Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Beste Dampers & Vapers,

Omdat mijn bestelling:
- MOD:Joyetech eVic VTC Dual 75W TC VW APV
- Atomizer: Joyetech Ultimo RTA

nog op pre-order staat heb ik genoeg tijd om me te verdiepen in het maken van liquids Volgens mij ben ik voor meer informatie hierover aan het juiste adres.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de liquids van One Hit Wonder, deze hebben een verhouding van 80VG/20PG. Ik wil dan ook een basis maken wat in de buurt komt van deze waarden. 80/20 of 70/30.

Heeft iemand een goedkope site voor mij waar je niet meteen liters VG en PG hoeft te bestellen.? Of is er een basis die deze verhouding heeft, 1 liter 80VG/20PG bijvoorbeeld. Heb al een aantal links uit voorgaande berichten bekeken maar zie enkel 1 liter VG en 1 liter PG.

Wanneer de basis duidelijk is ben ik natuurlijk opzoek naar de aroma's en de Nicotine. 3MG nicotine is voor mij voldoende.

Ik ben niet van plan om meteen 10 verschillende aroma's te bestellen om te mixen. Als ik deze zou willen maken : http://e-liquid-recipes.c...an+clone%2529+by+chris724

Waar kan ik de aroma's het goedkoopst krijgen en wat zal 30ML aan Neapolitan ice cream mij gaan kosten, incl base.?

Ik zie FA en TPA staan in het recept, kan iemand mij uitleggen waar dit voor staat.?

Alvast bedankt voor de info _/-\o_

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

mindcre8r schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:05:
De Pico bevalt prima met de Melo3.
Heb er Square Drops in, had 3 smaken : meloen / Apple - drop / en Malibu

De apple is t lekkerste vind ik, ik hoor veel goeds over one hit wonder, maar die zijn duur / grootverpakkingen.

Ik weet niet zo goed wat mensen nou steeds zeggen over subohmen.
Toen ik m aanzette stond ie op 30 watt, nou toen meurde die shit naar verbrande derrie.

Heb m teruggeschroefd naar 0.26ohm 2.25v 19.5w.

Nu kan ik een flinke lung hit (? je longen gelijk volzuigen) nemen met een goede smaak, grote wolken lukt dan.
Die verbrande derrie die je proeft is een dry hit. Dit betekent dat het katoen niet verzadigd (genoeg) is en het verbrandt. Heb je de coil wel 'geprimed' voordat je begon met dampen? Dat houdt in dat je alvast wat vloeistof op de coil doet voordat je hem in de tank hangt/de tank vult zodat je eerder kunt dampen. Als je met een nieuwe coil in je tank gelijk een hit neemt, heeft het katoen de liquid nog niet opgenomen en verbrandt het idd.
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:27:
Ik zie FA en TPA staan in het recept, kan iemand mij uitleggen waar dit voor staat.?

De rest weet ik zo snel niet, maar die afkortingen zijn de merken. FA = FlavourArt en TPA=The Perfumers Apprentice :) Had je ook achter kunnen komen door met je muis de hoveren boven de naam van de smaak ;)

[ Voor 105% gewijzigd door Krentenbol op 22-08-2016 15:32 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Krentenbol schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:27:

[...]

De rest weet ik zo snel niet, maar die afkortingen zijn de merken. FA = FlavourArt en TPA=The Perfumers Apprentice :) Had je ook achter kunnen komen door met je muis de hoveren boven de naam van de smaak ;)
Oeps haha, had het kunnen weten. Maar bedankt :) FA heb ik in het verleden altijd gebruikt. Was te krijgen bij de benzinepomp om de hoek :) Dit was 2 jaar geleden, mijn kangertech begon te lekken en veel liquid kwam naar boven in de mond. Toen gestopt met dampen, nu de cig. alsmaar duurder worden en het uit de mond stinken (vriendin is niet roker) wil ik er toch weer aan beginnen :D

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Krentenbol schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Die verbrande derrie die je proeft is een dry hit. Dit betekent dat het katoen niet verzadigd (genoeg) is en het verbrandt. Heb je de coil wel 'geprimed' voordat je begon met dampen? Dat houdt in dat je alvast wat vloeistof op de coil doet voordat je hem in de tank hangt/de tank vult zodat je eerder kunt dampen. Als je met een nieuwe coil in je tank gelijk een hit neemt, heeft het katoen de liquid nog niet opgenomen en verbrandt het idd.

[...]

inweken? :o heerlijk om weer eens een n00b te zijn.

leg eens uit.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
mindcre8r schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

inweken? :o heerlijk om weer eens een n00b te zijn.

leg eens uit.
Je Coils + Wick natmaken met je liquid. Daarna je tank erop en vullen. Zonder dat je hem aanzet een paar keer zuigen zodat de vloeistof wat sneller in je wick gaat. Dan pas aanzetten en verhitten/fire..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Oeps haha, had het kunnen weten. Maar bedankt :) FA heb ik in het verleden altijd gebruikt. Was te krijgen bij de benzinepomp om de hoek :) Dit was 2 jaar geleden, mijn kangertech begon te lekken en veel liquid kwam naar boven in de mond. Toen gestopt met dampen, nu de cig. alsmaar duurder worden en het uit de mond stinken (vriendin is niet roker) wil ik er toch weer aan beginnen :D
Geen probleem. Mijn Subtank lekt ook telkens nu ik de verticale coils gebruikt. Eerst niks aan de hand en daarna zeikt het eruit. Erg jammer :N
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

Je Coils + Wick natmaken met je liquid. Daarna je tank erop en vullen. Zonder dat je hem aanzet een paar keer zuigen zodat de vloeistof wat sneller in je wick gaat. Dan pas aanzetten en verhitten/fire..
Precies dat ja :) Kans bestaat dat als je hem nu op een hoger wattage zet, hij gewoon goed smaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:27:
Beste Dampers & Vapers,

Omdat mijn bestelling:
- MOD:Joyetech eVic VTC Dual 75W TC VW APV
- Atomizer: Joyetech Ultimo RTA

nog op pre-order staat heb ik genoeg tijd om me te verdiepen in het maken van liquids Volgens mij ben ik voor meer informatie hierover aan het juiste adres.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de liquids van One Hit Wonder, deze hebben een verhouding van 80VG/20PG. Ik wil dan ook een basis maken wat in de buurt komt van deze waarden. 80/20 of 70/30.

Heeft iemand een goedkope site voor mij waar je niet meteen liters VG en PG hoeft te bestellen.? Of is er een basis die deze verhouding heeft, 1 liter 80VG/20PG bijvoorbeeld. Heb al een aantal links uit voorgaande berichten bekeken maar zie enkel 1 liter VG en 1 liter PG.

Wanneer de basis duidelijk is ben ik natuurlijk opzoek naar de aroma's en de Nicotine. 3MG nicotine is voor mij voldoende.

Ik ben niet van plan om meteen 10 verschillende aroma's te bestellen om te mixen. Als ik deze zou willen maken : http://e-liquid-recipes.c...an+clone%2529+by+chris724

Waar kan ik de aroma's het goedkoopst krijgen en wat zal 30ML aan Neapolitan ice cream mij gaan kosten, incl base.?

OHW is voornamelijk zoet, mierzoet. Dat zie je ook gelijk aan de 1.5% sucralose, bovenop de al zoetige smaken van aardbei, choco en vanilla swirl.

Kant en klare base haal je bijvoorbeeld bij savevape: http://www.savevape.nl/en/base/base-aurora-70-30/
Aroma kun je daar ook bestellen, maar e-dym is vele malen goedkoper.

Nu is de minimale hoeveelheid aroma altijd 10ml (uitgezonderd test eppies), dus je houd een flinke hoeveelheid aroma over. Ik denk dat je beter uit bent met dit recept: http://e-liquid-recipes.c...+by+%255BENYAWREKLAW%255D

Als ik het recept invoer rolt er €1.45 uit per 30 ml. Maar ik koop alles groot in, dus waarschijnlijk kom je veel hoger uit. Met name je base hakt er aardig in, die zit al op een €1,50 per 30 ml (6 mg/ml, dat dan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Klopt, ik ben al een beetje aan het zoeken naar 48MG PG in klein formaat. Gezien ik meer VG nodig zal hebben.

De link die jij gaf heeft als recept als ik het goed zie pure nicotine.? Waar ze los PG en VG toevoegen.

Ik ga er van uit dat ik meestal 30ML zal maken met een nicotine gehalte van 3/4/5 MG. Dan kom ik uit op een 48MG 100%PG als ik de verhouding 70/30 wil behouden. Klopt dit..?

Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:23:
Klopt, ik ben al een beetje aan het zoeken naar 48MG PG in klein formaat. Gezien ik meer VG nodig zal hebben.

De link die jij gaf heeft als recept als ik het goed zie pure nicotine.? Waar ze los PG en VG toevoegen.

Ik ga er van uit dat ik meestal 30ML zal maken met een nicotine gehalte van 3/4/5 MG. Dan kom ik uit op een 48MG 100%PG als ik de verhouding 70/30 wil behouden. Klopt dit..?

