een tijdje de Justfog Q16.
Vind de coils wel snel op gaan, dus heb er net een herbouwd met ekowool en 1,2 ohm prebuilt-coil, dit ging best makkelijk.
En hij brandt nog niet door, er zit normaal 1,6 ohm in, wordt wel wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08 15:52
Krentenbol schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:57:
Sjongejonge zeg. Gisteren mijn Cuboid en GeekVape Griffin verloren op Appelpop :( Maar eens aan de organisatie vragen of ze iets gevonden hebben, maar ik vrees het ergste. Gelukkig had ik nog een eVic VTC Mini 2 liggen en was mijn GeekVape Advocado 24 ook binnen, dus ik zit in ieder geval niet zonder :) En voor de buurman van mijn moeder een iStick Nanokit besteld. Wat een verschil met mijn Cuboid + RTA zeg :D Klein, maar leuk dingetje. Zeker met houtprint. Hij is er ook erg blij mee. Van het ene shaggie na het andere is hij nu op de eerste dag al terug naar 3 shaggies. Spread the word en zo :Y)
man man man, die avocado 24 is toch een beesten tank :D ik heb hem nu ook ongeveer 2 weken en mijn oude gear (Griffin clone, Big German clone, kayfun clone, subtank mini) liggen te rotten in de kast. Tsunami 24 is ook binnen gekomen :9 good times hier. Enige probleem is dat mensen gek op kijken als ik aan het dampen ben om straat. Wellicht toch die big german uit de kast halen.

Nog beter nieuws btw....Rhodonites en Bronuts zijn bij mij binnen! Man man man! Wat een verrukkelijke juices zijn deze twee! Er zijn maar weinig tot geen andere ejuices die dichtbij komen, vooral Bronuts is onwijs smaakvol :9~

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sankara88-2341/hero/1258821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 23:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Damp nu op een Kamry200 + Velocity RDA (kloon) met een dual clapton op .4 ohm (160W) dampt als een trein en de flavour is goed. Had laatst een quad clapton build erin (.5 ohm) en die had een te lange ramp up time (zelfs op 220W :'))

• jvvj
Ik wil toch eens zelf gaan proberen te wicken (en wegen :P), maar kom er nog niet helemaal uit. Denk dat ik het liefste een RTA neem, vooral omdat het drippen mij nogal wat werk lijkt eigenlijk (correct me if Im wrong). Mijn ook is gevallen op een Moonshot RTA van Sigelei. Ik kan hier maar 1 post over vinden in dit topic, maar iemand ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven?

Verder zie ik door de bomen het bos niet meer qua materiaal wat ik nu nodig zal hebben. Volgens mij is het minimale:

- coil draad (en is dan kanthal a1 prima om mee te beginnen?)
- iets om draad mee te draaien (je hebt er zo te zien tools voor, maar zou om een schroevendraaier niet ook gewoon werken?)
- katoen
- tangetje om coils na plaatsen in rta goed af te knippen
- schaar om katoen bij te knippen
- "iets" om katoen goed in de rta te proppen/stoppen - zie dat daar vaak ook een tang achtig iets voor wordt gebruikt.

Ben ik er dan, als ik bovenstaande in huis haal? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?

site

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

localjoost.nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:00:
Ik wil toch eens zelf gaan proberen te wicken (en wegen :P), maar kom er nog niet helemaal uit. Denk dat ik het liefste een RTA neem, vooral omdat het drippen mij nogal wat werk lijkt eigenlijk (correct me if Im wrong). Mijn ook is gevallen op een Moonshot RTA van Sigelei. Ik kan hier maar 1 post over vinden in dit topic, maar iemand ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven?

Verder zie ik door de bomen het bos niet meer qua materiaal wat ik nu nodig zal hebben. Volgens mij is het minimale:

- iets om draad mee te draaien (je hebt er zo te zien tools voor, maar zou om een schroevendraaier niet ook gewoon werken?)
- katoen
- "iets" om katoen goed in de rta te proppen/stoppen - zie dat daar vaak ook een tang achtig iets voor wordt gebruikt.

Ben ik er dan, als ik bovenstaande in huis haal? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
Ik heb geen ervaring met die tank, maar wat mij opvalt is dat hij maar 2ml is. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt, ben je daar zo doorheen. Omdat het een topfill is, maakt dit niet zo heel veel uit tho. Bijvullen zal waarschijnlijk zo gebeurd zijn. Ik vind RTA's ook veel moeite, maar gelukkig zijn er tegenwoordig ook RDTA's zoals de GeekVape Advocado24 die ik hier heb staan. Het is wel een aparte constructie met de juice onder de coils, maar het is makkelijk op te bouwen en je dampt er langer mee dan met een gewone RDA. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik vind van het gebruiksgemak van dit ding. Ik heb hem eens verkeerd neergelegd en toen liep er allemaal juice uit :/

Terug naar jou. Je hebt zo een mooi lijstje van spullen waar je heel ver mee gaat komen. Ik kan je ook aanraden om een doosje kant en klare coils te bestellen voor het geval het draaien even niet wil lukken, of je daar geen zin in hebt. Gemak dient de mensch en zo ;) Jij geeft zelf aan dat je met een schroevendraaier coils wil gaan wikkelen. Dat kan inderdaad. Heb ik ook zo gedaan. Veel mensen gebruiken ook een boortje hiervoor of een Coil Master kit. Heel handig spul is dat. Ik kan je ook aanraden om een keramische tang (pliers in het Engels is degene die ik bedoel) om de coils aan te drukken als ze op je mod zitten. Nadat je de coil hebt gemonteerd moet je hem vuren om te kijken of hij netjes vanuit het midden warm wordt. Zo niet, moet je hem even aanknijpen. Zo'n keramische tang is hier erg handig voor omdat je kunt vuren en knijpen tegelijk zonder kortsluiting te maken. Deze pliers kun je ook gebruiken om het katoen in de wicking holes te proppen, maar een klein schroevendraaiertje werkt ook.

Maar nu komt het mooiste van alles. Als je zoekt op Coil Master bij Ali Express, GearBest, FastTech, etc. krijg je setjes te zien waar dit allemaal in zit! Dus even rondkijken welk setje voor jou geschikt is en je bent in een keer klaar :)

• jvvj
Dank voor je antwoord, erg nuttig :-) Zo'n coil master kit moet er wel gaan komen zo te zien.

Qua tankinhoud / rta / rdta - ik heb nu een Aspire Nautilus X er op zitten, die heeft ook "maar" 2 ml. Ik neem altijd een extra flesje liquid mee naar kantoor, en kom met 1 x bijvullen altijd prima de werkdag door. Meer inhoud zou wel wat handiger zijn ja, die Advocado 24 ziet er ook goed uit, en 5ml gaat me een hoop bijvullen schelen. Alleen, als hij bij neerleggen al liquid kan lekken is dat wel een dingetje voor mij - ik neem mn mod eigenlijk altijd gewoon in mn broekzak mee, zou onhandig zijn als ie dan gaat lekken.

site

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

localjoost.nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:00:

- katoen

Je kunt ook gewoon beginnen met kanthal pre built coils (zwoofs), qua katoen kan ik cotton bacon v2 aanbevelen.
Knippen kun je beter niet doen, gewoon met tangetje heen en weer tot coil-einde breekt. dat breekt korter af waardoor je geen sluiting kunt krijgen ;)
Cotton aandrukken, kun je gewoon met je schroevendraaiertje doen.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

localjoost.nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:43:
Dank voor je antwoord, erg nuttig :-) Zo'n coil master kit moet er wel gaan komen zo te zien.

