Vincere Per Belli
Hoe hebben jullie de airflow staan? (De bolletjes?) voor "direct lung".
Maakt wel een hard geluid zodra je hijst. Of lijkt dat
[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 26-05-2016 12:49 ]
Prijzig, maar wel stukken beter dan de goedkopere smaakjes (appel en tabak) die ik had bijbesteld bij het apparaat, die waren van Flavourtec.
[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 27-05-2016 16:23 ]
Goodlife bestellen in de USA. Scheelt echt een bak geld. 100ml heb je met kortings codes voor $25~30. En boven de $50 gratis verzending.ThomasXIV schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:21:
Langs een ander winkeltje in Den Haag geweest vandaag, e-cigsmart o.i.d. Veel keuze en mogelijkheid om te proeven, alleen irritant dat ze er geen stoelen o.i.d. hebben staan, qua service vind ik de Puff Store beter. Wel 2 nieuwe smaakjes gekocht (a 6,50 per flesje) van Goodlife, Pink Pulldown (framboos en granaatappel) en Atom Bomb, (appel, framboos en munt). Ze hadden nog wel meer leuke smaakjes (andere merken) zoals chocola, kauwgom en yoghurt.
Prijzig, maar wel stukken beter dan de goedkopere smaakjes (appel en tabak) die ik had bijbesteld bij het apparaat, die waren van Flavourtec.
Je hebt alleen wel een cc nodig.
Tevens onderweg zijn een aantal ijsaroma's! Ben heel erg benieuwd.
Thanks voor de tip! Heb gewoon een virtuele CC, dus kan wel.Domino schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:40:
[...]
Goodlife bestellen in de USA. Scheelt echt een bak geld. 100ml heb je met kortings codes voor $25~30. En boven de $50 gratis verzending.
Je hebt alleen wel een cc nodig.
Valt wel mee, een goede MTL tank komt aardig dichtbij. RDA's zijn een heel andere ervaring. Wil je toch die kant op: derringer, een kleine smaakvolle RDA.JL Koppelle schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:41:
Heb net de Cigreen Gear RDA besteld. Mijn eerste 'serieuze' stap in de rda wereld. Heb ook nog een Velocity v2 kloon onderweg. Vond tanks tot nu toe altijd handiger, maar voor smaak moet je toch echt bij de rda's zijn (begrijp ik uit veel YT videos). De Tsunami 24 schijnt een beetje te iel te zijn: heel dunne wandjes. De Kennedy 24 en de Dotmod Petri v2 zijn mijn droommodellen, maar iets (lees:veel) te duur!
Tevens onderweg zijn een aantal ijsaroma's! Ben heel erg benieuwd.
Inschrijven voor de nieuwsbrief, zeer regelmatig kortingscodes van 20 of 30%.ThomasXIV schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:42:
[...]
Thanks voor de tip! Heb gewoon een virtuele CC, dus kan wel.
Edit: alsof de duivel het hoorde:
REMEMBER25 for 25% off ALL WEEKEND!
Use the code REMEMBER25 at http://www.goodlifevapor.com to receive 25% off site wide ALL WEEKEND LONG!
[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 27-05-2016 21:09 ]
Ik zou heel graag de Kayfun 5 willen, of de BY-ka v.6 van Vape Systems. Dat zijn de enige twee MTL tanks die ik mooi vind. Helaas heb ik een dure smaak... Plus dat ziet er niet uit op een rx200: dat wordt dan allemaal zó groot. Over een paar weken bestel ik de Fuchai 213. Daar zouden ze wel mooi op staan.Domino schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:57:
Valt wel mee, een goede MTL tank komt aardig dichtbij. RDA's zijn een heel andere ervaring. Wil je toch die kant op: derringer, een kleine smaakvolle RDA.
Roken is een goedkopere hobby dan vapen op deze manier. Gelukkig mix ik zelf.
[ Voor 98% gewijzigd door Domino op 28-05-2016 21:47 ]
Ik heb em gemaakt met tfa banana cream. Geen zin om speciaal een fles LorAnn te kopen. Smaakt ook prima.DervishD schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:28:
Vandaag na een week rijpen aan deze Bombies 'nana Cream kloon begonnen. Ik had nog een beetje van het origineel over dus ik heb in 2 dezelfde drippers dezelfde build gedaan en beide mods op 34 watt gezet en ik proef vrijwel geen verschil tussen het origineel en deze kloon. Het origineel is misschien ietsje romiger. Ik heb gelijk nog eens 200ml aangemaakt.
Er zwerft ook een recept rond met tfa smooth erin. Denk dat die beter is:
1
2
3
4
5
| [TFA] Banana Cream 6 [TFA] Dragonfruit 1 [TFA] Kiwi Double 1 [TFA] Smooth 0.5 [TFA] Strawberry 7 |
Of met LA uiteraard.
