Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 13:37
Domino schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:59:
[...]

De crown gebruikt toch gewoon fabriekscoils? Of het je het build deck erbij?
Als ik die bekijk is het een hele opgaaf (priegelwerk) om daar een dual coil van je maken.
Das mijn huidige set-up, voor een beter beeld heb nu een cuboid mini + uwell crown v1 tank met factory made coils.

Heb gister de xcube 2 + griffin rta 25 besteld en ga nu voor het eerst eens hobbyen met zelf builds maken en uitendelijk ook mijn eigen coils in elkaar draaien.

Iemand tips om je eerste build goed te laten verlopen? Heb al wat build videos gekeken over de griffin tank en ziet er vrij straight to the point uit maar wat extra tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:22
Ahaaa, op die fiets.

Bouwen op een velocity deck is bijzonder makkelijk.
Heb je een coilmaster of doe je het met de hand?

De 0.36 coils lijken mij een beetje teveel van het goede. Met een dual coil zit je dan op 0.18 Ohm, dat vreet batterijen. Ik zou om te beginnen mikken op coils van rond de 0.8~1 Ohm per stuk.

Spaced coils zijn het makkelijkst, dan kun je bijna niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
Ga denk ik eerst beginnen met single coil builds voorlopig, om even de feeling voor het wicken en de handigheid te krijgen.

Het mooie aan de griffin tank is dat er nog een keramisch stukje bij geleverd word waardoor je 1 kant van het deck af kan sluiten en zo dus 1 coil builds er op kan maken.

Heb zon doos met 48 pre made coils erbij besteld en mocht ik uiteindelijk de smaak te pakken hebben bestel ik wat clapton draad en ga ik uiteindelijk 08-1 ohm coils draaien.

Tegen die tijd ook maar een coil master bestellen dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik was een tijdje uit de running, dat komt omdat ik eigenlijk best tevreden was met mijn setje (Erl Konigin met Cloupor Mini) :)

Nu een nieuwe set aan het samenstellen, en ik wilde graag wat input hierover. De mod is duidelijk: een Joyetech Cuboid. Maar de tanks ben ik nog niet overuit. Ik wil gewoon mijn eigen coils (~0.5-1.0 Ω) maken, dat is een must, ik zie dat dat ook mogelijk is met de Cubis Pro en de SMOK TFV4.

Welke van de 2 is aan te raden?

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Waarom Geen subtank? Of een KayFun 5 (clone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gooddaddy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:54:
Waarom Geen subtank? Of een KayFun 5 (clone)
Juist, die had ik over het hoofd gezien. Ga ik even naar kijken, Thanks!

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Cybergamer schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Juist, die had ik over het hoofd gezien. Ga ik even naar kijken, Thanks!
Crius plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Haha! Mij ietsje teveel van het goeie. Ik ben maar een simpele MTL vaper :P

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Ik ben nog geen mtl rta tegen gekomen die kan tippen aan de erl. Voor mijn is dat nog steeds een perfecte rta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ben er uit! Het volgende gaat het worden:

Authentic Joyetech Cuboid 150W TC VW APV Box
Kayfun V5 Styled RTA Rebuildable Tank Atomizer Mod
FeCrAl Clapton Heating Wire for RBA Atomizer (om te proberen)
Fiber Freaks Lyocell Cellulose Wicks (om te proberen)
Domino schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:19:
Ik ben nog geen mtl rta tegen gekomen die kan tippen aan de erl. Voor mijn is dat nog steeds een perfecte rta.
Same here! Toen ik over gegaan was van mijn Taifun GT naar de Erl was ik zo tevreden dat ik eigenlijk niet verder gekeken heb het afgelopen jaar :P

Maar het is tijd geworden voor iets nieuws, Die set hierboven besteld en een Ego AIO als backup. De erl blijf ik houden, maar me Cloupor Mini doe ik wel van de hand met een paar sony accu's binnenkort.

[ Voor 52% gewijzigd door Cybergamer op 16-07-2016 14:38 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Na lange tijd eindelijk mijn vtwo mini met Cubis in gebruik genomen. Ik loop nog een beetje te rommelen met de instellingen en dan vooral de bediening daarvan, die werken voor mij nog niet echt intuïtief. Ik heb er nu een clapton coil inzitten van 1,5. De eerste paar keer ging dit prima maar een dag later lijkt het wel oudejaarsavond als ik vuur. Het spuit alle kanten op. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Extra setje binnen:
Eleaf Pico
Kanger Toptank mini

Bevalt prima en kost geen drol, nog geen 50 euro bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
KillerAce_NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:00:
Extra setje binnen:
Eleaf Pico
Kanger Toptank mini

Bevalt prima en kost geen drol, nog geen 50 euro bij elkaar.
waarom de kanger toptank? en niet de melo 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zelf wicken en de subtank bevalt me ook prima.
Zo ontzettend makkelijk wicken en nooit gedonder.
Toptank is makkelijk voor feestjes, festivals etc. Lekker makkelijk vullen.

Toptank silver ivm pico zwart silver ziet er ook top uit. Veel positive feedback gehad. Een aantal smokers wil het ook proberen. Toch iets meer advanced spul en toch klein en simpel.

[ Voor 34% gewijzigd door KillerAce_NL op 18-07-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 00:38
Pierre Sec schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:14:
[...]

Dit boodschappenlijstje doet me dan weer twijfelen. Wil vanmiddag de Kanger subox mini halen, maar vind de Joyetech er toch ook wel goed uitzien. En de goede ervaring met de nautilus helpt ook niet ;-)
Mag ik vragen waar je dit besteld hebt?
Schaamteloze zelf-quote! Het is niets geworden met de Joytech VTC Mini. Ongetwijfeld prima maar na 1 poging gaf ik het al op. Die ligt hier dus al enige tijd te verstoffen, zonde van de €100,-. Maar niet zo zonde als normaal roken. Daar ben ik inmiddels volledig mee gekapt.

Nu pak ik heel af toe tijdens het lezen van de krant een oude ego-c. Prima ding eigenlijk, lekker monkey-proof. Aangezien ik nu een open haard in mijn nieuwe huis heb, ga ik op zoek naar een pijp-variant. Wel zo gepast. Dus ik ga mij hier maar weer eens inlezen.

Ik wilde overigens mijn setjes van joytech op MP zetten maar zie dat er daar nauwelijks aanbod is. Moet ik voor het verpatsen hiervan mijn heil zoeken in de fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Pierre Sec schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Schaamteloze zelf-quote! Het is niets geworden met de Joytech VTC Mini. Ongetwijfeld prima maar na 1 poging gaf ik het al op. Die ligt hier dus al enige tijd te verstoffen, zonde van de €100,-. Maar niet zo zonde als normaal roken. Daar ben ik inmiddels volledig mee gekapt.

Nu pak ik heel af toe tijdens het lezen van de krant een oude ego-c. Prima ding eigenlijk, lekker monkey-proof. Aangezien ik nu een open haard in mijn nieuwe huis heb, ga ik op zoek naar een pijp-variant. Wel zo gepast. Dus ik ga mij hier maar weer eens inlezen.