Qua tankinhoud / rta / rdta - ik heb nu een Aspire Nautilus X er op zitten, die heeft ook "maar" 2 ml. Ik neem altijd een extra flesje liquid mee naar kantoor, en kom met 1 x bijvullen altijd prima de werkdag door. Meer inhoud zou wel wat handiger zijn ja, die Advocado 24 ziet er ook goed uit, en 5ml gaat me een hoop bijvullen schelen. Alleen, als hij bij neerleggen al liquid kan lekken is dat wel een dingetje voor mij - ik neem mn mod eigenlijk altijd gewoon in mn broekzak mee, zou onhandig zijn als ie dan gaat lekken.
Maar hiermee kun je grotere wolken blazen (wat je waarschijnlijk ook gaat doen), dus ben je er sneller doorheen. Ik ben door de wolken die ik nu blaas teruggegaan van 6mg naar 3mg, juist zodat ik groter kan blazen :+ Anders irriteerde de nicotine m'n keel teveel. De Advocado is trouwens maar 4ml ipv de geadverteerde 5ml heeft Mikevapes ontdekt. Het is tot nu toe pas 1 keer voorgekomen dat hij lekte (ik gebruik hem nu voor de derde dag) en ik zet hem gewoon rechtop of semi-rechtop neer. Maar die keer dat het gebeurde, liep wel de halve tank eruit. Wat hij doet als hij lang in mijn broekzak zit, weet ik nog niet. Maar ik denk dat met goed wicken dat probleem wel op te lossen is :)

Overigens lekt hij minder dan de GeekVape Griffin die ik nog niet helemaal onder controle had. Die heeft namelijk juicecontrol en als je die te ver open zet, loopt de juice er doorheen. Die was eigenlijk altijd wel wat nattig.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Goedemorgen Vapers,

Ik heb een kleine bestelling gedaan om voor het eerst mijn eigen liquid te maken. :)

1 x eBas Premium (VG) 1kg Vegetable Glycerine () = 5,99€
1 x Aroma TPA Ripe Banana 30ml (nº81) () = 5,05€
1 x TPA Sweet Cream 30ml (nº33) () = 5,05€
1 x Aroma TPA Strawberry Ripe 30ml (nº71) () = 5,05€
1 x E liquid nicotine Basis 100 mg, Inhoud: 50 ml, PG VG: Propylene Glycol ) €8,00 EUR

Wat zou de juiste verhouding zijn als ik Sweet Cream Banaan of Aardbei zou willen maken.?
10% Aardbei en 10% Cream, of 15%/5%..?

Ook las ik dat het verstandig is met 100MG nicotine handschoenen te gebruiken, bedoelen ze daarmee die dunne chirurgische handschoenen of werk handschoenen die dikker zijn..
Krentenbol schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
[...]

Maar hiermee kun je grotere wolken blazen (wat je waarschijnlijk ook gaat doen), dus ben je er sneller doorheen. Ik ben door de wolken die ik nu blaas teruggegaan van 6mg naar 3mg, juist zodat ik groter kan blazen :+ Anders irriteerde de nicotine m'n keel teveel. De Advocado is trouwens maar 4ml ipv de geadverteerde 5ml heeft Mikevapes ontdekt. Het is tot nu toe pas 1 keer voorgekomen dat hij lekte (ik gebruik hem nu voor de derde dag) en ik zet hem gewoon rechtop of semi-rechtop neer. Maar die keer dat het gebeurde, liep wel de halve tank eruit. Wat hij doet als hij lang in mijn broekzak zit, weet ik nog niet. Maar ik denk dat met goed wicken dat probleem wel op te lossen is :)

Overigens lekt hij minder dan de GeekVape Griffin die ik nog niet helemaal onder controle had. Die heeft namelijk juicecontrol en als je die te ver open zet, loopt de juice er doorheen. Die was eigenlijk altijd wel wat nattig.
Hoe bevalt de avocado.? Je had hem iets na mij besteld zag ik. Hier nog geen lekkages gehad gelukkig. Bouwen gaat rete snel met de pre-build coils :D Mijn favoriet is de Alien coil, de jouwe.?

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 19:15

Soul__assasin

de Belbelg

hoi, ik ben een noob wat vapen betreft, maar ik heb een Eleaf istick 30W met een kapotte tank (Clearomizer?) een zie door het bos het bomen niet meer wat ik kan doen om die te vervangen... iemand met raad?

www.weefab.com

• Liber8
Soul__assasin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:27:
hoi, ik ben een noob wat vapen betreft, maar ik heb een Eleaf istick 30W met een kapotte tank (Clearomizer?) een zie door het bos het bomen niet meer wat ik kan doen om die te vervangen... iemand met raad?
Welke tank heb/had je er op zitten.?

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Liber8 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:22:
Goedemorgen Vapers,

Ik heb een kleine bestelling gedaan om voor het eerst mijn eigen liquid te maken. :)

1 x E liquid nicotine Basis 100 mg, Inhoud: 50 ml, PG VG: Propylene Glycol ) €8,00 EUR

Wat zou de juiste verhouding zijn als ik Sweet Cream Banaan of Aardbei zou willen maken.?

Ook las ik dat het verstandig is met 100MG nicotine handschoenen te gebruiken, bedoelen ze daarmee die dunne chirurgische handschoenen of werk handschoenen die dikker zijn..

[...]

Hoe bevalt de avocado.? Je had hem iets na mij besteld zag ik. Hier nog geen lekkages gehad gelukkig. Bouwen gaat rete snel met de pre-build coils :D Mijn favoriet is de Alien coil, de jouwe.?
Hij bevalt verder prima. Ik draai hem in single coil-mode en dat gaat goed. Ik heb er nu een tiger coil in zitten en moet zeggen dat de coils mij op zich niet heel erg veel uitmaken. Ben niet echt een fijnproever wat dat betreft ;) Hij is wel wat lastig goed te krijgen m.b.t. heat spots. Maar idd, die prebuilt coils zijn geniaal :) Waar heb jij die aroma's vandaan als ik vragen mag? Toen ik laatst aan het bestellen was, was de Strawberry Ripe overal op en de goedkoopste die ik zo snel vind, is SaveVape met 8 euro per 30 ml.

Gewone handschoenen zal voldoende zijn voor je, zolang ze maar niet scheuren. En niet in je ogen friemelen met die handschoenen he? ;)

@Soul__assasin: Dat zal een Melo 2 of 3 zijn denk ik. Even nazoeken bij de winkel waar je hem gekocht hebt, of het bonnetje bekijken of zo. Kun je vaak gewoon glas voor bestellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 14-09-2016 11:33 ]

• Soul__assasin
  • Laatst online: 28-09 19:15

Soul__assasin

de Belbelg

Liber8 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:30:
[...]

Welke tank heb/had je er op zitten.?
geen idee ;-) de tank die erbij zat toen hij gekocht werd ;*

[ Voor 58% gewijzigd door Soul__assasin op 14-09-2016 11:31 ]

www.weefab.com

• Liber8
Soul__assasin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:31:
[...]

geen idee ;-) de tank die erbij zat toen hij gekocht werd ;*
Als je in een NL webshop wilt bestellen is dit volgens mij wel een goede keuze: https://www.zwoofs.nl/aspire-nautilus-x-clearomizer/ lees er veel positieve verhalen over.
Krentenbol schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:31:
[...]

Hij bevalt verder prima. Ik draai hem in single coil-mode en dat gaat goed. Ik heb er nu een tiger coil in zitten en moet zeggen dat de coils mij op zich niet heel erg veel uitmaken. Ben niet echt een fijnproever wat dat betreft ;) Maar idd, die prebuilt coils zijn geniaal :) Waar heb jij die aroma's vandaan als ik vragen mag? Toen ik laatst aan het bestellen was, was de Strawberry Ripe overal op en de goedkoopste die ik zo snel vind, is SaveVape met 8 euro per 30 ml.
Ik heb het besteld bij http://www.esmokingspain.es .. Helaas wel met hoge verzendkosten, maar gezien de prijs van de VG is het 10€ goedkoper dan bij de meeste shops en heb je de extra verzendkosten er weer uit.

Bij mijn volgende bestelling maar eens hier op het forum informeren of anderen nog wat nodig zijn zodat we de kosten kunnen delen. Verzending binnen NL is voor een pakketje volgens mij ~€ 4,-..

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 23:33
Gisteren voor het eerst een mailtje gehad van FT dat een bestelling niet door de douane kwam. Ik had een eLeaf iCare besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt nogal random: heb in het verleden batterijen, mods, tanks, nicotine, etc. besteld in het buitenland en dat was allemaal geen probleem.

Als iemand een tip heeft waar ik de icare kan bestellen voor rond de €13, dan hoor ik het graag.
Oh, gisteren ook een Recoil clone binnengekregen. Ziet er mooi uit, maar is glanzend, zeg maar verchroomd. Het origineel (heeft een vriend van mij) is dat niet: is meer brushed. Beetje jammer.

• jvvj
Krentenbol schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
[...]

Ben nicotine level al even aan het afbouwen, van 12 naar 9 naar nu 6. Doel is denk ik wel om dat ooit op 0 te gaan krijgen.