Verwijderd
Als je toch zelf mixed check Flavorboss 1L concentrates mix(dus concentraat om 1 liter ejuice te maken) voor rond de 30 euro excl verzendkosten. Veel makkelijker als je al weet wat je lekker vindt.
Heb zelf btw een KangerTech subox mini op 0,4 ohm. Zoek nu nog wat nieuws
[ Voor 11% gewijzigd door BSOD baby op 01-06-2016 17:44 ]
Nee. En de nieuwe wetgeving zal ook niet bepaald een katalysator zijnBSOD baby schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:43:
Zijn er trouwens al wat fatsoenlijke vape stores in Nederland te vinden met redelijke prijzen? In het buitenland zijn ze als paddenstoelen uit de grond gekomen maar in Nederland gaat het nog wat traag vind ik. Zeker als je bekijkt dat vapen goedkoper is en we weten hoe Nederlanders met geld omgaan..
Heb zelf btw een KangerTech subox mini op 0,4 ohm. Zoek nu nog wat nieuws
Ben gister in Uden geweest. Bij Rokado. Heeft een degelijke hoeveelheid vloeistof voor redelijke prijzen. Verkoopt ook coils e.d. Misschien een keer het kijken waard?Krentenbol schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:07:
Ik zie het ook somber in ja. In Nijmegen zit niet één dampwinkel en het is dan misschien relatief klein, maar geen gehucht of zo.
Thanks voor de tip. Ik ben er niet echt naar op zoek, maar het viel me wel op. Hier kun je alleen dingen kopen op de marktClavis schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:24:
[...]
Ben gister in Uden geweest. Bij Rokado. Heeft een degelijke hoeveelheid vloeistof voor redelijke prijzen. Verkoopt ook coils e.d. Misschien een keer het kijken waard?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Inmiddels is er ook een 4ml kit voor in de pre-sale:Mx. Alba schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:48:
Wow die Nautilus X ziet er goed uit! Alleen jammer dat het maar een 2ml tank is. Grmbl die zou ik in een 5ml versie willen hebben.
http://www.3fvape.com/mis...iameter.html#.V1Bks49OIuU
-Joyetech EVic VTwo Mini TC Box Mod
-Joyetech Cubis Atomizer Tank - 3.5ml
beide via etop.fun voor 49,60 dollar inc. verzending
-2x LG INR18650-HG2 3000mAh - 20A
via dampaccu
Goede keusSmooK schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:11:
Na lang wikken en wegen toch besloten om voor het volgende te gaan:
-Joyetech EVic VTwo Mini TC Box Mod
-Joyetech Cubis Atomizer Tank - 3.5ml
beide via etop.fun voor 49,60 dollar inc. verzending
-2x LG INR18650-HG2 3000mAh - 20A
via dampaccu
Ga je veel plezier aan beleven.
de primera.
Eens wederom proberen om Elektronisch roken /dampen als standaard roken te laten worden.
Dan elke dag een pakje sigaretten.
Na vele pagina,s doorgelezen te hebben is mijn keus gevallen op de :
Joyetech eGo AIO
Via Zwoofs wil ik deze bestellen , alleen had ik de volgende vraag.
Ik rook Marlboro Medium is er iemand die mij een E-Liquid kan aanraden voor deze smaak?
Maar koop niet teveel, je zal betrekkelijk snel overstappen op allerhande smaakjes.
Top bedankt voor je reactie.Domino schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:45:
Zwoofs huismerk USA regular of Millers USA red.
Maar koop niet teveel, je zal betrekkelijk snel overstappen op allerhande smaakjes.
beide toegevoegd in me winkelmandje.
Is het nodig om een spuit erbij te doen voor te vullen?
Of iets anders wat (nodig) is?
Met zo'n joyetech Aio niet, gat is groot zat...CallmeGod schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:54:
[...]
Top bedankt voor je reactie.
beide toegevoegd in me winkelmandje.
Is het nodig om een spuit erbij te doen voor te vullen?
Of iets anders wat (nodig) is?
Vincere Per Belli
Mooi besteld...peeth schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:31:
[...]
Met zo'n joyetech Aio niet, gat is groot zat...
Met 3 Liquid flesjes.
