Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14
Basszje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:07:
Ben een tijd geleden begonnen met vapen met een eGO II ding. Dat bevalt op zich prima, maar zo langzamerhand wil ik ook een backup en dan gelijk maar een upgrade voor thuis. Zo'n eGO is in principe prima voor onderweg aangezien het lekker klein is en goed ergens in een zak past.

Van meerdere kanten is een VTC-mini me aangeraden dus ik ben aan het overwegen om dat eens te gaan proberen. Afgelopen weekend ook een Coolfire IV geprobeerd ( dat is wel gelijk andere koek dan zo'n klein stokje :P ) en dat was heel goed. Alleen las ik dat die alleen werken met vloeistoffen onder de 6 MG vanwege de subohm (oid) en daar zit ik (nog) niet op vrees ik.

Iemand nog specifieke stokpaardjes om op te letten? Maar weer 's een avondje door enorme lijsten met minimale variaties klikken :P

Ter verduidelijking. deze VTC-mini lijkt mij wel wat (goedkoper zelfs dan verweggistan). Ze verkopen nog een stapel anderen maar de verschillen zijn niet echt duidelijk.

Voordeel van lokaal bestellen lijkt mij niet alleen de sneller bezorging, maar ook dat je dan reserve-onderdelen uit de lokale winkel kan halen als het moet, die zijn hier volgens mij niet echt heel uitgebreid.
De Joyetech eVic VTC-Mini is een héul fijn apparaat. Ik heb deze een week of zes geleden gekocht toen ik begon met dampen. Bij een Nederlandse webshop, voornamelijk om 'm snel in huis te hebben en een soepeler verloop bij een eventuele aanspraak op garantie.

Vorige week heb ik er een tweede mod bijgekocht, de Eleaf iStick Pico. Werkelijk waar een fantastische mod! Ook deze heb ik hier in Nederland gekocht, om dezelfde reden als ik hierboven aangeef.

Tankjes laat ik, op m'n eerste na, overkomen uit China. Scheelt niet alleen serieus geld, maar met een grotere inhoud dan 2ml mogen ze sowieso niet verkocht worden in Nederland. En zeer binnenkort ook in de rest van Europa niet.

Koop in ieder geval je batterijen bij een gerenommeerde shop in Nederland, bijvoorbeeld Nkon/Dampaccu.
Voor de rest maakt het wat hardware betreft niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Dank. Ik voel me af en toe zo ongeveer als een digibeet die een nieuwe videokaart poogt aan te schaffen in de jaren '90 :P Van de batterij had ik gezien, de shop die ik op het oog heb doet er een LG batterij bij, dus dat lijkt mij in principe in orde.

Als ik het zo lees kan ik me er in elk geval geen breuk aan vallen, de VTC.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:05

duderuud

Sliden is koel

Heb gisteren voor mijn Kanger Subox een toptank besteld met wat 1,5Ohm SSOCC coils heads.

Gebruik nog steeds 1,5Ohm coils omdat ik direct lung niet te harden vind :P Hoest me een ongeluk als ik dat doe :)

Vape nu een aantal weken maar heb het gevoel nog steeds niet de perfecte liquid gevonden te hebben. Heb 2 proefsetjes geprobeerd maar vond die maar zo-zo...

Nog mensen goede tips?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:47
duderuud schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:11:
Heb gisteren voor mijn Kanger Subox een toptank besteld met wat 1,5Ohm SSOCC coils heads.

Gebruik nog steeds 1,5Ohm coils omdat ik direct lung niet te harden vind :P Hoest me een ongeluk als ik dat doe :)

Vape nu een aantal weken maar heb het gevoel nog steeds niet de perfecte liquid gevonden te hebben. Heb 2 proefsetjes geprobeerd maar vond die maar zo-zo...

Nog mensen goede tips?
Waar gaat je voorkeur naar uit qua smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
duderuud schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:11:

Nog mensen goede tips?
Zelf maken!
Na twee weken dampen mee begonnen en het is echt een fluitje van een cent.
Ik damp nu 10ml overheerlijke liquid per dag voor zo'n 45 cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Domino schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:12:
[...]

Waar gaat je voorkeur naar uit qua smaak?
Rook nu Liqua American Blend, tabakssmaak dus. Besteld liquids nu bij Fasttech maar de 30mg flesjes zijn niet meer te krijgen in 6mg (heb nu nog 12mg).

Heb wel een keer een vanille gehad, die was wel aardig. Alleen heb ik het idee dat "rare smaakjes" minder gezond zijn door die extra toevoegingen.
nielsdiy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:14:
[...]

Zelf maken!
Na twee weken dampen mee begonnen en het is echt een fluitje van een cent.
Ik damp nu 10ml overheerlijke liquid per dag voor zo'n 45 cent :)
Zit me nu een beetje verdiepen in het zelf maken. Sowieso ga ik niet beginnen aan echt alles zelf mengen, zit nu te kijken hoe je die base liquids moet mengen. Tevens weet ik niet goed welke VG/PG verhouding ik moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door duderuud op 11-05-2016 20:26 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
duderuud schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:25:
Zit me nu een beetje verdiepen in het zelf maken. Sowieso ga ik niet beginnen aan echt alles zelf mengen, zit nu te kijken hoe je die base liquids moet mengen. Tevens weet ik niet goed welke VG/PG verhouding ik moet hebben.
Het gemakkelijkste is door bijvoorbeeld deze te kopen. Ik heb hier er hier twee van gekocht, tezamen met twee flessen op 6mg.
Je hoeft hier alleen nog maar aroma's aan toe te voegen.

Inmiddels heb ik in de vriezer een liter van deze staan, zodat ik wanneer die 4 flessen op zijn, ik nog vrolijk jaren door kan dampen.
Echter, hier moet je naast de aroma's ook nog een gewenste verhouding aan PG en VG toevoegen.

Wat recepten betreft, neem hier eens een kijkje. Een bron van inspiratie!

[ Voor 5% gewijzigd door ponkrucker op 11-05-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Okay, maar dan weet ik nog steeds niet of die verhouding goed is of anders moet. Dat is blijkbaar een 55/35/10 mix, zegt me op zich helemaal niks. Waarom geen 70/30 of 60/40? Het enige wat ik weet is dat de verhouding VG/PG invloed heeft op de hoeveelheid aroma die je nodig hebt.