Die Avocado 24 wordt hem denk ik toch niet voor mij - de Nautilus X die ik nu heb is 22mm, en past precies op mijn mod. Denk dat die 1mm op 3 punten uitsteken mij gaat irriteren :) Nog een beetje door e-wolk zitten klikken - en zit nu naar de Vaporesso Gemini RTA te kijken. Iemand hier ervaring met die tank?

site

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

localjoost.nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:46:
Die Avocado 24 wordt hem denk ik toch niet voor mij - de Nautilus X die ik nu heb is 22mm, en past precies op mijn mod. Denk dat die 1mm op 3 punten uitsteken mij gaat irriteren :) Nog een beetje door e-wolk zitten klikken - en zit nu naar de Vaporesso Gemini RTA te kijken. Iemand hier ervaring met die tank?
Ik zou gewoon videoreviews gaan kijken als ik jou was. En dan meerdere per tank om een genuanceerd beeld te krijgen. Daarmee kom je een heel eind :)

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:39
JL Koppelle schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:51:
Gisteren voor het eerst een mailtje gehad van FT dat een bestelling niet door de douane kwam. Ik had een eLeaf iCare besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt nogal random: heb in het verleden batterijen, mods, tanks, nicotine, etc. besteld in het buitenland en dat was allemaal geen probleem.
Eleaf Icare is maar 1.8 ml en toch tegengehouden door douane? Dat is raar. De Icare is te bestellen voor €19 in NL http://www.smokesmarter.nl

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:59
Mijn Lemo 3 is er bijna. Status is: "Awaiting presentation to Customs".
Hopelijk geen last van overijverige douaniers die mijn pakketje er tussen uit halen. ( 4ml mag niet in Belgie )

• xxACxx
AIO D22 Xl uit Finland is binnen! Vorige week donderdag bestelt, gisteren in huis.

Links de D22 Xl 3.5 ml. Rechts de pocket versie AIO

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/ao1rpcdsf/d22_xl.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door xxACxx op 15-09-2016 12:28 ]

• Liber8
xxACxx schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:27:
AIO D22 Xl uit Finland is binnen! Vorige week donderdag bestelt, gisteren in huis.

Links de D22 Xl 3.5 ml. Rechts de pocket versie AIO

[afbeelding]
Ziet er strak uit :) Maar waarom uit Finland..? Goedkoper.?
Ik heb nog een Vision Spinner VV, maar nu ik VW damp wil ik echt niet meer terug :o ;w

Edit:
Eerste bestelling is binnen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/q8fxcizxapostia6g3ke_thumb.jpg

50ML 100MG Nicotine

Morgen komt de VG en Aroma's vanuit Spanje..

[ Voor 21% gewijzigd door Liber8 op 15-09-2016 13:11 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

xxACxx schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:10:
[...]

Eleaf Icare is maar 1.8 ml en toch tegengehouden door douane? Dat is raar. De Icare is te bestellen voor €19 in NL http://www.smokesmarter.nl
Zal wel iets met batterijen te maken hebben ;)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:50
Liber8 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:45:
[...]

Ik heb nog een Vision Spinner VV, maar nu ik VW damp wil ik echt niet meer terug :o ;w

Edit:
Eerste bestelling is binnen :D

[afbeelding]

50ML 100MG Nicotine

Morgen komt de VG en Aroma's vanuit Spanje..
Ik zou nog even snel wat aroma's bestellen bij Savevape ofzo.
De aroma's die je hebt besteld zijn niet echt geschikt om stand alone te dampen. Dit zijn echt aroma's die gebruikt worden als aanvulling in recepten. Vooral Strawberry ripe is echt niet lekker als single aroma.

Ik zou gewoon wat eppies bestellen bij Savevape zodat je vast kennis kan maken met het mixen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-09 17:36
Als je je voor het eerst gaat begeven op het diy pad is dit wellicht een handige samenvatting: http://forum.e-liquid-rec...0-top-rated-recipes/83979

Welke aroma's worden het meest gebruikt, welke recepten gebruiken de minste aantallen aroma's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:42:
Vooral Strawberry ripe is echt niet lekker als single aroma.
Wat wat WAT?! Heerlijk man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:42:
[...]

Ik zou nog even snel wat aroma's bestellen bij Savevape ofzo.
De aroma's die je hebt besteld zijn niet echt geschikt om stand alone te dampen. Dit zijn echt aroma's die gebruikt worden als aanvulling in recepten. Vooral Strawberry ripe is echt niet lekker als single aroma.

Ik zou gewoon wat eppies bestellen bij Savevape zodat je vast kennis kan maken met het mixen.
Ben van plan om deze mix te maken..

8% Strawberry ripe 4 drops banana ripe per 30ml

This is the starting point I'd recommend. Ripe banana gets VERY candy very quickly. I often use TFA banana cream at about 5% with the 4 drops of banana ripe to give a more full banana taste but you have to balance it with other fresh fruits to prevent the candy. I take the banana to about 10 drops/30ml max.

En dan met sweet cream erbij..
8% Strawberry ripe, 3% Banana Ripe en dan 1% of 2% Sweet cream.. Volgens mij is 8% aardig veel, ik denk dan ook om te beginnen met 6% en kom dan op een 10% totale aroma..

Of kan ik beter meer sweet cream gebruiken.?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn Kamry K1000 plus is binnen. Hij heeft best wel wat button rattle, maar het is voor het geld best een mooi apparaat. Geen instelmogelijkheden en dus ook geen cloud chaser, maar hij ziet er zo gaaf uit :D Ik ben verkocht 8)

• Liber8
Krentenbol schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:19:
Mijn Kamry K1000 plus is binnen. Hij heeft best wel wat button rattle, maar het is voor het geld best een mooi apparaat. Geen instelmogelijkheden en dus ook geen cloud chaser, maar hij ziet er zo gaaf uit :D Ik ben verkocht 8)
Wat een ding haha.. _/-\o_

Net ff mijn eerste batch Mother's Unicorn Milk gemaakt (50ML)
Ruikt nu al lekker.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Laatst online: 28-09 15:28
Liber8 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:54:
[...]

Wat een ding haha.. _/-\o_

Net ff mijn eerste batch Mother's Unicorn Milk gemaakt (50ML)
Ruikt nu al lekker.. :9~
Zo te zien wordt t bij esmokingspain lekker snel bezorgd. Das mooi, want ik heb gister ook daar mijn eerste bestelling geplaatst, aan net geen 100 euro. Met die prijzen heb je de verzendkosten van €13,- er zo uit:
100ml TFA voor €12,99, wat in NL al gauw drie keer zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
jordje schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:49:
[...]

Zo te zien wordt t bij esmokingspain lekker snel bezorgd. Das mooi, want ik heb gister ook daar mijn eerste bestelling geplaatst, aan net geen 100 euro. Met die prijzen heb je de verzendkosten van €13,- er zo uit:
100ml TFA voor €12,99, wat in NL al gauw drie keer zo duur is.
Ja gaat rap..:)

3 a 4 dagen met tnt.. Hij is inderdaad goedkoop als je ook VG erbij besteld.
Alleen voor aroma's zou ik bestellen bij https://www.thechosenfew.eu
Betaal je € 12,- voor 100 ML TFA/TPA met ongeveer € 6 verzendkosten (hoger gewicht zijn hogere verzendkosten)..

De goedkoopste in NL is volgens mij rookwinkel.nl..
Betaal daar 3,95 voor 15ML TFA/TPA.. en 1,75 verzendkosten..

Wat heb je allemaal in je winkelmandje gestopt :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Liber8 op 18-09-2016 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Cloudhousevapor heeft tfa valuepacks: van 5x 6ml (€5,30) tot 5x 100ml (€48).
En gratis verzending vanaf €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Liber8 schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:20:
[...]

Ja gaat rap..:)

3 a 4 dagen met tnt.. Hij is inderdaad goedkoop als je ook VG erbij besteld.
Alleen voor aroma's zou ik bestellen bij https://www.thechosenfew.eu
Betaal je € 12,- voor 100 ML TFA/TPA met ongeveer € 6 verzendkosten (hoger gewicht zijn hogere verzendkosten)..

De goedkoopste in NL is volgens mij rookwinkel.nl..
Betaal daar 3,95 voor 15ML TFA/TPA.. en 1,75 verzendkosten..

Wat heb je allemaal in je winkelmandje gestopt :9~
Dit was m'n lijstje:
1 x Aroma FLAVOR WEST Sugar Cookie 10ml (nº120) 1,89€
1 x Aroma FLAVOR WEST Strawberry 10ml (nº3) 1,89€
1 x FlavourArt e-motions Joy Flavor (nº34) 3,65€
1 x Aroma TPA Vanilla Bean Ice Cream 10ml (nº31) 2,25€
1 x TPA Sweet Cream 30ml (nº33) 5,05€
1 x Aroma TPA Vanilla Custard 30ml (nº27) 5,05€
1 x Aroma TPA Banana cream 10ml (nº37) 2,25€
1 x Aroma TPA Bavarian Cream 100ml (nº38) 12,65€
1 x eBas Premium (VG) 5kg Vegetable Glycerine 19,99€
1 x eBas Premium (PG) 1L PROPYLENE 1.2 6,50€
1 x Aroma TPA Strawberry Ripe 100ml (nº71) 12,65€
1 x Aroma TPA Cheesecake (Graham Crust) 100ml (nº152)

Maar goed om te weten van die andere shop. Had eigenlijk achteraf toch wel wat meer aroma's willen bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
jordje schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:54:
[...]