Ik wilde overigens mijn setjes van joytech op MP zetten maar zie dat er daar nauwelijks aanbod is. Moet ik voor het verpatsen hiervan mijn heil zoeken in de fora?
Op www.dampforum.nu is een vraag/aanbod sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 22:34
zo ook maar eens de verslaving van nicotine eens uitbannen en een Joyetech eGo One V2
besteld.

Kijken of ik zo van het roken geheel af kom :P
Telkens naar en week teveel verlangen naar nicotine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

Ook maar begonnen met de vapen, en wel met de Joyetech eGo AIO. Meteen bij binnenkomst alle voorbereidingen getroffen volgens het boekje. Alles lijkt goed te werken (goede 'rook' ontwikkeling) alleen vind ik dat de eGo soms een slurpend geluid maakt wanneer ik de knop indruk (denk aan het geluid van het apparaat waarmee de tandarts overtollig speeksel weghaald). Is dit normaal? Of heb ik ergens een lek zitten, iets niet goed aangedraaid?

Verder kon ik in de instructies nergens terug vinden hoe vaak je de Atomizer moet vervangen? Elke keer als je nieuwe vloeistof bijvult?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Zeddicius schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:22:
Ook maar begonnen met de vapen, en wel met de Joyetech eGo AIO. Meteen bij binnenkomst alle voorbereidingen getroffen volgens het boekje. Alles lijkt goed te werken (goede 'rook' ontwikkeling) alleen vind ik dat de eGo soms een slurpend geluid maakt wanneer ik de knop indruk (denk aan het geluid van het apparaat waarmee de tandarts overtollig speeksel weghaald). Is dit normaal? Of heb ik ergens een lek zitten, iets niet goed aangedraaid?

Verder kon ik in de instructies nergens terug vinden hoe vaak je de Atomizer moet vervangen? Elke keer als je nieuwe vloeistof bijvult?
Waarschijnlijk zuig je te hard, je krijgt dan inderdaad teveel vloeistof in de coil.

En die moet je zeker niet elke keer vervangen! Het hangt veel van de vloeistof af die je gebruikt, en hoeveel je dampt uiteraard. Je merkt vanzelf dat het qua smaak een stuk minder word. Normaal gesproken ergens tussen de week en twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Domino schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:26:
[...]

Waarschijnlijk zuig je te hard, je krijgt dan inderdaad teveel vloeistof in de coil.

En die moet je zeker niet elke keer vervangen! Het hangt veel van de vloeistof af die je gebruikt, en hoeveel je dampt uiteraard. Je merkt vanzelf dat het qua smaak een stuk minder word. Normaal gesproken ergens tussen de week en twee weken.
Dus het slurpende geluid betekent dus dat er vloeistof in de coil zit? Is dat er nog uit te krijgen en kan het eigenlijk kwaad? De dampontwikkeling is volgens mij gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Paar keer vuren zonder eraan te hijsen. Of uitslaan.
Kan verder geen kwaad, totdat je de vloeistof echt opzuigt via het mondstuk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Ok bedankt :)
Zal beginnen met een paar keer vuren zonder te trekken/hijsen. Ik vind het wel vreemd dat hij al trekt/slurpt zodra ik even de vuurknop indruk, dus zonder er aan te hijsen. Kwestie van wennen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag geluk gehad. Was even m'n standaard smaakjes kopen bij m'n vaste winkel in Den Haag (ecigsmart), en wilde wel weer eens wat nieuws dus aardig wat geprobeerd. Besloten om een Alienvape Roswell juice mee te nemen, en kreeg gewoon een gratis fles van die gast mee. Het is nogal een dure liquid en alleen in 30ml, maar hij had voor het proeven een fles met nog 20ml er in en heeft 'm gewoon meegegeven omdat hij het een naaistreek vond om iemand bijna 30 euro te laten betalen terwijl je niet echt kan weten of het wel lekker is na even proeven. Kom er ook wel vaak trouwens, maar service hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dag allen, ik zoek al een tijdje prefab microcoils. Die zijn er in overvloed, maar veel nicrome, funky twisted dingen of lage weerstand. Ik ben op zoek naar "normale" coils van tussen de 1.4 en 2.0 ohm, 0.2 of 0.3 mm inner diameter van kanthal a1 voor gebruik in een Erlprinz en kan ze nergens vinden. Heeft iemand de gouden tip toevallig?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Obiter dictum schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:41:
Dag allen, ik zoek al een tijdje prefab microcoils. Die zijn er in overvloed, maar veel nicrome, funky twisted dingen of lage weerstand. Ik ben op zoek naar "normale" coils van tussen de 1.4 en 2.0 ohm, 0.2 of 0.3 mm inner diameter van kanthal a1 voor gebruik in een Erlprinz en kan ze nergens vinden. Heeft iemand de gouden tip toevallig?
Haha. Nee sorry. Hoger dan 0.7 ofzo zie ik ze nooit meer. Dat wordt zelf draaien denk ik.

O, ik zat in een bubble

https://www.fasttech.com/...ort=r&keywords=Pre+coiled

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Middag allemaal,
Na een paar dagen dit enorme topic doorgelezen te hebben, weet ik wel wat ik wil. Mijn eerste elektronische Sigaret was ongeveer 1 1/2 geleden toen ik het echte roken vaarwel hebt gezegd. Ik had toen de Joyetech eRoll gekocht, en de eerste paar weekjes ging dat wel oké, maar het probleem was dat er bar weinig damp en smaak uit kwam. Na een half jaartje toch maar overgestapt naar een wat beter model, en dat werd de Kanger EVOD 2. Deze elektrische sigaret was een beste voorruitgang vergeleken bij de eRoll, en heb daar nu een jaar mee gedaan. De reden dat ik nu wat anders wil is omdat de EVOD 2 erg snel leeg is, vaak lekt en dat de smaak na een paar dagen verslechterd nadat ik de coil vervangen heb. Uiteraard heeft dit topic mij nieuwsgierig gemaakt, en ga ik dus voor wat anders. Ik wil het nog niet te ingewikkeld maken voor mijn zelf, maar wil in de toekomst zeker mijn eigen coils maken en wicken.

Ik lees dat de Joyetech eVic VTwo Mini een goed apparaat is om mee te beginnen, en zie op sommige websites dat hij ook beschikbaar is in een complete set Joyetech eVic VTwo Mini with CUBIS Pro full kit Als ik deze set bestel, dan hoef ik dus alleen maar 2 batterijen erbij te kopen en wat reserve coils om vervolgens te kunnen dampen met dit apparaat, ik bedoel dat ik niet zelf nog dingen moet maken :-)

Misschien dat er mensen zijn die bij mijn verhaal denken dat ik misschien beter een ander model kan kopen, of een andere combinatie, dan zou ik dat graag willen horen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zijn zat betere tanks waarbij je kant en klaar coils kunt kopen maar evt ook zelf maken. Dan kun je nog alle kanten op.
Ik heb de vtc mini, prima apparaat, maar de eleaf pico is ook een aanrader. In combinatie met een toptank is dat een leuke set voor onder de 50 euro via china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
KillerAce_NL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:36:
Zijn zat betere tanks waarbij je kant en klaar coils kunt kopen maar evt ook zelf maken. Dan kun je nog alle kanten op.
Ik heb de vtc mini, prima apparaat, maar de eleaf pico is ook een aanrader. In combinatie met een toptank is dat een leuke set voor onder de 50 euro via china.
China wordt hem niet, wilde graag voor 5 augustus mijn spullen hebben ivm vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
E-dym.pl

Prima poolse webwinkel, versturen via ups. Met een paar dagen in huis.