Mag je je eigen liquids zomaar verkopen of krijg je dan te maken met de voedsel en waren aut?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
mindcre8r schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Mag je je eigen liquids zomaar verkopen of krijg je dan te maken met de voedsel en waren aut?
Zo onderling op tweakers zou het niks uitmaken. Website + kvk en de liquids een iets andere naam geven moet volgens mij gaan problemen opleveren. Of het de moeite waard is is een tweede..

Denk dat je onder de mede tweakers wel een grote kans hebt om een zelf gebrouwen 30ML liquid voor een gunstige prijs te kunnen bemachtigen. Gezien ze vaak in bulk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:23:

Nee, pure nicotine is gevaarlijk spul. Je gebruikt het uitsluitend in verdunde vorm. Pure nicotine heeft een concentratie van 990~999 mg/ml, de meest verkochte concentraties zijn 48, 72 en 100 mg/ml.

Deze waarde voer je dan ook zelf in op de website van elr, en of de nicotine in PG of VG opgelost is.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4to786jjp/elr_1.png

[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 22-08-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Nee, pure nicotine is een gevaarlijk spul. Je gebruikt het uitsluitend verdund, pure nicotine heeft een concentratie van 990~999 mg/ml. Meest verkochte concentraties zijn 48, 72 en 100 mg/ml.

Deze waarde voer je dan ook zelf in op de website van elr, en op de nicotine in PG of VG opgelost is.
Klopt, maar de beredenering die ik nu in mijn hoofd heb over de 48MG nicotine 100% PG zou ik altijd op 20PG/80VG uitkomen.?

Ik snap dit stukje niet echt:

Nicotine juice 100 mg (100% VG)
0.9
1.13
3

PG dilutant
2.85
2.96
9.5

VG dilutant
21.6
27.24
72

Hier word niet omschreven waar die 3MG nicotine vandaan komt. Ik zie nu 2x VG staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ja, je heb in het voorbeeld VG met nicotine en VG zonder nicotine.

De eerste (0.9 ml) is alleen voor de nicotine. 0.9*100= 90 mg nicotine.
Verdeeld over 30 ml geeft dat 3 mg/ml.

De tweede is pure VG, in dit geval 21.6 ml. Tel daar de 0.9 ml bij op en je zit op 75% VG (de mix in het voorbeeld is 25/75).

Met een 48 mg/ml base kom je inderdaad op max 22/78. Je heb namelijk 1.88 ml base nodig en 4.65 ml aroma. Dat is je PG basis. De rest aanvullen met pure VG en je zit op grofweg 20/80.

[ Voor 23% gewijzigd door Domino op 22-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:39:
Ja, je heb in het voorbeeld VG met nicotine en VG zonder nicotine.

De eerste (0.9 ml) is alleen voor de nicotine. 0.9*100= 90 mg nicotine.
Verdeeld over 30 ml geeft dat 3 mg/ml.

De tweede is pure VG, in dit geval 21.6 ml. Tel daar de 0.9 ml bij op en je zit op 75% VG (de mix in het voorbeeld is 25/75).
Ah ok, bedankt _/-\o_

Waarom zou je VG met en zonder in huis willen hebben. Kun je mij adviseren hoe ik het goedkoopst uit ben en wat het makkelijkst is qua verhoudingen om op ~70VG/30PG uit te komen.?

Ik heb nu op een NL webshop 100MG nicotine, 50ML inhoud, PG.
Dan kom ik uit op deze berekening:

Nicotine juice 100 mg (100% PG)
1.2
1.24
4

PG dilutant
7.8
8.09
26

VG dilutant
21
26.49
70

Total base
30
35.82
100

Totals
30
35.82
100

Strength: 4 mg
PG/VG-ratio: 30/70
Flavor total: 0 ml (0%)

Dan moet ik naast die 50ML PG met 100MG nicotine ook nog 50ML PG met 0MG nicotine aanschaffen.?

EDIT: Ah ik lees het toegevoegde stukje in je reactie. Bovenstaande manier lijkt mij omslachtig.

Dan zou ik aan deze 2 voldoende hebben volgens mij:
Insane Tm INSANE BASE PG 48mg
Save Vape INSANE BASE VG 1L

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 22-08-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Wat je niet moet vergeten is dat de meeste aroma's PG based zijn. Als je dus 20% aroma mixt op je base en je base is 70/30, dan kom je uiteindelijk op een lager percentage VG uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
418O2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
Wat je niet moet vergeten is dat de meeste aroma's PG based zijn. Als je dus 20% aroma mixt op je base en je base is 70/30, dan kom je uiteindelijk op een lager percentage VG uit.
Volgens de calc. klopt het gewoon: http://e-liquid-recipes.c...an+clone%2529+by+chris724

Zolang je elke mix uitrekent met deze tool kun je toch altijd op 70/30 uitkomen.? Ookal zijn de aroma's PG based.? Of heb ik het nu helemaal verkeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 22-08-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

Volgens de calc. klopt het gewoon: http://e-liquid-recipes.c...an+clone%2529+by+chris724

Zolang je elke mix uitrekent met deze tool kun je toch altijd op 70/30 uitkomen.? Ookal zijn de aroma's PG based.? Of heb ik het nu helemaal verkeerd
Klopt. Totdat je meer als 30% nicotine base en aroma nodig hebt. Dat heb je meestal bij lage concentraties, zoals het in nederland maximale toegestane 20 mg/ml.

Ik heb nicotine in PG. En daarbij pure PG en VG. Dan kan ik elke mix maken welke gevraagd word. Heb van het weekend nog een 60/40 PG/VG mix gemaakt. Dat lukt niet zonder pure PG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Klopt. Totdat je meer als 30% nicotine base en aroma nodig hebt. Dat heb je meestal bij lage concentraties, zoals het in nederland maximale toegestane 20 mg/ml.

Ik heb nicotine in PG. En daarbij pure PG en VG. Dan kan ik elke mix maken welke gevraagd word. Heb van het weekend nog een 60/40 PG/VG mix gemaakt. Dat lukt niet zonder pure PG.
Ik ben dus hiermee veel goedkoper uit:
http://www.savevape.nl/en...e-base-3mg-60vg-40pg.html

Is dan wel 60/40, weet niet of dit heel veel anders is als 70/30..
Als ik die base zou bestellen hoef ik alleen aroma's er aan toe te voegen.? Veranderd de verhoudingen na het toevoegen van de aroma's.?

EDIT: Kun of weet jij een site waar ze wel de 70/30 verhouding kant en klaar hebben.? Mag ook buitenland zijn mits goed te bestellen/verzending.

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 22-08-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:30:
[...]

Als ik die base zou bestellen hoef ik alleen aroma's er aan toe te voegen.? Veranderd de verhoudingen na het toevoegen van de aroma's.?

EDIT: Kun of weet jij een site waar ze wel de 70/30 verhouding kant en klaar hebben.? Mag ook buitenland zijn mits goed te bestellen/verzending.
https://www.avoria-liquid...liquid-basen-3mg/ml?c=117

dit kost de helft (17.50 per liter). Wel iets meer verzendkosten, maar dan kan het alsnog wel uit. Ze hebben 75/25

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 22-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:30:
[...]

De verhouding veranderd inderdaad, je voegt aroma op PG basis toe. Niet dat je daar heel veel van merkt overigens. Daarvoor is het verschil te klein. Je verhouding trekt iets meer naar 50/50.

Je nicotine percentage zakt ook iets.

En uiteindelijk is bulk altijd goedkoper. Met 100 ml aan 48 base maak je 1,6 liter base op 3 mg/ml. Moet je alleen los PG en VG hebben natuurlijk.

Voordat je het in de gaten hebt staat de post aan de deur met een 'flesje' VG 😂

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/a0v1fk.jpg

25 liter mocht je je het afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

De verhouding veranderd inderdaad, je voegt aroma op PG basis toe. Niet dat je daar heel veel van merkt overigens. Daarvoor is het verschil te klein. Je verhouding trekt iets meer naar 50/50.

Je nicotine percentage zakt ook iets.

En uiteindelijk is bulk altijd goedkoper. Met 100 ml aan 48 base maak je 1,6 liter base op 3 mg/ml. Moet je alleen los PG en VG hebben natuurlijk.

