Laatst was mijn vader op zoek naar coils op Marktplaats, toen contact met degene die ze aanbood op whatsapp en hij bleek genoeg spul te hebben liggen om een eigen winkel te beginnen. Gewoon in je marktplaats advertentie zetten dat je meer hebt liggen en dat mensen contact op kunnen nemen via whatsapp oidHamed schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:32:
Misschien oftopic, maar ik waag het toch.
Sinds ik de TFV8 heb gebruik ik al mijn andere spullen niet meer. Tanks, drippers, mods en de rest.
Heb bijna €250 aan spullen hier. Op Maktplaats kan ik geen advertentie plaatsen. Is er een site waar ik mijn spullen kan verkopen?
Bedankt
Hallo iedereen,
Ik zou me in de toekomst ook graag aan het vapen willen wagen.
Om mijn gewone sigaretten aan kant te schuiven vooral.
Ik ben een beginner en ik zou graag willen weten wat ik nodig heb om vlot te kunnen starten.
Als jullie meer info nodig hebben, vraag het maar..
Ik ben een beginner en ik zou graag willen weten wat ik nodig heb om vlot te kunnen starten.
Misschien een leuke site voor de mensen hier?
http://www.acvoda.nl/
http://www.acvoda.nl/
Hoeveel rook je nu, en welk merk sigaretten?Tomski1986 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:57:
Hallo iedereen,
Waar ben je naar op zoek? Een stealthy pen vape, of liever toch een beetje techno hobby en een box mod?
Begin maar met de startpost van dit topic, daar staat al een overdaad aan informatie in. Als je aan de hand daarvan nog vragen hebt dan beantwoorden we die graag!Tomski1986 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:57:
Hallo iedereen,
Laat ik als eerste zeggen dat dampvoorkeuren heel persoonlijk zijn. Wat voor de een werkt, wekt niet zonder meer ook voor iemand anders. Wat voor jou werkt zal je op den duur zelf moeten uitzoeken. Het is daarom het beste om materiaal te kopen dat multi-inzetbaar is zodat je niet alles hoeft te vervangen als je eens iets anders wil proberen.
Goed materiaal is natuurlijk duurder dan rotzooi maar uiteindelijk ben je met goedkope rotzooi duurder uit want daarna ga je alsnog beter spul kopen - of je raakt door het goedkope spul gedesillusioneerd en gaat er niet mee verder waardoor je de prijs met je gezondheid betaalt.
Waar je in ieder geval mee zou moeten beginnen is een goede mod, bijvoorbeeld de iStick Pico die ik vandaag bij Zwoofs heb bestelt. Die kost zo'n €40. Twee goede accu's erbij (je wil zeker een reserve-accu achter de hand hebben) à €10 per stuk. En natuurlijk een of liefst twee goede clearomizers. Je zou ook een iStick Pico starterset inclusief clearomizer kunnen kopen en een zelfde of een andere clearomizer extra erbij. In totaal heb je het dan al gauw over zo'n €100 aan materiaal en dan komen de liquids er nog bij...
Bestel in het begin liquids van verschillende sterktes, smaken en merken om uit te vinden wat voor jou het beste werkt en wat jij het lekkerst vindt. In het begin zal je zeker flesjes hebben die je weg gooit omdat je het niets vindt... Gewoon van alles en nog wat proberen totdat je de juiste combi hebt gevonden!
Nu komen we bij de reden waarom ik twee clearomizers aanraad... Een oude klassieker zijn mentholsmaakjes. Lekker fris en de menthol zorgt voor een extra throat hit. Maar als je ergens ooit menthol in hebt gehad dan blijf je dat altijd proeven. Ik heb dus één clearomizer die ik specifiek alleen voor mentholsmaakjes gebruik!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Een vriend zei me van geen pen te kopen omdat je dan de sterkte niet kan aanpassen, dus ik neem aan voor een box mod te gaan?Domino schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:18:
[...]
Hoeveel rook je nu, en welk merk sigaretten?
Waar ben je naar op zoek? Een stealthy pen vape, of liever toch een beetje techno hobby en een box mod?
Ik rook momenteel 1 pakje Bastos om de 2-3 dagen.
De keuze is reuze qua box mods natuurlijk maar de door mij genoemde iStick Pico is een goede all-rounder. Compact, kan via USB opgeladen worden maar heeft ook een verwisselbare accu, doet VW, VV en zelfs temperature control, kan tot 75W dus je kunt er zelfs mee cloudchasen, kan volgens mij ook sub-ohm - ideaal voor experimenteren.Tomski1986 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:23:
[...]
Een vriend zei me van geen pen te kopen omdat je dan de sterkte niet kan aanpassen, dus ik neem aan voor een box mod te gaan?
Ik rook momenteel 1 pakje Bastos om de 2-3 dagen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Niet te lomp qua afmetingen? Hoef ik buiten de liquids daar verder nog iets voor aan te schaffen?Mx. Alba schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:26:
[...]
De keuze is reuze qua box mods natuurlijk maar de door mij genoemde iStick Pico is een goede all-rounder. Compact, kan via USB opgeladen worden maar heeft ook een verwisselbare accu, doet VW, VV en zelfs temperature control, kan tot 75W dus je kunt er zelfs mee cloudchasen, kan volgens mij ook sub-ohm - ideaal voor experimenteren.
Geen idee wat termen zoals VW, VV, cloudchasen en sub-ohm zijn, denk ook niet dat ik daar iets mee ben?
De Pico is juist volgens mij de kleinste box mod... En wat betreft die termen... Lees de startpost maar eens dan.
Er zijn wel pen mods die enigszins instelbaar zijn, maar een boxmod is veelzijdiger wat dat betreft.
Zo een istick pico is een uitstekende starterskit waar je een flinke tijd mee vooruit kan. VV/VW slaat op de instelbaarheid van het apparaat.
Qua vloeistof kom je waarschijnlijk uit op 6 mg/ml of 12 mg/ml, dat is heel afhankelijk van hoe jij dadelijk graag dampt. Gewoon een beetje experimenteren.
Zo een istick pico is een uitstekende starterskit waar je een flinke tijd mee vooruit kan. VV/VW slaat op de instelbaarheid van het apparaat.
Qua vloeistof kom je waarschijnlijk uit op 6 mg/ml of 12 mg/ml, dat is heel afhankelijk van hoe jij dadelijk graag dampt. Gewoon een beetje experimenteren.
Dat is een sub-ohm toch? Lijkt me nou juist typisch niet iets voor beginners...
Want?Mx. Alba schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:39:
Dat is een sub-ohm toch? Lijkt me nou juist typisch niet iets voor beginners...
Meningen kunnen daarover verschillen... Maar hij is in ieder geval minder veelzijdig dan een all-round box mod zoals de Pico.
Ik ben nu 2 weken aan het dampen met mijn pico+mello 3 tankje. Van hoesten ondertussen geen last meer.
Ik had in het verleden wel eens geexperimeteerd met goedkope china troep, maar dat werd nooit iets .
Van de pico ben ik echt tevreden, het apparaatje overtreft al mijn verwachtingen.
Als ik dan toch een minpuntje moet zoeken, het mello tankje is met 2 ml echt te klein voor mij, als ( voormalig) ketting roker moet ik dat ding minimaal 4 keer per dag bijvullen .
Ik had in het verleden wel eens geexperimeteerd met goedkope china troep, maar dat werd nooit iets .
Van de pico ben ik echt tevreden, het apparaatje overtreft al mijn verwachtingen.
Als ik dan toch een minpuntje moet zoeken, het mello tankje is met 2 ml echt te klein voor mij, als ( voormalig) ketting roker moet ik dat ding minimaal 4 keer per dag bijvullen .
Had je dus 2 jaar eerder moeten beginnen met dampen, toen kon je nog Aspire Nautilus en andere 5ml tanks kopen...justmike schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:16:
Ik ben nu 2 weken aan het dampen met mijn pico+mello 3 tankje. Van hoesten ondertussen geen last meer.
Na paar maandjes vapen met een iJust 2, net de eVic vTwo + Cubis Pro aangeschaft bij Fasttech.
Zou eigenlijk eerst gewoon de eVic VTC halen, maar voor die 4 euro toch de nieuwe aangeschaft.
Zou eigenlijk eerst gewoon de eVic VTC halen, maar voor die 4 euro toch de nieuwe aangeschaft.
Hoeveel mg nicotine doe je?justmike schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:16:
op aanraden van de shop, 6mg..
ik rookte tot voor kort +-40 sigaretten per dag, dus denk dat het een beetje weinig is
Inderdaad veel te weinig. Ik zou aanraden om wat 12 en wat 18 me te kopen. Begin met 12 en als dat niet genoeg is kan je 18 gebruiken. Toen ik overstapte heb ik eerst even 18 gedampt en daarna ben ik gesetteld op 12 en dat damp ik nog steeds...
Het hangt ook af van je setup trouwens. Als je rond de 10W dampt heb je wellicht 18 nodig terwijl als je op 50W of meer gaat cloudchasen misschien 3 zelfs te veel is...
Het hangt ook af van je setup trouwens. Als je rond de 10W dampt heb je wellicht 18 nodig terwijl als je op 50W of meer gaat cloudchasen misschien 3 zelfs te veel is...
cloudchasen ben ik nog niet aan toe, mensen bekijken me nu al raar als ik op 25 watt een middelmatig wolkje blaas
[ Voor 30% gewijzigd door justmike op 08-08-2016 23:08 ]
Pssst, china of chinajustmike schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:16:
Clearomizers en rebuidable atomizers tot wel 10 ml. Of je daar heel blij van word is een tweede.
Ik vul liever wat vaker bij ipv rondlopen met zo een pocket rocket.
Of gewoon een nl shop in duits gebied, die mogen ook gewoon nog grotere tanks verkopen 
E-Wolk.nl
E-Wolk.nl
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Ja maar... ja maar.
Da's duur.
Zo ken ik ook nog enkele poolse webwinkels, bijna china prijzen maar wel snel verzenden.
Da's duur.
Zo ken ik ook nog enkele poolse webwinkels, bijna china prijzen maar wel snel verzenden.
Wat mij betreft is 5ml de "sweet spot". 5ml tanks zoals de Aspire Nautilus passen perfect op mods bedoeld voor 22mm atomizers en zijn m.i. nog niet "te groot". 2ml tanks zijn meestal 18mm dus dat ziet er een stuk minder "strak" uit.Domino schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:37:
[...]
Pssst, china of china
Clearomizers en rebuidable atomizers tot wel 10 ml. Of je daar heel blij van word is een tweede.
Ik vul liever wat vaker bij ipv rondlopen met zo een pocket rocket.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 09-08-2016 10:00 ]
Pakketje van Zwoofs binnen.