De evic: https://e-dym.pl/gb/vv-w-...arch_query=Evic&results=8

Of, als alternatief, een pico: https://e-dym.pl/gb/promo...o-tc-mod-full-kit-wo.html

Voor de kleuren even googlen. Czarny is iig zwart.

[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 22-07-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Barfman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:08:
[...]

China wordt hem niet, wilde graag voor 5 augustus mijn spullen hebben ivm vakantie :P
Zou ik het niet op gokken idd, hoewel ik de laatste tijd het spul snel binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@Domino
Ja had google al gebruikt, helaas zwart niet aanwezig. Nu maakt mij een paar tientjes meer of minder niet uit, maar het is daar wel een stuk goedkoper. Is het allemaal origineel wat ze verkopen.

Oke ga toch voor de Joyetech eVic VTwo Mini, alleen niet voor de hele kit.
Heb dus de eVic VTwo Mini besteld met 2x LG HG2 18650 batterij (3000 mAh)

Ik twijfel nog tussen deze 2 tanks

Eleaf MELO III Mini clearomizer
Kanger Toptank Nano clearomizer
en dan natuurlijk wat extra coils die erbij passen.

Wat is de beste keuze

[ Voor 45% gewijzigd door Barfman op 22-07-2016 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Tot nu toe is alles helemaal origineel.

Wat de beste tank voor jou is hangt helemaal af van je manier van dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom een nano tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Domino schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:09:
Tot nu toe is alles helemaal origineel.

Wat de beste tank voor jou is hangt helemaal af van je manier van dampen.
Hoe bedoel je mijn manier van dampen, ik damp op een dag 2ml weg, en dat gaat via de mond naar de longen, niet rechtstreeks naar de longen dus. Waarschijnlijk zal ik wat meer liquid gebruiken straks met dit apparaat als ik het lekker vind, heb nooit zoveel verschillende liquids gebruikt, maar was dat wel van plan.
Nou zoals je ziet is dit voor mij allemaal vrij nieuw, heb een hoop gelezen en zag dat deze keuzes vaker gemaakt zijn. Maar als hij niet goed is, dan hoor ik dat graag, ik vrees dat ik het dus fout hebt :p

[ Voor 51% gewijzigd door Barfman op 22-07-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Foutje met Quoten :-)
Mag weg

[ Voor 113% gewijzigd door Barfman op 22-07-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
Zeddicius schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Dus het slurpende geluid betekent dus dat er vloeistof in de coil zit? Is dat er nog uit te krijgen en kan het eigenlijk kwaad? De dampontwikkeling is volgens mij gewoon prima.
Niets aan de hand, de AIO maakt van zich zelf vrij veel zuigend/sissend geluid, boven normaal.
Kijk een luister maar eens naar wat AIO reviews op Youtube, dan zul je het geluid opmerken.

Persoonlijk vind ik de AIO door het geluid de zoveelste tegenvaller van Joyetech. Ooit begonnen met de eGo-C had ik redelijk wat vertrouwen in dit merk, maar wat Joyetech modellen verder kwam ik tot de conclusie dat het niet allemaal even prettig dampt. Vooral lekkage en het snotteren van clearomizers is echt een ding bij Joyetech. Binnen de nodige fora ook vaak benoemd als Joytech kwalen.

Momenteel heb ik een Aspire Nautilus Mini op een Joyetech eGo One grote accu en ben hier tevreden mee. Hij lekt niet, geen snotterende clearomizer meer en je kunt de Aspire ook gewoon neerleggen zonder dat hij uit de tip gaat lekken of dat de atomizer volloopt met vloeistof. Een aanrader vind ik persoonlijk.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
heb me spulletjes binnen en lekker zeg dat dampen met dit smaakje Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/c2/58/8b/c2588b4f2b9be5c9b22d6ef7a0f7ec2f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Joyetech eVic VTwo binnen, moest even wennen want het is redelijk zwaar (meer dan ik had verwacht).

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
LOL, heb ik gisteren een bestelling gedaan en net alles binnen gekregen, zitten er geen batterijen bij die ik wel had aangevinkt.

Ik had de eVic VTwo Mini besteld met 2x LG HG2 18650 batterij (3000 mAh), iemand een adres die dezelfde dag nog batterijen kunnen leveren, zal wel extra geld kosten, maar ga maandag op vakantie :-(

[ Voor 46% gewijzigd door Barfman op 23-07-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zelfde dag? Nee, niet naar mijn weten.

Waar woon je ergens? Nabij Eindhoven kun je naar nkon. En nabij rotterdam naar zwoofs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Domino schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:38:
Zelfde dag? Nee, niet naar mijn weten.

Waar woon je ergens? Nabij Eindhoven kun je naar nkon. En nabij rotterdam naar zwoofs.
Den helder hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hmmm, dan ben ik er bang voor.
Dan word het hooguit een stop op weg naar je vakantie adres. Mits je met de auto gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ben er bang voor, laat het anders wel op vakantie adres bezorgen, nog ff dampen met mijn oude Evod 2 :p

EDIT:, welke combinatie batterij en oplader raden jullie mij aan, is 20A genoeg voor mijn setje.
Zowel Dampaccu.nl en NKON kunnen leveren naar mijn vakantie adres.

Ik heb nu,
Joyetech eVic VTwo Mini
Eleaf MELO III Mini clearomizer
Eleaf MELO III Mini EC coils 0.3 en 0.5 Ohm

[ Voor 58% gewijzigd door Barfman op 23-07-2016 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Usual suspects: lg hg2, samsung 25r en samsung 30q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Het is gelukt, heb de lg hg2 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
Wat is op dit moment de beste clearomizer voor mouth to lung toepassing? Nog steeds een nautilus?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
is het normaal dat mijn cool fire IV icm Eleaf melo 3 mini (de tank word erg warm op hoge wattage, 20W+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 10:17
SMOK TFV8 al 2 dagen binnen en sindsdien heb ik de Tsunami 24 dripper niet meer aangemaakt. Wat een monster!!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 05:52
heb gisteren een leuk verjaardags cadeautje gekregen van een hardcore vaping familielid.
ik rook al jaren 30/40 sigaretten per dag en hij vond dat het maar eens tijd werd dat ik daar mee stopte.

wat heb ik gekregen:
- Ileaf pico + melo 3 mini tank
- efest soda charger
- 4 x lg 18650 3000mA/h batterijen

allemaal nieuw, dus geen afdankertjes

uit de locale shop heb ik de volgende liquids meegenomen:

-craftvapes - foggy dew
-vampire vapes - sherbet lemon
-revolute - umami

het bevalt me wel, sinds gisteren nog maar 5 sigaretten gerookt. ik hoest me wel nog regelmatig te pletter als ik een te grote hijs neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Eens gehoord dat je van vapen meer hoest (heb ik ook nog wel eens) omdat in sigaretten een stofje zit dat het onderdrukt. Lijkt me zelf echter gewoon iets met het feit dat het echt damp is wat af en toe wat harder inslaat dan een sigaret (als in, damp is vocht; als dat in je longen komt is dat wel wat anders dan rook).