Voordat je het in de gaten hebt staat de post aan de deur met een 'flesje' VG 😂

[afbeelding]

25 liter mocht je je het afvragen.
Ziet er goed uit >:)

Als ik bijvoorbeeld deze liquid wil maken: http://e-liquid-recipes.c...Mother%2527s+Unicorn+Milk

Deze heeft een 50/50 houding. Ik heb een 75/25 kan en klare base gekocht, kan ik dit recept dan gewoon daarmee maken.? Of moet ik echt het recept volgen en een verhouding van 50/50 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

Als ik bijvoorbeeld deze liquid wil maken: http://e-liquid-recipes.c...Mother%2527s+Unicorn+Milk
Deze heeft een 50/50 houding. Ik heb een 75/25 kan en klare base gekocht, kan ik dit recept dan gewoon daarmee maken.? Of moet ik echt het recept volgen en een verhouding van 50/50 gebruiken.
Maakt weinig uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

Nee maakt vrij weinig uit. Ik heb nooit verschil gemerkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Wat ik las bij de reviews van dit recept is dat wanneer je VG percentage hoger is je bepaalde smaken/aroma's sterker zijn en gaan overheersen. Kan dit zo zijn.?
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Als de verhouding niet uitmaakt, zou domino niet zeggen dat ik met een PG 48MG 100% niet alles kan maken.. Wie o wie heeft gelijk haha.

Ah een reactie van de meneer in kwestie. Het maakt dus niet veel uit zeg je..
Die verhouding is gewoon persoonsgebonden en heeft niets met het recept te maken.

Ik ben nieuw in de DIY wereld en zal gewoon de 3 onderdelen los bestellen zodat ik mijn sweet spot kan vinden qua verhouding. Zo kan ik wanneer nodig ook het recept volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:59:
[...]

Wat ik las bij de reviews van dit recept is dat wanneer je VG percentage hoger is je bepaalde smaken/aroma's sterker zijn en gaan overheersen. Kan dit zo zijn.?

[...]
Dat kan, maar dat kan je bijmixen. Wat je sowieso niet moet vergeten is dat de ene smaak sneller rijpt dan de ander. Een liquid kan na drie dagen steepen heel anders smaken dan na twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:59:
[...]

[...]

Als de verhouding niet uitmaakt, zou domino niet zeggen dat ik met een PG 48MG 100% niet alles kan maken.. Wie o wie heeft gelijk haha.

Ah een reactie van de meneer in kwestie. Het maakt dus niet veel uit zeg je..
Die verhouding is gewoon persoonsgebonden en heeft niets met het recept te maken.

Ik ben nieuw in de DIY wereld en zal gewoon de 3 onderdelen los bestellen zodat ik mijn sweet spot kan vinden qua verhouding. Zo kan ik wanneer nodig ook het recept volgen..
Juist dat dus. Allemaal persoonlijke voorkeur. PG geeft je de 'throathit', baast de nicotine uiteraard. En daar hou ik niet van.

Als je grote wolken wil moet je trouwens voor een hoog VG gehalte gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Bedankt voor de info mannen :D
Nu opzoek naar goedkope PG/VG en PG 100MG nicotine.

Is dat ergens goedkoop op een nederlandse website te bestellen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
In Nederland is nicotine houdende vloeistof van meer als 20 mg/ml en in een verpakking (fles) van meer als 10 ml verboden door de amvb.

Je zult dus naar het buitenland moeten kijken. Base in Duitsland is bijvoorbeeld 48 mg/ml (max). Ik heb nog een adresje in estland voor 100mg/ml, happyjuice.com, maar die is ook niet echt goedkoop meer.

Heb er destijds €15 per 100ml betaald, nu is de prijs €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:46:
In Nederland is nicotine houdende vloeistof van meer als 20 mg/ml en in een verpakking (fles) van meer als 10 ml verboden door de amvb.

Je zult dus naar het buitenland moeten kijken. Base in Duitsland is bijvoorbeeld 48 mg/ml (max). Ik heb nog een adresje in estland voor 100mg/ml, happyjuice.com, maar die is ook niet echt goedkoop meer.

Heb er destijds €15 per 100ml betaald, nu is de prijs €25.
Hmm heb hier een NL website die PG 50ML tot 1 Ltr met nicotine basis 100MG levert..
50ML met 100MG voor 9,68€ Is duur zeker?

Ik denk dat ik gewoon die VG75/PG25 bestel uit duitsland. Heb familie daar wonen en die komen aankomend weekend. 1 Liter kost me dan 22€.

Dit ga je niet halen wanneer je alles los besteld + bijkomende verzendkosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Liber8 op 22-08-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Sja. Wat is duur?

Van 50 ml op 100mg/ml maak je ruim 1.6 liter juice op 3 mg/ml. Maar je hebt inderdaad nog bijkomende kosten voor de VG, PG en aroma's.

Ik ben ook begonnen met 6 mg 50/50 en wat VG. Maar dat was maar een beetje behelpen achteraf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:06
Heb me net een Lemo 3 besteld bij fasttech. Dit is mijn eerste rta.
Heb deze gekozen omdat op mijn pico maximum een atomizer van 23 mm past en nog niet meteen ook een andere mod wou kopen, kan er ook nog de voorraad coils van mijn melo in gebruiken.

de meeste reviews die ik online gezien heb zijn wel positief. zijn er hier nog mensen die de lemo gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
justmike schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:36:
Heb me net een Lemo 3 besteld bij fasttech. Dit is mijn eerste rta.
Heb deze gekozen omdat op mijn pico maximum een atomizer van 23 mm past en nog niet meteen ook een andere mod wou kopen, kan er ook nog de voorraad coils van mijn melo in gebruiken.

de meeste reviews die ik online gezien heb zijn wel positief. zijn er hier nog mensen die de lemo gebruiken ?
Ik zou zelf deze graag eens proberen: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356752.html
Geekvape Avocado 24 RDTA Atomizer, nu in flash sale bij gearbest voor € 20,-

Lemo 3 wel eens voorbij zien komen, nog geen reviews van gezien, sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Mijn order is de deur uit.. :D

WISMEC Reuleaux RX200S 200W TC Box Mod
Geekvape Avocado 24 RDTA Atomizer
Coils:
6pcs 0.36ohm Quad coil ( 28ga x 4 )
6pcs 0.36ohm Flat Twisted coil ( 0.2 x 0.8 x 2 )
6pcs 0.36ohm Tiger coil ( 26ga + 0.2 x 0.8 ) 
6pcs 0.45ohm Fused Clapton coil ( 28ga x 2 + 32ga )
6pcs 0.45ohm Mix Twisted coil ( 0.2 x 0.8 + 26ga )
6pcs 0.45ohm Alien coil ( 0.3 x 0.8 + 32ga )
6pcs 0.5ohm Clapton coil ( 24ga + 32ga )
6pcs 0.5ohm Hive coil ( (30ga + 30ga) x 2 )
LG HG2 3000mAh 18650 Li-ion Battery

Alles bij GearBest gekocht tijdens de flash sale.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf de Justfog Q16 kit besteld, ivm de verstelbare luchtstroom en 8 standen voltage en twee coils.
30 euro is dan wel ok.
Heb nu nog een simpele eGo pen, doet het ook wel maar de damp is niet veel en wordt snel te warm.
Gebruik het voor CBD en gewone nicotine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Soldaatje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:27:
Ik heb zelf de Justfog Q16 kit besteld, ivm de verstelbare luchtstroom en 8 standen voltage en twee coils.
30 euro is dan wel ok.
Heb nu nog een simpele eGo pen, doet het ook wel maar de damp is niet veel en wordt snel te warm.
Gebruik het voor CBD en gewone nicotine.
Dan zou ik als ik jou was even op gearbest rondneuzen. Aardig wat aanbiedingen in VW/WW mod's..
De mod die ik besteld heb is nu 37,50..

Dit is de laatste dag voor deze flash sales.. Bij Banggood heb ik de NITECORE Intellicharger I4 NEW Version besteld voor € 18, had zelf nog wat punten van vorige bestellingen en betaal nu € 16..

4 LG HG2 batterijen betaal je €17 voor bij GB.

Dit alles zal jou dampervaring tav de ego pen enorm verbeteren. Je gaat dan van een beginners/starter set naar een VW/VV mod. Ik weet niet hoevaak je hem gebruikt (dagelijks of aantal x per week).

Als je meer info wil of vragene hebt stuur maar een PB.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En bedankt hé. Nu heb ik ook dingen besteld dankzij jou :+ De GeekVape Avocado 24, prebuilt coils en een Kamry K1000 plus. Ik wilde namelijk al heel lang een pijpmod, maar heb het af weten te houden omdat ik telkens niet iets vond wat betaalbaar was en er 'echt' als een pijp uitzag. Nu toch maar gedaan dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Krentenbol schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:09:
En bedankt hé. Nu heb ik ook dingen besteld dankzij jou :+ De GeekVape Avocado 24, prebuilt coils en een Kamry K1000 plus. Ik wilde namelijk al heel lang een pijpmod, maar heb het af weten te houden omdat ik telkens niet iets vond wat betaalbaar was en er 'echt' als een pijp uitzag. Nu toch maar gedaan dus :+
Haha >:) Excuses..
Zie alleen maar goede reviews over de avocado 24, het wicken komt alleen wel aardig secuur. Maar daar zijn genoeg video's over te vinden. Paar jaar terug zelf altijd zitten klooien met de coils, voor deze prijs wil ik er wel een paar proberen, vandaar dat ik heb gekozen voor een setje van 8 verschillende. Waarschijnlijk zal ik toch voor de alien of clapton gaan. Voor nog geen €5 48coils mag ik niet klagen.