Binnenkort eens wat uit de VS laten komen, scheelt weer
[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 06-06-2016 17:09 ]
Die maat houd ook wel van scherp eten dus hij heeft een smaak met, misschien iets te veel, capsaïcine gemaakt (1 hit staat gelijk aan 3 flesjes tobasco saus
Verwijderd
Niet te lui om te zoeken maar heb pakketje donderdag al nodig
*EDIT
Dit is dus een mooi setje?renzo4000 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:39:
Ik zou die jij noemt links laten liggen, ze behoren inmiddels tot de "oudere generatie" esigs. Je kan dan imho beter voor een joyetech aio gaan, leuke prijs en een best goede dampervaring zonder teveel poespas. https://www.zwoofs.nl/joyetech-ego-aio/
Of is deze beter -> https://www.zwoofs.nl/eleaf-inano-kit/
*edit2
https://www.zwoofs.nl/liquids/eliquid-proefpakketten/
Iemand nog een tip welk pakketje goed is
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 20:50 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Oke, goed dat je het opmerkt want ik had het zelf verkeerd gelezen.renzo4000 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:08:
Met die inano kit heb ik geen ervaring maar er zit wel een heel klein tankje in ...die damp ik binnen het uur leeg
Het Basics - E-Liquids Proefpakket is toch wel in orde?
Ik rook meestal 1 dag in de week marlboro dus 6mg zal wel goed zijn?
*edit besteld
Vertel ons je bevindingen!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik had dit samen met 3 liquid flesjes besteld.
Fijn apparaat, maar ik hoest me een ongeluk als ik diepe hijs neem is dit normaal?
Ik heb 12mg en 6mg geprobeerd.
Ik rook normaal pakje marlboro medium per dag en die is zacht dat ik nooit hoest.
Nu usa red (12mg) geprobeerd en dark love (6mg) van merk zwoofs.
Mischien andere liquid aanschaffen?
Bedankt voor je heldere uitleg.breagor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:30:
in een damper zitten geen hoest onderdrukker zoals in sigaretten, het is vrij normaal dat je in het begin flink moet hoesten. Gaat wel over. Als je langer dampt komt ook alle prut die je verzamelt hebt met het roken vrij, dus ook dan ga je af en toe hoesten. Daarna is het weer vrij ademen en lekker genieten van je damper zonder hoesten, slijm vorming of andere ongemakken :-) Ik adem nu een stuk vrijer dan toen ik rookte.
Ik dacht al dat het aan de liquid flesjes lag.
Mooi om te weten dat het over gaat.
Heb twee wood box mods onderweg. All is well
Vind eigenlijk alles van Wayne wel te pruimen. Bronuts en Funfetti zijn ook erg lekker.Limbeckx schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:55:
Laatste tijd vrij happy met mijn vape. Gebruik mijn VF Stout + de Kayfun 5. En ook de RY4 Pistachio en Rhodonite DIY liquids van DIYORDIE zijn goed gaan smaken naar lange steep tijd
Heb twee wood box mods onderweg. All is well
Chef's Flavour in de UK heeft het spul pre-mixed op voorraad, hoef je zelf geen losse aroma's te kopen.
Op termijn zullen al zijn creaties er wel te koop zijn. Lekker lui mixen.
Ja die pre-mixed spullen kwamen een week nadat ik alle smaakjes bij elkaar had gezocht.Domino schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:41:
[...]
Vind eigenlijk alles van Wayne wel te pruimen. Bronuts en Funfetti zijn ook erg lekker.
Chef's Flavour in de UK heeft het spul pre-mixed op voorraad, hoef je zelf geen losse aroma's te kopen.
Op termijn zullen al zijn creaties er wel te koop zijn. Lekker lui mixen.
Volgende keer bestel ik de pre-mixed dingen. Ik hoop dat de honeydew milk van DIYORDIE erbij komt.
Hoelang duurde het voor je niet meer hoest dan? Vape nu +/- 3 weken, maar hoest nog steeds. Incl het bekende slijm.. Wel een stuk minder als met analoge sigaretten tho.breagor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:30:
in een damper zitten geen hoest onderdrukker zoals in sigaretten, het is vrij normaal dat je in het begin flink moet hoesten. Gaat wel over. Als je langer dampt komt ook alle prut die je verzamelt hebt met het roken vrij, dus ook dan ga je af en toe hoesten. Daarna is het weer vrij ademen en lekker genieten van je damper zonder hoesten, slijm vorming of andere ongemakken :-) Ik adem nu een stuk vrijer dan toen ik rookte.
Kan wel even duren. Weet het niet meer precies maar ik dacht 1 maand ofzo. Niet vergeten meer water/vocht te drinken aangezien damp vocht onttrekt.Clavis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:42:
[...]
Hoelang duurde het voor je niet meer hoest dan? Vape nu +/- 3 weken, maar hoest nog steeds. Incl het bekende slijm.. Wel een stuk minder als met analoge sigaretten tho.
Volgens mij is Dark Love ook wel een vrij zware smaak, ook op een lager nicotinegehalteCallmeGod schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:33:
[...]
Bedankt voor je heldere uitleg.
Ik dacht al dat het aan de liquid flesjes lag.