Dit was m'n lijstje:
1 x Aroma FLAVOR WEST Sugar Cookie 10ml (nº120) 1,89€
1 x Aroma FLAVOR WEST Strawberry 10ml (nº3) 1,89€
1 x FlavourArt e-motions Joy Flavor (nº34) 3,65€
1 x Aroma TPA Vanilla Bean Ice Cream 10ml (nº31) 2,25€
1 x TPA Sweet Cream 30ml (nº33) 5,05€
1 x Aroma TPA Vanilla Custard 30ml (nº27) 5,05€
1 x Aroma TPA Banana cream 10ml (nº37) 2,25€
1 x Aroma TPA Bavarian Cream 100ml (nº38) 12,65€
1 x eBas Premium (VG) 5kg Vegetable Glycerine 19,99€
1 x eBas Premium (PG) 1L PROPYLENE 1.2 6,50€
1 x Aroma TPA Strawberry Ripe 100ml (nº71) 12,65€
1 x Aroma TPA Cheesecake (Graham Crust) 100ml (nº152)

Maar goed om te weten van die andere shop. Had eigenlijk achteraf toch wel wat meer aroma's willen bestellen :9
Lekker lijstje hoor O+

Ga je Mothers Unicorn Milk maken.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Liber8 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:34:
[...]

Lekker lijstje hoor O+

Ga je Mothers Unicorn Milk maken.?
Haha zeer zeker! Ik merkte dat de graham crust, bavarian cream en strawberry ripe er het snelste doorheen gingen. Vandaar dat ik daar gelijk een flinke voorraad van aanleg. Verder nog een hele rits recepten proberen waar ik nog maar één of twee ingrediënten van mis.

Tussen neus en lippen door: Iemand interesse in een gloednieuwe iStick TC 40W? Halfjaar geleden gekocht als backup, maar nooit nodig gehad. Nu voldoende gear om hem ook niet meer nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
jordje schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:29:
[...]

Haha zeer zeker! Ik merkte dat de graham crust, bavarian cream en strawberry ripe er het snelste doorheen gingen. Vandaar dat ik daar gelijk een flinke voorraad van aanleg. Verder nog een hele rits recepten proberen waar ik nog maar één of twee ingrediënten van mis.

Tussen neus en lippen door: Iemand interesse in een gloednieuwe iStick TC 40W? Halfjaar geleden gekocht als backup, maar nooit nodig gehad. Nu voldoende gear om hem ook niet meer nodig te hebben.
Morgen mijn unicorn proberen :D
Als het bevalt, ga ik er meteen wat meer van maken.

Is er trouwens een recept voor One Hit Wonder - Milk Man waar ik niet veel voor hoef aan te schaffen qua aroma's..? Heb nu alles van TFA voor Mothers Unicorn Milk..

Wat ik nu heb,
Bavarian Cream (TPA)
Cheesecake (Graham Crust) (TPA)
Strawberry (Ripe) (TPA)
Banana (Ripe) (TPA)
Sweet Cream (TPA)
Vanilla Custard (TPA)

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 18-09-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Liber8 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:45:
[...]

Omdat de duitse winkels niet naar NL willen zenden ivm de regels over dampwaar met max 2ml. Kreeg namelijk bij het plaatsen een melding hierover (meerdere sites geprobeerd) |:(

Zelf ook van alles uitgeprobeerd maar na AIO incl 0.5 ohm coils wil ik ook niet meer terug. Lekker simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Liber8 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:30:
[...]

Morgen mijn unicorn proberen :D
Als het bevalt, ga ik er meteen wat meer van maken.

Is er trouwens een recept voor One Hit Wonder - Milk Man waar ik niet veel voor hoef aan te schaffen qua aroma's..? Heb nu alles van TFA voor Mothers Unicorn Milk..

Wat ik nu heb,
Bavarian Cream (TPA)
Cheesecake (Graham Crust) (TPA)
Strawberry (Ripe) (TPA)
Banana (Ripe) (TPA)
Sweet Cream (TPA)
Vanilla Custard (TPA)
En bevalt het? Ik moet wel zeggen dat Mothers Unicorn Milk zeker baat heeft bij een weekje of wat steepen.

Milk Man heeft in de meeste recepten toch wel wat meer ingrediënten nodig. Link of link. Maar ik denk dat je met Vanilla Bean Ice Cream, Strawberry (sweet) en Cotton Candy al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
xxACxx schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:15:
[...]

Omdat de duitse winkels niet naar NL willen zenden ivm de regels over dampwaar met max 2ml. Kreeg namelijk bij het plaatsen een melding hierover (meerdere sites geprobeerd) |:(

Zelf ook van alles uitgeprobeerd maar na AIO incl 0.5 ohm coils wil ik ook niet meer terug. Lekker simpel ;)
Ja klopt, rot wetgeving hier.. 8)7
Gewoon dampen wat je fijn vind, t hoeft niet allemaal zo geavanceerd :9

Kun je met de AIO wel andere atomizers gebruiken dan.?
jordje schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:27:
[...]

En bevalt het? Ik moet wel zeggen dat Mothers Unicorn Milk zeker baat heeft bij een weekje of wat steepen.

Milk Man heeft in de meeste recepten toch wel wat meer ingrediënten nodig. Link of link. Maar ik denk dat je met Vanilla Bean Ice Cream, Strawberry (sweet) en Cotton Candy al een heel eind komt.
Oew hij is heerlijk :D De aardbei heeft inderdaad nog een aantal weken tijd nodig om er door te komen.
Morgen een grotere batch maken :9~

Je ik zag ook al een aantal recepten waar ik nog het 1 en ander voor moet aanschaffen. Toch maar eens kijken naar 100ML aroma's 8) :9

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Vandaag de atomizer van vengeance besteld.

Beetje speurwerk blijkt dit een zeer goede verdapper te zijn.

Gebruik nu zelf een cuboid 150w met een joyetech cubis tank.

Helaas niet helemaal tevreden met deze tank .

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

CallmeGod schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:21:
Vandaag de atomizer van vengeance besteld.

Beetje speurwerk blijkt dit een zeer goede verdapper te zijn.

Gebruik nu zelf een cuboid 150w met een joyetech cubis tank.

Helaas niet helemaal tevreden met deze tank .
Wat zijn je bezwaren ertegen? :)

• CallmeGod
Krentenbol schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:03:
[...]

Wat zijn je bezwaren ertegen? :)
Opspatten van liquid kan ook door de coils komen natuurlijk.

En de weinig rook ontwikkeling van de cubis.
Wel voordeel is de ml liquid wat er in kan wat hier in nederland verboden is.

• Liber8
CallmeGod schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:26:
[...]

Heey, welke coil gebruik je in je cubis..?
Zag net een overzichtje Afbeeldingslocatie: http://www.joyetech.com/wp-content/uploads/2015/05/images/product/cubis/CUBIS_09.png

Op hoeveel watt damp je..? En het opspatten van liquid heb ik ook in de avocado24 RDTA.
Je voelt t op je tong maar is niet smerig of heet. Geeft iets meer smaak denk ik :P

• CallmeGod
Liber8 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:34:
[...]

Zag net een overzichtje [afbeelding]

Op hoeveel watt damp je..? En het opspatten van liquid heb ik ook in de avocado24 RDTA.
Je voelt t op je tong maar is niet smerig of heet. Geeft iets meer smaak denk ik :P
Gebruik zelf de 0.50 of de 1.00 ohm coils en damp op 30 watt.

Vanavond de veangance tank proberen met nieuwe coils 0.20 en 0.80 ohm.

Deze tank was best prijzig (40,-) ben ook zeer benieuwd hoe deze dampt.

De cubus samen met de cuboid is ook me eerste setje dus wil wel iets anders proberen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Limbeckx schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:00:
[...]

Als starterskit zou ik eens de Joyetech AIO proberen. Ik heb die laatst voor mijn moeder gekocht. De 0.6ohm coils waren wel iets te heftig voor haar dus ze gebruikt de AIO icm de 1 ohm coils voor de cubis/aio
Hier dezelfde ervaring.
Met de 0.6 Ohm coil heb ik na 2 dagen de 'dry hit'.
Zelfs met de 1 Ohm moet ik echt op tijd bijvullen om dat te vermijden.
Ben wel blij met het toestel. Is nog discreet en geeft voor mij meer dan voldoende damp.

Ik koop nog steeds liquids in 10ml flesjes. Is er nu ergens iets groter te koop?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Tommie12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:52:
[...]

Hier dezelfde ervaring.
Met de 0.6 Ohm coil heb ik na 2 dagen de 'dry hit'.
Zelfs met de 1 Ohm moet ik echt op tijd bijvullen om dat te vermijden.
Ben wel blij met het toestel. Is nog discreet en geeft voor mij meer dan voldoende damp.