En 5 a 10% aroma is aanbevolen?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
duderuud schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:41:
Okay, maar dan weet ik nog steeds niet of die verhouding goed is of anders moet. Dat is blijkbaar een 55/35/10 mix, zegt me op zich helemaal niks. Waarom geen 70/30 of 60/40? Het enige wat ik weet is dat de verhouding VG/PG invloed heeft op de hoeveelheid aroma die je nodig hebt.

En 5 a 10% aroma is aanbevolen?
Hoe meer VG, hoe meer damp.
Hoe meer PG, hoe meer 'throat hit'.

Die 10% in de base die ik voorstelde is water. Dat is puur om de base te verdunnen. Hoe meer VG je gebruikt, hoe dikker je vloeistof wordt. En hoe dikker de vloeistof, des te zwaarder krijgen je coils het te verduren.

Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een PG-gehalte van rond de 65/70%, omdat ik een goede throat hit belangrijker vind dan dikke wolken.
De meeste e-liquids die je hier koopt hebben volgens mij ook een hoog PG-gehalte.

Wat de aroma's betreft; dat is afhankelijk van wat je lekker vindt. Sowieso is de ene aroma hoger geconcentreerd dan de ander. Maak in het begin eerst 10ml batches met verschillende percentages van een aroma. Dus bijvoorbeeld 7,5%, 10%,12,5% en 15%.
Zo kom je er vrij snel achter waar jouw voorkeur ligt en kun je grotere batches gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Heb in elk geval de evic mini besteld met een LG batterij en wat nieuwe vapes erbij. Morgen binnen dus ik ben benieuwd :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 14:54

Plainside

I browse when I'm at work

Basszje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:21:
Heb in elk geval de evic mini besteld met een LG batterij en wat nieuwe vapes erbij. Morgen binnen dus ik ben benieuwd :)
Nieuwe liquids bedoel je?
Vroeg me af hoe die vape'd dus graag laten weten hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Zo, weer een paar uurtjes voor mezelf. Wat doe je dan? Mixen natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/ak1x9ybgh/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Domino schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:15:
Zo, weer een paar uurtjes voor mezelf. Wat doe je dan? Mixen natuurlijk!

[afbeelding]
Jammer dat de afbeelding op het werk niet werkt.
Ga deze maand waarschijnlijk ook wat halen wss pre mixed pg/vg 30/70 of iets in die richting.
Dan wil ik gelijk een paar verschillende smaakjes/aroma's kopen zodat ik weet wat lekker is en wat niet.
Moet je trouwens als je een pre mixed base haalt nog steeds de base verdunnen als er een grotere hoeveelheid VG in zit?

Het moet trouwens allemaal in 10ml flesjes gaan daarna komen de grote batches(30ml) wel en krijgt domino ook wat toe gestuurd wanneer ik wat ervaring heb met het maken van liquids haha.

maarja is nog even kijken hoeveel ik over houdt kwa geld deze maand.

En nog een algemeen vraagje, wat is er nou verandered aan de TDP(?) wet voor E-liquids/Vapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Plainside schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Jammer dat de afbeelding op het werk niet werkt.
Ga deze maand waarschijnlijk ook wat halen wss pre mixed pg/vg 30/70 of iets in die richting.
Dan wil ik gelijk een paar verschillende smaakjes/aroma's kopen zodat ik weet wat lekker is en wat niet.
Moet je trouwens als je een pre mixed base haalt nog steeds de base verdunnen als er een grotere hoeveelheid VG in zit?

Het moet trouwens allemaal in 10ml flesjes gaan daarna komen de grote batches(30ml) wel en krijgt domino ook wat toe gestuurd wanneer ik wat ervaring heb met het maken van liquids haha.

maarja is nog even kijken hoeveel ik over houdt kwa geld deze maand.

En nog een algemeen vraagje, wat is er nou verandered aan de TDP(?) wet voor E-liquids/Vapes?
Hangt er helemaal vanaf waar je op uit wil komen. Als je 30/70 (pg/vg) base pakt op 6 mg en je mixt daarvan een recept met 10% flavour dan kom je altijd lager uit. Respectievelijk 37/63 (pg/vg) en 5,4 mg. (9ml * 70% = 6,3 en dus 63% van 10ml).

Er is verder nog niks gewijzigd aangaande de TPD en Amvb, nog steeds maximaal 10ml en 20 mg/ml voor nicotine houdende liquid. Nicotinevrij is vooralsnog niet opgenomen in de Amvb, maar van Rijn is wel voornemens ook dat aan banden te leggen (te weten max 10ml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Domino schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:53:
[...]

Hangt er helemaal vanaf waar je op uit wil komen. Als je 30/70 (pg/vg) base pakt op 6 mg en je mixt daarvan een recept met 10% flavour dan kom je altijd lager uit. Respectievelijk 37/63 (pg/vg) en 5,4 mg. (9ml * 70% = 6,3 en dus 63% van 10ml).

Er is verder nog niks gewijzigd aangaande de TPD en Amvb, nog steeds maximaal 10ml en 20 mg/ml voor nicotine houdende liquid. Nicotinevrij is vooralsnog niet opgenomen in de Amvb, maar van Rijn is wel voornemens ook dat aan banden te leggen (te weten max 10ml)
heb gisteren een paar 0mg liquids opgehaald en ga deze vanavond proberen 3MG was zeer fijn moet ik zeggen dus wordt even kijken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Plainside schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:15:
[...]
klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
2.5 maang geleden begon en nu al zoveel aan gear gekocht dat ik nu echt op moet houden. Al mn "spul" van het begin, begint stof te happen (oa istick basic en istick mini)

Het enige wat ik nu echt gebruik zijn de istick pico (die ik echt prefereer boven de vtc mini qua ligging in de hand) en de Aspire plato (die in alles beter is dan de istick basic)

Nu nog even wat spullen bestellen voor diy en ik ben er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 15:10

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

Fasttech heeft ondertussen ook zwarte kabuki clones (510) :) komt vandaag toe, ze hebben ook gekleurde vervang glazen voor de kabuki, te laat gezien dus zal de zwarte binnenkort eens moeten bestellen.