EDIT: En heb persoonlijk meer vertrouwen in de aftersale (wanneer nodig) van GB dan van FastTech.
Heb 2 tickets geopend met een vraag op fasttech, en krijg 2 keer antwoord op iets waar ik niet om vroeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Liber8 op 23-08-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Liber8 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Haha >:) Excuses..
Zie alleen maar goede reviews over de avocado 24, het wicken komt alleen wel aardig secuur. Maar daar zijn genoeg video's over te vinden. Paar jaar terug zelf altijd zitten klooien met de coils, voor deze prijs wil ik er wel een paar proberen, vandaar dat ik heb gekozen voor een setje van 8 verschillende. Waarschijnlijk zal ik toch voor de alien of clapton gaan. Voor nog geen €5 48coils mag ik niet klagen.

EDIT: En heb persoonlijk meer vertrouwen in de aftersale (wanneer nodig) van GB dan van FastTech.
Heb 2 tickets geopend met een vraag op fasttech, en krijg 2 keer antwoord op iets waar ik niet om vroeg.
Ik heb het grotere pakket kant en klare coils besteld. Ik blijf dat doen onder het mom van "dan kan ik weer even vooruit", terwijl ik weet dat ik nieuw spul blijf kopen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Vandaag voor de eerste keer een juice met hoog vg gehalte gedampt, 70/30.
Normaal gebruik ik altijd 50/50. Is het normaal dat dit zo'n droog gevoel in de keel achterlaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
justmike schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:35:
Vandaag voor de eerste keer een juice met hoog vg gehalte gedampt, 70/30.
Normaal gebruik ik altijd 50/50. Is het normaal dat dit zo'n droog gevoel in de keel achterlaat ?
Geen idee, zelf nog niet met zo'n hoog VG gehalte gedampt. Kan aan meerdere dingen liggen.
Gebruik van de soort coil, cotton, wattage, ohm.. Ik lees wel dat niet alle atomizers geschikt zijn voor een liquid met een hoog VG gehalte.

EDIT: Heb wat info gevonden met mogelijke oorzaken:
Here are things that can cause what you describe:
  • Nicotine, more nic means more irritation.
  • Old dirty coils. When coils get gunked up with burnt juice, it tastes bad.
  • Too high a voltage. If you're scorching juice rather than just vapourizing it, it's gonna be harsh. I'm sensitive to this where glycerine is concerned.
  • Inadequate wicking. This happens when juice doesn't flow through the wicks to the coils fast enough, causing scorching and irritation/bad taste.
  • PG affects some people this way. Personally, I seem to be very tolerant of PG, but some people get irritation from any ratio using it.
  • Flavourings. Some flavours can be irritant. Some more than others depending on the person. Some are more easily scorched by too high a voltage, too (going back to point 3). Some flavourings gunk up coils much faster than others, which leads back to point 2.
  • Sweeteners. Some juice has added sweeteners like sucralose, stevia, or others. These gunk up coils fast and burn, causing irritation and bad taste.
  • Dehydration. Gotta drink more when vaping, common sense for most people.
En deze:
  • It's usually high PG that does that for most people. I have had some max VG juices that give a chalky/harsh throat sensation but I think that's the flavorings and not the VG.
Het kan dus aan de aroma's liggen. Misschien eens een recept proberen die al 70/30 is.? Misschien een te hoog nicotine gehalte.?

[ Voor 60% gewijzigd door Liber8 op 23-08-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Liber8 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Geen idee, zelf nog niet met zo'n hoog VG gehalte gedampt. Kan aan meerdere dingen liggen.
Gebruik van de soort coil, cotton, wattage, ohm.. Ik lees wel dat niet alle atomizers geschikt zijn voor een liquid met een hoog VG gehalte.

EDIT: Heb wat info gevonden met mogelijke oorzaken:
Here are things that can cause what you describe:
- Nicotine, more nic means more irritation.
de juice is net zoals anders 6mg

Old dirty coils. When coils get gunked up with burnt juice, it tastes bad.
had speciaal voor deze juice een nieuwe coil geplaatst

Inadequate wicking. This happens when juice doesn't flow through the wicks to the coils fast enough, causing scorching and irritation/bad taste.
dat is een mogelijkheid aangezien deze juice veel dikker is

Dehydration. Gotta drink more when vaping, common sense for most people.
dit zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn, had er net een dag zware arbeid in hoge temperaturen opzitten.
heb nu net een tweede tankje gevuld en het droge gevoel is een pak minder dan deze namiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
justmike schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:55:
[...]

- Nicotine, more nic means more irritation.
de juice is net zoals anders 6mg

Old dirty coils. When coils get gunked up with burnt juice, it tastes bad.
had speciaal voor deze juice een nieuwe coil geplaatst

Inadequate wicking. This happens when juice doesn't flow through the wicks to the coils fast enough, causing scorching and irritation/bad taste.
dat is een mogelijkheid aangezien deze juice veel dikker is

Dehydration. Gotta drink more when vaping, common sense for most people.
dit zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn, had er net een dag zware arbeid in hoge temperaturen opzitten.
heb nu net een tweede tankje gevuld en het droge gevoel is een pak minder dan deze namiddag
Ik weet niet hoe je dampt, mouth 2 lung of direct lung.. Voor direct lung is 6MG volgens mij aardig veel en voor sommigen niet te doen. (Zere keel/Throat hit) Heb zelf ook altijd 6MG gedampt maar dan met een starter setje (Vision Spinner) met een justfog maxi. Ik ga er vanuit wanneer je met een VW/VV mod gaat dampen heel wat meer rook wordt ontwikkeld en zal je dit eerder gaan voelen in je keel.

Welke atomizer+coil gebruik je als ik vragen mag, en op welk wattage damp je..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Ik damp direct naar de longen, 6 mg is geen probleem voor mij, zelfs niet als ik kettingdamp.

ik gebruik een pico met melo3 tankje, 0.3 ohm EC dual coils en afhankelijk van de juice, tussen de 25 en 35 watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
justmike schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:34:
Ik damp direct naar de longen, 6 mg is geen probleem voor mij, zelfs niet als ik kettingdamp.

ik gebruik een pico met melo3 tankje, 0.3 ohm coils en afhankelijk van de juice, tussen de 25 en 35 watt.
Ok, ik las dit net toevallig:
http://www.dampforum.nu/topic/34027-benauwd-van-het-vapen-van-nicotine/#comment-778688

Het kan dus zijn dat je gewoon 1 a 2 weken moet wennen aan de wat dikkere rook..

Even doorzetten en misschien wil je over 1 a 2 weken niet anders meer haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Liber8 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:38:
[...]

Ok, ik las dit net toevallig:
http://www.dampforum.nu/topic/34027-benauwd-van-het-vapen-van-nicotine/#comment-778688

Het kan dus zijn dat je gewoon 1 a 2 weken moet wennen aan de wat dikkere rook..

Even doorzetten en misschien wil je over 1 a 2 weken niet anders meer haha..
ik denk dat ik hem gewoon effe aan kant zet. ik heb een rta atomizer onderweg uit het verre oosten, dan probeer ik het nog eens
op het droge gevoel na is dit best wel een lekkere e liquid ( cosmic fog sonrise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Mijn eerste 2 pakketjes zijn onderweg van GB..
Batterijen komen via Tsjechië.? En mijn 10 Pieces / Pack 90 x 70mm Organic Cotton komt via België of uit België. Wanneer ik de trackingcode invoer komt er Belgian Post te staan. Wordt het dan via of uit belgië verstuurd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Via Belgian Post, maar het komt waarschijnlijk nooit daadwerkelijk in België.

Alle grote vervoerders hebben waarschijnlijk een depot op een grensovergang, vliegveld of een haven. Vanuit daar gaat het direct naar het land van de ontvanger. Hier in Nederland word het waarschijnlijk gewoon opgepikt door PostNL.

het enige verschil wat ik ooit heb opgemerkt: versturen via PostNL (is een optie bij oa Fasttech) is afleveren aan de deur, door de postbode of pakketbezorger. Versturen via een andere vervoerder is zelf ophalen bij een PostNL pickup point.

Ik bestel overigens nooit batterijen in China, veel te veel namaak en rewraped batterijen daar. En nkon is vrijwel altijd net zo duur of goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Domino op 24-08-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:58:
Via Belgian Post, maar het komt waarschijnlijk nooit daadwerkelijk in België.

Alle grote vervoerders hebben waarschijnlijk een depot op een grensovergang, vliegveld of een haven. Vanuit daar gaat het direct naar het land van de ontvanger. Hier in Nederland word het waarschijnlijk gewoon opgepikt door PostNL.

het enige verschil wat ik ooit heb opgemerkt: versturen via PostNL (is een optie bij oa Fasttech) is afleveren aan de deur, door de postbode of pakketbezorger. Versturen via een andere vervoerder is zelf ophalen bij een PostNL pickup point.