Ik koop nog steeds liquids in 10ml flesjes. Is er nu ergens iets groter te koop?
Helaas niet. Als je meer wilt, zul je aan de DIY moeten gaan.
Liber8 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:34:
[...]

Zag net een overzichtje [afbeelding]

Die NotchCoil kende ik niet. Mijn Cubis ligt hier nu werkeloos te zijn omdat ik de coils te vaak niet-werkend uit de verpakking haalde en dat zonde vond. Maar die ga ik eens proberen. 70watt met prebuilt coils 8) Spitback heb ik met mijn Advocado niet trouwens.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:38
Krentenbol schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:05:
[...]

[...]
Valt best mee. Website als e-wolk.nl verkoopt ook groot verpakkingen. Of DIY idd

• Liber8
Krentenbol schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:05:
[...]

[...]

Die NotchCoil kende ik niet. Mijn Cubis ligt hier nu werkeloos te zijn omdat ik de coils te vaak niet-werkend uit de verpakking haalde en dat zonde vond. Maar die ga ik eens proberen. 70watt met prebuilt coils 8) Spitback heb ik met mijn Advocado niet trouwens.
Ligt er denk ik aan hoe je hem wicked en hoe strak je cotton in de coil zit..
Het is geen spitback, maar de liquid die heet word.. Soms voel ik het wel, soms niet :)

En hoe heb je je cotton in je Avocado.? Kun je een pic maken..? En dan vooral hoe lang je wick is.?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Liber8 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:56:
[...]

Ligt er denk ik aan hoe je hem wicked en hoe strak je cotton in de coil zit..
Het is geen spitback, maar de liquid die heet word.. Soms voel ik het wel, soms niet :)

En hoe heb je je cotton in je Avocado.? Kun je een pic maken..? En dan vooral hoe lang je wick is.?
Ik ben nog een beetje zoekende. Op dit moment heb ik dry hits als ik meerdere hits neem op 46 watt :/ Wat ik wel doe is de wick zover mogelijk in de tank proppen. Zo hoop ik wat meer juice op te kunnen nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Krentenbol op 22-09-2016 17:50 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Dat kan heel goed averechts werken...

• Domino
Avocado is toch zo'n genesis style rta? Ik knip de wicks altijd net in de tank af, nauwelijks zichbaar door het glas. Dat is in een limitless rdta.

• Tommie12
Zelfs met de 1 Ohm coil heb ik snel last van dry hit.

Omdat ik geen zin heb alle dagen een nieuwe coil te steken spoel ik die uitgebreid onder stromend water en dan is het weer beter voor een paar uur.

Doe ik iets fout?

• Liber8
Krentenbol schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:49:
[...]

Ik ben nog een beetje zoekende. Op dit moment heb ik dry hits als ik meerdere hits neem op 46 watt :/ Wat ik wel doe is de wick zover mogelijk in de tank proppen. Zo hoop ik wat meer juice op te kunnen nemen.
Volgens meerdere reviews zal je op deze manier veel smaak verliezen..
Ik knip mijn wick af door met de schaar langs de rand van de Avocado te knippen. De wicks steken dan niet meer uit uit. Zou nog iets korter kunnen wanneer je coil laag op het deck zit.

Je hoeft dan alleen de wick 1mm in de gaatjes te stoppen, dit doe ik met het kleinste puntje van de meegeleverde schroevendraaier (kom even niet meer op de juiste benaming).

Zorg er wel voor dat je weet waat je coil zit, zodat je tijdens het vapen de juiste kant van je mod schuin houd zodat je cotton de vloeistof aanzuigt.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Dit filmpje zal je helpen: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DjnQqNfwqzI]
Tommie12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:29:
Zelfs met de 1 Ohm coil heb ik snel last van dry hit.

Omdat ik geen zin heb alle dagen een nieuwe coil te steken spoel ik die uitgebreid onder stromend water en dan is het weer beter voor een paar uur.

Doe ik iets fout?
Welke atomizer gebruik je.?

[ Voor 19% gewijzigd door Liber8 op 22-09-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
De standaard geleverd bij de Joyetech AIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Tommie12 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:27:
Ik denk dat je dan teveel cotton in je coil stopt, als je je cotton uit je coil trekt, is het middenstuk dan nog aardig wit.? Wat ik zelf heb gemerkt is dat een teveel aan cotton (in volume, dus niet lengte) dry hits oplevert.

Je moet je cotton makkelijk van links naar rechts door je coil kunnen bewegen. En meer dan 1 CM uitsteek van je cotton aan beide kanten van je coil kan ook dry hits opleveren omdat je liquid dan een langere weg moet afleggen naar je coil :)

Experimenteer hier een beetje mee :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb daar nog nooit katoen in gestoken. Ik gebruik ze zoals ze uit de doos komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

eGo AIO gekocht ter vervanging/aanvulling van m'n Justfog G14. Fijn dingetje zeg! Betere productie dan de Justfog i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:07
CallmeGod schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:26:
[...]

Spitback is inderdaad het probleem van de Cubis. Zelfs met de Cubis 2 heb je dat nog. Nu geven ze er wel een andere driptip bij waar ik dan gelukkig geen last heb van spitback, maar met die normale..niet normaal.

Zit op de 30 watt met 0.5 standaard coils.

• CallmeGod
Is er mogelijkheid tot verkoop van producten in de vraag en aanbod voor vape onderdelen?

Heb namelijk een vengeance atomizer overbodig over met 2 coils.
Gekocht voor 39,99 vorige week maar toch een Mtl setje gehaald.

Pm voor interesse.

• xxACxx
Tommie12 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:27:
Die standaard colis zijn geloof ik 0.6 ohm...kreeg ik ook vaak dryhits (verhouding 80pg/20vg).

Welke verhouding gebruik jij?

Zelf geen enkele dryhits meer met 0.5 ohm coils en de batterij houd het een stuk langer uit.

• jordje
Nou, mijn bestelling bij Esmokingspain is vorige week zonder problemen aangekomen. De jerrycan met VG heeft een heel klein beetje gelekt, maar zat in een aparte zak verpakt. Ook nog gratis twee grote spuiten en een leeg 30ml flesje erbij gehad als cadeautje.

Inmiddels bij Thechosenfew alweer een klein bestellinkje geplaatst om ook eens te proberen :X

Ohja, en mijn eerste dripper is onderweg samen met wat SS316L draad :9

[ Voor 9% gewijzigd door jordje op 29-09-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:28

Mitchell

Ondertitel

Ik heb nu toch maar eens een basic kitje gekocht, namelijk de Kangertech SUBVOD met een 4ML tank, ingebouwde accu met 2300mAh en blijkbaar "temperature control" via een of ander draai ding.

Om precies te zijn heb ik deze gehaald: https://nl.aliexpress.com/item//32641372068.html

Heb van me collega's gehoord dat het wel een goede starter is, maar ben benieuwd of iemand hier nog een mening over had / hem zelf heeft gebruikt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Bij Cigabuy een iStick Pico gekocht, voor €18.24! Helaas niet goed opgelet en per ongeluk het vinkje niet weggehaald bij een aankoopsuggestie: ik heb nu een Nitecore D4 erbij (€18.64). Geen slechte deal, maar het is een US-plug... Even een mailtje gestuurd om te proberen het te fixen. Ik hoop dat het lukt om in ieder geval een EU-plug te krijgen. Een extra lader is nooit weg!

Een tijd geleden een Wismec Avatar lader gekocht. LET OP: het is een usb-lader, zonder adapter. Duurt lang met opladen, maar hij heeft mijn HG2 batterijen weer op gelijk niveau gekregen! Mijn RX200 laadde ze niet meer op gelijk niveau op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
JL Koppelle schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:47:
Bij Cigabuy een iStick Pico gekocht, voor €18.24! Helaas niet goed opgelet en per ongeluk het vinkje niet weggehaald bij een aankoopsuggestie: ik heb nu een Nitecore D4 erbij (€18.64). Geen slechte deal, maar het is een US-plug... Even een mailtje gestuurd om te proberen het te fixen. Ik hoop dat het lukt om in ieder geval een EU-plug te krijgen. Een extra lader is nooit weg!
Is toch een gewone C8 connector op die D4?
Gewoon hier lokaal voor 'n euro ofzo een C7 kabel halen, als ze niet willen meewerken.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
dodge_911 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Is toch een gewone C8 connector op die D4?
Gewoon hier lokaal voor 'n euro ofzo een C7 kabel halen, als ze niet willen meewerken.
Oh, dat zou gewoon top zijn! Ik dacht dat het een 110v apparaat zou zijn. Dan hoop ik maar dat ze de order niet kunnen aanpassen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
JL Koppelle schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:06:
[...]