Ook zou de 5ml cleito op de kabuki passen volgens iemand op reddit, eens zien of ik die nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Mensen (had ik ook) hebben de neiging veel te veel Gear te willen.

Nu is t wel wat minder. Heb wel een rx200 besteld, maar dat is voor de Power met een dripper, of voor de stamina met een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

Zwarte 510 Kabuki clone toegekomen, is ook van Steam Tribe net zoals mijn gewone SS versie dus qua kwaliteit terug dik in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb zojuist mijn Cuboid 150W binnen gekregen van GearBest, maar toen ik de doos open deed, zaten er al krassen op het scherm. Volgens mij is het geen nieuwe :') Maar eens kijken wat ze hieraan gaan doen. Terugsturen wordt hem sowieso niet, want dat duurt me te lang, dan neem ik het wel voor lief. Niet dat hij bij mij perfect zal blijven, maar dit is gewoon triest.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

Krentenbol schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:04:
Ik heb zojuist mijn Cuboid 150W binnen gekregen van GearBest, maar toen ik de doos open deed, zaten er al krassen op het scherm. Volgens mij is het geen nieuwe :') Maar eens kijken wat ze hieraan gaan doen. Terugsturen wordt hem sowieso niet, want dat duurt me te lang, dan neem ik het wel voor lief. Niet dat hij bij mij perfect zal blijven, maar dit is gewoon triest.
is gewoon een screen protector die er (heel vast) op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Inderdaad gewoon een screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Potdomme, is nog waar ook :D Mooi, die blijft zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Plainside schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:58:
[...]

Nieuwe liquids bedoel je?
Vroeg me af hoe die vape'd dus graag laten weten hoe en wat.
Ik heb hem binnen en het ding zelf ziet er erg tof uit, (te)veel opties, solide, nette batterij wegwerking, Oled scherm etc. Hij is vrij zwaar vanwege batterij / staal, maar houd desondanks lekker in de hand. Wel fijn dat iets met een scherm een keer niet breekbaar aanvoelt.

Dat gezegd, ik heb er een cubis atomizer(?) bij en daar weet ik het nog niet van. Ziet er mooi uit, maar hij blijft dry-hitten na een paar pufs :( Heb al geprobeerd, van starter mode tot lage wattages etc. Ik heb de coil netjes ingedruppelt en al dat. Primen heb ik geprobeerd, met het ding heeft een grote ronde draaischijf voor de luchttoevoer en het lukt mij niet om dat goed dicht te krijgen ( bij mijn ego zijn dat maar 3 gaatjes ).

De ingangen van de coil zelf zijn trouwens ook mini in vergelijking met de aspires die ik op mijn ego gebruik.

Het zal allemaal wel beginnersproblemen zijn, maar dat is de eerste indruk. Laat je vooral niet weerhouden van mijn gen00bt trouwens :+ .

Verder ben ik er heel blij dus verder. Moet maar even kijken hoe het verder gaat.

-edit Heb de coil uitgeblazen en geslurpt want het leek erop dat er bijna geen flow was daar. Het smaakt nu al beter, fingers crossed.

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 14-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 24-09 07:21
Sinds 2 dagen begonnen met E-roken/vapen. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik het heb geprobeerd.

Was toevallig bij de Primera, was een aanbieding van ZenSations. (4,95 inclusief 2 cartridges). Heerlijk. Sta nu op in de ochtend zonder eerst flink te blaffen. (Rookte ongeveer een 1,5 pakje per dag).

Heb nu in China een Kamry K1000 plus besteld. (Zag er vet uit! (Iemand ervaring met deze pijp?)).

Zodra ik hem binnen heb even wat smaken gaan proberen, eventueel later beginnen met zelf mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:27
Ik heb gezocht, maar niet gevonden, dus stel ik de vraag hier maar even!
Passen de notch coils in de TF-RTA G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Clavis schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:06:
Sinds 2 dagen begonnen met E-roken/vapen. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik het heb geprobeerd.

Was toevallig bij de Primera, was een aanbieding van ZenSations. (4,95 inclusief 2 cartridges). Heerlijk. Sta nu op in de ochtend zonder eerst flink te blaffen. (Rookte ongeveer een 1,5 pakje per dag).

Heb nu in China een Kamry K1000 plus besteld. (Zag er vet uit! (Iemand ervaring met deze pijp?)).

Zodra ik hem binnen heb even wat smaken gaan proberen, eventueel later beginnen met zelf mengen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb er wel naar zitten kijken. Ik wil namelijk ook nog steeds een damper in pijpvorm, maar voor een écht mooie ben je zo een meijer kwijt en dan heb je een mechanische mod. Vind ik net te veel voor hoe leuk ik het vind ;) Maar wat ik er wel van weet, is dat het relatief oude techniek is en je op dit moment wel beter kunt krijgen. Maar als jij met een ZenSation al blij bent, zal dit waarschijnlijk niet tegenvallen :) Heb je er ook een batterij bij?

EDIT: Ah, de plus is een nieuwe model blijkbaar. In dat geval heb ik niks gezegd en ben ik erg benieuwd naar je ervaringen!

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 16-05-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Krentenbol schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:58:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb er wel naar zitten kijken. Ik wil namelijk ook nog steeds een damper in pijpvorm, maar voor een écht mooie ben je zo een meijer kwijt en dan heb je een mechanische mod. Vind ik net te veel voor hoe leuk ik het vind ;) Maar wat ik er wel van weet, is dat het relatief oude techniek is en je op dit moment wel beter kunt krijgen. Maar als jij met een ZenSation al blij bent, zal dit waarschijnlijk niet tegenvallen :) Heb je er ook een batterij bij?

EDIT: Ah, de plus is een nieuwe model blijkbaar. In dat geval heb ik niks gezegd en ben ik erg benieuwd naar je ervaringen!
Heb natuurlijk nog nooit iets anders geprobeerd als een ZenSation, dus alles is nieuw. :P
Ga morgen even naar de Primera om een nieuwe te halen met vloeistof, ipv cartridges. Zodat ik de tijd dat de Kamry komt nog even kan uitzitten. Nog tips? Welke op dit moment redelijk geprijsd en fijn is? Zodat die eventueel als Back-up gebruikt kan worden? Heb in China nog wat andere besteld, zodat ik kan proberen welke fijn rookt. (o.a. E-Go CE5)

Zodra ik de Kamry binnen heb zal ik m'n bevindingen delen :).