Succes met het niet roken trouwens! Ik doe het eigenlijk naast elkaar, thuis vape ik vrijwel altijd, onderweg nog gewoon sigaretten. Meestal als ik een dagje gewoon thuis ben gaan er hier 2 à 3 sigaretten doorheen, voor de rest vape ik lekker :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 24-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 00:51

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je hoest alleen meer als je net begint met dampen, idd door het ontbreken van de hoestdemper die aan tabak zijn toegevoegd. Dat wordt al heel snel minder. Dampen prikkelt de luchtwegen veeeel minder dan tabaksrook (of die gore sjoemelsoftware-VW-diesels) >:)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Kun je trouwens de Joyetech eGo One V2 schuin houden en zo dat die niet leeg loopt ?

Dus in je broekzak kunt doen en geen zorgen maken dat die leeg loopt.
Wel merk ik nu al naar 2 dagen als ik de luchtsleuf dicht zet en flink trek dat ik vloeistof mee trek helaas.
Maar dat zal altijd zijn of niet bij zo damper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
smallblock schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:17:
Je hoest alleen meer als je net begint met dampen, idd door het ontbreken van de hoestdemper die aan tabak zijn toegevoegd. Dat wordt al heel snel minder. Dampen prikkelt de luchtwegen veeeel minder dan tabaksrook (of die gore sjoemelsoftware-VW-diesels) >:)
Dat vraag ik mij af. Iedereen moet er altijd vet van hoesten. Zelfs rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

418O2 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Mijn vrouw en ik hoesten heel veel minder sinds we 2,5 jaar geleden roken voor dampen hebben gewisseld. Daar moet ik wel bij vermelden dat we niet op hoog vermogen dampen en met laag tot 0% nicotine. Het ligt er misschien aan wat voor dampkanon je gebruikt?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
418O2 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Ligt aan de PG/VG verhouding. (PG zorgt voor de throathit en brengt de smaak over en
VG zorgt voor de hoeveelheid damp).

Als je 100% VG dampt voel je geen throathit. Dit komt dus door de PG.
Meestal als je begint met dampen neem je meer PG dan VG. Zodra je het gevoel van "analoog" roken ervaart.
Als je na een tijdje wat meer bekent bent met dampen pak je meer VG. (70/30 80/20). Dan voel je geen throat hit, maar kun je lekker gaan cloud chasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Clavis schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Ligt aan de PG/VG verhouding. (PG zorgt voor de throathit en brengt de smaak over en
VG zorgt voor de hoeveelheid damp).

Als je 100% VG dampt voel je geen throathit. Dit komt dus door de PG.
Meestal als je begint met dampen neem je meer PG dan VG. Zodra je het gevoel van "analoog" roken ervaart.
Als je na een tijdje wat meer bekent bent met dampen pak je meer VG. (70/30 80/20). Dan voel je geen throat hit, maar kun je lekker gaan cloud chasen.
Dat hoef je mij niet uit te leggen ;) Zelfs 80/20 met 4mg klapt er in als je het niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Lijkt er meestal gewoon op of je even om moet schakelen van Rook naar Damp (was in iedergeval bij en in me omgeving vaak het geval).

Na enkele dagen nergens last meer van en nu bijna een jaar geleden gestopt.

Enige waar ik nu nog wel eens van moet hoesten als ik wat oude liquids opmaak en niet oplet (6mg), of als ik net een hijs neem en ik begin te praten :9

Al geruime tijd al tussen de 3 en 0mg aan vapen. Moet wel bekennen dat als ik bijvoorbeeld max VG of 80vg vape ik wel 3mg nic toevoeg anders heb je totaal geen throathit meer (wat ik toch nog een heel klein beetje mis).

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Heb me spulletjes binnen gekregen en de 2x LG HG2 18650 batterij (3000 mAh) op de lader (Nitecore Digicharger D2) die ik besteld hebt gezet. Mijn lader geeft aan dat de batterijen half vol zijn en ongeveer 2.5 half uur duurt. Wat ik wel vreemd vind is dat hij bij voltage aangeeft 3.97 volt, maar de batterijen zijn maar 3.6 volt. Is dit normaal, of kan ik de voltage nog instellen via de lader. Dacht eigenlijk dat hij automatisch alles herkend en doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Barfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:53:
Heb me spulletjes binnen gekregen en de 2x LG HG2 18650 batterij (3000 mAh) op de lader (Nitecore Digicharger D2) die ik besteld hebt gezet. Mijn lader geeft aan dat de batterijen half vol zijn en ongeveer 2.5 half uur duurt. Wat ik wel vreemd vind is dat hij bij voltage aangeeft 3.97 volt, maar de batterijen zijn maar 3.6 volt. Is dit normaal, of kan ik de voltage nog instellen via de lader. Dacht eigenlijk dat hij automatisch alles herkend en doet.
Zijn 18650 batterijen niet pas 'vol' bij 4,2V?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dodge_911 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Zijn 18650 batterijen niet pas 'vol' bij 4,2V?
Ik weet het niet, hij staat nu op 4 volt, dus zou best kunnen. Denk vraag het even voordat ik mijn batterijen gelijk vernaggeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Barfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Ik weet het niet, hij staat nu op 4 volt, dus zou best kunnen. Denk vraag het even voordat ik mijn batterijen gelijk vernaggeld :p
Zijn 4.2 volt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Thnx, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Vandaag m'n eerste dampsetje gekocht.

JustFog Q16 met 2x extra setje clearomizers.

Ik heb nu 3x Millers smaakje (Cherry Me Up, Three Strikes Out, Best Bam Buddhapest).

Voltage & Airflow instelbaar. De kosten vielen mij mee (3 smaakjes, 2x extra clearomizers en zo'n kit voor 80 euro in een winkeltje).

Het verschil tussen damp & rook is wel merkbaar maar de smaakjes maken veel goed. Schijnt de eerste / enige (?) boxmod te zijn van JustFog (Wat dat precies inhoud weet ik niet, behalve dat de onderkant breder is dan de bovenkant itt pen dingen).

Het in en uitdraaien van de onderdelen vind ik wel wat lastig. M'n 1e fill verloren omdat de bovenkant er gewoon afviel. (Stukje op het glas waar het tuitje aan vast zit). Bleek dat die ook met een soort van schroefdraadje vast zit op een bepaalde manier, maarja m'n 1e tankje ging verloren en dat ding was helemaal vet van die troep.

Op zich wel grappig, voelt niet aan (voor mij dan) als roken. Heb de 6mg variant want bij de 12mg hoest ik de longen uit m'n lijf. Begint nu naar een paar hijsen x 4á5 keer wel te wennen (Net zoals roken dat ook doet in het begin).

Op zich heb ik nog niet het 'roken' gevoel erbij, maar wel het gevoel dat ik wat in m'n handen heb. Hoop dat ik het als vervanger ga zien van het roken. Ik rook op iets meer dan 4 volt instelbaar. (4.1 om precies te zijn) met dat airflow ding net niet dicht.