Oh, dat zou gewoon top zijn! Ik dacht dat het een 110v apparaat zou zijn. Dan hoop ik maar dat ze de order niet kunnen aanpassen. :9
http://www.cigabuy.com/au...arger-us-plug-p-8573.html
Input Voltage: AC 100~240V 50/60HZ

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik zou graag beginnen met vapen en me eentje willen aanschaffen.
Momenteel rook ik 1 pakje Bastos om de 2/3 dagen. Ik zou graag een degelijk toestel willen zodat ik er een tijdje zoet mee ben en niet direct wil overschakelen.
Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand misschien interesse in een nieuwe ongebruikte Smok Alien baby beast kit? Mijn vriendin vind hem te groot 😛
PB bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tomski1986 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:00:
Momenteel rook ik 1 pakje Bastos om de 2/3 dagen. Ik zou graag een degelijk toestel willen zodat ik er een tijdje zoet mee ben en niet direct wil overschakelen.
Wat raden jullie me aan?
Joyetech AIO is volgens mij wel een leuk ding :) Is nu ook een box versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
418O2 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

Joyetech AIO is volgens mij wel een leuk ding :) Is nu ook een box versie van.
Ik heb liever een iets krachtigere box mod want ik denk dat zoiets me niet zou bevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tomski1986 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

Ik heb liever een iets krachtigere box mod want ik denk dat zoiets me niet zou bevallen..
Dan moet je gewoon een evic vtc Mini 2 met crius nemen. Heb je gelijk het beste wat er is :) bij elkaar 55 euro op fasttech nu. Wel zelf draaien dan.

Qua premade coils enzo kan ik niks aanraden omdat ik daar niet meer in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:59
[...]

een Eleaf pico met mello 3 tank ?
ideaal voor een beginner, en toch voorzien van alle toeters, bellen en power.
en een ruim assortiment pre-made coils te verkrijgen voor elke vapestijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:18
+1

Kan ik van harte aanbevelen, ik heb hem inmiddels een paar maanden en gebruik hem als mijn main damper terwijl ik hem kocht voor "on the go". Bestel wel meteen originele coils erbij, want degene die er standaard bij zitten wisselen nogal van kwaliteit waardoor je eerste indruk wellicht niet goed is

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
[...]

Dan kan ik je de Wismec Reuleaux RX200S of de WISMEC Reuleaux RX2/3.
De RX200S heeft 3 batterijen, en de RX2/3 kan wisselen tussen 2 en 3 door het batterij klepje te veranderen.

Heb zelf de RX200S en doe 2/3 dagen met mijn batterijen voor ik ze moet opladen en jaag er al gauw 10ML per dag doorheen. 250W en met de update van 2 weken geleden heeft hij een pre-heat functie :D Moet ik zo zelf nog even updaten haha..

Kosten á €39 op gearbest.
WISMEC Reuleaux RX2/3.
http://www.gearbest.com/t...ods/pp_420480.html?wid=21

Wismec Reuleaux RX200S
http://www.gearbest.com/t...ods/pp_376843.html?wid=21

Ik gebruik hem in combinatie met een GeekVape Avocado24 RDTA.

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 04-10-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Hoi allemaal,

Ik was laatst bij Vapr in amsterdam, en werd daar super goed geholpen maar zie dat het online toch wel veel goedkoper is. Normaal ben ik niet zo'n windowshopper maar nu als voorlopig nog arme student...

Die jongen liet me twee soorten vaporizers proberen. De joytech ego aio, en zijn eigen wat duurdere. Die had zo'n grote mod en een grotere opening waarmee je vrij hard moest zuigen zodat het meteen naar je longen ging. Ik vond dat best chill, beter dan bijvoorbeeld de AIO. Hij noemde volgens mij ook twee verschillende manieren van roken, maar ik weet niet meer wat de termen zijn en welke vape beter is voor welke manier.

Nu zie ik op bijvoorbeeld op aliexpress enzo wel verschillende boxmods met een dergelijk grote opening (atomizer als ik het goed heb) maar ik weet niet zeker of dat is wat ik zoek, daarom eerst hier even de vraag of dat een bepaalde naam heeft en of er dan bepaalde modellen/sets zijn die voor mij aan te raden zijn! Het zal mijn eerste vaporizer worden en ik rook nu alleen in het weekend twee of drie pakjes..

Om even wat te laten zien waar ik tot nu toe zoal naar kijk:
https://nl.aliexpress.com...23-4094-a2a8-492e52ca3e39

Aanvullende vraag: Ik lees dat veel mensen hier gewoon gear uit china halen, zijn er ook mensen die geloven dat je dit absoluut niet zou moeten doen ivm schadelijkheid van de gebruikte materialen ed. ?

[ Voor 6% gewijzigd door Dr0ppFTW op 04-10-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Startpost doorgelezen? Daar vind je eigenlijk alle antwoorden op je vragen. Het voorbeeld is een prima kitje voor zowel de starter als de ervaren damper. Maar lees vooral eens dit topic door ... je zal een hoop wijzer gaan worden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

renzo4000 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:02:
Startpost doorgelezen? Daar vind je eigenlijk alle antwoorden op je vragen. Het voorbeeld is een prima kitje voor zowel de starter als de ervaren damper. Maar lees vooral eens dit topic door ... je zal een hoop wijzer gaan worden.
Ja, meerdere keren... Misschien dat ik er overheen lees omdat het zo'n lap tekst is maar ik zie geen stukje over twee soorten roken en de evt daaraan verbonden twee soorten atomizers. Ik volg dit topic al een tijdje maar zal eens verder terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik snap het, maar jouw vragen zijn zodanig dat je die echt gaat terug vinden in dit topic. Maar om je op weg te helpen:

Direct Lung (DL) & Mouth to Lung(MTL) is wat je zoekt. Wat jij kennelijk prettiger vond was DL, direct inhaleren in de longen, itt MTL waarbij je (net zoals een echte sigaret) eerst de damp in de mond neemt. De meeste ex rokers vinden dit de fijnste manier om mee te beginnen (vond ik ook). Nu damp ik meestal DL. Met die Pico icm met de Melo kan je zeker DL'en en in iets mindere mate MTL'en. Dit bereik je door de juiste coils te kiezen en/of de airflow te verstellen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Uiteindelijk via Gearbest na lang twijfelen (al enkele maanden uit- en afstellen) nu de Eleaf iStick Pico TC 75W Mod Kit met een melo III tank besteld. Voor 38 dollar werd hij verzekerd en getracked verstuurd! Om dan toch nog een beetje die aardige gasten van Vapr te sponsoren nadat ze me zo goed hebben geholpen haal ik mijn batterij en liquid wel even bij hen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:08:
Uiteindelijk via Gearbest na lang twijfelen (al enkele maanden uit- en afstellen) nu de Eleaf iStick Pico TC 75W Mod Kit met een melo III tank besteld. Voor 38 dollar werd hij verzekerd en getracked verstuurd! Om dan toch nog een beetje die aardige gasten van Vapr te sponsoren nadat ze me zo goed hebben geholpen haal ik mijn batterij en liquid wel even bij hen!
Lovenswaardig. Maar kijk eens op nkon.nl, is de helft goedkoper voor batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ook wat betreft de batterijen, zorg dat je de juiste authentieke haalt van Samsung, lg of sony... Nkon heeft ze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:08:
Pico is echt DE mod voor beginners op dit moment (heeft een beetje de VTC mini overwonnen). Een waarschuwing wel is dat de Melo (zoals andere al zeiden) meer gericht is op 'direct lung hits' (DL) zoals je dat ook bij een shisha pijp doet of 'stofzuigeren' bij een (pret)sigaret. Een goeie ouwe Just Fog maxi kan je vaak voor enkele euro's vinden en zijn ook goede clearomizers (waar je de coils apart koopt). Deze bootsen sigaret meer na.

Als je wat meer bekend bent met zelf bouwen (100% aanrader, scheelt honderden euro's op jaarbasis zie 'building coils' op youtube), moet je kijken naar de kayfun lite v2 (geen mini of v4 of v5!) of de Rose V2 :) erg fijne tanks waar je wat hoger in de nicotine kan gaan (probeer dat niet bij de melo met 20+ wattage, gaat je keel kapot van).