Voor evt geïnteresseerden:

http://s.aliexpress.com/FnIJzU7r (E-go CE5)

http://s.aliexpress.com/U3YjEzaY (Kamry K1000 plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joyetech aio

Ik zou zelf die ce5 en kamry niet gebruiken. Dat is allemaal vrij primitief. Die joyetech is stukken beter denk ik

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 16-05-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
418O2 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:38:
Joyetech aio

Ik zou zelf die ce5 en kamry niet gebruiken. Dat is allemaal vrij primitief. Die joyetech is stukken beter denk ik
Dan ga ik daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 13:17
Mijn vrouw heeft sinds vorige week de Joyetech aio.
deze bevalt goed, is mooi compact en brengt toch nog wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 12:16
Ik heb sinds een paar jaar af en toe wat e-cigaretten geprobeerd.. een Joyetech E-roll, maar dit sloeg nergens op, kreeg er alleen maar trek in een peuk van :-)
Daarna een jaar later een eGo-C, dit hield ik 2 dagen vol maar ik wou toch aan de gewone sigaretten.. nu vond ik een week geleden weer mijn eGo-C in de kast en na een schoonmaakbeurt ben ik sinds vandaag een week sigaret vrij! Het idee is om over te gaan naar liquid zonder nicotine.
Nu vond ik die tankjes echt ontzettend smerig worden van die eGo, dus sinds gisteren heb ik een Joyetech AIO :-)
Het wordt even kijken hoe lang ik het met deze vol ga houden, voordat er weer een upgrade komt :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Voor de mensen die concentraten willen kopen: chefs vapour heeft nu 30% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 15:27
Limbeckx schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:45:
Voor de mensen die concentraten willen kopen: chefs vapour heeft nu 30% korting
_/-\o_ _/-\o_
Thanks man! Ik heb meteen een paar dingen besteld. De code die mensen moeten gebruiken is overigens: " chefsflavours "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Mijn Ego one begint wat ouderdomsverschijnselen te tonen... het meest nijpend is de siliconen ring tussen de airflow regulator en de tank.

Iemand een idee waar ik dat los kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:51
zojuist deze besteld;
mis ik nog iets?
compatibel?

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/8vLmp8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 01:50:
zojuist deze besteld;
mis ik nog iets?
compatibel?

[afbeelding]
Ik zou gelijk wat coils mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Twee batterijen i.p.v. één en een oplader.
Die batterijen zou ik sowieso nooit bij FT o.i.d. kopen. Bij nkon.nl/dampaccu.nl zijn ze vaak net zo goedkoop (of zelfs goedkoper) en weet je zeker dat je geen rommel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, ik wil de overstap ook wel eens (deels) maken, maar wat ik moet kopen... Geen flauw idee, ook niet na de TS te hebben doorgelezen.

Een vriend van me heeft laatst een Justfog G 14 gekocht en die "bevalt" me wel, qua looks, gewicht, en damp productie ook wel. Broer kwam laatst met een maf, ik denk verouderd, plastic ding aan uit een winkel en die was duidelijk minder goed. Minder damp, ding werd gloeiend heet.

Nu vraag ik me af, is die G 14 een beetje een aardige keus? De prijs voor een duo setje is zo'n 50 euro geloof ik. Anders, ik wil gewoon een klein, mooi (liefst metaal) apparaatje dat goed werkt, en geen kat in de zak kopen. Qua prijs, rond de 60 euro voor een duo set lijkt me prima. Iemand wat tips/aanraders? Let wel, zo'n echt "bakbeest" of echt een "kastje" wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:51
nielsdiy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:15:
Twee batterijen i.p.v. één en een oplader.
Die batterijen zou ik sowieso nooit bij FT o.i.d. kopen. Bij nkon.nl/dampaccu.nl zijn ze vaak net zo goedkoop (of zelfs goedkoper) en weet je zeker dat je geen rommel koopt.
hoi
thanks voor de tip
passen er 2 in, of is er een reserve cq aan het opladen?
kan ik opladen in apparaat zelf (dus niet steeds wisselen naar externe lader)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:36:
[...]

hoi
thanks voor de tip
passen er 2 in, of is er een reserve cq aan het opladen?
kan ik opladen in apparaat zelf (dus niet steeds wisselen naar externe lader)?
Er gaat één batterij in, dus die tweede is voor als de eerste leeg is.
Je kan de batterijen met de mod zelf opladen, maar dit is qua gemak niet ideaal.
Voor 15 euro heb je een betrouwbare lader met twee slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
onderstaande vraag heb ik laatst naar zwoofs gestuurd maar ik ben toch ook wel benieuwd wat jullie mening is:

'Momenteel gebruik ik een nautilus mini met een ego c twist batterij en hoewel dit op zich wel lekker gaat ben ik toch op zoek naar meer smaak en rook ontwikkeling. Nu is mijn ook gevallen op de Aspire Odyssey Mini. Is dit een goede keuze als je kijkt naar wat ik op dit moment gebruik en wat mijn doel is of is er andere aanrader?'

Heeft iemand hier ervaring met de Aspire Odyssey Mini of zijn er überhaupt andere opties welke voor mij het overwegen waard zijn(qua prijs niet hoger dan 100 euro bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Geen ervaring met de kit.

De tank ziet er prima uit, sluit ook mooi aan bij de nautilus mini die je nu hebt. Ze gebruiken dezelfde coils ed.

Qua mod zou ik een andere kiezen, zo te zien is de pegasus niet te upgraden qua firmware. Ook blijft de mod achter bij vergelijkbare mods als bijvoorbeeld de evic vtc mini.

Nadeeltje van de vtc mini is dan wel weer dat die eigenlijk bedoeld is voor 22mm tanks, en hoewel het past staat een 20mm tank als de triton mini wellicht wat gek.