Dit is dus nu mijn damp gear:

VLNR:
iStick Pico met 18650, Apsire Nautilus 5ml met Hollowed Out Sleeve, voor frisse fruitsmaakjes.
iStick Pico met 18650, Aspire Nautilus 5ml met Metal Tank, voor andere zoetigheden.
Atmomixani 69 (clone) met 18350, VW kick, Aspire Nautilus Mini 2ml met Metal Tank, voor menthol- en dropsmaakjes.
Alle drie met 1,6Ω vertical bottom coils met organic cotton wicks erin en een custom drip tip erop.
Wel grappig dat mijn "zakdamper" nu zowaar groter is dan mijn "all day vapes"...
De 69 + Nautilus Mini gebruik ik vooral onderweg (zoals in de auto) en heb ik altijd in mijn zak zitten waardoor hij ondanks de lengte juist dankzij het feit dat het een tube mod is toch wel praktisch is. Maar wellicht dat ik die ook eens ga vervangen door een nog compactere mod. Zijn er misschien 18mm VW mods te krijgen zodat het leuk aansluit op de 18mm atomizer? Wellicht met 14500 accu of zo?
Dit is dus nu mijn damp gear:

VLNR:
iStick Pico met 18650, Apsire Nautilus 5ml met Hollowed Out Sleeve, voor frisse fruitsmaakjes.
iStick Pico met 18650, Aspire Nautilus 5ml met Metal Tank, voor andere zoetigheden.
Atmomixani 69 (clone) met 18350, VW kick, Aspire Nautilus Mini 2ml met Metal Tank, voor menthol- en dropsmaakjes.
Alle drie met 1,6Ω vertical bottom coils met organic cotton wicks erin en een custom drip tip erop.
Wel grappig dat mijn "zakdamper" nu zowaar groter is dan mijn "all day vapes"...
Past de TF-R2 ook op de TFV4 mini?
Kan niks vinden op google dus daarom vraag ik het hier.
Kan niks vinden op google dus daarom vraag ik het hier.
Nou, zo op het eerste gebruik is die Eleaf iStick Pico inderdaad een heel goede all-rounder. Heel compact voor een 18650 box mod en met veel mogelijkheden. Het instellen van Temperature Control ziet er wel priegelig uit omdat de mod maar drie knopjes heeft (fire, + en -) maar ik gebruik toch (nog) geen TC en volgens mij is dat zoiets dat als je het eenmaal hebt ingesteld dan hoef je het niet meer aan te passen. Zeker wel iets waarvoor je het handboekje erbij zult moeten pakken want intuïtief zag het er niet uit als ik het zo globaal eens heb doorgelezen. Out-of-the-box staat hij op VW en dat kan je uiteraard eenvoudig met de +/- knopjes op de onderkant instellen.
Die +/- knopjes kan je trouwens ook locken, wat volgens mij wel een heel nuttig feature is. Ze zitten op de onderkant dus ze zouden zo maar eens per ongeluk ingedrukt kunnen worden. Gewoon even een long press op + en - tegelijk om ze te locken of unlocken. En natuurlijk de standaard 5x klikken op de fire button om de mod aan of uit te zetten.
De fire button heeft een heel kleine "travel" maar wel een duidelijk voelbare klik. De toekomst zal leren hoe lang het knopje het uithoudt... De build quality is heel degelijk, de Aspire Nautilus past er netjes "flush" op, de brushed metal versie die ik heb gekocht past mooi bij het uiterlijk van de Nautili. Niet alleen daarom heb ik brushed metal gekozen, maar ook omdat ik de ervaring heb dat funky kleurtjes er nogal eens af willen slijten terwijl brushed metal echt brushed metal is.
Je kan hem trouwens zelfs in een "mech mod" modus zetten, wat ze "Bypass" noemen. Het enige wat de mod dan doet is de nodige bescherming leveren, maar de spanning van de accu wordt 1:1 doorgezet naar de atomizer. Hij kan in VW en Bypass mode weerstanden aan van 0,1 - 3,5Ω en in TC mode 0,05 - 1,5Ω dus echt zo'n beetje een alles-in-een mod. Niet slecht voor die prijs!
Ze raden aan om de accu op te laden in een externe lader, maar er zit wel een MicroUSB-aansluiting op en ze leveren ook een kabeltje mee. De USB-poort kan gebruikt worden voor opladen en voor het updaten van de firmware van de mod.
Heel apart is trouwens dat de twee Pico's die ik besteld heb een wat verschillende displaykleur hebben. Het display van de ene is fel blauwig wit terwijl die van de andere een beetje gelig-wit is. Maar ja, kniesoor die daar op let.
Groter dan 22mm moet je atomizer trouwens echt niet zijn. Tussen de Aspire Nautilus en het accudopje zit maar iets van 1mm tussenruimte. Dat accudopje draait een beetje stroef maar dat kan ook nieuwigheid zijn natuurlijk.
Al met al denk ik dat dit een zeer goede aankoop is geweest. Sinds de VAMO's en de Spire jaren geleden heb ik eigenlijk geen elektronische mods meer gehad dus ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe deze zich verhoudt tot andere moderne elektronische mods, maar volgens mij alleen al vanwege de veelzijdigheid is deze mod zeker een aanrader voor beginners en gevorderden.
Die +/- knopjes kan je trouwens ook locken, wat volgens mij wel een heel nuttig feature is. Ze zitten op de onderkant dus ze zouden zo maar eens per ongeluk ingedrukt kunnen worden. Gewoon even een long press op + en - tegelijk om ze te locken of unlocken. En natuurlijk de standaard 5x klikken op de fire button om de mod aan of uit te zetten.
De fire button heeft een heel kleine "travel" maar wel een duidelijk voelbare klik. De toekomst zal leren hoe lang het knopje het uithoudt... De build quality is heel degelijk, de Aspire Nautilus past er netjes "flush" op, de brushed metal versie die ik heb gekocht past mooi bij het uiterlijk van de Nautili. Niet alleen daarom heb ik brushed metal gekozen, maar ook omdat ik de ervaring heb dat funky kleurtjes er nogal eens af willen slijten terwijl brushed metal echt brushed metal is.
Je kan hem trouwens zelfs in een "mech mod" modus zetten, wat ze "Bypass" noemen. Het enige wat de mod dan doet is de nodige bescherming leveren, maar de spanning van de accu wordt 1:1 doorgezet naar de atomizer. Hij kan in VW en Bypass mode weerstanden aan van 0,1 - 3,5Ω en in TC mode 0,05 - 1,5Ω dus echt zo'n beetje een alles-in-een mod. Niet slecht voor die prijs!
Ze raden aan om de accu op te laden in een externe lader, maar er zit wel een MicroUSB-aansluiting op en ze leveren ook een kabeltje mee. De USB-poort kan gebruikt worden voor opladen en voor het updaten van de firmware van de mod.
Heel apart is trouwens dat de twee Pico's die ik besteld heb een wat verschillende displaykleur hebben. Het display van de ene is fel blauwig wit terwijl die van de andere een beetje gelig-wit is. Maar ja, kniesoor die daar op let.
Groter dan 22mm moet je atomizer trouwens echt niet zijn. Tussen de Aspire Nautilus en het accudopje zit maar iets van 1mm tussenruimte. Dat accudopje draait een beetje stroef maar dat kan ook nieuwigheid zijn natuurlijk.
Al met al denk ik dat dit een zeer goede aankoop is geweest. Sinds de VAMO's en de Spire jaren geleden heb ik eigenlijk geen elektronische mods meer gehad dus ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe deze zich verhoudt tot andere moderne elektronische mods, maar volgens mij alleen al vanwege de veelzijdigheid is deze mod zeker een aanrader voor beginners en gevorderden.
Zag dit topic en had onlangs het volgende gelezen:
http://phys.org/news/2016...ly-e-cigarette-vapor.html
Misschien nuttig om aan de start post toe te voegen (als dat al niet zo is)
http://phys.org/news/2016...ly-e-cigarette-vapor.html
Misschien nuttig om aan de start post toe te voegen (als dat al niet zo is)
Wow, dus nu zitten er mogelijk 3 carcinogenen in damp. En in heel lage concentraties.
Er zitten ook carcinogenen in koffie en in bacon. Dus?
Moet je eens zien wat voor troep er allemaal in sigarettenrook zit. Zelfs met deze "nieuwe" informatie (uit een onderzoek gefinancierd door de tabaksindustrie) is e-damp nog steeds ongeveer net zo schadelijk als de buitenlucht in een gemiddelde stad.
Moet je eens zien wat voor troep er allemaal in sigarettenrook zit. Zelfs met deze "nieuwe" informatie (uit een onderzoek gefinancierd door de tabaksindustrie) is e-damp nog steeds ongeveer net zo schadelijk als de buitenlucht in een gemiddelde stad.
Interessant,Mx. Alba schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:04:
Wow, dus nu zitten er mogelijk 3 carcinogenen in damp. En in heel lage concentraties.
waar kun jij zo snel vinden dat het door de tabaksindustrie gefinancierd is?
Overigens ben ik zelf geen roker. En idd het artikel zegt "Regular cigarettes are super unhealthy. E-cigarettes are just unhealthy."
Omdat er in dampkringen (
) al dagen over dit onderzoek wordt gepraat. De carcinogenen in kwestie komen vooral vrij als de coil smerig is. Net zoals er in zwarte aangebrande korstjes op gegrild vlees ook carcinogenen zitten. Een normale damper vervangt zijn coils lang voordat het zover is omdat het gewoon ook smerig smaakt. Je eet toch ook geen aangebrand vlees? Storm in een glas water dus maar opgeklopt door de tabaksindustrie en gretig opgepakt door de media. Het zelfde liedje als we al jaren continu zien dus.
Inderdaad, dampen is niet onschadelijk. Koffie drinken ook niet. Dampen valt qua schadelijkheid in de zelfde categorie als koffie drinken, volgens vele onderzoeken die wel onafhankelijk zijn.
Er is gewoon een heksenjacht aan de gang tegen dampen. Aangezwengeld door de tabaksindustrie, de farmaceutische industrie (die verdienen immers veel geld aan minder effectieve stopmiddelen, en, wellicht morbide maar wel de waarheid, ook aan al die rokers die uiteindelijk doodziek worden), overheden (die lopen accijnzen mis) en antirooklobbies (ja maar het lijkt op roken en wij denken ondanks dat daar geen enkel bewijs voor is dat dampen voor jongeren een opstap naar roken is). Probeer daar maar eens met wetenschap, logica en beperkte financiële middelen vanuit een gefragmenteerd front strijd mee te voeren. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas weer eens twee totaal verschillende zaken.
Inderdaad, dampen is niet onschadelijk. Koffie drinken ook niet. Dampen valt qua schadelijkheid in de zelfde categorie als koffie drinken, volgens vele onderzoeken die wel onafhankelijk zijn.