Mooi om te weten dat het over gaat.
2 weken geleden een Joyetech eGo AiO besteld en die beviel best aardig met de standaard fruit smaakjes van zwoofs, er moest echter meer in zitten leek mij. Google (en dit topic) leidde mij naar flavour boss aan de andere kant van de visbak en die zijn gisteren binnen gekomen, te weten Rhodonite, Unicorn Milk en Blue Custard..
Tot nog toe alleen de Rhodonite geprobeerd maar die heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat ik een Cuboid heb besteld met een Aspire Atlantis als eerste tank (ja, ik wil het snel hier hebben..)
Sinds ik die engelse smaakjes hier heb liggen heb ik nog maar 2 reguliere peuken gerookt, en dat van iemand die een grote pak Gauloises blauw per dag weg rookt
Had overigens na 2 dagen al door dat de hoge PG tabak smaken echt niet mijn ding zijn, of tabak smaken in het algemeen wat dat betreft, positief punt wmb
[ Voor 10% gewijzigd door FouT op 08-06-2016 23:45 ]
Ooit begonnen met dampen en ondertussen al een tijdje gestopt met nicotine. Vind het gewoon veel te lekker om te stoppen met dampen.
Foto van vorige week. Dual Alien wire coils. 0.45hm per coli.

Vandaag de GeekVape Tsunami binnengekregen
Heerlijk

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Kan idd soms wel even duren, welke liquid je gebruikt maakt inderdaad ook uit, de flavoring en het pg/vg gehalte hebben ook invloed. Is het te scherp probeer dan eens wat hoger VG gehalte.Clavis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:42:
[...]
Hoelang duurde het voor je niet meer hoest dan? Vape nu +/- 3 weken, maar hoest nog steeds. Incl het bekende slijm.. Wel een stuk minder als met analoge sigaretten tho.
En idd genoeg vocht drinken.

Nice! Waar heb je die besteld?Limbeckx schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:46:
De eerste anatolian is binnen. Ohh man dit ding veel zo fraai in de hand. Wordt niet warm, wordt niet koud. Ergonomisch en fraai!
[afbeelding]
Facebook. Anatolian mods maar het is geen massa geproduceerde mod. Deze lignum mods worden niet gemaakt. De maker is nu bezig met een ceracoted versie. Er zijn ook gestabiliseerde en gekleurde mods en ook hybride hout en resin...
Al een tank Rhodonite leeg gerookt, nu een tankje unicorn milk (beide van flavour boss). Die unicorn milk is alsof ik een pak Fristi leeg aan t roken ben
Zelf ook beginner , en gebruik nu een weekje de Ego AIO en rook 6mg liquids.FouT schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:44:
Zo, de Cuboid in gebruik genomen met de Atlantis als tank, direct al een verbetering met de toch al niet tegen vallende eGo AiO, wel direct een setje vervangende Ni200 TC heads besteld voor de tank, toch makkelijker als werken met wattages lijkt me
Al een tank Rhodonite leeg gerookt, nu een tankje unicorn milk (beide van flavour boss). Die unicorn milk is alsof ik een pak Fristi leeg aan t roken ben
Als eerste de standaard Zoofs tabak smaken en nu de Flavourtec smaakjes.
Bevalt goed, maar heb toch nog soms dat ik zin heb in een normale sigaret.
Knop op zetten en geen pakje kopen( tot nu toe gelukt)
Is de Cuboid een wereld van verschil tegenover de Ego AiO?
Is dit puur instelling en rook ontwikkeling verschil of merk je dat ook echt qua smaak, met bijvoorbeeldDomino schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:34:
Ja, dat is een wereld van verschil. De cubiod kun je zelf helemaal naar wens instellen. De AIO is een starterset.
dezelfde liquid?
Niet helemaal mee eens wat je hier zegt.Domino schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:34:
Ja, dat is een wereld van verschil. De cubiod kun je zelf helemaal naar wens instellen. De AIO is een starterset.
De cubiod is een mod waarmee je meer mogelijkheden hebt met je tank die je erop zet. Het is de tank en atomizer die het verschil maken. Dat je daarvoor een mod moet hebben die de juiste power levert, dat klopt...
De aio is een van de betere out of de box starterskitjes die een behoorlijk goede ervaring geven aan de gene die kennis willen maken met het dampen. Wat je vaak dan ziet is dat men nieuwsgierig wordt naar meer en dan is de overstap naar een mod(vtc mini, cubiod etc) en bijvoorbeeld een subtank een logische stap.
Conclusie, de mod maakt niet het verschil in de smaak maar de tank wel, of beter gezegd de combinatie
Danku,voor de mooie aanvulling.renzo4000 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:17:
[...]
Niet helemaal mee eens wat je hier zegt.