Voor tanks met meer dan 2ml inhoud zul je helaas naar het buitenland moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zojuist eindelijk mijn lader en batterijen van Nkon mogen aannemen van de postbode :D Gelijk in het stopcontact gedaan, zodat ik later vandaag hopelijk al kan genieten van mijn Cuboid. IK ben benieuwd hoe die gaat bevallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Krentenbol schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:13:
Zojuist eindelijk mijn lader en batterijen van Nkon mogen aannemen van de postbode :D Gelijk in het stopcontact gedaan, zodat ik later vandaag hopelijk al kan genieten van mijn Cuboid. IK ben benieuwd hoe die gaat bevallen 8)
Prima mod. Alleen aan de zware kant.
En op een of andere manier lust hij mijn derringer rda's niet (check atomizer). Verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Domino schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:58:
[...]

En op een of andere manier lust hij mijn derringer rda's niet (check atomizer). Verder geen problemen mee.
Ik verwacht ook alleen positieve dingen ;) Het is alleen een beetje frustrerend dat ik de mod al binnen had en de batterijen nog niet :+ En dat hij zwaar is, viel me ook op ja. Zonder batterijen is hij al zwaarder dan mijn CoolFire IV met Cubis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Vorig weekend wat nieuwe gear binnengekregen

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13240623_10209669654963420_6683291757556670612_n.jpg?oh=2b687460beb70e933e2948971ca193b8&oe=57E73F9E

De Griffin 25 was bedoeld een Top Airflow versie te zijn, foutje gemaakt bij de bestelling. Na de Aromamizer RDTA v1 te hebben geprobeerd, moest ik gewoon de Aromamizer Supreme hebben. En de Tsunami... tja. Veel betere RDA's dan deze vind je imho niet tegenwoordig. De airflow, het deck, de smaak, de vapor, de juicewell, de afwerking - allen gewoon top.

Dat alles gaat op een RX200 of een Joyetech Cuboid.

Zelf hiervoor een Aspire Triton + Pegasus gehad, en een Smok X Cube II, maar de Pegasus kan mij niet meer volgen met vermogen en weerstand en de X Cube's condensator is doorgebrand....
En een Mutation V4, maar dat ding lekte constant. Zou beter zijn met de Mutation V4S (velocity deck)

Volgende wordt toch een Aeronaut ( http://aeronautvape.co.uk/products/aeronaut-competition-rda )...
Domino schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:58:
[...]

En als je de pin onderaan een beetje losser draait?

Mijn Cuboid wordt helaas warm als die idle'd. En het scherm flikkert. Gebruik hem alleen als ik geen 3 volle cellen meer heb voor de RX200 terwijl ze wat opladen, maar ik denk toch dat ik hem beter gewoon niet meer gebruik. Sowieso niet mijn favoriet. Beetje onergonomische vormfactor, slecht geplaatste usb aansluiting, en veel zwaarder dan mijn RX200 terwijl in die laatste een batterij extra zit....

[ Voor 17% gewijzigd door Tokkes op 22-05-2016 02:17 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
De 510 pin van de derringer? Dan gaat de centerpost spinnen. De 510 bij de derringer is namelijk niet verstelbaar.

Gekke is dat de derringer nergens problemen op geeft, behalve de cuboid. Maar zoals ik al zei, prima mod zoals hij hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat ding wat van de tv reclame voor 4,95. Wil t voor de grap aan mn oma geven van 92. Ze heeft dit jaar ook dr eerste mobiel gekregen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nogmaals, mensen met tips voor een mooie e-sigaret? Weet nou nog steeds niet wat wijsheid is maar wil na het weekend denk ik de Justfog G 14 bestellen. Als iemand een (beter) alternatief weet dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:49
Ha ThomasXIV,

Ik heb de G14 inmiddels een half jaar. Daarvoor een EGO gebruik. De G14 is een prettig apparaat met een goede smaak en rookontwikkeling. Voordeel is de micro usb lader, die slingeren overal wel rond. G14 lekt niet. Bij het vullen is het belangrijk om de vloeistof aan de zijkant in te spuiten en niet te vol te gieten, anders heb je vloeistof in je mond bij het dampen. Baterij gaat lekker lang mee en heeft led indicatie bij het opladen. Ben zelf dus tevreden. Minpuntje is dat je niets kan inregelen met watt, ohm etc. Maar dan ga je al snel naar een minder handzaam model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

liter schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:20:
Ha ThomasXIV,

Ik heb de G14 inmiddels een half jaar. Daarvoor een EGO gebruik. De G14 is een prettig apparaat met een goede smaak en rookontwikkeling. Voordeel is de micro usb lader, die slingeren overal wel rond. G14 lekt niet. Bij het vullen is het belangrijk om de vloeistof aan de zijkant in te spuiten en niet te vol te gieten, anders heb je vloeistof in je mond bij het dampen. Baterij gaat lekker lang mee en heeft led indicatie bij het opladen. Ben zelf dus tevreden. Minpuntje is dat je niets kan inregelen met watt, ohm etc. Maar dan ga je al snel naar een minder handzaam model!
Dat vind ik geen probleem, het instellen. Een vriend van me heeft 'm ook en ik vind de hoeveelheid damp etc. prima. Fijn om te horen dat 'ie het goed doet. Is het de moeite waard om een set van 2 te kopen?

Dank voor de reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand enig idee waar de delrin isolatie stukjes (deck & post) verkrijgbaar zijn voor een Russian / Kayfun Lite?

https://www.fasttech.com/products/1612101

Of is er misschien een andere RBA aan te raden voor op een Nemesis clone?

Of laat ik het anders zeggen :D Ik wil weer dampen, maar mijn oude setup heeft zijn beste tijd gehad. Wat is tegenwoordig een goede mechmod setup met een RBA? Ik zag even snel een SMPL voorbij komen. En als dripper een Aeolus od Derringer? Wil het wel liever bij een RBA met een kleine inhoud houden denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Oyster op 22-05-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Oyster schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:22:
Heeft iemand enig idee waar de delrin isolatie stukjes (deck & post) verkrijgbaar zijn voor een Russian / Kayfun Lite?

https://www.fasttech.com/products/1612101

Of is er misschien een andere RBA aan te raden voor op een Nemesis clone?