Er is gewoon een heksenjacht aan de gang tegen dampen. Aangezwengeld door de tabaksindustrie, de farmaceutische industrie (die verdienen immers veel geld aan minder effectieve stopmiddelen, en, wellicht morbide maar wel de waarheid, ook aan al die rokers die uiteindelijk doodziek worden), overheden (die lopen accijnzen mis) en antirooklobbies (ja maar het lijkt op roken en wij denken ondanks dat daar geen enkel bewijs voor is dat dampen voor jongeren een opstap naar roken is). Probeer daar maar eens met wetenschap, logica en beperkte financiële middelen vanuit een gefragmenteerd front strijd mee te voeren. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas weer eens twee totaal verschillende zaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 09-08-2016 20:00 ]
Ik haak nog even in met wat vragen voor de meer ervaren dampers:
Mijn huidige hardware is een Nautilus Mini (1.6Ohm) met eGo One 2000mA (fixed power) batterij.
Ik mis soms wat power bij het dampen en zou soms af en toe ook een paar haaltjes Sub Ohmen.
Een sterkere batterij in dit segment is er niet, je blijft op de 2000mA steken en je kunt verder niets.
Ik zit dus te denken aan een BoxMod maar dan wel een model wat prettig in de handpalm past, geen koelkast met ingebouwde boordcomputer afgewerkt met meerkleurige kermisverlichting.
Mijn voorkeur ligt bij het merk Aspire omdat de claeromizers hiervan erg goed bevallen, maar het is geen pre.
Graag hoor ik wat onderbouwde adviezen m.b.t. tot een prettige alleskunner op basis van eigen ervaring, als ook een advies voor het merk en type oplaadbare batterij(en).
En hoe lang gaat een opgeladen BoxMod eigenlijk mee als ik ter vergelijk een krappe dag met een eGo One 2000mA batterij doe.
Wat is het voordeel van direct op de BoxMod de batterijen laden, of extern via een speciale lader, alleen de laadtijd?
En ik damp nu 12mg met de opgegeven configuratie. Is dit te veel als ik op eem BoxMod overstap en soms zal SubOhmen? Ik snap dat ik het vermogen kan terugschroeven zodat 12mg niet te sterk is, maar goed, ik heb nu een claeromizer met max 1.6Ohm coils en kan hierin niet lager met dit type clearomizer. Dit kan natuurlijk aangepast naar bijvoorbeeld een Aspire Cleito tank waarover ik veel goeds lees. Effin, ik weid te veel uit en hou het hier even bij.
Mijn huidige hardware is een Nautilus Mini (1.6Ohm) met eGo One 2000mA (fixed power) batterij.
Ik mis soms wat power bij het dampen en zou soms af en toe ook een paar haaltjes Sub Ohmen.
Een sterkere batterij in dit segment is er niet, je blijft op de 2000mA steken en je kunt verder niets.
Ik zit dus te denken aan een BoxMod maar dan wel een model wat prettig in de handpalm past, geen koelkast met ingebouwde boordcomputer afgewerkt met meerkleurige kermisverlichting.
Mijn voorkeur ligt bij het merk Aspire omdat de claeromizers hiervan erg goed bevallen, maar het is geen pre.
Graag hoor ik wat onderbouwde adviezen m.b.t. tot een prettige alleskunner op basis van eigen ervaring, als ook een advies voor het merk en type oplaadbare batterij(en).
En hoe lang gaat een opgeladen BoxMod eigenlijk mee als ik ter vergelijk een krappe dag met een eGo One 2000mA batterij doe.
Wat is het voordeel van direct op de BoxMod de batterijen laden, of extern via een speciale lader, alleen de laadtijd?
En ik damp nu 12mg met de opgegeven configuratie. Is dit te veel als ik op eem BoxMod overstap en soms zal SubOhmen? Ik snap dat ik het vermogen kan terugschroeven zodat 12mg niet te sterk is, maar goed, ik heb nu een claeromizer met max 1.6Ohm coils en kan hierin niet lager met dit type clearomizer. Dit kan natuurlijk aangepast naar bijvoorbeeld een Aspire Cleito tank waarover ik veel goeds lees. Effin, ik weid te veel uit en hou het hier even bij.
[ Voor 0% gewijzigd door Theo74 op 09-08-2016 22:43 . Reden: Grammaticale verbeteringen ]
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Heb sinds vanavond de Notch coil in de Egrip II zitten. Beviel in het begin erg goed maar nu knalt hij iedere keer al snel op Temp protection? Zit op 230 graden met 40W. Heb gelezen dat je in principe niet op Temp control hoeft te zitten met de Notch, maar zou dit toch graag uitproberen, maar begrijp niet waarom hij zo snel op protection springt ten opzichte van de normale SS316. Iemand enig idee? Kan er ook vrij weinig ervaringen over vinden nog.
Lang verhaal kort, wat dacht je van de iStick Pico?Theo74 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:40:
Ik haak nog even in met wat vragen voor de meer ervaren dampers:
Ik heb er nu ruim een halve dag mee gedampt en ik heb het accuniveau nog niet zien dalen.
Wat betreft het opladen, dat is inderdaad sneller met een externe lader.
Omdat je waarschijnlijk te veel achter elkaar rookt, waardoor de coil geen tijd heeft om af te koelen. Wat je kan proberen is de airflow helemaal open zetten, en je temp wat te verhogen naar 240/250. Overigens zou ik gewoon Power pakken. Ben niet zo kapot van TC mode.Sypheron schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:29:
Heb sinds vanavond de Notch coil in de Egrip II zitten. Beviel in het begin erg goed maar nu knalt hij iedere keer al snel op Temp protection? Zit op 230 graden met 40W. Heb gelezen dat je in principe niet op Temp control hoeft te zitten met de Notch, maar zou dit toch graag uitproberen, maar begrijp niet waarom hij zo snel op protection springt ten opzichte van de normale SS316. Iemand enig idee? Kan er ook vrij weinig ervaringen over vinden nog.
Jouw "review" heb ik gezien en met Zwoofs hier lokaal redelijk om de hoek is dit een idee om eens te proberen. Immers is de prijs prima want mocht ik ooit verder/anders willen dan zet je geen dure aanschaf in de hoek.Mx. Alba schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
Lang verhaal kort, wat dacht je van de iStick Pico?Die is ongeveer van het formaat van twee 18650 accu's naast elkaar en ongeveer net zo hoog als de Nautilus Mini exclusief de 510 aansluiting. Een klein stukje terug heb ik mijn eerste indruk van de Pico gepost, ik heb er sinds vandaag twee.
Ik heb er nu ruim een halve dag mee gedampt en ik heb het accuniveau nog niet zien dalen.
Wat betreft het opladen, dat is inderdaad sneller met een externe lader.
Bij de tweede hit springt ie al meteen na een seconde op temp protection. Ik damp al een behoorlijke tijd, en had dit issue ook niet met de 0.5 SS316 coil. Dit lijkt mij gewoon niet de bedoeling, maargoed, zit nu op VW mode en dan werkt het wel gewoon goed.Clavis schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:57:
[...]
Omdat je waarschijnlijk te veel achter elkaar rookt, waardoor de coil geen tijd heeft om af te koelen. Wat je kan proberen is de airflow helemaal open zetten, en je temp wat te verhogen naar 240/250. Overigens zou ik gewoon Power pakken. Ben niet zo kapot van TC mode.
Dan heb je misschien de TC niet goed ingesteld? Volgens mij detecteert hij de temperatuur aan de hand van de verandering van de weerstand van de coil dus dat luistert heel nauw. Van wat ik ervan gezien heb in de handleiding van de iStick Pico moet je hem "initialiseren" op kamertemperatuur en ook de juiste legering instellen zodat de mod "weet" wat de temperatuur-weerstands-curve van de coil is. Hij meet niet direct de temperatuur van 220°C, maar meet een weerstand waarvan hij denkt dat dat overeenkomt met 220°C. Het kan best zijn dat je coil maar 180°C is maar door een verkeerde instelling interpreteert de mod het als 220°C?
Ik had mijzelf nooit verdiept in de e-sigaret dus wat jij mij nu allemaal verteld is nieuw voor mij. Mijn insteek was eigenlijk om mensen op de hoogte te brengen maar dat lijkt dus overbodig want het was al bekend.Mx. Alba schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:19:
Omdat er in dampkringen () al dagen over dit onderzoek wordt gepraat. De carcinogenen in kwestie komen vooral vrij als de coil smerig is. Net zoals er in zwarte aangebrande korstjes op gegrild vlees ook carcinogenen zitten. Een normale damper vervangt zijn coils lang voordat het zover is omdat het gewoon ook smerig smaakt. Je eet toch ook geen aangebrand vlees? Storm in een glas water dus maar opgeklopt door de tabaksindustrie en gretig opgepakt door de media. Het zelfde liedje als we al jaren continu zien dus.
Verder drink ik ook geen koffie
Suiker daarintegen is waar ik van leef! Zo zullen we allemaal wel iets ongezonds doen, mijn motto, als je maar weet dat je ongezond bezig ben, dan is het iig een keuze.
Een Notch coil heeft een super snelle ramp up time, normaal dus dat je veel eerder op de temperatuur zit.
Zelf ook de notch coil geprobeerd, ben er niet kapot van.
Doe mij maar gewoon een Stainless Steel Clapton draad. veel meer smaak.
Veel op temperature gedampt vroeger, maar tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gewoon op power.
Zelf ook de notch coil geprobeerd, ben er niet kapot van.
Doe mij maar gewoon een Stainless Steel Clapton draad. veel meer smaak.
Veel op temperature gedampt vroeger, maar tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gewoon op power.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Ik heb voor bij de open haard een epipe gekocht voor naast de eVic. Ik weet het, slaat nergens op, maar ik wil zo'n houten kreng toch een keer een kans geven. Nu op zoek naar een beetje goede clearomizer. De standaard op de Kamry K1000 lijkt niet echt een hoogvlieger. Eerste ingeving is de Kangertech protank 3 MINI. Ga ik de airflow control missen?
En liquid vinden die een beetje in de buurt van sigaren komt. Als ik de tijd vind, en het de moeite waard is, volgt een kleine review.
En liquid vinden die een beetje in de buurt van sigaren komt. Als ik de tijd vind, en het de moeite waard is, volgt een kleine review.
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre Sec op 10-08-2016 12:46 ]
Misschien iets voor jou? http://www.goodlifevapor.com/english-bulldog/Pierre Sec schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:43:
Ik heb voor bij de open haard een epipe gekocht voor naast de eVic. Ik weet het, slaat nergens op, maar ik wil zo'n houten kreng toch een keer een kans geven. Nu op zoek naar een beetje goede clearomizer. De standaard op de Kamry K1000 lijkt niet echt een hoogvlieger. Eerste ingeving is de Kangertech protank 3 MINI. Ga ik de airflow control missen?
en / of: http://www.goodlifevapor.com/el-kamino/
Dit is wel kwaliteit spul en de prijs is er ook wel naar je kan met een google search uitkomen op webshops die het verkopen PM me anders even.