Nu heb ik die extra clearomizers bijgekocht zodat ik die kan vullen met de andere 2 smaakjes zodat je snel kunt wisselen door de gehele clearomizer te wisselen.

Op zich ben ik wel gematigd positief, maar over het product zelf ben ik zeer positief (voelt stevig aan, geeft aan hoeveel batterijduur hij heeft, makkelijk instelbaar). Zo'n Q16 kit kostte in die winkel 34,99 (wat misschien wat duurder is tov webwinkels, maar daar heb ik niet naar gekeken) maar ik kreeg er wel een complete uitleg bij, mocht verschillende machines testen en veel smaakjes proeven (Dat proeven is wel lastig omdat je nog moet wennen aan de manier van scherpte van de damp). Leuke vent ook die duidelijk een beetje liefde had voor de dampapparaten.

Alle tips zijn natuurlijk welkom en als mensen nog vragen hebben over de JustFog Q16 wil ik die uiteraard ook beantwoorden. Ben wel een beginner op dit gebied.

Wat overigens de doorslag gaf bij mij voor de Q16 dat het gevoelsmatig meer lucht toevoegt en dat je minder hard hoeft te zuigen maar dat het bijna naar je toe komt (Dat is niet zo, maar door de extra lucht voelt dat zo denk ik)

Kun je dat dampen gewoon ook in de auto bijvoorbeeld doen? Ik rookte voorheen nooit in de auto omdat ik dat mega smerig vond, is dat bij dampen ook zo? (Omdat er toch nicotine in zit?)

Nog een (raar) vraagje (hersenspinsel): Zou cannabisolie werken als liquid en zou je er stoned van worden :? Na een beetje Google erachter gekomen dat het nauwelijks werkbaar is als je er vloeistof van maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 27-07-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
RedHat schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:18:

Kun je dat dampen gewoon ook in de auto bijvoorbeeld doen? Ik rookte voorheen nooit in de auto omdat ik dat mega smerig vond, is dat bij dampen ook zo? (Omdat er toch nicotine in zit?)

Nog een (raar) vraagje (hersenspinsel): Zou cannabisolie werken als liquid en zou je er stoned van worden :? Na een beetje Google erachter gekomen dat het nauwelijks werkbaar is als je er vloeistof van maakt.
In de auto is geen probleem, je ruikt heel subtiel een luchtje van je smaakje maar de lucht blijft niet hangen.

Op je 2e vraag:

YouTube: How To Make Marijuana E-Cig Liquid / E-liquid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thc/cannabis zijn de mods niet zo gek op ;)

In de auto kan wel, maar het slaat onwijs op je ramen. Ik doe het alsnog met het raam op een kiertje zodat het wegtrekt. Maar ik heb ook een behoorlijke rookmachine, dat maakt verschil

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Dat THC/Cannabis was een hersenspinsel, bestaat al en het extraheren schijnt enorm lastig te zijn. Dus tot zover de hersenspinsel.

Dagje gebruik gemaakt van de JustFog Q16. Op zich gaat het tankje wel redelijk snel leeg (2ml) en nu ik geen analoge sigaretten gebruik is na een dag mijn smaak al anders (Vond tijdens de testsessie ThreeStrikesOut en Best Bam Budapest lekker, na een dag niet).

Damp nu alleen nog Cherry me Up (GoldLine Millers) en heb nu nog 2 tankjes met coils met 2 smaken gevuld die ik nu niet meer lekker vind (Best Bam Budapest gaat nog wel, alleen Three Strikes Out niet). Tankjes kun je gewoon leegmaken alleen de coil niet, raadzaam om tankje schoon te maken en een nieuwe coil gebruiken? Of kun je gewoon tankje schoonmaken en andere liquid erin gooien en gaat de smaak van de oude liquid langzaam weg?

Vriend van me heeft ook dezelfde set gekocht vandaag als ik, vond die Cherry Me Up van Millers erg lekker en was ook wel een beetje klaar met analoge sigaretten.

Enige jammere vind ik dat ik wel een vollere smaak zou willen, maar als ik het voltage omhoog gooi hoest ik mijn longen uit mijn lijf. Zal wel gewenning zijn. Gewone sigaretten rookte ik met 'dichte keel' tijdens het zuigen/aanhalen en zoog dan pas de rook door mijn longen. Bij dampen lijken mensen het in één stap te doen (In een keer met open keel door te zuigen) alleen dat is nog te scherp voor mij (6mg).

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 27-07-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Die ego one joyetech v2 2200 mah is bij mijn naar een dag op is dat normaal :?
of moet je hem gewoon uitzetten naar enkele keren gebruiken en later weer aanzetten!

Net 5 dagen in gebruik en is al 3 keer opgeladen.
Is dit normaal of niet?
En af en toe knettert hij zo erg hard dat er vloeistof mee komt lijkt wel!
ook allemaal normaal voor deze damper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.riccardo-ziga...ebsale8=riccardo&pi=11307

Evic aio. Leuk ding als tweede Device voor beginners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Heeft er iemand een idee waar ik de nieuwe Joyetech EVIC AIO kan bestellen, heb zelf gezocht maar in Nederland kan ik geen winkel vinden waar deze te koop is. In Duitsland en Frankrijk wel maar zonder creditcard kom je niet heel ver (prepaid credit card is geen optie)

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jackzonztyl schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:28:
Heeft er iemand een idee waar ik de nieuwe Joyetech EVIC AIO kan bestellen, heb zelf gezocht maar in Nederland kan ik geen winkel vinden waar deze te koop is. In Duitsland en Frankrijk wel maar zonder creditcard kom je niet heel ver (prepaid credit card is geen optie)

Alle tips zijn welkom.
In nederland ga je hem niet vinden denk ik, want hij is tegen de regels. Heb je ook geen paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
418O2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

In nederland ga je hem niet vinden denk ik, want hij is tegen de regels. Heb je ook geen paypal?
Ik heb wel paypal maar ze accepteren meestal alleen Express waardoor ik toch een credit kaart moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 23:33
Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een shop die de Juul naar Nederland wil verzenden. Tot nu toe kan ik geen shop vinden die dat wil doen. Het lijkt mij een ideale stealthvape!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jackzonztyl schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb wel paypal maar ze accepteren meestal alleen Express waardoor ik toch een credit kaart moet toevoegen.
www.fasttech.com heeft hem wel, kan je als het goed is met paypal betalen
JL Koppelle schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:55:
Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een shop die de Juul naar Nederland wil verzenden. Tot nu toe kan ik geen shop vinden die dat wil doen. Het lijkt mij een ideale stealthvape!
Juul?

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 01-08-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 05:52
Effe een vraagje voor de eleaf istick pico /melo 3 gebruikers.

Hoelang doen jullie met een coil ?