Ik bestel overigens nooit batterijen in China, veel te veel namaak en rewraped batterijen daar. En nkon is vrijwel altijd net zo duur of goedkoper.
Thanx voor de info. Alles is inmiddels onderweg vanuit chinaland.. :D

EDIT: Ik lees op veel forums dat de 2ML+ tankjes er uit worden gevist bij de douane laatste tijd.
Zijn er hier mensen die de laatste tijd wel gewoon hun 2ML+ atomizers hebben ontvangen vanuit china met PostNL.?

Gelukkig heb ik mijn order gesplitst in komt de Wismec Reuleaux RX200S in een andere zending. Daar zitten geen batterijen in, dit moet toch geen probleem zijn qua x-ray/douane.?

[ Voor 22% gewijzigd door Liber8 op 25-08-2016 09:42 ]

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb EIN-DE-LIJK met setje binnen. eerste keer via PostNL alles in een pakketje laten doen, die werd geweigerd. Gelukkig geen probleem bij FT en een nieuwe order gemaakt met alles apart via China Post. Dit is nu wel aangekomen gek genoeg.

Een Cuboid en een Kayfun v5 (van SXK) en nog wat meuk (Fiber Freaks pads, Clapton Wire van UD en een hoesje voor de Cuboid).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pFNopM0Y9fR4azCtzoQpWR0RolpxHosl3AlVHxtFRO7wjOU4DWgF3U65nh0TwGcoPA9_E-B2jtAWDuYNX1gEc7fbFW87s11LE5ZiZpfAbI7DtjUCvPhTm4xkmETibzkx7NQw6-15eyn4PpqgSXVqYVOLQCWQkeRwnKrawTNNyG5UUsKaUsrg1UDG9JV2Y309BCH_qB_UfXir7H9AHRX9lS6JZooe2Y5g8kRbWbvFfCmHR50wHOXsr20tE4ADMvWIQujDavHdqkiQFmtSK3v2RSW4XTm0Kp3Gc0daqkZC8ycXISSTYoh6nosyKvhfav51_20E_amKf3p5ap9RhPVeDtj9uOUF8p4FTWLuwsi1nQHUKT96g7IssCqNYJKrXIFdbRzbGH1KfH64B7YhBM2cydylCeSAzC9Is3HZbyZyWSOotpW2Eblwud6QvF_mZMqge9LVVzh4UsezUjZTz0uNwutnHN86lFZ-8g4XXU7_LU0d5JNMS027FWxTwvs-3kWRNrRzYddr8d70bWNoxuibJUJFCIWSvAlDklIJ3E4GE_4C9jpSXtNRxyH4nAqWDsdqDh5PSzaT9KVD24vZC4cJbNgU7r2LqKhW=w728-h1293-no

cybergamers.nl

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
99,9W? Zet je dan niet meteen de hele kamer blauw? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Domino
Liber8 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:18:
[...]

Thanx voor de info. Alles is inmiddels onderweg vanuit chinaland.. :D

EDIT: Ik lees op veel forums dat de 2ML+ tankjes er uit worden gevist bij de douane laatste tijd.
Zijn er hier mensen die de laatste tijd wel gewoon hun 2ML+ atomizers hebben ontvangen vanuit china met PostNL.?

Gelukkig heb ik mijn order gesplitst in komt de Wismec Reuleaux RX200S in een andere zending. Daar zitten geen batterijen in, dit moet toch geen probleem zijn qua x-ray/douane.?
Half Juli nog een kayfun 5 binnen gehad via postnl. En zojuist een limitless, maar dat was via china post.

Ik hoor de laatste tijd ook verhalen over geweigerde items (x-ray). Nog voordat ze verstuurd worden naar Nederland. Ook met mods overigens, al is dat tot nu toe maar een enkele keer voorgevallen.

Enne 100 Watt, christus! Ik hou op bij maximaal een 65/70 Watt. Dan word het te intens.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mx. Alba schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:28:
99,9W? Zet je dan niet meteen de hele kamer blauw? :D
Domino schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Half Juli nog een kayfun 5 binnen gehad via postnl. En zojuist een limitless, maar dat was via china post.

Ik hoor de laatste tijd ook verhalen over geweigerde items (x-ray). Nog voordat ze verstuurd worden naar Nederland. Ook met mods overigens, al is dat tot nu toe maar een enkele keer voorgevallen.

Enne 100 Watt, christus! Ik hou op bij maximaal een 65/70 Watt. Dan word het te intens.
Die 99,9W was voor de foto, zal er zelf niet zo snel aan beginnen :)

Ja, die geweigerde (x-ray) smoes heb ik dus ook meegemaakt. Maar goed, nu heb ik de boel wel binnen.

cybergamers.nl

• Liber8
Cybergamer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:22:
[...]

[...]

Die 99,9W was voor de foto, zal er zelf niet zo snel aan beginnen :)

Ja, die geweigerde (x-ray) smoes heb ik dus ook meegemaakt. Maar goed, nu heb ik de boel wel binnen.
Zolang mijn mod maar binnenkomt. Atomizer zou ik in NL ook kunnen kopen voor tijdelijk gebruik.. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Voor de mensen die dit nog niet hebben gedaan.
Hier een petitie aan het Europees Parlement: Save electronic cigarettes from excessive EU regulation.

https://secure.avaaz.org/...ve_EU_regulation/?aJMEflb

Info:
Why this is important
Electronic cigarettes have become hugely popular across EU member states. Smokers finally have access to an alternative to smoking tobacco, one which leading scientists and medical professionals agree is around 99% safer than traditional cigarettes.

Following the recent overturning of EU proposals to bring electronic cigarettes under medical regulation, the EU is once again attempting to enforce poorly thought out and excessively draconian restrictions on the import, export, manufacture and sale of ALL currently available electronic cigarette products.

Under the new proposals, all tanks, juices and re-usable devices will be banned. The plans to rush these proposals through before the end of the current EU Presidency mean that proposals designed to decimate the electronic cigarette industry and deprive millions of ex-smokers from the one product that they know will keep them off tobacco for good, will be voted on without due democratic process.

We urge the EU Parliament to reconsider the proposals under Article 18 of the Tobacco Products Directive. More time needs to be given to the process to ensure that reasonable consumer regulation which respects the rights of vapers is drafted and approved.

Deel dit op zoveel mogelijk manieren als je kunt, bijvoorbeeld bij bekende dampers op youtube als comment. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
ik heb eindelijk mijn tankje binnen *O*
Zo dat rookt echt fijner dan wat ik had van joytech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
ibothead schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:23:
ik heb eindelijk mijn tankje binnen *O*
Zo dat rookt echt fijner dan wat ik had van joytech
Welk tankje heb je dan aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 23:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik zoek nog een leuke RDA, nu zit ik te kijken en variëren de prijzen van €100+ voor een originele tot een tientje voor een kloon. nu geef ik het liefst zo weinig mogelijk uit, zit er veel verschil tussen de originele en de clones?

Ik wil wat kunnen experimenteren met coils in die RDA (dus een velocity style deck zou dan het beste zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Een velocity (link). Er zit nagenoeg geen verschil in, even de recenties bij de sku's lezen voor de beste.

Eventueel is een rdta ook een optie, dat is een rda met daaronder een reservoir. Dan kan ik een limitless aanraden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/myrsg.dceqt/v/vspfiles/photos/LMTRTA-11.jpg

$16,67 bij gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Liber8 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Welk tankje heb je dan aangeschaft?
Had een ego one V2 2200mah van joyetech en nu wel de batterij gehouden en een aspire mini nautilus er boven op werkt stukken beter dan de oude zit nu 3 dagen zonder spitfire of iets te hebben _/-\o_

Binnenkort ook eens coils gaan proberen te maken 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Djesse8999 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:49:
Ik zoek nog een leuke RDA, nu zit ik te kijken en variëren de prijzen van €100+ voor een originele tot een tientje voor een kloon. nu geef ik het liefst zo weinig mogelijk uit, zit er veel verschil tussen de originele en de clones?

Ik wil wat kunnen experimenteren met coils in die RDA (dus een velocity style deck zou dan het beste zijn?)
Heb zelf de Avocado 24 RDTA besteld voor € 19,50,-. http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356751.html
Domino schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:21:
Een velocity (link). Er zit nagenoeg geen verschil in, even de recenties bij de sku's lezen voor de beste.

Eventueel is een rdta ook een optie, dat is een rda met daaronder een reservoir. Dan kan ik een limitless aanraden.

[afbeelding]

$16,67 bij gearbest.
Limitless staat ook op mijn lijstje als de avocado mij bevalt. Lees daar ook goede dingen over.
Verschil tussen de avocado en limitless:

Limitless:
  • 4.0ml tankinhoud
  • Top Airflow
Wat krijg je:
  • 1 x IJOY Limitless RDTA Atomizer
  • 1 x Spare Parts Poly Bag (Weet iemand wat er in deze poly bag zit.?)
Avocado:
  • 5.0ml tankinhoud
  • Ceramisch blok voor single coil (kan zo niet vinden of de limitless dat ook bijlevert)
Wat krijg je:
  • 1 x Geekvape Avocado 24 RDTA Atomizer
  • 1 x 510 Drip Tip
  • 1 x Big Hole Drip tip
  • 1 x Replacement Glass Tube
  • 1 x Replacement Ceramic Baffle
  • 1 x Spare Parts Polybag
Met beide tanks kun je niet verkeerd gaan, maar wat ik nu zie is dat de avocado meer spare parts bijleverd. ?