Top, thanks voor de tip! Ik zie dat ik deze bij mij in de buurt kan kopen. Ik ga even kijken. Als het meezit gelijk even een fatsoenlijke clearomizer oppikken.jackzonztyl schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
Misschien iets voor jou? http://www.goodlifevapor.com/english-bulldog/
en / of: http://www.goodlifevapor.com/el-kamino/
Dit is wel kwaliteit spul en de prijs is er ook wel naar je kan met een google search uitkomen op webshops die het verkopen PM me anders even.
Net wat liquids besteld.
-Re- animator II van Le French Liquide
-Umami van Revolute Aroma
ben echter nog op zoek naar wat meer afwisseling, vroeger was ik gek van chupa chups met peaches and cream smaak. iemand een idee of daar een e-liquid variant van bestaat ?
-Re- animator II van Le French Liquide
-Umami van Revolute Aroma
ben echter nog op zoek naar wat meer afwisseling, vroeger was ik gek van chupa chups met peaches and cream smaak. iemand een idee of daar een e-liquid variant van bestaat ?
Zelf maken? Lijkt me niet al te lastig
FA White Peach, FA Fresh Cream en FA Meringue (of TFA Cotton Candy).
Ik heb van horen zeggen dat zelf mixen nog niet zo evident is, dat er veel trial and error bij komt kijken.Domino schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:34:
Zelf maken? Lijkt me niet al te lastig
ik heb liever een kant en klaar product.
Voor vriendinlief trouwens een eGo One AIO besteld. Wit met rood.
Nee hoor, ik mix al maanden mijn eigen liquid. Met een 'educated guess' beperk je het trail and error drastisch.justmike schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:48:
[...]
Ik heb van horen zeggen dat zelf mixen nog niet zo evident is, dat er veel trial and error bij komt kijken.
ik heb liever een kant en klaar product.
Voor de genoemde chupa chups:
4% FA White Peach
1% FA Fresh Cream
0,5% tot 1% FA Meringue
Uiteraard bestaat de kans dat het niet 100% te vergelijken is met de lolly. Maar je komt een heel eind, wellicht is het zelfs beter!
Eventueel kun je daarna gaan experimenteren/varieren met TFA Apricot en TFA Cotton Candy.
Leuke keuze, ze zal er vast tevreden mee zijn. Schrik er alleen niet van als je ineens denkt naast Dark Vader te zitten, want deze e-sig maakt redelijk wat aanzuig- en sisgeluiden tijdens het dampen. Een AIO dingetje,Mx. Alba schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:35:
Voor vriendinlief trouwens een eGo One AIO besteld. Wit met rood.
Iemand ervaring met Vaponaute juice? Net een pakketje E-voyage en Vauponaute 24 besteld (10 flesjes in totaal dus kan weer even vooruit
). Erg benieuwd. Koop voornamelijk Goodlife spul (m'n favorieten zijn Atom Bomb, Pink Pulldown en Melon Boba, met name Atom Bomb vind ik gewelsig) nu bij een lokaal winkeltje, de rest van hun merken vind ik niet zo spannend, dus ik dacht ik probeer 'ns wat nieuws.
Zal wel posten wat ik er van vind als ik het binnen heb, hoop dat de smaken even rijk en verrassend zijn als ik van Goodlife gewend ben.
Zal wel posten wat ik er van vind als ik het binnen heb, hoop dat de smaken even rijk en verrassend zijn als ik van Goodlife gewend ben.
Nee, Fasttech heeft blijkbaar vertraging met het versturen van Evic VTC/vTwo's.
Jammer dat ze hem niet bij Gearbest verkopen met de Cubis combo. Had mn iJust daar binnen 4 dagen binnen.
Wat een gefaal
Jammer dat ze hem niet bij Gearbest verkopen met de Cubis combo. Had mn iJust daar binnen 4 dagen binnen.
Wat een gefaal
Due to system updating, the calculation of DHL and EMS shipping fees were incorrect during 3:00 am to 12:00 pm on August 8 (US Central Time). Most of the shipping fees we charged were far more less than the correct costs. We apologize for this mistake.
Thus we have to send you a payment link to pay for the price difference in this case. Please send a manual payment using this PayPal link:
It's very simple and here is what you need to enter:
From: (your e-mail address)
To: info@fasttech.com
Amount: (USD $20.12)
And click continue to enter your credit card and billing information. Let us know the Transaction ID of your payment after you have made payment so we can associate it to your order.
If you prefer a registered airmail, please kindly let us know. We will change shipping method for your order. If you are inconvenient to make payment via PayPal, we would also like to suggest you to change shipping method to an available registered airmail.
If you agree to pay for the shipping fee or change the shipping method to registered mail, we would like to offer you 10% discount for the item value via gift certificate to show you our goodwill and compensate for the inconvenience, hope it is fine with you.
If you want to cancel this order, please let us known and we will arrange for you right away, but in this case, we can’t offer the 10% discount.
To make sure we will receive your response in time, please do login to the ticket page of your FastTech account: and make a reply to this ticket.
Sorry for any inconveniences caused and thank you very much for your understanding in this case.
[ Voor 84% gewijzigd door Ari Gold op 13-08-2016 11:07 ]
Hmm. De eGo One is een leuk zakdampertje maar mi niet geschikt als all day vape. Na een paar trekjes wordt hij gloeiend heet... Maar wel goede dampproductie en uitstekende smaak. En zeer compact.
Ah, die Vaponaute setjes komen ook in een mooi hoesje, makkelijk voor het opbergen
. Al m'n clearomizers zitten nog half vol dus moet even doorvapen voordat ik ze kan uitproberen
. Erg benieuwd.
Als je de eGo One met grote 2000mA gebruikt heb je heel de dag plezier. Alleen heb je met de eGo One clearomizer naast het warmte probleem ook grote kans op lekkage. Daarom heb ik een Aspire Nautilus Mini clearomizer op mijn eGo One 2000mA accu gezet, dan heb je een perfect stel. Enige kleine nadeel, je kan maar tot 1.6Ohm atomizers dus geen dikke wolken.Mx. Alba schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:44:
Hmm. De eGo One is een leuk zakdampertje maar mi niet geschikt als all day vape. Na een paar trekjes wordt hij gloeiend heet... Maar wel goede dampproductie en uitstekende smaak. En zeer compact.
Op dit moment kun je ook de nieuwe eGo One AIO 2000mA accu nemen, die heeft een betere fire button dan de eGo One accu. Mijn eGo One accu is een keer op de fire button gevallen waardoor hij het nog wel doet maar de 'klik' er uit is. Het is nu een soort tiptoets geworden, niet prettig.
Warmteproblemen ontstaan overigens soms door de verkeerde combi van atomizer en airflow. Ga je lager in weerstand dan wordt de clearomizer ook warmer. Als de airflow dan te ver dicht staat is er weinig koeling en dus warmteopbouw.
Aspire heeft de K4 3.5mL (niet in NL) sub ohmer uitgebracht met een rubberen kapje voor over de driptip die de bovenkant van de clearomizer bovenop afdekt. Omdat deze sub ohmer ook redelijk warm kan worden bij heftig gebruik en men wil voorkomen dat je de lippen brand. Lijkt mij overigens overdreven, maar het is denk ik een voorzorg.
Het is de AIO dus ik kan er geen andere atomizer op zetten. Ik gebruik hem als zakdampertje. Als daily vapes heb ik Nautili op iStick Pico's.
Er zijn trouwens ook 1,2 ohm coils voor de Aspire Nautilus...
Trouwens, nog een vraagje. Besloten m´n clearomizers even te laten weken (justfog G14(van rechts naar links; tankje, mondstukje, onderkant, coil)), coils er uit gehaald en de 2 delen (tank en onderkantje waarin je de coil draait, en 'm aan de andere kant op de batterij draait) dus zoals gezegd laten weken in warm water. Hoe lang duurt het voordat zoiets droog is? Las hier en daar 12 uur maar ook wel eens 24 uur. Iemand ervaring?
E: Nachtje drogen was genoeg. Gelijk even nieuwe coils in gezet en doet het weer als een trein.
E: Nachtje drogen was genoeg. Gelijk even nieuwe coils in gezet en doet het weer als een trein.
[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 14-08-2016 12:00 ]
ik spoel alles uit behalve de coils, beetje blazen en met een doekje drogen en meteen weer gebruiken.Thomas schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:43:
Trouwens, nog een vraagje. Besloten m´n clearomizers even te laten weken (justfog G14(van rechts naar links; tankje, mondstukje, onderkant, coil)), coils er uit gehaald en de 2 delen (tank en onderkantje waarin je de coil draait, en 'm aan de andere kant op de batterij draait) dus zoals gezegd laten weken in warm water. Hoe lang duurt het voordat zoiets droog is? Las hier en daar 12 uur maar ook wel eens 24 uur. Iemand ervaring?
een drupje achterblijvend water is geen probleem hoor, er zijn genoeg juices die aan gelengd worden met water.
Maar niet met kraanwater! Daarvoor gebruiken ze demi water. Even naspoelen dus.justmike schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:44:
[...]
ik spoel alles uit behalve de coils, beetje blazen en met een doekje drogen en meteen weer gebruiken.
een drupje achterblijvend water is geen probleem hoor, er zijn genoeg juices die aan gelengd worden met water.
Ik heb wel normaal kraanwater gebruikt... Volgende keer dan maar gedemineraliseerd.
Laat het zelf liever gewoon wel goed drogen trouwens. Verder, smaakjes van Vaponaute (24) bevallen tot nu toe wel aardig, heb ze inmiddels allemaal geprobeerd op Blue Moon na geprobeerd. E-voyage nog niet aan toegekomen.
Kort; Night Flight smaakt redelijk zoals de beschrijving. Een erg sterke smaak die me opzich bevalt, maar niet voor langere tijd. De combinatie van whisky en koffie is aardig te proeven en zorgt voor een vrij romige, donkere, bijna chocola-achtige smaak.
Pure Morning smaakt vooral naar munt. Niet heel sterk maar had van mij wat minder gemogen. Verder zit er een beetje een kruidenachtige fruitsmaak aan waarin ik persoonlijk appel en kiwi niet echt meer terug kan vinden. Wel een lekker frisse en niet al te zoete smaak, vind 'm persoonlijk wel lekker en kan hem ook voor langere tijd roken. Lijkt ook aardig op m'n favoriet van Goodlife, Atom Bomb, maar dan minder zoet en met een iets frissere smaak.
Perfect Day smaakt ook wel redelijk als de beschrijving. Een wat zoetige, romige kokossmaak. Niet té zoet IMO, maar had wat frisser gekund. Kan deze ook goed doorroken.