Of laat ik het anders zeggen :D Ik wil weer dampen, maar mijn oude setup heeft zijn beste tijd gehad. Wat is tegenwoordig een goede mechmod setup met een RBA? Ik zag even snel een SMPL voorbij komen. En als dripper een Aeolus od Derringer? Wil het wel liever bij een RBA met een kleine inhoud houden denk ik.
http://shop.svoemesto.de/zubehoer/kayfun-lite-plus

Kijk eens bij het achtste artikel ?

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online
I know, maar voor dat bedrag plus verzendkosten kan je een complete mechmod aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Oyster schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:49:
[...]

I know, maar voor dat bedrag plus verzendkosten kan je een complete mechmod aanschaffen.
Free shipping
https://www.fasttech.com/...-22mm-kayfun-lite-plus-v2

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oyster schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Waarom damp je überhaupt nog met een mechmod? Voor drie tientjes heb je een goede vw mod met constante stroomafgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online
Jaa super, dank!
418O2 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Waarom damp je überhaupt nog met een mechmod? Voor drie tientjes heb je een goede vw mod met constante stroomafgifte.
Ik damp helemaal niet meer en vond mijn oude setup in een lade. Over die setup ben ik altijd tevreden geweest. Simpel, klein, goedkoop, betrouwbaar en robuust. Als er een CC VW mod beschikbaar is met dezelfde afmetingen en even robuust dan is dat ook prima.

Oude setup
Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/Nemesis-KFL_zpsa945457b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:49
ThomasXIV schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Dat vind ik geen probleem, het instellen. Een vriend van me heeft 'm ook en ik vind de hoeveelheid damp etc. prima. Fijn om te horen dat 'ie het goed doet. Is het de moeite waard om een set van 2 te kopen?

Dank voor de reactie in ieder geval!
Ik heb er meteen 2 gekocht, 1 voor in de auto en de andere voor thuis. Ik heb er ook Cotton Coils bijbesteld. Daar doe ik ongeveer een maandje mee. Iemand nog een tip om deze goedkoop (in het buitenland) te bestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door liter op 23-05-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

liter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:04:
[...]

Ik heb er meteen 2 gekocht, 1 voor in de auto en de andere voor thuis. Ik heb er ook Cotton Coils bijbesteld. Daar doe ik ongeveer een maandje mee. Iemand nog een tip om deze goedkoop (in het buitenland) te bestellen?
Merci, ga vandaag maar even bestellen + een setje coils. Zit hier in Den Haag wel een leuk zaakje waar ik dan smaakjes kan kopen, was er laatst met een vriend, toch beter dan blind online bestellen (Puff Store Den Haag geloof ik, vriendelijk personeel, je kunt alles uitproberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Na wat goede ervaringen van anderen te hebben gehoord wil ik ook weleens een startsetje aanschaffen.
https://www.zwoofs.nl/startsets/dubbele-startsets/
Ik weet er echt niks van, zijn de justfog's op deze pagina wat?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:21
Ik zou die jij noemt links laten liggen, ze behoren inmiddels tot de "oudere generatie" esigs. Je kan dan imho beter voor een joyetech aio gaan, leuke prijs en een best goede dampervaring zonder teveel poespas. https://www.zwoofs.nl/joyetech-ego-aio/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ah, dat is nog een leukere prijs ook. Besteld, bedankt voor de tip.

In de openingspost staat wel dat "De eGo systemen" outdated zijn. Maar dat geldt dus niet voor deze?

[ Voor 43% gewijzigd door mind_ op 23-05-2016 22:37 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

renzo4000 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:39:
Ik zou die jij noemt links laten liggen, ze behoren inmiddels tot de "oudere generatie" esigs. Je kan dan imho beter voor een joyetech aio gaan, leuke prijs en een best goede dampervaring zonder teveel poespas. https://www.zwoofs.nl/joyetech-ego-aio/
Ziet er wel leuk uit, maar het ding zelf is de batterij. Als ie leeg is, moet die aan de usb. Kan prima, als je de hele dag met een batterijlading doet. Totdat je s'avonds ook nog naar een verjaardag moet en dat ding in een half uur leeg trekt :7
Ik gebruik sinds kort de kanger subox mini en vind het heerlijk om een verse 18650 uit mijn lader te halen en klaar. En die is via fasttech niet heel veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Koop je er twee ;)

Zonder gekheid, volgens mij kijkt @mind_ naar een startersset en jij noemt een mod met een hoop poespas(ik heb hem ook btw) dus moet hij ook nog een tank met coils erbij kopen. Daarnaast is die aio een stuk compacter en lichter en ideaal om mee te beginnen imho

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Domino schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:15:
Geen ervaring met de kit.

De tank ziet er prima uit, sluit ook mooi aan bij de nautilus mini die je nu hebt. Ze gebruiken dezelfde coils ed.

Qua mod zou ik een andere kiezen, zo te zien is de pegasus niet te upgraden qua firmware. Ook blijft de mod achter bij vergelijkbare mods als bijvoorbeeld de evic vtc mini.

Nadeeltje van de vtc mini is dan wel weer dat die eigenlijk bedoeld is voor 22mm tanks, en hoewel het past staat een 20mm tank als de triton mini wellicht wat gek.

Voor tanks met meer dan 2ml inhoud zul je helaas naar het buitenland moeten kijken.
Na dit gelezen te hebben heb ik toch maar besloten om te wachten op de Joyetech eVic VTwo en nog even door te gaan met mijn Nautilus mini. Helaas is er nog geen release datum bekend van de Two :-( Ik las dat als ik deze in power mode gebruik ik zelfs mijn nautilus mini clearomizer kan blijven gebruiken(hoewel ik natuurlijk ook die nieuwe coils wil proberen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SmooK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:53:
[...]