De cubiod is een mod waarmee je meer mogelijkheden hebt met je tank die je erop zet. Het is de tank en atomizer die het verschil maken. Dat je daarvoor een mod moet hebben die de juiste power levert, dat klopt...
De aio is een van de betere out of de box starterskitjes die een behoorlijk goede ervaring geven aan de gene die kennis willen maken met het dampen. Wat je vaak dan ziet is dat men nieuwsgierig wordt naar meer en dan is de overstap naar een mod(vtc mini, cubiod etc) en bijvoorbeeld een subtank een logische stap.
Conclusie, de mod maakt niet het verschil in de smaak maar de tank wel, of beter gezegd de combinatie
Ik ga me nog eens deze week induiken in deze wereld van vele mogelijkheden.
Tot nu toe zeer tevreden met deze (starterset).
En belangrijkste geen sigaretten meer gerookt,daar draaide het allemaal om
Volgens mij heeft de egrip 2 een ingebouwde tank/atomizer met de mogelijkheid om een losse atomizer er op te schroeven.Clavis schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:05:
Heb een Egrip 2 van Joyetech besteld. Iemand tips voor welke tank en atomizer te kiezen?
Klopt. Alleen m'n vraag is of er misschien verbetering qua smaak/rook is als ik een andere tank neem. Moet nog wel een paar weekjes wachten. Heb m in het buitenland besteld. Nederlandse modellen hebben een 2 ml tankDumbAss schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:18:
[...]
Volgens mij heeft de egrip 2 een ingebouwde tank/atomizer met de mogelijkheid om een losse atomizer er op te schroeven.

Deze wordt wel geleverd met een 3.5 ML tank?Clavis schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:22:
[...]
Klopt. Alleen m'n vraag is of er misschien verbetering qua smaak/rook is als ik een andere tank neem. Moet nog wel een paar weekjes wachten. Heb m in het buitenland besteld. Nederlandse modellen hebben een 2 ml tankin US 3.5 ml.
http://www.e-wolk.nl/nl/joyetech-egrip-ii.html
Ooh idd. Niet gezien.. Maarja wel €35 duurderCallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:27:
[...]
Deze wordt wel geleverd met een 3.5 ML tank?
http://www.e-wolk.nl/nl/joyetech-egrip-ii.html
Als je een externe tank zou willen zou ik sowieso niet voor een egrip 2 gaan. Je gaat tegen het principe in van wat ze aanbieden. Een losse mod geeft je wat meer mogelijkheden betreffende batterij/accu en formaat. Als All in one lijkt de egrip 2 me perfect. Ik heb er ook al aan zitten denken om een egrip 2 te kopen voor buitenshuis.Clavis schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:22:
[...]
Klopt. Alleen m'n vraag is of er misschien verbetering qua smaak/rook is als ik een andere tank neem. Moet nog wel een paar weekjes wachten. Heb m in het buitenland besteld. Nederlandse modellen hebben een 2 ml tankin US 3.5 ml.
Qua tank: daar zijn natuurlijk 1 miljoen antwoorden voor mogelijk: http://www.e-wolk.nl/nl/atomizers/
Ligt er net aan wat je wensen zijn: wil je zelf bouwen, wil je iets met coils die je kunt kopen. Wil je in een Nederlande shop kopen / vast zitten aan 2ml? Ben je een mouth-to-long vapor of een direct long vapor? Ga je voor smaak of voor hoeveelheid damp?
Is dit een goed setje ?
De Aio startersetje leg ik wel op me (pc) kamer neer.
Wil nu even meteen goed doen,dan vele setjes kopen.
Of raad iemand mij een andere(betere)set aan?
Ik heb de cuboid en ik ben er zeer tevreden mee. Met de cubis heb ik geen ervaring. Maar afgaande op de reviews kun je je er geen buil aan vallen.CallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:45:
Ik ga de Joyetech Cuboid 150watt TC samen met een Joyetech Cubis Tank bestellen.
Is dit een goed setje ?
Besteld, wel via de andere markt totaal pakket ongeveer E50,-DumbAss schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:48:
[...]
Ik heb de cuboid en ik ben er zeer tevreden mee. Met de cubis heb ik geen ervaring. Maar afgaande op de reviews kun je je er geen buil aan vallen.
Alleen nog batterijen bestellen maar deze bestel ik wel via Zwoofs.
Ervaring wordt vervolgd ( 3 weken later
PS: Heb deze batterijen nog liggen,zullen die werken voor de Cuboid?
http://www.aliexpress.com...t-batery/32434650286.html
[ Voor 20% gewijzigd door CallmeGod op 13-06-2016 01:32 ]
En daar ben ik het weer niet mee eens. De AIO is een fire and forget starterkit, de Cuboid is een maximaal instelbare gereguleerde mod:renzo4000 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:17:
[...]