Cresent Noon Vind ik persoonlijk het moeilijkst te beschrijven. Je zou 'm eigenlijk moeten proeven want de beschrijving kan ik amper terugvinden in de smaak zelf, misschien omdat het ook een tamelijk vreemde combinatie van smaken is die flink in elkaar over lopen. Karamel en gember proef ik er wel in (met moeite), een fruitsmaakje is ook nog wel terug te vinden maar dat is IMO zeker geen peer. Vrij zware, zoete smaak en proef ook een heel klein beetje munt terug.
Tot nu toe vind ik vooral Perfect Day en Pure Morning de moeite waard. Wat wel fijn is is dat alle smaken vrij verrassend blijven. Heb inmiddels al best veel smaken geprobeerd van andere merken, en komt toch best vaak voor dat wanneer je iets wat langer rookt, je het totaal niet meer proeft. Deze smaken proef je elke teug.
Laat het zelf liever gewoon wel goed drogen trouwens. Verder, smaakjes van Vaponaute (24) bevallen tot nu toe wel aardig, heb ze inmiddels allemaal geprobeerd op Blue Moon na geprobeerd. E-voyage nog niet aan toegekomen.
Kort; Night Flight smaakt redelijk zoals de beschrijving. Een erg sterke smaak die me opzich bevalt, maar niet voor langere tijd. De combinatie van whisky en koffie is aardig te proeven en zorgt voor een vrij romige, donkere, bijna chocola-achtige smaak.
Pure Morning smaakt vooral naar munt. Niet heel sterk maar had van mij wat minder gemogen. Verder zit er een beetje een kruidenachtige fruitsmaak aan waarin ik persoonlijk appel en kiwi niet echt meer terug kan vinden. Wel een lekker frisse en niet al te zoete smaak, vind 'm persoonlijk wel lekker en kan hem ook voor langere tijd roken. Lijkt ook aardig op m'n favoriet van Goodlife, Atom Bomb, maar dan minder zoet en met een iets frissere smaak.
Perfect Day smaakt ook wel redelijk als de beschrijving. Een wat zoetige, romige kokossmaak. Niet té zoet IMO, maar had wat frisser gekund. Kan deze ook goed doorroken.
Cresent Noon Vind ik persoonlijk het moeilijkst te beschrijven. Je zou 'm eigenlijk moeten proeven want de beschrijving kan ik amper terugvinden in de smaak zelf, misschien omdat het ook een tamelijk vreemde combinatie van smaken is die flink in elkaar over lopen. Karamel en gember proef ik er wel in (met moeite), een fruitsmaakje is ook nog wel terug te vinden maar dat is IMO zeker geen peer. Vrij zware, zoete smaak en proef ook een heel klein beetje munt terug.
Tot nu toe vind ik vooral Perfect Day en Pure Morning de moeite waard. Wat wel fijn is is dat alle smaken vrij verrassend blijven. Heb inmiddels al best veel smaken geprobeerd van andere merken, en komt toch best vaak voor dat wanneer je iets wat langer rookt, je het totaal niet meer proeft. Deze smaken proef je elke teug.
[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 14-08-2016 20:52 ]
Sorry Albantar, ik miste het "AIO" als toevoeging in je eGo One beschrijving en daardoor kwam ik automatisch op de eerste generatie eGo One uit. Jij hebt duidelijk de eGo One AIO, met de Dark Vader bijgeluidenMx. Alba schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:36:
Het is de AIO dus ik kan er geen andere atomizer op zetten. Ik gebruik hem als zakdampertje. Als daily vapes heb ik Nautili op iStick Pico's.
Mijn vrouw heeft deze AIO ook, de eerste versie en zij vind hem best goed, alleen klaagt ze soms over de back spit en de accu is redelijk snel leeg, met een avondje lekker doordampen is het wel gebeurd met de accucapaciteit.
Dat er voor de Nautilus Mini naast de 1.8 en 1.6 Ohm ook 1.2 Ohm atomizers zijn wist ik niet. Ik bestelde deze tot voor kort bij Rookwinkel en die hebben dus alleen 1.6 en 1.8 Ohm.
Ik ga op jouw eerdere advies binnekort bij Zwoofs langs voor een iLeaf Pico, eens kijken hoe dit bevalt met de Nautilus Mini. Dat wordt dan mijn eerste BoxMod. Welke accu heb jij er bij genomen en dit op adives of anders?
En gebruik jij de 1.2 Ohm Nautilus Mini atomizers met de iLeaf Pico?
Zit er aan te denken om via China ook een Aspire K4 te bestellen. Deze heeft de nieuwe Cleito atomizers waar veel vapers op Youtube enthousiast over zijn. En in China betaal je 40-50% minder met "Genuine Original Product" garantie, bevestigd in de vele reviews van kopers. En je kunt buiten Nederland clearomizers boven de 2mL bestellen wat ook prettig kan zijn. Een hele dag op 1 accu en 1 clearomizer vulling i.p.v. al die pitstops.
Voor de vrouw misschien maar gelijk een Aspire K3 mee laten komen, dan is ze van de back spit en kleine accu af en kunnen we atomizers uitwisselen, want de K3 en Nauilus Mini hebben dezelfde atomizers.
Dat spitten hebben ze bij deze versie van de AIO opgelost met een drip tip waarin een soort spiraalvormig schotje zit. Daardoor kunnen liquid druppeltjes er niet rechtstreeks uit schieten omdat er geen "line of sight" is. De accu capaciteit is inderdaad vrij laag maar goed genoeg voor een zakdampertje en genoeg om minstens twee tankjes leeg te dampen. Al met al een heel goed apparaatje maar met een beperkt toepassingsgebied.Theo74 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:34:
[...]
Sorry Albantar, ik miste het "AIO" als toevoeging in je eGo One beschrijving en daardoor kwam ik automatisch op de eerste generatie eGo One uit. Jij hebt duidelijk de eGo One AIO, met de Dark Vader bijgeluidenik zou bijna schrijven: "Dark Vaper", maar die is erg flauw...
![]()
Mijn vrouw heeft deze AIO ook, de eerste versie en zij vind hem best goed, alleen klaagt ze soms over de back spit en de accu is redelijk snel leeg, met een avondje lekker doordampen is het wel gebeurd met de accucapaciteit.
Dat er voor de Nautilus Mini naast de 1.8 en 1.6 Ohm ook 1.2 Ohm atomizers zijn wist ik niet. Ik bestelde deze tot voor kort bij Rookwinkel en die hebben dus alleen 1.6 en 1.8 Ohm.
Ik ga op jouw eerdere advies binnekort bij Zwoofs langs voor een iLeaf Pico, eens kijken hoe dit bevalt met de Nautilus Mini. Dat wordt dan mijn eerste BoxMod. Welke accu heb jij er bij genomen en dit op adives of anders?
En gebruik jij de 1.2 Ohm Nautilus Mini atomizers met de iLeaf Pico?
Zit er aan te denken om via China ook een Aspire K4 te bestellen. Deze heeft de nieuwe Cleito atomizers waar veel vapers op Youtube enthousiast over zijn. En in China betaal je 40-50% minder met "Genuine Original Product" garantie, bevestigd in de vele reviews van kopers. En je kunt buiten Nederland clearomizers boven de 2mL bestellen wat ook prettig kan zijn. Een hele dag op 1 accu en 1 clearomizer vulling i.p.v. al die pitstops.
Voor de vrouw misschien maar gelijk een Aspire K3 mee laten komen, dan is ze van de back spit en kleine accu af en kunnen we atomizers uitwisselen, want de K3 en Nauilus Mini hebben dezelfde atomizers.
De Pico daarentegen - zoals ik al zei, een echte allrounder.
Wat die 1,2 ohm coils betreft, daar had ik er nog twee van liggen maar die deden het niet lekker bij mijn vorige setup. Dus ik dacht, laat ik die eens proberen icm de Pico. Holy throat hit! Op de een of andere manier krijg je met die 1,2 ohm coils een veel hardere throat hit dan met de 1,6 ohm coils, ondanks dat het zelfde vermogen is ingesteld. Maar minder damp. Heel apart. Niet mijn ding, als deze 1,2 ohm coils op zijn ga ik weer gewoon 1,6jes gebruiken. Misschien ook een keer 1,8 proberen om te zien of daar nog verschil in zit. De Pico is krachtig genoeg om ook een hogere weerstand goed van power te voorzien.
Uch, de laatste smaak, Blue Moon, van Vaponaute 24 vind ik dan weer heul erg vies. Anijs, ik hou er niet van. Fris en een super sterke anijs smaak, dus als je hier van houdt is het wat.
Verder, zat eens te kijken om eens wat nieuws te kopen qua vape spul. Nu nog 2 complete Justfog G 14's staan (+ 2 extra clearomizers om snel te kunnen wisselen tussen smaken). Op zich prima dingetjes, zeker voor onderweg, lekker klein, accu gaat lang mee, maar hier en daar wel eens anderen geproefd die toch wel een tikje beter waren. Zoek eigenlijk gewoon iets met hetzelfde principe, niet al te groot en makkelijk verwisselbare coils. Zat bij Joyetech te kijken maar wordt niet echt wijzer, zo veel keus. Wil iets in een wat hoger segment dan die Justfogs i.i.g., met een wat groter tankje als het even kan. Is een Ego One v2 (al dan niet Mega) bijvoorbeeld iets?
Verder, zat eens te kijken om eens wat nieuws te kopen qua vape spul. Nu nog 2 complete Justfog G 14's staan (+ 2 extra clearomizers om snel te kunnen wisselen tussen smaken). Op zich prima dingetjes, zeker voor onderweg, lekker klein, accu gaat lang mee, maar hier en daar wel eens anderen geproefd die toch wel een tikje beter waren. Zoek eigenlijk gewoon iets met hetzelfde principe, niet al te groot en makkelijk verwisselbare coils. Zat bij Joyetech te kijken maar wordt niet echt wijzer, zo veel keus. Wil iets in een wat hoger segment dan die Justfogs i.i.g., met een wat groter tankje als het even kan. Is een Ego One v2 (al dan niet Mega) bijvoorbeeld iets?
Heb nog een Lemo 2 te koop. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM.
http://vaping360.com/eleaf-lemo-2-review/
http://vaping360.com/eleaf-lemo-2-review/
[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 16-08-2016 20:32 ]
Ik zie dat de meeste actieve gotters in dit topic zelf een liquid maken, maar stel je gebruikt te weinig liquid om dit zelf aan te gaan maken --> 10ml per maand. Wat voor premium liquid zouden jullie dan aanraden?
BlaBlaBla
Ik zou zeggen kijk naar Good Life Vapor, ruime keuze aan goede smaken, je kan ze ook in de winkel proberen als je dat wilt.Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:58:
Ik zie dat de meeste actieve gotters in dit topic zelf een liquid maken, maar stel je gebruikt te weinig liquid om dit zelf aan te gaan maken --> 10ml per maand. Wat voor premium liquid zouden jullie dan aanraden?
Te weinig bestaat niet. DIY is zo goedkoop dat je het niet kan evenaren met zogenaamde 'premium juices'.Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:58:
Juice blijft minimaal een jaar goed, dus kun je 120 ml maken bij 10ml/maand.