Btw damp nu bronuts (zie diy or die en chefsflavours) in de kayfun lite v2 (clone) met 6mg en 50/50 base - en man wat is hij heerlijk. Hij is wel lekkerder op 3mg nicotine in een subtank device (zoals the big german - persoonlijke favoriet) of dripper/driptank (avocado 24/tsunami), maar in de kayfun dampt hij ook prima. Ben van 3mg naar 6mg gegaan verder omdat ik teveel aan het dampen was 8)7 20ml per dag bijna weg, was bijna even duur uit als toen ik sigaretten rookte! En dat was exclusief de kosten van de gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Sankara schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Als je wat meer bekend bent met zelf bouwen (100% aanrader, scheelt honderden euro's op jaarbasis zie 'building coils' op youtube), moet je kijken naar de kayfun lite v2 (geen mini of v4 of v5!) of de Rose V2 :) erg fijne tanks waar je wat hoger in de nicotine kan gaan (probeer dat niet bij de melo met 20+ wattage, gaat je keel kapot van).
Waarom geen v3 of v5? Prima atomizers, beter als de oude v2 imho.
De v4 is wel een gedrocht, dat zijn we met elkaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kfl 2?

Afbeeldingslocatie: http://whatyearisit.info/img/what_year_is_it.jpg

http://www.obsnsmoke.com/pro_details.asp?ID=172

Zou die eerder nemen. Op alle vlakken handiger imo

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:28

Mitchell

Ondertitel

Mitch377 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:09:
Ik heb nu toch maar eens een basic kitje gekocht, namelijk de Kangertech SUBVOD met een 4ML tank, ingebouwde accu met 2300mAh en blijkbaar "temperature control" via een of ander draai ding.

Om precies te zijn heb ik deze gehaald: https://nl.aliexpress.com/item//32641372068.html

Heb van me collega's gehoord dat het wel een goede starter is, maar ben benieuwd of iemand hier nog een mening over had / hem zelf heeft gebruikt.
Iemand, niemand, eenmaal, andermaal? :D

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
KFL v2 is en blijft gewoon de beste qua smaak belevenis. De V4 of V5 of mini V3 komen niet in de buurt. Wat jij verder voorstelt is echt volledig het tegenovergestelde van wat de KFL aanbied 8)7 De OBS Ace zit in dezelfde categorie als de Melo (en subtank, big german etc.), dus waarom zou je nog zo een style van apparaat willen kopen?(Diversify your BONDS). De KFL echter, zoals ik zei, hij blijft nummer 1 qua smaak. Dan heb ik het over bakery smaken of tabak smaken en niet fruit smaken. Ik zou dus eerder een goedkope just fog maxi halen, kijken of je de dampmanier fijn vind (tegenover de melo) en dan een KFL v2 of Rose V2 clone kopen via FT als je het fijner vind dan de 'airy' subtank stijl van dampen als de melo/obs etc. Mijn gedachtegang is ook dat je maar 1 tank per style nodig heb:

1, KFL v2 of Rose v2 voor mouth to lung en dus hogere nicotine en lagere wattage
2. The big german/Wotofo serpent/Lemo drop etc. voor hogere wattage/meer damp en lagere nicotine
3. Drippers en driptanks als Avocado/Tsunami (voor thuisgebruik).

Ik zou niet zowel de big german en Griffin/TFV4 etc. etc. in huis halen omdat je vaak toch maar 1 atty zal gebruiken (in mijn geval) en meestal als je een andere flavorprofiel wilt, je toch terug moet gaan naar de KFL of Rose (zoals deadly sin, dat smaakt naar niets in hoge wattage apparaten maar is goddelijk in de KFL, zelfde geldt voor bijna alle tabaksmaken en meeste bakery smaken).

PS. ik zeg dit omdat, na zo een 3+ jaar dampen, ik enorm veel tanks heb die stof aan het happen zijn. Van de subtank tot de griffin tot aqua en silverplay/goliath. Uiteindelijk bleef er maar 2 echt over: Kayfun lite v2 en the big german. Deze kayfun lite v2 heb ik al 2 jaar (!!!!) en gebruik ik nog steeds. Daarnaast gebruik ik zo nu en dan de tsunami 24 (avocado 24 is nu ook stof aan het happen jammer genoeg). Iets aanrader wat een persoon al heeft zou ik dus niet doen, eerder naar de verschillende stijlen van dampen laten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sankara op 05-10-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Sankara schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

KFL v2 is en blijft gewoon de beste qua smaak belevenis. De V4 of V5 of mini V3 komen niet in de buurt. Wat jij verder voorstelt is echt volledig het tegenovergestelde van wat de KFL aanbied 8)7 De OBS Ace zit in dezelfde categorie als de Melo (en subtank, big german etc.), dus waarom zou je nog zo een style van apparaat willen kopen?(Diversify your BONDS). De KFL echter, zoals ik zei, hij blijft nummer 1 qua smaak. Dan heb ik het over bakery smaken of tabak smaken en niet fruit smaken. Ik zou dus eerder een goedkope just fog maxi halen, kijken of je de dampmanier fijn vind (tegenover de melo) en dan een KFL v2 of Rose V2 clone kopen via FT als je het fijner vind dan de 'airy' subtank stijl van dampen als de melo/obs etc. Mijn gedachtegang is ook dat je maar 1 tank per style nodig heb:
Ik heb dat dus wel geprobeerd en vond het in eerste instantie niks. Bij kennissen ook een keer maar ik kon er niet echt van genieten... Daarom was ik ook blij om te horen dat je met de melo ook nog wel MTL kon roken, dan kan ik het nog een paar keer daar op uitproberen en als ik dat dan wil koop ik er een speciaal MTL mondstukje bij.
Sankara schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Btw damp nu bronuts (zie diy or die en chefsflavours) in de kayfun lite v2 (clone) met 6mg en 50/50 base - en man wat is hij heerlijk. Hij is wel lekkerder op 3mg nicotine in een subtank device (zoals the big german - persoonlijke favoriet) of dripper/driptank (avocado 24/tsunami), maar in de kayfun dampt hij ook prima. Ben van 3mg naar 6mg gegaan verder omdat ik teveel aan het dampen was 8)7 20ml per dag bijna weg, was bijna even duur uit als toen ik sigaretten rookte! En dat was exclusief de kosten van de gear.
Ik ga eerst rustig beginnen haha! Ik moet zeggen dat ik het echt bijzonder lastig vind om door de bomen het bos nog te zien op vapegebied. Maar misschien in de toekomst want die coils lijken me best prijzig nog.

Ik ben van plan in eerste instantie één "sigaret" smaak te halen en een wat fruitiger oid smaakje te halen. Op die manier een beetje uitproberen.
Domino schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Lovenswaardig. Maar kijk eens op nkon.nl, is de helft goedkoper voor batterijen.
Die samsungs zie ik bij vapr ook op de website voor een euro duurder (2 voor €11). Die haal ik dan liever bij hen! Maar wel bedankt voor de suggestie want in het vervolg kan het erg handig zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr0ppFTW op 05-10-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Sankara schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
KFL v2 is en blijft gewoon de beste qua smaak belevenis.
Oei, gevaarlijke uitspraak. Dampen is zo persoonlijk, zowel qua smaakbeleving als techniek.

Ik vond de kfl2 helemaal niks. Te weinig lucht en bijzonder weinig smaak tov mijn erl konigin. En da's ook al een oud beestje van meer als twee jaar terug.

De erls zijn nog steeds mijn 'daily drivers', single coil rond de 1 Ω op 20 watt.

Af en toe gebruik ik thuis een limitless, maar dat is meer voor de fun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sankara
Domino schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Oei, gevaarlijke uitspraak. Dampen is zo persoonlijk, zowel qua smaakbeleving als techniek.

Ik vond de kfl2 helemaal niks. Te weinig lucht en bijzonder weinig smaak tov mijn erl konigin. En da's ook al een oud beestje van meer als twee jaar terug.

De erls zijn nog steeds mijn 'daily drivers', single coil rond de 1 Ω op 20 watt.

Af en toe gebruik ik thuis een limitless, maar dat is meer voor de fun.
Het ligt maar aan wat voor flavours je dampt. Erl Konigin is meer bedoelt voor straight to lung terwijl de KFL2 echt een mouth to lung is (vandaar de 'tight draw'). Betekent niet dat je de Erl konigin ook als MTL tank kan gebruiken, alleen vind ik persoonlijk dat het niet helemaal erbij past (teveel air voor MTL). Ik heb beide getest met deadly sin, en het is echt een wereld van verschil in smaak. Maar met bijvoorbeeld pinkman van vampire vape, zal erl konigin weer betere smaak geven (kayfuns en fruitsmaken gaan niet samen). Panty dropper van Good life (heet nu wat anders) smaakt bijvoorbeeld echt heerlijk in de erl konigin, maar proeft zwak in de kayfun. Ik ben echter een grote deadly sin fan, en de kayfun levert dan echt de beste smaakbelevenis. Tabaksmaken proeven in mijn mening dan ook beter in de kayfun dan andere stijl van tanks terwijl fruitsmaken/menthol etc. beter in meer 'luchtige' tanks zijn. Bakery (vind ik) smaken in beide stijls van tanken goed (zoals mothers milk of sugar drizzle), maar wel anders. Sugar drizzle in mijn kayfun smaakt bijvoorbeeld stukken beter dan in mijn big german (die je kan vergelijken als een subtank maar dan tig malen beter).