Niet helemaal mee eens wat je hier zegt.
* 1-200Watt.
* Temperatuur controle met Ni, Ti, SS en drie vrij in te vullen velden. Daar kun je bij wijze van spreken nog platina draad in gaan schroeven.
* Dubbel 18650, ipv een 1300 mah ingebouwde accu.
* 510 aansluiting ipv een vaste tank.
Moet je er wel een andere tank op kunnen schroeven, dus geen AIO.Conclusie, de mod maakt niet het verschil in de smaak maar de tank wel, of beter gezegd de combinatie
Tip, koop je batterijen bij nkon.nl. Prima zaak en service. En nog goedkoop ook.CallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 01:16:
[...]
Besteld, wel via de andere markt totaal pakket ongeveer E50,-
Alleen nog batterijen bestellen maar deze bestel ik wel via Zwoofs.
Ervaring wordt vervolgd ( 3 weken later)
Verwijderd
Apsire atlantis and Flavor Boss juice gaat je veel coils kosten denk ik. 70/30PG mix. Kan de Aspire atlants volgens mij niet echt goed aan. Tenminste dat is mijn ervaring, moest om de 3/4 dagen coils wissel en de eerste vape waren echt vies (lees wicken deed langer dan normaal vanwege de geringe juice flow).FouT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:37:
Zo, nu mag ik me ook melding in dit topic.
2 weken geleden een Joyetech eGo AiO besteld en die beviel best aardig met de standaard fruit smaakjes van zwoofs, er moest echter meer in zitten leek mij. Google (en dit topic) leidde mij naar flavour boss aan de andere kant van de visbak en die zijn gisteren binnen gekomen, te weten Rhodonite, Unicorn Milk en Blue Custard..
Tot nog toe alleen de Rhodonite geprobeerd maar die heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat ik een Cuboid heb besteld met een Aspire Atlantis als eerste tank (ja, ik wil het snel hier hebben..)
Sinds ik die engelse smaakjes hier heb liggen heb ik nog maar 2 reguliere peuken gerookt, en dat van iemand die een grote pak Gauloises blauw per dag weg rookt
Had overigens na 2 dagen al door dat de hoge PG tabak smaken echt niet mijn ding zijn, of tabak smaken in het algemeen wat dat betreft, positief punt wmb![]()
Monster melons van FB is mijn ADV daarnaast nog een 5 tal andere smaakjes.
Grappig, volgens mij bevestig je hiermee alleen maar hetgeen wat ik zeiDomino schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:04:
[...]
En daar ben ik het weer niet mee eens. De AIO is een fire and forget starterkit, de Cuboid is een maximaal instelbare gereguleerde mod:
* 1-200Watt.
* Temperatuur controle met Ni, Ti, SS en drie vrij in te vullen velden. Daar kun je bij wijze van spreken nog platina draad in gaan schroeven.
* Dubbel 18650, ipv een 1300 mah ingebouwde accu.
* 510 aansluiting ipv een vaste tank.
[...]
Moet je er wel een andere tank op kunnen schroeven, dus geen AIO.
[...]
Tip, koop je batterijen bij nkon.nl. Prima zaak en service. En nog goedkoop ook.
Merk inderdaad hij het met dat juice minder loopt als dat standaard 80/20PG/VG spul van Zwoofs, vind de hogere VG echter wel veel lekkerder qua rook ervaring.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:49:
[...]
Apsire atlantis and Flavor Boss juice gaat je veel coils kosten denk ik. 70/30PG mix. Kan de Aspire atlants volgens mij niet echt goed aan. Tenminste dat is mijn ervaring, moest om de 3/4 dagen coils wissel en de eerste vape waren echt vies (lees wicken deed langer dan normaal vanwege de geringe juice flow).
Wat heb je zelf om de sapjes van FB in te roken?
Ze zouden misschien kunnen werken maar ik vertrouw ze niet echt. Samsung 25r's / LG hg2's worden beschouwd als 1 van de betere batterijen voor dampen. De hg2 heeft de meeste mah's met 3000 mah. Een batterij die claimt daar meer dan 3x overheen te gaan vertrouw ik niet. Zeker ook omdat er geen maximaal continue amperage wordt aangegeven.CallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 01:16:
[...]
Ze zouden kunnen werken maar ik zou het absoluut niet vertrouwen met hogere wattages.
Sow, die zaak is goedkoop... Als dat geen namaak batterijen zijn weet ik wel waar ik de volgende keer batterijen koopDomino schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:04:
Tip, koop je batterijen bij nkon.nl. Prima zaak en service. En nog goedkoop ook.
Heb al nieuwe besteld via nkon.DumbAss schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:16:
[...]