Wat zoek je qua smaak? Je kan ook aan tweakers vragen wat te mixen.
Goodlife is okay ja, verder nog Nicoticket, Moo, VapeWild. Dat soort liquids.jackzonztyl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Ik zou zeggen kijk naar Good Life Vapor, ruime keuze aan goede smaken, je kan ze ook in de winkel proberen als je dat wilt.
Heb je ATOM BOMB als profiel foto van GLVDomino schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
Te weinig bestaat niet. DIY is zo goedkoop dat je het niet kan evenaren met zogenaamde 'premium juices'.
[...]
Goodlife is okay ja, verder nog Nicoticket, Moo, VapeWild. Dat soort liquids.
Ik begrijp dat DIY heel erg goedkoop is, maarja ik damp vrij weinig, dus ik hoef niet zo'n grote voorraad te hebben.Domino schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
Te weinig bestaat niet. DIY is zo goedkoop dat je het niet kan evenaren met zogenaamde 'premium juices'.
[...]
Goodlife is okay ja, verder nog Nicoticket, Moo, VapeWild. Dat soort liquids.
Ik dampte vrijwel altijd Halo Malibu, maar ik proef helaas weinig meer van deze smaak. Is er een vergelijkbare liquid?
Ik wil zelf ook al tijden een cheesecake aardbeien e-liquid smaak proberen.
BlaBlaBla
Bij mij gaat er zo'n 10ml per dag doorheen. Dure hobby vergeleken met roken.Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:18:
[...]
Ik begrijp dat DIY heel erg goedkoop is, maarja ik damp vrij weinig, dus ik hoef niet zo'n grote voorraad te hebben.
Ik dampte vrijwel altijd Halo Malibu, maar ik proef helaas weinig meer van deze smaak. Is er een vergelijkbare liquid?![]()
Zelf maken is goed te doen.
http://e-liquid-recipes.c...Mother%2527s+Unicorn+Milk
Deze is heerlijk. En hoef niet bijzonder veel aan smaakstoffen in.
Op www.savevape.nl kan je goedkope PG/VG base bestellen. (13,- per 1000ML).
Bestel hier meestal (TPA) aroma's. http://flaywer.de/en goedkoop en snel geleverd.
http://www.steam-engine.org/juice.asp hier kun je alles uitrekenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Clavis op 17-08-2016 11:25 ]
Ik stuur je een PM.Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:18:
[...]
Ik begrijp dat DIY heel erg goedkoop is, maarja ik damp vrij weinig, dus ik hoef niet zo'n grote voorraad te hebben.
Ik dampte vrijwel altijd Halo Malibu, maar ik proef helaas weinig meer van deze smaak. Is er een vergelijkbare liquid?![]()
Waarom blijf je doorgaan op DIY'en als Strider aangeeft daar geen zin in te hebben? Het is dat kant en klare juices mij te duur zijn met het verbruik, maar ik vind DIY'en ook maar omslachtig hoor. Als hij 4-8 euro per week een flesje juice wil kopen, moet hij dat toch gewoon doen?Clavis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Bij mij gaat er zo'n 10ml per dag doorheen. Dure hobby vergeleken met roken.
Zelf maken is goed te doen.
http://e-liquid-recipes.c...Mother%2527s+Unicorn+Milk
Deze is heerlijk. En hoef niet bijzonder veel aan smaakstoffen in.
Op www.savevape.nl kan je goedkope PG/VG base bestellen. (13,- per 1000ML).
Bestel hier meestal (TPA) aroma's. http://flaywer.de/en goedkoop en snel geleverd.
http://www.steam-engine.org/juice.asp hier kun je alles uitrekenen.
EDIT: En thanks voor de link. Ik heb nieuwe TPA aroma's nodig
[ Voor 55% gewijzigd door Krentenbol op 17-08-2016 12:48 ]
Nieuw smaakje in huis gehaald, Peaches and cream , concentraat van Capella flavors

Kon eigenlijk niet wachten en heb dus al wat in mijn atomizer gedaan, smaakt nu al supper lekker. Dat word na een paar dagen rijpen alleen maar beter

Kon eigenlijk niet wachten en heb dus al wat in mijn atomizer gedaan, smaakt nu al supper lekker. Dat word na een paar dagen rijpen alleen maar beter
[ Voor 61% gewijzigd door justmike op 17-08-2016 17:56 ]
Zal binnenkort Diy or Die recepten proberen
heb funfetti al gemaakt en man oh man oh man, wat is hij HEERLIJK. Nu binnenkort zn looper remix recept, zn pistachRy4-u en zijn Misty recept. Kan niet wachten
Avocado 24 komt binnenkort ook binnen (Gearbest verkoopt hem voor 22 dollar!: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356752.html).
Zijn mooie dagen om te vapen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sankara88-2341/hero/1258821
Ik heb jouw ervaring van de 1.2 Ohm coils op de Pico aan Zwoofs voorgelegd en deze bevestigen dat dit klopt en ook normaal is. ik stelde deze vraag tussen wat andere vragen door dus weet de letterlijke verklaring niet, maar het had dacht ik iets te maken met het type coil in de atomizer welke zo reageerd op en boxmod.Mx. Alba schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:25:
[...]
De Pico daarentegen - zoals ik al zei, een echte allrounder.
Wat die 1,2 ohm coils betreft, daar had ik er nog twee van liggen maar die deden het niet lekker bij mijn vorige setup. Dus ik dacht, laat ik die eens proberen icm de Pico. Holy throat hit! Op de een of andere manier krijg je met die 1,2 ohm coils een veel hardere throat hit dan met de 1,6 ohm coils, ondanks dat het zelfde vermogen is ingesteld. Maar minder damp. Heel apart. Niet mijn ding, als deze 1,2 ohm coils op zijn ga ik weer gewoon 1,6jes gebruiken. Misschien ook een keer 1,8 proberen om te zien of daar nog verschil in zit. De Pico is krachtig genoeg om ook een hogere weerstand goed van power te voorzien.
Vandaag ook de iLeaf Pico in de winkel vam Zwoofs gekocht, toch maar als kit dan heb ik voor een paar Euro meer gelijk een subohmer er bij om met deze boxmod het verschil met dampen via mijn Nautilus Mini te ervaren.
Clearomizer van iLeaf ingesopt in 6mg geadviseerde e-liquid en in de tussentijd de Nautilus Mini clearomizer op de Pico. Iets krachtiger en meer stabiel dampen dan met mijn eGo One 2000mA accu. Alleen niet hoger dan 10-15 Watt anders geeft de boxmod de atomizer van de Nautilus Mini te veel vermogen waardoor je een dikke vette dry hit krijgt.

Ik kwam uiteindelijk op 10 Watt uit, dat is prima dampen en belast de accu laag waardoor hij lang mee gaat.
Vervolgens de iLeaf subohmer er op met bijgeleverde 0,5Ohm atomizer, luchttoevoer helemaal open en spelen met het vermogen vanaf 10 Watt. Ik kom uiteindelijk op maximaal 30 Watt, daar boven wordt het met 6mg mij te heftig. Uiteindelijk op 20 Watt blijven hangen, dit is een prettig vermogen en geeft leuke clouds. Alleen heeft deze iLeaf clearomizer ietsje back spit. Misschien kenmerkend voor dit merk en/of type atomizer, maar het is minimaal en niet heel vervelend.
Voor de rest is de Pico een leuke krachtige 75W boxmod met aardig wat instelmogelijkheden, al zijn deze soms wat lastig aan te passen door de wat minder autodidacte en soms compleet omlogische handelingen. Zoals bijvoorbeeld fire button en Lower knop 2 sec ingedrukt houden voor instelling X, maar doe je dit verkeerd, te lang, etc. dan kun je zo maar in menu/optie Y komen. Aan de andere kant stel je zaken op een gegeven moment eenmalig in en kan de boel in principe 'locked' worden zodat je iets niet meer per ongeluk wijzigd.
Voorlopig kan ik goed verder met deze boxmod tip van Albantar en zal ik in de toekomst misschien alleen nog een Aspire Cleito clearomizer aanschaffen met 3.5mL tank. Zoals eerder aangegeven een erg goed gereviewde clearomizer die in de scherper geprijsde Chinese webshops voor iets meer dan €10,00 te koop is.
Wat ik mij nog afvraag is, of het misschien verstandig is om naar 3mg e-liquid te gaan met subohmen om zodoende hoger dan 20 Watt te kunnen dampen zonder dat het te sterk en overmatig wordt. Iemand ervaring?
Zijn Rhodonite is al ongeveer een half jaar mijn adv! Heb het recept iets aangepast: minder appel erin. Nu vape ik ook ijsaroma's. Waltmeister en aardbijen-slagroom. Héérlijk!Sankara schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:00:
Zal binnenkort Diy or Die recepten proberenheb funfetti al gemaakt en man oh man oh man, wat is hij HEERLIJK. Nu binnenkort zn looper remix recept, zn pistachRy4-u en zijn Misty recept. Kan niet wachten
Avocado 24 komt binnenkort ook binnen (Gearbest verkoopt hem voor 22 dollar!: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356752.html).
Ik damp zelf met liquid van 2 a 3mg, wel zelf gebrouwen. Hoger dan dat icm met subohmen is echt een no go voor mij. Ik vape meestal @ 30W (Mod= Istick TC40W, iStick Pico en tanks OBS Crius RTA/ Geekvape RTA @ 0.3Ohm)en op sommige mods 40 a 50W (Uwell Crown @ 0.5Ohm op een iStick TC100W).Theo74 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:05:
[...]
Wat ik mij nog afvraag is, of het misschien verstandig is om naar 3mg e-liquid te gaan met subohmen om zodoende hoger dan 20 Watt te kunnen dampen zonder dat het te sterk en overmatig wordt. Iemand ervaring?
Heb weleens in het begin gewoon Millers Desert 6mg erin gegooid en dat was gewoon keihard kuchen..
Als je lui bent kun je gewoon zo een flesje liquid van 6 mg mixen met bijvoorbeeld VG Base (50/50), dan zit je ook op 3mg nicotine en de smaak is dan nog steeds redelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 18-08-2016 01:01 ]
Welk brouwsel damp je?Arsenius schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:51:
[...]
Ik damp zelf met liquid van 2 a 3mg, wel zelf gebrouwen. Hoger dan dat icm met subohmen is echt een no go voor mij. Ik vape meestal @ 30W (Mod= Istick TC40W, iStick Pico en tanks OBS Crius RTA/ Geekvape RTA @ 0.3Ohm)en op sommige mods 40 a 50W (Uwell Crown @ 0.5Ohm op een iStick TC100W).
Heb weleens in het begin gewoon Millers Desert 6mg erin gegooid en dat was gewoon keihard kuchen..