Ik gebruik dit toestel nu sinds vorige week zaterdag en heb de indruk dat de coil "op" is, de damp is "droog" en heeft weinig smaak.
Tijd om een nieuwe te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

jackzonztyl schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:28:

Alle tips zijn welkom.
https://www.fasttech.com/...c%20Joyetech%20EVIC%20AIO

Misschien is dit een optie? Bestellingen kunnen even duren (minimaal een week) maar ze accepteren paypal. (en jah, authentic = orgineel)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Grappig ding wel. Wel wat dure propretaire vullingen. En 50mg :o
Schijnt erg goed te werken, als ik de reviews op YT mag geloven. Daarnaast is er wel een manier om hem na te vullen. De mix met 50mg maak ik zelf dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Bedankt voor de tips, opeens zit ik te twijfelen mijn eerste e sigaret een eGo AIO en ik wilde meer flavor en vape eruit halen zonder all steeds dure coils te moeten kopen (voor de AIO is het goed te doen) maar nu lees ik dat de CUBIS tank die waarschijnlijk in de EVIC AIO zit veel spitback issues heeft ook bij Egrip II.

Nu weet ik ik niet meer of ik door moet gaan met de aankoop of even verder moet kijken.
Het feit dat Joyetech leak free is vond ik het interessant. ook om het feit dat ik de zelfde coils kon gebruiken met de Evic AIO en mijn huidige eGo AIO.

Nog andere MOD tips? liefst wat recentere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Heb jij deze al geprobeerd? ik kan heel weinig tot geen reviews vinden. Maak me een beetje zorgen over de spitback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jackzonztyl schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Heb jij deze al geprobeerd? ik kan heel weinig tot geen reviews vinden. Maak me een beetje zorgen over de spitback
Nee ik ben een beetje voorbij zulke devices, maar ziet er wel leuk uit.

spitback is wel naar trouwens, heb ik met de juiste (of verkeerde) coils ook wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
Heb afgelopen week de nieuwe Egrip 2 gekocht als vervanging van mijn Kayfun Lite V2 en mijn MVP3.

Bevalt goed moet ik zeggen, baal alleen als een stekker van de 2ml. En had geen zin om de grotere variant van 3,5ml uit het buitenland te laten komen.

Maar mijn eerste ervaringen voor DL zijn positief (hoewel mijn 6mg nu wel hard aankomt, de 3mg was echt beter te doen :D), ben eigenlijk altijd MTL geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Sypheron schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:57:
Heb afgelopen week de nieuwe Egrip 2 gekocht als vervanging van mijn Kayfun Lite V2 en mijn MVP3.

Bevalt goed moet ik zeggen, baal alleen als een stekker van de 2ml. En had geen zin om de grotere variant van 3,5ml uit het buitenland te laten komen.

Maar mijn eerste ervaringen voor DL zijn positief (hoewel mijn 6mg nu wel hard aankomt, de 3mg was echt beter te doen :D), ben eigenlijk altijd MTL geweest tot nu toe.
Goed om te horen dat het bevalt, nog last van spitback? of slechte coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb een tijdje terug lopen vloeken over dat er geen dampwinkel in Nijmegen zit. Die avond nog liep ik langs een dampwinkel hier in de Lange Hezelstraat :') Hij heet Vivant de Damper en is vooral een tabakszaak/kiosk zoals we die wel kennen. Ik ben eergisteren langs geweest en hij heeft een paar merken juice op voorraad en wat bases en aroma's. Ook apparatuur is er te krijgen. Het is niet geweldig veel, maar ze zijn ook nog niet zo lang bezig met het hele dampgebeuren. Vriendelijk personeel en wat gekeuveld over dampen en hoe het ervoor staat, etc.

Ik heb er een karamel aroma gehaald van Flavour Monks (net zo duur als bij SaveVape zie ik nu d:)b ) en een kant en klare juice: Enter the Dragon van Alchemy. Deze trok mijn aandacht omdat er chili peper in zit :o Nog nooit gezien, dus maar gekocht. Wel erg scherp in mn keel, dus dat zijn voor nu alleen mondhijsjes en daardoor komt de rest van de smaak niet echt boven. Wel erg interessant, maar te scherp voor mij.

Ik vroeg of je daar ook kon proeven, maar dat kan normaal gezien niet. Hij wil tegen/in de herfst wel een zondag een proefdagje organiseren, maar dat is nog in de opstartende fase. Daarvoor wil hij eerst in overleg met zijn leveranciers. Ik ga hier in ieder geval nog eens terugkomen :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

jackzonztyl schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:25:
Bedankt voor de tips, opeens zit ik te twijfelen mijn eerste e sigaret een eGo AIO en ik wilde meer flavor en vape eruit halen zonder all steeds dure coils te moeten kopen (voor de AIO is het goed te doen) maar nu lees ik dat de CUBIS tank die waarschijnlijk in de EVIC AIO zit veel spitback issues heeft ook bij Egrip II.

Nu weet ik ik niet meer of ik door moet gaan met de aankoop of even verder moet kijken.
Het feit dat Joyetech leak free is vond ik het interessant. ook om het feit dat ik de zelfde coils kon gebruiken met de Evic AIO en mijn huidige eGo AIO.

Nog andere MOD tips? liefst wat recentere modellen?
Ik heb de AIO als backup device en heb geen problemen ermee. Ook geen last van dat zog. 'spitback' tot zover. Zijn dat eigen gemaakte coils waar ze over klagen misschien? Vergeet niet dat de Cubis een andere tank (en dus andere mod gebruikt!), dus misschien zit daar het verschil in?

De AIO is een zeer fijne device, ook voor de ervaren dampers onder ons IMHO. Eigen coils heb ik nog niet gemaakt, ik heb wel 2 BF RBA Heads liggen, maar nog niet aan toe gekomen om daar mee te spelen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
jackzonztyl schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Goed om te horen dat het bevalt, nog last van spitback? of slechte coils.
Heb wat lichte spitback af en toe. Ik vind het niet echt hinderlijk persoonlijk. Het is niet zo dat de halve tank ineens je mond in geblazen wordt gelukkig.

Voor wat betreft de coils: Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment wel een "issue", maar weet nog niet precies waar dit door komt.
Heb nu een SS316 0.5 Ohm DL coil erin zitten. Die gebruikte ik eerder met 3mg Suicide Bunny Mother's Milk wat prima ging (smaak minder dan mijn Kayfun, maar wel te doen). Nu heb ik er 6mg Liqua in zitten en ik krijg ongelovelijke branderige hits. Het proeft niet verbrand, maar weet even niet wat er nu mis is.
Zit met Temp control op 245 graden en 22,5W.

Op sommige fora lees ik dat het de nicotine kan zijn (hoewel dat mij zou verbazen, zo groot is het verschil tussen 3 en 6mg nou ook weer niet), en andere fora zeggen dat een hoger PG gehalte dit issue kan geven. Maar ook lees ik dat het verbrand katoen kan zijn. Denk dat ik vanavond de coil even uit elkaar ga slopen om te kijken of dit laatste het geval is.
Mocht dit zo zijn, wat zou dan de temperatuur moeten zijn waarop ik deze coils kan gebruiken? Want 245 graden is ongeveer wel de temperatuur waarmee ik een aantal keer sneller achter elkaar kan dampen, <240 graden merk ik dat hij dan al snel op temp protection springt.