Ze zouden misschien kunnen werken maar ik vertrouw ze niet echt. Samsung 25r's / LG hg2's worden beschouwd als 1 van de betere batterijen voor dampen. De hg2 heeft de meeste mah's met 3000 mah. Een batterij die claimt daar meer dan 3x overheen te gaan vertrouw ik niet. Zeker ook omdat er geen maximaal continue amperage wordt aangegeven.
Ze zouden kunnen werken maar ik zou het absoluut niet vertrouwen met hogere wattages.
Ga de risico niet aan.
Zeker niet doen. Gewoon 30q of hg2 nemen. Heb ze hier beide in de roulatie.CallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:17:
[...]
Heb al nieuwe besteld via nkon.
Ga de risico niet aan.
De rx200 heeft drie hg2's, de 30qs gebruik ik in de ipv d2.
Moet toch even terug komen op mijn vorige quote, nu ik hem qua lucht vol open heb gegooid en naar 35W ben gegaan gaat het prima, ben benieuwd hoe lang de eerste coil het vol houdtVerwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:49:
[...]
Apsire atlantis and Flavor Boss juice gaat je veel coils kosten denk ik. 70/30PG mix. Kan de Aspire atlants volgens mij niet echt goed aan. Tenminste dat is mijn ervaring, moest om de 3/4 dagen coils wissel en de eerste vape waren echt vies (lees wicken deed langer dan normaal vanwege de geringe juice flow).
Wat mij opviel aan de Cuboid (die ik hier ook icm de Cubis gebruik) en eigenlijk nergens terugzie, is dat hij vrij zwaar is. Niet te zwaar IMO, maar wel significant zwaarder dan mijn CoolFire IV. Je hebt echt iets vast, zeg maar. Dat is wel een klein nadeeltje.CallmeGod schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:45:
Ik ga de Joyetech Cuboid 150watt TC samen met een Joyetech Cubis Tank bestellen.
Is dit een goed setje ?
Ja dat las ik al via verschillende forums.Krentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Wat mij opviel aan de Cuboid (die ik hier ook icm de Cubis gebruik) en eigenlijk nergens terugzie, is dat hij vrij zwaar is. Niet te zwaar IMO, maar wel significant zwaarder dan mijn CoolFire IV. Je hebt echt iets vast, zeg maar. Dat is wel een klein nadeeltje.
De Aio was ik wel tevreden in het begin maar nu na paar dagen merk ik wel irritatie puntjes.
Vaak na paar keer hijsen ,stopt hij er gewoon mee en moet ik weer wachten tot de volgende hijs, waarschijnlijk warmte ofzo.
Nee de Aio is voor dagelijks gebruik niet mij ding, wel lekker licht en goed mee te nemen.
Verwijderd
Welllllllllll waar wil je dat ik moet beginnenFouT schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:39:
[...]
Merk inderdaad hij het met dat juice minder loopt als dat standaard 80/20PG/VG spul van Zwoofs, vind de hogere VG echter wel veel lekkerder qua rook ervaring.
Wat heb je zelf om de sapjes van FB in te roken?

Alles met donut custard en sweetner is een coil killer naar mijn mening. Die doe ik in mijn drippers aka RDA's
heb een aantal van Fasttech besteld.
Mijn Adv (op dit monster melons..fruitig) is het lekkerst in een Griffin 25mm RDTA met 3mm 7 wraps claptons.
De griffn is een lekker tank om te builden. Ik heb geen normale tank meer aangezien ik de premade coils veel te duur vind.
Damp zelf 80/20 (VG/PG) in de TFV4 (RTA coil) van Smok op een X cube 2 en heb nog nooit last gehad van kapotte coils of iets in die richting.
Zie overigens dat er binnenkort ook een opvolger van de Crown uitkomt (met de originele naam Uwell Crown 2..), denk dat ik daar de echte reviews eens van af ga wachten.
Drippers waag ik me helemaal nog niet aan, doe het op dit moment nog gedeeltelijk voor het gemak, zodra dat voorbij is kijk ik wel verder
Het draaien van de coils is echt een koud kunstje en heb je zo onder de knie.
Untappd: Kapitein_Merijn
Het bouwen zelf ben ook niet zo bang voor, daar ga ik wel uit komen vermoed ik, het is meer het vinden van een goede basis om dit te gaan doen zodat ik niet daaraan nog meer geld aan het spenderen blijf. Ik ken mezelf al langer als vandaag namelijkKapitein Merijn schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:41:
Ik ben pas een maand of 3 aan het vapen en ben echt helemaal klaar met de fabriekscoils. De kwaliteit is zo wisselend dat je soms na 1 dag je coil al kan weggooien.
Het draaien van de coils is echt een koud kunstje en heb je zo onder de knie.