Als je lui bent kun je gewoon zo een flesje liquid van 6 mg mixen met bijvoorbeeld VG Base (50/50), dan zit je ook op 3mg nicotine en de smaak is dan nog steeds redelijk.
Ik heb wat problemen met mijn EVIC AIO misschien tips of suggesties?
1 - als ik mijn tank wil bijvullen dan haal ik de top af (niet de tank) en vul ik deze bij via de zij openingen maar de juice gaat er niet goed doorheen waardoor ik de tank los moet draaien, dan lijkt de juice well door te komen maar dat laat ook wel wat rotzooi achter en ik denk ook mede hierdoor dat er wat extra spitback komt en misschien ook wel mijn volgende probleem:
2 - Na het bijvullen is mijn notch coil geflood en geeft het enorme spitback. na wat lezen op internet weet ik ongeveer wat te doen; onderste boven houden en paar keer goed inblazen en vervolgens op de fire knopje drukken een paar keer voor een paar seconden om de extra juice te verdampen dat helpt toch wel een beetje MAAR mijn juice komt uit de airflow holes?
Ik had toch wel wat betere smaak verwacht mijn favoriete smaak: Panty Dropper van GLV smaakt toch niet zo heel lekker op EVIC, Deadly Sin is wel oke te noemen maar mijn EGO AIO smaakt toch iets beter?
spitback op 50 watt doet pijn!!!
1 - als ik mijn tank wil bijvullen dan haal ik de top af (niet de tank) en vul ik deze bij via de zij openingen maar de juice gaat er niet goed doorheen waardoor ik de tank los moet draaien, dan lijkt de juice well door te komen maar dat laat ook wel wat rotzooi achter en ik denk ook mede hierdoor dat er wat extra spitback komt en misschien ook wel mijn volgende probleem:
2 - Na het bijvullen is mijn notch coil geflood en geeft het enorme spitback. na wat lezen op internet weet ik ongeveer wat te doen; onderste boven houden en paar keer goed inblazen en vervolgens op de fire knopje drukken een paar keer voor een paar seconden om de extra juice te verdampen dat helpt toch wel een beetje MAAR mijn juice komt uit de airflow holes?
Ik had toch wel wat betere smaak verwacht mijn favoriete smaak: Panty Dropper van GLV smaakt toch niet zo heel lekker op EVIC, Deadly Sin is wel oke te noemen maar mijn EGO AIO smaakt toch iets beter?
spitback op 50 watt doet pijn!!!
Zoals al gezegd, Goodlife is fijn. Niet echt goedkoop (je kunt het wel vrij goedkoop uit de VS laten komen, moet dat zelf nog eens doen) maar eigenlijk zijn alle smaken erg vol en goed. W.b.t. cheescake-aardbeien liquid, ik denk dat Red Berry Dream (http://www.goodlifevapor.com/red-berry-dream/) van Goodlife heel erg in de buurt kan komen.Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:18:
[...]
man man man, dit had ik nou net niet nodigJL Koppelle schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:13:
[...]
Zijn Rhodonite is al ongeveer een half jaar mijn adv! Heb het recept iets aangepast: minder appel erin. Nu vape ik ook ijsaroma's. Waltmeister en aardbijen-slagroom. Héérlijk!

Probeer deze recept eens:Strider schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:18:
[...]
http://e-liquid-recipes.c...le+Strawberries+and+Cream
Erg goedkoop en lekker
De kosten haal je er ook zo uit, want om 100ml van het bovenste te maken betaal je 4+4 euro (voor de aroma) en 8 euro voor 100ml base + nicotine = 16 euro bij savevape.nl en dan heb je dus 100 (!) ml. Goodlife betaal je zo een 6 euro voor 10ml...
Als je niet veel dampt dan doe je met 100ml zeker meer dan een maand (bij mij gaat het in een week tot twee weken op

ps. Deadly Sin van goodlife is wel een geweldige smaakje als je een clearomizer gebruikt of kayfun achtige aparaat (dus een aparaat met niet heel veel 'airflow' maar wel veel smaak). Het lukt mij ook niet om hem te clonen, het is dan ook een van de weinige ejuices die ik zo nu en dan nog koop in de winkel.
Hier kan je deadly Sin kopen: http://www.ecigsmart.nl/n...-van-good-life-vapor.html
Hier is de liquid Red Berry Dream: http://www.ecigsmart.nl/n...-van-good-life-vapor.html
En hier een lekkere aardbeien/melk/room liquid (bekende ook): http://www.ecigsmart.nl/n...er/1326-the-milk-man.html
Die laatste kan je net zo goed mustard milk maken (eerste recept die ik toonde), maargoed. Hopelijk kan je er wat mee
[ Voor 77% gewijzigd door Sankara op 19-08-2016 01:25 ]
Rhodonite > chefsflavour
En wat betreft Mustard Milk, gadverdamme. Ik ben een van de velen die niet tegen hoge concentraties VBIC kunnen. Ging bij MM bijkans over mijn nek.
Overingens heeft ie ook een DA/AP vrije versie. Die is dan weer wel lekker.
Linkje erbij: http://tjek.nu/r/17j0
En wat betreft Mustard Milk, gadverdamme. Ik ben een van de velen die niet tegen hoge concentraties VBIC kunnen. Ging bij MM bijkans over mijn nek.
[ Voor 6% gewijzigd door Domino op 19-08-2016 08:53 ]
Buiten wat ik via internet bestel kom ik daar ook altijd, super chill winkeltje i.d.d.! Vriendelijke lui.Sankara schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:08:
[...]
man man man, dit had ik nou net niet nodigIk ben al een half jaar lang namelijk aan het kwijlen en dromen over Rhodonite maar kon enkele Diy's hier in Nederland niet vinden! Gelukkig heb ik er nu wel één in het buitenland gevonden, zal volgende maand eens bestellen
![]()
![]()
[...]
Probeer deze recept eens:
http://e-liquid-recipes.c...le+Strawberries+and+Cream
Erg goedkoop en lekkerOw en super simpel om te maken. Probeer DiY een keer uit Strider, als je het eenmaal begrijpt, is het echt geweldig. Je kan gewoon zelf en vele malen goedkoper dan je eigen premium juice maken, waarbij sommige recepten gewoonweg beter zijn dat wat je in de winkel kan halen.
De kosten haal je er ook zo uit, want om 100ml van het bovenste te maken betaal je 4+4 euro (voor de aroma) en 8 euro voor 100ml base + nicotine = 16 euro bij savevape.nl en dan heb je dus 100 (!) ml. Goodlife betaal je zo een 6 euro voor 10ml...
Als je niet veel dampt dan doe je met 100ml zeker meer dan een maand (bij mij gaat het in een week tot twee weken op). Enige nadeel is, dat het soms zo lekker kan zijn dat je consumptie omhoog gaat
ps. Deadly Sin van goodlife is wel een geweldige smaakje als je een clearomizer gebruikt of kayfun achtige aparaat (dus een aparaat met niet heel veel 'airflow' maar wel veel smaak). Het lukt mij ook niet om hem te clonen, het is dan ook een van de weinige ejuices die ik zo nu en dan nog koop in de winkel.
Hier kan je deadly Sin kopen: http://www.ecigsmart.nl/n...-van-good-life-vapor.html
Hier is de liquid Red Berry Dream: http://www.ecigsmart.nl/n...-van-good-life-vapor.html
En hier een lekkere aardbeien/melk/room liquid (bekende ook): http://www.ecigsmart.nl/n...er/1326-the-milk-man.html
Die laatste kan je net zo goed mustard milk maken (eerste recept die ik toonde), maargoed. Hopelijk kan je er wat meeAls je ooit in Den Haag bent, ga langs Ecigsmart, is niet ver van CS, zijstraat van de plein. Ze hebben enorm veel liquids die je gratis kan uitproberen en ze zijn super vriendelijk en geven je veel tips. Ze hebben btw meer liquids (en mods) in de winkel dan op de shop, sommige erg exotische ook
het is dus zeker een aanraden om een keer langs te gaan (ik werk er niet ver vandaan en ben daar bijna dagelijks
).
Ik bestelde overigens altijd 4x100ml. Dat is dan 120 euro ofzo.. Maar ze hebben om de haverklap kortingscodes voor 30 of 25% korting. Dan heb je dus 400ml voor 85 euro ofzo. Dan is het aanzienlijk voordeliger.Sankara schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:08:
Watte bedoel je met Rhodonite > chefsflavour?Domino schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:21:
Rhodonite > chefsflavour
En over Mustard Milk, als je er niet tegen kan, dan moet je de recept wat balanseren (sweet cream erbij, wellicht wat NY cheese cake etc.), dan geef je de recept wat body natuurlijk en kan je de vbic % verlagen. Maar Milkman lijkt bijna precies op Mustard Milk. Strider is verder geïnteresseerd in een aardbeien cheesecake smaak, MM komt daar dichtbij zou ik zeggen. Er zijn andere recepten waar de cheesecake meer naar voren komt, maar die zijn wat ingewikkelder (lees: gaan meer ingrediënten in).
Balen btw! Mijn flavors komen pas waarschijnlijk dinsdag binnen
https://www.chefsflavours.co.uk/126-diy-or-dieSankara schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Watte bedoel je met Rhodonite > chefsflavour?
Een aantal recepten van Wanye als ready to mix. Gaat een beetje tegen de natuur van zijn kanaal in maar ah.
Mwa, ik heb genoeg recepten zonder een nieuwe versie van MM te hoeven maken. Gelukkig zullen we maar zeggen.Sankara schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
En over Mustard Milk, als je er niet tegen kan, dan moet je de recept wat balanseren (sweet cream erbij, wellicht wat NY cheese cake etc.), dan geef je de recept wat body natuurlijk en kan je de vbic % verlagen. Maar Milkman lijkt bijna precies op Mustard Milk. Strider is verder geïnteresseerd in een aardbeien cheesecake smaak, MM komt daar dichtbij zou ik zeggen. Er zijn andere recepten waar de cheesecake meer naar voren komt, maar die zijn wat ingewikkelder (lees: gaan meer ingrediënten in).
Milkman ben ik ook niet zo'n favoriet van, als je de OWH Milkman bedoeld iig, veel en veel te zoet. Milkman van 'The Milkman' daarintegen
sssssssstDomino schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
https://www.chefsflavours.co.uk/126-diy-or-die
Een aantal recepten van Wanye als ready to mix. Gaat een beetje tegen de natuur van zijn kanaal in maar ah.
[...]
Mwa, ik heb genoeg recepten zonder een nieuwe versie van MM te hoeven maken. Gelukkig zullen we maar zeggen.
Milkman ben ik ook niet zo'n favoriet van, als je de OWH Milkman bedoeld iig, veel en veel te zoet. Milkman van 'The Milkman' daarintegen.