Daarna eens de Notch coil proberen vanavond. Iemand tips daarvoor qua temperatuur en wattage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Kan iemand mijn helpen aan een goede damp set :P
Ik damp sinds 2 weken met die jocetech ego one v2, maar teveel spitfire lekt soms gewoon uit lucht toevoer en in de aansluiting van coil :(

En ook is die nog eens gisteren kwa tankje gebroken helaas :(
Dampwinkel in eindhoven woensel geweest en had niet echt zin volgens mijn om te helpen 8)7

Wilde iets nieuws wat goed is en zonder Moeilijk doen nog van zelf coils maken enzovoort.
Ooit wil ik wel de mogelijkheid hebben er voor ofzo.
Nu was die ego one een fijn formaat voor in je hand, niet te lang niet te klein en fijn rond.

Weet dat die kastjes meer iets is maar ligt dat echt zo fijn in je hand?
En wat bevelen jullie mijn aan als net damper?
Mag dus een grotere tank zijn dan 2ml want haal nu net de dag er mee, de batterij gebeuren mag dus ook best groter zijn maar nog steeds handformaat.
En gewoon goed werken en niet lekken enz.

[ Voor 15% gewijzigd door ibothead op 03-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ibothead schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:14:
...

En gewoon goed werken en niet lekken enz.
https://www.zwoofs.nl/joyetech-ego-aio/

Prima ding en lekt niet.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Alleen zeker ook grote kans dat ik door de airflow van dit ding liquid mee zuig :(
Echter ook spitfire die ik nu heb dus dacht misschien zijn er betere merken dan joyetech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Joyetech is een redelijk grote naam in de damperswereld, maar helaas ook als het om lekkage en spit back gaat.
Zelf ben ik ooit met de eGo-C begonnen wat een prima starters dampertje is. Uiteindelijk wilde ik iets meer en heb ik na wat slecht bevonden probeersels de eGo-One gekocht. Deze beviel erg goed, tot dat het lekken en de spit back begon. Vele uren lezen en proberen verder de zoveelste schoonmaakbeurt en weer een nieuwe atomizer, maar helaas...

Las vaak dat men het merk Aspire erg goede kwaliteit vind. Zo zweerde een damper bij de Aspire Nautilus Mini welke niet lekt, ook niet als deze langer vlak ligt en geen back spit heeft.
Zo gezegd zo gedaan: Aspire Nautilus Mini clearomizer besteld en deze op mijn eGo One 2000mA accu geschroefd. Een perfect passende set en een goede dampervaring.
En wat ik overigens ook niet meer heb met deze claromizer, is het soms snotterende geluid bij aanzuigen door een te volle atomizer.

Dus als ik ibothead mag adviseren is de Nautilus Mini een goede aanrader, echt 100% lekkage vrij en geen spit back. Zet hier de eGo-One V2 accu onder, die is ook 19mm. En je kunt ook nog voor de eGo One V2 2000mA accu gaan mocht je die niet hebben. Dan heb je heel de dag plezier zonder bijladen.
Ps. Nautilus Mini tanks zijn van glas en breken vaak bij hard vallen op harde ondergrond. Nieuwe originele glazen tankjes koop je voor een paar Euro nieuw, zonder dat je de hele clearomizer moet vervangen.

Zelf denk ik er aan om er een Aspire K4 bij te nemen om af en toe te sub ohmen met iets handzaams wat in de broekzak past. Jammer genoeg alleen in 3.5mL tank utivoering, dus in het buitenland shoppen.

Wat shopervaringen:

Rookwinkel in Breda heeft een ruime webshop met veel reviews. Ze leveren normaal in 2-3 dagen. Hun huismerk "Tabak" en "Beat Blend" zijn de hardlopers met een prettige sigarettensmaak die lang lekker blijft.

Zwoofs in Schiedam heeft ook een goed assoritment en levert ook erg snel. Hun huismerk "Shag" en "Amerikan Red" zijn terechte hardlopers. Zitten erg dicht bij sigarettensmaak en blijven ook na langer gebruik prettige smaken. Met name de American Red.

Ali Express heeft ook een aantal stores welke genuine/orignele Joytech, Aspire, etc. producten verkoopt tegen lage prijzen. Lees vooraf de reviews bij een aanbieder alvorens je wat wilt bestellen. Veel orders en goede reviews zijn over het algemeen de zekerheid op echt en kwaliteit.
Vloeistoffem aanschaffen via Aziatische shops houdt mij ergens tegen. Koop dit liever van een bewezen kwaliteitsmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Theo74 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:45:
Joyetech is een redelijk grote naam in de damperswereld, maar helaas ook als het om lekkage en spit back gaat.
Zelf ben ik ooit met de eGo-C begonnen wat een prima starters dampertje is. Uiteindelijk wilde ik iets meer en heb ik na wat slecht bevonden probeersels de eGo-One gekocht. Deze beviel erg goed, tot dat het lekken en de spit back begon. Vele uren lezen en proberen verder de zoveelste schoonmaakbeurt en weer een nieuwe atomizer, maar helaas...

Las vaak dat men het merk Aspire erg goede kwaliteit vind. Zo zweerde een damper bij de Aspire Nautilus Mini welke niet lekt, ook niet als deze langer vlak ligt en geen back spit heeft.
Zo gezegd zo gedaan: Aspire Nautilus Mini clearomizer besteld en deze op mijn eGo One 2000mA accu geschroefd. Een perfect passende set en een goede dampervaring.
En wat ik overigens ook niet meer heb met deze claromizer, is het soms snotterende geluid bij aanzuigen door een te volle atomizer.

Dus als ik ibothead mag adviseren is de Nautilus Mini een goede aanrader, echt 100% lekkage vrij en geen spit back. Zet hier de eGo-One V2 accu onder, die is ook 19mm. En je kunt ook nog voor de eGo One V2 2000mA accu gaan mocht je die niet hebben. Dan heb je heel de dag plezier zonder bijladen.
Ps. Nautilus Mini tanks zijn van glas en breken vaak bij hard vallen op harde ondergrond. Nieuwe originele glazen tankjes koop je voor een paar Euro nieuw, zonder dat je de hele clearomizer moet vervangen.

Zelf denk ik er aan om er een Aspire K4 bij te nemen om af en toe te sub ohmen met iets handzaams wat in de broekzak past. Jammer genoeg alleen in 3.5mL tank utivoering, dus in het buitenland shoppen.

Wat shopervaringen:

Rookwinkel in Breda heeft een ruime webshop met veel reviews. Ze leveren normaal in 2-3 dagen. Hun huismerk "Tabak" en "Beat Blend" zijn de hardlopers met een prettige sigarettensmaak die lang lekker blijft.

Zwoofs in Schiedam heeft ook een goed assoritment en levert ook erg snel. Hun huismerk "Shag" en "Amerikan Red" zijn terechte hardlopers. Zitten erg dicht bij sigarettensmaak en blijven ook na langer gebruik prettige smaken. Met name de American Red.