Haal een RDA en je kan 100VG dampen. Vele malen lekkerdereDjesse8999 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:01:
Mijn ervaring met hogere VG sapjes:
Damp zelf 80/20 (VG/PG) in de TFV4 (RTA coil) van Smok op een X cube 2 en heb nog nooit last gehad van kapotte coils of iets in die richting.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Verwijderd
verbrande smaak meestalCallmeGod schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:30:
Pas begonnen,hoe merk je dat je coil kapot is?
Heb je de coil bij de eerste ingebruikname gedruppeld?
100% VG is niet per definitie beter of lekkerder. En zeker als je een 'smaak' dampt bijzonder lastig, of je moet op zoek naar VG aroma's. Meestal zit je met MaxVG zo rond de 10~20% PG.Hamed schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 06:38:
[...]
Haal een RDA en je kan 100VG dampen. Vele malen lekkerdere
Sterker nog, ik maak mijn eigen sap vaak op 35/65, puur omdat PG beter de smaak overbrengt, daar waar VG de smaak uitvlakt.
Heel af en toe wil ik nog wel eens op 90~100 watt dampen, maar da's zeker geen dagelijkse bezigheid hier. Damp normaal rond de 20 watt.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:41:
Zijn er hier eigenlijk dampers die boven de 70 watt dampen???

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 15-06-2016 12:23 ]
Nee, maar zelf bouwen is wel praktisch + je hoeft geen coils te kopen.Krentenbol schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:22:
Als mijn tentamens binnenkort afgelopen zijn, ga ik mezelf daar weer aan wagen. Ik krijg maar geen goede hoeveelheid watten in mijn Subtank. Dryhits op lage wattages en lekken zijn het gevolgIk moet er maar eens echt goed voor gaan zitten. Nu ligt die Subtank werkeloos op mijn bureau omdat ik het gedoe zat was. Die euro per coil is ook niet echt de wereld natuurlijk
Wel bijzonder dat je hem niet goed krijgt overigens, de subtank is de makkelijkst te bouwen tank die ik ooit in mijn handen heb gehad
Idd, en katoen niet te strak rollen. Anders loopt de juice er niet goed door.renzo4000 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:45:
Wees ook niet bang om iets meer katoen te gebruiken (de bekende bunny ears) ... gewoon goed erin proppen, verdelen en een beetje fluffy maken ten hoogte van de juiceholes. Dit werkt bij mij eigenlijk altijd goed ... in het begin was ik ook te karig met het katoen en begon hij te lekken uit de airholes.
Een stuk of 3 a 5x, dan weet je precies hoe je moet wicken.
Strook pakken. Puntje platrollen en door de coil trekken. Het is dik genoeg als het er nog net door wil zonder de coil te vervormen.Krentenbol schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:46:
Het is idd de hoeveelheid katoen bij mij die niet goed is
Punt knip je er af en je fluft de uiteinden op. Die por je in de Bell en dan zou t goed moeten zijn. Niet in de gaten drukken, maar de wick moet ze wel afstoppen.
Verwijderd
Welke coil gebruik je? en welke batt zit eronder?Krentenbol schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:16:
Ik snap ineens waar de kritieken op de Cubis coils vandaan komen. Vorige week een andere ingedraaid nadat hij steady een maandje mee was gegaan en gelijk een verbrande smaak in m'n mond, niet normaal meer. Vergeten te druppelen van te voren, maar ik had naar mijn idee wel lang genoeg gewacht. Afijn, volgende coil erin. Nu is die ook versleten en de 2 coils die ik erna in deed, werkten helemaal nietGelukkig heb ik 3 strips van die dingen besteld bij GearBest/FastTech/weet ik het, dus ik kan nog wel even vooruit, maar fijn is het niet natuurlijk. De upside is wel dat ik mijn Cubis weer eens helemaal uit elkaar heb gehaald en schoongemaakt
Ik ken de theorie, maar mijn katoen scheurt vaak bij het er doorheen halen. Ik denk dat ik minder scheutig moet zijn418O2 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:54:
[...]
Strook pakken. Puntje platrollen en door de coil trekken. Het is dik genoeg als het er nog net door wil zonder de coil te vervormen.
Punt knip je er af en je fluft de uiteinden op. Die por je in de Bell en dan zou t goed moeten zijn. Niet in de gaten drukken, maar de wick moet ze wel afstoppen.
YouTube: Kanger Subtank Mini RTA Build
Vandaag mn istick pico binnen gekregen, man wat een verschil in damp en vooral SMAAK
Weet iemand trouwens een goede plek om damp apparatuur te verkopen ? Of als iemand interesse heeft in de istick 20watt of 2x een Nautilus mini (beide pas 2 weken oud) mag je me DMen
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.