Over de Melo 2, hoewel je MtL wel kan doen ermee, is het niet hetzelfde als de kayfun of rose. Dat komt omdat hij niet volledig gemaakt is voor puur mouth to lung. Je zal dus eerder hetzelfde ervaren als wanneer je een subtank gebruikt met airflow op een lage stand. Je krijgt dan wel de MtL effect, en de smaak zal sterker zijn (en damp minder), maar het is echt niet hetzelfde als kayfun/taifun/rose etc. Maar smaken en stijlen verschillen natuurlijk. Belangrijkste is natuurlijk wat jij zelf het fijnste vind, vandaar is de beste tip ook om een e-cigaret winkel te bezoeken en zelf uit te testen :) Dat je verder de bomen door het bos niet ziet is ook een beetje de 'fun part' van dampen ;) lekker uittesten, benieuwd zijn naar nieuwe smaken, tanks en mods. Na een tijdje is de fun weg, heb je je keuzes gemaakt in tanks en smaken en zal je vaak toch hetzelfde gaan dampen.

Hier nog enkele super juices:
Tabak = Deadly Sin ( niet helemaal tabak, maar echt een super lekkere smaak) of Ry4 (kan ry4 double van TFA proberen)
Fruit: Thug juice van Mount Baker Vapor (heeft ook menthol) / Pinkman van Vampire vape/ Panty Droppers van Good life of Heisenberg van vampire vape (heeft anijs en menthol)
Bakery: Deadly Sin (tja het is een apart maar heerlijke smaak) / Sugar Drizzle van Cutwood / Muffin man / Rosky - Rhodonites - Bronuts van Diy or Die (te koop bij chefs flavours).

Hierboven zijn in principe mijn favorite juices, daarnaast damp ik mothers milk clone erg veel. Enorm lekker en aardig goedkoop om te maken (is wel DIY).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik damp tegenwoordig alles DIY. Buiten de voorraad glv en nikoticket die ik nog heb staan om op te maken dan.

Melon Boba en Panty Dropper zijn favoriet bij glv, bij nocoticket CLS, Frenilla en Wakonda.
Maar dit blijft mijn favoriete recept, en zit ook 80% van de tijd in de erl:
  • 1% Cream Fresh (FA)
  • 2% Madagascar (Vanilla Classic) (FA)
  • 1% Marshmallow (FA)
  • 1% Vienna Cream (FA)
Voor een twist kun je de 'vienna cream' vervangen voor 'catalan cream'.

[ Voor 7% gewijzigd door Domino op 05-10-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 27-09 20:31

Dhrax

Prog Lord

Tomski1986 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:00:
Wat raden jullie me aan?
Een goede boxmod met een degelijke clearomizer (Aspire oid) met pre-made coils. Zelf heb ik een Joyetec eVic Mini + Aspire Nautilus Mini.

Dit gebruik ik al een jaar en het bevalt uitstekend. Buiten het feit dat je alles om de week even goed moet schoonmaken en de coil vervangen, heb je hier totaal geen werk mee.

Als je liever zelf wilt prutsen met coils draaien dan zijn er goede alternatieven. Persoonlijk geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Dhrax schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Een goede boxmod met een degelijke clearomizer (Aspire oid) met pre-made coils. Zelf heb ik een Joyetec eVic Mini + Aspire Nautilus Mini.

Dit gebruik ik al een jaar en het bevalt uitstekend. Buiten het feit dat je alles om de week even goed moet schoonmaken en de coil vervangen, heb je hier totaal geen werk mee.

Als je liever zelf wilt prutsen met coils draaien dan zijn er goede alternatieven. Persoonlijk geen ervaring mee :)
Ik heb me nu op aanraden van een vriend de Joytech Cuboid + Aspire Cleito aangeschaft. Denk wel dat ik hier goed mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Domino schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:48:
Ik damp tegenwoordig alles DIY. Buiten de voorraad glv en nikoticket die ik nog heb staan om op te maken dan.

Melon Boba en Panty Dropper zijn favoriet bij glv, bij nocoticket CLS, Frenilla en Wakonda.
Maar dit blijft mijn favoriete recept, en zit ook 80% van de tijd in de erl:
  • 1% Cream Fresh (FA)
  • 2% Madagascar (Vanilla Classic) (FA)
  • 1% Marshmallow (FA)
  • 1% Vienna Cream (FA)
Voor een twist kun je de 'vienna cream' vervangen voor 'catalan cream'.
hmm niet een dure recept, alleen FA is niet makkelijk te krijgen in nederland (savevape heeft wat geloof ik). Hoe zou je de smaak van de recept omschrijving? Richting vanilla room ijs?
Tomski1986 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:05:
[...]

Ik heb me nu op aanraden van een vriend de Joytech Cuboid + Aspire Cleito aangeschaft. Denk wel dat ik hier goed mee ben.
Welke Cuboid bedoel je? De 'grote' Cuboid is niet aan te raden - heeft een grote failure percentage. Komt bij één e-sigaret winkel die ik ken constant terug. Liever de pico / VTC of anders de RX200(-S) :) Vooral de Pico is gewoon een onwijs gaaf/compleet ding voor beginners. De AIO zou ook een optie zijn, hoewel ik daar geen fan van bent (gezien je niet van atomizer kan veranderen).

[ Voor 28% gewijzigd door Sankara op 05-10-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Gaat richting een mooie volle vanille vla. Ik haal de flavourart altijd bij e-dym in polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Sankara schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:03:
[...]

hmm niet een dure recept, alleen FA is niet makkelijk te krijgen in nederland (savevape heeft wat geloof ik). Hoe zou je de smaak van de recept omschrijving? Richting vanilla room ijs?

[...]

Welke Cuboid bedoel je? De 'grote' Cuboid is niet aan te raden - heeft een grote failure percentage. Komt bij één e-sigaret winkel die ik ken constant terug. Liever de pico / VTC of anders de RX200(-S) :) Vooral de Pico is gewoon een onwijs gaaf/compleet ding voor beginners. De AIO zou ook een optie zijn, hoewel ik daar geen fan van bent (gezien je niet van atomizer kan veranderen).
Ik heb nochtans tal van reviews gelezen - niets negatiefs, alleen maar positiefs - en heb dus mijn keuze voor de Cuboid gemaakt. (De 150W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Cuboid is prima, op de wat zwakke en korte 510 na. Maar daar hebben alle joyetech producten last van.

Enige echt nadeel is dat ie nogal zwaar is voor een dual 18650. De rx200(s) is lichter met notabene drie 18650 batterijen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Tomski1986 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:23:
[...]

Ik heb nochtans tal van reviews gelezen - niets negatiefs, alleen maar positiefs - en heb dus mijn keuze voor de Cuboid gemaakt. (De 150W)
Sorry, ik had het even verkeerd gelezen (dacht dat je een vriend zou aanraden). Het is natuurlijk super dat je er blij mee bent en zolang hij doet wat hij hoort te doen, is er natuurlijk geen probleem. Om het wat in perspectief te houden, dezelfde winkel heeft ook enorm veel subtanks terug gekregen omdat ze lekte (met premade coils), terwijl mijne subtank daar nooit last van heeft gehad (wel dryhits met de RBA deck, maar dat is een ander verhaal). Met veel vapegear is het toch een beetje de lotto spelen - vooral als het uit China komt. Ook mijn avocado 24 bijv. kwam gebroken binnen (juice valve kon niet dicht omdat de insulator stuk was en het blokkeerde). Laten we inderdaad er positief over zijn ;) Geniet van je mooie apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undy
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:11
Liber8 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:22:
Goedemorgen Vapers,

Hallo Liber8, ik ben op die website aan het zoeken geweest naar de 100mg/ml nicotine base. Ik zie hem helaas niet. Kun je een link plaatsen naar dat artikel? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
De enige shop die nog 100mg in het assortiment heeft, binnen europa, is naar mijn weten happyjuice.

Maar met de prijzen die ze tegenwoordig rekenen (€25 voor 100ml) ben je beter af met een liter 48mg bunkerbase bij bijvoorbeeld savevape of hisvape. Toen ik nog nicotine base kocht bij happyjuice was het €13.95 per 100ml. Dat was voordelig, nu niet meer.

Effe snel rekenen.

esmokingspain: (100mg * 50ml) / €8 = 625. savevape: (48mg * 1000ml) / €65 = ~738. happyjuice: (100mg * 100ml) / €25 = 400.

Bij savevape krijg je dus de meeste milligrammen nicotine per bestede euro.

* er is een kortingscode actief voor savevape, bekend op dampforum.nu.
Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.