Lijkt me handig voor een eerste RDTA, zo kun je nog eens wat kapot maken zonder een nieuwe RDTA te hoeven kopen. Wanneer hij bevalt en je hebt er handigheid in gekregen velocity decks te wicken zou ik voo de limitless gaan, misschien de Plus versie. :*)
ibothead schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Had een ego one V2 2200mah van joyetech en nu wel de batterij gehouden en een aspire mini nautilus er boven op werkt stukken beter dan de oude zit nu 3 dagen zonder spitfire of iets te hebben _/-\o_

Binnenkort ook eens coils gaan proberen te maken 8) :9
Is het niet lastig dampen met een VV mod.? Of kun je wel wattage instellen op de Ego One V2.?
Wanneer je zelf coils gaat maken is het handig om de weestand (ohm's) af te kunnen lezen, heb je hier zelf een tool voor.?

Hier nog een filmpje om makkelijk fused clapton coils te maken 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Liber8 op 29-08-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Liber8 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Limitless staat ook op mijn lijstje als de avocado mij bevalt. Lees daar ook goede dingen over.
Verschil tussen de avocado en limitless:

Limitless:
  • 4.0ml tankinhoud
  • Top Airflow
Wat krijg je:
  • 1 x IJOY Limitless RDTA Atomizer
  • 1 x Spare Parts Poly Bag (Weet iemand wat er in deze poly bag zit.?)
Je krijgt extra o-ringen (flashy rode o-ringen), twee extra grub schroeven, een extra glas, twee (?) inbus sleutels en een adapter om er een single coil van te maken. Oh en een standaard wide driptip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Domino schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Je krijgt extra o-ringen (flashy rode o-ringen), twee extra grub schroeven, een extra glas, twee (?) inbus sleutels en een adapter om er een single coil van te maken. Oh en een standaard wide driptip.
Aah, top :) kon er zo niks over vinden op GB.
Zal 't zo even aanpassen. Heb je hem trouwens zelf.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Yep, fijn ding. Verbazingwekkend geheel lekvrij.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/9dfe5daee40a331aab970d57c0995012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb nu al 10 maanden de KangerTech SUBOX Mini en ben het inmiddels al wel weer beu haha. Maar omdat ik zo lang tevreden was over dit ding ben ik er weer helemaal uit.

Welke mod is heden ten dage aan te raden (moet kunnen sub ohmen, min 50W en temp regelaar)? Liefst lekker klein in de hand en moet de Uwell Crown kunnen hanteren ;)

Iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Eleaf Pico, 75 watt super compact met één 18650 batterij. Ik had hem aangeschaft als on the go setje maar is nu mijn daily damper. Ook de melo 3 tank vind ik een prima tankje met goede smaak en damp productie. En voor €30 eurootjes kan je hem ook niet laten liggen imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Yzord schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:05:
Ik heb nu al 10 maanden de KangerTech SUBOX Mini en ben het inmiddels al wel weer beu haha. Maar omdat ik zo lang tevreden was over dit ding ben ik er weer helemaal uit.

Welke mod is heden ten dage aan te raden (moet kunnen sub ohmen, min 50W en temp regelaar)? Liefst lekker klein in de hand en moet de Uwell Crown kunnen hanteren ;)

Iemand tips?
Ik snap je ff niet.. Je gebruikt nu de Kangertech Subox voor 10 maand maar die ben je beu.? Of ben je het dampen in zijn geheel beu.. ? Maar je was toch tevreden over de Subox en nu ben je er weer helemaal uit.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.. 8)7

Nu over de MOD zelf. Mijn aanbeveling:
WISMEC Reuleaux RX2 / 3 150W / 200W

3*18650 voor thuis dampen
2*18650 voor onderweg

"Als" mijn bestelling (WISMEC Reuleaux RX200S) wordt tegengehouden bij de douane bestel ik de RX2/3 ook. Had hem over het hoofd gezien tijdens het rondneuzen op gearbest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja ben dat ding wel beu, ondanks dat ik hem ok vind. Zo werkt dat in de damp wereld. Je weet dat je aan 1 mod genoeg hebt, maar ondertussen staat je kast vol met mods, tanks en andere toebehoren. Hij ziet er namelijk nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/rz1ohgr0j/IMG_5596.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
http://www.efun.top/catalogsearch/result/?cat=0&q=wismec

Aangepast

Geen slechte keus.

[ Voor 36% gewijzigd door Embryo1 op 29-08-2016 17:52 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Een lege cart is nooit een slechte keuze....kost je niets namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yzord schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:05:

Iemand tips?
eleaf pico ? Fijn dingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
ik wou ook meteen een pico gaan aanraden, maar de Uwell Crown past daar niet op met zijn 24mm. Volgens Eleaf mogen atomizers max. 22mm zijn ( 23 mm kan nog net in de praktijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

justmike schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

ik wou ook meteen een pico gaan aanraden, maar de Uwell Crown past daar niet op met zijn 24mm. Volgens Eleaf mogen atomizers max. 22mm zijn ( 23 mm kan nog net in de praktijk)
Kijk, das een goede tip. Geen pico dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

justmike schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Goed geobserveerd. De evic vtc mini two is iets groter, geen idee of ie daar op past. Is verder ook een fijn ding. Ik heb de normale.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:18
De crown past wel ("net aan") maar is niet ideaal aangezien je de airflow dan niet meer kan verstellen en de batterij kan je dan niet verwisselen zonder de tank te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_8uSknIvaaQhXhtAUfqcYFBLXkmVEINfS.jpg

Echter is het op te lossen door een heatsink erop te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/d1d597a1e9a9646fc08c181e5132aed8.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Heb een status update van mijn bestelling:
29-08-2016 21:05 The item has been processed in the country of destination
25-08-2016 11:59 The item is pre-advised

Is hij dan al langs de douane/x-ray..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

renzo4000 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:48:
De crown past wel ("net aan") maar is niet ideaal aangezien je de airflow dan niet meer kan verstellen en de batterij kan je dan niet verwisselen zonder de tank te verwijderen.

[afbeelding]

Echter is het op te lossen door een heatsink erop te zetten:

[afbeelding]
Dank je, waardevolle informatie. Ik had de Uwell al opgemeten, maar de diameter is 22mm, maar door de airflow ring is hij idd 24mm.

Kan ik die heatsink ook op fasttech bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
naar die heatsink ben ik ook wel benieuwd. een linkje zou top zijn

edit: heb hem al gevonden
https://www.fasttech.com/...d-heat-sink-for-atomizers

ook verkrijgbaar in grotere en kleinere maten, in brons, koper en ( geanodiseerd) alu

[ Voor 62% gewijzigd door justmike op 30-08-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Gearbest is toch aardig snel qua levering.

23 Augustus 's avonds laat besteld
31 Augustus bestelling in de bus :)

RX200S + Avocado 24 RDTA + Coils netjes thuisbezorgd.
Batterijen via CZ post is nog niet binnen. Eergisteren maar 3 LG HG2's besteld via Nkon, gister binnen.

Oja en een flesje One hit wonder - milk man :D

Maar wat gaat die liquid er snel doorheen haha. Dalijk ff een base bestellen met een paar aroma's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Van de week wat klein spul bij Zwoofs besteld. Had nog cotton, maar ook ff cotton bacon V2 besteld.
Top spul, nog beter als het originele !
Ik denk ik deel het ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Liber8 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Ik snap je ff niet.. Je gebruikt nu de Kangertech Subox voor 10 maand maar die ben je beu.? Of ben je het dampen in zijn geheel beu.. ? Maar je was toch tevreden over de Subox en nu ben je er weer helemaal uit.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.. 8)7

Nu over de MOD zelf. Mijn aanbeveling:
WISMEC Reuleaux RX2 / 3 150W / 200W

3*18650 voor thuis dampen
2*18650 voor onderweg

"Als" mijn bestelling (WISMEC Reuleaux RX200S) wordt tegengehouden bij de douane bestel ik de RX2/3 ook. Had hem over het hoofd gezien tijdens het rondneuzen op gearbest..
Afaik moet je de batterijen married houden. Of is dat met de rx niet zo? Of je moet twee setjes aanhouden (set van 2 en 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
is het normaal bij die potjes Miller en anderen die 50% pg en 50% vg hebben altijd toch wat zoettige smaak bevat ?
Heb nu zo een aspire tankje met geen spitfire of lliquid die ik opzuig nog steeds een zoetige smaak aan de rook al heb ik juist tabak of sigaar.