Na dit gelezen te hebben heb ik toch maar besloten om te wachten op de Joyetech eVic VTwo en nog even door te gaan met mijn Nautilus mini. Helaas is er nog geen release datum bekend van de Two :-( Ik las dat als ik deze in power mode gebruik ik zelfs mijn nautilus mini clearomizer kan blijven gebruiken(hoewel ik natuurlijk ook die nieuwe coils wil proberen >:) )
Waarom precies? Ik zie geen boeiende wijzigingen tov de vtc mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Nee ik ook nog niet, ik wil wachten op de eventuele verschillen. Zou het zonde vinden als ik nu de vtc mini aanschaf en over een maand de two er is en toch net wat leuke/beter is dan de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Gents, vraagje. Ik ben opzoek naar de wat meer premium smaken (op YT zie altijd van die fantasie smaken tegen. Tot nu toe altijd van die Dekang dingen gehad van de lokale boer). Nu kom ik webshops tegen die wel leuke dingen hebben maar staat erbij 'mag niet verkocht worden in nederland'. Nu is de vraag, staat dat er gewoon voor de show of heb ik echt pech gehad? En dan waar kan ik zoiets wel kopen? Ben een beetje klaar met die 10ml flesjes... (zeker als straks mijn Subvod mini in de bus ligt :) )

[ Voor 7% gewijzigd door JustFogMaxi op 24-05-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
JustFogMaxi schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:03:
Gents, vraagje. Ik ben opzoek naar de wat meer premium smaken (op YT zie altijd van die fantasie smaken tegen. Tot nu toe altijd van die Dekang dingen gehad van de lokale boer). Nu kom ik webshops tegen die wel leuke dingen hebben maar staat erbij 'mag niet verkocht worden in nederland'. Nu is de vraag, staat dat er gewoon voor de show of heb ik echt pech gehad? En dan waar kan ik zoiets wel kopen? Ben een beetje klaar met die 10ml flesjes... (zeker als straks mijn Subvod mini in de bus ligt :) )
Als je het over Ewolk hebt, deze verkopen niet met nicotine in NL.
Mocht je het een keer willen proberen, neem dan bij hun een Sample Box en laat weten welke smaken je lekker vind en welke niet.
Hun maken een mooi pakketje en sturen deze dezelfde dag nog je kant op.
Zo leer je premium smaken kennen :) (heb het zelf nu 4x gedaan als traktatie voor onszelf).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SmooK schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:21:
Nee ik ook nog niet, ik wil wachten op de eventuele verschillen. Zou het zonde vinden als ik nu de vtc mini aanschaf en over een maand de two er is en toch net wat leuke/beter is dan de mini.
Met een beetje zoeken koop je nu een vtc mini tegen dump prijzen, juist omdat die vTwo eraan komt.
Naar mijn idee is de vTwo alleen interessant als je een van de nieuwe kleuren wil.

Eigenlijk ben je net te laat, Gearbest heeft de voorraad Joyetech producten moeten dumpen vorige week, vanwege een geschil met de producent. Daar kon je de vtc mini als kit oppikken voor een €35, en vanuit een EU warehouse. In Duitsland kost hij nu nog €50, in NL is hij €65.

Zoeken bespaart je een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Bedankt voor de tip, ik zal vanavond eens op jacht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Web-Brielle schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:46:
[...]

Als je het over Ewolk hebt, deze verkopen niet met nicotine in NL.
Mocht je het een keer willen proberen, neem dan bij hun een Sample Box en laat weten welke smaken je lekker vind en welke niet.
Hun maken een mooi pakketje en sturen deze dezelfde dag nog je kant op.
Zo leer je premium smaken kennen :) (heb het zelf nu 4x gedaan als traktatie voor onszelf).
Idd ewolk ja. Maar wat is eigenlijk het probleem de hoeveelheid in het de flesjes neem ik aan dan (waarom maken ze geen kleinere flesjes dan)?
Dat sample pakket is inderdaad wel een leuke optie :) Maar dan? Ik kan de originele juice toch niet bestellen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door JustFogMaxi op 24-05-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JustFogMaxi schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:03:
savevape.nl

en als je een creditcard hebt is er in de VS veel keus (Good life Vapor (vaak aanbiedingen), Mount Baker, Nicoticket etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik zoek een setje nieuwe accu's maar kan niet echt vinden wat ik zoek...

Ik zoek een goede 18500 accu voor een mech mod dus met beveiliging en liefst met een zo groot mogelijke capaciteit. Bij nkon en dampaccu vind ik alleen 18500 accu's met 1100mAh wat op zich wel voldoende is maar allemaal zonder beveiliging. Weet iemand waar ik zulke accu's met beveiliging kan vinden en liefst met wat meer capaciteit dan 1100mAh?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:57:

Ik zoek een goede 18500 accu voor een mech mod dus met beveiliging en liefst met een zo groot mogelijke capaciteit. Bij nkon en dampaccu vind ik alleen 18500 accu's met 1100mAh wat op zich wel voldoende is maar allemaal zonder beveiliging. Weet iemand waar ik zulke accu's met beveiliging kan vinden en liefst met wat meer capaciteit dan 1100mAh?
Uit interesse: waarom met protectie?

Ben totale mech mod noob wat dat betreft, maar je hebt de protectie toch niet nodig als je een beetje secuur te werk gaat en je ampères uitrekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Domino schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Uit interesse: waarom met protectie?

Ben totale mech mod noob wat dat betreft, maar je hebt de protectie toch niet nodig als je een beetje secuur te werk gaat en je ampères uitrekent?
Nou ja, gewoon puur voor mijn eigen veiligheid. En voor die van mijn zoontje want die wil ook nog wel eens dingen pakken die niet van hem zijn, zeg maar. Hij weet donders goed dat hij niet aan mijn damp gear mag komen en ik zorg ervoor dat het zo veel mogelijk buiten zijn bereik ligt, maar een ondeugend jongetje zit in een klein hoekje... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online
Woei, gisteren een SMPL en Derringer V3 kloon besteld. Kan niet wachten, nu weer even lekkere liquids opsnorren. 8)

Afbeeldingslocatie: http://auctions.c.yimg.jp/images.auctions.yahoo.co.jp/image/ra233/users/9/0/0/3/chvpoct-img600x400-1462604743cqslla21176.jpg
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:57:

Ik heb hier nog een VW regelaar "kick module" voor in een mod liggen. Kan je daar misschien iets mee?

Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/150/1501000/1501000-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Oyster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:02:
Ik heb hier nog een VW regelaar "kick module" voor in een mod liggen. Kan je daar misschien iets mee?

[afbeelding]
Zo'n kick heb ik er twee van, werkt perfect inderdaad. Deze accu's zijn voor mijn "zakdampertje", waar ik om wille van compactheid geen kick in heb zitten.