Maar okay ik dacht even dat je bedoelde dat de concentraten van Chefsflavour niet hetzelfde als 'the real thing' was. Gelukkig maar. En ja Rhodonite vraagt enkele aroma's die je gewoon weg niet of erg moeilijk in NL kan bestellen, Bronuts hetzelfde verhalen. Ben maar te blij dat ik chefsflavours heb ontdekt!
wil morgen starten met vapen en zat te kijken naar de Eleaf istick Pico 75.
Maar lees dat ik er een andere verdamper op moet zetten als verdamper in 1 van de reviews.
Wat moet ik dan allemaal aanschaffen?? het is heel wat anders dan een pakje peuken en dan de fik er in
Maar lees dat ik er een andere verdamper op moet zetten als verdamper in 1 van de reviews.
Wat moet ik dan allemaal aanschaffen?? het is heel wat anders dan een pakje peuken en dan de fik er in
Bears and Bulls
Hoe wil je dampen? MTL zoals je ook rookt? Of direct naar de longen?mindcre8r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
Ik hoor wisselde verhalen over de melo3 (die zit bij de kit). Voor die paar euro extra zou je gok wel kunnen wagen natuurlijk. Is het niks verkoop je hem zgan.
Via de link van Clavis wat aroma's besteld en ze zijn binnen. Wel leuk dat ze verrassingspakketjes hebben daar met 1ml epjes. Daar heb ik al wat dingetjes mee gemixt. Ze deden er ook nog een epje strawberry milkshake bij en die is na een shake en vape al aardig lekker. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat als hij gesteept is
Ik heb me ook voor het eerst gewaagd aan recepten met meer dan één aroma. Ik heb nu 2 flesjes met 3 en 4 aroma's staan en kan niet wachten tot ze vapebaar zijn. Ik ben écht heel benieuwd. Het is cappuccino met hazelnoot en chocola met net iets andere verhoudingen en bij één van de twee zit er ook Creme de Menthe in. Volgens mij is dat wel een prima combi. Als ze bevallen, haal ik het recept op e-liquid recipes van privé af
Verder heb ik ook zaterdag de overbodige gear van Hamed binnengekregen. Het was meer dan ik had verwacht en nu zit ik met 4 drippers waarvan ik er waarschijnlijk maar één ga gebruiken
Moet nog even uitzoeken welke het beste bevalt en de rest zal ik verkopen via het dampforum. Ik kan er in ieder geval weer even tegenaan
Verder heb ik ook zaterdag de overbodige gear van Hamed binnengekregen. Het was meer dan ik had verwacht en nu zit ik met 4 drippers waarvan ik er waarschijnlijk maar één ga gebruiken
heb de kit idd besteld, gaan eens kijken hoe het bevalt!Domino schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Hoe wil je dampen? MTL zoals je ook rookt? Of direct naar de longen?
Ik hoor wisselde verhalen over de melo3 (die zit bij de kit). Voor die paar euro extra zou je gok wel kunnen wagen natuurlijk. Is het niks verkoop je hem zgan.
Bears and Bulls
De melo 3 is wat mij betreft een prima verdampertje, smaak en damp productie zijn meer dan goed.mindcre8r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
hij is alleen veel te klein , je zal hem heel vaak moeten bijvullen ( zeker als je een stevige roker bent )
Ik heb de kit ook in gebruik en hij bevalt op zich goed. Iets wat back spit maar niet extreem.mindcre8r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
De 2mL tank is voor subohmen wel iets klein, daar haal je geen hele dag mee.
Ik heb in China een Aspire Cleito clearomizer besteld met 3.5mL tank. Goede recenties.
Natuurlijk kun je bijvoorbeeld ook een Aspire Nautilus met 5mL tank in het buitenland kopen.
Het allerbeste is gewoon naar een goede vape winkel gaan (lees een GOEDE vapewinkel, er zijn veel slechte ook jammer genoeg die overpriced crap spul verkopen met goedkope chinese liquid - wil je niet hebben). Je hebt in Amsterdam en Rotterdam en Utrecht ook enkele leuke shopsmindcre8r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
Ik wil nogmaals Ecigsmart aanraden in Den Haag. Klein winkeltje maar heeft echt alles wat je maar wilt (en letterlijk 10x zo meer dan de webshop laat zien). De mensen daar helpen je ook op pad EN je kan de gear gewoon uitproberen vaak voordat je het koopt. Je kan ook de liquids uitproberen voordat je het koopt, zo voorkom je dus een miskoop. Hij is op loopafstand (5 minuten) van Centraal station

Als je tips wilt kan je btw hier of mij persoonlijk wel messagen. Ik ken enkele erg lekkere liquids die super goedkoop zijn ook nog

PS. De Maxi Just Fog clearomizer is een die ik altijd zal aanrader (als je hem nog kan vinden). Is erg makkelijk te vullen en coils te wisselen en goedkoop. Ik zou als beginner niet met sub ohm starten, eerder met een rustige Mouth to lung vape (hoe je een sigaret ook rookt). Sub ohm tanks damp je vaak straight to lung (hoe je een Sisha pijp rookt of 'stofzuigert' bij een 'pretsigaret') en ik denk iemand die net begint juist sigaret roken wilt imiteren en niet gelijk dikke wolken wilt uitblazen
EDIT: By the way, als je eenmaal je set hebt, hoef je bij vapen alleen maar een knop in te drukken om te kunnen dampen
[ Voor 25% gewijzigd door Sankara op 20-08-2016 00:47 ]
Coudhouse Vapor is nog een stuk goedkoper:Krentenbol schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:43:
[...]
Waarom blijf je doorgaan op DIY'en als Strider aangeeft daar geen zin in te hebben? Het is dat kant en klare juices mij te duur zijn met het verbruik, maar ik vind DIY'en ook maar omslachtig hoor. Als hij 4-8 euro per week een flesje juice wil kopen, moet hij dat toch gewoon doen?
EDIT: En thanks voor de link. Ik heb nieuwe TPA aroma's nodig
http://www.cloudhousevapor.com/
Vooral de value pack is erg interesant:
http://www.cloudhousevapor.com/tfa-value-pack.html bv. 5x20ML voor 13,60.
Nog goedkoper dan E-Dym.pl en niet verpakt in die onhandige glazen flesjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 20-08-2016 16:00 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Als beginnende damper met weinig tot geen kennis en ervaring is het inderdaad niet handig om meteen te gaan subohmen op een boxmod met een e-liquid waarvan je eigenlijk niet weet wat en hoe.Sankara schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:33:
[...]
Het allerbeste is gewoon naar een goede vape winkel gaan (lees een GOEDE vapewinkel, er zijn veel slechte ook jammer genoeg die overpriced crap spul verkopen met goedkope chinese liquid - wil je niet hebben).
Ik zou als beginner niet met sub ohm starten, eerder met een rustige Mouth to lung vape (hoe je een sigaret ook rookt). Sub ohm tanks damp je vaak straight to lung (hoe je een Sisha pijp rookt of 'stofzuigert' bij een 'pretsigaret') en ik denk iemand die net begint juist sigaret roken wilt imiteren en niet gelijk dikke wolken wilt uitblazen.
Sowieso weet ik nu al dat je waarschijnlijk de longen uit je broek hoest en bij verkeerd gebruik of verkeerde instellingen krijg je mogelijk een slechte dampervaring waardoor je de hele set uiteindelijk in de hoek gooid.
Als je de Pico nu toch al besteld hebt zonder een normale clearomizer, dus alleen de meegeleverde subohm clearomizer, hou het vermogen van de accu dan op max 10 Watt en draai de clearomizer luchttoevoer nagenoeg helemaal dicht. Op deze manier damp je min of meer op het niveau van normaal dampen.
De airflow is dan nog steeds iets te hoog waardoor het niet op normaal roken (trekje van een sigaret) lijkt, maar het is denk ik beter dan gelijk op 20 Watt en volledig open luchttoevoer direct in je longen te zuigen.
Ik ken stugge rokers die ook eens een stevig trekje namen van mijn subohmer en die trokken het écht niet.
De e-liquid voor normaal dampen wordt het meest met 12-18mg nicotine gebruikt. Voor subohmen is 3-6mg nicotine meer dan voldoende, hoger is met subohmen praktisch niet te doen, veel te sterk.
Qua smaak e-liquid kun je alle kanten op en blijft dit een persoonlijke voorkeur die meest mogelijk ook nog wel wat zal wisselen in je zoektocht naar adere smaken. Kies echter wel altijd voor kwalitatief goede e-liquids en zoals gezegd geen rommel uit China/Azie.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar neutrale tabaksmaken zonder al te veel poespas. De meest tropische smaken zoals binnen dit topic worden besproken staan mij na een tijdje tegen, maar dat is nogmaals persoonlijk.
Doe je zelf een plezier en zoek een dampwinkel in de buurt op waar je e-liquid smaken en nicotine sterktes kunt proberen. Adviezen waar men je echt goed helpt en de adressen zijn hier al genoemd.
Laat je ook adviseren over e-liquid die past bij normaal dampen en die past bij subohmen, dit komt vaak neer op de PG/VG olie verhoudingen van de e-liquid.
Combineer dit bezoek met het aankopen van een extra clearomizer voor normaal dampen. Zoals mijn favoriet welke veel door dampers wordt gebruikt, de Nautilus Mini. Kost je rond de €30,00 maar in jouw geval denk ik een must.
Neem je Pico kit gewoon mee en vertel je verhaal als startende damper. Een goede shop zal je prima opweg helpen en je naast adviezen ook de juiste spullen meegeven.
Veel succes en plezier met je eerste dampervaringen en pas op met subohmen. Blijf vooral posten en vragen in dit topic, want het beste advies komt voort uit de ervaring van anderen.
De Pico bevalt prima met de Melo3.
Heb er Square Drops in, had 3 smaken : meloen / Apple - drop / en Malibu
De apple is t lekkerste vind ik, ik hoor veel goeds over one hit wonder, maar die zijn duur / grootverpakkingen.
Ik weet niet zo goed wat mensen nou steeds zeggen over subohmen.
Toen ik m aanzette stond ie op 30 watt, nou toen meurde die shit naar verbrande derrie.
Heb m teruggeschroefd naar 0.26ohm 2.25v 19.5w.
Nu kan ik een flinke lung hit (? je longen gelijk volzuigen) nemen met een goede smaak, grote wolken lukt dan.
Heb er Square Drops in, had 3 smaken : meloen / Apple - drop / en Malibu
De apple is t lekkerste vind ik, ik hoor veel goeds over one hit wonder, maar die zijn duur / grootverpakkingen.
Ik weet niet zo goed wat mensen nou steeds zeggen over subohmen.
Toen ik m aanzette stond ie op 30 watt, nou toen meurde die shit naar verbrande derrie.
Heb m teruggeschroefd naar 0.26ohm 2.25v 19.5w.
Nu kan ik een flinke lung hit (? je longen gelijk volzuigen) nemen met een goede smaak, grote wolken lukt dan.
Bears and Bulls
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.