Ook met andere merken eigenlijk last van. Al komt er voortaan met dit tankje wel een extreme goede wolk rook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
vg heeft van zichzelf al een licht zoete smaak, misschien is het dat wat je smaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
justmike schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:22:
vg heeft van zichzelf al een licht zoete smaak, misschien is het dat wat je smaakt ?
Hahaaa oke dus opzoek naar 80/20 verhouding ofzo dus :+ _/-\o_
Thanks voor de uitleg

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:39
Via Duitsland kun je ook niet meer bestellen als je een ecig met meer dan 2 ml tank bestelt. Meerdere sites geprobeerd. Er wordt dan een waarschuwing gegeven over de wetgeving van NL :(

Heb een aio d22 XL. 3.5 ml tank bestelt uit Finland. Hoop niet dat het wordt tegengehouden door de douane maar heb hoop.

• Domino
xxACxx schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:22:
Via Duitsland kun je ook niet meer bestellen als je een ecig met meer dan 2 ml tank bestelt. Meerdere sites geprobeerd. Er wordt dan een waarschuwing gegeven over de wetgeving van NL :(

Heb een aio d22 XL. 3.5 ml tank bestelt uit Finland. Hoop niet dat het wordt tegengehouden door de douane maar heb hoop.
Nee joh. Binnen de eu hebben we vrij verkeer van goederen. En dus geen douane.

• 418O2
Domino schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:28:
[...]

Nee joh. Binnen de eu hebben we vrij verkeer van goederen. En dus geen douane.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk

• Domino
418O2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:38:
[...]

Dat is niet helemaal waar natuurlijk
Jawel dat is wel waar. Dat geldt al sinds de verdragen van Schengen, en is daarna nog eens bekrachtigd in het verdrag van Maastricht: https://www.europa-nu.nl/id/vh7eg8yo94yo/vier_vrijheden

Zie met name punt 2.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het kromme is. Ze zijn niet verboden, alleen de verkoop ervan is verboden. Als je zelf naar het buitenland gaat en er een koopt dan mag je die gewoon meenemen naar Nederland.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:20
Domino schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:11:
[...]

Jawel dat is wel waar. Dat geldt al sinds de verdragen van Schengen, en is daarna nog eens bekrachtigd in het verdrag van Maastricht: https://www.europa-nu.nl/id/vh7eg8yo94yo/vier_vrijheden

Zie met name punt 2.
Dan nog kunnen ze steek proeven doen bij de pakket dienst wat ze regelmatig doen als ze het niet vertrouwen, want vrij verkeer van goederen wil niet zeggen vrij verkeer van illegale goederen.

System | Racing is in my Blood

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Barfman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:06:
[...]

Dan nog kunnen ze steek proeven doen bij de pakket dienst wat ze regelmatig doen als ze het niet vertrouwen, want vrij verkeer van goederen wil niet zeggen vrij verkeer van illegale goederen.
Maar het zijn geen illegale goederen. Verkoop ervan is alleen verboden maar het is niet verboden om te hebben of te vervoeren.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:20
Je hebt gelijk, rare regels in europa

System | Racing is in my Blood

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben benieuwd wat de insteek is van de 2ML tanks om deze te verbieden? Zover ik weet zijn er ook geen grenzen voor sigaretten qua nicotine, teer en koolmonoxide. Je kan gewoon 10-20 sloffen kopen en er wordt nergens moeilijk over gedaan. Waarom dan tanks die meer dan 2ML zijn verbieden? Die kan ik toch ook 3 keer per dag vullen? Snap het niet zo.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het slaat ook gewoon helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 00:51

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Yzord schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:34:
Ben benieuwd wat de insteek is van de 2ML tanks om deze te verbieden? Zover ik weet zijn er ook geen grenzen voor sigaretten qua nicotine, teer en koolmonoxide. Je kan gewoon 10-20 sloffen kopen en er wordt nergens moeilijk over gedaan. Waarom dan tanks die meer dan 2ML zijn verbieden? Die kan ik toch ook 3 keer per dag vullen? Snap het niet zo.
Dat heeft puur te maken met de volkomen achterhaalde klassificering van de giftigheid van nicotine. De tabaks- en pharma lobby hanteert die maar al te graag als ze politici "adviseren"

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hier een stukje geleend van het dampforum:

In dit interview maakt Prof. Mayer korte metten met de meeste misverstanden die er bestaan (en bewust in de wereld zijn geholpen) over nicotine. Ik merk dat er ook binnen de dampgemeenschap veel feiten en fabels gewoon voor waar aangenomen worden.

-------------------------------------------------------------------------------

Waarom gebruiken dampers nicotine en hoe werkt het? En waarom hebben rokers zoveel moeite om hun verslaving te overwinnen? Bernhard-Michael Mayer is een professor aan de Karl-Franzens Universiteit in Graz, Oostenrijk, waar hij aan het hoofd staat van het Instituut voor Farmacologie en Toxicologie. In een interview met eGarage vertelt hij over zijn jarenlange zoektocht naar de redenen voor de "moderne mythe" dat nicotine dodelijk is, zelfs in lage doses. En hij werkt hard tegen de strikte regels voor de e-sigaretten.

eGarage: Professor Mayer, u bent een ex-roker en damper. Wat vindt uw arts hiervan?
Mayer: Dit is een collega die goed geïnformeerd is, een goede arts. Maar de kwestie van het roken en de elektronische sigaret heeft hij niet goed begrepen. In mijn dossier staat: Ex-Nicotine-Abusus, dus misbruik. En ik damp. Want het is duidelijk: roken is nicotine misbruik. Dit is diep geworteld in onze geest.

En dat is fout?
Ja, dat is fout, of op z'n minst niet volledig. Nicotine is niet het hoofdbestanddeel van de verslavende effecten van tabaksrook, omdat veel andere stoffen en gedragsafhankelijkheid een belangrijke rol spelen.

Laten we nog even bij de nicotine blijven, wat de meeste dampers gebruiken. Wat weten we hierover?
Nicotine stimuleert receptoren voor acetylcholine, een lichaamseigen neurotransmitter. Zenuwknopen in het zenuwstelsel worden gestimuleerd, waardoor onder meer verhoging van de hartslag en bloeddruk plaatsvindt. Dit wordt vaak voorgesteld als een aanzienlijk negatief effect van nicotine. De korte termijn effecten die ook voorkomen in de consumptie van koffie of tijdens inspanning en zijn volledig onschadelijk.

Welke invloed heeft nicotine op de psyche?
Concentratie en opmerkzaamheid stijgen, ook een antidepressieve werking kan bijdragen aan het gewenste effect. Er zijn ook aanwijzingen dat nicotine op termijn enige bescherming tegen Alzheimer en Parkinson biedt.

Dat klinkt nog niet eens zo slecht, zelfs positief. Maar nicotine is nog steeds zeer giftig, toch?
In zeer hoge concentraties, blokkeert het de werking van zenuwcellen. Dat is de definitie van een neurotoxine, dus formeel gezien zouden we nicotine als een neurotoxine kunnen omschrijven. Echter, echt gevaarlijk is het slechts in zeer hoge concentraties, die nooit bereikt kunnen worden door dampen of roken, waarschijnlijk zelfs niet als het wordt ingeslikt. Alleen als het rechtreeks in de bloedbaan geïnjecteerd zou worden, zou nicotine een einde aan je leven kunnen maken. Maar op deze wijze kun je hetzelfde bereiken met lucht.

Maar door artsen wordt altijd gezegd: Blijf uit de buurt, nicotine is dodelijk, zelfs in relatief lage doses.
Dit is een moderne mythe, misschien vergelijkbaar met het vermeende hoge ijzergehalte van spinazie. Er zijn voor zover ik weet geen bevestigde zelfmoorden met nicotine, slechts gedocumenteerde individuele gevallen waarin nicotine wordt gecombineerd met krachtige psychotrope middelen of opzettelijke vermindering van de zuurstoftoevoer, de technische term verstikking, werd gebruikt. Maar vooral: de dodelijke dosis nicotine is veel hoger dan al ruim een eeuw in handboeken wordt vermeld.

Hoe komt u daarbij?
Ik heb een paar jaar geleden getracht de bron van de zogenaamd dodelijke dosis in de vakliteratuur te vinden, nadat dampers mij daarover aangesproken hadden. Er wordt gezegd dat de inname van 60 milligram nicotine fataal zou zijn. Uit mijn onderzoek bleken alle referenties in een kringetje te gaan: in één leerboek werd een ander leerboek geciteerd, welke op zijn beurt op een database verwijzing leunde en die database verwees weer naar het eerste leerboek. En de cirkel is rond. In de Duitse tussenoorlogse literatuur ontdekte ik eindelijk een referentie naar een boek uit 1905, waarbij de dodelijke dosis werd geschat op 60 mg. De basis voor deze schatting, een meer dan twijfelachtige verslag over zelftests, die halverwege de 19e eeuw in Wenen werden uitgevoerd. Dit is de bron waar al meer dan 100 jaar door niemand vraagtekens bij worden gezet.