Ik heb:

Hammer met 18650, kick, Aspire Nautilus
69 met 18500, kick, Aspire Nautilus
69 met 18500, geen kick, Aspire Nautilus Mini (zakdampertje)

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 24-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou m'n Justfog G14 setje is binnen en eigenlijk heel tevreden! Morgen even extra liquids uitkiezen bij het winkeltje hier, heb nu een appel en tabak bijbesteld en die zijn ook wel aardig.

Lekker simpel ding i.i.g., dampproductie is prima, voelt solide aan. Volgens mij niet top of the line maar lijkt me prima om mee te beginnen, plus dat ze erg handzaam zijn.

E:Zo'n gigantisch apparaat zie ik trouwens sowieso niet zitten, heb liever zo'n pennetje. Denk dat de tank makkelijk een dag meegaat (1.8ml). Oh en ze zien er mooi uit :) .

[ Voor 19% gewijzigd door Thomas op 24-05-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:39
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Nou ja, gewoon puur voor mijn eigen veiligheid. En voor die van mijn zoontje want die wil ook nog wel eens dingen pakken die niet van hem zijn, zeg maar. Hij weet donders goed dat hij niet aan mijn damp gear mag komen en ik zorg ervoor dat het zo veel mogelijk buiten zijn bereik ligt, maar een ondeugend jongetje zit in een klein hoekje... ;)
Voor damp apparatuur gebruik je batterijen zonder protectie........ik denk zelf dat batterijen met protectie niet eens passen...
Als je wat veiliger wilt zijn gebruik dan geen mechs....natuurlijk kan het als je weet wat je doet, maar regulated is nou eenmaal veiliger..but that's just me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik gebruik nu batterijen met beveiliging en die werken perfect. Ik subohm niet, gewoon 1,6 ohm coils...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Vanavond op verschillende sites rondgekeken en ik denk dat dit de goedkoopste optie is: https://www.fasttech.com/products/3024/10014483/3331600

Iemand nog op of aanmerkingen? Ik weet btw dat er nog een batterij bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SmooK schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:11:
Iemand nog op of aanmerkingen? Ik weet btw dat er nog een batterij bij moet.
Ja, eentje maar: die tank is verschrikkelijk. Aan die vtc mini kun je jezelf geen bult vallen, maar zoek er een andere tank bij.

Bijvoorbeeld een toptank mini (sku 4086100p), een 4ml melo (sku 4530900) of een 2ml melo (sku 4476200). Daarbij de losse vtc mini en je bent een stuk beter af.

Laat het ook los van elkaar verzenden, minder kans op import heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik heb overigens al een nautilus mini van mijn vorige set, is deze goed te combineren of doe ik mezelf dan tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
SmooK schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:11:
Ik heb overigens al een nautilus mini van mijn vorige set, is deze goed te combineren of doe ik mezelf dan tekort?
Een Nautilus Mini zal het daarop goed doen hoor. Het ligt er puur aan wat je zelf graag wil. Zelf gebruik ik al jaren drie Nautilus tanks (2x "normaal" en 1x mini) en ben daar heel tevreden mee. Maar als je 12 dampers om hun mening vraagt krijg je 13 verschillende antwoorden dus je zal het toch echt zelf moeten ondervinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Maar ik kan daarbij dan niet die nikkel of titanium coils in gebruiken? Sorry op dat gebied heb ik me nog niet genoeg ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Als ze erin passen (de nautilus) kan kun je gewoon TC gebruiken. Ik heb werkelijk waar geen idee of ze uberhaupt bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nee, voor TC moet je volgens mij de Atlantis hebben, niet de Nautilus. Ik doe zelf niet aan TC dus ik weet het niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik ga me nog even inlezen over Ohm enzo. Hoeveel ampère moet de batterij zijn ik wil eindelijk voor een 3000 gaan ivm gebruiksduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
net mijn nautilus mini door mn geklungel kapot laten vallen :( was er zeer tevreden over, wat zou een goede opvolger kunnen zijn voor mijn mini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

SmooK schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:03:
Ik ga me nog even inlezen over Ohm enzo. Hoeveel ampère moet de batterij zijn ik wil eindelijk voor een 3000 gaan ivm gebruiksduur
Ik zou voor minimaal 20 gaan. 3000 komt daar niet veel bij voor, wel 25 en 2600.
dampaccu.nl staan goede lg's, en samsung's op voor weinig.
Ik had als samsung batterijen in mijn vtc mini. Krijg nu de idnruk dat je na een maand of 5 iets minder lang meegaan. Heb net lg's besteld bij dampaccu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SmooK schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:03:
Dat is afhankelijk van hoe zwaar je de batterij gaat belasten.

Goede batterijen zijn oa de LG HG2, HE2 en HE4. Van Samsung de 25R en 30Q. En tenslotte van Sony de VTC4 en VTC5.

Daar kun je eigenlijk nooit de mist mee ingaan, mits je natuurlijk geen neppers koopt. Koop daarom ook bij nkon of dampaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
fuqua schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:15:
net mijn nautilus mini door mn geklungel kapot laten vallen :( was er zeer tevreden over, wat zou een goede opvolger kunnen zijn voor mijn mini ?
De keuze is reuze, je zou bijvoorbeeld een subtank mini kunnen nemen (kies wel authentic en een v2) ... Dat is nog steeds mijn all day tankje en sinds gister ook mijn eerste eigen build gemaakt op het rba deck... Easy peasy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Als alleen het glazen tankje stuk is, kan je er ook zo'n metalen tankje voor kopen.

Ik heb 2x een Nautilus stuk laten vallen... Ik heb er nu dus één normale met een "full metal" tankje, één normale met een "hollowed out" metaal + glas tankje en voor de mini ook een metaal + glas tankje. Die zijn ook al een paar keer gestuiterd maar niet stuk gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:05
Misschien z'n opvolger, de Nautilus X?
Bij e-wolk al op voorraad.

YouTube: Aspire Nautilus X Tank & TMAXX's No Frills MLS

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Wow die Nautilus X ziet er goed uit! Alleen jammer dat het maar een 2ml tank is. Grmbl die zou ik in een 5ml versie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Heb de eGo AIO besteld. Krijg m morgen binnen! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een collega van me heeft zo'n ding en is er heel tevreden over.

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.