Ali Express heeft ook een aantal stores welke genuine/orignele Joytech, Aspire, etc. producten verkoopt tegen lage prijzen. Lees vooraf de reviews bij een aanbieder alvorens je wat wilt bestellen. Veel orders en goede reviews zijn over het algemeen de zekerheid op echt en kwaliteit.
Vloeistoffem aanschaffen via Aziatische shops houdt mij ergens tegen. Koop dit liever van een bewezen kwaliteitsmerk.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Thanks voor het advies daar kan ik wat mee.

heb inderdaad de 2200mah versie en die is 19mm dik ja en haalt inderdaad wel een dag.
Ik heb mijn eerste bestelling Novusfumus gedaan en ook mijn liquids komen er van af via mail ook geholpen met kiezen ivm wilde naar eerste flesje meer tabak smaak dan ik eerst had gekregen.
Heb nu de millers three strikes out die zeer goed bevalt.

Heb ook flesjes gekregen van millers tabal
RY4
en sigaar om te proberen.
Maar zal zeker ook de nieuwe Nautilus clearomizer bestellen en kijken of deze goed bevalt.
Zonde van mijn 10 coils van Joyetech |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ibothead, zie het zo dat je soms moet proberen om uiteindelijk uit te komen bij wat je echt zoekt. Dan zijn die paar atomizers, of die bijna nieuwe cleromizer welke de vuilbak in kunnen jammer maar toch hun uiteindelijke bestemming. Ook ik heb het nodige opzij geschoven om er vervolgens achter te komen dat je het wel kunt bewaren omdat het nog (bijna) nieuw is, maar het feit blijft dat dit materiaal niet voldoet en je het daarom nooit meer zult gebruiken.

De Aspire Nautilus Mini gaat je zéker bevallen, hij rookt prima en doet wat hij moet doen ook echt goed.
Einde lekken, einde back spit, vaarwel snotteren.
Let alleen op dat je deze clearomizer niet te strak dicht schroeft, want dan kost het vrij veel moeite om te openen met bijvullen. De siliconenring zorgt dat alles prima afsluit, dus iets vast draaien is al voldoende.
Ik heb naast de 2 standaard meegleverde Aspire 1.8 Ohm atomizers de 1.6 Ohm atomizers besteld, maar dit geeft met een normale accu geen verschil. En het blijft in alle gevallen gewoon goed dampen en geen sub ohmen.

Sub ohmen is overigens leuk omdat je lekker veel damp uitblaast, maar het kent ook wat nadelen. Je moet absoluut niet hoger dan 6mg nicotine gaan anders is het ronduit onmenselijk zwaar roken en je tank is vele maken sneller leeg. Sub ohm daarnaast ook niet in de auto zonder raampje op een kier want bij een flinke teug is het bij uitblazen gelijk 50cm zich op de weg. ;-)

Mocht je ooit nog verder gaan in je zoektocht naar een goede sigarettensmaak vervanger raadt ik je nogmaals de "American Red" van Swoofs of de "Tabak" van Rookwinkel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Even iets rechtzetten. Sub-ohmen staat niet altijd gelijk aan dikke wolken blazen. Ik damp zelf altijd rond de 0.8 ohm op 15 watt en dan hoef ik het raampje van mijn auto echt niet open zetten. Ook de TV blijft zichtbaar in de woonkamer op 5 meter afstand

Je zou ook een de Kanger Subtank mini kunnen proberen. 4.5 ml inhoud (dus in buitenland bestellen) en coils van 0.5 tot 1.8 ohm. Nooit geen lekkage mee gehad

[ Voor 0% gewijzigd door gooddaddy op 04-08-2016 11:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Mijn vriendin heeft dus ook een "Lady Vape" voor als ze af en toe eens een hang naar een sigaret heeft. Dat had ze dus nu maar haar iTaste was nergens te vinden. Dus heb ik even deze voor haar in elkaar geflanst. Een X.1 damper die ik niet meer gebruik (even schoon gemaakt en een nieuwe coil erin), en een 18350 in mijn Hammer gegooid ipv de 18650 die ik er zelf altijd in heb, kick ingesteld op 10W en gaan met die banaan, nee, 6mg/ml passievrucht. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I5fv7f1xta0ydK0LrbMxK9ua/full.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Nou, lekker is dat. Zit ik maar te wachten en te wachten totdat me nieuwe vapegear binnenkomt, krijg ik ineens deze melding:

2016-08-08 06:23 Arrived at PostNL – Item not allowed (X-ray) and rejected
2016-08-02 18:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2016-08-01 06:16 The item is ready for shipment
2016-07-28 05:39 The item is pre-advised

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Wat is het voor gear? Een mech mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Cybergamer schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:27:
Nou, lekker is dat. Zit ik maar te wachten en te wachten totdat me nieuwe vapegear binnenkomt, krijg ik ineens deze melding:

2016-08-08 06:23 Arrived at PostNL – Item not allowed (X-ray) and rejected
2016-08-02 18:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2016-08-01 06:16 The item is ready for shipment
2016-07-28 05:39 The item is pre-advised
Ja, lijkt de laatste tijd meer voor te komen. Vooral als PostNL de carrier is vanuit Sjina

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Goed, het werd na jaren eens tijd voor een beetje vernieuwing in mijn damp gear. Wat ik dus nu al jaren gebruik:

Kato Hammer (original) + 18650 + kick + Aspire Nautilus 5ml met metalen tank.
Atmomixani 69 (clone) + 18500 + kick + Aspire Nautilus 5ml met hollowed out sleeve.
Atmomixani 69 (clone) + 18500 + Aspire Nautilus Mini 2ml met metalen tank.

Dat begint allemaal nogal te verouderen, vandaar dat ik net bij Zwoofs een bestelling heb geplaatst voor 2 stuks iStick Pico, 2 stuks LG HG2 18650 en 2 stuks eFest 18350. Vanaf morgen zal mijn setup dus zijn:

iStick Pico + Aspire Nautilus 5ml met metalen tank.
iStick Pico + Aspire Nautilus 5ml met hollowed out sleeve.
Atmomixani 69 (clone) + 18350 + kick + Aspire Nautilus Mini 2ml met metalen tank.

Oftewel - mijn "zakdamper" ga ik ipv met een 18500 zonder kick, gebruiken met een 18350 met kick. Die wil ik op den duur ook wel vervangen maar ik vond dit zo al genoeg aanslag op mijn budget dus voor die laat ik het daar nog maar even bij. De 5ml Nautilus tanks ga ik volgens mij nooit weg doen want ik vind ze prima voldoen (op de 10-15W range waarop in damp) en 5ml tanks zijn sowieso niet meer te krijgen tegenwoordig. De Nautilus Mini zou ik dus wel kunnen vervangen, maar ik vind het wel prettig dat in al mijn atomizers de zelfde coils gaan. En voor mijn beide "all day vapes" dus over naar de iStick Pico.

Binnenkort waarschijnlijk nog een keer 2 stuks 18650 kopen; de twee die ik nu gebruik voor de Hammer hebben hun beste tijd wel gehad maar gaan nog wel eventjes mee. Wellicht volgende maand een derde iStick Pico bestellen en nog twee nieuwe accu's? We shall see. Nu voorlopig weer even genoeg uitgegeven. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 10:17
Misschien oftopic, maar ik waag het toch.

Sinds ik de TFV8 heb gebruik ik al mijn andere spullen niet meer. Tanks, drippers, mods en de rest.

Heb bijna €250 aan spullen hier. Op Maktplaats kan ik geen advertentie plaatsen. Is er een site waar ik mijn spullen kan verkopen?

Bedankt

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.