En dat is verkeerd?
Ja. De dodelijke dosis is minstens tien keer hoger. Gebaseerd op gedocumenteerde historische gevallen van vergiftiging waarbij nicotine bloedspiegels gemeten zijn, bijvoorbeeld vergiftiging van tuinders die in de kassen werkten waar nagenoeg zuivere nicotine als pesticide gebruikt werd, berekende ik een dodelijke dosis van ongeveer één gram nicotine.

Dat krijg je nooit voor elkaar met normale e-liquids.
Klopt. De inname van nicotine veroorzaakt bovendien ernstige misselijkheid, zodat slechts een deel daarvan wordt geabsorbeerd door het lichaam.

Goed, nicotine is dus minder gevaarlijk dan lange tijd werd aangenomen. Maar hoe verslavend is de stof?
Dat is een moeilijke vraag die niet duidelijk kan worden beantwoord, aangezien er weinig studies bestaan bij mensen en de resultaten van dierproeven zijn onduidelijk en soms tegenstrijdig. Proeven op mensen hebben aangetoond dat langdurige toediening van nicotine via de huid door middel van nicotinepleisters bij niet-rokers niet tot verslaving leidde. De langzame stijging van nicotine in het bloed zou dit verschil maken in het geval van nicotinepleisters. Een snel stijgende nicotinespiegel zou verslavend werken. Maar ook dat is controversieel. Wat wel duidelijk is: nicotine is vooral verslavend in combinatie met andere stoffen in tabaksrook. Dit bleek duidelijk uit dierproeven.

Welke stoffen zijn dat?
Dat zijn in het bijzonder remmers van het enzym monoamine oxidase (MAO), die zijn opgenomen in tabaksrook. Deze verbindingen werken door het blokkeren van de afbraak van serotonine, dopamine en noradrenaline in het centrale en autonome zenuwstelsel. Toediening van MAO-remmers leidt tot een verhoogde concentratie van de neurotransmitters in het lichaam, waarop de werking berust. Bijna alle antidepressiva die op de markt zijn, verhogen de serotonine niveaus.

Hoe werkt dat in combinatie met nicotine?
Grofweg kan men zeggen: nicotine bevordert de aanmaak van dopamine, wat op zijn beurt de aanmaak van serotonine stimuleert, en de MAO-remmers remmen de afbraak van deze stoffen. Dit is een klassiek geval van synergie, dat wil zeggen de elkaar versterkende effecten van verschillende stoffen. Interessant is dat de MAO-remmers in tabaksrook zeer lang werkzaam blijven, misschien zelfs een paar weken.

Veel rokers die op dampen overstappen, krijgen het na twee, drie of vier weken moeilijk en merken dat de druk om op de sigaret terug te vallen groot wordt. Dus dat is duidelijk wanneer de MAO-remmers zijn uitgewerkt.
Dit is niet nauwkeurig wetenschappelijk onderzocht, maar heel goed mogelijk. Het kan illustreren hoe enorm is het effect van tabaksrook in vergelijking met nicotine alleen.

Zijn er nog andere stoffen in tabaksrook die bijdragen tot verslaving?
Het is mogelijk dat bijvoorbeeld de koolmonoxide in de rook de "kick" verhoogt. Het verdringt zuurstof uit hemoglobine. Sommigen maken van ditzelfde effect gebruik bij seksspelletjes, waarbij ze de zuurstoftoevoer kortstondig verlagen op verschillende manieren, bijvoorbeeld met plakband over de mond. Zuurstoftekort kan dus mogelijk een bepaald beloningsgevoel veroorzaken. Ik speculeer hier slechts, omdat men dit niet zeker weet.

Als nicotine een relatief kleine rol speelt, waarom blijven veel dampers dan toch nicotinehoudende e-liquids gebruiken? Ze hebben de stof blijkbaar nodig.
Dit is niet goed onderzocht. Experimenten met ratten hebben aangetoond dat de dieren na instelling van tabaksverslaving verslaafd blijven aan nicotine terwijl onbehandelde dieren geen afhankelijkheid ontwikkelden. Men houdt dus de afhankelijkheid van een stof in stand, omdat men dat aangeleerd heeft door te roken. Maar ik denk dat de geest een belangrijke rol speelt. Rokers geloven dat ze nog steeds nicotine nodig hebben, ook als dat misschien helemaal niet het geval is. Bovendien heeft de afhankelijkheid van rokers niet alleen betrekking op een bepaalde stof, ook aangeleerd gedrag speelt een belangrijke rol, zoals iets inhaleren en in je hand te houden en de beweging van de hand naar de mond.

Samengevat, wat betekenen deze bevindingen?
Ik denk dat dat heel duidelijk is. De e-sigaret is het ideale product om tabaksverslaafden, die hun eigen gezondheid ernstig schaden, te helpen.Velen die hebben gefaald met andere methoden, zijn wel succes volgestopt met roken met behulp van dampen. Dit is waarschijnlijk omdat een bepaald deel van de verslaving en patronen van het roken kunnen worden gehandhaafd, zowel in materieel als in gedrag. Bovendien is de verslavende potentie van de e-sigaret is veel kleiner dan die van het roken. De bevindingen suggereren dat voor nicotine, maar ook de resultaten van bevolkingsstudies: Er zijn nauwelijks mensen die nooit hebben gerookt en nu een e-sigaret met nicotine gebruiken.

Hoe moet de politiek hierop reageren?
De politiek zou dampen zo veel mogelijk moeten promoten. Men zou reclame moeten maken voor het dampen in plaats van het te verbieden. Eigenlijk zou de overheid zelfs overal posters moeten ophangen met mooie meisjes en coole jongens met e-sigaret in de hand. De e-sigaret zou ook goedkoper - of zelfs gratis op recept - verkrijgbaar gemaakt moeten worden, zoals wordt besproken in Engeland. Mensen met lagere inkomens roken over het algemeen meer dan gemiddeld en moeten toegang tot een alternatief hebben. De strikte regulering van e-sigaretten tot een de facto verbod heeft vooral één effect: minder mensen stoppen met te roken.

Bedankt voor het interview, meneer Mayer.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Uiteindelijk is het allemaal geld boven volksgezondheid, afspraken met tabaksindustrie / pharma, en zelfs de gezondheids organisaties die tegen werken omdat ze anders straks geen nut meer hebben.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
smallblock schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:38:
Hier een stukje geleend van het dampforum:

In dit interview maakt Prof. Mayer korte metten met de meeste misverstanden die er bestaan (en bewust in de wereld zijn geholpen) over nicotine. Ik merk dat er ook binnen de dampgemeenschap veel feiten en fabels gewoon voor waar aangenomen worden.

-------------------------------------------------------------------------------

Hoe moet de politiek hierop reageren?
De politiek zou dampen zo veel mogelijk moeten promoten. Men zou reclame moeten maken voor het dampen in plaats van het te verbieden. Eigenlijk zou de overheid zelfs overal posters moeten ophangen met mooie meisjes en coole jongens met e-sigaret in de hand. De e-sigaret zou ook goedkoper - of zelfs gratis op recept - verkrijgbaar gemaakt moeten worden, zoals wordt besproken in Engeland. Mensen met lagere inkomens roken over het algemeen meer dan gemiddeld en moeten toegang tot een alternatief hebben. De strikte regulering van e-sigaretten tot een de facto verbod heeft vooral één effect: minder mensen stoppen met te roken.

Bedankt voor het interview, meneer Mayer.
Niet rokers direct/indirect aansporen om een e-sigaret uit te proberen mag natuurlijk nooit een doel zijn.

BlaBlaBla

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Koopt men hier wel eens tweedehandse gear?

Ik ben inmiddels volledig gestopt met roken/dampen, en heb onder andere nog een joyetech egrip met RBA base liggen, alsmede materiaal voor coils, wicks, draaien van coils, een 20W iStick en nautilus mini, en de nodige hoeveelheid liquids).

Ja dus, het spul is al verkocht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 11-09-2016 22:12 ]

Hier staat tekst

• smallblock

smallblock

Strider schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:30:
[...]

Niet rokers direct/indirect aansporen om een e-sigaret uit te proberen mag natuurlijk nooit een doel zijn.
Agreed.

Rokers en dampende ex-rokers ontmoedigen een elektronische sigaret te (gaan) gebruiken uiteraard ook niet. Dat gebeurt nu wel op wereldwijde schaal.

[ Voor 42% gewijzigd door smallblock op 10-09-2016 15:18 ]

Leuke lamp, overigens !!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 09:53
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:40:
Koopt men hier wel eens tweedehandse gear? Ik ben inmiddels volledig gestopt met roken/dampen, en heb onder andere nog een joyetech egrip met RBA base liggen, alsmede materiaal voor coils, wicks, draaien van coils, een 20W iStick en nautilus mini, en de nodige hoeveelheid liquids).
nou, ik heb wel intresse aangezien mijn ego one vt er net mee opgehouden is!
Ik stuur je zo een pb :)
Pagina: 1 ... 28 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.